Arkkipiispan mukaan nykyihmisen ymmärrys on laajentunut ja nyt kuulemma tiedetään paremmin kuin Jumala kirjoituttaessaan Sanaansa.
Onko arkkipiispa tosiaan nyt sitä mieltä, että nykyihmisen ymmärrys on laajempi kuin Jumalan ymmärrys Raamatun kirjoitusaikoihin? Onko siis nykyihminen viisaampi kuin Jumala, sillä Jumalahan ei muutu Raamatun mukaan?
Ennenkuin arkkipiispa vastaa, niin kannattaa lukea miten Jumala kuvaa Luciferin ylpistymistä suuressa viisaudessaan ja kaupankäynnissään ....
"1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen-
3 ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
4 viisaudessasi ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta, hankkinut kultaa ja hopeata aarreaittoihisi,
5 ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi, ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi-
6 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen,
7 sentähden, katso, minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset, julmimmat pakanoista; he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan ja häpäisevät sinun ihanuutesi.
8 He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä."
Ja tämä on Jumalan Sanaa. Amen
Arkkipiispan ymmärrys
57
<50
Vastaukset
- ihminenköymmärtävä
Aivan. Niinkö arkkipiispa katsoo, että ymmärrys on lisääntynyt mitä Jumalan Sanaan tulee. Jumalako ei tiennyt että, ihmisen ymmärrys paranee ajan myötä kirjoittuttaessaan sanaansa.
Niin paljonko ihminen on jalostunut, että iljetys tarkoittaa nykyään hyvää asiaa ja tuomio ikuista elämää.
Ihminen ei ole muuttunut miksikään. Ihminen on perusolemukseltaan sama, syntinen, täynnä pahuutta ja ilkeyttä. Nykyäänkin on sotia, hyväksikäyttöä, ahneutta, riistoa, moraalittomuutta ym. samoin kuin Raamatun aikaan. Ihmisen ymmärrys ei koskaan yllä Jumalan tasolle, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi. Niin oli ennen ja niin on tänäpäivänäkin. - Juujala
Nykyaika korostaa kaikessa humanistisuudessaan ihmisen viisautta yli kaiken olevaisen, myös yli Jumalan. Näin lopun aikana ihmiskunta mieltää viisastuneensa jo yli Jumalan ilmoituksen ikäänkuin Jumala ei olisi aikoinaan tiennyt myös nykyajan "viisastumiset" ja ihmisen poliittiset muoti-ilmiöt. Ihmiskunnan loppu tässä suhteessa tulee olla samantyylinen loppu mitä Luciferilla oli, kun ylpistyi ja tahtoi mennä Jumalankin yläpuolelle. Tärkeää vaan yhä olisi nöyryys Jumalan Sanan edessä ja jos ei aina ymmärrä, niin mentellä kuten Martti Luther, nostaa kaikessa nöyryydessä ja kunnioituksessa hattua ja mennä eteenpäin Sanan lukemisessaan.
Minä olen käsittänyt, että nykyinen evl.kirkko noudattaa rakkauden käskyä tunnollisemmin kuin edelliset sukupolvet ja käsittää rakkauden käskyn muuksikin kuin helvetillä peloittelemiseksi.
- rakkaus.voittaa
No jos kirkko homoseksuaaleja johdattaa ihan tahallaan kadotukseen, niin ei tuollainen ole mitään rakkautta. Rakkaus on sitä, että ajattelee sen lähimmäisen parasta ja johdattaa häntä Kristus-tielle, joka johtaa taivaaseen.
- vapaakasvatusko
sage8 kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että nykyinen evl.kirkko noudattaa rakkauden käskyä tunnollisemmin kuin edelliset sukupolvet ja käsittää rakkauden käskyn muuksikin kuin helvetillä peloittelemiseksi.
Mitä rakkaus mielestäsi on ?
vapaakasvatusko kirjoitti:
Mitä rakkaus mielestäsi on ?
Vastaisin jos tietäisin kuka ja missä mielessä kysyjä on. Turha on multinikeille yleensä vastata sillä ne herjat mitä vastaukseksi saa ovat vaan tarpeetonta ajanhukkaa.
- rääväsuulle
sage8 kirjoitti:
Vastaisin jos tietäisin kuka ja missä mielessä kysyjä on. Turha on multinikeille yleensä vastata sillä ne herjat mitä vastaukseksi saa ovat vaan tarpeetonta ajanhukkaa.
Et sinä koskaan kenellekään mitään vastaa koska et pysty.Osaat vain vittuilla!
- kiiskivastarannalta
sage8 kirjoitti:
Minusta oli hyvä kysymys. Minä kuulisin myös, mitä rakkaus sinun mielestäsi on.
kiiskivastarannalta kirjoitti:
Minusta oli hyvä kysymys. Minä kuulisin myös, mitä rakkaus sinun mielestäsi on.
Vastataan, rakkaus on lähimmäisen huomioimista tasa-arvon pohjalta ja suurinpiirtein kuten J.Nasaretilainen neuvoi Matt. 25:31-45 ja vähän muuallakin. Pohjoismainen hyvinvointivaltio täyttää myös suurinpiirtein lähimmäisen rakastamisen kaikki kriteerit.
- SuomalainenmiesS
Tosiaasia on myös se,että on taivas ja on kadotus. Siis hyvä ja paha. Täällä olemme ainaisessa taistelussa pahoja henkivoimia vastaan taivaan avaruuksissa.
Sielunvihollisella on oiva juoni kadottaa ihminen Jumalan yhtydestä saattaakseen hänet helvetin tuleen. Viimeismpänä on tämä neutraaliavioliittolaki.
Taistelu kovenee, koska piru tietää että sillä on vain vähän aikaa eksyttää jopa valitutkin. Tuomiopäivä lähenee. Herra armahda meitä!Kuka uskoo Myytä? Kuka uskoo myyttejä piruista? En minä ainakaan. Mitään saatanoita eikä demoneita ei olemassakaan muualla kuin antiikin ja juutalaisten jumaltarustoissa.
- pää.pensaaseen
sage8 kirjoitti:
Kuka uskoo Myytä? Kuka uskoo myyttejä piruista? En minä ainakaan. Mitään saatanoita eikä demoneita ei olemassakaan muualla kuin antiikin ja juutalaisten jumaltarustoissa.
Henkivallat ovat vähintään yhtä todellisia kuin sinä itse. On typerää ja lapsellista kieltää henkivaltojen näkymätön todellisuus.
pää.pensaaseen kirjoitti:
Henkivallat ovat vähintään yhtä todellisia kuin sinä itse. On typerää ja lapsellista kieltää henkivaltojen näkymätön todellisuus.
Älä viitsi. Ihmisen on parempi pitää typerät uskomuksensa sisällään.
Mutta Raamatussa lukee mitä lukee, ja me elämme lähes täydelleen toisin. Me ymmärrämme, että kuolemantuomiot, orjien pitämien ja moniavioliitto eivät ole hyviä asioista, vaikka Jumala ei näe niissä mitään pahaa.- kiiskivastarannalta
torre12 kirjoitti:
Älä viitsi. Ihmisen on parempi pitää typerät uskomuksensa sisällään.
Mutta Raamatussa lukee mitä lukee, ja me elämme lähes täydelleen toisin. Me ymmärrämme, että kuolemantuomiot, orjien pitämien ja moniavioliitto eivät ole hyviä asioista, vaikka Jumala ei näe niissä mitään pahaa."Mutta Raamatussa lukee mitä lukee, ja me elämme lähes täydelleen toisin."
Tuo lause osui harvinaisen oikeaan. kiiskivastarannalta kirjoitti:
"Mutta Raamatussa lukee mitä lukee, ja me elämme lähes täydelleen toisin."
Tuo lause osui harvinaisen oikeaan.Ja kolme keskeistä laittamaani Jumalan sanaa osoittaa paljon kuinka kauas olemme Raamatun ajoista menneet. Moni kyllä järkyttyisi, jos joutuisi yhtäkkiä "Raamatun aikaan".
- JaloilleenPäässyt
Miten suhtaudut tähän ilmiöön, jossa ihmisen ymmärrystä laajennetaan tähtitieteelliselle tasolle niin, että homokin muuttuu heteroksi pelkästä ajatuksenvoimasta? Puhumattakaan kuolleista herättämisistä, jalkojen pidennyksistä, luonnonvoimien hallitsemisesta jne.
"Uusapostolinen liike (engl. New Apostolic Reformation) on hyvin laajasti levinnyt epäterve oppikokoelma, joka poikkeaa hyvin suuresti klassisesta kristinuskosta ja apostolisen opetuksen (Raamatun) auktoriteetin sijaan opettaa itse itsensä nimittäneiden apostolien auktoriteettia. Bill Johnson ja sitä kautta Bethel & Jesus Culture ovat osa tätä liikettä. OneWayTV avaa liikkeen taustoja":
https://hillsongilmio.wordpress.com/2015/12/18/oneway-tv-kasittelee-uusapostolista-liiketta/ - knhyt568t
Jahas! Mäkinen sairastanee samaa tautia kuin luder/luher "minä olen herra sinun jumalasi..."
Noh, kristityillä on näitä herra saatanaa palvelevien herra jumalia jotka uskoo olevansa Jumalan ja Jeesuksen herroja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ." - SuomalainenmiesS
Minä uskon rukouksella parantumiseen.Minulla oli yllättäen toinen jalka lyhyempi ja omin silmin näin kun se piteni erään evankelistan rukoillessa. Siihen loppuivat selkäkivut.
Kerra eräs karismaattinen pappi sai kehotuksen erään miehen rintakivusta ja kun tilaisuus loppui kävin hänen kanssaan rukoukseen,koska se mies olin minä ja siihen loppui rintakipu."Rukouksella parantaminen" on siis tehokkaampi tapa kuin mitä Jeesus sanoi seuraajiensa merkkinä tapahtuvan: he panevat kätensä sairaiden päälle ja he paranevat".
Hei.
Nyt kuljen vhän heikoilla jäillä, kun en ole nähnyt sitä aamuista haastattelua, josta tässä ketjussa puhutaan. Arkkipiista on puhunut siitä, että ihmisen ymmärrys on lisääntynyt vuosisatojen aikana. Sehän on selvä asia, sen näkee kaikkialta; lääketiede, liikenne, tekniikka yms yms on kehittynyt. Se on hyvä juttu. Mutta kovasti epäilen, että arkkipiispa Mäkinen olisi sanonut ihmisen ymmärryksen yltävän Jumalan tasolle. Siihen meistä ei taida olla koskaan, onneksi. Mutta monesta asiasta ajattelemme eri tavalla kuin ihmiset ennen meitä, esimerkiksi maapallon muodosta :)
Joku ihmetteli kuka uskoo myyttiä piruista. Kyllä paha on läsnä tässä arjessamme, jokaisen lähellä ja jopa sisimmässämme on olemassa mahdollisuus hyvään ja pahaan. Minkä me valitsemme, vaikkapa suhteessa lähimmäiseen... En tarkoita, että sisällämme olisi piru, mutta pahan valtaa vastaan me taistelemme jatkuvasti.
Vielä...joku totesi, että kirkko ohjaa homoseksuaaleja kadotukseen. Kirkko, seurakunnan työntekijät ja kristityt ohjaavat ihmisiä Kristuksen tuntemiseen.
Syksyn iloa,
Pirkko-pappi- ajatonsana
Vaikka tieto on lisääntynyt, se ei tarkoita,etteikö Jumala ole senkin tiennyt,ja silti inspiroinut Raamattuun ne asiat, mitkä on katsonut hyväksi siellä olevan ajasta aikaan. Ne asiat eivät vanhene, eivätkä muutu tarpeettomiksi.
Vai eikö Raamattu olekaan Jumalan sanaa, vaan ihmisten viisautta.
Ihminen perusolemus on aina sama, vaikka kuinka tieto karttuu. Siksi ihminen tarvitsee pysyvät ohjeet elämälleen, eikä niistä tule lepsuilla. Lepsuilu ei tee muuta kuin vie ihmisen ojasta allikkoon. ajatonsana kirjoitti:
Vaikka tieto on lisääntynyt, se ei tarkoita,etteikö Jumala ole senkin tiennyt,ja silti inspiroinut Raamattuun ne asiat, mitkä on katsonut hyväksi siellä olevan ajasta aikaan. Ne asiat eivät vanhene, eivätkä muutu tarpeettomiksi.
Vai eikö Raamattu olekaan Jumalan sanaa, vaan ihmisten viisautta.
Ihminen perusolemus on aina sama, vaikka kuinka tieto karttuu. Siksi ihminen tarvitsee pysyvät ohjeet elämälleen, eikä niistä tule lepsuilla. Lepsuilu ei tee muuta kuin vie ihmisen ojasta allikkoon.Hyvä on tietää, että siihen aikaan "maa oli tullut täyteen väkivaltaa". Mutta nyt Raamattuun tulisi jotain aivan muuta. On ollut hyvinkin rauhallista ainakin niissä paikoissa, joissa olen asunut. Eli tieto muuttuu sitä mukaa kun tilanteet muuttuvat.
" Arkkipiista on puhunut siitä, että ihmisen ymmärrys on lisääntynyt vuosisatojen aikana. Sehän on selvä asia, sen näkee kaikkialta; lääketiede, liikenne, tekniikka yms yms on kehittynyt."
Onneksi uskonto pysyy samalla kivikautisen aliravitun paimentolaiskansan sienipöhnässä saatujen visioiden tasolla, ikuisesti :-)- Moikkamoi2i
Kehoittiko alkuseurakunta vapaaseen seksiin? Jos joku harjoitti sitä, nuhdeltiinko siitä? Samoin pitäisi meidänkin. Vai tekikö alkuseurakunta väärin?
Vai Jumalan tuntemiseen. Jos ihminen sanoo synnin hyväksi, niin se ei ohjaa Jumalan tuntemiseen, tai korottaa naisopettjai, niin sekään ei ohjaa Jumalan tuntemiseen, vaan ihmisoppien tuntemiseen.
Raamatun opit tekevät homouden selvästi synniksi, ja kieltää naisopettajuuden, ja ne opit ovat Jumalan tuntemista, jos niissä pysytään.
Sinä kuljet niin kauan heikoillä jäillä, kunnes nörryt omaaan asemaasi, ja luovut opettajuudesta, johon ihmiset ovat sinut voidelleet, ei Jumala.
>Onko arkkipiispa tosiaan nyt sitä mieltä, että nykyihmisen ymmärrys on laajempi kuin Jumalan ymmärrys Raamatun kirjoitusaikoihin?
Jumala ei edelleenkään ole kirjoittanut raamattuun sanaakaan. Nykyihmisen ymmärrystä ja ennen kaikkea tietämystä ei voi edes verrata 2000 vuoden takaisen lähi-itäläisen luuloihin ja taikauskoon perustuvaan maailmankäsitykseen.- miksi.vallanhalu
Ihmisen tahto asettautua omassa "viisaudessaan" Jumalan yläpuolelle yllättää aina. Eikö tuo Luciferin kohtalo tässä pelissa yhtään hillitse näitä piispoja ja pappeja?
- Fundis
"Vielä...joku totesi, että kirkko ohjaa homoseksuaaleja kadotukseen. Kirkko, seurakunnan työntekijät ja kristityt ohjaavat ihmisiä Kristuksen tuntemiseen.
Syksyn iloa,
Pirkko-pappi"
Yllättävän asiallinen kirjoitus papilta, kiitos siitä!
Tähän kohtaan haluan hieman puuttua. Myös kirkko lähettää homoseksuaaleille valheellisen viestin, ettei homoseksi olisikaan syntiä, vaikka Jumala tuo kantansa esiin jyrkin sanoin ilmoituksessaa, että tällainen toiminta on synti ja kauhistus Jumalan silmissä. Tämä on sitä homoseksuaalien johdattelemista kohti kadotusta. Mutta ei kirkkokaan kaikkia homoseksuaaleja kykene kadotukseen viemään, sillä yllättävän useakin homoseksuaali, vaikka tunnustaa homoutensa, niin tiedostaa tämän synnin ja sen mukaan sitten Kristuksen voimasta elää. Jumala kyllä antaa meillä täyden voiman vastustaa kiusauksia, jos ne ovat viemässä kohti kadotusta.
Tuossa suhteessa kirkko toimii oikein, että pyrkii johdattamaan meidän uskovien lailla homoseksuaaleja Kristuksen tuntemiseen, mutta valheen kautta ei tätä johdattelua tule suorittaa. Tämä on sitä Jumalan rakkautta, että totta puhumme Jumalan ilmoituksesta myös homoseksuaaleille.Raamattu esittää noin 50 syntiä ja väärää toimintaa. Ei siis papeilla ole mitään syyttä ottaa mitään vähemmistöä erikseen esiin, vaan kaikki saavat saman kohtelun.
Jumala on kantanaan esittänyt, että miesten kanssa makaavat, sekä kuukautistilassa olevien naisten kanssa makaavat miehet ovat tehneet väärin; on jopa surmattava.
Tuota ensimmäistä tekevät homot, biseksuaaliset ja heterot: on siis johdatettava tuo koko miesten ihmisryhmä "Kristuksen yhteyteen". Tätä ei tee edes fundisuskovat.- Fundis
torre12 kirjoitti:
Raamattu esittää noin 50 syntiä ja väärää toimintaa. Ei siis papeilla ole mitään syyttä ottaa mitään vähemmistöä erikseen esiin, vaan kaikki saavat saman kohtelun.
Jumala on kantanaan esittänyt, että miesten kanssa makaavat, sekä kuukautistilassa olevien naisten kanssa makaavat miehet ovat tehneet väärin; on jopa surmattava.
Tuota ensimmäistä tekevät homot, biseksuaaliset ja heterot: on siis johdatettava tuo koko miesten ihmisryhmä "Kristuksen yhteyteen". Tätä ei tee edes fundisuskovat."Jumala on kantanaan esittänyt, että miesten kanssa makaavat, sekä kuukautistilassa olevien naisten kanssa makaavat miehet ovat tehneet väärin; on jopa surmattava. "
Näin se on, että homoseksuaaleille tulee olla rehellinen. Totuudellisuus on rakkautta, ei valhe. Monille homoseksuaalisuus on kiusaus, mikä sinänsä ei ole vielä syntiä, mutta jos alkaa toteuttaa homoseksuaalista seksiä, niin silloin hän tekee syntiä Jumalaa ja lähimmäisiään kohtaan. Ja tästä tulee tehdä parannus, mitä monet homoseksuaalit ovat tehneetkin ja ottaneet vastaan uskon Jeesukseen. Fundis kirjoitti:
"Jumala on kantanaan esittänyt, että miesten kanssa makaavat, sekä kuukautistilassa olevien naisten kanssa makaavat miehet ovat tehneet väärin; on jopa surmattava. "
Näin se on, että homoseksuaaleille tulee olla rehellinen. Totuudellisuus on rakkautta, ei valhe. Monille homoseksuaalisuus on kiusaus, mikä sinänsä ei ole vielä syntiä, mutta jos alkaa toteuttaa homoseksuaalista seksiä, niin silloin hän tekee syntiä Jumalaa ja lähimmäisiään kohtaan. Ja tästä tulee tehdä parannus, mitä monet homoseksuaalit ovat tehneetkin ja ottaneet vastaan uskon Jeesukseen.Miten esim. tällä palstalla ojennat muita syntisiä? Aviorikkojia? Vanhempiensa herjaajia?
Tai miten jossain muualla ojennat heitä?
Vai onko sinulle olemassa vain yksi synti?- Fundis
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Miten esim. tällä palstalla ojennat muita syntisiä? Aviorikkojia? Vanhempiensa herjaajia?
Tai miten jossain muualla ojennat heitä?
Vai onko sinulle olemassa vain yksi synti?"Miten esim. tällä palstalla ojennat muita syntisiä? Aviorikkojia? Vanhempiensa herjaajia?
Tai miten jossain muualla ojennat heitä?"
Jokaikinen kerta ojennan, kun joku alkaa täällä kehitellä poliittista agendaa jonkun synnin puolesta.
Synnin tekoja on todella paljon - ihminen on tässä suhteessa äärimmäisen kekseliäs. Jumalan käskyistä ja tahdoilmauksista saat sitten tiedon mikä kaikki on syntiä. Fundis kirjoitti:
"Miten esim. tällä palstalla ojennat muita syntisiä? Aviorikkojia? Vanhempiensa herjaajia?
Tai miten jossain muualla ojennat heitä?"
Jokaikinen kerta ojennan, kun joku alkaa täällä kehitellä poliittista agendaa jonkun synnin puolesta.
Synnin tekoja on todella paljon - ihminen on tässä suhteessa äärimmäisen kekseliäs. Jumalan käskyistä ja tahdoilmauksista saat sitten tiedon mikä kaikki on syntiä.No "korkkiruuvi" mitä syntejä ja kuinka usein sinä tällä palstalla otat esille?
Kerro nyt aluksi vaikkapa 20 kommenttiasi jotka koskevat jotain muuta kun homoseksuaalisuutta.Fundis kirjoitti:
"Jumala on kantanaan esittänyt, että miesten kanssa makaavat, sekä kuukautistilassa olevien naisten kanssa makaavat miehet ovat tehneet väärin; on jopa surmattava. "
Näin se on, että homoseksuaaleille tulee olla rehellinen. Totuudellisuus on rakkautta, ei valhe. Monille homoseksuaalisuus on kiusaus, mikä sinänsä ei ole vielä syntiä, mutta jos alkaa toteuttaa homoseksuaalista seksiä, niin silloin hän tekee syntiä Jumalaa ja lähimmäisiään kohtaan. Ja tästä tulee tehdä parannus, mitä monet homoseksuaalit ovat tehneetkin ja ottaneet vastaan uskon Jeesukseen.Mutta miksi haluat jatkaa valehtelua biseksuaalisille ja heteroille? Siitähän tässä on kyse. Johdatat heitä pimeyteen.
- libris
Fundis leikkii suurta tietäjää ja raamatuntutijaa.
- Fundis
torre12 kirjoitti:
Mutta miksi haluat jatkaa valehtelua biseksuaalisille ja heteroille? Siitähän tässä on kyse. Johdatat heitä pimeyteen.
Evankeliumi on ilosanomaa, jota julistetaan ihmisille että pääsevät pimeydestä valkeuteen. Amen
Fundis kirjoitti:
Evankeliumi on ilosanomaa, jota julistetaan ihmisille että pääsevät pimeydestä valkeuteen. Amen
No nyt todistit. Koska et samasta synnistä puhu mitään biseksuaalisille etkä heteroille, niin ei tarvitse puhua homoillekaan.
Riittää kun puhut "ihmisille".
- uyhgtygtfrf
Mistä hän sitä ymmärrystä on löytänyt?
Seurakunnan rahoilla ostamasta viinastako?
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
kristitty ei ole KRISTILLINEN!
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
--
Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
KRISTITYT, LOPETTAKAA NE SATOJA VUOSIA KESTÄNEET VALEHTELUNNE!
ETTE OLE KRISILLISIÄ VAAN OLETTE saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden herra jumalien ikuisia rikollisia/syntisiä kristittyjä!
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
LUKEKAA TARKEMMIN uskontunnuksenne JA KUN JÄRKIINNYTTE, NIIN TULKAA SITTEN KERTOMAAN TOTUUS!
Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
Ilm. 2:1-29
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
Laodikea
----------
HUOM!
Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat. lisää esinahkoja jullelle
Jullella on nälkä.Kun ajatellaan yleisesti, että Raamattu on pyhä kirja, jonka Jumala on Pyhän Hengen kautta joillekin henkiöille antanut kirjoittaa nämä sanat, voiko ajatella ettei Jumalakaan tiennyt mitä tuleva aika tuo tullessaa. Onhan siellä Ilmestyskirjakin, joka kertoo tulevasta, siis tästä ajasta.
Minusta se on ihmisen korottamista yli Jumalan Sanan kun sanoo, että nyt ymmärrys muka on lisääntynyt.Ja mitä nyky ihmisten ymmärrykseen tulee, niin meidän aikamme ihmsten ymmärrys on täysin villintynyt median vaikutuksesta. Ja vaikka koneita osataankin tehdä, niin hengellisyys on vähäistä, ja maallisuus tätä aikaa. Se on kaikkea muuta, kuin oikeaa viisautta.
- TiedeuskoJumalusko
Tiede edistyy yrityksen ja erehdyksen kautta. Oho, näinkin ajattelimme joskus, mutta tästä lähtien ymmärryksen kasvettua, ajattelemme toisella tavalla. Ja taas ajan kuluttua sama toistuu ja tiede päätyy toisenlaisiin ajatuksiin. Jumalan Sana ei käy näitä välivaiheita läpi, koska lopputulos on Jumalan näkyvissä koko ajan. Kuka uskoo kompromisseihin?
Tiede ymmärtää että uutta voi oppia ja muuttaa siis kantaansa asihoihin, siksi se onkin tiedettä.
Uskonto, tai ainakin "fundamentalisitinen" tulkinta uskosta, ei pysty muuttumana.
Kertoo paljon siisä kumman ajatusmaailma on fiksumpi, eikös vain?VT:n Jumala surmasi, tai surmautti, kokonaisia kansoja naisineen ja lapsineen, mutta J.Nasaretilainen sanoi, että vihollisiakin pitää rakastaa. Välivaihetta vai ei? Kehitystä vai ei?
- UskooKenNäkee
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Tiede ymmärtää että uutta voi oppia ja muuttaa siis kantaansa asihoihin, siksi se onkin tiedettä.
Uskonto, tai ainakin "fundamentalisitinen" tulkinta uskosta, ei pysty muuttumana.
Kertoo paljon siisä kumman ajatusmaailma on fiksumpi, eikös vain?Vihervasemmistolle tärkeät arvot ovat valheet, petokset ja rikollisuus. Kyse on tosiasiassa kristinuskon vastaisuudesta tieteen tuloksista riippumatta. Käytännössä tämän huomaa vaikkapa pääkaupunkiseudulla, jossa näkyy selvimmin millaisten ryhmien vapauksia on lisätty ja keiden kustannuksella.
UskooKenNäkee kirjoitti:
Vihervasemmistolle tärkeät arvot ovat valheet, petokset ja rikollisuus. Kyse on tosiasiassa kristinuskon vastaisuudesta tieteen tuloksista riippumatta. Käytännössä tämän huomaa vaikkapa pääkaupunkiseudulla, jossa näkyy selvimmin millaisten ryhmien vapauksia on lisätty ja keiden kustannuksella.
"Vihervasemmistolle tärkeät arvot ovat valheet, petokset ja rikollisuus."
Todistathan tuon väitteen. Se kerro ketä pidät "viherhasemmistona"? Vasemmistoliitto on se jonka wikipedia mainitsee Suomessa vihervasemmistoksi, tarkoitatko siis Vasemmistoliittoa?
"Kyse on tosiasiassa kristinuskon vastaisuudesta tieteen tuloksista riippumatta. "
Todista nyt tuokin että tiede olisi kristinuskon vastaista, se että sinun mahdollinen näkemyksesi kristinuskosta on ristiriidassa tieteen kanssa ei tarkoita että koko kristinusko olisi ristiriidassa tieteen kanssa.
"Käytännössä tämän huomaa vaikkapa pääkaupunkiseudulla, jossa näkyy selvimmin millaisten ryhmien vapauksia on lisätty ja keiden kustannuksella. "
Mitä vapauksia on siis listätty ja keiden kustannuksella?
Hei.
Totta on tuo, että nykyihmisen ymmärrys on "villiintynyt" median ja somen kautta. Monet asiat menevät melko solmuun ja sekaisin... Jumalan ymmärrys on onneksi kaiken ihmisen tiedon ja kehityksenkin yläpuolella. Ihminen ei voi koskaan mennä Jumalan viisauden tasolle, vaikka sitä sitkeästi yritämme ja luulemme ulottuvamme sitä kohti. Kuitenkin ihminen tietää monesta asiasta enemmän kuin Raamatun ajan kirjoittajat. Jeesus tuli maailmaan Pelastajaksi, syntien sovittajaksi, jokaisen ihmisen vuoksi. Tämä on meille vaikea läksy. Synti on sydämen asenne, se että me käännymme pois Jumalasta.
Pirkko-pappi- Tarkoitus.hukattu
Minusta näyttää siltä, että ymmärrys on nimenomaan pimentynyt kaiken villiintymisen syystä. Tietoa on, mutta ymmärrys puuttuu.
Tarkoitus.hukattu kirjoitti:
Minusta näyttää siltä, että ymmärrys on nimenomaan pimentynyt kaiken villiintymisen syystä. Tietoa on, mutta ymmärrys puuttuu.
Hei.
No, voi olla noinkin. Silti olen kaikenlaisia yleistämisiä vastaan. On ymmärtäviä ihmisiä nykyäänkin ja ehkä on ollut aina myös ymmärtämättömiä ihmisiä. Ja jotenkin haluan ajatella ja uskoa, että jokainen meistä oppii ymmärtämään kaikenlaista, toiset enemmän ja toiset vähemmän ja vieläpä erilaisia asioita, elämän varrella, riippuen vähän mitä elämä tuo kohdalle.
Syksyn iloa toivottaen,
Pirkko-pappi- Moikkamoi2
Käskeekö Jumala käyttämään omaa järkeä Raamatun sijaan? Luottiko alkuseurakunta omaan järkeensä vai Jumalaan? ://
Mistä on ihmisen järki peräisin? Missä kohtaa tulisi luottaa järkeen ja missä Jumalaan? Seurakunta syntyi Jeesuksen ylösnousemuksen järkeen, johon silminnäkijät uskoivat. Se ei ollut järjellä selitettävissä. Jos tällä haet ratkaisua tuohon homokysymykseen, niin mielestäni Kristuksen ylösnousemus, joka on uskomme perusta, ei ole verrattavissa ihmissuhteeseen verrattava asia, joka ei ole uskon eikä pelastuksen asia.
Pirkko-pappi- Moikkamoi2
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Mistä on ihmisen järki peräisin? Missä kohtaa tulisi luottaa järkeen ja missä Jumalaan? Seurakunta syntyi Jeesuksen ylösnousemuksen järkeen, johon silminnäkijät uskoivat. Se ei ollut järjellä selitettävissä. Jos tällä haet ratkaisua tuohon homokysymykseen, niin mielestäni Kristuksen ylösnousemus, joka on uskomme perusta, ei ole verrattavissa ihmissuhteeseen verrattava asia, joka ei ole uskon eikä pelastuksen asia.
Pirkko-pappiSiksi ei pidäkään ihmisjärjellä puolustella homoliittoja, vaan tehdä Jumalan tahto.
- Moikkamoi2
Moikkamoi2 kirjoitti:
Siksi ei pidäkään ihmisjärjellä puolustella homoliittoja, vaan tehdä Jumalan tahto.
Kysymykseni Sinulle: hyväksyikö alkuseurakunta vapaata seksiä? Ja nuhdeltiinko siitä? Nuhdeltiin. Samoin pitäisi meidänkin. Vai tekikö Pyhän Hengen asettama seurakunta väärin?
- Alkuseurakunta1
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Pirkko-pappiOnko tämä sinun omaa päätelmää vai Jumalan, että homoliitot eivät määrää pelastusta? Lukeeko näin Raamatussa? Oletko siis Jumala, kun väität tällaista? :O Oliko Jeesus/alkuseurakunta sitä mieltä, että koska ihminen on syntinen, hänen ei pidä tai hän ei vain kykene elämään kuten he opettavat? Lukeeko näin Raamatussa, vai omaa päätelmääsi? :/ Oletko rukoillut vastausta tähän homoliittoon vai oletko itse päätellyt nämä järkeilyllä? :// Sanoiko alkuseurakunta koskaan ''maailma muuttuu'' ja siksi Raamattua ei pidä noudattaa? Ajatteliko alkuseurakunta koskaan ''tämä on sen ajan maailmankuvaa''?
Eli synnistä ei saa nuhdella? Raamattu siis tekee Sinun mielestäsi väärin, kun kehoittaa siihen? Jos se on väärin, samoin on se kohta, että älä tuomitse, jottei sinua tuomittaisi, sillä sekin voi olla harhaa. Mutta molemmat tosia, ja niitä pitää toteuttaa lähimmäisenrakkaudella. Syntiä ei kuitenkaan mielestäsi voi tuomita ja rakastaa lähimmäistä samaan aikaan - silti tämä oli alkuseurakunnalle mahdollista. Samoin on meillekin.
Korostiko Jeesus, että rajattomalla armolla saa kaiken anteeksi? Mitä puhuttiinkaan, että kapea tie on pelastukseen? Ja oliko Jeesus ehdoton asiassaan? Hän vaati, että piti kokonaan luopua omaisuudestaan, ja joka rakastaa äitiään tai isäänsä enemmän ei kelpaa hänelle. Hän lisäksi antoi käskyn, että miehen ei edes pitäisi haudata kuollutta sukulaistaan, vaan seurata itseään. Hän oli siis ehdoton. Samoin pitäisi meidänkin olla ehdottomia tuomitsematta ja vihaamatta ketään, mutta ottaen kirjoitukset huomioon! kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Pirkko-pappi"Mistä on ihmisen järki peräisin? "
Alkulähde löytyy tuolta kreationistien puolelta.
- hätähuuto
" ovat luopuneet luonolliseta tavasta"!! Arkkipiispa on mielestäni harhassa ja pahasti. Jos raamatusta raavitaan ja riivitään sitä ja tätä pois, siitä ei hyvää seuraa.
Onhan tämä vapaa maa. Homot ja lesbot voisivat vallan hyvin perustaa oman kirkon ja valita sinne mieleisensä papit ja piispat. Mutta ei, röyhkeydessään he vaativat olemassa olevia kirkkoja hyväksymään harhansa.
Olisihan se suuri työ rakentaa uudet kirkot ja etsiä kannattajia.
Nykyisen kirkon oveen voisi Lutherin teesien tavoin kirjoittaa: tässä kirkossa ei tarvitse tehdä parannusta homoudesta ja lesboudesta, mutta niistä muista, esim. kateudesta ja vilpistä kyllä.
Mitä vielä näemmekään? - Herran.tertut
Ihmisen ymmärrys on ainakin parantunut. Nyt ei kukaan (uskoakseni) enää ala purkaa uuniaan tai hellaansa, vaikka löytääkin keväällä mökille mennessään sen päältä kuolleen hiiren. Eikä ryhdy keittämään tulokahvejaan vedestä jossa lillui toinen kuollut hiiri. Ei, vaikka jumala Mooseksen mukaan yksiselitteisesti käskee purkamaan, ja toisaalta vakuuttaa, että se vesi olisi ihan OK!
Monikaan tuskin yrittää jalostaa kirjavia eläimiä laittamalla siitoseläinten juoma-astioiden pohjille raidallisiksi kuorittuja pajunoksia. Ei, vaikka Mooseksen välittämän jumalan ilmoituksen mukaan homma hoituisikin tällä tavalla kätevästi!
Ja jäniskoiran hankintaa harkitseva voi nykyään ostaa sen märehtijävapaaksi mainostetun koiran. Useimmat kun ovat päätyneet sille jumalan ilmoituksen vastaiselle kannalle, ettei jänis ole märehtijä!
Siinä nyt ensihätään vähän esimerkkejä ymmärryksen kehittymisestä, jumala vs. homo sapiens.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425835Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343626Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html593503Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5073033Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2302215Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582080- 522022
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301687Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61371- 781333