Alemman tason mies

Raakatotuus

ATM, ätmi, at-mies, alemman tason mies. Lienee niitä käytetyimpiä termejä palstalla, mukana monen nimimerkissäkin. Ihmisillä tuntuu olevan kuitenkin aika erilaiset käsitykset siitä mitä se tarkoittaa ja usein he sitovat siihen syitä ja seurauksia.

Yleisin jakolinja on että at-mieheksi itsensä kokevat sanovat että at-miehet eivät omaa niitä asioita mitä naiset haluavat. Vastapuoli väittää, että at-miehet ovat yksin syypäitä tilanteeseensa, ja jos he vain eivät kokisi itseään at-miehiksi ja olisi heittäytyneet uhriksi, he voisivat kokea täysipainoista ja monipuolista ja yhtä vilkasta parisuhde-elämää kuin kuka tahansa muukin.

Miten sinä itse määrittelet at-miehen?

Ja erityisesti minua kiinnostava lisäkysymys: jos olet sitä mieltä että at-mieheksi tekee naisviha ja vastenmielinen sovimismi, niin miksi sinä kutsuisit sellaista miestä, joka ei ole naisvihaaja eikä sovinisti, eikä siltikään pääse minkäänlaiseen romanttiseen suhteeseen kenenkään naisen kanssa?

26

216

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujomees

Ätmi voi olla perusluonteeltaan ujo mies. Seuraus on että ei vain saa naiskontakteja aikaiseksi, ja varsinkaan naiset eivät osaltaan tule juurikaan vastaan.

Eli tässä tapauksessa ätmiys ei ole pelkästään miehen vika, vaan myös naisten passiivisen p/s roolin vika.

• keittiöekspertti

Moni hyvä mies pitää itseään ATM-kategoriassa vaikka pieni itsetunnon kohotus voisi ratkaista ongelman ja kääntää pelin heidän edukseen.

Miehen pitää muistaa pitää itseään naisen vertaisena, ei ylempänä tai alempana. Moni ATM on ajautunut rooliinsa vain siksi että he pitävät naisia suotta jalustalla.

• 1720

Miksi oletat, että ATM saisi naisten lähestymisyrityksiä, jos nämä eivät olisi passiivisia?

• ujomees

Kyllä ainakin itse saan silloin tällöin vilkuiluja naisilta, ja muutakin evidenssiä on että kiinnostusta löytyy. Se on se kontaktin otto hankalinta, siinä on mies yksin. Ja sitten jää ilman pimppaa, mikä on ATM:n määritelmä.

• 8plus12

Tuo on sitä sinisen pillerin oppi. Punaisen pillerin "niellyt" taas tietää, että ujous ei vaikuta miehen markkina-arvoon vaan ulkonäkö, raha ja status.

• keittiöekspertti

ATM on mies jota edes kuppaisin huora ei huoli, tässä ryhmässä on myös rottia jotka leikkivät feministiä ja usein heillä on ongelmia kaikilla inhimillisen elämän saroilla.

Minä olen nähnyt joskus tällaisen ATM-rotan lyöttäytyvän hyväksikäytetyn ja lyödyn naisen kanssa kimppaan, ja varoitan naisia heistä. He ovat tilanteen niin salliessa täydellisiä sadisteja.

ATM-ilmiö on kehityshäiriö joka estää miestä kohtaamasta naista ystävänä, kumppanina, rakastajattarena tai minään muunakaan inhimillisenä olentona.

• helmiä.sioille

Eiköhän se ole mies, jonka ympäriltä tuolit viedään. Mies jonka sukunimi mieleen ei jää... :)

• Bi-nainen

Usein tyyppejä, jotka eivät pärjää normaalissa sosiaalisessa keskustelussa, ja osaavat ehkä puhua yhdestä tai kahdesta superkiinnostuksenkohteestaan.

• Bi-nainen

AT-mies on mies jolla ei halustaan huolimatta ole ollut lainkaan tai vuosiin (yli 5 vuoteen) seksiä naisen kanssa.

Omassa tuttavapiirissäni at-mieheksi tulee olemalla:

1) seksuaalisuuteen yleisellä tasolla torjuvasti suhtautuva mies, jolloin vaikka naiset osoittavat kiinnostusta (kyllä, tätä tapahtuu), ei pysty siihen oikealla tavalla vastaamaan eikä viemään asioita eteenpäin silloin kun on itse jostain naisesta kiinnostunut
      2) sosiaalisesti muuten sisäänpäinkääntynyt introvertti mies, joka ei juurikaan herätä kiinnostusta naisissa ja joka vastaavasti ei osaa viedä tyylikkästi eteenpäin omia kiinnostuksiaan vaan on sosiaalisesti kömpelö
      3) fyysisesti epäviehättävä, käytännössä sairaalloisen ylipainoinen, jolloin ei herätä naisissa seksuaalista halua, vaikka olisikin muuten mukava ja tulisi naisten kanssa toimeen
      4) jotain edellä olevaa ja sen lisäksi kranttu mies, joka haluaa vain hyvin harvoja tietyllä tavalla kauniita, nuoria tms naisia, joita ei käytännössä omasta elämänpiiristä vapaana löydy, jolloin jos joku nainen tulee iskemään antaa tälle pakit kun ei ole itse naisesta kiinnostunut.

Sovinismin asteesta tai muuten maailmankuvasta noi ätmiytymisen tavat eivät kerro. Sovinismi voi kyllä pitää ätminä, jos muuten olisi fyysisesti kiinnostava, mutta maailmankuva ei sitten synkkaa kun nainen tutustuu paremmin (tätäkin on sattunut).

• Anonyymi

Tässä määriteltiin kyllä ätmi täydellisesti. Mihin kategoriaan palstan miehet kuuluvat?

• Anonyymi

Naiset ei välitä.
      Vanhemmalla iällä ehkä löytää jonkun syrjäytyneen ristikseen.

• Anonyymi

Kiitos kun kerroit, en tiennyt mitä se tarkoittaa :D

• Anonyymi

"miksi sinä kutsuisit sellaista miestä, joka ei ole naisvihaaja eikä sovinisti, eikä siltikään pääse minkäänlaiseen romanttiseen suhteeseen kenenkään naisen kanssa?"

Mielisairaaksi.

Aikamme markkinoi ihmispsyykettä jotenkin "täydellisenä" sen ollessa normaali, ja kuitenkaan oikein kukaan ei tuohon normaaliin yllä. Tässä pitää tajuta että erilaiset laajat yhteisöpsyykeen ilmentymät ovat NORMAALEJA, ne ovat täsmälleen se miten ihmisen tuleekin vastata tietynlaiseen ympäristöpaineeseen.

Jos mies ei masennu ja muutu vihaiseksi naisettomuuden myötä hän on mielisairas, hän on tosiasiallisesti mieleltään dysfunktionaalinen. Aivan samalla tavalla mikä tahansa auton moottori hirttää kiinni jos sylinteriin tungetaan santaa - se on täysin selvä että moottori ei niissä oloissa toimi oikein. Samalla tavalla osattomuus sairastuttaa ihmisen.

Se on normaalia. Epänormaalia on kestää tämä kohtuuton paine "normaalina", se on quixotismia.

• Anonyymi

Aikamme suoritus-individualistinen kulttuuri vain näkee kaiken inhimillisen - todellisuuden - heikkoutena eikä suinkaan niinkuin se voi ja pitäisi nähdä: Kausaalisuuden ilmentymänä.

Jos aletaan tutkia asiaa selkeän kausaalisuuden kautta päästäisiin siihen saatanan kiusalliseen lopputulemaan että joo, meillä on suuri määrä sivuun jääneitä, jätettyjä ja jättäytyneitä ihmisiä ja heidän tilanteensa kohentuminen vaatii suuren määrän yksilöön kohdistuvaa ponnistelua yhteisön suunnalta - jos asia halutaan korjata.

Helpompaa on syyttää sitä syrjäytynyttä kuin myöntää että kokonaisyhteisössä ja sen toimintatavoissa on vikaa ja että todellista inklusiivisuutta ei ollutkaan vaikka sitä joka taholta hehkutettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikamme suoritus-individualistinen kulttuuri vain näkee kaiken inhimillisen - todellisuuden - heikkoutena eikä suinkaan niinkuin se voi ja pitäisi nähdä: Kausaalisuuden ilmentymänä.

Jos aletaan tutkia asiaa selkeän kausaalisuuden kautta päästäisiin siihen saatanan kiusalliseen lopputulemaan että joo, meillä on suuri määrä sivuun jääneitä, jätettyjä ja jättäytyneitä ihmisiä ja heidän tilanteensa kohentuminen vaatii suuren määrän yksilöön kohdistuvaa ponnistelua yhteisön suunnalta - jos asia halutaan korjata.

Helpompaa on syyttää sitä syrjäytynyttä kuin myöntää että kokonaisyhteisössä ja sen toimintatavoissa on vikaa ja että todellista inklusiivisuutta ei ollutkaan vaikka sitä joka taholta hehkutettiin.

Miten syrjäytynyt korjataan?

Kohtaamalla hänet yksilötasolla ja kohtaajan pitää olla yksilö ja oikeasti sitoutunut ja todellisuudessa haluta juuri tuolle yksilölle hyvää.

Kylmän viileä teknologis-tieteellinen viipaleanalyysi jossa asiantuntija kohtaa 100 syrjäyttynyttä analyyttisenä "projektina" ei tule toimimaan, se ei ole ihmissuhdetasoinen asia vaikka kuinka tieteelisen metodin kautta ymmärrettäisiin piirun päälle syrjäytymisen mekanismi ja logiikka. Tätä asiaa ei voida tehdä rationaalisuuden kautta, ei kokonaan - vaan siihen on sisällytettävä aivan välttämättä henkilökohtainen kohtaaminen ihmisen tasolla koska ainoa mikä syrjäytyneen voi oikeasti korjata on toinen ihminen, toisen ihmisen todellinen oma itse vaikuttamassa syrjäytyneeseen.

• Anonyymi

Onko mielipiteessäsi eroa sen suhteen, onko vaikeasti pariutuva yksilö mies vai nainen?

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyykö tämä enää kumppanin etsintään?

Jos liittyy, kannatako jonkinlaista säälistä pariutumista niille, joiden velvollisuutena olisi auttaa muita? Entä koskeeko tämä vain naisia vai myös miehiä?

🦄

• Anonyymi

"Ja erityisesti minua kiinnostava lisäkysymys: jos olet sitä mieltä että at-mieheksi tekee naisviha ja vastenmielinen sovimismi, niin miksi sinä kutsuisit sellaista miestä, joka ei ole naisvihaaja eikä sovinisti, eikä siltikään pääse minkäänlaiseen romanttiseen suhteeseen kenenkään naisen kanssa?"

Minä olen tätä mieltä.

En kutsu tuollaista miestä muuksi kuin mieheksi, joka ei ole vielä löytänyt romanttista suhdetta.

Siihen voi olla monia syitä:

- Mies ei ehkä tiedä, mikä hänessä viehättää naisia. En minäkään aikanani tiennyt, että joku voisi pitää "aurinkoisuudestani" tai "herttaisuudestani". 😂 Jos minulta olisi kysytty parhaita puoliani, en varmasti olisi koskaan kuvaillut itseäni noilla sanoilla.

- Harava voi olla väärin sijoitettu. En ole kauheasti kuullut hyviä asioita digitaalisesta etsinnästä, eikä itsellänikään ole siitä positiivisia kokemuksia. Eipä minulla kyllä ole paljon muitakaan kokemuksia digitaalisista parinetsintätyökaluista. Oli miten oli, haravan täytyy olla hyvin sijoitettu ja sen piikkien välien leveys tarkasti määritelty.

- Kohderyhmä voi olla väärä. Tai tarvitseeko ennalta edes kovin tarkasti rajata ihmisiä? Minulla oli yksi kriteeri, joka rajasi paljon ihmisiä pois, mutta sen jälkeen pyrin olemaan avoin kaikelle, mitä tulee vastaan.

- Kavereita kannattaa käyttää rohkeasti apuna. Ihan peruskysymyksiä vain ilmoille: "Sanopas tunnetko sinä ketään vapaana ajelehtivaa naista/miestä, jonka kehtaisi viedä kahvittelujen jälkeen kotiin näytille?" Kavereille voi myös sanoa, että täällä hellyydenkipeä mies/nainen odottelee seuraa joulupöytäänsä, ja sanomaa saa viedä eteen päin.

-Mielikuvaharjoitteluhan on sitten kaikkein tärkeintä: Joka. Ainoa. Päivä. täytyy elää siten, että kuvittelee jo elävänsä sellaisessa parisuhteessa, josta on aina haaveillut. Tällä estetään se, ettei ihminen itse omalla toiminnallaan vahingoita omaa tavoitettaan. Sen sijaan, kun oikea henkilö on edessä, voi vain todeta (itsekseen!) "Kappas! Sinähän sovit tähän minun harjoiteltuun mielikuvaelämääni niin hyvin, ettei tämän enää tarvitse olla mielikuvaa vaan tämä voi nyt olla todellisuutta." Mielikuvilla estetään myös se, ettei turhaan itse järkyty, jos/kun omaan elämään saapuu yllättävällä tavalla innokas tyyppi.

🦄

• Anonyymi00019

Kiinnostaisi tietää miten palstan alemman tason miehillä nykyään menee.

• Anonyymi00020

Jätin tän saitin noihin aikoihin.
      En pystynyt lukemaan tuollaista itseinhossa rypemistä.

”romanttiseen suhteeseen”
      itkeekö se seksin puutetta vai
      ihmissuhteen puutetta?

Kaksi eri asiaa.

Vanha ketju, mut silti.

• Anonyymi00021

Parempi ilman naista nykyään.
      Tihkuvat niin toksista feminismiä, että puistattaa.

Oma tupa, oma lupa ja omat rahat sekä vapaat.

• Anonyymi00026

Incel ätmi hokee toksista feminismiä. Sinun kannattaisi katsoa ihan syvälle peiliin ja miettiä, mikä itsessäsi on vikana.

Naisia haukkumalla ja vähättelemällä tuskin löytää ikinä hyvää romanssia. Parempi vain, että olet ihan yksinään ja häiriköit muita mahdollisimman vähän.

Ai niin. Ätminä et uskaltanut laittaa edes nimimerkkiä. Tämä ei ole haukkumista, vaan toteamus.

>Simiti<

• Anonyymi00022

Kyllähän kaikki lähtee halusta tehdä asioista.Ikääntymisen myötä halu ja mielenkiinto asioihin on laskenut merkittävästi.Jos luokittelet miehen alemman tason ihmiseksi sillä perusteella että ei ole naista käsipuolessa ei ole asiat omassakaan elämässä kunnossa.

• Anonyymi00023

Aikoinaan naisystäväni mokoma kuoli. En heti lähtenyt kiireesti hakemaan uutta mammaa. Joidenkin mielestä siis olen ätmi.
        Ätmihän, tai vähintään hullu olen vieläkin, koska pärjään ihan ilman vakisuhdetta.

Kuitenkin ymmärtäisin ätmin olevan heikkolaatuinen monessa muussakin elämänalueella. Työt, harrastukset, älykkyys, taidot jne...

>Simiti<

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Aikoinaan naisystäväni mokoma kuoli. En heti lähtenyt kiireesti hakemaan uutta mammaa. Joidenkin mielestä siis olen ätmi.
        Ätmihän, tai vähintään hullu olen vieläkin, koska pärjään ihan ilman vakisuhdetta.

Kuitenkin ymmärtäisin ätmin olevan heikkolaatuinen monessa muussakin elämänalueella. Työt, harrastukset, älykkyys, taidot jne...

>Simiti<

Mä näen näin.
        Naisystäväsi oli sinulle hyvin rakas. Hän on sinun historiaasi. Omaa elämääsi.
        Surutyö voi kestää.
        Mä arvostan sitä, että antaa menneelle aikaa. Se on ollut silloin arvokasta.
        Vilma

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mä näen näin.
        Naisystäväsi oli sinulle hyvin rakas. Hän on sinun historiaasi. Omaa elämääsi.
        Surutyö voi kestää.
        Mä arvostan sitä, että antaa menneelle aikaa. Se on ollut silloin arvokasta.
        Vilma

Totta turiset. Kuolema on luonnollinen jatkumo elämälle. Kyllä silti saa muistella. Ihmetteleeköhän raviohjastajat, kun kerran vuodessa ilmestyy ruusu keskelle ravirataa?

Hänen tuhkansa ripoiteltiin viereiselle raviradalle, koska olihan hän huippuohjastaja ihan Ruotsia myöten. Muistan,kun olimme katsomassa paikallista ravailua.

Ajattelin uhkapelata vitosella ja hän sanoi kuka tulee voittamaan. Kerroin oli niin huono, että veikkasin toista (väärää) hevosta.

Hänen kertomansa tosiaan voitti. Noh. Lohdutukseksi ostin molemmille grillimakkaran paikalle tulleeseen kojusta.

Hän ei missään vaiheessa sanonut, että mitäs minä sanoin. Sen takia tykästyin häneen, kun ei koskaan viisastellut, väitellyt, tai ollut jälkiviisas.

Kun hän joutui sairaalaan menin toki katsomaan häntä "kuntoutusosastolle" jota kansan piireissä sanotaan kuolemanosastoksi.

Järkytyin, kun olin kuulemma ainoa, kuka tuli katsomaan. Itsekin olin aikoinaan siellä "kuntoutusosastolla". Olen niitä harvoja tyyppejä, jotka ovat jääneet henkiin ja kotiutuneet sieltä.

>Simiti<

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      62
      773
    2. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      740
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      156
      739
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      712
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      626
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      508
    12. 39
      455
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      76
      431
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    17. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      412
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe