Valvontakameraa

s-talker

Millaisia valvontakameroita teillä on veneissänne?

48

2645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kameravalvontaako

      Tunnetko salakatselua koskevan lainsäädännön sisällön?

      • EiTarpeen

        Miksi pitäisi tuntea, jos omaansa valvoo ?


      • lakijuridiikkaa
        EiTarpeen kirjoitti:

        Miksi pitäisi tuntea, jos omaansa valvoo ?

        Koska oman veneensä valvomisellakin voi syyllistyä rikokseen ja saada siitä tuomion. Tosin kiinnijäämisen riski on aika pieni.
        Googlaa vaikkapa Axel Smith, niin saat paljon linkkejä tapaukseen, jossa omaa kämpää kuvaamalla on syyllistytty rikokseen. Ihan sama lainsäädäntö pätee omaa venettään kuvaamiseen.


    • videovahti1111

      Itsellä videovahti tai tuta b2 nimellä tunnettu gsm kamera hälytin. Kamerassa oma liiketunnistin ja lisäksi langaton lisäanturi. Kamera näkee pimeässäkin, mutta kuvan laatu on vähän niin ja näin.

      • salakatselu

        Jos kamerasi kuvaa vaikkapa murtovarkaan, ja erehdyt antamaan kuvat todisteena poliisille voit saada samalla syytteen itsekin toiseen rikokseen josta juuri toimitut ne todisteet poliisille.


      • ytytrytr
        salakatselu kirjoitti:

        Jos kamerasi kuvaa vaikkapa murtovarkaan, ja erehdyt antamaan kuvat todisteena poliisille voit saada samalla syytteen itsekin toiseen rikokseen josta juuri toimitut ne todisteet poliisille.

        Heko heko. Älä unta nää.


      • AmerikanKorvaukset
        salakatselu kirjoitti:

        Jos kamerasi kuvaa vaikkapa murtovarkaan, ja erehdyt antamaan kuvat todisteena poliisille voit saada samalla syytteen itsekin toiseen rikokseen josta juuri toimitut ne todisteet poliisille.

        Laitapa lakipykälät vielä väitteestäsi.


      • Saavalvoa
        salakatselu kirjoitti:

        Jos kamerasi kuvaa vaikkapa murtovarkaan, ja erehdyt antamaan kuvat todisteena poliisille voit saada samalla syytteen itsekin toiseen rikokseen josta juuri toimitut ne todisteet poliisille.

        Tarvii olla tarrat tai kyltit "alueella videovalvonta" sekä kamerat suunnattu niin että kuvassa ei näy muita kohteita kuin oma vene, niin sitten on ok.


      • Huoletonköyhä

        Ja ne tarratkin ehtii laittaa vasta kun haluaa käyttää videoita todisteena. Kuvausalueen on kyllä oltava oikein.

        Kyllä se on niin että omaisuus on stressin aihe sekin.


      • Saavalvoa kirjoitti:

        Tarvii olla tarrat tai kyltit "alueella videovalvonta" sekä kamerat suunnattu niin että kuvassa ei näy muita kohteita kuin oma vene, niin sitten on ok.

        Ei niitä tarroja tai kylttejä tarvitse olla, kunhan kamerat on suunnattu niin, että ne kohdistuvat vain kotirauhan suojaamaan alueeseen eli veneeseen (ja veneen kansi on kokonaisuudessaan kotirauhan piirissä). Axl Smithin tapaus oli erilainen, koska hän oli itse tuonut ne vieraansa kotirauhan suojaamalle alueelle eikä kertonut kamerasta. Murtovaras on määritelmällisesti eri tilanteessa, koska hän on kuvattavalla alueella oikeudettomasti eikä hänelle siis ole mahdollista kertoa kameroiden olemassaolosta.

        Kylttien tehtävä ei ole kuvauksen laillistaminen vaan varkaiden pelottelu.


      • ddd_fg
        10-14 kirjoitti:

        Ei niitä tarroja tai kylttejä tarvitse olla, kunhan kamerat on suunnattu niin, että ne kohdistuvat vain kotirauhan suojaamaan alueeseen eli veneeseen (ja veneen kansi on kokonaisuudessaan kotirauhan piirissä). Axl Smithin tapaus oli erilainen, koska hän oli itse tuonut ne vieraansa kotirauhan suojaamalle alueelle eikä kertonut kamerasta. Murtovaras on määritelmällisesti eri tilanteessa, koska hän on kuvattavalla alueella oikeudettomasti eikä hänelle siis ole mahdollista kertoa kameroiden olemassaolosta.

        Kylttien tehtävä ei ole kuvauksen laillistaminen vaan varkaiden pelottelu.

        >>Ei niitä tarroja tai kylttejä tarvitse olla

        Vaan tyhmää on olla laittamatta kylttejä.
        Koska paljon parempihan on, että varas säikähtää kylttejä ja jättää murtautumatta. Kuin että murtautuu ja omistaja saa sitten jälkeenpäin katsella varkaan pärstäkuvaa.


      • ddd_fg kirjoitti:

        >>Ei niitä tarroja tai kylttejä tarvitse olla

        Vaan tyhmää on olla laittamatta kylttejä.
        Koska paljon parempihan on, että varas säikähtää kylttejä ja jättää murtautumatta. Kuin että murtautuu ja omistaja saa sitten jälkeenpäin katsella varkaan pärstäkuvaa.

        Samaa mieltä. Mutta kommenttini liittyikin väitteeseen, että ne olisivat pakollisia.


      • Anonyymi
        salakatselu kirjoitti:

        Jos kamerasi kuvaa vaikkapa murtovarkaan, ja erehdyt antamaan kuvat todisteena poliisille voit saada samalla syytteen itsekin toiseen rikokseen josta juuri toimitut ne todisteet poliisille.

        Sitä syytettä sitten odottaen...


    • JLLLkk

      Mulla on veneen sisällä riistakamera eli jos sisälle joku tulee niin kamera ottaa kuvan ja lähettää sen spostiin ja mms:n. Lisäksi kausipaikkalaiturin omistajaa olen toivonut asentavan tolpan päähän webkameran mistä näkyisi koko laiturialue eli sen kautta voisi tsekata onko oma vene laiturissa.

    • Jaskajooooooo

      Ottakaa järki käteen valvonnan suhteen! Porukat zoomailee kameroita asteen tarkkuudella jotta ei vaaan naapurista näkyisi kantapäätä kuvassa. Haittaako oikeesti jotakuta jos esim. naapuriveneen riistakamera ottaa sinusta kun kun menet omalle veneellesi?? Sehän on vaan hyvä että kuvaa tulee laajemmalta sektorilta jos vaikka omaan veneeseen murtaudutaan ja kameraa ei itsellä ole. Tai jos kävelen laiturilla minne vapaa pääsy, minua ei voisi vähempää kiinnostaa jos valvontakamera kuvaa minua. Onko poliisi muka oikeasti sakottanut jos viet riistakameran materiaalia voroista?

      Sääntösuomi on tehnyt tehtävänsä kansalaisiin, valitettavasti.

      • Poliisi ei sakota laillisesta kuvaamisesta ja oman veneen valvontakuvaus on laillista. Mutta kyllä, minä olen tarkka kotirauhasta ja yksityisyydestäni ja teen varmasti rikosilmoituksen, jos minulla sattuu olemaan todisteet siitä, että naapurin kameran kuva-alue yltää oman veneeni kannelle. Aivan kuten siinä tapauksessa, että kuvaisi minun parvekettani.


      • SalakuvaajaPro

        Julkisella paikalla kuvaaminen on sallittua. Mitenkä esim. vierasvenesatamissa missä on webcam satama-alueesta, teetkö sielläkin rikosilmoituksen? Tai jos kuvailen kamerallani maisemia laiturilla ja osut kuviini, poliisit paikalle?

        Kyllä tyhmä saa olla mutta että vielä hölmökin....


      • HiukanJärkeäPeliin
        10-14 kirjoitti:

        Poliisi ei sakota laillisesta kuvaamisesta ja oman veneen valvontakuvaus on laillista. Mutta kyllä, minä olen tarkka kotirauhasta ja yksityisyydestäni ja teen varmasti rikosilmoituksen, jos minulla sattuu olemaan todisteet siitä, että naapurin kameran kuva-alue yltää oman veneeni kannelle. Aivan kuten siinä tapauksessa, että kuvaisi minun parvekettani.

        Mulkku on mulkku, venesatamassakin. Pitäähän Virolaisia, Romanialaisia ja Latvialaisia varkaita tukea, eikäpyrkiä estelemään ahkeria roistoja.


      • kameram1es
        SalakuvaajaPro kirjoitti:

        Julkisella paikalla kuvaaminen on sallittua. Mitenkä esim. vierasvenesatamissa missä on webcam satama-alueesta, teetkö sielläkin rikosilmoituksen? Tai jos kuvailen kamerallani maisemia laiturilla ja osut kuviini, poliisit paikalle?

        Kyllä tyhmä saa olla mutta että vielä hölmökin....

        Julkinen paikka on tila, jonne kuka tahansa saa mennä ilman lupia. Siellä on kuvaaminen sallittu joskin kuvian käyttäminen ja julkistaminen ei välttämättä ole.

        Esimerkiksi jos joku kontaa huonossa kunnossa veneelleen, julkaiseminen on todennäköisesti yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä vaikka kuvaaminen tapahtuu julkisella paikalla. Kun puhutaan valvontakameroista, niin tämä on hiuekan asian vierestä, mutta täsmentää julkisuutta ja yksityisyyttä.

        Jos vierasvenesatama on suljettu tai rajattu tietylle ryhmälle, yleinen kuvaaminen ei ole sallittu. Esimerkiksi lukittu laituri on sellainen paikka kuten myös virassatamat, jotka on aidattu tai muuten rajattu niin ettei sinne pääse ilman lupaa tai maksua. Itämeren Portti on todennäköisesti sellainen paikka, jossa kuvaaminen ei ole sallittu koska se on rajattu eikä sinne pääse kuka vaan.

        On monia lukollisia laitureita, joissa on valvontakamerat, joiden kuvia pääsee katsomaan verkon yli. Niistä en osaa sanoa, mitkä lait niitä koskee. Valvontakamerat ovat tietenkin laillisia, mutta kuvan jakaminen kaikille on hiukan niin ja näin. Sama tietenkin pätee teiden kelikameroihin.


      • veneenkuvaaja
        kameram1es kirjoitti:

        Julkinen paikka on tila, jonne kuka tahansa saa mennä ilman lupia. Siellä on kuvaaminen sallittu joskin kuvian käyttäminen ja julkistaminen ei välttämättä ole.

        Esimerkiksi jos joku kontaa huonossa kunnossa veneelleen, julkaiseminen on todennäköisesti yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä vaikka kuvaaminen tapahtuu julkisella paikalla. Kun puhutaan valvontakameroista, niin tämä on hiuekan asian vierestä, mutta täsmentää julkisuutta ja yksityisyyttä.

        Jos vierasvenesatama on suljettu tai rajattu tietylle ryhmälle, yleinen kuvaaminen ei ole sallittu. Esimerkiksi lukittu laituri on sellainen paikka kuten myös virassatamat, jotka on aidattu tai muuten rajattu niin ettei sinne pääse ilman lupaa tai maksua. Itämeren Portti on todennäköisesti sellainen paikka, jossa kuvaaminen ei ole sallittu koska se on rajattu eikä sinne pääse kuka vaan.

        On monia lukollisia laitureita, joissa on valvontakamerat, joiden kuvia pääsee katsomaan verkon yli. Niistä en osaa sanoa, mitkä lait niitä koskee. Valvontakamerat ovat tietenkin laillisia, mutta kuvan jakaminen kaikille on hiukan niin ja näin. Sama tietenkin pätee teiden kelikameroihin.

        Satama-alue laitureineet voidaan rinnastaa julkisiin paikkoihin, joissa kuvaaminen on sallittua. Vertaa esim. kerrostalon kellarikäytävät. Näissäkin voi kuvata vaikka tiloihin ei ole "julkista" pääsyä.

        Katetun veneen sisätilat kuuluvat kotirauhan piiriin. Kuinka venee kansitilojen kanssa menetellään? Se on vähän kinkkisempi juttu. Esim. omakotitalon pihaa suojaa kotirauha. Ilmeisesti asiassa tarvitaa kaikien oikeusasteiden läpikäynti ennenkuin mitään varmaa voidaan sanoa. Itse en ole nähnyt mitään mainintoja asiasta.

        Omaa venettä saa kuvata kunhan rajaa pois naapuriveneet sekä ilmoittaa selvästi, että venettä kuvataan.


      • Anonyymi
        10-14 kirjoitti:

        Poliisi ei sakota laillisesta kuvaamisesta ja oman veneen valvontakuvaus on laillista. Mutta kyllä, minä olen tarkka kotirauhasta ja yksityisyydestäni ja teen varmasti rikosilmoituksen, jos minulla sattuu olemaan todisteet siitä, että naapurin kameran kuva-alue yltää oman veneeni kannelle. Aivan kuten siinä tapauksessa, että kuvaisi minun parvekettani.

        Ei sinulla voi olla todisteita .


    • BurrelitSuosiossa

      Mites onko käytännön kokemusta Burrel Edge Pro kamerasta?.
      Tarkotus olisi ottaa prepaid liittymä tuolle kauden ajaksi.
      Kamera tulee kuvaamaan vain omaa venettä ja tulee myös venetolppaan selkeä ilmo että live kameravalvonta.

    • HakuMata

      Mulla veneessä tuo Haski hälytin : ottaa kuvan, reagoi kovaan keinuntaan/ liikkeellelähtöön ja vielä lämmönmuutokseen, kaikkia saa itse määriteltyä että missä kulkee raja että laite reagoi - se on sisällä veneessä, heti liukuoven takana, ei ole lakipykälä- ongelmia :) häly 1,2,3 nroon....riittävä ja kätevä. Akku kestää "ikuisuuden" ja toimii hyvin..

      • Anonyymi

        Ottaako Haski myös kuvan? Yritin heidän sivuiltaan ja käyttöohjekirjasta selata, mutta ei siellä kuvista mitään puhuttu.


    • Tarkkailijaa

      Minulla on tää setti. Hyvin pelittää , kuvat voi katsoa puhelimesta.
      https://www.aliexpress.com/item/8-CH-d1-DVR-Indoor-Outdoor-waterproof-IR-Nightvision-Dome-bullet-Home-cctv-security-camera/1626265301.html?spm=2114.01010208.3.22.6g9f6E&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_5010019_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10107_10050_10142_10051_10171_5190019_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10181_10183_10182_10185_10078_10079_10073_10123_142,searchweb201603_4,ppcSwitch_5&btsid=02204831-9635-48f9-869f-9c890776ebf6&algo_expid=89d2685e-69dc-4c2c-8535-1111d6037066-3&algo_pvid=89d2685e-69dc-4c2c-8535-1111d6037066

      • Anonyymi

        Hyvin valaisevaa...


    • Anonyymi

      Ei niistä mitään hyötyä ole. Alan tyypeillä on ja Merit käytössä.

    • Anonyymi

      Aloittaja kyseli minkälaisia valvontakameroita veneilijöillä on käytössä. Ei sitä onko valvonta laillista jne. Heti meni väittelyksi kameravalvonnan laillisuudesta. Näin täällä keskustelut siirtyvät valitettavasti usein asian sivuun. Joku taas toteaa, että valvonnan laillisuus on tärkein asia eikä minkälaisilla kameroilla valvotaan tai ne kuuluvat yhteen. Ovat ihan eri asioita. Laillisuudesta voisivat halukkaat aloittaa ihan oman ketjun ilman että vastataan heti ”aidasta, kun kysellään seipäästä”.
      Minulla oli veneessä Prego merkkinen aika halpa infrapuna kamera. Päälle vain poissaolon ajaksi. Asensin sen mukana olleella imukupilla salongin takaosan väliseen lasiseinään sisäpuolelle ylös nurkkaan verhon alle. Kameraa oli hankala edes huomata, koska lasi on vähän tummennettu ja verhot tummia. Suunnattu siten, että kuvasi vain takaosan kuomun alta ja takana uimatason ja taaveteissa riippuvan kumiveneen, ei siis muuta. Hyvin toimi, mutta ainakaan minulla yhtään todellista tilannetta ei ollut. Muutama kuva kumiveneen reunalla keikkuvista lokeista ja siinä kaikki. Joskus unohtui ottaa päältä veneeseen mennessä. Otin kameran pois, koska jostakin syystä kuvien selaus jumittui, enkä saanut toimimaan. Kuitenkin toimi hyvin usean kesän ajan.

      • Anonyymi

        Eihän ole asian vierestä.
        Vastauksena aloittajan kysymykseen millaisia kameroita: Laittomia.
        Vastakysymyksenä: Miten laittomia?
        Jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole asian vierestä.
        Vastauksena aloittajan kysymykseen millaisia kameroita: Laittomia.
        Vastakysymyksenä: Miten laittomia?
        Jne..

        Kyllä tuo pölinä oli suuremmalta osalta kuten tuo edellinen ”aidan seipäistä” kirjoittanut kertoo.
        Sille me emme mahdan mitää, mutta oudolta se välillä vaikuttaa.

        Kaikkein hurjimpia ovat nuo syyllisen etsijät, jotka yrittävät tehdä kaikkensa, jotta aloittaja saataisiin näyttämään mahdollisimman huonossa valossa.

        Täällä on nykyisin niin hiljaista, että vanhojen ketjujen nostokin tuntuu päivän piristykseltä D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo pölinä oli suuremmalta osalta kuten tuo edellinen ”aidan seipäistä” kirjoittanut kertoo.
        Sille me emme mahdan mitää, mutta oudolta se välillä vaikuttaa.

        Kaikkein hurjimpia ovat nuo syyllisen etsijät, jotka yrittävät tehdä kaikkensa, jotta aloittaja saataisiin näyttämään mahdollisimman huonossa valossa.

        Täällä on nykyisin niin hiljaista, että vanhojen ketjujen nostokin tuntuu päivän piristykseltä D.

        Sitä en kiellä etteikö olisi paljonkin otsikon vierestä, mutta valvontakameran laillisuus sopii otsikkoon hyvin. Laillisuusvastimukset vaikuttavat myös kameran ominaisuuksiin ja valintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en kiellä etteikö olisi paljonkin otsikon vierestä, mutta valvontakameran laillisuus sopii otsikkoon hyvin. Laillisuusvastimukset vaikuttavat myös kameran ominaisuuksiin ja valintaan.

        Tämän ketjun aloitus oli harvinaisen ytimekäs ja olisi varmasti helppo pysyä aiheessa.

        ” Millaisia valvontakameroita teillä on veneissänne?”.

        Siinä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan ja kauneudessaan.
        Mutta kuten täällä usein tapahtuu, niin joku veti valvontakameroiden luvattoman käytön esiin.
        Voi tietysti olla, että joku käyttää niitä sääntöjen vastaisesti, mutta se onkin jo toisen ketjun aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän ketjun aloitus oli harvinaisen ytimekäs ja olisi varmasti helppo pysyä aiheessa.

        ” Millaisia valvontakameroita teillä on veneissänne?”.

        Siinä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan ja kauneudessaan.
        Mutta kuten täällä usein tapahtuu, niin joku veti valvontakameroiden luvattoman käytön esiin.
        Voi tietysti olla, että joku käyttää niitä sääntöjen vastaisesti, mutta se onkin jo toisen ketjun aihe.

        Kysymys: ”Millaisia valvontakameroita teillä on veneissänne?”
        Vastaus: "Laittomia"
        Vastaus2: "Surkeita"
        Vastaus3: "Isoja"
        Vastaus4: "Sellaisia jotka sopivat käyttötarkoitukseeni."

        Vastaukset täyttävät kysymyksen ja aiheessa pysymisen kriteerit täydellisesti mutta johtavat luonnollisesti jatkokysymyksiin ja vastauksiin jotka eivät poikkea aiheesta. Kameran ominaisuudet voivat samassa käytössä tehdä yhdestä laillisen ja toisesta laittoman ja siksi laillisuusnäkökulma kuuluu tämän otsikon alle. Laatu ja suuruuskin ovat suhteellisia venekäytössä, ja kameran ominaisuuksia siinä missä laillisuuskin.

        Jos kysymys olisi muotoiltu toisin (esim: "Minkä valmistajan valvontakameroita teillä on veneissänne ja mikä on niiden mallimerkintä?") olisi tilanne täysin toinen eikä käyttötapa tai laillisuus kuuluisi keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys: ”Millaisia valvontakameroita teillä on veneissänne?”
        Vastaus: "Laittomia"
        Vastaus2: "Surkeita"
        Vastaus3: "Isoja"
        Vastaus4: "Sellaisia jotka sopivat käyttötarkoitukseeni."

        Vastaukset täyttävät kysymyksen ja aiheessa pysymisen kriteerit täydellisesti mutta johtavat luonnollisesti jatkokysymyksiin ja vastauksiin jotka eivät poikkea aiheesta. Kameran ominaisuudet voivat samassa käytössä tehdä yhdestä laillisen ja toisesta laittoman ja siksi laillisuusnäkökulma kuuluu tämän otsikon alle. Laatu ja suuruuskin ovat suhteellisia venekäytössä, ja kameran ominaisuuksia siinä missä laillisuuskin.

        Jos kysymys olisi muotoiltu toisin (esim: "Minkä valmistajan valvontakameroita teillä on veneissänne ja mikä on niiden mallimerkintä?") olisi tilanne täysin toinen eikä käyttötapa tai laillisuus kuuluisi keskusteluun.

        Nyt on tunnustettava, ettei minulla riitä koulutus tuolla tasolla tapahtuvaan pohdintaan.
        Onneksi jää vielä mahdollisuus lukea ne kommentit, jotka itselle sopivat D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tunnustettava, ettei minulla riitä koulutus tuolla tasolla tapahtuvaan pohdintaan.
        Onneksi jää vielä mahdollisuus lukea ne kommentit, jotka itselle sopivat D.

        Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa.

        Kiitos siitä.


    • Anonyymi

      Kaksi kameraa konehuoneessa ja yksi keulassa, että näkee rantautumisen, keula on yli 2 metriä ja ilman kameraa vaikea arvioida etäisyyksiä.

      • Anonyymi

        Millä katselet konehuonekameroiden kuvaa? Langatonta/langallista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä katselet konehuonekameroiden kuvaa? Langatonta/langallista?

        Yhdistetty raymarin plotterin video liitäntään nuo kamerat, toimisi varmaan blue thootillakin, sillä uusin nopeus/matka/lämpö anturi toimii konehuoneesta.


    • Anonyymi

      Itsellä veneen veskissä edullinen riistakamera. Jätän veskin oven aina poislähtiessäni auki. Kamera kuvaa kaikki veneeseen tulijat. 1 prepaid kortti riittää kun veneen sisällä ei lennä lokkeja eikä lepakoita.
      Kameran confaus vei aikaa mutta se lähettää jokaisen purjehduksen aloituksesta kuvaa kun menen sammuttamaan sen.

    • Anonyymi

      Nykyään hyviä kameroita saatavissa edullisestikin. Mulla linkin laitteita ja wifi kameroille laitenetti-mokkulalla mikä myös "akkuvarmennettu". Samassa laitenetti wifi-verkossa Nediksen palovaroitin ja vuotovahti sekä magneettikytkimiä, nämä toimii paristoilla koko kesän. Laitteiden hallinta älypuhelimen aplikaatiosta on tosi helppoa, tallennus kameraan asennettavalle muistikortille, sekä myös pilveen jos riski että varas vie kameran (pilvitallennus on lisämaksullinen palvelu).
      https://www.puuilo.fi/nedis-smartlife-ulkokamera-akullinen-1080p-valkoinen

      Laitetarjonta ja lisätietoja: https://nedis.fi/fi-fi/smartlife

      Tuotteita saatavilla mm. Motonet, Puuilo, Tokmanni, jne...

      • Anonyymi

        Tuo linkkaamasi kamera on siitä hyvä ettei sen kuvasta parin kolmen metrin päästä kamerasta tunnista henkilöä ellei olosuhteet ole optimaaliset, eli yksityisyyden suoja naapuriveneistä on aika hyvin kunnossa. Saa käsityksen vaatetuksesta, ruumiinrakenteesta jne, mutta ei läheskään varmaa tunnistusta ellei kohde ole entuudestaan tuttu. Kun kameran liiketunnistin on havainnut liikettä lähietäisyydellä, on kohde ehtinyt jo ohittaa kameran ennen kuvan tallentumista. Valvontaan onko vene hyvin laiturissa tuo kelvannee, ja veneen sisätilojen vahtimiseen, mutta ympäristön valvontaan tarvitaan muuta. Ympäristön valvontaan varkaiden varalta saa yllätys yllätys paremmin vastinetta rahoilleen kun panostaa kameraan 500eur tuota enemmän. Tiettyyn yksilöityyn tarkoitukseen tuo on yksinkertaisena, kompaktina siirrettävänä kokonaisuutena vallan mainio. Itse seuraan tuollaisella Nediksellä ilmalämpöpumpun jäätymisastetta ja pihasaunan puiden palamista (näkee kännykästä milloin on aika lisätä puita saunaa lämmitettäessä) ja kesäkaudella veneen sisätilaa. Pihapiirin valvontaan löytyy paremmat vehkeet joilla näkee tarvittaessa myös veneen lähiympäristön (omassa laiturissa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo linkkaamasi kamera on siitä hyvä ettei sen kuvasta parin kolmen metrin päästä kamerasta tunnista henkilöä ellei olosuhteet ole optimaaliset, eli yksityisyyden suoja naapuriveneistä on aika hyvin kunnossa. Saa käsityksen vaatetuksesta, ruumiinrakenteesta jne, mutta ei läheskään varmaa tunnistusta ellei kohde ole entuudestaan tuttu. Kun kameran liiketunnistin on havainnut liikettä lähietäisyydellä, on kohde ehtinyt jo ohittaa kameran ennen kuvan tallentumista. Valvontaan onko vene hyvin laiturissa tuo kelvannee, ja veneen sisätilojen vahtimiseen, mutta ympäristön valvontaan tarvitaan muuta. Ympäristön valvontaan varkaiden varalta saa yllätys yllätys paremmin vastinetta rahoilleen kun panostaa kameraan 500eur tuota enemmän. Tiettyyn yksilöityyn tarkoitukseen tuo on yksinkertaisena, kompaktina siirrettävänä kokonaisuutena vallan mainio. Itse seuraan tuollaisella Nediksellä ilmalämpöpumpun jäätymisastetta ja pihasaunan puiden palamista (näkee kännykästä milloin on aika lisätä puita saunaa lämmitettäessä) ja kesäkaudella veneen sisätilaa. Pihapiirin valvontaan löytyy paremmat vehkeet joilla näkee tarvittaessa myös veneen lähiympäristön (omassa laiturissa).

        Mun käsitys Nediksen kuvanlaadusta on kyllä ihan toinen, kameroita käytössä yli 10 kpl. Osa niistä on eri mallisia mutta tarkkuus FullHD on sama. Mulla lienee sitten nuo optimi olosuhteet. Hyvin näkyy pimeässäkin IR valolla vähintään tuon 3m tunnistettavasti. Käytän kameroita sisätiloissa, ulkona mulla ei ole veneessä juurikaan varastettavaa. Kotona ja mökillä myös ulkokäytössä, hyvin toimii niissäkin. Tallennus alkaa käsittääkseni jo liikettä edeltävästä ajankohdasta, kamerassa on sisällä välimuisti mitä hyödyntää siihen että kulkija ei ehdi karata kuvasta tallennuksen alkaessa. Ennen kuin ostaa kalliita laitteita niin kannattaa testata nämä edulliset, varmasti ihan riittäviä suurimmalle osalle laitetta tarvitsevista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsitys Nediksen kuvanlaadusta on kyllä ihan toinen, kameroita käytössä yli 10 kpl. Osa niistä on eri mallisia mutta tarkkuus FullHD on sama. Mulla lienee sitten nuo optimi olosuhteet. Hyvin näkyy pimeässäkin IR valolla vähintään tuon 3m tunnistettavasti. Käytän kameroita sisätiloissa, ulkona mulla ei ole veneessä juurikaan varastettavaa. Kotona ja mökillä myös ulkokäytössä, hyvin toimii niissäkin. Tallennus alkaa käsittääkseni jo liikettä edeltävästä ajankohdasta, kamerassa on sisällä välimuisti mitä hyödyntää siihen että kulkija ei ehdi karata kuvasta tallennuksen alkaessa. Ennen kuin ostaa kalliita laitteita niin kannattaa testata nämä edulliset, varmasti ihan riittäviä suurimmalle osalle laitetta tarvitsevista.

        Ja etuna vielä tuo laajennettavuus mm. pilssin valvontaan ja palovaroittimeen, toki jos palaa niin palaa varmasti käyttökelvottomaksi. Liiketunnistuksen voi myös aplikaatiossa helposti yhdistää sireeniin tai releeseen mikä ohjaa sumutorvea/vikuttaa hakuvaloa jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsitys Nediksen kuvanlaadusta on kyllä ihan toinen, kameroita käytössä yli 10 kpl. Osa niistä on eri mallisia mutta tarkkuus FullHD on sama. Mulla lienee sitten nuo optimi olosuhteet. Hyvin näkyy pimeässäkin IR valolla vähintään tuon 3m tunnistettavasti. Käytän kameroita sisätiloissa, ulkona mulla ei ole veneessä juurikaan varastettavaa. Kotona ja mökillä myös ulkokäytössä, hyvin toimii niissäkin. Tallennus alkaa käsittääkseni jo liikettä edeltävästä ajankohdasta, kamerassa on sisällä välimuisti mitä hyödyntää siihen että kulkija ei ehdi karata kuvasta tallennuksen alkaessa. Ennen kuin ostaa kalliita laitteita niin kannattaa testata nämä edulliset, varmasti ihan riittäviä suurimmalle osalle laitetta tarvitsevista.

        Nedis APPI on myös yhteensopiva Aliexpresiltä edullisesti saatavien Smart Life (sininen talo) tuotteiden kanssa. Itse olen testannut n. 10 eri laitetta ja kaikki toimii ongelmitta.
        https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20220105025554&SearchText=smart life tuya


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsitys Nediksen kuvanlaadusta on kyllä ihan toinen, kameroita käytössä yli 10 kpl. Osa niistä on eri mallisia mutta tarkkuus FullHD on sama. Mulla lienee sitten nuo optimi olosuhteet. Hyvin näkyy pimeässäkin IR valolla vähintään tuon 3m tunnistettavasti. Käytän kameroita sisätiloissa, ulkona mulla ei ole veneessä juurikaan varastettavaa. Kotona ja mökillä myös ulkokäytössä, hyvin toimii niissäkin. Tallennus alkaa käsittääkseni jo liikettä edeltävästä ajankohdasta, kamerassa on sisällä välimuisti mitä hyödyntää siihen että kulkija ei ehdi karata kuvasta tallennuksen alkaessa. Ennen kuin ostaa kalliita laitteita niin kannattaa testata nämä edulliset, varmasti ihan riittäviä suurimmalle osalle laitetta tarvitsevista.

        Noitahan myydään eri merkkisinä mutta sama laite eri logolla ja softatkin on samasta putiikista. On ne hinta/laatusuhteeltaan paljon parempia kuin ensimmäiset kännykkäkamerat, mutta silti verrattavissa läppärin kameraan kun rinnalle tulee oikea videoneuvottelukamera. Käyttöönottohan noissa on todella helppo, liian helppo koska kuva-asetuksia tai oikeastaan mitään muutakaan ei ihmeemmin pääse säätämään. Optiikka ei ole kummoinen, eikä pidä olettaakaan sitä. Kymmenen tuollaista kustantaa pilvitallennusmaksuissakin jo aika hulppeasti. Eikä nuo mitään ennakkoon tallenna kun IR leditkin syttyy vasta kun PIR havaitsee liikettä, tai oikeastaanhan se reagoi lämpötilamuutokseen eikä liikkeeseen tai hahmoihin. On noilla paikkansa, mutta ei ne kunnollista kameraa korvaa. Kunnon kameralla näkyy naamat ja rekisterikilvet selkeästi kymmenien metrien päästä (tai näkee vaikkapa unohtuiko avain ulko-oveen) ja näillä halvoilla saa sellaista stereotyyppistä poliisi-tv:n valvontakamerakuvaa. Jos tarve on seurata useampaa kohdetta, mutta ei välttämättä samalla sekunnilla, saa kuuden-seitsemän tuollaisen hinnalla sellaisen PTZ-kameran jolla kattaa kymmenen tuollaisen kuva-alan paljon paremmalla kuvanlaadulla ja tunnistusominaisuuksilla. Käyttöönotto on tietysti paljon vaativampaa ja käyttötarve määrittelee voiko yhdellä PTZ-kameralla korvata monta kiinteällä optiikalla varustettua kameraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noitahan myydään eri merkkisinä mutta sama laite eri logolla ja softatkin on samasta putiikista. On ne hinta/laatusuhteeltaan paljon parempia kuin ensimmäiset kännykkäkamerat, mutta silti verrattavissa läppärin kameraan kun rinnalle tulee oikea videoneuvottelukamera. Käyttöönottohan noissa on todella helppo, liian helppo koska kuva-asetuksia tai oikeastaan mitään muutakaan ei ihmeemmin pääse säätämään. Optiikka ei ole kummoinen, eikä pidä olettaakaan sitä. Kymmenen tuollaista kustantaa pilvitallennusmaksuissakin jo aika hulppeasti. Eikä nuo mitään ennakkoon tallenna kun IR leditkin syttyy vasta kun PIR havaitsee liikettä, tai oikeastaanhan se reagoi lämpötilamuutokseen eikä liikkeeseen tai hahmoihin. On noilla paikkansa, mutta ei ne kunnollista kameraa korvaa. Kunnon kameralla näkyy naamat ja rekisterikilvet selkeästi kymmenien metrien päästä (tai näkee vaikkapa unohtuiko avain ulko-oveen) ja näillä halvoilla saa sellaista stereotyyppistä poliisi-tv:n valvontakamerakuvaa. Jos tarve on seurata useampaa kohdetta, mutta ei välttämättä samalla sekunnilla, saa kuuden-seitsemän tuollaisen hinnalla sellaisen PTZ-kameran jolla kattaa kymmenen tuollaisen kuva-alan paljon paremmalla kuvanlaadulla ja tunnistusominaisuuksilla. Käyttöönotto on tietysti paljon vaativampaa ja käyttötarve määrittelee voiko yhdellä PTZ-kameralla korvata monta kiinteällä optiikalla varustettua kameraa.

        Kalliimmalla saa yleensä parempaa kun tekniikasta on kyse. Halvalla pääsee kokeilemaan, kynnys matalalla. Huppu naamalla kaikki näyttää samalta. Muutakin tekniikkaa ja hälyä kannattaa luvattomien kulkijoiden havainnointiin liittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja etuna vielä tuo laajennettavuus mm. pilssin valvontaan ja palovaroittimeen, toki jos palaa niin palaa varmasti käyttökelvottomaksi. Liiketunnistuksen voi myös aplikaatiossa helposti yhdistää sireeniin tai releeseen mikä ohjaa sumutorvea/vikuttaa hakuvaloa jne..

        Miksi asentaisit kameran pilssiin tai valvoisit palovaroitinta kameralla?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2873
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      261
      1206
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1201
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      983
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      46
      875
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      858
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      769
    Aihe