Jos olet oikeasti välkky, vastaa tähän filosofiseen kysymykseen.
Tämä on paljon syvällisempi kysymys kuin esim. "Mikä on elämän tarkoitus", joka on mieletön kysymys loogisesti, koska se merkitse mitään.
Sanojen ymmärtäminen on myös tärkeää.
Älykkyyskysymys: Miksi mitään ei olisi olemassa?
6
191
Vastaukset
- en_tiijjä
Eihän se olekaan olemassa, koska jotain on.
Mä oon miettiny pitkään, että: "Jos on ei mitään, niin mitä on ei mitään?"
Toi kysymys on melkein sekottanu mun pään.- olisimmekasveja
Jos olisi ei mitään aivomme eivät toimisi niin kuin ne normaalisti toimivat, silloin ei olisi mitään.
- näytäsarves
Koska silloin ei itsekkään olisi olemassa.
- ReinoDescartes
Määrittele "olemassa"?
Onko atomien representaatio "mitään"?
Riippuu millä tasolla katsotaan, jos oletamme säieteorian pitävän paikkansa, kaikki on 1-ulotteisia värähteleviä säikeitä.
Perinteisesti ajateltuna on vain kvarkkeja ja elektroneja ja niiden välistä vuorovaikutusta.
Nykyisen tiedon valossa, kysymys on siis järjetön. Jotain on olemassa koska me olemme olemassa.
On kuitenkin esitetty ajatuksia siitä, että tämä kaikki ympäröivä on tietokonesimulaatiota. Muuttaisiko se mitään? Ei ainakaan olemassaolon kontekstissa. Onko sillä väliä, onko kupla jossa elämme tietokone tai universumi kenties multiversumissa?
Loppupeleissä ei tämä oikeastaan ole kovin ihmeellinen kysymys, jo Descartes päätteli cogito, ergo sum (ajattelen, siis olen).- tavallinen.ihminen
Vai niin. No ongelmat ne on sinulla ja Karttusen Reinarilla. Minä en ole vielä koskaan ajatellut. Minä olen toiminnan mies, minä vaan teen ja sitten katsotaan, mitä siitä tuli. Siitä huolimatta vaan olen olemassa minäkin.
Juuri äsken tulin lähikaupasta ja toin sieltä kainalollisen olutta. Kohta alan täyttää Viking-loton kuponkia. Mitäs sinä ja Reiska sillä aikaa meinaatte puuhata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6508829Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3603416Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4652397- 1311420
- 341405
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151325Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091261- 941177
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651105Hyvät valeet myllyistä
Tuuliviirit valehtelee myllyjen vaikutusta. Äänet kuuluu jopa kilometrien päähän. Se ei pidä paikkaansa. Eläimet häviää72996