Philips-kotiparturin (verkko-/akkukäyttöisen hiustenleikkuukoneen) käyttöohjeesta:
»Älä käytä verkkolaitetta sellaisissa pistorasioissa, joissa on tai joissa on ollut sähköisiä ilmanraikastimia, sillä verkkolaite voi vahingoittua pysyvästi.»
Osaisiko joku selittää, mistä on kysymys? Tuottavatko ”sähköiset ilmanraikastimet” (millaisia ne lienevätkin) esimerkiksi otsonia? Millä tavalla ilmassa olevat vähäiset otsonipitoisuudet voisivat olla haitallista verkkolaitteelle?
Tietämäni mukaan otsonointia käytetään esimerkiksi sellaisten sisätilojen raikastamiseen, jotka halutaan hajuttomiksi runsaan tupakoinnin jäljiltä. Otsonoinnin aikana ei näissä tiloissa saa oleskella.
Kemian vai fysiikan kysymys?
1
141
Vastaukset
- 5e_kierrätyskeskuksesta
Harrastukset -> Elektroniikka -palstalla osattaisiin ehkä neuvoa.
"Joissa on ollut" on täysin älyvapaa ehto: Pistorasiaan ei pidä jäämän mistään kulutuslaitteesta mitään "muistoa" kun laite on siitä irroitettu. Eikä mikään FI-hyväksytty / CE-hyväksytty koje saa tuottaa sähköverkkoon sellaisia häiriöitä, että jokin toinen koje rikkoutuisi -- vastavuoroisesti mikään koje ei saisi olla niin herkkä (varsinkaan joku fööni) että sekoaisi verkkovirrassa esiintyvistä häiriöpiikeistä.
- Minulla digiboxi boottaa joka kerta kun pesukoneen rumpu vaihtaa pyörimissuuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056