Esittäkää asiallisia kysymyksiä uskovalle

Raamattu-uskolline

Olen kristitty ja uskon Raamattuun totuutena ja Jumalan sanana. Tällä palstalla meistä käytetään haukkumasanaa "fundis".

Otan vastaan kysymyksiä avartaakseni ihmisille Raamattu-uskollisen kristityn uskoa, elämäntapaa ja arvoja, koska yllättävän monet tuntuvat olevan täysin tietämättömiä jopa kristinuskon perusasioista.

Pyrin pitämään keskustelun ihmisten ajattelua laajentavana ja siksi en lähde vastaamaan herjaajille.

Toivon, että keskustelu pysyy asiallisena ja pyrin vastaamaan todenmukaisesti kaikkiin kysymyksiinne aina kun ehdin. Olen kuitenkin palstalla vain rajoitetun ajan päivästä koska tämä ei ole työni.

224

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkä-kommentti

Asiallinen aloitus. Siunausta ketjullesi ja toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena!

• Mielenkiintoista. Uskot ilmeisesti myös todellisuuteen, oleten.
      Raamatun ihmeet: Baabelin torni kielten sekoittuminen, Punaisenmeren "tunneli", Noak ja monet monet muut irrationaaliset tapahtumat. Uskotko, että niin tapahtui kun on kerrottu?

• Raamattu-uskolline

Kyllä uskon.

• Raamattu-uskolline kirjoitti:

Kyllä uskon.

Raamattu-usollinen sanoi :
        Kyllä uskon.

Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        ___
        Viimeistään tuosta allaolevasta epäilykseni heräsivät.

Johanneksen evankeliumi :
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös ISÄNI tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö."

Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

Jeesuksen JUMALA on häntä SUUREMPI eikä tuo asia mene siis kolminaisuusopin mukaisesti , siten että Jumaluuden kaikki persoonat omaisivat SAMAN / YHTÄ SUUREN STATUKSEN.

Olisin kiitollinen kannanotostasi!

• Isä ja Poika ovat samaa Henkeä .Kuitenkin Jeesus ilmoittaa ,että Isä on Poikaa suurempi .Näin se on .Poika ei lähettänyt Isää vaan Isä lähetti Pojan.
        Isä sai muinaisuudessa sen aikaan ,että Poika eriytyi /tuli esiin Isästä ja kuitenkin he ovat samaa Henkeä.
        Poika siis personoitui ,jolloin voi käyttää sanaa Poika.Kuitenkin Jumala Hänkin.

• Ateisti68
        Kauniimpaa kirjoitti:

Isä ja Poika ovat samaa Henkeä .Kuitenkin Jeesus ilmoittaa ,että Isä on Poikaa suurempi .Näin se on .Poika ei lähettänyt Isää vaan Isä lähetti Pojan.
        Isä sai muinaisuudessa sen aikaan ,että Poika eriytyi /tuli esiin Isästä ja kuitenkin he ovat samaa Henkeä.
        Poika siis personoitui ,jolloin voi käyttää sanaa Poika.Kuitenkin Jumala Hänkin.

Aika skitsofreenistä juttua.

• Ateisti68 kirjoitti:

Aika skitsofreenistä juttua.

No toivotaan kaikesta sydämmestä parantumista sinulle ja hyvää joulumieltä :)

• Ateisti68
        Kauniimpaa kirjoitti:

No toivotaan kaikesta sydämmestä parantumista sinulle ja hyvää joulumieltä :)

Ihminen, joka kuvittelee olevansa useampi eri henkilö, tarvitsee kyllä lääkitystä. Olisikohan siitä apua kristittyjen jumalalle, joka kuvittelee olevansa kolme eri persoonaa?

• Ateisti68 kirjoitti:

Ihminen, joka kuvittelee olevansa useampi eri henkilö, tarvitsee kyllä lääkitystä. Olisikohan siitä apua kristittyjen jumalalle, joka kuvittelee olevansa kolme eri persoonaa?

Tässä se homma karkaa aina ..Jumala on Henki eli emme voi verrata ihmiseen koskaan.
        Vaikka on personoitunut silti on yksi .Jos tätä yrittää ihmismielelle kääntää niin pieleen menee.
        Jos jotenkin yrittää selittää niin esim heillä on sama mieli samat ajatukset yms .
        Jumala loi maailmankaikkeuden juuri Sanan kautta ,joka tuli lihaksi eli Jeesuksen.
        Siksi ainoa sopiva sovittaja tuohon saatanan tekemään ihmisen pilaamiseen edenissä oli Jeesus se ainoa oikea maailman sovittaja .
        Jumala tuli lihaksi maanpäällä ja näin sovitti lihan ja itsensä Jumalan.

• Anonyymi
        Kauniimpaa kirjoitti:

Tässä se homma karkaa aina ..Jumala on Henki eli emme voi verrata ihmiseen koskaan.
        Vaikka on personoitunut silti on yksi .Jos tätä yrittää ihmismielelle kääntää niin pieleen menee.
        Jos jotenkin yrittää selittää niin esim heillä on sama mieli samat ajatukset yms .
        Jumala loi maailmankaikkeuden juuri Sanan kautta ,joka tuli lihaksi eli Jeesuksen.
        Siksi ainoa sopiva sovittaja tuohon saatanan tekemään ihmisen pilaamiseen edenissä oli Jeesus se ainoa oikea maailman sovittaja .
        Jumala tuli lihaksi maanpäällä ja näin sovitti lihan ja itsensä Jumalan.

Aamen!

• asdfgasdfgasdf

Miksi raamattu on niin väkivaltainen, epälooginen, sivistymätön ja ristiriitainen teos?

• ja.vastaus

Raamattu on totuudellinen - kuvaa syntistä maailmaa sellaisena kuin se oikeasti on. Aleppossa ja Mosulissa nähdään!

Epäloogisuutta ja ristiriitoja Raamatusta ei ole vielä kukaan löytänyt.

• Raamattu-uskolline
        ja.vastaus kirjoitti:

Raamattu on totuudellinen - kuvaa syntistä maailmaa sellaisena kuin se oikeasti on. Aleppossa ja Mosulissa nähdään!

Epäloogisuutta ja ristiriitoja Raamatusta ei ole vielä kukaan löytänyt.

Sinä jo vastasitkin.

• asdfgasdfgasdf

Vääriä ja perustelemattomia vastauksia. Kysyn uudelleen: Miksi raamattu on niin väkivaltainen, epälooginen, sivistymätön ja ristiriitainen teos?

• Raamattu-uskolline
        asdfgasdfgasdf kirjoitti:

Vääriä ja perustelemattomia vastauksia. Kysyn uudelleen: Miksi raamattu on niin väkivaltainen, epälooginen, sivistymätön ja ristiriitainen teos?

Sinä et ymmärrä Raamattua mutta se ei tee Raamatusta epäloogista.
        Raamattu kertoo ihmisistä myös heistä jotka ovat pahoja ja väkivaltaisa jotka ovat ansainneet Jumalan vihan itselleen.
        Raamatussa ei ole ristiriitaa. Kaikki ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu.
        Raamatun tekstit on tuhansien vuosien ajalta ja tulee ymmärtää miten Raamattua luetaan.
        Ymmärrän senkin, että halutaan nähdä Raamattu kuten esitit.

• Lisäkyssäreitä

Määrittele väkivalta ja kerro tarkemmin, miten määrittelemääsi väkivaltaa Uudessa Testamentissa kuvataan.

Määrittele sivistymätön ja mitkä asiat Raamatussa mielestäsi edustavat tuota määrittelemääsi sivistymättömyyttä. Löydätkö kuvaamaasi sivistymättömyyttä muusta kirjallisuudesta?

• kiitos.etukäteen
        Raamattu-uskolline kirjoitti:

Raamattu kertoo ihmisistä myös heistä jotka ovat pahoja ja väkivaltaisa jotka ovat ansainneet Jumalan vihan itselleen.
        Raamatussa ei ole ristiriitaa. Kaikki ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu.
        Raamatun tekstit on tuhansien vuosien ajalta ja tulee ymmärtää miten Raamattua luetaan.

"Raamatussa ei ole ristiriitaa. Kaikki ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu. "
        Voitko antaa 2-3 esimerkkiä, minkälaisia ristiriitaisuuksia ateistit (ja myös muut) ovat esittäneet ja miten ne on kumottu?

• Raamattu-uskolline
        kiitos.etukäteen kirjoitti:

"Raamatussa ei ole ristiriitaa. Kaikki ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu. "
        Voitko antaa 2-3 esimerkkiä, minkälaisia ristiriitaisuuksia ateistit (ja myös muut) ovat esittäneet ja miten ne on kumottu?

Minä en niitä ulkoa muista mutta sinä varmaan muistat.

• kiitos.etukäteen

Minä en niitä ulkoa muista mutta sinä varmaan muistat.

Ehkä sinun ei sitten olisi kannattanut kirjoittaa, että Raamatussa ei ole ristiriitaa, ja että ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu. Kai ymmärrät, että sinulta tullaan kysymään asiasta edes pari esimerkkiä. En odottanut, että sana sanasta osaisit ulkoa, mutta odotin sinun kykenevän edes pääpiirteittäin kertoa 2-3 esimerkistä.

• ja.vastaus

"Vääriä ja perustelemattomia vastauksia. Kysyn uudelleen: Miksi raamattu on niin väkivaltainen, epälooginen, sivistymätön ja ristiriitainen teos?"

Sait jo vastauksen tähän kysymykseen!

• Raamattu-uskolline

Ehkä sinun ei sitten olisi kannattanut kirjoittaa, että Raamatussa ei ole ristiriitaa, ja että ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu. Kai ymmärrät, että sinulta tullaan kysymään asiasta edes pari esimerkkiä. En odottanut, että sana sanasta osaisit ulkoa, mutta odotin sinun kykenevän edes pääpiirteittäin kertoa 2-3 esimerkistä.

Ehkä ei. Mutta minusta et saa kinaajaa kanssasi.

• asdfgasdfgasdf

Edelleenkin pelkästään vääriä ja valheellisia sekä totta kai perustelemattomia vastauksia.

Miksi raamattu on niin väkivaltainen, epälooginen, sivistymätön ja ristiriitainen teos?

• kiitos.etukäteen

Ehkä ei. Mutta minusta et saa kinaajaa kanssasi.

En kysynyt kysymystäni kinausmielessä, vaan minua oikeasti kiinnostaa, mitkä ovat ne ristiriidat, jotka ateistit ovat esittäneet ja miten ne ovat kumottu. Jos sinulla ei ole vastausta niihin tässä ja nyt, niin voisitko ne poimia jostain, kun seuraavalla kerralla tulet vastailemaan tähän aloittamaasi ketjuun?

• Raamattu-uskolline

En kysynyt kysymystäni kinausmielessä, vaan minua oikeasti kiinnostaa, mitkä ovat ne ristiriidat, jotka ateistit ovat esittäneet ja miten ne ovat kumottu. Jos sinulla ei ole vastausta niihin tässä ja nyt, niin voisitko ne poimia jostain, kun seuraavalla kerralla tulet vastailemaan tähän aloittamaasi ketjuun?

En voi.

• kiitos.etukäteen

En voi.

Harmi.

Sinä jo vastasitkin.

Eivät nuo ole mitään vastauksia.

"Raamatussa ei ole ristiriitaa. Kaikki ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu."

Vapaa-ajattelijoiden sivuilta näkyy löytyvän melkoinen lista Raamatun ristiriitoja.
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        Niiden olemassaoloa ei voi kumota, koska ne esiintyvät Raamatussa.

• ja.vastaus

Skepsiksen ja Vapaa-ajattelijoiden "ristiriitaisuudet" on kumottu. Myös liberaali teologinen tiedekunta on työstänyt näitä "ristiriitaisuuksia", jotka kaikki on kumottu moneen kertaan.

• älä.siirrä.maalia
        ja.vastaus kirjoitti:

Skepsiksen ja Vapaa-ajattelijoiden "ristiriitaisuudet" on kumottu. Myös liberaali teologinen tiedekunta on työstänyt näitä "ristiriitaisuuksia", jotka kaikki on kumottu moneen kertaan.

"Skepsiksen ja Vapaa-ajattelijoiden "ristiriitaisuudet" on kumottu."
        Kysymyksessä ei ollut vapaa-ajattelijoiden ristiriitaisuudet vaan Raamatun.

• kiitos.etukäteen
        A10097 kirjoitti:

"Raamatussa ei ole ristiriitaa. Kaikki ateistien esittämät ristiriitaisuudet on kumottu."

Vapaa-ajattelijoiden sivuilta näkyy löytyvän melkoinen lista Raamatun ristiriitoja.
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        Niiden olemassaoloa ei voi kumota, koska ne esiintyvät Raamatussa.

Loistava sivusto, kiitos. Toivottavasti myös aloittaja lukee sen.

• Tyhjä.väite

Edelleenkin pelkästään vääriä ja valheellisia sekä totta kai perustelemattomia vastauksia.

Perustelepa itse miksi Raamattu on mielestäsi väkivaltainen, sivistymätön, epälooginen ja ristriitainen teos. Tuohan on pelkkä väite ilman minkäänlaisia perusteluja, eli täyttä potaskaa.

• riitaisuudet.ratkottu
        älä.siirrä.maalia kirjoitti:

"Skepsiksen ja Vapaa-ajattelijoiden "ristiriitaisuudet" on kumottu."
        Kysymyksessä ei ollut vapaa-ajattelijoiden ristiriitaisuudet vaan Raamatun.

Nuo on nimenomaan vapaa-ajattelijoiden tulkintaa Raamatusta. Ne on kumottu ja tämä linkki on ollut useita kertoja täällä.

http://raapustus.net/?id=111

• ei.ole.ratkottu
        riitaisuudet.ratkottu kirjoitti:

Nuo on nimenomaan vapaa-ajattelijoiden tulkintaa Raamatusta. Ne on kumottu ja tämä linkki on ollut useita kertoja täällä.

http://raapustus.net/?id=111

Selitetty niitä on, mutta ei kumottu. Hyvänä esimerkkinä kumoattomuudesta on se, että ristiriitaan annetaan kaksi mahdollista ratkaisua, yhden sijasta. Toinen asia mikä puoltaa kumoattomuutta on juuri sana "mahdollista" käyttö.

Esimerkiksi:
        Luotiinko ensin ihminen vai eläimet?
        1.Moos. 1:25,26 – Kaikki eläimet luodaan ensin, vasta sitten ihminen (Aatami ja Eeva).

Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen... (1.Moos. 1:25,26)
        VS.
        1.Moos. 2:18,19 – Aatami (ihminen) luodaan ensin, sitten kaikki eläimet, lopuksi Eeva.

Ja Herra Jumala sanoi: Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva. Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut... (1.Moos. 2:18,19)

"Ilmeiseen ristiriitaan" on kaksi mahdollista ratkaisua.

Ensimmäinen on se, ettei jälkimmäinen kertomus välttämättä edellytä tiukkaa kronologiaa. Sen voidaan katsoa esittävän asian ihmisen näkökulmasta (siinä, missä ensimmäinen luomiskertomus on kerrottu Jumalan näkökulmasta). Tästä vinkkelistä tarkasteltuna jälkimmäisessä viitataan jo aiemmin tapahtuneeseen eläinten luomiseen, ja tämän luomistyönsä tulokset Jumala kuljettaa Aadamin eteen. Heprean verbimuoto käsittääkseni sallii tämän.

Toinen vaihtoehto on, että jälkimmäisessä kertomuksessa Jumala muovaa mallikappaleet kaikista "korkeammista" eläimistä erityisesti Aadamia varten, jotta tämä saisi nähdä ja nimetä ne.

Joka tapauksessa on tärkeätä huomata, että Aadam on heti luomisen jälkeen asetettu Eedenin puutarhaan. Siellä ei ilmeisesti ole vielä muita sielullisia olentoja kuin hän. Jälkimmäinen kertomus (olettaen, että se kuuluisi eri perinteeseen, eikä olisi tarkoitettu jatkoksi ensimmäiselle) ei siis vaadi, että Aadam olisi täytynyt luoda ennen ainoatakaan eläintä. Kysymys on Eedenistä, joka on muusta luomakunnasta irrotettu saareke, ja sen faunasta.

• ei.ole.ratkottu

• bibviz

Raamatun ristiriitaisuuksista löytyy interaktiivinen sivu, jossa voi tutkia näitä ristiriitaisuuksia englanninkielisissä laitoksissa. En ota kantaa siihen onko suomenkielinen Raamattu yhteneväinen englanninkielisen kanssa.

http://bibviz.com/

• AteistienÄlynVajaus

Tyhmän kyvyt riittävät pilkkaamiseen ja ymmärtämättömyyteen,fiksulla ymmärrys ja asiallisuus ovat leimallista.Tyhmyys viihtyy myös luonnevian seurassa, usein näitä ihmisiä kohtaamme.

• monikko_me
        AteistienÄlynVajaus kirjoitti:

Tyhmän kyvyt riittävät pilkkaamiseen ja ymmärtämättömyyteen,fiksulla ymmärrys ja asiallisuus ovat leimallista.Tyhmyys viihtyy myös luonnevian seurassa, usein näitä ihmisiä kohtaamme.

Kuuluuko siihen fiksuuteen myös itsestään puhuminen monikossa?

• ja.vastaus kirjoitti:

"Myös liberaali teologinen tiedekunta on työstänyt näitä "ristiriitaisuuksia", jotka kaikki on kumottu moneen kertaan."

Aloituksen teemaan sopii mukavasti tuon Vaparien sivuita löytyvän ristiriitalistan viimeisin kohta, joka käsittelee sitä, pitäisikö uskovien puhua uskostaan uskonnottomille.

Yhtäältä Raamattu määrää näin: "Pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on."

Raamatusta kuitenkin löytyy tällainenkin määräys: "Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa.".

Eli tuossapa ylväästi seisoo kaksi keskenään yhteensovittamatonta määräystä, joista jälkimmäistä aloittaja muuten uhmaa ihan urakalla toimiessaan ensimmäisen mukaisesti.

Jos joku väittää, että esimerkiksi tuossa esitetty ristiriita on kumottu, niin silloin hän käytännössä väittää, ettei Raamatun kertomuksiin ole uskomista.

• magnac

Miksi olet kristitty?

• Raamattu-uskolline

Olen kristitty koska se on minun mielestäni ainoa järkevä selitys sille miksi tämä kaikki on olemassa sellaisena kuin se on.

• kiitos.etukäteen

Olen kristitty koska se on minun mielestäni ainoa järkevä selitys sille miksi tämä kaikki on olemassa sellaisena kuin se on.

Jos olisit syntynyt jossain sellaisessa maassa, jossa kristinuskonto ei ole valtauskonto ei edes kovin paljon jalansijaa saanut uskonto kuten esim. Intia. Niin olisitko siitä huolimatta uskonut, että kristinusko on ainoa joka antaa järkevän selityksen sille miksi kaikki on olemassa? Olisitko ylipäätänsä edes noteerannut Raamatun sanomaa ja kristinuskon tietä omaksesi?

• ja.vastaus

Todennäköisesti olisin kuullut tästä kristinuskosta, sillä lähetystoiminta on todella laajaa maailmassa. Jopa pimeinpiin viidakkoihin ollaan menty ja yhä mennään.

Mark. 16:15

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

• kiitos.etukäteen
        ja.vastaus kirjoitti:

Todennäköisesti olisin kuullut tästä kristinuskosta, sillä lähetystoiminta on todella laajaa maailmassa. Jopa pimeinpiin viidakkoihin ollaan menty ja yhä mennään.

Mark. 16:15

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

Varmasti olisi kuullut, ellei aivan laput silmillä ja korvilla olisi kulkenut. Mutta olisiko hän noteerannut kristinuskon omakseen, maassa jossa on toinen valtauskonto. Voisitko ystävällisesti olla vastaamatta hänelle esitettyihin kysymyksiin, kiitos.

• ja.vastaus

No tämä on sitten eri juttu. Mutta kyllä vaan muslimaissa, vaikka näissä tapetaan jos kääntyy kristityksi, niin palautteen mukaan arviolta 1000 muslimia kääntyy kristinuskoon eri muslimaissa. Samoin japanilaisia taolaisia, buddhalaisia ko. maissa, hindulaisia, pakanoita, kommunisteja, .... kääntyy kristinuskoon jatkuvasti. He vaan yleensä maksavat melkoisen hinnan tästä uskostaan Jeesukseen. Noin sata heistä maksaa hengellään joka päivä ja miljoonat viruvat vankiloissa tai työleireillä tai vastaavilla.

• kiitos.etukäteen
        ja.vastaus kirjoitti:

No tämä on sitten eri juttu. Mutta kyllä vaan muslimaissa, vaikka näissä tapetaan jos kääntyy kristityksi, niin palautteen mukaan arviolta 1000 muslimia kääntyy kristinuskoon eri muslimaissa. Samoin japanilaisia taolaisia, buddhalaisia ko. maissa, hindulaisia, pakanoita, kommunisteja, .... kääntyy kristinuskoon jatkuvasti. He vaan yleensä maksavat melkoisen hinnan tästä uskostaan Jeesukseen. Noin sata heistä maksaa hengellään joka päivä ja miljoonat viruvat vankiloissa tai työleireillä tai vastaavilla.

"Samoin japanilaisia taolaisia, buddhalaisia"

Japanin valtauskonto on šintolaisuus, toisena tulee buddhalaisuus. Taoismin ja kungfutsealaisuuden vaikutukset ovat tulleet Japaniin kiinalaisten siirtolaisten kautta.
        Japanissa, Kiinassa, Etelä-Koreassa ja Intiassa ei tapeta jos kääntyy kristityksi. Siksi käytin esimerkissäni nimimerkki 'Raamattu-uskolline' sellaista maata, jossa ei tapeta kristinuskon takia. Ja odotan yhä hänen vastaustaan.

• Raamattu-uskolline

Jos olisit syntynyt jossain sellaisessa maassa, jossa kristinuskonto ei ole valtauskonto ei edes kovin paljon jalansijaa saanut uskonto kuten esim. Intia. Niin olisitko siitä huolimatta uskonut, että kristinusko on ainoa joka antaa järkevän selityksen sille miksi kaikki on olemassa? Olisitko ylipäätänsä edes noteerannut Raamatun sanomaa ja kristinuskon tietä omaksesi?

Anteeksi en huomannut tätä kysymystäsi.
        Jumalan sana on totta ihan samalla tavalla olen minä syntynyt missä tahansa.
        Jokainen joka kuulee evankeliumin mutta hylkää sen on tehnyt ratkaisunsa.
        Jumala lupaa, että jokainen joka Häntä etsii löytää Hänet.

• kiitos.etukäteen

Anteeksi en huomannut tätä kysymystäsi.
        Jumalan sana on totta ihan samalla tavalla olen minä syntynyt missä tahansa.
        Jokainen joka kuulee evankeliumin mutta hylkää sen on tehnyt ratkaisunsa.
        Jumala lupaa, että jokainen joka Häntä etsii löytää Hänet.

Vastasit aika ympäripyöreästi, vaikka nimenomaan olisin halunnut kuulla miten sinä olisit mielestäsi toiminut, jos olisit syntynyt esim. Intiassa. Kiitän kuitenkin vastauksestasi, sillä parempi ympäripyöreä vastaus kuin ei vastaus ollenkaan.

• Raamattu-uskolline

Vastasit aika ympäripyöreästi, vaikka nimenomaan olisin halunnut kuulla miten sinä olisit mielestäsi toiminut, jos olisit syntynyt esim. Intiassa. Kiitän kuitenkin vastauksestasi, sillä parempi ympäripyöreä vastaus kuin ei vastaus ollenkaan.

Enhän minä sitä voi tietää miten olisin toiminut jos olisin syntynyt Intiassa.
        Minä elän tätä elämää joka minulle on annettu.

• kiiskivastarannalta

"Samoin japanilaisia taolaisia, buddhalaisia"

Japanin valtauskonto on šintolaisuus, toisena tulee buddhalaisuus. Taoismin ja kungfutsealaisuuden vaikutukset ovat tulleet Japaniin kiinalaisten siirtolaisten kautta.
        Japanissa, Kiinassa, Etelä-Koreassa ja Intiassa ei tapeta jos kääntyy kristityksi. Siksi käytin esimerkissäni nimimerkki 'Raamattu-uskolline' sellaista maata, jossa ei tapeta kristinuskon takia. Ja odotan yhä hänen vastaustaan.

Sintolaiset ovat buddhalaisia.

• eivät.ole
        kiiskivastarannalta kirjoitti:

Sintolaiset ovat buddhalaisia.

Eivät ole.

• Lähimmäinenystävä

Onko kristitty aviopari jumalan silmien edessä ihmislajin kannalta oikea vaihtoehto? Entä jos pari muodostuu siten, että syntyy jumalan silmissä lisääntymiseen kykenemätön pari?
      Kristitty pari on "vain" kaksi puolikasta. Ateistipari on lähimmäisiä toisilleen ja parit eivät ole Kristittyjen parien lähimmäisiä. Ateistipariskuntien keskinäistä ystävyyttä syventää kristittyjen vastustus. Onko jumalan sanaa tulkittava uudella tavalla, ettei yhteiskuntarauha järkkyisi?

• En.ole.aloittaja

Onko sinulla esimerkkiä siitä, että yhteiskuntarauha olisi Suomen historian aikana järkkynyt nimenomaan Raamatun tulkinnan takia? Miten konkreettisesti kuvittelet Raamatun tulkinnan ylipäänsä liittyvän yhteiskuntarauhaan?

• Raamattu-uskolline

Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi ja siten on ihmiskunnan jatkuminen varmistettu. Yksilöinä kaikki eivät pysty eivätkä halua lisääntyä mutta se ei Jumalan luomistyötä muuta miksikään.

• Lähimmäinenystävä

Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi ja siten on ihmiskunnan jatkuminen varmistettu. Yksilöinä kaikki eivät pysty eivätkä halua lisääntyä mutta se ei Jumalan luomistyötä muuta miksikään.

Onko oma mies naiselle ainoastaan puoliso jumalan kasvojen edessä? Voiko nainen pitää omaa miestään lähimmäisenä tai ystävänä (tai mies vaimoaan)?
        Poikkeaako lähimmäisyys-, ystävyys- ja tasa-arvokäsitykset raamatussa?

• Lähimmäinenystävä

Olisiko hyvä asia ihmiskunnan kannalta noudattaa raamatun ja muiden uskonnollisten kirjojen ohjeita?
        Onko 50% kriittinen raja siinä, että hylätään kristitilliset arvot ja syntyvyys kääntyy jyrkempään laskuun?

• enkuulukirkkoon

-Noudattaako tämän hetkinen Luterilainen kirkko sitä Raamatun sanoman käsitystä mikä sinulla on?
      -Jos vastaus on kielteinen ja kuitenkin kuulut siihen niin millä perustelet sen itsellesi?

• Raamattu-uskolline

Luterilaisessa kirkossa ei enää ole yhtä käsitystä Raamatusta eikä Jumalasta kuten ei mistään muustakaan. Eli osa noudattaa Raamatun sanaa ja osa ei.

Minä kuulun Raamattu-uskollisiin koska Jumalan sana ei muutu vaikka maailma ja ihminen muuttuisivat.

• näinsevaanmenee

Luterilaisessa kirkossa ei enää ole yhtä käsitystä Raamatusta eikä Jumalasta kuten ei mistään muustakaan. Eli osa noudattaa Raamatun sanaa ja osa ei.

Minä kuulun Raamattu-uskollisiin koska Jumalan sana ei muutu vaikka maailma ja ihminen muuttuisivat.

Raamattua on historian saatossa muutettu ja editoitu moneen kertaan. Ainoa mikä on pysynyt muuttumattomana on fundamentalistien uskomus raamatun pysyvyydestä.

• Raamattu-uskolline
        näinsevaanmenee kirjoitti:

Raamattua on historian saatossa muutettu ja editoitu moneen kertaan. Ainoa mikä on pysynyt muuttumattomana on fundamentalistien uskomus raamatun pysyvyydestä.

Raamattua on päivitetty kielen muutuessa mutta Raamatun alkutekstit ovat aina samat mistä käännökset tehdään. Asiat eivät ole muuttuneet miksikään.
        Toisin on väärennöksiäkin kuten Uudenmaailman käännös.

• kui2

Raamattua on päivitetty kielen muutuessa mutta Raamatun alkutekstit ovat aina samat mistä käännökset tehdään. Asiat eivät ole muuttuneet miksikään.
        Toisin on väärennöksiäkin kuten Uudenmaailman käännös.

Oletko itse tutkinut että asia on noin kuin kerrot tai uskotko sinä enemmän toisiin kuin toisiin R:matunkääntäjiin - esim sen mukaan mitä uskontokuntaa he edustavat ja mikä saa sinut vakuuttumaan siitä että tietyt tahot ovat oikeassa ja toiset ehdottomasti väärässä?

P.s. Uudenmaailman käännöshän on Jehovan todistajien ja siksikö se on automaattisesti väärä entä onko muita vääriä käännöksiä?

• FUCKIFUUUUC

Voitko kertoa ydinasian kristinuskosta ja Raamatusta. Jeesus oli veriuhri, mutta kenelle?

Jumalallinen ihmisuhri tarvittiin syntien sovittamiseksi, eli vastaa kysymykseen miksi.
      Ihmisuhri täytti ennustukset eli vastaa kysymykseen kuinka.
      Ihmisuhrina toimi Jeesus Nasaretilainen eli vastaa kysymykseen kuka.
      Ihmisuhri toimitettiin n. vuonna 32. eli vastaa kysymykseen milloin.
      Ihmisuhrin toimittivat juutalaiset tuomitsivat, roomalaiset toimeenpanivat vastaa kysymykseen ketkä.

Mutta ilmeinen kysymys on vastaamatta KENELLE veriuhri toimitettiin, kuka veriuhria vaati syntien sovittamiseksi?

Uhraaminen tapahtuu aina jollekin kohteelle, kohdetta varten. Raamatussa mainitaan eläinuhrit, niitä toimitettiin lepyttämään Jehovaa ja miellyttääkseen Jehovaa joka tykkäsi veren ja palavan lihan tuoksusta.

Onko siis niin että myös Jeesus uhrattiin Jehovalle? Eli siis Jumala uhrasi oman poikansa eli itsensä itselleen?

• Raamattu-uskolline

Kristinuskon ja Raamatun ydinasia on tutustuttaa ihmiset Luojaamme Jumalaan ja palata Hänen yhteyteensä syntinlankeemuksen jälkeen.

Ramatun mukaan elämä on veressä ja syntien sovitus vaatii veriuhrin. VT:n uhrit olivat ennakkokuvaa Jeesuken kertakaikkisesta uhrista.

Jumala on ainoa joka pystyy Jumalalle uhraamaan. Jumalan olemus on jotain paljon muuta kuin ihmisen olemus. "Jumala sovitti ihmisten synnit itsensä kanssa"

• ja.vastaus

"Onko siis niin että myös Jeesus uhrattiin Jehovalle? Eli siis Jumala uhrasi oman poikansa eli itsensä itselleen?"

Näin se on! Jeesus oli täällä maan päällä IHMISENÄ! Hän ei ollut Jumala. Ja koska ensimmäinen Adam (ihminen) teki synnin, niin toinen Adam eli Jeesus (ihminen) sovitti omalla kuolemallaan tämän synnin ihmisen ominaisuudessa. Jeesus siis suoritti korjausliikkeen. Ja jokainen joka uskoo ja elää nyt tässä Jeesuksessa, niin pääsee Jeesuksessa ollen sinne minne Jeesuskin. Tässä näin äärilyhyen kaavan mukaan selitettynä koko kuvio.

Vertaus voidaan ottaa autolla ajosta. Jos kääntää rattia ojaan päin (=synti), niin ojaan mennään että humahtaa, jos ei suoriteta korjausliikettä (=sovitus).

• FUCKIFUUUC

Mutta miksi Jumala tarvitsi veriuhrin anteeksiantoa varten. Se on siis maksu, mutta tässä tapauksessa rahan siirtoa vasemmasta taskusta oikeaan.

• Raamattu-uskolline
        FUCKIFUUUC kirjoitti:

Mutta miksi Jumala tarvitsi veriuhrin anteeksiantoa varten. Se on siis maksu, mutta tässä tapauksessa rahan siirtoa vasemmasta taskusta oikeaan.

Elämä on veressä.

• ja.vastaus
        FUCKIFUUUC kirjoitti:

"Mutta miksi Jumala tarvitsi veriuhrin anteeksiantoa varten. Se on siis maksu, mutta tässä tapauksessa rahan siirtoa vasemmasta taskusta oikeaan."

Synnistä, jopa valkoisesta valheesta, seuraa aina kuolemanrangaistus. Jumalan maailmassa ei saa olla pienintäkään rikettä, koska kaikki on pyhää.

1. Moos. 2:17

mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

Ja nyt Jumala kuitenkin päätti suuressa armossaan, että tämän kuolemanrangaistuksen synninteosta kärsiikin ihminen Jeesus niiden puolesta, joille tämä parannus ja usko Jeesuksessa kelpaa. Joille taas usko Jeesukseen ei kelpaa, niin he sitten kärsivät viimeisellä tuomiolla tämän kuolemanrangaistuksen itse.

Sinä et nyt näköjään ymmärrä sitä, että Jeesus oli ihminen - ei siis Jumala - kärsiessään ristin puulla tämän kuolemanrangaistuksen.

1. Tim. 2:5

Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Pääseekö juutalaisen uskon omaava taivaaseen kun hän ei tunnusta Jeesusta messiaaksi?
        Pääseekö katolinen taivaaseen jos uskoo kiirastuleen?
        Pääseekö islamilainen taivaaseen jos elää hyvän elämän?
        Jos ko.uskovat eivät pääse taivaaseen, onko sinun mielestäsi oikein, että heitä kidutellaan loputtomasti vaikkei heistä kukaan ole kuullut Jeesuksesta niinkuin sinä olet kuullut?

• ja.vastaus

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Raamattu-uskolline
        sage8 kirjoitti:

Pääseekö juutalaisen uskon omaava taivaaseen kun hän ei tunnusta Jeesusta messiaaksi?
        Pääseekö katolinen taivaaseen jos uskoo kiirastuleen?
        Pääseekö islamilainen taivaaseen jos elää hyvän elämän?
        Jos ko.uskovat eivät pääse taivaaseen, onko sinun mielestäsi oikein, että heitä kidutellaan loputtomasti vaikkei heistä kukaan ole kuullut Jeesuksesta niinkuin sinä olet kuullut?

Ennen Jeesusta eläneet niin juutalaiset kuin kaikki muutkin pelastuvat uskonsa kautta lupaukseen.
        Kaikki juutalaiset tulevat vielä tuntemaan Jeesuksen Messiaanaan, niin lupaa Raamattu; koko israel on pelatuva.

Vain Jeesukseen uskovat pelastuvat uskollaan kuten Raamattu sanoo. Kukaan eil pelastu elämällä hyvää elämää.

"Joh.3 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. "

Jumala tuomitsee aina oikeudenmukaisesti.

Ennen Jeesusta eläneet niin juutalaiset kuin kaikki muutkin pelastuvat uskonsa kautta lupaukseen.
        Kaikki juutalaiset tulevat vielä tuntemaan Jeesuksen Messiaanaan, niin lupaa Raamattu; koko israel on pelatuva.

Vain Jeesukseen uskovat pelastuvat uskollaan kuten Raamattu sanoo. Kukaan eil pelastu elämällä hyvää elämää.

"Joh.3 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. "

Jumala tuomitsee aina oikeudenmukaisesti.

Vähän meni kysymysteni ohi eikä tullut suoria vastauksia varsinaisiin pointteihin mutta niinhän se aina.

• ja.vastaus
        sage8 kirjoitti:

Vähän meni kysymysteni ohi eikä tullut suoria vastauksia varsinaisiin pointteihin mutta niinhän se aina.

Mutta riittävän vastauksen sait. Jeesus on se tie Jumalan luo - muita teitä ei ole.

• Raamattu-uskolline
        sage8 kirjoitti:

Mikä jäi epäselväksi?

• ja.vastaus kirjoitti:

Mutta riittävän vastauksen sait. Jeesus on se tie Jumalan luo - muita teitä ei ole.

Tuon kaikki varmasti tiesivät uskostasi jo valmiiksi, joten en oikein ymmärrä mikä oli ketjun tarkoitus.

• taastätäsamaa

Hän pitkästyy ja haluaa kirjoitella. Kaikkiin kysymyksiin hän ei osa vastata, nuori kun on

Mikä jäi epäselväksi?

Kaikki.

• Raamattu-uskolline
        sage8 kirjoitti:

Kaikki.

Sitten en voi sinua auttaa.

Sitten en voi sinua auttaa.

Kuvitteletko jotenkin että sinä olet auttaja ja minä autettava? Ylimielisesti.

• sage8 kirjoitti:

Sinä olet evankelioinnin kohde etkä sen tekijä.

• olet.sairas.ihminen
        sage8 kirjoitti:

Sinä olet ajatusmaailmasltasi täysin sairas. Muuta et tee kuin hukut ihmisiä täällä.Mene hoitoon ja häpeä itseäsi!

• ja.vastaus
        sage8 kirjoitti:

Jeesus on se auttaja - me vain rukoilemme ja teemme parhaamme lähimmäisteni hyväksi mitä osaamme, mutta Jumala on se joka huolehtii.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinä olet evankelioinnin kohde etkä sen tekijä.

Tahtoo olla että täällä kohteita ovat kai kaikki? Jopa sinäkin, mitä olen asiaa seurannut. Eli joillakin on käsitys että envakeliointi on käännyttämistä siihen omaan näkemykseen.

• mummomuori kirjoitti:

Tahtoo olla että täällä kohteita ovat kai kaikki? Jopa sinäkin, mitä olen asiaa seurannut. Eli joillakin on käsitys että envakeliointi on käännyttämistä siihen omaan näkemykseen.

Kaikki me olemme vain matkalaisia , mutta on hyvä kulkea oikeaa tietä :

14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen TIE ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ___
        Tuota tahtoa me sitten opiskelemme koko ikämme ja se on ilmoitettu myös
        Raamatussa - esim.roomalaiskirje siitä mitenkä luvattua pelastusta ei voi
        saavuttaa.

Matteuksen evankeliumi:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        ___

• pertsa2012 kirjoitti:

Kaikki me olemme vain matkalaisia , mutta on hyvä kulkea oikeaa tietä :

14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen TIE ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ___
        Tuota tahtoa me sitten opiskelemme koko ikämme ja se on ilmoitettu myös
        Raamatussa - esim.roomalaiskirje siitä mitenkä luvattua pelastusta ei voi
        saavuttaa.

Matteuksen evankeliumi:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        ___

Tuollaisesta elämäntavasta pitää siis tehdä parannus :

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• Miksi jokaisessa Aatamista ja Eevasta maalatussa kuvassa molemmilla on navat, vaikka heidän kuuluisi olla maailman ensimmäiset ihmiset?

• ja.vastaus

Uskon, että maalarit eivät ole älynneet tätä asiaa ajatella loppuun saakka.

• Raamattu-uskolline

Raamattu ei kerro asiasta mitään joten ei liene tärkeä asia.
        Kuvataide on ihan tekijänsä mukainen tuotos.

• EivätEhkäHauskoja

Jos tapaisit sattumalta ne Ilmestyskirjan kaksi säkkipukuista todistajaa tuntematta heitä ulkonäöltä, niin sanoisitko heille, että tehkää parannus teoistanne.

• ja.vastaus

Tuohon aikaan me emme enää levitä evankeliumia - sen tekevät nämä kaksi säkkipukuista todistajaa.

• Raamattu-uskolline

Mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa. En minä ole mikään Jumalan profeettoja parannukseen kehoittamaan.

• ja.vastaus

Mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa. En minä ole mikään Jumalan profeettoja parannukseen kehoittamaan.

No sattumaa ei ole olemassa - ei edes arpajaisissa.

Sananl. 16:33

Helmassa pudistellen arpa heitetään, mutta Herralta tulee aina sen ratkaisu.

• PasiToivonen

Oletko aina oikeassa?

• Raamattu-uskolline

En mutta Jumala on.

• näinsevaanmenee

Toisesta ketjusta lainattu mutta niin osuva kuvaus fundamentalisteista

"Fundisuhat kirjoitti

Fundamentalisteilla on tiukat moraaliset käsitykset jotka heidän mielestään ovat muuttumattomia ja joiden heidän mielestään tulee tietysti koskea kaikkia.

Tosiasia on kuitenkin että ihmiskunta kehittyy ja kulttuurievoluution myötä myös moraaliset arvot täsmentyvät. Siilipuolustukseen jämähtäneet fundamentalistit jäävät aina loppujen lopuksi kultturievoluution jalkoihin niinkuin on jo monesti ihmiskunnan historian aikana tapahtunut.

Ikävintä tässä on se että uskottavuutensa menettäneet fundamentalistit järjestään päätyvät varsin epätoivoisiinkin tekoihin uskottavuutensa palauttamiseksi ja kun tähän yleensä vielä yhdistetään joku poliittinen agenda uskonnollisen lisäksi ollaankin jo otettu ensimmäiset askeleet uskonnollisen terrorismin tielle. Viimeistään siinä vaiheessa fundamentalistikin on jo sitten heivannut korkeat moraaliset arvonsakin laidan yli ja korvannut ne yleisellä "jumalan tahto" ilmaisulla jolla voi oikeuttaa mitä vaan.

Uskottavuutensa menettäneet fundamentalistit ovat muiden silmissä lähinnä naurettavia mutta omissa silmissään he ovat uskonsa marttyyreja joilla on jumalansa oikeutus mihin tahansa tekoihin uskottavuutensa palauttamiseksi. Tämä on nähty moneen kertaan ja tullaan vielä näkemäänkin.

EI-fundamentalisteille fundamentalistit muodostavat pysyvän uhan.

Fundamentalistien hallitsemissa yhteiskunnissa tiukka uskonnollinen kontrolli sekä vääräuskoisten ja poliittisten vastustajien säälimätön vainoaminen uskonnollisilla perusteilla on jokapäiväistä normikäytäntöä.

Sielläkin missä fundamentalistit ovat vähemmistönä he hidastavat kehitystä ja luovat selkeän riskin yhteenotoille jotka pahimmillaan purkautuvat väkivaltaisuuksina."

Fundamentalistit muuttuvat aina vaarallisiksi kun kokevat uskottavuutensa loppuneen. Sitä ei fundamentalistien pöpinät eikä raamatun sitaatit muuksi muuta.

• älä nyt anna kunniaa räyhinksen nimestä muille sinähän se olet ... tässä todiste toisesta ketjusta kun kirjoittelit aika ahkerasti.....

eikö.mitään.rajaa, nyt.vasta.naurattaakin, ate.isti, kerro.kaikki, mummo.sörssää, on.itsekin.sellainen, kuis.on, ei.repehomoa.vituta, juuri.noin, on.itsekin.sellainen, odotan.analyysiasi, OletRäyhisJuoppo, FaktaaSinusta, tiedetään.kyllä, muistan-tuon, varatuomari_, nyhän.mä.hokasin, asiallista.asiaa, pokka.pitää, totisesti-, selvä.pyy, näin.se.menee, juurikin.niin, kdnddj, aliarviointia, mummon.leikit, huono.pila, kaksi.kärpästä, ei.salaisuus, niinpäniin_, Olen.Atte, aina.aamulla.aloittaa, säälikäämme.heitä, Totuus___, SetaKiittää, aiheellinen.kiitos, semmonen.tapaus, ja.taas.naurattaa, sölfkjgnpehpeohjnpetojh, natsuliinille, kiitostästä, kdkdkdjdfjhdhhdkejxh, kusetusta, kdjd, samaa.mieltä, STK--, KTS--, älkää.eksykö, näin.se.menee

ja nämä kaikki siis vain yhdestä ketjusta by räyhisoriginal

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14614801/rayhis-mummomuoria-komppaa-vain-ateistit-ja-homot

• olet.turhake.Räyhis
        äläolevaatimaton kirjoitti:

älä nyt anna kunniaa räyhinksen nimestä muille sinähän se olet ... tässä todiste toisesta ketjusta kun kirjoittelit aika ahkerasti.....

eikö.mitään.rajaa, nyt.vasta.naurattaakin, ate.isti, kerro.kaikki, mummo.sörssää, on.itsekin.sellainen, kuis.on, ei.repehomoa.vituta, juuri.noin, on.itsekin.sellainen, odotan.analyysiasi, OletRäyhisJuoppo, FaktaaSinusta, tiedetään.kyllä, muistan-tuon, varatuomari_, nyhän.mä.hokasin, asiallista.asiaa, pokka.pitää, totisesti-, selvä.pyy, näin.se.menee, juurikin.niin, kdnddj, aliarviointia, mummon.leikit, huono.pila, kaksi.kärpästä, ei.salaisuus, niinpäniin_, Olen.Atte, aina.aamulla.aloittaa, säälikäämme.heitä, Totuus___, SetaKiittää, aiheellinen.kiitos, semmonen.tapaus, ja.taas.naurattaa, sölfkjgnpehpeohjnpetojh, natsuliinille, kiitostästä, kdkdkdjdfjhdhhdkejxh, kusetusta, kdjd, samaa.mieltä, STK--, KTS--, älkää.eksykö, näin.se.menee

ja nämä kaikki siis vain yhdestä ketjusta by räyhisoriginal

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14614801/rayhis-mummomuoria-komppaa-vain-ateistit-ja-homot

Eikö sinulla tiikeri ole muuta tekemistä kuin keräillä nikkejä?
        Minkä niki olet ajatellut huomenna rekata itsellesi?

• olet.turhake.Räyhis kirjoitti:

Eikö sinulla tiikeri ole muuta tekemistä kuin keräillä nikkejä?
        Minkä niki olet ajatellut huomenna rekata itsellesi?

ihan yhtä paljon tekemistä kun sinulla mutta niccejä vain tämä..... älä ole vaatimaton vaan ota kunnia kaikista niceistäsi itsellesi oi räyhis original....

• muistutus-paikallaan

on hyvä että edes joku muistuttaa että fundikset eivät ole mitään harmittomia höpsöjä vaan vaaralllisia fanaatikkoja

• OletSairasRäyhis
        muistutus-paikallaan kirjoitti:

on hyvä että edes joku muistuttaa että fundikset eivät ole mitään harmittomia höpsöjä vaan vaaralllisia fanaatikkoja

Sinä olet mielisairas!

• vaikutat.syrjäytyneeltä
        äläolevaatimaton kirjoitti:

ihan yhtä paljon tekemistä kun sinulla mutta niccejä vain tämä..... älä ole vaatimaton vaan ota kunnia kaikista niceistäsi itsellesi oi räyhis original....

Olet vajaamielinen tyhjäntoimittaja! Elätkö kelan rahoilla?

• muistutus-paikallaan
        OletSairasRäyhis kirjoitti:

Sinä olet mielisairas!

Sinä olet siltä diagnoosilta turvassa toistaiseksi koska uskonnollista fanatismia ei saa Suomessa vielä luokitella mielisairaudeksi.

• VastaustaOdottava

Tässä asiallinen kysymys. Uskotko rukoilemisella olevan vaikutusta fyysiseen maailmaan? Ja jos uskot, niin voimistuuko rukouksen voima, jos samaan rukoukseen osallistuu yhden ihmisen lisäksi vaikkapa 100 ihmistä?

• ja.vastaus

Kyllä - rukouksella on ratkaiseva ja määräävin merkitys kuin millään muulla inhimmilisen toiminnan alueella, jos kyseessä on jotain hyvää.

• taastätäsamaa

Esität jos-vastauksen:

-jos kyseessä on jotain hyvää.
        -ratkaiseva ja määräävin merkitys kuin millään muulla

JOS JUMALA EI RUKOUKSISTANNE HUOLIMATTA EI ESTÄNYT HOMOPARISUDELAIN TOTEUTUMISTA, LAKI OLI JUMALAN TAHTO
        mot

• ja.vastaus
        taastätäsamaa kirjoitti:

Esität jos-vastauksen:

JOS JUMALA EI RUKOUKSISTANNE HUOLIMATTA EI ESTÄNYT HOMOPARISUDELAIN TOTEUTUMISTA, LAKI OLI JUMALAN TAHTO
        mot

"Esität jos-vastauksen:

-ratkaiseva ja määräävin merkitys kuin millään muulla"

Jumala ei toimi pahuuden palvelijana.

• ja.vastaus
        taastätäsamaa kirjoitti:

Esität jos-vastauksen:

mot

"JOS JUMALA EI RUKOUKSISTANNE HUOLIMATTA EI ESTÄNYT HOMOPARISUDELAIN TOTEUTUMISTA, LAKI OLI JUMALAN TAHTO
        mot"

Ei estänyt ei! Jumala sallii pahuuden rehottaa kuten lähi-idästä ja Suomen kouluissa ja työpaikoilla ym. näemme. Mutta kaikella on määräaikansa, myös tällä homolailla. Me tiedämme jo lopputuloksen ja siksi huomiomme on vain pelastaa tästä kurimuksesta mahdollisimman monta homoseksuaalia - kuten toimimme kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla.

• sivukommenttinahuutelen
        taastätäsamaa kirjoitti:

Esität jos-vastauksen:

mot

Rukous toimii kaikissa tapauksissa. Lopputuloksesta ei voi kiistellä ja milloin on lopputulos näkyvissä.
        Joku laki tule ja menee. Suomessa on hyvin vähän lakeja 50vuoden takaa. Yksi laki on aina vain välivaihe. Kuinka tärkeätä onkaan väittely jota ilman jäisimme jos ei olisi lainsäädäntöä?
        Se ei vähennä rukouksen merkitystä millään tavoin

• taastätäsamaa

kierrät hauskasti ongelman

Otat lukuun vain ne toteutuneet rukoukset, joita "näet " elämäsässi.

Juutalaisia tapetaan -rukoile heille suojelua
        juutalaisia tapetaan- rukouksista huolimatta
        jutalaisia tapetaan -lopeta heti tappamisesi juutalaisa rukousellasi!!!

• Jos Jumala on olemassa, hän operoi miljardien galaksien kosmoksessa (kotigalaksimme on linnunrata) ja on vaikea kuvitella, että hän olisi yhdelle pienen planeetan oikeauskoiselle jäbälle (aloittajalle) antanut tiedon, jolla tämä voi vastata edes yhteenkään kysymykseen oikein olipa sitten miten uskova tahansa ja olipa kysymykset miltä alalta tahansa.

• LäpiLukenut
        sage8 kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa, hän operoi miljardien galaksien kosmoksessa (kotigalaksimme on linnunrata) ja on vaikea kuvitella, että hän olisi yhdelle pienen planeetan oikeauskoiselle jäbälle (aloittajalle) antanut tiedon, jolla tämä voi vastata edes yhteenkään kysymykseen oikein olipa sitten miten uskova tahansa ja olipa kysymykset miltä alalta tahansa.

Luin läpi ketjun ja kovin hataria ovat aloittajan vastaukset olleet.

• Miettimällä.miettinyt

Mitä uskonnoilla on virkaa? Kristinuskossakin on 3 eri suuntausta ja sitten lukematon määrä pikkuseurakuntia omine tulkintoineen.
        Eikä Jumalausko ole henkilökohtainen? Moni ei käy kirkossa, vähentääkö se mielestäsi uskon aitoutta?

Eri puolilla maailmaa kastetaan ihminen samaan uskontokuntaan, mutta tavat ovat toiset eri maissa. Vaatiikoo Jumala mielestäsi nämä paastot, kasteet, ripit, ehtoollisella käynnit... Ovatko ne mielestäsi tärkeät oikeassa järjestyksessä ja oikeassa iässä. Me vietämme joulua, vaikka tiedämme, että juhla on muutettu vanhasta pakanuskosta kristilliseksi. Osa kristityistä ei vietä. Mitä merkitystä asialla on?
        Pitääkö mielestäsi tietää eri profeettojen sanomat, muistaa Ilmestyrkirja, viettää kaikki kirkolliset pyhäpäivät.
        Eikö se lapsenusko riitäkään aikuiselle?

• Kyllä, ja tarkoitusperä lienee vain evl.kirkon vastaisuus, nyt vain vähän sivistyneemmällä tavalla kuin ennen.

• sage8 kirjoitti:

Kyllä, ja tarkoitusperä lienee vain evl.kirkon vastaisuus, nyt vain vähän sivistyneemmällä tavalla kuin ennen.

Tämä oli "Läpi.lukeneelle" kun joku ehti väliin.

• Oletko.ihan.terve
        sage8 kirjoitti:

Kyllä, ja tarkoitusperä lienee vain evl.kirkon vastaisuus, nyt vain vähän sivistyneemmällä tavalla kuin ennen.

Onko sinulla joku vainoharha?

• Raamattu-uskolline

Tottakai rukouksella on vaikutus myös fyysiseen maailmaan.
        Mehän rukoilemme Jumalaa maailmankaikkeuden Luojaa.

• VastaustaOdottava

Ei oikein vakuuta tuo "totta kai on vaikutusta".

Entä tuo rukoilijoiden määrä, onko sillä vaikutusta?

• kiitos.kun.otat.huomioon
        VastaustaOdottava kirjoitti:

Ei oikein vakuuta tuo "totta kai on vaikutusta".

Entä tuo rukoilijoiden määrä, onko sillä vaikutusta?

Ei jankkakysymyksiä nyt - pidetään tämä asiallisena.

• VastaustaOdottava

Onko rukous tehokkaampi, jos sen esittää 100 rukoilijaa, verrattuna siihen, että sen esittää vain yksi rukoilija?

• Miettimällä.miettinyt
        Miettimällä.miettinyt kirjoitti:

Mitä uskonnoilla on virkaa? Kristinuskossakin on 3 eri suuntausta ja sitten lukematon määrä pikkuseurakuntia omine tulkintoineen.
        Eikä Jumalausko ole henkilökohtainen? Moni ei käy kirkossa, vähentääkö se mielestäsi uskon aitoutta?

Eri puolilla maailmaa kastetaan ihminen samaan uskontokuntaan, mutta tavat ovat toiset eri maissa. Vaatiikoo Jumala mielestäsi nämä paastot, kasteet, ripit, ehtoollisella käynnit... Ovatko ne mielestäsi tärkeät oikeassa järjestyksessä ja oikeassa iässä. Me vietämme joulua, vaikka tiedämme, että juhla on muutettu vanhasta pakanuskosta kristilliseksi. Osa kristityistä ei vietä. Mitä merkitystä asialla on?
        Pitääkö mielestäsi tietää eri profeettojen sanomat, muistaa Ilmestyrkirja, viettää kaikki kirkolliset pyhäpäivät.
        Eikö se lapsenusko riitäkään aikuiselle?

Onko joku noista lausahduksista vastaus mietteisiini?
        Vai onko asia vasta aloittajan harkinnassa?
        Olen lukenut uskontopalstoja hämmentyneenä, sillä mitä enemmän niihin perehtyy, sitä selvemmin saa sen käsityksen, että uskominen on suorittamista määrätynlaisin rituaalein. Muuten ei tule hyväksytyksi Jumalan edessä.
        Minä en voi ymmärtää sitä. Mielelläni lukisin asiallista mietiskelyä aiheesta.

• Raamattu-uskolline

Onko rukous tehokkaampi, jos sen esittää 100 rukoilijaa, verrattuna siihen, että sen esittää vain yksi rukoilija?

Jeesus itse sanoo:
        "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

taastätäsamaa kirjoitti:

kierrät hauskasti ongelman

Otat lukuun vain ne toteutuneet rukoukset, joita "näet " elämäsässi.

Juutalaisia tapetaan -rukoile heille suojelua
        juutalaisia tapetaan- rukouksista huolimatta
        jutalaisia tapetaan -lopeta heti tappamisesi juutalaisa rukousellasi!!!

Kun rukoilen maailmanrauhan rakkauden ja hyvinvoinnin puolesta, eihän se tarkoita että maailmaan tulee sillä hetkellä rauha. En suinkaan rukouksellani mene määräämään Jumalalle työlistaa. On miljoonia ihmisiä jotka rukoilevat vahvaa sotilaallista puutumista naapurivaltion asioihin jotta heidän ajattelemansa paras mahdollinen heidän maailmassaan toteutuisi.
        Minusta tämä on tosiasioiden tunnustamista ei hauskaa kiertelyä. Silti uskon rauhan lopulta voittavan. On niin paljon opittavaa sodasta joten sitä on jatkettava oppimisen vuoksi. Sodan kärsimyksissä myöskin monille totuus paljastuu.
        Silti yksikään rukous ei mene hukkaan. Lopputulos vain ei vielä ole näkyvissä ---minulle

Kaikki rakkaudella tehty toimii. Rukous on luottamusta ( esim. tapahtukoon sinun tahtosi). Kuka sen mittaa? Tai mikä on mahdollinen tulos? Mikä katsotaan tulokseksi. Eihän vaatimus ole rukous.
        Rukous on rakkautta. Mittaaminen on mittaamista.

• GayMarkus

Olen kaksikymmentä vuotta rukoillut että homot saisivat oikeutta täällä Suomessa ja vihdoinkin Jumala on rukouksiini vastannut. Kiitos sukupuolineutraalin avioliittolain.

• näin.on
        sivukommenttinahuutelen kirjoitti:

Kaikki rakkaudella tehty toimii. Rukous on luottamusta ( esim. tapahtukoon sinun tahtosi). Kuka sen mittaa? Tai mikä on mahdollinen tulos? Mikä katsotaan tulokseksi. Eihän vaatimus ole rukous.
        Rukous on rakkautta. Mittaaminen on mittaamista.

Rukous on rukousta, Jumala kuulee kyllä kaikki rukouksemme, mutta vastaa niihin ajallaan ja tavallaan.

• erehdyt.pahan.kerran
        GayMarkus kirjoitti:

Olen kaksikymmentä vuotta rukoillut että homot saisivat oikeutta täällä Suomessa ja vihdoinkin Jumala on rukouksiini vastannut. Kiitos sukupuolineutraalin avioliittolain.

Olet rukoillut saatanaa.
        Jumala ei koskaan toteuta Hänen tahtonsa vaataisia rukouksia!

• GayMarkus
        erehdyt.pahan.kerran kirjoitti:

Olet rukoillut saatanaa.

Jumalaa ei sinun mielipiteesi kiinnosta.

• erehdyt.pahan.kertan
        GayMarkus kirjoitti:

Jumalaa ei sinun mielipiteesi kiinnosta.

Jumala on itse sanonut noin. Ei se ole minun mielipiteeni.

• Miettimällä.miettinyt

Jeesus itse sanoo:
        "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Eli järjestäytynyttä uskontoa kaikkinen riitteinen ei itse asiassa lainkaan tarvittaisi?
        Se lohduttaa varmasti monia, joilla ei ole aikaa eikä voimia perehtyä uskontoon ja sen määräyksiin.

• GayMarkus
        erehdyt.pahan.kertan kirjoitti:

Jumala on itse sanonut noin. Ei se ole minun mielipiteeni.

Olen joka tapauksessa rukoillut sitä Jumalaa joka minulle lapsena opetettiin, johon minut on kastettu ja konfirmoitu. Ja se Jumala on vastannut rukouksiini.

• erehdyt.pahan.kerran
        GayMarkus kirjoitti:

Olen joka tapauksessa rukoillut sitä Jumalaa joka minulle lapsena opetettiin, johon minut on kastettu ja konfirmoitu. Ja se Jumala on vastannut rukouksiini.

Mistä tiedät, että vastaaja on Jumala?
        Mitä tiedät Jumalasta? Kerro omin sanoin.

• GayMarkus

Mistä tiedät, että vastaaja on Jumala?
        Mitä tiedät Jumalasta? Kerro omin sanoin.

Mikä saa sinut luulemaan etten olisi yhteydessä Jeesukseen ja Jumalaan? Tiedätkö edes keitä he ovat? Miten olet oikein sisäistänyt uskosi vai onko epäusko vallannut mielesi? Ymmärrätkö että Jumalan armosta Jeesus lunasti meidät kaikki?

• uskisroskasakki

Olet rukoillut saatanaa.

Kretupelleä alkoikin sitten ahdistamaan kun jumala on vastannut homppelin rukouksiin. Näyttääkin siltä että AA on väärässä julistaessaan jumalan tahtoa ja jumala on lyönyt heitä näpeille takaisin oikein kunnolla.

• erehdyt.pahan.kerran
        GayMarkus kirjoitti:

Mikä saa sinut luulemaan etten olisi yhteydessä Jeesukseen ja Jumalaan? Tiedätkö edes keitä he ovat? Miten olet oikein sisäistänyt uskosi vai onko epäusko vallannut mielesi? Ymmärrätkö että Jumalan armosta Jeesus lunasti meidät kaikki?

Et silti halua kertoa siitä, mikset todista kuten Jeesus käskee?

• Kun.Jumala.hylkää
        taastätäsamaa kirjoitti:

Esität jos-vastauksen:

mot

VÄÄRIN.

Oikea vastaus: Raamattu ei sano homoseksin harjoittamisesta mitään hyvää. Päinvastoin se on Jumalan tuomion alaista. Jos Jumala sallii homolain voimaan astumisen, se on osoitus siitä että Jumala on hyljännut Suomen täyttämään syntiensä mittaa, jota kohtaa väistämätön tuomio. Room. 1 viesti on selvä: Jumala on hyljännyt heidät häpäisemään omat ruumiinsa, koska Jumalan tunteminen, niin kuin se Hänen luomistyössään on ilmeistä, ei kelvannut. Omassa viisaudessaan ihmiset tulevat tyhmiksi, ymmärrystä vailla oleviksi.

• >> Esittäkää asiallisia kysymyksiä uskovalle
      Tällä palstalla meistä käytetään haukkumasanaa "fundis". <<

Ensinnäkin sana fundis on vain lyhenne sanasta fundamentalisti.

Toiseksi, minä käytän sanaa fundis eli fundamentalisti heistä, jotka, jos heillä valta olisi, pakottaisivat uskoakseni kaikki muutkin toimimaan haluamallaan tavalla.

Eli minun määritelmäni mukainen fundamentalisti siirtyisi teokratiaan ja sitten hän kieltäisi, siis jos hänellä valta olisi, abortin, harhaopit (jehovantodistajat, mormoonit, New Aget ym), tasa-arvoisen avioliittolain, homoseksualisuuden (takaisin tautiluokitukseen tai peräti kriminalisoitaisiin), esiaviollisen seksin, ehkäisyn vapaa saatavuuden, mielipiteenvapauden sikäli kuin se loukkaisi fundamentlisteja, vapaan internetin (koska siellä on pornoa, kuulemma), alkoholin myynnin (eli kieltolaki), evoluution opetuksen jne.

Kysymykseni kuuluu:

Jos Sinä saisit yksinvaltiaana päättää, niin mitä noista yllä mainitsemistani asioista toteuttaisit niin miten päättäisit?
      Eli millainen olisi se sinun mieleisesi yhteiskunta ja miten me muut siinä selviydyttäisiin? Vaikenemalla, valehtelemalla, karkaamalla pois?

Vai säilyttäisitkö tämän nykyisen demokraattisen yhteiskuntamallin, jossa enemmistö saa valita edustajansa ja he päättää asiat?

• Raamattu.uskolline

Demokratia on ihan hyvä. Enkä koskaa. Haluaisi olla yksinvaltias.

• Aaameeen
        Raamattu.uskolline kirjoitti:

Demokratia on ihan hyvä. Enkä koskaa. Haluaisi olla yksinvaltias.

Kristityt emme ole demokraatteja, me olemme monarkisteja. Meillä on Kuningas, joka tarkasti ottaen on kuningasten Kuningas, herrain Herra.

• Aaameeen

"Jos Sinä saisit yksinvaltiaana päättää, niin mitä noista yllä mainitsemistani asioista toteuttaisit niin miten päättäisit?"

Me emme pääte yhtään mitään. Meillä on Kuningas joka päättää. Amen

"Eli millainen olisi se sinun mieleisesi yhteiskunta ja miten me muut siinä selviydyttäisiin? Vaikenemalla, valehtelemalla, karkaamalla pois?"

Raamatussa on hieman kuvattu paratiisia ja tuhatvuotista valtakuntaa ja iankaikkista elämää. Nämä antaa vastauksen millainen yhteiskunta on, kun Jeesus ottaa vallan. Siinä on se mieleisemme yhteiskunta.

• Raamattu-uskolline
        Aaameeen kirjoitti:

Kristityt emme ole demokraatteja, me olemme monarkisteja. Meillä on Kuningas, joka tarkasti ottaen on kuningasten Kuningas, herrain Herra.

Minä en ole kumpaakaan mutta sekulaarissa yhteiskunnassa demokraria on toimivin muoto.

• VastaustaOdottava

Olipas se vaikea kysymys tuo rukoilijoiden määrän merkitys rukouksen tehokkuuteen. Äkkiseltään aatellen sitä paremmin Jumala huomioi rukouksen sisällön, mitä useampi rukoilija rukouksen esittää.

Asia olisi niin haluttaessa helppo todentaa vaikkapa tilastotieteen tarjoamilla työkaluilla.

• Raamattu--uskolline

Raamattu puhuu Ilmestyskirjassa rukouksen maljoita jotka täyttyvät.
        Loogistahan on että useampi rukoilija saa maljan täyteen nopeammin mutta rukoustapoja on niin monia, että kukaan ei rukoile vain yhdellä tavalla.
        Esim. juutalaisilla tulee olla vähintään 10 miestä tietyissä rukouksissa mutta en ole tarkemmin tutkinut mihin se perustuu.
        Itse rukoilen yksin, ystäväni kanssa, ystävieni kanssa, seurakunnassa, kirkossa, radio seutakunnassa, tv seurakunnassa jnejne

• Kun aloittaja ei vastannut kysymyksiini, niin uudistan sen eli:

Pyyntönsä kuului:
      >> Esittäkää asiallisia kysymyksiä uskovalle

Vastaus:

Toiseksi, minä käytän sanaa fundis eli fundamentalisti heistä, jotka, jos heillä valta olisi, pakottaisivat uskoakseni kaikki muutkin toimimaan haluamallaan tavalla.

Eli minun määritelmäni mukainen fundamentalisti siirtyisi teokratiaan ja sitten hän kieltäisi, siis jos hänellä valta olisi, abortin, harhaopit (jehovantodistajat, mormoonit, New Aget ym), tasa-arvoisen avioliittolain, homoseksualisuuden (takaisin tautiluokitukseen tai peräti kriminalisoitaisiin), esiaviollisen seksin, ehkäisyn vapaa saatavuuden, mielipiteenvapauden sikäli kuin se loukkaisi fundamentlisteja, vapaan internetin (koska siellä on pornoa, kuulemma), alkoholin myynnin (eli kieltolaki), evoluution opetuksen jne.

Kysymys kuuluu:

Jos Sinä saisit yksinvaltiaana päättää, niin mitä noista yllä mainitsemistani asioista toteuttaisit eli miten päättäisit?
      Millainen olisi se sinun yhteiskuntasi ja miten me muut siinä selviydyttäisiin? Vaikenemalla, valehtelemalla, karkaamalla pois?

Vai säilyttäisitkö tämän nykyisen demokraattisen yhteiskuntamallin, jossa enemmistö saa nykyiseen tapaan valita edustajansa ja he saavat hyväksyä päätökset, kuten vaikkapa tämän tasa-arvoisen avioliittolain?
      Kuinka on?

• olet.sekava.oksennus

Sinulle vastattaiin jo, lesbon eno!

• MeneHoitoon

Olet mielisairas!

• MItäsMieltäOlet

Olen miettiny sellasta, että onko Jumalalla lempilapsia eli rakastaako Hän jotakin toista omaansa enempi kuin toista, ja suosii jotain toista enempi kuin toista?
      Kun tuntuu omalla kohdalla ettei Jumala vastaa mitenkään minun rukouksiin,
      ja toiset kertoo kokoajan miten he sai rukousvastauksia ja heidän elämän ja arjen
      ongelmiin tuntuu vastaukset ja ratkaisut tulevan nopeesti.
      Mulla vaan kaikki takkuaa ja vaikeutuu elämä, ja tuntuu ettei mitään apua tule mihinkään, niin välillä kyselen: oletko Sinä Jumala oikeesti olemassa ja välitätkö minusta yhtään!
      Silloin kun Jeesus oli opetuslasten kanssa viim.aterialla niin eikös siinä jostakin opetuslapsesta sanottu, että hän oli 'se Jeesukselle rakkain'
      ni siitä vaan mietin, onko toinen toista rakkaampi Jeesukselle
      vaiko kaikki ollaan yhtä rakkaita??

• Raamattu-uskolline

Johannes oli Jeesukselle rakkain opetuslapista.
        Eikä se ole keneltäkään toiselta pois.

• Kun aloittaja ei vieläkään vastannut kysymyksiini, niin uudistan sen eli:

Pyyntönsä kuului:
      >> Esittäkää asiallisia kysymyksiä uskovalle

Vastaus:

Kysymys kuuluu:

Jos Sinä saisit yksinvaltiaana päättää, niin mitä noista yllä mainitsemistani asioista toteuttaisit eli miten päättäisit?
      Millainen olisi se sinun yhteiskuntasi ja miten me muut siinä selviydyttäisiin? Vaikenemalla, valehtelemalla, karkaamalla pois?

Vai säilyttäisitkö tämän nykyisen demokraattisen yhteiskuntamallin, jossa enemmistö saa nykyiseen tapaan valita edustajansa ja he saavat hyväksyä päätökset, kuten vaikkapa tämän tasa-arvoisen avioliittolain?

Kuinka on, voisitko vastata kun ehdit.

• Ja.vastaus

Tähän olemme jo vastanneet. Jankkaamaan ei nyt lähdetä.

• tuhkamies

Oletko nainen?

(mielestäni ihan asiallinen ja uskoon liittyvä kysymys.)

• mihintietoloppuu

Miten olet päätynyt siihen lopputulokseen, että Raamattu olisi totta?
      -Onko se uskoa vai onko se tietoa?

Oletko löytänyt jotain todisteita?

Onko sinulla jotain muita syitä kuin usko?
      - Miten määrittelet uskon? Esimerkiksi: Usko on toivoa ja luottamusta johonkin ilman todisteita?

• Raamattu-uskolline

Kaikki Raamatussa täsmää.
        En ole löytänyt yhtään todistetta Raamattua vastaan.
        Minä uskon koska en voi olla uskomatta.

• mihintietoloppuu

Jos Raamatusta löytyisi jokin virhe tai ristiriita niin miten se muuttaisi käsitystäsi Raamatusta?

Onko uskomukset välttämättä totta vain siksi, että haluat uskoa niihin?
        Eli tekeekö uskominen asiasta totta?

• Raamattu-uskolline
        mihintietoloppuu kirjoitti:

Jos Raamatusta löytyisi jokin virhe tai ristiriita niin miten se muuttaisi käsitystäsi Raamatusta?

Onko uskomukset välttämättä totta vain siksi, että haluat uskoa niihin?
        Eli tekeekö uskominen asiasta totta?

Jos Raamatussa olisi virheitä ne olisi jo varmasti löytyneet. Raamattu on maailman eniten luettu ja tutkittu kirja. En pysty kuvittelemaan mikä se virhe voisi olla enkä siten myöskään pysty sanomaan omaa suhtaumistani siihen.

Uskominen ei tee asioista totta. Jos niin olisi eläisimme vieläkin kummallisemmassa maailmasasa kuin nyt elämme.

• ja.vastaus

"Jos Raamatusta löytyisi jokin virhe tai ristiriita niin miten se muuttaisi käsitystäsi Raamatusta?"

Ei mitenkään, koska tämä "ristiriita" kuitenkin olisi ihmisen erehdystä. Näin siksi, kun tähän mennessä KAIKKI kuvitellut ristiriidat ovat osoittautuneet tulkitsijan omasta erehdyksestä tai tietämättömyydestä. Ennuste, että uusi ristiriita olisi aito, on niin toivottoman huono.

• mihintietoloppuu
        ja.vastaus kirjoitti:

"Jos Raamatusta löytyisi jokin virhe tai ristiriita niin miten se muuttaisi käsitystäsi Raamatusta?"

Ei mitenkään, koska tämä "ristiriita" kuitenkin olisi ihmisen erehdystä. Näin siksi, kun tähän mennessä KAIKKI kuvitellut ristiriidat ovat osoittautuneet tulkitsijan omasta erehdyksestä tai tietämättömyydestä. Ennuste, että uusi ristiriita olisi aito, on niin toivottoman huono.

http://bibviz.com/

Tuolta löytää satoja suoria ristiriitaisuuksia mitä Raamatusta löytyy. Tai ainakin englanninkielisistä versioista. En ota kantaa onko suomenkielinen Raamattu parempi tai onko se sama kuin englanninkielinen Raamattu.

Esimerkki montako poikaa Jumalalla on?
        http://bibviz.com/how-many-sons-does-god-have-sab.html
        God has only one son (Jesus).
        John 3:18
        He that believeth on him is not condemned: but he that believeth not is condemned already, because he hath not believed in the name of the only begotten Son of God.
        1 John 4:9
        In this was manifested the love of God toward us, because that God sent his only begotten Son into the world, that we might live through him.

Adam was also God's son.
        Luke 3:38
        Which was [the son] of Enos, which was [the son] of Seth, which was [the son] of Adam, which was [the son] of God.

Some of God's sons had sex with women producing a race of giants.
        Genesis 6:2-4
        That the sons of God saw the daughters of men that they [were] fair; and they took them wives of all which they chose.
        And the LORD said, My spirit shall not always strive with man, for that he also [is] flesh: yet his days shall be an hundred and twenty years.
        There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare [children] to them, the same [became] mighty men which [were] of old, men of renown.

Satan and his companions were sons of God.
        Job 1:6
        Now there was a day when the sons of God came to present themselves before the LORD, and Satan came also among them.
        Job 2:1
        Again there was a day when the sons of God came to present themselves before the LORD, and Satan came also among them to present himself before the LORD.

God's sons were present when the universe was created.
        Job 38:6-7
        Whereupon are the foundations thereof fastened? or who laid the corner stone thereof; When the morning stars sang together, and all the sons of God shouted for joy?

Christians are God's sons.
        John 1:12
        But as many as received him, to them gave he power to become the sons of God, [even] to them that believe on his name

Tai valehteleeko Jumala?
        http://bibviz.com/does-god-lie-sab.html

Tai onko Jumala kaikkivaltias?
        http://bibviz.com/can-god-do-anything-sab.html

Antaako Jumala synnit anteeksi?
        http://bibviz.com/does-god-forgive-sins-sab.html

Jos joku on ristiriidassa niin mitä niille ristiriidoille pitäisi tehdä?

• ja.vastaus

Jumalalla on vain yksi esikoinen, ainosyntyinen Poika - Jeesus Kristus.

Kaikki muut pojat ovat sitten luotuja. Heitä myös kutsutaan Jumalan pojiksi monissa yhteyksissä. Kyllähän tämä asia on ollut tiedossa alusta saakka. Itseasiassa tosiaan kaikkia ihmisiä voidaan myös kutsua Jumalan pojiksi, mutta ei Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.

• PasiToivonen

Oletko ylimielinen?

Miksi et mene ateismi-foorumille väittelemään?

• Raamattu-uskolline

Nyt en ymmärrä. Minä en väittele ja toivon, ettei muutkaan.

• Ostoksilla

Aikeena ostaa Raamattu, vaan kun oli niin monenlaista käännöstä, etten tiennyt minkä ottaisin, niin siirsin hankintaa vielä.
      Eli: Mitä käännöstä suosittelet, vai onko sama mitä lukee?
      suomenkielinen siis...

• Raamattu-uskolline

Minä suosittelen Raamattu kansalle- tai 1933/1938 käännöksiä.

• Ostoksilla

Kiitos!

• Vilpitön.kysymys

Kysymys: häiritseekö tai mietityttääkö sinua se, että esim. kielilläpuhumiset ja väitetyt ihmeparantumiset on moneen kertaan todettu olevan vain mielikuvituksen tuotetta?

• Raamattu-uskolline

Kielillä puhuminen ja parantumiset ovat Raamatullisia asioita. Minua häiritsisi jos niitä ei olisi.

• ja.vastaus

Ei häiritse, koska parantumisia on tapahtunut niin paljon. Täytyy muistaa, että nämä parantumiset ovat tapahtuneet potilaille, joiden kohdalla lääkärit ovat jo nostaneet kätensä pystyyn. Ihmiset yleensä vasta tässä vaiheessa kääntyvät Jumalan puoleen asioissaan.

Kielilläpuhuminen on yleistä uskovien keskuudessa kuten Raamattu todistaa. Kielilläpuhuja rakentaa itseään ja omaa uskoaan. Mutta joissain tapauksissa myös kielilläpuhuminen toimii evankeliumin välineenä. Eräs vähemmistömurteen edustaja jossain kaukaisessa maassa tuli uskoon, kun kuuli linja-autossa jonkun valkoisen uskovan puhuvan kielillä ja täsmälleen hänen omalla murteellaan oikealla aksentilla. Tällä puhujalla ei ollut aavistukaan mitä puhui ja miksi.

• Vilpitön.kysymys

Noh... Lähestytäänpäs tuota samaa ihmerantamisasiaa sitten hieman toisesta suunnasta; miksi tälläinen Herralta lahjan saanut parantaja ei marssi esim. sairaalan syöpäosasto näytä meille epäilijöille miten koko osasto (tai edes yksi potilas) paranee sairaudestaan?

Pari toimittajaa mukaan ihmettä seuraamaan, niin johan seuraavana sunnuntaina olisi kirkot täynnä väkeä ympäri koko maapallon.

• MistäTiedät
        ja.vastaus kirjoitti:

Ei häiritse, koska parantumisia on tapahtunut niin paljon. Täytyy muistaa, että nämä parantumiset ovat tapahtuneet potilaille, joiden kohdalla lääkärit ovat jo nostaneet kätensä pystyyn. Ihmiset yleensä vasta tässä vaiheessa kääntyvät Jumalan puoleen asioissaan.

Kielilläpuhuminen on yleistä uskovien keskuudessa kuten Raamattu todistaa. Kielilläpuhuja rakentaa itseään ja omaa uskoaan. Mutta joissain tapauksissa myös kielilläpuhuminen toimii evankeliumin välineenä. Eräs vähemmistömurteen edustaja jossain kaukaisessa maassa tuli uskoon, kun kuuli linja-autossa jonkun valkoisen uskovan puhuvan kielillä ja täsmälleen hänen omalla murteellaan oikealla aksentilla. Tällä puhujalla ei ollut aavistukaan mitä puhui ja miksi.

Jos joku ihminen, sanotaan vaikka pikkuinen hindutyttö Intiassa parantuu käärmeenpuremasta/syövästä/tuberkuloosista vaikka lääkärit ovat luovuttaneet niin mistä tietää Jumalan parantaneen hänet?

• fil.har
        MistäTiedät kirjoitti:

Jos joku ihminen, sanotaan vaikka pikkuinen hindutyttö Intiassa parantuu käärmeenpuremasta/syövästä/tuberkuloosista vaikka lääkärit ovat luovuttaneet niin mistä tietää Jumalan parantaneen hänet?

Ei mistään.

• ja.vastaus
        Vilpitön.kysymys kirjoitti:

Noh... Lähestytäänpäs tuota samaa ihmerantamisasiaa sitten hieman toisesta suunnasta; miksi tälläinen Herralta lahjan saanut parantaja ei marssi esim. sairaalan syöpäosasto näytä meille epäilijöille miten koko osasto (tai edes yksi potilas) paranee sairaudestaan?

Pari toimittajaa mukaan ihmettä seuraamaan, niin johan seuraavana sunnuntaina olisi kirkot täynnä väkeä ympäri koko maapallon.

" Lähestytäänpäs tuota samaa ihmerantamisasiaa sitten hieman toisesta suunnasta; miksi tälläinen Herralta lahjan saanut parantaja ei marssi esim. sairaalan syöpäosasto näytä meille epäilijöille miten koko osasto (tai edes yksi potilas) paranee sairaudestaan?"

Jumalan toimintatavoista emme voi tietää, mutta se on varmaa, ettei Jumala suostu epäileväisten ihmisten taikuriksi. Kristinuskossa kyse on uskosta - ei tietämisestä.

Toiseksi me emme ole mitään parantajia, vaikka joillain on parantamisen armolahja ja Jumala myös kuulee meidän kaikki rukoukset, mutta päätös on aina Jumalan emmekä me tiedä miksi Hän toimii kuten toimii.

• Vilpitön.kysymys

Eikö Sinunkin mielestäsi Jumalan olisi syytä tehdä itsensä helposti lähestyväksi, ja saada tällä tavalla runsain mitoin itseensä uskovia ihmisiä? Miksi siis jättää oma agenda epämääräiseksi kohinaksi, jos resurssit riittäisivät paljon parempaankin esilletuloon?

Ja jos julkinen esiintulo ei ole Jumalan tapa toimia, niin miksi Hän käyttää välittäjänään näitä varsin epäuskottavia ja maallisenkin oikeuden tuomitsemia selkeitä huijareita? Esimerkkinä riittää vaikkapa P. Jalovaara.

• älä.räyhää.natsukka
        Vilpitön.kysymys kirjoitti:

Eikö Sinunkin mielestäsi Jumalan olisi syytä tehdä itsensä helposti lähestyväksi, ja saada tällä tavalla runsain mitoin itseensä uskovia ihmisiä? Miksi siis jättää oma agenda epämääräiseksi kohinaksi, jos resurssit riittäisivät paljon parempaankin esilletuloon?

Ja jos julkinen esiintulo ei ole Jumalan tapa toimia, niin miksi Hän käyttää välittäjänään näitä varsin epäuskottavia ja maallisenkin oikeuden tuomitsemia selkeitä huijareita? Esimerkkinä riittää vaikkapa P. Jalovaara.

Jokainen joka Jumalaa etsii löytää Hänet!

• Miten-Jumala-puhuu

Sinulle? Saisinko hieman perusteelisemman vastauksen, kuin vain yhden lyhyen lauseen.
      "Joskus näissä maisemissa "Fundis"-nimimerkillä esiintynyt".

• et.saa

saatanan aloittaja on koko palstan pilannut vittuiluilaan

• MinäköMukaTyhmä
        et.saa kirjoitti:

saatanan aloittaja on koko palstan pilannut vittuiluilaan

Mitähän mahdat tarkoittaa? Voisitko tarkentaa lausumaasi?

• VoisitkoTarkentaaKiitos

Joka vuosi kuolee kymmenkunta miljoonaa lasta ennen viidettä ikävuotta.

Sairauksiin, köyhyyteen, nälkään ja väkivaltaan. Josta sairaudet vievät suurimman osan.
      Tämä tarkoittaa noin tuhatta lasta jokainen tunti. Seitsemäntoista lasta minuutissa - sairauksiin. Samalla kun luit tämän niin neljä lasta kuoli.

Suurin osa näiden lapsien vanhemmista rukoilee Jumalaa säästämään rakkaimpansa. Mutta niin ei tapahdu. Miksi Jumala antaa lasten kärsiä ja kuolla?

Eikö Jumala kykene vai halua?

• olni

"Miksi Jumala antaa lasten kärsiä ja kuolla?"

Tämä kysymys palautuu aina kysyjälle. Miksi sinä annan näiden lasten kärsiä ja kuolla?

olni kirjoitti:

"Miksi Jumala antaa lasten kärsiä ja kuolla?"

Tämä kysymys palautuu aina kysyjälle. Miksi sinä annan näiden lasten kärsiä ja kuolla?

Minä en väitä olevani absoluuttisen hyvä ja rakastava. Vieläpä kaikkea muuta kuin kaikkivoipa.

Mutta, jos olisin niin en antaisi lasten kärsiä.

Olenko siis moraalisesti ylempi kuin Jumala?

• älä.syytä.Jumalaa

Kuitenkin annat näiden lasten kuolla etkä tee asialle mitään!

• älä.syytä.Jumalaa
        VoisitkoTarkentaaKiitos kirjoitti:

Minä en väitä olevani absoluuttisen hyvä ja rakastava. Vieläpä kaikkea muuta kuin kaikkivoipa.

Mutta, jos olisin niin en antaisi lasten kärsiä.

Olenko siis moraalisesti ylempi kuin Jumala?

Ihminen haluaa itse hallita ja tässä on sitten seuraukset!

En pysty ihmeisiin.
        Teidän uskomanne Jumala pystyy. Mutta ei tee mitään.

Jos Jumala ei halua auttamaan kärsiviä niin Jumala on paha.
        Jos Jumala ei kykene auttamaan kärsiviä niin Jumala ei ole kaikkivaltias.

Jotkut pitävät Jumalaa kaikkivaltiaana mutta pahana. Jos Jumala on olemassa niin vallitseva todellisuus puoltaa tätä kantaa.

• pallo.on.sinulla

En pysty ihmeisiin.
        Teidän uskomanne Jumala pystyy. Mutta ei tee mitään.

Jos Jumala ei halua auttamaan kärsiviä niin Jumala on paha.
        Jos Jumala ei kykene auttamaan kärsiviä niin Jumala ei ole kaikkivaltias.

Jotkut pitävät Jumalaa kaikkivaltiaana mutta pahana. Jos Jumala on olemassa niin vallitseva todellisuus puoltaa tätä kantaa.

"En pysty ihmeisiin.
        Teidän uskomanne Jumala pystyy. Mutta ei tee mitään."

Pystyy kyllä, muttaku ihminen halusi hoitaa ne hommat, niin hoitakoon sitten. Mitäpä siis aiot tehdä asioiden korjaamiseksi?

pallo.on.sinulla kirjoitti:

"En pysty ihmeisiin.
        Teidän uskomanne Jumala pystyy. Mutta ei tee mitään."

Pystyy kyllä, muttaku ihminen halusi hoitaa ne hommat, niin hoitakoon sitten. Mitäpä siis aiot tehdä asioiden korjaamiseksi?

Minkälainen Jumalasi on?

1. Jumala on ja vaikuttaa vallitsevaan todellisuuteen
        2. Jumala on muttei vaikuta vallitsevaan todellisuuteen
        3. Jumalaa ei ole

Jos vastauksesi on yksi niin miksei hän puutu pahuuteen?
        Jos vastauksesi on kaksi niin miksi uskot Jumalan olevan olemassa? Eihän sinulla silloin voi olla mitään kunnollisia todisteita sellaisen olennon olemassaolosta. Eikö silloin järkevin kanta ole kohta kolme?

• ja.vastaus

Minkälainen Jumalasi on?

1. Jumala on ja vaikuttaa vallitsevaan todellisuuteen
        2. Jumala on muttei vaikuta vallitsevaan todellisuuteen
        3. Jumalaa ei ole

Jos vastauksesi on yksi niin miksei hän puutu pahuuteen?
        Jos vastauksesi on kaksi niin miksi uskot Jumalan olevan olemassa? Eihän sinulla silloin voi olla mitään kunnollisia todisteita sellaisen olennon olemassaolosta. Eikö silloin järkevin kanta ole kohta kolme?

"Minkälainen Jumalasi on?"

Jumalamme on Israelin Jumala, joka on luonut taivaan ja maan.

Jumala vaikuttaa lopulta kaikkeen todellisuuteen. Vain vähän aikaa pahuuden voimat saa täällä maan päällä joukkoineen toteuttaa itseään. Sitten tälle tulee loppu, iankaikkisesti.

• Hauska lukea ketjua, jossa aloittaja lupaa vastata hänelle osoitettuihin kysymyksiin, mutta sitten kyytiin änkeääkin joku lisäpersoona tai persoonan lisäosa, joka antaa suurimman osan vastauksista.

• lisää.kysymyksiä

Hyvä huomio, sillä kristinusko on tiimityötä, olemme yhtä. Amen

• lisää.kysymyksiä kirjoitti:

Hyvä huomio, sillä kristinusko on tiimityötä, olemme yhtä. Amen

Jaahas, no mitäpä mieliä mahdatte olla ristiriitaisuusasiaa koskevasta kommentistani eilen illalla? ( 16.12.2016 23:15 )

• Eli kysymyksessä on siis jälleen kerran palstan räyhis. Yllätys yllätys.

• ja.vastaus
        A10097 kirjoitti:

Jaahas, no mitäpä mieliä mahdatte olla ristiriitaisuusasiaa koskevasta kommentistani eilen illalla? ( 16.12.2016 23:15 )

"Yhtäältä Raamattu määrää näin: "Pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on."

Raamatusta kuitenkin löytyy tällainenkin määräys: "Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa."."

Toivomme perustasta eli Jeesuksesta kerromme tosiaankin aina kuten tuossa yllä kehoitetaan, mutta tyhjiin, turhiin ja tahallaan ansoittaviin kysymyksiin emme vastaa ollenkaan. Nämä kysyjät saavat rauhassa toteuttaa itseään.

• Aloittaja on selvästi Räyhis ja monet muilla nimimerkeillä samaa mieltä räyhiksen kanssa olevat ovat aivan selvästi saman jäbän sivupersoonoita.

• ja.vastaus kirjoitti:

"Yhtäältä Raamattu määrää näin: "Pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on."

Raamatusta kuitenkin löytyy tällainenkin määräys: "Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa."."

Toivomme perustasta eli Jeesuksesta kerromme tosiaankin aina kuten tuossa yllä kehoitetaan, mutta tyhjiin, turhiin ja tahallaan ansoittaviin kysymyksiin emme vastaa ollenkaan. Nämä kysyjät saavat rauhassa toteuttaa itseään.

Teille tietenkin sellaiset kysymykset näyttäytyvät ansoina, jotka paljastavat uskonne ja toimintanna ristiriitoja ja väittämienne valheellisuuksia. Ei muuta kuin suut supulle ja päät pensaisiin, niin ei itsestä tunnu niin ansaan menneeltä. Sivustaseuraajat näkevät tapahtuneen nk. puluilmiönä.

Ja epäpyhistä puheista ette kykene niin millään pysymään erossa, vaan päinvastoin ehdoin tahdoin hankkiudutte niiden ytimeen. Oikeastaan kerjäätte niitä.

• ja.vastaus
        A10097 kirjoitti:

Teille tietenkin sellaiset kysymykset näyttäytyvät ansoina, jotka paljastavat uskonne ja toimintanna ristiriitoja ja väittämienne valheellisuuksia. Ei muuta kuin suut supulle ja päät pensaisiin, niin ei itsestä tunnu niin ansaan menneeltä. Sivustaseuraajat näkevät tapahtuneen nk. puluilmiönä.

Ja epäpyhistä puheista ette kykene niin millään pysymään erossa, vaan päinvastoin ehdoin tahdoin hankkiudutte niiden ytimeen. Oikeastaan kerjäätte niitä.

Vastauksen sait ja se saa riittää, kiukuttelu ei nyt auta.

• ja.vastaus kirjoitti:

Vastauksen sait ja se saa riittää, kiukuttelu ei nyt auta.

Vastaus tosiaan tuli ja sen taso kertoo paljon. Halutessanne pitäytyä kannassanne, ettei Raamatusta löydy ristiriitoja, ette tietenkään voi hyväksyä esille tuotuja ristiriitoja edes silloin, kun toteutatte yhtä Raamatun määräystä ja tulette samalla auttamattomasti rikkoneeksi toista.

Minun pointtini kannalta asiantila (jatkuva denialisminne) on mainio, eikä minua kiukuta laisinkaan. Teidän kannaltanne tilanne näyttää ainakin minun silmissäni surkuhupaisalta, mutta on toki hyvä, jos voitte myös olla kikuttelematta.

• ja.vastaus

Kuten totesin, niin kiukuttelu ei nyt auta, eikä paljon jankkaaminenkaan.

• ja.vastaus kirjoitti:

Kuten totesin, niin kiukuttelu ei nyt auta, eikä paljon jankkaaminenkaan.

Niin. Ehkä uskovainen on lähtökohtaisesti kyvykäs sulkemaan silmänsä ja korvansa rationaalisilta havainnoilta silloin, kun ne romuttaisivat uskonnollisin syin valitun aseman keskustelussa.

• kui2

Nyt kun olette tuon verran vastailleet kuin ketjussa on, niin pitäisikö kaikkien lukioiden mielestänne olla jo pitkälle tai jopa täysin vakuuttuneita sitä että ainostaan teillä on oikea uskonnäkemys-.. eli siis uskoa kaikki näkemyksenne mukaan..

Ja mikäli ei ole vakuuttunut - niin on vain kelju naljailija teitä kohtaan, tms?

• ei.vastausta

Tähän emme vastaa ollenkaan!

• kui2
        ei.vastausta kirjoitti:

Tähän emme vastaa ollenkaan!

Ai, että kysykää mitä haluatte niin me vastaamme mitä haluamme?!
        No millähän tavalla tämä ketju on sen kummenpi kuin mikään mukaan ketju jossa "oikeat" uskovat eivät vastaa mihinkään mikä oikeasti ihmisiä askarruttaa.

Ja miten ihmeessä luulet ihmisten osaavan arpoa kysyttäväksi sellaisia kysymyksiä teiltä jotka teitä millyttävät tai joihin osaatte vastata..

Mikä vika minun kysymyksessäni oli että siihen ei huvita vastata?

Oppilaat kyselevät kaikenlaisista, se joka opettaa on velvollinen vastaamaan ja selvittämään asian kysyjille - miten kävisi jos opettajakin koulussa vastaisi vain silloin kun sattuu huvittamaan tai kysymys tai oppilaan naama sattuu miellyttämään.

p,s, tulkitsin tuon "vastauksesi" muuten niin että pitää uskoa nyt jo, kuten arvelinkin!!

• kkijuhyg9

Miksi uskotte???

JEESUKSEN evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• EiJatkoon

Vakiovastaus kysyttäessä syytä miksi ihmeparantajat eivät suostu toimimaan valvotuissa olosuhteissa on, ettei Jumala suostu sirkustemppuihin.

Mutta mikä olisikaan selkeämpi sirkusareena, kuin fundiksien kokoukset? Lavalla hurmoksessa kiemurtelevia "parannettavia", värivaloja ja huumaavaa musiikkia kera tunnelmaa nostattavan puhujan.

Eli tuo vakiovastaus sirkustempuista ei pääse jatkoon.

• ja.vastaus

"Vakiovastaus kysyttäessä syytä miksi ihmeparantajat eivät suostu toimimaan valvotuissa olosuhteissa on, ettei Jumala suostu sirkustemppuihin."

Ei ainakaan ole näyttöä että Jumala olisi suostunut sirkustaiteilijaksi. Kysehän koko ajan on Jumalan toiminnasta. Me ihmiset emme paranna ketään, sillä Jeesus on se Parantaja.

• KymysysLisää

Me ihmiset parannamme ihan oikeastikin. Lääkkeet ja lääkärit ovat tuoneet monelle helpotuksen ja jopa lisävuosia elämään.

Entä mitä sanot siitä, kun japanilainen joka ei Jeesusta noteeraa miksikään, parantuu sairaudestaan rukoilemalla omaa jumalaansa? Tapahtuuko parantuminen tällöin rukouksen avulla vai rukouksesta huolimatta?

• ja.vastaus

"Entä mitä sanot siitä, kun japanilainen joka ei Jeesusta noteeraa miksikään, parantuu sairaudestaan rukoilemalla omaa jumalaansa? Tapahtuuko parantuminen tällöin rukouksen avulla vai rukouksesta huolimatta?"

No tähän en osaa vastausta muuta kuin senverran, että Jumala joskus parantaa jopa ateisteja ja pakanoita. Aika usein he sitten myös tulevat uskoon Jeesukseen.

• Tämä väite kääntyy kyllä näitä uskovia vastaan, jotka moiseen humpuukin uskovat.
        Jumala ei suostu heidän sirkustemppuihinsa. Siksi niissä ei tapahdu todellisia parantumisia.
        Ihmeellisiä parantumisia on kyllä olemassa, mutta Jumala ei valikoi juuri näiden yhteisöjen mielipiteen mukaan, ketkä tuon ihmeen saavat kokea. Heitä on vähän, sillä juttu ei todellakaan ole mitään sirkusta ja meidän tulee elää ihmisen elämä kaikesta huolimatta.

• kysyjäx123

Hei, olen miettinyt sellaista, että jos joskus joltakin kaukaiselta planeetalta löytyy elämää, josta emme vielä ole tienneet, niin onko heidänkin jumalansa sama jumala kuin maapallon uskovaisilla? Mietin myös sitä, että onko raamatussa määritelty mitenkään sitä, että miten kauas jumalan vaikutusvalta yltää eli jos joskus voidaan matkustaa vaikka Marsiin asumaan (tai kauemmas) niin vieläkö siellä asuvat ovat jumalan "kaitsemuksessa" vaiovatko heihan oman onnensa nojassa?

Itse en usko edes dinosauruksia olleen olemassa. Ne oli vaan jotain kirahveja, jotka oli syöneet vähän liikaa.

• ja.vastaus

"Hei, olen miettinyt sellaista, että jos joskus joltakin kaukaiselta planeetalta löytyy elämää, josta emme vielä ole tienneet, niin onko heidänkin jumalansa sama jumala kuin maapallon uskovaisilla? "

Jumala on aina sama kaikkialla universumissa.

• aldasfkdjd

Löytyykö raamatusta tarkempaa tietoa siitä, onko jossain muita planeettoja joissa on älyllistä elämää? Jos jollain toisellakin planeetalla on elämää, niin mikä on niiden pyhä kirja, kun raamattuhan on kirjoitettu maapallolla? OnkohanJeesus käynyt jo sellaisilla mahdollisilla planeetoilla, joissa on älyllistä elämää, kuolemassa niiden planeettojen asukkaiden puolesta synnit pois?

• ja.vastaus
        aldasfkdjd kirjoitti:

Löytyykö raamatusta tarkempaa tietoa siitä, onko jossain muita planeettoja joissa on älyllistä elämää? Jos jollain toisellakin planeetalla on elämää, niin mikä on niiden pyhä kirja, kun raamattuhan on kirjoitettu maapallolla? OnkohanJeesus käynyt jo sellaisilla mahdollisilla planeetoilla, joissa on älyllistä elämää, kuolemassa niiden planeettojen asukkaiden puolesta synnit pois?

"Löytyykö raamatusta tarkempaa tietoa siitä, onko jossain muita planeettoja joissa on älyllistä elämää? "

Kyllä löytyy. Raamatun mukaan avaruudessa on paljonkin elämää - Jumala, Jeesus, serafit, kerubit, koko enkelimaailma. On kolmas taivas asuttavaksi jne.

Itse uskon, että Jumala asuttaa kaikki eksoplaneetat pelastettujen käyttöön kaikkialla universiumin galakseissa. Galakseja on uusimman tiedon mukaan lähes miljardi ja jokaisessa galaksissa satoja miljoonia tähtiä ja jokaisella tähdellä voi olla useitakin planeettoja. Eli tonttia tulee riittämään, jos joku osaa näistä tiedoista laskea :)

• TaivasMikäAvaruus

"Kyllä löytyy. Raamatun mukaan avaruudessa on paljonkin elämää - "

Missäs päin Raamatussa muka noin sanotaan? Taivas ja avaruus ei ole laisinkaan sama asia.

• universuminkeskipiste
        ja.vastaus kirjoitti:

"Löytyykö raamatusta tarkempaa tietoa siitä, onko jossain muita planeettoja joissa on älyllistä elämää? "

Kyllä löytyy. Raamatun mukaan avaruudessa on paljonkin elämää - Jumala, Jeesus, serafit, kerubit, koko enkelimaailma. On kolmas taivas asuttavaksi jne.

Itse uskon, että Jumala asuttaa kaikki eksoplaneetat pelastettujen käyttöön kaikkialla universiumin galakseissa. Galakseja on uusimman tiedon mukaan lähes miljardi ja jokaisessa galaksissa satoja miljoonia tähtiä ja jokaisella tähdellä voi olla useitakin planeettoja. Eli tonttia tulee riittämään, jos joku osaa näistä tiedoista laskea :)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_galaxies

100-200 miljardia galaksia on nykyinen arvio.

Ajatella, että maapallo on tärkein paikka koko Universumissa!

Sitä vähän ihmettelen, kun Jumala loi maailmankaikkeuden noin 14 miljardia vuotta sitten ja teki ensimmäiset tähdet, jotka räjähtivät että saadaan raskaampia alkuaineita.
        Tätä tähtien räjähtelyä oli sitten pari tähtisukupolvea että tämänkin aurinkokunnan pölyt keräytyi kasaan. Jumala odotti 8 miljardia vuotta ja teki maapallon. Sitten Jumala teki ensimmäiset bakteerit ja pari ensimmäistä miljardia vuotta täällä oli lähinnä levää.

Onneksi Jumala keksi laittaa evoluution töihin ja maapallolle saatiin moninaisia olentoja, kasveja ja eläimiä ym. pörriäisiä.

Niitä hirmuliskoja ihmettelen, miksi ne tehtiin? Eikö niistä tullut mieluisia kun piti kivittää kuoliaaksi? Oli siinä se hyvä puoli, että saatiin nisäkkäät maapallon herraksi ja pikku apinat kehittyivät hiljalleen uusiksi lajeiksi, jotka laskeutuivat puusta kävelemään.

Sekin mietityttää, että kun ihminen kehittyi niin miksi oli niin paljon vääriä keksittyjä Jumalia jokaisella eri kansalla. Miksi niillä muilla kansoilla oli niin kovin samanlaisia mutta vääriä Jumalia? Miksi ei laitettu kerralla palvonta-asiat kuntoon?

Onneksi Jahve näytti itsensä ihmisille. Ei tosin ensimmäisenä juutalaisille vaan nykyisen Jordanian alueen paimentolaisille. Sieltä tosin oli helppo muuttaa juutalaisten Jumalaksi - ja meidän kaikkien.

• universuminkeskipiste kirjoitti:

Sitä vähän ihmettelen, kun Jumala loi maailmankaikkeuden noin 14 miljardia vuotta sitten ja teki ensimmäiset tähdet, jotka räjähtivät että saadaan raskaampia alkuaineita.
        Tätä tähtien räjähtelyä oli sitten pari tähtisukupolvea että tämänkin aurinkokunnan pölyt keräytyi kasaan. Jumala odotti 8 miljardia vuotta ja teki maapallon. Sitten Jumala teki ensimmäiset bakteerit ja pari ensimmäistä miljardia vuotta täällä oli lähinnä levää.

Onneksi Jumala keksi laittaa evoluution töihin ja maapallolle saatiin moninaisia olentoja, kasveja ja eläimiä ym. pörriäisiä.

Niitä hirmuliskoja ihmettelen, miksi ne tehtiin? Eikö niistä tullut mieluisia kun piti kivittää kuoliaaksi? Oli siinä se hyvä puoli, että saatiin nisäkkäät maapallon herraksi ja pikku apinat kehittyivät hiljalleen uusiksi lajeiksi, jotka laskeutuivat puusta kävelemään.

Sekin mietityttää, että kun ihminen kehittyi niin miksi oli niin paljon vääriä keksittyjä Jumalia jokaisella eri kansalla. Miksi niillä muilla kansoilla oli niin kovin samanlaisia mutta vääriä Jumalia? Miksi ei laitettu kerralla palvonta-asiat kuntoon?

Onneksi Jahve näytti itsensä ihmisille. Ei tosin ensimmäisenä juutalaisille vaan nykyisen Jordanian alueen paimentolaisille. Sieltä tosin oli helppo muuttaa juutalaisten Jumalaksi - ja meidän kaikkien.

Hyvää pohdintaa ja hyviä kysymyksiä. Ja ennenkaikkea hyvää tietoa. Tämä pitäisi saada moneen ketjuun mukaan humpuukitiedoille vastapainoksi.

• universuminkeskipiste kirjoitti:

Oikeastaan hyvää pohdintaa. Toisaalta tuo esiin sen, miten eri tavoin me uskomme Jumalan olleen luomistyössä ja miten se ilmenee nyt. En ole itsekään tätä siin loppuun saakka miettinyt, mutta olisi kiva keskustella ensin hyvin erilaisista näkökulmista.

• kysyjäy123

Ja maapallolla oleva elämä, josta emme vielä tiedä. Tai luulemme tietävämme. Jopa leikimme itse olevamme luovia, enemmän viisaita kuin jumala.

• yex999

Mistä jumala on saanut alkunsa? Mitä jumala puuhasi ennen kuin loi maailman?

• RaamattuTotuusPahPah

Miten sä voit pitää Raamattua totuutena ja Jumalan sanana, kun se on totuus että sitä kirjaa on kirjoitettu ja muuteltu todistettavasti suuntaan ja toiseen....

• ja.vastaus

Ps. 119:160

Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti

• Epäreilu.lähtötilanne

Ennen kuin tämä ketju lopullisesti sammuu, niin kysyn seuraavaa:

Miten koet sen tosiasian, että esim. Intian slummeissa syntyneellä lapsella on erittäin heikot mahdollisuudet päästä osalliseksi sinun ymmärtämästäsi pelastuksesta?

Ja jos verrataan tuota mahdollisuutta täällä Suomessa uskovaiseen perheeseen syntyneen lapsen mahdollisuuteen, on eroa jo enemmän kuin paljon.

Sinun näkemyksesi mukainen pelastusmahdollisuus on eri maihin ja eri olosuhteisiin syntyneillä ihmisillä jo lähtökohdiltaan räikeän epäoikeudenmukainen. Vai oletko eri mieltä?

• ja.vastaus

"Sinun näkemyksesi mukainen pelastusmahdollisuus on eri maihin ja eri olosuhteisiin syntyneillä ihmisillä jo lähtökohdiltaan räikeän epäoikeudenmukainen. Vai oletko eri mieltä?"

Olen uskovana eri mieltä, sillä uskon, että Jumala on kaikessa oikeudenmukainen ja Hänen tuomionsa ovat oikeat.

Ilm. 19:2

Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."

• taisi-jäädä-vastaamatta

kysymykseni ensimmäisellä yrittämällä, joten koetetaan uudestaan...

Miten Jumala puhuu sinulle? Saisinko hieman perusteellisemman vastauksen, kuin vain yhden lyhyen lauseen.

ex "fundis"

• ja.vastaus

"Miten Jumala puhuu sinulle? Saisinko hieman perusteellisemman vastauksen, kuin vain yhden lyhyen lauseen."

Tähän emme vastaa! Emme halua uskovan ja Jumalan välisen suhteen herkintä asiaa perkeleen voimien riepoteltavaksi tällä foorumilla.

• ja.vastaus kirjoitti:

"Miten Jumala puhuu sinulle? Saisinko hieman perusteellisemman vastauksen, kuin vain yhden lyhyen lauseen."

Tähän emme vastaa! Emme halua uskovan ja Jumalan välisen suhteen herkintä asiaa perkeleen voimien riepoteltavaksi tällä foorumilla.

Esittäkää asiallisia kysymyksiä uskovalle. Asiallisiin kysymyksiin annamme mohdollisimman ylimielisen ja veemäisen vastauksen! Synnittömänä ja erehtymättömänä.

Lyhyesti näin.

• Sosiaalinen.paine

Minä vastaan fundiksien puolesta. Jumala "puhuu" mekanismilla, jonka lähde on ihmisen oma mieli. MUTU-mekanismi lienee oikea termi. Eli uskova kokee saavansa viestejä "eetteristä", ja hetken tätä sanomaa mietittyään, hän saattaa tulla lopputulokseen, että sanoma tuli hänen itsensä ulkopuolelta.

Toisinaan käy jopa niinkin pahasti, että todellisuus ja mielikuvitus sekaantuvat, ja tällöin tarvitaan tilanteen korjaamiseen lääketieteen apua. Osa Jumalan kanssa väitetystä kommunikaatiosta on silkkaa näyttelyä. Näin toimitaan siksi, jotta saadaan oman sosiaalisen yhteisön hyväksyntä ja tunne siitä, että ollaan oman yhteisön arvostettu jäsen.

• KuulenÄäniä

Paavali näki unia ja koki näkyjä. Tai sitten vaan tuntuu siltä, että ymmärrän mitä Jumala haluaa...

Tämä on ihan normaalia. Aivotutkimus paljastaa, että kun ajattelemme Jumalaa tai itseämme niin silloin aktivoituvat juuri samat kohdat aivoista. Siksi Jumala ja minuus löytävät aina lopulta samat sävelet.

Missä se "Jumalkohta" kohta on? Siis se mikä kohta aktivoituu?
        Se on noin kaksi senttiä oikean korvan yläpuolella.

http://www.medicaldaily.com/where-god-located-brain-importance-religion-related-thickness-cerebral-cortex-266043

Nyt kaikki voivat koputella sormella siihen oikean korvan yläpuolelle ja kysyä
        "Onko ketään kotona?"

• Luotettava.puhe

"Miten Jumala puhuu sinulle?"

Jeesus sanoo:

"Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa." Matt.22:29
        "...ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen..." Matt.22:31

Jumala puhuu minulle Kirjoituksissa.

• ex-fundis

Ei siis suoraan eritavoin, kuten apostoleille ja profeetoille, ja kuten myös jossakin opetetaan, lopunajan seurakunnan jäsenille?
        " Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat".

Määritteletkö Jumalan suoran puheen kuulijat hurmahengiksi, kuten Luther?

• Anonyymi

Tämä pitää nostaa!

• Anonyymi

Katselin kuinka mehiläiset jo innokkaasti ja kovalla kiireellä hääräävät pajulampaissa, joissa on siitepöly kukintoa jo runsaasti. Ajattelin, että ei olisi pajuja eikä paljon muitakaan kasveja ilman pölyttäjiä ja ellei olisi kasveja ja siitepölyä ei olisi mehiläisiäkään.
        Vielä lisäksi se, että eri kasvit ja niiden kukat ovat hyvin erilaisia ja vaativat pölyttäjiltä kokoeroja, niin imukärsän pituulessa. kuin myös jalkojen koossa ja niiden karvoituksessa. Kolidri taitaa olla suurimpia pölyttäjiä, joka pitkän nokkansa kanssa ylettyy todella suurten kukkien sydämeen.

Minä uskon kaiken luojaan, ei tämä luomakunta ole syntynyt itsestään, kun ei edes pieni kottaispönttö synny itsestään. Kuinka sitten tämä kaikki? mitä emme saviaivoillamme millään käsitä, emmekä ymmärrä .
        Ei vaikka viisastelisimme miljardivuosinemme aina maailman tappiin asti. Emme käsitä sitäkään, miksi Jumala joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä, Rakastaa meitä syntisiä niin paljon, että Hän sovitti meidän syntimme Golgatalla ristin puuhun naulattuna ja kuka ikinä uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta. Miljardit ihmiset ennen meitä ovat uskoneet Jeesukseen ja saaneet syntinsä anteeksi ja miljardit tulevat uskomaan ja kokemaan pelastuksen synneistään, sillä Jumalan sana ei tyhjänä palaja, sanoo Raamattu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      701
      2773
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1376
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1324
    4. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1259
    5. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      113
      1245
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      973
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      959
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe