Joukkoharha, suuri illuusio

PonziPsykiatri

Olen tässä ihmetellyt, miksi niinkin moni, jopa 1 - 1,5% väestöstä sortuu uudestaan ja uudestaan hullutuksiin, joissa luvataan rikastumista.

Asia on selvinnyt. Kollektiivisille harhoille alttiit ovat ihmisiä, joilla on tietty alttius, prosentti on juuri sama, kuin määrätyillä mieleterveysongelmaisilla.

Juuri nämä mielenterveysongelmat aiheuttavat tämän alttiuden, johon sisältyy liiallista toiveikkuutta, harhaisuutta, suuruuskuvitelmia ja myös, ikävä kyllä kykyä tunteettomasti käyttää muita ihmisiä hyväkseen (vaikka itse ei koe asiaa niin, vaan kuvittelee "palvelevansa suurempaa tarkoitusta")

He ovat eräänlaisia uhreja, polttoainetta, jota tarvitaan suuren illuusion luomisessa. Tämä on tietysti hyvin surullista.

Lohtua tuo toki se, että pääsääntöisesti 98,5 - 99% väestöstä on järjissään eikä sorru hullutuksiin.

24

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain.vikaa.vikaa

Niin, mitä sitten? Luulitko olevasi ensimmäinen saman "syväanalyysin" tehnyt ihminen? Tämä sama diagnoosi on kerrottu täällä jo satoja kertoja vuosien aikana. Mutta joku sairaus sekin pitänee olla, että porukka toistelee samoja juttuja täällä vuodesta toiseen. Tätä helvetin oc:takin on jauhettu jo ainakin pari vuotta ja kommentieissa on tismalleen samat argumentit lähes joka aloituksessa, niin puolesta kun vastaankin. Eikö, tietä itseenne jo kyllästytä toistella samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan vuosi tolkulla? Muistisairailta ymmärrän tällaisen samojen asioiden toistelun ja jankuttamisen, mutta muilta en. Mä kiikuttasin oman mukulanikin jo aika äkkiä tutkimuksiin, jos sille ei kerralla tai kahdella toistamisella menis sama asia perille.

• JotainRajaaKiitos

Älä nyt pullaan tukehdu. Nämä palstat ovat JUURI sitä varten, että täällä puidaan JUURI näitä asioita!

Jos ei jutut kiinnosta niin tilaa vaikka seiska itelles, pönttö.

• ihmettelen.jankuttanista

No, mutta kun ne on puitu jo niin moneen kertaan. Miksi ei voi lukea vanhoja aloituksia? Koska niissähän on ihan sama asia jo moneen sataan kertaan, eikä tarvi alottaa viidettä sadatta kertaa samaa jankkausta.

Mulle ainakin kävi selväksi aika äkkiä, mikä esim. tää oc juttu oli, eikä mun ole sen jälkee tarvinnut lukea yhtään ainutta aloitusta enää aiheesta. Tai luin varmaan tasan yhden joskus aikojen päästä, mutta totesin aika pian, että nehän jankkaa samaa asiaa edelleen, joten ei ole tarvinnut sen koomin siitä aiheesta lukea.

Mutta aina käyn toiveikaana kattomassa, onko täällä mitään uutta puheenaihetta ja pettyä saan joka kerta... Mutta toisaalta hyvä heille, jotka tekee jotain muuta systeemiä (tai riippuu systeemistä), niin saavat tehdä sitä ihan rauhassa ilman mustamaalaamista. Tai onhan niitä pyramidipelejä tai verkostokusetuksia muitakin, jotka ansaitsisivat tulla ruodituksi ja niistä kansaa tulis varoittaa, mutta te olette kyllä nyt niin jumissa tuosaa oc:ssa, että muut "varoitukset" (kuten te tätä jankuttamista nimitätte) jää tekemättä.

Niin ja ettekö te ole sanonut itsekin, että oc on jo mennen talven lumia ja caput? No miksi siitä pitää sitten edelleen jauhaa? Eikö sitten voi jo siirtyä seuraavan systeemin kimppuun?

• einevaanopikoskaan

Kymmenen vuotta sitten verkostoevankelistat toistivat papukaijan tavoin että kymmenen vuoden kuluttua suuri osa kuluttajamarkkinoista on jo siirtynyt vertaismyyntiin jossa tavarat ja palvelut ostetaan "suoraan" verkostomyyjänä toimivalta ystävältä tai muulta tutulta. Nyt sitä markkinoiden murrosta on odotettu jo ties kuinka monta vuosikymmentä ja yhä verkostoevankelista toistaa että "kymmenen vuoden päästä" suurin osa kuluttajamarkkinoista on siirtynyt verkostomyyntimarkkinoille.

Aina syntyy uusi uuvattien sukupolvi rahastettavaksi.

• Onecoin-kusettaja Kari Walhroos totesi että 5% väestöstä on niitä jotka eivät kyseenalaista mitään. Ja Wahlroosilla kokeneena verkostomarkkinointihuijarina on todellakin asiantuntemusta lausunnolleen.

Ja tämä sama 5% lankeaa kerta toisensa jälkeen. Sitä ei voi täysjärkinen käsittää.

PS.

Sinänsä kyllä ihmeellistä, että samainen wahlroos laittoi wincapitaan yli 50000 euroa rahaa vaikka olisi luullut hepun tajuavan mistä on kysymys .... ?!? Olisiko itsekin samanlainen viisiprosenttilainen ...

MUIAHAMUAHAHAMUAHAHHAAAAA

• taivaspaikka50tonnia

Öööö....onko todella noin, ollut Caputissa ja laittanut isoja rahoja kiinni?

Kertooko tarina, jäikö plussalle vai hävisikö rahat taivaan tuuliin....

• taivaspaikka50tonnia kirjoitti:

Tarkkoja summia en muista, omaa rahaa paljon ja firmansa rahoja toisen mokoman, joka tapauksessa enemmän kuin 50000€. Kävi vielä oikeutta saadakseen jotain takaisin. Kylmät kävi ...

MUAHAHAHAMUAHAHAHAAA

• Yliraha

Vahingon ilo on paras ilo. Nyt vetää 200.000 € kuukausi tunkkien rahoja. Yksi 50 tonnii ei tunnu missään.
        Toiset vaan on syntyneet voittamaan.

• Eipersaukisille
        taivaspaikka50tonnia kirjoitti:

Minä olen n. 50 verkostomarkkinointia kolunnut ja kaikissa hävinnyt keskimäärin noin 20 000€ ja nytkin olen viidessä verkostossa, joista miehekkäimmin OneCoinissa, Zinzinossa, Global InterGold ja sitten on Hannun ulkomailla toimiva valuuttakaupparobo vain harvoille ja valituille. Toki myös uusin tuo NHT Global, jonka vasta aloitin. :)

Taas muuten vuodenalussa aukee uusia verkostoja 5 ja kivaa sosiaalista toimintaa riittää taas pitkäksi aikaa.

Kalliiksin on tullut, mutta kyllä se tästä.:)

• Yliraha kirjoitti:

Vahingon ilo on paras ilo. Nyt vetää 200.000 € kuukausi tunkkien rahoja. Yksi 50 tonnii ei tunnu missään.
        Toiset vaan on syntyneet voittamaan.

Heh, jos sun mielestä wahlroos on "voittaja", niin olet pahasti pihalla.

Voittajapa todellakin, tämä maailmalla ponzipyramidia hehkuttava ylipainoinen heikosta terveydestä kärsivä miesparka. Olethan nähnyt hänestä julkaistuja kuvia? Aika heikossa hapessa on miekkonen.

Toisaalta niin vastenmielinen ihminen, että ei kyllä säälintunnettakaan heru. Aika yksinäisenä saa mies joka tapauksessa viimeisiä päiviään viettää ...

• Eipersaukisille kirjoitti:

Minä olen n. 50 verkostomarkkinointia kolunnut ja kaikissa hävinnyt keskimäärin noin 20 000€ ja nytkin olen viidessä verkostossa, joista miehekkäimmin OneCoinissa, Zinzinossa, Global InterGold ja sitten on Hannun ulkomailla toimiva valuuttakaupparobo vain harvoille ja valituille. Toki myös uusin tuo NHT Global, jonka vasta aloitin. :)

Taas muuten vuodenalussa aukee uusia verkostoja 5 ja kivaa sosiaalista toimintaa riittää taas pitkäksi aikaa.

Kalliiksin on tullut, mutta kyllä se tästä.:)

Hei! Lähdetkö mun kanssa uuteen viritykseen: pumpattava arvoaan nostava barbara!!! Tää on aivan ehdoton nyt kun onecoin on kaatumassa ja coinistit tarvitsevat uutta kohdetta rahoilleen!

Ja pumppaamalla arvo jatkuvasti nousee! Mutta nyt ensin meidän pitää rakentaa verkostoa, joten lähdetkö mukaan?

• zz123
        Avotampio_ kirjoitti:

Hei! Lähdetkö mun kanssa uuteen viritykseen: pumpattava arvoaan nostava barbara!!! Tää on aivan ehdoton nyt kun onecoin on kaatumassa ja coinistit tarvitsevat uutta kohdetta rahoilleen!

Ja pumppaamalla arvo jatkuvasti nousee! Mutta nyt ensin meidän pitää rakentaa verkostoa, joten lähdetkö mukaan?

Avotampio haaveilee vain barbarasta kun on nähnyt kuvan jossain. No et sinä raukka muuhun edes kykene.

• YksiPääTekijöistä
        Avotampio_ kirjoitti:

Heh, jos sun mielestä wahlroos on "voittaja", niin olet pahasti pihalla.

Voittajapa todellakin, tämä maailmalla ponzipyramidia hehkuttava ylipainoinen heikosta terveydestä kärsivä miesparka. Olethan nähnyt hänestä julkaistuja kuvia? Aika heikossa hapessa on miekkonen.

Toisaalta niin vastenmielinen ihminen, että ei kyllä säälintunnettakaan heru. Aika yksinäisenä saa mies joka tapauksessa viimeisiä päiviään viettää ...

Itse olen täysin eri mieltä karista, hänellä nykyään kiistatta itseensä verrattuna hyvän näköinen muija, rahaa ja uudet hampaat. Pidän karia yhtenä tämän ponzin voittajista, se tietysti jos viina ja kokkeli maistuu liikaa, on se omavalinta. Tunkit ryyppää vitutukseen ja kari taas kun on niin vitusti rahaa.

• Eipersaukisille
        Avotampio_ kirjoitti:

"Ja pumppaamalla arvo jatkuvasti nousee! Mutta nyt ensin meidän pitää rakentaa verkostoa, joten lähdetkö mukaan?"

Luuletko sinä minua idiootiksi? En kai minä nyt valehtelevan paskahatun valheverkostoon lähde ja tuskin siihen lähtee kukaan muukaan, kuin transu äitisi.;)

Ps. Harmittaa niin vietävästi, kun piti eilen lähteä Lappiin uudella mesellä gls, kun lupaisvat sen välipäivinä, niin se tuleekin nyt vasta maanantaina KELE!

Ensiviikko lomaa eikä viitsinyt vaimon pötpöttimellä (Honda Civic) lähteä sinne ja oma entinen mese myyty jo pari viikkoa sitten.
        No lupasivat hyvittää viivästystä jotenkin kun selitin vähän kuumana tilanteen heille. No katsotaan nyt sitten ja positiivista mieltä kuitenkin jo pukkaa, vaikka suunitelmat itsestä riippumattomista syistä hieman muuttuivat.

• YksiPääTekijöistä kirjoitti:

Itse olen täysin eri mieltä karista, hänellä nykyään kiistatta itseensä verrattuna hyvän näköinen muija, rahaa ja uudet hampaat. Pidän karia yhtenä tämän ponzin voittajista, se tietysti jos viina ja kokkeli maistuu liikaa, on se omavalinta. Tunkit ryyppää vitutukseen ja kari taas kun on niin vitusti rahaa.

Minäpäs kun en usko Karilla oikeasti olevan niin paljon rahaa. Kari toki on ollut pyramidin yläpäässä, mutta ei kuitenkaan kovin lähellä rujaa. Ja Kari ei missään vaiheessa ole ollut rujalle korvaamaton. Hän on ollut pelkkä puppeli esiintymistilaisuuksissa.

Ja Rujahan on kaikkien rahahanojen kontrollissa. Se on näet ihmisluonne sellainen, että mitä enemmän rahaa, sitä nihkeämpi se on jakamaan yltäkylläisyyttä muille. Miksi ihmeessa ruja näinollen olisi Karille - tälle korvattavissa olevalle puppelille - alkanut pyramidin varoja jakamaan

Kari, miesparka, on lopulta synnynnäinen luuseri. Ei pääse elämänsyrjästä miltään kantilta kiinni. Heiluu kokkelin kanssa ja maksaa hinnan terveydellään.

Poijjaat!! Taasen!

MUAHAHAMUAHAHAMUAHHAHAHAHAAAAA

• Eipersaukisille kirjoitti:

"Ja pumppaamalla arvo jatkuvasti nousee! Mutta nyt ensin meidän pitää rakentaa verkostoa, joten lähdetkö mukaan?"

Luuletko sinä minua idiootiksi? En kai minä nyt valehtelevan paskahatun valheverkostoon lähde ja tuskin siihen lähtee kukaan muukaan, kuin transu äitisi.;)

Ps. Harmittaa niin vietävästi, kun piti eilen lähteä Lappiin uudella mesellä gls, kun lupaisvat sen välipäivinä, niin se tuleekin nyt vasta maanantaina KELE!

Ensiviikko lomaa eikä viitsinyt vaimon pötpöttimellä (Honda Civic) lähteä sinne ja oma entinen mese myyty jo pari viikkoa sitten.
        No lupasivat hyvittää viivästystä jotenkin kun selitin vähän kuumana tilanteen heille. No katsotaan nyt sitten ja positiivista mieltä kuitenkin jo pukkaa, vaikka suunitelmat itsestä riippumattomista syistä hieman muuttuivat.

>Ensiviikko lomaa eikä viitsinyt vaimon pötpöttimellä

LOMAA?!? Mitä vittua? Oletko siis TÖISSÄ? Eikös tuon tason "mesemiehellä" pitäisi olla jo taloudellinen riippumattomuus hanskassa eikä tartte alentua käymällä jossain vitun TÖISSÄ? Eli millä VITUN lomalla siis olet? Oletko joku VITUN töissä käyvä luuseri, etkä olekaan rahamies?

Aika ihmeellistä tekstiä tosiaan tuon tason massipäälliköltä?!? Olla siis LOMALLA jostain?!? Lomalla MISTÄ?!?

Todella ihmeellinen massipäällikkö tämä heppunen tosiaan!

Suosittelen tarttumaan tarjoukseeni pumpattavista, arvoaan nostavista barbaroista. Arvoaan nostavat BARBARAT ovat tulevaisuuden MAKSUVALUUTTA! Siinä kalpenee mesemieskin kun laitetaan BARBARAT kehiin!

• Hirsipuulinnut

Taloudellinen riippumattomuus toteutuu hirsipuussa coinisteillä...

• Kysymysss
        Avotampio_ kirjoitti:

Minäpäs kun en usko Karilla oikeasti olevan niin paljon rahaa. Kari toki on ollut pyramidin yläpäässä, mutta ei kuitenkaan kovin lähellä rujaa. Ja Kari ei missään vaiheessa ole ollut rujalle korvaamaton. Hän on ollut pelkkä puppeli esiintymistilaisuuksissa.

Ja Rujahan on kaikkien rahahanojen kontrollissa. Se on näet ihmisluonne sellainen, että mitä enemmän rahaa, sitä nihkeämpi se on jakamaan yltäkylläisyyttä muille. Miksi ihmeessa ruja näinollen olisi Karille - tälle korvattavissa olevalle puppelille - alkanut pyramidin varoja jakamaan

Kari, miesparka, on lopulta synnynnäinen luuseri. Ei pääse elämänsyrjästä miltään kantilta kiinni. Heiluu kokkelin kanssa ja maksaa hinnan terveydellään.

Poijjaat!! Taasen!

MUAHAHAMUAHAHAMUAHHAHAHAHAAAAA

Mistä päättelet rutjakkeen olevan ylin henkilö pyramidissa?

• Avoinhuolto

Onko mustalaisämmä sätkylehmä. ?
        Tää on uutta

• Kysymysss kirjoitti:

Mistä päättelet rutjakkeen olevan ylin henkilö pyramidissa?

Heh, en mistään. Mutta kyllähän hän on lahjakas esiintyjä, vakuuttava puhuja - aiheesta josta ei tiedä mitään. Uskomatonta pokkaa pitää olla että tuollaista pystyy esittämään.

Onecoin-yritysverkostosta löytyy bulgarialaisen toimittajan (mikähänsenniminytoli) laatima kuvakin:

http://i.imgur.com/0IowjBr.png

Tosiaan aika ovela rahanpesua varten perustettu koneisto. Ja saihan ruja Saksassa tuomionkin rahanpesusta (ajoivat yhtiön konkurssiin ja rahat katosivat).

• Tuletodellisuuteen
        Avotampio_ kirjoitti:

>Ensiviikko lomaa eikä viitsinyt vaimon pötpöttimellä

LOMAA?!? Mitä vittua? Oletko siis TÖISSÄ? Eikös tuon tason "mesemiehellä" pitäisi olla jo taloudellinen riippumattomuus hanskassa eikä tartte alentua käymällä jossain vitun TÖISSÄ? Eli millä VITUN lomalla siis olet? Oletko joku VITUN töissä käyvä luuseri, etkä olekaan rahamies?

Aika ihmeellistä tekstiä tosiaan tuon tason massipäälliköltä?!? Olla siis LOMALLA jostain?!? Lomalla MISTÄ?!?

Todella ihmeellinen massipäällikkö tämä heppunen tosiaan!

Suosittelen tarttumaan tarjoukseeni pumpattavista, arvoaan nostavista barbaroista. Arvoaan nostavat BARBARAT ovat tulevaisuuden MAKSUVALUUTTA! Siinä kalpenee mesemieskin kun laitetaan BARBARAT kehiin!

"LOMAA?!? Mitä vittua? Oletko siis TÖISSÄ? Eikös tuon tason "mesemiehellä" pitäisi olla jo taloudellinen riippumattomuus hanskassa eikä tartte alentua käymällä jossain vitun TÖISSÄ? Eli millä VITUN lomalla siis olet? Oletko joku VITUN töissä käyvä luuseri, etkä olekaan rahamies?"

Elätköhän sinä ollenkaan tässä maailmassa tai ulottuvuudessa?
        Minä elän ja tunnen lukuisia miljonäärejä jotka tekevät edelleen töitä, kuten itsekin johdan kolmea yritystäni, eikä ole tullut mieleenkään jättää hommia.

Jos seuraisit ympärillesi, niin huomaat etteivät monet eläkeiän jo saavuttaneet rahamiehet malta jäädä töistään sivuun esim. Ollilan Jorma, Björn Wahlroos ja lukuisa joukko nykyisiä ja entisiä huippupolitiikkoja ja valtion virkamiehiä.

Jos sinulle töissä käyminen on alentuvaa, niin minulle se on terapeuttista ja palkitsevaa vaikka välillä kohtaa ongelmiakin, niin niiden selättäminen tuntuu todella mahtavalta. Saan kyllä järjestettyä lomaakin tarvittaessa, mutta ensiviikon jälkeen alkavat tärkeät neuvottelut ja uusien tuotteiden lanseeramiset heti maanantaina ja Lappiin en voi silloin jäädä.

• Tuletodellisuuteen kirjoitti:

"LOMAA?!? Mitä vittua? Oletko siis TÖISSÄ? Eikös tuon tason "mesemiehellä" pitäisi olla jo taloudellinen riippumattomuus hanskassa eikä tartte alentua käymällä jossain vitun TÖISSÄ? Eli millä VITUN lomalla siis olet? Oletko joku VITUN töissä käyvä luuseri, etkä olekaan rahamies?"

Elätköhän sinä ollenkaan tässä maailmassa tai ulottuvuudessa?
        Minä elän ja tunnen lukuisia miljonäärejä jotka tekevät edelleen töitä, kuten itsekin johdan kolmea yritystäni, eikä ole tullut mieleenkään jättää hommia.

Jos seuraisit ympärillesi, niin huomaat etteivät monet eläkeiän jo saavuttaneet rahamiehet malta jäädä töistään sivuun esim. Ollilan Jorma, Björn Wahlroos ja lukuisa joukko nykyisiä ja entisiä huippupolitiikkoja ja valtion virkamiehiä.

Jos sinulle töissä käyminen on alentuvaa, niin minulle se on terapeuttista ja palkitsevaa vaikka välillä kohtaa ongelmiakin, niin niiden selättäminen tuntuu todella mahtavalta. Saan kyllä järjestettyä lomaakin tarvittaessa, mutta ensiviikon jälkeen alkavat tärkeät neuvottelut ja uusien tuotteiden lanseeramiset heti maanantaina ja Lappiin en voi silloin jäädä.

Haa, taidat olla sitten oikeasti RAHAMIEHIÄ!!

Mutta me taidettiin tässä unohtaa tämän palstan aihe, siis verkostokus... eikun verkostomarkkinointi. Ja nykyinen puheenaihe onecoin. Sikäli kuin sinulla sitä massia ilmeisesti on - liiankin kanssa - niin mitä HELVETTIÄ sinunkaltaisesi massimies tekee onecoinin kaltaisen kusetuksen kanssa?

Toki ruja on muutaman miljoonakiinteistön ostanut Sofiasta, mutta muuten onecoin on pikkurahojen pyörittämistä isossa mittakaavassa. Siitä ei hilloja heru. Eikä ainakaan mitään sellaista mikä sinunkaltaistasi RAHAMIESTÄ kiinnostaisi, eikös vaan?

• IlariKallio

Kyllähän rikastuminen ja sen mahdollisuus aina kiehtoo ja vaikka olisi kuinka viisas tahansa, niin aina voi tulla rahan houkuttelemaksi ja lähteä mukaan erilaisiin hullutuksiin.

Kannattaa pitää mielessä, että ei kannata maksaa kemellekään siitä, että pääsee tekemään työtä. Sitä sääntöä kun noudattaa, niin ei helpolla tule lähdettyä sellaisiin hullutuksiin, jossa menettää rahaa.

Mutta tietty kaikkea on kiva kokeilla ja ainahan on se pieni mahdollisuus, että onnistuu. Esim. täällä on ihan hyviä rahan tienaamistapoja esitelty: http://www.asumaanulkomaille.fi/miten-tienata-rahaa/

Noi on kylläkin ulkomailla asumista varten, mutta käy ihan toteutettavaksi koto Suomessakin. Eihän täältä nimittäin kannata mihinkään lähteä niin kauan kuin tuet rullaa ja rahaa tulee tekemättä oikeastaan mitään.

• Berberiini

Heheh, minä kun olen köyhä niin ajattelin ampua tänään vähäisiä rahojani taivaalle, saan niistä enemmän iloa kuin työntämällä mustalaisakan berberiin...mutta kukin tavallaan :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3708
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2830
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      264
      2673
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1875
    5. 217
      1405
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1210
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1027
    8. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      30
      963
    9. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      917
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      90
      907
    Aihe