Presidenttimme toivotti Jumalan siunausta

HienoPuhe

Suomen kansalle uuden vuoden puheessaan, sekä puhui "luomakunnasta" - Eli Sauli Niinistö uskoo siis luomis totuuteen, hyvä Sauli!!!

221

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänhellari

Oli on elämässä koeteltu. Kun hän nipin napin pelastui henkiin tsunamista, niin oli jos silloin miettinyt, että hänellä kai sitten vielä tehtävää täällä.

• v__v

Noin 200 tuhannella ei sit vissiin ollut tehtävää jäljellä.
        Uskovaisten ajatelutapa on kyllä välillä todella sairas.

• v__v kirjoitti:

Niin oli Sirkesalon Akikin – perheineen kaikkineen – tehtävänsä tehnyt. Tyhmempi ei tätä olisi ollenkaan hoksannut, mutta nyt kyllä hoksaa.

• ffghjklllö
        v__v kirjoitti:

Kyllä näin on - Jumala yksin tietää, milloin kunkin päivät tulevat täyteen ja siksi ihmisen tulisikin olla aina valmis, sillä kun kuolema tulee kaikki on ohi, eikä kukaan voi enää pelastua sen jälkeen Jeesuksen tykö.

• v__v
        ffghjklllö kirjoitti:

Kyllä näin on - Jumala yksin tietää, milloin kunkin päivät tulevat täyteen ja siksi ihmisen tulisikin olla aina valmis, sillä kun kuolema tulee kaikki on ohi, eikä kukaan voi enää pelastua sen jälkeen Jeesuksen tykö.

Älä kuvittele että kaikki elää samassa mielikuvitusmaailmassa kuin sinä.

• fghjkll
        v__v kirjoitti:

Älä kuvittele että kaikki elää samassa mielikuvitusmaailmassa kuin sinä.

En kuvittele mitään, vaan kun on tavannut Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti, mielikuvitusmaailma loppuu siihen ja totuus vihdoin valkenee.

• v__v
        fghjkll kirjoitti:

En kuvittele mitään, vaan kun on tavannut Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti, mielikuvitusmaailma loppuu siihen ja totuus vihdoin valkenee.

Onko sinulla jakaa valokuvia, ääninäytteitä jai video-kuvaa tästä tapaamisesta?

• fghjklll
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Niin oli Sirkesalon Akikin – perheineen kaikkineen – tehtävänsä tehnyt. Tyhmempi ei tätä olisi ollenkaan hoksannut, mutta nyt kyllä hoksaa.

Ruutikallolle sanon, että turha voivotella jotain Sirkesalon perhettä, kun miljoonia viattomia murhataan äitinsä kohtuun, antamatta heille minkäänlaista mahdollisuutta elää tässä maailmassa.

Sirkesalot saivat sentään elää ihan mukavan elämän tässä maailmassa, mutta abortoiduille sikiöille tätä elämää ei suotu.

En halua silti syyllistää ketään äitiä, jonka lapsi on syystä tai toisesta abortoitu, sillä varmasti ihan hepposesti ei kukaan anna tappaa omaa lastaan, vaan päätös on todella raskas ja siitä voi jäädä ikuinen parantumaton suru ja haava sieluun.

• ettäsemmosta
        fghjklll kirjoitti:

Ruutikallolle sanon, että turha voivotella jotain Sirkesalon perhettä, kun miljoonia viattomia murhataan äitinsä kohtuun, antamatta heille minkäänlaista mahdollisuutta elää tässä maailmassa.

Sirkesalot saivat sentään elää ihan mukavan elämän tässä maailmassa, mutta abortoiduille sikiöille tätä elämää ei suotu.

En halua silti syyllistää ketään äitiä, jonka lapsi on syystä tai toisesta abortoitu, sillä varmasti ihan hepposesti ei kukaan anna tappaa omaa lastaan, vaan päätös on todella raskas ja siitä voi jäädä ikuinen parantumaton suru ja haava sieluun.

Tiesitkö, että yli puolet kaikista raskauksista päättyy keskenmenoon ilman että nainen edes tietää olevansa raskaana.
        Jumalako näitä abortoi, vai mistä on kyse?

• fghjkll kirjoitti:

Jeesusta ei voi "tavata henkilökohtaisesti" ellei "totuus" ole jo "valjennut" ja ihminen siten itse virittänyt "Jeesuksen" ilmestymään päähänsä.

• ffghjkklll
        v__v kirjoitti:

Onko sinulla jakaa valokuvia, ääninäytteitä jai video-kuvaa tästä tapaamisesta?

Sepä se, meitä kutsutaan uskoviksi siksi, koska uskomme Häneen, vaikka emme näe ja kuulke Häntä muuten kuin sisäisillä silmillä ja korvilla - ja juuri tästä Jumala palkitsee meidät.

Jos me kaikki näkisimme Jumalan, niin silloin me kaikki tietäisimme Hänen olevan olemassa ja kaikki pelkäisimme Häntä ja tekisimme Hänen tahtonsa. Silloin ei olisi olemassakaan ketään uskovia.

• ghjkklölöö
        ettäsemmosta kirjoitti:

Tiesitkö, että yli puolet kaikista raskauksista päättyy keskenmenoon ilman että nainen edes tietää olevansa raskaana.
        Jumalako näitä abortoi, vai mistä on kyse?

En ole Jumala, joten en edes yritä vastata tuohon, sanon vaan että monia asioita tapahtuu Jumalan sallimuksesta ja meidän henkisen kasvumme tähden, joka tasoittaa tietämme Jumalan luo.

Jos elämämme olisi yhtä myötämäkeä, ei meiltä löytyisi empatiaa ja sympatiaa muille kärsiville ihmisille, koska emme itse olisi kärsineet mistään menetyksestä tai vastoinkäymisistä.

• v__v
        ffghjkklll kirjoitti:

Sepä se, meitä kutsutaan uskoviksi siksi, koska uskomme Häneen, vaikka emme näe ja kuulke Häntä muuten kuin sisäisillä silmillä ja korvilla - ja juuri tästä Jumala palkitsee meidät.

Jos me kaikki näkisimme Jumalan, niin silloin me kaikki tietäisimme Hänen olevan olemassa ja kaikki pelkäisimme Häntä ja tekisimme Hänen tahtonsa. Silloin ei olisi olemassakaan ketään uskovia.

"meitä kutsutaan uskoviksi siksi, koska uskomme Häneen, vaikka emme näe ja kuulke Häntä muuten kuin sisäisillä silmillä ja korvilla"

Ja tämä eroaa mielikuvitusystävästä millä tavalla?

• v__v
        ghjkklölöö kirjoitti:

En ole Jumala, joten en edes yritä vastata tuohon, sanon vaan että monia asioita tapahtuu Jumalan sallimuksesta ja meidän henkisen kasvumme tähden, joka tasoittaa tietämme Jumalan luo.

Jos elämämme olisi yhtä myötämäkeä, ei meiltä löytyisi empatiaa ja sympatiaa muille kärsiville ihmisille, koska emme itse olisi kärsineet mistään menetyksestä tai vastoinkäymisistä.

"sanon vaan että monia asioita tapahtuu Jumalan sallimuksesta ja meidän henkisen kasvumme tähden"

Kuten naisten tekemät abortit?

• gghjkkll

Jeesusta ei voi "tavata henkilökohtaisesti" ellei "totuus" ole jo "valjennut" ja ihminen siten itse virittänyt "Jeesuksen" ilmestymään päähänsä.

<<<<Jeesusta ei voi "tavata henkilökohtaisesti" ellei "totuus" ole jo "valjennut" ja ihminen siten itse virittänyt "Jeesuksen" ilmestymään päähänsä.>>>>

Tuo ei ole totta todellakaan!

Itse en ollut aikoinaan, ennen uskoontuloa mitenkään virittäytynyt vastaanottamaan Jeesusta, päinvastoin - Hän vaan tuli ja pisti seinää vasten ja minä antauduin, koska en muuta voinut, mutta loppuun asti taistelin omissa voimissani.

Niin ylpeä on ihminen, enhän yhtään tajunnut, miten äärettömän hyvä ja rakastava Hän olikaan, ennenkuin aloin oppia tuntemaan Häntä - ja sitä onnellisuuden ja rauhan määrää sitten on aivan mahdotonta selittää, IHAN MAHDOTONTA!!!

• v__v
        gghjkkll kirjoitti:

<<<<Jeesusta ei voi "tavata henkilökohtaisesti" ellei "totuus" ole jo "valjennut" ja ihminen siten itse virittänyt "Jeesuksen" ilmestymään päähänsä.>>>>

Itse en ollut aikoinaan, ennen uskoontuloa mitenkään virittäytynyt vastaanottamaan Jeesusta, päinvastoin - Hän vaan tuli ja pisti seinää vasten ja minä antauduin, koska en muuta voinut, mutta loppuun asti taistelin omissa voimissani.

Niin ylpeä on ihminen, enhän yhtään tajunnut, miten äärettömän hyvä ja rakastava Hän olikaan, ennenkuin aloin oppia tuntemaan Häntä - ja sitä onnellisuuden ja rauhan määrää sitten on aivan mahdotonta selittää, IHAN MAHDOTONTA!!!

On se varmaan huikea kokemus kun rakastunut mies tulee ja ottaa väkisin.
        Pakko antautua kun ei muuta voi :D

• gghjkkll kirjoitti:

Ihmisellä on vissi taipumus jälkikäteen vähän korjailla kokemustaan ja menneisyyttään paremmin lahkonsa oppiin sopiviksi.

• fghjklkllö
        v__v kirjoitti:

"sanon vaan että monia asioita tapahtuu Jumalan sallimuksesta ja meidän henkisen kasvumme tähden"

Kuten naisten tekemät abortit?

<<<"sanon vaan että monia asioita tapahtuu Jumalan sallimuksesta ja meidän henkisen kasvumme tähden"<<<<

xxxxxx Kuten naisten tekemät abortit?xxxxx

Eiväthän naiset näitä abortteja tee, vaan lääkärit - Vain ikävät päätökset aborttien tekemiseen tuleekin sitten usein pakon edessä naiselta itseltään ja mahdollisen siipan/vanhempien ym ihmisten painostuksesta.

• JumalanHyvyysJokaPäivä

Ihmisellä on vissi taipumus jälkikäteen vähän korjailla kokemustaan ja menneisyyttään paremmin lahkonsa oppiin sopiviksi.

En ole kuullut tällaisesta taipumuksesta ja itseni kohdalla kyseessä oli lähinnä pakon edessä Jumalan hyvyyden ja uuden elämän vähättely - sillä sanat eivät riitä ikinä tässä elämässä vähimmässäkään määrin kuvaamaan sitä kristityn ja Jumalan keskinäistä rakkaussuhdetta, mikä minunkin osakseni on jatkuvaksi ihmeekseni tullut.

En voi muuta, kun kiittää siitä Jumalaa, Jeesuksen nimessä ja jatkaa loppuun asti IHANAN Jumalani kanssa elämistä - kunnes näen Hänet silmästä silmään!!!

• v__v
        fghjklkllö kirjoitti:

<<<"sanon vaan että monia asioita tapahtuu Jumalan sallimuksesta ja meidän henkisen kasvumme tähden"<<<<

xxxxxx Kuten naisten tekemät abortit?xxxxx

Eiväthän naiset näitä abortteja tee, vaan lääkärit - Vain ikävät päätökset aborttien tekemiseen tuleekin sitten usein pakon edessä naiselta itseltään ja mahdollisen siipan/vanhempien ym ihmisten painostuksesta.

Kyllä naiset tekevät sen usein itse esim. kehityismaissa ja niissä maissa missä abortti on kielletty.

• frfgghjkl
        v__v kirjoitti:

On se varmaan huikea kokemus kun rakastunut mies tulee ja ottaa väkisin.
        Pakko antautua kun ei muuta voi :D

Kyllä Jumala näki minun tilaanteni, tuli ja vei, mikä oli minulle SUURI ONNI ja jatkuva ihanuus - Vaikeuksienkin keskellä Hän on auttanut ja auttaa minua aivan uskomattomilla tavoilla!!!

• hjklklöä
        v__v kirjoitti:

Kyllä naiset tekevät sen usein itse esim. kehityismaissa ja niissä maissa missä abortti on kielletty.

Onko sinulla tästä todisteita?

• frfgghjkl kirjoitti:

Kyllä Jumala näki minun tilaanteni, tuli ja vei, mikä oli minulle SUURI ONNI ja jatkuva ihanuus - Vaikeuksienkin keskellä Hän on auttanut ja auttaa minua aivan uskomattomilla tavoilla!!!

Kuten?

Parasta kai olisi, jos ei sallisi niitä vaikeuksia tulevankaan...

• gghjkkll

Kuten?

Parasta kai olisi, jos ei sallisi niitä vaikeuksia tulevankaan...

Kukaan ei pääse karkuun vaikeuksia tässä elämässä, kaikki elämme kuoleman varjon laaksossa, jossa voi tapahtua mitä vaan.

Jumalan kanssa eläminen on siitäkin erikoista, että vaikka välillä on vaikeita aikoja, hän lohduttaa ja auttaa näissä vaikeissa tilanteissa niin paljon, ettei joskus joku ulospäin paha asia tunnukaan lainkaan pahalta.

Esimerkkinä syöpä - minulla oli se, mutta oloni oli jatkuvasti hyvin rauhallinen ja jopa hilpeä ja siunattu samaan aikaan.

Tästä syöpäleikkauksesta koitui minulle itseasiassa vain suurta hyötyä, jota ihmettelen tosi paljon vieläkin.

• fghjkllö
        v__v kirjoitti:

"meitä kutsutaan uskoviksi siksi, koska uskomme Häneen, vaikka emme näe ja kuulke Häntä muuten kuin sisäisillä silmillä ja korvilla"

Ja tämä eroaa mielikuvitusystävästä millä tavalla?

<<<Ja tämä eroaa mielikuvitusystävästä millä tavalla?>>>>

Mielikuvitusihminen ei auta konkreettisesti millään tavoin, Jumala auttaa ja tuntuvasti koko ajan elämässä - sopii kokeilla itsekin!

• v__v
        fghjkllö kirjoitti:

<<<Ja tämä eroaa mielikuvitusystävästä millä tavalla?>>>>

Mielikuvitusihminen ei auta konkreettisesti millään tavoin, Jumala auttaa ja tuntuvasti koko ajan elämässä - sopii kokeilla itsekin!

Olet väärässä. Monilla lapsilla on mielikuvitusystäviä ja ne auttavat konkreettisesti näitä lapsia. Ne leikkii heidän kanssa ja vie lapsilta yksinäisyydentunteen,

• fghjklöl
        v__v kirjoitti:

Olet väärässä. Monilla lapsilla on mielikuvitusystäviä ja ne auttavat konkreettisesti näitä lapsia. Ne leikkii heidän kanssa ja vie lapsilta yksinäisyydentunteen,

Onko sinullakin sellainen, kun noin tunnut tietävän tästä seikasta?

• v__v
        fghjklöl kirjoitti:

Onko sinullakin sellainen, kun noin tunnut tietävän tästä seikasta?

Minulla ei ollut, mutta monilla on, kuten sinulla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielikuvitusystävä

"Mielikuvitusystävät ovat lasten leikeissä usein olennaisena osana. Mielikuvitusystävät saattavat seurata lasta aina murrosikään ja joskus aikuisuuteen."

• gfghjklllö
        v__v kirjoitti:

Minulla ei ollut, mutta monilla on, kuten sinulla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielikuvitusystävä

"Mielikuvitusystävät ovat lasten leikeissä usein olennaisena osana. Mielikuvitusystävät saattavat seurata lasta aina murrosikään ja joskus aikuisuuteen."

Minun Jumalani on todellinen - Jeesus todella elää, mutta jos et sitä usko, niin ole uskomatta ja juuri tästähän tässä koko elämässä onkin juuri kyse.

Uskotko Jeesukseen? Juuri tämä on MEILLE KAIKILLE elämämme kaikkein tärkein kysymys:

Myöntävä vastaus tähän kysymykseen ratkaisee koko ikuisen ja pysyvän loppusijoituspaikkamme Taivasten Valtakunnassa Jumalan luona - negatiivinen vastaus sensijaan sinetöi ikuisen vaivan- ja tuskanpaikan ikuiseksi asumukseksi.

• v__v
        gfghjklllö kirjoitti:

Minun Jumalani on todellinen - Jeesus todella elää, mutta jos et sitä usko, niin ole uskomatta ja juuri tästähän tässä koko elämässä onkin juuri kyse.

Uskotko Jeesukseen? Juuri tämä on MEILLE KAIKILLE elämämme kaikkein tärkein kysymys:

Myöntävä vastaus tähän kysymykseen ratkaisee koko ikuisen ja pysyvän loppusijoituspaikkamme Taivasten Valtakunnassa Jumalan luona - negatiivinen vastaus sensijaan sinetöi ikuisen vaivan- ja tuskanpaikan ikuiseksi asumukseksi.

En ymmärrä mitä kysymys "uskotko Jeesukseen" tarkoittaa.
        Tarkoittaako se sitä, että uskonko että hän on joskus ollut olemassa?
        Vai tarkoittaako se sitä, että uskonko, että mitä hän on sanonut on totta?

• fghjkll kirjoitti:

Eli olet nähnyt harhanäkyjä eli sairastat psykoosia.

• gfghjklllö kirjoitti:

Se teidän kylähullu Jeesuksenne ei ole koskaan elänyt eikä se elä nytkään.

• gfghjklllö kirjoitti:

Eikö elämässä todellakaan ole tärkeimpiä kysymyksiä?! Kyllä elämäsi on sitten kapeata ja valheellista!

• NoinNuoriPikkuPiru
        ateisti1982 kirjoitti:

Eli olet nähnyt harhanäkyjä eli sairastat psykoosia.

Jahas, nytpä tänne vasta PAHIS sälli rantautui, oikein pukinsarvien kanssa!!!

Sinuun verrattuna ruutipää ja v - v tuntuvat ihan miltei pyhispojilta! :D :D :D

Vaan, etpä sinäkään noin kova ole kun esität - oikeasti Mamman tissiposkipoika olet! :D:D :D

• NoinNuoriPikkuPiru kirjoitti:

Jahas, nytpä tänne vasta PAHIS sälli rantautui, oikein pukinsarvien kanssa!!!

Sinuun verrattuna ruutipää ja v - v tuntuvat ihan miltei pyhispojilta! :D :D :D

Vaan, etpä sinäkään noin kova ole kun esität - oikeasti Mamman tissiposkipoika olet! :D:D :D

Ihmisellä ei ole evoluution myötä pukinsarvia kehittynyt !

Kyllä se terveen heteromiehen merkki kun tissit ja pillu on mielessä eikä mikään raamattu.

• OmaKokemukseni
        v__v kirjoitti:

En ymmärrä mitä kysymys "uskotko Jeesukseen" tarkoittaa.
        Vai tarkoittaako se sitä, että uskonko, että mitä hän on sanonut on totta?

<<<<En ymmärrä mitä kysymys "uskotko Jeesukseen" tarkoittaa.
        Vai tarkoittaako se sitä, että uskonko, että mitä hän on sanonut on totta?>>>>>

Usko Jeesukseen tarkoittaa kaikki nuo mitä sanoit, mutta sen lisäksi paljon, paljon muuta!

Ennen uskoontuloa, en oikeastaan tajunnut etsiväni Jumalaa, mutta kaikki ystäväni näkivät sen, sillä minulla oli tosi kova kiinnostus uskoon ja Jeesukseen, ihan niin kuin teillä "attepojilla" nyt.

Kun vaihdoin työpaikkaa, siellä oli useita HEITÄ, uskovaisia, joista olin palavan kiinnostunut, mutta kun eräs hankkiutui kaverikseni ja pyysi kokouksiin, tuli aivan kylmä hiki pintaan ja aivan säikähdin sitä pyyntöä.

Vähän myöhemmin jouduin oikein pahaan elämäntilanteeseen ja suorastaan anelin häntä, että mentäisiin sinne kokoukseen.

Kun sitten kokous alkoi, mieleni tuntui aivan ihmeelliseltä ja katselin noita ympärilläni olevia säteileviä silmiä ja kasvoja.

Kului muutama kuukausi, jonka aikana kävin tuolla kokouksessa.

Sitten se tapahtui, tunsin, kuinka Pyhä Henki tuli sisääni ja tunsin konkreettisesti, että meitä onkin minussa nyt kaksi henkilöä - eli se ainainen kova yksinäisyyden tunne hävisi kokonaan,

Kun pääsin kotiin, aivan säikähdin, miten erilaiselta näytin - poissa oli kuollut katse ja harmaa iho - minua katsoi peilistä säihkyväsilmäinen ja loistavakasvoinen totaallisesti muuttunut - minä itse!

Kun sitten aloin lukea Raamattua, tajusin yhtäkkiä, miten sen sanoma alkoi eläää ja puhua minulle - Ymmärsin, mitä Raamatussa sanotaan, eikä se enää ollut minulle mitätön kuollut kirja!

• gfghjklö
        ateisti1982 kirjoitti:

Ihmisellä ei ole evoluution myötä pukinsarvia kehittynyt !

Kyllä se terveen heteromiehen merkki kun tissit ja pillu on mielessä eikä mikään raamattu.

Puhu pukille!

Ei sinun törkyhin kukaan viitsi vastailla - tuuleen huudat.

• v__v
        OmaKokemukseni kirjoitti:

<<<<En ymmärrä mitä kysymys "uskotko Jeesukseen" tarkoittaa.
        Vai tarkoittaako se sitä, että uskonko, että mitä hän on sanonut on totta?>>>>>

Usko Jeesukseen tarkoittaa kaikki nuo mitä sanoit, mutta sen lisäksi paljon, paljon muuta!

Ennen uskoontuloa, en oikeastaan tajunnut etsiväni Jumalaa, mutta kaikki ystäväni näkivät sen, sillä minulla oli tosi kova kiinnostus uskoon ja Jeesukseen, ihan niin kuin teillä "attepojilla" nyt.

Kun vaihdoin työpaikkaa, siellä oli useita HEITÄ, uskovaisia, joista olin palavan kiinnostunut, mutta kun eräs hankkiutui kaverikseni ja pyysi kokouksiin, tuli aivan kylmä hiki pintaan ja aivan säikähdin sitä pyyntöä.

Vähän myöhemmin jouduin oikein pahaan elämäntilanteeseen ja suorastaan anelin häntä, että mentäisiin sinne kokoukseen.

Kun sitten kokous alkoi, mieleni tuntui aivan ihmeelliseltä ja katselin noita ympärilläni olevia säteileviä silmiä ja kasvoja.

Kului muutama kuukausi, jonka aikana kävin tuolla kokouksessa.

Sitten se tapahtui, tunsin, kuinka Pyhä Henki tuli sisääni ja tunsin konkreettisesti, että meitä onkin minussa nyt kaksi henkilöä - eli se ainainen kova yksinäisyyden tunne hävisi kokonaan,

Kun pääsin kotiin, aivan säikähdin, miten erilaiselta näytin - poissa oli kuollut katse ja harmaa iho - minua katsoi peilistä säihkyväsilmäinen ja loistavakasvoinen totaallisesti muuttunut - minä itse!

Kun sitten aloin lukea Raamattua, tajusin yhtäkkiä, miten sen sanoma alkoi eläää ja puhua minulle - Ymmärsin, mitä Raamatussa sanotaan, eikä se enää ollut minulle mitätön kuollut kirja!

Pari asiaa pitää korjata heti alkuun. En ole kiinnostunut Jeesuksesta. Olen kiinnostunut uskovaisista. Minusta on kiehtovaa, että joukossamme elää ihmisiä joiden ajatusmaailma tulee 2000 vuoden takaa.
        Minusta on mielenkiintoista seurata, miten uskovaiset vääntävät näitä vanhoja oppeja sellaiseen muotoon, että ne sopii paremmin nykypäivään.
        Silloin kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisten ajatusmaailma oli se miten se on raamatussa kuvattu. Tänä päivänä tiedämme maailmasta niin paljon enemmän, että huomaamme kaikki Raamatun virheet. Ne eivät ole valheita, koska ihmiset oikeasti uskoivat siihen aikaan niihin asioihin. Virheitä ne kuitenkin ovat ja sitä mukaan kun näitä virheitä tulee, niitä aletaan tulkita tai jos ei tulkitsemallakaan sa niistä järkeviä, sanotaan etä ne ovat kielikuvia.
        Olen siis kiinnostunut uskosta psykoloogisena ilmiönä, en yliluonnollisena ilmiönä (koska sellaista tuskin on olemassakaan).

• gfghjklö kirjoitti:

Puhu pukille!

Ei sinun törkyhin kukaan viitsi vastailla - tuuleen huudat.

Älä sä puhu paskaa!

• dfghjkl
        v__v kirjoitti:

Pari asiaa pitää korjata heti alkuun. En ole kiinnostunut Jeesuksesta. Olen kiinnostunut uskovaisista. Minusta on kiehtovaa, että joukossamme elää ihmisiä joiden ajatusmaailma tulee 2000 vuoden takaa.
        Minusta on mielenkiintoista seurata, miten uskovaiset vääntävät näitä vanhoja oppeja sellaiseen muotoon, että ne sopii paremmin nykypäivään.
        Silloin kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisten ajatusmaailma oli se miten se on raamatussa kuvattu. Tänä päivänä tiedämme maailmasta niin paljon enemmän, että huomaamme kaikki Raamatun virheet. Ne eivät ole valheita, koska ihmiset oikeasti uskoivat siihen aikaan niihin asioihin. Virheitä ne kuitenkin ovat ja sitä mukaan kun näitä virheitä tulee, niitä aletaan tulkita tai jos ei tulkitsemallakaan sa niistä järkeviä, sanotaan etä ne ovat kielikuvia.
        Olen siis kiinnostunut uskosta psykoloogisena ilmiönä, en yliluonnollisena ilmiönä (koska sellaista tuskin on olemassakaan).

>>>>Olen siis kiinnostunut uskosta psykoloogisena ilmiönä, en yliluonnollisena ilmiönä (koska sellaista tuskin on olemassakaan).<<<<<<

Hah, päivän hassuin kommentti - tuota et usko itsekään, hyvät naurut sain - kiitti, kiitti! :D

• v__v
        dfghjkl kirjoitti:

>>>>Olen siis kiinnostunut uskosta psykoloogisena ilmiönä, en yliluonnollisena ilmiönä (koska sellaista tuskin on olemassakaan).<<<<<<

Hah, päivän hassuin kommentti - tuota et usko itsekään, hyvät naurut sain - kiitti, kiitti! :D

Ole hyvä vaan.

• ilahdutti

Todella hieno singnaali. Toivotaan, että kansamme syvissä riveissä uskalletaan puhua Jumalasta rohkeammin toisten kuullen. Toivotaan ja rukoillaan, että niin uskovat kuin uskosta vielä osattomat lähestyisivät rohkeasti Jumalaa. Ajat ovat vaikeat ja aiempaan verraten lisää erilaista huolta herättäviä. Jumala ehkä sallii tämän, että Häntä etsisimme ja Häneen turvaisimme ennen ehkä todella vaikeita aikoja, joita emme heikkoina ihmisinä tietenkään toivoisi.

• v__v

Vielä hienompaa olisi, jos Jumala sanoisi joskus itsekin jotain.

• dfghjkl
        v__v kirjoitti:

Vielä hienompaa olisi, jos Jumala sanoisi joskus itsekin jotain.

Jumala kyllä puhuu ihmisille joka ikinen päivä, samoin kun koko luomakunta suorastaan huutaa Ihmisille Jumalan ihmeellisiä tekoja - mutta te jumalattomat ette sitä kuule, koska teidän sisimpänne on täynnä kaaosta ja maailman meteliä.

• v__v
        dfghjkl kirjoitti:

Jumala kyllä puhuu ihmisille joka ikinen päivä, samoin kun koko luomakunta suorastaan huutaa Ihmisille Jumalan ihmeellisiä tekoja - mutta te jumalattomat ette sitä kuule, koska teidän sisimpänne on täynnä kaaosta ja maailman meteliä.

Älä ole lapsellinen.

• ghjkkljhg
        v__v kirjoitti:

Älä ole lapsellinen.

En olekaan - minulla on silmät, korvat ja tajunta, sekä henki johon Jumala puhuu - sinä olet oman melusi keskellä elävältä kuollut, etkä siksi kuule Jumalan puhetta.

• v__v
        ghjkkljhg kirjoitti:

En olekaan - minulla on silmät, korvat ja tajunta, sekä henki johon Jumala puhuu - sinä olet oman melusi keskellä elävältä kuollut, etkä siksi kuule Jumalan puhetta.

Kyllä sä osaat keksiä tarinoita.

• ggfkjjköklö
        v__v kirjoitti:

Kyllä sä osaat keksiä tarinoita.

Ne on sulle tarinoita vielä, mutta joskus säkin tajuat, että tottahan ne oli sittenkin. Toivottavasti ei liian myöhään...

• v__v
        ggfkjjköklö kirjoitti:

Ne on sulle tarinoita vielä, mutta joskus säkin tajuat, että tottahan ne oli sittenkin. Toivottavasti ei liian myöhään...

Hui! Nyt pelottaa!

• dghlköl
        v__v kirjoitti:

Hui! Nyt pelottaa!

Sietääkin!

• v__V
        dghlköl kirjoitti:

Sietääkin!

No todellakin!

• ddfgghjjk
        v__V kirjoitti:

No todellakin!

No niin niin!

• >Toivotaan, että kansamme syvissä riveissä uskalletaan puhua Jumalasta rohkeammin toisten kuullen.

Et sinä todellisuudessa tuota toivo. Täälläkin vähintään puolet Jumalasta puhumisesta on sen laatuista että olet valmis toivottamaan puhujat alimpaan Helvettiin, etkö olekin?

• TotuuttaMinäkinHaluan

>Toivotaan, että kansamme syvissä riveissä uskalletaan puhua Jumalasta rohkeammin toisten kuullen.

Et sinä todellisuudessa tuota toivo. Täälläkin vähintään puolet Jumalasta puhumisesta on sen laatuista että olet valmis toivottamaan puhujat alimpaan Helvettiin, etkö olekin?

Repe hei, Jeesus käski seuraajiensa kertoa Evankeliujmi kaikille kansoille ja sitä me täälläkin tehdään - pakettiin kuuluu ikävä kyllä myös kertoa helvetistä, koska jos ei kerrottais, se ei oliskaan todella koko Evankeliumi.

• TotuuttaMinäkinHaluan kirjoitti:

Repe hei, Jeesus käski seuraajiensa kertoa Evankeliujmi kaikille kansoille ja sitä me täälläkin tehdään - pakettiin kuuluu ikävä kyllä myös kertoa helvetistä, koska jos ei kerrottais, se ei oliskaan todella koko Evankeliumi.

Tehkää hyvin, mutta Helvettiä ei ole olemassa vaikka esittäisitte siitä tyhjiä väitteitänne 24/7.

• gghjkll

Tehkää hyvin, mutta Helvettiä ei ole olemassa vaikka esittäisitte siitä tyhjiä väitteitänne 24/7.

Raamattu on valitettavasti kuitenkin toista mieltä, kuin sinä ja Raamattu on Totuuus.

• gghjkll kirjoitti:

Raamattu on valitettavasti kuitenkin toista mieltä, kuin sinä ja Raamattu on Totuuus.

Totuus on helppo todistaa, joten eipä taida olla. Valitettavasti.

• sfduioö

Totuus on helppo todistaa, joten eipä taida olla. Valitettavasti.

Ai miten niin helvetti helppo todistaa?

Kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, eikä tule, koska sieltä ei pääse koskaan pois.

• ggjkllö
        sfduioö kirjoitti:

Kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, eikä tule, koska sieltä ei pääse koskaan pois.

<<<Ai miten niin helvetti helppo todistaa?
        Kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, eikä tule, koska sieltä ei pääse koskaan pois.>>>>

Itseasiassa varsinaisessa helvetissä ei ole vielä ketään, mutta jonkinlaisessa helvetin odotushuoneessa, tulessa ja tuskassa odottavat tälläkin hetkellä ne kaikki kuolleet Jeesuksen kieltäjät.

• haluu.sinne
        ggjkllö kirjoitti:

<<<Ai miten niin helvetti helppo todistaa?
        Kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, eikä tule, koska sieltä ei pääse koskaan pois.>>>>

Itseasiassa varsinaisessa helvetissä ei ole vielä ketään, mutta jonkinlaisessa helvetin odotushuoneessa, tulessa ja tuskassa odottavat tälläkin hetkellä ne kaikki kuolleet Jeesuksen kieltäjät.

Kiellän Jeesuksen. Haluan sinne odotushuoneesen. Pääsenkö?

• sfduioö kirjoitti:

>Kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, eikä tule, koska

...sitä ei ole olemassa.

• fgghhjklkl
        haluu.sinne kirjoitti:

Kiellän Jeesuksen. Haluan sinne odotushuoneesen. Pääsenkö?

Toki pääset - heti kun päiväsi päättyvät, jos niin olet päättänyt.

• ffghjkkl

>Kukaan ei ole tullut siitä kertomaan, eikä tule, koska

...sitä ei ole olemassa.

Raamattu sanoo, ettei rikas, jumalaton mieskään päässyt kuolemansa jälkeen varoittamaan veljiään helvetistä, vaikka olisi halunnut.

• ffghjkkl kirjoitti:

Raamattu sanoo, ettei rikas, jumalaton mieskään päässyt kuolemansa jälkeen varoittamaan veljiään helvetistä, vaikka olisi halunnut.

Tarina ei vain ole tosi.

• gghhjjkllö

Tarina ei vain ole tosi.

Vaikka kuinka vänkäisit, niin tosi se kumminkin on - Raamattu puhuu kaikessa totta ja yli 80 % Raamatun profetioista ON JO TAPAHTUNUT ja Herra Jeesus voi siksi tulla ihan milloin vain noutamaan omansa pois Ahdistuksen ajan alta.

• gghhjjkllö kirjoitti:

Vaikka kuinka vänkäisit, niin tosi se kumminkin on - Raamattu puhuu kaikessa totta ja yli 80 % Raamatun profetioista ON JO TAPAHTUNUT ja Herra Jeesus voi siksi tulla ihan milloin vain noutamaan omansa pois Ahdistuksen ajan alta.

Tehköön Hän sen jo tänään, niin ahdistus vähenee paljon Suomenmaasta kun ahdistuneimmat singahtavat pois. Muista leveälierinen hattu, jos olet sisätiloissa.

• ffghjkjkkl

Tehköön Hän sen jo tänään, niin ahdistus vähenee paljon Suomenmaasta kun ahdistuneimmat singahtavat pois. Muista leveälierinen hattu, jos olet sisätiloissa.

Singahdus (ihan metka sana)on ihan pian tulossa - mutta hatulla en tee mitään, sillä kaikki kuteet ja korut, silmälasit ym ruumiiseen kuulumattomat jäävät tänne - vain ylösnousemusruumis singahtaa Jeesusta, Taivaallista Ylkää vastaan.

• ghjkkljhg kirjoitti:

Älä pilkkaa ihmisten näköä, kuuloa ja muita aisteja, jotka eivät sulla taida toimia oikein tai niissä on jotakin suurtakin vikaa, jos sanot kohdanneesi jonkun mielikuvitusolentosi johon uskot!?

• ilahtuneena

>Toivotaan, että kansamme syvissä riveissä uskalletaan puhua Jumalasta rohkeammin toisten kuullen.

Repe Ruutikallio taisi viitata minun viestiini. En todellakaan ole toivottamassa ketään Helvettiin (tällaisia viestejä valitettavasti välillä joiltakin näkynyt). Toivon ihmisille käyvän parhain päin, ovat he sitten ketä tahansa. Jumalassa/kalliossa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen veressään olen löytänyt perustan elämälleni, mikä kestää kuoleman ja vaikeuksien yli. Tämän ymmärtämistä Pyhän Hengen kautta toivon "Repelle" ja muille ihmisille mielestäni vilpittömästi.

• rfgiklolöp
        ilahtuneena kirjoitti:

Repe Ruutikallio taisi viitata minun viestiini. En todellakaan ole toivottamassa ketään Helvettiin (tällaisia viestejä valitettavasti välillä joiltakin näkynyt). Toivon ihmisille käyvän parhain päin, ovat he sitten ketä tahansa. Jumalassa/kalliossa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen veressään olen löytänyt perustan elämälleni, mikä kestää kuoleman ja vaikeuksien yli. Tämän ymmärtämistä Pyhän Hengen kautta toivon "Repelle" ja muille ihmisille mielestäni vilpittömästi.

Voisitko linkittää sen viestisi tuohon uuden viestisi mukaan, sillä täällä on yli 200 viestiä ja aika hankala etsiä yhtä yksittäistä viestiä kaikkien joukosta, kiitos!

• sukupolvet_vaihtuu

Sauli on sitä ikäluokkaa joka vielä uskoo Jumalaan.

• fghjkllö

Ei ole kyse mistään Jumalaan uskovasta"ikäluokasta" - Nuorissa on uskovia aivan varmasti nykyään paljon enemmän kuin vanhoissa, mutta sitähän sinä et tiedä, koska et näissä piireissä käy.

• v__v
        fghjkllö kirjoitti:

Ei ole kyse mistään Jumalaan uskovasta"ikäluokasta" - Nuorissa on uskovia aivan varmasti nykyään paljon enemmän kuin vanhoissa, mutta sitähän sinä et tiedä, koska et näissä piireissä käy.

Näin varmasti haluaisit asian olevan, mutta tiedät itsekin että asia ei ole niin.

Nämä luvut vuodelta 2012 ja yhä hiipuu:

"Iäkkäät ihmiset tunnustautuivat selvästi nuorisoa uskonnollisemmaksi. Yli 68-vuotiaista jumalaan uskoi keskimäärin 43 prosenttia, kun alle 28-vuotiaista vain 23 prosenttia."

• cdfghjk

Otitko linkin taas hatustasi, kuten te ateistit aina teette?

• rtuioll
        v__v kirjoitti:

Näin varmasti haluaisit asian olevan, mutta tiedät itsekin että asia ei ole niin.

"Iäkkäät ihmiset tunnustautuivat selvästi nuorisoa uskonnollisemmaksi. Yli 68-vuotiaista jumalaan uskoi keskimäärin 43 prosenttia, kun alle 28-vuotiaista vain 23 prosenttia."

Missä linkki, vai itsekö keksit taas tuonkin höpötyksen

• ghuoppö
        v__v kirjoitti:

Hah, jumalaton pakana keksi tuonkin lauseen omasta päästään, eikä ole siis antaa mitään linkki mistään tutkimuksesta - eipä tietenkään, koska sellaista linkkiä ei ole.

• v__v

• fghjkll

• v__v

• ertyuik
        v__v kirjoitti:

Oletpa sinä kiukkunen.
        tässä linkki: http://yle.fi/uutiset/3-5853902

Eihän tuossa linkissä ollut edes Suomea mukana, puppupuhetta muutenkin koko höpötys.

• hölökynkölökyn
        v__v kirjoitti:

Mitä sä sekoilet?
        Noinko paljon sinua harmittaa kun usko Jumalaan vähenee, että pitää oikein linkkejäkin rikkoa :D

En ole rikkonut mitään linkkiä, mitä sekoilet itse.

• v__v
        ertyuik kirjoitti:

Eihän tuossa linkissä ollut edes Suomea mukana, puppupuhetta muutenkin koko höpötys.

Hahahahaha !!! Ymmärrätkö ollenkaan miten tyhmän vaikutelman annat itsestäsi? :D
        Munua kiinnostaisi katsoa mitä aivoissasi tapahtuu kun epätoivoisesti yrität torjua kaikkia todisteita mitä näet :DDD

• UDickhead
        v__v kirjoitti:

Hahahahaha !!! Ymmärrätkö ollenkaan miten tyhmän vaikutelman annat itsestäsi? :D
        Munua kiinnostaisi katsoa mitä aivoissasi tapahtuu kun epätoivoisesti yrität torjua kaikkia todisteita mitä näet :DDD

Entäs sinä sitten?

Et osaa edes kirjoittaa - vai onko nimesi siis Munua? :D:D:D

• v__v
        UDickhead kirjoitti:

Entäs sinä sitten?

Et osaa edes kirjoittaa - vai onko nimesi siis Munua? :D:D:D

En ole väittänytkään että osaisin kirjoittaa. Väitin vaan että usko Jumalaan vähenee koko ajan ja se on todistettu fakta.

• fggjklö
        v__v kirjoitti:

En ole väittänytkään että osaisin kirjoittaa. Väitin vaan että usko Jumalaan vähenee koko ajan ja se on todistettu fakta.

Kyse oli alunperin nuorten enemmistöstä kristinuskossa - taas lipesit aiheesta, kun huomasit olevasi heikoilla - Munua, hah! :D

• v__v
        fggjklö kirjoitti:

Kyse oli alunperin nuorten enemmistöstä kristinuskossa - taas lipesit aiheesta, kun huomasit olevasi heikoilla - Munua, hah! :D

Heikoilla? Minä esitin tutkimustuloksen, sinulta en ole saanut muuta kuin suunsoittoa.

• ffghjkkl
        v__v kirjoitti:

Heikoilla? Minä esitin tutkimustuloksen, sinulta en ole saanut muuta kuin suunsoittoa.

Se ns. "tutkimustuloksesi" ei koskenut esim. Suomea millään tavoin, vaan koski jotain aivan umpi pakanamaita.

• v__v
        ffghjkkl kirjoitti:

Se ns. "tutkimustuloksesi" ei koskenut esim. Suomea millään tavoin, vaan koski jotain aivan umpi pakanamaita.

Olet taas väärässä. Miksi valehtelet koko ajan?
        Löydät samat tulokset tilastokeskuksen sivuilta, jos kiinnostaa.

• rtyuioij
        v__v kirjoitti:

Olet taas väärässä. Miksi valehtelet koko ajan?
        Löydät samat tulokset tilastokeskuksen sivuilta, jos kiinnostaa.

Hah, valehtelija olet itse - etkö osaa enää lukea omia linkkejäsikään? :D

Kysehän oli nimenomaan Suomen uskovista ja siinä SINUN linkissäsi luki näin:

Lisäksi mukana oli Japani, mutta esimerkiksi Suomi ei.

http://yle.fi/uutiset/3-5853902

• v__V
        rtyuioij kirjoitti:

Hah, valehtelija olet itse - etkö osaa enää lukea omia linkkejäsikään? :D

Kysehän oli nimenomaan Suomen uskovista ja siinä SINUN linkissäsi luki näin:

Lisäksi mukana oli Japani, mutta esimerkiksi Suomi ei.

http://yle.fi/uutiset/3-5853902

Suomessa on sama tilanne, halusit tai et. Voit tarkistaa sen tilastokeskuksen sivuilta.
        Mutta jos nyt halutaan oikein kunnolla nussia pilkkuja, niin et sinäkään kirjoittanut että tarkoitit Suomea. Kirjoitit:
        " Nuorissa on uskovia aivan varmasti nykyään paljon enemmän kuin vanhoissa, mutta sitähän sinä et tiedä, koska et näissä piireissä käy."

• v__V

• fjlököllöä
        v__V kirjoitti:

Suomessa on sama tilanne, halusit tai et. Voit tarkistaa sen tilastokeskuksen sivuilta.
        Mutta jos nyt halutaan oikein kunnolla nussia pilkkuja, niin et sinäkään kirjoittanut että tarkoitit Suomea. Kirjoitit:
        " Nuorissa on uskovia aivan varmasti nykyään paljon enemmän kuin vanhoissa, mutta sitähän sinä et tiedä, koska et näissä piireissä käy."

Kun puhutaan Sauli Niinistöstä ja muista Jumalaan uskovista, eiköhän se ole aika itsestään selvää, että puhutaan kotimaan uskovista. Puheessa ei käynyt ilmi, että kyse olisi globaalinen nuorten uskovaisuus Jumalaan.

• dfghjjk
        v__V kirjoitti:

Myös tämä taikauskoinen lehti myöntää sen:
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/suomalaisten-usko-jumalaan-ja-kristillisiin-oppeihin-on-vahentynyt/

Väittely alkoi tästä kommentista:

"Sauli on sitä ikäluokkaa joka vielä uskoo Jumalaan."

Tässä vastaukseni: "Ei ole kyse mistään Jumalaan uskovasta"ikäluokasta" - Nuorissa on uskovia aivan varmasti nykyään paljon enemmän kuin vanhoissa, mutta sitähän sinä et tiedä, koska et näissä piireissä käy."

Eli summasummarum - Tutkimuksessa ei edelleenkään ollut pelkästään NUORTEN uskovien määrästä Suomessa.

• v__V
        dfghjjk kirjoitti:

Tässä vastaukseni: "Ei ole kyse mistään Jumalaan uskovasta"ikäluokasta" - Nuorissa on uskovia aivan varmasti nykyään paljon enemmän kuin vanhoissa, mutta sitähän sinä et tiedä, koska et näissä piireissä käy."

Eli summasummarum - Tutkimuksessa ei edelleenkään ollut pelkästään NUORTEN uskovien määrästä Suomessa.

Lähteitä löytyy vaikka kuinka paljon ja olen jo kolme kertaa sanonut että tilastokeskuksen sivuilta löytyy.
        Mutta et halua ottaa selvää, vaan haluat ainoastaan jankuttaa.

• v__v
        dfghjjk kirjoitti:

Ei tämäkään tietenkään kelpaa sinulle?

http://yle.fi/uutiset/3-6346462

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan. Luku on viime vuodelta. Tuolloin kaikista nuorista ja aikuisista 27 prosenttia sanoi uskovansa kristinuskon jumalaan."

• v__v
        dfghjjk kirjoitti:

Ja vielä:

"- Jumalaan uskomattomuus asenteena ja aatteena on nuorten keskuudessa yleisempää kuin aikaisemmin, Kirkon tutkimuskeskuksen johtaja Hanna Salomäki kuvailee."

• ghjklö
        v__V kirjoitti:

Lähteitä löytyy vaikka kuinka paljon ja olen jo kolme kertaa sanonut että tilastokeskuksen sivuilta löytyy.
        Mutta et halua ottaa selvää, vaan haluat ainoastaan jankuttaa.

Ei muuten löydy, valehtelet taas läpimiksesi, kuten aina!

• fghjkgghhjj
        v__v kirjoitti:

Ja vielä:

"- Jumalaan uskomattomuus asenteena ja aatteena on nuorten keskuudessa yleisempää kuin aikaisemmin, Kirkon tutkimuskeskuksen johtaja Hanna Salomäki kuvailee."

Mistä toi joku Hanna tietää kunkin ihmisen omasta, (kenties vielä salaisestakin) uskonelämästä - ei joku Sanna tiedä mistään mitään, vain Jumala tietää.

• v__V
        fghjkgghhjj kirjoitti:

Mistä toi joku Hanna tietää kunkin ihmisen omasta, (kenties vielä salaisestakin) uskonelämästä - ei joku Sanna tiedä mistään mitään, vain Jumala tietää.

Sinä olet sit vissiin Jumala, kun sinä väität tietäväsi että usko lisääntyy nuorten keskuudessa, vaikka kaikki tilastot ja tutkimukset osoittavat muuta.

• fghjklgg
        v__V kirjoitti:

Sinä olet sit vissiin Jumala, kun sinä väität tietäväsi että usko lisääntyy nuorten keskuudessa, vaikka kaikki tilastot ja tutkimukset osoittavat muuta.

Gimme that all!!!

Misäs ne tilastot ja käppyrät sit on - tseh tseh, tänne tänne!!

• v__v
        fghjklgg kirjoitti:

Gimme that all!!!

Misäs ne tilastot ja käppyrät sit on - tseh tseh, tänne tänne!!

Mitkä?

• dfghjkjkl
        v__v kirjoitti:

Mitkä?

No annas sitten ne tutkimus- ja tilastolinkit tänne, kaikki käyrät äläkä ihmettele!

• v__v
        dfghjkjkl kirjoitti:

No annas sitten ne tutkimus- ja tilastolinkit tänne, kaikki käyrät äläkä ihmettele!

Et osaa käyttää Googlea?

• fghjklöl
        v__v kirjoitti:

Et osaa käyttää Googlea?

Ei, kun nyt haluan ne sinun linkkisi ja käppyräsi tähän, joista puhuit tai sitten kusetit taas!

• v__v
        fghjklöl kirjoitti:

Ei, kun nyt haluan ne sinun linkkisi ja käppyräsi tähän, joista puhuit tai sitten kusetit taas!

Kerro minkälainen tilasto kelpaa sinulle, että en turhaan kuluta aikaani sinuun.

• ghjkkll
        v__v kirjoitti:

Kerro minkälainen tilasto kelpaa sinulle, että en turhaan kuluta aikaani sinuun.

Älä yhtään yritä - linkit, käppyrät tänne ja sassiin!

• v__v
        ghjkkll kirjoitti:

Älä yhtään yritä - linkit, käppyrät tänne ja sassiin!

Pyydä mielikuvitusystävältäsi niitä käppyröitä.

• hhjklllöl
        v__v kirjoitti:

Pyydä mielikuvitusystävältäsi niitä käppyröitä.

Eli valehtelit - mitään tilastoja ja käyriä ei tästä asiasta ole olemassakaan, tiesin sen! :D

• v__v
        hhjklllöl kirjoitti:

Eli valehtelit - mitään tilastoja ja käyriä ei tästä asiasta ole olemassakaan, tiesin sen! :D

Oletko 10 vuotias vai jälkeenjäänyt?

• gghhjklklöö
        v__v kirjoitti:

Oletko 10 vuotias vai jälkeenjäänyt?

En kumpaakaan, mutta sinä näyt olevan, kun et osaa linkittää tänne yhtään mitään faktaa puheittesi pönkittämiseksi.

• v__v
        gghhjklklöö kirjoitti:

En kumpaakaan, mutta sinä näyt olevan, kun et osaa linkittää tänne yhtään mitään faktaa puheittesi pönkittämiseksi.

... ja sinä et osaa etsiä niitä itse.

• ffgghjklk
        v__v kirjoitti:

... ja sinä et osaa etsiä niitä itse.

Ei kun se on sinun tehtäväsi, muuten väitteesi on valetta!

• v__v
        ffgghjklk kirjoitti:

Ei kun se on sinun tehtäväsi, muuten väitteesi on valetta!

Tiedät itsekin että se ei ole valetta. Siksi haluat leikkiä tätä lapsellista sanaleikkiä.

• fghkkk
        v__v kirjoitti:

Tiedät itsekin että se ei ole valetta. Siksi haluat leikkiä tätä lapsellista sanaleikkiä.

Itse olet lapsellinen vänkääjä, kun et tuo linkkejä.

• v__v
        fghkkk kirjoitti:

Itse olet lapsellinen vänkääjä, kun et tuo linkkejä.

Osaatko vaihtaa auton renkaat?

• ffghjkkl kirjoitti:

Lainaus:
        "Tutkimuksen mukaan uskonnollisuus vähenee maailmalla tasaiseen tahtiin."

Suomi ei kuulu sinusta osaksi koko maailmaan!? Mitä sä hihhuli nyt oikein hourit?!

• ffghjkll
        v__v kirjoitti:

Osaatko vaihtaa auton renkaat?

Minun ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa autonrenkaita, rengashotelli tekee sen puolestani.

Miksi kysyt?

• v__v
        ffghjkll kirjoitti:

Minun ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa autonrenkaita, rengashotelli tekee sen puolestani.

Miksi kysyt?

Eli osaatko vai et?

• ghjkkllöö
        v__v kirjoitti:

Eli osaatko vai et?

En - eihän minulla ole ajokorttiakaan silmävikani takia, siippani ajaa meidän autoa. Mitä sitten? Onko tämä joku psykologinen testi?

• dfghjk
        v__v kirjoitti:

Oletpa sinä kiukkunen.
        tässä linkki: http://yle.fi/uutiset/3-5853902

Mitään kiukkua en ole ilmentänyt - pontevuus tai reippaus ei ole kiukkua, jos olisin oikeasti kiukkuinen, todella huomaisit sen... :)

• v__v
        ghjkkllöö kirjoitti:

En - eihän minulla ole ajokorttiakaan silmävikani takia, siippani ajaa meidän autoa. Mitä sitten? Onko tämä joku psykologinen testi?

Kiitos vastauksesta.

• ffgghjkkll
        v__v kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Miksi kysyit täysin irrelevantin kysymyksen?

• v__v
        ffgghjkkll kirjoitti:

Miksi kysyit täysin irrelevantin kysymyksen?

Ei se ollut sen enempää irrelevanti kuin muutkaan viestit.
        Tämän keskustelun aihe pitäisi olla "presidenttimme-toivotti-jumalan-siunausta".
        Ei tilastoiden tonkiminen ja linkkien pyytäminen liity avaukseen sen enempää kuin renkaiden vaihto.

• fghhjkl
        v__v kirjoitti:

Ei se ollut sen enempää irrelevanti kuin muutkaan viestit.
        Tämän keskustelun aihe pitäisi olla "presidenttimme-toivotti-jumalan-siunausta".
        Ei tilastoiden tonkiminen ja linkkien pyytäminen liity avaukseen sen enempää kuin renkaiden vaihto.

Hah hah, tosi nokkelaa muka. :p

Keskustelu on elävää ja mielenkiintoista silloin, kun mennään sfääreistä toiseen, kuitenkaan menemättä täysiin toiseen aiheeseen, liittymäkohta täytyy olla.

• v__v
        fghhjkl kirjoitti:

Hah hah, tosi nokkelaa muka. :p

Keskustelu on elävää ja mielenkiintoista silloin, kun mennään sfääreistä toiseen, kuitenkaan menemättä täysiin toiseen aiheeseen, liittymäkohta täytyy olla.

Saahan siitä helposti tehtyä aiheeseen liittyvän.
        Voisin esimerkiksi sanoa: Valehtelet, että et osaa vaihtaa renkaita autoon. Todista että et osaa, muuten en usko sinua! Jos et pysty todistamaan, valehtelit.

• fghjllöö

Woo hoo!

Edelleenkään autonrenkaat ei sovi tähän keskusteluun - huono esimerkki, ei liippaa läheltäkään,

• v__v
        fghjllöö kirjoitti:

Woo hoo!

Edelleenkään autonrenkaat ei sovi tähän keskusteluun - huono esimerkki, ei liippaa läheltäkään,

Haluat vaihta puheenaihetta, koska et osaa todistaa, että et osaa vaihtaa renkaita. Olet siis valehtelija. Tiesin sen alusta saakka.

• fghjkllllk
        v__v kirjoitti:

Haluat vaihta puheenaihetta, koska et osaa todistaa, että et osaa vaihtaa renkaita. Olet siis valehtelija. Tiesin sen alusta saakka.

Tuo sinun autorengasjuttusi on ihan höpöä, jonka keksit vain hätäpäissäsi, jotta linkin tuomattomuutesi unohtuisi - mutta ei, edelleenkään et ole pyydettyjä linkkejä pystynyt tuomaan, joten valehtelija olet sinä.

• v__v
        fghjkllllk kirjoitti:

Tuo sinun autorengasjuttusi on ihan höpöä, jonka keksit vain hätäpäissäsi, jotta linkin tuomattomuutesi unohtuisi - mutta ei, edelleenkään et ole pyydettyjä linkkejä pystynyt tuomaan, joten valehtelija olet sinä.

Vuorokausi vaihtui mutta et edelleenkään ole todistanut, että et osaa vaihtaa renkaita. Laita nyt niitä todisteita tänne, valehtelija!

• ftghjuolol
        v__v kirjoitti:

Vuorokausi vaihtui mutta et edelleenkään ole todistanut, että et osaa vaihtaa renkaita. Laita nyt niitä todisteita tänne, valehtelija!

Älä yhtään yritä - linkit, käppyrät tänne ja vähän äkkiä!!!

• v__v
        ftghjuolol kirjoitti:

Älä yhtään yritä - linkit, käppyrät tänne ja vähän äkkiä!!!

Tuleeko niitä todisteita?

• MietteitäMarttilasta

Tässähän on kyse vain kielikuvista, joiden avulla puheesta saa maanläheisempää. Sillä ei siis välttämättä ole mitään kirjaimellista merkitystä, syvempiä sisäisten tuntojen nostattajia ja niiden kautta vaikuttavia kylläkin.

• sdfghjk

Ei ole kyse mistään allegoreista, vaan ihan konkretiasta - Sauli uskoo Raamatun Jumalaan ja se luetaan hänelle kunniaksi.

• wnnn
        sdfghjk kirjoitti:

Ei ole kyse mistään allegoreista, vaan ihan konkretiasta - Sauli uskoo Raamatun Jumalaan ja se luetaan hänelle kunniaksi.

Mistä lähtien taikausko on ollut hyve?

• fgdfyklkÖ
        wnnn kirjoitti:

Mistä lähtien taikausko on ollut hyve?

Ei taikausko olekaan hyve, mutta kristinusko on.

• toinenkirjoittaja
        fgdfyklkÖ kirjoitti:

Ei taikausko olekaan hyve, mutta kristinusko on.

sama asia.

• dsdfghhj

Sinun todistuksesi EI ole pätevä, koska et tunne kristinuskoa.

• lvjb
        dsdfghhj kirjoitti:

Sinun todistuksesi EI ole pätevä, koska et tunne kristinuskoa.

Mistä sinä tiedät miten paljon kristinuskoa tunnen?

• dffghjjk
        lvjb kirjoitti:

Mistä sinä tiedät miten paljon kristinuskoa tunnen?

Et tietenkään tunne kristinuskoa - jos olisit oikeasti uskossa Jeesukseen Kristukseen, et pystyisi puhumaan noin Kaikkivaltiaasta.

• huhhhuh
        dffghjjk kirjoitti:

Et tietenkään tunne kristinuskoa - jos olisit oikeasti uskossa Jeesukseen Kristukseen, et pystyisi puhumaan noin Kaikkivaltiaasta.

Kaikkivaltias :D Satukirjan räpeltäjä.

• cfghjkl
        huhhhuh kirjoitti:

Kaikkivaltias :D Satukirjan räpeltäjä.

Todistit juuri väitteeni todeksi, kiitos tästäkin. :D

• dffghjjk kirjoitti:

Mahtavaa ajattelua. Jos ei ole uskomassa, ei voi tuntea kristinuskoa. Keskustele tässä sitten noiden kaa...

• Luomakunta on siitä ovela sana, että sille ei oikeastaan ole synonyymia. Veikkaisin että Niinistö käytti sanaa lähinnä siksi.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Mahtavaa ajattelua. Jos ei ole uskomassa, ei voi tuntea kristinuskoa. Keskustele tässä sitten noiden kaa...

Jos siis ei ole muslimi, ei voi tuntea islamiakaan.

Jostain syystä eräät kristityt esiintyvät täällä silti islamin huipputuntijoina.

Jotenkin tuo kahdella korttipakalla pelaaminen ei vaan nappaa...

• dfghjkk

Luomakunta on siitä ovela sana, että sille ei oikeastaan ole synonyymia. Veikkaisin että Niinistö käytti sanaa lähinnä siksi.

Luovuta jo Repe, veikkauksesi meni taas pieleen...

Niinistö kuuluu uskoviin ja siksi sana luomakunta ääntyy häneltä kuin itsestään.

Ateisti EI KOSKAAN käyttäisi tuota sanaa - saatikka, että toivottaisi Jumalan Siunausta koko Suomen kansalle! :D

• dfghhjjk

Jos siis ei ole muslimi, ei voi tuntea islamiakaan.

Jostain syystä eräät kristityt esiintyvät täällä silti islamin huipputuntijoina.

Jotenkin tuo kahdella korttipakalla pelaaminen ei vaan nappaa...

Koita nyt edes vähän skarpata ruutipää!

Tuo islamin tuonti tähän keskusteluun vaikuttaa aika ontuvalta ja kaukaa haetulta.

• dfghjkk kirjoitti:

Luovuta jo Repe, veikkauksesi meni taas pieleen...

Niinistö kuuluu uskoviin ja siksi sana luomakunta ääntyy häneltä kuin itsestään.

Ateisti EI KOSKAAN käyttäisi tuota sanaa - saatikka, että toivottaisi Jumalan Siunausta koko Suomen kansalle! :D

Niinistöä ei varmaan kukaan ole väittänyt ateistiksi, joten tuuleen huidot.

Mikä siis on luomakunta-sanan synonyymi?

• LogiikkasiSurkeaa

EI TIETENKÄÄN voi tuntea Jeesusta ja Isää, jos ei ole heidän kanssaan tekemisissä - sehän on ihan loogista; Ethän tunne ketään muutakaan jos et ole ikinä hänen kanssaan missään tekemisissä.

• dfghhjjk kirjoitti:

Koita nyt edes vähän skarpata ruutipää!

Tuo islamin tuonti tähän keskusteluun vaikuttaa aika ontuvalta ja kaukaa haetulta.

>Tuo islamin tuonti tähän keskusteluun vaikuttaa aika ontuvalta ja kaukaa haetulta.

Varmasti sinusta, koska kaksi korttipakkaasi ovat taas käyttövalmiit.

• LogiikkasiSurkeaa kirjoitti:

EI TIETENKÄÄN voi tuntea Jeesusta ja Isää, jos ei ole heidän kanssaan tekemisissä - sehän on ihan loogista; Ethän tunne ketään muutakaan jos et ole ikinä hänen kanssaan missään tekemisissä.

En minä tietenkään voi olla sinun pääsi pörinöitten kanssa tekemisissä. Vielä ei ole keksitty laitetta joka sen mahdollistaisi.

• dfghj

Niinistöä ei varmaan kukaan ole väittänyt ateistiksi, joten tuuleen huidot.

Mikä siis on luomakunta-sanan synonyymi?

Itsehän juuri väitit, ettei luomakunta- sanalle ole synonyymiä, mutta kyllä minusta esim koko universumi ja koko globaali maailma-sanat ovat juuri näitä ateistien (kuten Halosen) mielisanoja. Joten väärässä olit taas.

• ghjkljkl

>Tuo islamin tuonti tähän keskusteluun vaikuttaa aika ontuvalta ja kaukaa haetulta.

Varmasti sinusta, koska kaksi korttipakkaasi ovat taas käyttövalmiit.

Mistä korteista oikein puhuit? En omista muita kortteja kuin luottokortteja, mutta tuskin niistä tässä tapauksessa oli kyse? :D

• fghjklöö

En minä tietenkään voi olla sinun pääsi pörinöitten kanssa tekemisissä. Vielä ei ole keksitty laitetta joka sen mahdollistaisi.

Sitten kyllä ihmettelet, kun minun ja muiden miljardejen kristittyjen "pään pörinät" muuttuvat todeksi!

• fghjklöö kirjoitti:

Sitten kyllä ihmettelet, kun minun ja muiden miljardejen kristittyjen "pään pörinät" muuttuvat todeksi!

Sellaisia kristittyjä, joiden päässä pörisevät "Jeesus" ja "Pyhä henki" päivät pääksytysten, ei todellakaan ole maailmassa miljardeja, ei lähimainkaan edes yhtä miljardia. Eivätkä ne pörinät koskaan muutu todeksi, vaan pysyvät päissänne kunnes Tuoni kutsuu. Toki jotkut tulevat järkiinsäkin, good for them.

Todennäköisyyttä profetiallesi pidän siis nollana ilman edes pilkku jotakin.

• dfghj kirjoitti:

Itsehän juuri väitit, ettei luomakunta- sanalle ole synonyymiä, mutta kyllä minusta esim koko universumi ja koko globaali maailma-sanat ovat juuri näitä ateistien (kuten Halosen) mielisanoja. Joten väärässä olit taas.

Raamattu ei tunne universumia vaan vain maan, kuun, auringon ja joukon taivaankanteen kiinnitettyjä tähtiä.

Luomakunta tarkoittaa tätä planeettaa, koska raamatun mukaan muita ei ole.

>koko globaali maailma

Näytäpä yksikin lainaus jossa sivistynyt ihminen on puhunut "globaalista maailmasta" muuten kuin lipsahduksena. Koko sanaparihan on tolkuton, kun se tarkoittaa suomeksi "maapallonlaajuista maailmaa".

En siis ollut väärässä nytkään. Sitäkö tämä palstailu sinulle on – oikeassa olemisen pakkoa?

Aika kepeästi muuten nimittelet Halostakin ateistiksi. Ja samalla julistat siihen tapaan, että jopa miljardit kristityt odottavat Jeesuksen paluuta.

Kaksi korttipakkaa, eivätkä ne ole luottokortteja.

• dfghjkl

Raamattu ei tunne universumia vaan vain maan, kuun, auringon ja joukon taivaankanteen kiinnitettyjä tähtiä.

>koko globaali maailma

Näytäpä yksikin lainaus jossa sivistynyt ihminen on puhunut "globaalista maailmasta" muuten kuin lipsahduksena. Koko sanaparihan on tolkuton, kun se tarkoittaa suomeksi "maapallonlaajuista maailmaa".

En siis ollut väärässä nytkään. Sitäkö tämä palstailu sinulle on – oikeassa olemisen pakkoa?

Aika kepeästi muuten nimittelet Halostakin ateistiksi. Ja samalla julistat siihen tapaan, että jopa miljardit kristityt odottavat Jeesuksen paluuta.

Olen kuullut Haloskan käyttävän juuri tuota sanontaa ja ihmetellyt sitä itsekin, mutta minkäs minä sille voin. Sitäpaitsi Haloska on itse sanonut olevansa ateisti, joten turhaan siinä voihkit!

Jo vain useat, aivan lukemattomat miljardit ihmiset odottavat sitä, kun Herra Jeesus tempaa omansa hääjuhliin - sekä maan alla (kuolleet), että maan päällä olevat ihmiset Hän tempaa, myös pienet lapset pääsevät mukaan, joilla ei ole vielä ymmärrystä oikeasta tai väärästä.

• ffgghhj

>koko globaali maailma

<<<<Raamattu ei tunne universumia vaan vain maan, kuun, auringon ja joukon taivaankanteen kiinnitettyjä tähtiä.
        Luomakunta tarkoittaa tätä planeettaa, koska raamatun mukaan muita ei ole.>>>>

Olet väärässä, Raamatun mukaan Paavali temmattiin noin vuoden 40 vaiheilla KOLMANTEEN taivaaseen, hän pääsi sisälle paratiisiin ja kuuli taivaallista puhetta, josta hän ei sen enempää saa puhua. "Kolmas taivas" on vaikeaselkoinen asia.

Noihin aikoihin taivaan ajateltiin jakautuvan sfääreihin, joko kolmeen tai seitsemään. Ilmeisesti Paavali tarkoittaa, että hänet tempaistiin aivan korkeimpaan taivaaseen, aina Herran istuimen eteen. Tästä hän ei kuitenkaan suostu puhumaan mitään.

Ja sitten on vielä alaslaskeutuva Uusi Jerusalem:

Uusi Jerusalem on kristinuskon mukaan kaupunki, joka lasketaan taivaasta Jumalan asuinsijaksi ihmisten keskelle uuteen maailmankaikkeuteen (uudet taivaat ja uusi maa).

Uusi Jerusalem lasketaan vasta aivan aikojen lopussa viimeisen tuomion jälkeen. Se on paikka, jossa Kristuksen seuraajat viettävät ikuisuutensa, ja Jumalan lupausten lopullinen täyttymys.

Johanneksen ilmestyksessä on laaja kuvaus Uudesta Jerusalemista 21. luvussa. Raamatussa viitataan Uuteen Jerusalemiin myös Jesajan kirjassa ja Galatalais- sekä Heprealaiskirjeessä.

»Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.

Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."»
        (Ilmestyskirja 21:1-4[2])

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uusi_Jerusalem

• Emme siis tästä lähin edes näyttele yrittävämme keskustella. Tai ainakaan sinä et...

• fghjkkll

Emme siis tästä lähin edes näyttele yrittävämme keskustella. Tai ainakaan sinä et...

Ahas, joko vihelsi ohitse sulla taas? ;)

• KiitosMode

Emme siis tästä lähin edes näyttele yrittävämme keskustella. Tai ainakaan sinä et...

RepeRuutikallo
        2.1.2017 14:08
        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Hehe, etpäs saanut paskojasi näytille, mahtaa varmaa potuttaa - on täällä onneksi vielä modet hommissa!!! ;D

• KiitosMode kirjoitti:

RepeRuutikallo
        2.1.2017 14:08
        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Hehe, etpäs saanut paskojasi näytille, mahtaa varmaa potuttaa - on täällä onneksi vielä modet hommissa!!! ;D

Joo, modet poisti uskonsisaresi tavallistakin älyttömämmän viestin. Minun viestiäni ei tietenkään ole poistettu.:)

• sdfghj

Joo, modet poisti uskonsisaresi tavallistakin älyttömämmän viestin. Minun viestiäni ei tietenkään ole poistettu.:)

Enpä usko, että kukaan uskonsisar niin pahaa kirjoittaisi, että modetkin niitä poistelisi - sinun törkyjuttusi vaan poistettiin ja saisihan niitä muitakin juttujasi poistaa.

Sitäpaitsi mistä muka tiedät, että kirjoittaja oli nimenomaan nainen?

• sdfghj kirjoitti:

Enpä usko, että kukaan uskonsisar niin pahaa kirjoittaisi, että modetkin niitä poistelisi - sinun törkyjuttusi vaan poistettiin ja saisihan niitä muitakin juttujasi poistaa.

Sitäpaitsi mistä muka tiedät, että kirjoittaja oli nimenomaan nainen?

Eipä edelleenkään poistettu minun juttuani, vaan ilmeisesti juuri sinun.

• fghjkkll

Älä kehtaa - mitään paskaa en ole heitellyt, toisin kuin sinä...

• dtfhsdfghsdfh

Samapa tuo mitä yksittäinen ihminen uskoo. Ei edes presidentti voi eikä halua tässä maassa pakottaa ketään muuta ajattelemaan kuten hän.

• ghjklö

No ei tietenkään voi, eikä siitä ole kysekään - Tuomiopäivänä jokainen seisoo tai kaatuu oman Luojansa ja Tekijänsä edessä.

• sdfhgsdfghsdfg

Noin ehkä erään aavikkobeduiinien kansantarukokoelman tulkinnan (joita muuten riittää) mukaan. Reaalimaailmassa ei kukaan moiseen hömpänpömppään ajatuksiaan tuhlaa.

• ainpa
        sdfhgsdfghsdfg kirjoitti:

Noin ehkä erään aavikkobeduiinien kansantarukokoelman tulkinnan (joita muuten riittää) mukaan. Reaalimaailmassa ei kukaan moiseen hömpänpömppään ajatuksiaan tuhlaa.

Siinä tuli kaikkein turhin hömppäkommentti!

• dfghjk
        sdfhgsdfghsdfg kirjoitti:

Se onkin VAIN sinun ajatuksesi, kristinusko on edelleenkin maailman suurin uskonto ja sitten kun Herra Jeesus ilmestyy muuta uskoa ei enää olekaan ja kaikkien maailman ihmisten usko/uskonnottomuus muuttuu näkemiseksi.

• dfghjk kirjoitti:

Se onkin VAIN sinun ajatuksesi, kristinusko on edelleenkin maailman suurin uskonto ja sitten kun Herra Jeesus ilmestyy muuta uskoa ei enää olekaan ja kaikkien maailman ihmisten usko/uskonnottomuus muuttuu näkemiseksi.

>sitten kun Herra Jeesus ilmestyy muuta uskoa ei enää olekaan ja kaikkien maailman ihmisten usko/uskonnottomuus muuttuu näkemiseksi.

Eikös tuossa kohtaa kaikki uskosta osattomat teurasteta mitä verisimmin? Siitä murhaorgiasta moni uskova tuntuu näkevän märkiä unia.

• dfghjk

>sitten kun Herra Jeesus ilmestyy muuta uskoa ei enää olekaan ja kaikkien maailman ihmisten usko/uskonnottomuus muuttuu näkemiseksi.

Eikös tuossa kohtaa kaikki uskosta osattomat teurasteta mitä verisimmin? Siitä murhaorgiasta moni uskova tuntuu näkevän märkiä unia.

Ei ole pakko joutua teuraalle - fiksumpaa olisi ottaa Herra Jeesus vastaan, niin teurastus ja helvetti muuttuisivat kauneimmaksi paratiisiksi ja ikuiseksi onnelaksi.

• dfghjk kirjoitti:

Ei ole pakko joutua teuraalle - fiksumpaa olisi ottaa Herra Jeesus vastaan, niin teurastus ja helvetti muuttuisivat kauneimmaksi paratiisiksi ja ikuiseksi onnelaksi.

Eli olin oikeassa: uskonoppiinne kuuluu lopulta äärimmäinen väkivalta niitä kohtaan jotka sanovat ja ajattelevat väärin. Kenen luulet haluavan ottaa vastaan niin kauhean opin?

• dfghjk

Eli olin oikeassa: uskonoppiinne kuuluu lopulta äärimmäinen väkivalta niitä kohtaan jotka sanovat ja ajattelevat väärin. Kenen luulet haluavan ottaa vastaan niin kauhean opin?

Raamatun Isä Jumala on hyvä ja rakastava niitä ihmisiä kohtaan, jotka pyytävät anteeksi syntejään Hänen Pojaltaan Jeesukselta ja ottavat Hänet elämänsä Herraksi ja joka ei näin tee joutuu ikuiseen tuleen.

Jumala on Kaikkivaltias, joka saa tehdä luoduilleen mitä haluaa - joten eipä meillä ole paljon nokankoputtamista Häntä vastaan. Hän on antanut selvät säännöt ja joka ei tottele, joutuu ikuiseen vaivaan.

Jos te jumalattomat edes vähänkään tietäisitte miten ihanaa on elää Jumalan kanssa, hänen suojaassaan ja rakastavassa varjeluksessaan, ette empisi hetkeäkään, vaan tulisitte juosten Hänen luokseen ja antaisitte pelastaa itsenne, mutta traagisin asia juuri onkin se, että te ette sitä tajua ettekä ylpeyttänne tule Hänen luokseen.

• kummaaahattelua

Mutta eikös esm liikenteessä ole ihan samat alaisuudet!

jos et tottele sääntöjä olet kohta vainaa, miksi siis haluat pysytell' elävien kirjoissa valitsemalla kuuliaisuuden, mutta Jumalaa haluat potkia ulos elostasi vaikka Häntarjoaa ikuista pelastusta?!

• kummaaahattelua kirjoitti:

Mutta eikös esm liikenteessä ole ihan samat alaisuudet!

jos et tottele sääntöjä olet kohta vainaa, miksi siis haluat pysytell' elävien kirjoissa valitsemalla kuuliaisuuden, mutta Jumalaa haluat potkia ulos elostasi vaikka Häntarjoaa ikuista pelastusta?!

Tarjoaminen ilman mitään näyttöä tuotteesta on yhtä tyhjän kanssa.

• dfghjk kirjoitti:

Raamatun Isä Jumala on hyvä ja rakastava niitä ihmisiä kohtaan, jotka pyytävät anteeksi syntejään Hänen Pojaltaan Jeesukselta ja ottavat Hänet elämänsä Herraksi ja joka ei näin tee joutuu ikuiseen tuleen.

Jumala on Kaikkivaltias, joka saa tehdä luoduilleen mitä haluaa - joten eipä meillä ole paljon nokankoputtamista Häntä vastaan. Hän on antanut selvät säännöt ja joka ei tottele, joutuu ikuiseen vaivaan.

Jos te jumalattomat edes vähänkään tietäisitte miten ihanaa on elää Jumalan kanssa, hänen suojaassaan ja rakastavassa varjeluksessaan, ette empisi hetkeäkään, vaan tulisitte juosten Hänen luokseen ja antaisitte pelastaa itsenne, mutta traagisin asia juuri onkin se, että te ette sitä tajua ettekä ylpeyttänne tule Hänen luokseen.

Usko sinä nyt lopultakin, että minä en usko jumalaan, joka muka on toisaalta äärimmäisen rakastava ja toisaalta hirvittävän väkivaltainen. Sellaista ei voi olla ja piste. Ja juuri sellainen teidän jumalaversionne on, vaikka varmaan koetat kohta taas selittää mustan valkoiseksi.

En myöskään halua semmoista hyvänolontunnetta, jonka kääntöpuoli on miljardien kärventyminen ikuisessa vartaassa – jota tietenkään ei ole, mutta ainakin ajatuksena. Jopa sellaistenkin, jotka eivät koskaan ole tehneet kenellekään mitään pahaa.

• dddfhjkk

Usko sinä nyt lopultakin, että minä en usko jumalaan, joka muka on toisaalta äärimmäisen rakastava ja toisaalta hirvittävän väkivaltainen. Sellaista ei voi olla ja piste. Ja juuri sellainen teidän jumalaversionne on, vaikka varmaan koetat kohta taas selittää mustan valkoiseksi.

En myöskään halua semmoista hyvänolontunnetta, jonka kääntöpuoli on miljardien kärventyminen ikuisessa vartaassa – jota tietenkään ei ole, mutta ainakin ajatuksena. Jopa sellaistenkin, jotka eivät koskaan ole tehneet kenellekään mitään pahaa.

"Jopa sellaistenkin, jotka eivät koskaan ole tehneet kenellekään mitään pahaa."

KAIKKI ihmiset ovat pahoja, sillä jokaisella meistä on syntiluonto.

Ei ole ollut olemassa, eikä tule ketään muuta täysin viatonta, kuin Jeesus Kristus, joka oli eläessään maan päällä 100 %:sti Jumala ja samalla 100 %:sti ihminen, kuitenkin ilman yhtäkään syntiä - siksi vain Hän oli täydellinen uhri Isälle Jumalalle.

• ddffgghjj

Tarjoaminen ilman mitään näyttöä tuotteesta on yhtä tyhjän kanssa.

Et ole Hänen tuotteestaan ollut kiinnostunut, siksi sinun elämäsi on yhtä tyhjän kanssa, ennenkuin otat Hänet elämääsi.

• dddfhjkk kirjoitti:

"Jopa sellaistenkin, jotka eivät koskaan ole tehneet kenellekään mitään pahaa."

KAIKKI ihmiset ovat pahoja, sillä jokaisella meistä on syntiluonto.

Ei ole ollut olemassa, eikä tule ketään muuta täysin viatonta, kuin Jeesus Kristus, joka oli eläessään maan päällä 100 %:sti Jumala ja samalla 100 %:sti ihminen, kuitenkin ilman yhtäkään syntiä - siksi vain Hän oli täydellinen uhri Isälle Jumalalle.

>KAIKKI ihmiset ovat pahoja, sillä jokaisella meistä on syntiluonto.

Meidän tavallisten ja normaalien ihmisten mielestä on todellakin olemassa lähimmäisiä, joista ei kohtuullisesti ajatellen pysty sanomaan mitään pahaa ja jotka aina ovat yrittäneet tehdä hyvin ja oikein. Olen huomannut ajattelevani, että oma äitini on tällainen, tai oli ennen sairastumistaan. Jeesus ei häntä kuitenkaan kiinnosta, joten oppisi mukaan hän kärventyy Helvetissä.

Joten pidäpä tunkkisi.

• ddffgghjj kirjoitti:

Et ole Hänen tuotteestaan ollut kiinnostunut, siksi sinun elämäsi on yhtä tyhjän kanssa, ennenkuin otat Hänet elämääsi.

Mitä sinä Helvetin vatipää kuvittelet minun elämästäni tietäväsi? Anteeksi loukkaus, mutta sinä aloitit – ja paljon rumemmalla.

• gghjklöl

Mitä sinä Helvetin vatipää kuvittelet minun elämästäni tietäväsi? Anteeksi loukkaus, mutta sinä aloitit – ja paljon rumemmalla.

Anteeksi vaan, mutta millä rumalla sanalla minä sinua loukkasin?

No enhän minä tiedä mitään muuta kuin sen, että et usko Jeesukseen, etkä Hänen Isäänsä ja pilkkaat ja häpäiset Jumalaa, joka on meille uskoville NIIIN rakas - Kaikki kaikessa...

• höpönassu_______
        gghjklöl kirjoitti:

No enhän minä tiedä mitään muuta kuin sen, että et usko Jeesukseen, etkä Hänen Isäänsä ja pilkkaat ja häpäiset Jumalaa, joka on meille uskoville NIIIN rakas - Kaikki kaikessa...

Voi että ku söpööööööö!!!!
        Vai että hän on teille niin ihq! Iiiiik!

• Joojooooo
        höpönassu_______ kirjoitti:

Voi että ku söpööööööö!!!!
        Vai että hän on teille niin ihq! Iiiiik!

Älä pilkkaa - en kai tässä kukaan haluaisi nimitellä toisiaan, mutta joskus vaan hattu höyryy ja sappi kiehuu!

• höpönassu_______
        Joojooooo kirjoitti:

Älä pilkkaa - en kai tässä kukaan haluaisi nimitellä toisiaan, mutta joskus vaan hattu höyryy ja sappi kiehuu!

Eikai se ole pilkkaamista jos sanoo sitä söpöksi?

• gghjklöl kirjoitti:

>Anteeksi vaan, mutta millä rumalla sanalla minä sinua loukkasin?

Heh, kokonaisen ruman lauseenhan sinä päästit etkä vain sanaa. Tietenkään en ole siitä oikeasti moksiskaan kun en ole mikään prinsessanherkkä uskovainen, mutta tuollainen kielenkäyttö ei todellakaan kuulu sivistyneisiin käytöstapoihin, jos olet sellaisista joskus kuullut.

"Jumalan häpäisy" on ajatuksenakin täysin järjetön – miten äärettömän voimakasta olentoa muka voisi häpäistä? Ilmeisesti järjettömät ajatukset ovat sinulle NIIIN rakkaita...

• dffghjkll

Heh, kokonaisen ruman lauseenhan sinä päästit etkä vain sanaa. Tietenkään en ole siitä oikeasti moksiskaan kun en ole mikään prinsessanherkkä uskovainen, mutta tuollainen kielenkäyttö ei todellakaan kuulu sivistyneisiin käytöstapoihin, jos olet sellaisista joskus kuullut.

"Jumalan häpäisy" on ajatuksenakin täysin järjetön – miten äärettömän voimakasta olentoa muka voisi häpäistä? Ilmeisesti järjettömät ajatukset ovat sinulle NIIIN rakkaita...

Jahas enpä ollut sitten minä asialla, koska en ole hävyttömyyksiä täällä kellekään huudellut...

• gghjkkll

<<<<"Jumalan häpäisy" on ajatuksenakin täysin järjetön – miten äärettömän voimakasta olentoa muka voisi häpäistä?>>>>

Jos tuntisit Raamattua yhtään, tietäisit, miten Jumalalta palo hihat täydellisesti Israelin kansalle, kun ne palvoi sitä kultaista kantturaa - Ja Jumalan tuli poltti ne porukat.

• gghjkkll kirjoitti:

<<<<"Jumalan häpäisy" on ajatuksenakin täysin järjetön – miten äärettömän voimakasta olentoa muka voisi häpäistä?>>>>

Jos tuntisit Raamattua yhtään, tietäisit, miten Jumalalta palo hihat täydellisesti Israelin kansalle, kun ne palvoi sitä kultaista kantturaa - Ja Jumalan tuli poltti ne porukat.

Tosin koko tarina on täyttä satua.

• gghhjkll

Tosin koko tarina on täyttä satua.

Etkö voisi vaihtaa kipaletta, kyllästyttää hiivatisti tuo sama biisi..

• gghhjkll kirjoitti:

Etkö voisi vaihtaa kipaletta, kyllästyttää hiivatisti tuo sama biisi..

Toki. Heti saman tien kun lakkaatte väittämästä satuja tosiksi. Tehkää se jo tänään, niin näette ihmeen.

• ghjklööä

Toki. Heti saman tien kun lakkaatte väittämästä satuja tosiksi. Tehkää se jo tänään, niin näette ihmeen.

Miksi sitten hillut alvariinsa täällä "satujen palstalla", jos ei seura kiinnosta, niin nekku menosuuntaan - kiitos.

• ghjklööä kirjoitti:

Miksi sitten hillut alvariinsa täällä "satujen palstalla", jos ei seura kiinnosta, niin nekku menosuuntaan - kiitos.

En ole täällä todellakaan seuraa hakemassa, vaan puhumassa järkeä höperyyden autiomaassa.;)

• Kerro, kerro, kuvastin...

• fygjoöipÖo

En ole täällä todellakaan seuraa hakemassa, vaan puhumassa järkeä höperyyden autiomaassa.;)

"Olet jakamassa Järkeä"???

Jumala nauraa sinun järjettömyyksillesi, sillä Hänen ajatuksensa ovat yhtä korkeat, kuin taivas on maasta, verrattuna sinun tai kenenkään muunkaan "järkijuttuihin".

• fygjoöipÖo kirjoitti:

"Olet jakamassa Järkeä"???

Jumala nauraa sinun järjettömyyksillesi, sillä Hänen ajatuksensa ovat yhtä korkeat, kuin taivas on maasta, verrattuna sinun tai kenenkään muunkaan "järkijuttuihin".

Kiva jos saan Jumalan nauramaan. Sinä saanet Hänet paremminkin itkemään.

• ffghkllö

Kiva jos saan Jumalan nauramaan. Sinä saanet Hänet paremminkin itkemään.

Eipä Jumala itke minun tähteni ainakaan surusta, koska olen hänen kultamurunsa. ;)

• PasiToivonen

>>Ei ole ollut olemassa, eikä tule ketään muuta täysin viatonta, kuin Jeesus Kristus, joka oli eläessään maan päällä 100 %:sti Jumala ja samalla 100 %:sti ihminen, kuitenkin ilman yhtäkään syntiä - siksi vain Hän oli täydellinen uhri Isälle Jumalalle. >>

Abortoidut sikiötkin joutuvat sitten helvettiin...

• fghjkll

Voi voi, eihän toki niin tapahdu - Eihän mitkään lapset joudu helvettiin, sillä heillä ei ole vielä tietoa hyvästä eikä pahasta.

• KTS--

Missäs iässä sitä sitten tullaan helvettikelpoiseksi?

• gghjklöl
        KTS-- kirjoitti:

Missäs iässä sitä sitten tullaan helvettikelpoiseksi?

Sitten kun tunnistaa hyvän ja pahan.

• gghjklöl kirjoitti:

Sitten kun tunnistaa hyvän ja pahan.

Siis sinun määritelmiesi mukaan tunnistaa. Tasa-arvoinen avioliitto on erittäin paha, homoseksuaalisuus yhtä paha. Sananvapaus on paha, uskonnonvapaus on paha, ajatuksenvapaus on paha – paitsi jos valitsee kaikista sen yhden ainoan oikean vaihtoehdon, joka on hyvä. On sinä lapsukaisen oltava tarkkana.

• fdfhjkkll

Siis sinun määritelmiesi mukaan tunnistaa. Tasa-arvoinen avioliitto on erittäin paha, homoseksuaalisuus yhtä paha. Sananvapaus on paha, uskonnonvapaus on paha, ajatuksenvapaus on paha – paitsi jos valitsee kaikista sen yhden ainoan oikean vaihtoehdon, joka on hyvä. On sinä lapsukaisen oltava tarkkana.

Jumala on kirjoittanut jokaisen ihmisen sieluun, tiedon hyvästä ja pahasta.

Jos ihmisellä on vaan pyrkimys hyvyyteen, totuuteen ja puhtauteen, Jumala näkee sen ja ilmestyy hänelle - jolloin ihmisen tehtäväksi jää ainostaan pyyttää syntejään anteeksi Jeesukselta, tehdä parannus ja ottaa Hänet elämäänsä.

• KTS--

Ja Sauli sanoi myös että EU:ta tarvitaan enemmän kuin koskaan!

HYVÄ!

• jokukestää

euu hajoaa ja ruutikallo hajoaa vain Jeesus kestää!

ruuutimitalta kysyn että mitä ihmettä sinä täällä sekoilet kun et kert amihinkään usko itsesi lisäksi!!??

tee nyt kerran oman uskosi teko ja häivy täältä ikiajoiksi, olet jo uskosi tunnustanut, kiitos ja hyvästi!

• gghjkkl

Niin - sitä minäkin ihmettelen joka ikinen päivä, että miks nämä Ruutikallo ja KTS ym käy täällä flaidaamassa uskisten kanssa jatkuvalla syötöllä - ja aina pitää sanoa se viimöne sana, vaikka olis miten ääliömäinen örähdys!

Heitä ei muka Raamatun/uskon asiat kiinnosta, mutta silti aina riekkuvatten täällä meijän harmiksi - MIKSI???

• KTS--
        gghjkkl kirjoitti:

Niin - sitä minäkin ihmettelen joka ikinen päivä, että miks nämä Ruutikallo ja KTS ym käy täällä flaidaamassa uskisten kanssa jatkuvalla syötöllä - ja aina pitää sanoa se viimöne sana, vaikka olis miten ääliömäinen örähdys!

Heitä ei muka Raamatun/uskon asiat kiinnosta, mutta silti aina riekkuvatten täällä meijän harmiksi - MIKSI???

Minä puhun vain omasta puolestani ja Raamatun/uskon asiat KIINNOSTAVAT varsinkin siitä lähtien, kun uudestisynnyin Kristuksen lapseksi.
        Erikseen on sitten muutamat trollit ja laitalaiset, joita ei tuolla tosielämässä näy mutta pesiytyneet nettiin.

• PahojaHetelmiä
        KTS-- kirjoitti:

Minä puhun vain omasta puolestani ja Raamatun/uskon asiat KIINNOSTAVAT varsinkin siitä lähtien, kun uudestisynnyin Kristuksen lapseksi.
        Erikseen on sitten muutamat trollit ja laitalaiset, joita ei tuolla tosielämässä näy mutta pesiytyneet nettiin.

Älä höpsi, sinähän ole muslimi ja kaiken pahan kannattaja - uskova et ole ainakaan tähän saakka ollut.

• "Presidenttimme toivotti Jumalan siunausta "

Sauli onkin vauvana kastettu, toisin kuin useimmat helluntailaiset.
      Onhan toki lapsikasteet vähitellen tulossa myös helluntaiherätykseen.

• jamissävietätiäisyytesi

no niin milloinkas se pekun vavakaste mahtaa alkaa tulla ilmoille!

voi sunuakin raukkaa mihin tuhaat elosi.

• 4y7

Sikäli huvittavaa että alkuteksteissä ei ole jumala-sanaa.

• fghjkjlk

Mitä IHMETTÄ oikein sekoilet???

Kyllä Jumala - sana on kaikkialla alkuteksteissä tietenkin, tuollaisen höpötyksen pistän pahan ja tietämättömän jumalattomuuden piikkiin.

• Sauli on kokokansan presidentti.

• okmmko

kaikki presidentit ovat koko kansan presidenttejä, halusi tai ei.

• fghjkllöö

Niin Sale on kaikkien pressa - toisin kun Halonen oli vaan lesbojen, homojen, kommarien ja maahanmuuttajien pressa.

• okmmko
        fghjkllöö kirjoitti:

Niin Sale on kaikkien pressa - toisin kun Halonen oli vaan lesbojen, homojen, kommarien ja maahanmuuttajien pressa.

Toistan:

• gghhjkll
        okmmko kirjoitti:

Toistan:

Oletko papukaija, kun toistelet kokoajan lauseitasi, häh?

• Vaulikki

Jumala siunatkoon Saulia ja antakoon hänelle runsaasti viisautta!
      Saulia on myös siunattu viisaalla puolisolla.
      Kiitos siitä Jumalalle!

• Jumala__

Ole hyvä vaan.

• beethooven

Kiva että tyhmemmät tai aiaakin huonommat koulumenestyjät myös voivat pärjätä suomessa nykyään. Kannatan semmoista peliä.

• PasiToivonen

Kohta joku neropatti varmaan huomauttaa että "ei saa toivottaa Jumalan siunausta". Pakanallista.

Kaikki muukin on kiellettyä, niin miksi ei myös Jumalan siunauksen toivottaminen.

• muutvaan

Täysin mitääsanomatonta opetusta. Helluntalaisten opetus rajoittuu vai muutamaan sanaan ja lauseeseen, joita toistetaa ja sen sanotaan riittävää. Ja jos ei niitä hoe tarpeeksi usein ja kovalla kiihkolla, joutuu helvettiin, mutta ei itse vaan naapuri. Mieliaihe, muut helvettiin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3784
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2607
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1922
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1888
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1785
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1666
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1512
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1488
    Aihe