Muistakaa sitten ateistit että hävitätte sen raamatun asianmukaisesti. Väärin käsiteltynä nimittäin se palaa muuten vielä kiertoon. Hihhulit tunnetusti tonkivat jätepaperilaatikoita kun he etsivät sellaista luettavaa mitä se eivät saa itse ostaa ja kuvittelevat että kukaan ei ole illan hämärässä heitä näkemässä.
Raamattu on ongelmajätettä ja siihen pitää suhtautua siten. Se tulee hävittää niin että se ei päädy hihhulien tai lasten käsiin missään tapauksessa.
Kevätsiivous kirjahyllyssä
12
177
Vastaukset
Tietysti tehokkain tapa hillitä jäteongelmaa on ehkäistä jätteen muodostuminen - älä siis koskaan edes hanki Raamattua! No heko heko. Miksipä Raamattu ei kävisi fiktiosta siinä missä Tolkienkin. Noh, itselleni kolahtaa parhaiten tietokirjallisuus, ja jätän fiktionkin väliin.
- köyhätyötön
Minä käytän sätkäpaperina. Kun rahat on loppu, käyn kauppojen takaovilla keräämässä tuhkiksista natsoja, (myyjät kiireissään jättävät pitkiä jämiä, kun on tiukka työtahti) avaan ne ja käärin niistä sätkiä raamatunlehtiin. Ne ovat sopivan ohutta ja laadukasta paperia.
- myrkyllinen.raamattu
Raamattu on tosiaan hyvää sätkäpaperia mutta pitää muistaa että painomuste mitä raamatun painamiseen käytetään aiheuttaa hallusinaatioita. Joka ei tietenkään eräitä haittaa laisinkaan.
Vain barbaarit hävittävät kirjoja. Minulla on useita Raamattuja samalla hyllyllä Kalevalan ja Koraanin kanssa. Lutterin Sidottu ratkaisuvaltakin on jäänyt hyllyyn, kun laitoin suurimman osan omistamastani hengellisestä kirjallisuudesta kirppiksen kautta kiertoon.
Juuri näin. Raamattu on ihan kulttuurihistorian kannalta kiinnostava, vaikkapa siksi että yllättävän moni arkipäivän sanonta on Raamatusta peräisin. Oman huushollin hyllyssä on kaksi viimeisintä suomennosta ja englantilainen pokkaripainos.
- HihhuliHelsingissä
Ei, ei. Otan vastaan hyväkuntoisen 33/38 käännöksen. Vastaa jos sellainen rasittaa kirjahyllyssäsi, niin tulen jostain hakemaan.
- HihhuliHelsingissä
Myös King James -käännös käy.
- HihhuliHelsingissä
Tää pyyntö on ihan oikeesti. Jos se tosiaan on jollain riesana, niin otan mielihyvin vastaan. Olen köyhä pieneläkeläinen, ja kierrätyshän on tätä päivää muutenkin.
- epiphaniuseikirj
HihhuliHelsingissä kirjoitti:
Tää pyyntö on ihan oikeesti. Jos se tosiaan on jollain riesana, niin otan mielihyvin vastaan. Olen köyhä pieneläkeläinen, ja kierrätyshän on tätä päivää muutenkin.
Tuolta esim löytyy useampaakin käännöstä ihan ilmaiseksi luettavaksi. Vaikka mukavampihan se tietysti on silmille kirjaa tuijottaa kuin ruutua.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - HihhuliHelsingissä
epiphaniuseikirj kirjoitti:
Tuolta esim löytyy useampaakin käännöstä ihan ilmaiseksi luettavaksi. Vaikka mukavampihan se tietysti on silmille kirjaa tuijottaa kuin ruutua.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleKiitos vaan, mulla on tuo ja muitakin nettiraamattuja käytössä, mutta haluaisin myös paperisena.
Pitänee hinautua kirjakauppaan. - Bluubluu
HihhuliHelsingissä kirjoitti:
Kiitos vaan, mulla on tuo ja muitakin nettiraamattuja käytössä, mutta haluaisin myös paperisena.
Pitänee hinautua kirjakauppaan.Minulla on vanha raamattu jonka kannet ovat irtonaiset ja hauraat.
Ikää en tiede mutta se on painettu kaunokirjoitusta muistuttavalla fontilla ja siinä käytetään myös esimerkiksi x kirjainta sanoissa.
- Hehehehehejuuu
Kukas se sanoikaan että kansamme moraali madaltuu madaltumistaan aina lopun päivään saakka?
Se muuten taisi olla Jyri, ja kas, oikeassahan tuo taas oli, hehehe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861739Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171091Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981046Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146779Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs50695- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671