Pikkutyttö kaatoi teismin yhdellä kysymyksellä

HyvästiTeismi

Yksi viaton kysymys pikkutytöltä osoitti jumaluuksien olemassaolemattomuuden. "Miksi jumala ei tee mitään maailman pahuudelle jos kerran on kaikkivaltias?"

Tietenkin koska jumala ei voi olemattomana tehdä yhtään mitään joten maailman pahuus ei ole sen korjattavissa.

49

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Biibeliäkanstiitsiigata

      Pikku tyttö parka on kasvanut ateistikodissa ja siksi hän kärsii kun ei saa vanhemmiltaan päteviä vastauksia elämän suurii kysymyksiin joihin Raamattu antaa täysin tyydyttävät tyydyttävät vastaukset.

      Nyt tytön vaanhempien kannattaisi ottaa nöyrästi Raamattu esille siellä kerrotaan se että kuinka virheettömään maailmaan ilmaantui ensi kerra pahuutta ja sitten siellä kerrotaan se että kuinka kauan Jumala antaa pahuuden jatkua ja sitten siellä kerrotaan se että miten pahuus loppuu.

      Jumala ei todellakaan anna phuuden jatkua loputtomasti, ja Raamatussa onkin paljon malliesimerkkejä siitä kuinka Jumala hävitti pahoja jotta me osaisimme kartaa samanlaista pahuutta.

      Siellä kerrotaan mm. se kuinka Jumala tuhosi tulella Sodoman ja Gomorran kaupungit homostelun vuoksi sillä se on luonnotonta.

      Kas tässä se kerrotaan: "Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta,
      25 ja hävitti nämä kaupungit ynnä koko lakeuden sekä kaikki niiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvullisuuden.
      26 Ja Lootin vaimo, joka tuli hänen jäljessään, katsoi taaksensa, ja niin hän muuttui suolapatsaaksi.
      27 Aabraham nousi varhain aamulla ja meni siihen paikkaan, jossa hän oli seisonut Herran edessä,
      28 katseli Sodomaan ja Gomorraan päin ja yli koko lakeuden, ja katso, maasta nousi savu niinkuin pätsin savu."

      Ja koska me luterilaiset suomalaiset olemme tänä päivänä ihan yhtä typeriä kuin sodomalaiset ja niin meille käy sitten näin, eli pahuus lopetetaan koko maailmasta kertalaakilla:

      "Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,"

      Tässä olikin sitten oivallinen vastaus tyttöselle. Toivottavasti hän on vanhempiaan viisaampi ja lukee itse Raamattua hyvin huolellisesti pyrkien ymmärtämään sitä, toisin kuin ne ateistihomofanittajat jotka lukevat Raamattua sillä mielellä että eivät vain vahingossakaan ymmärtäisi siitä yhtä ainoata sanaa.

      • kaikkivaltias

        "Jumala ei todellakaan anna phuuden jatkua loputtomasti, ja Raamatussa onkin paljon malliesimerkkejä siitä kuinka Jumala hävitti pahoja jotta me osaisimme kartaa samanlaista pahuutta. "

        Mutta kun ei mikään osa selityksestäsi muuta sitä, että ei kaikkivaltiaan Jumalan olisi alunperinkään tarvinut päästää pahuutta maailmaan. Vaatii aikamoista mentaalista ja verbaalista akrobatiaa luoda illuusio siitä, että Jumalan olemassaolo, kaikkivoipaisuus ja hyväntahtoisuus olisivat jotenkin sovitettavissa yhteen. Eivät ne ole. Kaikkivaltias voi määritelmällisesti tehdä mitä tahansa, ja jos kaikkivaltias Jumala olisi olemassa, maailma olisi viimeistä piirtoa myöten sellainen kuin hän haluaa sen olevan. Tai no, toki kaikkivaltias Jumalakin voisi olla sne verran välinpitämätön ettei vaan viitsi tehdä maailmasta mieleistään, mutta tämäkään vaihtoehto ei taida istua kovin hyvin kristinuskoon.


      • kaikkivaltias kirjoitti:

        "Jumala ei todellakaan anna phuuden jatkua loputtomasti, ja Raamatussa onkin paljon malliesimerkkejä siitä kuinka Jumala hävitti pahoja jotta me osaisimme kartaa samanlaista pahuutta. "

        Mutta kun ei mikään osa selityksestäsi muuta sitä, että ei kaikkivaltiaan Jumalan olisi alunperinkään tarvinut päästää pahuutta maailmaan. Vaatii aikamoista mentaalista ja verbaalista akrobatiaa luoda illuusio siitä, että Jumalan olemassaolo, kaikkivoipaisuus ja hyväntahtoisuus olisivat jotenkin sovitettavissa yhteen. Eivät ne ole. Kaikkivaltias voi määritelmällisesti tehdä mitä tahansa, ja jos kaikkivaltias Jumala olisi olemassa, maailma olisi viimeistä piirtoa myöten sellainen kuin hän haluaa sen olevan. Tai no, toki kaikkivaltias Jumalakin voisi olla sne verran välinpitämätön ettei vaan viitsi tehdä maailmasta mieleistään, mutta tämäkään vaihtoehto ei taida istua kovin hyvin kristinuskoon.

        >jos kaikkivaltias Jumala olisi olemassa, maailma olisi viimeistä piirtoa myöten sellainen kuin hän haluaa sen olevan.

        Voihan se ollakin. Eipä ainakaan ole tullut Jumben aika pitkäksi planeettamme spektaakkeleja seuratessa.


      • VoiJyrbäParkaa

        Eli hyväntahtoinen ja rakastava jumala tuhoaa kaikki jotta pahuus ei voittaisi? Ja jyrbän mielestä asiassa ei ole mitään älytöntä?

        Jyrbällä se näyttää riittävän noita fantasioita mailmanlopusta. Ja pikkutytöistä.


      • Potuttaako
        VoiJyrbäParkaa kirjoitti:

        Eli hyväntahtoinen ja rakastava jumala tuhoaa kaikki jotta pahuus ei voittaisi? Ja jyrbän mielestä asiassa ei ole mitään älytöntä?

        Jyrbällä se näyttää riittävän noita fantasioita mailmanlopusta. Ja pikkutytöistä.

        Ekkönä osaa lukea.Loot säästyi ja vain homot ja homofanittajat kuolivat.

        Mikä siinä on että evpoiile ei kelpaa se että pahat hävitettäisiin koska silloinhan pahuus loppuisi kuin seinään.

        Vähän haiskahtaa siltä että evot tietävät olevansa pahoja ja siksi niitä potuttaa.


      • näinsevaanmenee
        Potuttaako kirjoitti:

        Ekkönä osaa lukea.Loot säästyi ja vain homot ja homofanittajat kuolivat.

        Mikä siinä on että evpoiile ei kelpaa se että pahat hävitettäisiin koska silloinhan pahuus loppuisi kuin seinään.

        Vähän haiskahtaa siltä että evot tietävät olevansa pahoja ja siksi niitä potuttaa.

        Ja mitähän pahaa ne kaikki miljoonat ihmiset ja miljardit eläimet olivat tehneet ketkä se teidän kajahtanut jumaluutenne kuulemma hukutti?

        Jos se teitin jumaluus on olemassa ja on kaikkivaltias niin silloin hän on myös syypää kaikkeen pahaan mitä tässä maailmassa tapahtuu. Jos sitä jumaluutta ei ole niin sitten voidaan alkaa etsimään syyllistä muualta, kuten tyypeistä ketkä uskovat olemattomiin jumaluuksiin.


      • Kunkerranvastauson
        näinsevaanmenee kirjoitti:

        Ja mitähän pahaa ne kaikki miljoonat ihmiset ja miljardit eläimet olivat tehneet ketkä se teidän kajahtanut jumaluutenne kuulemma hukutti?

        Jos se teitin jumaluus on olemassa ja on kaikkivaltias niin silloin hän on myös syypää kaikkeen pahaan mitä tässä maailmassa tapahtuu. Jos sitä jumaluutta ei ole niin sitten voidaan alkaa etsimään syyllistä muualta, kuten tyypeistä ketkä uskovat olemattomiin jumaluuksiin.

        Lukisit nyt toope lopultakin edes Gensiksen niin tietäisit sen että vedenpaisumuksessa kuoli vain pahoja ihmisiä.

        Kyllä minusta on edelleenkin oikein se että läpimädät pahikset hävitetään perinpohjin olemassaolosta. Se johtuu siitä olen itse hyvis.
        Pahiksia tietenkin potuttaa uhkaava tuhonsa.

        Mutta koitahan ajatella järkevästi, siis mitä järkeä Jumalalla olisi antaa pahuuden jatkua loputtomiin?
        Luehan nyt Bibliasi niin saat vastauksen siihen että mistä ja miksi pahuus ilmaantui ja milloin ja miten se lakkaa, ettei tarvitsisi koko ajan olla virheellisten luulojen vallassa.


      • hkjkhkhkjhkh
        Kunkerranvastauson kirjoitti:

        Lukisit nyt toope lopultakin edes Gensiksen niin tietäisit sen että vedenpaisumuksessa kuoli vain pahoja ihmisiä.

        Kyllä minusta on edelleenkin oikein se että läpimädät pahikset hävitetään perinpohjin olemassaolosta. Se johtuu siitä olen itse hyvis.
        Pahiksia tietenkin potuttaa uhkaava tuhonsa.

        Mutta koitahan ajatella järkevästi, siis mitä järkeä Jumalalla olisi antaa pahuuden jatkua loputtomiin?
        Luehan nyt Bibliasi niin saat vastauksen siihen että mistä ja miksi pahuus ilmaantui ja milloin ja miten se lakkaa, ettei tarvitsisi koko ajan olla virheellisten luulojen vallassa.

        Olivatko myös sylivauvat pahoja? Miksi eläimien piti kärsiä hukkuessaan? Olivatko nekin pahoja?
        Kertomus Nooan tulvasta on lapsellinen uskonnollinen tarina.

        "Se johtuu siitä olen itse hyvis."
        Et ole. Olet tekopyhä paskapää.


      • PastoriVilleValo
        hkjkhkhkjhkh kirjoitti:

        Olivatko myös sylivauvat pahoja? Miksi eläimien piti kärsiä hukkuessaan? Olivatko nekin pahoja?
        Kertomus Nooan tulvasta on lapsellinen uskonnollinen tarina.

        "Se johtuu siitä olen itse hyvis."
        Et ole. Olet tekopyhä paskapää.

        Eläimet eivät ole kasveja arvokkaapia vaikka nyykyään jotkut pyrkivät inhimillistämään rakkikoiransa kutsen sitä "hän" -ilmaisulla, mutta kun ihmiskunnalla on lupa syödä "kaikkea mikä liikkuu ja elää" sanoo Raamattu joten tapettavahan se on se possu ja varmaan se ehkä vähän sattuukin, kukaties.
        Hukkumiskuolema ei paljoa eroa siitä että teuraalta vedetäänkurkku auki.

        Tietenkää sylivauvat eivät ole ehtineet itse tehdä mitään pahaa mutta Raamatun mukaan he ovat perisyynnin alaisia joten saattavat kuolla pieninä. Tämä kuolema ei ole kuitenkaan ihan yhtä raaka tapahtuma kuin se että evohutsuämmät aborttimurhaavat tahallaan lapsensa omaan kohtuunsa myrkyttämällä ne tai repimällä palasiksi, vai mitä? Tästä liennemme yhtä mieltä.

        Mutta peritystä, siis Aadamilta peritystä synnistä sanotaan kirjassa näin:
        2" Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi," Room 5.

        Raamatun Iso Tietokirja sanoo perisynnistä että Jumala, joka antoi niin enekeleille kuin ihmisillekin tahdonvapauden, päätti antaa ihmiskunnalle kokeilla sitä mitä Aadam halusi, eli toimimista ilman Jumalan opastusta jotta koko ihmiskunta näkisi selvästi ettei siitä hyvää seurannut ja määräajan jälkeen tuo koe lakkautettaisiin ja paluu Eedeniin tapahtuisi tiettyjen vaiheiden kautta.

        Joten kysäisenkin tässä kohdassa sinulta että miltäs tämä maailma näyttää kun ihminen hallitsee toisiansa täällä ilman Jumalaa?
        Valaisen hiukan asiaa tällä:
        "Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".

        ---Siis ymmärsitkös pointin? Tässä saa nyt vertailla Jumalan hallitsemaa maailmaa Siihen Saatanan hallitsemaan jossa me olemme eläneet Aadamista alkaen. Tuo aika on kirjan mukaan loppumassa, eikä olekin hyvä asia?

        Sen jäkeen tapahtuu näin:
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Paha paikka mm. aborttimurhaajille ja asu-seksin harrastajille, vai mitä? Siis melkein kaikille evoille. Eipä ihme että niitä riepoo.


      • kaikkvatiaine

        Absoluuttista pahuutta ei ole olemassa, se on mielipide.


    • javastauson

      "Miksi jumala ei tee mitään maailman pahuudelle jos kerran on kaikkivaltias?"

      Miten määrittelet pahuuden omasta maailmankatsomuksestasi käsin?

      • ettäpäästääneteenpäin

        "Miten määrittelet pahuuden omasta maailmankatsomuksestasi käsin?"

        Miten määrittelet maailmankatsomuksen omasta mielestäsi?


      • vaikkapanäin
        ettäpäästääneteenpäin kirjoitti:

        "Miten määrittelet pahuuden omasta maailmankatsomuksestasi käsin?"

        Miten määrittelet maailmankatsomuksen omasta mielestäsi?

        Vaikkapa, länsimainen naturalismi, itämainen panteismi ja Raamatullinen jumalausko.


      • aikaaeioo

        Pitäisikö sitten nostaa heti kädet ilmaan ja huutaa hallelujaa aamusta aamuun?


      • KazuKa

        Kaikki tarpeeton kärsimys tai kipu. Kuten luonnonmullistuksista aiheutuneet tai pappien raiskaukset.

        "Tarpeellista" kärsimystä tai kipua ovat esimerkiksi rokotukset ja paikaltaan menneen nivelen uudelleenasettaminen.


      • vanha-auto

        puhut paskaa


      • aikaaeioo

        no mitä muuta tehdään kun lopunaika tulee?


      • Epäjumalienkieltäjä

        <<Miten määrittelet pahuuden omasta maailmankatsomuksestasi käsin?>>

        Kressun pitää kysyä tätäkin. Kressusta lapsen raiskaus on paha tai ei-paha riippuen siitä onko raiskaaja tavallinen pedofiili vai pedofiilisaarnaaja. Rappeutunut ateisti ei ymmärrä, että näillä olisi mitään eroa.


      • Olehyvävain
        aikaaeioo kirjoitti:

        Pitäisikö sitten nostaa heti kädet ilmaan ja huutaa hallelujaa aamusta aamuun?

        Minä ottaisin ensin selvää siitä että mitä hallelujaa on suomeksi ennenkuin huutaisin sitä sanaa kertaakaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Halleluja


      • konusavilla
        KazuKa kirjoitti:

        Kaikki tarpeeton kärsimys tai kipu. Kuten luonnonmullistuksista aiheutuneet tai pappien raiskaukset.

        "Tarpeellista" kärsimystä tai kipua ovat esimerkiksi rokotukset ja paikaltaan menneen nivelen uudelleenasettaminen.

        Pappien raiskaukset ? Raiskataanko niitä pappejakin?


    • Kristinuskossa on ongelmansa - kuten toki on muissakin uskonnoissa.

      Ajatus siitä, että Jumala kaikkivaltiaana antaisi koko ajan suuren osan ihmiskunnasta kärsiä, on sairaalloinen. Joko Jumala ei ole kaikkivaltias tai sitten hän on julma. Tai, häntä ei ole. Voi toki olla niinkin, että Jumalaksi määrittelemämme olento on toisenlainen kuin kuvitellaan.

      • En kutsuisi informoinniksi sitä joutavaa häiriköintiä, mitä harrastat. Ilmoitin viestisi heti poistoon. Tekisi mieli ilmoittaa myös nikkisi asiattomaksi.


      • dfdhdhfdh

        Se on IHMINEN joka kaiken pahan aiheuttaa. Jumala on helppo laittaa syyksi ettei tarvitse itse ottaa vastuuta. Tämä on se karu totuus mikä iskee uskovaisille joku päivä.


      • dfdhdhfdh

        Annoit juuri esimerkin kuinka ei tarvitse itse ottaa vastuuta vaan pistetään raamatusta lauseet ja laitetaan jumalan syyksi.


      • dfdhdhfdh kirjoitti:

        Annoit juuri esimerkin kuinka ei tarvitse itse ottaa vastuuta vaan pistetään raamatusta lauseet ja laitetaan jumalan syyksi.

        tarkka kakara


      • yurki1000js kirjoitti:

        tarkka kakara

        Lopeta typerä trollaamisesi ja harrasta vaikkapa kalastamista tai ristipistotöitä. Molemmat sopivat Sinulle paremmin kuin tämä.


      • Ilmoitin äsken nikkisi asiattomaksi. Katsotaan, mitä tapahtuu.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ilmoitin äsken nikkisi asiattomaksi. Katsotaan, mitä tapahtuu.

        Tuplasin vaikutusmahdollisuutesi tekemällä saman.


    • Evokkikuninkas

      Kysymys:
      Miksi Jumala loi taudit, virukset, bakteerit, järkyttävät tavat kuolla, pedofiilit, muslimit, saatanan, monimutkaisen ruuansulatusjärjestelmän, ylikansoittumisen, järjettömän määrän eri uskontoja, jumalia, olentoja yms., saasteet, sodat, suolaisen ja makean veden, dinosaurukset, meteorit, komeetat, alkoholipilvet, tähtisumut, mustat aukot, galaksit, myrkylliset planeetat, gravitaation, tieteen, ateismin... ?

      Vastaus:
      Tutkimattomia ovat Jumalan tiet.

      Uskovaiset tietää faktisesti, esim. että Jumala loi maailman kuudessa päivässä, pyyhkäisi maailman yli vedenpaisumuksen, mutta ei tiedä miksi Jumala loi asiat, joita raamatusta ei löydy.

      • Nooanjälkeenlisää

        Terävä havainto. Raamattu ei ole biologian oppikirja eikä kerro kaikke luonnosta mutta historiasta se kertoo vaikka mitä:

        1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
        2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
        3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
        4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
        5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booaalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
        6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
        7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
        8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
        9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
        10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
        11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
        12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
        13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
        14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
        15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
        16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
        17 Näin on sukupolvia Aabrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista polvea, ja Daavidista Babyloniin siirtämiseen neljätoista polvea, ja Babyloniin siirtämisestä Kristukseen asti neljätoista polvea.
        18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
        24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
        25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.


        3 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
        24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin,
        25 tämä Mattatiaan, tämä Aamoksen, tämä Naahumin, tämä Eslin, tämä Naggain,
        26 tämä Maahatin, tämä Mattatiaan, tämä Semeinin, tämä Joosekin, tämä Joodan,
        27 tämä Johananin, tämä Reesan, tämä Serubbaabelin, tämä Sealtielin, tämä Neerin,
        28 tämä Melkin, tämä Addin, tämä Koosamin, tämä Elmadamin, tämä Eerin,
        29 tämä Jeesuksen, tämä Elieserin, tämä Joorimin, tämä Mattatin, tämä Leevin,
        30 tämä Simeonin, tämä Juudan, tämä Joosefin, tämä Joonamin, tämä Eliakimin,
        31 tämä Melean, tämä Mennan, tämä Mattatan, tämä Naatanin, tämä Daavidin,
        32 tämä Iisain, tämä Oobedin, tämä Booaan, tämä Saalan, tämä Nahassonin,
        33 tämä Aminadabin, tämä Adminin, tämä Arnin, tämä Esromin, tämä Faareen, tämä Juudan,
        34 tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
        35 tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
        36 tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
        37 tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
        38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan.
        Luukas 2

        Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.
        2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
        3 Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet.
        4 Ja Aadam eli Seetin syntymän jälkeen kahdeksansataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
        5 Niin oli Aadamin koko elinaika yhdeksänsataa kolmekymmentä vuotta; sitten hän kuoli.
        6 Kun Seet oli sadan viiden vuoden vanha, syntyi hänelle Enos.
        7 Ja Seet eli Enoksen syntymän jälkeen kahdeksansataa seitsemän vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
        8 Niin oli Seetin koko elinaika yhdeksänsataa kaksitoista vuotta; sitten hän kuoli.
        9 Kun Enos oli yhdeksänkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle Keenan.
        10 Ja Enos eli Keenanin syntymän jälkeen kahdeksansataa viisitoista vuotta, ja häne


    • "Yksi viaton kysymys pikkutytöltä osoitti jumaluuksien olemassaolemattomuuden. "Miksi jumala ei tee mitään maailman pahuudelle jos kerran on kaikkivaltias?"

      Yksi pieni viaton vastaus kumoaa väitteen, että maailman pahuus olisi todiste siitä, että Jumalaa ei ole.

      Jumala ei tee maailman pahuudelle mitään niin kauan kuin ihmiset vastustavat Jumalan puuttumisen asiaan. Ateistit ja muut jumalattomat ihmiset ovat antaneet Jumalalle porttikiellon puuttua heidän asioihinsa.

      • Ihminen onkin jumalaanne vahvempi?


      • Teeseiska

        Euroopassa keskiajalla ihmiset suorastaan huusivat Jumalaa apuun. Ihmiset eivät tosiaan vastustaneet Jumalan puuttumista asiaan. Musta surma tappoi silti 30-40% eurooppalaisista.


      • Teeseiska kirjoitti:

        Euroopassa keskiajalla ihmiset suorastaan huusivat Jumalaa apuun. Ihmiset eivät tosiaan vastustaneet Jumalan puuttumista asiaan. Musta surma tappoi silti 30-40% eurooppalaisista.

        raaka evolutio


      • Valitettavasti
        yurki1000js kirjoitti:

        raaka evolutio

        Todellisuus on toisinaan raakaa. Mutta koska sinä et siihen usko, et voi sitä syyttääkään.


      • Valitettavasti kirjoitti:

        Todellisuus on toisinaan raakaa. Mutta koska sinä et siihen usko, et voi sitä syyttääkään.

        Joo, mut miksei sulle kelpaa parempi tulevaisuus?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Joo, mut miksei sulle kelpaa parempi tulevaisuus?

        Tulevaisuutta ei ole. mE luomme sen itse. Onko ainulla vieläkin tissinvierotus ja itsenäistyminen kesken...


    • Usein ateistien taholta kuulee kysymyksen: Miksi Jumala ei poista maailmasta kärsimystä, jos Hän on kaikkivaltias?

      Vastaus: Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen voi valita hyvän ja pahan väliltä. Hän voi valita hyvän tekemisen tai pahan tekemisen. Jumala ei voi poistaa pahaa, poistamatta samalla ihmiseltä valinnan vapautta.

      Jumala haluaa kyllä suojella ihmisiä pahalta ja kärsimykseltä, jos ihminen on antanut Jumalalle siihen luvan. Ihmisellä täytyy olla etukäteen tehty liitto Jumalan kanssa.
      Kyse on vähän samanlaisesta asiasta kuin vakuutus. Ei vakuutuskaan korvaa vahinkoa, ellei asianomainen ole jo etukäteen tehnyt vakuutussopimusta. Jos tällaista sopimusta ei ole, on turha syyttää vakuutusyhtiötä, ettei se korvaa vahinkoa, kun vahinko tapahtuu.

      Raamatussa Sananlaskujen valaistaan asiaa seuraavasti:

      "Kuinka kauan te yksinkertaiset rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
      Kääntykää minun (Jumalan) nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
      Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kukaan kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
      Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.

      Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
      Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
      Mutta, joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta." (Snl.1:22-33)

      • >>Vastaus: Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen voi valita hyvän ja pahan väliltä. Hän voi valita hyvän tekemisen tai pahan tekemisen. Jumala ei voi poistaa pahaa, poistamatta samalla ihmiseltä valinnan vapautta. <<

        Voisiko olla niinkin, että tehdessään jotain ei tee yksiselitteisesti hyvää taikka pahaa?
        Taikka tehdessään "hyvää" jossain suhteessa, tuleekin tehneeksi "pahaa" toisessa?


      • Miksi jumala loi kieron käärmeen ja puun josta ei saanut syödä?


      • "Kyse on vähän samanlaisesta asiasta kuin vakuutus. Ei vakuutuskaan korvaa vahinkoa, ellei asianomainen ole jo etukäteen tehnyt vakuutussopimusta. Jos tällaista sopimusta ei ole, on turha syyttää vakuutusyhtiötä, ettei se korvaa vahinkoa, kun vahinko tapahtuu. "

        Vain täysin järkijättö idiootti tekee vakuutussopimuksen vakuutusyhtiön kanssa, jota ei todellisuudessa ole olemassa, ja joka ei todistettavasti ole ikinä korvannut mitään tapahtunutta vahinkoa. Ei ikinä, eikä kenellekään.

        Sinä Mark5/Obadja olet oiva esimerkki tuollaisesta järkijätöstä idiootista.


      • Epäjumalienkieltäjä

        <<Vastaus: Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen voi valita hyvän ja pahan väliltä.>>

        Väärä vastaus.

        Miten vaikkapa kaksivuotias malariaan sairastuva lapsi on valinnut yhtään mitään niin, että hän ansaitsisi kärsimyksensä?


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Vastaus: Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen voi valita hyvän ja pahan väliltä.>>

        Väärä vastaus.

        Miten vaikkapa kaksivuotias malariaan sairastuva lapsi on valinnut yhtään mitään niin, että hän ansaitsisi kärsimyksensä?

        "Aina n:nteen polveen tulette te olemaan kirotut, sillä Eeva puri hedelmää, just niinku mä ajattelinkin, hehhehe..."?


      • Koska mustavalkoista maailmaa, hyvää ja pahaa, ei ole olemassa kuin fantasiakirjallisuudessa..


    • SILTIKÄÄN

      evoluutio ei muutu todeksi

      ATEISTI

      on henkilö joka haluaa pysyä tietämättömänä

      • EiTarvitseMuuttua

        EIKÄ

        elefantti muutu norsuksi

        KREATIONISTI

        on henkilö, joka kieltää tosiasiat


      • EiTarvitseMuuttua kirjoitti:

        EIKÄ

        elefantti muutu norsuksi

        KREATIONISTI

        on henkilö, joka kieltää tosiasiat

        paljasta muutkin nikkisi


    • fdsehyu

      Tässä pieni osoitus Raamatun historiallisesta tarkkuudesta.

      Tämä on kertomus Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, suvusta. Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.
      2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
      3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.
      4 Ja Jaavanin pojat olivat Elisa, Tarsis, kittiläiset ja doodanilaiset;
      5 heistä haarautuivat pakanoiden saarten asukkaat maittensa, eri kieltensä, heimojensa ja kansakuntiensa mukaan.
      6 Ja Haamin pojat olivat Kuus, Misraim, Puut ja Kanaan.
      7 Ja Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan.
      8 Ja Kuusille syntyi Nimrod. Hän oli ensimmäinen valtias maan päällä.
      9 Hän oli mahtava metsämies Herran edessä. Siitä on sananparsi: "Mahtava metsämies Herran edessä niinkuin Nimrod".
      10 Ja hänen valtakuntansa alkuna olivat Baabel, Erek, Akkad ja Kalne Sinearin maassa.
      11 Siitä maasta hän lähti Assuriin ja rakensi Niiniven, Rehobot-Iirin ja Kelahin,
      12 sekä Resenin Niiniven ja Kelahin välille; se on tuo suuri kaupunki.
      13 Ja Misraimille syntyivät luudilaiset, anamilaiset, lehabilaiset, naftuhilaiset,
      14 patrokselaiset, kasluhilaiset, joista filistealaiset ovat lähteneet, sekä kaftorilaiset.
      15 Ja Kanaanille syntyivät Siidon, hänen esikoisensa, ja Heet,
      16 sekä jebusilaiset, amorilaiset, girgasilaiset,
      17 hivviläiset, arkilaiset, siiniläiset,
      18 arvadilaiset, semarilaiset ja hamatilaiset. Sittemmin hajaantuivat kanaanilaisten heimot.
      19 Ja kanaanilaisten alue ulottui Siidonista Gerariin päin aina Gassaan asti sekä Sodomaan, Gomorraan, Admaan ja Seboimiin päin aina Lesaan asti.
      20 Nämä olivat Haamin pojat heimojensa, kieltensä, maittensa ja kansakuntiensa mukaan.
      21 Myöskin Seemille, Jaafetin vanhimmalle veljelle, josta tuli kaikkien Eeberin poikien kantaisä, syntyi poikia.
      22 Seemin pojat olivat Eelam, Assur, Arpaksad, Luud ja Aram.
      23 Ja Aramin pojat olivat Uus, Huul, Geter ja Mas.
      24 Arpaksadille syntyi Selah, ja Selahille syntyi Eeber.
      25 Ja Eeberille syntyi kaksi poikaa: toisen nimi oli Peleg, sillä hänen aikanansa jakaantuivat maan asukkaat, ja hänen veljensä nimi oli Joktan.
      26 Ja Joktanille syntyi Almodad, Selef, Hasarmavet, Jerah,
      27 Hadoram, Uusal, Dikla,
      28 Oobal, Abimael, Saba,
      29 Oofir, Havila ja Joobab. Kaikki nämä olivat Joktanin poikia.
      30 Ja heidän asumasijansa ulottuivat Meesasta aina Sefariin, Itävuorelle asti.
      31 Nämä olivat Seemin pojat heimojensa, kieltensä, maittensa ja kansakuntiensa mukaan.
      32 Nämä olivat Nooan poikien heimot sukukuntiensa ja kansakuntiensa mukaan; ja niistä haarautuivat kansat maan päälle vedenpaisumuksen jälkeen.
      1. Mooseksen kirja 9


      1. Mooseksen kirja 11

      Tämä on kertomus Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, suvusta. Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.
      2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
      3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.
      4 Ja Jaavanin pojat olivat Elisa, Tarsis, kittiläiset ja doodanilaiset;
      5 heistä haarautuivat pakanoiden saarten asukkaat maittensa, eri kieltensä, heimojensa ja kansakuntiensa mukaan.
      6 Ja Haamin pojat olivat Kuus, Misraim, Puut ja Kanaan.
      7 Ja Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan.
      8 Ja Kuusille syntyi Nimrod. Hän oli ensimmäinen valtias maan päällä.
      9 Hän oli mahtava metsämies Herran edessä. Siitä on sananparsi: "Mahtava metsämies Herran edessä niinkuin Nimrod".
      10 Ja hänen valtakuntansa alkuna olivat Baabel, Erek, Akkad ja Kalne Sinearin maassa.
      11 Siitä maasta hän lähti Assuriin ja rakensi Niiniven, Rehobot-Iirin ja Kelahin,
      12 sekä Resenin Niiniven ja Kelahin välille; se on tuo suuri kaupunki.
      13 Ja Misraimille syntyivät luudilaiset, anamilaiset, lehabilaiset, naftuhilaiset,
      14 patrokselaiset, kasluhilaiset, joista filistealaiset ovat lähteneet, sekä kaftorilaiset.
      15 Ja Kanaanille syntyivät Siidon, hänen esikoisensa, ja Heet,
      16 sekä jebusilaiset, amorilaiset, girgasilaiset,
      17 hivviläiset, arkilaiset, siiniläiset,
      18 arvadilaiset, semarilaiset ja hamatilaiset. Sittemmin hajaantuivat kanaanilaisten heimot.
      19 Ja kanaanilaisten alue ulottui Siidonista Gerariin päin aina Gassaan asti sekä Sodomaan, Gomorraan, Admaan ja Seboimiin päin aina Lesaan asti.
      20 Nämä olivat Haamin pojat heimojensa, kieltensä, maittensa ja kansakuntiensa mukaan.
      21 Myöskin Seemille, Jaafetin vanhimmalle veljelle, josta tuli kaikkien Eeberin poikien kantaisä, syntyi poikia.
      22 Seemin pojat olivat Eelam, Assur, Arpaksad, Luud ja Aram.
      23 Ja Aramin pojat olivat Uus, Huul, Geter ja Mas.
      24 Arpaksadille syntyi Selah, ja Selahille syntyi Eeber.
      25 Ja Eeberille syntyi kaksi poikaa: toisen nimi oli Peleg, sillä hänen aikanansa jakaantuivat maan asukkaat, ja hänen veljensä nimi oli Joktan.
      26 Ja Joktanille syntyi Almodad, Selef, Hasarmavet, Jerah,
      27 Hadoram, Uusal, Dikla,
      28 Oobal, Abimael, Saba,
      29 Oofir, Havila ja Joobab. Kaikki nämä olivat Joktanin poikia.
      30 Ja heidän asumasijans

      • Ei_lisää_tuota

        Pelkkä linkki tai muu viite kyseiseen "asiaan" olisi riittänyt.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      160
      2489
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      96
      1785
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1512
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      88
      1466
    5. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      96
      1424
    6. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      150
      1387
    7. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      116
      1004
    8. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      959
    9. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      953
    10. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      36
      902
    Aihe