en taida jaksaa elää

olen.kohta.loppu

Onko tämä minun viimeinen yöni elämä valuu pois. En jaksa ponnistella kuolema on oven takana. En näe paljon syytä jatkaa tätä turhaa kurjaa vaellusta. En tiedä jaksanko nähdä aamua. Elämäni on mustaa rinnassa ahdistaa.

63

1057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tee mitään peruuttamatonta. Jumala on ja Jeesus on. Oletko koskaan kohdannut Jeesusta ja Hänen rakkauttaan ja armoaan? Minä olen ja olen saanut Häneltä uuden alun ja uuden elämän. Jeesus rakastaa sinua ja tahtoo auttaa. Et menetä mitään jos käännyt Hänen puoleensa hädässäsi. Pyydä Jeesusta auttamaan sinua nyt.

• Sinulla on toivo. Sinulla on valtava tulevaisuus kun käännyt Elävän Jumalan puoleen. On olemassa uuden elämän lähde, elämän lähde. Tämä lähde virtaa Golgatalta janoiseen väsyneeseen sydämeen. Pyydä Jeesukselta saada kokea tämä virta. Minä olen kokenut sen ja suosittelen. Silloin elämä hymyilee jälleen. Pimeys väistyy ja valo tulee
      https://www.youtube.com/watch?v=z_Ox_G-DlE8

• Äläjääyksin

Hae apua itsellesi! Soita vaikka hätänumeroon. Ei tarvii aina jaksaa...on olemassa paikkoja, joissa voi levätä ja saa apua asioiden selvittelyyn.
      Ahdistus on kamalaa, mutta siihenkin löytyy apua lääkkeistä ja keskusteluista. Solmut aukeavat.

• LamminSydan

Ole armollinen itsellesi. Minä välitä sinusta. Elämä on kaunis, sinäkin.

• vaikeesanoo

Mahtoikohan tää olla trolli... jos ei, niin jatka... täältä ei tuu raamatusta, jutskata voin jos haluut

• LamminSydan

Kovassa maailmassa sykkyrään käpertymisessä kaikki on aitoa. Silloin on hyvä tietää, että ystävä on lähellä. Vaikka en tunne aloittajaa, jaan tunteen ja haluan auttaa. Muista olla lempeä itsellesi. Pieni askel on ottaa kuppi lämmintä ja pitää sitä kämmenillä. On paljon hyviä ihmisiä, jotka kuuntelevat sinua pyytettä. Lempein seurakunnan pastori, SPR ja ystävällinen lähikahvilan emäntä. Myös minulle saa kirjoittaa.

• LamminSydan
    • Ihvihviyviy

Soita 112. Käy lepäämässä sairaalassa ja hakeudu uskovien yhteyteen. Uusi alku on luvattu jokaiselle, joka Häntä huutaa apuun.

• NäinOnPäässytKäymään

Mutta varo psykiatreja! He pitävät uskovaisten asioita 'harhoina' ja alkavat lääkitä zombieksi!

• markku.lievonen
        NäinOnPäässytKäymään kirjoitti:

Mutta varo psykiatreja! He pitävät uskovaisten asioita 'harhoina' ja alkavat lääkitä zombieksi!

Tunnetko alueen,- vaiko luulotteletko asian.

Jos itsemurhan tehnyt Mika Talja olisi ohjattu terapeuttiseen hoitoon jo vuosia ennen tapahtumaa, niin tällä olisi ollut erkityksensä. Mutta,- ei, ympäristö / hellutaipuolue ruokki vain hänen sairauden pahenemistaan, joka viimein johti täydelliseen umpikujaan.

Niin, lie Mika Taljan tapauskin ollut kirje kaltaisillesi ihmisille, jotka elävät fiktiivisessä kuvitusmaailmassaan,- ajatellen ihmisen mielen järkkymistä ja sen hoitamista.

Niin, JUNMALA on antanut ihmiselle aivoi ja ymmärryksen käyttöä varten ja näin JUMALA ohjaakin ihmistä ymmärryksen kautta. Tiedostamaan asioitaan.

• Jeesusteliat

Sairaalaan ei noilla perusteilla pääse. Tässä sitten muille Jeesustelioille, te ette rakasta yhtään enempää kuin se humalainen joka notkuu baaritiskillä, tai se autoonsa taloonsa ja telkkaansa ja tietokoneeseensa rakastunut toistaiseksi työssä käyvä naapurisi. Tälläkin palstalla, noitten Jeesusteloitten kommentit on sana helinää. Olen paljon nähnyt ja tiedän tämän ja aamen. Ei täällä rakasteta muuten kuin ulkonäön mukaan jos olet ruma niin sinut jokainen hylkää sen enempää Jeesustelematta. Jos siltä tuntuu, että itsemurha on ratkaisu, niin totta puhuen se on ja varma ratkaisu.
        Kun vaimoni sairastui ja minä olin omaishoitajana, niin ne seurakuntamme Jeesusteliat ei kukaan soittanu, saati sitten käyneet katsomassa. Plaa plää plää, Jeesus rakastaa!!

• Jeesus Kristus rakastaa sinua ja tahtoo auttaa sinua. Hän näkee sinut missä olet ja tuntee sinun elämäsi tilanteet. Hän tietää miten sinä voit. Hän ei syytä sinua, Hän armahtaa ja nostaa sinut. Jos et ole koskaan rukoillut, Hän kuulee sinua missä nyt olet. Puhuu Hänelle ääneen esim. seuravasti tarkoittaen mitä sanot:

"Jeesus, Jumalan Poika! Sinä näet minut ja tiedät miten voin. Minä en enää jaksa elää tätä elämää niin kuin sen nyt on. Tarvitsen Sinun apua. Käännyn Sinun puoleesi. Tule ja auta minut tästä eteen päin. Anna minulle uusi elämä, uusi alku. Poista tuskani ja ahdistukseni. Anna minun nyt kokea sinun rakkautesi ja armosi minua kohtaan. Kiitos että kuulit rukoukseni. Jeesuksen nimessä, aamen. "

• Toivoa-on
    • minä.aloittaja

Kiitos teille en tee itselleni mitään yritän jaksaa kiitos rukouksista

• Ei sinun tarvitse jaksaa yksin. Eikä edes toisten ihmisen tukemana. Jeesus tahtoo tulla sinun elämääsi ja antaa sinulle voimaa. Silloin sinä jaksat Hänen voimassaan. Eikä sinun tarvitse jatkaa samanlaisena kuin kirjoitit aloitusviestisi. Sinä voit saada elävää vettä Jeesukselta Kristukselta. Hän sanoi eräälle naiselle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan ja kuka se on joka sanoo sinulle "Anna minulle juotavaa", sinä pyytäisit Häneltä ja Hän antaisi sinulle elävää vettä. Jeesuksella on antamista ja Hän antaa mielellään. Tämä nainen, jolle Jeesus tarjosi elävää vettä, oli syntinen nainen. Aika erikoista mutta totta.

Miksi Jeesus tarjosi syntiselle naiselle elävää vettä? Siksi että se vesi muuttaa ihmisen, tekee hänestä uuden ihmisen. Et ole koskaan enää sama ihminen saatuasi Jeesukselta Kristukselta elävää vettä. https://www.youtube.com/watch?v=uBBsqJ7dvBI

• Jaikal91 kirjoitti:

Ei sinun tarvitse jaksaa yksin. Eikä edes toisten ihmisen tukemana. Jeesus tahtoo tulla sinun elämääsi ja antaa sinulle voimaa. Silloin sinä jaksat Hänen voimassaan. Eikä sinun tarvitse jatkaa samanlaisena kuin kirjoitit aloitusviestisi. Sinä voit saada elävää vettä Jeesukselta Kristukselta. Hän sanoi eräälle naiselle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan ja kuka se on joka sanoo sinulle "Anna minulle juotavaa", sinä pyytäisit Häneltä ja Hän antaisi sinulle elävää vettä. Jeesuksella on antamista ja Hän antaa mielellään. Tämä nainen, jolle Jeesus tarjosi elävää vettä, oli syntinen nainen. Aika erikoista mutta totta.

Miksi Jeesus tarjosi syntiselle naiselle elävää vettä? Siksi että se vesi muuttaa ihmisen, tekee hänestä uuden ihmisen. Et ole koskaan enää sama ihminen saatuasi Jeesukselta Kristukselta elävää vettä. https://www.youtube.com/watch?v=uBBsqJ7dvBI

Jaikal, oletko varma ettei aloittaja ole jo kokeillut rukoilemista?

• Harmaamuurari

Pure hammasta. Aina mustan päivän jälkeen tulee hyvä ja kaunis päivä. Pohjalta on mahdollista rakentaa uusi ja hienompi elämä. Ole ilman synnin tuskaa. Sinä saat armon.

Sinun elämäsi. Muista, että tuskasi on vain aistimus. Sinussa on luonnostaan paljon voimaa, mutta henkäse nyt. Kukaan ei sinulta voi vaatia yöuniasi tai elämääsi. Lepää rauhassa. Elämä on aaltoliike. Kyllä huippujakin tulee.

• yritä.jaksaa

Itsemurha on asia jota voi onneksi aina siirtää. Sitä ei tarvitse päättää tänään tai tehdä nyt.
      Hae nyt kaikki mahdollinen apu mikä on saatavissa. Ahdistuneena ja masentuneena elämä usein näyttää vaikeammalta, kuin mitä se on, tämä on oma kokemukseni.

• kersa-antti

Sellaset itsesäälit sieltä.

;_; tapan itteni, nyyh yyh

Niin varmaan.

• Biblepost

Ja avuksesi huuda minua (Jeesusta) hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

• aiheeseenmietteitä

Luin sopivasti iltiksestä sellaisen jutun vastikään, että ahdistus voi liittyä myös sellaiseen, ettei osaa esim. vihan tunteita ymmärtää, että kokee vihan ahdistuksena.

Tiedän miltä sekin voi tuntua, että erinäiset asiat ahdistivat joskus muinoin, oli koko ajan huono olo jotenkin ja aina kuin "kaltevalla pinnalla" ja sillä tavoin odotti aina pahinta ja ne pienetkin asiat elämässä joita ihmisille nyt vaan sattuu sai kohtuuttomia mittasuhteita... ja aloin miettimään, että siihen saattoi liittyä jotain sellaista, että oli jotenkin "pinnakireällä" oleva tyyppi, se ei tarkoita, että olisi hankala ihminen muiden mielestä, sehän se hassua onkin, tai oli vaikea sanoa asioita silleen luonnollisesti asioista, esim, myöskään väärinkäytöksiin ei osannut puuttua ja vaan jäi aina vähän "että mitä häh" jos joku jotain negatiivista teki itseäni kohtaan, meni aivan kuin vain lukkoon ja sulkeutui itseensä.. ja sitten sitä turhautumista ja kaltoinkohdelluksi tulemisen tunnetta varmaan oli kasvattanut sisällään vuosia, Toki ihmiset voivat vieläkin siis väittää jotain ja kyllä ne minulle on vieläkin aika isoja asioita, en kohauttele olkiani vaikka ne joillekin voi sitä olla, mutta ne ei tuota sillä tavoin pahaa oloa ja itseinhoa samalla tavoin kuin ennen... että voi niitä jäädä miettimään... mutta nykyään ymmärrän paremmin, että niin vain ihmiset tekee ja tulilinjalle voi joutua esimerkiksi myös niin, että toinen ymmärtää sanomiset väärin kokoajan... olen oppinut jollaintavalla olemaan vapaampi ilmaisemaan itseäni ja ymmärtämään, että minullakin on oikeus ilmaista esimerkiksi mielipahaa tai iloa tai surua tai jopa turhautumista tuoda ilmi... että ne ei ole kiellettyjen tunteiden joukossa... uskovilta usein odotetaan tietynlaista käytöstä ja varmasti ihan hyvistä syistä ja tottakai hyvä käytös on osa onnellisuutta ja tasapainoa ja se iloisuus, että sellainen kumpuaa sisimmästä, eikä vain negatiivista ja angstia... mutta se odotus jostain voi myös sitoa, jos ei ole ollut vapaa olemaan se mikä on ja ei ehkä kokenut olevansa hyväksytty omana itsenään.

• kaikkijärjestyy

Masentunut ja ahdistunut tarvitsee jonkun, joka on vierellä. Vaatii aika paljon nousta sängyn pohjalta, jos ei tiedä mitä varten sieltä nousee. Siksi olisi kaikkein parasta soittaa johonkin (sinä hetkenä kun jaksaa), jotta saa kuuntelijan. Ensin pitäisi löytyä tarve miksi elää/jatkaa elämistä (toivo).
      Kannattaa katsella nettisivuja, joissa ihmiset ovat saaneet avun masennukseen ja ahdistukseen - muitakin kuin uskovaisten, sillä näillä uskovaisten palstoilla avun antaminen perustuu usein vain joihinkin Raamatun fraaseihin, joita on helppo kirjoittaa hädässä olevalle.
      Yritä löytää jonkun järjestön (esim. Suomen Punainen Risti) Ystävä/Lähimmäispalvelusta tukihenkilö, joka tulee käymään luonasi. Evanakelisluterilaisissa seurakunnissa on Diakoniatyötä. Siellä on koulutettuja henkilöitä auttamaan ja kuuntelemaan. He auttavat, vaikka olisit esim. helluntailainen. Tämä palvelu ei maksa mitään.
      Sitten kun jaksat, mene luontoon kävelemään, se rauhoittaa.
      Parhaat vastaukset sait heiltä, jotka lupasivat rukoilla sinun puolestasi.

• puhtain.purjein

Uskovat sanoo että itsesääli on kamalinta mitä voi olla. Miksi se on niin kauheaa?

Mielestäni saa suoda itselleen sääliä ja myötätuntoa, jos kukaan toinen ei ole säälimässä.

Sitten on taas reipastumisen aika.

• pitkäänhellari

Tuollaisessa pimeässä hetkessä on parasta samalla kun huokaa tai huutaa Jumalan puoleen, hakea apua. Sinä kirjoitit tänne ja monet tukevat rukouksin. Hae myös ammatillista apua. Siunausta tuleviin hetkiin. Muistan.

• LamminSydan

Pyydä. Saat sillä avustavan käden. Lähimmäinen kuuntelee sinua ja tuntee myötätuntoa. Elämän solmut ratkeavat köykäisemmin yhdessä.

• markku.lievonen

Aloittajan on syytä huomioida,.- ettei itsetuhoisuus aikuisen oikessti ole leikin asia. Tuohon liittyen, jos ihminen on aikuisen oikeesti itsetuhoisuuden partaalla, niin hän hautoo sen yksinäisyydessään ja toteuttaminen siten tulee sivulisille täytenä yllätyksenä.

Taas tiedostaminen siitä muille,- kuten aloitus ilmentää on vain huomionhakuisuutta tms,- joka tietenkin kertoo omaa kielteänsä. Jos tämä tunne vaivaa aloittajaa, niin suosittelen hakeutumaan terapeuttiseen keskusteluun ja siten selkeyttämään ja selvittämään asiat. Niin, ja ilman lääkitystä. Jäsentelemään ongelmansa.

Niin, nämä palstat ei todella sovi ihmiselle, joka haluaa apua ahdistuneisuuteensa tai muutosta arjen tilanteisiin.

• yllätyksiäköhän

Tuleeko yllätyksenä? Ihminen jonka omainen on päättänyt päivänsä itsemurhalla, voi kokea, että ihmisen teko tuli täytenä yllätyksenä, jopa silloin kun ihminen on suoraan jopa kertonut asiasta lähipiirilleen, se kuka katsoo asiaa ja miltä kantilta, ei ole aina niin yksiselitteinen asia. useimmitenhan kuitenkin ihminen on yrittänyt umpikujaastaan pois, ennenkuin päätyykin niin isoon asiaan kuin elämänsä lopulliseen päättämiseen. Se on kuitenkin radikaali päätös joka vaikuttaa moniin ihmisiin ja yleensä sitä on haudutettu pitkään mielessä.

Mutta jos ajattelee näitä mullistuksia mitä hengellisellä kentällä sallitaan, niin tietyllä tapaa ne muut uskovaiset on edesauttamassa siinä itsetuhon kierteessä, koska ovat jo sokeita omallekin toiminnalleen ja teoilleen, miten olisivat oikeasti kykeneviä arvioimaan ketään, vaikka niitä näennäisiä arviointeja tykätään uskovien piireissä harrastaakin, niin se todellinen apu, jää ihmisillä saamatta juuri sen vuoksi, että kaikki seilaa "samassa kanootissa" siellä ja kukaan ei taida näkevän toistensa hätää....

• markku.lievonen
        yllätyksiäköhän kirjoitti:

Tuleeko yllätyksenä? Ihminen jonka omainen on päättänyt päivänsä itsemurhalla, voi kokea, että ihmisen teko tuli täytenä yllätyksenä, jopa silloin kun ihminen on suoraan jopa kertonut asiasta lähipiirilleen, se kuka katsoo asiaa ja miltä kantilta, ei ole aina niin yksiselitteinen asia. useimmitenhan kuitenkin ihminen on yrittänyt umpikujaastaan pois, ennenkuin päätyykin niin isoon asiaan kuin elämänsä lopulliseen päättämiseen. Se on kuitenkin radikaali päätös joka vaikuttaa moniin ihmisiin ja yleensä sitä on haudutettu pitkään mielessä.

Mutta jos ajattelee näitä mullistuksia mitä hengellisellä kentällä sallitaan, niin tietyllä tapaa ne muut uskovaiset on edesauttamassa siinä itsetuhon kierteessä, koska ovat jo sokeita omallekin toiminnalleen ja teoilleen, miten olisivat oikeasti kykeneviä arvioimaan ketään, vaikka niitä näennäisiä arviointeja tykätään uskovien piireissä harrastaakin, niin se todellinen apu, jää ihmisillä saamatta juuri sen vuoksi, että kaikki seilaa "samassa kanootissa" siellä ja kukaan ei taida näkevän toistensa hätää....

Niin, olen saanut nähdä lähemmin kolmen ihmisen päättyvän tähän ratkaisuun. Kaikissa näissä tapauksissa yhdistää sulkeentuneisuus. Siis on täysin eri käsite kuin puhumattomuus tai hiljainen luonne.
        Siis ihminen ei kerro omista asioistaan, jota pyörivät päällimmäisenä mielessään. Toisaalta sivullinen vain havainnoi ettei kaikki asiat ole kunnossa. No, kenellä ihmisellä on kaikki asiat kunnossa ajatellen pitkäkestoisuutta. Yllättävintä näissä tapauksissa juuri on se, mikä tekijä katkaisi kamelin selän. Tämä tulee yllätyksenä.

Tietenkin itsemurhatkin ovat yksilöllisiä ja ei voi yleistää, koska tähänkin vaikuttaa jo geneettisyys ja ympäristö / arvomaailma. Kaikkein tukalin ja hankalin ja ihmistä syövä on ympäristö, joka vaatii menestystä ja virheettömyttä ja "näytönpaikkaa". Kun ihmisellä on voimat ja ajankäyttö koetuksella, niin geneettisyyteen liittyen monen ihmisen mieli alkaa masentua ja uupua. MItä ymmärrän, niin kasvojen menetämisen pelkotila ohjaa tämän ihmisen valitsemaan itsetuhoisuuden tien. Siis tiedostaa sen naurun/ halveksunnan möläkän, jos kertoisi ettei onnistu ja jaksa.

Juuri tuon tilanteen tonen ihminen ratkaisisi avoimuudellaan ja siten ratkaisumalleja olisi jo repullinen.

Niin, tuohon liittyen, ihmisten psyykkinen / psykosomaattiset sairastumiset ovatkin mittarina ihmisen elinympäristön laadusta. Mitä laajenevassa määrin maassamme sairastuu ihmisiä, niin sitä kventunutta ilmapiiriä se edustaa. Siis geneettisesti herkemmät ihmiset reagoivat ympäristöstä tulevaan paineeseen ja ongelmiin.

Lisäksi mitä sulkeentuneisuutta tukeva ympäristö on, niin sitä voimakkaammin ihmiset sairastelevat. Sekin on metka asia, miten ihmisen fyysinen sairastuminen, toimii kuin paineen laskijana psyykkiselle alueelle.

Niin, keskusteleva ympäristö tukee aina ihmisen hyvinvointia,- joka toimii myös mallintajana seuraavalle sukupolvelle.

• markku.lievonen
        yllätyksiäköhän kirjoitti:

>>Mutta jos ajattelee näitä mullistuksia mitä hengellisellä kentällä sallitaan, niin tietyllä tapaa ne muut uskovaiset on edesauttamassa siinä itsetuhon kierteessä, koska ovat jo sokeita omallekin toiminnalleen ja teoilleen, <<

Niin, valitettavaa kuin se on, niin olet oikeassa. Jo tämän sivun anti on todisteena väitteellesi.

Erittäin ykeistä ihmisten keskuudessa on. Jos ihminen vihjaa tai sivuaa ongelmiaan toidelle uskovalle ihmiselle, niin YLEISIN reagoiminen on: Jeesus auttaa rukoillaan puolestasi ja asia etäännytetään. Niin, vaikkei edes tiedosteta mikä on ongelma ja mikä tekijä tulisi ratkaista.

Jos ylikorostuneesti sanon. Jokaisen yhteisön / uskonnollisen puolueen oppiin tulisi lisätä asia. Jos joku ihminen haluaa kertoa ongelmastaan, niin vastapuolen on KUUNNELTAVA ja olla terveesti utelias mistä on kysymys ja edetä asiassa niin pitkälle, ennenkuin esteeksi tulee asia / tekijä, joihin ei voi enää vaikuttaa. Tässä tilanteessa rukoileminen on hyödyksi. Pyytää apua taholta, jolla on vaikutusvalta siihen, johon ihmisellä ei ole.

Niin, monasti rukoilemista käytetäänkin asian pois vierittämiseen. Aivan sama mielikuva kuin vaaleissa äänestämisen avulla vieritetään oma vastuu rattaiden pyörittämisestä.

• tuoaiempinimmari

Hyvä, että kirjoitat palstalla, tiedätkö miksi... koska jotenkin koen, että oot aito siinä mitä oot ja se riittää. :) kiitos siitä, nimittäin se on jo paljon se.

• btzzz
    • OmanElämänsäHerra

Ihminen joka aikoo tehdä itsarin ,ei puhu siitä, vaan tekee sen. Muu on julmaa, lähimmäisten tunteilla leikkimistä, syyllistämistä.

Itsemurhaa hautova saattaa tietenkin anoa apua tilanteeseensa puhumalla aikomuksistaan, mutta mitä voi toinen ihminen tehdä? Hän ei voi alkaa elämään toisen ihmisen sössittyä elämää, ryhtyä hänen taakkojensa kantajaksi, ne ovat kullakin meillä omat. Tällainen vaatimus on rikollista, toisen ihmisen elämän varastamista, silloin kun on itse sotkenut omat asiansa.

Itselläni on tähän ikään mennessä tullut lähipiirissä vastaan pitkälle toistakymmentä itsaritapausta. Olen myös itse aikoinaan "yrittänyt", muutaman kerran. Työkavereita, naapureita, muita tuttuja. Myös eräskin tapettu. Itsariaikeisen kanssa naapuri on aivan neuvoton. Mitä sanoa, kun naapurissa on ambulanssimiehiä ja asukas kirkuu, että tapan itseni? Hänet viedään sairaalaan. Hän pääsee sieltä ja parin päivän päästä näemme Suomen lipun puolitangossa.

Voin hyvin kuvitella, sillä tiedän, minkälaista tuskaa voi ihminen joutua käymään läpi. Itse olen kulkenut läpi helvettien, toisista ulos ja taas jo kohta toisesta sisään. En siis halveksi ja vähättele ihmisen kärsimystä, se voi olla kauheaa, tuskaa sydämen täydeltä ja olo on täysin hylätty, yksin pitää yrittää. Onneksi meillä on varaventtiilinä hulluus.

Elämässä kaikki taistelu on sallittua, on myös sallittua seota, toimia oman itsesuojeluvaistonsa mukaan, paeta haaveisiin. Tosin hulluuskin tulee pitää aisoissa, ettei se vie aivan mukanaan.

Mitä voisi sanoa itsariaikeiselle? Mene aivan rauhallisesti sängylle lepäämään, hämärrä huonetta, hämärä on rauhoittavampaa kuin kirkas valo. Lepäile. Siinä maatessasi mieti ongelmasi, mitkä ne ovat. Lajittele ne mielessäsi. Sitten ota käsittelyyn yksi kerrallaan. Suorin tie on paras. Esim. katkaista väärä, rasittava ihmissuhde. Jos on talousongelmia, laita ne mielessäsi järjestykseen ja pohdi kuinka voisit niistä selviytyä kirjoita suunnitelma paperille. Aloita kesäkuusta, jolloin saat seuraavat rahasi, ole realistinen, voit maksaa kuukausittain vain sen mihin sinulla on varaa. Hetkessä se ei käy.

Itse olen tällä hetkellä kaulaani myöten veloissa, mutta alkuvuodesta olin jopa tuplaten! Täytyi miettiä mitä tehdä ja aloittaa velkojen maksu pienimmästä velasta kohti suurempaa. Vaikuttaisi siltä, että syksyllä asiani olisivat jo kunnossa. Kyllä se syksy lopulta tulee ja velat maksettu.

Laitoin nickiksi "Oman Elämän Herra", sillä kaikkea ei voi jättää Taivaan Isälle. On myös itse otettava oma elämänsä haltuun, otettava vastuu, tehtävä työtä asioidensa puolesta.
      .

• Puolestasi

Rukoilen. Herra voi! Kun omat voimat eivät enää riitä. Tiedän tunteen. Kun tulevaisuus näyttää aina vain pahemmalta, eikä toivoa ole näkyvissä. Kun jaksaminen tuntuu olevan tullut tiensä päätökseen ja kuolema näyttää olevan ainoa ulospääsy.
      Kun olo on sietämätöm, eikä kukaan voi auttaa. Jumala voi. Rukoilen puolestasi.

• AlkoiUusiElämä

Sittenhän on vielä lääkäri ja mahd. saatava lääkitys. On olemassa mielialalääkkeitä, lääkkeitä psykoosiin.

Tällainen tuskatilahan on myös ihan lääketieteellisesti hoidettavissa, ainakin helpotettavissa. Kun lääkityksellä mieli rauhoittuu ja ehkäpä terapiakäynneillä (psykologi), silloin tyynemmällä mielellä voi yrittää tarttua asioidensa hoitoon. Kaikkia asioita ei voi muuttaa, kuten toisia ihmisiä. On itse muutettava omaa asennoitumistaan mahd. ongelmaihmisiin. Uudella asenteella heidät voi voittaa.

Tasaantuneella mielellä voi tarttua raha-asioidensa järkevämpään hoitoon.

Rukous auttaa sikäli, että tällöin antaa myös Jumalalle mahdollisuudet yliluonnollista kautta muuttaa ihmiselle mahdottomilta tuntuvia asioita. Itse olen raitistunut, "ent." alkoholisti ja tähän elämäntapaan liittyviä ongelmia totisesti oli. Olin aivan varma, ettei muunlaista elämää voi minulle olla kuin se asunnoton elämä, haiseva kurjuus. Muiden "kunnon ihmisten"elämä (kuten heitä mielessäni kutsuin) oli jotain käsittämätöntä, jota en uskonut koskaan saavuttavani. Ajattelin, että he elävät jossain ihan ihme maailmassa, tuntematta tosi elämää. Asia oli kylläkin päinvastoin. Tuntui mahdottomalta, että voisin koskaan raitistua ja löytää tieni takaisin ihmisten ilmoille. Tämä ihme tapahtui, kun menin polvilleni sängyn viereen, kädet ristissä, rukoilin hartaasti, hengessäni hylkäsin koko jumalattoman elämäni ja nk. annoin uudestaan elämäni Jumalalle / Jeesukselle.

Jo alkoi tapahtua! Olin osin kauhuissani, sillä mahdoton alkoi muuttua mahdolliseksi ja orastavaa uskoani todellakin koeteltiin. Mutta niinpä vain elämäni muuttui, vanha elämäntapa jäi taakse. En muuttunut synnittömäksi, mutta paljon kuitenkin muuttui.
      .

• AvuxesiHuudaMinuaJeesust

Kiitos Jeesukselle sinusta ja siitä että toit asian tietoon! Eli, et todellakaan löytänyt apua maksullisista esim Hbakerin kokouksista tai muista vastaavista.

JEESUS on tässä ja NYT, Hän on lähellä jokaista joka Hänen Nimensä edessä polvistuu ja nöyrtyy!

Raamattu 1933/38....

• olen.kohta.loppu

Olen tuo viime yönä viestin laittanut ja haluan kiittää kaikkia, jotka tavalla tai toisella tuki minua tuskassani. En ole alkoholisti, narkomaani enkä veloissa. Olen vain epätoivoinen hyljätty, arvoton ja tunnen olevani kakin puolin mitätön, osin liikuntavammainen.
      Pääsin taas pahimman yli, mutta en mitenkään selville vesille. Ihmissuhteet ja sairaudet ovat pahiten kalvavia. Olen käynyt usein aivan kuoleman porteilla erityisesti onnettomuuksien vuoksi, jotka eivät ole olleet itse aiheutettuja.
      Itse olen koettanut elämäni aikana kärsiviä auttaa, mutta nyt alkaa olla vaikeaa sekin osin fyysisesti, osin psyykkisesti. Lähes päivittäin saan kuulla mitättömyydestäni joko suoraan, tai käytöksellä osoittaen, milloin miltäkin suunnalta.
      Anteeksi kun rasitin teitä, yritän olla tästedes vaivaamatta. Kiitos vielä kerran toivoo kärsivä lähimmäisenne!

• Et sinä ole ainakaan minua vaivannut mitenkään. Sinä teit oikein kun kirjoitit tänne palstalle. Minä näin viestisi ja päätin vastata ja rohkaista sinua. Ja kuten sinä huomasit minä pyrin johdattelemaan sinua turvautumaan Elävään Jumalaan.

Minä itse olen tullut uskoon n. 26 vuotta sitten. Uskoon tuloani edelsi neljän vuoden taistelu ja kärsimys. Jumala oli minun kärsimysteni takana, uskallan sanoa. Mutta tänä päivänä kiitän Jumalaa siitä että Hän salli minulle niin paljon tuskaa, sillä jos minulla olisi mennyt kaikki hyvin, minä ehkä en olisi koskaan kokenut tarvitsevani Jumalaa ja Jeesusta. En siis olisi tullut uskoon. Mutta näiden kärsimysteni kautta Jumala pääsi siunaamaan minua ihan tavattomasti ja pelasti minut. Kärsimykseni olivat siis minulle siunaukseksi vaikka en sitä silloin ymmärtänyt. Jumala tahtoo kääntää elämämme lehden ja kärsimyksemme siunauksiksi.

En tiedä miten sinä suhtaudut uskon asioihin ja oletko uskova, mutta suosittelen uskoa Jeesukseen ja turvautumista Häneen. Hän voi ilmestyä elämässäsi odottamattomalla tavalla ja jopa parantaa sinut kokonaan ja poistaa kärsimyksesi niin että elämäsi hymyilee.

Mutta uskossa Jeesukseen on kysymyksessä ikuisuusasiat, ei pelkästään tämän elämän aikainen hyvinvointi. En minäkään ole uskonelämässäni välttynyt kärsimyksiltä. Kyllä niitä tulee ja niitä on uskovienkin elämässä. Mutta on turvallista elää Jeesuksen Kristuksen kanssa. Kun Hän on purressamme mukana, kaikki kärsimyksemme voivat yhdessä hetkessä loppua ja kääntyä siunauksiksi. Lue kotisivultani näitä ihmeellisiä tapauksia. Jeesus elää!!!

Toivon että sinä ymmärrät etten tarjoa ja tyrkytä sinulle mitään teoreettista uskoa.
        En pyydä sinua liittymään mihinkään uskoon. Pyydän sinua turvautumaan Elävään Jumalaan kaikesta sydämestäsi.

Minä olen kokenut monta kertaa elämäni aikana Jumalan yliluonnollista ilmestymistä ja jopa parantumisihmeitä omassa ruumiissani ja nähnyt myös muiden ihmisten parantuvan rukouksen kautta. Tämä on mahdollista koska Jeesus Nasaretilainen nousi kuolleista ja Hän elää tänäkin päivänä ja auttaa Hänen puoleensa kääntyviä ihmisiä.

Hän on kiinnostunut sinusta ja tahtoo tulla elämääsi. Oletko jo uskossa mutta kärsit, Jeesus tahtoo parantaa ja antaa sinullekin uuden elämän ja kääntää kärsimyksesi siunauksiksi. Se on mahdollista koska Jeesus elää ja Hän rakastaa sinua ihan valtavasti. Elämäsi lehti voi siis kääntyä, ja minä puhun omastakin kokemuksesta ja Raamatun ilmoituksesta Jeesuksesta Kristuksesta.

Olen kertonut näitä ihmeellisiä asioita kotisivullani jotta edes yksi ihminen saisi rohkeutta lähestyä Jumalaa ja Jeesusta ja saisi kokea Jumalan konkreettista Voimaa ja siunauksia. Voit lukea omasta taistelustani ennen uskoon tuloani "Uskoon tuloni" kirjoituksessa. Sitten voit lukea todistuksiani muissa teksteissä http://www.jaikal.se/48683125

• NiinMutta

Jumalan silmissä olet rakastettu, ihana, toivottu ja odotettu.Kun katsomme maailmaa ja ihmisiä tuosta näkökulmasta, huomaamme, kuinka rakkaita ihmiset ovat. Me olemme oikeasti yhtä perhettä.

• tuttu.juttu
        Jaikal91 kirjoitti:

Et sinä ole ainakaan minua vaivannut mitenkään. Sinä teit oikein kun kirjoitit tänne palstalle. Minä näin viestisi ja päätin vastata ja rohkaista sinua. Ja kuten sinä huomasit minä pyrin johdattelemaan sinua turvautumaan Elävään Jumalaan.

Minä itse olen tullut uskoon n. 26 vuotta sitten. Uskoon tuloani edelsi neljän vuoden taistelu ja kärsimys. Jumala oli minun kärsimysteni takana, uskallan sanoa. Mutta tänä päivänä kiitän Jumalaa siitä että Hän salli minulle niin paljon tuskaa, sillä jos minulla olisi mennyt kaikki hyvin, minä ehkä en olisi koskaan kokenut tarvitsevani Jumalaa ja Jeesusta. En siis olisi tullut uskoon. Mutta näiden kärsimysteni kautta Jumala pääsi siunaamaan minua ihan tavattomasti ja pelasti minut. Kärsimykseni olivat siis minulle siunaukseksi vaikka en sitä silloin ymmärtänyt. Jumala tahtoo kääntää elämämme lehden ja kärsimyksemme siunauksiksi.

En tiedä miten sinä suhtaudut uskon asioihin ja oletko uskova, mutta suosittelen uskoa Jeesukseen ja turvautumista Häneen. Hän voi ilmestyä elämässäsi odottamattomalla tavalla ja jopa parantaa sinut kokonaan ja poistaa kärsimyksesi niin että elämäsi hymyilee.

Mutta uskossa Jeesukseen on kysymyksessä ikuisuusasiat, ei pelkästään tämän elämän aikainen hyvinvointi. En minäkään ole uskonelämässäni välttynyt kärsimyksiltä. Kyllä niitä tulee ja niitä on uskovienkin elämässä. Mutta on turvallista elää Jeesuksen Kristuksen kanssa. Kun Hän on purressamme mukana, kaikki kärsimyksemme voivat yhdessä hetkessä loppua ja kääntyä siunauksiksi. Lue kotisivultani näitä ihmeellisiä tapauksia. Jeesus elää!!!

Toivon että sinä ymmärrät etten tarjoa ja tyrkytä sinulle mitään teoreettista uskoa.
        En pyydä sinua liittymään mihinkään uskoon. Pyydän sinua turvautumaan Elävään Jumalaan kaikesta sydämestäsi.

Minä olen kokenut monta kertaa elämäni aikana Jumalan yliluonnollista ilmestymistä ja jopa parantumisihmeitä omassa ruumiissani ja nähnyt myös muiden ihmisten parantuvan rukouksen kautta. Tämä on mahdollista koska Jeesus Nasaretilainen nousi kuolleista ja Hän elää tänäkin päivänä ja auttaa Hänen puoleensa kääntyviä ihmisiä.

Hän on kiinnostunut sinusta ja tahtoo tulla elämääsi. Oletko jo uskossa mutta kärsit, Jeesus tahtoo parantaa ja antaa sinullekin uuden elämän ja kääntää kärsimyksesi siunauksiksi. Se on mahdollista koska Jeesus elää ja Hän rakastaa sinua ihan valtavasti. Elämäsi lehti voi siis kääntyä, ja minä puhun omastakin kokemuksesta ja Raamatun ilmoituksesta Jeesuksesta Kristuksesta.

Olen kertonut näitä ihmeellisiä asioita kotisivullani jotta edes yksi ihminen saisi rohkeutta lähestyä Jumalaa ja Jeesusta ja saisi kokea Jumalan konkreettista Voimaa ja siunauksia. Voit lukea omasta taistelustani ennen uskoon tuloani "Uskoon tuloni" kirjoituksessa. Sitten voit lukea todistuksiani muissa teksteissä http://www.jaikal.se/48683125

Voiko itsekeskeisemmin enää ajatella?????????

Minä minä minä ja omat asiat etusijalle. Etkö edes tässä tilanteessa voisi ajatella vain ja ainoastaan aloittajan asioita????

Näitä omahyväisiä ihmisiä on juuri seurakunnat täynnä ja yksinäiset ihmiset saavat olla vain yksin asioittensa kanssa........................................... Kukaan ei kiinnostu heidän asioistaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• SiunaustaSulle

Samankaltaista on minunkin elämäni ollut! Myöskin huonojalkainen olen itsekin. Monesti joudun tulemaan taksilla esim. kauppa-asioilta. Toisinaan, jos on paljon ostettavaa, tilaan kaupasta ruokatavarat suoraan kotiin.

Olen myös käynyt kuolemanporteilla, pari kertaa elvytettykin. Kokenut paljon erilaista väkivaltaa elämässäni.

Et sinä meitä rasita, olet tärkeä ihminen, joskin syvästi masentunut ja ilmeisesti lähimmäisten taholta kiusattu, mutta et mitenkään arvoton. Jos mahdollista, yritä karttaa sellaisia ihmisiä jotka masentavat sinua.

Onko sinulla mitään harrastusta? Kotonakin voi harrastaa. Etenkin naiset tykkäävät tehdä käsitöitä, askarella, piirtää, tehdä koruja. Netissä on paljon ohjeita ja nettikaupoista voi tilata tarvikkeita kotiin, jos ei jaksa lähteä kiertelemään kauppoja:

Esim. on askarteluliike Sinelli.
        https://www.sinelli.fi/sinelli/

Aikoinaan olin käsityöliike Atelje Margarethan asiakas, tein ristipistotöitä seinät täyteen. https://www.margaretha.fi/

Kohta on kesä ja jos yhtään pystyt liikkumaan, niin suunnittele mennä esim. johonkin lähellä olevalle luontoalueelle, eläintarhaan (Hgin Korkeasaari), tai esim. johonkin museoon. Myöskin esim. muutaman tunnin rannikkoristeilyt voivat olla piristävä kokemus.
        .

• Yjdkfih

Miksi toisille ihmisille annetaan niin paljon paremmat eväät selviytyä tästä matkasta? Tarkoitus on, että vahvat kantavat heikkoja, mutta todellisuudessa vain harva velvoitettu suostuu tähän työhön. On niin paljon mukavampi nautiskella elämästä kuin ojentaa kätensä, tarjota olkapäätään, jakaa voimansa ja varansa, siinähän joutuisi pois mukavuusalueeltaan, saattaa joutua kasvotusten odottamattomien asioiden kanssa, saattaisi jopa joutua kohtaamaan Jumalan Pojan.

• HuonossaVoinnissaoleva

Usein herää näkemään toisten hätä oman körsimyksen kautta, kun ei halua muille sitä körsimustä, jota itse kokee.

• Aputuleeylhäältä

Jumalalla on voima valta ja kunnia.Hädän hetkellä huuda häntä.

• älä.jää.yksin

Kirjoita jos jaksat vielä myöhemminkin miten menee ymmärrän koska olen itsekin liikuntavammainen.

• Jumala ei hylkää eikä jätä kun uskot. Saamme elämässämme kärsiä monenlaista vaikka olisimmekin uskossa. Jumala kuitenkin pitää meistä huolen ja auttaa ja lohduttaa että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala on meitä itseämme lohduttanut, voisimme lohduttaa toisia ahdistuksissa olevia ihmisiä. "Apu minulle tulee Herralta joka on tehnyt taivaan ja maan" (Psalmi 121:2).

2.Korinttolaiskirje: 1:3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat. Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta. "

https://www.youtube.com/watch?v=FBAOCmswdTs
      https://www.youtube.com/watch?v=HVQtRaxjMGo
      https://www.youtube.com/watch?v=ng1tSK2Fm0I

• >>Jumala ei hylkää eikä jätä kun uskot.<<

JUMALA ei jätä, mutta jätätkö sinä? Tämähän se ongelma on. JUMALAN olemukseen kuuluu juuri vaikuttaminen toisen ihmisen KAUTTA.

6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien KAUTTA ja kaikissa.

Mutta, onneksi JUMALA toimii, vaikka kaikki ihmiset eivät anna JUMALAN toimivan itsensä kautta. JUMALA ottaa käyttöönsä toisen ihnmisen ja toimii hänen KAUTTAAN.

• päivä.kerrallaan

Siunausta aloittajalle. Jeesus auttaa, rukoile Häntä niin saat varmasti avun. Mutta myös lääkäri ja lääkkeet auttavat. On olemassa sekä pitkäkestoisia mielialalääkkeitä, että hyvin nopeasti vaikuttavia rauhoittavia lääkkeitä, joilla selviät itsetuhoisten ajatusten yli. Itselleni on kokemusta omasta takaa. Hae sellaiset taskuun, niin saat tuhoavan ajatuskierteen katkaistua. Voit sitten aikanaan alkaa hiljalleen toimia oman elämäsi olosuhteiden parantamiseksi, päivä kerrallaan.

Olen itse ollut samassa jamassa sinun kanssasi, mutta olen selvinnyt. Ja niin on moni muukin. Todellinen sankari ei ole se, jolla on elämä siististi reilassa vaan se, joka on kohdannut itsetuhoistet ajatukset omakohtaisesti, mutta ei ole antanut niille periksi. Jokainen päivä jonka elät, on voitto vastustajastasi. Joka ilta kun menet nukkumaan, voit antaa itsellesi pisteen ja läpytellä itseäsi olalle ja sanoa, että teit sellaisen uroteon, mihin kuka vain ei pystyisi. Näytä itsellesi, meille ja maailmalle, että olet kovaa tekoa etkä taivu - eikö niin?

Jumala antaa sinulle voiman kestää myrskyn silmässä, kun pyydät sitä häneltä. Rauhaa.

• Kuinkahan moni uskova ihminen tiedostaa, miten ihmisen psyykkiseen puoleen vaikuttaa erittäin paljon ympäristössä olevien ihmisten käyttäytyminen ja erikoisesti sanaton viestintä. Ihmisen alitajunta on valjastettu tutkimaan aktiivisesti tätä aluetta ollessaan kosketuksissa toisin ihmisiin.

Niin, tuohon liittyen. Jos ahdistunut yksinäinen ihminen,.- jolla on vaikeuksia tehdä yksin siltaa toisen ihmisen luo, niin omaa rakentamisen taidon aikuisen oikeesti Jeesukseen uskovien seurassa. Jeesukseen uskovan ihmiset toimivat tässä mallintajina. Väitämpä. Jos ilman teennäisyyttä arka yksinäinen ihminen ohjaantuu luontaisesti 10- ihmisen vaikutuspiiriin, niin hänessä tapahtuu silmin havaitava muutos. Siis luontaisesti "eksyy" porukkaan, jotka ovat aidosti Jeesukseen uskovia. Siis ei teennäisesti suunniteltu.

Niin, itse aikoinaan ihmettelin tuota vaikutusta itseeni, joka avasi näkemään tämän alueen. Siis seuralla on erittäin suuri merkitys ihmisen hyvinvointiin. Positiivisesti,- mutta myös kielteisesti. Monella yksinäisellä ihmisellä yksinäisyyden tunne vahvistuu esim. joulun seutuna / juhannuksen, joka juuri liittyy toisten ihmisten käyttäytymisen viestintään.

Siis JUMALAN seurakunnan sisällä olevilla sisarilla j aveljillä on yllättävän suuri vaikutus ympäristönsä yksinäisyydestä kärsiviin ihmisiin,- tiedostamatta tätä. Siis savoksi sanottuna.Terve kiinnostus yksinäisyydestä kärsivän ihmisen asioista aktivoi sillan rakentamista ja siten yksinäisyydestä kärsivän ihmisen yksinäisyydentunne katoaa.

Ihmisen yksinäisyydentunnehan aktivoituu juuri sillan puuttumisesta / yhteyden olemisen surkastumisesta.
      Niin, yksinäisyys on siis tunnetila ihmisessä,- joka ei ole sama käsite kuin olla yksin. Ihminen voi olla yksin,- mutta ei yksinöinen. Tunne puuttuu.

• Ajatus jäi puolitiehen.
        Siis JUMALA toimii tässäkin asiassa olemuksensa mukaisesti toisen ihmisen KAUTTA.

6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien KAUTTA ja kaikissa.

Jos et laita käsiäsi likoon, niin JUMALA ei toimi kauttasi. Juuri tuohon liittyen. Tutkikaapa uskonnollisten ihmisten käyttäytymistä ja ajattelutapaa ja asennetta, miten hän ei tahdo laittaa itseään likoon. Siis siirtää tietoiseti ihmisen / asiat etäämmälle itsestään.

• Niin, erikoisesti tässä ajassa olisi aikuisen oikeesti Jeesukseen uskovilla erittäin merkittävä alue ihmisen mielentasapainoon vaikuttamisessa. Moni ei tiedosta, miten paljon todella maassamme käytetään mielialalääkitystä. Stressi ja ahdistus lie merkittävimpiä ihmisen sairastuttajia.

Mutta,- huomatkaappa tähän liittyvä ongelmallisuus. Joku uskonnollinen ihminen on kuvitellut, miten uskova ihminen olisi synnitön ja lankeamaton. Tätä virttä veisataan joka uskonnollisessa puolueessa ja siksi käyttäytymiseen / puoluiden sisälle on tullut sulkeentuneisuuden ilmapiiri. Salaamisen ilmapiiri.
      Niin, miten ihmeessä ihmisestä poistuisi yksinäisyyden tunne tässä ympäristössä? Ei mitenkään,- vaan juuri tämä ilmapiiri aktivoi lisää ihmiseen yksinäistyyttä. Ne vähäisemmät sillatkin umpeutuu ja lahoaa.

• Avaajan kannattaa ottaa yhteyttä ammattiauttajiin. Se ei auta, jos täällä tuskaansa eri keskusteluissa julistaa. Valitan, mutta se on tosiasia.

• Juuri noin. Alan ammattiauttaja tietää ihmisen yksinäisyydestä paljon ja osaa näkemän potilaan ongelman. Siis ohjaa ja laajentaa potilaan ymmärrystä.

Mutta,- ei ongelma tähän pääty. Seuraava askel on löytää ihmisiä tämän yksinäisyydestä kärsivän ihmisen ympärille ja valitettavasti tieto voi lisätä tuskaa. Tähän saumaan suosittelisin menemään yksinäisyydestä kärsivää ihmistä paikkakunnan uskovien ihmisten tykö. Hyvällä "tuurilla" hän voi löytää ihmisen / ihmiset,- jotka aikuisen oikeesti ovat kiinnostuneet hänen asioistaan. Silloin ongelma olisi jo ratkaistu.

Siis löytää ihmisiä,.- jotka eivät sysää rukouksien kera häntä sivummalle ja jäädä odottamaan miten ihmiselle käy. Niin, eikä myöskään alkaa tekemään yksinäisyydestä kärsivästä ihmisestä uskovaa tai puolueensa jäsentä.

• markkulievonen kirjoitti:

Juuri noin. Alan ammattiauttaja tietää ihmisen yksinäisyydestä paljon ja osaa näkemän potilaan ongelman. Siis ohjaa ja laajentaa potilaan ymmärrystä.

Mutta,- ei ongelma tähän pääty. Seuraava askel on löytää ihmisiä tämän yksinäisyydestä kärsivän ihmisen ympärille ja valitettavasti tieto voi lisätä tuskaa. Tähän saumaan suosittelisin menemään yksinäisyydestä kärsivää ihmistä paikkakunnan uskovien ihmisten tykö. Hyvällä "tuurilla" hän voi löytää ihmisen / ihmiset,- jotka aikuisen oikeesti ovat kiinnostuneet hänen asioistaan. Silloin ongelma olisi jo ratkaistu.

Siis löytää ihmisiä,.- jotka eivät sysää rukouksien kera häntä sivummalle ja jäädä odottamaan miten ihmiselle käy. Niin, eikä myöskään alkaa tekemään yksinäisyydestä kärsivästä ihmisestä uskovaa tai puolueensa jäsentä.

Muuten hyvä, mutta minä kehoittaisin yksinäisyydestä kärsivää ihmistä hankkiutumaan IHMISTEN pariin - ei automaattisesti uskovien. Voi olla peräti niinkin, että se usko on ehkä ollut osa sitä prosessia, joka sairastumisen (?) alunperin on aiheuttanut.

Se toisten pariin etsiytyminen taas on helpommin sanottu kuin tehty. Kaikille se ei niin helppoa ole ja järkyttävää kyllä osalle ihmisistä koneet tuntuvat olevan luontevampia keskustelukumppaneita kuin ihmiset. Se ON surullista. Tarkoitan sitä, että netti ja pelit tuntuvat vievän ihmisiä mukanaan tilaan, jossa koko normaali elämä katoaa.

Ensimmäinen juttu on tietenkin tunnustaa tarvitsevansa apua.

• markku.lievonen
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta minä kehoittaisin yksinäisyydestä kärsivää ihmistä hankkiutumaan IHMISTEN pariin - ei automaattisesti uskovien. Voi olla peräti niinkin, että se usko on ehkä ollut osa sitä prosessia, joka sairastumisen (?) alunperin on aiheuttanut.

Se toisten pariin etsiytyminen taas on helpommin sanottu kuin tehty. Kaikille se ei niin helppoa ole ja järkyttävää kyllä osalle ihmisistä koneet tuntuvat olevan luontevampia keskustelukumppaneita kuin ihmiset. Se ON surullista. Tarkoitan sitä, että netti ja pelit tuntuvat vievän ihmisiä mukanaan tilaan, jossa koko normaali elämä katoaa.

Ensimmäinen juttu on tietenkin tunnustaa tarvitsevansa apua.

Tutki väitettäni. Suurin ongelma yksinäisyydestä kärsivällä ihmisellä on juuri löytää häntä ymmärtävä ihminen. Jos erehdyt kertomaan väärälle ihmiselle ongelma vain pahenee. Esim. työpaikalla tulee olla erittäin tarkka kenelle puhuu omista asioistaan. Erittäin tarkka, ettei ongelma laajene.

Tietenkin, jos löytää jumalattoman ihmisen,joka on käynyt kriisejään läpi, niin tämä ihminebn jo ymmärtää.

Väitämpä, miten tänä aikana on erittäin vaikea ihmisten kiinnostuvan ihmisen psyykkisistä asioista. Taas fyysisistä sitäkin enemmän. Ihmisille on kasvanut muuri esteeksi käsittelemään psyykkisiä alueita.

Niin, JUMALAN seurakunta on siitä hyvä tässä asiassa, miten siellä käsitellään / tulisi käsitellä ihmisen mielenasioita / psyykkisiä luontaisesti ja päivittäin.

• markku.lievonen kirjoitti:

Tutki väitettäni. Suurin ongelma yksinäisyydestä kärsivällä ihmisellä on juuri löytää häntä ymmärtävä ihminen. Jos erehdyt kertomaan väärälle ihmiselle ongelma vain pahenee. Esim. työpaikalla tulee olla erittäin tarkka kenelle puhuu omista asioistaan. Erittäin tarkka, ettei ongelma laajene.

Tietenkin, jos löytää jumalattoman ihmisen,joka on käynyt kriisejään läpi, niin tämä ihminebn jo ymmärtää.

Väitämpä, miten tänä aikana on erittäin vaikea ihmisten kiinnostuvan ihmisen psyykkisistä asioista. Taas fyysisistä sitäkin enemmän. Ihmisille on kasvanut muuri esteeksi käsittelemään psyykkisiä alueita.

Niin, JUMALAN seurakunta on siitä hyvä tässä asiassa, miten siellä käsitellään / tulisi käsitellä ihmisen mielenasioita / psyykkisiä luontaisesti ja päivittäin.

Mikään ei tee uskovaisista sen kykenevämpiä auttamaan toisia kuin muistakaan. Lääke kaikkeen näyttää osalla olevan rukoileminen ja Raamatun lukeminen. Se nyt ei vain paljoa auta, jos riippuvuudet ja ongelmat vain vaihtaa toisiin. Ne TODELLISET ongelmat ovat edelleenkin taustalla ja sitten kohta taas "langetaan", vai mitä?

Sinä ilmeisesti oletat, että maallistunut ihminen tai ateisti on automaattisesti huonompi ihminen kuin hurskas uskova? Ei kai? Minä taas voisin yhtä hyvin väittää, että ongelmissa oleva ihminen tarvitsee lähelleen ihmisen, joka VÄLITTÄÄ: Sitten etsiydytään ammattiavun piiriin, jos sitä tarvitaan.

• markku.lievonen
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Mikään ei tee uskovaisista sen kykenevämpiä auttamaan toisia kuin muistakaan. Lääke kaikkeen näyttää osalla olevan rukoileminen ja Raamatun lukeminen. Se nyt ei vain paljoa auta, jos riippuvuudet ja ongelmat vain vaihtaa toisiin. Ne TODELLISET ongelmat ovat edelleenkin taustalla ja sitten kohta taas "langetaan", vai mitä?

Sinä ilmeisesti oletat, että maallistunut ihminen tai ateisti on automaattisesti huonompi ihminen kuin hurskas uskova? Ei kai? Minä taas voisin yhtä hyvin väittää, että ongelmissa oleva ihminen tarvitsee lähelleen ihmisen, joka VÄLITTÄÄ: Sitten etsiydytään ammattiavun piiriin, jos sitä tarvitaan.

>>> Lääke kaikkeen näyttää osalla olevan rukoileminen ja Raamatun lukeminen. <<<

Niin, tuossa kuvaat uskonnollisen ihmisen käyttäytymistä ja se on eri asia kun itse kerron Jeesukseen uskovasta ihmisestä. Se on totta, miten uskonnollinen ihminen sysää ongelmaisen ihmisen pois luotaan rukoilemista hyväksi käyttäen.

Niin, muistan elävästi vielä kun aikoinaan Helluntaipuolueen paimen rukoili; "Käy sinä Herra lohduttamassa vuodeosaston potilaita. Virkistä heidän meltään Herra jne..." ja saarna upposi kuulijoin kuin veitsi voihin. (Niin, jaikal niminerkki edustaa foorumissa juuri tätä vahvaa ajattelua. Kuvaa juuri oppia, jossa ei uskota JUMALAN toimivan jonkun kautta.)

Taas mitä JUMALA aikuisen oikeesti tahtoisi, niin se on Jeesukseen uskovan aktiivista kiinnnostusta ihmisen elämään. Toimivan ihmisen KAUTTA. Tietysti ei tunkeillen ja väkisin,.- vaan jos tilanne on luontainen.

Lyhyesti ihmisen mieleen vaikuttamisesta. Sillä ei ole väliä onko auttaja ateisti, sinä, uskonnollilnen ihminen jne.... vaan punainen lanka on auttajan ymmärrystaso nähdä kohteen ongelma. Tuohon juuri liittyen,- ymmärrän ja näen, miten Jeesukseen uskovalla ihmisellä on mahdollisuus vaikuttaa ihmisen oneglmiin. On näkökyky. Taas sokean on täysin mahdottomuus auttaa toista sokeaa,- enkä sano tätä halveksimis mielessä. Ei tämän päivän ihminen omaa ymmärrystä ihmisen ongelmoitumisesta. Hyvä esimerkki on tämä uskonnollisen ihmisen homokeskustelu ihmisen homoudesta.

Niin, kuten aiemmin jo kerroin, niin on kaksi eri asiaa ja tasoa. Nähdä mielen ongelma tai ratkaista se. Ongelman ratkaiseminen on jo vaikeaa ja kuten tiedämme, niin tätä pyritään ratkaisemaan lääkityksellä. Todellisuudessa lääkityksellä turrutetaan sairauden oire. Reagoiminen ja ajattelu, mutta itse sairaus on laitettu kuin liha pakastimeen odottamaan sen käyttöä.

• markku.lievonen

Ihmisen sisäisestä muuttumisesta. Ihminen on siitä ihmeellinen kapsitus, miten ihmisen mielenmuuttumiseen vaikutetaan vain ja ainoastaan siinä hetkessä kun se on akuutti / pinnalla mielessä pyörimässä. Juuri tuo tekijä vaatii arjen keskellä tapahtuvaa luontaista tilannnetta.

Jos ihminen ,- joka tilaa ahdistuneessa tilassa aikaa terapiaan, niin terapian vaikkuttava tekijä on täysin olematon, jos aika on viikon / kuukauden päässä. Tähänkin asiaan pitää paikkansa sanonta; Rauta on taottava kuumana. Eli vaiheessa kun ihmisen alitajunta on työntänyt asian ihmisen tietoisuuteen käsiteltäväksi,- alue, johon on JUMALALLAKIN sanansa sanottavana.

• markku.lievonen

Niin, positiivisuuttain esille.
      Aikonaan, joskus 80- luvun lopulla olin Lahdessa työni puolesta kurssilla. Illalla kun oli aikaa, niin mieleeni tuli käydä Lahden Helluntasrk kokouksessa. Johdatuksena pidin jo sitä kun umpimähkään kadulta kysäisin ruokakasseja kantavalta ihmiseltä missä päin paikka sihaitsee. Kertoi tarkan osoitteen missä se on. Kertoi vielä miten itsekkin tulee illalla kokoukseen ja tätä lausetta pidin "valkoisena valheena/ kohteliaisuutena".

Mutta, niin vain oli, että näin hänet jo lähes ensimmäisenä kokouspaikalla.

Niin, erittäin positiivisena pidin ja koin, miten mennessäni sinne reilusti ennen kokouksen alkamista juttusille tuli nuorehko mies ja alkoi kysellä mitä kuuluu ja mistä päin olen ja aina perhe asioita myöten. Jos olisin ollut yksinäöisyydestä kärsivä ihminen,niin hänen käyttäytymisensä olisi ollut puhutteleva. Aidosti ja terveesti kiinnostunut ihmisestä, jota ei tuntenut.

Muuten, sama Henki lie ollut koko seurakunnassa. Erään kokouksen aikana vieressä olevat wanhat sisaret setvivät koko kokouksen ajan toisen sisaren lapsuutta j aerikoisesti alkoholisoituneen isän käyttäytymisen vaikutusta sisaren avioliittoon ja koko elämään. Kuunnellessani toivoin vain. Olisipa alan ammatti ihmiset olleet kuulemassa, miten käytännön tasolla mahdollistutaan hoitamaan ihmisen mielen asioita. Siis luontaisella tavalla,- aikaa j apaikkaan katsomatta.

• markku.lievonen

Aloittajalle.
      Jos viestisi sisältö on sanasta sanaan totta, niin toimi näin.

Etsi paikkakunnallasi olevien seurakuntien/yhteisöjen paimenten / työntekijöiden puhelinnumerot ja kerro heille ongelmasi. Kerro mitä sinun tulisi tässä tilanteessa tehdä ja toimia? Voi olla, miten kauttasi JUMALA puuttuu asiaan ja paljastaa paikkakuntasi seurakunnan tilan.

Niin, JUMALA on taho, joka vaikuttaa ihmisessä tahtomisen ja tekemisen ja uskon, miten tahtomiseesi pois yksinäisyydestä tapahtuu juuri tämän ensimmäisen askeleen ottamisen kautta. Tahdot siten ottaa yhteyden ulkopuolella oleviin ihmisiin ja kertoa tilanteesi.

• Jeesusteliat

Ei muuta kun nirri pois! Se on varma konsti vaikeuksiin. Mutta tee se varman päälle, sillä paha on kitua vammaisena jos epä onnistut. Totta puhuen teen sen itsekkin enkä ruikuta kellekkään siitä.

• Vironnut

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      701
      2773
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1376
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1324
    4. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1259
    5. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      113
      1245
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      973
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      959
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe