Jotakin järkeä palstailuun

Taas viikko vierähtänyt maailman tärkeimmän asian parissa; onko ExN38 ja TähänSeKaappi tavanneet ja ystävystyneet. Ketä vittu kiinnostaa enää Korean niemimaan kiristyvä tilanne?

Palsta on jäänyt pysähtyneisyyden tilaan, ketään ei tunnu kiinnostavan mikään älyllinen keskustelu vaan jankataan epäoleellisia aamuvarhaisesta pitkälle yöhön ja yövuorolaiset yölläkin.

Tämäkö on meidän tasomme, eikö vittu taito riitä muuhun kuin jumittamaan palstakeskustelu?

79

837

Vastaukset 79

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upein.juttu

onhan se tärkein asia että joistakin tulisi pari ja löytäisivät rakkauden ja kumppanin niin eikö se ole sinkkupalstan tärkein asia niin autetaan ja neuvotaan ja kannustetaan ja huippua jos joku tapaa ja treffaa kyllä toivon että heistä tulisi rakastavaiset ja pari

• Rakkaus on tärkeä asia, mutta sen vatvominen palstalla ei edistä kenenkään asiaa.

• rakkaus.on.hienoa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Rakkaus on tärkeä asia, mutta sen vatvominen palstalla ei edistä kenenkään asiaa.

rakkaus asiat kiinnostaa ja on kiinnostavia mutta tinderi touhut ei ole kiinnostavia mutta rakkaus asiat saa iloiseksi niin on se vaan hienoa kun joistakin tulee pari tai ainakin treffaavat yms kyllä sitä toivoo että oikeasti rakastuisivat

• rakkaus.on.hienoa kirjoitti:

rakkaus asiat kiinnostaa ja on kiinnostavia mutta tinderi touhut ei ole kiinnostavia mutta rakkaus asiat saa iloiseksi niin on se vaan hienoa kun joistakin tulee pari tai ainakin treffaavat yms kyllä sitä toivoo että oikeasti rakastuisivat

Jos rakkaus ei syty niin uutta matoa koukkuun.

• yhdessä.ovat

lopettiko kumpikin samaan aikaan eli taisivat tavata taas niin kummanhan luona tapaavat tällä kertaa

• Pihtarikurppa

Sen mitä olen vaivautunut tuota jankkausta lukemaan, niin se taisit olla sinä joka sen aloitti. Mua asia ei haittaa, koska kiitos sulle ja muille palstapojille, jutut täällä on nykyään yhtä kiinnostavia kuin napanöyhtä. Ei tarvi munkaan enää täällä paljon pyöriä. Nice work!

• Minä taisin jättää aiheen pariksi päiväksi sivuunkin, mutta kommentoin sitä taas eilen kun sitä multa pyydettiin.

Sunkaan juttujasi en muista lukeneeni, jotakin trolliviestejä lukuunottamatta.

• Pihtarikurppa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Minä taisin jättää aiheen pariksi päiväksi sivuunkin, mutta kommentoin sitä taas eilen kun sitä multa pyydettiin.

Sunkaan juttujasi en muista lukeneeni, jotakin trolliviestejä lukuunottamatta.

Vaikeahan mun juttuja on lukea, kun en ole niitä isommin kirjoittanut. Syy löytyy edellisestä kommentistani. Ehkä pari plussaa löytyy noista sun multinikkitrollipakkomielteistä: koko palsta menee sekaisin viikoksi, Ikikselle tulee aina paha mieli ja kurppajargonin suoltaminen loppuu hetkeksi. Pojot noista.

• Pihtarikurppa kirjoitti:

Vaikeahan mun juttuja on lukea, kun en ole niitä isommin kirjoittanut. Syy löytyy edellisestä kommentistani. Ehkä pari plussaa löytyy noista sun multinikkitrollipakkomielteistä: koko palsta menee sekaisin viikoksi, Ikikselle tulee aina paha mieli ja kurppajargonin suoltaminen loppuu hetkeksi. Pojot noista.

Ainoat sun kommenttisi olen nähnyt yöaikaan kirjoitettuina ja joku Palstamäki-sutkaus aiheena.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Ainoat sun kommenttisi olen nähnyt yöaikaan kirjoitettuina ja joku Palstamäki-sutkaus aiheena.

Hmmm.. Trollaajat lainaa rekisteröimättömiä nikkejä perseilyynsä ja kujeiluunsa.. Varsinkin sellaisia, jotka ovat tulleet tutuiksi.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Hmmm.. Trollaajat lainaa rekisteröimättömiä nikkejä perseilyynsä ja kujeiluunsa.. Varsinkin sellaisia, jotka ovat tulleet tutuiksi.. ;P

Minä en muista koskaan nähneeni pihtarikurpan nimissä lähetetyn muuta kuin trollausviestejä.

• Pihtarikurppa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Minä en muista koskaan nähneeni pihtarikurpan nimissä lähetetyn muuta kuin trollausviestejä.

Kyllä niitä löytyy, mutta joutuu vähän kaivelemaan. Olen huomannut myös, että joku käyttää samaa nikkiä välillä, mutta mun kirjoitustyylille se apukoulupelle ei pärjää. Kommentit on tyyliä kaksi päälausetta ja huono vitsi. Mä harvemmin tyydyn niin heikkoon suoritukseen omassa perseilyssäni.

Minä olen.. Ainakin aikaisemmin osallistui moniin keskusteluihin ja muistaakseni oli ihan hyvä keskustelija yms.. ;P

Kyllä niitä löytyy, mutta joutuu vähän kaivelemaan. Olen huomannut myös, että joku käyttää samaa nikkiä välillä, mutta mun kirjoitustyylille se apukoulupelle ei pärjää. Kommentit on tyyliä kaksi päälausetta ja huono vitsi. Mä harvemmin tyydyn niin heikkoon suoritukseen omassa perseilyssäni.

Olen olettanut että nikkisi on pelkkä trollinikki, ehkä siksikään en ole kiinnittänyt huomiota muuta kuin viesteihin jossa vilahtaa mun nimi.

Minä olen.. Ainakin aikaisemmin osallistui moniin keskusteluihin ja muistaakseni oli ihan hyvä keskustelija yms.. ;P

Muistaaksesi? Ehkä onkin hyvä keskustelija, mutta ei ainakaan aktiivinen.

Muistaaksesi? Ehkä onkin hyvä keskustelija, mutta ei ainakaan aktiivinen.

Noh joo, Mun mielestä sillä ei ole väliä, kuinka aktiivinen on tai ei ole.. Muut asiat ovat tärkeämpiä.. ;P

.. Enkä myöskään tarkoita "hyvällä keskustelijalla" sitä, että olisi esim. samaa mieltä kuin minä jne.. Jollakin tavalla jäänyt vain fiksu kuva hänestä.. Pystyy muistaakseni rakentavaan keskusteluun jne. vaikka näkemykset "väittelyssä" olisikin ainakin aluksi aika kaukana toisistaan.. ;P

Noh joo, Mun mielestä sillä ei ole väliä, kuinka aktiivinen on tai ei ole.. Muut asiat ovat tärkeämpiä.. ;P

.. Enkä myöskään tarkoita "hyvällä keskustelijalla" sitä, että olisi esim. samaa mieltä kuin minä jne.. Jollakin tavalla jäänyt vain fiksu kuva hänestä.. Pystyy muistaakseni rakentavaan keskusteluun jne. vaikka näkemykset "väittelyssä" olisikin ainakin aluksi aika kaukana toisistaan.. ;P

En minä epäile etteikö olisi hyvä keskustelija, täällä vain kaikki jää provoilijoiden jalkoihin.

Kyllä minäkin provoilen, mutta olen valmis asiakeskusteluunkin mikäli joku siihen haluaa lähteä.

• Oisko.näin.vai.miten
        A.Palstamäki kirjoitti:

Olen olettanut että nikkisi on pelkkä trollinikki, ehkä siksikään en ole kiinnittänyt huomiota muuta kuin viesteihin jossa vilahtaa mun nimi.

Narsistinen luonne siis, jos muu ei kiinnosta kuin omaan itseen liittyvät kommentit. Minä käytän yhtä nikkiä tässä viestiketjussa ja toissa jossain toisessa. Syynä on just se, että jotkut alkaa kyyläämään ja sitten tehdään analyysiä, millainen törkymöykky siellä nikin takana on. En hae huomiota kirjoituksillani, mutta olen hyvin aktiivinen kommentoija kuitenkin, sinun kirjoituksesi ovat joskus asiallisia ja sitten taas ihan silkkaa sontaa. Et taida ihan itsekkään tietää, olisitko lintu vai kala. Ehkä palstaminäsi vielä etsii itseään?

• Kklloiiii

Juurikin näin, Pertsa itse enimmäkseen lietsoo näitä henkilöön käyviä jankkausketjuja ja kitisee, että keskustelun taso ei miellytä. No, eipä miellytä muitakaan, viikkoihin, ellei kuukausiin, ole jaksanut itsekään täällä sen kummemmin hengata. Jonkinlaista yksinpuhelua kohti tässä varmaan ollaan pykimässä.

• Oisko.näin.vai.miten kirjoitti:

Narsistinen luonne siis, jos muu ei kiinnosta kuin omaan itseen liittyvät kommentit. Minä käytän yhtä nikkiä tässä viestiketjussa ja toissa jossain toisessa. Syynä on just se, että jotkut alkaa kyyläämään ja sitten tehdään analyysiä, millainen törkymöykky siellä nikin takana on. En hae huomiota kirjoituksillani, mutta olen hyvin aktiivinen kommentoija kuitenkin, sinun kirjoituksesi ovat joskus asiallisia ja sitten taas ihan silkkaa sontaa. Et taida ihan itsekkään tietää, olisitko lintu vai kala. Ehkä palstaminäsi vielä etsii itseään?

Pihtarikurpan nimissä tulee mulle niin paljon trollausta, että en ole koskaan ajatellut sitä oikeaksi nikiksi, en koe että vika olisi yksinomaan minun.

Toi nikkien vaihtelu on periaatteessa ihan hyvä tapa pysyä tunnistamattomana ja heittää kommenttia palstalle ajan kuluksi. Mun tapauksessa vain mun jutut paljastaa mut, en mä voi sille mitään.

• Kklloiiii kirjoitti:

Juurikin näin, Pertsa itse enimmäkseen lietsoo näitä henkilöön käyviä jankkausketjuja ja kitisee, että keskustelun taso ei miellytä. No, eipä miellytä muitakaan, viikkoihin, ellei kuukausiin, ole jaksanut itsekään täällä sen kummemmin hengata. Jonkinlaista yksinpuhelua kohti tässä varmaan ollaan pykimässä.

Olisiko syytä katsoa muidenkin kommentteja?

• Pihtarikurppa

En tosiaan ole ollut mitenkään erityisen aktiivinen vähään aikaan. Enkä ole seurannut niin tarkasti, että paljonko joku/jotkut Pihtarikurppaa käyttää eikä asia mua edes kiinnosta. Oma valinta, kun en halua rekkautua, joten nimimerkkikin on sitten vapaata riistaa. Kirjoitustyylistä yleensä tunnistaa tutuimmat, vaikka olisikin eri nikki.
        Mä käytän hyvässä vireessä häijyä sanan säilää enkä ole niin ihastunut Pertsaan/Akiin, että jaksaisin häntä erityisesti vainota yömyöhällä. Me työssäkäyvät yleensä nukutaan silloin. Muutenkin tämä palsta on jotenkin alkanut kuihtua eikä täällä tule oikein enää viihdyttyä.

En tosiaan ole ollut mitenkään erityisen aktiivinen vähään aikaan. Enkä ole seurannut niin tarkasti, että paljonko joku/jotkut Pihtarikurppaa käyttää eikä asia mua edes kiinnosta. Oma valinta, kun en halua rekkautua, joten nimimerkkikin on sitten vapaata riistaa. Kirjoitustyylistä yleensä tunnistaa tutuimmat, vaikka olisikin eri nikki.
        Mä käytän hyvässä vireessä häijyä sanan säilää enkä ole niin ihastunut Pertsaan/Akiin, että jaksaisin häntä erityisesti vainota yömyöhällä. Me työssäkäyvät yleensä nukutaan silloin. Muutenkin tämä palsta on jotenkin alkanut kuihtua eikä täällä tule oikein enää viihdyttyä.

Minä olen hyvin valikoiva sen suhteen mihin ketjuihin kirjoitan, ja "pihtarikurpan" on ollut helppo kohdentaa täsmäviestintää sinne. En muista koskaan edes vastanneeni hänelle, viestithän eivät ole keskustelevia vaan piikittelyä trollin tapaan.

On sääli jos sulla olisi jotakin annettavaa palstalle mutta ilmapiiri ei kannusta siihen. Olisi kaikkien etu että täällä keskusteltaisiin enemmän muita arvostaen.

• Kklloooliii
        A.Palstamäki kirjoitti:

Olisiko syytä katsoa muidenkin kommentteja?

Kommentteja minkä asian suhteen?

• Teknodonna

Kuka on Exn ja mitä oleellista "hänellä" olisi toimitettavaa?

Jokin lasti?

(hirn)

• Teknodonna

Lasten ja aikuisten typeryyden vedenjakaja on sana.

(hihitystä)

• Hänen viikon tärkein tehtävänsä oli todistella olemassaoloaan, ja pelkään että loppuvuosi menee samoissa merkeissä.

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Lasten ja aikuisten typeryyden vedenjakaja on sana.

(hihitystä)

Lyhyesti ajateltuna voitaisiin ajatella niin, että jos ei osaa luoda mitään, ei ole mitään muuta kuin se mitä on.

Vittuako mä tälle mitään mahdan.

(naurua)

Hänen viikon tärkein tehtävänsä oli todistella olemassaoloaan, ja pelkään että loppuvuosi menee samoissa merkeissä.

Niin no jos itse foliohattuteorioillasi olet ikäänkuin pakottanut ExN38:n todistelemaan olemassaoloaan niin eikös tuo nyt ole aika paksua häntä siitä syytellä? Ongelmahan ei alun alkaenkaan ollut ExN38 vaan juuri sinä itse Pertti mutta narsistinahan sinun vaikea nähdä tilannetta samoin kuin meidän muiden.

• näinonnännitvaikkeinäy

Ainoot jotka luo jotain hyödyllistä, ovat talonmies talvella ja isäntä lehmänlantaa lykkiessään.

• Teknodonna kirjoitti:

Lyhyesti ajateltuna voitaisiin ajatella niin, että jos ei osaa luoda mitään, ei ole mitään muuta kuin se mitä on.

Vittuako mä tälle mitään mahdan.

(naurua)

No niinhän se just on.. Jokainen on Just sitä mitä on.. Ei yhtään enempää, eikä myöskään yhtään vähempää.. ;P

• Harmaaritari kirjoitti:

Niin no jos itse foliohattuteorioillasi olet ikäänkuin pakottanut ExN38:n todistelemaan olemassaoloaan niin eikös tuo nyt ole aika paksua häntä siitä syytellä? Ongelmahan ei alun alkaenkaan ollut ExN38 vaan juuri sinä itse Pertti mutta narsistinahan sinun vaikea nähdä tilannetta samoin kuin meidän muiden.

ExN38 on ollut epäilyksenalainen palstahahmo ensimmäisestä viestistä lähtien, eikä mulla ole ollut mitään osuutta sen asian kanssa.

34 ja 38 on väitetty mun nikeiksi alkujaan, joten syytä epäluottamukseen voisi etsiskellä toisaalta.

• tämäkin.vaihtoehto
        Harmaaritari kirjoitti:

Olishan se voinut olla hiljaa asiasta ja jättää trollit ruokkimatta.
        Se vaan koki niin niin tärkeäksi että tulee tunnustetuksi naisena.

• tämäkin.vaihtoehto kirjoitti:

Olishan se voinut olla hiljaa asiasta ja jättää trollit ruokkimatta.
        Se vaan koki niin niin tärkeäksi että tulee tunnustetuksi naisena.

N38:lla on ollut ihan ensimmäisestä viestistä lähtien ongelmia uskottavuutensa kanssa, hän ei ole pystynyt vakuuttamaan palstalaisia naiseudestaan.

Olisiko pitänyt yrittää tulla "uutena" palstalle eikä hakata päätä seinään?

• come.on.man
        Harmaaritari kirjoitti:

Älä sinäkään jaksa. Exn on ihan väkisin tuonut itseään ja asioitaan esille ilman perttiäkin. Sitä saa ihan mitä kerjää. Olet kyllä harvinainen puusilmä ja sokea, mikäli et ole nähnyt tapahtuneita asioita. Viesteillä ja viestiketjuilla on päivämäärä ja aika.

• LittleSunshine

Tää nyt ei välttämättä ole se paras saitti mihinkään kauheen älylliseen keskusteluun, että varmaan herr Palstamäelle löytyy jostain parempikin instanssi missä hän voi kohdata ja haastaa kaltaisiaan älyllisiä yksilöitä... Haloo hei...

• Ihan rakentava mielipide sulla, voisit jatkaa kiroiluasi palstalla ilman aikuisen holhousta.

• LittleSunshine

Mitä jos kaivaisit sen pääsi edes hetkeksi sieltä omasta perseestäsi ja oisit ihan vaan hetken oma itses etkä yrittäs jatkuvasti olla niin vitun nokkela... Mahtaa olla majesteetillinen fiilis kun saat täällä päteä ihmisille jotka vaan yrittää ikävissään tai muuten yksinäisyyttään (kuten minä) tappaa täällä aikaansa ilman sen kummempaa pyrkimystä (=ts. vastaus siihen miksi kirjoittelet just täällä). Jos sä haluat maailmaa muuttaa niin tee se, kirjoita vaikka kirja, mut kaikkien ei tarvi sitä tehdä.

• LittleSunshine
        LittleSunshine kirjoitti:

Mitä jos kaivaisit sen pääsi edes hetkeksi sieltä omasta perseestäsi ja oisit ihan vaan hetken oma itses etkä yrittäs jatkuvasti olla niin vitun nokkela... Mahtaa olla majesteetillinen fiilis kun saat täällä päteä ihmisille jotka vaan yrittää ikävissään tai muuten yksinäisyyttään (kuten minä) tappaa täällä aikaansa ilman sen kummempaa pyrkimystä (=ts. vastaus siihen miksi kirjoittelet just täällä). Jos sä haluat maailmaa muuttaa niin tee se, kirjoita vaikka kirja, mut kaikkien ei tarvi sitä tehdä.

ja AAMEN.

• LittleSunshine kirjoitti:

Oletko kirjoitellut palstalle pitkään?

• Kiltti-ja-kunnollinen

Naiset palstailee koska ovat yksinäisiä eikä niillä ole muuta elämää

• Silti aktiivikirjoittajista 99%:ia on miehiä.

• Kkkkiiollll
        A.Palstamäki kirjoitti:

Silti aktiivikirjoittajista 99%:ia on miehiä.

Ja mistä luulet ilmiön johtuvan? Heti kun joku nainen rohkenee ottaa, tai saa, täällä vähääkään enempää tilaa, alkaa hänen sukupuolielämänsä ja -moraalinsa ruotiminen. Jos tämä keino ei tehoa, eli lannista naiskirjoittajaa, hänen sukupuolensa tehdään kyseenalaiseksi. Ainakin mielikuvien tasolla 99% aktiivikirjoittajista on tosiaan miehiä.. ja käytännössäkin koska esimerkiksi sulla, Pertti, tuntuu olevan kova tarve häätää kaikki naispuoliset kirjoittajat palstalta ja niinhän siinä sitten käy.

• Nappaan tuosta muutaman sanan.

Järkeä. Tärkeimmän. Kiristyvä. Pysähtyneisyyden. Älyllinen. Epäoleellisia. Tasomme. Vittu.

Kuulostaa siltä kuin jokin altruisti yrittäisi ohjailla palstapolitiikkaa tiettyyn suuntaan. Itse asiassa, miksi en aiemmin ole tätä huomannut. Palstallakin on kyse vain politiikasta. No voi sun saatana.

Tässä on selkeä kaava. Aina keksitään draama. Varmaan näytelmän konnat sopivat sen keskenään kulissien takana jo aikaa ennen tapahtumia. Sitten näyttelijät lavalle ja odotellaan vaan yleisön reaktioita. Hahah! Buahaa! Buu. Tomaatteja. Möö.

Ja yleisöhän reagoi. Ja ennenkuin huomaavatkaan, ovat osa näytelmää ja näyttelevät osaansa niin hyvin kuin jymäytetty tositeeveen kannattajakansa voi tehdä. Ja kohta verhon takaa hiippailee timotaikuri keppi ojossa ohjastamaan, mitä opittiin edellisessä jaksossa ja mitä tulisi seuraavassa kohtauksessa huomioida.

Ovelaa.

Mutta siinä olet oikeassa, ettei Korean tilanne kyllä nyt jaksa kiinnostaa pätkääkään. Kyllä se on tämä viihde, joka vie huomion tärkeimmistä maailman asioista. Tuntuvathan nuo kirjoittajatkin jotenkin läheisemmiltä. Mutta sinäkin poliittisena henkilönä ymmärrät sen varmasti hyvin, että oman maan etu ensisijalla.

• Mä luulen että kaikki vähän näkyvämmät palstalaiset ovat hivenen kovemmassa prässissä kuin nikkiään vaihtelevat kommentoijat, kyllä täällä palstalla on jonkinasteista poliittista liikehdintää. Moni ei siitä syystä uskalla rekata nikkiään.

Mun ongelmani on toisinajattelu, mun näkemykset ei oikein istu ätmit vs kurpat vääntöön ja muunlaista keskustelua täällä ei oikein olekaan. Mä kyllä puolustan mielelläni kurppia, mutta todellisessa elämässä on myös vuorokeskustelua normaalilla tasolla miesten ja naisten välisestä suhteesta.

Täällä mä olen valkoritari jos puolustan naisia, ja kusipää jos olen jostakin erimieltä naisten kanssa.

Mä luulen että kaikki vähän näkyvämmät palstalaiset ovat hivenen kovemmassa prässissä kuin nikkiään vaihtelevat kommentoijat, kyllä täällä palstalla on jonkinasteista poliittista liikehdintää. Moni ei siitä syystä uskalla rekata nikkiään.

Mun ongelmani on toisinajattelu, mun näkemykset ei oikein istu ätmit vs kurpat vääntöön ja muunlaista keskustelua täällä ei oikein olekaan. Mä kyllä puolustan mielelläni kurppia, mutta todellisessa elämässä on myös vuorokeskustelua normaalilla tasolla miesten ja naisten välisestä suhteesta.

Täällä mä olen valkoritari jos puolustan naisia, ja kusipää jos olen jostakin erimieltä naisten kanssa.

No puoluepolitiikka onkin persijestä. Ollaan tiukan kahlitsevaisia siitä oman idealogin eteenpäin menemisestä. Ja muut saavat jyräytyä jalkoihin. Huutamalla ääni käheäksi. Kannatus. Taso nousuun. Äänivyöry. Puolueriveistä ei lipsuta. Loikkari. Julkinen henkilö on kaikkien omaisuutta mutta kukaan ei tunne yksilönvastuuta. Arvokeskustelu.

Tuollainen sitoutumaton voisi olla ihan hyvä paketti. Saahan sitoutumattomallakin arvoja ja näkemyksiä olla. Ja äänioikeus.

• elisakettu kirjoitti:

No puoluepolitiikka onkin persijestä. Ollaan tiukan kahlitsevaisia siitä oman idealogin eteenpäin menemisestä. Ja muut saavat jyräytyä jalkoihin. Huutamalla ääni käheäksi. Kannatus. Taso nousuun. Äänivyöry. Puolueriveistä ei lipsuta. Loikkari. Julkinen henkilö on kaikkien omaisuutta mutta kukaan ei tunne yksilönvastuuta. Arvokeskustelu.

Tuollainen sitoutumaton voisi olla ihan hyvä paketti. Saahan sitoutumattomallakin arvoja ja näkemyksiä olla. Ja äänioikeus.

Ihan hauska luonnehdinta tuo sitoutumaton, olin itse ajatellut että olen sopeutumaton.

Äänioikeudesta samaa mieltä, mutta pääsääntöisesti mä olen aina jonkun tulilinjalla.

Ihan hauska luonnehdinta tuo sitoutumaton, olin itse ajatellut että olen sopeutumaton.

Äänioikeudesta samaa mieltä, mutta pääsääntöisesti mä olen aina jonkun tulilinjalla.

Sopetumaton kuulostaa niin kapinalliselle, kiiskelle joka haraa vastaan. Osaathan olla sopeutuvakin. Tosin tuo sopeutumaton ja sitoutumaton sopisivat paremmin palstan teemaksi. Eräänlaista puoluetoverimeinikiä kai sekin.

Tulilinjalla. Niinhän me kaikki olemme.

• elisakettu kirjoitti:

Sopetumaton kuulostaa niin kapinalliselle, kiiskelle joka haraa vastaan. Osaathan olla sopeutuvakin. Tosin tuo sopeutumaton ja sitoutumaton sopisivat paremmin palstan teemaksi. Eräänlaista puoluetoverimeinikiä kai sekin.

Tulilinjalla. Niinhän me kaikki olemme.

Sanoisin että tämä palstalla käytävä keskustelu on mulle uusi maailma, nämä näkemykset edustavat jotakin jota en tunne.

Täällä miehet joita ei kiinnosta naiset, keskustelevat naisten kanssa joita ei kiinnosta miehet. Jos noiden välille yrität rakentaa siltaa, niin miehet ja naiset polttavat vuorotellen sen mitä olet yrittänyt rakentaa.

Sanoisin että tämä palstalla käytävä keskustelu on mulle uusi maailma, nämä näkemykset edustavat jotakin jota en tunne.

Täällä miehet joita ei kiinnosta naiset, keskustelevat naisten kanssa joita ei kiinnosta miehet. Jos noiden välille yrität rakentaa siltaa, niin miehet ja naiset polttavat vuorotellen sen mitä olet yrittänyt rakentaa.

Ota huomioon, että rakennusporukassa on aina tekijöitä, jotka haluavat rakentaa sen sillan itse. Puusillan, nostosillan, kävelysillan, moottoritien tai riippusillan. Ja jos siitä ei tule tarpeeksi hyvä, niin se vaikka puretaan, mutta paskaa siltaa ei kertakaikkiaan jätetä. Mainehan siinä menisi.

Eli rakentajat ovat oma ryhmänsä. Keksity sinäkin siihen työnjohtajan kuvaan, minkä parhaiten osaat, äläkä puutu ammattilaisten hommiin.

• elisakettu kirjoitti:

Ota huomioon, että rakennusporukassa on aina tekijöitä, jotka haluavat rakentaa sen sillan itse. Puusillan, nostosillan, kävelysillan, moottoritien tai riippusillan. Ja jos siitä ei tule tarpeeksi hyvä, niin se vaikka puretaan, mutta paskaa siltaa ei kertakaikkiaan jätetä. Mainehan siinä menisi.

Eli rakentajat ovat oma ryhmänsä. Keksity sinäkin siihen työnjohtajan kuvaan, minkä parhaiten osaat, äläkä puutu ammattilaisten hommiin.

Mulla on paha pelko siitä ettei täältä löydy motivoituneita sillanrakentajia, paikalla on vain pommiryhmä.

Kyllä täällä aitoakin keskustelua on, mutta luulen että täällä ollaan silti liikaa rooli päällä.

Mulla on paha pelko siitä ettei täältä löydy motivoituneita sillanrakentajia, paikalla on vain pommiryhmä.

Kyllä täällä aitoakin keskustelua on, mutta luulen että täällä ollaan silti liikaa rooli päällä.

Pommiryhmä :-D

Joo. Roolitus voi johtua niin monesta asiasta. Tavallaan ymmärrän, että ihminen uskaltaa toteuttaa niitä näyttelijänlahjojaan tai uhmaamalla kaltoinkohtelua (asiayhteys voi olla ihan muualla kuin aiheessa) ja vastustamalla vaikka autoritääriseksi katsomiaan asioita. Roolinsa suojassa, nimettömänä, kasvottomana. Kukapa hiivatti sitä älyää, että naapurin Liisa se siellä rääkyy tuskaansa tai työpaikan Matti siellä nuoleskelee nuorten tyttöjen pimpsukoita. Anonyymisyyteen on yhtä monta syytä kuin kirjoittajaakin. Meillä jokaisella on se luuranko, jonka vani itse tiedämme, miksi teemme sen minkä teemme ja miten sen luurangon päästettyä vapaaksi kaapista.

Keskusteluun osallistuminen osaaottavasti tai huumorimielellä. Jokaiselle tarpeen mukaan ja päivän fiiliksen mukaan. Sekin on rooli, jos haluamme kuienkin suodattaa osan itsestämme pois tai korostaa tiettyjä puolia. Osa on mukana eri inhimillisistä tekijöistä. Ehkä suurin osa tarkoittamastasi keskustelijoista on tälläisiä.

Onhan niitä muitakin syitä. Itselläni roolitus oikeastaan liittyy eniten siihen, että suojelen sitä vähäistä identifioitumista, mitä siitä on salassa. Tai sitten suojelen muita. Tosin olen ollut hyvinkin avoin, mutta tullut varovaisemmaksi.

• elisakettu kirjoitti:

Pommiryhmä :-D

Joo. Roolitus voi johtua niin monesta asiasta. Tavallaan ymmärrän, että ihminen uskaltaa toteuttaa niitä näyttelijänlahjojaan tai uhmaamalla kaltoinkohtelua (asiayhteys voi olla ihan muualla kuin aiheessa) ja vastustamalla vaikka autoritääriseksi katsomiaan asioita. Roolinsa suojassa, nimettömänä, kasvottomana. Kukapa hiivatti sitä älyää, että naapurin Liisa se siellä rääkyy tuskaansa tai työpaikan Matti siellä nuoleskelee nuorten tyttöjen pimpsukoita. Anonyymisyyteen on yhtä monta syytä kuin kirjoittajaakin. Meillä jokaisella on se luuranko, jonka vani itse tiedämme, miksi teemme sen minkä teemme ja miten sen luurangon päästettyä vapaaksi kaapista.

Keskusteluun osallistuminen osaaottavasti tai huumorimielellä. Jokaiselle tarpeen mukaan ja päivän fiiliksen mukaan. Sekin on rooli, jos haluamme kuienkin suodattaa osan itsestämme pois tai korostaa tiettyjä puolia. Osa on mukana eri inhimillisistä tekijöistä. Ehkä suurin osa tarkoittamastasi keskustelijoista on tälläisiä.

Onhan niitä muitakin syitä. Itselläni roolitus oikeastaan liittyy eniten siihen, että suojelen sitä vähäistä identifioitumista, mitä siitä on salassa. Tai sitten suojelen muita. Tosin olen ollut hyvinkin avoin, mutta tullut varovaisemmaksi.

Sait mut miettimään hieman asioita tuolla maininnalla luurangosta kaapissa, minä en ole totta puhuakseni älynnyt edes pohtia tuota.

Tämä sinkut-palsta on kuin onkin yksinäisten ihmisten palsta ja syyt yksinäisyyteen voivat olla oikeastaan mitä vaan. Joku voi olla vammainen ja kirjoitella fantasioita elämästään, joku voi olla todellisessa suossa elämässään eikä pääse suurinpiirtein kotoaan ulos ihmisten ilmoille ja purkaa siitä syystä pahaa oloaan.

Oikeastaan kaikki inhimillinen voi olla mahdollista kun mietitään ihmisiä tekstien taustalla.

Sait mut miettimään hieman asioita tuolla maininnalla luurangosta kaapissa, minä en ole totta puhuakseni älynnyt edes pohtia tuota.

Tämä sinkut-palsta on kuin onkin yksinäisten ihmisten palsta ja syyt yksinäisyyteen voivat olla oikeastaan mitä vaan. Joku voi olla vammainen ja kirjoitella fantasioita elämästään, joku voi olla todellisessa suossa elämässään eikä pääse suurinpiirtein kotoaan ulos ihmisten ilmoille ja purkaa siitä syystä pahaa oloaan.

Oikeastaan kaikki inhimillinen voi olla mahdollista kun mietitään ihmisiä tekstien taustalla.

Niin, mäkin oon oikeesti pistänyt tänne ihan kaiken sen mitä oon. En ehkä kaikkea ole laittanut, mutta sen minkä haluan laittaa. En ketään halua kiusata, enkä tehdä kenenkään oloa kurjaks. Mutta enpä oikeestaan sano mitään muuta kuin mitä haluan sanoa. Mielipiteeni.

Mutta sanoin tuossa harmikselle ja elisa.ketulle, että tää palsta on vaan ihan tajuton mesta kaikkine erilaisine tyyppeineen. Luettelin sinutkin, vaikka hermo meni tällä viikolla ja varsinkin tänään. Ja ihan suotta, mutta täälläkin on vaan ihminen...

En haluis pitää vihaa, ei meijän tarvii olla ylimpiä ystäviä, mutta sovitaan samalle palstalle minusta. Sinulla on hyviä aloituksia ja tempaat ihmiset mukaan. Sinunkin pitäisi saada nauttia tästä maailmasta ja tempautua itsekin. Rentoudu. :o)

Juuri niin. Voi olla ja voi olla olematta. Kaikkea siltä väliltä.

Oikeastaan spekulaatiota siitä - kuka kukin on, mitä mikäkin on - on turha vaatia juuri sen vuoksi koska meillä on oikeus roolihahmoihimme. Tai ns putoushahmoihimme. Joillekin voi olla pakottava tarve rakentaa se hahmo sellaiseksi, että se irtaannuttaa todellisuudesta ja pitää edes jollain tavalla raameissa sen tuoman näennäisvaikutuksen takia. Itsenäsi et ehkä ole mitään, tai olet sen arvon alapuolella, joka ei tuota minkäänlaista mielihyvää. Mutta roolihahmossasi voi olla mitä vaan ja pystyt lähes mihin vain.

Pahaa oloaan - luonnollisesti - moni purkaa. Tavallisempia esimerkkejä siitä on veemäinen päivä takana. Se, mitä et saanut purettua paikan päällä, saat tilaisuuden täällä (tai vastaava) ja harjoitella niitä sanoja, jotka jäivät sanomatta.

Yhteisöllisessä palstalla, missä kirjoittajat tuntevat toisensa, se annetaan anteeksi, jos edes jonkinlaisia käyttäytymissääntöjä noudatetaan. Mutta toverikurin nimissä on jokaisella oikeus sanoa, jos joku menee liian pitkälle. Tavallaan - kirjoittaminen - on monelle kasvamista ja puhumaan oppimista.

• tähänsekaappi kirjoitti:

Niin, mäkin oon oikeesti pistänyt tänne ihan kaiken sen mitä oon. En ehkä kaikkea ole laittanut, mutta sen minkä haluan laittaa. En ketään halua kiusata, enkä tehdä kenenkään oloa kurjaks. Mutta enpä oikeestaan sano mitään muuta kuin mitä haluan sanoa. Mielipiteeni.

Mutta sanoin tuossa harmikselle ja elisa.ketulle, että tää palsta on vaan ihan tajuton mesta kaikkine erilaisine tyyppeineen. Luettelin sinutkin, vaikka hermo meni tällä viikolla ja varsinkin tänään. Ja ihan suotta, mutta täälläkin on vaan ihminen...

En haluis pitää vihaa, ei meijän tarvii olla ylimpiä ystäviä, mutta sovitaan samalle palstalle minusta. Sinulla on hyviä aloituksia ja tempaat ihmiset mukaan. Sinunkin pitäisi saada nauttia tästä maailmasta ja tempautua itsekin. Rentoudu. :o)

Ihmisiä. Mutta hyviä ihmisiä. Kumpainenkin :)

• elisakettu kirjoitti:

Ihmisiä. Mutta hyviä ihmisiä. Kumpainenkin :)

Saanen esitellä: Sinkkupalstan valtakunnan sovittelija elisa kettu. :oD

• elisakettu kirjoitti:

Juuri niin. Voi olla ja voi olla olematta. Kaikkea siltä väliltä.

Oikeastaan spekulaatiota siitä - kuka kukin on, mitä mikäkin on - on turha vaatia juuri sen vuoksi koska meillä on oikeus roolihahmoihimme. Tai ns putoushahmoihimme. Joillekin voi olla pakottava tarve rakentaa se hahmo sellaiseksi, että se irtaannuttaa todellisuudesta ja pitää edes jollain tavalla raameissa sen tuoman näennäisvaikutuksen takia. Itsenäsi et ehkä ole mitään, tai olet sen arvon alapuolella, joka ei tuota minkäänlaista mielihyvää. Mutta roolihahmossasi voi olla mitä vaan ja pystyt lähes mihin vain.

Pahaa oloaan - luonnollisesti - moni purkaa. Tavallisempia esimerkkejä siitä on veemäinen päivä takana. Se, mitä et saanut purettua paikan päällä, saat tilaisuuden täällä (tai vastaava) ja harjoitella niitä sanoja, jotka jäivät sanomatta.

Yhteisöllisessä palstalla, missä kirjoittajat tuntevat toisensa, se annetaan anteeksi, jos edes jonkinlaisia käyttäytymissääntöjä noudatetaan. Mutta toverikurin nimissä on jokaisella oikeus sanoa, jos joku menee liian pitkälle. Tavallaan - kirjoittaminen - on monelle kasvamista ja puhumaan oppimista.

Kun asiaa pohtii tuolta kantilta, niin noinhan se menee.

Kuka tahansa kommentoijista voi olla rampa joka tanssii vain tällä palstalla tai kieltäytyy parisuhteesta korostaen olevansa kaiken lihallisen yläpuolella. Ajatus on karu, mutta täysin mahdollista.

Mun on pakko sanoa että nyt mä näen "valoa".

Saanen esitellä: Sinkkupalstan valtakunnan sovittelija elisa kettu. :oD

Juu, pitäähän mullekin joku rooli olla. Siellä siviilielämässä kun olen varsinainen hitleri.

Ne vastapainot....

• elisakettu kirjoitti:

Juu, pitäähän mullekin joku rooli olla. Siellä siviilielämässä kun olen varsinainen hitleri.

Ne vastapainot....

Aha eli olet meijän firman turvallisuuspäällikkö! :oD

Aha eli olet meijän firman turvallisuuspäällikkö! :oD

Bing!

• elisakettu kirjoitti:

Bing!

No sit oot käynyt mun työpaikalla. Saatat tietääkin tään homman. :oD Mutta sit en anna arvata julkisesti... postiin saat laittaa arvauksen...mut sit tiijän sun nimenkin. :oD

No sit oot käynyt mun työpaikalla. Saatat tietääkin tään homman. :oD Mutta sit en anna arvata julkisesti... postiin saat laittaa arvauksen...mut sit tiijän sun nimenkin. :oD

Siis jos tuosta puuttui vaan se oo lopusta. :oD

Ei perhana mikään turvallisuuspäällikkö tee 12 h vuoroja! (spedeläpsäys otsaan) rähmä! Muisti on hyvä, mut hiton lyhyt! :oD

Rauhoitutaanpas nyt. Niin metkaa kuin olisi heittää lisää löylyä kiukaalle niin parempi lähteä välillä jäähylle. Ollaan muuten vielä otsikoissa.

(=merkkiääni)

Älähän huoli veikkoseni. En minä sinua tunne, enkä arvaile, enkä julkista.

Ei perhana mikään turvallisuuspäällikkö tee 12 h vuoroja! (spedeläpsäys otsaan) rähmä! Muisti on hyvä, mut hiton lyhyt! :oD

Mä veikkaan, että teet joko töitä valvomossa tai sitten kunnossapidossa..;P

Ei tarvitse vastata.. ;D

Mä veikkaan, että teet joko töitä valvomossa tai sitten kunnossapidossa..;P

Ei tarvitse vastata.. ;D

Molemmat täsmää oikeestaan. :oD Mutta ei se mitään kerro. Tehtaat kävis hyvin ja kattilalaitokset, niitä on miltei joka kaupungissa. :o)

• elisakettu kirjoitti:

Rauhoitutaanpas nyt. Niin metkaa kuin olisi heittää lisää löylyä kiukaalle niin parempi lähteä välillä jäähylle. Ollaan muuten vielä otsikoissa.

(=merkkiääni)

Älähän huoli veikkoseni. En minä sinua tunne, enkä arvaile, enkä julkista.

Joo, siis kivan kutkuttavaa joskus kimpoilla. :oD

Molemmat täsmää oikeestaan. :oD Mutta ei se mitään kerro. Tehtaat kävis hyvin ja kattilalaitokset, niitä on miltei joka kaupungissa. :o)

Jeps.. Mun piti laittaa "ja/tai".. Mutta se sitten jäi laittamatta.. ;P

Sopisi hyvin vain kuvauksiisi TyönLuonteesta.. ;P

Jeps.. Mun piti laittaa "ja/tai".. Mutta se sitten jäi laittamatta.. ;P

Sopisi hyvin vain kuvauksiisi TyönLuonteesta.. ;P

Joo. Kiva ollakin salaperäinen. :oP

Joo. Kiva ollakin salaperäinen. :oP

Niissä hommissa, jos työntekijällä on liian kiire ja paljon hommia, niin sitten jotain on vialla tai mennyt pieleen, jos/kun mukaan ei lasketa suunniteltuja huoltoja, seisakkeja jne.. ;P

Niissä hommissa, jos/kun työntekijällä ei ole kauhea kiire jne. tietää, että kaikki on hyvin ja homma toimii.. ;D

Niissä hommissa, jos työntekijällä on liian kiire ja paljon hommia, niin sitten jotain on vialla tai mennyt pieleen, jos/kun mukaan ei lasketa suunniteltuja huoltoja, seisakkeja jne.. ;P

Niissä hommissa, jos/kun työntekijällä ei ole kauhea kiire jne. tietää, että kaikki on hyvin ja homma toimii.. ;D

.. Paitsi, ehkä jossain huonommassa firmassa huonon johdon alaisuudessa.. ;D

No tässä hommassa kiireen voi tehdä itse itselleen...tai niinhän sen voi tehdä vaikka missä. Vaikka töihintulossa. :o) Pare lähtee ajoissa, aina on törttöjä eessä jos on kiire. :oD

Myö tullaan 15 min ennemmin töihin ja "vaihdetaan vuoro" tietää mitä on tulossa ja voi kysellä kaverilta miten huiskaa... nyt siirryttiin 12 tunnin vuoroihin. Aika yleistä alkaa olla. Jää enempi vapaa-aikaa, kun ei ole kuin 2 vuorotyö vaikka on oltava 24/7 päivystys.

.. Paitsi, ehkä jossain huonommassa firmassa huonon johdon alaisuudessa.. ;D

No tää homma ei liiemmin johdolta ees mitään vaadi, mutta ei voi sanoa, että silti toimisivat kovinkaan hyvin. Työnjohto on monessa paikassa jotenkin tekemässä sellaisia hommia, että varsinainen työnjohtaminen ja valvominen unohtuu.

No tää homma ei liiemmin johdolta ees mitään vaadi, mutta ei voi sanoa, että silti toimisivat kovinkaan hyvin. Työnjohto on monessa paikassa jotenkin tekemässä sellaisia hommia, että varsinainen työnjohtaminen ja valvominen unohtuu.

Jeps.. Monesti noin voi käydä, että johto "unohtaa" hoitaa ne harvatkin tehtävänsä kunnolla ja/tai keskittyy ihan vääriin asioihin.. ;P

Mut joo, eipä tuota ollut vaikea arvata.. Siis työnkuvaa.. Heitin sen vielä niin laajasti, että se olisi voinut olla melkein mitä vain.. ;D

Monessa muussakin työssä on valvomo ja kunnossapito töitä, kuin vain tehtaissa ja voimalaitoksissa yms.. ;P

Jeps.. Monesti noin voi käydä, että johto "unohtaa" hoitaa ne harvatkin tehtävänsä kunnolla ja/tai keskittyy ihan vääriin asioihin.. ;P

Mut joo, eipä tuota ollut vaikea arvata.. Siis työnkuvaa.. Heitin sen vielä niin laajasti, että se olisi voinut olla melkein mitä vain.. ;D

Monessa muussakin työssä on valvomo ja kunnossapito töitä, kuin vain tehtaissa ja voimalaitoksissa yms.. ;P

Joo. Siis just missä on vuorotöitä.... sairaalatkin kävis muuten siihen. 😊

Joo. Siis just missä on vuorotöitä.... sairaalatkin kävis muuten siihen. 😊

Juuh.. Ja lukemattomat muutkin paikat.. ;D

• Kurppien_nuorisojaosto

Huvittava vuodatus kun ATM.Palstamäki on itse vatvonut asiaa ylivoimaisesti eniten.

• ville.valloittaja

Mistä löytyisi järkeä ätmipalstalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      81
      1168
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      27
      749
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      12
      734
    4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      695
    5. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      687
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      658
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      655
    8. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      68
      639
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      607
    10. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      56
      600
    11. 60
      573
    12. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      41
      571
    13. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      83
      569
    14. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      46
      540
    15. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      534
    16. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      517
    17. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      52
      503
    18. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      492
    19. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      465
    20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      27
      457
    Aihe