Aina oppii, tajusin mistä tulee ilmaus suttura :)

Olen joskus kuullut naisista käytettävän sellaista ilmausta kuin suttura, harvoinhan sitä kuulee ja on varmaan vanhempien ikäpolvien juttu niin ei ole ikinä tullut sen kummemmin mietittyä mistä se juontaa alkunsa. No tänään selvisi, kävi nimittäin niin hyvä tuuri että satuin kaupassa lähietäisyydelle naisesta jota voisi varmaan sutturaksi kutsua. Se nainen oli jotenkin "kulahtanut" niin kuin suominaiset alkaa kolmekymppisinä jo olla vauhtivuosista varmaankin johtuen, lisäksi p..se oli jo jaikalailla levinnyt eikä siihen tarvinnut syytä kaukaa etsiä kun ostoskorista lappoi sidukkaa hihnalle. Asusteet oli periaatteessa naiselliset mutta kun yleisvaikutelma oli suttuinen niin tuli vaan siitä mieleen että onpas siinä suttuien oloinen nainen -> juolahti mieleen tuo "suttura" ilmaus ja näin tiesin nyt nähneeni sutturan.

Suttura tulee siis siitä kun on suttuinen -> alkuosa sutt... ja loppuosa tulee varmaan siitä kun on lutkahtavan oloinen, mikähän on eniten lutka -> huora, no sehän se ja tästä siis loppuosa ...ra ja nyt kun sovitetaan Sutt... ja ...ra niin sutturahan siitä tulee. Kyllä vanha kansa on viisasta kun noin nokkelasti on osannut laittaa ilmauksia kohdilleen.

56

6499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisvihasi alkaa saada psykoottisia piirteitä.

      • tyttö.suttura

        saa totuuden sanoa eli jos tinderityttö on suttura niin se on suttura ja eikä se ole naisvihaa niin aika harva pitää tinderitytöistä niin sutturoilla ei tee mitään no ainoa missä suttura on hyvä niin se on hyvä tartuttamaan sukupuolitaudin niin sellainen tyttö on suttura eli aito tinderityttö


      • lkjhlkjhlkjhl

        Outsider! Hauska "nähdä" suakin välillä.. !!


      • Aika hataraa kyökkipsykologiaa vetää johtopäätöset naisvihasta kun olen vain valppaana tarkkaillut ympäristöä ja tehnyt siitä havaintoja kauppareissulla.


      • hmmmmmmm
        Harmaaritari kirjoitti:

        Aika hataraa kyökkipsykologiaa vetää johtopäätöset naisvihasta kun olen vain valppaana tarkkaillut ympäristöä ja tehnyt siitä havaintoja kauppareissulla.

        Olisi kiinnostavaa tietää minkälaisia analyysejä sinun ulkoisesta habituksestasi tänne kirjoiteltaisiin, jos jotkut valppaana ympäristöään tarkkailevat henkilöt tekisivät siitä tänne havaintojaan.

        Harmi, ettei kukaan tiedä miltä näytät.


      • tiedoksi.vaan
        lkjhlkjhlkjhl kirjoitti:

        Outsider! Hauska "nähdä" suakin välillä.. !!

        (Outsider -palstan ainoa todellinen älykkö, joka ei kestä ätmien tyhmyyttä..)


      • Anonyymi
        tyttö.suttura kirjoitti:

        saa totuuden sanoa eli jos tinderityttö on suttura niin se on suttura ja eikä se ole naisvihaa niin aika harva pitää tinderitytöistä niin sutturoilla ei tee mitään no ainoa missä suttura on hyvä niin se on hyvä tartuttamaan sukupuolitaudin niin sellainen tyttö on suttura eli aito tinderityttö

        Psykoottinen naisvihaaja ei sitten lie ole menestynyt tindermaailmassa. Kumma homma


    • kuivaakorvantaustasi

      Suttura oli ainakin -60 luvulla nuori nainen. Yleensä hoikka sinkku. Naimisissa oleva ei ollut suttura. Suttura ei ollut negatiivinen nimitys naiselle.

      • APalstamäki

        Ikikselle nainenkin on negatiivinen nimitys.

        Jännää sinällään, muilla homoilla ei esiinny tuollaista naisvihaa.


      • Tuon voin kyllä uskoakin, silloinhan kun on ollut kaikki paremmin niin sutturatkin varmaan ihan hyviä naisia olleet mutta kyllä nykypäivän sutturat on tuollaisia avauksessa kuvatun kaltaisia.


      • sesama
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tuon voin kyllä uskoakin, silloinhan kun on ollut kaikki paremmin niin sutturatkin varmaan ihan hyviä naisia olleet mutta kyllä nykypäivän sutturat on tuollaisia avauksessa kuvatun kaltaisia.

        Kun kerran niin sanot. Ole hyvä vaan ja ole oikeassa.


    • Minustakin suttura on leikkimielinen nimitys nuorelle naimattomalle naiselle. Ei mitenkään osu kauppakokemukseesi minun mielestä.

      Kauppakokemuksellesi en etsi nimitystä, mutta surkea tapaus jokatapauksessa. Mutta meillä kaikilla on hiuksenhieno mahdollisuus lipsahtaa sellaiseksi. Liikalihavuus, alkoholismi, seksiaddikti, ylivelkaantuminen....meillä on vaaroja lipsaukseen aina...jotkut herkempiä lipsahtamaan kuin toiset..

      • Melkein nuo kaikki mainitsemasi taitaakin löytyä melko monelta vauhdikkaalta sinkkunaiselta näinä päivinä. Kieltämättä mulla tuli siinä myös sellainen mieleen että jos tuollaisen kanssa joutuisi asumaan niin ei helv.....,. Sekin on varmaan ollut ihan nätti nainen alle kymmenen vuotta sitten mutta irtosuhteilut jännämiessuhteineen ym. on varmaan syösseet kuiluun jos ei taida enää nousta ja vaikka lienee työelämässä niin suttuisuus on tullut jäädäkseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Melkein nuo kaikki mainitsemasi taitaakin löytyä melko monelta vauhdikkaalta sinkkunaiselta näinä päivinä. Kieltämättä mulla tuli siinä myös sellainen mieleen että jos tuollaisen kanssa joutuisi asumaan niin ei helv.....,. Sekin on varmaan ollut ihan nätti nainen alle kymmenen vuotta sitten mutta irtosuhteilut jännämiessuhteineen ym. on varmaan syösseet kuiluun jos ei taida enää nousta ja vaikka lienee työelämässä niin suttuisuus on tullut jäädäkseen.

        Niin. Tai on lähäri niinkuin mäkin...

        Paskaa oloa nielee johonkin... itse tissuttelin, jos muistat? Ja minullakin toisaalta oli kaikki hyvin. Nainenkin oli ihan kunnollinen. Elämä on joskus pienestä kiinni. Mutta siinä sanon tuolle naiselle vikin, että turha odottaa maailmalta sitä ihmettä... se on lähdettävä itsestä... ehkä se on se eka sydäri, eka viinakramppi tai sit oma lapsi joka sanoo, että tuo pelottaa minua mitä sä äiti teet itselles...


    • oletväärässä

      Suttura on sellanen meikkipytty minihame höseltävä.

      • 720

        Juuri tuollaiseksi minäkin sutturan miellän


      • komppista

        Nimenomaan juuri tuollainen. Meikit on vedetty naamaan suurinpiirtein sinnepäin ja reippaalla kädellä.


      • Anonyymi
        komppista kirjoitti:

        Nimenomaan juuri tuollainen. Meikit on vedetty naamaan suurinpiirtein sinnepäin ja reippaalla kädellä.

        Ja ehdottomasti sekaiset hiukset: suttuinen nuttura=suttura. Sekä vähän epämääräiseltä vaikuttava elämäntyyli joka,saa hiukset sekaisin eikä kampaa tahdo löytyä, muttei sen väliä, suttura on suomalainen versio ranskattaresta😂😂😂. Ei oikein kenenkään oma ja kulkee omia polkujaan.

        En miellä minäkään sutturaa negatiiviseksi, oman tyyppisensä nainen.

        Oli yksi kaveri joskus joka tasan tarkkaan oli aito suttura😂 Ihana joskin vähän epäluotettava kellonkäytön suhteen. Kiva juttukaveri.


    • mistänimitys

      Hienoo, ettei tämäkään päivä mennyt hukkaan, selvitit noinkin tärkeän ja arvokkaan asian. Ja julkaisit sen vielä kaiken kansan tietoon.

      • No EksOokki?.. ;D

        Musta on Just hyvä, että täällä ei salailla ja pimitetä tietoa ja viisauksia.. ;D


      • jepjep.jep
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        No EksOokki?.. ;D

        Musta on Just hyvä, että täällä ei salailla ja pimitetä tietoa ja viisauksia.. ;D

        Nimenomaan, vaan kerrotaan kaikelle kansalle minkälainen rumislus sitä tänäänkin kauppareissulla vastaan käveli.

        Voi kun joku voisi ikiksestä ja sinustakin kertoa täällä vastaavia totuuksia! Harmi, ettei kukaan tiedä miltä näytätte :(


      • jepjep.jep kirjoitti:

        Nimenomaan, vaan kerrotaan kaikelle kansalle minkälainen rumislus sitä tänäänkin kauppareissulla vastaan käveli.

        Voi kun joku voisi ikiksestä ja sinustakin kertoa täällä vastaavia totuuksia! Harmi, ettei kukaan tiedä miltä näytätte :(

        Öööhh.. Taisi mennä mun Sarkasmi liian vaikeaksi Sulle.. Tai siten Mä en vain Osaa.. ;D


    • 87897978978
      • Harmaaritari

        Tottakia huomasin tuon puutteellisen selityksen kun gooklasin. Siinähän tarjotaan "tyttö, neito" vaikka ei todellakaan kilttejä & kunnollisia tyttöjä ja nuoria naisia kuvailla nimityksellä "suttura", juuri siksi paremman selityksen laitoinkin tänne.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tottakia huomasin tuon puutteellisen selityksen kun gooklasin. Siinähän tarjotaan "tyttö, neito" vaikka ei todellakaan kilttejä & kunnollisia tyttöjä ja nuoria naisia kuvailla nimityksellä "suttura", juuri siksi paremman selityksen laitoinkin tänne.

        Katsos tuota linkkiä tarkemmin.. ;D.. Siellä muuten sanottiin, että sinäkin olit oikeassa.. Se voi näemmä tarkoittaa ihan mitä vain.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Katsos tuota linkkiä tarkemmin.. ;D.. Siellä muuten sanottiin, että sinäkin olit oikeassa.. Se voi näemmä tarkoittaa ihan mitä vain.. ;D

        Sydämensivistyksen mukaan se voi tarkoittaa erilaisille persoonille erilaisia sävyjä. Kas kun huomasitkin. ;)


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Sydämensivistyksen mukaan se voi tarkoittaa erilaisille persoonille erilaisia sävyjä. Kas kun huomasitkin. ;)

        Ai nyt Sekin On Mun Vika, jos/kun Tuo sanakirja antaa tuolle ilmaisulle monta eri merkitystä?.. ;D

        Ei Jatkoon.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Ai nyt Sekin On Mun Vika, jos/kun Tuo sanakirja antaa tuolle ilmaisulle monta eri merkitystä?.. ;D

        Ei Jatkoon.. ;D

        Sulle se sopi kirjoitustesi perusteella oikein hyvin, eikö vaan? Vai onko täällä joku sun kirjoittama teksti, jossa olet eri mieltä sanan "suttura" merkityksestä? En nyt heti löytänyt.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Sulle se sopi kirjoitustesi perusteella oikein hyvin, eikö vaan? Vai onko täällä joku sun kirjoittama teksti, jossa olet eri mieltä sanan "suttura" merkityksestä? En nyt heti löytänyt.

        .. Mä olen lopettanut Turhan Energia&Ajan tuhlaamisen "Turhuuksiin".. Eikä multa voi vaatia(kaan) sellaista, että mun pitäisi olla joku Sheriffi ja/tai mun pitäisi olla joka paikassa ilmoittamassa mun mielipiteeni ja/tai version asiaan jne.. jne.. ;P

        .. Se johda mihinkään muuhun kuin siihen, että Trollit ja Provoilijat yms. vain innostuvat lisää jne.. Ja sillä tavalla ns. antaa niille "aseen", jolla ne pystyvät leikittelemään sun kanssasi yms.. ;P

        .. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D

        .. Ei Tod Jatkoon.. ;D

        Btw. Ikis oli ja on edelleen yhtä oikeassa, kuin ne joilla on eri tulkinta asiasta.. Se nyt vain on Totuus.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mä olen lopettanut Turhan Energia&Ajan tuhlaamisen "Turhuuksiin".. Eikä multa voi vaatia(kaan) sellaista, että mun pitäisi olla joku Sheriffi ja/tai mun pitäisi olla joka paikassa ilmoittamassa mun mielipiteeni ja/tai version asiaan jne.. jne.. ;P

        .. Se johda mihinkään muuhun kuin siihen, että Trollit ja Provoilijat yms. vain innostuvat lisää jne.. Ja sillä tavalla ns. antaa niille "aseen", jolla ne pystyvät leikittelemään sun kanssasi yms.. ;P

        .. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D

        .. Ei Tod Jatkoon.. ;D

        Btw. Ikis oli ja on edelleen yhtä oikeassa, kuin ne joilla on eri tulkinta asiasta.. Se nyt vain on Totuus.. ;P

        Kovasti sinä olet edelleen joka paikassa kommentoimassa, vai tapahtuiko tämä "lopettaminen" nyt justiinsa? ;))


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Kovasti sinä olet edelleen joka paikassa kommentoimassa, vai tapahtuiko tämä "lopettaminen" nyt justiinsa? ;))

        Noh, Se on ollut tiedossa, että Sulla on Pahoja puutteita LuetunYmmärtämisessä, kuin myös muissakin Vastaavissa Jutuissa.. Mutta, koska Kertaus on Opintojen Äippä, niin Laitetaas Uudestaan.. ;D

        ".. Mä olen lopettanut Turhan Energia&Ajan tuhlaamisen "Turhuuksiin".. Eikä multa voi vaatia(kaan) sellaista, että mun pitäisi olla joku Sheriffi ja/tai mun pitäisi olla joka paikassa ilmoittamassa mun mielipiteeni ja/tai version asiaan jne.. jne.. ;P

        .. Se johda mihinkään muuhun kuin siihen, että Trollit ja Provoilijat yms. vain innostuvat lisää jne.. Ja sillä tavalla ns. antaa niille "aseen", jolla ne pystyvät leikittelemään sun kanssasi yms.. ;P

        .. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D

        .. Ei Tod Jatkoon.. ;D"

        .. Ja Vielä Kerran Erityisesti Tämä kohta.. ;D

        ".. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D"

        .. Tai noh.. Kolmas kerta Toden Sanoo, niin Laitetaan vielä kerran Tuo kohta.. Vaikka se sitten on jo Yhteensä NeljäsKerta.. ;D

        ".. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D"

        En tosin itsekään usko, että vieläkään Ymmärsit.. Mutta Aivan Sama Se.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, Se on ollut tiedossa, että Sulla on Pahoja puutteita LuetunYmmärtämisessä, kuin myös muissakin Vastaavissa Jutuissa.. Mutta, koska Kertaus on Opintojen Äippä, niin Laitetaas Uudestaan.. ;D

        ".. Mä olen lopettanut Turhan Energia&Ajan tuhlaamisen "Turhuuksiin".. Eikä multa voi vaatia(kaan) sellaista, että mun pitäisi olla joku Sheriffi ja/tai mun pitäisi olla joka paikassa ilmoittamassa mun mielipiteeni ja/tai version asiaan jne.. jne.. ;P

        .. Se johda mihinkään muuhun kuin siihen, että Trollit ja Provoilijat yms. vain innostuvat lisää jne.. Ja sillä tavalla ns. antaa niille "aseen", jolla ne pystyvät leikittelemään sun kanssasi yms.. ;P

        .. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D

        .. Ei Tod Jatkoon.. ;D"

        .. Ja Vielä Kerran Erityisesti Tämä kohta.. ;D

        ".. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D"

        .. Tai noh.. Kolmas kerta Toden Sanoo, niin Laitetaan vielä kerran Tuo kohta.. Vaikka se sitten on jo Yhteensä NeljäsKerta.. ;D

        ".. Mulla on siis oikeus palstailla ja käyttää palstaa Just mulle jollakin tietyllä hetkellä sopivalla tavalla.. Ilman, että joku Outoilija ja/tai Persestelijä yrittää tehdä Outoilujaan ja/tai Persestelyjään.. ;D"

        En tosin itsekään usko, että vieläkään Ymmärsit.. Mutta Aivan Sama Se.. ;D

        Kovasti sinä olet edelleen joka paikassa kommentoimassa, vai tapahtuiko tämä "lopettaminen" nyt justiinsa? ;))


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Kovasti sinä olet edelleen joka paikassa kommentoimassa, vai tapahtuiko tämä "lopettaminen" nyt justiinsa? ;))

        VoeElämän Kevät.. Ja JustiinoidenJustiina.. ;D


    • 1217

      Lapsi opettelee käyttämään sitä peruuta painiketta lähettämisen sijasta.

    • Pillujen--asiantuntija

      Naiset on suttunaamoja. Vetävät kaikenlaista väriä naamaan ja luulevat olevansa hyvännäköisiä.

    • ilmaisuopetus

      Se on ilmaisu eikä ilmaus.

      Piere vaan ilmauksiasi keskenäsi.

    • Teknodonna

      Mjoo

      Suttura on nuori naimaton nainen, eli stadilaisittain tsubu. Tsubun erityispiirre on keskenkasvuisuus ja päämäärätietoisuuden puute, joka korvautuu kehyksessä elämänjanona ja kokemusalttiutena, lujittuvina ystävyyssuhteina ja rakkauden vuoristoradan tervantuoksuna kuumassa kesäpäivässä.

      Ollaan aina niin kuin "menossa" Ja kaikki on ihanasti "vaiheessa".

      (reps)

      • Teknodonna

        Miksi en tässä yhteydessä käytä sanaa pissis on siinä, että pissis on liian moderni ja itseriittoinen termi verrattaessa sitä sutturaan, eli tsubuun. Tsubussa on vielä jotain retroa, jota pissis pillifarkuissaan putiikeista etsii, vaikka sitä oikeasti on hänessä itsessään.

        Tämä on näkökulmakysymys, ja hyvin vaikea sellainen.

        (reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Miksi en tässä yhteydessä käytä sanaa pissis on siinä, että pissis on liian moderni ja itseriittoinen termi verrattaessa sitä sutturaan, eli tsubuun. Tsubussa on vielä jotain retroa, jota pissis pillifarkuissaan putiikeista etsii, vaikka sitä oikeasti on hänessä itsessään.

        Tämä on näkökulmakysymys, ja hyvin vaikea sellainen.

        (reps)

        Mitä taas tulee prostituutioviittauksiin, niin ei kukaan tänä päivänä ymmärrä sutturan tarkoittavan huoraa puhekielessä. En edes minä.

        Tämä on minusta hieman kiinnostavampi aihe, sillä jo sana "nainen" saattaa tarkoittaa huoraa. Erityisen varovainen on oltava, jos sanan "äiti" tai "tytär" ympärillä on sanoja, jotka saattaisivat viitata epäsuorasti huoraan. Naiseus itsessään on jo potentiaalista huoruutta, sillä muistan kuulleeni kahden pienen tyttölapsen tappelevan skeittivuorosta, ja toinen haukkui toista huoraksi, kun ei omaansa saanut.

        Nämä ovat vaarallisia vesiä nämä.


        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mitä taas tulee prostituutioviittauksiin, niin ei kukaan tänä päivänä ymmärrä sutturan tarkoittavan huoraa puhekielessä. En edes minä.

        Tämä on minusta hieman kiinnostavampi aihe, sillä jo sana "nainen" saattaa tarkoittaa huoraa. Erityisen varovainen on oltava, jos sanan "äiti" tai "tytär" ympärillä on sanoja, jotka saattaisivat viitata epäsuorasti huoraan. Naiseus itsessään on jo potentiaalista huoruutta, sillä muistan kuulleeni kahden pienen tyttölapsen tappelevan skeittivuorosta, ja toinen haukkui toista huoraksi, kun ei omaansa saanut.

        Nämä ovat vaarallisia vesiä nämä.


        (hirn)

        Mutta oli niin tai näin, niin hämmentävimmillään huvittavinta on se että huora haukkuu toista huoraa huoraksi, ja on vielä aidosti kiukkunen.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mutta oli niin tai näin, niin hämmentävimmillään huvittavinta on se että huora haukkuu toista huoraa huoraksi, ja on vielä aidosti kiukkunen.

        (hihitystä)

        Oikeastaan kaikkein vapauttavinta olisi se että sanoilla ei olisi substanssia, vaan että jokainen saisi itse vapaasti päättää, mitä kulloinenkin käytetty sana tarkoitti. Puheesta ja ilmaisusta saisi uudenlaista, ja sen ymmärtäminen nousisi uusille tasoille.

        Ehkä hieman abstraktia, mutta uutta ja merkitykseltään monimuotoista.

        (kikatusta)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Oikeastaan kaikkein vapauttavinta olisi se että sanoilla ei olisi substanssia, vaan että jokainen saisi itse vapaasti päättää, mitä kulloinenkin käytetty sana tarkoitti. Puheesta ja ilmaisusta saisi uudenlaista, ja sen ymmärtäminen nousisi uusille tasoille.

        Ehkä hieman abstraktia, mutta uutta ja merkitykseltään monimuotoista.

        (kikatusta)

        Muistan hyvin muutama vuosi sitten istutun illan, jossa keskustelimme ystävättäreni kanssa niitä ja näitä ja tyhjentelimme viinipulloja. Elämä oli runnelut molempia oikein kaksin käsin, eikä taloudellisetikaan näyttänyt mikään korjaantuvan ennalleen.

        Hän täysin vakavissaan pohdiskeli sitä, että laittaisi tavaransa myyntiin. Näillä sanoilla. Spekuloimme asialla tod pitkään, ja yritimme hahmottaa sitä, mitä se todellisuudessa on, tai olisi, jos olisi kaupan.

        (naurua)


    • Olen mieltänyt sanan suttura koskevan, hiukan tyylitajuttomasti pukeutunutta ja meikannutta naista, joka vielä kaikenlisäksi on taipuvainen kevytkenkäisyyteen ja liihotteluun.

      Näin ne aikuiset ainakin mun lapsuudessani hörökorvilla kuunnellessani, sutturaa kuvaili.

    • Anonyymi

      Väärin ymmärrät. 40- luvulla syntyneille suttura on heila, sissi eli tyttöystävä.

      • Anonyymi

        Tyttö oli meidän aikaan. Tyttöystävä. Myöhemmin sanan sävy muuttui negatiiviseksi eli ylimeikattu mauttomasti pukeutunut nainen.


    • Jaaha.. Harmiksen vanha suomalaisten naisten huorittelu-ketju..

      Hävettääkö?

      • Harmis on tainnut parantua naisvihastaan.


      • Partakaweri kirjoitti:

        Harmis on tainnut parantua naisvihastaan.

        Suunnannut sen vain muualle. Naisvihaa kun on aika vaikea perustella, kun nuo tuppaa olemaan niin kunnon ihmisiä, ainakin miehiin verrattuna..


    • Olipas joku tehnyt mainioon paikkaan noston, tänään kun nimittäin luin tuollaisen uutisen:

      https://www.verkkouutiset.fi/historioitsija-esittaa-kaatakaa-aleksis-kiven-ja-mika-waltarin-patsaat/#13d221cc

      Aleksis Kivestä Keskisarja sanoo:

      "Kirjoissaan hän yleisti naissukupuoleen nimitykset portto, tyttö-kanalja, lutka, liehakoitseva lunttu ja himphamppu. "

      Kyllä vain, ennenvanhaan kieli on ollut rikkaampaa, paljon kuvaavampaa ja todenmukaisempaa kuin nykyään kun ei ole tarvinnut pelätä jatkuvasti koska kuka loukkaantuu? Tämän päivän maailmassa olisi Kivenkin nerokkuus jäänyt huomaamatta kun olisi pakko ollut kirjoittaa suvaitsevaisesti joka suuntaan.

      • Anonyymi

        OLET ÄÄÄÄRIMMÄISEN OKSETTAVA TYYPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        OLET ÄÄÄÄRIMMÄISEN OKSETTAVA TYYPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tuommosia nuo persuäijät on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLET ÄÄÄÄRIMMÄISEN OKSETTAVA TYYPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kylläpä onkin vastenmielinen tyyppi. Hyi helvetti


      • Ennen vanhaan on joutunut tekemään töitä naisten, mitä nykyään ei tarvitse eläkseen. Hyvä niin.


    • Sutenööri välittää sutturoita.

    • Anonyymi

      Suttura on vanhahtava, mutta edelleen hyvin kuvaava nimitys. Suttuinen ...ra ilmeinen alkuperä, josta lyhentynyt. Mutta mistä on tullut hutsu, tuo kevyempi nimitys ...ralle, itseään rahasta myyvälle naiselle? Alunperin se on luultavasti tarkoittanut irtosuhteissa seksin perässä kulkenutta naista. Ei niinkään rahasta ...settä myyvää ammattilaista.

    • Anonyymi

      Ihanko itse päättelit? On varmaan mennyt koko päivä tuon jäsentelyyn. Hyvä, että sullakin on jotain tekemistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe