Lyhyesti sanottuna:
Koska ateisteilla ja muilla jumalattomilla ei ole millä uskovia oikeudenmukaisesti parjaisivat, he joutuvat turvautumaan itse keksimiinsä valheisiin. Tälläkin palstalla näkee näiden onnettomien reppanoiden surullisen tilan kun ketju toisensa jälkeen ilmestyy itse keksittyjä, tuulesta temmattuja parjauksia joissa on suunnilleen yhtä paljon totuudensiementä kuin NIkke Knttertonin ihmeellisissä seikkailuissa. Sääliksi käy teitä vihan lapsia tämän takia olette tyhjän elämänne kanssa onnettomia ja puratte pahaa oloanne niihin joita eniten vihaatte eli uskovaisiin.
Mutta sen kuin pilkkaatte ja valehtelette vaan. Ei se meihin koske, vaan oman päänne päällehän te Raamatun mukaan vain tulisia hiiliä sillä tavalla kokoatte, viimeistä päivää varten kun jokaisesta turhasta sanastakin joudutte tekemään tiliä. Silloin epäuskoiset kyllä parkuvat peloissaan ja etsivä't suojaa vaikka kallionkoloista mutta sieltäkin heidät tuodaan vastaamaan puheistaan ja pahasta elämästään.
Nyt riemuitaan ja ivataan, sitten itketään ja etsitään anteeksiantoa jolle ei enää ole sijaa. Tehkää siis parannus jo nyt kun armonaika on! Maailma vetelee viimeisiä henkäyksiään ja pian se kaikki on edessäsi. "Hetkenä jona et odota"
Ateistit ja jumalattomat sidottuja valheisiin
87
868
Vastaukset
- joogaonhyväksi
Ateistien puolustukseksi laitan tämän tekstin. Tämän palstan änkyräuskovaiset kadottavat lopullisesti ihmisten kiinnostuksen henkisiin asioihin.
http://www.ruusuristi.fi/jeesuksen-jooga - uskovoittaaa
Evlut on oikeassa, että täällä kirjoittavat ateistit, ei-uskovat ja mummomuorit ovat pakotettuja argumentoimaan valheiden, puolitotuuksien ja keksimiensä olkinukkein kautta. Heillä ei ole mahdollisuutta keskustella tosiasioiden kautta, koska eivät pärjää uskoville. Siksi viestit ovat koko ajan täyttä valhetta, puolitotuutta, jankkaavia ja kiusaavia kysymyssarjoja ja henkilöön menevää haukuntaa. Asiasisältöä heidän viesteissään ei ole. Lisäksi suhtautuminen on kaksijakoista. Liberaalien viestit menevät sellaisenaan läpi, mutta uskovien viestien jälkeen tivaaminen todisteista, jankkaavat kysymyssarjat, väärinymmärtämiset ja jopa valheitten syytäminen uskovan päälle. Myös ylläpitoon lähetellään tahallaan valheellisia viestejä uskovien tavasta argumentoida ja kirjoittaa.
On selvää, että tämä tapa "pitää uskovat ojennuksessa" tyydyttää myös kirkon liberaaleja piirejä ja siksi uskovien tuskanhuuto ei kuulu heille asti. Kirkon liberaalit piirit ja naispapit eivät itse näin kirjoittele, mutta salaa näyttävät tämän hyväksyvän, koska eivät tee mitään näiden "vihaviestien" poistamiseksi systemaattisesti.Mutta ev.lut on hyvä esimerkki läpeensä omahyväisestä uskovasta.
En nyt hoksaa mitä valetta on syötetty.torre12 kirjoitti:
Mutta ev.lut on hyvä esimerkki läpeensä omahyväisestä uskovasta.
En nyt hoksaa mitä valetta on syötetty.Vale jäi näyttämättä toteen, siis. Turhaa suunpieksentää taas.
Se että uskovat parjaavat ateisteja ei ole yhtään kunniakkaampaa kuin ateistien uskoviin kohdistama parjaus.
Tämän aloituksen kaltaiset avaukset ovat riikovia, ei rakentavia ja rakentaa meidän pitäisi.
Jos mietitään niitä hengen hedelmiä, mitä hedelmiä Ev. Lut tämä aloituksesi mielestäsi edustaa? Kuinka todennäköisenä pidät sitä, että aloituksesi johdosta joku alkaa etsiä Jeesusta?Kuinka todennäköisenä sinä pidät että joku löytää evankeliumin sinun ympäripyöreän ja hempeän-imelän lässytyksesi johdosta?
Varmaan he tykkäävät puheestasi muttei sillä mitään tekemistä ole Jumalan sanan kanssa. Kukapa ei tykkäisi kun joku pussailee korvat täyteen sokeria ja siirappia?
Yrittämällä olla "kaikkien kaveri" tulet pyllistäneeksi joka suuntaan. Imelyydestä sinua on moitittu sekä uskovaisten että epäuskoisten puolelta mutta sinä et näytä ottavan mitään onkeesi vaan kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä. Pisaraakaan ei jää painoksi...- totisesti--
EvLut kirjoitti:
Kuinka todennäköisenä sinä pidät että joku löytää evankeliumin sinun ympäripyöreän ja hempeän-imelän lässytyksesi johdosta?
Varmaan he tykkäävät puheestasi muttei sillä mitään tekemistä ole Jumalan sanan kanssa. Kukapa ei tykkäisi kun joku pussailee korvat täyteen sokeria ja siirappia?
Yrittämällä olla "kaikkien kaveri" tulet pyllistäneeksi joka suuntaan. Imelyydestä sinua on moitittu sekä uskovaisten että epäuskoisten puolelta mutta sinä et näytä ottavan mitään onkeesi vaan kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä. Pisaraakaan ei jää painoksi...Aaaamen!!!
EvLut kirjoitti:
Kuinka todennäköisenä sinä pidät että joku löytää evankeliumin sinun ympäripyöreän ja hempeän-imelän lässytyksesi johdosta?
Yrittämällä olla "kaikkien kaveri" tulet pyllistäneeksi joka suuntaan. Imelyydestä sinua on moitittu sekä uskovaisten että epäuskoisten puolelta mutta sinä et näytä ottavan mitään onkeesi vaan kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä. Pisaraakaan ei jää painoksi...Emmekö ole sitten aivan samassa tilanteessa kanssasi? Kritiikkiä tulee joka leiristä niin sinulle kuin minulle, emmekä kumpikaan näytä ottavan onkeemme vaan vaan kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä, eikä pisaraakaan jää painoksi...
- EriPaatit
Eerikatässämoi kirjoitti:
Emmekö ole sitten aivan samassa tilanteessa kanssasi? Kritiikkiä tulee joka leiristä niin sinulle kuin minulle, emmekä kumpikaan näytä ottavan onkeemme vaan vaan kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä, eikä pisaraakaan jää painoksi...
Ette ole ollenkaan samassa veneessä Evlut on ryhdikäs ja suoraselkäinen uskova joka julistaa Sanaa. Sinä höpiset liberaalihöpinöitä.
EriPaatit kirjoitti:
Ette ole ollenkaan samassa veneessä Evlut on ryhdikäs ja suoraselkäinen uskova joka julistaa Sanaa. Sinä höpiset liberaalihöpinöitä.
Minusta taas näyttää siltä,että täytämme tuon hänen määritelmänsä molemmat. Ryhdikkäästi hän sen lausui ,uskokaamme häntä.
- EriPaatit
Minusta taas näyttää siltä,että täytämme tuon hänen määritelmänsä molemmat. Ryhdikkäästi hän sen lausui ,uskokaamme häntä.
Yritä edes tämän kerran olla vastuussa omista tekemistäsi älä sotke muita niihin.
Emmekö ole sitten aivan samassa tilanteessa kanssasi? Kritiikkiä tulee joka leiristä niin sinulle kuin minulle, emmekä kumpikaan näytä ottavan onkeemme vaan vaan kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä, eikä pisaraakaan jää painoksi...
Me olemme uskoakseni samassa ´veneessä kanssasi vain sikäli että ainakin minun käsitykseni mukaan (joka ei välttämättä tässä tapauksessa ole oikea) mukaan olemme uskon kautta sisar ja veli.
Siinä taas tiemme eroavat että sinä olet hylännyt Jumalan sanan käskyt olla kuuliainen oikealle opille ja pysyä siinä sekä julistaa ainoastaan sitä. Pidän siis sinua eräänlaisena "onnellisena epäjohdonmukaisena" ja toivon oikeasti olevani oikeassa tässä, mutta Jumala yksin tietää.
Sen sijaan sinä sekaoppisuudessasi/opittomuudessasi ja hempeydessäsi et ole siinä asemassa että olisit kyvykäs kenelläkään neuvomaan juuri mitään koska itse kompuroit vielä Kristuksen opin alkeissa, pääsemättä oikein niistäkään kunnolliseen selvyyteen.
Toivoisin että ymmärtäisit tämän tilanteesi ja suhtautuisit nöyryydellä asiaan, pyytäen saada päästä selvyyteen edes Raamatun perusasioista. Tässä sinulla on vielä paljon töitä. Ylpeyden synnistä pitäisi ensin päästä että mahtuisit ottamaan jotain vastaan.EvLut kirjoitti:
Me olemme uskoakseni samassa ´veneessä kanssasi vain sikäli että ainakin minun käsitykseni mukaan (joka ei välttämättä tässä tapauksessa ole oikea) mukaan olemme uskon kautta sisar ja veli.
Siinä taas tiemme eroavat että sinä olet hylännyt Jumalan sanan käskyt olla kuuliainen oikealle opille ja pysyä siinä sekä julistaa ainoastaan sitä. Pidän siis sinua eräänlaisena "onnellisena epäjohdonmukaisena" ja toivon oikeasti olevani oikeassa tässä, mutta Jumala yksin tietää.
Sen sijaan sinä sekaoppisuudessasi/opittomuudessasi ja hempeydessäsi et ole siinä asemassa että olisit kyvykäs kenelläkään neuvomaan juuri mitään koska itse kompuroit vielä Kristuksen opin alkeissa, pääsemättä oikein niistäkään kunnolliseen selvyyteen.
Toivoisin että ymmärtäisit tämän tilanteesi ja suhtautuisit nöyryydellä asiaan, pyytäen saada päästä selvyyteen edes Raamatun perusasioista. Tässä sinulla on vielä paljon töitä. Ylpeyden synnistä pitäisi ensin päästä että mahtuisit ottamaan jotain vastaan.Luulen sen ylpeyden synnin olevan se sinunkin kompastuskivesi.
- EriPaatit
Luulen sen ylpeyden synnin olevan se sinunkin kompastuskivesi.
Yritä edes tämän kerran olla vastuussa omista tekemistäsi älä sotke muita niihin. Etkö tosiaankaan kestä kritikiä ja keskustelua itsestäsi vaikka olet täällä muiden niskassa???
EriPaatit kirjoitti:
Yritä edes tämän kerran olla vastuussa omista tekemistäsi älä sotke muita niihin. Etkö tosiaankaan kestä kritikiä ja keskustelua itsestäsi vaikka olet täällä muiden niskassa???
Minä olen koko ajan vastuussa omista tekemisistäni.
- EriPaatit
Minä olen koko ajan vastuussa omista tekemisistäni.
Mitä sanot ylpeyttäsi ja Evlutin analyysisä koskien sinua?
EriPaatit kirjoitti:
Mitä sanot ylpeyttäsi ja Evlutin analyysisä koskien sinua?
Sanon, että hyvin hän tunnistaa meidän molempien ongelmakohdat.
- EriPaatit
Sanon, että hyvin hän tunnistaa meidän molempien ongelmakohdat.
Myönnät siis hänen analyysinsä sinusta?
EriPaatit kirjoitti:
Myönnät siis hänen analyysinsä sinusta?
Myönnän kyllä , että hänen analyysinsa minusta on hyvä, ei osunut oikeaan, kuten tulkinnoille usien käy, mutta sujuvasti krjoitettu.
- EriPaatit
Myönnän kyllä , että hänen analyysinsa minusta on hyvä, ei osunut oikeaan, kuten tulkinnoille usien käy, mutta sujuvasti krjoitettu.
Hyvä, että myönnät koska se on totuus ja juuri sellainen sinä olet.
EriPaatit kirjoitti:
Hyvä, että myönnät koska se on totuus ja juuri sellainen sinä olet.
Mitenkäs sinä nyt näytät taas lukevan kirjoittamaani väärin?
Mitenkäs sinä nyt näytät taas lukevan kirjoittamaani väärin?
Nimimerkki usko.vainen on sellainen. Se on hänen tavaramerkkinsä. Kertakäyttöisellä nikilläkin.
sage8 kirjoitti:
Nimimerkki usko.vainen on sellainen. Se on hänen tavaramerkkinsä. Kertakäyttöisellä nikilläkin.
Niin vähän olen arvellut.
- niin.aina
sage8 kirjoitti:
Juuri noin.
- jolla.on.korvat.kuulla
Eerikatässämoi, puhut jälleen täyttä asiaa.
- taaasttä..sama
Minua Ev.lutin tekstit huvittaa.
Tulee mieleen, että haukkumisen kohteet ovat jotenkin tärkeitä, koska mitättömyydet eivät saa kenenkään kaulasuonia pullistumaan.
Hänellä on rikas kuvakieli ja sekin jo jotain kaiken v-tun ja p-kan jälkeen. Haukkumisten kuvakielikin on niin köyhtynyt että kunnon tulikivenkatku on virkistävää.
Tämän päivän setissä ei ikävä kyllä ole samaa verevyyttä kuin Kallion kaupunginosa-tekstissä oli. Nyt hän vain laimeasti sanoo: "Koska ateisteilla ja muilla jumalattomilla ei ole millä uskovia oikeudenmukaisesti parjaisivat, he joutuvat turvautumaan itse keksimiinsä valheisiin" ja "Sääliksi käy teitä vihan lapsia tämän takia olette tyhjän elämänne kanssa onnettomia ja puratte pahaa oloanne niihin joita eniten vihaatte eli uskovaisiin." taaasttä..sama kirjoitti:
Tulee mieleen, että haukkumisen kohteet ovat jotenkin tärkeitä, koska mitättömyydet eivät saa kenenkään kaulasuonia pullistumaan.
Hänellä on rikas kuvakieli ja sekin jo jotain kaiken v-tun ja p-kan jälkeen. Haukkumisten kuvakielikin on niin köyhtynyt että kunnon tulikivenkatku on virkistävää.
Tämän päivän setissä ei ikävä kyllä ole samaa verevyyttä kuin Kallion kaupunginosa-tekstissä oli. Nyt hän vain laimeasti sanoo: "Koska ateisteilla ja muilla jumalattomilla ei ole millä uskovia oikeudenmukaisesti parjaisivat, he joutuvat turvautumaan itse keksimiinsä valheisiin" ja "Sääliksi käy teitä vihan lapsia tämän takia olette tyhjän elämänne kanssa onnettomia ja puratte pahaa oloanne niihin joita eniten vihaatte eli uskovaisiin."Ei sitä tulikivenkatkua ehkä riitä ihan joka aloitukseen...
- taaasttä..sama
Olettekos nähneet Chaplinin elokuvan Diktaattori?
Siinä Chaplin esittää Hynkel-nimistä diktaattoria, siis Hitleriä. Kun Hynkel oikein pääsi vauhtiin, hän piti puheen ja huusi niin, että mikrofonitkin taipui mutkille. Selostaja totesi:" Hynkel sanoi pari sanaa juutalaisista." Samalla tavalla parhaimmillaan Ev.lut huutaa palstalla. taaasttä..sama kirjoitti:
Olettekos nähneet Chaplinin elokuvan Diktaattori?
Siinä Chaplin esittää Hynkel-nimistä diktaattoria, siis Hitleriä. Kun Hynkel oikein pääsi vauhtiin, hän piti puheen ja huusi niin, että mikrofonitkin taipui mutkille. Selostaja totesi:" Hynkel sanoi pari sanaa juutalaisista." Samalla tavalla parhaimmillaan Ev.lut huutaa palstalla.Aika onnistunut esimerkki :)
- taaasttä..sama
Aika onnistunut esimerkki :)
Hän itse sanoi, että ei olisi tehnyt elokuvaansa jossa nauraa Hitlerille, jos olisi tiennyt leireistä. Taloihin polttamisesta ja omaisuuden riistämisestä ei puhu ihminen, joka ymmärtää mitä se tarkoittaa. Sellaisen tekstin kannattajat, vaikkapa uskontoon käärittynä., saisivat hävetä.
- melkosäälittävää
Aika onnistunut esimerkki :)
Siksikö että se miellyttää mielesi vääristymiä?
Kyllä tuo aloitus on ihan asiaa.
Se että et osaa olla hiljaa ja "kuunnella" tekee sinusta ...
Vaikeneminen on joskus kultaa, etenkin kun siihen ei ole mitään sanottavaa. melkosäälittävää kirjoitti:
Siksikö että se miellyttää mielesi vääristymiä?
Kyllä tuo aloitus on ihan asiaa.
Se että et osaa olla hiljaa ja "kuunnella" tekee sinusta ...
Vaikeneminen on joskus kultaa, etenkin kun siihen ei ole mitään sanottavaa.Miksi et sitten vaikene??
- Erikatässämoi
Miksi et sitten vaikene??
Älysikö tuon sinulle sanoi?
Ajattelun tuloksena tussahti ?
Aina voi opetella olemaan hiljaa, kun ei ole mitään annettavaa.
Vaikeaahan se on tietenkin jos on isompi "suu" kun aivot. Erikatässämoi kirjoitti:
Älysikö tuon sinulle sanoi?
Ajattelun tuloksena tussahti ?
Aina voi opetella olemaan hiljaa, kun ei ole mitään annettavaa.
Vaikeaahan se on tietenkin jos on isompi "suu" kun aivot.Älä ole surullinen, ei haittaa yhtään jos aivosi ovat pienemmät kuin suusi. Eikö olekin aika hieno nikki minulla, taidat haluta sen itsellesi??
taaasttä..sama kirjoitti:
Tämän päivän setissä ei ikävä kyllä ole samaa verevyyttä kuin Kallion kaupunginosa-tekstissä oli. Nyt hän vain laimeasti sanoo: "Koska ateisteilla ja muilla jumalattomilla ei ole millä uskovia oikeudenmukaisesti parjaisivat, he joutuvat turvautumaan itse keksimiinsä valheisiin" ja "Sääliksi käy teitä vihan lapsia tämän takia olette tyhjän elämänne kanssa onnettomia ja puratte pahaa oloanne niihin joita eniten vihaatte eli uskovaisiin.">> Hänellä on rikas kuvakieli ja sekin jo jotain kaiken v-tun ja p-kan jälkeen. Haukkumisten kuvakielikin on niin köyhtynyt että kunnon tulikivenkatku on virkistävää. <<
Tuo on ihan totta. On ihan virkistävää ja mielenkiintoista lukea välillä oikein harkittua ja sapekasta tilitystä, kuin ainaista epämääräistä mutuilua.
Aikoinaan Erno Paasilinna sai kerran lehtijutustaan kitkerän palautteen. Joku herneet nenään vetänyt, vanhempi ja korrektisti käyttäytymään pyrkivä naisihminen oli kirjoittanut Ernon jutusta, että se oli
"Henkisen riettalinnun paiskaama valheen törky!"
Erno piti tuota todella hyvin ajateltuna, laatupalautteena. Pisti sen kirjaansakin ja kehui sitä.
(myöhemmin Erno ja ko. naisihminen sopi välinsä)
Tosin yhtään esimerkkiä niistä valheita ei EvLut sitten kuitenkaan esittänyt.
Eikä esitä koska on näitä valheellisia ja vastenmielisiä ns.oikeauskoisia joka luulee tietävänsä kaiken ja joka kohtelee toisin ajattelevia ihmisiä ylimielisesti.
- Kskdk
sage8 kirjoitti:
Eikä esitä koska on näitä valheellisia ja vastenmielisiä ns.oikeauskoisia joka luulee tietävänsä kaiken ja joka kohtelee toisin ajattelevia ihmisiä ylimielisesti.
Et kai sinä väitä tietäväsi heitä enemmän? Vittuile taas vähän!
Kskdk kirjoitti:
Et kai sinä väitä tietäväsi heitä enemmän? Vittuile taas vähän!
Tiedän enempi! Enkä sorru jatkuvasti asiattomuuksiin.
- hekotihee
sage8 kirjoitti:
Tiedän enempi! Enkä sorru jatkuvasti asiattomuuksiin.
Muista se sitten jatkossa kun kirjoitat uskovista!
Ei tietenkään. Silloinhan kohde pääsisi puolustautumaan, kenties erittäin hyvinkin, eikä sellainen vetele. Ei TV7:äänkään päästetä haukuttujen piirien edustajaa heidän kantojaan perustelemaan.
Nimimerkki EvLut taisi tuon kirjoituksen myötä menettää taivaspaikkansa.
”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”
Ikävä hänelle että sortui pilkkaamaan lähimmäisiään.- Kommentti24
Jaahas. Aika hyvä esimerkki oli tämäkin aloitus siitä, miten uskonto ns. voi myrkyttää mielen. Ei kai niin kaikille uskoville tapahdu, vaikka jokaisen tapauksessa usko jollakin tapaa vaikuttaakin mieleen. Silloin voi kuitenkin puhua myrkyttämisestä, kun uskonnollisuus noin selkeästi (kuten aloituksessa) pakottaa näkemään asiat ihan miten päin sattuu ja pakottaa projisoiviin, röyhkeisiin yleistyksiin.
Propagandaahan tuollainen vain on. Tuossa yritetään luoda tunnelmaa, että tietyllä tavalla uskovilla olisi jokin yhteinen vihollinen (ateismi, eli se, ettei uskota jumaluuksiin), jota vastaan asettuminen on riemuisaa ja ihanaa oman ja yhteisen teistisen uskon pönkitystä. Ei tuo kuitenkaan ole kuin lapsellinen ja naurettava provokaatio, millaiseen alentuminen kertoo vain siitä, että aloittaja itse on sidottuna valheisiin.
Aloittajan mieltä sumentaa hänen harhainen käsityksensä hänen omasta erinomaisuudestaan mitä tulee asiaintilan käsittämiseen. Hänelle hänen uskonsa on absoluuttinen totuus, mikä ei millään tavalla voi olla kyseenalainen tai sellaiseksi tulla. Hän ylimielisesti kuvittelee, että se mitä hän kokee on objektiivinen absoluuttinen fakta, mitä vain hölmöt ja hullut eivät ymmärrä.
Tuon melko ympäripyöreän ja tyhjänpäiväisen ja syyttelevän vähättelyn ja liioittelun sekamelskan oikein kuorruttaa sitten se uskonnollinen julistus tuomionpäivästä, jolloin ateistit sitten saisivat kuulla kunniansa. Aika naurettavaa tuo on. Aloittaja ei siis itse pysty lataamaan mitään kunnon argumenttia tiskiin, vaan alentuu vetoamaan oman uskontonsa dogmaan - mikä puolestaan on kuin kärpäsen paska ateistille, joka ei usko kyseiseen dogmaan alkuunsakaan!
Mitä tuollaisesta turhasta kylähullun ulosannin tasoisesta paasauksesta sitten pitäisi oppia? No ei varmaankaan pidä oppia mitään jos ei halua, mutta eräs asia kannattaa oppia. Nimittäin on nähty täällä ja monessa muussakin yhteydessä, että tuollaiset aloittajan kaltaiset, jeesuspäissään pitkin palstoja hilluvat julistajat ja muut hihhulit on ihan oikeasti vain syytä sivuuttaa pelkällä olankohautuksella.
Voiko tällaista kommenttia sitten pitää olankohautuksena? No ehkä ei. Kuitenkaan sellaiseen olankohautukseen kehoittavaa "meemiä" ei kuitenkaan voi sinänsä esittää käyttämättä aihetta jotain tätä aihetta kuvaavaa mediumia kuten esim. tekstiä, joten siksi nämä sanat ovatkin niin kehoitus muille kuin vasta alustus omalle olankohauttelulleni näitä asioita kohtaan.
Maailma on hyvin mielenkiintoinen paikka, mikä on täynnänsä tietoa ja taidetta. Maassa jossa asun, on uskonnonvapaus. Emme elä teokratiassa, jossa aloittajan edustama pimeys vallitsee pakotettuna kaikkialla. Sen sijaan on todella yltäkylläiset mahdollisuudet sivistää itseään mielenkiintoisilla asioilla. Olen erittäin onnellinen, että saan niin tehdä ja jättää jatkossa aloittajan kaltaiset klovnit taakseni.- saankokysyä
Mikä on sinun suhteesi Jeesukseen?
- Rauhaakehiin
Vihaviestintäsi uskovia kohtaan ei nyt auta asemaasi yhtään. Jos et osaa kirjoittaa kuin tukkeutunutta ja huonosti peiteltyä raivoamista, niin itsesi kannalta parasta olla vaan hiljaa. Tuhoat tuollaisella soopalla vain omaa psyykettäsi.
Rauhaakehiin kirjoitti:
Vihaviestintäsi uskovia kohtaan ei nyt auta asemaasi yhtään. Jos et osaa kirjoittaa kuin tukkeutunutta ja huonosti peiteltyä raivoamista, niin itsesi kannalta parasta olla vaan hiljaa. Tuhoat tuollaisella soopalla vain omaa psyykettäsi.
Kyllä vihaviestintää harjoutti nyt aloittaja, olkoonkin että on uskonveljeni.
Kyllä vihaviestintää harjoutti nyt aloittaja, olkoonkin että on uskonveljeni.
Korkkiruuvi on Korkkiruuvi. Kaikki Patmoksen ja samansukuisen äärikristillisyyden arvostelu on vihaa, vainoa ja tuhoa. Hän itse ja EvLut ovat puhtaita pulmusia vaikka valehtelisivat aamusta ehtooseen, koska puolustavat raamattua.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Korkkiruuvi on Korkkiruuvi. Kaikki Patmoksen ja samansukuisen äärikristillisyyden arvostelu on vihaa, vainoa ja tuhoa. Hän itse ja EvLut ovat puhtaita pulmusia vaikka valehtelisivat aamusta ehtooseen, koska puolustavat raamattua.
Aika luovasti luettu Raamattua, jos sitä voi puolustaa pilkkaamalla toisia. Onhan ihminen kyllä luova, kun haluaa asettua tosisten yläpuolelle ja sieltä "julistaa" maan matosille. Vahinko vaan, että maan matoset eivät ole tyhmiä, eivätkä sokeita.
- Pakkstori
Patmos äärikritillisyyttä? EIkö se ole ihan tavallista juppikristillisyyytä? Instituution nimensä ottanut ja vieläpä OY, eli mammonamaailman touhuissakin kiinteästi mukana? Juntille se ei kelpaa.
- jeesusfani1
Näyttää siltä, että nk. ateisteilla ja nk. jumalattomilla noiden ”valheiden” perusta lepää tieteentekijöiden käsityksissä.
Tieteentekijöiden mukaanhan tämän, heidän tuntemansa noin viisiprossaisen atomeista koostuneen maailmankaikkeuden syntyyn, tarvittiin sattumalta syntynyt alkuräjähdys, sekä alkumeren ns. alkumikrobin kehittymiseen aina ihmiseen asti vuosimiljardien kuluessa vain sattumien synnyttämänä lukematon mutaatiokirjo.
Tilastojen mukaan vuonna 2014 maailmassa oli kristittyjä 2376 miljoonaa ja muslimeja 1661 miljoonaa, joka islaminuskonto väestölisäyksen takia kasvaa kaiken aikaa, väestön ollessa tuolloin yli 7000 miljoonaa.
Kun ateisteja oli vain 137 miljoonaa, joka sekin määrä on kasvussa, niin aikamoisen urakan edessä ateistit ovat mielipidemuokkauksissaan käännyttää uskovaiset ateisteiksi.
Mitä tulee sanankäyttöön somessa, niin tuntuu ikäänkuin siltä, että ihmiset alkavat vasta opetella sivistynyttä sanankäyttöä, josta apostoli Paavali toteaa näin: ”Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluisaa niille, jotka kuulevat” (Ef. 4: 29).Hindujakin on yli 1 miljardi.
Ateismiin ei kuulu käännyttäminen; riittää kun ei itse usko Jumalaan. Uskovat ja ateistit voivat silti esittää perusteluita ja näkemyksiä omiin katsantokantoihinsa.
pertsa2012 ei tahdo noudattaa Paavalin antamaa aivan hyvää neuvoa tai paremminkin käskyä. Hän haluaa toimia päinvastoin.>>> vuonna 2014 maailmassa oli kristittyjä 2376 miljoonaa <<
Jos kristityksi kelpaa jokainen kristilliseen kirkkoon kuuluva ateistikin, niin nuo luvut pitänee paikkansa.
Mutta jos kristityn pitää uskoa kristinuskonsa opettamaan Jumalaan, niin se karsii esim. Suomessa kristittyjen määrän alle kolmasosaan kirkkoon kuuluvista.
Jos sen sijaan määritellään, että kristitty on henkilö joka tietää kristinuskon perusperiaatteet, niin esim USA on kristittyjä noin 10% ja loput jotain tapakristittyjä tai muita, jotka eivät välttämättä erota kristinuskoa new-agesta.
(linkki tuohon Seurakuntalaisen juttuun tekstin alla)
>> Kun ateisteja oli vain 137 miljoonaa... niin aikamoisen urakan edessä ateistit ovat mielipidemuokkauksissaan käännyttää uskovaiset ateisteiksi. <<
Mistähän tuo kumma kuvitelma ateistien käännytystyöstä oikein tulee.
Kun muutama ateisti kirjoitti kirjan joista tuli myyntimenestyksiä.
Vai siitä, että pieni osa ateisteista selkeästi vastustaa kirkon edustaman kristinuskon etuoikeutettua asemaa.
Vai tuleeko se siitä, että kristinuskon etuoikeutettua asemaa puolustavat ovat keksineet, että ateistit varmaankin haluaa käännyttää muita, koska he itsekin yrittävät käännyttää muita.
Itse en ole nähnyt ateisteja kiertämässä ovelta ovelle ja jakamassa omaa evankeliumiaan eli tyhjiä paperiarkkeja.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vain-yhdella-kymmenesta-amerikkalaisesta-kristillinen-maailmankatsomus/qwertyilija kirjoitti:
>>> vuonna 2014 maailmassa oli kristittyjä 2376 miljoonaa <<
Jos kristityksi kelpaa jokainen kristilliseen kirkkoon kuuluva ateistikin, niin nuo luvut pitänee paikkansa.
Mutta jos kristityn pitää uskoa kristinuskonsa opettamaan Jumalaan, niin se karsii esim. Suomessa kristittyjen määrän alle kolmasosaan kirkkoon kuuluvista.
Jos sen sijaan määritellään, että kristitty on henkilö joka tietää kristinuskon perusperiaatteet, niin esim USA on kristittyjä noin 10% ja loput jotain tapakristittyjä tai muita, jotka eivät välttämättä erota kristinuskoa new-agesta.
(linkki tuohon Seurakuntalaisen juttuun tekstin alla)
>> Kun ateisteja oli vain 137 miljoonaa... niin aikamoisen urakan edessä ateistit ovat mielipidemuokkauksissaan käännyttää uskovaiset ateisteiksi. <<
Mistähän tuo kumma kuvitelma ateistien käännytystyöstä oikein tulee.
Kun muutama ateisti kirjoitti kirjan joista tuli myyntimenestyksiä.
Vai siitä, että pieni osa ateisteista selkeästi vastustaa kirkon edustaman kristinuskon etuoikeutettua asemaa.
Vai tuleeko se siitä, että kristinuskon etuoikeutettua asemaa puolustavat ovat keksineet, että ateistit varmaankin haluaa käännyttää muita, koska he itsekin yrittävät käännyttää muita.
Itse en ole nähnyt ateisteja kiertämässä ovelta ovelle ja jakamassa omaa evankeliumiaan eli tyhjiä paperiarkkeja.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vain-yhdella-kymmenesta-amerikkalaisesta-kristillinen-maailmankatsomus/Samaa mietin eilen. Suomesta lasketaan varmaan 70% kristityiksi, vaikka vain alle 30% uskoo Jumalaan.
>Kun ateisteja oli vain 137 miljoonaa
Mihin uskontoon siis kiinalaiset tuon tutkimuksen mukaan uskoivat, kun kerran eivät ole ateisteja? Yli 137 miljoonaa ateistia löytyy yksin NATOsta.torre12 kirjoitti:
Samaa mietin eilen. Suomesta lasketaan varmaan 70% kristityiksi, vaikka vain alle 30% uskoo Jumalaan.
Muitten kanssa voi yleensä sopia kulloisenkin saman merkityksen, mutta fundisten kanssa se on hankalaa. Oulun tuomiorovasti, liberaali nainen, sanoi, että Oulussa ateistitkin lasketaan lestadiolaisiksi.
Vähän samaa huumoria on fundamentalistien tavassa laskea samat ihmiset tänään kristityiksi ja todistaa heidän suuren määränsä avulla kristinuskon ylivoimaa.
Ja kohta samat "kristityt" lasketaankin jo jumalankieltäjiksi ja he ovatkin todiste moraalin rappion syvyydestä ja lähestyvästä maailmanlopusta.
Mutta juuri tuo sanojen merkityksen vaihtuminen tilanteen mukaan on yksi syy olla keskustelematta fudujen kanssa.torre12 kirjoitti:
Samaa mietin eilen. Suomesta lasketaan varmaan 70% kristityiksi, vaikka vain alle 30% uskoo Jumalaan.
Nuo jumaluskon luvut on tulleet vauhdilla alas ja vanhan kirkon luvut ovat vuodesta 2011.
Silloin, neljässä vuodessa ateistien määrä oli tuplaantunut 10% => 21% ja usko neitseestä sikiämiseen jne oli laskenut reippaasti.
2011 jotain neljäsosa kansaa uskoi kirkon opettamaan Jumalaan ja tänään luku on varmaankin pienempi.
Tuo kolmasosa kirkkoon kuuluvista uskoo kirkon opettamaan Jumalaan väite tulee siitä, että kun 1/4 kansasta uskoo kirkon Jumalaan ja kun 3/4 kuuluu kirkkoon, niin vaikka tuo 1/4 kuuluisi kokonaisuudessaan kirkkoon, niin he olisivat vain 1/3 seurakuntalaisista.
- Tapa.kristityt
Jumalan pelko on pelkoa tuntemattomasta varmuuden vuoksi.
- Näinon.on
Aikustuttuani huomasin olevani normaali, sen jälkeen e olei huuhaat vaivanneet.
- Herran.tertut
EvLut Eerikalle: "Kuinka todennäköisenä sinä pidät että joku löytää evankeliumin sinun ympäripyöreän ja hempeän-imelän lässytyksesi johdosta?"<
Näin sivullisena veikkaisin, että merkittävästi todennäköisempänä, kuin näiden palstojen uskonhikarien verenmaku suussa ja helvetinlieskat silmissä kirjoittamien madonlukujen ja robottimaisesti toistettujen Raamattusitaattien vaikutuksesta! - sidottujaOn
Kyllä aloitus vaan oikeassa on. En jaksa näitä yleensä paljoa lukea kun ovat tyhjää höpinää. Otsake oli kuitenkin sellainen, että piti tulla katsomaan tarkemmin.
Kun ihmisen mieltä jokin asia "rassaa" hän on ongelmansa vanki ja joutuu ponnistamaan siltä pohjalta. Juuri näin käy jumalattomille, joihin kuuluu kai ateistitkin.
On kai se tietenkin uskonto tuo ateismikin, koska uskovat näkemykseensä.
Ovat sidottuja valheisiin.
On jännä, että psykologia menee näinkin yhdessä kristinuskon kanssa. Voisi sanoa, että tervehdyttävä uskonto. Mikään muu ei ole sitä. Syyn tajuaa jokainen kun uskaltaa miettiä. Kristinuskonto kun tulee Kristuksen Jeesuksen mukaan.
Mutta aloitus. Kyllä se on täyttä asiaa joka on havaittavissa kaikissa elämän osa-alueilla.
Vaikka monet ovat huolissaan että " puhutaanko tässä nyt vihaisena muille" niin kaikki joilla on mitään käsitystä esim. kasvatuksesta, tietää että kun asiat menevät jollakin lapsella pieleen, alkaa se perusta ja vastuullinen hermostua.
Se kaikki on tavallaan rakkautta, joilla yritetään ohjata eksynyttä oikealle tielle.
En tiedä tavoittaako se rakkauden sanomaa, mutta se tavoittaa kuten liikenne merkki väärin ajajan ; olet tehnyt rikkeen ja teet niitä yhä.
Se on jotakin, jolla yhteiskunta toimii, vaikka se ärsyttää usein.
Jumala on järjestyksen ja totuuden Jumala. Se asetelma ei tule koskaan muuttumaan.- Veikkonenkin
Jumala on järjestyksen ja totuuden Jumala. Se asetelma ei tule koskaan muuttumaan.
Mutta Jumalia on monta. Korkeintaan kolme. Olet puhunut nyt Pyhästä Hengestä, siitä Jumalasta, joka tekee rauhan isien ja isien ja toisaalta Poikien ja Poikien välille.
Luuletteko, ettei kukaan ISÄ koskaan valehtele Lapselleen, tai Äiti, kun kertoo tälle satuja? Tai lapsikaan kun se kouluissa satuilee vaikkapa koepeperrihinsa ties mitä....
Anteeksi kun olen Veikko, Virheitänne etsin kovasti kuolemaan olevaiseksi tai olemattomaksi, kuten kukakin valitsee... Juu, ja en ole robotti. - ValoPääkö
Mutta vain PIMEYDEN SYDÄN jää yksinään itkemään... Jos valopää itkisi edes joskus, niine eihän vihaakaan olisi enää? Hih, ja kukaan ei pystyisi pelkonsa takia vihastuttaa ketään kun kävelee paniikissa ja itsekin vihaisena väärän pitkän matkan!
- Akillesko
"Mutta kuka loduttaisi nyytiä, kuka loduttaisi Syyriaa?"
>> Lyhyesti sanottuna:
Koska ateisteilla ja muilla jumalattomilla ei ole millä uskovia oikeudenmukaisesti parjaisivat, he joutuvat turvautumaan itse keksimiinsä valheisiin. <<
Oletan, että Evlutin käyttämä sana "uskova" tarkoittaa tässä aloituksessa lähinnä laistaan fundamentalistia.
Tuosta lähtökohdasta juttu menee minusta suurin piirtein niin, että fundikset natisee tällä palstalla lähes kaikesta mahdollisesta, joka on heidän mielestään ristiriidassa heidän oman ajattelunsa kanssa. Muut sitten kritisoi noita fundisten, yleensä perustelemattomia, purkauksia.
Kuten tämäkin aloitus oli. Pelkkä naurettava itkuvirsi, miten fuduja aina kiusataan, kun ei uskota kuten he, eikä päätetä lakeja eikä tehdä mitään fudujen mielen mukaan. Kuten vaikkapa, että ylistetä heidän erinomaisen oikeaa uskoa ja valitella, että ymmärtäisimmepä me muutkin tuon lefalaisen nerouden.
Fundikset on jääneet uskonasioissa lapsen asteelle.
ps itse en edes osaa valehdellaLuen palstaa aktiivisesti. En kuitenkaan ole huomannut, että ateistit koettaisivat kritisoida jumaluskoja valehtelemalla.
Kun aloittajakaan ei antanut tarkistettavissa olevia esimerkkejä ateistien väitetystä valehtelusta, tulee väistämättä mieleen, että hän voi hyvinkin olla antamassa väärää todistusta lähimmäisistään.
Jos unohdetaan tämä yksittäistapaus ja tarkastellaan asiaa yleisellä tasolla, niin voidaan havaita, että esimerkiksi kristinuskon ytimessä on uskominen asioihin, joita ei voida toteen näyttää, sekä sellaisten julistaminen. Tätä taakkaa ei ole ateisteilla. On siis helppoa olla ateisti ja säilyä täysin rehellisenä kirjoittaessaan jumaluskomuksiin liittyviä näkemyksiä.- DanielinOpissa
Onko Esim. Danielin näky, kun merestä nousi neljä pedon körilästä, ensimmäinen kuin Leijona jolta revittiin siivet, ja pistettiin kävelemään ihmisenä(Suomi-Leijona:-), tai Karhu, jolla oli kolme kylkiluuta suussaan, kuin vammainen joka sai syödä paljon lihaa, jo kolmannella oli 3-4 päätä vai siipeäkö se oli, ja sille annettiin valta, ja neljäs kuin KONE, jolla oli suuret rautaiset, metalliset hampaat, ja joka lopulta söi maailmankin - toteutunut?
Mitä Minä nään: Sade maalailee pisaroita seinään, ja seinään ilmestyy GRAFFITTI jossa on suuria loistujakin? Vaikkei se liittyikään siihen hetkeen? DanielinOpissa kirjoitti:
Onko Esim. Danielin näky, kun merestä nousi neljä pedon körilästä, ensimmäinen kuin Leijona jolta revittiin siivet, ja pistettiin kävelemään ihmisenä(Suomi-Leijona:-), tai Karhu, jolla oli kolme kylkiluuta suussaan, kuin vammainen joka sai syödä paljon lihaa, jo kolmannella oli 3-4 päätä vai siipeäkö se oli, ja sille annettiin valta, ja neljäs kuin KONE, jolla oli suuret rautaiset, metalliset hampaat, ja joka lopulta söi maailmankin - toteutunut?
Mitä Minä nään: Sade maalailee pisaroita seinään, ja seinään ilmestyy GRAFFITTI jossa on suuria loistujakin? Vaikkei se liittyikään siihen hetkeen?"Mitä Minä nään: Sade maalailee pisaroita seinään, ja seinään ilmestyy GRAFFITTI jossa on suuria loistujakin? Vaikkei se liittyikään siihen hetkeen?"
Jos kerrot mitä lääkkeitä syöt, niin kysyn lääkäriltäni, miten niitä saa.
- jeesusfani1
">>> vuonna 2014 maailmassa oli kristittyjä 2376 miljoonaa <<
Jos kristityksi kelpaa jokainen kristilliseen kirkkoon kuuluva ateistikin, niin nuo luvut pitänee
paikkansa. "
Toki tilastotieteessä kelpaa.
Luku perustuu Internation Bulletin of Missionary recearch:n julkaisemaan tilastoon: Maailman uskonnot vuonna 2014.
Tilaston mukaan maailman väkiluku oli tuolloin yli 7236 miljoonaa, josta uskonnottomia oli 683 miljoonaa ja ateisteja 137 miljoonaa.
Jumaluskoisia (mukaanlukien eri energiaulottuvaisuudessa elävät esi-isät) oli tuolloin yli 6416 miljoonaa.
Kyselet, että mistä tuo "kumma kuvitelma" ateistien käännytystyöstä oikein tulee. Muutamasta ateistien kirjoittamasta myyntimenestyskirjastako, vai siitäkö, että pieni osa ateisteista selkeästi vastustaa kirkon edustaman kristinuskon etuoikeutettua asemaa?
Ateismi tarkoittaa sitä, että on olemassa vain atomitason muovaama maailma atomitasoon kuuluvine lainalaisuuksineen, jota tieteentekijöiden tuntemaa noin viisipossaista maailmankaikkeusosasta he tutkivat tutkimistaan.
Kun minäkin julistauduin ateistiksi murkkuikäisenä, jota aikaa olen viettänyt suurimman osan elämästäni, niin tieteentekijöiltä ateismimaailmankuvani oli peräisin.
Toki voi julistautua ateistiksi ilman perustelujakin, joka jää silloin vain yhdeksi mielipiteeksi lukemattomien muiden mielipiteiden joukkoon.
Kirkon roolilla "etuoikeutettuna asemana" on liki parituhatvuotinen perinne seisoa valtaapitävien rinnalla, joka asema näyttää olevan murrosvaiheessa, mikäli kansalaiset haluavat siirtää eri firmoille ja maksaa joko verovaroin tai omasta pussistaan kirkon kulttuuriperinnön vaalimisesta, väestökirjanpidosta, hautaustoimesta, kirkon nykyisin ylläpitämistä hyväntekeväisyystoiminnoista (vanhukset, nuoret, lapset) jne, jne.>Jumaluskoisia (mukaanlukien eri energiaulottuvaisuudessa elävät esi-isät) oli tuolloin yli 6416 miljoonaa.
Anteeksi kuinka...........? 😶>> Jumaluskoisia (mukaanlukien eri energiaulottuvaisuudessa elävät esi-isät) oli tuolloin yli 6416 miljoonaa. <<
Tuo 6416 saadaan, kun silloisesta väkiluvusta vähennetään uskonnottomat ja ateistit. Jos siihen sisältyisi esi-isät, niin heidän lukumääränsä olisi nolla.
>> Ateismi tarkoittaa sitä, että on olemassa vain atomitason muovaama... <<
Ei tarkoita, kun se tarkoittaa vain sitä, ettei ko henkilöllä ole jumaluskoa.
Ateisti voi uskoa vaikka horoskooppiin tai aaveisiin, mutta ei jumaliin.
Naturalismi ym ottaa sitten tarkemmin kantaa.
>> Toki voi julistautua ateistiksi ilman perustelujakin, joka jää silloin vain yhdeksi mielipiteeksi lukemattomien muiden mielipiteiden joukkoon. <<
Ei jää, mutta noin laillasi ajatellen teisti ilman perusteluja olisi vain yksi mielipide.
Sitä paitsi, ei kenelläkään vakavasti otettavalla ateistilla ole kuvitelmaa, että hän voisi perustella, etteikö jotain jumalaa voisi olla olemassa. Syystä että toistaiseksi kukaan ei ole keksinyt miten jumalan olemassaolon olemattomuus voitaisiin todistaa, olipa se jumala olemassa tai ei.
Toisinpäin se olisi kaiketi helppoa, olettaen että jokin jumala olisi olemassa ja hän haluaisi, että hänen olemassaolonsa todistettaisiin.- SoriNäin
>Jumaluskoisia (mukaanlukien eri energiaulottuvaisuudessa elävät esi-isät) oli tuolloin yli 6416 miljoonaa.
Anteeksi kuinka...........? 😶Olen tehnyt laskelman että NYT ON eläviä ja kuolleita noin 22 miljardia, vedenpaisumuksen jälkeen ainakin, mikäli jokainen kuollut ja elävä on ollut silti eri henkilö, eikä kuten itä opettaa, tulleet osa samanakin takaisin.
Sen voitte tarkistaa, integroimalla väetsönkehityspotenssiyhtälön aikajanalla, haluatteko sen laskun nähdä? Eli joskus tuolloin saattoi ola 6,4 miljardia, ja nykyäänkö noin 6,4 esim 4 miljardia? SoriNäin kirjoitti:
Olen tehnyt laskelman että NYT ON eläviä ja kuolleita noin 22 miljardia, vedenpaisumuksen jälkeen ainakin, mikäli jokainen kuollut ja elävä on ollut silti eri henkilö, eikä kuten itä opettaa, tulleet osa samanakin takaisin.
Sen voitte tarkistaa, integroimalla väetsönkehityspotenssiyhtälön aikajanalla, haluatteko sen laskun nähdä? Eli joskus tuolloin saattoi ola 6,4 miljardia, ja nykyäänkö noin 6,4 esim 4 miljardia?Huoh... 🙁
- LakiV
Vanha testamentti sanoo, että pelatuneita on 1/3 ihmisistä, mutta uusi että 2/3...
Niin, nyt ymmärrätte, miksei Vanhan Liiton miehet, sen ajan papitkaan uskoneet Jumalaansa Jeesus.... Mutta matemaattisesti tämä saattaa tarkoittaa, että silti 1/3, JOS sama henki asui puolittain päivitettynä kahdessa ihmisessä. - Maukino
Huoh... 🙁
Kuulosti myönteiseltä:
Eli muista galakseista ja tähdistä on apua paljon, etsiessä uusia kombinaatioita geeneille:
galaksilkm*tähtilkm = 10^10*2*10^11 = 2*10^22
log(2*10^22)/log (4^3) = 12,34706968
7*10^9 = 2*k^(6018/(30*3))
k = (3,5*10^9)^(90/6018)
k = 1,389097796
Populaatio = (2/ln 1,389097796)*Sijoitus(67=>0)k^KokoSukupolvi))
Populaatio = 6,085418547*(1,389097796^67 -1) = 2,225305002*10^10 kpl
Yhteensä populaatiota kokonaisen 67-sukupolven alkaessa, noin 22,2 miljardia?
KokoSukupolvi on kolme kertaa pitempi aika kuin Sukupolvi: (3 x 30 vuotta = 90 vuotta) - LakiV
LakiV kirjoitti:
Vanha testamentti sanoo, että pelatuneita on 1/3 ihmisistä, mutta uusi että 2/3...
Niin, nyt ymmärrätte, miksei Vanhan Liiton miehet, sen ajan papitkaan uskoneet Jumalaansa Jeesus.... Mutta matemaattisesti tämä saattaa tarkoittaa, että silti 1/3, JOS sama henki asui puolittain päivitettynä kahdessa ihmisessä.Jumalan alkuperäinen tavoite kyllä oli suurempi: 1/10 enkeleistä, eläimistä ja ihmisistä vain paholaiselle, mutta valitettavasti liian moni lankesi, ja loppuveikkaus oli Pyhilläkin kirjoituksilla että noin 1/3 ihmisistäkin joutuu kadotukseen. Se ei ole mahdollista ehkä että kukaan ei joutuisi, koska ei auta, että pyyhkii Ilmestyskirjallakin vain persettä, vaan se, että rukoilee ja tekee ja tietää jotakin sen eteen että mahdollisimman moni tietäisi hyvääkin, että pelastuisi, eli vain ne jotka tekivät ja tiesivät van sen toisen puolen on pelkästään pahaa, tuhoutuvat kai kokonaan, miksi tuhoutuvat, no, eikö täydellisen tuhon olemattomuus ole paha asia? No, ehkä lopussa palautuu enkelihierarkiatkin oikeisiin mittasuhteisiin, jos Jumalan tahto joskua miljoonan vuoden päästä olisi todellisuutta, ja paha ja hyvä ideatkin olisi todettu riittämättömäksi tietämään kaikkea, vaikka epäilemättä, jos oli vain sitä, että JOKU TIESI pahaa ja HYVÄÄ niin silloin olisi 50-50, mutta kun kaikki eivät tiedä, eivätkä kaikki tule olemaan luotuinakaan niin kaltaisiamme, että niille olisi koko tietämiselle mitään väliäkään...Vaistoja tutkivia käyttäviä elämiä on eniten ja myös robotteja tullaan lopussa liittämään elävien olentojen hierarkioihin.
- LakiV
Tietokoneesta saattaa joskus lukea Tietokoneen Raamatussa: Jumala loi, yksisouluiset, niistä kehittyi ja koottiin suunnitelmallisesti monisoluiset kasvit, sienieläimet, kalat, sammakkoeläimet, hyönteiset, linnut, maa ja vesi ja ilmainisäkkäät, ja ihmisen kaltaiset olennot luotiin hallitsemaan niitä, mutta kone tuli tekemään jotakin muuta, ja sitä en saa nyt paljastaa, lukekaa Danielin näky, missä oli näyssään kone tulee ja tuli olemaan maailman 4:s peto ja sen valtakunta. Ihmisen pään kuvaksi tietokone luotiin, ja tietokone havaitsi asioita - kuin ihminen.
Oletatko Sinä EvLut tuon avauksesi jälkeen meidän kaikkien tulevan nyt uskoon?
Hyvä kysymys vallankin kun Ev.lut ei anna yhtään esimerkkiä ateistien ja muiden jumalattomien valheista.
- Pakkstori
Sinä ilmeisesti luulet, että kaikki ihmiset olisvat edes itse kyenneet valitsemaan itse jotakin. Havaintoni osoittavat, että näin ei ole. Ei kaikki ymmärrä edes vapaan tahdon käsitettä - vaan, niin nyt taas syömään, juomaan, harrastamaan ja nukkumaan ja kouluun tai töihin. ja jos sota syttyy niin kuollaanpa sitten ennenaikainen kuokemakin? Jos sen puolielämän syntisyys vaan joskus ihmiselle avautuu, silloin ihminen näkee, miten valinnat tehdään, ei niitä tehdä, jos uskovainen vain paahtaa omavanhuskauttaan esitellen, pari minuuttia, ja kun joku ihminen epähuomiossa epäröi tai kieltäyty uskomasta edes tuon uskovaisen jumalaan, niin hän olisi heti muka kadotettu? Eikö ole niin, että jos keskuteluyhtys syntyy, pitäisi kaikki uskootulemisen esteet ensin poistaa, eikä, kun ihminen epähuomiossa sanoo, sinulle että oot pelkkä perkele tai saatana ittekin vasta, että sekään vielä edes valehtelun käsitettä ymmärtäisi? Ateismilla on puolustajansa, jopa Jumalan maailmoissa, tokihan Jumalakin tietää omaksikin alukseen tietynlaisen olemattomuuden...Mutta sinulla on omat evankeliumissysteemisi ja minullakin omani. Minä sain sen tehtävän Herralta, en keltään pastorilta tai edes bioisältäni.
- Öteisti
Ateiistien Jumala on vain vauva, tai sitäkin nuorempi=>mutta nykyaikana jo vanhempi. Mutta ei se ole edes vanhempi jos Hän ei missään asiassa ole tullut vieläkään olevaiseksi. Laulakaa vain niitä beibe beibe lauluja Jumalanne ateistit, kyllä se oli kauan kauan kauan kaaaaauuuan sitten totta, ja ennen ajankin alkua, ja on joitakin asioita omassakin maailmassamme joissakin paikoissa OFFISSA hetken, joskin muualla saattaa olla ONNISSA. Mutta jos uskovaiset, teidän ainoa ilonne, on rienata ja kiusata ateistien uskomatonta uskoa olemattomuuteen, niin onpas teillä ilkeät huvit molemmilla, ja huomaatte, en minäkään kovin erilainen ole.
- LakiV
Ja jos joku ajattelee, että lähimmäiseni on syntinen, jos ei ehkä tunninkaan saarnanne takia käänny, niin kääntyykö sitten jos heitätte sille edes koko lompakkonne 420 euroa tms, jos se oli sekään synti, että köyhyttään vain sitä sinultakin pyysi. Ja jos joku omasta kansastasi tuhotuu synteihisi, kun et saanut häntä kääntymään, niin ettekö te molemmat silloin tuhoudu, jos sinun olisi silti pitänyt pitänyt hänet kääntymään:"Hesekiel, jos sinä puhut syntiselle, eikä hän käänny, saat vapauden, tai jos kääntyy niin sillojn saat palkinnon jopa, mutta Jeesus sanoo, sinun pitää silti hänet pelastaa sinut silti armahtamalla tuo synti. Valitettavasti tuo syntinsä tunnustaa ja hylkää, harvoin tuo hylkää - osuus - on keneltäkään onnistunut, (mistään ravintojen lopettamisesta ei ole kyse), sitähän Paavalikin tuskaili, ja huusi kirjeessään:"PELASTA MINUT JUMALA TÄSTÄ KUOLEMAN RUUMIISTA"!. Ja sittenkö tulee Ählämi ja tappaa hänet, niin onko Paavali sitten tyytyväinen? Ja Jumala vastasi:"Tee ruumissasi syntisi loppuun, kuolemaansa asti, ja opettele hengelläsi hallitsemaan edes jotakin"
- Herran.tertut
On se vaan (tahattoman) koomista kuinka uskikset pelaavat tarkoitushakuista peliä noilla luvuilla. Tässä pelissä ovat pelinappuloina . Usein kelpaavat ihan kaikki, jotka vain on "kirjattu järjestelmään". Näin on tilanne etenkin silloin kun halutaan rehennellä kristittyjen tai uskovien suurella määrällä, tai osuudella tietystä populaatiosta,
Joskus taas halutaan korostaa jotain myönteiseksi katsottavaa ominaisuutta, jonka halutaan kuvaavan koko kristillisen/uskovaisen käsitettä. Kuten poikkeuslaatuista rehellisyyttä, lainkuuliaisuutta, uskollisuutta jne. Silloin halutaan ottaa hajurakoa ihmisiin tai ihmisryhmiin, jotka ovat omiaan horjuttamaan uskoa tähän "kirkasotsaisten" kristinuskoon.
Silloin porukkaan kelpaavat vain tarkalla seulalla valitut uskovaiset. Muut ovat tässä inventaariossa, kulloisenkin tarpeen mukaan, mitä tahansa ei-oikeasti-uskovista ateisteihin asti.
Eräällä palstalla yritettiin väkisin vängätä valtaosa Suomen vankiloissa olevista vangeista ateisteiksi. Tutkimuksin osoitetut todisteet, mm eri kirkkokuntiin ja uskonnollisiin yhteisöihin kuuluvista vangeista eivät kuulemma todistaneet yhtään mitään, koska uskovaisia ovat vain tunnustukselliset kristityt, kaikki muut ovat ateisteja. Kirjoittajat eivät pystyneet todistamaan edes sitä, kuinka paljon vankiloissa olisi näitä "tunnustuksellisia kristittyjä", ja millä menetelmällä lukuun olisi päästy.
Jäleen kerran "Älä anna väärää todistusta" -käskyllä pyyhittiin pöytää! - uskoppa.vainen
No kuuleppa kun raamattu perustuu kertomuksiin, mutta pääasiassa satuihin. Kirjoittajilla ja editoreilla on mielikuvitus lentänyt yli valonnopeudella ja todellisuus on siksi pahoin vääristynyt.
Uskokoot kuka uskoo, mutta ei noita satuja tarvitse tuputtaa ihmisille.Itse olen miettinyt. että Raamatun jutut on alunalkaen tarkoitettu lapsille, ei sentään aikuisille. Koulussa uskonnontunneilla tarinat olivat poikaa.
- Molo-Molo
Hihhulius on kulttuurimme keskeisiä konsteja omien mielenterveysongelmien lihottamiseen.
- LakiV
Ja jumalattomuus on syynä kulttuurissamme KAIKKIIN itsemurhiin, vaikkei itse olisikaan ollut se jumalaton. No, olitte isompia meitä, pahan tietämisessä, ja onnitelen täytimme vain suunnitelmaa:TULLA TIETÄMÄÄN hyvä ja paha. "SHow must go on" - näytetään kaikkea omituista hyvää ja pahaa kaiikille vavoillemme, ehkä nekin tekevät samoin vanhoina?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59778
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111763- 43636
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla212565- 40516
- 76513
- 51508
- 22496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82473Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37470