Miksi en hahmota?

hahmotushäiriöinen

En opi hahmottamista tai koordinaatiota vaativia askeleita tanssitunnilla yhtä nopeasti kuin muut. Ylipäätään en opi katsomalla, vaan pitää aina itse päästä kokeilemaan ja oikein itselle rautalangasta pitää vääntää että miten jotkut askeleet esim. menee. Ongelmia on myös mm. autolla peruuttaessa sekä esim. matikassa geometriassa hahmottamisessa..Myös kuullunymmärtämisessä vieraissa kielissä on ongelmaa, kun kyseessä on vaikea kuuntelu.
Lukihäiriötä olen epäillyt, mutta kirjoittaminen ja lukeminen on minulle helppoa, en tee kirjoitusvirheitä ja olen aina menestynyt muutenkin äidinkielessä erinomaisesti. Mikä mua mahtaa vaivata?

2

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dysfasia on kun ei hahmota kielenäänteitä vaikka kuulo normaali ja lapsena on näkyy poikkeuksellisella ja yleensä hitaalla kielen kehityksellä.

Tarvitset ohjeet kirjalliset ja esim liitännäisairauksia voi olla toiminnassa tai tarkkaavaisuudessa.

Pojallani uusien sanojen oppiminen työlästä mutta taas kun oppii osaa tehokkaasti käyttää ja on toiminnallisia vaikeuksia,juurikin jalan ojentaminen housujen laitossa vaikeaa ja tarvitsee juurikin kädestä pitäen ohjausta tai sanallista ohjausta ojella jalka.

Mutta myös muissa hinomogoriikan ohjauksessa täytyy olla tarkempi oikea kynä ote yms. Mutta taito kehittyy kun paljon harjoittelee liikkeitä.

• hyväkielissä

Olet Alexander Stubb.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      39
      2955
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      63
      2344
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2304
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1998
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      17
      1375
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1346
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1343
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1224
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      22