Millaistakohan palautetta ravintola saisi asiakkailta, jos se tekisi vaikkapa sienikeiton ja -kastikkeen kaurakermaan tai muuhun vegaaniseen vastaavaan? Näyttääpä vielä nyt vuonna 2017 miltei jokainen ravintola suosia perinteistä maitokermaa. Mutta nuo kaura-/soijatuottret ovat paljon ekologisempia ja niitä voivat käyttää myös maitoallergiset ja vegaanit. Varsinkin vesijalanjälki ja kasvihuonepäästöt pienenevät.
Palaute vegaanikermoja suosivasta ravintolasta?
4
170
Vastaukset
- Niinjanäin
Itse olen siirtynyt esim kaurakerman käyttäjäksi jo monta vuotta sitten. Hyvä maku eikä "leikkaa" vaikka kypsentää pidemmän kaavan kautta, säilyvyys jne. Ympäristövaikutuksista voidaan olla montaa mieltä.
Hiilijalanjälki voi olla yllättävänkin iso kaurakermalla, ainakin itse käytän tuotetta jota ei tehdä kotimaassa. Soijan kasvatus käyttää paljon vetää ja varsinkin alueella jossa puhtaasta vedestä on aina silloin tällöin pulaakin. - mojjhhio
Jos kokki tekee hyvää ruokaa, niin se on ihan sama vaikka se olisi lehmänlannasta.. Tämä äskeinen oli vain heitetty ilmoille, koska kaurakerma/soijakerma/riisikerma yms. on ihmettelyn aiheena.
- YksinSiellä
Tuskin asiakas edes huomaisi kummasta "kermasta" kastike on tehty jos maut ovat kohdallaan. Itse suosin kaurakermaa maun ja käytettävyyden takia, ympäristövaikutukset eivät ole valinnan syy.
- edhgebter
Millaistakohan palautetta ravintola saisi asiakkailta - huonoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982518
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708