Laki oli rikkomusten tähden

tietotuusjaelämä

annettu israelilaisille. Siis ikäänkuin rikoslaki. Joka niitä noudatti sai elää eikä tullut kivitetyksi tai surmatuksi. Laki oli siis lihan pahoja tekoja rajoittava laki.

Gal.3.
21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia

Uskon laki siis kumosi "kasvattajan" eikä yksikaan uskosta vanhurskautettu ole lain alainen.

148

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannatan.ajatusta

      Kyllä "tietotuusjaselämä.

      Kaikkien pitäisi opiskella Galatalaiskirje yhdessä Apt. 15 luvun kanssa.

      • Lukekaapa

        Yrittääkö aloittaja kenties esittää, että Jumalan käskyt eivät olisi voimassa?


    • Herätyys

      Niin uudesti ylhäältä syntynyt on kaikille hyväksi Lain alaiseksi syntynyt, ja elää ja toimii silloin Kristusta Jeesusta ylistäen ja korottaen Lainkuuliaisesti. Jota Laillista, sitä kaikille Luvallista Oikeutta, on vain ja ainoastaan Raamatun UT mukainen ja perustuva. Se Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, mukainen.

      Joka onkin sitä ihan Lain / Laillisuuden TÄYTTYMYSTÄ. Sitä, ei mitään pahaa eikä väärää ketään, eikä mitään, Luojan hyväksemme luomaa kohtaan, kaikkia kohtaan ja kaikille Oikeuden mukaista.

      Jeesuksen nimessä... muistuttaen ja valistaen. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen (Raamatun UT) mukaiseen pitäytyvästi elävä, puhuva ja toimiva, vähäinen kutsuttu / siihen kaikille hyväksi Raamatun UT mukiaseen Kristillisyyteen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä muut?!!

    • >> annettu israelilaisille. <<

      Mooseksen lain mukaan laki on sama niin muukalaisille, kuin juutalaisillekin. Laki on siis sama myös meille pakanoille: "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)

      >> Uskon laki siis kumosi "kasvattajan" eikä yksikaan uskosta vanhurskautettu ole lain alainen. <<

      Tarkoittaako tämä että saamme uudessa liitossa tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

      "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)

      "Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?" (Room 6:1,2)

      • lopetajojankutus

        oletko sinä kynttelikkö vähän yksinkertainen kun et tajua selviä asioita, että laki annettiin Israelille, joka oli ja on se Jumalan kansa jolle sitä Jumalan olemusta alettiin alussa opettaa j asiihen tarvittiin se lain katiska johon tuo kansa sijoitettiin.

        meille pakanoille ei ol e mitään lakia koskaan kirjoitettu, vaan se kirjoitetaan uudestisyntyneen sydämeen sitä mukaa kuin sellaista syntymää tapahtuu, siihen ei mitään virkaa ole kivitaulujen lailla!
        Etkö sinä usko että Jeesuksen tuoma uudenliiton laki on paljon vaatiovampi kuin se piikkilanka joka israelin ympärille kierrettiin aikanaan ja jolal ei yksikäänpelastunut muuten kuin ajallisesti ja kansallisesti.
        jokainen näkee että tuo lainkiivailusi ei ole saanut mnitään aikaan siitä mitä evankeliumin pitäisi tuoda esiin, eli turhaan rakentelet omia rappusia taivasta kohden, niillä pääset korkeintaan omakotin katolle.


      • lopetajojankutus kirjoitti:

        oletko sinä kynttelikkö vähän yksinkertainen kun et tajua selviä asioita, että laki annettiin Israelille, joka oli ja on se Jumalan kansa jolle sitä Jumalan olemusta alettiin alussa opettaa j asiihen tarvittiin se lain katiska johon tuo kansa sijoitettiin.

        meille pakanoille ei ol e mitään lakia koskaan kirjoitettu, vaan se kirjoitetaan uudestisyntyneen sydämeen sitä mukaa kuin sellaista syntymää tapahtuu, siihen ei mitään virkaa ole kivitaulujen lailla!
        Etkö sinä usko että Jeesuksen tuoma uudenliiton laki on paljon vaatiovampi kuin se piikkilanka joka israelin ympärille kierrettiin aikanaan ja jolal ei yksikäänpelastunut muuten kuin ajallisesti ja kansallisesti.
        jokainen näkee että tuo lainkiivailusi ei ole saanut mnitään aikaan siitä mitä evankeliumin pitäisi tuoda esiin, eli turhaan rakentelet omia rappusia taivasta kohden, niillä pääset korkeintaan omakotin katolle.

        Et ymmärrä selvää Raamatun sanaa: "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22) Laki on sama niin juutalaisille kuin pakanoillekin! Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme. Raamatussa ei Mooseksen lakia kertaakaan kuvata piikkilangaksi, vaan Raamatun mukaan laki on kevyt taakka. En rakentele mitään rappusia taivaaseen. Jos me rakastamme Jeesusta, pidämme armon alla Jumalan käskyt.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Et ymmärrä selvää Raamatun sanaa: "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22) Laki on sama niin juutalaisille kuin pakanoillekin! Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme. Raamatussa ei Mooseksen lakia kertaakaan kuvata piikkilangaksi, vaan Raamatun mukaan laki on kevyt taakka. En rakentele mitään rappusia taivaaseen. Jos me rakastamme Jeesusta, pidämme armon alla Jumalan käskyt.

        Olet oikeassa sama laki OLI vanhassa liitossa kaikille !

        Vaikka itse väitit, että ei ollut !!!!

        Siis väitit aiemmin, että pakanaa ei tarvinnut, eikä tarvitse, ymäpärileikata !

        Mutta jos siis vanhassa liitossa laki oli sama kailille, niin varmasti piti ympärileikata ne pakanat jotka liittyivät juutalaisiin !

        Mutta nuo vanhaan liittoon kuuluvat lait kumoutuivat Kristuksessa, eli vanhan liiton Jumala itse lakkautti Raamatun mukaan, ja siten vanhan liiton säädökset !

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi;

        Tooraa ei kirjoiteta uudessa liitossa kirjoiteta uudestisyntyneen sydämeen !

        Hepr. 10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

        Vanha liitto - vanha laki !

        Uusi liitto- uusi laki !

        11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
        !!!
        12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
        !!!

        Kristuksessa loppuivat kaikki ruoka ja juoma säädökset sekä kaikki uhraamiset, jotka olivat VAIN LIHAN SÄÄNTÖJÄ !

        Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, JOTKA OLIVAT VAIN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, JOTKA OLIVAT VOIMASSA UUDEN JÄRJESTYKSEN AIKAAN ASTI !

        Eli lihan säännöt lakkautettiin Uuuden liiton alkaessa !

        Miksi "kynttelikkö" taistelet Totuutta, eli Kristusta vastaan ???

        Etkö tajua sitä, että tulet häviämään taistelusi, viimeistään viimeisellä tuomiolla !


      • pysytotuudessa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Et ymmärrä selvää Raamatun sanaa: "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22) Laki on sama niin juutalaisille kuin pakanoillekin! Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme. Raamatussa ei Mooseksen lakia kertaakaan kuvata piikkilangaksi, vaan Raamatun mukaan laki on kevyt taakka. En rakentele mitään rappusia taivaaseen. Jos me rakastamme Jeesusta, pidämme armon alla Jumalan käskyt.

        siinäkin puhut soopaa, kun kyse oli Israeliin liittyneistä muukalaisista, ei ollut puhetta pakanoista ympäri mailman, eli koita jo herätä.

        muuta ei viitsi sanoa tällä kohtaa.


      • judaistille kirjoitti:

        Olet oikeassa sama laki OLI vanhassa liitossa kaikille !

        Vaikka itse väitit, että ei ollut !!!!

        Siis väitit aiemmin, että pakanaa ei tarvinnut, eikä tarvitse, ymäpärileikata !

        Mutta jos siis vanhassa liitossa laki oli sama kailille, niin varmasti piti ympärileikata ne pakanat jotka liittyivät juutalaisiin !

        Mutta nuo vanhaan liittoon kuuluvat lait kumoutuivat Kristuksessa, eli vanhan liiton Jumala itse lakkautti Raamatun mukaan, ja siten vanhan liiton säädökset !

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi;

        Tooraa ei kirjoiteta uudessa liitossa kirjoiteta uudestisyntyneen sydämeen !

        Hepr. 10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

        Vanha liitto - vanha laki !

        Uusi liitto- uusi laki !

        11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
        !!!
        12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
        !!!

        Kristuksessa loppuivat kaikki ruoka ja juoma säädökset sekä kaikki uhraamiset, jotka olivat VAIN LIHAN SÄÄNTÖJÄ !

        Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, JOTKA OLIVAT VAIN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, JOTKA OLIVAT VOIMASSA UUDEN JÄRJESTYKSEN AIKAAN ASTI !

        Eli lihan säännöt lakkautettiin Uuuden liiton alkaessa !

        Miksi "kynttelikkö" taistelet Totuutta, eli Kristusta vastaan ???

        Etkö tajua sitä, että tulet häviämään taistelusi, viimeistään viimeisellä tuomiolla !

        >> Mutta jos siis vanhassa liitossa laki oli sama kailille, niin varmasti piti ympärileikata ne pakanat jotka liittyivät juutalaisiin ! <<

        Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Ympärileikkaus kuuluu ainoastaan lihan puolesta juutalaisille. Pakanat ovat aina olleet samassa asemassa, muukalaisina Israelilaisten keskuudessa. Ja näille muukalaisille oli laki tismalleen sama kuin juutalaisillekin. Uudesta testamentista luemme useasta kohtaa, että ympärileikkaus ei kuulu pakanoille.

        >> Mutta nuo vanhaan liittoon kuuluvat lait kumoutuivat Kristuksessa <<

        Mitä Kristus itse sanoi? Että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.

        >> Tooraa ei kirjoiteta uudessa liitossa kirjoiteta uudestisyntyneen sydämeen ! <<

        Jeremian mukaan alkukielellä Toora eli Mooseksen laki todellakin kirjoitetaan uudessa liitossa meidän sydämiimme.

        >> Vanha liitto - vanha laki !

        Uusi liitto- uusi laki ! <<

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että vanhassa liitossa oli vanha laki mutta uudessa liitossa on uusi laki? Ei missään. Uudessa liitossa on tismalleen sama laki edelleen voimassa kuin vanhassa.

        >> Kristuksessa loppuivat kaikki ruoka ja juoma säädökset sekä kaikki uhraamiset, jotka olivat VAIN LIHAN SÄÄNTÖJÄ ! <<

        Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan? Miksi ruokasäädökset olisi kumottu Kristuksessa? Millä kriteereillä päätät mikä säädös on kumottu Kristuksessa ja mikä ei?


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        >> Mutta jos siis vanhassa liitossa laki oli sama kailille, niin varmasti piti ympärileikata ne pakanat jotka liittyivät juutalaisiin ! <<

        Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Ympärileikkaus kuuluu ainoastaan lihan puolesta juutalaisille. Pakanat ovat aina olleet samassa asemassa, muukalaisina Israelilaisten keskuudessa. Ja näille muukalaisille oli laki tismalleen sama kuin juutalaisillekin. Uudesta testamentista luemme useasta kohtaa, että ympärileikkaus ei kuulu pakanoille.

        >> Mutta nuo vanhaan liittoon kuuluvat lait kumoutuivat Kristuksessa <<

        Mitä Kristus itse sanoi? Että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto.

        >> Tooraa ei kirjoiteta uudessa liitossa kirjoiteta uudestisyntyneen sydämeen ! <<

        Jeremian mukaan alkukielellä Toora eli Mooseksen laki todellakin kirjoitetaan uudessa liitossa meidän sydämiimme.

        >> Vanha liitto - vanha laki !

        Uusi liitto- uusi laki ! <<

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että vanhassa liitossa oli vanha laki mutta uudessa liitossa on uusi laki? Ei missään. Uudessa liitossa on tismalleen sama laki edelleen voimassa kuin vanhassa.

        >> Kristuksessa loppuivat kaikki ruoka ja juoma säädökset sekä kaikki uhraamiset, jotka olivat VAIN LIHAN SÄÄNTÖJÄ ! <<

        Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan? Miksi ruokasäädökset olisi kumottu Kristuksessa? Millä kriteereillä päätät mikä säädös on kumottu Kristuksessa ja mikä ei?

        ITSE sanoit juuri, että sama laki koski juutalaisia ja heihin liittyneitä pakanoita !!!

        SAMAN LAIN MUKAAN !!!

        Juutalainen poika piti 8 päiväisenä ympärileikata !

        Jokainen miehen puoli, jota ei oltu ympärileikattu EROTETTIIN KANSASTA !!!

        Mikä tässä on nyt niin vaikeaa, selvä asia, jonka SINÄ ITSE OMILLA SANOILLASI VAHVISTIT !!!


      • kerrotaan.se
        judaistille kirjoitti:

        ITSE sanoit juuri, että sama laki koski juutalaisia ja heihin liittyneitä pakanoita !!!

        SAMAN LAIN MUKAAN !!!

        Juutalainen poika piti 8 päiväisenä ympärileikata !

        Jokainen miehen puoli, jota ei oltu ympärileikattu EROTETTIIN KANSASTA !!!

        Mikä tässä on nyt niin vaikeaa, selvä asia, jonka SINÄ ITSE OMILLA SANOILLASI VAHVISTIT !!!

        Niin, Jumalan kansa on Herran oma kansa ja tottakai, sille kuuluu Jumalan laki.
        Mutta, eihän orjalle, vaikka kristitylle, joka ei sydämestään Uudessa liitossa taivu Jumalan lain, eli tahdon vietäväksi Hengessä, niin silloin olette pihalla. Raamatun mukaan Herra ei tunne teitä. Siksi ei teille kuulukaan Jumalan laki, koska olette orjia, ettekä vapaita, eikä orjille kuulu laki. Siinä olette oikeassa.

        Pakanuus tarkoittaa, eli pakana - epäjumalanpalvelijaa. Jopa kuurojen viittomakieli ilmaisee saman asian. Eli kun kuurolle viitataan, tai he keskenään keskustele ja sana pakana - se ON mikäpäs muu, kuin epäjumalanpalvelija. Ja epäjumalanpalvelija ei palvele Herraa, vaan toista herraa, jota hän kumartaa, sanoo piut, paut Jumalan tahdolle ja hokee - armo ,. armo armo. mutta sydän heillä on kaukana Herrasta.

        Siksi epäjumalanpalvelija pakana, kokee Jumalan lain ahdistavaksi. He eivät tunne Jumalaa.
        Eli totta puhut. Orjina teidän ei tarvitse palvella, koska tyhjää on rakkaudeton hokema.

        Ja sana judaisti - on vain pilkkaamiseen tarkoitettu sana, lihassa puhuttu.

        Ensin on ymmärrettävä se, että juutalaiset ovat Herran kansaa- ja langenneena ei.
        Jumalalla on vain yksi kansa. Kuivat oksat karsitaan, olkoon muukalainen tai juutalainen.
        Heidät poltetaan tulessa. Näin kertoo Sana. Siis on KYSE Jumalan kansasta.
        Ja edelleen on Jumalan kansa - ja heille Uudenliiton sanan mukaan on laki sydämessä.
        Mutta epäjumalanpalvelijoilla, eli tiellä sitä ei ole. Ette tunne Herraa. Siksi hoette mitä hoette.
        Tulkaa Herran omiksi, että Jumala laittaa tahtonsa sydämeen, silloin olette - ei kristittyjä, se on pilkkanimi ateistien antama. Mutta Jumala antaa nimensä Herran oma kansa. On siinä eroa.

        Te teette tyhjäksi vain perinnäisopin hokemilla Jumalan Pyhän sanan, ei se muuta ole. Oppikaapa siitä totuus.


      • judaistille kirjoitti:

        ITSE sanoit juuri, että sama laki koski juutalaisia ja heihin liittyneitä pakanoita !!!

        SAMAN LAIN MUKAAN !!!

        Juutalainen poika piti 8 päiväisenä ympärileikata !

        Jokainen miehen puoli, jota ei oltu ympärileikattu EROTETTIIN KANSASTA !!!

        Mikä tässä on nyt niin vaikeaa, selvä asia, jonka SINÄ ITSE OMILLA SANOILLASI VAHVISTIT !!!

        Itsehän sinä sanot, että juutalainen poika piti ympärileikata 8 päivän vanhana. Mooseksen laissa ei ole mitään ohjetta pakanoiden ympärileikkaamiseen. Muuten laki on tismalleen sama muukalaiselle ja juutalaiselle.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Itsehän sinä sanot, että juutalainen poika piti ympärileikata 8 päivän vanhana. Mooseksen laissa ei ole mitään ohjetta pakanoiden ympärileikkaamiseen. Muuten laki on tismalleen sama muukalaiselle ja juutalaiselle.

        Laissa lukee tämä, älä yritä kieroilla !!!

        1. Moos. 17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        Tämä on täysin selvä asia, eli tämä on "kuva ja varjo" uudesta liitosta !

        Siis Uuteen liittoon ei kuulu, kuin vain se uudestisyntynyt uskova, eli uskova, jonka sydämen Herra on ympärileikannut !

        Mutta Jumalan kansaan ei voinut kuulua miehenpuoli. joka ei ollut ympärileikattu !!!

        Se on varma asia, ja laissa selvästi sanottu, vaikka sinä yrität kieroilla miten tahansa !!!

        Kuten joku jo kirjoitti, niin sinulla ei olisi mitään asiaa temppeliin, jos et olisi ympärileikattu !!!

        Sinä saastuttaisit silloin temppelin !!!

        Ap. t. 21:28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."


      • judaistille kirjoitti:

        Laissa lukee tämä, älä yritä kieroilla !!!

        1. Moos. 17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        Tämä on täysin selvä asia, eli tämä on "kuva ja varjo" uudesta liitosta !

        Siis Uuteen liittoon ei kuulu, kuin vain se uudestisyntynyt uskova, eli uskova, jonka sydämen Herra on ympärileikannut !

        Mutta Jumalan kansaan ei voinut kuulua miehenpuoli. joka ei ollut ympärileikattu !!!

        Se on varma asia, ja laissa selvästi sanottu, vaikka sinä yrität kieroilla miten tahansa !!!

        Kuten joku jo kirjoitti, niin sinulla ei olisi mitään asiaa temppeliin, jos et olisi ympärileikattu !!!

        Sinä saastuttaisit silloin temppelin !!!

        Ap. t. 21:28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."

        Miksi Raamattu puhuu jatkuvasti muukalaisista, jotka vaelsivat israelilaisten keskuudessa? Heistä sanotaan, että laki on heille sama kuin juutalaisillekin. Mutta he olivat muukalaisia, eivät juutalaisia. Näille pakanoille, jotka halusivat palvoa Israelin Jumalaa, ei ollut säädetty mitään käskyä ympärileikkauksesta. Ainoastaan juutalaisten tuli ympärileikata poikansa kahdenksan päivän vanhana. Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan ohjetta pakanoiden ympärileikkaamiseen. Ei ainuttakaan.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että ympärileikkaamaton ei saanut tulle temppeliin? Näytäpä minulle luku ja jae, kun olet niin kovin varma asiastasi. Sitä vastoin katsotaanpas mitä laki sanoo:

        "Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne." (4. Moos. 15:14-16)

        Huomaa jae 14, Raamatussa on erikseen käsky, että muukalainen tuokoon uhrin niin kuin juutalainenkin. Tietenkin tämä tarkoittaa, että muukalainen sai tuoda uhrin temppeliin asti. Ei sanaakaan siitä, että muukalainen älköön tulko temppeliin, hän saastuttaisi temppelin. Että muukalainen saastuttaisi temppelin on juutalaisten perinnäissääntö. Että muukalaisten kanssa ei saanut aterioida oli toinen juutalaisten perinnäissääntö. Pakanat juutalaisista erottavasta väliseinästä ei Raamatussa ole ainuttakaan käskyä. Ja huomaa jälleen, näille muukalaisille on laki tismalleen sama kuin juutalaisillekin. Mutta he ovat muukalaisia, ympärileikkaamattomia, eikä heille ole annettu mitään käskyä ympärileikkauksesta. Ainoastaan syntyperäinen juutalainen tuli ympärileikata.


    • judaisti.net

      Tämän kynttelikön ja muiden vastaavien kanssa, on ihan turhaa keskustella Hengellisistä asioista !

      Siis Raamattu sanoo heistä seuraavaa:

      14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
      15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
      16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
      17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

      Siis näillä on tuo sama peite, ja kun he siis lukevat vanhan liiton kirjoituksia, he eivät ymmärrä Uutta liittoa ja Totuutta, eivät sitten millään !

      Eli vasta sitten kun he itse uudestisyntyvät, otetaan tuo peite pois, joka siis estää Raamatun ja Uuden liiton oikean ymmärtämisen !

      Siis heidän kanssaan on turha keskustella opillisista asioista, kun se peite estää täysin heitä ottamasta Uutta vastaan, heille tulee vain julistaa evankeliumia, jotta he ehkäpä sitä kautta uudestisyntyisivät ja sitten vasta se peite Kristuksessa poistuu !

      Tämä kyntttelikkö tosin väittää itse uudestisyntyneensä, mutta tämä "peite" asia kertoo ihan toista hänestä, eli jos hän oikeasti olisi uudestisyntynyt, ei tuo peite estäisi häntä ymmärtämästä kirjoituksia oikein, mutta nythän se yhä selvästi estää !

      Joten kynttelikkö on oikeasti tälläinen uskovaksi TEKEYTYVÄ ja uskovaa ESITTÄVÄ vain:

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka TEKEYTYVÄT Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin TEKEYTYVÄT vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • ÄlkäämmeMurehduttakoPHä

        Voi, miksi kaikki useimmat vaikuttavat niin riiteleväisiltä keskusteluissanne?


      • siinäsyytäon
        ÄlkäämmeMurehduttakoPHä kirjoitti:

        Voi, miksi kaikki useimmat vaikuttavat niin riiteleväisiltä keskusteluissanne?

        No kuule se on pakko kun on muutamia jotka haluavat vidä kieroon kirkkaasta evankeliumista ties mistä syystä,

        Miksi kirkko vääristelee Raamattua kastamalla vauvoja ja vakuuttamalla suomalaisille että nyt on vauva saatu karvakoiven sylistä Jumalan polvelle!

        siis ei tuollaista hulluutta pidä sietää vaan onpakkooikoa vaikak se vaikuttaakin riitelyltä ajoittain.


      • Tuo peite Moosesta luettaessa on kaltaistesi kristittyjen silmillä. Ette näe Mooseksen lakia, että ymmärrä sitä, väitätte että se on raskas taakka, mitä se ei ole. Väitätte vastoin Jeesuksen selviä sanoja, että laki mukamas on kumottu. Peite on teidän silmillänne.


      • judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tuo peite Moosesta luettaessa on kaltaistesi kristittyjen silmillä. Ette näe Mooseksen lakia, että ymmärrä sitä, väitätte että se on raskas taakka, mitä se ei ole. Väitätte vastoin Jeesuksen selviä sanoja, että laki mukamas on kumottu. Peite on teidän silmillänne.

        Siinä peite asiassa EI PUHUTTU PAKANOISTA, vaan vanhan liiton uskovista eli juutalaista !!!

        13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät ISRAELIN LAPSET näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
        14 Mutta heidän(ISRAELIN LAPSET) mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Älä nyt ala ihan sekoilemaan !!!


      • peitteestä.puhe
        judaisti.net kirjoitti:

        Siinä peite asiassa EI PUHUTTU PAKANOISTA, vaan vanhan liiton uskovista eli juutalaista !!!

        13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät ISRAELIN LAPSET näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
        14 Mutta heidän(ISRAELIN LAPSET) mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Älä nyt ala ihan sekoilemaan !!!

        kristityt ovat juutalaisille peite silmillä tänään, koska te intoilette ja kiivailette perinnäisoppienne tähden. Siinä se peite on kristityt pakanat.
        Mutta, jos tulisitte Apostoliseen uskoon, ja palaisitte raamatulliseen opetukseen, niin juutalaiset silloin näkisivät, jotka nyt eivät näe, niin Kristuksen.
        Ja näin tavallaan tapahtuisi myös ihme. Jeesus saapuisi takaisin.
        Mutta pahin peite on kristityt, ja he ovat vainonneet oppeineen juutalaisia ja jopa tappaaneet heitä kaasukammiossa. Tavallaan Martti Lutherin saattamana, hänen sanoillaan.


      • säälittävää
        peitteestä.puhe kirjoitti:

        kristityt ovat juutalaisille peite silmillä tänään, koska te intoilette ja kiivailette perinnäisoppienne tähden. Siinä se peite on kristityt pakanat.
        Mutta, jos tulisitte Apostoliseen uskoon, ja palaisitte raamatulliseen opetukseen, niin juutalaiset silloin näkisivät, jotka nyt eivät näe, niin Kristuksen.
        Ja näin tavallaan tapahtuisi myös ihme. Jeesus saapuisi takaisin.
        Mutta pahin peite on kristityt, ja he ovat vainonneet oppeineen juutalaisia ja jopa tappaaneet heitä kaasukammiossa. Tavallaan Martti Lutherin saattamana, hänen sanoillaan.

        Te, te,te, te sitä ja te tätä !

        Etkö siis itse ole kristitty ?

        On siis helppoa löytää virheitä muista, mutta ei itsestä !

        Pahoja yleistyksiä lisäksi, on kirjoituksessasi, eli niputat kaikki kristityt pakanat "peitteeksi", eli kaikki ovat mukamas väärässä ja perinnäis sääntöihin langenneet ja eksyneet.

        On väärin syyttää noin niitäkin, jotka ovat etsineet ja löytäneet Totuuden pitkälti, siis Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

        Mene nyt edes hetki itseesi ja mieti näitä omia toimiasi, niissä minä näen TODELLA PALJON parannettavaa !


    • Olen.oikeassa

      Jaa mistäköhän Abraham tiesi noudattaa Jumalan lakia ja silti hän oli vanhurskas. Abraham pärjäsi valla mainiosti ilman Moosesta miksi emme mekin.

      • Selvästi laki oli jo jossain muodossa olemassa Aabrahamin aikana. Nyt kun laki kerran on annettu, ei meillä ole mitään tekosyytä olla noudattamatta sitä.


    • judaisti.net

      Tässä nikissä "kristitty.net" näkyy hyvin se, ihan käytännössä, että kuinka paksu se peite on näiden judaistien ja vanhan liiton kannattajissa oikeasti on.

      Siis Totuus ei maistu, ja koko käsitys asioista on niin jäykistynyt lain ympärille, että Armo ja Totuus ei kelpaa heille !

      Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

      2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

      Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

      7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
      8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
      9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
      10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
      12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

    • Laskuntulos

      Kristitty.net on toivoton tapaus. Luulee raukka olevansa opettaja. Hän ei ole uudestisyntynyt. Hänellä on sama "peite silmillä" kuin juutalaisilla. Hänen kanssaan ei kannata väitellä.

      • höpöttimille

        höpö- löpö. Asiaa puhuu, mutta muotouskonnollisilla kirkkokäsikirjan omaavilla on vaikeuksia ja helluntalais- perinnäisopillisilla. Kun helluntaisaarnaaja puhujapöntöstä julistaa -- -meitä koskee vain 9 käskysanaa ja sapatti on kumottu, niin sopii miettiä, että ottaisiko raamatun käteen ja lukisi, mitä hän tarkoittaa.
        Kun sitten ottaa raamatun käteen ja lukee ihan ite, hoksaa, että tuo saarnamies puhuu pehmosia. Kirjoittipa aikoinaan tässä aukeamajutun Ristin Voittoon. Nyt uskovilla olikin 1050 käskyä ja kehtotusta Uudessa testamentissa. On siinä opettelua.


      • höpölöpöttimelle
        höpöttimille kirjoitti:

        höpö- löpö. Asiaa puhuu, mutta muotouskonnollisilla kirkkokäsikirjan omaavilla on vaikeuksia ja helluntalais- perinnäisopillisilla. Kun helluntaisaarnaaja puhujapöntöstä julistaa -- -meitä koskee vain 9 käskysanaa ja sapatti on kumottu, niin sopii miettiä, että ottaisiko raamatun käteen ja lukisi, mitä hän tarkoittaa.
        Kun sitten ottaa raamatun käteen ja lukee ihan ite, hoksaa, että tuo saarnamies puhuu pehmosia. Kirjoittipa aikoinaan tässä aukeamajutun Ristin Voittoon. Nyt uskovilla olikin 1050 käskyä ja kehtotusta Uudessa testamentissa. On siinä opettelua.

        Lue nyt ihan itse mitä Raamattu opettaa sapatista ja sen levosta:

        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        !!!
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        !!!
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Sapatti on siis Hengellinen "kuva" siitä, että meidän uudestisyntyneiden tulisi saavuttaa lepo OMISTA TEOISTAMME ELI TÖISTÄMME !

        Mutta toki Jumala kun langetti kirouksen, Hän kuitenkin armahti siten, että 6 päivää pitää sitä työtä kirouksen tähden tehdä, mutta viikon 7:s päivä on lepopäivä, joka uskovan olisi hyvä pyhittää pyrkien edes silloin tekemään Jumalan tahdon !

        Mutta siis uudestisyntynyt uskova pyrkii tuohon "sapatin lepoon" joka ikinen päivä, eli olemaan tekemättä omia tekoja, vaan lepäämään Herrassa ja toimimaan Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa ja silloin siis uskova lepää omista teoista !

        Mutta kun ymmärtämättömät ja Hengettömät, eivät edes tätä "sapatti" asiaa ymmärrä, vaikka se kuuluisi Kristuksen opin perusteisiin eli alkeisiin !


      • monelaista-väännöstä

        -----"Sapatti on siis Hengellinen "kuva" siitä, että meidän uudestisyntyneiden tulisi saavuttaa lepo OMISTA TEOISTAMME ELI TÖISTÄMME !

        Mutta toki Jumala kun langetti kirouksen, Hän kuitenkin armahti siten, että 6 päivää pitää sitä työtä kirouksen tähden tehdä, mutta viikon 7:s päivä on lepopäivä, joka uskovan olisi hyvä pyhittää pyrkien edes silloin tekemään Jumalan tahdon !

        Mutta siis uudestisyntynyt uskova pyrkii tuohon "sapatin lepoon" joka ikinen päivä, eli olemaan tekemättä omia tekoja, vaan lepäämään Herrassa ja toimimaan Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa ja silloin siis uskova lepää omista teoista !-----"

        Huh ja huh, että on ymmäretty raamatun Sana ja Jeesus väärin.

        Suomenettuna kerrot, että Ennen pyrittiin tekemään Jumalan tahtoa vaan sapattisin, joten uudella testamentin puolella on sapatti joka päivä, jolloin pyritään tekemään Jumalan tahtoa.
        Kerrot, että töitä tehdessä ei voi tehdä Jumalan tahdon mukaan, joten tulis saavuttaa lepo omista töistämme viettämällä sapattia joka päivä.

        Uskovan pitäisi turvautua Jeesukseen joka ikininen päivä, eikä sapattiin. Sapatti on kerran viikossa. Jeesus on pelastaja.


      • höpölöpöttimelle
        monelaista-väännöstä kirjoitti:

        -----"Sapatti on siis Hengellinen "kuva" siitä, että meidän uudestisyntyneiden tulisi saavuttaa lepo OMISTA TEOISTAMME ELI TÖISTÄMME !

        Mutta toki Jumala kun langetti kirouksen, Hän kuitenkin armahti siten, että 6 päivää pitää sitä työtä kirouksen tähden tehdä, mutta viikon 7:s päivä on lepopäivä, joka uskovan olisi hyvä pyhittää pyrkien edes silloin tekemään Jumalan tahdon !

        Mutta siis uudestisyntynyt uskova pyrkii tuohon "sapatin lepoon" joka ikinen päivä, eli olemaan tekemättä omia tekoja, vaan lepäämään Herrassa ja toimimaan Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa ja silloin siis uskova lepää omista teoista !-----"

        Huh ja huh, että on ymmäretty raamatun Sana ja Jeesus väärin.

        Suomenettuna kerrot, että Ennen pyrittiin tekemään Jumalan tahtoa vaan sapattisin, joten uudella testamentin puolella on sapatti joka päivä, jolloin pyritään tekemään Jumalan tahtoa.
        Kerrot, että töitä tehdessä ei voi tehdä Jumalan tahdon mukaan, joten tulis saavuttaa lepo omista töistämme viettämällä sapattia joka päivä.

        Uskovan pitäisi turvautua Jeesukseen joka ikininen päivä, eikä sapattiin. Sapatti on kerran viikossa. Jeesus on pelastaja.

        Tulkinnastasi näkyy taas vain SINUN OMA ymmärtämättömyytesi !

        "Suomenettuna kerrot, että Ennen pyrittiin tekemään Jumalan tahtoa vaan sapattisin, joten uudella testamentin puolella on sapatti joka päivä, jolloin pyritään tekemään Jumalan tahtoa. "

        Tuollaista en kirjoittanut !

        Vanhan liiton sapatti oli vain "kuva ja varjo" tulevasta, eli kun vanhan liiton uskovilla ei ollut laajalti Pyhää Henkeä, eli Pyhä Henki oli vain voidelluilla, niin vanhan liiton uskovan, jolla Henkeä ei ollut oli MAHDOTONTA päästä lepoon omista teoista eli töistä !

        Tässä en puhunut enkä puhu siis palkkatyöstä, vaan lopettamista omissa teoissa vaeltaminen, ja sen sijaan uuden liiton uskovan tulee valetaa Raamatun mukaan Hengessä , eli ei lihassa eli yrittäen itsestään puristaa Jumalalle kelpaavia tekoja !

        Siis on 2 eri tapaa yrittää kelvata Jumalalle, eli :

        1) Lain kirjaimen tottelu yritys, jossa siis itse yritetään lakia lukemalla toteuttaa Jumalan tahtoa, mutta tämä on siis oikeasti vain niitä omia tekoja ja omaa itsensä vanhurskauttamis yritystä.

        2) Elää Hengessä eli Pyhän Hengen jodatuksessa ja ohjauksessa, jolloin Jumala vaikuttaa uskovassa tahtomisen ja tekemisen, eli teot ovat Jumalan tekoja, joissa me vain vaellamme kuuliaisuuden kautta ja avulla, eli olemme siis kuuliaisia Herran äänelle !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin KUULIAISUUTTA HERRAN ÄÄNELLE ? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole KUULIAINEN Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Fil. 2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli KUULIAINEN kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Jeesus siis itse näytti esimerkin, eli KUULIAISUUS on se ydin asia !

        Mutta jos siis EI KUULE Herran ÄÄNTÄ, on mahdotonta elää KUULIAISUUDESSA !

        Eli jos ei ole uudestisyntynyt, eikä siten ihmisellä ole Pyhää Henkeä, hänen on TÄYSIN MAHDOTONTA elää KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE !

        Ymmärtänetköhän tämän eron, että miksi vanhan liiton uskovan, jolla siis ei Pyhää Henkeä ollut, oli täysin mahdotonta elää KUULIAISUUDESSA ja siten oli TÄYSIN MAHDOTONTA elää Hengessä ja Jumalan valmistamissa valmiissa teoissa, joka ikinen päivä.

        Vasta uudessa liitossa on siis mahdollista LEVÄTÄ OMISTA TEOISTA ja VAELTAA JUMALAN ENNALTA VALMISTAMISSA VALMIISSA TEOISSA, eikä omissa teoissamme ja rypistelyissämme.

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis vaeltaako ihminen uuden liiton aikana siis:

        1) Omissa teoissa ja omissa yrittelyissään, yrittäen lain kautta toteuttaa Jumalan Hyvää tahtoa

        Vai ?

        2 a) Vaeltaako Pyhän Hengen omaava uudestisyntynyt uskova, KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE totellen sitä ja sitä kautta toteuttaen Jumalan Hyvän Tahdon.

        2 b) Jos noin toimii, niin ne teot, joissa uskova vaeltaa, eivät siis ole uskovan omia tekoja ja omia yrityksiä, vaan ne ovat Jumalan tekoja, koska Jumala on ne saanut aikaan, eli Jumala on saanut aikaan sen tahtomisen ja sitä kautta tekemisen, ja sen kautta Hänen tahtonsa tapahtuu. Kyse on siis vain KUULEMISESTA ja KUULIAISUUDESTA Herran ÄÄNELLE eli tottelevaisuudesta.

        Siis kaksi TÄYSIN ERI TAPAA pyrkiä toteuttamaan Jumalan tahtoa, toinen on oikeasti vain omavanhurskauden pystyttämistä, koska ne omat teot eli yritykset paisuttavat vain lihaa ylpeyden kautta, eli omista teoista kunnia tulee sille joka sen teki, eli itselle !!!

        Toisessa uskova luottaa Jumalan Vanhurskauteen, ja uskova ymmärtää sen, että hän ei itse niitä tekoja aikaan saanut, vaan kaiken sai aikaan yksin Jumala !

        Silloin niistä ei tule kunnia ihmiselle, eikä ihminen voi ottaa kunniaa niistä itselleen, kun ne eivät siis oikeasti ole ihmisen omia tekoja.

        Siis kaksi eri tietä ja toimintatapaa, toinen vie ylpeyteen ja paisuneisuuteen, eli se omien tekojen tie eli omavanhurskauden tie !

        Toinen Tie taas vie nöyryyteen ja oikeaan todelliseen ymmärrykseen uskovan omasta kyvyttömyydestä !

        Menikö yli ?

        Jos meni, niin minä en voi sille sitten mitään !


      • höpölöpöttimelle
        höpölöpöttimelle kirjoitti:

        Tulkinnastasi näkyy taas vain SINUN OMA ymmärtämättömyytesi !

        "Suomenettuna kerrot, että Ennen pyrittiin tekemään Jumalan tahtoa vaan sapattisin, joten uudella testamentin puolella on sapatti joka päivä, jolloin pyritään tekemään Jumalan tahtoa. "

        Tuollaista en kirjoittanut !

        Vanhan liiton sapatti oli vain "kuva ja varjo" tulevasta, eli kun vanhan liiton uskovilla ei ollut laajalti Pyhää Henkeä, eli Pyhä Henki oli vain voidelluilla, niin vanhan liiton uskovan, jolla Henkeä ei ollut oli MAHDOTONTA päästä lepoon omista teoista eli töistä !

        Tässä en puhunut enkä puhu siis palkkatyöstä, vaan lopettamista omissa teoissa vaeltaminen, ja sen sijaan uuden liiton uskovan tulee valetaa Raamatun mukaan Hengessä , eli ei lihassa eli yrittäen itsestään puristaa Jumalalle kelpaavia tekoja !

        Siis on 2 eri tapaa yrittää kelvata Jumalalle, eli :

        1) Lain kirjaimen tottelu yritys, jossa siis itse yritetään lakia lukemalla toteuttaa Jumalan tahtoa, mutta tämä on siis oikeasti vain niitä omia tekoja ja omaa itsensä vanhurskauttamis yritystä.

        2) Elää Hengessä eli Pyhän Hengen jodatuksessa ja ohjauksessa, jolloin Jumala vaikuttaa uskovassa tahtomisen ja tekemisen, eli teot ovat Jumalan tekoja, joissa me vain vaellamme kuuliaisuuden kautta ja avulla, eli olemme siis kuuliaisia Herran äänelle !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin KUULIAISUUTTA HERRAN ÄÄNELLE ? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole KUULIAINEN Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Fil. 2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli KUULIAINEN kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Jeesus siis itse näytti esimerkin, eli KUULIAISUUS on se ydin asia !

        Mutta jos siis EI KUULE Herran ÄÄNTÄ, on mahdotonta elää KUULIAISUUDESSA !

        Eli jos ei ole uudestisyntynyt, eikä siten ihmisellä ole Pyhää Henkeä, hänen on TÄYSIN MAHDOTONTA elää KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE !

        Ymmärtänetköhän tämän eron, että miksi vanhan liiton uskovan, jolla siis ei Pyhää Henkeä ollut, oli täysin mahdotonta elää KUULIAISUUDESSA ja siten oli TÄYSIN MAHDOTONTA elää Hengessä ja Jumalan valmistamissa valmiissa teoissa, joka ikinen päivä.

        Vasta uudessa liitossa on siis mahdollista LEVÄTÄ OMISTA TEOISTA ja VAELTAA JUMALAN ENNALTA VALMISTAMISSA VALMIISSA TEOISSA, eikä omissa teoissamme ja rypistelyissämme.

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis vaeltaako ihminen uuden liiton aikana siis:

        1) Omissa teoissa ja omissa yrittelyissään, yrittäen lain kautta toteuttaa Jumalan Hyvää tahtoa

        Vai ?

        2 a) Vaeltaako Pyhän Hengen omaava uudestisyntynyt uskova, KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE totellen sitä ja sitä kautta toteuttaen Jumalan Hyvän Tahdon.

        2 b) Jos noin toimii, niin ne teot, joissa uskova vaeltaa, eivät siis ole uskovan omia tekoja ja omia yrityksiä, vaan ne ovat Jumalan tekoja, koska Jumala on ne saanut aikaan, eli Jumala on saanut aikaan sen tahtomisen ja sitä kautta tekemisen, ja sen kautta Hänen tahtonsa tapahtuu. Kyse on siis vain KUULEMISESTA ja KUULIAISUUDESTA Herran ÄÄNELLE eli tottelevaisuudesta.

        Siis kaksi TÄYSIN ERI TAPAA pyrkiä toteuttamaan Jumalan tahtoa, toinen on oikeasti vain omavanhurskauden pystyttämistä, koska ne omat teot eli yritykset paisuttavat vain lihaa ylpeyden kautta, eli omista teoista kunnia tulee sille joka sen teki, eli itselle !!!

        Toisessa uskova luottaa Jumalan Vanhurskauteen, ja uskova ymmärtää sen, että hän ei itse niitä tekoja aikaan saanut, vaan kaiken sai aikaan yksin Jumala !

        Silloin niistä ei tule kunnia ihmiselle, eikä ihminen voi ottaa kunniaa niistä itselleen, kun ne eivät siis oikeasti ole ihmisen omia tekoja.

        Siis kaksi eri tietä ja toimintatapaa, toinen vie ylpeyteen ja paisuneisuuteen, eli se omien tekojen tie eli omavanhurskauden tie !

        Toinen Tie taas vie nöyryyteen ja oikeaan todelliseen ymmärrykseen uskovan omasta kyvyttömyydestä !

        Menikö yli ?

        Jos meni, niin minä en voi sille sitten mitään !

        Tiivistän asian:

        Siis se uudestisyntynyt uskova, joka siis kuulee Herran äänen eli Pyhän Hengen äänen ja on Hengen ohjauksessa ja johdatuksessa, se uskova siis elää LEVOSSA, eli LEPÄÄ OMISTA TEOISTAAN JOKA IKINEN PÄIVÄ, oli hän sitten ansiotyössä tai ei !!!

        1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin KUULIAISUUTTA HERRAN ÄÄNELLE ? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        NÄIN SIIS ON MAHDOLLISTA SAAVUTTAA TÄSSÄ KERROTTU SAPATIN LEPO :

        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Tämä kirjoitukseni on siis hyödylinen vain sille, joka on uudestisyntyny,t eli omaa Pyhän Hengen, ja lisäksi siis vaaditaan se, että se uskova KUULEE ja KUUNTELEE Hengen vienoa ääntä ja tottelee sitä, eli on Herran äänelle kuuliainen !

        Näin tulisi valetaa Hengessä eli Pyhän Hengen johdatuksessa ja ohjauksessa jokaikisen uudestisyntyneen uskovan uudessa liitossa, mutta niille siis joilla Henkeä ei ole, tämä kaikki on täysin mahdotonta !!!


      • monenlaista-väännöstä
        höpölöpöttimelle kirjoitti:

        Tulkinnastasi näkyy taas vain SINUN OMA ymmärtämättömyytesi !

        "Suomenettuna kerrot, että Ennen pyrittiin tekemään Jumalan tahtoa vaan sapattisin, joten uudella testamentin puolella on sapatti joka päivä, jolloin pyritään tekemään Jumalan tahtoa. "

        Tuollaista en kirjoittanut !

        Vanhan liiton sapatti oli vain "kuva ja varjo" tulevasta, eli kun vanhan liiton uskovilla ei ollut laajalti Pyhää Henkeä, eli Pyhä Henki oli vain voidelluilla, niin vanhan liiton uskovan, jolla Henkeä ei ollut oli MAHDOTONTA päästä lepoon omista teoista eli töistä !

        Tässä en puhunut enkä puhu siis palkkatyöstä, vaan lopettamista omissa teoissa vaeltaminen, ja sen sijaan uuden liiton uskovan tulee valetaa Raamatun mukaan Hengessä , eli ei lihassa eli yrittäen itsestään puristaa Jumalalle kelpaavia tekoja !

        Siis on 2 eri tapaa yrittää kelvata Jumalalle, eli :

        1) Lain kirjaimen tottelu yritys, jossa siis itse yritetään lakia lukemalla toteuttaa Jumalan tahtoa, mutta tämä on siis oikeasti vain niitä omia tekoja ja omaa itsensä vanhurskauttamis yritystä.

        2) Elää Hengessä eli Pyhän Hengen jodatuksessa ja ohjauksessa, jolloin Jumala vaikuttaa uskovassa tahtomisen ja tekemisen, eli teot ovat Jumalan tekoja, joissa me vain vaellamme kuuliaisuuden kautta ja avulla, eli olemme siis kuuliaisia Herran äänelle !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin KUULIAISUUTTA HERRAN ÄÄNELLE ? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole KUULIAINEN Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Fil. 2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli KUULIAINEN kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Jeesus siis itse näytti esimerkin, eli KUULIAISUUS on se ydin asia !

        Mutta jos siis EI KUULE Herran ÄÄNTÄ, on mahdotonta elää KUULIAISUUDESSA !

        Eli jos ei ole uudestisyntynyt, eikä siten ihmisellä ole Pyhää Henkeä, hänen on TÄYSIN MAHDOTONTA elää KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE !

        Ymmärtänetköhän tämän eron, että miksi vanhan liiton uskovan, jolla siis ei Pyhää Henkeä ollut, oli täysin mahdotonta elää KUULIAISUUDESSA ja siten oli TÄYSIN MAHDOTONTA elää Hengessä ja Jumalan valmistamissa valmiissa teoissa, joka ikinen päivä.

        Vasta uudessa liitossa on siis mahdollista LEVÄTÄ OMISTA TEOISTA ja VAELTAA JUMALAN ENNALTA VALMISTAMISSA VALMIISSA TEOISSA, eikä omissa teoissamme ja rypistelyissämme.

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis vaeltaako ihminen uuden liiton aikana siis:

        1) Omissa teoissa ja omissa yrittelyissään, yrittäen lain kautta toteuttaa Jumalan Hyvää tahtoa

        Vai ?

        2 a) Vaeltaako Pyhän Hengen omaava uudestisyntynyt uskova, KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE totellen sitä ja sitä kautta toteuttaen Jumalan Hyvän Tahdon.

        2 b) Jos noin toimii, niin ne teot, joissa uskova vaeltaa, eivät siis ole uskovan omia tekoja ja omia yrityksiä, vaan ne ovat Jumalan tekoja, koska Jumala on ne saanut aikaan, eli Jumala on saanut aikaan sen tahtomisen ja sitä kautta tekemisen, ja sen kautta Hänen tahtonsa tapahtuu. Kyse on siis vain KUULEMISESTA ja KUULIAISUUDESTA Herran ÄÄNELLE eli tottelevaisuudesta.

        Siis kaksi TÄYSIN ERI TAPAA pyrkiä toteuttamaan Jumalan tahtoa, toinen on oikeasti vain omavanhurskauden pystyttämistä, koska ne omat teot eli yritykset paisuttavat vain lihaa ylpeyden kautta, eli omista teoista kunnia tulee sille joka sen teki, eli itselle !!!

        Toisessa uskova luottaa Jumalan Vanhurskauteen, ja uskova ymmärtää sen, että hän ei itse niitä tekoja aikaan saanut, vaan kaiken sai aikaan yksin Jumala !

        Silloin niistä ei tule kunnia ihmiselle, eikä ihminen voi ottaa kunniaa niistä itselleen, kun ne eivät siis oikeasti ole ihmisen omia tekoja.

        Siis kaksi eri tietä ja toimintatapaa, toinen vie ylpeyteen ja paisuneisuuteen, eli se omien tekojen tie eli omavanhurskauden tie !

        Toinen Tie taas vie nöyryyteen ja oikeaan todelliseen ymmärrykseen uskovan omasta kyvyttömyydestä !

        Menikö yli ?

        Jos meni, niin minä en voi sille sitten mitään !

        Kuuliaisuus on asian ydin! Ei synnissä vaeltaminen.
        Jopa Valo loistaa: ”2 a) Vaeltaako Pyhän Hengen omaava uudestisyntynyt uskova, KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE totellen sitä ja sitä kautta toteuttaen Jumalan Hyvän Tahdon.”

        Room. 16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,

        PYHÄ HENKI
        Hebr. 10:15-16Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

        Pyhä Henki ei johda ihmistä syntiin, mutta lihallisuus johtaa. NÖYRYYTÄ TARVITAAN kääntymiseen Jeesuksen puoleen.

        KUVA Ja VARJO
        Hebr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin."

        Hebr.4:10-11 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Älkäämme seuratko totelemattomuuden esimerkkiä, vaan Jeesusta, joka on antanut sapatin ihmistä varten ja se on Pyhä, Jeesuksesta lähtenyt. Herran sapatti on viikon seitsemäspäivä. Pitääkäämme Herran sapatti pyhänä, ei tottelemattomuutta uudestisyntyneiden joukossa.

        Hes. 20:24 koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.

        Ei pälyilemistä perinnäissääntöjen, kivijumalien perään.


      • höpölöpöttimelle
        monenlaista-väännöstä kirjoitti:

        Kuuliaisuus on asian ydin! Ei synnissä vaeltaminen.
        Jopa Valo loistaa: ”2 a) Vaeltaako Pyhän Hengen omaava uudestisyntynyt uskova, KUULIAISENA Herran ÄÄNELLE totellen sitä ja sitä kautta toteuttaen Jumalan Hyvän Tahdon.”

        Room. 16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,

        PYHÄ HENKI
        Hebr. 10:15-16Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

        Pyhä Henki ei johda ihmistä syntiin, mutta lihallisuus johtaa. NÖYRYYTÄ TARVITAAN kääntymiseen Jeesuksen puoleen.

        KUVA Ja VARJO
        Hebr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin."

        Hebr.4:10-11 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Älkäämme seuratko totelemattomuuden esimerkkiä, vaan Jeesusta, joka on antanut sapatin ihmistä varten ja se on Pyhä, Jeesuksesta lähtenyt. Herran sapatti on viikon seitsemäspäivä. Pitääkäämme Herran sapatti pyhänä, ei tottelemattomuutta uudestisyntyneiden joukossa.

        Hes. 20:24 koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.

        Ei pälyilemistä perinnäissääntöjen, kivijumalien perään.

        Eli sinun mielestäsi riittää siis se, että ihminen itse lain kirjainta tutkimalla ja tulkitsemalla pyrkii siis OMILLA TEOILLA viettämään YHDEN PÄIVÄN VIIKOSSA Jumalan tahdossa ?

        Siis vaikka ei siihen edes kykene, kun ne OMAT RYPISTELYT eivät kelpaa Jumalalle !

        Sen sijaan että viettäisi JOKAISEN PÄIVÄNSÄ Jumalan tahdossa, eli kun Uskova elää Hengessä, eli Pyhän Hengen johdatuksessa ja ohjauksessa !

        Onko oikeasti tuo ensimmäinen vaihtoehto Jumalalle mieleinen ???

        Herätkää jo sapatti papattajat !


      • monenlaista-väännöstä
        höpölöpöttimelle kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi riittää siis se, että ihminen itse lain kirjainta tutkimalla ja tulkitsemalla pyrkii siis OMILLA TEOILLA viettämään YHDEN PÄIVÄN VIIKOSSA Jumalan tahdossa ?

        Siis vaikka ei siihen edes kykene, kun ne OMAT RYPISTELYT eivät kelpaa Jumalalle !

        Sen sijaan että viettäisi JOKAISEN PÄIVÄNSÄ Jumalan tahdossa, eli kun Uskova elää Hengessä, eli Pyhän Hengen johdatuksessa ja ohjauksessa !

        Onko oikeasti tuo ensimmäinen vaihtoehto Jumalalle mieleinen ???

        Herätkää jo sapatti papattajat !

        Herää jo ja ymmärrä! Yrität kertoa että: ”sapatti annettiin ihmistä varten jokaiselle päivälle Jumalan tahdossa kulkemista varten.” Mistä ajatuksesi on lähtöisin?
        Ymmärrä, että sapattia ei ole annettu sitä varten, että yhden päivän viikossa elää Jumalalle?

        Sapatissa ei ole kyse omista teoista, vaan se on Jeesuksen teko; pyhitys ja siunaus ihmistä varten. Sapatti on viikon seitsemäs päivä ihmiselle levoksi ja siunaukseksi, koska se on PYHÄ. Ei ihmisen toimesta vaan Herran Jeesuksen Kristuksen. Ota se kiitollisena vastaan, joka Herralta tulee!

        Omat ryppyset vaatteet voi heittää pois ja olla kuuliainen Herralle, joka on syntiemme tähden kärsinyt ja kuollut, että saisimme ikuisen elämän/vailla syntiä/murhetta..

        Room. 6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        2Kor. 5:15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        Room. 6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut

        Muista pyhittää Herra sinun Jumalasi sapatin päivä!


      • höpölöpöttimelle
        monenlaista-väännöstä kirjoitti:

        Herää jo ja ymmärrä! Yrität kertoa että: ”sapatti annettiin ihmistä varten jokaiselle päivälle Jumalan tahdossa kulkemista varten.” Mistä ajatuksesi on lähtöisin?
        Ymmärrä, että sapattia ei ole annettu sitä varten, että yhden päivän viikossa elää Jumalalle?

        Sapatissa ei ole kyse omista teoista, vaan se on Jeesuksen teko; pyhitys ja siunaus ihmistä varten. Sapatti on viikon seitsemäs päivä ihmiselle levoksi ja siunaukseksi, koska se on PYHÄ. Ei ihmisen toimesta vaan Herran Jeesuksen Kristuksen. Ota se kiitollisena vastaan, joka Herralta tulee!

        Omat ryppyset vaatteet voi heittää pois ja olla kuuliainen Herralle, joka on syntiemme tähden kärsinyt ja kuollut, että saisimme ikuisen elämän/vailla syntiä/murhetta..

        Room. 6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        2Kor. 5:15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        Room. 6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut

        Muista pyhittää Herra sinun Jumalasi sapatin päivä!

        Etkö yhäkään ymmärrä ?

        Vanhan liiton sapatti ja sen säädökset ovat vain "kuva ja varjo" tulevasta, eli uuden liiton järjestyksestä !

        Tajuatko tämän ?

        Lue sitten tämä Raamatunkohta joka puhuu siitä sapatinlevosta, joka siis oli vain kuva ja varjo:

        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";

        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Siis tämä lepo josta tässä puhutaan ei koske vain sapattia, joka siis oli vain "kuva ja varjo", vaan tässä puhutaan siis uskovan levosta OMISTA TEOISTA !!!

        Ihan kuten Jumala lopetti työnsä 7:nä päivänä TOTAALISESTI.

        Niin meidän uskovina tulee lakata omista teoistamme myös TOTAALISESTI, eli kuten tuossa sanotaan uskovan tulee ahrekoida päästäkseen lepoon OMISTA TEOISTAAN.

        Eli sapatti on Hengellinen "kuva" ja se siis puhuu sitä mitä tuossa Sanankohdassa puhutaan ja opetetaan !

        On sitten maallinen osuus myös erikseen, eli Jumalan myöntämä lepopäivä MAALLISESTA TYÖSTÄ !

        Mutta minä en ole kirjoittanut tuosta MAALLISESTA LEVOSTA, vaan Hengellisestä ulottuvuudesta vain !

        Eli Hengelliseltä puolelta katsoen, minä pyhitän siis joka ikisen päiväni parhaan kykyni mukaan, enkä erottele päiviä !

        Minä siis pyrin elämään siinä "sapatin levossa" kuten Jumala, joka lopetti silloin omat tekonsa, eli en enää eläisi minä vaan Kristus minussa !

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis ei enää tehden omia tekoja, vaan vaeltaen Jumalan ennalta valmistamissa valmiissa teoissa, jotka eivät siis ole enää minun, joten minä olen LEVOSSA (sapatin levossa joka siis on lepoa omista töistä, kuten Jumalakin sapattina lepäsi omista töistään).

        Jos et tästäkään vielä ymmärrä asiaa, niin en voi sinua auttaa, olen pahoillani !


      • monenlaista-vääntöä
        höpölöpöttimelle kirjoitti:

        Etkö yhäkään ymmärrä ?

        Vanhan liiton sapatti ja sen säädökset ovat vain "kuva ja varjo" tulevasta, eli uuden liiton järjestyksestä !

        Tajuatko tämän ?

        Lue sitten tämä Raamatunkohta joka puhuu siitä sapatinlevosta, joka siis oli vain kuva ja varjo:

        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";

        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Siis tämä lepo josta tässä puhutaan ei koske vain sapattia, joka siis oli vain "kuva ja varjo", vaan tässä puhutaan siis uskovan levosta OMISTA TEOISTA !!!

        Ihan kuten Jumala lopetti työnsä 7:nä päivänä TOTAALISESTI.

        Niin meidän uskovina tulee lakata omista teoistamme myös TOTAALISESTI, eli kuten tuossa sanotaan uskovan tulee ahrekoida päästäkseen lepoon OMISTA TEOISTAAN.

        Eli sapatti on Hengellinen "kuva" ja se siis puhuu sitä mitä tuossa Sanankohdassa puhutaan ja opetetaan !

        On sitten maallinen osuus myös erikseen, eli Jumalan myöntämä lepopäivä MAALLISESTA TYÖSTÄ !

        Mutta minä en ole kirjoittanut tuosta MAALLISESTA LEVOSTA, vaan Hengellisestä ulottuvuudesta vain !

        Eli Hengelliseltä puolelta katsoen, minä pyhitän siis joka ikisen päiväni parhaan kykyni mukaan, enkä erottele päiviä !

        Minä siis pyrin elämään siinä "sapatin levossa" kuten Jumala, joka lopetti silloin omat tekonsa, eli en enää eläisi minä vaan Kristus minussa !

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Siis ei enää tehden omia tekoja, vaan vaeltaen Jumalan ennalta valmistamissa valmiissa teoissa, jotka eivät siis ole enää minun, joten minä olen LEVOSSA (sapatin levossa joka siis on lepoa omista töistä, kuten Jumalakin sapattina lepäsi omista töistään).

        Jos et tästäkään vielä ymmärrä asiaa, niin en voi sinua auttaa, olen pahoillani !

        ---"Eli Hengelliseltä puolelta katsoen, minä pyhitän siis joka ikisen päiväni parhaan kykyni mukaan, enkä erottele päiviä !---"

        Kuinka pyhiksi sinä teet ne päivät? Omia tekojasi, siis. Pyytääkö Jumalasi pyhitelemään kaikki päivät ja miksi? Mitä jumala tekee niillä pyhillä päivilläsi?

        Miten vielä yrität kumota Herran Jeesuksen pyhän sapatin päivän? Sapatti on sinulle pelkkä varjokuva, ei siis pyhä päivä.

        Ihmettelen suuresti näkökantaasi. Annat ymmärtää, että Herra ei ole hengellinen tai pyhä.
        2Moos. 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

        Hebr. 4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Ilm.14:12-13 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat LEVÄTÄ vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.

        Lepo Kristuksessa on eriasia, kun että tekee pyhiä päiviä kaikista päivistä!

        Kerro nyt siitä päivästä jotain, jos nyt olet kertonut vaan hengestäsi?
        "On sitten maallinen osuus myös erikseen, eli Jumalan myöntämä lepopäivä MAALLISESTA TYÖSTÄ !"


    • >>> Mutta kun ymmärtämättömät ja Hengettömät, eivät edes tätä "sapatti" asiaa ymmärrä, vaikka se kuuluisi Kristuksen opin perusteisiin eli alkeisiin ! <<< Et ainakaan sinä pidä lakia koska et ole vieläkään ole tappanut meitä jotka eivät pidä sapattia. Huonosti sulle tulee käymään viimeisellä tuomiolla kun Herra kysy sinulta miksi et pitänyt lakia? Eikö vapisee ja tutisee sun sisimmissä Herran pelossa kun sua tullaan tutkimaan miten olet lakia pitänyt ?

      • armon-aika

        Oikeassa olet sapatti kuuluu Kristuksen opin perusteisiin.
        Se on Jeesuksen antama ihmistä varten ja sapatti löytyy raamatun alkulehdiltä.
        Alkeet pitäisi kristittyjen osata.

        Ymmärtkö Jeesusta; kuoleman tuomiot ovat kaikki vääriä, koska jokaiselle ihmiselle on armon aikaa kuolemaansa saakka. Sinäkö haluat tätä armon aikaa lyhentää ja rangaista kuolemalla sapatin rikkojia tai muita rikollisia?

        Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta


      • höpölöpöttimelle

        Tästä viestistä näkyy "Savis" nikin totaalinen ymmärtämättömyys.

        Hän siis ei ymmärrä edes Hengessä vaeltamista, ja mitä se oikeasti ja käytännön tasolla tarkoittaa !


    • jokintolkku

      Miksi uudestisyntyneellä pitäisi olla jokin lakikirja lakipykälineen kun Jumalan Henki asuu sydämessä ja ohjaa arkija pyhäelämää askel kerrallaan!!?

      mitä järkeä siinä edes olisi j a mihin se johtaisi sellainen tauluista katsominen kun paljon parempi ohjaus ja laki on jo tullut sydämeen asti?

      Israelilla oli lakikirja, mutta ei heillä mitään Pyhää Henkeä ollut sydämessään ohjaamassa.

      en tajua yhtään näitä pykäläuskovia.
      jja mitä ihmeen virkaa sellainen ajaisi että Jumala vahtaa taivaastaan jahas nyt kävelee liikaa lauantaina laitetaanpas ylös miinuskirjaan, niinkö!!
      minä uskon että Jumala on Pyhä ja kaikki on pyhää tietyllä tavalla, mutta en usko Jumalan olevan pikkumainen kiusanhenki verottajan ja hallituksen lisäksi, niin ja autoverottajan.

      • perinne.uskoville

        Ei pojat lihassa tajua Jumalan vanhurskaan Pyhän lain merkitystä, ei. Vaan perinnäisoppien kirjo ja selitykset kumpuaa monesta suusta, jotka minä kaikki tunnen, koska olin samanlainen laittomuuden hengen lihan puhuja. Selittelin ja maarittelin armon jokapäiväistä juttua, että sapatin sain kumota, aivan totta. Olin juuri kristittynä muotouskonnollisen orjuuden oppikirjan näyte täytenä kymppinä. Eli juuri teidänlaisenne lihallinen muotopyhä, jossa se armo piirrettiin, tavallaan kirkkojen eksytyksen hyväntiedonpuun selitysten kautta.

        'Kunnes-- Tämä Pyhä Henki alkoi raamatun alusta sen loppuun opettamaan asian. Ja nyt sen tiedän. Siksi annan teidän vielä jäädä miettimään soppaanne, ja maistelemaan perinnejuttujenne makuja.
        Kun sitten vähentelette ja opetatte Jumalan lain suhteen vähennyslaskuja lihan mukaisesti ja tutuus sädekehä päänpäällä, niin raamattuun on muistiinmerkitty Herran sana.

        En tunne teitä, te laittomuuden opettajat." johon huudatte, Sinun nimessäsihän täälläkin opetitte perinnäisoppinne mukaan. Hieno oppi- omat ylösnousemuspäivät sunnuntait ja siitä vähennetään pois sapatti - on se yhdeksänkäskyn kristitty. Sitähän se oikein tunnettu helluntaisaarnaajapappi mekasti pöntössä, kun joku sanoi sunnuntaina, tästä sapatista.
        Rupesin miettimään, että mikä kumma soppa syntyi, nyt tässä meidän pyhässä, että pappikin hikeentyi. Luin sanaa läpi rukouksessa ja kas mitä. Pyhä Henki opetti, että sitä sunnuntaita et löydä raamatusta mistään, mutta sapatin löydät oikein alkulehdiltä. Sen MINÄ ole pyhittänyt ihmistä varten ja vieläpä erottanut käyttöäni varten. Se on sinua ja Minun omiani varten.
        Muotouskonnot eivät siitä pidä, heillä on omat selvitykset asiaan ja sen hyväntiedon puun äärellä sitten ihmissanoin ja käskyin tuovat esiin.
        Niin, olen yli 50- vuotta lukenut raamattua ja täytyy todeta, että kyllä se rienaaja on ovelan vesitysopin raamattuun tehnyt, että tekin tavallaan nyt perinnäisopin kautta teette tyhjäksi Jumalan sanan.
        Minä en sitä teille opeta, mutta opettakoon Pyhä Henki, jos vain kuuntelette, se on siitä kiinni.
        Kristikunta jo itse tietää tarkkaan, että sunnuntai -kun se kuitenkin tuodaan sapatin tilalle, vaikka se niin kumottaisiin, monella tapaa - niin se olisi ja onhan se- se on ihmisen pyhittämä ja erottama oman jumalansa tarpeita varten. Sillä on omat kannattajansa ja opettajansa, sekä oppilaansa.
        Näin se on, mutta se ei ole Apostolinen oppi. Apostolinen helluntalainen kansainvälinen seurakunta on helluntalainen ja se on sapattiin uskova Herran kansa.
        Täällä on Martti/katolis- munkki uskon hapatteeseen uskova kritistikunta, joka juuri tuo katolisen/ äitilapsikultin, auringonpäivä- baabelilaisittain palvomassa joka on totuus, jos vain viittitte katsoa totuutta silmiin, eikä "narrata" itselle. Totuus on, kunhan vain totuutta katsoo. SE vain hermottuttaa näitä helluntaipastoreita.
        Meinaan sielläkin on sanottu, että se on totuus, mistä kirjoituksista toin esiin asian. mutta kun te perinneuskovat vaaditte ,että hapatteen kautta heitä myötäkarvaan silitetään, niin hehän silittävät, eivätkä leivän takia tee parannusta. Anteeksi vain, mutta kerroin totuuden, koska se on keskusteltu riittävän sisäpiirin kautta. Mutta tehän saatte rakastaa ihmiskäskyjä mielin määrin. Olkaat vapaat. Apostolien helluntaiseurakunta on tehnyt parannuksen. Mutta lutteri- helluntalainen ei. Se on kokonaan perkaamatta.


      • tietotuusjaelämä
        perinne.uskoville kirjoitti:

        Ei pojat lihassa tajua Jumalan vanhurskaan Pyhän lain merkitystä, ei. Vaan perinnäisoppien kirjo ja selitykset kumpuaa monesta suusta, jotka minä kaikki tunnen, koska olin samanlainen laittomuuden hengen lihan puhuja. Selittelin ja maarittelin armon jokapäiväistä juttua, että sapatin sain kumota, aivan totta. Olin juuri kristittynä muotouskonnollisen orjuuden oppikirjan näyte täytenä kymppinä. Eli juuri teidänlaisenne lihallinen muotopyhä, jossa se armo piirrettiin, tavallaan kirkkojen eksytyksen hyväntiedonpuun selitysten kautta.

        'Kunnes-- Tämä Pyhä Henki alkoi raamatun alusta sen loppuun opettamaan asian. Ja nyt sen tiedän. Siksi annan teidän vielä jäädä miettimään soppaanne, ja maistelemaan perinnejuttujenne makuja.
        Kun sitten vähentelette ja opetatte Jumalan lain suhteen vähennyslaskuja lihan mukaisesti ja tutuus sädekehä päänpäällä, niin raamattuun on muistiinmerkitty Herran sana.

        En tunne teitä, te laittomuuden opettajat." johon huudatte, Sinun nimessäsihän täälläkin opetitte perinnäisoppinne mukaan. Hieno oppi- omat ylösnousemuspäivät sunnuntait ja siitä vähennetään pois sapatti - on se yhdeksänkäskyn kristitty. Sitähän se oikein tunnettu helluntaisaarnaajapappi mekasti pöntössä, kun joku sanoi sunnuntaina, tästä sapatista.
        Rupesin miettimään, että mikä kumma soppa syntyi, nyt tässä meidän pyhässä, että pappikin hikeentyi. Luin sanaa läpi rukouksessa ja kas mitä. Pyhä Henki opetti, että sitä sunnuntaita et löydä raamatusta mistään, mutta sapatin löydät oikein alkulehdiltä. Sen MINÄ ole pyhittänyt ihmistä varten ja vieläpä erottanut käyttöäni varten. Se on sinua ja Minun omiani varten.
        Muotouskonnot eivät siitä pidä, heillä on omat selvitykset asiaan ja sen hyväntiedon puun äärellä sitten ihmissanoin ja käskyin tuovat esiin.
        Niin, olen yli 50- vuotta lukenut raamattua ja täytyy todeta, että kyllä se rienaaja on ovelan vesitysopin raamattuun tehnyt, että tekin tavallaan nyt perinnäisopin kautta teette tyhjäksi Jumalan sanan.
        Minä en sitä teille opeta, mutta opettakoon Pyhä Henki, jos vain kuuntelette, se on siitä kiinni.
        Kristikunta jo itse tietää tarkkaan, että sunnuntai -kun se kuitenkin tuodaan sapatin tilalle, vaikka se niin kumottaisiin, monella tapaa - niin se olisi ja onhan se- se on ihmisen pyhittämä ja erottama oman jumalansa tarpeita varten. Sillä on omat kannattajansa ja opettajansa, sekä oppilaansa.
        Näin se on, mutta se ei ole Apostolinen oppi. Apostolinen helluntalainen kansainvälinen seurakunta on helluntalainen ja se on sapattiin uskova Herran kansa.
        Täällä on Martti/katolis- munkki uskon hapatteeseen uskova kritistikunta, joka juuri tuo katolisen/ äitilapsikultin, auringonpäivä- baabelilaisittain palvomassa joka on totuus, jos vain viittitte katsoa totuutta silmiin, eikä "narrata" itselle. Totuus on, kunhan vain totuutta katsoo. SE vain hermottuttaa näitä helluntaipastoreita.
        Meinaan sielläkin on sanottu, että se on totuus, mistä kirjoituksista toin esiin asian. mutta kun te perinneuskovat vaaditte ,että hapatteen kautta heitä myötäkarvaan silitetään, niin hehän silittävät, eivätkä leivän takia tee parannusta. Anteeksi vain, mutta kerroin totuuden, koska se on keskusteltu riittävän sisäpiirin kautta. Mutta tehän saatte rakastaa ihmiskäskyjä mielin määrin. Olkaat vapaat. Apostolien helluntaiseurakunta on tehnyt parannuksen. Mutta lutteri- helluntalainen ei. Se on kokonaan perkaamatta.

        Eipä tuohon ole lisäämistä, Raamattukin toteaa näin:

        1. Joh. 2:27
        Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Se on Pyhän Hengen voitelu joka opettaa ja ohjaa ihmisen totuuteen. Muuta ei tarivta.


      • kiitosHerran
        perinne.uskoville kirjoitti:

        Ei pojat lihassa tajua Jumalan vanhurskaan Pyhän lain merkitystä, ei. Vaan perinnäisoppien kirjo ja selitykset kumpuaa monesta suusta, jotka minä kaikki tunnen, koska olin samanlainen laittomuuden hengen lihan puhuja. Selittelin ja maarittelin armon jokapäiväistä juttua, että sapatin sain kumota, aivan totta. Olin juuri kristittynä muotouskonnollisen orjuuden oppikirjan näyte täytenä kymppinä. Eli juuri teidänlaisenne lihallinen muotopyhä, jossa se armo piirrettiin, tavallaan kirkkojen eksytyksen hyväntiedonpuun selitysten kautta.

        'Kunnes-- Tämä Pyhä Henki alkoi raamatun alusta sen loppuun opettamaan asian. Ja nyt sen tiedän. Siksi annan teidän vielä jäädä miettimään soppaanne, ja maistelemaan perinnejuttujenne makuja.
        Kun sitten vähentelette ja opetatte Jumalan lain suhteen vähennyslaskuja lihan mukaisesti ja tutuus sädekehä päänpäällä, niin raamattuun on muistiinmerkitty Herran sana.

        En tunne teitä, te laittomuuden opettajat." johon huudatte, Sinun nimessäsihän täälläkin opetitte perinnäisoppinne mukaan. Hieno oppi- omat ylösnousemuspäivät sunnuntait ja siitä vähennetään pois sapatti - on se yhdeksänkäskyn kristitty. Sitähän se oikein tunnettu helluntaisaarnaajapappi mekasti pöntössä, kun joku sanoi sunnuntaina, tästä sapatista.
        Rupesin miettimään, että mikä kumma soppa syntyi, nyt tässä meidän pyhässä, että pappikin hikeentyi. Luin sanaa läpi rukouksessa ja kas mitä. Pyhä Henki opetti, että sitä sunnuntaita et löydä raamatusta mistään, mutta sapatin löydät oikein alkulehdiltä. Sen MINÄ ole pyhittänyt ihmistä varten ja vieläpä erottanut käyttöäni varten. Se on sinua ja Minun omiani varten.
        Muotouskonnot eivät siitä pidä, heillä on omat selvitykset asiaan ja sen hyväntiedon puun äärellä sitten ihmissanoin ja käskyin tuovat esiin.
        Niin, olen yli 50- vuotta lukenut raamattua ja täytyy todeta, että kyllä se rienaaja on ovelan vesitysopin raamattuun tehnyt, että tekin tavallaan nyt perinnäisopin kautta teette tyhjäksi Jumalan sanan.
        Minä en sitä teille opeta, mutta opettakoon Pyhä Henki, jos vain kuuntelette, se on siitä kiinni.
        Kristikunta jo itse tietää tarkkaan, että sunnuntai -kun se kuitenkin tuodaan sapatin tilalle, vaikka se niin kumottaisiin, monella tapaa - niin se olisi ja onhan se- se on ihmisen pyhittämä ja erottama oman jumalansa tarpeita varten. Sillä on omat kannattajansa ja opettajansa, sekä oppilaansa.
        Näin se on, mutta se ei ole Apostolinen oppi. Apostolinen helluntalainen kansainvälinen seurakunta on helluntalainen ja se on sapattiin uskova Herran kansa.
        Täällä on Martti/katolis- munkki uskon hapatteeseen uskova kritistikunta, joka juuri tuo katolisen/ äitilapsikultin, auringonpäivä- baabelilaisittain palvomassa joka on totuus, jos vain viittitte katsoa totuutta silmiin, eikä "narrata" itselle. Totuus on, kunhan vain totuutta katsoo. SE vain hermottuttaa näitä helluntaipastoreita.
        Meinaan sielläkin on sanottu, että se on totuus, mistä kirjoituksista toin esiin asian. mutta kun te perinneuskovat vaaditte ,että hapatteen kautta heitä myötäkarvaan silitetään, niin hehän silittävät, eivätkä leivän takia tee parannusta. Anteeksi vain, mutta kerroin totuuden, koska se on keskusteltu riittävän sisäpiirin kautta. Mutta tehän saatte rakastaa ihmiskäskyjä mielin määrin. Olkaat vapaat. Apostolien helluntaiseurakunta on tehnyt parannuksen. Mutta lutteri- helluntalainen ei. Se on kokonaan perkaamatta.

        Kirjoituksesi kertoo kääntymyksestä, uskosta ja armosta, jonka voi Kristuksen tekojen tähden saada.


    • Irti.laista

      Jokin tolkku. Kyllä pitää olla.
      Uuden ihmisen tullessa uskossa asetamme hänelle 600 lakipykälää eteen kertoen että näitä nyt tulee alkaa noudattaa. Niinko?

      • lukekaas.ajankuluksi

        Väärin. Ristin Voitto lehti kirjoittaa, että Uudessa testamentissa on 1050 käskyä ja kehotusta. Eli hieman opin mukaisesti enemmän "irti laista kirjoittaja". Että niin, jos alatte nyt saivartelemaan Pyhän lain suhteen, niin nyt sitä löytyy.

        Ei kannata uskontietä jatkaa - jos Herra -sinun Jumalasi ei ole rakas ja pidät muita jumalia Hänen rinnallaan jne. Eli jos tuo ei mitenkään jubileeraa ja alkaa Herraa sinuttelemaan omassa lihassa, niin kannattaa luovutta heti. Sillä uskolla ei tee mitään.

        Ja mielenkiinnoksi kun niin 613 käskyä pohditte.
        http://www.laverdaduniversal.org/613mitzvot.html

        Miltä näyttää??


      • lukekaas.ajankuluksi kirjoitti:

        Väärin. Ristin Voitto lehti kirjoittaa, että Uudessa testamentissa on 1050 käskyä ja kehotusta. Eli hieman opin mukaisesti enemmän "irti laista kirjoittaja". Että niin, jos alatte nyt saivartelemaan Pyhän lain suhteen, niin nyt sitä löytyy.

        Ei kannata uskontietä jatkaa - jos Herra -sinun Jumalasi ei ole rakas ja pidät muita jumalia Hänen rinnallaan jne. Eli jos tuo ei mitenkään jubileeraa ja alkaa Herraa sinuttelemaan omassa lihassa, niin kannattaa luovutta heti. Sillä uskolla ei tee mitään.

        Ja mielenkiinnoksi kun niin 613 käskyä pohditte.
        http://www.laverdaduniversal.org/613mitzvot.html

        Miltä näyttää??

        Kaikki 613 käsky ovat oikein hyviä käskyjä.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki 613 käsky ovat oikein hyviä käskyjä.

        Miksi et sitten ITSE noudata niitä kaikkia ???

        Sinä sanot, että laki on kevyt ja helppoa noudattaa, mutta et silti itse sitä noudata !!!


      • Noudatanpas. Mitä käskyä minä en muka noudata?


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Noudatanpas. Mitä käskyä minä en muka noudata?

        Eli nyt en enää voi kuin nauraa ! :)

        Tämä nikki siis noudattavansa koko lain, eli väittää täyttävänsä lain TÄYSIN ! :)

        Kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden ???

        Mutta kuitenkin asia on vakava !

        Keneksi hän itsensä nostaa tuolla väitteellään ?

        No, Kristukseksi, joka on ainoa joka on täyttänyt lain, eli tämä paisunut raukka väittää itse itseään synnittömäksi Jumalaksi tuolla väitteellään !!!

        Tässä näkyy se syväsokeus, joka kyseistä kirjoittajaa vaivaa oikeasti !

        Mikä nimitys tälläiselle ihmiselle on Raamatussa ?

        Antikristus !


      • judaistille kirjoitti:

        Eli nyt en enää voi kuin nauraa ! :)

        Tämä nikki siis noudattavansa koko lain, eli väittää täyttävänsä lain TÄYSIN ! :)

        Kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden ???

        Mutta kuitenkin asia on vakava !

        Keneksi hän itsensä nostaa tuolla väitteellään ?

        No, Kristukseksi, joka on ainoa joka on täyttänyt lain, eli tämä paisunut raukka väittää itse itseään synnittömäksi Jumalaksi tuolla väitteellään !!!

        Tässä näkyy se syväsokeus, joka kyseistä kirjoittajaa vaivaa oikeasti !

        Mikä nimitys tälläiselle ihmiselle on Raamatussa ?

        Antikristus !

        En ole väittänyt olevani synnitön. Mutta noudatan koko lakia niin hyvin kuin taidan. Raamatussa meille ei missään kohtaa anneta lupaa tehdä syntiä ja rikkoa lakia.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        En ole väittänyt olevani synnitön. Mutta noudatan koko lakia niin hyvin kuin taidan. Raamatussa meille ei missään kohtaa anneta lupaa tehdä syntiä ja rikkoa lakia.

        Juurihan ITSE, edellä väitit noudattavasi lakia !

        Ja minulta vielä tivasit, että missä muka et noudata !

        Se tarkoittaa siis sitä, että omasta mielestäsi sinä noudatat lain kokonaan, eli silloin olet saavuttanut synnittömyyden !

        Etkö enää ymmärrä edes sitä, mitä ITSE kirjoitat ?


      • judaistille kirjoitti:

        Juurihan ITSE, edellä väitit noudattavasi lakia !

        Ja minulta vielä tivasit, että missä muka et noudata !

        Se tarkoittaa siis sitä, että omasta mielestäsi sinä noudatat lain kokonaan, eli silloin olet saavuttanut synnittömyyden !

        Etkö enää ymmärrä edes sitä, mitä ITSE kirjoitat ?

        Olen syntymästäni asti syntinen ja perisynnin vallassa. En siis ole synnitön. Mutta noudatan silti koko lakia niin hyvin kuin pystyn. Aina kompastuu jossakin kohtaa. Aina ei lähimmäisen rakastaminen ole niin helppoa. Mutta tahallaan en riko ainuttakaan lain kohtaa, koska missään kohtaa Raamattua meille ei anneta lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia. Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee.


    • Miksi Raamattu puhuu jatkuvasti muukalaisista, jotka vaelsivat israelilaisten keskuudessa? Heistä sanotaan, että laki on heille sama kuin juutalaisillekin. Mutta he olivat muukalaisia, eivät juutalaisia. Näille pakanoille, jotka halusivat palvoa Israelin Jumalaa, ei ollut säädetty mitään käskyä ympärileikkauksesta. Ainoastaan juutalaisten tuli ympärileikata poikansa kahdenksan päivän vanhana. Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan ohjetta pakanoiden ympärileikkaamiseen. Ei ainuttakaan.

      Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että ympärileikkaamaton ei saanut tulle temppeliin? Näytäpä minulle luku ja jae, kun olet niin kovin varma asiastasi. Sitä vastoin katsotaanpas mitä laki sanoo:

      "Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne." (4. Moos. 15:14-16)

      Huomaa jae 14, Raamatussa on erikseen käsky, että muukalainen tuokoon uhrin niin kuin juutalainenkin. Tietenkin tämä tarkoittaa, että muukalainen sai tuoda uhrin temppeliin asti. Ei sanaakaan siitä, että muukalainen älköön tulko temppeliin, hän saastuttaisi temppelin. Että muukalainen saastuttaisi temppelin on juutalaisten perinnäissääntö. Että muukalaisten kanssa ei saanut aterioida oli toinen juutalaisten perinnäissääntö. Pakanat juutalaisista erottavasta väliseinästä ei Raamatussa ole ainuttakaan käskyä. Ja huomaa jälleen, näille muukalaisille on laki tismalleen sama kuin juutalaisillekin. Mutta he ovat muukalaisia, ympärileikkaamattomia, eikä heille ole annettu mitään käskyä ympärileikkauksesta. Ainoastaan syntyperäinen juutalainen tuli ympärileikata.

      • judaistille

        ÄLÄ VALEHTELE !!!

        Mitä tässä jo sanotaan ???

        1. Moos. 17:23 Ja Aabraham otti poikansa Ismaelin sekä kaikki kotona syntyneet ja kaikki rahalla ostamansa palvelijat, kaikki Aabrahamin perheen miehenpuolet, ja ympärileikkasi sinä samana päivänä heidän esinahkansa lihan, niinkuin Jumala oli hänelle sanonut.


      • sydämen.uskostasi

        Sillä aikaa- kun odotat vastausta kelle kirjoitit - judaisteille nimimerkki kirjoittaja.
        kysyn, että ajatko perinneopin sunnuntai - pyhää metodilla palstalla, vai raamatullisen Jumalan sydämenuskon ja lain suhteen, Uudessaliitossa ja Kristuksessa.?
        Mikä on motiivisi? Kenen herrautta kunnioitat tässä asiassa?
        Vastauksesi kertoo perustuksen, mihin elämäsi on rakennettu, että tunnetaanko nimesi taivaissa vai vain jonkun kirkon kirjoissa.
        Elämänkirja vai kirkonkirja.


      • judaistille
        sydämen.uskostasi kirjoitti:

        Sillä aikaa- kun odotat vastausta kelle kirjoitit - judaisteille nimimerkki kirjoittaja.
        kysyn, että ajatko perinneopin sunnuntai - pyhää metodilla palstalla, vai raamatullisen Jumalan sydämenuskon ja lain suhteen, Uudessaliitossa ja Kristuksessa.?
        Mikä on motiivisi? Kenen herrautta kunnioitat tässä asiassa?
        Vastauksesi kertoo perustuksen, mihin elämäsi on rakennettu, että tunnetaanko nimesi taivaissa vai vain jonkun kirkon kirjoissa.
        Elämänkirja vai kirkonkirja.

        Jos olisit vähänkin viestejäni lukenut, niin siitä olisi selvinnyt se, että olen uudestisyntynyt uskova, jolla siis on Pyhä Henki, eli olen Jumalan lapsi, ja siten Isäni kyllä tuntee minut läpikotaisin !

        Sen jo itsessään tulisi riittää sinulle, eikö totta ?


      • sydämen.uskostasi
        judaistille kirjoitti:

        Jos olisit vähänkin viestejäni lukenut, niin siitä olisi selvinnyt se, että olen uudestisyntynyt uskova, jolla siis on Pyhä Henki, eli olen Jumalan lapsi, ja siten Isäni kyllä tuntee minut läpikotaisin !

        Sen jo itsessään tulisi riittää sinulle, eikö totta ?

        Et vastannut kysymykseeni. Raamattu sanoo, että kun se kysymys esitetään, ole valmis vastaamaan.
        Kysyn, onko 'uudestisyntymässäsi' Jumala saanut raamatun Uudentestamentin mukaan saanut laittaa tahtonsa, eli rakkaudenlain, ts. käskyt laittaa sydämeesi, joka johtaa sinua taivastiellä ja erottaa sinut maailmasta, myös perinnäisopeista, ihmisopeista.
        Onko sydämesi siten uudestisyntynyt, ettei mielesi aseta ehtoja Herralle tiestä.
        Tunteeko Herra sinut siten tahtonsa täyttäjäksi, eli Hän saa Henkensä antaa voimaksi tähän Herran antamaan uskoon. Sitähän Pyhä Henki kirkastaa Ristin kautta Pojassa.
        Siksi Hän on Sapatin Herra.

        Eli kun kysymys täsmennetään, mihin Elämänkirja- seurakunnan pyhitys vie- kuljetko totuudessa?


      • judaistille kirjoitti:

        ÄLÄ VALEHTELE !!!

        Mitä tässä jo sanotaan ???

        1. Moos. 17:23 Ja Aabraham otti poikansa Ismaelin sekä kaikki kotona syntyneet ja kaikki rahalla ostamansa palvelijat, kaikki Aabrahamin perheen miehenpuolet, ja ympärileikkasi sinä samana päivänä heidän esinahkansa lihan, niinkuin Jumala oli hänelle sanonut.

        Aabraham ympärileikkasi palvelijansa, mutta Mooseksen laissa ei ole mitään käskyä pakanoiden ympärileikkaamisesta. Missään kohtaa ei sanota, että muukalaisen on ympärileikattava itsensä, ennen kuin voi tulla temppeliin.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aabraham ympärileikkasi palvelijansa, mutta Mooseksen laissa ei ole mitään käskyä pakanoiden ympärileikkaamisesta. Missään kohtaa ei sanota, että muukalaisen on ympärileikattava itsensä, ennen kuin voi tulla temppeliin.

        Lue !!!

        Ap. t. 21:28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."

        Siis kreikkalainen on yhtä kuin pakana eli ympärileikkaamaton !!!

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.


      • judaistille
        sydämen.uskostasi kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni. Raamattu sanoo, että kun se kysymys esitetään, ole valmis vastaamaan.
        Kysyn, onko 'uudestisyntymässäsi' Jumala saanut raamatun Uudentestamentin mukaan saanut laittaa tahtonsa, eli rakkaudenlain, ts. käskyt laittaa sydämeesi, joka johtaa sinua taivastiellä ja erottaa sinut maailmasta, myös perinnäisopeista, ihmisopeista.
        Onko sydämesi siten uudestisyntynyt, ettei mielesi aseta ehtoja Herralle tiestä.
        Tunteeko Herra sinut siten tahtonsa täyttäjäksi, eli Hän saa Henkensä antaa voimaksi tähän Herran antamaan uskoon. Sitähän Pyhä Henki kirkastaa Ristin kautta Pojassa.
        Siksi Hän on Sapatin Herra.

        Eli kun kysymys täsmennetään, mihin Elämänkirja- seurakunnan pyhitys vie- kuljetko totuudessa?

        Hyvä nikki "sydämen.uskostasi" !

        Mitä ihmettä yrität vängätä nyt ?

        Kuvitteletko siis ITSE omaavasi täyden Totuuden kaikissa asioissa ?

        Ovatko siis oikeita uskovia vain ne, jotka uskovat kuten sinä ???

        Eikö siis uudestisyntyminen enää riitä Jumalan lapseuteen ?

        Pitääkö esim juuri uudestisyntyneen siis osata jo kaikki opillisesti ???

        Mitä vänkäät ?

        Sano suoraan, että mitä se on mitä minun pitää uskoa oikein ollakseni sinun mittapuusi mukaan uudestisyntynyt uskova !


      • sydämen.uskostasi

        Nyt piiloudut oman edenisi puitten taakse, jossa puun kuoressa puhutaan vänkäämisestä.

        Kysyn edelleen, eikä kyse on minun mittapuustani, vaan raamatun mittapuusta.
        Osaatko vastata rehellisesti kysymykseeni. En sitä toista, löydät sen ja odotan vastausta.
        Ymmärrät, mistä on puhe, siksi kysyn rehellisyyttä asiaan, eli kirjoitustesi perustetta, perustetta koska kumpikin meistä menee Isän eteen, eikä meillä ole mitään muuta, kuin Jumalan sana.
        Perinneoppi ei siellä päde. Vaan Sana.


      • judaistille kirjoitti:

        Lue !!!

        Ap. t. 21:28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."

        Siis kreikkalainen on yhtä kuin pakana eli ympärileikkaamaton !!!

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        No tuo oli juutalaisten perätön syytös, että pakanat olivat saastuttaneet temppelin. Raamatussa ei missään kohtaa sanota, että ympärileikkaamaton ei saisi tulla temppeliin. Kyse oli juutalaisten perinnäissäännöstä.


      • judaistille
        sydämen.uskostasi kirjoitti:

        Nyt piiloudut oman edenisi puitten taakse, jossa puun kuoressa puhutaan vänkäämisestä.

        Kysyn edelleen, eikä kyse on minun mittapuustani, vaan raamatun mittapuusta.
        Osaatko vastata rehellisesti kysymykseeni. En sitä toista, löydät sen ja odotan vastausta.
        Ymmärrät, mistä on puhe, siksi kysyn rehellisyyttä asiaan, eli kirjoitustesi perustetta, perustetta koska kumpikin meistä menee Isän eteen, eikä meillä ole mitään muuta, kuin Jumalan sana.
        Perinneoppi ei siellä päde. Vaan Sana.

        Siis oikeasti kirjoituksesi on niin sekava, että siitä ei selviä edes se, mitä haluat tietää !

        Yritä nyt hyvä ihminen edes sen verran selvästi kirjoittaa, että toinenkin sen tajuaa.

        Minä en siis pysty lukemaan sinun ajatuksiasi, enkä tiedä sinusta ja sinun oppirakennelmistasi yhtään mitään, joten en lähde arvailemaan enkä arpomaan !

        Siis selvennä, jos kaipaat jotain vastauksia KIITOS !


    • judaistille

      Tuolla aiemmin oli seuraava väite !

      " Kristitty.net
      22.9.2017 0:43
      Noudatanpas. Mitä käskyä minä en muka noudata? "


      Eli nyt en enää voi kuin nauraa ! :)

      Tämä nikki siis noudattavansa koko lain, eli väittää täyttävänsä lain TÄYSIN ! :)

      Kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden ???

      Mutta kuitenkin asia on vakava !

      Keneksi hän itsensä nostaa tuolla väitteellään ?

      No, Kristukseksi, joka on ainoa joka on täyttänyt lain, eli tämä paisunut raukka väittää itse itseään synnittömäksi Jumalaksi, tuolla väitteellään !!!

      Tässä näkyy se syväsokeus, joka kyseistä kirjoittajaa vaivaa oikeasti !

      Mikä nimitys tälläiselle ihmiselle on Raamatussa ?

      Antikristus !

      • Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja tahallaan rikkoa Jumalan käskyjä? Tietysti noudatan koko lakia, koska Raamattu ei anna meille mitään lupaa rikkoa lakia. Raamatun mukaan laki on kevyt taakka.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja tahallaan rikkoa Jumalan käskyjä? Tietysti noudatan koko lakia, koska Raamattu ei anna meille mitään lupaa rikkoa lakia. Raamatun mukaan laki on kevyt taakka.

        Olen nämä asiat jo monen monta kertaa sinulle selittänyt, mutta se ei hyödytä mitään.

        Sillä sinä uskot yhä vain vanhan liiton ja sen säädösten olevan voimassa.

        Sinä yrität siis vanhurskautua lain kautta, mutta sitäkään sinä et itse tajua.

        Peite silmilläsi on niin paksu, että sinua ei voi auttaa, ikävä kyllä.

        Nyt kun lisäksi harhoissasi kuvittelet vielä kykeneväsi lain kokonaan noudattamaan, tilanne on vieläkin vaikeampi eli lähes mahdoton, enää Jumala voi sinua auttaa.


      • saviseutulainen

        Kristitty.net,

        sinun raamatussasi ( kirjoitin tahallaan pienellä ) lukee ilmeisesti näin:
        "Autuas se mies, JOKA ON SYNNITÖN".

        Minun Raamatussani lukee: "Autuas se mies, jolle Jumala ei lue hänen syntejään".


      • otetaan.esimerkki
        saviseutulainen kirjoitti:

        Kristitty.net,

        sinun raamatussasi ( kirjoitin tahallaan pienellä ) lukee ilmeisesti näin:
        "Autuas se mies, JOKA ON SYNNITÖN".

        Minun Raamatussani lukee: "Autuas se mies, jolle Jumala ei lue hänen syntejään".

        Niin, Kristusta seuraavalle ei lue Jumala syntejä, mutta synnintekijälle, eli laittomuuden tekijälle kyllä.
        Otan esimerkin.
        http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005378673.html
        Linkissä on pappeja, ja raamatussa ohjeet ja neuvot.
        Kumpi on oikeassa ja kummalle Herra ei lue hänen syntejään?

        1Ko 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Ko 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        1Ko 6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

        Eli - tuommoisia te ----OLITTE--- jotkut teistä ja sitten tulee sana mutta.
        Mitä se mutta sanan jälkeen tulee??? kun on ottanut vastaan peson, te olette pyhitetyt, te olette VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen nimessä, ja meidän Jumalan Hengessä.... Eli mitä siitä luet?

        Enne oli jotain, eli laittomuuden synnin tiellä kulkeva, mutta se peson - jälkeen ei enää tehdä syntiä ts. Henki ei johda laittomuuteen, vaan vapauteen ja sitä vastaan ei ole laki.
        Ts. laki sydämessä, mihin Herra saa panna omilleen ohjeet, neuvon, tien ja Hengen voimaksi, hän sanoo Jumalan Vanhurskaan lain suhteen Amen. Sydämestäni yhdyn Jumalan tahtoon, eli armosta - lain mukaisuuteen ja Hengen voimasta.

        Sitten otetaan nyt matkaan linkki. On pappeja, jotka eivät sydämeltään ole ympärileikattuja, jotka eivät eläisi maailman mukaan. Ei, vaan he ovat sydämeltään ympärileikkaamattomia. Lihallisia, oman minän vietäviä ja muotouskonnollisuuden hapattamia.
        He puhuvat jatkuvasti Jumalan tahtoa vastaan.
        Herra, Herrahan he sunnuntaisin, Katolis/Paavi/munkkiMartin/oppikirjan mukaan puhuvat kirkossa. Mitä vielä -???? ovat jakamassa sitä ehtoollista, ts. teollaan edustavat väärää muotokuvaa - hyväntiedonpuusta, että tämä on oikeutettua ja Jumala olisi siinä mukana ja me siunaamme sen.

        Joko nyt valkeutuu näitten laittomuuden puhujien siemen, koska he eivät alistu Jumalanlain alle oikealla tavalla. Niin, että se saisi mielenmuutoksen ja parannuksen ja sitten Herra laittaisi tahtonsa sydämeen.
        Siitähän on kyse, ettei kokonaan hapattuisi maailman mukana helvetin tuleen.
        On turhaa puhua uudestisyntymisestä ja toisella suupielellä lakia, eli Jumalan tahtoa vastaan. Se ei toimi. Siinä ollaan noitten pappien kanssa samalla viivalla, kun Herra katsoo, tunteeko hän heitä, onko elämänkirjassa nimi.

        Eräs hautojakaivellut muusikko- laulaja lukee teologiaa, eli tulee papiksi, neuvomaan teitä.
        Ensitöikseen hän tänään puhui televisiossa. Hän ei usko Jeesukseen. Niinä, näitäkin opettajia on, monen muun kirjavuuden keskuudessa.


      • judaistille kirjoitti:

        Olen nämä asiat jo monen monta kertaa sinulle selittänyt, mutta se ei hyödytä mitään.

        Sillä sinä uskot yhä vain vanhan liiton ja sen säädösten olevan voimassa.

        Sinä yrität siis vanhurskautua lain kautta, mutta sitäkään sinä et itse tajua.

        Peite silmilläsi on niin paksu, että sinua ei voi auttaa, ikävä kyllä.

        Nyt kun lisäksi harhoissasi kuvittelet vielä kykeneväsi lain kokonaan noudattamaan, tilanne on vieläkin vaikeampi eli lähes mahdoton, enää Jumala voi sinua auttaa.

        En yritä vanhurskautua lain avulla. Olen tämän asian selittänyt sinulle monta kertaa, me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen, mutta armon alla meillä ei ole mitään lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee. Meidän on noudatettava koko lakia, emme saa rikkoa mitään osaa siitä. Raamatussa ei missään kohtaa anneta meille lupaa tehdä syntiä rikkomalla lakia.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        En yritä vanhurskautua lain avulla. Olen tämän asian selittänyt sinulle monta kertaa, me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen, mutta armon alla meillä ei ole mitään lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee. Meidän on noudatettava koko lakia, emme saa rikkoa mitään osaa siitä. Raamatussa ei missään kohtaa anneta meille lupaa tehdä syntiä rikkomalla lakia.

        Kuten JO kirjoitin, sinä olet tuollekin asialle sokea.

        Ihan kuten olivat Galatalaiset olivat sokeita, omalle lankeamiselleen lain alle, ja eksymiselleen omavanhurskauden tielle !

        Galatalaiskirje 3
        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?


      • näinhän.se

        Tuon on juuri tyhän rattaan pyörittämistä, kun asia loppuu. Eli judaistille nimimerkki laillistaakseen laittomuuden opetuksen, hän vetoaa väärässä hengessä Galattalaiskirjeeseen, olettaen, että näin saadaan Jumalan laki armonkansalaisen sydämen ohjauksesta pois ja siten synti laillistettaisiin elämään.
        Mutta, he unohtavat Jeesuksen sanat, esim. tuolle langenneelle naiselle. En minäkään sinua tuomitse MENE - ja sitten tullaankin evästyksissä mielenkiitoiseen jatkoon.
        ----mutta ---- älä ------ enää-- syntiä .so. Jumalan tahdon lain vastaisesti elä.

        Judaistiuskovan nimimerkkikirjoittajalle. Jos oletat, että uudestisyntymän nimimerkillä menet, mene, sanoo Jeesus, mutta älä enää syntiä tee.

        Sinä vain hampaitasi galattelet ja jatkat harhaa.


      • judaistille
        näinhän.se kirjoitti:

        Tuon on juuri tyhän rattaan pyörittämistä, kun asia loppuu. Eli judaistille nimimerkki laillistaakseen laittomuuden opetuksen, hän vetoaa väärässä hengessä Galattalaiskirjeeseen, olettaen, että näin saadaan Jumalan laki armonkansalaisen sydämen ohjauksesta pois ja siten synti laillistettaisiin elämään.
        Mutta, he unohtavat Jeesuksen sanat, esim. tuolle langenneelle naiselle. En minäkään sinua tuomitse MENE - ja sitten tullaankin evästyksissä mielenkiitoiseen jatkoon.
        ----mutta ---- älä ------ enää-- syntiä .so. Jumalan tahdon lain vastaisesti elä.

        Judaistiuskovan nimimerkkikirjoittajalle. Jos oletat, että uudestisyntymän nimimerkillä menet, mene, sanoo Jeesus, mutta älä enää syntiä tee.

        Sinä vain hampaitasi galattelet ja jatkat harhaa.

        Nyt lähti sinulta lapasesta pahasti !

        Minä en ole missään sanonut, etteikö uskovan tulisi elää Jumalan tahdon mukaan !!!

        Olen vain kertonut sen, että vanhan liiton säädökset on kumottu ja vanha liitto lakkautettu !!!

        Se sanotaan selvästi Raamatussa:

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Tässä laajemmin:

        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Ja olen viitannut myös tähän:

        Hepr. 7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Ja tähän:

        Hepr. 9:10 vaan jotka(erilaiset uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Laajemmin:

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tuota kirjoitettaessa yhä temppeli siis seisoi ja siten etummainen maja yhä seisoi siis !!!

        Nyt ei seiso etummainen maja, joten kaikki tuo vanhan liiton touhu, on Jumalan puolelta lakkautettu !

        Jumalan tahdosta temppeli on maahan hajoitettu, sen Jeesus jo ennalta kertoi !

        Eli vanha liitto ja sen järjestys on lakkautettu !

        Uskotko tämän selvän asian, jonka Raamattu selvästi näissä Raamatunkohdissa kertoo ???

        Eli pystkö Totuudessa vai kiellätkö nämä Raamatun kohdat valheena ???


      • judaistille kirjoitti:

        Nyt lähti sinulta lapasesta pahasti !

        Minä en ole missään sanonut, etteikö uskovan tulisi elää Jumalan tahdon mukaan !!!

        Olen vain kertonut sen, että vanhan liiton säädökset on kumottu ja vanha liitto lakkautettu !!!

        Se sanotaan selvästi Raamatussa:

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Tässä laajemmin:

        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Ja olen viitannut myös tähän:

        Hepr. 7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Ja tähän:

        Hepr. 9:10 vaan jotka(erilaiset uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Laajemmin:

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tuota kirjoitettaessa yhä temppeli siis seisoi ja siten etummainen maja yhä seisoi siis !!!

        Nyt ei seiso etummainen maja, joten kaikki tuo vanhan liiton touhu, on Jumalan puolelta lakkautettu !

        Jumalan tahdosta temppeli on maahan hajoitettu, sen Jeesus jo ennalta kertoi !

        Eli vanha liitto ja sen järjestys on lakkautettu !

        Uskotko tämän selvän asian, jonka Raamattu selvästi näissä Raamatunkohdissa kertoo ???

        Eli pystkö Totuudessa vai kiellätkö nämä Raamatun kohdat valheena ???

        Nuo jakeet eivät todista mitään. Mitäs Jeesus itse sanoo laista? Miten ymmärrät Jeesuksen sanat vuorisaarnassa?

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Nuo jakeet eivät todista mitään. Mitäs Jeesus itse sanoo laista? Miten ymmärrät Jeesuksen sanat vuorisaarnassa?

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        No, lue ne uudestaan ja mieti edes hetki hieman enemmän !

        Siis Raamattu eli Jumalan Sana ei opeta itseään vastaan !

        Siis kaiken pitää sopia kokonaisuuteen ja jos se ei sovi, niin ihminen on itse rakentanut väärin !

        Siis miksi nuo Raamatun kohdat eivät sovi oppiisi ????


        Kysy vihdoinkin sitä itseltäsi !!!


      • judaistille kirjoitti:

        No, lue ne uudestaan ja mieti edes hetki hieman enemmän !

        Siis Raamattu eli Jumalan Sana ei opeta itseään vastaan !

        Siis kaiken pitää sopia kokonaisuuteen ja jos se ei sovi, niin ihminen on itse rakentanut väärin !

        Siis miksi nuo Raamatun kohdat eivät sovi oppiisi ????


        Kysy vihdoinkin sitä itseltäsi !!!

        Kysyin miten ymmärrät Jeesuksen sanat vuorisaarnassa. Sinä vain ohitat ne, et usko siis Raamatun sanaan.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kysyin miten ymmärrät Jeesuksen sanat vuorisaarnassa. Sinä vain ohitat ne, et usko siis Raamatun sanaan.

        Uskon toki !

        Mutta sehän se juutu juuri nyt on, että uskotko KOKO Raamattuun ?

        Vai otatko vain sinun harhaoppiisi sopivat ja luet Raamattua, kuten saatana !

        Eli noissa lainaamissani Raamatun kohdissa näytetään sinun valheesi valheiksi, siis et tiedä raukka sitä, että mikä laki on voimassa uuden liiton aikana !

        Eli vatoin Jumalan Sanaa, sinä jankkaat, että vanha liitto ei olisikaan lakkautettu, vaikka Jumalan itse on sen lakkauttanut !

        Sinä et siis tappele minua vastaan, vaan Jumalaa vastaan, olet Saulin kaltainen, joka aikoinaan toimi kuten sinä nyt !

        Tässä Herran Sanat siis sinullekin:

        Ap. t. 26:14 'Saul, Saul(kristitty.net), miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'


      • judaistille kirjoitti:

        Uskon toki !

        Mutta sehän se juutu juuri nyt on, että uskotko KOKO Raamattuun ?

        Vai otatko vain sinun harhaoppiisi sopivat ja luet Raamattua, kuten saatana !

        Eli noissa lainaamissani Raamatun kohdissa näytetään sinun valheesi valheiksi, siis et tiedä raukka sitä, että mikä laki on voimassa uuden liiton aikana !

        Eli vatoin Jumalan Sanaa, sinä jankkaat, että vanha liitto ei olisikaan lakkautettu, vaikka Jumalan itse on sen lakkauttanut !

        Sinä et siis tappele minua vastaan, vaan Jumalaa vastaan, olet Saulin kaltainen, joka aikoinaan toimi kuten sinä nyt !

        Tässä Herran Sanat siis sinullekin:

        Ap. t. 26:14 'Saul, Saul(kristitty.net), miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

        Et usko Raamatun sanaa, koska et usko Jeesuksen selvää opetusta, että laista ei katoa pieninkään piirto.


    • Jabin

      Kristitty.net kirjoitukset ovat saatanasta ja perkeleestä. Hän siteeraa Raamattua kuin sielunvihollinen.
      Paavali kirjoittaa Jeesukseen uskoville: Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
      Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
      Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
      Kristitty.net ei ole kuollut pois synnistä. Toisin sanoen hän ei ole uudesti syntynyt eikä siis hän ei ole Jumalan lapsi eikä kristitty sanan alkuperäisessä merkityksessä.

      • Ad hominem.


      • saviseutulainen

        Ef. 2:
        11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ymärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ymärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ymärileikatuiksi -
        12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan TEKI TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN SÄÄDÖKSINENSÄ, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.


      • Hänen.kauttaan

        Varjolain, eli seremonialain aikana JumalanKansa, eli Israel eli erilaisen pappeuden aikaa, kuin nyt "yleinen pappeus". Leeviläispappeus on päättynyt. Enää ei uhrata eläinuhreja. Nyt kirkastetaan sijaisuhria uudenliittolain kautta.
        Pakanat ovat päässeet tämän pappeuden Henkeen, jossa J-Sana kutsuu pelastukseen sisälle. Eli parannusta on saarnattava pakanoille. Mistä on tehtävä parannus? Mitä saarnataan?
        Synnistä, eli suomeksi, -ei enää pidä rikkoa Jumalan lakia vastaan. Raamatullinen synnin määritelmä ja tieto.

        Pyhä Henki kirkastaa Golgatan ristiltä, kuinka maailma haluaa kohdattuaan Jumalan Pyhyyden ja puhtauden, eli Kristuksen, se yleensä haluaa tappaa Kristuksen, ettei tarvitse parannukseen suhtautua samanhenkisesti Jumalan kanssa. Vaan omahenkisesti jatketaan luonnollista elämää, maailman elämää.

        Luonnollinen ihminen ei taivu lihassa Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Ihminen siksi rakentaa ristin.
        Ihminen siksi ruoskii Jumalan Pojan, vääntää hänen päähänsä kruunun joka on orjantappurasta. Ihminen vastustaa Pyhää. SE vastustaa kaikkea, mitä on taivaallinen.

        Eli Pyhän Hengen on tarpeen esittää meille se meidän työ, ja työn tulos, se risti ja kuolema. Tuo ristin uhrikaritsa - se juuri esiintuo meidän tekomme ja hänet ruhjottuna, surmattuna, jos todella rehellisesti katselemme kättemme työtä – sen se saa aikaiseksi. – Jos näkemämme saa tehdä tehtävänsä, tein tuon, enkä halua enää siinä jatkaa, meissä tulee sydämessä tarve mielenmuutoksen.

        Mielenmuutos, joka haluaa Jumalan työn elämäänsä, tuo uhrikaritsa ruhjottuna saa silmät avautumaan sen todellisen pappeuden papiksi, julistamaan synti- synniksi. Synti joka rikkoo Jumalan valtakunnan rauhan ja onnen. Sitähän on papin suu julistettava. Kun on synti – on parannus. Kun on parannus, on mielenmuutos.
        Kun on mielenmuutos, on uusi ihminen Kristuksessa. Kun on uusi ihminen Kristuksessa, on myös Hänen tahtonsa sydämessä – eli valtakunnan lain – rakkauden Henki, joka vie voimana eteenpäin.
        Rakkauden Henki vie ihmisen jopa marttyyriyteen sanoman, totuuden takia.
        Sanoman, joka erottaa ihmisen maailmasta. Sanoman, joka ympärileikkaa sydämen. Sanoman, joka oksastaa jaloon puuhun metsäöljypuun oksat. ja siksi sydämessä on Ylimmäisen papin tahto.

        Uudenliiton pappi ja pappeus kirkastavat sitä Pyhän Hengen sanomaa, mitä tämä Ylimmäinen pappimme rakkaudessa teki meidän edestämme. Sanoma ei johda laittomuuden opetukseen, vähentämään Jumalan tahdosta mitään, kirkastaa Luojaa – eli Luoja on Herra – sekä sitä, että kaikki on sangen hyvää Jumalan työnä, siitä tulee se sapatin Henki ja elämä, joka johtaa iankaikkisen elämän armolahjan sisälle, omistussuhteeseen ja nimi kirjoitetaan Elämänkirjaan taivaissa.
        Eli -
        Uudenliiton pappi antaa Jumalan laittaa sydämeen sen taivaallisen valtakunnan tahdon.
        Eli lain. Koska valtakunnalla on LAKI olemassa, jotta tämä uhrikaritsan uhri on täydellinen.
        Siihen astuu kuuliaisuus. Kuuliaisuus Jumalan tahdolle.

        On käsittämätöntä, että jotkut tieten väittävät Sanan totuutta vastaan. Laki ei ole kahle Herran omalle.
        Mutta laki on kahle laittomalle ja hänelle tulee hätä. Hätä siksi, kun liha ei taivu haetaan kiertoteitä, vaikka oman Eedeninsä perinnäisoppien puitten suojista, missä on ollut hyvä makoilla lihansa kanssa.
        Muotouskonnollisuus, sen monin muodoin. Se juuri tänään eritoten hyväntiedon puun kautta soluttautuu erinimisiin seurakuntiin. Jopa pappien oman naamakirjan kautta.

        Kysyä sopii ”pappeuksilta” kenen valtakunnan laki on sinusta elämänantaja.
        Mikä erottaa meidät maailmasta. Mikä luo elämäämme vanhurskauden. Onko rakkaus Jumalan tahtoon meillä sydämissä täysihaluista, koska olemme armonkautta pelastuvia.
        Vai onko jokin muu ja mikä muu. Löytyykö sen juuristo yleiskirkollisista ja voisipa sanoa, Baabelin lähteistä.
        Olemme vakavan asian edessä. Kysykää sitä Ylimmäiseltä papilta, joka oli tuolla ristillä ruhjottuna.
        Rakastanko häntä ja hänen tahtoaan, sekä valtakuntaa- onhan Hän Sapatin Herra. Onko minulle. Se on sinun oma vastauksesi. Tänne sitä on turha selitellä, hoitaa Elämänkirjan kirjoittajan kanssa asia.


      • saviseutulainen

        Minun vereni vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matt. 26:28.
        ...
        Näistä pyhistä sanoista näkyy, että sekä synnit että hyvät työt ovat upotetut, kuoletetut ja hävitetyt Kristuksen verenpunaiseen mereen. Suurimmat synnit ovat siellä kadottaneet voimansa meitä tuomitsemaan. Suurin hurskaus ja kauneimmat hyvät työt ovat kadottaneet voimansa meitä vanhurskauttamaan. Sillä koska Jumalan Pojan täytyi, pelastaakseen minut, kärsiä kuolema, niin tahdon minä vaieta ansioistani.

        ( C.O.Rosenius )


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Ef. 2:
        11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ymärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ymärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ymärileikatuiksi -
        12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan TEKI TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN SÄÄDÖKSINENSÄ, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

        Miten lienee, Rosenius, saammeko tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?


      • niinpä.mutta
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miten lienee, Rosenius, saammeko tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

        Siis saatko sinä itse levittää Raamatun vastaista oppia päivästä ja vuodesta toiseen, ilman seuraamuksia ???

        Siis sinä itse opetat vastoin Jumalan Sanaa, että vanha liitto säädöksineen olisi yhä voimassa !

        Luuletko että saat itse siis tehdä tahallasi syntiä päivästä toiseen ???


      • niinpä.mutta kirjoitti:

        Siis saatko sinä itse levittää Raamatun vastaista oppia päivästä ja vuodesta toiseen, ilman seuraamuksia ???

        Siis sinä itse opetat vastoin Jumalan Sanaa, että vanha liitto säädöksineen olisi yhä voimassa !

        Luuletko että saat itse siis tehdä tahallasi syntiä päivästä toiseen ???

        Se ei ole vastoin Raamatun sanaa, että meidän on noudatettava koko lakia. Saatana haluaa että me teemme syntiä ja rikomme Jumalan pyhää lakia. Saatana on liikkeellä valheen koko voimalla ja eksyttää ihmisiä uskomaan valheen, että lakia ei tarvitse noudattaa. Eksyttäjä olet sinä.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Se ei ole vastoin Raamatun sanaa, että meidän on noudatettava koko lakia. Saatana haluaa että me teemme syntiä ja rikomme Jumalan pyhää lakia. Saatana on liikkeellä valheen koko voimalla ja eksyttää ihmisiä uskomaan valheen, että lakia ei tarvitse noudattaa. Eksyttäjä olet sinä.

        Uskon toki !

        Mutta sehän se juttu juuri nyt on, että uskotko KOKO Raamattuun ?

        Vai otatko vain sinun harhaoppiisi sopivat ja luet Raamattua, kuten saatana !

        Eli noissa aiemmin lainaamissani Raamatun kohdissa, näytetään sinun valheesi valheiksi, siis et tiedä raukka sitä, että mikä laki on voimassa uuden liiton aikana !

        Eli vatoin Jumalan Sanaa, sinä jankkaat, että vanha liitto ei olisikaan lakkautettu, vaikka Jumalan itse on sen lakkauttanut !

        Sinä et siis tappele minua vastaan, vaan Jumalaa vastaan, olet Saulin kaltainen, joka aikoinaan toimi kuten sinä nyt !

        Tässä Herran Sanat siis sinullekin:

        Ap. t. 26:14 'Saul, Saul(kristitty.net), miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

        Mutta muistutuksena siitä mitä Raamattu vanhasta liitosta oikeasti sanoo:

        " Minä en ole missään sanonut, etteikö uskovan tulisi elää Jumalan tahdon mukaan !!!

        Olen vain kertonut sen, että vanhan liiton säädökset on kumottu ja vanha liitto lakkautettu !!!

        Se sanotaan selvästi Raamatussa:

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Tässä laajemmin:

        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Ja olen viitannut myös tähän:

        Hepr. 7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Ja tähän:

        Hepr. 9:10 vaan jotka(erilaiset uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Laajemmin:

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tuota kirjoitettaessa yhä temppeli siis seisoi ja siten etummainen maja yhä seisoi siis !!!

        Nyt ei seiso etummainen maja, joten kaikki tuo vanhan liiton touhu, on Jumalan puolelta lakkautettu !

        Jumalan tahdosta temppeli on maahan hajoitettu, sen Jeesus jo ennalta kertoi !

        Eli vanha liitto ja sen järjestys on lakkautettu !

        Uskotko tämän selvän asian, jonka Raamattu selvästi näissä Raamatunkohdissa kertoo ???

        Eli pystkö Totuudessa vai kiellätkö nämä Raamatun kohdat valheena ??? "


      • judaistille kirjoitti:

        Uskon toki !

        Mutta sehän se juttu juuri nyt on, että uskotko KOKO Raamattuun ?

        Vai otatko vain sinun harhaoppiisi sopivat ja luet Raamattua, kuten saatana !

        Eli noissa aiemmin lainaamissani Raamatun kohdissa, näytetään sinun valheesi valheiksi, siis et tiedä raukka sitä, että mikä laki on voimassa uuden liiton aikana !

        Eli vatoin Jumalan Sanaa, sinä jankkaat, että vanha liitto ei olisikaan lakkautettu, vaikka Jumalan itse on sen lakkauttanut !

        Sinä et siis tappele minua vastaan, vaan Jumalaa vastaan, olet Saulin kaltainen, joka aikoinaan toimi kuten sinä nyt !

        Tässä Herran Sanat siis sinullekin:

        Ap. t. 26:14 'Saul, Saul(kristitty.net), miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

        Mutta muistutuksena siitä mitä Raamattu vanhasta liitosta oikeasti sanoo:

        " Minä en ole missään sanonut, etteikö uskovan tulisi elää Jumalan tahdon mukaan !!!

        Olen vain kertonut sen, että vanhan liiton säädökset on kumottu ja vanha liitto lakkautettu !!!

        Se sanotaan selvästi Raamatussa:

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Tässä laajemmin:

        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Ja olen viitannut myös tähän:

        Hepr. 7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Ja tähän:

        Hepr. 9:10 vaan jotka(erilaiset uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Laajemmin:

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tuota kirjoitettaessa yhä temppeli siis seisoi ja siten etummainen maja yhä seisoi siis !!!

        Nyt ei seiso etummainen maja, joten kaikki tuo vanhan liiton touhu, on Jumalan puolelta lakkautettu !

        Jumalan tahdosta temppeli on maahan hajoitettu, sen Jeesus jo ennalta kertoi !

        Eli vanha liitto ja sen järjestys on lakkautettu !

        Uskotko tämän selvän asian, jonka Raamattu selvästi näissä Raamatunkohdissa kertoo ???

        Eli pystkö Totuudessa vai kiellätkö nämä Raamatun kohdat valheena ??? "

        Lainaamissasi kohdissa ei missään kohtaa sanota, että Mooseksen laki on kumottu. Jos Mooseksen laki on kumottu, silloinhan kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Jos laki on kumottu, millä kriteereillä päätät mikä käsky on edelleen voimassa ja mikä kumottu? Mielivaltaisesti?


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Lainaamissasi kohdissa ei missään kohtaa sanota, että Mooseksen laki on kumottu. Jos Mooseksen laki on kumottu, silloinhan kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Jos laki on kumottu, millä kriteereillä päätät mikä käsky on edelleen voimassa ja mikä kumottu? Mielivaltaisesti?

        Oletko jo ihan sekaisin ?

        Lopeta kieroilusi !!!

        Raamattu kertoi hyvin selvästi sen, mitkä vanhan liiton lait on kumottu !

        Hepr. 9:10 vaan jotka(erilaiset uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Mutta sinä siis vastoin tätä selvääkin selvempää Sanaa, sanot, että uhraamisetkin ovat yhä voimassa !!!

        Ja sinulle on JO monen monta kertaa sanottu, että uudessa liitossa ei enää ITSE YRITETÄ TULKITA LAIN KÄSKYISTÄ, JUmalan tahtoa, vaan Pyhä Henki johdattaa Totuuteen !

        Tässä on sinun perus ongelmasi, että et elä Hengessä ja Hengen johdossa, vaan LAIN ALLA SEN ORJANA, ja siksi sinun on mahdotonta tietää sitä, mitä tulisi noudattaa !

        Mutta sinulle vanhan liiton "kuvanja varjon" kautta selvennös PP:sivuilta!

        " Asiat jotka Kristuksen sovitusuhri kumosi, ovat seuraavat:

        - VT:n uhri- ja seremonialait
        - VT:n siviili- ja hallintolait
        - VT:n pappeusjärjestelmä sekä uhrieläinjärjestelmä "


      • judaistille kirjoitti:

        Oletko jo ihan sekaisin ?

        Lopeta kieroilusi !!!

        Raamattu kertoi hyvin selvästi sen, mitkä vanhan liiton lait on kumottu !

        Hepr. 9:10 vaan jotka(erilaiset uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Mutta sinä siis vastoin tätä selvääkin selvempää Sanaa, sanot, että uhraamisetkin ovat yhä voimassa !!!

        Ja sinulle on JO monen monta kertaa sanottu, että uudessa liitossa ei enää ITSE YRITETÄ TULKITA LAIN KÄSKYISTÄ, JUmalan tahtoa, vaan Pyhä Henki johdattaa Totuuteen !

        Tässä on sinun perus ongelmasi, että et elä Hengessä ja Hengen johdossa, vaan LAIN ALLA SEN ORJANA, ja siksi sinun on mahdotonta tietää sitä, mitä tulisi noudattaa !

        Mutta sinulle vanhan liiton "kuvanja varjon" kautta selvennös PP:sivuilta!

        " Asiat jotka Kristuksen sovitusuhri kumosi, ovat seuraavat:

        - VT:n uhri- ja seremonialait
        - VT:n siviili- ja hallintolait
        - VT:n pappeusjärjestelmä sekä uhrieläinjärjestelmä "

        Missä kohtaa laki jaotellaan uhri- ja seremonialakeihin? Missä kohtaa siviili- ja hallintolakeihin? On vain yksi laki, eikä Raamatussa ole käskyjä jaoteltu seremonia- ja moraalikäskyihin. Koko laki on edelleen voimassa, kuten Jeesus sanoo:

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        Mutta sinä et usko näitä Jeesuksen selviä sanoja.

        Lain noudattamista ei missään kohtaa Raamttua kuvata orjuudeksi. En ole siis mikään lain orja, Raamattu ei tunne sellaista käsitettä.


    • Moosestakehiin

      Niinpä mutta nyt on lauantai, jota lain vouhottajat nimittävät sapatiksi. Siis tällä palstalla pitäisi tänään olla lepopäivä kristitty. net valheista. Vaan selvästi voin nähdä, että kristitty.net on rikkonut sapattia kirjoittelemalla tänne 23.9.2017 0:06.

      • sapatin.tehtäväkuva

        Ei hän ole sapattia rikkonut. Evankeliumin tehtävä on Jumalallinen tehtävä. Se on Jumalan tahto ja tahdon ilmaisu ei ole sapatinrikkomusta.
        Mutta, kun lähdette tekemään omia töitänne, unohdatte, että Herra haluaisi palvella teitä, koota yhteen ja voisitte jakaa sanomaa - se on Jumalanmielen vastaista ja siksi se ei tee teille lepoa.
        Kiistelette kaupoistanne, etsitte, mitä maailmanherran kirpputoreilla on myytävänä jne.
        Sekä sidotte ihmisiä palvelemasta Sapatin merkitysten mukaan Herraa.
        Kiivailette halpatuontipaidan ostoista, minkä värinen ja se juuri on tehty orjatyöllä, jossa varsinkin ihmisellä ei ole edes lupaa mennä sapatinpäivää viettämään.

        Tiedättekö. Kiistanne saattaa johtaa tuomioon, jossa orjanne tulee teitä vastaan tuomiolla ja sanoo, "Te ette pitäneet huolta siitä, että saisin edes sen sapatin!"
        Teidän tekonne ja tekojen henki juuri henkii maailman herran johtajuutta ja siitä kiivailette myös muotojumalisuudessa. Ette tunnusta Luojaa lepopäivän siunaajaksi.
        Tuomiopäivästämme.
        Tuomiolle syyttämään voi nousta jopa Sodoma tämän päivän uskonnollisuutta vastaan.
        Sodoma joutui tuomiolle, vaikka heillä ei ollut tämänpäivän oppikirjaa, eli raamattua.
        Sanan julistaja oli.
        Meillä on raamattu ja sananjulistajat, mutta sananjulistajissa on maailman mukainen myötäily Sodomaan.
        Herra on sama - eilen - tänään - ja iankaikkisesti. Menisikö Vanhurskaan lainsäätäjän Hengen läpi tuo tuomio --tänään--- että eilistä ei katsottaisi mitaksi, ja tänään ei mitata syntiä. Ei.

        Sodoman tapaus syyttäjänä on tosi. Tämänpäivän sodomalaiset on saman tuomion alaisena. Älkää hukatko Jumalan lakia. Hän on tuomari ja Hänellä on laittomuuden suhteen tappaa syntiä tekevä sielu.

        Varsinkin väärä opettaja joutuu kovemmalle tuomiolle, sanoo Sana.

        Helluntain johtosaarnaajista totesi henkilökohtaisesti, että sapatti on tosi raamatussa.
        Siis hän tunnusti Jumalan Sanan auktoriteetin totuuden. Tuo saarnaaja - jonka vaimoni tunsi polvihousuistaan asti - käyty kylässä. Hän totesi, ettei hän ala kääntää helluntailaivaa. Olen surullinen hänen kohdaltaan siitä, miten hän suhtautui leipäpappina tehtäväkenttäänsä. Helluntain harhasanoma papille oli tärkeämpi työsopimussitoumuksen kautta. ---Tätä sinun on saarnattava--- on yleensä kirkkojen pappien kahle. Muutoin joudut eroamaan. Jumala erotti hänet siitä harhasta. Ei julista siellä, eikä muuallakaan. Vaimoni kuunteli linja-autopysäkillä, kun hälytysajoneuvot ajoivat kiivaasti johonkin, jo kylmenevän pastorin ruumiin luo. Ei ollut autettavaa.
        Vain 60 km toisen ajoneuvon nopeus tähän hitaasti liikkuvan pastorin autoon riitti.
        Tavallaan kotinurkallani se tapahtui. Varmasti hänelle odottamaton tapahtuma.

        Me kaikki joudumme tilille. Henkilökohtaisesti minua ei sido muotouskonnollisten kirkkojen penkit. Olen sitoutunut Kristukseen, Häneen, joka on Sapatin Herra - kirjoitetun Jumalan Sanan ja lain sekä valtakunnan Kuningas, Ylkäni, tänään Ylimmäinen pappi taivaissa. Minua sitoo Sana ja kirjoitukset. Teen näistä sanoistani tilin, siksi en voi kirkkokäsikirjojen julistusta pyhittää, vaan ainoastaan Jumalan erottaman ja Pyhittämän asian, jonka hän tahtoonsa laittoi Luojana sen määritelmän.
        Miksi sapatti - kenelle -. Kertoi sen manna-aikaan muistutuksena, ja myöhemmin Herran omalle kansalle, kirjoitti sen omalla sormella kaivertaen, että tuo kansa erottautuisi muista -pakana- epäjumalanpalvelijoista julistamaan sitä pyhää vapauttavaa evankeliumia.

        Sijaisuhri oli kertomassa - synnin palkan merkitystä. Ja nyt Golgatan sijaisuhri- jota katselemme Pyhän Hengen valossa. Siinä nähdään omat työmme, johon uhrikaritsa kuoli. Kättemme saavutuksiin. Ruoskittuna, kruunattuna ristiin naulittuna - tapettuna, ettei tarviisi tehrä mittään.
        Kuolema ei voinut pitää ’otassaan’ häntä. Hän oli viaton puhdas. synnitön.
        Siksi kun puhdistaa meidät. Vanhurskauttaa kun olemme nähneet tekomme ja kadumme, Hän sanoo, mene, mutta älä enää syntiä tee. siis naulitse häntä uudelleen.
        Palaa entiseen. pyri jotenkin omin töin. muotomenoin. Muutoin sanon. Hapatteellinen uskonnollisuus on pakanuutta. Epäuskoa, ei tunnusteta Sanan totuutta, eikä enää ole "sapatinlepoa" . vaan ihminen pyhittää oman muotouskontonsa muodot, ja kiistelee omastaan.
        Vanhurskautettu pitäytyy Sanaan, ja kun vertauskuvallisesti Israelissa- eli Herran kansan keskuudessa - orjuudessa oli vertauskuvallinen opetus lähtöateriasta.
        Piti perata hapatus koko huoneesta. ennen kuin syötiin sen pääsisäisateria, verenmerkillä pihtipielet merkitä. Mitä tapahtui sen jälkeen? Kuoleman enkeli meni ohi. Huoneessa olevat pelastui.
        Entä jos tänään ei olekaan kirkkojen ovien huonekunnassa hapatteet perattu.
        Sopii miettiä, missä ateriansa syö, onko se uhri epäjumalille uhrattu, vai onko Herran pöytä sen kansan - joka alusta alkaen on kunnioittamassa Herran voimasta senkin opin kohdalla, kuin "sapatti".

        Niin. Sapattina on lupa julistaa sanomaa Herran sanasta ja totuudesta. Se ei ole omilla töillään juoksemista ja näin ei riko sapatin pyhyyttä.


      • saviseutulainen

        Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, jolla rikastuisit. Ilm. 3:1


        Huomatkaa, että Herra sanoo: »Osta minulta.» Tarkatkaa, mitä merkitsee, että Herra hartaana, majesteetillisena ja vakavana sanoo kehottavalla äänellä: »Neuvon sinua, että ostat minulta, minulta!» Tällä tavalla hän, tarmokkaasti hylkää kaikki meidän omat työmme ja painostaa sitä, että Jumalalle ei kelpaa muu kuin se, mikä on Pojan tekemää. Mutta »osta»? Miten se tapahtuu?

        Herra sanoo: »Kaikki janoavaiset, tulkaa vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa. tulkaa ostakaa ja syökää, tulkaa, ostakaa rahatta ja hinnatta viiniä ja rieskaa. Tässä siis sanotaan »ilman rahaa! Samalla tavalla ostamisesta sanoo hän: »Neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, so. neuvon sinua, että jätät oman työsi, ja vain uskot ja otat vastaan minulta.

        Hän kyllä puhuu puolittain rankaisevalla äänellä ja vakavan kehottavasti. Mutta sehän on yhtä suloista kuin jos hän sanoisi: Kiellän sinua tekemästä mitään minua lepyttääksesi tai itseäsi lämmittääksesi. Käsken sinua luopumaan omasta työstäsi ja vain ottamaan vastaan. Käsken, että uskot, että minun tekoni sinun, hyväksesi riittää sinulle! Se, joka armon avulla uskoo ja omistaa nämä sanat itselleen: »Minä neuvon sinua ostamaan kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit», on kokeva, että todellakin veltto mieli voi niistä alkaa hehkua ja kylmä ja kuollut ihminen alkaa lämmetä ja elää.

        Sillä onhan se niin suurta ja ihmeellistä.
        Ensin on Herra juuri edellä selittänyt, miten se henkilö, jolle kaikki tämä tarjotaan, on kurja ja arvoton, niin että kenenkään ei tarvitse vetäytyä syrjään tai olla osaton. Sitten korkea Jumala itse vakavasti neuvoen puhuu juhlallisin sanoin arvottomalle syntiselle. Ne sanat ovat meidän ajatuksiimme, luuloomme ja tunteisiimme verraten kuin suuri korkea vuori verrattuna hiekkajyväseen.

        Mutta mitähän Kristus tarkoittanee tällä kullalla, jota hän tarjoaa? Jotkut ovat selittäneet hänen tarkoittavan uskoa, mutta se on erehdys. Uskoa tässä kuvaa itse ostaminen, johon sisältyy pyytäminen ja uskominen. Mutta kullalla, jonka ostamme ja josta rikastumme, tarkoitetaan sitä, minkä uskoen saavutamme, nimittäin Kristuksen kallista verta tai koko ansiota, joka on hänen kärsimyksensä tulessa puhdistettu ja koeteltu.

        Pietari sanoo tästä asiasta: »Tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman karitsan.» Apostoli tarkoittaa: Jonkun lunastamiseen tarvitaan kultaa ja hopeaa. Mutta se kulta, jolla me olemme lunastetut, ei ole katoavaista, vaan ikuista, nimittäin Kristuksen verta.

        Tämä veri eli Kristuksen ansio, on köyhän syntisen ainoa omaisuus. Itse usko ei ole se rikkaus, joka kelpaa Jumalalle. Sille, joka tahtoo kelvata Jumalalle, ei ole kylliksi, että hänellä on oma uskonsa ja katumuksensa, rukouksensa, rakkautensa ja nöyryytensä.
        Sillä ei sekään, minkä Pyhä Henki meissä on vaikuttanut, voi puolustaa meitä ja kestää tuomion tulessa, sillä se on epätäydellistä astian heikkouden vuoksi. Sillä, joka tahtoo kestää Jumalan tuomion, ja jota Jumala nimittää »rikkaaksi», pitää olla jotain korkeampaa ja arvokkaampaa, nimittäin kultaa, joka jo aikaisemmin Jumalan tuomiossa on karaistua ja koeteltua. Sitä on vain Kristuksen vanhurskaus.

        Mikä arvo onkaan tällä Kristuksen tarjoamalla kullalla, eli hänen kalliilla verellään? Olet syntinen ja köyhä, sinulla on suuret velat. Olet usein syntiä tehnyt. Mutta kun panet kaiken sen vaakakuppiin ja toiseen panet Jumalan Pojan veren, niin sanopa, kumpi painaa enemmän? Ovathan syntimme kyllä suuret ja raskaat, mutta kun Jumalan omasta suusta olen kuullut sanat: »Tämä on minun vereni, joka vuodatetaan syntien anteeksi saamiseksi», ja kun apostoli on sanonut: »Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikista meidän synneistämme», niin on syntinen, huolestunut sieluparkani rauhallinen ja levollinen. Silloin elvyn uudestaan ja saan palavan hengen.

        Sillä onko sen riittävämpää lunastusta kuin Kristuksen veri? Voiko mikään inhimillinen synti olla niin suuri, että sitä ei pesisi pois Vapahtajan veri? Ja Kristus sanoo tässä arvottomalle, syvään vajonneelle miehelle: »Neuvon sinua ostamaan minulta kultaa tulessa puhdistettua, jotta rikastuisit.» Hän siis todistaa, että mies ei ainoastaan tulisi viattomaksi, vaan myös rikkaaksi tämän kullan kautta!

        ( C.O.Rosenius )


      • älkää.haahuilko
        saviseutulainen kirjoitti:

        Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, jolla rikastuisit. Ilm. 3:1


        Huomatkaa, että Herra sanoo: »Osta minulta.» Tarkatkaa, mitä merkitsee, että Herra hartaana, majesteetillisena ja vakavana sanoo kehottavalla äänellä: »Neuvon sinua, että ostat minulta, minulta!» Tällä tavalla hän, tarmokkaasti hylkää kaikki meidän omat työmme ja painostaa sitä, että Jumalalle ei kelpaa muu kuin se, mikä on Pojan tekemää. Mutta »osta»? Miten se tapahtuu?

        Herra sanoo: »Kaikki janoavaiset, tulkaa vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa. tulkaa ostakaa ja syökää, tulkaa, ostakaa rahatta ja hinnatta viiniä ja rieskaa. Tässä siis sanotaan »ilman rahaa! Samalla tavalla ostamisesta sanoo hän: »Neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, so. neuvon sinua, että jätät oman työsi, ja vain uskot ja otat vastaan minulta.

        Hän kyllä puhuu puolittain rankaisevalla äänellä ja vakavan kehottavasti. Mutta sehän on yhtä suloista kuin jos hän sanoisi: Kiellän sinua tekemästä mitään minua lepyttääksesi tai itseäsi lämmittääksesi. Käsken sinua luopumaan omasta työstäsi ja vain ottamaan vastaan. Käsken, että uskot, että minun tekoni sinun, hyväksesi riittää sinulle! Se, joka armon avulla uskoo ja omistaa nämä sanat itselleen: »Minä neuvon sinua ostamaan kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit», on kokeva, että todellakin veltto mieli voi niistä alkaa hehkua ja kylmä ja kuollut ihminen alkaa lämmetä ja elää.

        Sillä onhan se niin suurta ja ihmeellistä.
        Ensin on Herra juuri edellä selittänyt, miten se henkilö, jolle kaikki tämä tarjotaan, on kurja ja arvoton, niin että kenenkään ei tarvitse vetäytyä syrjään tai olla osaton. Sitten korkea Jumala itse vakavasti neuvoen puhuu juhlallisin sanoin arvottomalle syntiselle. Ne sanat ovat meidän ajatuksiimme, luuloomme ja tunteisiimme verraten kuin suuri korkea vuori verrattuna hiekkajyväseen.

        Mutta mitähän Kristus tarkoittanee tällä kullalla, jota hän tarjoaa? Jotkut ovat selittäneet hänen tarkoittavan uskoa, mutta se on erehdys. Uskoa tässä kuvaa itse ostaminen, johon sisältyy pyytäminen ja uskominen. Mutta kullalla, jonka ostamme ja josta rikastumme, tarkoitetaan sitä, minkä uskoen saavutamme, nimittäin Kristuksen kallista verta tai koko ansiota, joka on hänen kärsimyksensä tulessa puhdistettu ja koeteltu.

        Pietari sanoo tästä asiasta: »Tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman karitsan.» Apostoli tarkoittaa: Jonkun lunastamiseen tarvitaan kultaa ja hopeaa. Mutta se kulta, jolla me olemme lunastetut, ei ole katoavaista, vaan ikuista, nimittäin Kristuksen verta.

        Tämä veri eli Kristuksen ansio, on köyhän syntisen ainoa omaisuus. Itse usko ei ole se rikkaus, joka kelpaa Jumalalle. Sille, joka tahtoo kelvata Jumalalle, ei ole kylliksi, että hänellä on oma uskonsa ja katumuksensa, rukouksensa, rakkautensa ja nöyryytensä.
        Sillä ei sekään, minkä Pyhä Henki meissä on vaikuttanut, voi puolustaa meitä ja kestää tuomion tulessa, sillä se on epätäydellistä astian heikkouden vuoksi. Sillä, joka tahtoo kestää Jumalan tuomion, ja jota Jumala nimittää »rikkaaksi», pitää olla jotain korkeampaa ja arvokkaampaa, nimittäin kultaa, joka jo aikaisemmin Jumalan tuomiossa on karaistua ja koeteltua. Sitä on vain Kristuksen vanhurskaus.

        Mikä arvo onkaan tällä Kristuksen tarjoamalla kullalla, eli hänen kalliilla verellään? Olet syntinen ja köyhä, sinulla on suuret velat. Olet usein syntiä tehnyt. Mutta kun panet kaiken sen vaakakuppiin ja toiseen panet Jumalan Pojan veren, niin sanopa, kumpi painaa enemmän? Ovathan syntimme kyllä suuret ja raskaat, mutta kun Jumalan omasta suusta olen kuullut sanat: »Tämä on minun vereni, joka vuodatetaan syntien anteeksi saamiseksi», ja kun apostoli on sanonut: »Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikista meidän synneistämme», niin on syntinen, huolestunut sieluparkani rauhallinen ja levollinen. Silloin elvyn uudestaan ja saan palavan hengen.

        Sillä onko sen riittävämpää lunastusta kuin Kristuksen veri? Voiko mikään inhimillinen synti olla niin suuri, että sitä ei pesisi pois Vapahtajan veri? Ja Kristus sanoo tässä arvottomalle, syvään vajonneelle miehelle: »Neuvon sinua ostamaan minulta kultaa tulessa puhdistettua, jotta rikastuisit.» Hän siis todistaa, että mies ei ainoastaan tulisi viattomaksi, vaan myös rikkaaksi tämän kullan kautta!

        ( C.O.Rosenius )

        Niinpä, se silmävoide tuleekin juuri, kun Hän, kirjoittaa Uudessaliitossa lakinsa sydämeen armon kautta, että matkaohje ja neuvot ovat Jumalan mieleiset.

        Ettekö te ystävät jo ymmärrä ja tajua?

        Armo on juuri sitä, että sydän ympärileikattuna Kristuksen kalliissa veressä saa aikaiseksi että -----HENGESSÄ- .... vaeltaen se on Jumalan työ meissä Hän tahtonsa, eli vanhurskas laki on Pyhänä meissä.

        Älkää edes ajatelko pienessä mielessänne sitä, että YRITETÄÄN omin voimin Jumalan tahtoa täyttää. Ettekö te jo ymmärrä, että pelastus on Jumalan työ meissä.
        Ja pelastettu vaeltaa Hengen voimasta, ei omasta voimasta ja kuinka vaeltaa.??

        Jumalan tahton, eli lain mukaisesti. Synti on lain rikkomista. Ymmärrätekö te ollenkaan?
        Siksi on pukeuduttava Jumalan vanhurskaudessa Pyhän Hengen voiman aja armon johdatukseen. Ja juuri tämä Henki laittaa Jumalan tahdon, ettei eksytä tiellä.
        Se erottaa meidät maailmasta, maailma tekee syntiä, Mutta Herran oma varjeltuu synniltä Hengen voimasta. Ja siksi meidän sydämessä pitää olla TIETO, mikä on Jumalan rakkaus.

        Lain päämäärä on rakkaus. Mutta ymmärtäkää sekin, että laki ei pelasta. Jeesus pelastaa.
        Pelastettu VAIN astuu Kristuksen ASKELISSA... ymmärrättekö te?
        Tekikö Jeesus syntiä ???? EI - eit tehnyt. Ja Hän sanoo..... seuraa Minua.
        No, kun sitten seurataan Hengessä Häntä, te alatte vinkumaan, että lainalaiset omassa voimaassa pyritte pelastumaan.

        Huh, mitä pimeyttä teidän mielessä on. Luuletteko te tosissaan, että armoitettu ei Kristusta seuraten elä Jumalan tahdossa, ettei tahalteen tehdä syntiä, eli - edelleen laittomuutta.

        Oppikaa yhtälö synti raamatullisesti on lain rikkomista. Puhutaan näistä käskyistä.
        Israel- sai Herran kansana Jumalan lain helluntain aikaan. --- vanhanliiton aikana, jolloin seremonia laki oli - siis ne eläinuhrit.
        Uudessaliitossa, kun tämä sijainen on Jeesus - Niin Jumala laittaa uskovien sydämiin tämä lain. Ja Henki vuodatettiin taas helluntaina.
        Se yhtälö opettaa meille totuuden.

        Erottakaa seremonialaki , joka päättyi se edusti vanhanliiton kansalle sijaisuhrin merkitystä kun rikottiin Jumalan käskyjä vastaan, eli oli kadottava synti.
        Nytkin on olemassa synti ja se juuri tuodaan esille selkeästi. Se on Jumalan lain rikkomista.
        Siksi armon kansalaisille pitää selvittää Jumalan tien oikeellisuus, mitä se on.
        On turhaa selittää, että armo, armo armo ja laki on slut. pois.
        Katsokaas, jopa saarnaajat tekevät jopa haureuden syntiä. Sen tuo esiin laki.
        Sydämessä laki olisi Kristuksen askeleita seuraten varjellut elämän.
        Mutta, kun ei Kristuksen askeleissa matkattu, virheetön karitsahan oli kuuliainen.
        Niin langenneen saarnaajan laittomuus erotti hänet Jumalan armosta.
        Tuomio lähtee Jumalan huoneesta, siksi älkää eksykö- älkääkä harhoja puhuko perinnäisoppienne kautta. Senverran tiedän ja tunnen noitten langenneitten tekoja, että laki ei ole kumottu, vaan synnin kautta he eksyivät lain armosta pois, ja laki tulikin synnin tähden tuomitsemaan sen teon. Synnin ota oli se laki ja se tuo kuoleman.

        Ymmärrätekö te raamatun yhtälöitä. Totuudessa pitää pysyä.
        Jos saarnaaja, esim. eroaa vaimostaan, ottaa nuoremman, hän tieten rikkoo lakia.
        Synti astui laittomuuden takia sydämeen. Ei Jumalan lakia ole kumottu. Se on ohjeena, jos sitä kuunnellaan. ja ken kuuntelee, on uskollinen Hengen voimasta, seuraa Jeesusta, hän on vapaa laista. Laki ei syytä. Hänellä on vapauttava laki, armon kautta.
        Mutta, joka rikkoo, rikkoo armon sopimuksen. Jos ei tee parannusta, palaa Herran tahdon tielle - synnin palkka on kuolema. Kaikki tämä kertoo sen, että laittomuuksien opettavat eivät tiedä, mistä he puhuvat. Tai puhuvat pehmosia heille, jotka eivät tunne sanaa. Saavat teoistaan kovemman tuomion.

        Jumalan valtakunnassa ON laki olemassa, siksi se on valtakunta. Kun on valtakunta on hallitsija. Kun on laki - on tuomari. Kun on tuomari, hän lukee lain - ja tuomitsee.
        Tuomio lähtee jopa Jumalan huoneesta. siksi uskovallakin on laki - armo ei poista Jumalan kymmentä käskyä meidän elämästä. SE on. se on ja se on.
        Meidän vain on seurattava uskollisina Kristukselle kuuliaisuudessa elämäntiellä ja siksi on Hengen voima meille annettu matkalle. Ymmärtääkö porukka, vai vieläkö te haahuilette????


      • Oikein-selkeä-kirjoitus

        "älkää.haahuilko"
        Ihmetykseni aihe onkin miksei kaikilla ole ymmärrystä. Vai onko se liha, joka vetää etsimään Raamatusta verukkeita omille synneilleen, että ei kääntyä tarvitsisi ja keksii siten mitä ihmeellisempiä selityksiä ja kokonaisuus silloin hämärtyy.

        Raamattu on selkeä, jos katsoo kokonaisuutta Jeesuksesta ja Pyhästä laista käsin.
        Näkee oman pienuutensa/syntisyytensä ja pelastuksen mahdollisuuden.
        Pyhän Hengen voima on annettu matkalle, mutta liha ei mielellään taivu. Vajavaisuudessaan ihminen muuttuu Pyhän Hengen voimasta, eikä sodi enää Pyhää lakia vastaan, vaan kääntyy armahtajan puoleen sorruttuaan syntiin.


      • Raamatussa ei missään kohtaa kielletä kirjoittamasta nettifoorumille sapattina.


      • olenhanKristitty

        Kaikki mikä ei ole erikseen kielletty, on sallittua?

        Ok. Lähden tästä sitten heroiinikaupoille, moikka!


    • judaistille

      Niin ja "kynttelikkö" !

      Minä uskon sen, että koko laki pitää pitää, eli siis koko Jumalan tahto !

      MUTTA !!!

      Pyhä Henki, joka minua ohjaa ja johtaa siihen kaikkeen, ei ole kertaakaan kehoittanut minua vanhan liiton lain mukaan ketään kivittämään !!!

      Pyhä Henki ei ole kehoittanut uhraamaan mitään maallisia uhreja !!!

      Pyhä Henki eli ole kahoittanut minua ruoka ja juoma säädöksiin ja niitä noudattamaan !!!

      Eikä Pyhä Henki ole kehoittanut minua erilaisiin vanhan liton järjestyksen eli lain mukaisiin pesoihinkaan !!!

      Kuitenkin olen ollut uskossa yli 40 vuotta, eli tulin uskoon, eli uudestisynnyin jo yli 40v sitten !

      Onko siis Jumalan Henki, eli Pyhä Henki huolimaton vai ymmärtämätön ???

      Eikö Hän tiedäkkään sitä, mikä on Jumalan tahto ???

      HERÄÄ JO HARHOISTASI !

      • lue.mitä.kirjoitellaan

        Eiköhän tuo sinun kynttelikkösi ole sinulle senverran kirjoittanut ,että älä enää pehmosia kerro. Lue, mitä hän kirjoittaa ja vastaa sitten. Nyt olit ulkona asiastasi kuin lumiukko


      • katseJeeukseen

        Jos sinä seuraisit Jeesusta niin sinä kuulisit hänen äänensä.
        Jeesus ja Pietari eivät milloinkaan syöneet mitään saastaista.
        Herran Jeesuksen sapatti kelpaa Jeesuksen seuraajille, jotka hänen äänensä kuulevat.
        Jos sinä pysyit laissa ja todistuksissa, kuten Jeesus.
        Jeesuksen tie on Vanhurskas, puhdas oikea ja vakaa ja se vie ikuiseen elämään.

        Katso Jeesukseen, kivittikö Jeesus ketään?


      • Biblepost
        katseJeeukseen kirjoitti:

        Jos sinä seuraisit Jeesusta niin sinä kuulisit hänen äänensä.
        Jeesus ja Pietari eivät milloinkaan syöneet mitään saastaista.
        Herran Jeesuksen sapatti kelpaa Jeesuksen seuraajille, jotka hänen äänensä kuulevat.
        Jos sinä pysyit laissa ja todistuksissa, kuten Jeesus.
        Jeesuksen tie on Vanhurskas, puhdas oikea ja vakaa ja se vie ikuiseen elämään.

        Katso Jeesukseen, kivittikö Jeesus ketään?

        KatseJeeukseen. olet valehtelija ja yrität kätkeä valheesi suloisiin sanoihin.
        Alahan pitää sitä Mooseksen lakia viimeiseen piirtoon asti. Tiedätkös valehtelija, että Pietari ja Paavalikin söivät lain saastaisiksi määrittelemää.


      • raamattuun
        Biblepost kirjoitti:

        KatseJeeukseen. olet valehtelija ja yrität kätkeä valheesi suloisiin sanoihin.
        Alahan pitää sitä Mooseksen lakia viimeiseen piirtoon asti. Tiedätkös valehtelija, että Pietari ja Paavalikin söivät lain saastaisiksi määrittelemää.

        Ap, 10:14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista."
        11:8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut.


      • 1234567---
        Biblepost kirjoitti:

        KatseJeeukseen. olet valehtelija ja yrität kätkeä valheesi suloisiin sanoihin.
        Alahan pitää sitä Mooseksen lakia viimeiseen piirtoon asti. Tiedätkös valehtelija, että Pietari ja Paavalikin söivät lain saastaisiksi määrittelemää.

        Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.


      • saviseutulainen

        "raamattuun",

        poimitpa kömpelösti nämä kaksi jaetta irroitettuina asiayhteydestä.
        Kirjoitahan nyt tänne mikä on näiden lukujen "pointti".
        Mikä asia sai selventyä Pietarille kirkkaana totuutena?

        Pieni vihje: "Älä sinä sano epäpuhtaaksi sitä, minkä ....."!


      • Jabin
        saviseutulainen kirjoitti:

        "raamattuun",

        poimitpa kömpelösti nämä kaksi jaetta irroitettuina asiayhteydestä.
        Kirjoitahan nyt tänne mikä on näiden lukujen "pointti".
        Mikä asia sai selventyä Pietarille kirkkaana totuutena?

        Pieni vihje: "Älä sinä sano epäpuhtaaksi sitä, minkä ....."!

        1234567--- , olet pelkkä typerä saatana palvelija niin kuin jumalasi Ellen.


      • 1234567---
        saviseutulainen kirjoitti:

        "raamattuun",

        poimitpa kömpelösti nämä kaksi jaetta irroitettuina asiayhteydestä.
        Kirjoitahan nyt tänne mikä on näiden lukujen "pointti".
        Mikä asia sai selventyä Pietarille kirkkaana totuutena?

        Pieni vihje: "Älä sinä sano epäpuhtaaksi sitä, minkä ....."!

        Kaikista ei ole näkyjen ymmärtäjiksi. Monet eivät tätäkään näkyä ymmärrä, joka näytettiin. Pietarille käy selväksi, että pakanatkin voivat olla Jumalalle otollisia, ja hän julistaa evankeliumia Kristuksesta.


      • raamattuun
        saviseutulainen kirjoitti:

        "raamattuun",

        poimitpa kömpelösti nämä kaksi jaetta irroitettuina asiayhteydestä.
        Kirjoitahan nyt tänne mikä on näiden lukujen "pointti".
        Mikä asia sai selventyä Pietarille kirkkaana totuutena?

        Pieni vihje: "Älä sinä sano epäpuhtaaksi sitä, minkä ....."!

        Pieni vihje: "Älä sinä sano epäpuhtaaksi sitä, minkä ....."!
        Jumala on puhdistanut. Kyse oli siis pakanoista, jotka söivät saastaista, mutta kohdatessaan Jumalan tekeivät parannuksen elämässään/synneistään, eikä heitä enää voinut kutusua epäpuhtaiksi. Eikös se näin mene.

        Petari ymmärrisi Jumalan näyn, eikä se koskenut sitä, että pitäisi saastaisia eläimiä syödä, vaan saastaisten eläimien syöjät/pakanat parannuksen/kääntymyksen jälkeen tulivat osalliseksi Kristuksen puhtaudesta

        'Ap.t. 11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi."


      • Laskuntulos
        1234567--- kirjoitti:

        Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.

        1.Moos.9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille kaikki eläimet.
        9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on. >


      • raamattuun
        Laskuntulos kirjoitti:

        1.Moos.9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille kaikki eläimet.
        9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on. >

        1Moos. 7:2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.

        3Moos. 11:2 "Puhukaa israelilaisille ja sanokaa: Nämä ovat ne eläimet, joita te saatte syödä kaikista nelijalkaisista eläimistä maan päällä:


      • saviseutulainen
        1234567--- kirjoitti:

        Kaikista ei ole näkyjen ymmärtäjiksi. Monet eivät tätäkään näkyä ymmärrä, joka näytettiin. Pietarille käy selväksi, että pakanatkin voivat olla Jumalalle otollisia, ja hän julistaa evankeliumia Kristuksesta.

        >>Pietarille käy selväksi, että pakanatkin voivat olla Jumalalle otollisia, ja hän julistaa evankeliumia Kristuksesta.<<

        Mitä evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta pitää sisällään?
        Mikä jää syntisen ihmisen osuudeksi/ "kontolle", päästäkseen osalliseksi Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa?
        !!


    • Samaa.sanon

      Juurikin näin kuuluu sanoma judaistille.

      • juurikin.niin.sanoovat

        Sanokaa kenelle mitä sanotte, mutta Jumalalle se sanominen kuuluu, että kunnioitatteko te Jumalan Pyhää Lakia ja sen mukaan seuraatte Jeesusta.
        Se samat sanomiset on aivan sama, mitä sanotte. Jokainen meistä tekee sen tilin Jumalalle ja Sana itse tuomaroi sitten. Perinnäisopit ja kirkkojen, sekä pappien jutut eivät päde taivaissa. Jokainen on Sanan mitan alla.


    • tietotuusjaelämä

      Hellarit eivät noudata Jeesuksen antamaa käskyä rukoilemisesta. Kokoontumisissa hoetaan silmät kiinni ja kädet ristissä...Jeesus..Jeesus.
      Ei Jeesus käskenyt ketään rukoilemaan itseään vaan sanoi opetuslapsilleen näin:

      Luuk. 11:2
      Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)

      Näin Jeesus ilmaisi että Isän on aina Häntä suurempi.

    • Jabin

      Adventistit alkoivat riekkua täällä. Vaan teidän valheenne on kaikkien nähtävillä. Adventistien jumala, ellen, oli mm. yhteydessä pahoihin henkiin: "Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä."
      Lainaus ex-adventistin kirjoituksesta. Lisää saatanallisesta ellenistä voi hakea googlaamalla vaikka: entisen adventistin kotisivut.
      Oletkos valehtelija koskaan lukenut Jeesuksen sanoja: Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

      • 1234567---

        Mitä Jeesus sanoo nykyajan oikeaoppisista paimenista, jotka parantelevat sairaita, ja tekevät voimallisia tekoja ? Jeesus sanoo heille: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä. Mitä he vastaavat Jeesukselle ? Emmekö me sinun nimessäsi ole parantaneet sairaita ja tehneet ihmeellisiä tekoja.

        Näillä paimenilla ei ollut rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua, vaan heidän oppinsa on valhetta, jota he pitävät totuutena.

        Uskoon tultuaan Elleni ymmärsi, että kymmenenkäskyn laki kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille, joiden joukkoon hän kuuluu.

        Horoskooppeihin uskovat ja henkiparantajat ovat laittomuuden opettajien kasvattamia.

        Nämä kyttien kotisivut eivät itseäni kiinnosta lainkaan.


      • Jabin

        1234567---Jumalasi elleni oli yhteydessä vainajahenkiin.
        Mooseksen Laissa on kirjoitettu: "Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
        Miksi sitten se jumalasi, elleni, oli yhteydessä vainajahenkii,n vaikka niin kehuskelet ellenin lainkiivailulla?
        ellen oli noita ja saatanan palvelija. Totuus ei kiinnosta sinua lainkaan, vaan sen akan jutut.


      • 1234567---
        Jabin kirjoitti:

        1234567---Jumalasi elleni oli yhteydessä vainajahenkiin.
        Mooseksen Laissa on kirjoitettu: "Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
        Miksi sitten se jumalasi, elleni, oli yhteydessä vainajahenkii,n vaikka niin kehuskelet ellenin lainkiivailulla?
        ellen oli noita ja saatanan palvelija. Totuus ei kiinnosta sinua lainkaan, vaan sen akan jutut.

        Olen itse vastuussa omista kirjoittamisistani, en toisten. .

        Kirjasta "Suuri Taistelu". Ellen G. White.
        Jumala on sitäpaitsi nimenomaan kieltänyt kaiken yhteyden vainajien hengiksi tekeytyvien olentojen kanssa. Heprealaisten aikana oli ihmisiä, jotka nykyajan spiritualistien tavoin väittivät olevansa yhteydessä kuolleiden kanssa jne...
        Kirjasta "Suuri Taistelu" Ellen G. White.


      • Jabin
        1234567--- kirjoitti:

        Olen itse vastuussa omista kirjoittamisistani, en toisten. .

        Kirjasta "Suuri Taistelu". Ellen G. White.
        Jumala on sitäpaitsi nimenomaan kieltänyt kaiken yhteyden vainajien hengiksi tekeytyvien olentojen kanssa. Heprealaisten aikana oli ihmisiä, jotka nykyajan spiritualistien tavoin väittivät olevansa yhteydessä kuolleiden kanssa jne...
        Kirjasta "Suuri Taistelu" Ellen G. White.

        1234567--- ellenisi, sinun jumalasi, kysyi neuvoja kuolleelta James mieheltään: Kuollut James antaa Ellenille neuvon. Hän katsoi minuun vetoavasti ja sanoi: ”Ethän laiminlyö näitä varoituksia, Ellen? Ethän?
        Vaikka elleni kieltää, niin kuitenkin hän itse oli yhteydessä vainajahenkiin. Ellenisi on valehtelija.


      • 1234567---
        Jabin kirjoitti:

        1234567--- ellenisi, sinun jumalasi, kysyi neuvoja kuolleelta James mieheltään: Kuollut James antaa Ellenille neuvon. Hän katsoi minuun vetoavasti ja sanoi: ”Ethän laiminlyö näitä varoituksia, Ellen? Ethän?
        Vaikka elleni kieltää, niin kuitenkin hän itse oli yhteydessä vainajahenkiin. Ellenisi on valehtelija.

        Luotan kirjoitukseen, joka on kirjassa "Suuri Taistelu" kirjoitettuna.


    • dfgadfafdasf

      Raamatun mukaan laki koskee pakanoita. Ne pakanat, jotka ovat menneet uskomaan kirkosta tulleen käärmeen valheen, ettei pakanoitten tarvitse noudattaa lakia, he ovat tiellä helvettiin. Siteeraan tämän vahvistukseksi Raamattua, jota ei voi kukaan kiistää joutumatta tuomittavaksi.

      Roomalaiskirje 2:13,27:
      Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. --- Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

      Matteus 7:23
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Matteus 28:19,20:
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

      Lähes kaikki helluntailaiset papit joutuvat helvettiin, koska he opettavat, ettei lakia tarvitse noudattaa käyttämällä vääränä verukkeena sanoja olla armon alla.

      Matteus 5:18-20:
      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Raamattu ennustaa, että iso osa papeista joutuu helvettiin, mikä tarkoittaa myös meidän ajan helluntailaisia pappeja.

      Matteus 23:13,33
      "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät. --- Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?

    • Moosestakehiin

      dfgadfafdasf, olet typerä valehteli. Noudata sitten sitä Mooseksen Lakia viimeiseen piirtoon asti. Mene sinne omaa taivaasesi ja kerro: että MINÄ tein kaiken minkä Laki määräsi.

      Juuri sinusta on kirjoitettu: Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät. --- Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?

      Sinulle kuuluu Sana: Kirottu olkoon se, joka ei pidä tämän lain sanoja eikä täytä niitä. Ja kaikki kansa sanokoon: 'Amen'."

      • huonostiko-käynyt

        Moosestakehiin, Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä.
        Onko sinulta ovet suljettu?


      • en.ole.moosestakehiin
        huonostiko-käynyt kirjoitti:

        Moosestakehiin, Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä.
        Onko sinulta ovet suljettu?

        Mutta tässä sinulle vastine:

        Gal. 2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.


      • dfgadfafdasf

        En ole valehtelija. Siteeraan Raamattua oikein. Sinä puhut vain pilkkasanoja antikristuksen hengessä. Sinut tuomitsee ne sanat, mitä kirjoittelet tänne nettisivuille. Viimeisenä päivänä se pakana, joka noudatti Mooseksen lakia tuomitsee sen pakanan, joka rikkoi lakia vastaan. Väitätkö tätäkin valheeksi??? Sinä pilkkaat Jumalan Sanaa. Tie taivaaseen on hyvin kapea, moni uskovainen yrittää päästä sinne, mutta vain harva uskovainen sinne pääsee. Lakia vastustavat fariseukset tiputetaan helvettiin.


      • en.ole.moosestakehiin
        dfgadfafdasf kirjoitti:

        En ole valehtelija. Siteeraan Raamattua oikein. Sinä puhut vain pilkkasanoja antikristuksen hengessä. Sinut tuomitsee ne sanat, mitä kirjoittelet tänne nettisivuille. Viimeisenä päivänä se pakana, joka noudatti Mooseksen lakia tuomitsee sen pakanan, joka rikkoi lakia vastaan. Väitätkö tätäkin valheeksi??? Sinä pilkkaat Jumalan Sanaa. Tie taivaaseen on hyvin kapea, moni uskovainen yrittää päästä sinne, mutta vain harva uskovainen sinne pääsee. Lakia vastustavat fariseukset tiputetaan helvettiin.

        Viittaat siis tähän Raamatunkohtaan ?
        1)
        !!!
        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
        !!!
        25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
        26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

        2)
        !!!!!
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        !!!!!

        Luetko edes hieman tarkemmin sen, mitä siinä oikeasti lukee ?

        Mitä tuossa lukee, eli keille tuo puhe ja kirjoitus on ?

        1) Eli tuossa kohtaa nuhdellaan lakiin luottavia juutalaisia, jotka ovat lain rikkojia !

        2) Ymmärrätkö mitä tarkoittaa kun siinä sanotaan "Hengssä, EI KIRJAIMESSA" ???

        Vai menikö nyt pahasti yli hilseen ?


    • Moosestakehiin

      huonostiko-käynyt , minulta ei ole Taivasten valtakunnan ovi suljettu, vaan se on minun kohdaltani avoinna. Vaan fariseukset, nykyään adventistit ja judaistit, sulkevat ihmisiltä Taivasten valtakunnan oven.
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      • 1234567---

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.


    • Moosestakehiin

      1234567---,olet niin ellen jumalasi harhoissa ettet huomaa kyseessä olevan Jeesuksen käskyt. Mooses ei ole sama henkilö kuin Jeesus. Käsitätkö näin yksinkertaisen asian???

      • 1234567---

        Jeesus on tie totuus ja elämä, myöskin Jeesus piti Isän käskyt. Pidä sinäkin.


      • jeesus.piti.kyllä
        1234567--- kirjoitti:

        Jeesus on tie totuus ja elämä, myöskin Jeesus piti Isän käskyt. Pidä sinäkin.

        Mutta ei lain kirjaimen kautta ja avulla, vaan KUULIAISUUDEN kautta !

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli KUULIAINEN kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Mutta siihen KUULIAISUUTEEN, siis uskovalta vaaditaan Herran äänen kuulemista ja sitten tottelemista.

        Tästä syystä Raamattu sanoo ja jaottelee, että:

        1) Mooseksen kautta tuli laki !

        2) Jeesuksen kautta tuli Armo ja Totuus !

        Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Eli:
        1) Vanhaliitto ulkoinen laki !

        2) Uusi liitto ja Armon kautta saatava Pyhä Henki, jonka kautta tuli siis TOTUUS, eli ein enää ihmisen tulkitsemaa LAKIA, vaan Pyhän Hengen ilmoittama Jumalan tahto, ja sen Pyhän Hengen kautta saatava tapauskohtainen OIKEA TULKINTA !

        Eli VALTAVA ERO !

        1) Erehtyvän ihmisen tulkitsema ulkoinen KUOLLUT KIRJAIN !

        2) Pyhän Hengen avaama ELÄVÄ SANA !

        Eli seuraatko sinä siis Jeesusta ???

        Vai yhäkö jatkat vanhanliiton tavalla ja tyylillä eksyen ja eksyttäen muitakin ihmis "viisautesi" Raamatun tulkinnoillasi ???


      • jeesus.piti.kyllä
        1234567--- kirjoitti:

        Jeesus on tie totuus ja elämä, myöskin Jeesus piti Isän käskyt. Pidä sinäkin.

        Kysymys kuuluukin siis, että seuraatko Herraa Jeesusta ja Hänen esimerkkiään ?

        Vai oletko kuten valtaosta juutalaisista, jotka eivät seuraanneet, koska vanha viini eli, vanha liitto oli parempi !

        Jäättekö siis vanhaan liittoon ja sen toimintamalliin eli lain alle sen orjiksi ?

        Vai kelpaako Uusi liitto, ja Armo ja Totuus ja Pyhän Hengen opetuksen ja ohjauksen kautta toteutuva Jumalan tahdon toteutus, vapaana eli lain alla ja orjana ???

        Jokainen valitsee ja ne juutalaiset valitsivat oman tiensä, eli paaduttivat itse itsensä !

        Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


      • 1234567---
        jeesus.piti.kyllä kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin siis, että seuraatko Herraa Jeesusta ja Hänen esimerkkiään ?

        Vai oletko kuten valtaosta juutalaisista, jotka eivät seuraanneet, koska vanha viini eli, vanha liitto oli parempi !

        Jäättekö siis vanhaan liittoon ja sen toimintamalliin eli lain alle sen orjiksi ?

        Vai kelpaako Uusi liitto, ja Armo ja Totuus ja Pyhän Hengen opetuksen ja ohjauksen kautta toteutuva Jumalan tahdon toteutus, vapaana eli lain alla ja orjana ???

        Jokainen valitsee ja ne juutalaiset valitsivat oman tiensä, eli paaduttivat itse itsensä !

        Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Suurella osalla juutalaisia on vielä peite silmillä, eivät usko Jeesukseen. Suurella osalla niinsanottuja kristittyjä on vielä paksu peite silmillä, eivätkä näe ja ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.
        1700-luvun Luterilaisen virren sanoin. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.


      • Moosestakehiin
        1234567--- kirjoitti:

        Suurella osalla juutalaisia on vielä peite silmillä, eivät usko Jeesukseen. Suurella osalla niinsanottuja kristittyjä on vielä paksu peite silmillä, eivätkä näe ja ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.
        1700-luvun Luterilaisen virren sanoin. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        1234567---, peite on todella sinun silmilläsi.
        Et ole noudattanut Mooseksen Lakia. Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset.
        Sinä olet ottanut oppisi elleniltä, joka kääntyi vainajahenkien puoleen. Vaikka Jumalan Sana kieltää ottamasta yhteyttä noitiin, niin kuitenkin sinä olet tehnyt senkin kauheuden ja ottanut oppisi noidalta vaikkakin jo kuolleelta. Että kehtaatkin meuhkata täällä Lain noudattamisesta.


    • Moosestakehiin

      1234567--- valehtelet ja keksit valheita aivan samoin kuin sinun jumalasi, ellen. Vaikka kuinka vänkäisit valhetellen, niin Mooses ei ole sama henkilö kuin Jeesus.
      Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.
      Fariseus, 1234567--- seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niin kuin tuo publikaani.
      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • 1234567---

        Raamattu: Olkaa täydelliset, niinkuin teidän Taivaallinen Isännekin täydellinen on.


    • Moosestakehiin

      1234567--- olet pelkkä noidan opetuslapsi: Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niin kuin hänen opettajansa.

      • 1234567---

        Kenenkä opetuslapsia ne noidat ovat, jotka pääsiäisenä kulkevat ovelta ovelle ? Itse en moista salli.
        Itseäni ei noituus kiinnosta ei sitten vähääkään.


    • Moosestakehiin

      1234567--- kuitenkin olet noidan opetuslapsi. Jumalnoitasi kirjoitti: Sanoin: No niin, James, (ellenin kuollut aviomies) sinun pitää nyt aina pysyä kanssani ja me tulemme työskentelemään yhdessä.” Hän sanoi: ”Minä asuin Battle Creekissä liian kauan. Tuossahan se noitasi keskustelee vainajahenkien kanssa.

      • 1234567---

        Moosesta kehiin ! Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.


    • mikä.on.kristityl.annett

      Kun kristitty tekee varkauden, tottelemattomuuden lähimmäistään kohtaan. Haureuden, jne. jne. niin mikä laki pitäisi antaa kristitylle, ettei joudu Helvetin tuleen viimeisellä tuomiolla? Pitäisikö hänet vapauttaa, kun ja koska hän häpäisee Herransa?
      Kyse on haureuden suhteen vaikka pappeja, joiden teot saavat pitkänlinjan helluntalaissuvun erään jäsenen kohdalla uskon kylmenemisen. Hän menee kysymään pastorila syytä tekoon, koska raamattu sen kieltää. Tuon teon jälkeen pastoorius jatkuu ja nuori kylmenee.
      Mikä laki pitäisi antaa kristityille, koska Jumalan laki on VAIN anntettu Israelille, israelilaisille. Perustelepa se raamatulla!
      Nyt ei jouduta kivitetyksi, vaan synnin palkka on kuolema, eli helvetin tuli. Nyt ei kiviä ihminen, vaan Jumala tappaa sielun.

      Mutta, minkä lain mukaan, kerropa kun olette niin viisaita, että on yhdelle yksi laki ja toiselle toinen, mikä on kristityn se toinen laki, kun ensimmäinen ei kelpaa.
      Jonkun mukaanhan uudeliiton uskova tuomitaan. Tuomio lähtee Jumalan huoneesta.

      Kertokaa, älkää kierrelkö ja ontuko.

      • itsekö.synnitön

        Käännän sinun omat sanasi sinuun itseesi päin !

        Kuvitteletko itse olevasi synnitön ???

        Sinäkö olet se jumala joka vetää rajan muille ihmisille, mutta päästät itse itsesi pälkähästä ?

        Siis oletko itse synnitön ?

        On siis todella helppoa lukea lakia muille, mutta jospa lukisit sen ensin itsellesi !

        Onko siis sinun palkkasi helvetin tuli ?

        Eli se mitä muille tarjoilet !

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Mark. 4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.

        Luuk. 6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

        Tämä on aina tätä samaa, eli muiden syntejä kyllä syynätään, mutta omille synneille ollaan armollisia ja umpi sokeita !

        Room. 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Siis millä perusteella kuvittelet itse palastuvasi, vaikka rikot lakia vastaan joka ikinen päivä ???

        Joten kerro itse, eläkä kiertele ja onnu !


      • sivullinen-
        itsekö.synnitön kirjoitti:

        Käännän sinun omat sanasi sinuun itseesi päin !

        Kuvitteletko itse olevasi synnitön ???

        Sinäkö olet se jumala joka vetää rajan muille ihmisille, mutta päästät itse itsesi pälkähästä ?

        Siis oletko itse synnitön ?

        On siis todella helppoa lukea lakia muille, mutta jospa lukisit sen ensin itsellesi !

        Onko siis sinun palkkasi helvetin tuli ?

        Eli se mitä muille tarjoilet !

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Mark. 4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.

        Luuk. 6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

        Tämä on aina tätä samaa, eli muiden syntejä kyllä syynätään, mutta omille synneille ollaan armollisia ja umpi sokeita !

        Room. 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Siis millä perusteella kuvittelet itse palastuvasi, vaikka rikot lakia vastaan joka ikinen päivä ???

        Joten kerro itse, eläkä kiertele ja onnu !

        Miten helluntalaisemme alentuvat pilkkauksiin.
        Järkyttävää tekstiä monella.
        Nimimerkki mikä.on.kristityl.annett, ymmärtää jotain lain ja armon syhteen.
        Kyse ei ole nimimerkki "mikä.on.kristityl.annett" synneistä. Hän ilmeisesti tietää kenen puoleen kääntyä, mutta Jumalan lain kieltäjät, kiemurtelijat miten selviätte viimeisellä tuomiolla?
        Täytyy sanoa helluntalaisuus on kyllä aika pohjalla. Ei näy heidän kirjoituksista rakkaudesta pisaraakaan, vai onko nykyhelluntalisuus täysin ymmärtämätöntä. Opettajat taitaa puutua.


      • itsekö.synnitön
        sivullinen- kirjoitti:

        Miten helluntalaisemme alentuvat pilkkauksiin.
        Järkyttävää tekstiä monella.
        Nimimerkki mikä.on.kristityl.annett, ymmärtää jotain lain ja armon syhteen.
        Kyse ei ole nimimerkki "mikä.on.kristityl.annett" synneistä. Hän ilmeisesti tietää kenen puoleen kääntyä, mutta Jumalan lain kieltäjät, kiemurtelijat miten selviätte viimeisellä tuomiolla?
        Täytyy sanoa helluntalaisuus on kyllä aika pohjalla. Ei näy heidän kirjoituksista rakkaudesta pisaraakaan, vai onko nykyhelluntalisuus täysin ymmärtämätöntä. Opettajat taitaa puutua.

        Eli tuo "mikä.on.kristityl.annett" nikin kirjoitus oli oikein ja hän ymmärsi armon ja lain suhteen oikein ?

        Siis muille luetaan lakia, ja itselle tarjoillan armoa, tai suljetaan silmät omilta synneiltä !

        Tämäkö siis on oikeaa armon ja lain välinen suhde ?

        Raamatun mukaan tuo on sitä fariseusten tyyliä ja oppia, jossa siivilöidään hyttysiä ja niellään kameli.

        Siis muiden syntejä syynätään suurennus lasilla, mutta itsellä pääsee kamelin kokoinen läpi.


      • saviseutulainen
        sivullinen- kirjoitti:

        Miten helluntalaisemme alentuvat pilkkauksiin.
        Järkyttävää tekstiä monella.
        Nimimerkki mikä.on.kristityl.annett, ymmärtää jotain lain ja armon syhteen.
        Kyse ei ole nimimerkki "mikä.on.kristityl.annett" synneistä. Hän ilmeisesti tietää kenen puoleen kääntyä, mutta Jumalan lain kieltäjät, kiemurtelijat miten selviätte viimeisellä tuomiolla?
        Täytyy sanoa helluntalaisuus on kyllä aika pohjalla. Ei näy heidän kirjoituksista rakkaudesta pisaraakaan, vai onko nykyhelluntalisuus täysin ymmärtämätöntä. Opettajat taitaa puutua.

        Ei siellä asukas sano: »Minä olen heikko», sillä kansa, joka siellä asuu, on saanut synnit anteeksi. Jes. 33:25.

        ...
        Tässä näemme, että syntien anteeksiantamus, joka Kristuksen kuolemalla meille ansaittiin ja jonka me uskon kautta vastaanotamme, on meille oleva iankaikkinen omaisuus, jokapäiväinen ja iankaikkinen armo.

        Sitä ei peruuteta eikä oteta pois meiltä meissä piilevien, meitä rasittavien ja ajan, kuluessa valitettavasti myös puhkeavien syntien takia, vaan niin kauan kuin pysymme Kristuksessa uskon kautta, tulemme olemaan kaikkina hetkinä samassa armossa Jumalan luona.

        Sillä armo ei tule teoista ja me itsessämme olemme kaikkina hetkinä yhtäläisesti kadotustuomion ansainneita, mutta Kristuksessa kaikkina hetkinä yhtä vanhurskaita.
        ...

        C.O.Rosenius


    • Helluntai.Henki.toimii

      Ei ole ollut helluntailaisten kommentteja ne epäraittiit meuhkaamiset. Helluntailaiset ovat Pyhän Hengen johdossa täyttyneet Gal. 5:22.. hedelmällä.
      Huono käytös on varma merkki, ettei kirjoittaja ole helluntailainen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe