Naisen paikka

Teknodonna

En muista yhtään hetkeä kotiympyröissä, etteikö jokin elukka olisi hiiviskellyt nurkissa. Jo ensimmäinen luonnollinen muistikuva kasvoista, tai tarkemmin ottaen silmistä, ovat olleet kissansilmät. Kissa oli lämmin, rauhallinen ja rento otus, joka tyytyi lojumaan päälläni kuin peitto. Sen katse oli herpaantumaton ja näkevä, horjumaton ja suunnattoman kaunis päivänvalossa. Kissalla oli kimaltavan kultaiset silmät, jotka olivat kuin viilletty pystysuoraan halki, jotta kaikki sisäinen pimeys näkisi valon. Pimeys sulavaliikkeisen pedon sisällä oli loputonta. Sinne saattoi eksyä tuntematta pelkoa tai hätää. Se oli kuin yhteistä pimeyttä, ja valo näiden kahden äärettömyyden ympärillä kuin leimuava ja lämpimänä kimaltava tunneli toisesta toiseen. Ehkä samaan, ajattelin.

Olin kuuden, kun kissa kuoli.

Tämä episodi ei ollut minulle mikään järkytys, enkä muista itkeneeni tai surreeni lainkaan. Itkin velvollisuuden tunteesta. Kyyneleeni olivat kylmiä ja suruni liian tasaista ollakseen surua. Jäykistynyt kissa kenkälaatikossa upotettiin maahan muutaman metrin päähän kiviaidasta, joka rajasi metsää pihapiiriltä. En ole täysin varma, oliko äitini suru aitoa. Matkin kuitenkin häntä, sillä hänen surunsa saattoi olla aitoa. Muutoin äitini ei koskaan surrut mitään, joten tilanne oli siinä mielessä herkkä. Oli parasta olla samaa mieltä kuin äiti ja myötäelää hänen surunsa, vaikka se saattoi olla täysin teennäistä. Surusta puuttui kuitenkin suru, sillä en ymmärtänyt sitä, miten kenkälaatikko liittyi itse kissaan, jota ei enää ollut. Kyllä se yhä oli olemassa. Minussa. Menin peiton alle makailemaan ja luin päivänvalossa surulliseksi tarkoitettuja tarinoita.

Hirvi makasi pitkin pituuttaan vasten männynkylkeä jääneenä sarvestaan kiinni niin, että siitä sai ensivaikutelman, että se piti yhä päätään pystyssä ja katseli latvustoon. Asento oli luonnoton, mutta muistutti erehdyttävästi tilannetta, että suurikokoinen olento metsän kätköistä saattaisi ponnahtaa romahduksestaan tai hetken levostaan pystyyn, ja juosta karkuun, tai päin. Se hengitti yhä, mutta hengitys oli lyhyttä ja nykivää. Otus kiskaisi kylmää syysilmaa sisään, ja höyrysi sen sitten verta kuplien sieraimistaan ulos. Sen ulkona roikkuva kieli oli sinertävä. Lähes violetti. Oli äärimmäisen kirkas ja kaunis ilma, joten värit vahvensivat toisiaan ja ääriviivoilla oli selvät rajat. Mikään ei sekoittunut toiseensa, vaan kaikki tanssi yksin kaikessa irrallisessa loistossaan. Kävelin hirven vierelle ja katselin sitä silmiin. Ne olivat suuret ja kauniit silmät, mutta kauhusta seljällään. Kosteat, suunnattoman kirkkaat ja sileät, syvät silmät elämän pimeys sisällään. Sietämättömän kauniit.

Koska olen ollut koko ikäni kahdeksas veli seitsemän veljeksen sarjassa, niin minun osani on ollut varsin miesmäinen. Äitini kuolema oli järkyttävin isku, mitä muistan.
Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, että tulisin perimään hänen paikkansa. Siinä missä ennen putsasin rihloja, niin nyt putsasin uunia. Siinä missä ennen tuijotin silmää räpäyttämättä kiväärin kiikariin, niin nyt tuijotin keittiön ikkunasta ulos hauraaseen sateeseen.

Yhdessä yössä minut romutettiin, nyljettiin ja heitettiin pakkaseen. Katseeni uhkasi sammua.

(hirn)

38

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknodonna

Ei.

Meille ei ilmestynyt Maaseudun Tulevaisuutta, vaan Aku Ankka.

Nyt mulle taitaa ilmestyä aika paljon lehtiä, joista suurin osa on pelkkää naisrekvisiittaa ja erilaisia naiseuden vahvennusjulkaisuja.

Eli pelkkää paskaa. Noin pääpiirteittäin.

(hirn)

• Teknodonna

Tekstiin on intuitiivisesti ujutettu eräs kaunis sana, jonka kuulin toissapäivänä.

"Seljällään"

Voisin äänestää sen henkilökohtaisen sanakarusellini kärkeen, sillä siinä on käsittääkseni mukana järven selkä, makoilu ja erittäin upea ilmiasu, lähes lyyrinen ja lisäksi vielä niin, että se on lähes täynnä ääkkösiä.

(hihitystä)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Tekstiin on intuitiivisesti ujutettu eräs kaunis sana, jonka kuulin toissapäivänä.

"Seljällään"

Voisin äänestää sen henkilökohtaisen sanakarusellini kärkeen, sillä siinä on käsittääkseni mukana järven selkä, makoilu ja erittäin upea ilmiasu, lähes lyyrinen ja lisäksi vielä niin, että se on lähes täynnä ääkkösiä.

(hihitystä)

Citygirl

Aihe on suunnattoman ohut, joten siitä on vaikea kirjoittaa. Oikeastaan kaupunkilaisnaisen konsepti kaikessa lyhykäisyydessään käsittää erilaisia muotoseikkoja, sekä sellaisten ylläpitämiseen tarvittavia tuotteita ja palveluja. Lisäksi on koulutusaspekti, palkkaluokka ja perinteiset asiat, kuten hybridiautot ja loputon juhliminen.

Kaikkea voi juhlia, mutta ihan millä tahansa ei enää voi ajaa.

Kuvitellaan tilanne, että sinkkunaiset viihtyvät erinomaisesti keskenään. Sinkkunaiset keskustelevat keskenään, syövät keskenään ja matkustelevat keskenään. Useimmat heistä ovat jopa samalla alalla, joten tematiikka supistuu edelleen. Lisäksi on suljettuja ryhmiä, joissa voi keskustella asioista myös sellaisten sinkkunaisten kanssa, jotka eivät asu enää Suomessa, tai eivät muuten vain ole mukana fyysisessä matrikkelissa, tai ilon stroboilevan polveilevassa pimeydessä, vaan toimittavat tätä samaa virkaa toisaalla.

On suunnitelmia, hyviä ja huonoja, ja näistä keskustellaan ja näitä puidaan. Sitten mennään taas vähän matolle juoksemaan, koska ulkona ei ole mitään, ja yksityisalueet pysyvät puhtaina häiriöistä.

Ei tällaisesta voi luopua. Ei tällaisesta luopumisessa ole mitään järkeä, koska tässä ei oikeastaan edes tapahdu mitään, eikä siinä siten ole mitään kommentoitavaa. Citysinkun peruspuheenaihe on traumatiikka, eli menneisyys.

Ei juttua... jos ei ole juttua.

(naurua)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Citygirl

Aihe on suunnattoman ohut, joten siitä on vaikea kirjoittaa. Oikeastaan kaupunkilaisnaisen konsepti kaikessa lyhykäisyydessään käsittää erilaisia muotoseikkoja, sekä sellaisten ylläpitämiseen tarvittavia tuotteita ja palveluja. Lisäksi on koulutusaspekti, palkkaluokka ja perinteiset asiat, kuten hybridiautot ja loputon juhliminen.

Kaikkea voi juhlia, mutta ihan millä tahansa ei enää voi ajaa.

Kuvitellaan tilanne, että sinkkunaiset viihtyvät erinomaisesti keskenään. Sinkkunaiset keskustelevat keskenään, syövät keskenään ja matkustelevat keskenään. Useimmat heistä ovat jopa samalla alalla, joten tematiikka supistuu edelleen. Lisäksi on suljettuja ryhmiä, joissa voi keskustella asioista myös sellaisten sinkkunaisten kanssa, jotka eivät asu enää Suomessa, tai eivät muuten vain ole mukana fyysisessä matrikkelissa, tai ilon stroboilevan polveilevassa pimeydessä, vaan toimittavat tätä samaa virkaa toisaalla.

On suunnitelmia, hyviä ja huonoja, ja näistä keskustellaan ja näitä puidaan. Sitten mennään taas vähän matolle juoksemaan, koska ulkona ei ole mitään, ja yksityisalueet pysyvät puhtaina häiriöistä.

Ei tällaisesta voi luopua. Ei tällaisesta luopumisessa ole mitään järkeä, koska tässä ei oikeastaan edes tapahdu mitään, eikä siinä siten ole mitään kommentoitavaa. Citysinkun peruspuheenaihe on traumatiikka, eli menneisyys.

Ei juttua... jos ei ole juttua.

(naurua)

Henkilökohtainen mielipidé

Kaltaiseni puhtaaksi viljellyn toimettomuusihmisen tila on eräänlainen päättötyö. Tarkoitan tällä sitä, että tie ei jatku tästä eteenpäin, vaan päättyy tähän maisemapaikalle katselemaan maailmaa kuin menneisyyttä. Voin sormella osoitella tuonne ja tuonne, kertoa stoorin tuolta ja tuolta, valitella viinilasin äärellä sitä, että heteronaiset ovat aina olleet kimpussani, koska eivät ole ymmärtäneet minua.

Kuulostaa aika lattealta, sekä klassiselta.

Viimeisin asia maailmassa, joka on perusnaiselle jonkinlainen uhka, olen minä.

Minä olen naisen vapahtaja.

(reps)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Henkilökohtainen mielipidé

Kaltaiseni puhtaaksi viljellyn toimettomuusihmisen tila on eräänlainen päättötyö. Tarkoitan tällä sitä, että tie ei jatku tästä eteenpäin, vaan päättyy tähän maisemapaikalle katselemaan maailmaa kuin menneisyyttä. Voin sormella osoitella tuonne ja tuonne, kertoa stoorin tuolta ja tuolta, valitella viinilasin äärellä sitä, että heteronaiset ovat aina olleet kimpussani, koska eivät ole ymmärtäneet minua.

Kuulostaa aika lattealta, sekä klassiselta.

Viimeisin asia maailmassa, joka on perusnaiselle jonkinlainen uhka, olen minä.

Minä olen naisen vapahtaja.

(reps)

Kissan viemää

Emäntäni istuu valkoisessa korituolissa ja kirjoittaa. Ääni on ärsyttävä, sillä se ei tarkoita minulle mitään. Lisäksi kirjoittaminen tuollaisessa asennossa näyttää olevan hankalaa. Ensinnäkin jalat on kerätty kasaan jonnekin aamutakin alle, jonka liepeet ja laskokset heijastelevat päivänvalossa helmiäisenä, josta minulle tulee mieleen ruoka, jota en ole vielä saanut, ja lisäksi hänen hiuksensa ovat valtoimenaan auki, joten ne roikkuvat kasvoilla. Näyttää aivan siltä, että hän kirjoittaa silmät kiinni. En ymmärrä apinoita. Oli pidettävä silmiä auki, vaikka nukkui. Oli nähtävä luomien läpi. En uskonut emäntäni pystyvän tähän, koska hän ei ollut kissa, vaikka itseään piti sellaisena, valkoisena kissana. Tämä oli luultavasti hänen hyvä puolensa, tai sellainen, jollaista hän mielellään esitti. Tuollainen luonnonkihara sormilumous. Itsestään lumoutunut rumilus.

Aivan toinen juttu on emäntäni kissanhoitaja, eli minun hoitajani. Ensinnäkään en tarvitse mitään hoitajaa, sillä löydän varsin mainiosti nukkumaan, ja osaan herätä oikeaan aikaan syömään. Mistään tarpeitteni tekemisestä en ala puhumaan, vaan tyydyn tarkkailemaan kadun vilinää tällaiset asiat toimitettuani. Kissanhoitaja on paha ihminen, eli paha apina. Pahan tästä apinasta tekee tietoisuus siitä, että hän todella on kissa. Kissanhoitaja on kuin pimeys itse. Valot sammuvat eteisestä, kun ne kääntää päälle. Hän ymmärtää minua ja kissanajatuksiani, tilannetta. Hän on yönäkijä. Kissat eivät pidä toisistaan kuin äärimmäisissä tapauksissa. Ja minulle on muodostunut hänestä kissakuva, joka vastaa omaa minäkuvaani. Olemme jollain tasolla ystävystyneet. Saatamme jopa viihtyä samassa huoneessa häiriintymättä toisistamme. Reviirimme ovat limittyneet.

Mou

(hirn)

• marttilutherking
        Teknodonna kirjoitti:

"Seljällään"

(hihitystä)

Seljällään tarkoittaa lähetyssaarnaaja asentoa.

• Oliko libretisti Alexandre-Vincent Pineux-Duval mielestäsi individualisti vai opportunisti? Itselläni ei ole asiasta oikein selkeää mielikuvaa.

• Así que qué mierda era tanto?!

• Teknodonna
        modelli kirjoitti:

Así que qué mierda era tanto?!

Ajatellaanpa nyt hetki tuota sinun kysymystäsi.

Oletetaan, että olisin jossain tv:n kirjallisuusohjelmassa vastaamassa tähän kysymykseen (Siis tähän edelliseen).

Keskustelu olisi sujuvasti rönsyillyt siihen, ja minulta odotettaisiin vastausta.

Mitä minä tekisin?

(hirn)

• Teknodonna kirjoitti:

Ajatellaanpa nyt hetki tuota sinun kysymystäsi.

Oletetaan, että olisin jossain tv:n kirjallisuusohjelmassa vastaamassa tähän kysymykseen (Siis tähän edelliseen).

Keskustelu olisi sujuvasti rönsyillyt siihen, ja minulta odotettaisiin vastausta.

Mitä minä tekisin?

(hirn)

Punainen mies, puinen turkki, pani miehet mieltä vaille, naisilta naurun lopetti?

• Teknodonna
        modelli kirjoitti:

Punainen mies, puinen turkki, pani miehet mieltä vaille, naisilta naurun lopetti?

Mjoo

Mä veisin tämän estradille johonkin kämyseen tienvarsikuppilaan.

Seuraavasta tulee mieleen ihan palstameininki.

(naurua)

https://www.youtube.com/watch?v=fVFlipgTLDo

• Teknodonna
        modelli kirjoitti:

En tajua sanaakaan sinun kirjoituksistasi, joten on mahdoton vastata mihinkään viestiisi. Ihan uganda!

https://youtu.be/EAW75VnUj5E

Mjoo

Kyllä mä olen huomannut että meillä ei ole juuri mitään yhteistä tässä elämässä.

Ehkä seuraavassa?

(naurua)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Mjoo

Kyllä mä olen huomannut että meillä ei ole juuri mitään yhteistä tässä elämässä.

Ehkä seuraavassa?

(naurua)

Oikeastaan mun pitäs kirjoittaa kauniin naisen tarina, joka on jotenkin ruma ja mielenvikainen.

Mitenköhän pitkä sen pitäisi olla?

(naurua)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Oikeastaan mun pitäs kirjoittaa kauniin naisen tarina, joka on jotenkin ruma ja mielenvikainen.

Mitenköhän pitkä sen pitäisi olla?

(naurua)

Mistähän pirusta saisi siihen matskua?

Ei ilman pohjatöitä kirjoita mitään.

(perhana)

• Teknodonna kirjoitti:

Mistähän pirusta saisi siihen matskua?

Ei ilman pohjatöitä kirjoita mitään.

(perhana)

Selvitä itsellesi ensin oma henkinen ja fyysinen identiteetti. Sillä nimenomaan on merkitystä!! Jos joku esittää toista tai on aikaisemmin esittänyt eri sukupuolta mitä itse on, niin sen kaikki sanomiset on irrelevanttia. Saat varmasti matskua itsestäsi ihan tarpeeksi, niin kuin tähänkin saakka.

• Teknodonna
        modelli kirjoitti:

Selvitä itsellesi ensin oma henkinen ja fyysinen identiteetti. Sillä nimenomaan on merkitystä!! Jos joku esittää toista tai on aikaisemmin esittänyt eri sukupuolta mitä itse on, niin sen kaikki sanomiset on irrelevanttia. Saat varmasti matskua itsestäsi ihan tarpeeksi, niin kuin tähänkin saakka.

Oikeastaan tässä sun kommentissa ollaan asian ytimessä.

Ydinalueella.

Keskustelukulttuurin ytimenä ollaan perinteisesti pidetty keskustelua. Modernissa keskustelukulttuurissa näin ei ole. Keskustelukulttuurin ydin on keskustelija.

😀

Tää on ihan hypeä.

• Teknodonna kirjoitti:

Oikeastaan tässä sun kommentissa ollaan asian ytimessä.

Ydinalueella.

Keskustelukulttuurin ytimenä ollaan perinteisesti pidetty keskustelua. Modernissa keskustelukulttuurissa näin ei ole. Keskustelukulttuurin ydin on keskustelija.

😀

Tää on ihan hypeä.

Oonko teknis maininnut, ettähaöuun ihan just saman lääkityksen kun sulla??

No nyt oon...

• Teknodonna
        Dissident kirjoitti:

Oonko teknis maininnut, ettähaöuun ihan just saman lääkityksen kun sulla??

No nyt oon...

Join vain yhden valkkarin, loppu meni ihan muissa asioissa.

Buranaa vetelen joskus kaupallisista syistä.

👍😀

• Teknodonna kirjoitti:

👍😀

Valkkaria ja buranaa... okei... no ei paha, ei paha...

• Teknodonna kirjoitti:

👍😀

.. Miksi vefät Särkylääkkeitä?.. Jos saan tiedustella.. Utelias, kun olen.. ;D

• Teknodonna
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Miksi vefät Särkylääkkeitä?.. Jos saan tiedustella.. Utelias, kun olen.. ;D

Mjaa

No osaksi siksi, että teen niin paljon pilkkuvirheitä, että fyysisesti koskee.

Toiseksi siksi, että virheen ymmärtäminen on osa kokonaiseuforiaa.

👍😀

• Teknodonna kirjoitti:

Mjaa

No osaksi siksi, että teen niin paljon pilkkuvirheitä, että fyysisesti koskee.

Toiseksi siksi, että virheen ymmärtäminen on osa kokonaiseuforiaa.

👍😀

.. Mihin koskee?.. Niihinkin voi Addiktoitua.. Ja varmaan ne voi aiheuttaa sitä myötä myös fyysistä "kipua(kin)".. Tutkimuksissa on todettu niiden vaikuttavan myös Psyykkeeseen.. ;P

.. Mut joo.. Ei kannata ainakaan "turhaan" popsia niitä(kään) liikaa.. ;P

• Teknodonna

.. Mihin koskee?.. Niihinkin voi Addiktoitua.. Ja varmaan ne voi aiheuttaa sitä myötä myös fyysistä "kipua(kin)".. Tutkimuksissa on todettu niiden vaikuttavan myös Psyykkeeseen.. ;P

.. Mut joo.. Ei kannata ainakaan "turhaan" popsia niitä(kään) liikaa.. ;P

Mun mielestä mä en vedä Buranaa siksi, että samaa ibua saa kolmanneshintaan ihan samalta hyllyltä.

Elämä on tiedostamista ja pahvilaatikoita, joilla on mielikuvituksellisen latinallinen nimi.

Kaikki pitää nimetä, lokeroida ja askultoida.

😀👌

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Mun mielestä mä en vedä Buranaa siksi, että samaa ibua saa kolmanneshintaan ihan samalta hyllyltä.

Elämä on tiedostamista ja pahvilaatikoita, joilla on mielikuvituksellisen latinallinen nimi.

😀👌

Siis auskultoida.

(Noin selvennykseksi)

😀

• Teknodonna kirjoitti:

😀👌

.. Noh, en mä näin uskonutkaan.. Mutta niitäkin on jotka vetää niitä ihan turhaan.. Ja jos ei turhaan, niin ainakin ihan liikaa.. ;P

• Teknodonna

.. Noh, en mä näin uskonutkaan.. Mutta niitäkin on jotka vetää niitä ihan turhaan.. Ja jos ei turhaan, niin ainakin ihan liikaa.. ;P

Mä syyttäisin markkinointikoneistoa.

Ihminen on vierotettu kivusta.

Taas kaupallisella puolella, jossa markkinointikoneiston oikeasti pitäisi toimia, niin kipu on yleishyödyllistetty.

Eli ibuprofeiinipaketin ostajalle jää vain kysymys siitä, että onko kipu todellista vai ei.

😀

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Taas kaupallisella puolella, jossa markkinointikoneiston oikeasti pitäisi toimia, niin kipu on yleishyödyllistetty.

Eli ibuprofeiinipaketin ostajalle jää vain kysymys siitä, että onko kipu todellista vai ei.

😀

Tai onko kipu eräänlainen optio.

(Naurua)

😀

• Teknodonna kirjoitti:

😀

.. Joo MarkkinointiKoneisto on kyllä ihan Persiistä.. Ainakin tämä nykyisin TalousUskonnon Versio.. Oikkee MaailmanTuhoaja Nr1.. ;P

.. Ja kyllä noille Ibuillekin käyttötarkoituksensa on, mitkä ei liity edes kipuun.. Joku lääkäri mua joskus siitä Ripitti, kun en "tajunnut", että ne oli ihan syystä määrätty.. ;D

• Teknodonna

.. Joo MarkkinointiKoneisto on kyllä ihan Persiistä.. Ainakin tämä nykyisin TalousUskonnon Versio.. Oikkee MaailmanTuhoaja Nr1.. ;P

.. Ja kyllä noille Ibuillekin käyttötarkoituksensa on, mitkä ei liity edes kipuun.. Joku lääkäri mua joskus siitä Ripitti, kun en "tajunnut", että ne oli ihan syystä määrätty.. ;D

Mjoo

Siis Burana on tuotemerkki, jonka sisältö vastaa täysin päänsärkyyn (brändiltään).

Oikeasti ne kaikki tulevat ihan samasta putkesta, ja futaavat samalla konseptilla.

👍

• Teknodonna kirjoitti:

Mjoo

Siis Burana on tuotemerkki, jonka sisältö vastaa täysin päänsärkyyn (brändiltään).

Oikeasti ne kaikki tulevat ihan samasta putkesta, ja futaavat samalla konseptilla.

👍

.. Noh, jotkut varmaan jostain syystä mieltävät tuon PäänSärkyyn.. Itse olin mieltänyt sen ihan vain Särky- Ja/tai KipuTiloihin.. Mut joo.. Onhan niillä oma tarkoituksensa myös TulehdusTilojen Hoidossa, jota en ollut ottanut (tarpeeksi hyvin.. KuuleMa.. ;D) huomioon.. ;P

.. Ja vielä Toistona.. NeoKapitalismin TalousUskonto on Persiistä.. ;D.. Muka "Tiedettä".. Siinä yksi Oiva EsimerkkiErkki siitä, miten Ihmisiä Höynäytetään.. ;D.. Tämä nyt ei niin liity itse asiaan, mutta musta on vaan mukava käyttää tämä(kin) "muistutus/purkautumis" mahdollisuus hyväkseni.. ;P

• PASKAANUONÄRHET

luin sinut.enmuita.olet.sanosin.psykopaatti.ja hakekoo läheises sinut hoitoo.olet nyt varmaa rauhottunut.soita åiteelle.ja heti.ja jos paskaa laulat oot niinsanotusti iha täys psykopaatti.jos nuita lauluja laulat.eiköhä jokaikinen metsästysseura IRTI SINUT SANO-JONNIJOUTAVAPASKA.!!!!!ELÄ ESITTÄKKÖ MILLONKAA HUMALASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Q

• Teknodonna

Siis join vain yhden valkkarin, ja siitäkin on n. 5 tuntia.

Ehkä kuusi.

👍😀

• mekmäänaimaan

uskopoi kävin kyselemää metäomistajia tuntoo ku naisena omista.vellihousut myy ku oo rahaapulas.myykää perkeleet.ei muul tämmö kummosii.tana.jätkät.löi.kusipäät.

• mistäsuuttu

joo saa tuo ihmine ollakki humalassa.mut mistä se suuttu.

• kaikkiihaväärin

joo.ihan selvää lespojen hakupalsta.ja siinä ei mitään väärää.sori en vaan kuulutänne.

• martinlutherking

Kuten jo aiemmin mainitsin seljällään tarkoittaa lähetyssaarnaaja asentoa.

• Teknodonna

Mulle se taas tarkoittaa kalastuslupaa.

Eli jos joku taho tai instanssi yrittää evätä tämän lakisääteisen luvan minulta, niin (periaatteessa) eliminoin uhan, koska minulla on siihen sekä oikeus että keinot.

👍😀

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      131
      2901
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      254
      2550
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1678
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      191
      1585
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1532
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      80
      1195
    7. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      1171
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      43
      1165
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1012
    10. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      295
      995
    Aihe