Etsikää e n n e n k a i k k e aJumalan valtakuntaa

tietääkö.joku

Jeesus sanoi: Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan.

Minua ihmetyttää, miksi itseään kristittyinä pitävät ihmiset tälläkin palstalla etsivät Raamatusta vain käskyjä ja kieltoja.
Onko Jumalan tahto heille vain käskyjä ja kieltoja vai eikö haluta tietää Jumalan tahtoa ja tuntea Jumalaa? Vai onko se laiskuutta ja menoa siitä mistä aita on matalin, että voi pitää itseään kristittynä?

48

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea sanoa...

• Kfkfkf

Tutki itseäsi sitten tarkemmin.
        Sinähän usein puhut juuri niin, että vain selvät kiellot ja käskyt tulee noteerata. Kaikki muu on tulkintaa.

• Kfkfkf kirjoitti:

Tutki itseäsi sitten tarkemmin.
        Sinähän usein puhut juuri niin, että vain selvät kiellot ja käskyt tulee noteerata. Kaikki muu on tulkintaa.

No nyt sinä taidat tulkita minua pikkuisen pieleen...aika paljon itse asiassa...

• Eerikatässämoi kirjoitti:

No nyt sinä taidat tulkita minua pikkuisen pieleen...aika paljon itse asiassa...

Kyllä se ihan totuus on 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Kyllä se ihan totuus on 😉

Ai anteeksi, unohdin kokonaan, ettuin minä itse 😬😲

Me sanoimme totuuden sinun puolestasi 😂😂😂

...Siis unohdin kokonaan, että sinä tiedät ajatukseni paremmin kuin itse tiedän....

• tietääkö.joku
        Eerikatässämoi kirjoitti:

No, yritä sitten vastata aloituksen kysymyksiini.

• usko.vainen kirjoitti:

Näinhän se täällä menee, tosin en tiedä ketkä me... 😱😨😠😶😨

• TyhjääJaTylsää
        usko.vainen kirjoitti:

Taitaa olla siellä Aa:n syysjuhlassa todella tylsää, kun mielummin lirkuttelet Eerikatässämoin kanssa.

• TyhjääJaTylsää kirjoitti:

Taitaa olla siellä Aa:n syysjuhlassa todella tylsää, kun mielummin lirkuttelet Eerikatässämoin kanssa.

En ole syysjuhlassa. Anteeksi, etten tiedottanut sinulle missä olen 😱

Näinhän se täällä menee, tosin en tiedä ketkä me... 😱😨😠😶😨

Minä ja Kfkfkf vastasithan hänellekin. Sakkaako lähimuisti vai näkö vai molemmat 😳.

• TyhjääJaTylsää
        usko.vainen kirjoitti:

En ole syysjuhlassa. Anteeksi, etten tiedottanut sinulle missä olen 😱

Kovasti olit sinne menossa ja yritit muitakin houkutella mukaan. Ymmärrän, kiinnostavampia sinulle ovat tämä palsta ja Eerikatässämoi kuin joku Aa:n pystyynkuollut juhla.

Kovasti olit sinne menossa ja yritit muitakin houkutella mukaan. Ymmärrän, kiinnostavampia sinulle ovat tämä palsta ja Eerikatässämoi kuin joku Aa:n pystyynkuollut juhla.

Niin olin. Mutta enpä sitten päässytkään. Toivottavasti Pe.ku on paikanpäällä 😂
        Kiinnostukseni elävään ja toimivaan Aa-yhdistukseen ei ole hiipunut joten toit olla aivan huoletta ja jäsen olen edelleenkin ja olen jatkossakin😉

• TyhjääJaTylsää
        usko.vainen kirjoitti:

Niin olin. Mutta enpä sitten päässytkään. Toivottavasti Pe.ku on paikanpäällä 😂
        Kiinnostukseni elävään ja toimivaan Aa-yhdistukseen ei ole hiipunut joten toit olla aivan huoletta ja jäsen olen edelleenkin ja olen jatkossakin😉

Niin, et päässyt koska tällä palstalla notkuminen ja Eerikatässämoin kanssa lirkuttelu on sinulle tärkeämpää. Koska on häät?

Niin, et päässyt koska tällä palstalla notkuminen ja Eerikatässämoin kanssa lirkuttelu on sinulle tärkeämpää. Koska on häät?

Pitäisikö minun alkaa sinulle selittää esteitäni 😂😂😂
        Olen varattu eikä mainitsemassasi henkilössä ole mitään mitä riesakseni muutenkaan ottaisin 😉

• Voi sinua, olet lukenut liikaa Harlekiinikirjoja 😂
        Evita on muuten yksi eniten arvostamiani kirjoittajia tällä palstalla ja olen hänelle kyllä kommentoinut. Hän ei koskaan kiemurtele ja jankuta.

• TyhjääJaTylsää
        usko.vainen kirjoitti:

Voi sinua, olet lukenut liikaa Harlekiinikirjoja 😂
        Evita on muuten yksi eniten arvostamiani kirjoittajia tällä palstalla ja olen hänelle kyllä kommentoinut. Hän ei koskaan kiemurtele ja jankuta.

Vau, luet harlekiinikirjoja, en olisi uskonut.
        Olet toki kommentoinut Evitalle, mutta tätä Eerikaa seuraat.

Vau, luet harlekiinikirjoja, en olisi uskonut.
        Olet toki kommentoinut Evitalle, mutta tätä Eerikaa seuraat.

En minä ole s i n ä vaikka niin luuletkin 🤗
        Sinä,tunnut seuraavan minua eri nikeilläsi, mitä haluat minusta 😳.

• Ja mikä on Jumalan vanhurskas tahto? Hän on sen sanassaan ilmoittanut, toki se sisältää paljon käskyjä ja kieltoja. Mitä vikaa on käskyissä ja kielloissa? Saatanan valhe on tänään sama kuin paratiisissakin, onko Jumala todella sanonut, että meidän on noudatettava kaikkia käskyjä ja kieltoja?

• Ei kukaan ole sanonut, etteivätkö käskyt ja kiellot olisi tärkeitä niitä ei vain ole jokaiseen asiaan muutta niihin löytyy vastaus muuten Raamatusta.
        Raamattu on Jumalan rakkauskirje ihmisille. Mikä rakkauskirje pitää sisällään vain kirjoittajan käskyjä ja kieltoja rakastelulleen?

Jos haluaa tietää Jumalan tahdon pitää lukea Raamattua kokonaan eikä vain käskyjä ja kieltoja 🤗

• IlmaistaMANNAA
        usko.vainen kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonut, etteivätkö käskyt ja kiellot olisi tärkeitä niitä ei vain ole jokaiseen asiaan muutta niihin löytyy vastaus muuten Raamatusta.
        Raamattu on Jumalan rakkauskirje ihmisille. Mikä rakkauskirje pitää sisällään vain kirjoittajan käskyjä ja kieltoja rakastelulleen?

Jos haluaa tietää Jumalan tahdon pitää lukea Raamattua kokonaan eikä vain käskyjä ja kieltoja 🤗

Lisäksi, pysy erossa kaikista järjestäytyneistä rahojen keräämisestä kiinnostuneista uskonnollisista järjestöistä, koska Raamatun ohjeet ovat ILMAISIA jokaiselle joka niitä halajaa.

• IlmaistaMANNAA kirjoitti:

Lisäksi, pysy erossa kaikista järjestäytyneistä rahojen keräämisestä kiinnostuneista uskonnollisista järjestöistä, koska Raamatun ohjeet ovat ILMAISIA jokaiselle joka niitä halajaa.

En todellakaan pysy. Ihan samalla tavalla kuin Paavalikin keräsi ja antoi seurakunnalle rahaa teen minäkin 🤗

• Mutta Jeesus sanoi, että pelkkä Jumalan valtakunnan ja Jumalan tahdon etsiminen riittää. Ei tarvitse mitään löytää.

"Rakkauskirje ihmisille"-hauskaa! Jumalajan ei puhu paksussa Raamatussa mitään rakkaudesta muuta kuin että häntä itseään pitää rakastaa.

• torre12 kirjoitti:

Mutta Jeesus sanoi, että pelkkä Jumalan valtakunnan ja Jumalan tahdon etsiminen riittää. Ei tarvitse mitään löytää.

"Rakkauskirje ihmisille"-hauskaa! Jumalajan ei puhu paksussa Raamatussa mitään rakkaudesta muuta kuin että häntä itseään pitää rakastaa.

Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee. Jeesus ei sanonut, että pelkkä etsiminen riittää. Hän käski seurata itseään. Kaikille seuraajille hän opetti, mitä seuraaminen tarkoittaa, mm. että meidän tulee noudattaa Jumalan pyhää lakia.

• torre11
        Kristitty.net kirjoitti:

Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee. Jeesus ei sanonut, että pelkkä etsiminen riittää. Hän käski seurata itseään. Kaikille seuraajille hän opetti, mitä seuraaminen tarkoittaa, mm. että meidän tulee noudattaa Jumalan pyhää lakia.

"Etsikää"- hän sanoo. Jossain muualla ehkä pitää löytääkin.

Mene äläkä enää syntiä tee- ja juuri hetki sitä ennen naisen syyttäjät kokivat kaikki olevansa syntisiä. Heitähän Jeesus ei kehoittanut synnittömiksi; riitti kun ei ollut tuomiohenkinen.

Jeesusta ei voi "seurata" muulla tavalla kun tehdä kuten hän teki ja toimi. Muuten seuraa vain itseään. Sinä enkä minä voi millään tavalla "noudattaa Jumalan pyhää lakia- mennään muuten aivan mahdottomiin tilanteisiin.

• " Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan."

Mitä tämä sinulle tietääkö.joku merkitsee?

• jankunjankun

Älä kysele vaan vastaa!

• Älä käännä kysymystä vaan yritä itse vastata!

• Pomot paikalla...eikä kumpikaan vastannut aloitukseen. Sovitaanko, että olen jo iso tyttö ja osaan ihan itse toimia siten kuin viisaimmaksi näen?

• älä.naurata
        EvLut kirjoitti:

Älä käännä kysymystä vaan yritä itse vastata!

Eerikako vastaisi johonkin, kunhan sörssää ;););)

Pomot paikalla...eikä kumpikaan vastannut aloitukseen. Sovitaanko, että olen jo iso tyttö ja osaan ihan itse toimia siten kuin viisaimmaksi näen?

Ikä ja koko ei kerro mitään viisaudesta 🤗

Pomot paikalla...eikä kumpikaan vastannut aloitukseen. Sovitaanko, että olen jo iso tyttö ja osaan ihan itse toimia siten kuin viisaimmaksi näen?

Sovitaan vaan. Tai voithan sinä aina "loukkaantua" ja poistua paikalta nokka pystyssä jos sinun kanssa ollaan jostain eri mieltä.

• EvLut kirjoitti:

Sovitaan vaan. Tai voithan sinä aina "loukkaantua" ja poistua paikalta nokka pystyssä jos sinun kanssa ollaan jostain eri mieltä.

Ilkeys on katoamaton luonnonvara...se kasvaa ja kukoistaa...

Ilkeys on katoamaton luonnonvara...se kasvaa ja kukoistaa...

Olet aivan oikeassa, se todella realisoituu sinussa.

Olisiko aika vihdoin katsoa sinne omaan sisimpään ja arvioida tilannetta?

• Tässä nyt veljet ? näemmä etsivät ensin sitä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskasta tahtoaan. Katson oppiakseni...🤓👁👀

• EvLut kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, se todella realisoituu sinussa.

Olisiko aika vihdoin katsoa sinne omaan sisimpään ja arvioida tilannetta?

Olisi, olen typerä, kun annan mahdollisuuden sinun esitellä typerää käytöstäsi ja suostun vastaamaan sinulle, vaikka olet erittäin asiaton.

• EvLut kirjoitti:

Jaakobin kirjeessä sanotaan: Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

• VältäHEITÄ

Jokainen järjestö mainostaa itseään, "Minä olen se, ja AIKA on lähellä", vältä heitä.

• mitä.luulet.tuttiritari
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Jaakobin kirjeessä sanotaan: Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Miksiköhän Eerika ei ole tuota kohtaa lukenut?

• missä.se.viisautesi
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Sinä olet pelkkä hölöttäjä!

• Hyviä kysymyksiä sinulla.

"Minua ihmetyttää, miksi itseään kristittyinä pitävät ihmiset tälläkin palstalla etsivät Raamatusta vain käskyjä ja kieltoja."

Näitä keskusteluja kun lukee niin tuntuu tosiaan siltä, että usko on pääasiassa käskyjä, kieltoja ja rajoituksia. Pitäisi varmaan tehdä itse toisenlaisia aloituksia, mutta en ole saanut aikaiseksi. Usein aloituksen aiheesta riippumatta keskustelu kääntyy niihin kieltoihin.

"Onko Jumalan tahto heille vain käskyjä ja kieltoja vai eikö haluta tietää Jumalan tahtoa ja tuntea Jumalaa? Vai onko se laiskuutta ja menoa siitä mistä aita on matalin, että voi pitää itseään kristittynä?"

Täällä on varmaan helpompi puhua niistä käskyistä ja kielloista, koska siinä voi päteä paremmin ja tuntea itsensä hurskaaksi.

Nytkin kun katson aloittamaasi ketjua, niin moniko on sinulle vastannut? Näyttää paremminkin siltä, että (ainakin) kaksi hurskasta on taas yhden naisen kimpussa. Tosi miehekästä ja kristillistä toimintaa.

• AamenjaPISTE

Mitenkä joku voi edes ilmaista jossakin olevan "Kristillisyyttä" ? Yhdelläkään koulevaisella ei ole totuutta hallussaan, koska se vaatisi taivaallisen hallituksen myöntävää lausuntoa . Jeesuksen KASTE oli siitä esimerkkinä. Taivaasta kuului ääni, tämä on minun poikani ,johon minä olen mieltynyt. Se riitti kuulijoille todistukseksi. Leipäpapeilla ei ole mitään yhtäläisyyttä taivaalliseen hallitukseen, PISTE. He ovat SEMINAARINSA tulos. AAMEN.

• totisesri
        AamenjaPISTE kirjoitti:

Mitenkä joku voi edes ilmaista jossakin olevan "Kristillisyyttä" ? Yhdelläkään koulevaisella ei ole totuutta hallussaan, koska se vaatisi taivaallisen hallituksen myöntävää lausuntoa . Jeesuksen KASTE oli siitä esimerkkinä. Taivaasta kuului ääni, tämä on minun poikani ,johon minä olen mieltynyt. Se riitti kuulijoille todistukseksi. Leipäpapeilla ei ole mitään yhtäläisyyttä taivaalliseen hallitukseen, PISTE. He ovat SEMINAARINSA tulos. AAMEN.

Aamen!

• Kiitos hyvästä aloituksesta. Mielenkiintoinen ja tärkeä aihe on tämä Jumalan valtakunnan etsiminen. Jeesus itse oli varmaankin löytänyt Jumalan valtakunnan. Se ei kuitenkaan estänyt häntä nostamasta esille Vanhasta Testamentista monia kieltoja ja käskyjä. Me uskovaiset emme tietenkään aina ole yhtä täydellisiä, mutta jos käskyjen ja kieltojen julistamiselle asetetaan täydellisyys ehdoksi, silloin kukaan uskovainen ei koskaan sanoisi mistään mitään. Paitsi ehkä julistaisi evankeliumia. Siis sitä että Jeesus voi antaa kaikki synnit anteeksi. Ja jos sitten joku kysyisi, mitä nämä synnit ovat, uskovaisen pitäisi vaieta, koska hän ei saisi puhua kielloista ja käskyistä.

Se olisi juuri sitä lälly-liberalismia, jota minä vastustan!

Joskus kun tulee tälläisiä aloituksia, tulee mieleen, että kysymys ei ole täysin vilpitön, vaan halutaan vain antaa jokin peruste miksi uskovaisten ihmisten pitäisi vaieta jostain asiasta. Syyksi kelpaa myös tuomitsemisen välttäminen, väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä ja se että vain Jumala näkee toisen ihmisen sydämeen. Ihan hyviä ajatuksia, mutta jos tarkoitus on vain vaientaa uskovaiset, se on pikkuisen hassua. Varsinkin kun keskustellaan kristinuskosta ja luterilaisuudesta.

Missä näistä asioista sitten saa puhua, kielloista ja käskyistäkin, jos ei täällä? :)

• Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.

• Kuinka lähellä se valtakunta tarkalleen ottaen nyt on?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4638
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3562
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3149
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      198
      1977
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      32
      1809
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1793
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      25
      1769
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1704
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18
      1611
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19