Tämän siitä saa kun ei tiedä mistään mitään: uusi kiiltävä koneeni hyytyy kun käytän AfterEffectsiä. Spekseissä suositeltiin tuplaprossukonetta, mutta minä tuumasin että ehkäpä yksi hyvä riittäisi (AMD Athlon 64 3000).
Kyse ei sentään ole täydellisestä kaatumisesta, hyhmästä vain, mutta tyhmänä ajattelin että eiväthän nuo prosessorit niin kalliita ole, ostanpa toisen samanmoisen!
Joo.
Emolevyssä ei ole kahta prosessoripaikkaa, AMD:n prosessoreista valtaosaa ei suositella tuplaprossykäyttöön, XP Home ei käsitä tuplaprosessorisysteemiä...
Joutunen aikani elämään hyhmän kanssa, mutta lieneekö joku rakentanut tuplaprossu-PC:n ja vielä viitsisi valistaa tyhmää asian tiimoilta? Mitähän kaikkea muuta joutuisin vaihtamaan kuin emolevyn, prosessorin ja käyttiksen?
Tuplaprossu-PC?
8
674
Vastaukset
koppa ja poweri, jollet jo ole riittävän isot valmiiksi.
Kokemusta tuplasta vain 2*400MHz pena3:n muodossa....
Kuinka paljon sulla on nyt tällä hetkellä muistia?
Meinaan voi johtua puhtaasti myös muistin loppumisesta......- 1stMacFinn
Windows XP for Dummies: page 1:
You should have bought a Mac.
Tähän tapaukseen olisi kovasti auttanut kun olisit ostanut PowerMac G5 tuplaprossukoneen.- hävettää
Itse käytän sekä Mac- että Pc -konetta.
Hämmästyttävää kuínka tämmöisiä 1stMacFinn.in kaltaisia "ainoo oikee" fanaatikkojurpoja aina jostain sisäsiitoksista kasvaa.
Hus, menes takasin hopeiseenomenaan ja puhu muiden albiinokavereittes kanssa.
Onneksi sielläkin suurin osa keskustelijoista on järkiheepoja, eikä takaovenkautta syntyneitä kiilapäitä.
Onko autossas tingeltangel -nopat kanssa jä käytkö kavereeeitten kanssa nakkarilla puhumassa auton vanteista v.... kato "nää munsellit on parahaat".
Aika kasarimeininkiä! - walter
hävettää kirjoitti:
Itse käytän sekä Mac- että Pc -konetta.
Hämmästyttävää kuínka tämmöisiä 1stMacFinn.in kaltaisia "ainoo oikee" fanaatikkojurpoja aina jostain sisäsiitoksista kasvaa.
Hus, menes takasin hopeiseenomenaan ja puhu muiden albiinokavereittes kanssa.
Onneksi sielläkin suurin osa keskustelijoista on järkiheepoja, eikä takaovenkautta syntyneitä kiilapäitä.
Onko autossas tingeltangel -nopat kanssa jä käytkö kavereeeitten kanssa nakkarilla puhumassa auton vanteista v.... kato "nää munsellit on parahaat".
Aika kasarimeininkiä!Molemmat sopivat videoeditointiin, mutta jos haluaa keskittyä oleelliseen niin kyllä valinta kallistuu aika rankasti Macciin. Mac on huomattavasti huolettomampi työkalu tehokäytössä.
http://www.digivideo.org/forum/
Mistäs muuten PC:lle saisi Shaken kaltaisen softan?
http://www.apple.com/fi/shake/
- Yara-ma-yha-who
Tuplaprossu-PC'stä saat pulittaa monta tuhatta euroa, ei se sentään noin yksinkertaista (tai halpaa) ole. Jos äkkiä hatusta vedän hinnat niin tuplacpu-emo noin ~600e, _yksi_ prosessori siihen noin ~1000e. Päälle vielä muistit ja näytönohjaimet ja muu sälä. Macien hinnoista en tiedä mutta olettaisin lystin tulevan halvemmaksi G5:n kanssa.
- jason-blue
etenkin jos haluaa saada jotain tehtyä. Mac = trouble free.
dual 1.8GHz - 2 x 250Gt Serial ATA - 4 x 512Mt - ATI Radeon 9600 XT 128Mt
3080€ sis. alv. 555€, firmallehan toi alv. tarkottaa joululahjaa.
Mut toi on vaan mun kokoonpano, ei AE tartte välttämättä tollasia tehoja, mä oon tehny AE:llä hommia 1GHz Celeronilla 512Mt, 32Mt näytönohjain, eikä tosiaan mikään 8.5ms levy ja win xp.
hidasta ja vittumaista oli, mutta kyllä se toimi, ainakin melkein. ei duali oo mikään itseisarvo, lähinnä näyttis ja muistinmäärä. Kyllä varmaan menis jollain tällasella...
single 1.8GHz - 2 x 512Mt - 250Gt Serial ATA - radeon 9600 XT 128Mt
1940 € sis. alv. 350€
Palaa voi aina lisätä tarpeen mukaan, mutta single/dual on aina valittava ostovaiheessa, sitä en muista että huutaako se yks prossu aina täysillä, kun muistelisin että dualissa se on 75%-75%. ainakin mun logiikalla dualissa prossut kestäis kauemmin ja tehoja kyllä on enemmän.
joku AE ammattilainen kait korjaa virheelliset käsitykseni...
- Enjaksakeksiä
Mikäs näytönohjain siinä koneessa on? Luulisi nimittäin tuon After Effectsin vaativan aikas paljon tehoja näyttikseltäkin.
- walter
> Luulisi nimittäin tuon After Effectsin vaativan aikas paljon tehoja näyttikseltäkin.
No ei vaadi.
Videoeditointi ei ole näytöohjaimen tehosta kiinni...
ks.
http://www.digivideo.org/forum/
http://www.adobe.fi/products/aftereffects/main.html
Adobe After Effects 6.5
Järjestelmävaatimukset
Windows
Intel® Pentium® III- tai 4 -suoritin (suositus: monisuoritinjärjestelmä)
Microsoft® Windows® 2000 ja Service Pack 4 tai Windows XP® Home Edition tai Professional Edition ja Service Pack 1 (Adobe-sovellukset Windows XP-käyttöjärjestelmässä, johon on asennettu Service Pack 2 (englanninkielinen))
128 megatavua RAM-muistia (suositus: vähintään 256 Mt)
150 megatavua vapaata kiintolevytilaa asennukseen (jatkuvaan työskentelyyn suositellaan vähintään 500 megatavun kiintolevyä tai levyryhmää)
CD-ROM-asema
24-bittistä väritilaa tukeva näytönohjain
QuickTime 6.5 -ohjelmisto (suositus)
Microsoft DirectX 9 0b -ohjelmisto (suositus)
Render Engine: Järjestelmävaatimukset ovat samat kuin sovelluksen järjestelmävaatimukset.
OpenGL-tukea varten: Adobe After Effectsin tukema OpenGL-näytönohjain. Ajantasainen luettelo on osoitteessa www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html.
Macintosh
PowerPC®-suoritin (suositus: G5-monisuoritinjärjestelmä)
Mac OS X v.10.3.2
128 megatavua RAM-muistia (suositus: vähintään 256 Mt)
150 megatavua vapaata kiintolevytilaa asennukseen (jatkuvaan työskentelyyn suositellaan vähintään 500 megatavun kiintolevyä tai levyryhmää)
CD-ROM-asema
24-bittistä väritilaa tukeva näytönohjain
Render Engine: Järjestelmävaatimukset ovat samat kuin sovelluksen järjestelmävaatimukset.
OpenGL-tukea varten: Adobe After Effectsin tukema OpenGL-näytönohjain. Ajantasainen luettelo on osoitteessa www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256