Mikäpä siinä, hyvä idea sinänsä. Mutta. Jos minä, ateisti, maksan yhden kukan vanhukselle lahjoitettavaksi, niin sen kukan toimittaa perille jonkun kampanjassa mukana olevan järjestön edustaja. Yksi näistä 'järjestöistä' on Suomen ev.lut. kirkko.
Eipä tunnu kivalta ajatus, että minä ateisti sen kukan maksan, mutta sen toimittaa perille seurakunta. Sitten taas kehutaan kuinka paaaljon hyvää kirkko tekee - tapansa mukaan jonkun muun, (tässä esimerkkitapauksessa minun, ateistin), kuin omilla rahoillaan.
Ei se minua niin haittaisi, vaikka minä en sitä kiitosta kukasta saisi, mutta en kyllä halua sitäkään että kirkko saisi PR-hyötyä minun kustantamana. Miksi haluaisin maksaa kirkon 'mainoksen', kiillottaisin sen julkikuvaa?
Maksaisiko kirkko kukat, jos vaparit veisivät ne vanhuksille? Ei varmasti - eihän se ole valmis maksamaan itse edes itse vanhuksille toimittamiaan kukkiakaan, vaan muiden pitää ne maksaa. Kirkko, the middle man, auttaa vain jos joku ulkopuolinen maksaa viulut!
Hyväntekoampanja: Kukkia vanhuksille
1
51
Vastaukset
On todella ikävää, että kirkko tunkee mukaan kaikkiin ei-uskonnollisten järjestöjen hyväntekeväisyyskampanjoihin nimen omaan hyvän jakajana eli vain ja ainoastaan oman julkisuuskuvansa kiillottajana. Minä olen tukenut monena vuonna "Hyvä Joulumieli" keräystä summalla, joka vastaa yhtä jaettavaa lahjakorttia.
Keräyksen järjestää Suomen Punainen Risti ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto. Kun keräyksen sivustoa lukee tarkemmin, niin sielä lukee että avunsaajien valinta ja avun jakaminen tehdään yhdessä "neuvolan, sosiaalitoimen ja diakoniatyön kanssa". Eli kirkon diakonit tekevät markkinointityötään ateistien rahoilla!
Miksei kirkko voi pitää näppejää erossa muiden keräämistä varoista ja keskittyä "hyvän tekemiseen" sillä miljardilla, jonka kirkko kerää veroina?
Vastaus on tietenkin helppo: kirkollisverorahat menevät piispojen, pappien ja kirkon byrokraattien palkkoihin sekä tyhjillään seisovien kirkkojen ylläpitoon eikä rahaa jää köyhille. Miten kirkolla olisi varaa maksaa Teemu Laajasalon 100.000e vuosipalkka ja ostaa uusi 8000e maksava "virkapuku", jos kirkon rahoja jaettaisiin kaiken maailman köyhille luusereille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1004919
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1734861Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904360Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1172710Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442227
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322134Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121811- 901806