Tupakoinnin lopettaminen

PoltinKymmenenVuotta

Yritin monta kertaa lopettaa, en onnistunut millään. Nyt uskoontultuani rukoilin, että pääsisin irti tästä saatanallisesta riippuvuudesta. Rukoilin sitä sinnikkäästi. Sitten tapahtui jotain, jokin naksahti päässä ja tajusi tupakoinnin järjettömyyden ja lopetin sen seinään. Vessanpöntöstä vedin purut alas, olen yllättynyt siitä miten vähän on tehnyt mieli tupakkaa. Kiitos Jumalalle!

Kaukana olen vielä täydellisestä ihmisestä, eikä minusta semmoista tule koskaan. Mutta vaikka tähänastinen eletty elämäni on ollut yksi tuskien ja epäonnen taival, olen alkanut uskomaan, että minullekin voi tapahtua jotain hyvää, minunkin asiani voivat järjestyä. Ja kaikki nuo pienet ihmeet mitä minulle tapahtunut vuoden aikana ovat vain vahvistaneet uskoani. Kuinka todennäköistä esimerkiksi on se, että rahapulassa rukoilee, että saisipa jostain kymmenen euroa ja tunnin päästä löytää kadulta arvan, joka kimaltetee oudossa valossa ja sisältää kymmenen euron voiton? Tämmöisiä pieniä "ihmeitä" minulle on tapahtunut vuoden aikana paljon. Nyt olen olen alkanut rukoilemaan sitä, että Jumala katkaisisi riippuvuuteni uhkapeleihin. Olisi mahtava olla samanlaisessa tilateessa kuin joskus pikkupoikana, ei riippuvuuksia mihinkään!

Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että sain tulla uskoon. Vaikkakin elämäni on kaikinpuolin vielä solmussa, luulen että nousen vielä tästä ylös ja tulen menestymään elämässä.

"Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 10 Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. 11 Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa? 12 Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa? 13 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät."

28

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komuksenäänellä

      Aamen. Etsivät löytää, kolkuttavalle avataan.

    • q.v

      Tupakointi on yksi tyhmimmistä asioista mitä voi itselleen tehdä. Nikotiiniriippuvuudesta on ilmeisesti hankalampi päästä irti kuin opiaateista mikä kuulostaa aika hurjalta.

      Riippumatta siitä mikä motivoi sinua niin onneksi olkoon, yhdeksi ohjeeksi voisin sanoa että "älä ota sitä ensimmäistä savuketta". Et voi polttaa vain yhtä, sillä jos otat "ensimmäisen" lopettamisen jälkeen niin se ei jää siihen.

      Minä pidin vuoden verran pastillirasiaa taskussa ja aina kun teki mieli savuketta niin otin pastillin. Poltin 20 vuotta ja nyt tuli kesäkuussa täyteen 10 vuotta polttamatta.

      Olet voittanut jokapäivä noin vitosen kun jää röökit ostamatta ja tilastollisesti elät vuosikymmenen enemmän kuin ne, jotka polttavat.

    • huokaileva

      Minulla on vielä ongelmana tupakointi. Onko se syntiä? Miten sen voi lopettaa? Mitä Raamattu sanoo tupakoinnista?

      Hienoa että sinä olet päässyt tupakasta eroon. Pysy savuttomana.

      • YksiNimiYlitseMuiden

        Jeesus todellakin Vapauttaa tupakoinnistakin! Kokemusta on, olin suurtupakoitsija uskoontullessani. Rohkaisuksi kaikille orjuudessa kamppaileville; sydämestäni surin kymmeniä turhia lupailuja Herralleni Jeesukselle, että "nyt MINÄ lopetan". Kun sitten, jälleen romahdettuani tupakkaostoksille, luullen Jeesuksem jo hyljänneen minut...RAX! tms. Huomasin kalleen katkenneen, ilo valtasi minut, käänsin askeleet takaisin silloiseen kotiin, TIESIN JEESUKSEN VAPAUTTANEEN MINUT NIKOTIININORJUUDESTA!!!

        Tästä on aikaa lähes 30v, enkä ole tarvinnut tupakkaa!!!Kunnia ja kiitos Hänen Pyhälle Nimelleen, jota avuksi pyytämällä riivaajatkin lähtevät.


      • YksiNimiYlitseMuiden

        korj. huomasin kahleen katkenneen...


      • huokaileva
        YksiNimiYlitseMuiden kirjoitti:

        Jeesus todellakin Vapauttaa tupakoinnistakin! Kokemusta on, olin suurtupakoitsija uskoontullessani. Rohkaisuksi kaikille orjuudessa kamppaileville; sydämestäni surin kymmeniä turhia lupailuja Herralleni Jeesukselle, että "nyt MINÄ lopetan". Kun sitten, jälleen romahdettuani tupakkaostoksille, luullen Jeesuksem jo hyljänneen minut...RAX! tms. Huomasin kalleen katkenneen, ilo valtasi minut, käänsin askeleet takaisin silloiseen kotiin, TIESIN JEESUKSEN VAPAUTTANEEN MINUT NIKOTIININORJUUDESTA!!!

        Tästä on aikaa lähes 30v, enkä ole tarvinnut tupakkaa!!!Kunnia ja kiitos Hänen Pyhälle Nimelleen, jota avuksi pyytämällä riivaajatkin lähtevät.

        Seuraanko riivaajia jos poltan tupakkaa, sitäkö yrität sanoa? Rukoilen, että vapautuisin tupakasta. Minulla on muitakin ongelmia kuten epäusko. Saa muistaa rukouksessa.


      • huokaileva
        huokaileva kirjoitti:

        Seuraanko riivaajia jos poltan tupakkaa, sitäkö yrität sanoa? Rukoilen, että vapautuisin tupakasta. Minulla on muitakin ongelmia kuten epäusko. Saa muistaa rukouksessa.

        En jaksa enää elää. Olen harkinnut itsemurhaa, mutta sitä en ikinä voisi kuitenkaan tehdä koska se veisi helvettiin. Pelkään että Jeesus on jättänyt minut. En jaksa enää lukea Raamattua enkä rukoilla kuten ennen. Kaikki tuntuu raskaalta. Olen ihan hajalla.


      • YksiNimiYlitseMuiden

        En tarkoittanut sinun seuraavan riivaajia! Koroitin vain JEESUKSEN NIMEN voimaa. Taitaa olla s kimpussasi kylläkin, houkuttelemalla itseMURHAAN. Muista, ettei kenessäkään MURHAAJASSA ole iankaikkista Elämää, älä siis kuuntele valheenisäperkeleen houkutusta, jolla se yrittäisi tappaa sinut, Jeesuksen Rakas, ikuiseen kuolemaan!!!
        Riipu Hänessä kiinni, kyllä Hän pitää sinusta huolen. Myös ne muut orjuuttavat synnit, Hän on tekevä sinut Todella Vapaaksi..ajallaan ja tavallaan! Käytä kun taas maistuu, Raamattua 1933/38. Älä niinkään v.92. Muistan sinua ruk, kun Henki kehottaa, minäkin!


      • lomalehmä

        >>Minulla on vielä ongelmana tupakointi. Onko se syntiä? Miten sen voi lopettaa? Mitä Raamattu sanoo tupakoinnista?>>

        Raamattu ei sano tupakoinnista mitään, koska sen kirjoittamisen aikaan tupakkaa ei tunnettu. Vasta Kolumbus toi sen Amerikasta Eurooppaan.
        Tupakointi on syntiä vain sille, joka sitä syntinä pitää. Useimmille se on vain epätoivottava ja epäterve riippuvuus.
        Ainakin joissakin suuremmissa kaupungeissa on jonkinlaisia tupakasta vieroitusklinikoita tai sen tapaisia ja lääkäreiltä voi ehkä saada lääketieteellistä tukea tupakoinnin lopettamiseen. Joitakin ihmisiä auttaa vain oma, tiukka päätös olla polttamatta. Myös on olemassa kaupoista ja apteekeista saatavia nikotiinipurukumeja ja muita nikotiinikorvausvalmisteita, joita voi käyttää apuna tupakastavieroittautumisvaiheessa: näihin viimeksimainittuihin voi kylläkin jäädä koukkuun mutta niiden pitäisi kuitenkin tutkimusten mukaan olla vähemmän haitallisia kuin poltettu tupakka. . Huom! Ns. sähkösavukkeita on syytä varoa: ne eivät ole hyvä ratkaisu.


      • YksiNimiYlitseMuiden

        Kaikki orjuus on syntiä. Synnistä ei vapauta mikään muu, kuin syntisten Vapahtaja, joulun Herra JEESUS! Ei siis paavi, vaan Elävä JEESUS. Häntä ei saa apteekista.


      • lomalehmä
        YksiNimiYlitseMuiden kirjoitti:

        Kaikki orjuus on syntiä. Synnistä ei vapauta mikään muu, kuin syntisten Vapahtaja, joulun Herra JEESUS! Ei siis paavi, vaan Elävä JEESUS. Häntä ei saa apteekista.

        >>Kaikki orjuus on syntiä. Synnistä ei vapauta mikään muu, kuin syntisten Vapahtaja, joulun Herra JEESUS! Ei siis paavi, vaan Elävä JEESUS. Häntä ei saa apteekista. >>

        Selvä! Sehän on hyvä sitten niin. Kysyisin kuitenkin, kuinka kauan itse olit tupakoinut ennen kuin Jeesus vapautti sinut?


      • RukoileJaYritä

        lopettaa! Ei mikään tapahdu päivässä, montaa epäonnistumista seuraa lopulta onnistuminen.


      • YksiNimiYlitseMuiden
        lomalehmä kirjoitti:

        >>Kaikki orjuus on syntiä. Synnistä ei vapauta mikään muu, kuin syntisten Vapahtaja, joulun Herra JEESUS! Ei siis paavi, vaan Elävä JEESUS. Häntä ei saa apteekista. >>

        Selvä! Sehän on hyvä sitten niin. Kysyisin kuitenkin, kuinka kauan itse olit tupakoinut ennen kuin Jeesus vapautti sinut?

        n.10v! murkkuiästä ad26


      • capiche

        Tupakointi on riippuvuutta aiheuttava ja terveydelle vaarallinen tapa, josta on hyvä päästä eroon. Mutta onko se syntiä? Sitten kahvin juontikin on syntiä.
        Eri hengelliset kulttuurit tulkitsevat eri tavoin raamatun ulkopuolisia kysymyksiä.

        Riippuvuus on ennen kaikkea sairaus. Alttius siihen on jo geeneissä. Sairaus ei vie kenenkään taivasosaa. Monet uskovat ovat taistelleet todella pitkään riippuvuuden kanssa, ennen kuin ovat siitä vapautuneet.

        Huokailevan kannattaa rauhoittua ja lakata ruoskimasta itseään. Hae apua lääkäriltä ja sielunhoidosta. Tee parhaasi ja odota sen jälkeen rauhassa Herraa. Ja muista raamatun sana: "särkynyttä ruokoa Hän ei muserra, eikä suitsevaa kynttilää sammuta".

        Äitini kirjoitti ensimmäisen raamattuni alkulehdelle:
        Jos et jaksa juosta, niin kävele. Jos et jaksa kävellä, niin konttaa. Ja jos et jaksa kontata, niin makaa. Mutta kannattaa pysyä kaidalla tiellä.


      • SorruinTupakoimaan

        Lopetetaan yhdessä! Yritystä yritystä vaan.


    • Kivipelto12334

      Aaamen..hyvä todistus..minäkin olen rimpuillut samanlaisten asioiden kanssa.
      Siunausta sinulle..Herra pitää kyllä huolen kaikesta.

    • hallelujaaturpopäälle

      vanha piika sai munaa ja koki kirkastuksen..........hallelujaa

    • Suosittelen kaikille tupakoitsijoille sähkötupakkaa. Parempi kurkkufiilis kuin tupakassa, paljon halvempaa ja ei pilaa terveyttä.

      • lomalehmä

        >>Suosittelen kaikille tupakoitsijoille sähkötupakkaa. Parempi kurkkufiilis kuin tupakassa, paljon halvempaa ja ei pilaa terveyttä. >>

        Ainakin suuren keskussairaalan tupakasta vieroitushoidon sairaanhoitaja varoitti sähkötupakasta , syystä, että käytettävät kemikaalit, jotka valmistetaan yleisesti Kiinassa - riippumatta myyntimaasta - ovat analysoimattomia, eikä niistä ollenkaan tiedä mitä ne sisältävät.


      • lomalehmä kirjoitti:

        >>Suosittelen kaikille tupakoitsijoille sähkötupakkaa. Parempi kurkkufiilis kuin tupakassa, paljon halvempaa ja ei pilaa terveyttä. >>

        Ainakin suuren keskussairaalan tupakasta vieroitushoidon sairaanhoitaja varoitti sähkötupakasta , syystä, että käytettävät kemikaalit, jotka valmistetaan yleisesti Kiinassa - riippumatta myyntimaasta - ovat analysoimattomia, eikä niistä ollenkaan tiedä mitä ne sisältävät.

        Täyttä tupakka ja lääkefirmojen propagandaa. Tupakassa liikkuu suuret massit, ja sähkötupakointia yritetään demonisoida niin lääkefirmojen kuin tupakkateollisuudenkin taholta.


      • entinennikotisti
        Kristitty.net kirjoitti:

        Täyttä tupakka ja lääkefirmojen propagandaa. Tupakassa liikkuu suuret massit, ja sähkötupakointia yritetään demonisoida niin lääkefirmojen kuin tupakkateollisuudenkin taholta.

        Ethän kuitenkaan tarkoita, että sähkö tupakka olisi terveellistä Oletko puhunut lääkärin kanssa tuosta sinun nikotiini riippuvuudesta ?


      • entinennikotisti kirjoitti:

        Ethän kuitenkaan tarkoita, että sähkö tupakka olisi terveellistä Oletko puhunut lääkärin kanssa tuosta sinun nikotiini riippuvuudesta ?

        Sähkötupakasta ei saa mitään sitä häkää ja tervaa mitä tulee tupakan savusta. Tietenkin se on terveellisempää kuin tupakointi.


    • Älkää antako sitoa itsenne mihinkään !!
      Ihmiset ovat kahvista ja tupakasta aivan orjutettu ja kiinni monenlaisia himoissa,, eikä saa helposti lopetettu niitä mistä ovat riipuvaisia .
      Gal. 5:1
      Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

      Gal. 5:13
      Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

      1 Joh. 2
      3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
      4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
      5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
      6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
      7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
      8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
      9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
      10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.

      17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

      1. Joh. 3:24
      Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut

      Tässä nähdään selvästi että meidän tulis pitää Hänen käskyjä ! Elikä Jeesuksen käskyt !! Mitä Hän Uudesta Testamentissa on meille testamentanut. Koska ne antaa meille Elämä joka on elämisen arvoinen ja joka muutkin näkee ja ihailee. !

      Ja jos sanotaan kerran älkää antako sitoa itsenne mihinkään, niin silloin se myös tarkoittaa niin. Hirveä on kun ihminen ihan tarkoituksella ja tietosesti palaa synnin ja oksennuksen luo ja antaa sitoa itseä uudestaan, kun on jo kerran vapaudettu ja päässyt riipuvuudesta irti. Silloin on melkein mahotonta päästä irti. Mutta niin käy kun on opittu ja kuuneltu harhaopin että vanhurskas lankea noin ja noin monta kerta ja nousee taas.

      Niin niin jos ihminen kun on jo sidottu syntiin ja lankea siihen viinanhimoon tai tupakanhimoon uudestaan ja uudestaan niin hän nousee jälleen Jumalan armosta . Se on ihan eri asia. Kunnes hän täysin, vapautuu täytyy ihminen saada armoa ja anteksianto. Muuten ei kukaan selviä Taivaaseen !

      Mutta että ihminen joka on saanut uskoon pysyy samoissa synneissä kolmekymmentä vuotta ja hokee että vahurskas lankea ja nousee jällen eikä halua kuulla TEE PARANNUS ON KÄSITTÄMÄTÖNTÄ. Kun on kerran kirjoitettu että joka syntiä tekee on kuoltava. Ja se tarkoittaa tuo iankaikkinen kuolema.

      Siis joka tunnustaa synnit ja hylkää ne ja tekee parannus saa armon ja pääsee kerran perille jos hän ei ala tietoisesti pitää Ristintyö halpana ja jää makamaan omissa synneissä .

      Ja lopuksi haluan kehoittaa kaikkia pitämään tai edes pyrkiä pitämään käskyt. ! Rukoilkaa että päsette siihen.

      Rakas Jumala Jeesuksen Kristuksen Nimessä. Rukoilen että kaikki jotka lukivat tän tekstin, saa apua sinulta Herra pääsemään irti synneistä ja saavat pitää kaikki käskyt sun armosi mukaan ! Amen !

    • vapausonkoittava

      Kiitos että tuo kahle tupakkaan on katkennut. Kyllä pelihimokin hellittää. Älkää luopuko toivosta, joille se nortti vielä savuaa.

    • Jos on OIKEASTI uskossa kuten minä, ei tarvitse sen paremmin tupakkaa kuin sähkötupakkaakaan. kristitty.net on tässäkin asiassa helvetin tiellä kuten Lähi-idän asioissakin.

    • Paperossit.piiloon

      Yksi vetää työmiestä toinen kamelia.

    • Vieroitusoireita

      Kerroppas millaiset vieroitusoireet sait tupakoinnin lopetettuasi ?
      Kuinka kauan ne kestivät ?
      Miten selvisit vieroitusoireista ?
      Minusta tuntuu että et ole koskaan tupakoinut.
      Sinun vaan pitää päästä jollakin tavalla pätemään.
      Haluat uskotella että uskollasi olet saanut ihmeitä aikaan.
      Usko voi auttaa päätöksenteossa, vieroitusoireissa uskosta ei ole apua.

      • gfhththrrh

        En tiedä puhutko aloittajasta vai kenestä, mutta kerronpas oman tarinan.
        Olin siinä 12 v. kun aloin polttamaan, ja jatkoin sitä siihen saakka kun olin n. 25-26v.
        Omlla kohdallani tupakan poltto loppui kuin seinään kasteella käydessäni.
        Jumala todellakin teki ainakin omalla kohdallani ihmeen, sen jälkeen ei tarvinnut polttaa.
        Tästä on nyt aikaa reilusti yli 20 vuotta.

        Jos tupakan polton voi lopettaa myös ns. maailman ihminen, niin miksi ei uskovainen? Ja varsinkaan miten ei edes Jumalan avulla?
        Ja miksi Jmala ei voisi auttaa vieroitusoireisiin, jos Hän voi parantaa koko ihmisen?
        Oma veljeni lopetti poltettuaan yli 40 vuotta, samoin ystäväni, poltettuaan yli 30 vuotta, kumpikaan ei ole uskossa vielä.
        Mutta vävyni, joka väittää olevansa uskossa, välillä polttaa, välillä ei, kun on omasta mielestään niin heikko. Mutta todellisen syynkin kertoi rehellisesti, ei oikeastaan haluakaan lopettaa.

        Eli kyse on rehellisyydestä, haluaako oikeasti vai ei. Muille voi sanoa haluavansa, mutta sitten se onkin oikeastaan kivaa, hermojen lepuutusta jne.
        Jos on omaa tahtoa oikeasti, niin Jumala tulee avuksi, mutta jos vain pettää itseään, niin turha toivo, lopettamiseen ei auta vaikka aski maksaisi talon verran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe