Egr putsaus

Reilu 270tkm ajettu 1.2tdi sytyttää moottorihäiriövaloa harvakseltaan. En ole vikakoodia (vielä) luetuttanut mutta valistunut arvaus jotta egr alkaa olla tukossa koska myös naftan kulutus on hieman aikaisempaa suurempi(n.puoli litraa)
Tuossa koneessa egr on hieman työläässä paikassa, nykyään kuulemma puhdistus onnistuu kemiallisesti, ajattelinpa kokeilla kun kylällä on paja jolla on vermeet.
Kokemusta? Vien Fabian uteliaisuuttani, jos ei toimi niin eiköhän tuon päivässä puutsaa itsekin😝
Parista Saabista putsasin itse muistaakseni jossain 300t kantturoissa(2.2tid)

26

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja "kriitikoille" tiedoksi, en palaa, en osta Toyotaa, pidän tuon niin kauan kunnes korjauskustannukset ylittävät 2c/km.

      • joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...


      • Sarkasmi.sakari
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...

        "Skoda-kriitikon" perusväittämä, että omasta Skodastaan muuta kuin äärimmäisen kielteisiä "faktoja" tulostava ei kerro omasta autostaan. On oikeasti yökastelija, itkuinen RS-poju. Ellei Helkaman autoaan vaihtava maksettu kehuja.

        RS Ocun kuskeja kovin kriitikko kohteeksi kaipaa, mutta vain 1.2 TDI:n ja TSI:n kuskeja tai normi 1.8 TSI:n toistuvasti ilmaantuu. Kukapa sellaisilla oikeasti ajaisi, kun voi kyykyttää räsällä takavetoisia sporttisia länsiautoja...


      • HHaahhaahaa
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...

        "ystävämme" Holisti aka Zkoda päivystää täällä 24 tuntia vuorokaudessa, mutta luonnevikaisuutensa vuoksi ei sitä itse huomaa.


      • HOLISTI74.91 kirjoitti:

        joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...

        Omia kulkuneuvoja on muutama joista nelipyöräisiä 3kpl joista taasen Škodia yksi. Kilometrejä takana yli 3 mutta alle 4 miljoonaa.
        Ongelma?


      • Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        "Skoda-kriitikon" perusväittämä, että omasta Skodastaan muuta kuin äärimmäisen kielteisiä "faktoja" tulostava ei kerro omasta autostaan. On oikeasti yökastelija, itkuinen RS-poju. Ellei Helkaman autoaan vaihtava maksettu kehuja.

        RS Ocun kuskeja kovin kriitikko kohteeksi kaipaa, mutta vain 1.2 TDI:n ja TSI:n kuskeja tai normi 1.8 TSI:n toistuvasti ilmaantuu. Kukapa sellaisilla oikeasti ajaisi, kun voi kyykyttää räsällä takavetoisia sporttisia länsiautoja...

        Heh, kerroin OLEMASSA olevassa OMASSA Škodassani oireilevasta OIKEASTA viasta, väärä vika?😶
        Mielestäni egr venttiilin ei pitäisi auton eliniän aikana tunkeutua vaan onhan tuolla kilometrejä takana... Kun tuon putsaa tai vaihtaa nin yli puolen miljoonan mennään ennen seuraavaa. Kyseessä on kuitenkin "halpa" pikkuauto.


      • Sarkasmi.sakari
        Kolmetenavaajarakki kirjoitti:

        Heh, kerroin OLEMASSA olevassa OMASSA Škodassani oireilevasta OIKEASTA viasta, väärä vika?😶
        Mielestäni egr venttiilin ei pitäisi auton eliniän aikana tunkeutua vaan onhan tuolla kilometrejä takana... Kun tuon putsaa tai vaihtaa nin yli puolen miljoonan mennään ennen seuraavaa. Kyseessä on kuitenkin "halpa" pikkuauto.

        Huomioithan nimimerkkini..😀

        OIKEAN OMISTAJAN Skodaan ei kulutusosia vaihdeta, SE PAALATAAN puhkiruostuneena, kun halppisliisinki on ohi. Faktaa Suomi24...


    • Jatkuva.riesa

      Vokkeloiden EGR-putsauksista löytyy juutuubista runsaasti rainoja, eikun nti muskelia ostamaan...

    • Tuo pakokaasujen kierrätys on joissain koneissa isokin ongelma, jotkut Toyotan kattilat olivat tukossa alle 100t, psa.n ongelmista en ole kuullut, mersulla jotkut konetyypit, raskaassa kalustossa ei ongelmaa.

      • asiallinenkriitikko_Vepu

        Sä et tarvitse oikeasti tota EGR:ää mihinkään, se on vain ja ainoastaan päästöjä varten. Anna sen olla hajalla, koska se ei oikeasti vaikuta oikein mihinkään.


      • asiallinenkriitikko_Vepu kirjoitti:

        Sä et tarvitse oikeasti tota EGR:ää mihinkään, se on vain ja ainoastaan päästöjä varten. Anna sen olla hajalla, koska se ei oikeasti vaikuta oikein mihinkään.

        On se niinkin, vaan sama työ sen tulppaamisessa kun putsauksessa.
        Varsinkin jos putsaus onnistuu purkamatta☺


      • Kaikissa
        asiallinenkriitikko_Vepu kirjoitti:

        Sä et tarvitse oikeasti tota EGR:ää mihinkään, se on vain ja ainoastaan päästöjä varten. Anna sen olla hajalla, koska se ei oikeasti vaikuta oikein mihinkään.

        Voi väärin toimiva egr tukkia imusarjan ennenaikaisesti. Imusarja tukkeutuu pakokaasun kierrätyksellä joka tapauksessa.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
        Kaikissa kirjoitti:

        Voi väärin toimiva egr tukkia imusarjan ennenaikaisesti. Imusarja tukkeutuu pakokaasun kierrätyksellä joka tapauksessa.

        Jos se putsausväli on neljännesmiljoona nin eipä tuo maailmaa kaada🙄


    • KovaaAjoo

      Onkohan tuo egr samanlainen kuin pakpkaadipuhdistuskin että menee helposti tulleeseen jobajot on nurkkapyöritystä ja tokenee jos menee motarille ja ajaa vaikka nelosella vähän aikaa niin että kone kuumenee ja karstat pöllyää?

      • Ei, venttiili on auki osateholla.Kun karstaa kertyy tarpeeksi venttiili ei sulkeudu kunnolla jolloin joko putsattava tai vaihdettava.


      • Ruuvarinjatko
        Kolmetenavaajarakki kirjoitti:

        Ei, venttiili on auki osateholla.Kun karstaa kertyy tarpeeksi venttiili ei sulkeudu kunnolla jolloin joko putsattava tai vaihdettava.

        Tuommoisesta ompelukoneen kokoisesta dieselistä joutuu väkisinkin ottamaan täyden väännön irti jo normaalissa maantieajossa jolloin agr-venttiili kyllä käyttää koko liikevaransa jollei ajo ole ihan kaupungissa hissuttelua. Egr-ongelmat liittyvät ennemminkin tehokkaisiin dieseleihin, jos henkilöautossa on 150-200hv ei koneesta juuri koskaan tarvitse ottaa tehoja ulos jolloin venttiili ajan myötä tukkeutuu. Luetuta vikakoodit, jos kulutus on noussut huomattavasti saattaa pdf olla tulossa tiensä päähän, regeneroi vähän väliä.
        Uusi hiukkassuodatin ei ole nykyään kovin hintava, 400-800€ töineen.


      • ruuvarinjatko
        Ruuvarinjatko kirjoitti:

        Tuommoisesta ompelukoneen kokoisesta dieselistä joutuu väkisinkin ottamaan täyden väännön irti jo normaalissa maantieajossa jolloin agr-venttiili kyllä käyttää koko liikevaransa jollei ajo ole ihan kaupungissa hissuttelua. Egr-ongelmat liittyvät ennemminkin tehokkaisiin dieseleihin, jos henkilöautossa on 150-200hv ei koneesta juuri koskaan tarvitse ottaa tehoja ulos jolloin venttiili ajan myötä tukkeutuu. Luetuta vikakoodit, jos kulutus on noussut huomattavasti saattaa pdf olla tulossa tiensä päähän, regeneroi vähän väliä.
        Uusi hiukkassuodatin ei ole nykyään kovin hintava, 400-800€ töineen.

        Ja onko kone 1.2 vai 1.4tdi?
        Ykskakkosia ei kovin montaa suomessa ole Fabian nokalla!


      • ruuvarinjatko kirjoitti:

        Ja onko kone 1.2 vai 1.4tdi?
        Ykskakkosia ei kovin montaa suomessa ole Fabian nokalla!

        Ei noita paljon ole, Suomessa. Euroopassa kyllä.


      • Ruuvarinjatko kirjoitti:

        Tuommoisesta ompelukoneen kokoisesta dieselistä joutuu väkisinkin ottamaan täyden väännön irti jo normaalissa maantieajossa jolloin agr-venttiili kyllä käyttää koko liikevaransa jollei ajo ole ihan kaupungissa hissuttelua. Egr-ongelmat liittyvät ennemminkin tehokkaisiin dieseleihin, jos henkilöautossa on 150-200hv ei koneesta juuri koskaan tarvitse ottaa tehoja ulos jolloin venttiili ajan myötä tukkeutuu. Luetuta vikakoodit, jos kulutus on noussut huomattavasti saattaa pdf olla tulossa tiensä päähän, regeneroi vähän väliä.
        Uusi hiukkassuodatin ei ole nykyään kovin hintava, 400-800€ töineen.

        Ei tuo mikään raketti ole😀
        Suht huoleti voi lyödä lapasen lattiaan rampilta tullessa vaan hyvin tuolla on perille kerinnyt😃
        Nokiloukun putsasin joku tonni taakkepoäin eikä siitä ole enää herjannut. Käyn lukemassa koodit.
        Tuo on ninpal hyvin pavellut että tuommoset häiriöt kannattaa korjata.


    • K07

      Onko voiteluöljyissä eroa egr:n nokeentumisen suhteen?

      • Vaihteeksi.faktaa

        Tottakai on. Käytä 5-30:stä Mobil ESP:tä. Tuhkaa vähemmän. Castrolilla ihan yhtä hyvää.


    • Ko7

      " Käytä 5-30:stä Mobil ESP:tä. Tuhkaa vähemmän. Castrolilla ihan yhtä hyvää. "
      Bensa-autoon 0W-40 ja dieseliin 5W-40 on suositus ohjekirjoissa.

      Pitää katsella netistä. Lisäohjeet otetaan kiittäen vastaan.

    • Eix
    • Eix

      Jos EGR- venttiilistä puuttuu puhdistusaineen suihkutus "venttiili", on se vajaasti suunniteltu. Sitten pitää hankalissa koloissa putkia irroitella.
      reCaptcha ei meinaa antaa yhteyttä.

      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

        En ole moisesta venttiilistä tietoinen, noissa Saabeissa (9-3 -99 ja 9-5 -04) ei ollut.
        Putsaus maksoi 220€ eikä vikakoodeja ole enään ilmaantunut.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
        KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:

        En ole moisesta venttiilistä tietoinen, noissa Saabeissa (9-3 -99 ja 9-5 -04) ei ollut.
        Putsaus maksoi 220€ eikä vikakoodeja ole enään ilmaantunut.

        Mututuntumalla myös polttoaineen kulutus on pudonnut, pääsee taas alle neljän, tosin myös ajo ei ole samanlaista, enemmän nurkkapyöritystä ja vähemmän kovavauhtista maantie-ajoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2126
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1207
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      986
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe