Egr putsaus

Reilu 270tkm ajettu 1.2tdi sytyttää moottorihäiriövaloa harvakseltaan. En ole vikakoodia (vielä) luetuttanut mutta valistunut arvaus jotta egr alkaa olla tukossa koska myös naftan kulutus on hieman aikaisempaa suurempi(n.puoli litraa)
Tuossa koneessa egr on hieman työläässä paikassa, nykyään kuulemma puhdistus onnistuu kemiallisesti, ajattelinpa kokeilla kun kylällä on paja jolla on vermeet.
Kokemusta? Vien Fabian uteliaisuuttani, jos ei toimi niin eiköhän tuon päivässä puutsaa itsekin😝
Parista Saabista putsasin itse muistaakseni jossain 300t kantturoissa(2.2tid)

26

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja "kriitikoille" tiedoksi, en palaa, en osta Toyotaa, pidän tuon niin kauan kunnes korjauskustannukset ylittävät 2c/km.

      • joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...


      • Sarkasmi.sakari
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...

        "Skoda-kriitikon" perusväittämä, että omasta Skodastaan muuta kuin äärimmäisen kielteisiä "faktoja" tulostava ei kerro omasta autostaan. On oikeasti yökastelija, itkuinen RS-poju. Ellei Helkaman autoaan vaihtava maksettu kehuja.

        RS Ocun kuskeja kovin kriitikko kohteeksi kaipaa, mutta vain 1.2 TDI:n ja TSI:n kuskeja tai normi 1.8 TSI:n toistuvasti ilmaantuu. Kukapa sellaisilla oikeasti ajaisi, kun voi kyykyttää räsällä takavetoisia sporttisia länsiautoja...


      • HHaahhaahaa
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...

        "ystävämme" Holisti aka Zkoda päivystää täällä 24 tuntia vuorokaudessa, mutta luonnevikaisuutensa vuoksi ei sitä itse huomaa.


      • HOLISTI74.91 kirjoitti:

        joka viikko sulla auto vaihtuu ja kaikki eri moottoreillakin, kaikilla olet ajanut satojatuhansia kilometrejä eikä vikoja ole ollut. eli sinun täytyy siis ajaa miljoonia kilometrejä kuukaudessa. miten sä pystyt siihen kun olet tätä palstaa päivystämässä 18tuntia vuorokaudessa.... nyt ei kaikki ihan täsmää...

        Omia kulkuneuvoja on muutama joista nelipyöräisiä 3kpl joista taasen Škodia yksi. Kilometrejä takana yli 3 mutta alle 4 miljoonaa.
        Ongelma?


      • Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        "Skoda-kriitikon" perusväittämä, että omasta Skodastaan muuta kuin äärimmäisen kielteisiä "faktoja" tulostava ei kerro omasta autostaan. On oikeasti yökastelija, itkuinen RS-poju. Ellei Helkaman autoaan vaihtava maksettu kehuja.

        RS Ocun kuskeja kovin kriitikko kohteeksi kaipaa, mutta vain 1.2 TDI:n ja TSI:n kuskeja tai normi 1.8 TSI:n toistuvasti ilmaantuu. Kukapa sellaisilla oikeasti ajaisi, kun voi kyykyttää räsällä takavetoisia sporttisia länsiautoja...

        Heh, kerroin OLEMASSA olevassa OMASSA Škodassani oireilevasta OIKEASTA viasta, väärä vika?😶
        Mielestäni egr venttiilin ei pitäisi auton eliniän aikana tunkeutua vaan onhan tuolla kilometrejä takana... Kun tuon putsaa tai vaihtaa nin yli puolen miljoonan mennään ennen seuraavaa. Kyseessä on kuitenkin "halpa" pikkuauto.


      • Sarkasmi.sakari
        Kolmetenavaajarakki kirjoitti:

        Heh, kerroin OLEMASSA olevassa OMASSA Škodassani oireilevasta OIKEASTA viasta, väärä vika?😶
        Mielestäni egr venttiilin ei pitäisi auton eliniän aikana tunkeutua vaan onhan tuolla kilometrejä takana... Kun tuon putsaa tai vaihtaa nin yli puolen miljoonan mennään ennen seuraavaa. Kyseessä on kuitenkin "halpa" pikkuauto.

        Huomioithan nimimerkkini..😀

        OIKEAN OMISTAJAN Skodaan ei kulutusosia vaihdeta, SE PAALATAAN puhkiruostuneena, kun halppisliisinki on ohi. Faktaa Suomi24...


    • Jatkuva.riesa

      Vokkeloiden EGR-putsauksista löytyy juutuubista runsaasti rainoja, eikun nti muskelia ostamaan...

    • Tuo pakokaasujen kierrätys on joissain koneissa isokin ongelma, jotkut Toyotan kattilat olivat tukossa alle 100t, psa.n ongelmista en ole kuullut, mersulla jotkut konetyypit, raskaassa kalustossa ei ongelmaa.

      • asiallinenkriitikko_Vepu

        Sä et tarvitse oikeasti tota EGR:ää mihinkään, se on vain ja ainoastaan päästöjä varten. Anna sen olla hajalla, koska se ei oikeasti vaikuta oikein mihinkään.


      • asiallinenkriitikko_Vepu kirjoitti:

        Sä et tarvitse oikeasti tota EGR:ää mihinkään, se on vain ja ainoastaan päästöjä varten. Anna sen olla hajalla, koska se ei oikeasti vaikuta oikein mihinkään.

        On se niinkin, vaan sama työ sen tulppaamisessa kun putsauksessa.
        Varsinkin jos putsaus onnistuu purkamatta☺


      • Kaikissa
        asiallinenkriitikko_Vepu kirjoitti:

        Sä et tarvitse oikeasti tota EGR:ää mihinkään, se on vain ja ainoastaan päästöjä varten. Anna sen olla hajalla, koska se ei oikeasti vaikuta oikein mihinkään.

        Voi väärin toimiva egr tukkia imusarjan ennenaikaisesti. Imusarja tukkeutuu pakokaasun kierrätyksellä joka tapauksessa.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
        Kaikissa kirjoitti:

        Voi väärin toimiva egr tukkia imusarjan ennenaikaisesti. Imusarja tukkeutuu pakokaasun kierrätyksellä joka tapauksessa.

        Jos se putsausväli on neljännesmiljoona nin eipä tuo maailmaa kaada🙄


    • KovaaAjoo

      Onkohan tuo egr samanlainen kuin pakpkaadipuhdistuskin että menee helposti tulleeseen jobajot on nurkkapyöritystä ja tokenee jos menee motarille ja ajaa vaikka nelosella vähän aikaa niin että kone kuumenee ja karstat pöllyää?

      • Ei, venttiili on auki osateholla.Kun karstaa kertyy tarpeeksi venttiili ei sulkeudu kunnolla jolloin joko putsattava tai vaihdettava.


      • Ruuvarinjatko
        Kolmetenavaajarakki kirjoitti:

        Ei, venttiili on auki osateholla.Kun karstaa kertyy tarpeeksi venttiili ei sulkeudu kunnolla jolloin joko putsattava tai vaihdettava.

        Tuommoisesta ompelukoneen kokoisesta dieselistä joutuu väkisinkin ottamaan täyden väännön irti jo normaalissa maantieajossa jolloin agr-venttiili kyllä käyttää koko liikevaransa jollei ajo ole ihan kaupungissa hissuttelua. Egr-ongelmat liittyvät ennemminkin tehokkaisiin dieseleihin, jos henkilöautossa on 150-200hv ei koneesta juuri koskaan tarvitse ottaa tehoja ulos jolloin venttiili ajan myötä tukkeutuu. Luetuta vikakoodit, jos kulutus on noussut huomattavasti saattaa pdf olla tulossa tiensä päähän, regeneroi vähän väliä.
        Uusi hiukkassuodatin ei ole nykyään kovin hintava, 400-800€ töineen.


      • ruuvarinjatko
        Ruuvarinjatko kirjoitti:

        Tuommoisesta ompelukoneen kokoisesta dieselistä joutuu väkisinkin ottamaan täyden väännön irti jo normaalissa maantieajossa jolloin agr-venttiili kyllä käyttää koko liikevaransa jollei ajo ole ihan kaupungissa hissuttelua. Egr-ongelmat liittyvät ennemminkin tehokkaisiin dieseleihin, jos henkilöautossa on 150-200hv ei koneesta juuri koskaan tarvitse ottaa tehoja ulos jolloin venttiili ajan myötä tukkeutuu. Luetuta vikakoodit, jos kulutus on noussut huomattavasti saattaa pdf olla tulossa tiensä päähän, regeneroi vähän väliä.
        Uusi hiukkassuodatin ei ole nykyään kovin hintava, 400-800€ töineen.

        Ja onko kone 1.2 vai 1.4tdi?
        Ykskakkosia ei kovin montaa suomessa ole Fabian nokalla!


      • ruuvarinjatko kirjoitti:

        Ja onko kone 1.2 vai 1.4tdi?
        Ykskakkosia ei kovin montaa suomessa ole Fabian nokalla!

        Ei noita paljon ole, Suomessa. Euroopassa kyllä.


      • Ruuvarinjatko kirjoitti:

        Tuommoisesta ompelukoneen kokoisesta dieselistä joutuu väkisinkin ottamaan täyden väännön irti jo normaalissa maantieajossa jolloin agr-venttiili kyllä käyttää koko liikevaransa jollei ajo ole ihan kaupungissa hissuttelua. Egr-ongelmat liittyvät ennemminkin tehokkaisiin dieseleihin, jos henkilöautossa on 150-200hv ei koneesta juuri koskaan tarvitse ottaa tehoja ulos jolloin venttiili ajan myötä tukkeutuu. Luetuta vikakoodit, jos kulutus on noussut huomattavasti saattaa pdf olla tulossa tiensä päähän, regeneroi vähän väliä.
        Uusi hiukkassuodatin ei ole nykyään kovin hintava, 400-800€ töineen.

        Ei tuo mikään raketti ole😀
        Suht huoleti voi lyödä lapasen lattiaan rampilta tullessa vaan hyvin tuolla on perille kerinnyt😃
        Nokiloukun putsasin joku tonni taakkepoäin eikä siitä ole enää herjannut. Käyn lukemassa koodit.
        Tuo on ninpal hyvin pavellut että tuommoset häiriöt kannattaa korjata.


    • K07

      Onko voiteluöljyissä eroa egr:n nokeentumisen suhteen?

      • Vaihteeksi.faktaa

        Tottakai on. Käytä 5-30:stä Mobil ESP:tä. Tuhkaa vähemmän. Castrolilla ihan yhtä hyvää.


    • Ko7

      " Käytä 5-30:stä Mobil ESP:tä. Tuhkaa vähemmän. Castrolilla ihan yhtä hyvää. "
      Bensa-autoon 0W-40 ja dieseliin 5W-40 on suositus ohjekirjoissa.

      Pitää katsella netistä. Lisäohjeet otetaan kiittäen vastaan.

    • Eix
    • Eix

      Jos EGR- venttiilistä puuttuu puhdistusaineen suihkutus "venttiili", on se vajaasti suunniteltu. Sitten pitää hankalissa koloissa putkia irroitella.
      reCaptcha ei meinaa antaa yhteyttä.

      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

        En ole moisesta venttiilistä tietoinen, noissa Saabeissa (9-3 -99 ja 9-5 -04) ei ollut.
        Putsaus maksoi 220€ eikä vikakoodeja ole enään ilmaantunut.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
        KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:

        En ole moisesta venttiilistä tietoinen, noissa Saabeissa (9-3 -99 ja 9-5 -04) ei ollut.
        Putsaus maksoi 220€ eikä vikakoodeja ole enään ilmaantunut.

        Mututuntumalla myös polttoaineen kulutus on pudonnut, pääsee taas alle neljän, tosin myös ajo ei ole samanlaista, enemmän nurkkapyöritystä ja vähemmän kovavauhtista maantie-ajoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?

      Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi
      Bachelor
      39
      2008
    2. Trump - otan Gasan haltuun nyt

      USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h
      Maailman menoa
      319
      1473
    3. Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%

      Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun
      Perussuomalaiset
      302
      1396
    4. Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!

      Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179
      1111
    5. Runebergin tortut

      Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️
      Ikävä
      263
      1058
    6. Surullinen olo

      Mutta helpottunutkin😭
      Ikävä
      83
      820
    7. Hyvää yötä

      Puumanaiselle 🐆❤️
      Ikävä
      67
      769
    8. Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."

      Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l
      Bachelor
      10
      753
    9. Millaiset olivat ikäväsi kohteen viimeiset temput?

      Kerro siitä omin sanoin.
      Ikävä
      26
      714
    10. Nyt nainen

      Asia on nyt niin, että välillä hankala ajatella meitä sängyssä sillee
      Ikävä
      29
      669
    Aihe