"Huonoon kuntoon päässeen parketin lisäksi asunnossa uusitaan muutamia kaapistoja ja märkätiloja."
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/598116-100-000-euron-remontti-teemu-laajasalon-virka-asuntoon-heratti-kysymyksia-tahan-ei
Olisikohan sinne parketille läikkynyt punaviiniä?
Laajasalon virka-asunto remonttiin
27
341
Vastaukset
- MahtavatLuontaisedut
Kyllä leipäpapiksi kannattaa opiskella
Priimaa sen olla pitää. Laajasalolle ei kelpaa Ruotsinlaivalla kuin paras parvekkeellinen hytti ja hotellissa kaksikerroksinen kuningas-sviitti, joten täytyy kämpänkin olla priimaa eikä jotain edellisen piispan jälkeen kulahtunutta.
Piispan asunto remontoitiin kokonaan ennen Askolan virkakautta ja nyt 7 vuoden käytön jälkeen siihen tarvitaan taas 100.000 euron remontti. Ei tässäkään asiassa kirkko kirkollisveronmaksajien rahoja säästele.
Käsi pystyyn: Kuka meistä tekee omaan kämppäänsä 7 vuoden välein 100.000 remontin?- golgatanolga
No kun rahaa on kuin roskaa ,niin täytyyhän sitä johonkin laittaa . Kansa haluaa kuulla satuja ,voidakseen unohtaa hetkeksi elämän totuuden.
- Vuokrataso
Tilaa 230 m2. Paljonko piispa maksaa siitä vuokraa?
Hei.
Ketjussa askarruttaa remontti, joka tehdään piispan asuntoon. Linkin jutussa mainitaan parketin huono kunto. Lattia, parkettilattia menee huonoon kuntoon, jos siellä kävellään kengät jalassa. Näin on saattanut tapahtua, kun piispa järjestää kutsuja virka-asunnossaan. Aina ei kaikilla vierailla ole vaihtokenkiä jalassa, eikä kenkiä ole ehkä jätetty eteiseen. Asunto on suuri. Jos parketti uusitaan kaikkialle, se varmaan maksaa melko paljon, ei tietenkään oko tuota hintaa joka on arvioitu. Meille kerrotaan lehdessä myös, että nykyinen piispa ei ole osallistunut remontin suunnitteluun.
Hyvää tammikuun jatkoa,
Pirkko-pappi- karppaa2
Mitä mieltä olet Pirkko tästä Laajasalosta? Edustaako Hän teitä niin, että kehtaatte sanoa Häntä papiksi? Vai merkitseekö Teemulle vain raha kaikkea?
karppaa2 kirjoitti:
Mitä mieltä olet Pirkko tästä Laajasalosta? Edustaako Hän teitä niin, että kehtaatte sanoa Häntä papiksi? Vai merkitseekö Teemulle vain raha kaikkea?
Hei.
Mitä mieltä olen Laajasalosta... Papiksi hänet on vihitty ja piispa hän on, ei sitä poista kenenkään mielipide hänestä. En usko, että raha merkitsee hänelle kuitenkaan kaikkea. Olen surullinen tapahtuneesta. En ymmärrä sitä. Ajattelen, että hänellä on oikeus antaa selvitys asioista, ja myös meillä on velvollisuus odottaa asian tutkiminen, ennen kuin tuomitsemme.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi- Pastorivaan
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Mitä mieltä olen Laajasalosta... Papiksi hänet on vihitty ja piispa hän on, ei sitä poista kenenkään mielipide hänestä. En usko, että raha merkitsee hänelle kuitenkaan kaikkea. Olen surullinen tapahtuneesta. En ymmärrä sitä. Ajattelen, että hänellä on oikeus antaa selvitys asioista, ja myös meillä on velvollisuus odottaa asian tutkiminen, ennen kuin tuomitsemme.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiMistä Pirkko tarkkaanottaen olet surullinen? Laajasalo ei ole halunnut antaa selvitystä. Hänen olisi pitänyt antaa selvitykset kuluista heti, kun kuluja oli tullut. Tavalliselta papilta tuo ei onnistuisi, seurakunnan taloustoimisto olisi heti niskassa.
<<Olen surullinen tapahtuneesta. En ymmärrä sitä.>>
Mitä vaikeasti ymmärrettävää tässä on? Ei kai papillekaan voi olla yllätys, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat piittaamaattomia, ahneita, itsekkäitä ja kuvittelevat, että säännöt eivät koske heitä. Ei kai edes kirkon propagandisti voi olla niin naiivi, että kuvittelee pappien (erityisesti julkkis-pappien) olevan tällaisen yläpuolella?
Propagandistina sinun on tietenkin puhuttava muuta, mutta sinullekin on selvää, että kirkko on hyvin monelle kirkon viranhaltijalle ensisijaisesti elinkeino eli tapa rahoittaa elämä. Näinhän moni muukin suhtautuu työhönsä kirkon ulkopuolellakin.
Luulisi, että kaikille on viimeistään nyt selvää, että Laajasalon käsitys "hyvästä elämästä" on hyvin materialistinen ja siihen kuuluu yöpymiset parhaissa sviiteissä ja laivahyteissä, samppanja, matkat jne. Harmittavasti hänen edellinen yrityksensä rikastua jätti hänelle liki 400.000e velat, joten kirkon luottokortti oli hänelle helpoin tie ylelliseen elämään, johon Laajasalo kuvittelee olevansa oikeutettu.- karppaa2
Hei.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiPirkon vastaus oli yhtä tyhjän kanssa. Aika paljon samanlainen vastaus kuin politikko olisi vastannut. Kiersi asiaa kuin kissa kuumaa puuroa.
Laajasalo edustaa sitä mädännäisyyttä, missä kirkko tällä hetkellä on. Muistan hyvin miten Laajasalo muutama vuosi sitten sanoi silloista kansanedustaja Kari Rajamäkeä murhaajaksi. Vaikka se tapahtui satiiriohjelmassa, niin tuollainen syytös on hävytön, ja osoittaa täysin kirkon mädännäisyyden. kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi"En usko, että raha merkitsee hänelle kuitenkaan kaikkea. "
Aika paljon kuitenkin.
Kuten myös "hyvälle ihmiselle" nimeltään Jalovaara.- paljonkovieraita
Ovatko ne kurakenkäiset vieraat saapastelleet koko asunnon parketit vaihtokuntoon? Kuinka usein piispa kestitsee kotonaan useamman hengen joukkoja per vuosi, ja paljonko vieraita piispalla vuoden mittaan kotonaan käy?
- todistajasetä
Olisi varmaan kaikkien etu, jos tämä Pirkko-pappa osallistuisi Teemun lukaalin korjauksen suunnitteluun.
- OikeaVastausOn
Eli remontti maksaa 220 kiloa hopeaa...
Jeesus tapaa tiellä Pietarin, joka kuskaa kolmella aasilla jotain isoa tavarakuormaa. "Mitä näissä säkeissä on?" kysyy Jeesus. "Reilu parisataa kiloa hopearahoja, tarvitsen ne kotini remontin maksamiseen", vastaa Pietari. "Ahaa, joo, täytyyhän sitä miehellä kunnon kämppä olla", vastaa Jeesus.Köyhät meillä on aina keskuudessamme, mutta porsasteleva piispa Teemu Laajasalo vain seuraavat 25 vuotta.
"Olisikohan sinne parketille läikkynyt punaviiniä?"
Ehkä lattialle on jäänyt kuivumaan myös läjä pyhää yrjöä :-)Hei.
Muutama kommentti. Piispa Laajasalolla on jäänyt selvittämättä laskuja, sen tiedämme. Hän on pyytänyt anteeksi ja asian tiimoilta tehdään paraikaa tarkkaa selvitystä. Näinollen hänen ei tarvitse anta näitä selvityksiä lehtien palstoille eikä meille, ainakaan tässä vaiheessa. Piispan vieraat tuskin käyvät virka-asunnon jokaisessa huoneessa enkä teidä kuinka usein heitä siellä käy, mutta joka tapauksessa käy. Tuon asunnon korjaussunnitelman on varmaankin tehnyt joku ammattimies.
Hyvää viikonloppua toivotellen,
Pirkko-pappi- momentin_piikkiin
Selittämättömiä laskujen lisäksi holtitonta Kallion seurakunnan rahankäyttöä ja kuittien säilyttämistä. Kuka laskut ja kuitit on asiatarkastanut ja hyväksynyt? Miltä momenteilta shampanja ja Kuningassuite on maksettu?
momentin_piikkiin kirjoitti:
Selittämättömiä laskujen lisäksi holtitonta Kallion seurakunnan rahankäyttöä ja kuittien säilyttämistä. Kuka laskut ja kuitit on asiatarkastanut ja hyväksynyt? Miltä momenteilta shampanja ja Kuningassuite on maksettu?
Hei.
Ne asiat ovat tarkan selvityksen alla, kaikki. Ehkä me voimme olla rauhassa ja jatkaa elämämme. Selvitys kestää hetken.
Hyvää viikonloppua,
Pirkko-pappi- Kipa_Kirjuri
Et voi tietää, ovatko ne asiat tarkan selvityksen alla. Olet kirkon työntekijä, joten mahdollisuutesi olla rauhassa ja jatkaa elämääsi riippuu siitä, oletko esimiehesi suosiossa. Kirkossa on niin paljon taloudellisia vääryyksiä, ettei hetki riitä niiden selvittämiselle. Jos selvitys tehdään hetkessä, on täysin selvää, että tutkimus on tehty huonosti.
- Laaja_Teemusalo
Kiitos ja anteeksi.
Anteeksi, että olen arvoiltani ahne, itsekeskeinen, julkisuushakuinen ja piittaamaton. Anteeksi, että en välitä pätkääkään siitä, miten paljon poltan seurakuntani rahaa. Jos joillekin köyhille syötettävien aterioiden maito joudutaan vaihtamaan vedeksi, niin so what? Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minä olen piispa vain seuraavat 25 vuotta, joten annetaan palaa.
Anteeksi että piispan valinneet olivat niin tyhmiä ja sinisilmäisiä että julkisuushakuinen imagoni sokaisi heidät eivätkä he edes pysähtyneet miettimään minkälaiset arvot minua ajavat kaikinlaisiin julkisuustemppuihin. Anteeksi että he olivat niin tyhmiä että eivät ymmärtäneet esimerkiksi Ruotsista kopioimani idea kirkonkellojen saattosoitosta (muka) Aleppon tilanteen takia oli osa piispaanvaalikampanjaani, johon sain mukaan 100 hyväuskoista seurakuntaa minua tukemaan. Henkilökohtainen some-näkyvyyteni ja naamakuvaani uhratut palstamillimetrit olivat se mitä halusin ja mitä sain. Anteeksi että onnistuin sumuttamisessani.
Kiitos Jeesus kuitenkin piispanvirasta ja siihen kuuluvasta 200 neliön luksuslukaalista, kymppitonnin kuukausipalkasta ja tietenkin firman luottokortista. Korkkaan lukaalissani kunniaksesi (tuolla kortilla ostetun) skumppapullon ja skoolaan meille.
PS.
Ja onhan se köyhille juotettava kraanavesi kuitenkin tutkitusti maailman parsta kraanavettä. Ja mitä ne köyhät Moët & Chandon Impérial Brutista ja sen pitkään viipyilevästä paahteisen hedelmäisestä jälkimausta ymmärtäisivät? Minä ymmärrän. Sitäkin pitäisi varmaan pyytää anteeksi näiden nillittäjien mielestä. Laaja_Teemusalo kirjoitti:
Kiitos ja anteeksi.
Anteeksi, että olen arvoiltani ahne, itsekeskeinen, julkisuushakuinen ja piittaamaton. Anteeksi, että en välitä pätkääkään siitä, miten paljon poltan seurakuntani rahaa. Jos joillekin köyhille syötettävien aterioiden maito joudutaan vaihtamaan vedeksi, niin so what? Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minä olen piispa vain seuraavat 25 vuotta, joten annetaan palaa.
Anteeksi että piispan valinneet olivat niin tyhmiä ja sinisilmäisiä että julkisuushakuinen imagoni sokaisi heidät eivätkä he edes pysähtyneet miettimään minkälaiset arvot minua ajavat kaikinlaisiin julkisuustemppuihin. Anteeksi että he olivat niin tyhmiä että eivät ymmärtäneet esimerkiksi Ruotsista kopioimani idea kirkonkellojen saattosoitosta (muka) Aleppon tilanteen takia oli osa piispaanvaalikampanjaani, johon sain mukaan 100 hyväuskoista seurakuntaa minua tukemaan. Henkilökohtainen some-näkyvyyteni ja naamakuvaani uhratut palstamillimetrit olivat se mitä halusin ja mitä sain. Anteeksi että onnistuin sumuttamisessani.
Kiitos Jeesus kuitenkin piispanvirasta ja siihen kuuluvasta 200 neliön luksuslukaalista, kymppitonnin kuukausipalkasta ja tietenkin firman luottokortista. Korkkaan lukaalissani kunniaksesi (tuolla kortilla ostetun) skumppapullon ja skoolaan meille.
PS.
Ja onhan se köyhille juotettava kraanavesi kuitenkin tutkitusti maailman parsta kraanavettä. Ja mitä ne köyhät Moët & Chandon Impérial Brutista ja sen pitkään viipyilevästä paahteisen hedelmäisestä jälkimausta ymmärtäisivät? Minä ymmärrän. Sitäkin pitäisi varmaan pyytää anteeksi näiden nillittäjien mielestä." Sitäkin pitäisi varmaan pyytää anteeksi näiden nillittäjien mielestä. "
AmenKipa_Kirjuri kirjoitti:
Et voi tietää, ovatko ne asiat tarkan selvityksen alla. Olet kirkon työntekijä, joten mahdollisuutesi olla rauhassa ja jatkaa elämääsi riippuu siitä, oletko esimiehesi suosiossa. Kirkossa on niin paljon taloudellisia vääryyksiä, ettei hetki riitä niiden selvittämiselle. Jos selvitys tehdään hetkessä, on täysin selvää, että tutkimus on tehty huonosti.
Hei.
En voi tietää kuinka tarkka selvitys on ja mikä on kenenkin mielestä tarkka, mikä on riittävä. Mutta en osaa enkä halua elää elämääni kaikkea epäillen. Jos selvityksen on kerrottu olevan tarkka, uskon sen olevan huolellinen. Ja sanavalintani oli huono. Sanoin sen kestävän hetken. Ei ole kai kerrottu kauanko se kestää. Varmaankin niin kauan kuin on tarpeen. Ja on aivan mahdollista, että piispa Laajasalo maksaa, voi olla jo maksanutkin, nuo joista ei kuittia ole.
Hyvää viikonloppua,
Pirkko-pappi- rivispede.myös
Hei.
En voi tietää kuinka tarkka selvitys on ja mikä on kenenkin mielestä tarkka, mikä on riittävä. Mutta en osaa enkä halua elää elämääni kaikkea epäillen. Jos selvityksen on kerrottu olevan tarkka, uskon sen olevan huolellinen. Ja sanavalintani oli huono. Sanoin sen kestävän hetken. Ei ole kai kerrottu kauanko se kestää. Varmaankin niin kauan kuin on tarpeen. Ja on aivan mahdollista, että piispa Laajasalo maksaa, voi olla jo maksanutkin, nuo joista ei kuittia ole.
Hyvää viikonloppua,
Pirkko-pappiVai onko niin Pirkko, ettei kysymys ole jaksamisesta, vaan uskaltamisesta? Rivipappina jos rohkenet kyseenalaistaa piispan taloudelliset epäselvyydet, huomaat pian itse olevasi kilometritehtaalla.
- khghhy
Tuleekohan sinne koka-kola-virvoitusjuoma-automaatti?
- seurakuntapappi
Pirkko, sinä ja minä olemme rivispedejä kirkossa, jos tekisimme samanlaista pelleilyä kuittien kanssa kuin Laajasalo, meiltä ei anteeksipyyntö riittäisi.
missä tahansa oikeassa yrityksessä, tai ainakin kovin monessa, kuittien hukkaaja maksaa itse hukkaamansa kuitit.
Niin yksinkertaista se on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2793216Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2432077BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52016- 671986
- 711674
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391284MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241048- 641006
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231006Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165937