Kaikki eivät pääse taivaaseen.

kerrotko.kantasi

Jeesus ja Paavali sanoivat sen selvin sanoin.


Onko tämän totuuden sanominen sinusta pelottelua?

129

1563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on yksi Raamatun perussanomista jonka liberalisoitunut kirkko pimittää 😏
      Ihmisille pitää kertoa vain miellyttäviä asioita eikä sitä, että on vain yksi Tie taivaaseen.

      • Eikiitosjeesus

        Raketti, nyt kun sukkula ei skulaa.


      • Ai "pimittää". Kirkko on minulle kertonut, että pelastus tulee Jeesukseen uskomisen kautta ja synnit tunnustaen ja anteeksi saaden.

        Kirkon mukaan kaikki eivät siis pääse taivaaseen. Itse ajattelen, että kukaan ei pääse taivaaseen, koska sellaista tuskin onkaan.


      • Jeesus on se tie taivaaseen,muuta ei ole ihmiselle annettu tämän taivaan alla jossa vain on pelastus.Omilla asnioilla ei ole pääsyä.


      • omituinen.roikottaja

        Onko tuo impi-Marian tussun rekonstruktio, vai mitä sinä roikotat?


      • jokinsielläpielessä

        Niinhän se pimittää tietoa se kirkko. Olisiko syynä kirkon työntekijöiden itsekritiikki, kun kokevat, että eivät voi tehdä töitä enää kirkossa, jos olisivat rehellisiä itsestään ja asioista. Tunnustamalla tosiasiat, menettäisi työnsä ?
        Tunnustamalla tosiasiat, kertoisi, ettei itsellä ole asiaa taivaaseen?


      • jokinsielläpielessä kirjoitti:

        Niinhän se pimittää tietoa se kirkko. Olisiko syynä kirkon työntekijöiden itsekritiikki, kun kokevat, että eivät voi tehdä töitä enää kirkossa, jos olisivat rehellisiä itsestään ja asioista. Tunnustamalla tosiasiat, menettäisi työnsä ?
        Tunnustamalla tosiasiat, kertoisi, ettei itsellä ole asiaa taivaaseen?

        Tätä olen itsekin miettinyt.

        Miten pappi voi täysin pokkana kertoilla Jeesuksesta ja Jumalasta, vaikka tietävät, etteivät ne välttämättä ole edes olemassa. Itse en voisi ikinä olla pappina; en voi valehdella ihmisille päin naamaa. Ensin pitäisi Jeesuksen olla 100% varma tapaus.


      • torre12 kirjoitti:

        Ai "pimittää". Kirkko on minulle kertonut, että pelastus tulee Jeesukseen uskomisen kautta ja synnit tunnustaen ja anteeksi saaden.

        Kirkon mukaan kaikki eivät siis pääse taivaaseen. Itse ajattelen, että kukaan ei pääse taivaaseen, koska sellaista tuskin onkaan.

        Kirkon virallisen opin mukaan kaiketi pääsevät kunhan on vain kastettu. Olin hautajaisissa perjantaina ja papin puheiden mukaan homma menee näin juurikin näin: kaste pelastaa.

        Minä en kuitenkaan pelastu koska en ole kastettukaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        Kirkon virallisen opin mukaan kaiketi pääsevät kunhan on vain kastettu. Olin hautajaisissa perjantaina ja papin puheiden mukaan homma menee näin juurikin näin: kaste pelastaa.

        Minä en kuitenkaan pelastu koska en ole kastettukaan.

        Papit taitavat puhua kuka mitäkin.

        Olen Espanjassa kuunnellut pappeja tarkalla korvalla ja perusteena on se, että usko Jeesukseen ja syntien tunnustaminen pelastaa. Kasteesta eivät ole puhuneet.

        Ev.lut- papit puhuvat kuten vaikka helluntaisaarnaajat ainakin täällä, mutta eivät vaadi aikuiskastetta.


    • Joka uskoo taivaan olemassaoloon ja pääsystä sinne niin ei kai siihen ole yleensä kellään mitään sanomista mutta helvetti on selvästi kuvitelmaa, tuontitavaraa, uhkailuasearsenaaliaa tai loogisuusongelmaa.

      • J.N puhui selvin sanoin helvetistä ja sen kauhuista. Etkö nyt uskokaan J.N:n sanoja 😳❓


      • Tyhmät pääsevät J.N:n vuorisaarnan mukaan taivaaseen jos kerran autuas tulkitaan taivaaseen päässeiden jjoukkoon. Minä en uhoa mahdollisen Jumalan edessä, sillä minä en ole mikään, en edes atomijätteen hiukkasen kokoinen, miljardien galaksien luojan rinnalla joten ehkäpä sinunkin kannattaisi pitää vähän pienenpää suuta.


      • Aaaameeeennnn
        sage8 kirjoitti:

        Tyhmät pääsevät J.N:n vuorisaarnan mukaan taivaaseen jos kerran autuas tulkitaan taivaaseen päässeiden jjoukkoon. Minä en uhoa mahdollisen Jumalan edessä, sillä minä en ole mikään, en edes atomijätteen hiukkasen kokoinen, miljardien galaksien luojan rinnalla joten ehkäpä sinunkin kannattaisi pitää vähän pienenpää suuta.

        Jes. 40:15

        Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.


        Mutta silti Jumala katsoi parhaaksi lähettää Poikansa Jeesuksen kuolemaan meidän "tomuhiukkasten" puolesta!

        Kuinka suuri on Hänen armonsa!


      • Aaaameeeennnn kirjoitti:

        Jes. 40:15

        Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.


        Mutta silti Jumala katsoi parhaaksi lähettää Poikansa Jeesuksen kuolemaan meidän "tomuhiukkasten" puolesta!

        Kuinka suuri on Hänen armonsa!

        Tuohon minulla ei ole mitään sanomista.


      • sage8 kirjoitti:

        Tyhmät pääsevät J.N:n vuorisaarnan mukaan taivaaseen jos kerran autuas tulkitaan taivaaseen päässeiden jjoukkoon. Minä en uhoa mahdollisen Jumalan edessä, sillä minä en ole mikään, en edes atomijätteen hiukkasen kokoinen, miljardien galaksien luojan rinnalla joten ehkäpä sinunkin kannattaisi pitää vähän pienenpää suuta.

        Sinulla on todella omituinen tapa väännellä Raamatun sanaa 😳


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla on todella omituinen tapa väännellä Raamatun sanaa 😳

        Parhaiten olla autuas on olla hengellisesti köyhä.


      • torre12 kirjoitti:

        Parhaiten olla autuas on olla hengellisesti köyhä.

        Se tosiaan onnistuu sinulta mainiosti 😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se tosiaan onnistuu sinulta mainiosti 😂😂

        Juu, ja Raamatun mukaan olen siten autuas.


      • jepulisnäin
        usko.vainen kirjoitti:

        J.N puhui selvin sanoin helvetistä ja sen kauhuista. Etkö nyt uskokaan J.N:n sanoja 😳❓

        Sinäkin mätänet haudassas ihan luineen ja sieluineen, kunnes mikrobit pistelee nekin poskeensa. Ja sitten on nuotit soitettu sinunkin reppanan osalta. Eiks o mukavaa, ei tartte enää molittaa : DD


      • Jesus.does.not.save
        Aaaameeeennnn kirjoitti:

        Jes. 40:15

        Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.


        Mutta silti Jumala katsoi parhaaksi lähettää Poikansa Jeesuksen kuolemaan meidän "tomuhiukkasten" puolesta!

        Kuinka suuri on Hänen armonsa!

        Jokin siis mättää pahasti


      • klsdhu
        jepulisnäin kirjoitti:

        Sinäkin mätänet haudassas ihan luineen ja sieluineen, kunnes mikrobit pistelee nekin poskeensa. Ja sitten on nuotit soitettu sinunkin reppanan osalta. Eiks o mukavaa, ei tartte enää molittaa : DD

        Luitpa madonluvut usko.vaiselle ja ihan aiheesta.


    • 1 Kor. 13 :2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

      Totuus ilman rakkautta ei hyödytä ketään. Kun kertoo totuutta, kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten sen tekee. Muutenkin on aina hyvä miettiä niitä omia motiiveja rehellisesti. Ne motiivimme eivät aina ole niin puhtaita kuin luulemme.
      Pelottelua on se, mikä saa toisen pelkäämään tai minkä tarkoitus on saada toinen pelkäämään.

      • anna.esimerkki

        Miten sinä rakkaudella kerrot ihmisille, että kaikki eivät pääse taivaaseen?


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Miten sinä rakkaudella kerrot ihmisille, että kaikki eivät pääse taivaaseen?

        Siinäpä sitä haastetta meille kaikille. Siihen tuskin on yhtä tapaa, joka toimii joka kohdassa.


      • anna.esimerkki
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Siinäpä sitä haastetta meille kaikille. Siihen tuskin on yhtä tapaa, joka toimii joka kohdassa.

        Et siis pysty kertomaan, että kaikki eivät pääse taivaaseen vaan annat heidän olla siinä uskossa, että pääsevät?


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Et siis pysty kertomaan, että kaikki eivät pääse taivaaseen vaan annat heidän olla siinä uskossa, että pääsevät?

        No niinkö minä sanoin?


      • anna.esimerkki
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No niinkö minä sanoin?

        Älä ala taas jankata. Anna mieluummin esimerkki siitä, että pystyt asian sanomaan.


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Et siis pysty kertomaan, että kaikki eivät pääse taivaaseen vaan annat heidän olla siinä uskossa, että pääsevät?

        Vaikka tuo teidän taivaanne olisi olemassa, kaikki eivät sinne haluaisi mistään hinnasta.

        Riittävää kidutusta lkuea usko.vaisen ja muiden hörhöjen kitinää.

        Tosin nyt kyllä hiipi mieleen epäilys näiden hörhöjen taivaaseenpääsystä. Jospa ne joutuvat samaan paikkaan, minne minä pääsen?

        No, onneksi tuo on vain paha päiväuni.


      • anna.esimerkki
        he-ma kirjoitti:

        Vaikka tuo teidän taivaanne olisi olemassa, kaikki eivät sinne haluaisi mistään hinnasta.

        Riittävää kidutusta lkuea usko.vaisen ja muiden hörhöjen kitinää.

        Tosin nyt kyllä hiipi mieleen epäilys näiden hörhöjen taivaaseenpääsystä. Jospa ne joutuvat samaan paikkaan, minne minä pääsen?

        No, onneksi tuo on vain paha päiväuni.

        Sinun kannattaa olla huolissasi vain omasta kohtalostasi.


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Sinun kannattaa olla huolissasi vain omasta kohtalostasi.

        Vaan en ole lainkaan huolissani.

        Kristinuskon kolmiomaisen epäjumalan palvaajien sensijaan tulee olla huolissaan siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että oikea jumala on olemassa.


      • anna.esimerkki
        he-ma kirjoitti:

        Vaan en ole lainkaan huolissani.

        Kristinuskon kolmiomaisen epäjumalan palvaajien sensijaan tulee olla huolissaan siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että oikea jumala on olemassa.

        Miten siitä pitää olla huolissaan jos jumalaa ei olekaan olemassa?


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Älä ala taas jankata. Anna mieluummin esimerkki siitä, että pystyt asian sanomaan.

        Minun ei tarvitsisi jankuttaa itsekseni, jos sinä lukisit kommentteja ja sisäistäisit mitä niissä on sanottu. Mutta koska niin ei ilmeisesti tapahdu, minun täytyy jankuttaa itsekseni.


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Miten siitä pitää olla huolissaan jos jumalaa ei olekaan olemassa?

        Silloin ei tarvitsekaan, mutta eläessään selkeää epäjumalaa palvoneet ovat kusessa jos OIKEA jumala onkin olemassa.

        Pitääkö sulle tavuttaa?


      • anna.esimerkki
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minun ei tarvitsisi jankuttaa itsekseni, jos sinä lukisit kommentteja ja sisäistäisit mitä niissä on sanottu. Mutta koska niin ei ilmeisesti tapahdu, minun täytyy jankuttaa itsekseni.

        Sinun eräs ongelmasi on se, että sinä et pysty muuhun kuin yleisen liturgian paasaamiseen. Et koskaan pysty esittämään yhtään mitään konkreettista siitä mitä sinä oikeasti ajattelet tai teet tai tekisit.
        Olet tyhjänpäiväinen jankuttaja.


      • anna.esimerkki
        he-ma kirjoitti:

        Silloin ei tarvitsekaan, mutta eläessään selkeää epäjumalaa palvoneet ovat kusessa jos OIKEA jumala onkin olemassa.

        Pitääkö sulle tavuttaa?

        Tavuta vain, mutta et kuitenkaan vastannut siihen mitä kysyin.


      • anna.esimerkki kirjoitti:

        Sinun eräs ongelmasi on se, että sinä et pysty muuhun kuin yleisen liturgian paasaamiseen. Et koskaan pysty esittämään yhtään mitään konkreettista siitä mitä sinä oikeasti ajattelet tai teet tai tekisit.
        Olet tyhjänpäiväinen jankuttaja.

        Tarkoitatko, etten pysty esittämään mitään mitä sinä ymmärtäisit?


      • Aaaameeeennnn

        "1 Kor. 13 :2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Totuus ilman rakkautta ei hyödytä ketään. "

        Totuus on aina totuutta riippumatta esiintuojan mielentilasta!


      • näinsesujuuu
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko, etten pysty esittämään mitään mitä sinä ymmärtäisit?

        Annetaas Jeesuksen auttaa Eerikaa miten kerrotaan, että kaikki ihmiset jotka eivät tee parannusta menevät kadotukseen kitumaan ...

        Ilm. 2:5
        Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.


        Jeesuksen käyttämä kuvakieli on selvää puhetta ja jokainen ymmärtää yskän :))


        Mark. 16:16

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • Aaaameeeennnn kirjoitti:

        "1 Kor. 13 :2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Totuus ilman rakkautta ei hyödytä ketään. "

        Totuus on aina totuutta riippumatta esiintuojan mielentilasta!

        En minä sitä kiistänytkään.


      • näinsesujuuu kirjoitti:

        Annetaas Jeesuksen auttaa Eerikaa miten kerrotaan, että kaikki ihmiset jotka eivät tee parannusta menevät kadotukseen kitumaan ...

        Ilm. 2:5
        Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.


        Jeesuksen käyttämä kuvakieli on selvää puhetta ja jokainen ymmärtää yskän :))


        Mark. 16:16

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Toisaalta ainoa, joka varmasti on päässyt taivaan paratiisiin, ei ollut Raamatun mukaan kastettu. Hän ei varkaan elämää saaden lopulta kuolemantuomion.


      • tuntuu.hyvältä
        Aaaameeeennnn kirjoitti:

        "1 Kor. 13 :2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Totuus ilman rakkautta ei hyödytä ketään. "

        Totuus on aina totuutta riippumatta esiintuojan mielentilasta!

        Ja totuus pystytään aina todistamaan todeksi.


      • reilu.peli
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko, etten pysty esittämään mitään mitä sinä ymmärtäisit?

        Jospa ihan vaan yhden esimerkin esittäisit, miten kertoa rakkaudellisesti, että kaikki eivät pääse taivaaseen Ihan ilman mitään muuta selittelyä ja ketjun pidentämistä turhilla viesteillä. Onhan totta, että tilanteet elävässä elämässä ovat erilaisia, mutta nyt ollaan kirjoitusten varassa ja koska aloittaja ilmaisi raamatullisen totuuden, ettei kaikki pääse taivaaseen, niin kohtuullista olisi,että sinä vastavuoroisesti esittäisit esimerkin rakkaudellisesta kirjallisesta tavasta ilmaista sama asia.

        Paavali esitti asian ihan samalla suoruudella kuin aloittaja. Miten koet Paavalin tavan? Pelottaako se?


    • painakaamieleenne

      TAIVAASSA EI OLE YHTÄKÄÄN HOMOSEKSUAALISUUDEN HYVÄKSYJÄÄ!!

      • Mistä sen tiedät? Oletko Jumala? Tai Jumalan tuttu, kaveri?


      • Bottiro
        sage8 kirjoitti:

        Mistä sen tiedät? Oletko Jumala? Tai Jumalan tuttu, kaveri?

        Äläpä soita suutasi, pilkkaaja!


      • Bottiro kirjoitti:

        Äläpä soita suutasi, pilkkaaja!

        Jos Jumala on olemassa, hän päättää, kuka on pilkkaaja, et sinä.


      • sinunvalintasi
        sage8 kirjoitti:

        Jos Jumala on olemassa, hän päättää, kuka on pilkkaaja, et sinä.

        Ja sinä myös päätät kohdaltasi oletko pilkkaaja vai ei! Jos pilkkaat kristinuskoa tai uskovia, niin olet pilkkaaja ja jos et pilkkaa, niin et ole pilkkaaja.


      • Borotti
        sage8 kirjoitti:

        Jos Jumala on olemassa, hän päättää, kuka on pilkkaaja, et sinä.

        Sinä olet pilkkaaja.


      • sage8 kirjoitti:

        Mistä sen tiedät? Oletko Jumala? Tai Jumalan tuttu, kaveri?

        Rakas ystävä, älä ota esimerkkiä pahasta, vaan hyvästä. Joka tekee hyvää, on Jumalasta, mutta se, joka tekee pahaa, ei ole Jumalaa nähnyt.


      • dklsvjrei

        Ja sinäkö arvelit ottaa pestin ovimikoksi?
        On teillä uskovaisille huolet ja murheet kun ihmisten henkilökohtaisia asioita kytätään kuin pahaiset juoruämmät.
        Jos taivas on teidänlaisianne puolillaankaan, niin minä käännyn portilta takaisin ja pyydän itse lirpaketta helvettiin.


      • Eikiitosjeesus
        Borotti kirjoitti:

        Sinä olet pilkkaaja.

        Ei voi pilkata ilman kaikkivaltiaan nimenomaista tahtoa ei. Eihän se muutoin olisi kaikkivaltias.
        Enkä minä taivaaseen ole menossakaan vaan Tampperreelle


    • kokemusta.on

      Olen aina arvostanut lestaadiolaisia siitä että he ovat sanoneet suoraan mitään kiertelemättä minulle että minä menen helvettiin. Miksi käyttää kiertoilmaisuja samalle asialle mm. et ole uskossa, olet ateisti, olet agnostikko, olet harhaopettaja, et ole tehnyt ratkaisua, olet liberaali, olet homo tai muita vastaavia ilmaisuja. Tuollaista kielenkäyttöä tapaa "vapaissa" suunnissa.
      Mielestäni vain Jumala osaa määritellä ihmisen oikein, eivät muut ihmiset.

      • näillä.mennään

        Keskustelin eräiden Jehovantodistajien kanssa. Lähtiessään luotani he vakuuttivat varmana asiana etten minä ainakaan helvettiin joutuisi (Jehovantodistajat ja adventistit eivät usko nimittäin piinahelvetin olemassaoloon). Sanoin etten minä siitäkään aivan varma ole. Minulla ei ole pelastusvarmuutta mutta ei myöskään kadotusvarmuutta.


      • Niin, lestadiolaiset eivät ihmisinä kykene määrittelemään ihmistä oikein.


    • 4d2222d1

      taivaaseen pääsee vaan puhdas rotuiset

      • Adolf_Hitler_

        Homot pannaan kristillisesti kaasukammioon.


    • auttaako.värjäys

      punatukkaiset?

    • Pudis55

      Hah hah olipahan taas aloitus. Et pysty edes osoittamaan että taivasta on olemassa mutta täällä vaan passittelet ihmisiä mielikuvitushelvettiin, naurettavaa. Muuten pimppi on tärkeämpi kuin jumalan sana. Ja osalle tämän palstan uskiksille anusakko on tärkeämpi.

    • Pastori.Kulliainen

      Kaikki pääsevät Thaimaaseen.

    • UskoOnHevonpaskaa

      Kaikki lentokoneeseen tms. lentolaitteeseen uskaltautuvat pääsevät taivaaseen. Astronautit jopa avaruuteen! Ja ihan turha hörhöjen väittää, etteikö entisaikojen hörhöt oikeasti uskoneet "taivaan" sijaitsevan pilvissä päidemme yläpuolella.

    • bertilperversson

      Yleensä kirkollisveronsa maksaneet saavat sen taivaspaikkansa. Nimittäin aina hautajaisissahan pappi ilmoitusluontoisesti julkituo taivaalliselle esimiehelleen toivomuksen, että jospa tälläkin kertaa Herra ottaisi tämän vaivaisen tykönsä...jne. Maksamatta jättäneistä ei voi mennä sanomaan suoraan pääsevätkö he.

    • Eikiitosjeesus

      Kaikki eivät pääse taivaaseen. Itse asiassa ei kukaan. Teitä yksinkertaisia uskovia on kusetettu tarinalla äpäräpojasta. Teille on myyty tyhjä arpa. Sori vaan.

    • heippa.vaan

      Minä en pysty sanomaan kenet tältä palstalta panisin helvettiin. Mutta jonkun kivan ihmisen kanssa minäkin voisin siellä viihtyä. Olisiko "Eerikatässämoi" sellainen? Olen saanut jostakin sellaisen käsityksen että hän on tumma ja ruskeasilmäinen. Olenko väärässä uskossa? Vaatisin häneltä ensin kyllä lupausta ettei hän yrittäisi käännyttää minua siellä vapislaiseksi.

      • heippa.vaan

        No, tuo kommenttini oli kyllä minun huumoriani. Toivottavasti Eerika ei koe sitä seksuaaliseksi häirinnäksi. Nykyisin saa olla siinä hyvin tarkkana. On totta etten tule koskaan näkemään minkä väriset silmät hänellä on, mutta mukavalta ihmiseltä hän vaikuttaa, enkä yritä jahdata täällä ketään.


      • heippa.vaan kirjoitti:

        No, tuo kommenttini oli kyllä minun huumoriani. Toivottavasti Eerika ei koe sitä seksuaaliseksi häirinnäksi. Nykyisin saa olla siinä hyvin tarkkana. On totta etten tule koskaan näkemään minkä väriset silmät hänellä on, mutta mukavalta ihmiseltä hän vaikuttaa, enkä yritä jahdata täällä ketään.

        No pahoittelut tuosta. Sitä on vaan niin täällä kiusattu jossakin vaiheessa, että ajattelin, et joko taas trolli heränyt päiväuniltaan.

        Huumorin kannalta, toki jos palstan tosiuskovia on uskominen niin sinne "saunan-lauteille" olen matkalla minäkin. Ja ainahan tuo ikuisuus paremmin kuluu hyvässä seurassa ja toisaalta jos on jo helvettiin joutunut niin, eihän siinä ole enää mitään hävittävää :)


      • hyväettetole

        Mutta kun sinä et ole.


      • Tulen, Nekalan Baari tänään klo 20:15.


      • ReppeRuutikallo kirjoitti:

        Tulen, Nekalan Baari tänään klo 20:15.

        Voi surkeuden kevät "uskovainen" sinun kanssasi. No haaveile sinä vaan, ei tuo eerika varmaan tuollaisen völjyyn lähtiskään . Kaitpa hänelläkin jokin taso on .


      • nähty.on kirjoitti:

        Voi surkeuden kevät "uskovainen" sinun kanssasi. No haaveile sinä vaan, ei tuo eerika varmaan tuollaisen völjyyn lähtiskään . Kaitpa hänelläkin jokin taso on .

        Minä en ole uskovainen vaan ateisti.


    • Riippuu siitä missä tilanteessa, kenelle ja millä tavalla sen sanot.

      • tämäolikysymys

        Sen voi sanoa vaan yhdellä tapaa - sillä tavalla että toinen ymmärtää itse asian ytimen.

        Onko tämän sanominen pelottelua?


      • tämäolikysymys kirjoitti:

        Sen voi sanoa vaan yhdellä tapaa - sillä tavalla että toinen ymmärtää itse asian ytimen.

        Onko tämän sanominen pelottelua?

        Niin voihan muu uskovaisetkin tulla sinulle sanomaan , että mikä se sinun lopullinen sijoituspaikka on. Ei tarvitse kuin ottaa näitä "kotikutoisia" vaikkapa lestaadiolaiset ja jehovan todistajat, eli ovatko he siis oikeassa?

        Palstan tosiuskovaisilla on kyllä sangen merkillinen tapa lukea sitä isonkirjan sanaa. Toki taivaasta siellä puhutaan mutta hyvin selväksi tehdään myös se, että taivaspaikkoja ei jaa , mikään Matti Meikäläinen, ei , vaikka olisi kuinka uudelleen kastettu/herätetty/kirkastettu .

        Ja juu, hirviän ikävää mutta kun se, nyt ei vaan sovi.


      • Pudis55

        Nää nääs mielikuvittelevat itsensä jumalaksi, helppoahan se on ja keskenkasvuisia kun ovat niin kohta uskovat mielikuvituksensa todeksi, hersyvää naurua...


      • tässä.olen

        No, sano se esimerkiksi nyt minulle.


      • tämäolikysymys kirjoitti:

        Sen voi sanoa vaan yhdellä tapaa - sillä tavalla että toinen ymmärtää itse asian ytimen.

        Onko tämän sanominen pelottelua?

        Sen voi kyllä sanoa aika monella tapaa.


      • tässä.olen kirjoitti:

        No, sano se esimerkiksi nyt minulle.

        Miksi? Etkö lukenut sitä tuosta aloituksesta?


      • tässä.olen
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sen voi kyllä sanoa aika monella tapaa.

        Esitä sinä nyt edes yksi tapa niistä monista, äläkä venkoile.


      • tässä.olen kirjoitti:

        Esitä sinä nyt edes yksi tapa niistä monista, äläkä venkoile.

        Enpä taida nyt esittää.


      • anna.olla
        tässä.olen kirjoitti:

        Esitä sinä nyt edes yksi tapa niistä monista, äläkä venkoile.

        Se on samanlainen venkoaja kuin Eerikakin. Päät on auki ja yleistä mantraa ja neuvoja muille tulee kuin pakoputkesta mutta itse ei osata sanoa ja tehdä yhtään mitään.


      • anna.olla kirjoitti:

        Se on samanlainen venkoaja kuin Eerikakin. Päät on auki ja yleistä mantraa ja neuvoja muille tulee kuin pakoputkesta mutta itse ei osata sanoa ja tehdä yhtään mitään.

        Eikös tuossa ole pieni epäloogisuus?


      • kiiiskivastarannalta
        nähty.on kirjoitti:

        Niin voihan muu uskovaisetkin tulla sinulle sanomaan , että mikä se sinun lopullinen sijoituspaikka on. Ei tarvitse kuin ottaa näitä "kotikutoisia" vaikkapa lestaadiolaiset ja jehovan todistajat, eli ovatko he siis oikeassa?

        Palstan tosiuskovaisilla on kyllä sangen merkillinen tapa lukea sitä isonkirjan sanaa. Toki taivaasta siellä puhutaan mutta hyvin selväksi tehdään myös se, että taivaspaikkoja ei jaa , mikään Matti Meikäläinen, ei , vaikka olisi kuinka uudelleen kastettu/herätetty/kirkastettu .

        Ja juu, hirviän ikävää mutta kun se, nyt ei vaan sovi.

        Hyvä huomio. Niin ei ole meidän ihmisten kädessä myöskään luvata, että kaaaaikkki pelastuvat.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Hyvä huomio. Niin ei ole meidän ihmisten kädessä myöskään luvata, että kaaaaikkki pelastuvat.

        Ei ole sellaista pelkoa. Ei yksikään pappi eikä muukaan ole sanonut minunkaan pelastuvan.

        Kaikkea muuta! Pitää uskoa Jeesukseen, tunnustaa syntisyytensä ja saada synnit anteeksi Jeesuksen sovitustyön nimissä. Siinä onkin hommaa; ei käy "kaaaaaikkkille".


    • näinkö.on

      Ne, jotka varmasti uskovat pääsevänsä taivaaseen, ovat tehneet itse itsensä uskovaisiksi. Jumalalla ei ole ollut mitään osuutta asiassa.

      • Näin on, tai oikeammin ilmaistuna: "Ne, jotka varmasti uskovat PELASTUVANSA, ovat tehneet itse itsensä uskovaisiksi. Jumalalla ei ole ollut mitään osuutta asiassa."


    • Pääse taivaaseen? Eihän kukaan ole pääsemässä mihinkään taivaaseen? Raamattuhan sanoo, että taivaat tulevat tuhoutumaan... Missä Raamatussa edes sanotaan, että 'ihminen pääsee taivaaseen'.

      "Jeesus ja Paavali sanoivat sen selvin sanoin."

      Tarkalleen ottaen missä? Missä Jeesus ja Paavali sanovat ihmisen menevän taivaaseen? Taivas mainitaan Raamatussa noin. 700 kertaa mutta yhdessäkään en ole huomannut, että siitä puhuttaisiin ihmisen määränpäänä.

      Ilmeisesti aloituksella tarkoitetaan: "Kaikki eivät pelastu" tai "Kaikki eivät peri iankaikkista elämää" tai "Kaikki eivät peri Jumalan kuningaskuntaa"?

      • Kyllä Jeesuksessa kuolleiden ihmisten sielut menevät Jeesuksen luoksen kolmanteen taivaaseen kunnes uudet taivaat ja uusi maa on luotu.
        Sikäli ilmaus on oikea vaikkakaan siellä ei ikuisuutta vietetäkään.


      • Oikeevaiväärä
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksessa kuolleiden ihmisten sielut menevät Jeesuksen luoksen kolmanteen taivaaseen kunnes uudet taivaat ja uusi maa on luotu.
        Sikäli ilmaus on oikea vaikkakaan siellä ei ikuisuutta vietetäkään.

        Jokaisella lahkolaisella ja uskonnollisella ihmisellä vaikuttaa olevan ymmärrettynä totuus, jota muut lahkot ja uskonnolliset yhteisöt eivät ole hiffanneet.
        Vaikuttaa siltä, kuin kaikki uskonnollisesti ihmiset tietäisivät miten omat asiat kuolemanjälkeen menevät ja kuitenkin naapurilahkoissa ajatellaan "väärin", onks tossa ny mittän mieltä!


      • Oikeevaiväärä kirjoitti:

        Jokaisella lahkolaisella ja uskonnollisella ihmisellä vaikuttaa olevan ymmärrettynä totuus, jota muut lahkot ja uskonnolliset yhteisöt eivät ole hiffanneet.
        Vaikuttaa siltä, kuin kaikki uskonnollisesti ihmiset tietäisivät miten omat asiat kuolemanjälkeen menevät ja kuitenkin naapurilahkoissa ajatellaan "väärin", onks tossa ny mittän mieltä!

        Kerro tarkemmin mitä lahkojantarkoitat 😳


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksessa kuolleiden ihmisten sielut menevät Jeesuksen luoksen kolmanteen taivaaseen kunnes uudet taivaat ja uusi maa on luotu.
        Sikäli ilmaus on oikea vaikkakaan siellä ei ikuisuutta vietetäkään.

        Äläs unohda tuhatvuotista kuningaskuntaa siinä välissä! :D

        Jeesuksessa kuolleet toki menevät paratiisiin (eli 3. taivaaseen, joka on tosin tulkinta, ei termi jota Raamattu käyttää), ja pääsevät täten niin sanotusti taivaaseen. Mutta Raamatun huomio siihen vaiheeseen ihmisen olemassaolossa, missä hän on kuolleena poissa ruumiistaan (ensimmäinen kuolema), ei ole siinä missä paikassa ihmiset ovat kuolemansa jälkeen, vaan huomio on siinä kenen kanssa he ovat. Ja yleensä ihmiset eivät tarkoita "taivaaseen pääsemisellä" tätä kolmatta taivasta, vaan luulevat menevänsä ikuisuudeksi taivaaseen jo heti kuollessaan tai 1. ylösnousemuksessa Jeesuksen paluussa.

        Tällainen epäraamatullinen ja uskonnollinen mongerrus tulisi lopettaa ja pysyä siinä mitä Sana selkeästi sanoo, eikä mennä sen perässä mitä ihmiset sanovat. Taivaaseen pääsy opin alkuperä kun on kreikkalaisessa filosofiassa, ja se tulee suoraan filosofi Platonin ajatuksista, josta kirkkoisät ottivat sen kristinuskoon hävittääkseen kristinuskon juutalaiset juuret.

        "Sikäli ilmaus on oikea vaikkakaan siellä ei ikuisuutta vietetäkään."

        Ilmaisua ei voi pitää oikeana ensinnäkään siitä syystä, että Raamatussa kyseistä ilmaisua ei käytetä; siellä puhutaan Jumalan kuningaskunnasta ja iankaikkisesta elämästä, eikä siellä puhuta ihmisten menosta taivaaseen. Ja toiseksi siksi, että "taivas" tarkoittaa eri ihmisille niin monenlaisia eri asioita, ja ne eivät useimmitenkaan ole raamatullisia.


      • George_L kirjoitti:

        Äläs unohda tuhatvuotista kuningaskuntaa siinä välissä! :D

        Jeesuksessa kuolleet toki menevät paratiisiin (eli 3. taivaaseen, joka on tosin tulkinta, ei termi jota Raamattu käyttää), ja pääsevät täten niin sanotusti taivaaseen. Mutta Raamatun huomio siihen vaiheeseen ihmisen olemassaolossa, missä hän on kuolleena poissa ruumiistaan (ensimmäinen kuolema), ei ole siinä missä paikassa ihmiset ovat kuolemansa jälkeen, vaan huomio on siinä kenen kanssa he ovat. Ja yleensä ihmiset eivät tarkoita "taivaaseen pääsemisellä" tätä kolmatta taivasta, vaan luulevat menevänsä ikuisuudeksi taivaaseen jo heti kuollessaan tai 1. ylösnousemuksessa Jeesuksen paluussa.

        Tällainen epäraamatullinen ja uskonnollinen mongerrus tulisi lopettaa ja pysyä siinä mitä Sana selkeästi sanoo, eikä mennä sen perässä mitä ihmiset sanovat. Taivaaseen pääsy opin alkuperä kun on kreikkalaisessa filosofiassa, ja se tulee suoraan filosofi Platonin ajatuksista, josta kirkkoisät ottivat sen kristinuskoon hävittääkseen kristinuskon juutalaiset juuret.

        "Sikäli ilmaus on oikea vaikkakaan siellä ei ikuisuutta vietetäkään."

        Ilmaisua ei voi pitää oikeana ensinnäkään siitä syystä, että Raamatussa kyseistä ilmaisua ei käytetä; siellä puhutaan Jumalan kuningaskunnasta ja iankaikkisesta elämästä, eikä siellä puhuta ihmisten menosta taivaaseen. Ja toiseksi siksi, että "taivas" tarkoittaa eri ihmisille niin monenlaisia eri asioita, ja ne eivät useimmitenkaan ole raamatullisia.

        En toki unohda mutta ainakin minä puhun ajasta ennen Jeesuksen paluuta 🤓


      • Oikeevaiväärä kirjoitti:

        Jokaisella lahkolaisella ja uskonnollisella ihmisellä vaikuttaa olevan ymmärrettynä totuus, jota muut lahkot ja uskonnolliset yhteisöt eivät ole hiffanneet.
        Vaikuttaa siltä, kuin kaikki uskonnollisesti ihmiset tietäisivät miten omat asiat kuolemanjälkeen menevät ja kuitenkin naapurilahkoissa ajatellaan "väärin", onks tossa ny mittän mieltä!

        Juurikin jokaisella lahkolaisella ja uskonnollisella ihmisellä on kova kyyti päästä tuonne maagiseen taivaaseen, jossa asiat ovat niin kuin ne juuri heidän mielestään pitäisi olla - Jumala ja Jeesus ovat vain välineitä tuohon paikkaan pääsemiseksi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En toki unohda mutta ainakin minä puhun ajasta ennen Jeesuksen paluuta 🤓

        Oletko katsonut Jyrki ja Mia Valkeakarin Kuningaskunnan paluu sarjaa? Siinähän käsitellään muun muassa tätä taivas-opin alkuperää.

        Roomalainen harharetki:
        "Pohjoisvaltio Israel eli Efraim ei ollutkaan ainoa, joka hylkäsi Juudan ja Jumalan kuningaskunnan. Kristikunta on hämmästyttävällä tavalla seurannut Efraimin jalanjälkiä. Ohjelmassa katsomme, mitä kristillisinä pitämämme juhlat oikein ovat ja miksi puhumme taivaaseen pääsemisestä."
        http://www.tv7.fi/vod/player/27983/


      • George_L kirjoitti:

        Oletko katsonut Jyrki ja Mia Valkeakarin Kuningaskunnan paluu sarjaa? Siinähän käsitellään muun muassa tätä taivas-opin alkuperää.

        Roomalainen harharetki:
        "Pohjoisvaltio Israel eli Efraim ei ollutkaan ainoa, joka hylkäsi Juudan ja Jumalan kuningaskunnan. Kristikunta on hämmästyttävällä tavalla seurannut Efraimin jalanjälkiä. Ohjelmassa katsomme, mitä kristillisinä pitämämme juhlat oikein ovat ja miksi puhumme taivaaseen pääsemisestä."
        http://www.tv7.fi/vod/player/27983/

        Olen katsonut ja se on todella hyvä ohjelma.


      • kalojen.löyhkää
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksessa kuolleiden ihmisten sielut menevät Jeesuksen luoksen kolmanteen taivaaseen kunnes uudet taivaat ja uusi maa on luotu.
        Sikäli ilmaus on oikea vaikkakaan siellä ei ikuisuutta vietetäkään.

        Siinä ne taas ulkokullatut hurskaat etupenkissä istuvat ja toisilleen taivaasta tontteja jakelevat : DD


      • kalojen.löyhkää kirjoitti:

        Siinä ne taas ulkokullatut hurskaat etupenkissä istuvat ja toisilleen taivaasta tontteja jakelevat : DD

        Jeesus on sinutkin lunastanut. Oletko ottanut Hänen tarjoamansa pelastuksen vastaan 😳❓


    • Jostain olen lukenut että Raamatussa on sellaisia jakeita joissa annetaan ymmärtää että kaikki pääsevät taivaaseen. Ehkäpä Kylliäisellä, vai mikä sen papin nimi nyt olikaan, olisi kirjassaan vinkkejä asiaan.

      • helvetti.on.tyhjä

        Antti Kylliäinen ajatteli että Kaikkivaltias ja Rakkauden Jumala ei voi tuomita ketään kadotukseen.


      • helvetti.on.tyhjä kirjoitti:

        Antti Kylliäinen ajatteli että Kaikkivaltias ja Rakkauden Jumala ei voi tuomita ketään kadotukseen.

        Missä Raamatussa noin sanotaan 😳❓Kylliäinen valehtelee.


      • helvetti.on.tyhjä kirjoitti:

        Antti Kylliäinen ajatteli että Kaikkivaltias ja Rakkauden Jumala ei voi tuomita ketään kadotukseen.

        Noin varmasti olisi jos Jumala todella olisi Kaikkivaltias JA Kaikki-rakastava, mutta Jumalahan EI OLE kaikki-rakastava, siksi Kylliäinen on mennyt tulkinnoissaan täysin metsään.


      • Jos tulkintoja tekee yksittäisten jakeiden perusteella ja niitä valikoiden, niin vain mielikuvitus on rajana mitä Raamatulla voi selittää ja oikeuttaa.


      • tosi.uskovainen
        usko.vainen kirjoitti:

        Missä Raamatussa noin sanotaan 😳❓Kylliäinen valehtelee.

        Mielipide ei ole valehtelua.


      • tosi.uskovainen kirjoitti:

        Mielipide ei ole valehtelua.

        Kyllä se on jos mielipide ei ole totta 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä se on jos mielipide ei ole totta 🤗

        Tollo. Mielipiteet eivät perustu totuuteen, vaan omiin ajatuksiin.


      • torre12 kirjoitti:

        Tollo. Mielipiteet eivät perustu totuuteen, vaan omiin ajatuksiin.

        Oles nyt iisisti Tyyris 😂


    • Monet.ovat.kutsutut

      Ennen syntymäämme on valinta tehty ketkä pääsevät taivaaseen. Tottakai Jumala tietää etukäteen kaikkien kohtalon. Jeesus sanoi: " Ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät".

      • Ei se kuule noin mene. Jumalalla ei ole aikaa joten Hän on ennalta nähnyt miten sinäkin valintasi teet.


      • höpsötirallaa
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei se kuule noin mene. Jumalalla ei ole aikaa joten Hän on ennalta nähnyt miten sinäkin valintasi teet.

        Mihin Jumalalla on kiire?


      • höpsötirallaa kirjoitti:

        Mihin Jumalalla on kiire?

        Ei yhtään mihinkään. Hänellä ei ole aikaa 🤗


      • Eihei! Tuo on kalvinismia. Jumala EI OLE tehnyt eikä tee valintaa siitä ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Ihmisellä on vapaa tahto, ja ihminen voi sanoa Jumalalle ei ja vastustaa Häntä ja Hänen armoaan. Jumala ei pakota ketään mihinkään.

        "Tottakai Jumala tietää etukäteen kaikkien kohtalon."

        Ei pidä paikkaansa. Jumala EI TIEDÄ ketkä tulevat pelastumaan, siis niistä, jotka ovat Maan päällä vielä elossa. Vasta kun ihminen kuolee, niin silloin Jumala tietää mihin ihminen lopulta sijoittuu iankaikkisuudessa, sillä se mikä ihmisen suhde Jumalaan on kuoleman hetkellä ratkaisee.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei se kuule noin mene. Jumalalla ei ole aikaa joten Hän on ennalta nähnyt miten sinäkin valintasi teet.

        Toki Jumalakin on ajassa ja aika on todellista myös Jumalalle. Tämäkin tulkinta että Jumala on ajan ulkopuolella ja taivas/taivaat ovat ajan ulkopuolella tulevat taas siitä kreikkalaisesta filosofiasta ja maailmankatsomuksesta. Heprealainen maailmakuva, joka on Raamatunkin näkökulma, ei näe asiaa näin, vaan aika kulkee vain yhteen suuntaan ja on todellista Jumalallekin.

        Länsimaisen kristillisyyden opeissa on paljon käsityksiä ja perinteitä pakanallisista kulttuureista ja ajatuksista, jotka eivät ole peräisin Israelin kansan Jumalalta.


      • George_L kirjoitti:

        Toki Jumalakin on ajassa ja aika on todellista myös Jumalalle. Tämäkin tulkinta että Jumala on ajan ulkopuolella ja taivas/taivaat ovat ajan ulkopuolella tulevat taas siitä kreikkalaisesta filosofiasta ja maailmankatsomuksesta. Heprealainen maailmakuva, joka on Raamatunkin näkökulma, ei näe asiaa näin, vaan aika kulkee vain yhteen suuntaan ja on todellista Jumalallekin.

        Länsimaisen kristillisyyden opeissa on paljon käsityksiä ja perinteitä pakanallisista kulttuureista ja ajatuksista, jotka eivät ole peräisin Israelin kansan Jumalalta.

        Aika on vain tätä maailman aika varten.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aika on vain tätä maailman aika varten.

        Ei ei... Tästä ajasta Raamattu puhuu nykyisenä pahana maailmanaikana ja sitten puhutaan tulevasta ajasta jne. Heprealaisille aika oli jaettu kahteen suureen aikakauteen: nykyiseen pahaan maailmanaikaan ja hyvään tulevaan aikaan.

        Kyllä se aika kulkee ikuisuudessakin: teet siellä jotakin ja kohta se on jo mennyttä ja tehty, ja kohta teet taas jotain muuta, siellä ei vain vaihdu yö ja päivä, mutta siellä olotila on pysyvä, Jumala hallitsee, ihmiset eivät vanhene. Aikahan on vain tapahtumien välistä etäisyyttä.


      • George_L kirjoitti:

        Ei ei... Tästä ajasta Raamattu puhuu nykyisenä pahana maailmanaikana ja sitten puhutaan tulevasta ajasta jne. Heprealaisille aika oli jaettu kahteen suureen aikakauteen: nykyiseen pahaan maailmanaikaan ja hyvään tulevaan aikaan.

        Kyllä se aika kulkee ikuisuudessakin: teet siellä jotakin ja kohta se on jo mennyttä ja tehty, ja kohta teet taas jotain muuta, siellä ei vain vaihdu yö ja päivä, mutta siellä olotila on pysyvä, Jumala hallitsee, ihmiset eivät vanhene. Aikahan on vain tapahtumien välistä etäisyyttä.

        Jumala ei tarvinnut aikaa ennen kuin loi maan. Eikä hän tarviste sitä sen jälkeenkään kun uudet taivaat ja uusi maa on luotu. Uudessa Jerusalemissa ei ole edes aurinkoa eikä kuuta, ei yötä eikä päivää 😎


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jumala ei tarvinnut aikaa ennen kuin loi maan. Eikä hän tarviste sitä sen jälkeenkään kun uudet taivaat ja uusi maa on luotu. Uudessa Jerusalemissa ei ole edes aurinkoa eikä kuuta, ei yötä eikä päivää 😎

        Aikahan ei ole sinällään mikään asia, että sitä tarvitsisi mihinkään, se on vain määre elämässä tapahtuvien asioiden ja tapahtumien välillä. Jos aikaa ei olisi ikuisuudessa niin olisimme paikallamme, kuin kuolleita, emme voisi tehdä mitään jos mikään ei liikkuisi aika-avaruudessa. Aika on osa todellisuutta: ikuisuudessakin voimme juosta toisessa hetkessä ja kohta puhua jonkun kanssa, toinen tapahtuma/tekeminen on mennyttä ja toinen nykyisyyttä. Aikaa voidaan mitata eri keinoin.

        Ennen luomistakin kun Isä puhui Pojalle ja Hengelle, niin hetken päästä puhe onkin jo ollut puhuttu, ja menneisyyttä. Ja se mitä Isä ei ollut vielä puhunut oli tulevaisuutta, kohta nykyisyyttä ja taas mennyttä. Aika on vain tapahtumien kesto materian, energian jne. välillä.


      • George_L kirjoitti:

        Aikahan ei ole sinällään mikään asia, että sitä tarvitsisi mihinkään, se on vain määre elämässä tapahtuvien asioiden ja tapahtumien välillä. Jos aikaa ei olisi ikuisuudessa niin olisimme paikallamme, kuin kuolleita, emme voisi tehdä mitään jos mikään ei liikkuisi aika-avaruudessa. Aika on osa todellisuutta: ikuisuudessakin voimme juosta toisessa hetkessä ja kohta puhua jonkun kanssa, toinen tapahtuma/tekeminen on mennyttä ja toinen nykyisyyttä. Aikaa voidaan mitata eri keinoin.

        Ennen luomistakin kun Isä puhui Pojalle ja Hengelle, niin hetken päästä puhe onkin jo ollut puhuttu, ja menneisyyttä. Ja se mitä Isä ei ollut vielä puhunut oli tulevaisuutta, kohta nykyisyyttä ja taas mennyttä. Aika on vain tapahtumien kesto materian, energian jne. välillä.

        No, sitähän minä juuri yritän sanoa.


      • klsdvio
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei se kuule noin mene. Jumalalla ei ole aikaa joten Hän on ennalta nähnyt miten sinäkin valintasi teet.

        Vissiin niin, ja näki mikä sinustakin tuli. Ei käy kateeksi : )


      • dikduk
        George_L kirjoitti:

        Ei ei... Tästä ajasta Raamattu puhuu nykyisenä pahana maailmanaikana ja sitten puhutaan tulevasta ajasta jne. Heprealaisille aika oli jaettu kahteen suureen aikakauteen: nykyiseen pahaan maailmanaikaan ja hyvään tulevaan aikaan.

        Kyllä se aika kulkee ikuisuudessakin: teet siellä jotakin ja kohta se on jo mennyttä ja tehty, ja kohta teet taas jotain muuta, siellä ei vain vaihdu yö ja päivä, mutta siellä olotila on pysyvä, Jumala hallitsee, ihmiset eivät vanhene. Aikahan on vain tapahtumien välistä etäisyyttä.

        Mikä paha maailmanaika?


      • Esimerkki
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei se kuule noin mene. Jumalalla ei ole aikaa joten Hän on ennalta nähnyt miten sinäkin valintasi teet.

        Juuri näin! Jumala tiesi jo 337jKr. sen, mitä tapahtuu tarkalleen vuonna 2021jKr. Pääsiäissunnuntaina klo 17.54 Alepan edustalla.


      • Esimerkki kirjoitti:

        Juuri näin! Jumala tiesi jo 337jKr. sen, mitä tapahtuu tarkalleen vuonna 2021jKr. Pääsiäissunnuntaina klo 17.54 Alepan edustalla.

        Aivan, Jumalalla ei ole alkaa🤓


      • JumalaTietääHuomiseni
        George_L kirjoitti:

        Eihei! Tuo on kalvinismia. Jumala EI OLE tehnyt eikä tee valintaa siitä ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Ihmisellä on vapaa tahto, ja ihminen voi sanoa Jumalalle ei ja vastustaa Häntä ja Hänen armoaan. Jumala ei pakota ketään mihinkään.

        "Tottakai Jumala tietää etukäteen kaikkien kohtalon."

        Ei pidä paikkaansa. Jumala EI TIEDÄ ketkä tulevat pelastumaan, siis niistä, jotka ovat Maan päällä vielä elossa. Vasta kun ihminen kuolee, niin silloin Jumala tietää mihin ihminen lopulta sijoittuu iankaikkisuudessa, sillä se mikä ihmisen suhde Jumalaan on kuoleman hetkellä ratkaisee.

        Jumala on kaikkitietävä tälläkin hetkellä.


    • niinpähän

      Taas vedotaan takahuoneen äijään!

    • Raamattu kertoo asioista jotka sopivat senaikaisten kirjoittajien tietoon ja agendaan. Vallankin UT syyllistyi siihen.

      • Sen verran vielä, että Raamatun jutut eivät puolueettomien tutkimusten mukaan ole ollenkaan yksyhteen Paavalin ja Jeesuksen sanomisten kanssa vaan nimenomaan kirjoittajien poliittisten ja uskonnollisten tarkoitusperiä ajavia.


    • pelkäätteköihmisiä

      Sipilän taivaaseen voi päästä, kun täyttää ehdot.

    • Loveisredandwhite

      Ei. Pussaa suksiasi.

    • Voisiko ajatella, että kaikille on alunalkaen varattu paikka taivaassa, mutta taivaspaikan voi menettää?

    • kui2

      Niin ,mutta itse tietysti aina pääsee, itse on valittujen joukossa ilaman muuta ja omat lapset ja lähisuku ja ystävät, sillä eiväthän rukouksen lapset joudu hukkaan, Onkohan muuten heitä, kuin paljon, joilla ei ainuttakaan esirukoilijaa maailmassa ole, ei siis yhden yhtäkään tuttua tai tuntematonta?

      • kui2

        p.s. Voihan aloittaja alata esirukoilun..


    • Jaggie

      Jeesus sanoo selvin sanoin: "joka itsensä korottaa, se alennetaan". Taivaaseen tuskin on menossa lähimmäisiiä tuomitsevat fariseukset. Nämä kovasydänmiset ihmisten vihaajat eivät tule olemaan johon keulilla.

      Vain hän, joka toivoo hiljaa sydänmessään, voi Taivaaseen päästä.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe