Voiko mies ja nainen olla ystäviä

Kaikysyäsaa

Vai tuleeko seksin haluaminen väliin jossain vaihessa?

282

9977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viinamies

      Ei voi olla, kun pillunhimo on niin kova naisen kanssa.

      • gejiogpghboboe

        A. Palstamäki kommentoi alla että:
        "Mies ja nainen ovat ihan eri puusta veistettyjä, noiden ainoa kiinnostus toisiaan kohtaan on seksuaalista. Mikäli seksuaalinen jännite puuttuu, niin ei ole mitään."

        Voi siinä olla HYVÄKSIKÄYTTÖÄ puolin tai toisin, tai jopa suhde olla KAUPPATAPAHTUMAAN rinnastettava rakenteellinen asetelma.

        Ystävyyden katson sisältävän lämpimiä tunteita toista kohtaan. Muussa tapauksessa ei ole kyse ystävyydestä, vaan joku on vain jonkun tuttava tms.

        Tuttavien kesken voi olla puhtaasti vaihdannan kautta tekemisissä, eli "kun maalaat seinäni tai korjaat autoni, voin ommella ja korjata housusi, paitasi tms".

        Tuttavuudessa ollaan ilman tunteita, eikä ole mitään muuta merkitystä ihmisillä toinen toisilleen, kuin työ tai hyötyvaihdannan arvo.
        Toisella on auto, ja toisella ei, voi ajaa vaikka muuttoa korvausta vastaan, jne.

        Monesti sekoitetaan ystävyys ja tuttavuus keskenään. Osapuoli joka pyrkii puhtaasti saamaan hyötyä toisesta, yrittää saada hyötynsä ilmaiseksi, esittämällä olevansa enemmän kuin pelkkä tuttava. (Tunnekylmyys kuitenkin paistaa olemuksesta koko ajan)

        Kuitenkaan muu kanssakäyminen ei ole ystävyyden tasolla, vaan ainoastaan tuttava tasolla.
        (Kuten laulun sanoin "We can make shapes together, but it does´nt mean that You are in my circle") Vapaasti suomennettuna: Voimme treenata kuntosalilla kimpassa, mutta se ei tarkoita että kuuluisit ystäväpiiriini.)

        Olen mies, ja itselläni on ystävinä yksinäisiä naisia, joiden kanssa suhde on lämmin, ja seksi kuuluu ilman muuta luonnollisena asiana mukaan, ihan vain yhdessä viihtymisen ja nauttimisen merkityksessä. (Ei lastentekemisen pakkopullana.)
        Seksi ei ole niin "big deal". (Miksi seksistä ylipäätään tehdä niin suurta numeroa?)

        Kun itselleni toinen ihminen on ystävä (suhde siis lämmin ja pidämme toinen toisistamme) voin mielelläni auttaa tällaista ihmistä ilman vastapalveluksia. Toki toinen tekee ihan halusta vastapalveluksia, mutta asetelma ei ole niin ärsyttävä, kuin sellaisessa tilanteessa, jossa on tunnekylmä asetelma, ja pelkkä toisesta hyötyminen läsnä.


      • Anonyymi
        gejiogpghboboe kirjoitti:

        A. Palstamäki kommentoi alla että:
        "Mies ja nainen ovat ihan eri puusta veistettyjä, noiden ainoa kiinnostus toisiaan kohtaan on seksuaalista. Mikäli seksuaalinen jännite puuttuu, niin ei ole mitään."

        Voi siinä olla HYVÄKSIKÄYTTÖÄ puolin tai toisin, tai jopa suhde olla KAUPPATAPAHTUMAAN rinnastettava rakenteellinen asetelma.

        Ystävyyden katson sisältävän lämpimiä tunteita toista kohtaan. Muussa tapauksessa ei ole kyse ystävyydestä, vaan joku on vain jonkun tuttava tms.

        Tuttavien kesken voi olla puhtaasti vaihdannan kautta tekemisissä, eli "kun maalaat seinäni tai korjaat autoni, voin ommella ja korjata housusi, paitasi tms".

        Tuttavuudessa ollaan ilman tunteita, eikä ole mitään muuta merkitystä ihmisillä toinen toisilleen, kuin työ tai hyötyvaihdannan arvo.
        Toisella on auto, ja toisella ei, voi ajaa vaikka muuttoa korvausta vastaan, jne.

        Monesti sekoitetaan ystävyys ja tuttavuus keskenään. Osapuoli joka pyrkii puhtaasti saamaan hyötyä toisesta, yrittää saada hyötynsä ilmaiseksi, esittämällä olevansa enemmän kuin pelkkä tuttava. (Tunnekylmyys kuitenkin paistaa olemuksesta koko ajan)

        Kuitenkaan muu kanssakäyminen ei ole ystävyyden tasolla, vaan ainoastaan tuttava tasolla.
        (Kuten laulun sanoin "We can make shapes together, but it does´nt mean that You are in my circle") Vapaasti suomennettuna: Voimme treenata kuntosalilla kimpassa, mutta se ei tarkoita että kuuluisit ystäväpiiriini.)

        Olen mies, ja itselläni on ystävinä yksinäisiä naisia, joiden kanssa suhde on lämmin, ja seksi kuuluu ilman muuta luonnollisena asiana mukaan, ihan vain yhdessä viihtymisen ja nauttimisen merkityksessä. (Ei lastentekemisen pakkopullana.)
        Seksi ei ole niin "big deal". (Miksi seksistä ylipäätään tehdä niin suurta numeroa?)

        Kun itselleni toinen ihminen on ystävä (suhde siis lämmin ja pidämme toinen toisistamme) voin mielelläni auttaa tällaista ihmistä ilman vastapalveluksia. Toki toinen tekee ihan halusta vastapalveluksia, mutta asetelma ei ole niin ärsyttävä, kuin sellaisessa tilanteessa, jossa on tunnekylmä asetelma, ja pelkkä toisesta hyötyminen läsnä.

        Nainen voi aina tulla raskaaksi (jollei sisäelimiä ole poistettu). Minutkin steriloitu mutta se ei ole edes niin tehokas ehkäisy kuin kierukka. Automaattisesti valitsen vain sellaisen miehen jonka lapsen voisin synnyttää. Sen kanssa panen. Muutenhan olisi selvää että joutuisin tekemään abortin.


    • Mies ja nainen ovat ihan eri puusta veistettyjä, noiden ainoa kiinnostus toisiaan kohtaan on seksuaalista.

      Mikäli seksuaalinen jännite puuttuu, niin ei ole mitään.

      • Naisasialooser11

        Nainen kiinnostuu seksuaalisesti vain hyvin pienestä miesten osasta, joten nainen voi kyllä aivan hyvin olla vain ystävä miehen kanssa. Kamunaisellakin koska on vielä alle 25 on monta kaveripoikaa, minä mukaanluettuna ja me kaikki haluamme häntä seksuaalisesti, mutta hän ei halua meitä. Yksi kaveripoika tästä raivostuikin ja sanoi, että olisi iloinen jos kamunainen kuolisi.


      • Naisasialooser11 kirjoitti:

        Nainen kiinnostuu seksuaalisesti vain hyvin pienestä miesten osasta, joten nainen voi kyllä aivan hyvin olla vain ystävä miehen kanssa. Kamunaisellakin koska on vielä alle 25 on monta kaveripoikaa, minä mukaanluettuna ja me kaikki haluamme häntä seksuaalisesti, mutta hän ei halua meitä. Yksi kaveripoika tästä raivostuikin ja sanoi, että olisi iloinen jos kamunainen kuolisi.

        Ehkäpä olet ihan oikeassa, naiset voivat oikeastikin haluta miespuolisia ystäviä...

        Mulla ei ole ikinä käynyt mielessäkään pitää frendipohjalta yhteyksiä naisiin.


      • Naisasialooser11

        Ei kannatakkaan, mutta moni epätoivoinen kaveripoika pitää niitä yhteyksiä koska toivoo(turhaan)että olisi mahdollisuuksia myös pillulle pääsemiseen tai parisuhteeseen koska ne naiskontaktit ovat kiven alla joten niistä pidetään epätoivoisesti kiinni. Toki kamunainen viimeistään 30 vuotiaana joutuu tyytymään kaveripoikien tasoisiin miehiin koska ei enää saa niitä miehiä, joita oikeasti haluaa. Mutta haluaako kaveripoika alentua roskisdyykkariksi siinä vaiheessa.


      • Naisasialooser11 kirjoitti:

        Ei kannatakkaan, mutta moni epätoivoinen kaveripoika pitää niitä yhteyksiä koska toivoo(turhaan)että olisi mahdollisuuksia myös pillulle pääsemiseen tai parisuhteeseen koska ne naiskontaktit ovat kiven alla joten niistä pidetään epätoivoisesti kiinni. Toki kamunainen viimeistään 30 vuotiaana joutuu tyytymään kaveripoikien tasoisiin miehiin koska ei enää saa niitä miehiä, joita oikeasti haluaa. Mutta haluaako kaveripoika alentua roskisdyykkariksi siinä vaiheessa.

        Toisaalta ei tuo kuvailemasi tilanne ole naisten vika. Miksi nuo kamupojat eivät keskity muihin naisiin jo nuorempana?


      • Naisasialooser11

        Koska ei ole mitään muita naisia.


      • Naisasialooser11 kirjoitti:

        Koska ei ole mitään muita naisia.

        Eikä muita tulekaan kun roikkuvat noissa naisissa jotka haluavat vain ystävyyttä.


      • Gloglg

        Kuten oletkin jo huomannut, puhut tuossa vain omasta puolestasi tai oman sukupuolesi puolesta. Naisten "ainoa kiinnostus" ei ole luonteeltaan seksuaalista vaan päinvastoin, vetovoimaton kaveruus on naisen puolelta helppoa. Näköjään se ei kuitenkaan monien kanssa kannata alkuunkaan, tulee vain ongelmia.


      • Bi-nainen__

        Höpöjä puhut nyt, Aki. Monissa ihmisissä on sekä miestä että naista ja ihmisillä on toki muutakin jaettavaa eli yhteiset kiinnostuksen kohteet ja tapa katsoa maailmaa, esimerkiksi.

        Ja entä sitten, jos ystävän kanssa haluaisikin seksiä? Ei maailma siihen kaadu, eikä edes ystävyys välttämättä! Riippuu siitä, miten suuret ne halut ovat, onko parempi olla sitten ilman ystävyyttäkin (joillekin on), vai olla vain ystäviä vaikka haluaakin toista (koska se halu joko menee ohi kun ei tyydyty, tai vaan onyksi asia, joka siinä ihmisessä ilahduttaa vaikkei vastakaikua saakaan).

        Meitä on moneen junaan (ja jotkut jää asemalle).


    • Kuinnaiset

      Homomiehet hyviä ystäviä

      • Anonyymi

        Varmaan luotettava panokumppani, kun ei katsele muita naisia...


    • Mälähenyhiihtää

      Kyllä voi olla kavereita. Eipä ole tullut mieleen alkaa vehdata kenenkään miespuolisen työkaverin kanssa ja hyviä kavereita ollaan silti sekä heidän parisuhteitaan kunnioitan aina kuten myös he minun.

    • Naisasialooser11

      Seksin haluaminen on tullut jo siinä vaiheessa kun se mies on päättänyt naiselle ystäväksi alkaa. Naisella taas ei ole eikä tule seksin haluamista sen kaverimiehen kanssa ja se johtaakin monesti pahoihin ristiriitoihin kuten nyt esim. kamunaiseni lukuisista kaveripojista yksi suuttui ja sanoi,että hän olisi iloinen jos kamunainen kuolisi koska kamunainen ei halua tuota miestä seksuaalisesti vaan katselee ihan muita miehiä.

      Miehen ja naisen ystävyys on sitä, että mies haluaa pillua ja /tai parisuhteen ja nainen haluaa miehestä palveluskoiran ja moni kaveripoika siihen rooliin valitettavasti alistuukin. Mies ei koskaan ole naisen kanssa ystävää saati tee palveluksia jos ei halua naista seksuaalisesti.

      • Naisasialooser11

        P.S. Kaverimies voi päästä aisuriksi kun nainen on 30 vuotias eikä enää saa niitä haluttavia miehiä, mutta vain nilviäismies alkaa roskisdyykkariksi ja tyytyy tasokkaampien miesten hänelle jättämiin jämiin.

        Kamupoikakin sanoi, että vittu hän on sitä mitä ämmät haluu kun ovat 30v. Hän on osittain oikeassa, eivät toki halua yhtään sen enempää kuin nuorina ja paremman näköisinäkään, mutta joutuvat tyytymään.


    • Tindermies

      Ai katsotko kun harry tapasi sallyn leffaa joka tulee parhailaan telkasta. No siinäkin ne meni panemaan lopulta. Mies haluaa naista aina seksuaalisesti jos nainen on vähänkin nätti.

      • Naisasialooser11

        Mutta vain elokuvissa kaverimies pääsee panemaan.


    • On mulla hyviä naisystäviä ja ilman seksikiinnostusta. Ja aion pitää ne, vaikka jonkun kanssa olen suhteessa. He ovat tärkeitä mulle, eivätkö vie mitään siltä suhteelta pois...päinvastoin.

      • Mielestäni tuo jos mikä, on pölhöpopulismia.

        Mikä funktio on naisilla joihin et tunne seksuaalista vetoa? Käyttekö syömässä, keilaamassa, raveissa vai lätkämatsissa?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Mielestäni tuo jos mikä, on pölhöpopulismia.

        Mikä funktio on naisilla joihin et tunne seksuaalista vetoa? Käyttekö syömässä, keilaamassa, raveissa vai lätkämatsissa?

        Viestittelen enimmäkseen. Joskus käynyt ihan kahvilla. Turinaa enemmän kuin mitään tekemistä. Ehkä miesystävät on enemmän sellasiin touhuihin..

        Enkä mä tarkoita, että kaikkien pitäis pystyä samaan... mä oon vaan tällänen.


      • Dissident kirjoitti:

        Viestittelen enimmäkseen. Joskus käynyt ihan kahvilla. Turinaa enemmän kuin mitään tekemistä. Ehkä miesystävät on enemmän sellasiin touhuihin..

        Enkä mä tarkoita, että kaikkien pitäis pystyä samaan... mä oon vaan tällänen.

        Mikä on se juttu joka tekee naisesta ystäväsi?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Mikä on se juttu joka tekee naisesta ystäväsi?

        Se riippuu ihan naisesta. Mutta hänen on oltava hyvä ihminen. Minusta pelkästään hyötyä etsivät karistan aikanaan.. Ystävyys on vastavuoroisuutta.

        Mutta onhan naiset juttuseurana ihan loistavia. Harva miesystäväni pystyy samaan tunneälykkyyteen. Se menee aina pillujuttuihin jotenkin ja välinpitämättömyyteen. Sekin on joskus ok, mutta joskus jutut tarvii syvyyttä.


      • Dissident kirjoitti:

        Se riippuu ihan naisesta. Mutta hänen on oltava hyvä ihminen. Minusta pelkästään hyötyä etsivät karistan aikanaan.. Ystävyys on vastavuoroisuutta.

        Mutta onhan naiset juttuseurana ihan loistavia. Harva miesystäväni pystyy samaan tunneälykkyyteen. Se menee aina pillujuttuihin jotenkin ja välinpitämättömyyteen. Sekin on joskus ok, mutta joskus jutut tarvii syvyyttä.

        Ehkä noin. Itse ainakin sain avioliitossani kyllikseni liian syvällisistä keskusteluista.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ehkä noin. Itse ainakin sain avioliitossani kyllikseni liian syvällisistä keskusteluista.

        Joo. Sellaista pitää haluta.

        Jokainen tekee elämästään aikanaan omannäköisen.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Sellaista pitää haluta.

        Jokainen tekee elämästään aikanaan omannäköisen.

        Niin kai se menee. Mulla homma haki uomansa jo siinä vaiheessa kun vastakkainen sukupuoli alkoi kiinnostamaan, se oli alusta asti selvää miksi tyttöihin kiinnitetään huomiota. Jos tyttö ei kiinnostanut seksuaalisesti, niin sitä ei ollut mulle.


      • Nicitönnä

        Sen täytyy lähteä asenteesta ja asrtelmasta, jonka päässään lyö lukkoon.

        Jos asenne on, että vastakkaisesta sukupuolesta ei ole kuin panemaan, niin ei sitä silloin osaa katella samoin silmin kun sä tai mä jamuut meidän kaltaiset.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Sen täytyy lähteä asenteesta ja asrtelmasta, jonka päässään lyö lukkoon.

        Jos asenne on, että vastakkaisesta sukupuolesta ei ole kuin panemaan, niin ei sitä silloin osaa katella samoin silmin kun sä tai mä jamuut meidän kaltaiset.

        Ööö... kelle tuon tarkoitit?


      • Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

        Ööö... kelle tuon tarkoitit?

        Sulle kommentoin, kun kaikki ei pääse kartalle miten mies ja nainen voi olla vaan kavereita.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Sulle kommentoin, kun kaikki ei pääse kartalle miten mies ja nainen voi olla vaan kavereita.

        Niin. No kyllä mä sen tavallaan myös ymmärrän, että ei siihen pystykään.

        Ihmisiä on erilaisia. Jotkut pystyy vapaisiin suhteisiinkin. Minä en. Vaikka siis voin olla läheinenkin ystävä toisen naisen kanssa...mutta seksuaalinen suhde vaan yhden kanssa. Minusta selkeää.


      • Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

        Niin. No kyllä mä sen tavallaan myös ymmärrän, että ei siihen pystykään.

        Ihmisiä on erilaisia. Jotkut pystyy vapaisiin suhteisiinkin. Minä en. Vaikka siis voin olla läheinenkin ystävä toisen naisen kanssa...mutta seksuaalinen suhde vaan yhden kanssa. Minusta selkeää.

        Jep, mäkin ymmärrän. Kai ongelma onkin siinä, että tavallaan ymmärtää liikaa, eikä tajua olla ymmärtämättä. 😉


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Jep, mäkin ymmärrän. Kai ongelma onkin siinä, että tavallaan ymmärtää liikaa, eikä tajua olla ymmärtämättä. 😉

        Joo. Sitä sitten tavallaan koittaa helposti tunkea muille sitä ymmärrystä. Että toiset olisi tyytyväisempiä ja onnellisia myös...eikö? Vaikka sitten toisaalta itse ei suostu kaikkea muitten hyvää ymmärrystä vastaanottamaan...kun on oma...

        Hassuahan tää. Eläminen on...


      • Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Sitä sitten tavallaan koittaa helposti tunkea muille sitä ymmärrystä. Että toiset olisi tyytyväisempiä ja onnellisia myös...eikö? Vaikka sitten toisaalta itse ei suostu kaikkea muitten hyvää ymmärrystä vastaanottamaan...kun on oma...

        Hassuahan tää. Eläminen on...

        Niin tai ei ehkä tunkea, mutta esitellä yhtenä vaihtoehtona. Tunkeminen olis vähän kuin pakkosyöttämistä ja siitä suuttumista, jos toinen ei ota vastaan.

        Emmä semmosta taas koe sisälläni, jos joku torjuu mun idean tai vaihtoehto esitelmän. Semmonen halu puuttuu kokonaan, kun toisen ihmisen elämän organisointi tarve. :D

        Ehdottelen, utta itse joutuu tekee työt. :)

        Hassua, todella.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Jep, mäkin ymmärrän. Kai ongelma onkin siinä, että tavallaan ymmärtää liikaa, eikä tajua olla ymmärtämättä. 😉

        Ymmärrätkö, jos ovesta sisään ajetaan vieras mies joka siitä lähtien on uusi mies?


      • Nicitönnä
        super-ytm kirjoitti:

        Ymmärrätkö, jos ovesta sisään ajetaan vieras mies joka siitä lähtien on uusi mies?

        Eeen, en halua mitään uutta vierasta miestä. Mä haluan pitää "omani", tutun, turvallisen ja niin tärkeeksi muodostuneen. Vaatimalla vaatisin, että tuokaa heti takas se mun omani, jonka kanssa olen tottunut olemaan ja elämään. ja viekää toi uus muualle täältä. :)

        Kukaan uus mies ei oo samanlainen, kun se vanha tai olemassa oleva. Ihme kysymys muuten. Käviskö sulle sitte, et nainen vaihetaan ja pukataan ovesta vaan joku uus sisälle ja se on sitten siinä sun loppuelämäs? Ja vanha vaan katos jonnekin. :)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Eeen, en halua mitään uutta vierasta miestä. Mä haluan pitää "omani", tutun, turvallisen ja niin tärkeeksi muodostuneen. Vaatimalla vaatisin, että tuokaa heti takas se mun omani, jonka kanssa olen tottunut olemaan ja elämään. ja viekää toi uus muualle täältä. :)

        Kukaan uus mies ei oo samanlainen, kun se vanha tai olemassa oleva. Ihme kysymys muuten. Käviskö sulle sitte, et nainen vaihetaan ja pukataan ovesta vaan joku uus sisälle ja se on sitten siinä sun loppuelämäs? Ja vanha vaan katos jonnekin. :)

        Viisainta jättää nyt tähän vastaamatta

        ;-)


      • Nicitönnä
        super-ytm kirjoitti:

        Viisainta jättää nyt tähän vastaamatta

        ;-)

        Heh, no ei hyvää enteile tuokaa vastaus. Jospa se siittä helpottas, kun et liikaa dramatisoi. :)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Niin tai ei ehkä tunkea, mutta esitellä yhtenä vaihtoehtona. Tunkeminen olis vähän kuin pakkosyöttämistä ja siitä suuttumista, jos toinen ei ota vastaan.

        Emmä semmosta taas koe sisälläni, jos joku torjuu mun idean tai vaihtoehto esitelmän. Semmonen halu puuttuu kokonaan, kun toisen ihmisen elämän organisointi tarve. :D

        Ehdottelen, utta itse joutuu tekee työt. :)

        Hassua, todella.

        Joo. Siis vaikea välillä sanoa miten asiat voisi kertoa, mutta usein luulen, että käsitys ei riitä koskettamaan ajatusta jotenkin joillain.

        Itseä ärsytti joskus aikoinaan joiden tyyli kertoa asioita vähän kierrellen, mutta nykyään olen hoksannut, että ne ihmiset mietti asiaan ikäänkuin moniuloitteisesti.

        Tämänkin ymmärtämiseen tarvittas sitä.

        Mutta toisaalta mä nautin siitä mitä mulla on. Ja on muuten paljon. Naisiakin niin, että oikein livettää...kumppani vaan puuttuu...hähähä!


      • No kun ei kukaan tarttunut huukkiin, niin lopussahan oli vitsi, mikä täällä palstallakin tuntuu olevan joillekin totisinta totta...ikäväkyllä.

        Vaikka mä tulen hyvin toimeen naisienkin kanssa ei tarkoita, että he tai minä olisin kiinnostunut heistä seksuaalisesti. Tälläkin palstalla suurin osa mun jutustelukavereista on varattuja naisia. Enkä minä siihen suhteeseen aio puuttua.

        Voisin itsekin kirjoitella täällä suhteessa.

        Minun kiinnostumiseen tarvitaan muutakin kun hyvät lätinät täällä.

        Ja ikinä ette tule tietämään jos olen suhteessa...saatan jo nyt kirjoittaa jos, kun pitäis kirjoittaa nyt kun....


    • Karvamuna-

      Minulla meni noin 7 vuotta kun pääsin yhtä kaveri naista panemaan. Yritin varmaan 200 kertaa iskeä sitä ja viimein sitten onnistuin.

      • Naisasialooser11

        No tuohan on loistava suoritus kaverimieheltä, mutta toki kamunaisesi ulkonäkö rapistui siinä 7 vuoden aikana.


      • siitosta

        tuosta 7 vuoden orotuksesta pitäisi saada vuoden yrittäjä palkinto,


      • JunaMeniOhi
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        No tuohan on loistava suoritus kaverimieheltä, mutta toki kamunaisesi ulkonäkö rapistui siinä 7 vuoden aikana.

        Niin kaverimiehenkin.

        Mutta NALli ei pääse nalliaan napsauttamaan. Josko seuraavalla pysäkillä.


      • Naisasialooser11

        Väärin, kaverimies komistui tuona aikana, aloitusiästä riippuu saavuttiko komeushuippunsa vai ei. Jos oletetaan, että kamupoika oli 20v finninaamainen pojanrimpula ja kamunainen 20v parhaimmillaan oleva kaunotar niin 7 vuoden päästä naisen kukka on jo pahasti lakastumaan päin kun taas mies alkaa jo osoittaa jonkinnäköisiä miehistymisen ja komistumisen merkkejä joskin on vielä huipustaan kaukana.

        Kaverimies sai siis 7 vuoden odottelun jälkeen parasta ennen päiväyksen ohittanutta tavaraa kun taas naisen lyhyttäkin lyhyempi priima-aika meni komeille YT-sonneille, joiden jämille kamumies pääsi, hyvä suoritus kamumieheltä silti.


      • eikerrokuvastinei
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Väärin, kaverimies komistui tuona aikana, aloitusiästä riippuu saavuttiko komeushuippunsa vai ei. Jos oletetaan, että kamupoika oli 20v finninaamainen pojanrimpula ja kamunainen 20v parhaimmillaan oleva kaunotar niin 7 vuoden päästä naisen kukka on jo pahasti lakastumaan päin kun taas mies alkaa jo osoittaa jonkinnäköisiä miehistymisen ja komistumisen merkkejä joskin on vielä huipustaan kaukana.

        Kaverimies sai siis 7 vuoden odottelun jälkeen parasta ennen päiväyksen ohittanutta tavaraa kun taas naisen lyhyttäkin lyhyempi priima-aika meni komeille YT-sonneille, joiden jämille kamumies pääsi, hyvä suoritus kamumieheltä silti.

        Entä sinä. Sun pitäisi nyt 70 vuotiaana olla jo komeimmillaan, mutta ei vaan lohkee. Auts.


    • oloon

      ainakin pitää olla ehkä samaa ikä luokkaa arvo maailma kohtaavat,

    • Ehdottomasti pystyvät👍

    • Nicitönnä

      Voivat olla, harvassa on ne miehet jotka olis enemmän kuin ystävinä tai kavereina kiinnostavia.

      Kaveriksi käy monenmoinen ihminen, kumppaniksi ei sitten niinkään.

      • Miehillä taas niinpäin, ettei naisen tarvitse olla ystävä tai kaveri kelvatakseen panoksi.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Miehillä taas niinpäin, ettei naisen tarvitse olla ystävä tai kaveri kelvatakseen panoksi.

        On tuota samaa naisillakin. Mulle taas miehen tarvii olla sellainen, jota ilman mulla tulee ikävä ja en halua olla ilman häntä ja hänen seuraansa.

        Kavereista ja ystävistä mä pystyn olemaan helposti erossa, vaikka vuosia. Mutta en ihmisestä joka on täyttänyt mun sydämeni ja ajatukseni. Kai minä vaalin ja vähän palvonkin rakastettuani.

        Hän on jotenkin maaginen ja ylittämätön, jos vertaa muihin. Kukaan ei pysty kilpailemaan tärkeydessään ja merkityksessään. Semmosta omistautumista ja semmosta miestä vaaditaan jolle tulee tarve omistautua kokonaan ja ikävöidä erossa ollessaan, niin että tietää hajoavansa, jos kaikki loppuu. 😋

        Ero tuottaa kipua, kun on se oikea. Vääriä ei ees muista hetken päästä.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        On tuota samaa naisillakin. Mulle taas miehen tarvii olla sellainen, jota ilman mulla tulee ikävä ja en halua olla ilman häntä ja hänen seuraansa.

        Kavereista ja ystävistä mä pystyn olemaan helposti erossa, vaikka vuosia. Mutta en ihmisestä joka on täyttänyt mun sydämeni ja ajatukseni. Kai minä vaalin ja vähän palvonkin rakastettuani.

        Hän on jotenkin maaginen ja ylittämätön, jos vertaa muihin. Kukaan ei pysty kilpailemaan tärkeydessään ja merkityksessään. Semmosta omistautumista ja semmosta miestä vaaditaan jolle tulee tarve omistautua kokonaan ja ikävöidä erossa ollessaan, niin että tietää hajoavansa, jos kaikki loppuu. 😋

        Ero tuottaa kipua, kun on se oikea. Vääriä ei ees muista hetken päästä.

        Nyt menit vähän harharaiteelle.

        Kyse ei ollut siitä että mitä voisivat olla kaikki ne miehet joita et kelpuuta puolisoksesi, vaan siitä että onko miehen ja naisen välinen ystävyys ilman seksuaalista viritystä utopiaa.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Nyt menit vähän harharaiteelle.

        Kyse ei ollut siitä että mitä voisivat olla kaikki ne miehet joita et kelpuuta puolisoksesi, vaan siitä että onko miehen ja naisen välinen ystävyys ilman seksuaalista viritystä utopiaa.

        Perustelin sen juuri. Ei ole seksuaalista vipinää, jos ei ole tuota tunnettakaan etten voi elää ilman ko. miestä.

        Kaverit on juuri siksi kavereita, ettei ole sitä tunnetta eikä sitä seksuaalisuutta. Suurin osa miehistä on siis niitä kavereita vaan...☺️

        Eli suurin osa miehistä on vaan kavereita, joita kohtaan ei ole seksuaalista tms.tunnettakaan. Eli ei ole utopiaa.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Perustelin sen juuri. Ei ole seksuaalista vipinää, jos ei ole tuota tunnettakaan etten voi elää ilman ko. miestä.

        Kaverit on juuri siksi kavereita, ettei ole sitä tunnetta eikä sitä seksuaalisuutta. Suurin osa miehistä on siis niitä kavereita vaan...☺️

        Eli suurin osa miehistä on vaan kavereita, joita kohtaan ei ole seksuaalista tms.tunnettakaan. Eli ei ole utopiaa.

        Luulen ettei ystävyyden määritelmä ole se, ettet tunne henkilöön seksuaalista vetoa.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Luulen ettei ystävyyden määritelmä ole se, ettet tunne henkilöön seksuaalista vetoa.

        Mutta kaverin on, sillä sen jo tietää ettei kaverista muututa rakastetuksi, jos seksuaalisia tunteita ei ole. Se jää ikuisesti kaveritasolle.

        Sikäli määritelmän osaksi sekin sopii.Kattokäsitteeksi missä raja kulkee.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mutta kaverin on, sillä sen jo tietää ettei kaverista muututa rakastetuksi, jos seksuaalisia tunteita ei ole. Se jää ikuisesti kaveritasolle.

        Sikäli määritelmän osaksi sekin sopii.Kattokäsitteeksi missä raja kulkee.

        Me puhutaan eri asioista. Sulle mies on kamumies jos et tunne siihen seksuaalista vetoa, minä taas kyseenalaistan kokonaan sen että mies haluaisi olla tekemisissä naisen kanssa joka ei ole seksuaalisesti kiinnostava.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Me puhutaan eri asioista. Sulle mies on kamumies jos et tunne siihen seksuaalista vetoa, minä taas kyseenalaistan kokonaan sen että mies haluaisi olla tekemisissä naisen kanssa joka ei ole seksuaalisesti kiinnostava.

        Totta, tajusin äsken saman. Miksi teet niin?😃

        Kyseenalaistat.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Totta, tajusin äsken saman. Miksi teet niin?😃

        Kyseenalaistat.

        En tunnista itsessäni tarvetta olla tekemisissä naisten kanssa joihin en tunne vetoa.

        On mulla ollut työkaverina naisia, mutta en ole heidän kanssaan vaihtanut edes henkilökohtaisia puhelinnumeroita jos ei ole ollut mitään kipunaa. Normaalisti tietenkin ollaan työasioita käyty läpi.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        En tunnista itsessäni tarvetta olla tekemisissä naisten kanssa joihin en tunne vetoa.

        On mulla ollut työkaverina naisia, mutta en ole heidän kanssaan vaihtanut edes henkilökohtaisia puhelinnumeroita jos ei ole ollut mitään kipunaa. Normaalisti tietenkin ollaan työasioita käyty läpi.

        Ok. En mäkään numeroita vaihda työkamujen kanssa, mutta en tee sitä naistenkaan kanssa. Pyrin pitää työasiat työasioina. Toki joskus olen livennyt ja en ole torjunut työkaverin numeroa tms.yhteydenpito väylää, kun on sitä tarjonnut.

        Kohteliaisuus syy...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Ok. En mäkään numeroita vaihda työkamujen kanssa, mutta en tee sitä naistenkaan kanssa. Pyrin pitää työasiat työasioina. Toki joskus olen livennyt ja en ole torjunut työkaverin numeroa tms.yhteydenpito väylää, kun on sitä tarjonnut.

        Kohteliaisuus syy...

        Niin, olisiko meidän erimielisyytemme osiltaan seurausta siitä ettei tullut käytyä läpi määritelmiä ystävyydestä/kaveruudesta?

        Onhan mullakin tuttuja naisia joita moikkaan tavatessa ja voin istahtaa kahvikupposelle seuraan kun tavataan, mutta he eivät ole ihmisiä joiden kanssa olen muutoin tekemisissä.

        Ystävyys on toki jotain pyhääkin pyhempää, mutta en kutsu edes kaveriksi ihmistä jonka kanssa emme pidä yhteyksiä ja tapaa toisinaan. On siis ystävät, kaverit ja tutut.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Niin, olisiko meidän erimielisyytemme osiltaan seurausta siitä ettei tullut käytyä läpi määritelmiä ystävyydestä/kaveruudesta?

        Onhan mullakin tuttuja naisia joita moikkaan tavatessa ja voin istahtaa kahvikupposelle seuraan kun tavataan, mutta he eivät ole ihmisiä joiden kanssa olen muutoin tekemisissä.

        Ystävyys on toki jotain pyhääkin pyhempää, mutta en kutsu edes kaveriksi ihmistä jonka kanssa emme pidä yhteyksiä ja tapaa toisinaan. On siis ystävät, kaverit ja tutut.

        Onhan tuokin mahdollista, kuten sekin että kaverit ja ystävät merkkaa kullekin yksilölle erilailla. Jollekin kuka vaanvoi olla kaveri, muttei ystävä.

        Jollekin ystävä on kaikista tärkeistä tärkein ja jollekin oma rakastettu on läheisin ystävä, kuten mulla.


      • Bi-nainen__
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Luulen ettei ystävyyden määritelmä ole se, ettet tunne henkilöön seksuaalista vetoa.

        Tässäkin on 2 koulukuntaa: joillekin ystävyys on nimenomaan että ei haluaisi mitään seksuaalista, "kavereita ei panna" ja toisille "friendzone= panoreservi". Itsestään ei kannata kaikkiin yleistää, vaan lähteä siitä, että mulla näin, mites muilla.


      • sääliksikäys

        Sä et nalle tiedä oikeesta elämästä mitään. Sääliksi käy noi sun vihanpurkaukset. Sun maailmassa kukaan ei vois ketään rakastaa saati arvostaa. Kaikki on vaan kovaa kiimaa ja kylmää hyväksikäyttöä. Miehet, naiset, sitä samaa tarinaa toistat täällä entistä vihaisempana vuodesta toiseen.

        Se että sun sisin on täynnä vihaa ja tuskaa, ei tarkoita että muillakin olisi.


      • Kurpankanta
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Me puhutaan eri asioista. Sulle mies on kamumies jos et tunne siihen seksuaalista vetoa, minä taas kyseenalaistan kokonaan sen että mies haluaisi olla tekemisissä naisen kanssa joka ei ole seksuaalisesti kiinnostava.

        Sulle nainen on pelkkä seksuaalinen hyödyke vailla ihmisarvoa, joten en ihmettele, ettet pidä naisia minkäänarvoisina, jos et pääse niitä panemaan. Säälin äitiäsi ja tyttäriäsi. Olet huono isä ja poika, koska et pysty antamaan heille mitään arvoa, rakkautta, lämpöä, kunnioitusta tai läheisyyttä millään tasolla. Jos pystyt, niin ainoastaan siitä syystä, että sulla on taipumus insestiin ja sukurutsaukseen. Olet pahempi kuin kaikki ätmit täällä yhteensä.


      • Kurpankanta kirjoitti:

        Sulle nainen on pelkkä seksuaalinen hyödyke vailla ihmisarvoa, joten en ihmettele, ettet pidä naisia minkäänarvoisina, jos et pääse niitä panemaan. Säälin äitiäsi ja tyttäriäsi. Olet huono isä ja poika, koska et pysty antamaan heille mitään arvoa, rakkautta, lämpöä, kunnioitusta tai läheisyyttä millään tasolla. Jos pystyt, niin ainoastaan siitä syystä, että sulla on taipumus insestiin ja sukurutsaukseen. Olet pahempi kuin kaikki ätmit täällä yhteensä.

        Miten sä tuon perustelet? Palstamäki on sanonut aikoinaan tosi hyvän syyn halveksia äitiään...tsi olla välittämättä. Mutta tytöistään hän puhuu kuin isä.

        En kyllä allekirjoita tuota.

        Meillä on jokaisella piruja takana elämänkokemuksistamme, mutta voimme oppis niistä. Palstamäki on minusta innokas selvittämään asioita. Ehkä hän sanoo suoraan asioita, mutta miksi pitäisi kierrellä. Täällähän keskustellaan ja kysellään asioita.

        Elämä ei ole mustavalkoista ja puhe/kirjoitus tuo vaan osa sisällöstä. Ja pitää muistaa omatkin pirut...


      • Miehet.perseestä
        Dissident kirjoitti:

        Miten sä tuon perustelet? Palstamäki on sanonut aikoinaan tosi hyvän syyn halveksia äitiään...tsi olla välittämättä. Mutta tytöistään hän puhuu kuin isä.

        En kyllä allekirjoita tuota.

        Meillä on jokaisella piruja takana elämänkokemuksistamme, mutta voimme oppis niistä. Palstamäki on minusta innokas selvittämään asioita. Ehkä hän sanoo suoraan asioita, mutta miksi pitäisi kierrellä. Täällähän keskustellaan ja kysellään asioita.

        Elämä ei ole mustavalkoista ja puhe/kirjoitus tuo vaan osa sisällöstä. Ja pitää muistaa omatkin pirut...

        Kun naisen arvo on pelkästään seksuaalinen, kuten Palstamäelle, ei niillä naisilla joita ei voi tai halua ajatella seksuaalisesti, ole mitään arvoa. Jokohan olisi riittävän selkeästi ilmaistu.
        Suoraan sanomisen oikeus koskee myös muita kuin sinua ja Palstamäkeä. En tarvitse sinua selittämään mulle Palstamäen tai muiden miesten toimintaa ja ajatusten kapeutta.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Kun naisen arvo on pelkästään seksuaalinen, kuten Palstamäelle, ei niillä naisilla joita ei voi tai halua ajatella seksuaalisesti, ole mitään arvoa. Jokohan olisi riittävän selkeästi ilmaistu.
        Suoraan sanomisen oikeus koskee myös muita kuin sinua ja Palstamäkeä. En tarvitse sinua selittämään mulle Palstamäen tai muiden miesten toimintaa ja ajatusten kapeutta.

        No ihmiset kokee eritavalla asioita. Eihän se tarkoita, että Palstamäkikään käyttäytyy naisia kohtaan huonosti, jos hän ei tunne seksuaalista vetoa. En minä ainakaan ole niin ymmärtänyt.
        Mutta saat sinä toki mun puolesta sanoa mitä tykkäät ja vetää suoraan johtopäätöksen. Itse tykkään tutkia kaikkia ihmisiä ja käytöksiä. Kaikkeen on aina syy...


    • crux

      Eiköhän siihen kaveruuteen ole vähimmäisvaatimus se että miehen pitäisi olla homo. Vaikea kuvitella mitä iloa tällaisesta heteromiehestä olisi naiselle ystävänä.

      • Nicitönnä

        Voi kuule paljonkin. Hetero mies voi jakaa viisaita ajatuksiaan ja opastaa naista kaverina vallabn mainiosti. Tuo mies näkökulmaa asioihin. Tietysti vaatii naiselta sen, että miesnäkökulmaa osaa arvostaa ja miestä ihmisenä. Ei vain seksisymbolina.☺️


    • Nicitönnä

      Miksi mies olisi huono kaveri tai ystävä naiselle? Kuka käskee, että on tunnettava seksuaalista halua ja vetoa vastakkaiseen sukupuoleen olematta gay?

      Miksei vastakkaisen sukupuolen elämäntietous ja kokemus, persoona ja asenne voisi ylläpitää kaveruutta heterojen kesken?

      Minä tykkään monestamiehestä ihmisenä, persoonana ja ajattelevana, tuntevana ihmisenä ja olentona, vaan silti heissä ei tarvi olla mitään seksuaalista vetovoimaa. Ei ees niissä komeissa kaveripojissa.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tein avauksen siitä kaipaako naiset miespuolisia ystäviä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15145233/kaipaavatko-naiset-miespuolisia-ystavia

        Teoriassa kai ystävyys on mahdollista, mutta minkä tarpeen tyydyttämiseen tuo perustuisi?

        No mä ainakin koen saavani miehiltä tietoa, jota harvemmin saisin naisilta. Siinä jo yksi syy, mua kiinnostaa miehen ajatusmaailma ja varsinkin sellainen jostaminkin voin jotakin oppia ja oivaltaa.

        Joku mies taas on sanonut, että tykkää puhua mulle kun mua ei tarvi arastella kuten toisiamiehiä...voi kertoa asioita joita ei ehkä miesten kanssa voi puhua ja muhun voi luottaa. Enkä mä helposti tuomitse tai jyrää...vaikka sanoisin eriävän mielipiteenikin. Ehkä jotkut miehet kokee miehisen maailman liikaakovaksi ja kilpailevaksi. Liian kliiniseksi ja yksipuoliseksi?


      • Nicitönnä
        Nicitönnä kirjoitti:

        No mä ainakin koen saavani miehiltä tietoa, jota harvemmin saisin naisilta. Siinä jo yksi syy, mua kiinnostaa miehen ajatusmaailma ja varsinkin sellainen jostaminkin voin jotakin oppia ja oivaltaa.

        Joku mies taas on sanonut, että tykkää puhua mulle kun mua ei tarvi arastella kuten toisiamiehiä...voi kertoa asioita joita ei ehkä miesten kanssa voi puhua ja muhun voi luottaa. Enkä mä helposti tuomitse tai jyrää...vaikka sanoisin eriävän mielipiteenikin. Ehkä jotkut miehet kokee miehisen maailman liikaakovaksi ja kilpailevaksi. Liian kliiniseksi ja yksipuoliseksi?

        Ehkä hetero ystävyydessä on helppoa tuoda omia todellisia piirteitä ja ajatuksia esiin? Täydentäen toisiaan?

        Mies uskaltaa olla naisen seurassa ehkä pehmeempi ja nainen miehen seurassa voi kenties olla avoimemmin kiinnostunut ns.miesten jutuista? Ei oo niin selkeesti maskuliini ja feminiini voittoista se touhu. Ollaa vaa ihmisiä, sukupuolesta viis...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        No mä ainakin koen saavani miehiltä tietoa, jota harvemmin saisin naisilta. Siinä jo yksi syy, mua kiinnostaa miehen ajatusmaailma ja varsinkin sellainen jostaminkin voin jotakin oppia ja oivaltaa.

        Joku mies taas on sanonut, että tykkää puhua mulle kun mua ei tarvi arastella kuten toisiamiehiä...voi kertoa asioita joita ei ehkä miesten kanssa voi puhua ja muhun voi luottaa. Enkä mä helposti tuomitse tai jyrää...vaikka sanoisin eriävän mielipiteenikin. Ehkä jotkut miehet kokee miehisen maailman liikaakovaksi ja kilpailevaksi. Liian kliiniseksi ja yksipuoliseksi?

        Puhun vain itsestäni, mutta minä en ole koskaan huomannut kaipaavani mitään keskusteluyhteyttä naisen kanssa. Siis parisuhteen ulkopuolelta.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Puhun vain itsestäni, mutta minä en ole koskaan huomannut kaipaavani mitään keskusteluyhteyttä naisen kanssa. Siis parisuhteen ulkopuolelta.

        No sä oot itseskaltainen, joka ei kaipaa muuta. Se on ihan yhtä hyvä, josse sulle riittää.

        Mä taas olen aina halunnut ymmärtää elämää ja ihmisiä, tarinoita ihmisten takana. Ei sukupuolella ole ollut koskaan merkittävää roolia kuin seurusteluun ryhdyttäessä. Tunnen kuitenkin vetoa miehen vartaloon, en naisen.

        Siinäpä se...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        No sä oot itseskaltainen, joka ei kaipaa muuta. Se on ihan yhtä hyvä, josse sulle riittää.

        Mä taas olen aina halunnut ymmärtää elämää ja ihmisiä, tarinoita ihmisten takana. Ei sukupuolella ole ollut koskaan merkittävää roolia kuin seurusteluun ryhdyttäessä. Tunnen kuitenkin vetoa miehen vartaloon, en naisen.

        Siinäpä se...

        Seksi on mulle ehkä keskimääräistä tärkeämpi juttu, se varmaan on vaikuttanut suhteeseeni naisiin.

        Ei se silti ole vähentänyt kiinnostustani ihmisiin, se on vain määritellyt ihmiset joihin olen tutustunut.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Seksi on mulle ehkä keskimääräistä tärkeämpi juttu, se varmaan on vaikuttanut suhteeseeni naisiin.

        Ei se silti ole vähentänyt kiinnostustani ihmisiin, se on vain määritellyt ihmiset joihin olen tutustunut.

        Voipi olla, että mulla taas just toisinpäin. Seksi ei oo koskaan ollut niin tärkeetä, kun sielujen sympatia toisen ihmisen kanssa. Ja hienoja sieluja maailmasta löytyy valtavasti...kerrassaan ihania.

        Seksi taas...ei merkkaa juuri mitään. Paitsi rakkaudessa...ilman rakkautta, turhaa. En juuri ees kaipaa tai mieti.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Puhun vain itsestäni, mutta minä en ole koskaan huomannut kaipaavani mitään keskusteluyhteyttä naisen kanssa. Siis parisuhteen ulkopuolelta.

        Aika jännä kun mulla vähän sama vika etten oikein naisia kaipaa pelkästään kavereiksi, jotenkin rasittava jo ajatuksenakin enkä minäkään oikein näe mitään niin mystistä naisissa että haluaisin pelkästään kamuna kuunnella niiden merkityksiä, sellaiseen ajatusten vaihtoon hyvin riittää vaikkapa tämä palsta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Aika jännä kun mulla vähän sama vika etten oikein naisia kaipaa pelkästään kavereiksi, jotenkin rasittava jo ajatuksenakin enkä minäkään oikein näe mitään niin mystistä naisissa että haluaisin pelkästään kamuna kuunnella niiden merkityksiä, sellaiseen ajatusten vaihtoon hyvin riittää vaikkapa tämä palsta.

        Näin se lienee liki kaikilla miehillä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Näin se lienee liki kaikilla miehillä.

        Niin sitä noin äkkiä kuvittelisi mutta onkohan nyt niin että mukautumiskykyisimmät jo kamuilee ihan täysillä naisten kanssa samaan aikaan kun me vähenevä joukko vähän hitaita vielä elätellään romanttisia ajatuksia niistä? On tuo ainaki aika huolestuttavaa kun itse ainakin osittain juurikin siksi en halua pelkästään kamuilla naisten kanssa jottei ne arkipäivästyisi, pelottava ajatus että kaikki kauniitkin naiset näkisi vain kaveripohjalta eikä ollenkaan seksikkyyttä niissä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin sitä noin äkkiä kuvittelisi mutta onkohan nyt niin että mukautumiskykyisimmät jo kamuilee ihan täysillä naisten kanssa samaan aikaan kun me vähenevä joukko vähän hitaita vielä elätellään romanttisia ajatuksia niistä? On tuo ainaki aika huolestuttavaa kun itse ainakin osittain juurikin siksi en halua pelkästään kamuilla naisten kanssa jottei ne arkipäivästyisi, pelottava ajatus että kaikki kauniitkin naiset näkisi vain kaveripohjalta eikä ollenkaan seksikkyyttä niissä.

        Elämässä pitää olla rakkauden kaipuuta ja naiset täytyy nähdä vähän sellaisina tavoittelemisen arvoisina jumalattarina. Piereskelevät kamunaiset pyyteellisine motiiveineen romuttavat tuota naiskuvaa, se on selvää.


      • Nicitönnä
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin sitä noin äkkiä kuvittelisi mutta onkohan nyt niin että mukautumiskykyisimmät jo kamuilee ihan täysillä naisten kanssa samaan aikaan kun me vähenevä joukko vähän hitaita vielä elätellään romanttisia ajatuksia niistä? On tuo ainaki aika huolestuttavaa kun itse ainakin osittain juurikin siksi en halua pelkästään kamuilla naisten kanssa jottei ne arkipäivästyisi, pelottava ajatus että kaikki kauniitkin naiset näkisi vain kaveripohjalta eikä ollenkaan seksikkyyttä niissä.

        Heh, arkipäiväistyminen ei ole vaarallista. Se tuo jopa tiettyä turvallisuutta elämään. Ehkä sinussakin elää pieni seikkailija, joka pelkää suhdetta enemmän suhteen arkiseksi muuttumista?


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Heh, arkipäiväistyminen ei ole vaarallista. Se tuo jopa tiettyä turvallisuutta elämään. Ehkä sinussakin elää pieni seikkailija, joka pelkää suhdetta enemmän suhteen arkiseksi muuttumista?

        No joo, eihän se ole ja tuo toki turvallisuutta ja vakautta, kuitenkin pitää olla myös jonkinlaista taikaakin joka kestää läpi vuosien. Siksi on tärkeää että nainen pitää itsensä nättinä, ei piereskele julkisesti vaikka vain se tuttu kumppani olisi läsnä jne. kyllähän sä tiedät kun jos liian tutuksi käy se kumppani, ikäänkuin parhaaksin kaveriksi jonka seurassa voi vaikka kaivaa nenää se tappaa romantiikkaa siinä samalla.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, eihän se ole ja tuo toki turvallisuutta ja vakautta, kuitenkin pitää olla myös jonkinlaista taikaakin joka kestää läpi vuosien. Siksi on tärkeää että nainen pitää itsensä nättinä, ei piereskele julkisesti vaikka vain se tuttu kumppani olisi läsnä jne. kyllähän sä tiedät kun jos liian tutuksi käy se kumppani, ikäänkuin parhaaksin kaveriksi jonka seurassa voi vaikka kaivaa nenää se tappaa romantiikkaa siinä samalla.

        .. Noh, Sulla se menee noin.. Ja jollakin ToisenLaisella taas Toisella Tapaa.. =)


      • miestenmaailma
        Harmaaritari kirjoitti:

        Aika jännä kun mulla vähän sama vika etten oikein naisia kaipaa pelkästään kavereiksi, jotenkin rasittava jo ajatuksenakin enkä minäkään oikein näe mitään niin mystistä naisissa että haluaisin pelkästään kamuna kuunnella niiden merkityksiä, sellaiseen ajatusten vaihtoon hyvin riittää vaikkapa tämä palsta.

        Tää on yks ikisinkkumiehiä yhdistävä piirre. Jos naiset ei kiinnosta yhtään ystävinä, eikä seksikään hirveesti kiinnosta (toisin kuin palstamäkeä), mut sit on jotain ihme romanttisia haaveita (mitä se taianomaisuus sit sisältää?), niin sit se naiselämä kyllä jääkin sinne haaveiden tasolle. Ja kun haaveet ei toteudu, haetaan lohtua ätmiloresta, kaikki naiset sitä kaikki tätä aisurit ytmit maailmankuva jee.


      • KylmäKyyti

        Tästä ketjusta voi hyvin vetää turvallisen johtopäätöksen myös naisten kannalta. Enää ei tarvitse väkisin olla ystävällinen, vastailla idioottimaisuuksiin kiltisti, sietää vastenmielisiä katseita tai millään muullakaan tavalla olla edes etäisesti kohtelias miehille, joihin ei tunne seksuaalista vetoa. Koska näköjään naisen arvo on pelkästään seksuaalinen. Ihan turhaa on kasvattaa ja opettaa naiset kilteiksi, myötätuntoisiksi, ystävällisiksi, lempeiksi ja uhrautuvaisiksi, kun noilla piirteillä ei miesten silmissä tee lopulta yhtään mitään. Riittää kun on pillu mahdollisimman näyttävässä pakkauksessa.
        Siis Siskot, älkää enää murehtiko mitä miehet työpaikoilla, kaupoissa, huoltamoilla ym. paikoissa teistä ajattelevat. Se on turpaan vaan, jos et sitä tyyppiä halua panna.


      • Nicitönnä
        Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, eihän se ole ja tuo toki turvallisuutta ja vakautta, kuitenkin pitää olla myös jonkinlaista taikaakin joka kestää läpi vuosien. Siksi on tärkeää että nainen pitää itsensä nättinä, ei piereskele julkisesti vaikka vain se tuttu kumppani olisi läsnä jne. kyllähän sä tiedät kun jos liian tutuksi käy se kumppani, ikäänkuin parhaaksin kaveriksi jonka seurassa voi vaikka kaivaa nenää se tappaa romantiikkaa siinä samalla.

        Heh, no mua ei henkilökohtaisesti haittaa, että kumppani on vaan ihminen. Joka joskus kaivaa nenää, pureskelee kynsiään, käy asioillaan vessassa, pieree, yskii räkää kurkustaan, puristaa finnin mun nähteni tai pyytää mua jopa avuksi tms. ei niin hurmaavaa, mutta luonnollista. Mikä on ihmiselle ihan tavallista jossain tilanteissa.

        Tietoisesti nyt ei tarvi sikailla, mutta jos nyt massu on täynnä ilmaa ja pierettää, niin ei mun romanttiset tunteet kuole kyllä siihen, että toinen pieree ne pahat ilmat pois. Pyllynreikä on siksi, että suolisto pääsee tyhjenemään sinne kertyneestä ilmasta ja massasta. :)

        Olen joskus kuullut semmoistakin, että romantiikka kuolee oitis jos kumppanin näkee vessassa asioillaan tai leikkaavan kynsiä toisen nähden. Eihän siinä ole mitään luonnotonta kumminkaan.

        Mulla tuollaisen romanttisuuden tappaisi ilkeily ja vihamielisyys...mua kohtaan välinpitämättömyys, johon kuuluu vaikkapa pulaan jättäminen tahallaan, kieroilu ja harhaan johdattaminen. Toistuvasti tehdyt kaatteettomat puheet ja lupaukset, henkinen ja fyysinen satuttaminen, hyväksikäyttäminen. Lähinnä pahuus tosia kohtaan.

        Taikahan tulee juuri siitä, kuinka kumppanisi näet ja koet. Monista pienistä asioista tulee hienoja ja tärkeitä juttuja, joita jaksaa ihastella kumppanissaan uudelleen ja uudelleen. Mutta yksi tosi oleellinen, se miten hän sua kohtelee. Onko reilu vai epäreilu...kuinka ottaa sut huomioon yhteisessä arjessa. Enkä meinaa mitään lässyn lässyn lää ja pyyhkii pyllynkin puolesta, palveluskoiraa leikkien. Vaan semmosta reilua toisen huomioonottamista ja halua sovitella ja löytää yhteisille asioille molempia miellyttävä suunta.

        Kykyä tehdä kompromisseja tarvittaessa. Mutta myös seistä ajatustensa ja tekojensa takana. :)


    • Munaotus

      Ei sitä oikein voi. Minulla on yksi nais ystävä jonka kanssa en ole pannut. Kaikkia muita naisia olen aina yrittänyt ja onnistunut joidenkin kohdalla. Jotkut on vaikeampia kuin toiset mutta sitten pitää lahjoa, kehua, viedä naista syömään, auttaa, kehua lisää.

      • Tuo on aika rehellinen miesmielipide, olen ihan samoilla linjoilla.


      • Nicitönnä

        Siis tyypillinen casanova luonne, kaikki pitää hurmata vaikkei kaikkia haluiskaan omaksi. Valloitus on se sun juttu. ☺️


    • Eipäsyleistetä

      Voi jeesus sentään. Palstapojat täällä huutelevat "kokemuksiaan" suurta pätemisen tarvetta rinnassaan. Hohhoijaa. Livenä ovat varmaan peukku suussa ja toinen takapuolessaan, kun pitäisi oikealle naiselle puhua. Mistäköhän kaikki kliseet ajatuksissanne ovat kotoisin? Olivatko miesten kuula, kaivonrengas ja vanha mällinen pornolehti ainoat virikkeet lapsuudessanne?

      • Buhahaha

        Hohhoijaa itsellesi, sinähän tässä eniten yleistät. Lähinnä tässä keskustelee kaksi palstapoikaa: Palstamäki ja Dissident, joista molemmilla on ainakin omien sanomistensa mukaan kokemuksia naisista aika paljon enemmän kuin "palstapojilla" yleensä.


    • Kyllä minun puolestani voi olla ja pari hyvää miespuolista ystävää mulla onkin. Mutta kyllä minä hahmotan, että se miehelle on hankalampaa. Jopa näidenkin miesten kohdalla. Meidän ystävyys on sellaista, että parhaiten se toimii, jos molemmat ovat varattuja. Jos mies ei ole, saattaa tulla kaikenlaista. Ylipäätään, jos ollaan oikein tiiviisti, esim-. työn takia yhteyksissä kasvokkain, miehelle tulee jotain ihastuksen kaltaista tunnetta, näin olen havainnut ja kuullutkin suoraan mieheltä. Ystävyys miehen kanssa toimii parhaiten, että ollaan tekemisissä muutaman kerran vuodessa, ehkä eniten puhelujen tai netin kautta. On kivaa olla yhteyksissä pitkästä aikaa ja juoruilla kaikki muutaman kuukauden tapahtumat ja yhteisten tuttujen tekemiset ja omat ja toisen ihmissuhde- ja työkuviot. Mutta jos soittamiset tai tapaamiset jatkuvat vielä seuraavana /seuraavina päivinä ilman tärkeää syytä, alkaa hieman jo rasittaa. Saatan jättää vastaamatta puheluun ja laittaa lyhyen viestin, että palataan huomenna tai ensi viikolla. Hyvä kaveri ymmärtää tän eikä ala draamailemaan. Ja soittaa vaikka toiselle naiskaverille. Tai vaikka jollekin ihastukselle, jos on sellainen fiilis.

      • Yksinkertainen.Blondi: "Ystävyys miehen kanssa toimii parhaiten, että ollaan tekemisissä muutaman kerran vuodessa, ehkä eniten puhelujen tai netin kautta."

        Tuo oli hyvä havainto, sillä vahvistan tuon. Itselläni on yksi naisystävä puhelimitse ja joulukortein. Joskus saatamme livenä tavata kerran vuodesta. Toiseen taas olen yhteydessä vain netin kautta sähköposteilla. Ei se ole samanlaista ystävyyttä kuin yhden naisen kohdalla: häntä tapaan viikottain jossain. Joskus tämä nainen tulee luonani käymään. Joskus tuo pizzan mukana. Täälläkin on yksi oy_bimbo_ab, johon olen yhteydessä täällä vain silloin tällöin. Koen hänetkin ystäväksi niin kuin täältä poistuneen zöngön. :)

        Ystävyys täällä netissä toimi parhaiten 2016, kun pitkän aikaa nimimerkkejäni luultiin naisen kirjoittamaksi. Sitten, kun tunnustin olevani mies, hävisi tietynlaiset "tyttöjen kesken kirjoittelu" pois. En halunnut jymäyttää toisia, miksi lopulta tunnustin olevani mies. Sen tunnustamisen myötä kirjoittelu jatkui näitten naistuttavien kanssa, mutta kirjoittelu oli jotenkin erilaista. Mies ja nainen voivat olla ystäviä, mutta minä huomasin sen ystävyyden olevan helpompaa kuin he luulivat minun olevan nainen.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Yksinkertainen.Blondi: "Ystävyys miehen kanssa toimii parhaiten, että ollaan tekemisissä muutaman kerran vuodessa, ehkä eniten puhelujen tai netin kautta."

        Tuo oli hyvä havainto, sillä vahvistan tuon. Itselläni on yksi naisystävä puhelimitse ja joulukortein. Joskus saatamme livenä tavata kerran vuodesta. Toiseen taas olen yhteydessä vain netin kautta sähköposteilla. Ei se ole samanlaista ystävyyttä kuin yhden naisen kohdalla: häntä tapaan viikottain jossain. Joskus tämä nainen tulee luonani käymään. Joskus tuo pizzan mukana. Täälläkin on yksi oy_bimbo_ab, johon olen yhteydessä täällä vain silloin tällöin. Koen hänetkin ystäväksi niin kuin täältä poistuneen zöngön. :)

        Ystävyys täällä netissä toimi parhaiten 2016, kun pitkän aikaa nimimerkkejäni luultiin naisen kirjoittamaksi. Sitten, kun tunnustin olevani mies, hävisi tietynlaiset "tyttöjen kesken kirjoittelu" pois. En halunnut jymäyttää toisia, miksi lopulta tunnustin olevani mies. Sen tunnustamisen myötä kirjoittelu jatkui näitten naistuttavien kanssa, mutta kirjoittelu oli jotenkin erilaista. Mies ja nainen voivat olla ystäviä, mutta minä huomasin sen ystävyyden olevan helpompaa kuin he luulivat minun olevan nainen.

        Varmasti sinulla toimiikin noin, hyvä juttu :) Minä itse tarkoitin mieskavereillani kuitenkin niitä, jotka tunnen oikeassa elämässä, mutta joiden kanssa kommunikoin nykypäivänä eniten puhelimessa puhuen tai joskus vaikka netissä yksityisviestitellen. Ettei aina tarvi nenäkkäin höpistä.


    • Vois ystävätkin harrastaa seksiä keskenään.

      • Anonyymi

        En minä ainakaan voi. Minun pitää olla rakastunut ennen kuin se on mahdollista ja nautittavaa. Miehen pitää olla sellainen että hänen vieressä haluaa kiehnätä sohvalla istuessakin, koska läheisyys hänen kanssaan tuntuu hyvältä.


    • needfriends

      Kyllä voi. Vanha kumppani hyvä ystävä. hyvät ystävät harvassa

    • Aika hyvin tuo NALasiaa kuvailikin. Nainen pystyy kyllä olemaan helposti pelkkä kaveri, koska tuntevat harvaan mieheen seksuaalista vetovoimaa. Mies taas pystyy harvoin olemaan naisen kanssa pelkkä kaveri, ellei nainen ole ruma. Tämä siis tarkoittaa oikeasti rumaa, koska mies haluaa panna usein melko rumiakin naisia.

      Olen parikin kamunaista herättänyt todellisuuteen, että he ovat joidenkin miesten kanssa pelkkiä kavereita vain sen takia, että nainen haluaa niin ja miehet ovat liian hienotunteisia ehdotellakseen muuta. Näitä "pelkkiä kavereitahan" näkee sitten firmojen pikkujouluissa lääppimässä firman naisia kun alkoholi postaa estoja ja sitä sitten voi syyttää jos ei onnistu.

      Toinen näistä kamunaisista tuli jopa jälkeenpäin kertomaan sattuneesta "vahingosta", kun tämä nainen oli päästänyt miehen hotellihuoneeseensa nukkumaan pelkästään vilpittömässä auttamistarkoituksessa, mutta tilanne oli johtanut toiseen.

    • Mies ja nainen voi olla ystäviä tai kavereita keskenään. En oikein ymmärrä tuota ajatusta, että toisen pitäminen seksikkäänä olisi este kaveruudelle tai ystävyydelle. Seksuaalista halua voi tuntea vaikka sataan ihmiseen, mutta miksi pitäisi pyrkiä toteuttamaan halunsa? Seksuaalinen kiinnostus voi olla positiivinen voima ystävyyssuhteessakin, kunhan ei mene yli sen tietyn rajan - toiminnan.

      • Naisasialooser11

        Jos nainen pitää miestä seksikkäänä niin mies ei tällöin joudu olemaan pelkkä kaveri joka ei saa pillua eikä parisuhdetta. Tuollaisia miehiä on kuitenkin vain noin 10% miehistä. Mies sen sijaan kuten sanoit tunteekin seksuaalista halua sataan naiseen, mutta sata naista vain yhteen ja samaan mieheen.

        Millä perusteella seksuaalinen kiinnostus on positiivinen voima ystävyyssuhteessa? Se on oikeasti negatiivinen voima joka johtaa pahoihin ristiriitoihin sekä siihen, että kun mies haluaa seksiä naiselta niin nainen käyttää miestä hyväkseen palvelijanaan.


      • Naisasialooser11 kirjoitti:

        Jos nainen pitää miestä seksikkäänä niin mies ei tällöin joudu olemaan pelkkä kaveri joka ei saa pillua eikä parisuhdetta. Tuollaisia miehiä on kuitenkin vain noin 10% miehistä. Mies sen sijaan kuten sanoit tunteekin seksuaalista halua sataan naiseen, mutta sata naista vain yhteen ja samaan mieheen.

        Millä perusteella seksuaalinen kiinnostus on positiivinen voima ystävyyssuhteessa? Se on oikeasti negatiivinen voima joka johtaa pahoihin ristiriitoihin sekä siihen, että kun mies haluaa seksiä naiselta niin nainen käyttää miestä hyväkseen palvelijanaan.

        Niitä miehiä joilla on pää siinä kunnossa, että kemiat natsaa, ei todellakaan ole 10%. Joku promillen murto-osa on lähempänä.

        Ei mun tarvi mitään perustella. Se tuntuu hyvältä.

        Jos kaveri ilmaisee haluavansa seksiä, niin se ei ole enää mun kaveri. Seksuaalinen kiinnostus on jotain muuta kuin seksin vonkaaminen tai seksin haluaminen. Minä voin pitää jotain miestä seksuaalisesti puoleensa vetävänä, mutta oikeasti en halua harrastaa hänen kanssaan seksiä. Tässä on iso ero.


      • Naisasialooser11

        Puhut ihan sekavia, jopa naisen ajatuksiksi. Tottakai sinun täytyy perustella väitteesi jollet ole siihen liian tyhmä.

        Jos seksuaalinen kiinnostus ei tarkoita sitä, että haluaa seksiä niin kerrotko nyt että mitä se sitten on. Miehelle ei ainakaan ole tuossa pienintäkään eroa, jos mies pitää naista seksuaalisesti puoleensavetävänä niin hän myös haluaa seksiä tämän kanssa.


      • hullllllu
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Puhut ihan sekavia, jopa naisen ajatuksiksi. Tottakai sinun täytyy perustella väitteesi jollet ole siihen liian tyhmä.

        Jos seksuaalinen kiinnostus ei tarkoita sitä, että haluaa seksiä niin kerrotko nyt että mitä se sitten on. Miehelle ei ainakaan ole tuossa pienintäkään eroa, jos mies pitää naista seksuaalisesti puoleensavetävänä niin hän myös haluaa seksiä tämän kanssa.

        Kuka jaksaa sönkätä sun tyyppisen mielisairaan kans? Ja miks?


    • Normimies38

      Olen eksän kanssa kaverita vaikka joskus tullut pantuakin.

      • Naisasialooser11

        Tuo on täysin eri asia, olit alunperin seksuaaliseti haluttava ja tuossa on kyseessä nytkin satunnainen panosuhde.


    • lmfvpmlspmpsmdvsdv

      Jos nainen on miehen kaveri zonettanut niin harvoinpa siitä mies panetusasteelle pääsee.

      • hyvätsaumat

        Jotkut pääsee. Toiset ei vaan osaa.


    • Munaotus

      Ei siinä ole mitään väärää jos mies tai nainen haluaa kaveriaan joka on hyvännäköinen ja seksuaalisesti haluttava. Terveen ihmisen merkki jos haluaa toista.

      • Naisasialooser11

        Jos nainen haluaa niin se mies ei koskaan ole pelkäksi kaveriksi jäänytkään vaan päässyt heti panemaan ja/tai parisuhteeseen. Tuohon toki pystyy vain top10% miehet.

        Mies haluaa tietenkin naiskaveriaan, ei hän muuten olisi koskaan kaveriksi alkanutkaan. Mutta panemaan ei pääse ellei ole top10%mies. Aisuriksi on mahdollisuuksia kun nainen on ohittanut parasta ennen päiväyksensä.


    • Hukassa2018

      Ainakin omalla kohdalla voin sanoa, että ei voi olla ystäviä. Tietysti yritän olla niiden seksikkäiden nuorien typyjen ystävä, mutta minä taas en kelpaa niille ystäväksi koska ihan tiedostamatta yritän iskeä niitä :)

      Sit taas piereskelevien poikatyttöjen kanssa en halua olla ystävä, koska en halua että ne iskee minua. Lopulta miksi olisin ystävä niille?

      Ihan vakavasti ottaen olin ystävä naiselle. Siinä vain kävi niin että vuosien saatossa tulin itse varmemmaksi, miehistyin ja aloin oikeasti saamaan naisilta huomiota. Hän alkoi ihan tiedostamattaan iskeä minua ja tietysti ihastuttiin, mutta kaverilleni en voinut tehdä sitä, pistin molempiin välit poikki.

    • Parisuhdemies-

      Minusta ei voi. Mi nä ainakin haluan kaikkia naisia.

    • Miehet.perseestä

      Joopa joo, näköjään miehistä pitää pysyä vaan ihan helvetin kaukana. Turha kuvitella, että edes töissä miespuoliset työkaverit hoitaisivat naisten kanssa niitä palkkatöitä, vaan pelkkä pillu mielessä sielläkin kuljetaan. Naisten kannattaa siis olla todella varovaisia, koska jos mies lähestyy jonkun tekosyyn varjolla (työt, hammaslääkärissä käynti, kahvit ystäväpariskunnan luona...), niin fakta on se, että näennäisestä ystävällisyydestä ja ehkä työn tekemisen varjollakin, mies haluaa vain ja ainoastaan panna sinua. Kannattaa varmaan omaksua mahdollisimman jyrkkä, tyly ja julma asenne kaikkia ei-toivottuja ja ei-haluttavia miehiä kohtaan.

      • Läikähtikö prinsessalla yli?

        Kyllä miehet voivat olla aika neutraalisti tekemisissä arjessa naisten kanssa, mutta jos lähempään tuttavuuteen tähtää niin silloin tulee mukaan karsinta. Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä.


      • Miehet.perseestä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Läikähtikö prinsessalla yli?

        Kyllä miehet voivat olla aika neutraalisti tekemisissä arjessa naisten kanssa, mutta jos lähempään tuttavuuteen tähtää niin silloin tulee mukaan karsinta. Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä.

        Älä puhu ohi aiheen. Itse juuri kommentoit, että joko naisia haluaa panna tai he ovat näkymättömiä. Juuri tämä asenne kertoo, etteivät miehet mitenkään pysty olemaan neutraalisti tekemisissä naisten kanssa missään tilanteessa, vaan se vittu on aina mielessä. Ennenkuin edes sitä pienintä arjen askaretta tai työtehtävää voi hoitaa naisen kanssa, miehen on tehtävä mielessään näköjään tuo esikarsinta "haluan panna-en halua panna" ja se on yksinkertaisesti KUVOTTAVAA. Tätähän sinä mulkkusi perässä juokseva juntti et tajua, etteivät naiset arvosta tippaakaan, että heidät nähdään aina ja kaikkialla pelkkinä vitunkantotelineinä.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Älä puhu ohi aiheen. Itse juuri kommentoit, että joko naisia haluaa panna tai he ovat näkymättömiä. Juuri tämä asenne kertoo, etteivät miehet mitenkään pysty olemaan neutraalisti tekemisissä naisten kanssa missään tilanteessa, vaan se vittu on aina mielessä. Ennenkuin edes sitä pienintä arjen askaretta tai työtehtävää voi hoitaa naisen kanssa, miehen on tehtävä mielessään näköjään tuo esikarsinta "haluan panna-en halua panna" ja se on yksinkertaisesti KUVOTTAVAA. Tätähän sinä mulkkusi perässä juokseva juntti et tajua, etteivät naiset arvosta tippaakaan, että heidät nähdään aina ja kaikkialla pelkkinä vitunkantotelineinä.

        Kun puhutaan ystävyydestä ja kaveruudesta, puhutaan niin läheisistä ihmissuhteista että on vaihdettu puhelinnumerotkin ja on olemassa puheyhteys jossa molemmilla on mahdollisuus ottaa yhteyttä ja ehdottaa vaikka tapaamista.

        Noin lähelle en ota naisia jotka eivät viehätä minua. En toisaalta ymmärrä miksi nainenkaan haluaisi pitää yhteyksiä miehiin jotka eivät viehätä. Ehkä jotain miesten töitä teettääkseen kenties? Niistä minä selviydyn itsekin.


      • onkotämäjotässä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Kun puhutaan ystävyydestä ja kaveruudesta, puhutaan niin läheisistä ihmissuhteista että on vaihdettu puhelinnumerotkin ja on olemassa puheyhteys jossa molemmilla on mahdollisuus ottaa yhteyttä ja ehdottaa vaikka tapaamista.

        Noin lähelle en ota naisia jotka eivät viehätä minua. En toisaalta ymmärrä miksi nainenkaan haluaisi pitää yhteyksiä miehiin jotka eivät viehätä. Ehkä jotain miesten töitä teettääkseen kenties? Niistä minä selviydyn itsekin.

        "En toisaalta ymmärrä miksi nainenkaan haluaisi pitää yhteyksiä miehiin jotka eivät viehätä. Ehkä jotain miesten töitä teettääkseen kenties? " Kenties vaikeaa sisäistää vaikka se keskustelussa monen vastaajan taholta sanotaan.

        Osa ihmisistä nauttii esim. syvällisistä keskusteluista eri sukupuolta olevien kanssa.


      • onkotämäjotässä kirjoitti:

        "En toisaalta ymmärrä miksi nainenkaan haluaisi pitää yhteyksiä miehiin jotka eivät viehätä. Ehkä jotain miesten töitä teettääkseen kenties? " Kenties vaikeaa sisäistää vaikka se keskustelussa monen vastaajan taholta sanotaan.

        Osa ihmisistä nauttii esim. syvällisistä keskusteluista eri sukupuolta olevien kanssa.

        Ymmärsinkö oikein, että kyse on nimenomaan tarpeesta pitää ystäväpiirissä eri sukupuolta olevia ihmisiä jotta voisi keskustella heidän kanssaan syvällisesti?


      • Miehet.perseestä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Kun puhutaan ystävyydestä ja kaveruudesta, puhutaan niin läheisistä ihmissuhteista että on vaihdettu puhelinnumerotkin ja on olemassa puheyhteys jossa molemmilla on mahdollisuus ottaa yhteyttä ja ehdottaa vaikka tapaamista.

        Noin lähelle en ota naisia jotka eivät viehätä minua. En toisaalta ymmärrä miksi nainenkaan haluaisi pitää yhteyksiä miehiin jotka eivät viehätä. Ehkä jotain miesten töitä teettääkseen kenties? Niistä minä selviydyn itsekin.

        Oletko kertonut niille naisparoille, joilla jostain syystä on numerosi, että haluat naida niitä? Oletan, että olet sen verran suoraselkäinen, ettet anna yhdenkään naisen kuvitella sinun olevan vilpittömästi kaveri, kun itselläsi on motiviina pelkkä seksin saaminen. Muutoin olisit vain härski hyväksikäyttäjä. Sinä et ilmeisesti ole myöskään tekemisissä tyttäriesi kanssa, äitisi kanssa, ystäviesi (?) kumppaneiden kanssa? Miten edes pystyt käymään samassa työpaikassa naisten kanssa? Luulen nimittäin, että tuo sinun huonosti peittämä naisviha ja halveksunta puskee väkisinkin sinusta läpi, vaikka kuinka yrität sitä peitellä.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Oletko kertonut niille naisparoille, joilla jostain syystä on numerosi, että haluat naida niitä? Oletan, että olet sen verran suoraselkäinen, ettet anna yhdenkään naisen kuvitella sinun olevan vilpittömästi kaveri, kun itselläsi on motiviina pelkkä seksin saaminen. Muutoin olisit vain härski hyväksikäyttäjä. Sinä et ilmeisesti ole myöskään tekemisissä tyttäriesi kanssa, äitisi kanssa, ystäviesi (?) kumppaneiden kanssa? Miten edes pystyt käymään samassa työpaikassa naisten kanssa? Luulen nimittäin, että tuo sinun huonosti peittämä naisviha ja halveksunta puskee väkisinkin sinusta läpi, vaikka kuinka yrität sitä peitellä.

        Sukulaiset ei kuulu siihen kategoriaan jossa on potentiaaliset seksikumppanit. Äitini kanssa en ole ollut tekemisissä vuosiin, mutta siihen on muut kuin sukupuoleen liittyvät syyt. Omat tyttäreni ovat tietenkin mulle kaikki kaikessa.

        Mulla on aina ollut työnumero johon myös naispuoliset työkaverini ovat joutuneet soittamaan. Työkuviosta en ole koskaan antanut yhdellekään naispuoliselle työkaverille omaa privaattinumeroani enkä ole edes pannut heitä tai tapaillut työajan ulkopuolella.

        Minä olen vanhan kansan miehiä, haen naiskontaktini aina baareista. Numerot vaihdetaan vasta aamulla jos siihen on syytä. Siinä vaiheessa kenellekään ei jää epäselväksi miksi numerot vaihdetaan.


      • Hukassa2018
        Miehet.perseestä kirjoitti:

        Oletko kertonut niille naisparoille, joilla jostain syystä on numerosi, että haluat naida niitä? Oletan, että olet sen verran suoraselkäinen, ettet anna yhdenkään naisen kuvitella sinun olevan vilpittömästi kaveri, kun itselläsi on motiviina pelkkä seksin saaminen. Muutoin olisit vain härski hyväksikäyttäjä. Sinä et ilmeisesti ole myöskään tekemisissä tyttäriesi kanssa, äitisi kanssa, ystäviesi (?) kumppaneiden kanssa? Miten edes pystyt käymään samassa työpaikassa naisten kanssa? Luulen nimittäin, että tuo sinun huonosti peittämä naisviha ja halveksunta puskee väkisinkin sinusta läpi, vaikka kuinka yrität sitä peitellä.

        Oletko feministi? En näe A.Palstamäen kirjoituksissa yhtään naisvihaa tai halveksuntaa. Sinulta miesvihaa enemmänkin.


      • Miehet.perseestä
        Hukassa2018 kirjoitti:

        Oletko feministi? En näe A.Palstamäen kirjoituksissa yhtään naisvihaa tai halveksuntaa. Sinulta miesvihaa enemmänkin.

        Oletko mies? Palstamäki suorastaan huokuu naisvihaa ja halveksuntaa. Hänelle naiset ovat pelkkiä panoja eikä hän näe naisessa mitään muuta arvoa, tuskin pitää edes ihmisinä. Tuo jos mikä on naisvihaa, ja mikä pelottavinta, tuollainen läpensä seksistinen misogyyni on saanut tyttölapsia. Niistä kasvaa juuri sellaisia ressukoita, jotka perse paljaana lehtien sivuilla hakevat rakkautta ja hyväksyntää, jota eivät lapsuudessaan ole saaneet. Huomaat varmaan, ettei hän edes vastannut kun kysyin, että onko hän kertonut rehellisesti motiivinsa niille naisille, jotka kenties erehtyvät pitämään häntä kaverina. Veikkaan, että tyyppi on käynyt miespuolisten ystäviensäkin naisten pilluja ronkkimassa ja tuskin on sitäkään uskaltanut kenellekään sanoa.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Oletko mies? Palstamäki suorastaan huokuu naisvihaa ja halveksuntaa. Hänelle naiset ovat pelkkiä panoja eikä hän näe naisessa mitään muuta arvoa, tuskin pitää edes ihmisinä. Tuo jos mikä on naisvihaa, ja mikä pelottavinta, tuollainen läpensä seksistinen misogyyni on saanut tyttölapsia. Niistä kasvaa juuri sellaisia ressukoita, jotka perse paljaana lehtien sivuilla hakevat rakkautta ja hyväksyntää, jota eivät lapsuudessaan ole saaneet. Huomaat varmaan, ettei hän edes vastannut kun kysyin, että onko hän kertonut rehellisesti motiivinsa niille naisille, jotka kenties erehtyvät pitämään häntä kaverina. Veikkaan, että tyyppi on käynyt miespuolisten ystäviensäkin naisten pilluja ronkkimassa ja tuskin on sitäkään uskaltanut kenellekään sanoa.

        Älä valehtele.

        En ole erehdyttänyt naisia luulemaan että olisin ystävämies vaikka olisin vain pillua vailla. Pelaan aina avoimin kortein, naisille ei synny minusta väärää kuvaa.

        Minun tyttärilläni on niin hyvät kasvuolosuhteet ja isäsuhde ettei niitä näe koskaan tällaisilla palstoilla suoltamassa miesvihaa.


      • Miehet.perseestä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Älä valehtele.

        En ole erehdyttänyt naisia luulemaan että olisin ystävämies vaikka olisin vain pillua vailla. Pelaan aina avoimin kortein, naisille ei synny minusta väärää kuvaa.

        Minun tyttärilläni on niin hyvät kasvuolosuhteet ja isäsuhde ettei niitä näe koskaan tällaisilla palstoilla suoltamassa miesvihaa.

        Niinhän sinä luulet. Kuvittelet voivasi piilottaa tuon vastenmielisen asenteesi naisia kohtaan aina kun haluat, mutta olet väärässä. Naiset näkevät sen kaukaa ja se oppi tarttuu väkisin myös lapsiin. En myöskään usko, että väittämäsi naismenestys olisi mahdollista, jos todella olisit rehellinen. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei sinuun koskisi, jos tietäisi, mitä todella ajattelet.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet. Kuvittelet voivasi piilottaa tuon vastenmielisen asenteesi naisia kohtaan aina kun haluat, mutta olet väärässä. Naiset näkevät sen kaukaa ja se oppi tarttuu väkisin myös lapsiin. En myöskään usko, että väittämäsi naismenestys olisi mahdollista, jos todella olisit rehellinen. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei sinuun koskisi, jos tietäisi, mitä todella ajattelet.

        Kyllä naisia liehitellessä voi olla rehellinen, se toimii.


      • Hukassa2018
        Miehet.perseestä kirjoitti:

        Oletko mies? Palstamäki suorastaan huokuu naisvihaa ja halveksuntaa. Hänelle naiset ovat pelkkiä panoja eikä hän näe naisessa mitään muuta arvoa, tuskin pitää edes ihmisinä. Tuo jos mikä on naisvihaa, ja mikä pelottavinta, tuollainen läpensä seksistinen misogyyni on saanut tyttölapsia. Niistä kasvaa juuri sellaisia ressukoita, jotka perse paljaana lehtien sivuilla hakevat rakkautta ja hyväksyntää, jota eivät lapsuudessaan ole saaneet. Huomaat varmaan, ettei hän edes vastannut kun kysyin, että onko hän kertonut rehellisesti motiivinsa niille naisille, jotka kenties erehtyvät pitämään häntä kaverina. Veikkaan, että tyyppi on käynyt miespuolisten ystäviensäkin naisten pilluja ronkkimassa ja tuskin on sitäkään uskaltanut kenellekään sanoa.

        No miksi naiset sitten panevat A.Palstamäen kanssa jos ne naiset on hänelle panoreikiä? Eikä sekoiteta tyttäriä ja sukulaisia tähän kiitos.


      • Miehet.perseestä
        Hukassa2018 kirjoitti:

        No miksi naiset sitten panevat A.Palstamäen kanssa jos ne naiset on hänelle panoreikiä? Eikä sekoiteta tyttäriä ja sukulaisia tähän kiitos.

        Hyvä kysymys. Sen takia epäilen, ettei Palstamäki todellakaan ole rehellinen, koska täysipäiset naiset kiertävät tuollaiset oliot kaukaa. Ehkä ne on sitten niitä kadonneen isukin rakkautta hakevia ihmisraunioita. Tyttäret ja sukulaiset on naisia siinä missä muutkin ja miehet panevat myös heitä, kuten lehdistäkin saamme lukea.
        En ylipäätään ymmärrä, miksi Palstamäki ja hänen kaltaisensa tarvitsevat naisia edes panemiseen. Nukkeja sun muita apuvälineitä on ollut olemassa jo kauan ja ne ajaisivat ihan saman asian runkkausmateriaalina. Sillä sitähän tuo toiminta on, toiseen ihmiseen runkkaamista. Oksettavaa.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Sen takia epäilen, ettei Palstamäki todellakaan ole rehellinen, koska täysipäiset naiset kiertävät tuollaiset oliot kaukaa. Ehkä ne on sitten niitä kadonneen isukin rakkautta hakevia ihmisraunioita. Tyttäret ja sukulaiset on naisia siinä missä muutkin ja miehet panevat myös heitä, kuten lehdistäkin saamme lukea.
        En ylipäätään ymmärrä, miksi Palstamäki ja hänen kaltaisensa tarvitsevat naisia edes panemiseen. Nukkeja sun muita apuvälineitä on ollut olemassa jo kauan ja ne ajaisivat ihan saman asian runkkausmateriaalina. Sillä sitähän tuo toiminta on, toiseen ihmiseen runkkaamista. Oksettavaa.

        Noilla jutuillasi nolaat vain itsesi.


      • Hukassa2018
        Miehet.perseestä kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Sen takia epäilen, ettei Palstamäki todellakaan ole rehellinen, koska täysipäiset naiset kiertävät tuollaiset oliot kaukaa. Ehkä ne on sitten niitä kadonneen isukin rakkautta hakevia ihmisraunioita. Tyttäret ja sukulaiset on naisia siinä missä muutkin ja miehet panevat myös heitä, kuten lehdistäkin saamme lukea.
        En ylipäätään ymmärrä, miksi Palstamäki ja hänen kaltaisensa tarvitsevat naisia edes panemiseen. Nukkeja sun muita apuvälineitä on ollut olemassa jo kauan ja ne ajaisivat ihan saman asian runkkausmateriaalina. Sillä sitähän tuo toiminta on, toiseen ihmiseen runkkaamista. Oksettavaa.

        Et vastannut kysymykseen. No enpä ole yllättynyt, koska enemmistö naisista ei todellisuudessa tiedä miten ne pokataan. Tätähän pokausta kamupojat yrittää selvittää olemalla lisää kamupoika joka kaivaa itsellensä syvempää ahdinkoa. Mutta lopulta naiset päätyvät sänkyyn joko panoreikinä tai myöhemmin biologisen kellon sanelemana jota ne sitten päivittelee kamupojille.

        Valitettava totuus.


      • Miehet.perseestä
        Hukassa2018 kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen. No enpä ole yllättynyt, koska enemmistö naisista ei todellisuudessa tiedä miten ne pokataan. Tätähän pokausta kamupojat yrittää selvittää olemalla lisää kamupoika joka kaivaa itsellensä syvempää ahdinkoa. Mutta lopulta naiset päätyvät sänkyyn joko panoreikinä tai myöhemmin biologisen kellon sanelemana jota ne sitten päivittelee kamupojille.

        Valitettava totuus.

        Kyllä vastasin. Ne naiset, jotka lähtevät Palstamäen mukaan panoreiäksi, lähteävät kenenkä tahansa mukaan, joka ymmärtää pyytää. Ei siihen mitään pokaustaitoja tarvita, vaan pikkuisen rohkeutta ja läpinäkyvää lässytystä. Palstamäki on paska ja sinä ilmeisesti totaalinen nyhverö. Kunnolliset naiset, joilla ei ole itsetunto-ongelmia, eivät alistu tuollaiseen kohteluun eivätkä nöyryytä itseään olemalla kenenkään yhden illan pano. Palstamäki käyttää naisia hyväkseen, runkkausalustana, vaikka hän kuinka yrittäisi kaunistella tekemisiään täällä tai baarissa seuraavalle uhrilleen. Onneksi tuohon suostuva naismateriaali on heikkolaatuista ja tautiherkkää.


      • Miehet.perseestä kirjoitti:

        Kyllä vastasin. Ne naiset, jotka lähtevät Palstamäen mukaan panoreiäksi, lähteävät kenenkä tahansa mukaan, joka ymmärtää pyytää. Ei siihen mitään pokaustaitoja tarvita, vaan pikkuisen rohkeutta ja läpinäkyvää lässytystä. Palstamäki on paska ja sinä ilmeisesti totaalinen nyhverö. Kunnolliset naiset, joilla ei ole itsetunto-ongelmia, eivät alistu tuollaiseen kohteluun eivätkä nöyryytä itseään olemalla kenenkään yhden illan pano. Palstamäki käyttää naisia hyväkseen, runkkausalustana, vaikka hän kuinka yrittäisi kaunistella tekemisiään täällä tai baarissa seuraavalle uhrilleen. Onneksi tuohon suostuva naismateriaali on heikkolaatuista ja tautiherkkää.

        Nyt alkaa olemaan jo säälittävää selittelyä. Tutkimusten mukaan suomalaiset naiset ovat maailman vapaamielisin naiskansanryhmä, ei mitään tiukkapipoisia pihtareita.


      • pppppppppppppssssssss
        Miehet.perseestä kirjoitti:

        Kyllä vastasin. Ne naiset, jotka lähtevät Palstamäen mukaan panoreiäksi, lähteävät kenenkä tahansa mukaan, joka ymmärtää pyytää. Ei siihen mitään pokaustaitoja tarvita, vaan pikkuisen rohkeutta ja läpinäkyvää lässytystä. Palstamäki on paska ja sinä ilmeisesti totaalinen nyhverö. Kunnolliset naiset, joilla ei ole itsetunto-ongelmia, eivät alistu tuollaiseen kohteluun eivätkä nöyryytä itseään olemalla kenenkään yhden illan pano. Palstamäki käyttää naisia hyväkseen, runkkausalustana, vaikka hän kuinka yrittäisi kaunistella tekemisiään täällä tai baarissa seuraavalle uhrilleen. Onneksi tuohon suostuva naismateriaali on heikkolaatuista ja tautiherkkää.

        No onneksi meitä vähemmän kunnollisia on pilvin pimein. On oma valintasi vihata seksiä ja miehiä.


    • Ujoatm28v-

      Yritin pitkän aikaa olla yhden naisen kaveri siinä toivossa että se kiinnostuis minusta ja antais vielä joskus pillua mutta sitä ei kiinnosta kuin se sen vanhempi miesystävä jota se ei edes koskaan tapaa. Kyllästyin sitten kuuntelemaan kun se puhui siitä miesystävästään. Luovutin ja lopetin yhteydenpidon ja kaveruuskin kuihtui pois kokonaan. Eipä tuo nainenkaan enää pitkiin aikoihin vastaillut mitään mun viesteihin eli yhteydenpito muuttui yksipuoliseksi.

      • Ujoatm28v-

        Tuo nainen itse oli sitä mieltä että mies ja nainen voi olla pelkkiä kavereita mutta itse olen asiasta eri mieltä. Miehellä on niin kova pillun himo että naisen kaverina oleminen ei onnistu kuin homo miehiltä.


      • ÄtmiKysyy
        Ujoatm28v- kirjoitti:

        Tuo nainen itse oli sitä mieltä että mies ja nainen voi olla pelkkiä kavereita mutta itse olen asiasta eri mieltä. Miehellä on niin kova pillun himo että naisen kaverina oleminen ei onnistu kuin homo miehiltä.

        Näin on, kyllä se pillun himo iskee jossain vaiheessa. Mut sä voit vaikka nuuhkia tuolia, jossa nais ystävä on istunut, kun nainen poistuu hetkeksi huoneesta.
        Hyvällä tuurilla voi jotain naisen tuoksua jäädä siihen tuolille...
        Mut se voi laukaista vielä suuremman himon nais ystävän pillun halulle.
        Mieshän on terve, kun miehellä on pillun himo.


    • pipiipaa

      Ei kaikki halua seksiä. Ja jotkut on niin seksuaalisesti etovia, että mieluummin ei paa.

    • ÄtmiKysyy

      Voiks ja missä vaiheessa vois nais ystävältä pyytää tämän pikkuhousuja, jos ei seksiä nais ystävän kanssa harrasta, niin sais nuuhkia sit nais ystävän pikkuhouista pimpsan tuoksua?
      Mites asian vois esittää silleen hienovaraisesti, ettei nainen pahastu ja sais ne naisen pikkuhousut.

      • PunaPosket

        Ei mitenkään. Naisystävästä tulisi entinen ystävä. Ja saisit litsarin lähtiäisiksi.


    • Simputtajah

      Ei ole eikä muuten edes rinnakkaisessa maailmankaikkeudessa olisi sellaista mahdollista!

    • 87698769679

      Katson, että osa miespuolisista työkavereistani on myös jollain pinnallisella tavalla "ystäviäni". Sama koskee harrastuksissa tapaamiani miehiä. Jutut ovat virallisia, en voi kuvitellakaan seksiä, tai että puhuisin kovin henkilökohtaisista asioita heille.

      Jotkut tapailemistani miehistä ovat jääneet ystävikseni. Poistun heti takavasemmalle, jos joku alkaa seurustella.

      Jos itse seurustelen, käyn kahvilla vaan sellaisten miesten kanssa, jotka voisin luontevasti esitellä myös omalle miehelleni. (Eli en käy.)

      Jos kaksi sinkkua kohtaa töiden tai harrastusten ulkopuolella ja tulee hyvin toimeen keskenään, kyllä siinä ainakin itselläni on aina myös joku seksuaalinen vire. Mitään "kamupoikia" en tarvitse. Jotenkin se kuulostaa vaan toisen kiusaamiselta.

    • Vähän asian vieresta.. Olen käsittänyt, että suurella osalla palstan miehistä ei ole edes miehiä ystävinä.

      "Eskelinen erottaa muutamia yleisimpiä syitä. Yksi tärkeimmistä on kavereiden puute.
      – Jos asiaa kysytään nuorilta itseltään, niin kavereiden puute tai vaikeudet kaverisuhteissa nousevat usein esiin. Kaverisuhteet ovat äärimmäisen tärkeitä ainakin murrosikäisille.
      Yksi julma kiusaamisen tapa on eristää kiusattu muista kavereista, jolloin yksinäisyys ruokkii mielenterveyden ongelmia."

      https://yle.fi/uutiset/3-9513404

      • Ujoatm28v-

        On kyllä miespuolisia kavereita ollut ja on edelleen mutta olen niistä vähitellen etääntynyt kun ajatellaan nykyään asioista niin eri tavalla enkä jaksa alkaa vänkäämään kenenkään kanssa. Mitä sellaisistakaan kaveruuksista tulis jos se olis yhtä riitelyä siitä että kuinka jokin asia on. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.


      • "Vähän asian vieresta.. Olen käsittänyt, että suurella osalla palstan miehistä ei ole edes miehiä ystävinä."

        Minulla oli tänään melkoinen kokemus siinä, että tapasin jokseenkin yhtä aikaa noin yliopiston vähiten suositun miehen ja kaikkein suosituimman. Säälin vähän yhtä 60-vuotiaasta opiskelijaa, joka eläkevaarin ikäisenä vähän rupasahteena erottuu nuorempien opiskelijoiden joukosta. Lähivuosina en ole nähnyt hänellä mitään seuraa. Sen takia menin juttelemaan hänen kanssaan tänään Carelia-talon aulassa. Puhuimme jostain presidentinvaaleista hetken, mutta sitten minun keskustelun keskeytti yliopiston suosituin opiskelija, jolla on valtava tuttavapiiriä. Häntä moikkalaan jatkuvasti ja hän todella kaikkien suosiossa pidettynä ihmisinä. Hänellä valtava määrä naistuttavia ja miestuttavia. Itsekin olen hänen kauttaan tutustunut kaksinumeroiseen määrään ihmisiä.

        Meitä on siis moneen lähtöön eli ole oikeassa.


    • Aristain

      Kun se pidetään ystävällisenä, muutenhan välit halutaan asettaa muualle.

    • Ehkä naiskaverin kanssa voi puhua eri asioista kuin toisen miehen kanssa..

      • Voi toki, mutta ylensä pitääkin. Ei miesten juttuja voi naisten kanssa puhua.


    • juttujaon

      Tosin nainen voi kysyä miehen juttuja myös ihan miehiltäkin.

    • ystävätunnetaan

      Minäkin olen ollut varatun ystävä ja rehellisesti. En tunne sen puolisoa toki kohteliaisuudesta kysyn joskus mitä koettiin kuuluu. Kertoo se mitä perheelle kuuluu. Se että kahvilla käymme pitää se sen kertoa puolisolleen. Toki jos yhteyttä ottaa tuo puoliso epäillen vastaan kyllä minulla puhdas omatunto. Mutta loppuisi kyllä kahvittelut siihen kyllä. Ystäviä toki voi olla mutta ei nyt niin sydänystävä että siihen jotain muuta sekoittaisin. Mutta pitää olla fiksu ja väistää jos varatun puoliso tuntee mustasukkaisuutta. Tämähän on selvää. Se että pidän sitä ystävänä on se kun käy kahvilla kanssani ilman vääriä syitä. Eikä ole näyttänyt että olisi salaa ihastunut tai jotain muuta. Toki välillä kun kertoo ongelmista kotona nousee niskakarvat pystyyn ja hälyryskellot soimaan jos alkaa tämän jälkeen "lähestyä minua. Onneksi näin ei ole tullut. Sekin muistaa ettei niin läheinen voi olla että koskee tai kutsuu kotiinsa. Silloin on pyydettävä myös puoliso mukaan. Ystävyyttä voi olla mutta sen pitää olla myös rehellistä.

    • sdvwevwdvsdv

      Ei tule jos toinen on ruma.

    • Uskollllinen

      En pysty antamaan selvää vastausta siihen, että voiko mies ja nainen olla ystäviä. Seurustelukumppanini on aina ollut myös ystäväni, jonka kanssa jutellaan kaikenlaista ja jutellaan syvällisiäkin. Töissä on myös miespuolisia työkavereita, joiden kanssa saatan käydä lounaalla tai kahvilla, jolloin keskustelut voivat mennä hyvin syvälliseksi. Kuitenkaan en koskaan lähde työajan ulkopuolella kenenkään kaverimiehen kanssa ulos, jos jompi kumpi on varattu. En halua leikkiä tulella ja tutustua vielä paremmin, sillä on mahdollista, että seurustelevalla on vaikea tilanne, joka saattaa johtaa vahingossa haluun pettää. Niinpä eliminoin jo heti tuommoiset mahdollisuudet.

      Tiedän, että mies ja nainen voivat olla hyviä ystäviä, mutta tiedän myös että ihmiset muuttuvat, elämäntilanteet muuttuvat, puoliso muuttuu jne. Vaikka olisi täysin kaveripohjalla nyt, niin sitä ei pysty sanomaan, että miten näkee tämän kaverin vaikka parin vuoden päästä. En viitsi lähteä tulella leikkimään.

      • Hyvä ja asiallinen kommentti. Yhdessä viihtyminen johtaa herkästi myös seksuaalisiin tai romanttisiin fiiliksiin. Tämä on kysymys johon ihmisillä on tyypillisemmin idealistinen kuin realistinen kanta, se vaikeuttaa keskustelua.

        Mielestäni silloin kun pohditaan voiko miehen ja naisen välinen ystävyys olla täysin riippumaton seksuaalisesta ulottuvuudesta, pitäisi pohtia myös sitä voisiko mies ja nainen vaikkapa saunoa yhdessä ilman mitään häiritseviä ajatuksia.

        Mies on mies ja nainen on nainen, ensisijaisesti. Vasta sen jälkeen tulee muut roolit. Ystävyys on mahdollista, mutta niin syvään ystävyyteen ettei seksuaalisia ja romanttisia ajatuksia tule, päästäneen äärimmäisen harvoin. Silloinkin taustalla lienee useimmiten ulkoinen yhteensopimattomuus.


    • fgdhfgfgdhghfnd

      Olen pannut useimpia naispuolisia ystäviäni ja hyvin ollaan ystäviä edelleen. Seksi nykypäivänä merkitse yhtään mitään itsessään.

      • kultainen.lipittäjä

        Niin. Aisurille jämät.


      • dgxfbgdfg
        kultainen.lipittäjä kirjoitti:

        Niin. Aisurille jämät.

        Olen ollut sekä jämien jättäjä että vastaanottaja... ihan perussetiä, että ihmiset panee ympäriinsä kuin apinat, vaikka sitten tylsyyteensä.


      • dgxfbgdfg kirjoitti:

        Olen ollut sekä jämien jättäjä että vastaanottaja... ihan perussetiä, että ihmiset panee ympäriinsä kuin apinat, vaikka sitten tylsyyteensä.

        BonoBot panee Ympäriinsä.. Noh, Niitä taitaa olla IhmisApinoissakin aikast Paljon.. ;D


    • Buhahaha

      Miksi seksin haluaminen katkaisisi ystävyyden? Onko sitä halua pakko tuoda esiin? Jos sitä nyt ei voi olla tuomatta esiin, ja toista ei kiinnosta, niin miksi sen pitäisi lopettaa ystävyys siihen paikkaan? Miksei ystävyyttä voisi olla vaikka toinen haluaisi toista mutta ei toisin päin?

      • Tuokin on hyvä näkökulma, mutta ei liity tähän aiheeseen.


      • Buhahaha
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tuokin on hyvä näkökulma, mutta ei liity tähän aiheeseen.

        Itse asiassa se oli melkein kohta kohdalta vastaus aloittajan esittämiin kysymyksiin. Tai oikeammin vastakysymyksiä . Tämä on sitä coachingia mitä meille on töissäkin opetettu: useimmiten kysyjä itse tietää vastauksen kysymykseensä, mutta ei vaan osaa esittää itselleen oikeita kysymyksiä.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Itse asiassa se oli melkein kohta kohdalta vastaus aloittajan esittämiin kysymyksiin. Tai oikeammin vastakysymyksiä . Tämä on sitä coachingia mitä meille on töissäkin opetettu: useimmiten kysyjä itse tietää vastauksen kysymykseensä, mutta ei vaan osaa esittää itselleen oikeita kysymyksiä.

        Kysymys oli huonosti muotoiltu, mutta oletan että tarkoitus oli kysyä "voiko mies ja nainen olla vain ystäviä, vai tuleeko seksin haluaminen jossain vaiheessa mukaan?"

        Nähdäkseni seksi ei vie ystävyydestä mitään jos sen myötä kulkeudutaan syvempään suhteeseen.


      • Buhahaha
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Kysymys oli huonosti muotoiltu, mutta oletan että tarkoitus oli kysyä "voiko mies ja nainen olla vain ystäviä, vai tuleeko seksin haluaminen jossain vaiheessa mukaan?"

        Nähdäkseni seksi ei vie ystävyydestä mitään jos sen myötä kulkeudutaan syvempään suhteeseen.

        Sinä olet aina niin varma siitä että kaikki ajattelevat samoin kuten sinäkin, mutta minusta ei ole mitenkään selvää se että aloittaja tarkoitti kysyä asiaa sinun ehdottamallasi tavalla itse muotoilemansa sijaan. AP ei ole tähän mennessä antanut merkkejä siitä ettei osaisi sijoitella sanojaan toivotulla tavalla.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Sinä olet aina niin varma siitä että kaikki ajattelevat samoin kuten sinäkin, mutta minusta ei ole mitenkään selvää se että aloittaja tarkoitti kysyä asiaa sinun ehdottamallasi tavalla itse muotoilemansa sijaan. AP ei ole tähän mennessä antanut merkkejä siitä ettei osaisi sijoitella sanojaan toivotulla tavalla.

        Tässä kohtaa voit olla oikeassakin. Nikki on näköjään trollin, ehkä kysymys oli tarkoitettu johdattelevaksi.


      • Buhahaha
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tässä kohtaa voit olla oikeassakin. Nikki on näköjään trollin, ehkä kysymys oli tarkoitettu johdattelevaksi.

        Johdattelevaksi vai keskustelua herättäväksi? Keskustelua on ainakin syntynyt.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Johdattelevaksi vai keskustelua herättäväksi? Keskustelua on ainakin syntynyt.

        Nuo eivät ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Kysymys siinä muodossa kuin se on muotoiltu, on johdatteleva, ja nikin huomioiden se on ehkä ollut sellaiseksi tarkoitettukin.


      • keramiin

        Ystävyys muuttaa muotoaan, jos ystävien välille tulee kemiaa ja seksuaalista halua. Vaikka toisen osapuolen osalta. Jännite "pilaa" rennon yhdessäolon.

        Samoin jos ystävät ovat harrastaneet seksiä keskenään. Se jää joko hiertämään välejä tai toivomaan sitä lisää. Seksin mahdollisuus jää mieleen. Vaikuttaa ystävyyteen joka tapauksessa.


      • Buhahaha
        keramiin kirjoitti:

        Ystävyys muuttaa muotoaan, jos ystävien välille tulee kemiaa ja seksuaalista halua. Vaikka toisen osapuolen osalta. Jännite "pilaa" rennon yhdessäolon.

        Samoin jos ystävät ovat harrastaneet seksiä keskenään. Se jää joko hiertämään välejä tai toivomaan sitä lisää. Seksin mahdollisuus jää mieleen. Vaikuttaa ystävyyteen joka tapauksessa.

        Miksi sen pitäisi olla "rentoa" yhdessäoloa? Olen minä ollut tilanteessa missä minä olen ollut ihastunut ja minun suuntaani on ollut kemiaa mutta naisen puolelta ei. Olen valinnut sen ystävyyden/tuttavuuden minkä olen saanut koska on kivempaa olla hänen seurassaan kun kokonaan ilman häntä. Ei yksinolo ole ihanampaa kuin sellaisen ihmisen seura mitä pitää viehättävänä.


      • geipgahsah
        Buhahaha kirjoitti:

        Miksi sen pitäisi olla "rentoa" yhdessäoloa? Olen minä ollut tilanteessa missä minä olen ollut ihastunut ja minun suuntaani on ollut kemiaa mutta naisen puolelta ei. Olen valinnut sen ystävyyden/tuttavuuden minkä olen saanut koska on kivempaa olla hänen seurassaan kun kokonaan ilman häntä. Ei yksinolo ole ihanampaa kuin sellaisen ihmisen seura mitä pitää viehättävänä.

        Mulla ei ainakaan ole mitään yhteistä sellaisen kanssa, joka voi paneskella muita mutta ei minua.


      • Buhahaha
        geipgahsah kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan ole mitään yhteistä sellaisen kanssa, joka voi paneskella muita mutta ei minua.

        No ei ne naiset paneskeluistaan minulle ole puhuneet. Kun en niistä mitään tiedä niin ei ne häiritsekään.


      • jhfdsyyikkjh
        Buhahaha kirjoitti:

        No ei ne naiset paneskeluistaan minulle ole puhuneet. Kun en niistä mitään tiedä niin ei ne häiritsekään.

        Kunnon perinteinen aisankannattaja siis olet


    • mansikkakakkua

      Taatusti voivat, jos se miehelle sopii. Ihan kaikille miehille se ei vaan mahdu käytännössä päähän.
      Mutt ei ystävyys ole mikään pyttytuomio... kyllä siitä pääsee helpommin eroon kuin avioliitosta; ja aika monet avioparitkin ovat eronneet... erimielisyyksien takia.

      • Buhahaha

        Entäs jos tilanne olisikin sellainen että se mies onkin naimisissa? Sopisiko ystävyys sille vaimolle?


      • mansikkakakkua
        Buhahaha kirjoitti:

        Entäs jos tilanne olisikin sellainen että se mies onkin naimisissa? Sopisiko ystävyys sille vaimolle?

        Uskoisin ett riippuu vaimosta... sekä siitä aviomiehen luonteesta että myös siitä ystävänaisesta.

        On mulla ystävien joukossa pari aviomiestäkin ja tunnen jokseenkin hyvin heidän vaimonsa, eivät ole mustasukkaista lajia... eikä heillä ole tarvettakaan olla.
        Ei mun ystävyyssuhteeni ole koskaan sukupuolisuhteita... toisen naisen aviomiehen kanssa, tai muuten varatun miehen.
        Ystävyys eronneen miehen kanssakin kävi jo rasittavaksi, ex-vaimo kun pommitti mua, vaikka asuivat eriosoitteissa ja virallisesti olivat eronneet ennen kuin mä edes tutustuin koko mieheen. Seurustelevan parin väliin en myöskään koskaan menis kiilaamaan.

        Tässä maassa on vielä rutosti vapaana kulkevia miehiä, niin ei tarvitse kenenkään toisen äijää mennä vikitelemään. Suurin osa mun ystävä miehistäni on vapailla markkinoilla... joillakin kyllä ikää niin paljon ett ihan taatusti pysytään ystävälinjalla jo senkin puolesta... turvallisesti.

        Isoisäksi sopisi ikänsä puolesta ainakin yksi... pelataan shakkia ja korttia.... jutellaan murheitamme... ja minä saan isällisiä neuvoja. Viimeeksi käytiin ostamassa mulle kello kultasepänliikkeestä jossa hän on työskennellyt joskus, omistaen puolet siitä.
        Hän valitsi mulle hyvää kelloa ja tinki hinnasta melkein satasen pois... joten sain vielä rahallistakin hyötyä tehdessäni lopulta kaupat kellosta. Joululahjaksi kudoin hänelle villasukat.


      • Hukassa2018
        mansikkakakkua kirjoitti:

        Uskoisin ett riippuu vaimosta... sekä siitä aviomiehen luonteesta että myös siitä ystävänaisesta.

        On mulla ystävien joukossa pari aviomiestäkin ja tunnen jokseenkin hyvin heidän vaimonsa, eivät ole mustasukkaista lajia... eikä heillä ole tarvettakaan olla.
        Ei mun ystävyyssuhteeni ole koskaan sukupuolisuhteita... toisen naisen aviomiehen kanssa, tai muuten varatun miehen.
        Ystävyys eronneen miehen kanssakin kävi jo rasittavaksi, ex-vaimo kun pommitti mua, vaikka asuivat eriosoitteissa ja virallisesti olivat eronneet ennen kuin mä edes tutustuin koko mieheen. Seurustelevan parin väliin en myöskään koskaan menis kiilaamaan.

        Tässä maassa on vielä rutosti vapaana kulkevia miehiä, niin ei tarvitse kenenkään toisen äijää mennä vikitelemään. Suurin osa mun ystävä miehistäni on vapailla markkinoilla... joillakin kyllä ikää niin paljon ett ihan taatusti pysytään ystävälinjalla jo senkin puolesta... turvallisesti.

        Isoisäksi sopisi ikänsä puolesta ainakin yksi... pelataan shakkia ja korttia.... jutellaan murheitamme... ja minä saan isällisiä neuvoja. Viimeeksi käytiin ostamassa mulle kello kultasepänliikkeestä jossa hän on työskennellyt joskus, omistaen puolet siitä.
        Hän valitsi mulle hyvää kelloa ja tinki hinnasta melkein satasen pois... joten sain vielä rahallistakin hyötyä tehdessäni lopulta kaupat kellosta. Joululahjaksi kudoin hänelle villasukat.

        No tulihan se rahallinen hyöty sieltä.


      • mansikkakakkua
        Hukassa2018 kirjoitti:

        No tulihan se rahallinen hyöty sieltä.

        Totta hitossa kerroin sen, sitähän tässä on jo muutamat metsästäneet! Vaan ei se hyötyminen ole ystävyytemme perusta. Asuimme samassa talossa muutama vuos sitten, hänellä on liikkuminen vaikeaa... mitä nyt kesällä pihalle muutamia kertoja uskaltautui, rollaan ja keppiin turvautuen.
        Pihalla me tutustuimme... muutamia lauseita vaihtaen. Kysyi kerran ett jos toisin hänelle litran maitoa ja tomattiin säilötyn makrillipurkin kaupasta, mä olin silloin itse kauppaan menossa...
        Siitä oikeastaan alkoi meidän ystävyys... vein ostokset hänelle ja hän tarjosi mulle kahvit sekä sämpylän puolikkaan keitetyllä munansiivuilla ja makrilla. On muuten yksinkertaisesti hyvää!

        Aloin käydä usein hänen kauppa asioillaan, ne kun olivat yleensä aika pienen puoleisia... hänen poikansa toimitti viikottain suuremmat hankinnat jääkaappiin, pakastimeen ja ruokakomeroon. Samassa talossa asui myös vanhempi rouva, joka oli ukon ystävä... tutustuin myös häneen, samaisen ukon luona... tämä rouvakin on nykyään yks mun ystävistäni. He asuvat muuten nykyään yhdessä pariskuntana kolmiossa, jossa kummallakin on oma makuuhuoneensa.

        Ukon poika tekee yhä edelleen viikottaiset ruokaostokset heille... ja joku naapuri tuo joskus litran pari maitoa tai kennon kananmunia... siis puuttuvan tarvikkeen kaupasta.
        Ruokansa tekevät yhdessä ja asumiskulutkin puolittavat, kerran viikossa käyvän siivoojan kustantavat myös yhdessä. Kerrottakoot vielä ett ottavat sen siivouspalvelun mun firmastani.
        Ja nyt sitä rahallista hyötyä vasta tuleekin.... voi voi sentään.

        Hei, ei aina kaikkea voi laskea rahassa!


    • mikseii

      Kyllä voi

    • kerroinsenminkätiesin

      Kyllä voi olla mutta siihen ei saa sitten muuta sisältyä kuin ystävyys. Se että puolisolle tulee ulkopuolinen kertomaan puolisonsa tapailu mitä ei kotona kertonut on se silloin jotain muuta. Ja jos tuo naisystävä ei vastaa vaimolle niin eikö silloin ole selvä mistä kyse? Minulle tuo vaimo tuli kysymään kun tunnen sen naisystävän. Ikävä juttu sanoin rohkeasti minkälainen on. Laittoi miehensä kuriin. Tapailu loppu ja minäkin olin osallinen siihen. Eli jos olisi kotona kertonut tapaavansa naisystävää pitäisi se avoimesti myös kertoa eikö totta? Kun mietitään mikä on ystävä ja se mitä niiden kanssa touhuaa on se jokaisen oma asia toki. Mutta aika helposti nämä asiat tulee ilmi kun joku aina tuntee jonkun. Jos tuo mies tietäisi että kerroin olisi varmaan käynyt kimppuuni. Onneksi vaimo osasi asian esittää niin etten ole ollut se joka kerroin. Enkä valehdellut yhtään. Tiedän sen taustat ja miten on elänyt. Mutta ihan läheisiä ei olla mutta tiedän sen asioista kuultuna. Avointa pitää olla ystävyys varatulle. Jos kerroin väärän tiedon ei ole minun kontollani. Koska se mitä sille on tapahtunut tiesi useampi tuttu. Alunperin alkoi sen ystäväksi vasta kun itse erosi. Tämäkin tiesin. Jos ne olisivat olleet ystäviä silloin kun oli itse aviossa olisi se silloin ollut meille muillekin tiedossa miksi tapaavat ja ovat ystäviä.

      • montavuotta

        Tuula se ee usko vaekka omilla silmillä näkee.


    • SorryVaanMutta

      "Olen mies, ja itselläni on ystävinä yksinäisiä naisia, joiden kanssa suhde on lämmin, ja seksi kuuluu ilman muuta luonnollisena asiana mukaan, ihan vain yhdessä viihtymisen ja nauttimisen merkityksessä. "
      Höpö höpö ja tämähän on vain sinun näkökulma asioihin, Kyllä nainen ja mies voivat olla ihan puhtaasti vain hyviä ystäviä. Minulla on muutama hyvä mies ystäviä ja ihan "veljellisissä" merkeissä, enkä voisi edes kuvitella heidän kanssaan mitään enempää. Minua oksettaa tuollainen näkökulma asioihin, mitä on sinulla. Minä taidankin olla sellainen yhden miehen nainen, sellainen, joka rakastuu ja siinä pysyy. Sinunlaisia miehiä kutsutaan Huoripukeiksi.

      • trololllollololo

        Siinä puhuu nainen, joka on harmissaan, kun ei pääse kiristämään pihdeissään olevaa miestä pihtaamalla. Mies joka voi ottaa aina toisen, jos joku pihtaa. Sekös naisia potuttaa, kun ei olekaan se ylivertaisuus käytössä toosansa kautta.


      • elämääeivoikontrolloida

        Hirveen huono asenne ihmissuhteeseen tai ylipäätään vastakkaisen sukupolven kanssakäymiseen edellisellä kirjoittajalla. Naisten odotetaan käyvän jotain valtapeliä esim.pihtaamalla ja miehen pitää toista pitää varpailla uhkailemalla vaihtaa muihin. Täysin turvaton ja epämukava ilmapiiri. Suhteenhan pitäisi tuoda myös levollisuutta, rauhaa, hyvää oloa ja turvallisuutta. Siinähän seksikin silloin olisi turvallista ja luottamuksellista. Ystävyys voi olla hyvä pohja suhteelle ja lisäksi kyllä ystävillä voi olla vetovoimaa toisiaan kohtaan. Jos heillä kumpaisellakin on vetoa toisiaan kohtaan ja muutenkin tuntuu hyvältä yhdessä niin eikö se voisi olla jopa suhteen alku. Turha on miettiä, että kaveruus sitten tuhoaa suhteen, tuossa tapauksessa niin voi käydä mutta toisaalta suhde voi kaatua ihan yksittäiseen ihastumiseen,rakastumiseen hetken tapaamisesta jonkun ventovieraan kanssa.


      • hfauiefhigiag
        elämääeivoikontrolloida kirjoitti:

        Hirveen huono asenne ihmissuhteeseen tai ylipäätään vastakkaisen sukupolven kanssakäymiseen edellisellä kirjoittajalla. Naisten odotetaan käyvän jotain valtapeliä esim.pihtaamalla ja miehen pitää toista pitää varpailla uhkailemalla vaihtaa muihin. Täysin turvaton ja epämukava ilmapiiri. Suhteenhan pitäisi tuoda myös levollisuutta, rauhaa, hyvää oloa ja turvallisuutta. Siinähän seksikin silloin olisi turvallista ja luottamuksellista. Ystävyys voi olla hyvä pohja suhteelle ja lisäksi kyllä ystävillä voi olla vetovoimaa toisiaan kohtaan. Jos heillä kumpaisellakin on vetoa toisiaan kohtaan ja muutenkin tuntuu hyvältä yhdessä niin eikö se voisi olla jopa suhteen alku. Turha on miettiä, että kaveruus sitten tuhoaa suhteen, tuossa tapauksessa niin voi käydä mutta toisaalta suhde voi kaatua ihan yksittäiseen ihastumiseen,rakastumiseen hetken tapaamisesta jonkun ventovieraan kanssa.

        -Naisten odotetaan käyvän jotain valtapeliä esim.pihtaamalla-

        Niin ne käyvätkin. En ole perinteisessä parisuhdeasetelmassa koskaan nähnyt tilannetta, ettei nainen koko ajan pyrkisi "niskan päälle".
        Naisella on tarve kokoaikaiseen valtapeliin.
        Jos mies antaa periksi nainen lähtee, koska mies oli liian tossu.
        Jos mies laittaa naiselta "niskat nurin" saattaa nainen pysyä suhteessa, koska kokee että mies on vahva mies ja Mies.
        (Rahaa toki pitää mieheltä aina löytyä edellisten lisäksi.)


    • tuulennussima

      Luonnonvastaista.

    • Hallaahon.äänestäjä

      Eksyin tälle palstalle, mielenkiintoinen jono, meni tunti lukiessa

      Palstamäki kysyy asian ytimeen osuen
      Palstamäki: Mikä on se juttu joka tekee naisesta ystäväsi?

      Dissident vastaa epäuskottavasti
      Dissident: Mutta onhan naiset juttuseurana ihan loistavia. Harva miesystäväni pystyy samaan tunneälykkyyteen

      Mutta Palstamäki ei saa peukutuksia. Naiset peukuttavat Dissidentiä
      Mikä on epäuskottavaa? Tämä ns. "loistava keskustelu" on FLIRTTIÄ ja Dissident tyytyy siihen. Palstamäki ei

      Palstamäki, joka on oikeassa, ei hyödynnä tätä vaan luovuttaa
      Palstamäki: Niin kai se menee. Mulla homma haki uomansa

      Dissident lopuksi selittelee aina vain kummallisempaa filosofiaa
      Dissident: Ihmisiä on erilaisia. Jotkut pystyy vapaisiin suhteisiinkin. Minä en. Vaikka siis voin olla läheinenkin ystävä toisen naisen kanssa...mutta seksuaalinen suhde vaan yhden kanssa. Minusta selkeää

      Naisasialooser11 lopuksi naulaa keskeisen idean vähän suorapuheisesti, naisen markkina-arvo menee voimakkaammin alas kuin miehen, nainen on eroottisen valtansa huipulla ehkä kun on 17 mies kun 71 (kun otetaan huomioon että ikäluokassa valtaosa alkaa olla pihalla tai poissa)
      Naisasialooser11: Kaverimies sai siis 7 vuoden odottelun jälkeen parasta ennen päiväyksen ohittanutta tavaraa kun taas naisen lyhyttäkin lyhyempi priima-aika meni komeille YT-sonneille, joiden jämille kamumies pääsi, hyvä suoritus kamumieheltä silti

      Palstamäki pääsee takaisin raiteelle, aivan osuva
      Palstamäki: Teoriassa kai ystävyys on mahdollista, mutta minkä tarpeen tyydyttämiseen tuo perustuisi?

      Palstamäki harhautuu sivuraiteelle hiukan ja korostaa ehkä liikaa seksiä, voisi ehkä sanoa että naisten päivittelyjaaritukset ovat pitkästyttäviä ja jos taas löytyy älykkönainen niin siihen sitten taas rakastuu ... ei sitä kaverina voi pitää
      Palstamäki: Seksi on mulle ehkä keskimääräistä tärkeämpi juttu, se varmaan on vaikuttanut suhteeseeni naisiin

      Harmaaritari hyppää kehiin ja sanoo tämän asian nappiin
      Harmaaritari: Aika jännä kun mulla vähän sama vika etten oikein naisia kaipaa pelkästään kavereiksi

      Palstamäki on taas raiteilla
      Palstamäki: Näin se lienee liki kaikilla miehillä

      Kylmäkyyti naisena puhuu oikeaakin, mutta vähän harhaa, koska Palstamäki korosti hiukan seksiä, joka helposti liitetään ulkonäköön, eli korostamatta, että naisen äly on seksikästä (kiltteys ei ole eikä sitä pidä sekoittaa hyvyyteen)
      Kylmäkyyti: Koska näköjään naisen arvo on pelkästään seksuaalinen. Ihan turhaa on kasvattaa ja opettaa naiset kilteiksi, myötätuntoisiksi

      Yogamies kertoo konkretiaa, miten työpaikkakaverista syntyy tietenkin rakastaja, kun ollaan leikkivinään ystäviä
      Yogamies: Näitä "pelkkiä kavereitahan" näkee sitten firmojen pikkujouluissa lääppimässä firman naisia kun alkoholi postaa estoja ja sitä sitten voi syyttää jos ei onnistu

      Naisasialooser11 palauttaa keskustelun jälleen raiteilleen, ei tietenkään voi olla
      Naisasialooser11: Millä perusteella seksuaalinen kiinnostus on positiivinen voima ystävyyssuhteessa?

      Miehet.perseestä on loukkaantunut siskojen puolesta tai ehkä hänen maailmankuvaansa on ketju täräyttänyt? Naiset eivät ole näkymättömiä, mutta jos ollaan kovin lähellä, niin suhdehan siitä tulee eikä se kaveriksi jää
      Mihet.perseestä: Itse juuri kommentoit, että joko naisia haluaa panna tai he ovat näkymättömiä

      Palstamäki puhuu asiaa, mutta jättää lauseen kesken tai siis kysyy vaikka tietää, äly ja syvällisyys on seksikästä ja siitä sitten taas seuraa kaikenlaista muuta kuin ystävyyttä
      Palstamäki: Ymmärsinkö oikein, että kyse on nimenomaan tarpeesta pitää ystäväpiirissä eri sukupuolta olevia ihmisiä jotta voisi keskustella heidän kanssaan syvällisesti?

      Miehet.perseestä käsittää tahallaan? väärin eli on loukkaantunut siskojen puolesta. Siskot eivät vedä yhtä köyttä kuitenkaan
      Miehet.perseestä: Palstamäki suorastaan huokuu naisvihaa ja halveksuntaa

      Lopuksi Me Naiset -lehti kertoo: https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/jussi_ja_hilla_halla_aho_aly_on_seksikasta

    • Anonyymi

      Ootteko tyhmiä,tottakai nainen voi olla ystävä tai jopa paras ystävä miehen kanssa!

    • Anonyymi

      Haluaminen voi tulla aina väliin viehättävän kumppanin kanssa. Eri asia sitten, mitä sen kanssa tekee.

    • Anonyymi

      Seksi on aina mielessä, aivan varmasti yrittäisin saada naisen sänkyyn.

    • Anonyymi

      Itselläni on aina ollut miespuolisia ystäviä.
      Eräs parhaista ystävistäni on mies, avoliitossa ja pienen pojan isä nykyisin.
      Tutustuimme alaluokilla ja siitä asti oltu hyviä ystäviä. Koko kouluajan ja nuoruusvuodet kuljettiin samoissa porukoissa, hän aina uskollisena ystävänä johon saattoi luottaa aina.
      Välillämme ei koskaan ole ollut hajuakaan mistään seksuaalisesta, se tuntuisi todella luonnottamalle, ikäänkuin sisarukset keskenään....!
      Asumme nykysin eri kaupungeissa mutta ystävyys on ja pysyy. Hän tulee olemaan tärkeä osa elämääni kuolemaani asti ja uskon että minä hänen.
      Hänen avovaimonsa tunnen myös, ollaan tunnettu jo vuosia, ja hän tietää varsin hyvin ystävyytemme. Se ei koskaan ole aiheuttanut minkäänlaista ongelmaa.

      Minulla on myös muita miespuolisia ystäviä, mutta ei näin läheisiä kuin tämä yksi. Heillä on kaikilla omat tyttöystävät ja puolisot, emmekä sekoita mitään muuta kuin ystävyyttä ja kaveruutta suhteeseemme.
      Uskon että mies joka on turvallinen ja varma miehisyydestään ei koe tarvetta todistella sitä pyrkimällä jokaisen hameen alle. Ei ole tarvetta todistaa mitään kun tietää olevansa mies ilmankin.
      Sama naisten kohdalla, ei ole tarvetta pelata mitään peliä ja yrittää valloittaa jokaista todistaakseen naiseuttaan, kun sen tiedostaa ilmankin ja on turvallisesti sinut sen kanssa.

      Ja vaikka olen nainen olen aina jotenkin hakeutunut ystävyyssuhteissakin miesten seuraan. Viihdyn paremmin miesten kanssa, ei ole sitä turhaa kummallista kilpåailua ja jopa kieroilua mitä naisten kesken helposti syntyy. On paljon suoraviivaisempaa ja samat pikkuasiat jotka naisille on niin tärkeitä ei kiinnosta miehiä.
      Olen kuitenkin syntynyt naiseksi ja naisena kuolen, olen vain kai sitten joukosta erottuva kummajainen. Miesten kanssa olen tapaillut ja seurustellut mutta en samojen miesten jotka ovat ystäviäni.

      • Anonyymi

        "Uskon että mies joka on turvallinen ja varma miehisyydestään ei koe tarvetta todistella sitä pyrkimällä jokaisen hameen alle. Ei ole tarvetta todistaa mitään kun tietää olevansa mies ilmankin."

        Mitä höpäjät. Mitä todistelemista siinä on kenellekään jos seksi kiinnostaa ja uuden naisen kanssa se on aina mielenkiintoista, kahta juuri samanlaista naista sängyssä ei ole.


    • Joillekin voi tulla...

      Itse kuitenkin valitsen ystävät ja kaverit, sekä mietin tarkkaan mitä heiltä haluan ja mihin suostun.

      Nainen ystävänä ilman seksuaalisia toiveita puolin jos toisin on minusta aivan saakelin tärkeä osa minun elämää. Heitä on kourallinen ja pidän heistä kiinni. 😊

      • Anonyymi

        Eli kyseessä on hyötysuhde eli käytät kaverinaisia henkisesti tueksesi ja muuten avuksesi. Harmi vaa että moni nainen joka olisi sinusta kiinnostunut ei tuota katsele, sillä vähintään pari kertaa kuitenkin mietit heidän p***ujaan ja pe***itään kun näettekö ja se on vaan turn Off. Miehet itse samalla ovat olevansa miehiä, katselevat naisten kuvia netistä ja aivan varmasti kaikki äitiä ja siskoa lukuunottamatta nähdään jollain tasolla pelkkänä .......
        Jos naisella on kaverimies, se on kuitenkin valmis naista panemaan, ja naisen voi olla jos on heikko hetki. Joten yksiin ei käy selitykset ystävyydestä, puhtaasta sellaisesta, aina sillä on joko hyöty tai seksi taustalla.
        Jos nainen ja mies ovat niin samanlaiset että.voivat olla siksi ystäviä, sama siirtyä sängyn puolelle kunnes liekki sammuu. Mä on mun näkemys. Pariskunnat oilla ikää viihtyvät keskenään ja yhtä ilman kumppania ei yleensä hyväksytä, miksiköhän näin? Niin....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kyseessä on hyötysuhde eli käytät kaverinaisia henkisesti tueksesi ja muuten avuksesi. Harmi vaa että moni nainen joka olisi sinusta kiinnostunut ei tuota katsele, sillä vähintään pari kertaa kuitenkin mietit heidän p***ujaan ja pe***itään kun näettekö ja se on vaan turn Off. Miehet itse samalla ovat olevansa miehiä, katselevat naisten kuvia netistä ja aivan varmasti kaikki äitiä ja siskoa lukuunottamatta nähdään jollain tasolla pelkkänä .......
        Jos naisella on kaverimies, se on kuitenkin valmis naista panemaan, ja naisen voi olla jos on heikko hetki. Joten yksiin ei käy selitykset ystävyydestä, puhtaasta sellaisesta, aina sillä on joko hyöty tai seksi taustalla.
        Jos nainen ja mies ovat niin samanlaiset että.voivat olla siksi ystäviä, sama siirtyä sängyn puolelle kunnes liekki sammuu. Mä on mun näkemys. Pariskunnat oilla ikää viihtyvät keskenään ja yhtä ilman kumppania ei yleensä hyväksytä, miksiköhän näin? Niin....

        Kurkkasin, oonko jo tänne vastannut ja kyllä näköjään.

        Mutta en ole tätä vastakommenttia huomannut....

        Ystävyys on molemminpuolista hyötymistä. En itsekään pidä ystävyyssuhdetta yllä, jos en siitä itse mitään saa. Enkä usko naispuolisten ystävieni niin tekevän. Miksipä he niin tekisivät.

        Kuuntelen heitä siinä missä hekin minua.

        Seksuaalinen lataus voisi muuttaa tilannetta, mutta sekin on oltava molemminpuolinen, eikä itsellä ainakaan ole ketään ystävääni kohtaan sellaista.


    • Anonyymi

      "Harmaaritari"

      "Niin sitä noin äkkiä kuvittelisi mutta onkohan nyt niin että mukautumiskykyisimmät jo kamuilee ihan täysillä naisten kanssa samaan aikaan kun me vähenevä joukko vähän hitaita vielä elätellään romanttisia ajatuksia niistä?
      On tuo ainaki aika huolestuttavaa kun itse ainakin osittain juurikin siksi en halua pelkästään kamuilla naisten kanssa jottei ne arkipäivästyisi, pelottava ajatus että kaikki kauniitkin naiset näkisi vain kaveripohjalta eikä ollenkaan seksikkyyttä niissä."

      Ihanko tosi; k&k -mies ajattelee pelkästään seksiä?
      Ei voi siis olla puhdasta ystävyyttä?... paitsi tietysti täällä palstalla!

      Onkohan se edes ymmärrettävää? Kyllä ystävyys perustuu vahvasti vastavuoroisuuteen, jelpitään siinä missä pystytään ja ollaan tukena toisilleen.
      Eihän nämä asiat aina mene yks- yhteen, mutt kuka niitä silloin laskee jos on puhtaasta ystävyydestä kyse.

      Otinhan mä kantaa tässäkin vanhassa ketjussa, "mansikkakakkuna"; ja hyödyntavoitteluksi se silloin määriteltiin.
      Kuka hyötyi mitenkin, vastavuoroisesti tässäkin tapauksessa.
      trollikka

    • Anonyymi

      Voi tietenkin, selvää kuin mikä.

      Niin ja ihminenhän ihan itse päättää sekstaileeko vai ei. Ei halu päätä siis.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Friends with benefits!!!!

    • Anonyymi

      Jos kummallakaan ei tunteita toista kohtaan, niin mikäpä siinä. Jos toisella tunteita, ei onnistu, koska toinen on onneton enempi tai vähempi. Snif...

    • Päivitys 2022. Nimenomaan enää vain kaveri voin olla miesten kanssa. Oma mies on yhä se ainoa olemassa oleva poikkeus mies, jonka kanssa haluan olla parisuhteessa.

      Hän on voittanut mut aikoinaan puolelleen, mutta nyt se ovi on miehiltä sulkeutunut muilta lopullisesti. En koe mitään vetovoimaa miehiin. Zero.

      Joten joo. Ystäviä ehdottomasti voi miehet olla mun kanssa. Ei sen enempää eikä läheisempää.

      • Sama pätee suurimpaan osaan naisiakin, ystävä. Ei enempää.


      • Anonyymi

        Niin. Tässä meidän iässä ei nyt niin joutavan kakaramaisia olla ystävä-linjalla. Olenhan minäkin ystävä entisen puolison kanssa, vaikka tenavakin on jo vuosia asunut oman miehensä kanssa. Mikään pakko ei siis olisi olla missään tekemisissä.

        Toisaalta, ehkäpä sen takia yhteisen lapsen hoitokin onnistui niin hyvin. Molemmilla oli uudet puolisot/perheet, mutta asiat aina sovittiin ja järjestettiin lapsukaisten edun mukaan.

        Heh, kun ajattelee jälkeenpäin, niin mietippäs nyt... 4 vanhempaa ja kaikilla omat lapset tärkeinpänä. Kyllä siinä joutui keskustelemaan ja suunittelemaan. Ei nykyään minusta enää olisi siihen. Sanoisin vain: "Aivan sama! Antaa olla!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tässä meidän iässä ei nyt niin joutavan kakaramaisia olla ystävä-linjalla. Olenhan minäkin ystävä entisen puolison kanssa, vaikka tenavakin on jo vuosia asunut oman miehensä kanssa. Mikään pakko ei siis olisi olla missään tekemisissä.

        Toisaalta, ehkäpä sen takia yhteisen lapsen hoitokin onnistui niin hyvin. Molemmilla oli uudet puolisot/perheet, mutta asiat aina sovittiin ja järjestettiin lapsukaisten edun mukaan.

        Heh, kun ajattelee jälkeenpäin, niin mietippäs nyt... 4 vanhempaa ja kaikilla omat lapset tärkeinpänä. Kyllä siinä joutui keskustelemaan ja suunittelemaan. Ei nykyään minusta enää olisi siihen. Sanoisin vain: "Aivan sama! Antaa olla!"

        Jos osaa erota sovussa, voi ystävyys olla mahdollinen. En mäkään ole polttanut siltoja exään tai kahteen, hyvän päivän tuttavia, morjes ja mitä kuuluu. Ei sen enempää, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan exien kanssa.

        Onhan se helpompaa lastenkin kasvatus, jos välit on hyvät vanhemmilla erosta huolimatta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jos osaa erota sovussa, voi ystävyys olla mahdollinen. En mäkään ole polttanut siltoja exään tai kahteen, hyvän päivän tuttavia, morjes ja mitä kuuluu. Ei sen enempää, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan exien kanssa.

        Onhan se helpompaa lastenkin kasvatus, jos välit on hyvät vanhemmilla erosta huolimatta.

        Sovussa ei voi erota, jos toinen ei halua sopua tai osaa olla ihmisiksi. Itse en olisi edes eronnut, jos exällä olisi ollut päässä kaikki kohdallaan. Eikä esimerkiksi olisi ollut aggressiivinen lapsia kohtaan. Se oli viimeinen niitti, vaikka olihan paljon muutakin. Joten siksi vähän riepoo, kun sanotaan "osaa erota sovussa". Eron jälkeenkin toisen vanhemman kiusa jatkuu, koska vanhemmastaan ei voi erota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovussa ei voi erota, jos toinen ei halua sopua tai osaa olla ihmisiksi. Itse en olisi edes eronnut, jos exällä olisi ollut päässä kaikki kohdallaan. Eikä esimerkiksi olisi ollut aggressiivinen lapsia kohtaan. Se oli viimeinen niitti, vaikka olihan paljon muutakin. Joten siksi vähän riepoo, kun sanotaan "osaa erota sovussa". Eron jälkeenkin toisen vanhemman kiusa jatkuu, koska vanhemmastaan ei voi erota.

        No mutta on se silti hyvä, jos pystyy eroomaan sovussa. Parempi kun riidoissa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No mutta on se silti hyvä, jos pystyy eroomaan sovussa. Parempi kun riidoissa.

        On tilanteita ja niitä on paljon, jolloin on erottava riidoissa, pyrittävä pitämään etäisyyttä ja vaalimaan omia rajoja sekä lasten rajoja vaikka millä keinoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tilanteita ja niitä on paljon, jolloin on erottava riidoissa, pyrittävä pitämään etäisyyttä ja vaalimaan omia rajoja sekä lasten rajoja vaikka millä keinoin.

        On on. Mutta eikö sinustakin olis hyvä jos ei tarttis?


    • Anonyymi

      Itselläni on erittäin tärkeä ja läheinen miespuolinen ystävä, olen siis nainen.
      Tutustuimme 10-vuotiaina kun hän tuli luokalleni koulussa. Siitä alkoi luja ystävyys joka on kestänyt tähän päivään.
      Tämä poika ja myöhemmin siis mies on minulle tärkeä kuin oma veli. Voin luottaa että hän on rinnallani jos tarvitsen tukea vaikka asumme eri maissa nykyään. Side ei ole koskaan katkennut.
      Meitä oli teini-iässä porukka jossa kumpikin olimme samoin muita tyttöjä ja poikia.
      Kyllä tämän porukan pojat oli nimen omaan kavereita, eikä myöhemminkään kukaan ole alkanut seurustella keskenään. Jotenkin se tuntuisi omituiselle ja vastenmieliselle. Liian läheisiä ystäviä ollaan. Vieläkin yhteyttä pidetään, kukin taholtaan.
      Tämä alussa mainitsemani miespuolinen ystävä on naimisissa ja hänellä on poika. Milloinkaan ei siis meidän välille ole syntynyt mitään seksuaalia tunteita. Olisi kuin sisarustaan kohtaan tuntuisi sellaista! Hän on erittäin tärkeä ihminen elämässäni.
      Oikea aito ystävyys on niin hieno asia että sitä harva saa koskaan kokea. Vaikka menee aikaa ettei nähdä, joka kerta kun tavataan on kuin mitään erossa oloa ei olisi ollutkaan.
      Itse en seurustele enkä ole parisuhteessa mutta jos olisin en suostuisi elämässäni näin tärkeästä ihmisestä koskaan luopumaan, enkä huolisi miestä joka sitä alkaisi vaatia. On ystäviä ja sitten pari sydänystävää kuten tämä josta tässä kerron. Toinen on naispuolinen ja kulkenut mukanani hänkin.

    • Anonyymi

      Joten mikä ettei voitaisi siten niinkin menetellä vielä hyvinkin.

    • Anonyymi

      Voiko homomies olle heteromiehen ystävä?

    • Anonyymi

      Vähintään siinä vaiheessa sujuu, kun seksi on jo suhteesta unohtunut :)

      • Anonyymi

        Komppaan tätä.


      • Mulla se unohtuu saman tien, kun suhde vetelee viimesiään. Seksi unohtuu ensimmäisenä, muut jutut myöhemmin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mulla se unohtuu saman tien, kun suhde vetelee viimesiään. Seksi unohtuu ensimmäisenä, muut jutut myöhemmin.

        Eli suhde muuttuu ystävyyssuhteeksi. Ne ne vasta kestäviä onkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli suhde muuttuu ystävyyssuhteeksi. Ne ne vasta kestäviä onkin.

        Ei välttis syvene ystävyydeksi, jos niissä muissa jutuissa kahnaa vastaan. Mutta seksi on ollut aina juttu mikä tyssää ekana, kun suhde voi huonosti ja mikä unohtuu ekana kun alan tehdä henkistäkin eroa.

        Johtuu lienee siitä, etten ole kovin seksikeskeinen enkä rakastu seksin kautta.


      • JasuM kirjoitti:

        Ei välttis syvene ystävyydeksi, jos niissä muissa jutuissa kahnaa vastaan. Mutta seksi on ollut aina juttu mikä tyssää ekana, kun suhde voi huonosti ja mikä unohtuu ekana kun alan tehdä henkistäkin eroa.

        Johtuu lienee siitä, etten ole kovin seksikeskeinen enkä rakastu seksin kautta.

        Sikäli kyllä minun kanssa voi saada aikaan elinikäisen parisuhteen, jos ja kun seksi ei ole ykkösasia. Ja muut asiat on. Ja kun en rakastu ihmiseen seksin kautta. Niin seksin puuttuminen ei myöskään tapa tunteitani, vaikka muuten se voi harmittaakin.


      • JasuM kirjoitti:

        Sikäli kyllä minun kanssa voi saada aikaan elinikäisen parisuhteen, jos ja kun seksi ei ole ykkösasia. Ja muut asiat on. Ja kun en rakastu ihmiseen seksin kautta. Niin seksin puuttuminen ei myöskään tapa tunteitani, vaikka muuten se voi harmittaakin.

        Miesten kanssa seksin puuttuminen ei ole harmittanut, naisen kanssa eos. Voisi harmittaakin, kun mulla lataus on toisenlainen naissukupuolta kohtaan.


    • Anonyymi

      Olen eronnut lasteni isästä jo vuosia sitten ja olemme olleet sen jälkeen ystäviä. Ketään muuta miestä en halua pelkästään ystäväksi. Haluan rakastua ja saada parisuhteen. Nyt olen ollut jonkin aikaa ihastunut ja moneen vuoteen on sellainen tunne, että todella haluan uuden kumppanin ja hän on olisi myös ystäväni. Ihastuminen saa uudestaan heräämään läheisyyden tarpeen ja yhteisen elämän yhdessä asumisineen. Aamulla olisi ihanaa herätä yhdessä. Ihastumisen tunne saa voimaan paremmin.

      • Anonyymi

        ilmeisesti olet myös keski ikäinen askel vaihtuu aitoon ihmissuhteeseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilmeisesti olet myös keski ikäinen askel vaihtuu aitoon ihmissuhteeseen,

        Siltä on alkanut tuntua, kun kohtasin hänet johon ihastuin. Aika näyttää miten käy.


    • Anonyymi

      Karmea kuorma tuollainen.

    • Anonyymi

      Niin ne sanoo, että jos on ylipäätään jostain naisesta kiinnostunut, ja haluaa hänen kanssaan enemmänkin hengailla tai siis ns. seurustella, niin tää homma pitää aloittaa sen kanssa nussimisella. Eli jos ei nussiminen käy tai sovi niin turha muutenkaan enempää alkaa naiseeen tutustua.

      • Anonyymi

        Ei mitään aloiteta nussimisella. Ensin tutustutaan muuten ja sitten vasta hypätään sänkyyn.


    • Anonyymi

      Meillä oli nuorempana kaveriporukka jossa samanikäisiä naisia ja miehiä. Kyllä lähes kaikki n***ivat toisiaan, mutta olivatkin samanikäisiä. Lukuunittamatta yhtä joka seurusteli ja yksi toinenkin joka lopulta alkoi seurustella. Kun kaikki olivat lähes pariutuneet porukka hajosi. Ei tietenkään yhtä aikaa kaikki toistensa kanssa, vaan enempi niin että tapasivat yhteisten illanviettojen lisäksi jommankumman kotona, ja niin...

      Se on totta että jos ei ole oman ikäisiä vaan kundit jotain lähes 40-vee ja mimmit 27-vee menee naisilta maine! Omanikäisyys on eri.asia ja viatonta. Myös ystävänä. Kuka kundi hyväksyisi jos oma tyttöystävä lähtisi jo reilusti elämää enemmän nähneen kundin alue koska ystävä? Voi hyvät hyssykät, ei kukaan. Tulisi heti jätetyksi. Samanikäisiä kiinnostaa saat asiat ja vitsit mutta se että haaskaa parhaat hetket puolin tai toisin väärään seuraan, on vaan virhe. Kukaan ei saa enää vertaista kumppania vaan kaikki saavat huonon maineen porukassa jos näin..

    • Anonyymi

      No voi olla ihan ystävä,mulla on yli10v ollut sinkku nainen ystävänä. Näämme joka päivä käymme mökillä,syömässä ym sellasta mutta ikinä ei ole tullut mieleen edes pussata häntä vaikka sinkku olen itsekin eli ei sillai estettä olisi.

    • Anonyymi

      Joskus halusin olla ystävä miespuolisillekin ihmisille tai pidin sitä täysin mahdollisena asiana. En pidä enää. Huomattava osa miehistä on omaksunut sujuvasti yliseksuaalisen persoonallisuuden, jolloin ystävyys vastakkaiseen sukupuoleen on täysin mahdotonta.

      • Anonyymi

        Kyllä terve hetero mies on ihan luontaisesti kiinnostunut naisista, myös seksuaalisesti, mutta ei pelkästään siksi.


    • Anonyymi

      Ei voi, sanon sen suoraan kunnon miehenä. Eikä kannata. Siinä äkkiä pelaa itsensä pihalle seuraavan suhteen alkaessa jo. Toinen osapuoli ei luota pätkääkään, jos ei tiedä tunne historiaa eikä sen tarttekaan. Se haluaa olla ykkönen toiselle ja se riittää. Kukaan ei halua kakkoseksi tai vaihtoehdoksi.

    • Anonyymi

      Seksi ensin.

    • Anonyymi

      Ei tietenkään ainakaan naiselle. Sellainen ystävyys jossa mies haluaa naista, ei olisi toimiva.

    • Anonyymi

      Kylllä ikk cwewirR, mmutta jos menee ronanttisiin jutruihin,m niin niin

    • Anonyymi

      Voi KAi no Kai-niminen ainakin.

      Huvittaa tuo kun vaatteet viety pois jos Galacticassa salainen operaatio: entä jos: pääesikunnan upseereilta varastettaisiin uniformut :D

    • 4 vuotta mennyt tästäkin aloituksesta. Ja nyt vastaan, että miesten kanssa ei voi muuta enää ollakkaan kuin kaveri.

      Torsot voi yhä olla komeita, mutta mielenkiinto on poissa.

      • Lisään, että miesten kanssa voin olla ystävä sen sijaan kaikkien naisten kanssa en voi. Tunnen liikaa vetovoimaa, niin silloin ei kyllä onnistu ystävyys. Menee sekoiluksi. Vaikeeksi.


      • HALiMONSTERi: "4 vuotta mennyt tästäkin aloituksesta. Ja nyt vastaan, että miesten kanssa ei voi muuta enää ollakkaan kuin kaveri."

        Itselläni kuuluu ensikesänä seitsemän vuotta siitä, kun yksi nainen tuli luonani käymään. Silloin hän lainasi minulta kirjan rakkaussuhteesta. Silloin ajattelin, että minulla ei sellaista hänen suhteensa tule, sillä hän on sairaanloisesti ylipainoinen. Hän ei pahasti ylipainoisena ole ollenkaan seksikäs. Myönnetään, että kerran seksi hänen suhteensa on käynyt mielessä, kun hän oli sängyllään mahallaan sääret paljaana. Mutta suhde toimii seksittäkin. Hän on paras naisystäväni. Eilen kävimme kuulemassa musiikkia Carelia-salissa. Juttelutasolla suhde toimii, joten minusta mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman seksittä, ja vain ystäviä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        HALiMONSTERi: "4 vuotta mennyt tästäkin aloituksesta. Ja nyt vastaan, että miesten kanssa ei voi muuta enää ollakkaan kuin kaveri."

        Itselläni kuuluu ensikesänä seitsemän vuotta siitä, kun yksi nainen tuli luonani käymään. Silloin hän lainasi minulta kirjan rakkaussuhteesta. Silloin ajattelin, että minulla ei sellaista hänen suhteensa tule, sillä hän on sairaanloisesti ylipainoinen. Hän ei pahasti ylipainoisena ole ollenkaan seksikäs. Myönnetään, että kerran seksi hänen suhteensa on käynyt mielessä, kun hän oli sängyllään mahallaan sääret paljaana. Mutta suhde toimii seksittäkin. Hän on paras naisystäväni. Eilen kävimme kuulemassa musiikkia Carelia-salissa. Juttelutasolla suhde toimii, joten minusta mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman seksittä, ja vain ystäviä.

        Miesten kanssa on yleensä helppoa olla ystävä ja jos ei ole ollut se on johtunut siitä, että miespuolinen on alkanut halumaan intiimiä kanssakäymistä, jolloin olen pistänyt välit poikki.

        Ellen ole itsekin halunnut siirtyä kaveruudesta kumppanuuteen. Näin olen kahdesti tehnyt. Kaverista kumppaniksi. Myös nykyiseni kanssa.

        Mutta ihan helppoa on olla ystävä ja kaveri, jos kummallakaan ei ole romanttista tms. virettä toiseen.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Miesten kanssa on yleensä helppoa olla ystävä ja jos ei ole ollut se on johtunut siitä, että miespuolinen on alkanut halumaan intiimiä kanssakäymistä, jolloin olen pistänyt välit poikki.

        Ellen ole itsekin halunnut siirtyä kaveruudesta kumppanuuteen. Näin olen kahdesti tehnyt. Kaverista kumppaniksi. Myös nykyiseni kanssa.

        Mutta ihan helppoa on olla ystävä ja kaveri, jos kummallakaan ei ole romanttista tms. virettä toiseen.

        HALiMONSTERi: "Mutta ihan helppoa on olla ystävä ja kaveri, jos kummallakaan ei ole romanttista tms. virettä toiseen."

        Tuo pitää paikkansa. Minäkin pelkään sitä, että tämä ylipainoinen naisystäväni alkaa viritellä romanttisia haaveita minun suhteeni, kun ei ole oikein muita tarjolla. Mutta ilmeisesti kaveruus jatkuu vain: myös kavereina menemme toukokuussa yhteen konserttiin. Hän ostaa liput ja minä maksan oman osani sitten hänelle.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        HALiMONSTERi: "Mutta ihan helppoa on olla ystävä ja kaveri, jos kummallakaan ei ole romanttista tms. virettä toiseen."

        Tuo pitää paikkansa. Minäkin pelkään sitä, että tämä ylipainoinen naisystäväni alkaa viritellä romanttisia haaveita minun suhteeni, kun ei ole oikein muita tarjolla. Mutta ilmeisesti kaveruus jatkuu vain: myös kavereina menemme toukokuussa yhteen konserttiin. Hän ostaa liput ja minä maksan oman osani sitten hänelle.

        Juu, se menee äkkiä vaikeeksi, jos jompi kumpi alkaa katselemaan toista sydänlinssien tai eroottisten linssien läpi, toisen halutessa olla vaan kaveri ilman mitään tunnehärdelliä.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        HALiMONSTERi: "Mutta ihan helppoa on olla ystävä ja kaveri, jos kummallakaan ei ole romanttista tms. virettä toiseen."

        Tuo pitää paikkansa. Minäkin pelkään sitä, että tämä ylipainoinen naisystäväni alkaa viritellä romanttisia haaveita minun suhteeni, kun ei ole oikein muita tarjolla. Mutta ilmeisesti kaveruus jatkuu vain: myös kavereina menemme toukokuussa yhteen konserttiin. Hän ostaa liput ja minä maksan oman osani sitten hänelle.

        Mitä vastaisit jos nainen haluaisi aloittaa sun kanssa parisuhteen? Sanoitko että nou nou, olet ylipainoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vastaisit jos nainen haluaisi aloittaa sun kanssa parisuhteen? Sanoitko että nou nou, olet ylipainoinen.

        Anonyymi: "Mitä vastaisit jos nainen haluaisi aloittaa sun kanssa parisuhteen? Sanoitko että nou nou, olet ylipainoinen."

        No, mikä tässä oli esimerkkinä on kuollut. Kuoli muistaakseni 1.6.2023, joten en ole tämän ylipainoisen naisen suhteen aloita parisuhdetta. Kävimme kaksi vuotta sitten konsertissa ja viikko ennen hänen kuolemaa kävelemässä. Hän painoi yli 150 kiloa, mikä minusta oli este parisuhteelle.


    • Miehen kanssa on helppo olla kaveri, jos kumminkaan puolin ei ole selkeää vetovoimaa. Ystävyys vaatii jo sama aaltopituutta, se ei ole ihan itsestään selvyys.

      Keskinäinen vetovoima ei ole ystävyyden este, kunhan kumpikin haluaa jättää vetovoiman flirttiin (usein silloin on toki syy esim. parisuhde, jonka takia kumpiakaan ei halua rikkoa sopivan rajaa). Vetovoimalla kuorrutettu ystävyys itseasiassa voi olla hyvinkin antoisa, kunhan hyväksyy ettei ystävyys etene ja haluaa pitää ystävyyden vain flirttinä. Jos ystävyydestä haikailee rakkaussuhdetta, ei se enää toimi. .

      FWB-suhde voi itseasiassa olla samaan aikaan ystävyyssuhde, jos siinä on riittävän syvä henkinen yhteys.Tunteita voi olla, mutta samaan aikana pitää löytyä molemminpuolinen tunnetason hyväksyntä ettei suhteesta tule ystävyyttä ja seksiä enempää. Tietyllä tavalla tämä vaihtoehto sopii vain osalle eikä onnistu kaikilta.

    • Anonyymi

      Yritin kerran, ei se vaan onnistunut hänen kanssaan, kun itse tykkää toisesta "liikaa", myös seksuaalisesti. Tykkäsin kyllä muutenkin tosi paljon. Minkäpä sitä mies tuntemuksilleen ja vieteilleen voi. Ei ole kummallekkaan hyvä, jos ei pysty olemaan aidosti ystävä.

      • Anonyymi

        Aito ystävä on laaja käsite. Toivottavasti juttelit hänen kanssaan myös IRL. n>m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito ystävä on laaja käsite. Toivottavasti juttelit hänen kanssaan myös IRL. n>m.

        Tottakai puhuin, ei halunnut edetä suhteessa pudemmälle. Vaikea jäädä ystäväksi, jos itsellä jopa voimakkaita tunteita toista kohtaan.💘💔


    • Anonyymi

      Juu kun ensteks haluaisi siksi frendiksi.

    • Anonyymi

      Kyllä voivat olla.

    • Anonyymi

      Miesten puolesta en voi vastata. Minulle (naiselle) tuo ei kuitenkaan tuota mitään ongelmaa. Jos mies ei kiinnosta siinä mielessä niin ei kiinnosta, eikä se asia siitä mihinkään muutu. Ystävä voin kuitenkin olla.

    • Anonyymi

      Niin, se ystävyys on aika laaja käsite, varsinkin nykyaikana. Minä ajattelen niin, että ystävän kanssa ei pussailla, eikä harrasteta seksiä. Ystävyys pysyy siellä hekisellä puolella.

      • Samoin ajattelen minäkin.


      • Anonyymi

        Kyllä, juuri noin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, juuri noin se on.

        Enkä halua olla tekemisissä ystävän lasten tai lapsenlapsien kanssa, vaikka olisin tuntenut nyt aikuiset lapset heidän ollessa pieniä. Liikaa uusia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Voisivatko sinkut palstan mies ja nainen viettää yön teltassa ilman keskinäistä sekstailua?

      • Jos kyseessä olisi Pirpana ja minä, niin ei voisi


      • Anonyymi

        AV ja Emberi spekulointi poistettu.


    • Anonyymi

      Voi olla ystäviä. Ei tule väliin, vaikka voi olla 🤔.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Jos "tulee väliin" on enemmän kuin ystävä. Voi olla jopa tuleva isä.


    • Anonyymi

      Miksi sen pitäisi väliin tulla? Tai siinä välissähän se voi olla, mutta mitä se haittaa? Eihän sen ystävyyttä tarvitse tuhota.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Aijaa. Tämäkin kysely oli yli 4 vuotta vanha. Taitaa olla turhaa hommaa tämmösiin kommentoida.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Mulla on paljon miespuolisia kavereita. Niitä on sinkkuja, vapaita ja homoja. Mökkibileet joidenkin mieskavereiden kanssa. Yhden kanssa vietetään aikaa lähinnä netissä. Voi olla ystäviä mielestäni.

    • Anonyymi

      Jos toista pitää riittävän puoleensavetävänä, niin varmaan käy seksikin mielessä. Ihminen kuitenkin miettii seksiä useita kertoja päivässä.

      • Niin ja silloin on vaikee olla ystävä, kun mieli tekee muutakin. Parempi ottaa hajurakoa silloin, jos sitä rajaa ei haluta rikkoa.


    • Anonyymi

      A B D O E R että temput onnistuisivat.
      T:ex:kehonrakentaja.

    • Anonyymi

      Tulee, en kyl itse pysty enkä halua olla joku pelkkä puhdas "kaveri" naispuoliselle. Ajanhukkaa sellainen kun voit samaan aikaan olla muunkinlaisissa suhteissa naissukupuolisiin jossa saat mukana "kaikki edut".

      • Anonyymi

        Ja sama ystävyyden osalta, kun sitä kydyttiin. Noiden raja tuntuu nykyisin muutenkin niin häilyvältä ja ihmiset käsittävät ja kokevat ne näemmä eri tavoin. Kaikki on sekaisin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sama ystävyyden osalta, kun sitä kydyttiin. Noiden raja tuntuu nykyisin muutenkin niin häilyvältä ja ihmiset käsittävät ja kokevat ne näemmä eri tavoin. Kaikki on sekaisin...

        Helppoa se raja on vetää. Ystävän kanssa ei mennä koskaan sänkyyn, ei edes pussata, eikä olla sohvassa istuessa kiinni toisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa se raja on vetää. Ystävän kanssa ei mennä koskaan sänkyyn, ei edes pussata, eikä olla sohvassa istuessa kiinni toisessa.

        Niinpä. Vaan sitten toiset mieltävät aivan toisin. Kaikki sekaisin. Ei vanhat käsitteet enää ole oikein yleispäteviä. Standardeiksi niistä ei ainakaan nykymenossa enää ole. Ennen oli puhtaan kirkkaasti selvää, että ystävä on ystävä, kaveri kaveri ja kumppani kumppani, seksipartneri seksipartneri. Tehkää miten teette, ajatelkaa miten ajattelette, kun niin te toimitte kumminkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa se raja on vetää. Ystävän kanssa ei mennä koskaan sänkyyn, ei edes pussata, eikä olla sohvassa istuessa kiinni toisessa.

        Näin ja jos ystävän kanssa tuo raja ylittyy, ei hän enää ole vain ystävä. Vaan jotain muuta.

        Intiimit jutut ei kuulu ystävyyteen. Mun logiikalla.


    • Anonyymi

      Tähän mennessä vastaan on tullut vasta yksi nainen, jonka kanssa on oikeasti ongelmia. Hän on vain niin hän, että on vaikea olla pitämättä liikaa. Muistakin ystävistä tai kavereista toki on tullut jossain vaiheessa viehätyttyä, mutta ei se ystävyyttä ole mitenkään haitannut.

    • Anonyymi

      Ei onnistu minulta. Kerran yritin tutustua ensin ystävä pohjalta naiseen, varmaan parin vuoden ajan. No jossain vaiheessa ihastuin, ehkä jopa rakastuin. Välillä, kun yritin ottaa etäisyyttä, kun vaikutti, ettei toinen ollut kiinnostunut sen enempää, niin antoi merkkejä kiinnostuksesta minua kohtaan. En tiedä, miksi teki niin. Tuntui jossain vaiheessa, kun olisi roikkunut löysässä hirressä, kun itse halusi olla enemmän kuin ystävä. En edes katsellut muita naisia sillä silmällä, kun olin aivan ihastunut häneen. No, siihen loppui ystävyyskin, kun tunustin tunteeni. En enää edes halua tutustua naisiin ystävänä, vaan olen liikkeellä ainoastaan "tosi tarkoituksella". Selviää vähemmillä vaurioilla. Niin se elämä opettaa...

    • Anonyymi

      Voi olla.itse olen pari suhteessa. Olemme yhdessä mutta emme harrasta seksiä. Itse on suihkussa tehtävä hommat pois. Tuntuu toimivan. Mutta kaipaan läheisyyttä. Mutta sitä ei ole😔 on opittava elämään ilman toisen kosketusta. Mutta muuten on kivaa yhdessä olla.

    • Anonyymi

      Voi olla, mutta itse en ole jostain syystä koskaan osannut olla miesten kanssa vain kaveri. En oikein tiedä mistä se johtuu, mutta tilanteisiin on aina liittynyt jotain vääriä tulkintoja ja lopputuloksena olenkin satuttanut toista enkä halua tehdä niin, joten minulla on vain naispuolisia ystäviä. Yksinkertaisempaa niin.

    • Anonyymi

      Mun mielestä voi ei tarvi aina haluta seksiä kaveruus on hyvä juttu ja sitä kannattaa pitää yllä jos vaan kemiat natsaa. Et on helppo jutella toiselle. Mulla on yks ihana miespuolinen ystävä jopa. En ois uskonu et tuun löytää tämmöstä ystävää 🙂

      • Anonyymi

        pitkässä suhteessa käy ensi huuma välivaihe lopulta pelkkä kaveruus juttu kaverina,


    • Anonyymi

      jos on pwaljonkin le4mpinimiä... niin hui.

    • Anonyymi

      minusta tun6tuu ttä hkä hwaveilijaswn ja vwl7swkunnantunnaqnkin kandds ydtäbiä sinänsä

    • Anonyymi

      tuollain4en ydyäbyyd-juyyukin, kun jokaine4n ihmin olrm,ssn aina samaa mi4lyä uoidr5n kanssa

    • Anonyymi

      voi.riippuu miten ystävyys on syntynyt!kyllä mulla on nais ystävä kuka on hiton kaunis mut en ole ikinä ajatellu sitä sillai..!!!ollaan oltu uimassa alasti jne..ei kertaakaan ole mieleen paneminen käynyt..enkä homo ole..ps hän on mul monesti ollu sidewomanina:-)

    • Anonyymi

      Ei ainakaan Suomessa ja tämä koskee vähän ikääntynyttä väkeä. Ennakkoluulot ovat lujassa.

    • Anonyymi

      Minä olen tämmönen leskimies niin on silleen omillaan.nainen ja mies voi olla ystäviä.ei se aina seksiä tarvi..en viitsi puhua siitä sen enempää.

    • Mä oon kuullu, et Iltalan fossiilikodissa ois niiku semmone ystäväpari, et nillei oo seksii, mut se voep olla silleennii, et sillä miehel ei ota enää eteen.

    • Tiedän monilla olevan jotain muuta sukupuolta olevia kavereita, kuin mitä itse edustaa, joten mahdollista se kyllä on. Omalla kohdallani tämä ei ole jostain syystä onnistunut. Minulla ei ole yhtäkään miespuolista kaveria, jonka kanssa menisin vaikka lenkille tai kahville ihan vain kavereina/ystävinä. Menneet huonot kokemukset ovat vaikuttaneet siihen, etten ole enää oikein edes yrittänyt ystävystyä miesten kanssa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä voi olla. En ole moneen vuoteen enää halunnut seurustella ja juuri sen takia ettei sänkyhommat kiinnosta ollenkaan!

    • Anonyymi

      Kyllä voi....

    • Anonyymi

      Tietysti voi olla ystäviä. Jutella vaikka niistä ikävistäkin asioista ja viettää ihania keskusteluja hyvän kattauksen saattelemana. m>n

    • Anonyymi

      Joo itsellekin vähän outo juttu tuo haaveilija keskustelija, lämmin olo jotenkin en osaa selittää olenko ikinä kokenut mitään tuollaista vastaavaa vaikka olen jo lähes 456-vuotias.

      Ja toivoisin että itsekin pystyisin tekemään haaveilijalle mukavan olon myös.

    • Anonyymi

      Itsehän tuon tietää.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe