Kuka on suurin?

Kysmystä

Kuka on suurin taivasten valtakunnassa? Kuka näkee toisen vikan? Se, joka laulaa parhaiten? Aasi, joka jakaa sakramentin Latviassa? Kotka, joka purjehti pappeuden yli? Esikoinen tai paavi?

20

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurinonpienin

Hienosti kirjoitettu

Ehkä se joka on pienin

• RakkausOnSuurin

Luulemmeko me raukat olevamme jotakin?

• Puistattaa-joo

Suurimmastakaan nyt väliä, mutta kun joidenkin ainut agenda on tyhjentää taivas kaikista muista, kuin oman ryhmänsä kavereista. Kyllä kaukana jo ollaan Kristuksesta ja hänen uhrinsa tuottamasta pelastuksesta.

• JääUskomiseenTaas

Yritetään täyttää taivas. Painetaan väkisin päälle, että raamattu on väärässä yhden uskon ja kasteen ja seurakunnan kanssa. Mitä jos kumminkin voittaisimme?

• Ihmetyksenihmetys
        JääUskomiseenTaas kirjoitti:

Yritetään täyttää taivas. Painetaan väkisin päälle, että raamattu on väärässä yhden uskon ja kasteen ja seurakunnan kanssa. Mitä jos kumminkin voittaisimme?

" raamattu on väärässä yhden uskon ja kasteen ja seurakunnan kanssa. "

Eräs henkilö selitti, että samalla paikkakunnalla ei voi olla kahta uskovaisten joukkoa. Tämä selittäjä oli vanhoillislestadiolainen. Hän meni hieman noloksi, kun kerroin, että minun kotipaikkakunnallani ei historiallisista syistä ole ollenkaan vanhoillislestadiolaisia. On vain esikoislestadiolaisia.

Hän ei siis voinut tällä perusteella tuomita meitä epäuskoisiksi. Hänen piti etsiä nopeasti uusia syitä.

Siis minun henkilökohtainen uskonkilvoitus parannuksen tekijänä ja syntien poispanijana ei ollenkaan kelpaa vanhoillislestadiolaisille.

Ehtona pelastukselleni olisi, että hylkäisin koko laajan ystävä ja sukulaispiirini ja alkaisin tuomita heitä vääräuskoisiksi vailla minkäänlaista perustetta. Jotta voisin heidän mielestään pelastua, minun pitäisi lopettaa ystävieni tervehtiminen kristityn tavoin, enkä saisi pitää minkäänlaista kanssakäymistä heidän kanssaan. Henkilökohtaisella uskolla ei niinkään olisi väliä. Vilppiäkin voisi tehdä, kunhan ei petä uskonveljeä.

Sen sijaan minun pitäisi pyrkiä miellyttämään näitä vanhoillislestadiolaisia. Pitäisi alkaa käyttämään kravattia. Vaimoni pitäisi lakata käyttämästä hametta seuroissa. Pitäisi ehkä leikkauttaa hiukset ja ottaa permanentti, koska koreus tarkoittaa ainoastaa hiusten värjäystä ja korvakoruja. Muu prameus ja maailman mielisyys olisi toivottavaa. Yhteisö on yrittäjähenkistä ja pukeutuu arvoaan vastaavasti.

Onko nyt, kun uusi Esikoiset Ry:n ryhmä on ilmestynyt, ilmestynyt samanlaisia vaatimuksia. Vaaditaanko nytkin lähimmäiseltä jatkuvaa Lapin Vanhempien ylistämistä. Puhetta tehtyjen ratkaisujen oikeellisuudesta. Vaikenemista avavainhenkilöiden väärinkäytöksistä. Omantunnon äänen vaientamista. Jne. Onko yhteisömme nyt asettunut tuohon rooliin, jossa vanhoillislestadiolaiset ovat olleet aiemmin?

• OnEiOnEi
        Ihmetyksenihmetys kirjoitti:

" raamattu on väärässä yhden uskon ja kasteen ja seurakunnan kanssa. "

Eräs henkilö selitti, että samalla paikkakunnalla ei voi olla kahta uskovaisten joukkoa. Tämä selittäjä oli vanhoillislestadiolainen. Hän meni hieman noloksi, kun kerroin, että minun kotipaikkakunnallani ei historiallisista syistä ole ollenkaan vanhoillislestadiolaisia. On vain esikoislestadiolaisia.

Hän ei siis voinut tällä perusteella tuomita meitä epäuskoisiksi. Hänen piti etsiä nopeasti uusia syitä.

Siis minun henkilökohtainen uskonkilvoitus parannuksen tekijänä ja syntien poispanijana ei ollenkaan kelpaa vanhoillislestadiolaisille.

Ehtona pelastukselleni olisi, että hylkäisin koko laajan ystävä ja sukulaispiirini ja alkaisin tuomita heitä vääräuskoisiksi vailla minkäänlaista perustetta. Jotta voisin heidän mielestään pelastua, minun pitäisi lopettaa ystävieni tervehtiminen kristityn tavoin, enkä saisi pitää minkäänlaista kanssakäymistä heidän kanssaan. Henkilökohtaisella uskolla ei niinkään olisi väliä. Vilppiäkin voisi tehdä, kunhan ei petä uskonveljeä.

Sen sijaan minun pitäisi pyrkiä miellyttämään näitä vanhoillislestadiolaisia. Pitäisi alkaa käyttämään kravattia. Vaimoni pitäisi lakata käyttämästä hametta seuroissa. Pitäisi ehkä leikkauttaa hiukset ja ottaa permanentti, koska koreus tarkoittaa ainoastaa hiusten värjäystä ja korvakoruja. Muu prameus ja maailman mielisyys olisi toivottavaa. Yhteisö on yrittäjähenkistä ja pukeutuu arvoaan vastaavasti.

Onko nyt, kun uusi Esikoiset Ry:n ryhmä on ilmestynyt, ilmestynyt samanlaisia vaatimuksia. Vaaditaanko nytkin lähimmäiseltä jatkuvaa Lapin Vanhempien ylistämistä. Puhetta tehtyjen ratkaisujen oikeellisuudesta. Vaikenemista avavainhenkilöiden väärinkäytöksistä. Omantunnon äänen vaientamista. Jne. Onko yhteisömme nyt asettunut tuohon rooliin, jossa vanhoillislestadiolaiset ovat olleet aiemmin?

Esikoiset ovat asettuneet heidän rooliin. Lue Esikoisten sivuilta miten tarkkaan he tuomitsevat Esikoislestadiolaiset . Esikoiset on heidän mukaansa vain valio joukko ihmisiä joita yhdistää pilkka ja iva Esikoislestadiolaisiin ja samalla he vakuuttavat itse olevan juuri noita pilkkaamiaan ainoita oikeita alkuperäisiä Esikoislestadiolaisia.

• yksplusyksonkaks

Kotisivuiltamme löytyy kyllä oikeaakin tietoa. Siellä ei missään mainita, että olemme ainoa oikea - emme ole ainoita oikeita missään asiassa. Voi näitä valehtelijoita. Heillekin me toivomme Jumalan sanan kosketusta ja anteeksiantamusta, kun synnintunto palaa.
      Tässä ote sivuiltamme:
      'Keitä me olemme?
      Esikoiset ry on Suomen evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike. Yhdistys on perustettu 2016, mutta se jatkaa esikoislestadiolaisuuden vanhaa herätysliikeperinnettä kansankirkkomme yhteydessä. Se nojaa uskossa ja elämässä Raamattuun ja luterilaiseen tunnustukseen. Se haluaa julistaa kaikkialla parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Sanoman ydin on, että pelastus on uskossa Kristuksen sovintotyöhön. Se tuottaa rakkauden hedelmiä.'

• uudistuvasopiiparemmin

Eipä kovin vanhaa kuorotoiminta on hyvin eriseuran palveluksen esimerkki

• Ihmetyksenihmetys
        uudistuvasopiiparemmin kirjoitti:

Eipä kovin vanhaa kuorotoiminta on hyvin eriseuran palveluksen esimerkki

Mikä Raamatun paikka osoittaa, että kuorossa laulaminen on synti?
        Eikö meissä ole tarpeeksi niitäkin syntejä, jotka Raamattu osoittaa synniksi?

Parannusta ja syntien anteeksiantamusta tulee saarnata. Ei syntejä tarvitse luoda erinäisten aasinsiltojen avulla. Voihan ihmiskunniaa koota vaikka rukoushuoneen keittiön emäntänä. Ei kuorossa laulamisesta varmaan kukaan mitään ansiota kerää.

• kukakissanhännännostaa
        Ihmetyksenihmetys kirjoitti:

Mikä Raamatun paikka osoittaa, että kuorossa laulaminen on synti?
        Eikö meissä ole tarpeeksi niitäkin syntejä, jotka Raamattu osoittaa synniksi?

Parannusta ja syntien anteeksiantamusta tulee saarnata. Ei syntejä tarvitse luoda erinäisten aasinsiltojen avulla. Voihan ihmiskunniaa koota vaikka rukoushuoneen keittiön emäntänä. Ei kuorossa laulamisesta varmaan kukaan mitään ansiota kerää.

Jotkut ovat jopa kirjoja kirjoittaneet kuinka ovat sitä ja tätä tehneet ja auttaneet diakonia työssä

• Ihmetyksenihmetys
        kukakissanhännännostaa kirjoitti:

Jotkut ovat jopa kirjoja kirjoittaneet kuinka ovat sitä ja tätä tehneet ja auttaneet diakonia työssä

Niinpä! Johtuikohan nuo diakonia- ja kirjailija-synnitkin siitä kuorossa laulamisesta?

Kyllä me ihmispoloiset joudumme hyvin monenlaisiin synteihin, vaikka emme niitä toisikaan näkyvästi esille.

Esim. eriseuraisuuden synti on sellainen, joka pyrkii jaottelemaan ihmisiä. Unohdamme, että olemme koko elämämme ajan työn alla. Yhtä vaivaa yksi ja toista toinen synti. Minua vielä useampi.

Miten tulisi suhtautua sellaiseen lähimmäiseen, joka kehuskelee esim. sillä, että on saattanut tehdä diakoniatyötä? Eikö meitä saarnoissa jopa kehoteta auttamaan lapsiperheitä ja käymään vanhusten luona. Eihän se sinänsä ole väärin. Ainoastaan silloin, jos siitä alkaa kertyä ihmiselle ansiota.

Voin antaa vihjeen, että jos käyt itse auttelemassa vanhuksia, niin älä kerro muuta, kuin, että vanhus se ja se lähetti terveisiä, oli sellaisessa ja sellaisessa voinnissa. Halusi puhua tiestä ja matkasta ja saattoi uskoa. Kerro vähemmän siitä, mitä itse teit!

• Kappasvuan

Sattuma on suurin kaikkivaltias, mutta tointaakohan tuota sen enempää palvoa.

• Oddiatuota

Odd on suurin. Odd on Messias. Odd on Vapahtaja.

• Niin voi olla sulle, minulle on Jeesus Kristus.
        -

• epäilemättäarvasin
        padasjoenukko kirjoitti:

Niin voi olla sulle, minulle on Jeesus Kristus.
        -

Vai pursi

• epäilemättäarvasin kirjoitti:

Vai pursi

Jeesuksen aikana oli Haahti.
        jolla purjehdittiin . . . .
        -

• PeruPuheesiNopeasti

"Oddiatuota"
      Jeesus on suurin, Messias ja Vapahtaja!
      Kirjoituksesi on jo pilkka Jumalaa kohtaan!

• OnkoHuonoin

Kuka on pienin?

• Pieninkaikesta

Pienin on minä

• mikäihmeonhommannimi

miksi nämä juttunne ovat niinkuin pikkulasten kertomia, eihän niissä ole mitään järkeä!
      miksi ihminen ei saa laulaa kuorossa, kertokaa nyt hyvöt ihmiset se oj suomeksi jos teillä on jotain kerrottavaa!
      kysymyksessä on aivan yhtä pöljä asia kun joku sanoisi ei saa kävellä rinnakakin, eikä varsinkaan peräkkäin, siinkän edelle menijä kai luulee olevansa jokin muita parempi eli siis,.
      mikä teitä oiekin vaivaa osaatteko sanoa!

ja edelleen, Raamatussa EI ole sanaakaan jonkun jellivaaravanhimamn tueksi, ja siitäkin sitten kysmys, miksi te sellaista lapslellisuutta pidätte yllä yhä vain vaikka on jo kolmas vusoituhat pitkällä!!?

Raamatun vanhimmat tulee esille jokaiselle lukutaitoiselle, miksi ette siis lue!?!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6888
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4264
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3416
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3034
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2011
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1693
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1571
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1533
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe