Mies ja naisasetelma

hämmästynytt

Uskaltaudun nyt tänne miehiselle palstalle laittamaan viestin, joka ei käsittele pillun puutetta, pillun saamisen ongelmia, jännämiehiä, kuropanaisia tai ylipäätään aiheita, joita 99% viesteistä on. Toivottavasti luette ja pystytte keskittymään vaikka pillua vaan mietittekin ksiken aikaa. Nimittäin luin hätkähdyttävän, en tosin täysin yllätyksellisen, uutisen sukupuolisidonnaisesta ajattelutapojen jäykkyydestä naisten ja miesten välillä ts. pelattiin shakkia netissä ja naiset pärjäsivät peleissä aivan yhtä hyvin kuin miehet kunnes heille kerrottiin, että vastassa on mies ja naisten tulokset heikkenivät. Ajatuksiin yhteiskuntaa myöden on niin vahvasti iskostuneet käsitykset naisten heikommasta matemaattis-loogisesta päättelykyvystä, että ehkä asialle tosiaan olisi hyvä tehdä jotain.

36

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buhahaha

      En tiedä onko kyse ajattelutapojen jäykkyydestä vaan uskosta omaan pärjäämiseen "uhan" edessä. Tästä on vastaavia esimerkkejä muissakin tapauksissa, vaikka yksityiskohtaisia tapauksia en muistakaan.

    • feminismiratkaisuna

      Onhan tuohon jo keksitty kampanja. Meinaan metoo. Kun uhkaa eli miehiä syyllistetään pelkästään jo siksi että ovat miehiä niin tuollaisiinkin tilanteisiin on jo ratkaisu käsillä.

      • oh-hoh

        Ai miehetkö ovat miehiä vain ahdistellessaan naisia seksuaalisesti? Olen ällistynyt.


      • feminatsitasialla
        oh-hoh kirjoitti:

        Ai miehetkö ovat miehiä vain ahdistellessaan naisia seksuaalisesti? Olen ällistynyt.

        Ja naisetko ovat naisia keksiessään perättömiä ilmiantoja miehistä?


      • oh-hoh
        feminatsitasialla kirjoitti:

        Ja naisetko ovat naisia keksiessään perättömiä ilmiantoja miehistä?

        Pystytkö todistamaan Weinsteinistä ja Törhösestä kerrotut jutut perättömiksi?


      • huh-uh
        oh-hoh kirjoitti:

        Pystytkö todistamaan Weinsteinistä ja Törhösestä kerrotut jutut perättömiksi?

        Pystytkö todistamaan itse ne totuudenmukaisiksi? Vai se että "kun kaikki miehet"


      • huh-uh kirjoitti:

        Pystytkö todistamaan itse ne totuudenmukaisiksi? Vai se että "kun kaikki miehet"

        Itsepä nuo on ne oikeiksi todistanut ja anteeksi pyydelleet.


    • etteivät-itke

      Miehet on säälittäviä ja naiset antaa miesten voittaa.

    • Koko shakkipeli kuvastaa viime vuosituhannen asenteita. Kuningatar on osaavin ja voimakkain kaikista nappuloista, mutta silti pelin sääntöjen vuoksi sen tehtävä on viime kädessä pitää Kuningas eli Mies elossa. Kuningas laiskanpulskana nappulana liikkuu yhtä vähän kuin keskiverto luomakunnan kruunu sohvalta ojentuakseen kaukosäädintä tai olutpulloa kohti ja silti peli päättyy ennen kuin Kuningas poistettaisiin pelilaudalta.

      Vaaditaan päivitystä, vanhat patriarkaatin nappulat pois ja uudet tilalle:
      - 1 Kuningatar, jota ei saa syödä
      - 3 kersaa, joita myöskään ei saa syödä
      - 1 hevonen, 1 kissa ja 2 sesseä, joita niin ikään ei saa syödä, mutta jotka voivat linnoittautua kuningattaren kanssa
      - 8 moukkaa/aisuria, jotka kamppailevat keskenään ja pelin häviää se kummalta nämä loppuvat ensin.

      • mansikkakakkua

        Mulla vaikeuksia kirjoittaa, joten lyhyesti.... Varmaan eka kerta pariin päivään kun mua naurattaa, hyvin keksitty taas; vanha aihe sarkasmin muotoon!


      • Buhahaha
        mansikkakakkua kirjoitti:

        Mulla vaikeuksia kirjoittaa, joten lyhyesti.... Varmaan eka kerta pariin päivään kun mua naurattaa, hyvin keksitty taas; vanha aihe sarkasmin muotoon!

        scrägä on mainio kommentoija.


      • dfgrt

        Kahdeksan moukkaa ja kahdeksan aisuria, niin saadaan kivasti jännämiehet vastaan ätmit asetelma päivitettyä nykypäivän tosielämän sotakenttää kuvaavalle shakkilaudalle.


      • .. HuhHuh.. Onneksi on Vain Fiktiivisestä Pelistä kysymys.. ;P

        .. Vai Onko?.. ;D

        .. Noh, Elämä On.. Valintoja.. Monissa Jutuissa.. Huonoihin Diileihin ja/tai "Peleihin" ei ole pakko osallistua.. jJa jos nyt joihinkin tarvitsisi, niin ei ainakaan kannata Välttis pelata Just niillä Säänöillä yms., joita "jotkut" tarjoavat.. ;P


      • mansikkakakkua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. HuhHuh.. Onneksi on Vain Fiktiivisestä Pelistä kysymys.. ;P

        .. Vai Onko?.. ;D

        .. Noh, Elämä On.. Valintoja.. Monissa Jutuissa.. Huonoihin Diileihin ja/tai "Peleihin" ei ole pakko osallistua.. jJa jos nyt joihinkin tarvitsisi, niin ei ainakaan kannata Välttis pelata Just niillä Säänöillä yms., joita "jotkut" tarjoavat.. ;P

        Kyllä sun pitäis Sergein jutut jo tunnistaa. No ainakin mä nauroin tuolle oivallukselle uudistaa palstan hokemat vaikka... mä olenkin sinkku muija!
        Hyvää yötä... otan torkut taas, oon ollut jo 4h hereillä...ja söin jäden jo illalliseksi.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Kyllä sun pitäis Sergein jutut jo tunnistaa. No ainakin mä nauroin tuolle oivallukselle uudistaa palstan hokemat vaikka... mä olenkin sinkku muija!
        Hyvää yötä... otan torkut taas, oon ollut jo 4h hereillä...ja söin jäden jo illalliseksi.

        .. Hyvä juttu, että olet keskittynyt paranemiseen.. ;P

        .. Hyvää Yötä, parantavaa lepoa & LeppoisiaUnia.. =)


      • Myös tuo lähettien, moukkien, hevosten ja muiden syöminen kuulostaa aika epäilyttävältä, brutaalilta suorastaan...Ainakin kasvissyöjille pitäisi kehittää oma versio. Porkkanat, tomaatit, kurkut, perunat...ja häviäjä saa vetää herneen nenään..


      • PalstaTrolli

        Entäs sitten se rasistinen aspekti?

        Shakissa ilkeät valkoiset hyökkäävät viattomien mustien kimppuun.

        Oi-voi.


      • PalstaTrolli kirjoitti:

        Entäs sitten se rasistinen aspekti?

        Shakissa ilkeät valkoiset hyökkäävät viattomien mustien kimppuun.

        Oi-voi.

        Mustien ja valkoisten lisäksi pitäisi olla keltaisia, punaisia ja ruskeita nappuloita.

        Mutta hei, kiinan shakissapa on.


      • PalstaTrolli kirjoitti:

        Entäs sitten se rasistinen aspekti?

        Shakissa ilkeät valkoiset hyökkäävät viattomien mustien kimppuun.

        Oi-voi.

        Rasismille on tehtävä jotain. Satoja vuosia peliä on pelattu, niin että valkoinen aloittaa. Positiivisen syrjinnän vuoksi nyt on aika että musta saa tehdä vähintään kolme ensimmäistä siirtoa. Toisaalta pitäisi päästä eroon siitä, että mustat ja valkoiset ovat eri puolilla: olkoon kummallakin pelaajalla sekä mustia että valkoisia nappuloita sulassa sovussa. Ainoastaan pelin kuningattaret ovat kaikki valkoisia. Pelilaudan puolia voitaisiin nimittää vaikkapa Suvelaksi ja Vuosaareksi.

        Jatkaisin pelien nykyaikaistamista toisesta klassikosta: Afrikan Tähdestä. Pelkästään silmäily pelilaudan pohjoisosaan osoittaa huomattavia puutteita. Kanarialle ei ole yhtään lentoreittiä. Pitäisi olla, mutta ainoastaan Helsingistä, Britanniasta ja Manner-Espanjasta. Vähän sama juttu Agadirin ja Gambian kanssa - jälkimmäinen tosin varattu ensisijaisesti valkoiselle kuningattarelle. Tangierista, Kairosta, Tunisista ja Tripolista olisi vain merireitit Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.


    • Kerrottiinko siinä miehille että niitä vastaan pelaa nainen?

      • oletan

        Tuskin. Hehän eivät silloin olisi panneet parastaan, eikä lopputulos olisi ollut yksiselitteinen.


    • EdesUnissa

      Tuossa aloituksessa oli yksi tärkeä kohta. "Naisten tulokset heikkenivät" Tässä tutkimuksessa miesten käyttäytyminen pysyi ennallaan, joten ainoana mahdollisena selittävänä tekijänä on naisten käyttäytyminen. Siksi kysymys on oikeastaan turhaa esittää miehille.

      • totuuskomissioz

        femakkologiikalla tuo on silti miesten vika


    • Tänään taisi olla uutisissa kuinka naiset saavat rooleja elokuvista/sarjoista antamalla päätöksentekijälle "hyvää" , eli joskus tapahtuu myös siten että nainen viettelee päätöksentekijän omien itsekkäiden tavoitteidensa takia jolloin mies onkin "hyväksikäytetty" .
      Baarissa nainen liehittelee saadakseen ilmaisia juomia miehiltä ja jos mies innostuukin tulemaan liian lähelle niin sotahuuto "metoo" niin saadaan mieskin näyttämään sialta .
      Mutta osaahan miehet olla liian lähelle tulevia ja törkeitä mutta ei pidä unohtaa naisen viekkautta.

      • omanoksansasahaajat

        Kerroit juuri ne syyt miksi en palkkaa enää naisia yritykseeni ja suurin syy on tämä nykyaikainen metoo kampanja. Naisille oikein sallitaan tämä "viekkaus", mutta jos eivät saakaan sitä haluamaansa niin alkaa metoo sotahuuto.
        En ota sitä riskiä jos joku nainen ei saa haluamaansa yrityksessäni ja tästä turhautuneena alkaa julkisesti lynkkaamaan kostoksi on vain parempi, että hakevat sitten muualle tai pysyvät kotonaan.
        Sääli sinällään, että pilaavat tällä niiden ihan asiallistenkin ja rehellisten naisten maineen.


    • Ei tämä nyt mikään miesten palsta ole.

      Ei KÄY!

      Minäkin pyörin täällä palstan Jeanne d' Arcina, Tanhupallosena, kaikkien söpöjen karvamatosten keskellä.

      Nainen ei ole miestä heikompi. Naiset tahtovat vain helposti nössöillä.

    • halinalle

      Mikään asia ei ole tavoittelemisen arvoista paitsi, rakkaus. ja sen myötä myös seksi saa toiset mittasuhteet. vain elämä on tärkeintä.

      • gsaetr

        Ei näytä menevän sullakaan kovin hyvin.


    • Tässä taas ihan päinvastainen tulos..

      "Shakkia on pidetty miesten pelinä. Siksi naisten on ajateltu pelaavan sitä altavastaajan epävarmuudella, mikä laskisi suoritustasoa. Käykin toisin.

      Kielteiset stereotypiat saavat tutkimusten mukaan ihmiset pärjäämään alle tasonsa erilaisissa älyllisissä tai muissa tehtävissä.
      Ilmiötä kutsutaan stereotypiauhaksi. "

      "Aiemmissa tutkimuksissa on todellakin päätelty, että naispelaajissa herää stereotypiauhka, kun he pelaavat miestä vastaan, ja se vaikuttaa pelaamiseen.

      Uusi, melkein miljoonan pelin analyysiin perustuva tutkimus kuitenkin osoittaa, että naiset pelaavat itse asiassa paremmin miehiä kuin naisia vastaan. Tämä on juuri päinvastoin kuin stereotypiauhan perusteella pitäisi käydä.

      Naiset pärjäsivät jopa paremmin kuin miehet, kun he pelasivat rankingin perusteella huomattavasti parempaa miespelaajaa vastaan. "


      https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/naiset-pelaavat-shakkia-yli-tasonsa-miehia-vastaan

    • flowersreally

      Vituttaa jotenkin nämä iänikuiset asetelmat.
      [huitaisee shakkilaudan nurin]
      Moro.

      • .. Ei Tart Kiukutella.. ;P

        .. Esität kuitenkin Vuan.. ;D


      • flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Tart Kiukutella.. ;P

        .. Esität kuitenkin Vuan.. ;D

        Miksei sais kiukutella jos kiukuttaa? Tunteiden patoaminen on epaterveellista.


      • flowersreally kirjoitti:

        Miksei sais kiukutella jos kiukuttaa? Tunteiden patoaminen on epaterveellista.

        .. Noh, Kuhan Kiusisin.. Ja tarkistin, että Heitäks vaan Legendaa.. ;D

        .. Onks Sulla Ulkkari asetuksilla PääteLaite?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Kuhan Kiusisin.. Ja tarkistin, että Heitäks vaan Legendaa.. ;D

        .. Onks Sulla Ulkkari asetuksilla PääteLaite?.. ;P

        .. Ja Purithan kiukun Rakentavasti?.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ja Purithan kiukun Rakentavasti?.. ;D

        .. Mun piti vielä kysyä jotain tarkentavaa, mutta En viitti, jos et ole Vitsikkäällä tuulella ja/tai olet Kiukku Tuulella jo valmiiks.. ;P


      • flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mun piti vielä kysyä jotain tarkentavaa, mutta En viitti, jos et ole Vitsikkäällä tuulella ja/tai olet Kiukku Tuulella jo valmiiks.. ;P

        Emmä nyt enää kiukkua kun purin sen jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe