"Teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä"

taivaaseen

3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
-Evankeliumi Johanneksen mukaan 3

17

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typeryytesi osoitukseksi osasit kopioida palan vuoden 100 jaa tienoilla kirjoitettua satua tänne, kun pelkkä viite johannekseen olisi riittänyt.

      Mitään originaalia sanottavaahan sinulle ei ole, vai mitä?

      • anolupaanukkua

        pitääkö sinun yölläkin olla töissä sille karvakoivellesi!!?

        ei oel helppoa ei.


    • 100000

      He-Ma , sinun ei tarvi uskoa , jos et halua . Kun Jumala antaa sinulle etsikko ajan niin tulet valintapaikalle ja voit valita uskotko vai et . Näitä etsikkoaikoja ihminen saa muutamia ja Jumala tietää jo tuletko uskoon vai et . Mahdollisuus annetaan jokaiselle . Ei ole muuta perustusta kui Jeesus Kristus, joka kuoli ristillä ja voitti Saatanan . Jeesus on tie .Kannattaa antaa pelastaa itsensä , se on elämäsi tärkein päätös. T Rami

      • >>> ristillä ja voitti Saatanan <<< Mutta olko voitto lopullinen ja sen jölkeen hierottiin lopullinen ja pysyvä rauha?
        Käsittääksi yhä edelleen saatana viekoittelee ihmisiä (uskonnollisia).


      • Uskoon tulen, jos oikea jumala osoittaa olevansa olemassa.

        Kristinuskon jumala on helposti osoitettavissa ihmisen omaksi kuvakseen luomaksi epäjumalaksi, joten sitä, sen kolmiomaista hassua epäjumalaa ja sen seuraajia voi huoletta pilkata ja rienata.

        Epäjumalan kostoa ei tarvitse pelätä, koska se on kyvytön ja tahdoton.


    • taivaaseen

      Vielä on aikaa pelastua taivaaseen, armonaikaa jäljellä, mutta kuinka kauan?

    • Juuri noin. :)

    • Ei tartte uusia kastettakaan, eli ykkösellä mennään.

    • Liha vastustaa sen ja olen murheellinen ettei Pyhä Hengen kaste arvostetaan niin että ihmiset pääsee enää Uudestisyntymään ja Taivaaseen..

      • Et taida olla järjissäsi. Sääli.


    • Taivaallinen

      Maan päällinen on taivaallinen, mutta te ette näe sitä, ette näe auringon valoa.
      Maan alinen on taivaaton, koska taivas ei sinne näy.
      Koska te ette näe taivasta, te olette kuin kuolleessa tilassa, eli alisessa, ja odotatte heräämistä.
      Mutta sitä ei tule, koska Jeesus on kuin kolmipäinen kerberos Haadeksen vartijana, ei päästä sieluja vapauteen.

    • "14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, "

      Kuningas Hiskia hakkasi käärmeen palasiksi, koska siitä oli tullut epäjumala. Hiskia oli se poika, jonka syntymä Jesajan kirjassa ilmoitetaan: 'Katso neitsyt tulee raskaaksi jne.'

      "3. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. "

      Tämä Ihmisen poika oli Eenok, hän nousi tarinan mukaan tuulten pyörteissä taivaaseen ja hänelle näytettiin sateen vesivarastot ja tuulten säilytyspaikat, Hän tuli myös alas, ohjeistamaan poikiaan, kunnes meni lopullisesti pois.

      • NäinköOn

        "ämä Ihmisen poika oli Eenok, hän..."

        Siis Eenok tuli antamaan henkensä lunnaiksi monien edestä, niinkuin Ihmisen Pojasta sanotaan Matt 20:28 " Eihän Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monien edestä."


      • Ja Jeesus ylennetään kuten KÄÄRME.


      • NäinköOn

        Tuli mieleen, että missä vaiheessa se Eenok antoi henkensä lunnaiksi monen edestä jos hän "nousi tuulten pyörteissä taivaaseen" kuten kerrot. Löytyykö tuosta dokumenttia Raamatun lehdiltä?


    • fari.g

      Aikoinaan on uskottu, että myös ylhäällä on vesivarastot, kuten maanpäällä meret ja järvet, ' niinkuin on ylhäällä niin on myös alhaalla.'

      Kun ihmiset ihmettelevät asioita, kuten sade, he keksivät erilaisia tarinota, se on yritys antaa vastauksia ihmeellisiin asioihin. Tiede antaa meille vastauksia nykyisin, mutta ei se ihmeellisyyttä poista.
      Kuten vaikka, että, miten se sade sillätavalla muodostuu ja yleensä oikeaan aikaan, tekemään kevättä ja kesää ja antamaan viljelyksille kasvun.

      • Raamattu antaa hyvän kuvan entisen ajan ihmisten ajatuksista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe