Miten Nooa laittoi T.rexin arkkiin?

Miten hän sai sen mahtumaan sinne ja miten hän esti sitä syömästä toisia eläimiä? Onko totta, kuten jotkut sanovat, että T.rex oli kasvissyöjä siihen aikaan?

18

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi Nooan olisi pitänyt ottaa T. Rex mukaan arkkiin? Nooa otti yhden parin vain jokaisesta maaeläinten perusryhmästä, ja joistakin eläimistä hän otti seitsemän paria. Mikä oli T. Rex:n perusryhmä? Sitä emme tiedä.

      • VääristeletRaamattua

        Nooa otti raamatun mukaan kaikkia eläinlajeja arkkiin.
        "Ja kaikkia elollisia sinun tulee ottaa mukaasi arkkiin kaksi, uros ja naaras, että ne säilyisivät hengissä sinun kanssasi. Lintuja, karjaeläimiä ja kaikkia pikkueläimiä tulkoon luoksesi kaksi kutakin lajia, jotta ne jäisivät henkiin. "

        Raamattu ei puhu mitään perusryhmistä, vaan kaikista elollisista. Kun te kressut puhutte perusryhmistä, ette todellakaan tiedä mistä puhutte.
        Lisäksi T-rex kuoli sukupuuttoon jo kymmeniä miljoonia vuosia ennen ihmisen ilmaantumista.


    • asdsf

      Ei Nooa sinne arkkiin koittanu survoa kaikkein suurinta mahdollista dinosaurusta, vaan sinne otettiin jonkinlainen pienempi dinosaurus. Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon pian vedenpaisumuksen jälkeen, koska ilmasto muuttui ihan erilaiseksi vedenpaisumuksen jäkiseurauksena. Ennen vedenpaisumusta ilma oli paljon happipitoisempaa ja kosteampaa, ei ollut talvea, ei satanut eikä ollut jäätiköitä eikä lunta. Esimerkiksi hyvin suurikokoiset dinosaurukset eivät voi tässä happipitoisuudessa elää, koska happi ei riittäisi hapettamaan niiden koko isoa ruumista pienien sieraimien kautta, suuremmassa happipitoisuudessa se onnistui.

      • ”Esimerkiksi hyvin suurikokoiset dinosaurukset eivät voi tässä happipitoisuudessa elää, koska happi ei riittäisi hapettamaan niiden koko isoa ruumista pienien sieraimien kautta, suuremmassa happipitoisuudessa se onnistui.”

        Miten sinivalas selvisi? Se on yli 10 x painavampi kuin suurin dinosaurus Gigantosaurus. Sinivalaalla on vielä sellainen suunnitteluvirhe, että sillä on keuhkot eikä kiduksia kuten muilla vedessä liikkuvilla. Miten sinivalas selvisi lämpötilan laskusta ja miksi se viihtyy vielä erityisesti kylmissä vesissä?


      • Lapsellista

        Oliko vedenpaisumus 65 miljoonaa vuotta sitten?


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Esimerkiksi hyvin suurikokoiset dinosaurukset eivät voi tässä happipitoisuudessa elää, koska happi ei riittäisi hapettamaan niiden koko isoa ruumista pienien sieraimien kautta, suuremmassa happipitoisuudessa se onnistui.”

        Miten sinivalas selvisi? Se on yli 10 x painavampi kuin suurin dinosaurus Gigantosaurus. Sinivalaalla on vielä sellainen suunnitteluvirhe, että sillä on keuhkot eikä kiduksia kuten muilla vedessä liikkuvilla. Miten sinivalas selvisi lämpötilan laskusta ja miksi se viihtyy vielä erityisesti kylmissä vesissä?

        Sinivalas on kala, joten se selvisi hyvin vedessä tulvan aikana. Kyllähän sinivalaat muutenkin selviävät, niiden pitää vaan aina silloin tällöin nousta pintaan hengittämään.


      • hahaahhahaahah
        Trexnonar kirjoitti:

        Sinivalas on kala, joten se selvisi hyvin vedessä tulvan aikana. Kyllähän sinivalaat muutenkin selviävät, niiden pitää vaan aina silloin tällöin nousta pintaan hengittämään.

        Sinivalas on nisäkäs ei kala senkin idiootti.


      • hahaahhahaahah kirjoitti:

        Sinivalas on nisäkäs ei kala senkin idiootti.

        Miksi se sitten näyttää kalalta jos se ei ole kala? Uskotko sokeasti kaikkea vain sen takia että tiedeismi on sanonut niin?


      • EiPelkkäUlkomuoto
        Trexnonar kirjoitti:

        Miksi se sitten näyttää kalalta jos se ei ole kala? Uskotko sokeasti kaikkea vain sen takia että tiedeismi on sanonut niin?

        Miksi vaskitsa näyttää käärmeeltä, vaikka se on lisko.

        Valaat hengittävät keuhkoilla ilmaa. Niillä ei ole kiduksia. Kaikilla valailla on poikittainen pyrstö, kun taas lähes kaikilla kaloilla on pystysuuntainen. Kalat liikuttavat uidessaan pyrstöään poikittain ja valaat ylös ja alas. Se johtuu valaiden maalla eläneiden edeltäjien selkärangan rakenteesta.


      • EiPelkkäUlkomuoto kirjoitti:

        Miksi vaskitsa näyttää käärmeeltä, vaikka se on lisko.

        Valaat hengittävät keuhkoilla ilmaa. Niillä ei ole kiduksia. Kaikilla valailla on poikittainen pyrstö, kun taas lähes kaikilla kaloilla on pystysuuntainen. Kalat liikuttavat uidessaan pyrstöään poikittain ja valaat ylös ja alas. Se johtuu valaiden maalla eläneiden edeltäjien selkärangan rakenteesta.

        Katsoin juuri kuvia vaskitsasta googlesta, ja se on selvästi käärme. Jälleen kerran, miksi uskot sokeasti kaikkea vain sen takia että tiedeismi on sanonut niin?


      • Trexnonar kirjoitti:

        Katsoin juuri kuvia vaskitsasta googlesta, ja se on selvästi käärme. Jälleen kerran, miksi uskot sokeasti kaikkea vain sen takia että tiedeismi on sanonut niin?

        Eiköhän se jo tullut selväksi, että pelleilet. 😁


      • KakaraKotiinKasvamaan
        Trexnonar kirjoitti:

        Katsoin juuri kuvia vaskitsasta googlesta, ja se on selvästi käärme. Jälleen kerran, miksi uskot sokeasti kaikkea vain sen takia että tiedeismi on sanonut niin?

        Trolli. Eihän kukaan VOI olla noin taukki.


    • tuyiuop

      Jyri hei, muista että kristitty uskovainen ei lyö lyötyä. Tiedät aivan hyvin että evlutionisteilla ei ole tähän mitään todellista tieteellisesti havainnoitua evoluutiohavainnointia joten olehan hiljaa niin säilyy rauha maassa, ja anna noiden evouskovaisten pitää kiinni uskonnonvapaudestaa koska he niin kovasti sitä haluavat. Muuten sinua voidaan syyttää uskonrauhan häiritsemisestä.

      Näinon.

      • NoloJyri

        Jyri taas kirjoittelee itselleen. Noloa, niin noloa.

        Evoluutiosta on lukematon määrä tieteellisiä todisteita. Luomisesta ei ainuttakaan.


    • Raamatun ensisijainen tarkoitus on ihmisen eikä dinosaurusten pelastaminen. Tästä syystä älä keskity dinosauruksiin ja Nooan arkkiin, vaan siihen, mitä Jumala teki lähettäessään Jeesuksen maan päälle kärsimään rangaistuksen sinunkin edestä, että sinä pelastuisit ja saisit iankaikkisen elämän. Tämä on evankeliumin ilosanoma ja maailman tärkein asia jokaiselle ihmiselle.

      • ÄläVieJuttuaVikaSuuntaan

        Joo varmasti niinkin, mutta tällä palstalla puhutaan niistä muista hassuista tarinoista, jotka syövät pohjan pois tuolta esisijaiselta asialta.


    • vanhaukkoo

      Onko ihmiset vielä nykyisinkin niin pöljiä , että miettivät , kumpi oli ensin kana vai muna ?

      Ensin oli kana ja kukko .

    • Järkisyitä

      Vedenpaisumustarinan totenapito on käsittämätöntä, mutta myös huonot argumentitt ovat ärsyttäviä.

      Helpoin selitys aloittajalle on, ettei dinosauruksia ollut arkissa, koska ne olivat jo kuolleet sukupuuttoon. Tai kenties ne kuolivat vedenpaisumuksessa, koska eivät mahtuneet arkkiin.

      Mutta miksi edes pohtia koko vedenpaisumustarinaa? Eihän maailmanlaajuinen tulva kerro mitään Jumalan olemassaolosta...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      132
      1327
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe