Syntyvyys laskee....

ÄtmiToteaa

Eduskunnassa on havahduttu syntyvyyden laskuun.
Että ollaan oikein huolissaan syntyvyyden laskusta.
Syntyvyys tulee laskemaan edelleen ja syntyvyys lakkaa kokonaan, kiitos MeeToo vouhotuksen.
Älkääs nyt alkako meuhkaamaan syntyvyyden puolesta, kun MeeToo kampanja on saanut sen aikaan, etteivät miehet enää uskalla lähestyä naisia.
Ennen MeeToota solmitut liitot ovat päättäjien suojeluksessa ja heille on sallittua lisääntyä, mutta MeeToo kampanjan jälkeinen uusien suhteiden luominen on naisen seksuaalista ahdistelua, kuten MeeToo asia selvästi tuomitsee.
Syntyvyys lähtisi kasvuun, jos naisten lähestymistä ei leimattaisi naisten seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Suomalaiset kuolevat sukupuuttoon, mikä on täysin oikein, sitähän MeeToo kampanjoijat haluavat.

88

2557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadotus

      Ja vitut syy ole missään meetoossa.

      Jos joku ihmettelee, miksi Suomessa on syntyvyys romahtanut, katsokoon suomalaisia naisia. Nykyään on lähes mahdottomuus löytää nuorta naista, joka haluaisi perustaa perheen tai joka pystyisi sitoutumaan yhteen mieheen. On vaikea löytää naista johon voisi edes luottaa.

      Syntyvyys laskee mutta mitä sitten? Maapallolla on muutenkin sakkia aivan liikaa. Lapsia syntyy jos on syntyäkseen, mutta mielestäni ei tällaiseen maailmaan kannattaisi tietoisesti enää hankkia lapsia...koko palloa tuskin on enää edes olemassa sadan vuoden päästä.

      • kersat.veks.on.autuus

        Ei tod. ole syyt missään MeToo# :ssa. Kuten sanottua, se että ensinnäkin löytäisi naisen näköisen naisen, toisekseen naisen johon voi luottaa, kolmanneksi naisen joka ei olisi niin feminismin mädättämä, neljänneksi naisen joka ei olisi jo 25 v. ikäisenä koko pitäjän kuuluisa kyläpyörä jolla äpäriä yhdelle ja toisellekkin ukolle, viidenneksi olisi oikeasti töissä ja tienaisi itse toimeentulonsa muuten kuin Fattasta = Täysi mahdottomuus.

        Kyllä se alkaa olemaan Mission impossible eli Game over. Sitten vielä mahdollisuus ja oikeastaan 100% todennäköisyys siihen että jos jollain ihmeen kaupalla löytää jonkinlaisen kompromissi naisen, erehdyt sille kersan vääntämään, niin se ei ole kuin ajan kysymys milloin se yhteiskunnan tuella perseraiskaa elareilla miehen. Joten kun noita asioita ynnää yhteen vielä työtilanteen ja toimeentulon tulevaisuuden kanssa, alkaa motivaatio perheilyyn tippua aika tehokkaasti alle 0%. Ei juurikaan houkuttele tulevaisuus tyyliin että, kuljet töissä perse ruvella, maksat pää märkänä ensin veroja ja sitten asuntolainaa Ex-ämmälle ja sen uudelle aisurille, elareita kersasta ja kaikesta huolimatta asut itse lehtiroskiksessa ja raavit känsiä käsistäsi nälkääsi.

        Juu ei, kyllä jää kersat hankkimatta ja voi keskittyä ihan huoletta nauttimaan vapaudesta ja omista tienesteistä että saa työssäkäynnistä edes jotain itselle. Palkattoman orjan osa ei motivoi tarpeeksi, eikä suomalaiset naiset TODELLAKAAN ole niin häävejä että sitä palkattoman orjan roolia osakseen ottaisi vapaaehtoisesti niiden takia.


      • Saman.kokenut
        kersat.veks.on.autuus kirjoitti:

        Ei tod. ole syyt missään MeToo# :ssa. Kuten sanottua, se että ensinnäkin löytäisi naisen näköisen naisen, toisekseen naisen johon voi luottaa, kolmanneksi naisen joka ei olisi niin feminismin mädättämä, neljänneksi naisen joka ei olisi jo 25 v. ikäisenä koko pitäjän kuuluisa kyläpyörä jolla äpäriä yhdelle ja toisellekkin ukolle, viidenneksi olisi oikeasti töissä ja tienaisi itse toimeentulonsa muuten kuin Fattasta = Täysi mahdottomuus.

        Kyllä se alkaa olemaan Mission impossible eli Game over. Sitten vielä mahdollisuus ja oikeastaan 100% todennäköisyys siihen että jos jollain ihmeen kaupalla löytää jonkinlaisen kompromissi naisen, erehdyt sille kersan vääntämään, niin se ei ole kuin ajan kysymys milloin se yhteiskunnan tuella perseraiskaa elareilla miehen. Joten kun noita asioita ynnää yhteen vielä työtilanteen ja toimeentulon tulevaisuuden kanssa, alkaa motivaatio perheilyyn tippua aika tehokkaasti alle 0%. Ei juurikaan houkuttele tulevaisuus tyyliin että, kuljet töissä perse ruvella, maksat pää märkänä ensin veroja ja sitten asuntolainaa Ex-ämmälle ja sen uudelle aisurille, elareita kersasta ja kaikesta huolimatta asut itse lehtiroskiksessa ja raavit känsiä käsistäsi nälkääsi.

        Juu ei, kyllä jää kersat hankkimatta ja voi keskittyä ihan huoletta nauttimaan vapaudesta ja omista tienesteistä että saa työssäkäynnistä edes jotain itselle. Palkattoman orjan osa ei motivoi tarpeeksi, eikä suomalaiset naiset TODELLAKAAN ole niin häävejä että sitä palkattoman orjan roolia osakseen ottaisi vapaaehtoisesti niiden takia.

        Kirjoitat melko paljon, mutta täyttä asiaa!


      • omillaanN
        Saman.kokenut kirjoitti:

        Kirjoitat melko paljon, mutta täyttä asiaa!

        Olette hakeutuneet vääränlaisten naisten seuraan. On paljon fiksuja omillaan toimeen tulevia naisia, suurin osa meistä. Tosin en tiedä, kiinnostaako ajatusmaailmanne...


      • miestenvalinta

        Miehet valitsee ennemmin runkun ja pleikan kuin panemisen. Eikä niitä lapsia sillä tule.


      • niin.onkin
        miestenvalinta kirjoitti:

        Miehet valitsee ennemmin runkun ja pleikan kuin panemisen. Eikä niitä lapsia sillä tule.

        No todellakin !

        Kun seuraavien vaihtoehtojen väliltä valitaan :

        Suomaa :laiset MeToo# :n & feminismin mädättämät naisen irvikuvat niistä sikiävät painolastit vs. runkku viina pleikka työstä tilit omiin liiveihin, mihin ne kuuluukin vapaus ylimääräisestä riesoista ja painolastista, ei ole _mitenkään_ vaikea valinta tehtäväksi.


    • Minäkin kallistun enempi tuolle puolelle, että syy ei olis meetoon, vaan lisääntymishalujen romahtaminen.

      Ihmiset, miehet ja naiset haluaa ehkä kuluttaa omaa aikaansa ja elämäänsä perhevastuusta vapaina. Onhan se silloin helpompaa muuttaa meininkiä sen mukaan mikä kulloinkin huvittaa, kun ei ole perhettä eikä aina sitä kumppaniakaan " jarruna"..

    • Kaisanoasaa

      Minä en uskalla naisia lähestyä. Antaa mamujen ja jännämiesten tehdä niitä lapsia koska naiset muutenkin haluaa sellaisia miehiä.

      • niihN

        En huoli mamua enkä jännämiestä... enkä miestä, joka ei uskalla lähestyä naista.


      • niin.justiina
        niihN kirjoitti:

        En huoli mamua enkä jännämiestä... enkä miestä, joka ei uskalla lähestyä naista.

        Tyypillinen femakko ämmä, joka on sitä mieltä että " Minulla on NAISENA OIKEUS poimia VAIN rusinat pullasta, kun en jaksa, viitsi, halua tehdä mitään. Kun se ei ole MINUN tehtävä, koska olen nainen. Minun roolini on olla vain vailla ja kitistä, natkuttaa ja valittaa"

        Tuollaisen naisen tuolla asenteella, ei kannata ainakaan pidättää hengitystäsi odotellesessasi sitä lähentelelyä. Ellet sitten ole aivan _helvetin_hyvännäköinen (tuskin) tai sinulla on hehtaareja takana sekä muuta hilloa riittävästi eli rahalaarin laidat korkealla (tuskin).


    • Onko ihmekään?

      Äitiyttä pidetään työmarkkinoilla ongelmana ja varhaiskasvatukseen ei panosteta.

      • 12121212121212

        Miten niin "pidetään" ongelmana? Se _on_ ongelma jos työntekijä on pidettävä firman kirjoilla vaikkei tämä käy töissä.

        Syy miksei lasten tekeminen huvita on siinä että naiset haluavat matkailla ja seikkailla ennen vakiintumista. Sen jälkeen lapsiperheen arki tuntuu tylsältä, etenkin kun säästöt on hassattu niihin matkoihin ja seikkailuihin. Ja pikku hiljaa miehetkin ovat tajuamassa että elättäjän paikka 28v entisen matkailija-seikkailijan kanssa on epäkiitollinen pesti vailla vähäisintäkään taetta yhteisestä tulevaisuudesta. Harmaaritari kuvasi asian hyvin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15212815/matkailu-on-uusi-lapsi

        Mutta emme me tarvitse lisää lapsia ja jatkuvaa väestönkasvua. Suurien ikäluokkien eläkkeistä ja hoivastahan tässä on kyse. Olisivat maksaneet isompia veroja ja eläkemaksuja tulevaisuuden varalle. Oma moka.


      • kiuyg
        12121212121212 kirjoitti:

        Miten niin "pidetään" ongelmana? Se _on_ ongelma jos työntekijä on pidettävä firman kirjoilla vaikkei tämä käy töissä.

        Syy miksei lasten tekeminen huvita on siinä että naiset haluavat matkailla ja seikkailla ennen vakiintumista. Sen jälkeen lapsiperheen arki tuntuu tylsältä, etenkin kun säästöt on hassattu niihin matkoihin ja seikkailuihin. Ja pikku hiljaa miehetkin ovat tajuamassa että elättäjän paikka 28v entisen matkailija-seikkailijan kanssa on epäkiitollinen pesti vailla vähäisintäkään taetta yhteisestä tulevaisuudesta. Harmaaritari kuvasi asian hyvin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15212815/matkailu-on-uusi-lapsi

        Mutta emme me tarvitse lisää lapsia ja jatkuvaa väestönkasvua. Suurien ikäluokkien eläkkeistä ja hoivastahan tässä on kyse. Olisivat maksaneet isompia veroja ja eläkemaksuja tulevaisuuden varalle. Oma moka.

        Mikähän se meidän sukupolven "oma moka" tulee olemaan. Aika näyttää.

        Suuret ikäpolvet maksoivat aikoinaan veroja, että meillä nuoremmilla on ollut mahdollisuus mm. ilmaiseen koulunkäyntiin yliopistoja myöden. Siinä he varmaan tekivät väärin, kun opettivat meidät sillä tavoin siihen, että kaikki tuodaan eteen kuin manulle illallinen.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Miten niin "pidetään" ongelmana? Se _on_ ongelma jos työntekijä on pidettävä firman kirjoilla vaikkei tämä käy töissä.

        Syy miksei lasten tekeminen huvita on siinä että naiset haluavat matkailla ja seikkailla ennen vakiintumista. Sen jälkeen lapsiperheen arki tuntuu tylsältä, etenkin kun säästöt on hassattu niihin matkoihin ja seikkailuihin. Ja pikku hiljaa miehetkin ovat tajuamassa että elättäjän paikka 28v entisen matkailija-seikkailijan kanssa on epäkiitollinen pesti vailla vähäisintäkään taetta yhteisestä tulevaisuudesta. Harmaaritari kuvasi asian hyvin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15212815/matkailu-on-uusi-lapsi

        Mutta emme me tarvitse lisää lapsia ja jatkuvaa väestönkasvua. Suurien ikäluokkien eläkkeistä ja hoivastahan tässä on kyse. Olisivat maksaneet isompia veroja ja eläkemaksuja tulevaisuuden varalle. Oma moka.

        Kaikki muutkin lomat, kuten sairauslomat ja kesälomat ovat työnantajan näkökulmasta ongelmia, itse asiassa palkan maksaminenkin on ongelma.

        Mitä taas tulee aloituksen ongelmaan, niin sitähän päättäjät koittavat paikata tuomalla lisää mamuja.


      • sotela
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kaikki muutkin lomat, kuten sairauslomat ja kesälomat ovat työnantajan näkökulmasta ongelmia, itse asiassa palkan maksaminenkin on ongelma.

        Mitä taas tulee aloituksen ongelmaan, niin sitähän päättäjät koittavat paikata tuomalla lisää mamuja.

        Uudistusta tarviis koko järjestelmä. Olisko kohtuullista jotenkin sovittaa lastenhoitovapaiden tulot verotulojen mukaan,, Jotkut tekee lapsia sosiaalitukia saadakseen, esimerkkinä wwuwuwn mainitsema ryhmä. Kauhovat tulonsa verokirstusta mutteivat tuo sinne senttiäkään.

        Just näiden nettosaajien takia ei mene pitkään, kun lapsiperheet joutuu leikkuriin. Niin kävi vanhuksille ja vammaisillekin.


      • oikeaa.tietoa
        sotela kirjoitti:

        Uudistusta tarviis koko järjestelmä. Olisko kohtuullista jotenkin sovittaa lastenhoitovapaiden tulot verotulojen mukaan,, Jotkut tekee lapsia sosiaalitukia saadakseen, esimerkkinä wwuwuwn mainitsema ryhmä. Kauhovat tulonsa verokirstusta mutteivat tuo sinne senttiäkään.

        Just näiden nettosaajien takia ei mene pitkään, kun lapsiperheet joutuu leikkuriin. Niin kävi vanhuksille ja vammaisillekin.

        Lapsiperheet ja lapset ovat olleet leikkuiden kohteina jo 90-luvun alusta alkaen.


      • otaanna
        oikeaa.tietoa kirjoitti:

        Lapsiperheet ja lapset ovat olleet leikkuiden kohteina jo 90-luvun alusta alkaen.

        Joo ,se on vasta alkua. Katoppa parin vuoden kuluttua, kun uussuomalaiset nostavat syntyvyyden huippuunsa. Määräraha ei enää riitä, kaikilta otetaan osa pois.


    • jokumies83

      Kyllä suurin syyllinen on työelämässä.. ei ole enää pysyvää työtä niinkuin ennen -> epävarmuus tulevaisuudesta -> ei lapsen hankkimista.
      Niin kauan kuin työelämä on kylmää/tiukkaa niin syntyvyys jatkaa laskuaan. Vanhat hyvät arvot takaisin työelämään työpaikkoineen niin kyllä tuokin syntyvyys nousisi.

      • Niin onkin työelämässä. Jos naisilta kiellettäisiin pää märkänä työelämässä heiluminen niitä varmaan alkaisi lasten tekeminen kiinnostaa kun ei olisi muuta tekemistä sitten. Opiskella saisi jokainen nainen lastenhoitajaksi jos yliopistotutkinnnon haluaa niin olisi sitten ammattitaitoinen hoitaja kotona lapsellla. Sekin olisi sitten hyvä kun kaikille miehille olisi sitten töitä kun naiset ei rohmuaisi työlpaikkoja. problem solved.


      • Veikkaan, en tiedä...veikkan siis, että yksi iso syy on myös nykyajan hedonistinen elämäntapa. Vaikka ois työtäkin, ei ole haluja silti tehdä lapsia, sillä lapsien myötä tulee myös epämukavia asioita mitä voi vältellä, kun ei tee lapsia.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Veikkaan, en tiedä...veikkan siis, että yksi iso syy on myös nykyajan hedonistinen elämäntapa. Vaikka ois työtäkin, ei ole haluja silti tehdä lapsia, sillä lapsien myötä tulee myös epämukavia asioita mitä voi vältellä, kun ei tee lapsia.

        Suvun jatkaminen ei ole enää tavoite nykyään. Puhutaan elämänlaadusta ja vst.

        Vaikea itsekään sanoa, että tekisinkö tällä järjellä lapsia tänne, vaikka olisin 20 vuotta nuorempi? Tietty noi nyt olevat nakeroiset on mun oma aurinko, enkä ikinä vaihtais niitä mihinkään.


      • Dissident kirjoitti:

        Suvun jatkaminen ei ole enää tavoite nykyään. Puhutaan elämänlaadusta ja vst.

        Vaikea itsekään sanoa, että tekisinkö tällä järjellä lapsia tänne, vaikka olisin 20 vuotta nuorempi? Tietty noi nyt olevat nakeroiset on mun oma aurinko, enkä ikinä vaihtais niitä mihinkään.

        Niinpä.

        Mä olen myös joskus miettinyt, että lapsien tekeminen on ristiriitaista. Niitähän tehdään onnellisuutta ajatellen, mutta jatkuvasti pelko onnettomuudesta seuraa perässä. Joten, onhan se aikamoista.

        Mä kun olen vasta lapseni saanut, niin en voi sanoa samaa...mitä sinä, että tekisinkö tällä järjellä. Kyllä varmaan tekisin. Toisaalta, jos ajattelen itseäni niin olin kyllä tavattoman onnellinen silloinkin, kun mulla ei vielä lapsia ollut. Hetkittäin onnellisempi, juuri siitä hedonistisesta syystä. Mutta mussa on aina viihtynyt myös utilitarismi, ehkä jopa tiukemmin kuin hedonismi. :)

        Mutta en minäkään niistä enää luopuisi, ne on rakkaista rakkaimmat. Haasteista haastavimmat, iloni aitous.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Niinpä.

        Mä olen myös joskus miettinyt, että lapsien tekeminen on ristiriitaista. Niitähän tehdään onnellisuutta ajatellen, mutta jatkuvasti pelko onnettomuudesta seuraa perässä. Joten, onhan se aikamoista.

        Mä kun olen vasta lapseni saanut, niin en voi sanoa samaa...mitä sinä, että tekisinkö tällä järjellä. Kyllä varmaan tekisin. Toisaalta, jos ajattelen itseäni niin olin kyllä tavattoman onnellinen silloinkin, kun mulla ei vielä lapsia ollut. Hetkittäin onnellisempi, juuri siitä hedonistisesta syystä. Mutta mussa on aina viihtynyt myös utilitarismi, ehkä jopa tiukemmin kuin hedonismi. :)

        Mutta en minäkään niistä enää luopuisi, ne on rakkaista rakkaimmat. Haasteista haastavimmat, iloni aitous.

        Niin. Itsekin olen kokenut tälleen jälkeenpäin, mikä rikkaus lapset on. Silloin kun ne oli pieniä, mun piti raataa niska limassa töitä, kotona rakentaa jne. Menetin paljon sitä aikaa olla niiden elämässä.

        Mutta kun katsoo nuorempia, niin sama jatkuva kiire jatkuu. Pienille ihmisille ei meinaa jäädä aikaa. Ja kun vanhemmat tietäisivät minkä ajan menettävät.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. Itsekin olen kokenut tälleen jälkeenpäin, mikä rikkaus lapset on. Silloin kun ne oli pieniä, mun piti raataa niska limassa töitä, kotona rakentaa jne. Menetin paljon sitä aikaa olla niiden elämässä.

        Mutta kun katsoo nuorempia, niin sama jatkuva kiire jatkuu. Pienille ihmisille ei meinaa jäädä aikaa. Ja kun vanhemmat tietäisivät minkä ajan menettävät.

        Samahan se on meillä, isännällä oli sama kuvio käynnissä lasten ollessa ihan pieniä. Olin käytännössä "yksinhuoltaja" useamman vuoden, talorempan ajan. Taloudellinen tuki mulla oli taustalla, vaikka pääasiassa kaiken kustansin omistani miehen kustantaessa tulevaan kotiin, eipä muuta kotiapuja tms. juuri lainkaan. Mies kävi kotona kääntymässä kirjaimellisesti. Muutaman vapaapäivänkin malttoi alussa viettää, isyysvapaat. Jokusen viikonlopun. Mutta taloremppa ja työt vaati aikansa.

        Mutta nää on omia valintoja. Ne seuraukset tiedettiin ja tiedostettiin, niistä selvittiin. :)

        Mulla on aina kiire kotiin. Joskus on hetkiä, kun kaipais ihan omaa aikaa, niin ettei kukaan ihminen ole likikään. kai se on normaalia sekin? Mutta johan mulla on ikävä omiani, jos sen ajan sitten saan ja käytän. Olen kasvanut kiinni niihin...ne on osa mua. Ja niin sen kuuluu minusta ollakin.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Samahan se on meillä, isännällä oli sama kuvio käynnissä lasten ollessa ihan pieniä. Olin käytännössä "yksinhuoltaja" useamman vuoden, talorempan ajan. Taloudellinen tuki mulla oli taustalla, vaikka pääasiassa kaiken kustansin omistani miehen kustantaessa tulevaan kotiin, eipä muuta kotiapuja tms. juuri lainkaan. Mies kävi kotona kääntymässä kirjaimellisesti. Muutaman vapaapäivänkin malttoi alussa viettää, isyysvapaat. Jokusen viikonlopun. Mutta taloremppa ja työt vaati aikansa.

        Mutta nää on omia valintoja. Ne seuraukset tiedettiin ja tiedostettiin, niistä selvittiin. :)

        Mulla on aina kiire kotiin. Joskus on hetkiä, kun kaipais ihan omaa aikaa, niin ettei kukaan ihminen ole likikään. kai se on normaalia sekin? Mutta johan mulla on ikävä omiani, jos sen ajan sitten saan ja käytän. Olen kasvanut kiinni niihin...ne on osa mua. Ja niin sen kuuluu minusta ollakin.

        Tulee varmaan sekin aika, kun kaipaan noita hössöttäjiä ympärilleni. Ihan kaipaamalla kaipaan siis. Kun lentävät pesästä. Kun nyt se ois hetki omassa hiljaisuudessa ihan poikaa. :)

        Se on sitä kun on paljon kaikkea ja rasittuuhan sitä ihmisenä jatkuvasta tahkoamisesta. Kun ei ole robootti. Toisaalta tämän kun myöntää, että mä olen vaan ihminen joka joskus väsyy, helpottaa kummasti ja pysyy tolkuissaan. :D


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Samahan se on meillä, isännällä oli sama kuvio käynnissä lasten ollessa ihan pieniä. Olin käytännössä "yksinhuoltaja" useamman vuoden, talorempan ajan. Taloudellinen tuki mulla oli taustalla, vaikka pääasiassa kaiken kustansin omistani miehen kustantaessa tulevaan kotiin, eipä muuta kotiapuja tms. juuri lainkaan. Mies kävi kotona kääntymässä kirjaimellisesti. Muutaman vapaapäivänkin malttoi alussa viettää, isyysvapaat. Jokusen viikonlopun. Mutta taloremppa ja työt vaati aikansa.

        Mutta nää on omia valintoja. Ne seuraukset tiedettiin ja tiedostettiin, niistä selvittiin. :)

        Mulla on aina kiire kotiin. Joskus on hetkiä, kun kaipais ihan omaa aikaa, niin ettei kukaan ihminen ole likikään. kai se on normaalia sekin? Mutta johan mulla on ikävä omiani, jos sen ajan sitten saan ja käytän. Olen kasvanut kiinni niihin...ne on osa mua. Ja niin sen kuuluu minusta ollakin.

        Aika tyypillistähän tuo on. Mutta pitäisi muistaa pysähtyä välillä ja miettiä ajoissa omia tärkeitä asioitakin siinä hulinassa.

        Usein pariskunnat kasvaa erilleen toisen lapsen jälkeen. Sitä kumpikin jumii omiin hommiin ja kohta jompikumpi huomaa, että ei ole hyvä olla.

        Monille tulee lapsista taakka. Ne otetaan projektina joitten ympärillä hääritään ja vouhkataan. Vaikka oikeastaan lapsien pitää saada opetella elämään elämäänsä siinä aikuisten suojeluksessa. Olla lapsi lapsena. Liika suojeleminen ei ole hyväksi, pitää saada tehdä virheitä ja kokea pettymyksiä, myös kuulla aikuistenkin murheita. Kulissielämä ei luo realistista lapsuutta ja on vanhemmillekin taakka.


      • Dissident kirjoitti:

        Aika tyypillistähän tuo on. Mutta pitäisi muistaa pysähtyä välillä ja miettiä ajoissa omia tärkeitä asioitakin siinä hulinassa.

        Usein pariskunnat kasvaa erilleen toisen lapsen jälkeen. Sitä kumpikin jumii omiin hommiin ja kohta jompikumpi huomaa, että ei ole hyvä olla.

        Monille tulee lapsista taakka. Ne otetaan projektina joitten ympärillä hääritään ja vouhkataan. Vaikka oikeastaan lapsien pitää saada opetella elämään elämäänsä siinä aikuisten suojeluksessa. Olla lapsi lapsena. Liika suojeleminen ei ole hyväksi, pitää saada tehdä virheitä ja kokea pettymyksiä, myös kuulla aikuistenkin murheita. Kulissielämä ei luo realistista lapsuutta ja on vanhemmillekin taakka.

        No mulla ei ole muuta niin tärkeetä, kun olla joskus yksin. Istua vaikka keskellä pihaa, mutta olla hetki täysin yksin


        Yksin oleminen on terapeuttista ja mä ainakin kaipaan sitä, mitä vanhemmaksi tulen. ☺️

        Heh, lopun alkua? Mies pelaa pelejään ja minä istun netissä? No lapset ei ole mulle ainakaan koskaan taakka, ne on paras syy herätä huomiseen. Kaikki muu voi ollakin taakka. Mutta lapsetkin on ihmisiä, ne joskus jänkää ja ärsyttää tahallaan. Ja se on se rasittavin asia lapsissa, omissa ja toisten.

        Periaate jänkäys. 😐

        Omat vielä vaikuttaa tunteiden kautta syvemmin. Vieraat voi unohtaa halutessaan helposti.

        Juu, meillä kyllä eletään just oman näköisesti, kulissit kaukana.😃

        Mies joskus puhuu, että väsyy lapsien meuhkaamiseen, minä en rasita tai väsytä, mutta lapset. Vaikka rakastaa niit, mutta myös ärsyyntyy niihin välillä nopeesti. Silloin ottaa ja eristäytyy, vetäytyy loitolle...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        No mulla ei ole muuta niin tärkeetä, kun olla joskus yksin. Istua vaikka keskellä pihaa, mutta olla hetki täysin yksin


        Yksin oleminen on terapeuttista ja mä ainakin kaipaan sitä, mitä vanhemmaksi tulen. ☺️

        Heh, lopun alkua? Mies pelaa pelejään ja minä istun netissä? No lapset ei ole mulle ainakaan koskaan taakka, ne on paras syy herätä huomiseen. Kaikki muu voi ollakin taakka. Mutta lapsetkin on ihmisiä, ne joskus jänkää ja ärsyttää tahallaan. Ja se on se rasittavin asia lapsissa, omissa ja toisten.

        Periaate jänkäys. 😐

        Omat vielä vaikuttaa tunteiden kautta syvemmin. Vieraat voi unohtaa halutessaan helposti.

        Juu, meillä kyllä eletään just oman näköisesti, kulissit kaukana.😃

        Mies joskus puhuu, että väsyy lapsien meuhkaamiseen, minä en rasita tai väsytä, mutta lapset. Vaikka rakastaa niit, mutta myös ärsyyntyy niihin välillä nopeesti. Silloin ottaa ja eristäytyy, vetäytyy loitolle...

        Täytyy kyllä sanoa, että meillä on se hyvä juttu kotona. Kun toinen vanhempi selkiisti väsyy tai on jotenkin overload, toinen yleensä astuu esiin enemmän ja ottaa homman haltuun. Eli kaiketi ainakin tämmönen vetovastuu homma pelaa.

        Mulla tahtoo olla niin, että teen mikä täytyy ihan sama miten loppu tai väsynyt olen. Periks ei voi antaa, kun on itte tilansa kyhännyt. Ja vastuu kuitenkin takoo päässä. Silloin mä uhraan itteni toisten hyväksi...joskus se sieppaa. Mies ei sitä nimittäin yleensä osaa tai halua tehdä...ja silloin tulee joskus törmäyskurssi. Mun mielestä kun perheen takia pitää venyä ja venyttää omaa nahkaansa, eikä luikkia pakoon...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        No mulla ei ole muuta niin tärkeetä, kun olla joskus yksin. Istua vaikka keskellä pihaa, mutta olla hetki täysin yksin


        Yksin oleminen on terapeuttista ja mä ainakin kaipaan sitä, mitä vanhemmaksi tulen. ☺️

        Heh, lopun alkua? Mies pelaa pelejään ja minä istun netissä? No lapset ei ole mulle ainakaan koskaan taakka, ne on paras syy herätä huomiseen. Kaikki muu voi ollakin taakka. Mutta lapsetkin on ihmisiä, ne joskus jänkää ja ärsyttää tahallaan. Ja se on se rasittavin asia lapsissa, omissa ja toisten.

        Periaate jänkäys. 😐

        Omat vielä vaikuttaa tunteiden kautta syvemmin. Vieraat voi unohtaa halutessaan helposti.

        Juu, meillä kyllä eletään just oman näköisesti, kulissit kaukana.😃

        Mies joskus puhuu, että väsyy lapsien meuhkaamiseen, minä en rasita tai väsytä, mutta lapset. Vaikka rakastaa niit, mutta myös ärsyyntyy niihin välillä nopeesti. Silloin ottaa ja eristäytyy, vetäytyy loitolle...

        No sitä ukkoa kannattaa vastuuttaa niistä muksuista ihan sen ukon omaa parasta ajatellen. Tietysti hyvällä, mutta monet kakslahkeiset ei takuulla tiedä mitä tosiaan menettävät.

        Itse oikeastaan olin lapsista pitävä jo alkuun. Yösyötin ja kaikkea. Kävin kaupassa niitten kanssa ja vein puistoihin yms.

        Nyt meillä on muksujen kanssa jopa läheisemmät välit kun äitinsä kanssa... oivalsinkin tässä hiljattain, että minua ei koske se lasten suhde äitiinsä...turhaa stressiä mulle ja tosiaan ei kuulu mulle. Sanon vaan lapsille, että sanokaa äitillenne ongelmista suoraan. Onhan se stressaavaa kuulla, että äiti ei ole läsnä..mutta sekin on vaan elämää...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa, että meillä on se hyvä juttu kotona. Kun toinen vanhempi selkiisti väsyy tai on jotenkin overload, toinen yleensä astuu esiin enemmän ja ottaa homman haltuun. Eli kaiketi ainakin tämmönen vetovastuu homma pelaa.

        Mulla tahtoo olla niin, että teen mikä täytyy ihan sama miten loppu tai väsynyt olen. Periks ei voi antaa, kun on itte tilansa kyhännyt. Ja vastuu kuitenkin takoo päässä. Silloin mä uhraan itteni toisten hyväksi...joskus se sieppaa. Mies ei sitä nimittäin yleensä osaa tai halua tehdä...ja silloin tulee joskus törmäyskurssi. Mun mielestä kun perheen takia pitää venyä ja venyttää omaa nahkaansa, eikä luikkia pakoon...

        Oikeestaan tuossa se minun ja hänen suurin eroavaisuus tuleekin julki. Hän ottaa oman tilansa ja aikansa, vaikka muiden kustannuksella. Sitä hedonismiä...ehkä. Ja mä taas teen niin päin, että tevin vaikka oman nahkani myiden takia, vaikken oikeesti jaksaiskaan tai se ois vaikeeta, mielummin kun jätän toiset pulaan ja siirrän omia tarpeitani toistuvasti tarvitraessa. Mutta olen onnellinen silti, koska toiset sai mitä tarvitsi ja minä sain hyvän mielen siitä toisten hyvästämielestä...vaikka olenkin sitten usein se joka jää nuolemaan näppejään. 😂

        Nää on näitä persoona kysymyksiä vissiin.


      • Dissident kirjoitti:

        No sitä ukkoa kannattaa vastuuttaa niistä muksuista ihan sen ukon omaa parasta ajatellen. Tietysti hyvällä, mutta monet kakslahkeiset ei takuulla tiedä mitä tosiaan menettävät.

        Itse oikeastaan olin lapsista pitävä jo alkuun. Yösyötin ja kaikkea. Kävin kaupassa niitten kanssa ja vein puistoihin yms.

        Nyt meillä on muksujen kanssa jopa läheisemmät välit kun äitinsä kanssa... oivalsinkin tässä hiljattain, että minua ei koske se lasten suhde äitiinsä...turhaa stressiä mulle ja tosiaan ei kuulu mulle. Sanon vaan lapsille, että sanokaa äitillenne ongelmista suoraan. Onhan se stressaavaa kuulla, että äiti ei ole läsnä..mutta sekin on vaan elämää...

        Juu, hankala selittää asiaa kirjoittamalla. Kun näkisit ukon tajuisit asian ehkä oikeemmin. Se on aina rakastanut ja hoitanut niitä, ei ole isä joka lyö täysin hanskoja tiskiin. Leikkii, käy kaupassa, askartelee yms.niiden kanssa. Enemmän se lasten ympärillä pyörii, kun mun. Hyvä.

        Mutta on sillä selkeesti tarve vetäytyä kun ei huvita.

        Eipä se paljon auta, jos asiasta natkuttaa. Pahenee vaan. Mutta silleen saa omaa aikaa, kun ottaa vaan. Kotonahan se on, mutta sulkee korvansa jos haluu sulkee. 🙂

        Äiti hoitaa.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Juu, hankala selittää asiaa kirjoittamalla. Kun näkisit ukon tajuisit asian ehkä oikeemmin. Se on aina rakastanut ja hoitanut niitä, ei ole isä joka lyö täysin hanskoja tiskiin. Leikkii, käy kaupassa, askartelee yms.niiden kanssa. Enemmän se lasten ympärillä pyörii, kun mun. Hyvä.

        Mutta on sillä selkeesti tarve vetäytyä kun ei huvita.

        Eipä se paljon auta, jos asiasta natkuttaa. Pahenee vaan. Mutta silleen saa omaa aikaa, kun ottaa vaan. Kotonahan se on, mutta sulkee korvansa jos haluu sulkee. 🙂

        Äiti hoitaa.

        Joo. Siis samahan se on, onko eronnut tai ei, niin kummallakin on omanlainen suhde lapsiin.. eikä sitä muiden pidäkään alkaa muuttelemaan...ei kuitenkaan onnistu.

        Vaikeahan sitä on kirjoittamalla kertoa, mutta kyllähän vanhemmuuteen tarvii sellaista selkärankaisuutta ja vastuunottoa. Se pieni ihminen turvautuu sinuun ja luottaa sokeastikin..toisaalta on todella narsistinen tyyppi itse. Minä ja minulle...

        Itse olen muutens huomannut, että tytölle olen tosi tärkeä. Se seuraa mun tekemisiä tarkkaan ja on aina huolissaan minusta ja itsestään.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Siis samahan se on, onko eronnut tai ei, niin kummallakin on omanlainen suhde lapsiin.. eikä sitä muiden pidäkään alkaa muuttelemaan...ei kuitenkaan onnistu.

        Vaikeahan sitä on kirjoittamalla kertoa, mutta kyllähän vanhemmuuteen tarvii sellaista selkärankaisuutta ja vastuunottoa. Se pieni ihminen turvautuu sinuun ja luottaa sokeastikin..toisaalta on todella narsistinen tyyppi itse. Minä ja minulle...

        Itse olen muutens huomannut, että tytölle olen tosi tärkeä. Se seuraa mun tekemisiä tarkkaan ja on aina huolissaan minusta ja itsestään.

        Mä luulen, että nuo kasvatusmallit ja vanhemmuus tulee osin kotoakin. Miten on asioita kohdattu ja käsitelty?

        Vastuunottoa juu ja minusta epämukavuusalueille menemistäkin. Kaikki asiat ei ole helppoja käsitellä ja hoitaa, mutta ne on vaan otettava asiakseen eikä väistellä. Sulkeutuminen vaikeissa asioissa on varmaan paitsi luonneasia myös tapa joka on nähty kotoa? Tai oisko jopa geeniperimässä🤣

        Nojuu. Yksilöitähän me vanhemmatkin ollaa. Meillä toiselle tytölle isä on tärkein ja minä toiselle. Menee aika varmaan luonteen mukaan...nyt ruokaa tekemään.☺️

        Kiitos taas korvana ja palautteen antajana olemisesta. 🤗


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mä luulen, että nuo kasvatusmallit ja vanhemmuus tulee osin kotoakin. Miten on asioita kohdattu ja käsitelty?

        Vastuunottoa juu ja minusta epämukavuusalueille menemistäkin. Kaikki asiat ei ole helppoja käsitellä ja hoitaa, mutta ne on vaan otettava asiakseen eikä väistellä. Sulkeutuminen vaikeissa asioissa on varmaan paitsi luonneasia myös tapa joka on nähty kotoa? Tai oisko jopa geeniperimässä🤣

        Nojuu. Yksilöitähän me vanhemmatkin ollaa. Meillä toiselle tytölle isä on tärkein ja minä toiselle. Menee aika varmaan luonteen mukaan...nyt ruokaa tekemään.☺️

        Kiitos taas korvana ja palautteen antajana olemisesta. 🤗

        Joo. Vanhempana ei pitäis luistella ja vältellä vastuutaan ja vierittää sitä muille. Olen moneen kyllästyneeseen äitiin tässä 5 vuoden aikana törmännyt. Mies on ollut lapanen joka vaan hyssyttelee, eikä omaa sitä selkärankaa....tunnistin kyllä sitä itsessänikin ennen eroa ja eron jälkeenkin itsessäni. Se oli selkeä korjauskohde, tai olisin aina ollut vaan luuttu..
        Ja toisaalta se auttoi lasten kasvatuksessa, kun kasvatti "munat".

        Juu, mukavapa sun kaa on lätistellä aina...että kiitokset vaan itselles...taas.


      • mansikkakakkua
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin onkin työelämässä. Jos naisilta kiellettäisiin pää märkänä työelämässä heiluminen niitä varmaan alkaisi lasten tekeminen kiinnostaa kun ei olisi muuta tekemistä sitten. Opiskella saisi jokainen nainen lastenhoitajaksi jos yliopistotutkinnnon haluaa niin olisi sitten ammattitaitoinen hoitaja kotona lapsellla. Sekin olisi sitten hyvä kun kaikille miehille olisi sitten töitä kun naiset ei rohmuaisi työlpaikkoja. problem solved.

        Jaaha, aika sovinistinen näkökanta taas kerran ... Miehetkö ne korjaisivat aikuisten ulosteet housuista ja parhaassa tapauksessa on ollut vaipoitettu, ettei ihan niskasta asti tarvitse pestä!
        Kyllä sen sylilapsen jätökset ja märät vaatteetkin pesee vaikka nyrkkipyykissä...

        Mutt haluaisin nähdä miten sä puhdistat liikunta rajoitteisen 8-kymppisen mummun ripulip*sk*t sängyssä ja vaihdat kuivat ylle plus siivoat sen sängyn tip,top kuntoon.
        Vaihtaen kaikki puhtaat petivaatteet siihen... ja muistaen laittaa kestokroonarin sekä sen päälle viel varmuudeksi kertakäyttöisen, ehkäistäksesi suuremmilta vaaroilta... vahingon uusiutumisesta jos vaippa valskaa... ettei sama ruljanssi ala alusta.

        Eikä sitä sitten yökätä ja sanota ett akat hoitakoot... en yksinkertaisesti pysty... tai ett olis jotain tärkeämpääkin tekemistä! Ihan oikeesti... harvasta miehestä on ihmis ulosteiden korjaajiksi siis puhdistus työhön... vaikka lehmän lannan luonti onnistuisikin ja hevosen munkkien talikoiminen/luonti on pikkujuttu varmaan jokaiselle kundille.
        Elämä on ihmeellistä... niin se vaan on "pojat" ... vaan mitäpä näistä.

        Enemmän mä sinuna olisin huolissani pätkä töistä... minkälaista eläkettä niiden tekijä joskus saa... siis ei saa enää eläkettä jolla vois tulla vanhana toimeen. Laske sinäkin vähän, kun muutenkin kaiken niin tarkkaan lasket... (vaimon elatuksesta alkaen; ne mukulat vasta maksaisivatkin vinot pinot kahisevaa) ... työttömälle ja pätkätyöläiselle ei eläkettä oikein kerry.
        Joten etkö vois suunnata tarmoasi työttömyys/työllisyys politiikkaan;sekä naisten että miesten tasapuolisesti, kun kumpiakin sukupuolia tarvitaan useissakin ammateissa! =)

        Ja nyt viimeistään mun on päästävä päiväunilleni, heräsin jo viideltä aamulla!


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Jaaha, aika sovinistinen näkökanta taas kerran ... Miehetkö ne korjaisivat aikuisten ulosteet housuista ja parhaassa tapauksessa on ollut vaipoitettu, ettei ihan niskasta asti tarvitse pestä!
        Kyllä sen sylilapsen jätökset ja märät vaatteetkin pesee vaikka nyrkkipyykissä...

        Mutt haluaisin nähdä miten sä puhdistat liikunta rajoitteisen 8-kymppisen mummun ripulip*sk*t sängyssä ja vaihdat kuivat ylle plus siivoat sen sängyn tip,top kuntoon.
        Vaihtaen kaikki puhtaat petivaatteet siihen... ja muistaen laittaa kestokroonarin sekä sen päälle viel varmuudeksi kertakäyttöisen, ehkäistäksesi suuremmilta vaaroilta... vahingon uusiutumisesta jos vaippa valskaa... ettei sama ruljanssi ala alusta.

        Eikä sitä sitten yökätä ja sanota ett akat hoitakoot... en yksinkertaisesti pysty... tai ett olis jotain tärkeämpääkin tekemistä! Ihan oikeesti... harvasta miehestä on ihmis ulosteiden korjaajiksi siis puhdistus työhön... vaikka lehmän lannan luonti onnistuisikin ja hevosen munkkien talikoiminen/luonti on pikkujuttu varmaan jokaiselle kundille.
        Elämä on ihmeellistä... niin se vaan on "pojat" ... vaan mitäpä näistä.

        Enemmän mä sinuna olisin huolissani pätkä töistä... minkälaista eläkettä niiden tekijä joskus saa... siis ei saa enää eläkettä jolla vois tulla vanhana toimeen. Laske sinäkin vähän, kun muutenkin kaiken niin tarkkaan lasket... (vaimon elatuksesta alkaen; ne mukulat vasta maksaisivatkin vinot pinot kahisevaa) ... työttömälle ja pätkätyöläiselle ei eläkettä oikein kerry.
        Joten etkö vois suunnata tarmoasi työttömyys/työllisyys politiikkaan;sekä naisten että miesten tasapuolisesti, kun kumpiakin sukupuolia tarvitaan useissakin ammateissa! =)

        Ja nyt viimeistään mun on päästävä päiväunilleni, heräsin jo viideltä aamulla!

        No ehkä voitaisiin tosiaan sairaanhoitoala jättää naisille, vaikka niin että sinkkunaiset ennen pariutumistaan voisi työskennellä alalla ja aina sitten kun pääsisi naimisiin olisi hyvät hoitotaidot olemassa jo valmiina. Joo hyvä idea tuo, kiitos :)

        Juurikin kun naisia ei olisi työmarkkinoilla kaikille miehille riittäisi ihan vakituista työtä, pätkätyöt voitaisiin lailla kieltää.

        Aikasteen olet heräillyt, toivottavasti oli hyvät päikkärit. Niitä päikäreitä muuten pitäis olla tilaisuus enemmän ihmisillä ottaa, muillakin kuin jollakin juhana vartiaisella joka niitä ihan työajalla isolla korvauksella vetelee.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No ehkä voitaisiin tosiaan sairaanhoitoala jättää naisille, vaikka niin että sinkkunaiset ennen pariutumistaan voisi työskennellä alalla ja aina sitten kun pääsisi naimisiin olisi hyvät hoitotaidot olemassa jo valmiina. Joo hyvä idea tuo, kiitos :)

        Juurikin kun naisia ei olisi työmarkkinoilla kaikille miehille riittäisi ihan vakituista työtä, pätkätyöt voitaisiin lailla kieltää.

        Aikasteen olet heräillyt, toivottavasti oli hyvät päikkärit. Niitä päikäreitä muuten pitäis olla tilaisuus enemmän ihmisillä ottaa, muillakin kuin jollakin juhana vartiaisella joka niitä ihan työajalla isolla korvauksella vetelee.

        Näkyikin olevan tuollainen juttu iltiksessä:

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201803112200803492_ul.shtml

        Selvästikin meidän ihmisten yhteiskuntamalli on nykyisellään sairas kun tuskin kukaan saa unta riittävästi. Väitänpä että aika paljon vaikuttaa esim. sydän- ja verisuonisairauksiin tuo liian vähillä unilla meneminen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No ehkä voitaisiin tosiaan sairaanhoitoala jättää naisille, vaikka niin että sinkkunaiset ennen pariutumistaan voisi työskennellä alalla ja aina sitten kun pääsisi naimisiin olisi hyvät hoitotaidot olemassa jo valmiina. Joo hyvä idea tuo, kiitos :)

        Juurikin kun naisia ei olisi työmarkkinoilla kaikille miehille riittäisi ihan vakituista työtä, pätkätyöt voitaisiin lailla kieltää.

        Aikasteen olet heräillyt, toivottavasti oli hyvät päikkärit. Niitä päikäreitä muuten pitäis olla tilaisuus enemmän ihmisillä ottaa, muillakin kuin jollakin juhana vartiaisella joka niitä ihan työajalla isolla korvauksella vetelee.

        "Juurikin kun naisia ei olisi työmarkkinoilla kaikille miehille riittäisi ihan vakituista työtä, pätkätyöt voitaisiin lailla kieltää."

        Ja mitenkähän tuolla mallilla naiset sitten elättävät itsensä? Ei taida ilmaista asumista ja siihen liittyviä mukavuuksia, ruokaa, vaatetusta tai mitään muutakaan olla tarjolla?


      • elisakettu kirjoitti:

        "Juurikin kun naisia ei olisi työmarkkinoilla kaikille miehille riittäisi ihan vakituista työtä, pätkätyöt voitaisiin lailla kieltää."

        Ja mitenkähän tuolla mallilla naiset sitten elättävät itsensä? Ei taida ilmaista asumista ja siihen liittyviä mukavuuksia, ruokaa, vaatetusta tai mitään muutakaan olla tarjolla?

        Naiset etsii kiltin & kunnollisen miehen ja tekevät sille lapsia, ´mies pitää huolta perheestään. Näin elämä palaisi entisen mallisiin uomiin jolloin maailma oli vielä terve , toisin kuin nykyään naiset välttelivät jännärenttuja ja suosivat kilttejä & kunnollisia miehiä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Naiset etsii kiltin & kunnollisen miehen ja tekevät sille lapsia, ´mies pitää huolta perheestään. Näin elämä palaisi entisen mallisiin uomiin jolloin maailma oli vielä terve , toisin kuin nykyään naiset välttelivät jännärenttuja ja suosivat kilttejä & kunnollisia miehiä.

        Minulla on kiltti ja kunnollinen mies, mutta silti elätän itseni, maksan asuntoni, ruokani ja muut kuluni. Ei se mies ole mikään kotitalousvara ja kulutushyödyke, johon turvaudutaan.

        Naiset etsii..... Entäpä jos eivät löydä? Tai kukaan ei huoli?

        Missä terveessä ajassa elät? Meinaatko tosiaan, että nykyaikana yhden ihmisen palkalla elätetään koko perhe lapsilaumaa myöten? Koulutetaan lapset? Todella hyväpalkkaisia on aika marginaali. Ja siksi toisekseen, ilman koulutusta ja työtä nainen on puilla paljailla puolison menehdyttyä. Millä se perhe sitten elää? Siksi toisekseen, ei kaikkien naisten unelma-ammatti ole palvella perhettä vuosikymmeniä. Tyytyväisyyteen pitää yleensä olla muitakin motivaattoreita.


      • mansikkakakkua
        Harmaaritari kirjoitti:

        No ehkä voitaisiin tosiaan sairaanhoitoala jättää naisille, vaikka niin että sinkkunaiset ennen pariutumistaan voisi työskennellä alalla ja aina sitten kun pääsisi naimisiin olisi hyvät hoitotaidot olemassa jo valmiina. Joo hyvä idea tuo, kiitos :)

        Juurikin kun naisia ei olisi työmarkkinoilla kaikille miehille riittäisi ihan vakituista työtä, pätkätyöt voitaisiin lailla kieltää.

        Aikasteen olet heräillyt, toivottavasti oli hyvät päikkärit. Niitä päikäreitä muuten pitäis olla tilaisuus enemmän ihmisillä ottaa, muillakin kuin jollakin juhana vartiaisella joka niitä ihan työajalla isolla korvauksella vetelee.

        "No ehkä voitaisiin tosiaan sairaanhoitoala jättää naisille, vaikka niin että sinkkunaiset ennen pariutumistaan voisi työskennellä alalla ja aina sitten kun pääsisi naimisiin olisi hyvät hoitotaidot olemassa jo valmiina. Joo hyvä idea tuo, kiitos :) "

        Päätit sitten kaivaa vain sen sulle sopivan "rusinan" mun jutustani ja koko muu "pulla" menikin jätteisiin.

        Kuules nyt kiltti&kunnollinen jännämies renttu, sä taidat ammatiksesi väännellä toisten ajatuksia päin per..ttä. Vai saisivat neiti ihmiset korjailla sun mielestäsi kaikki kakka keissit, mutt ei ihan sillä vielä edes terveydenhuoltoa hoidettasi, kun niillä neideillä pitäisi olla myös se tieto/taito hallussaan, moni osaaminen. Tällä hetkellä ainakin suurin osa hoitajista on avioliitossa tai avoliitossa ja heillä on lapsiakin jotka hoidetaan ehkä tarhassa tai mummulla.
        Niin ett jos kaikki ne osaavat kädet... ja tieto/taito hoitoalalta katoais kotiäideiksi, miten sun reppanan kävisi;jos sairastuisit vakavasti, ei olisi hoitajaa sulle... mies lääkäri ehkä, mutt se ei tikkua ristiin laita, ...kuin vain sen diagnosoinnin kohdalle ja tieto sua tuskin terveeksi hoitaa.

        Illanjatkoja sullekin... tai oikeammin mene nukkumaan,aivosi tarvitsevat jo lepoa! =))
        Mä menen keittämään itselleni ilta kaakaon nyt! Öitä.


      • Harmaaritari
        mansikkakakkua kirjoitti:

        "No ehkä voitaisiin tosiaan sairaanhoitoala jättää naisille, vaikka niin että sinkkunaiset ennen pariutumistaan voisi työskennellä alalla ja aina sitten kun pääsisi naimisiin olisi hyvät hoitotaidot olemassa jo valmiina. Joo hyvä idea tuo, kiitos :) "

        Päätit sitten kaivaa vain sen sulle sopivan "rusinan" mun jutustani ja koko muu "pulla" menikin jätteisiin.

        Kuules nyt kiltti&kunnollinen jännämies renttu, sä taidat ammatiksesi väännellä toisten ajatuksia päin per..ttä. Vai saisivat neiti ihmiset korjailla sun mielestäsi kaikki kakka keissit, mutt ei ihan sillä vielä edes terveydenhuoltoa hoidettasi, kun niillä neideillä pitäisi olla myös se tieto/taito hallussaan, moni osaaminen. Tällä hetkellä ainakin suurin osa hoitajista on avioliitossa tai avoliitossa ja heillä on lapsiakin jotka hoidetaan ehkä tarhassa tai mummulla.
        Niin ett jos kaikki ne osaavat kädet... ja tieto/taito hoitoalalta katoais kotiäideiksi, miten sun reppanan kävisi;jos sairastuisit vakavasti, ei olisi hoitajaa sulle... mies lääkäri ehkä, mutt se ei tikkua ristiin laita, ...kuin vain sen diagnosoinnin kohdalle ja tieto sua tuskin terveeksi hoitaa.

        Illanjatkoja sullekin... tai oikeammin mene nukkumaan,aivosi tarvitsevat jo lepoa! =))
        Mä menen keittämään itselleni ilta kaakaon nyt! Öitä.

        "Illanjatkoja sullekin... tai oikeammin mene nukkumaan,aivosi tarvitsevat jo lepoa! =))"

        Tuo lienee totta kun niin hekotutti tuo :D Juu, pitäneree kohtapuoliin valua jos malttaa, öitä sullekin jo näin etukäteen.


      • mansikkakakkua
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Illanjatkoja sullekin... tai oikeammin mene nukkumaan,aivosi tarvitsevat jo lepoa! =))"

        Tuo lienee totta kun niin hekotutti tuo :D Juu, pitäneree kohtapuoliin valua jos malttaa, öitä sullekin jo näin etukäteen.

        Hyvää yötä... tulipa mieleeni tämä; kun luin jutun Tuula Amberlasta äsken.
        Huippu hieno biisi,... joka jää korvamadoksi!

        https://www.youtube.com/watch?v=gfDwMK3JMwo&list=RDgfDwMK3JMwo


    • Syy yksinkertainen.

      Ei kannata tehdä lapsia.

      Ei se meetoosta johdu. Pikkuryhmä palstalaisia ei nosta prosentteja suuntaan tai toiseen...

      Öitä...

      • Älä höpise


      • kallistalystiä

        Itse olen ainakin vapaaehtoisesti lapseton siksi, että mulla riittää rahat mainiosti itsenäiseen elämään, mutta naisen elättämiseen saati että siihen tulisi vielä lapsi niin ei riitä. Koettu montakertaa ja yrityksistä opittu.
        Se ei silti estä parisuhteilua. Kun kummallakin on omat asunnot ja kumpikin maksaa omansa, niin kaikki toimii kunhan mitään yhteistä ei aleta suunnittelemaan.
        Eriasia jos kylpisin rahassa jolloin jonkun elätin voisi ottaakin, niin sitten se lapsi olisi tervetullutkin.


      • hmmmmmmmmm
        kallistalystiä kirjoitti:

        Itse olen ainakin vapaaehtoisesti lapseton siksi, että mulla riittää rahat mainiosti itsenäiseen elämään, mutta naisen elättämiseen saati että siihen tulisi vielä lapsi niin ei riitä. Koettu montakertaa ja yrityksistä opittu.
        Se ei silti estä parisuhteilua. Kun kummallakin on omat asunnot ja kumpikin maksaa omansa, niin kaikki toimii kunhan mitään yhteistä ei aleta suunnittelemaan.
        Eriasia jos kylpisin rahassa jolloin jonkun elätin voisi ottaakin, niin sitten se lapsi olisi tervetullutkin.

        Sinä et siis ollenkaan kannata tuota Harmaaritarin ehdottamaa mallia, päinvastoin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Älä höpise

        Tarkoitin tuolla kannattamattomuudella ihan sitä, että moni tämänajan ihminen käyttää päätään. Lapsenteko tarkoittaa vastuun lisääntymistä. Ja aikapitkälti se on suurin riski naiselle. Ja mitä fiksumpi nainen, sitä enemmän hän miettii juuri tätä.

        Enemmän minä uskon, että syy on kaikenlaisesta epävarmuudesta elämässä, kuin rahallinenkaan syy. Markkinatalous-yhteiskunta ajaa ihmiset ahtalle kaikintavoin. Pysyvyys on yleensä turvallinen tila tehdä lapsi, mutta nykyään mikään ei ole pysyvää...


      • syitä.on.monia
        Dissident kirjoitti:

        Tarkoitin tuolla kannattamattomuudella ihan sitä, että moni tämänajan ihminen käyttää päätään. Lapsenteko tarkoittaa vastuun lisääntymistä. Ja aikapitkälti se on suurin riski naiselle. Ja mitä fiksumpi nainen, sitä enemmän hän miettii juuri tätä.

        Enemmän minä uskon, että syy on kaikenlaisesta epävarmuudesta elämässä, kuin rahallinenkaan syy. Markkinatalous-yhteiskunta ajaa ihmiset ahtalle kaikintavoin. Pysyvyys on yleensä turvallinen tila tehdä lapsi, mutta nykyään mikään ei ole pysyvää...

        Kolmannen maailmansodan uhka on myöskin tullut ihan varteenotettavaksi viime vuosien kuluessa. Se on minun kohdallani suurin syy, että en halua pieniä viattomia lapsia tähän maailmanaikaan kärsimään.


      • syitä.on.monia kirjoitti:

        Kolmannen maailmansodan uhka on myöskin tullut ihan varteenotettavaksi viime vuosien kuluessa. Se on minun kohdallani suurin syy, että en halua pieniä viattomia lapsia tähän maailmanaikaan kärsimään.

        Niin. Ihmiset on varovaisia ja nyt on tietoa tarjolla enemmän kuin ikinä.

        Vaikka isänä tiedän, että lapsenteko on aina hyppy tuntemattomaan. Ei sitä voi tietää mitä se tuo ja vie. Se on aina epävarmuutta. Sitäkin pitäisi osata sietää...


      • Dissident kirjoitti:

        Tarkoitin tuolla kannattamattomuudella ihan sitä, että moni tämänajan ihminen käyttää päätään. Lapsenteko tarkoittaa vastuun lisääntymistä. Ja aikapitkälti se on suurin riski naiselle. Ja mitä fiksumpi nainen, sitä enemmän hän miettii juuri tätä.

        Enemmän minä uskon, että syy on kaikenlaisesta epävarmuudesta elämässä, kuin rahallinenkaan syy. Markkinatalous-yhteiskunta ajaa ihmiset ahtalle kaikintavoin. Pysyvyys on yleensä turvallinen tila tehdä lapsi, mutta nykyään mikään ei ole pysyvää...

        Nykyään moni ei käytä päätään ongelmien ratkaisemiseen ja tehdä töitä sen eteen vaan eletään viihdyttävää elämää kuin annetaan siihen mahdollisuus.

        uskon eduskunnan ihan vaikuttavan lapsien tekoon, minun lapsien teko tyssää siihen kun ei saa olla enää lapsien kanssa mahdollisuutta olla myös motivaatio kasvattaa lapsiani lakastuu ja oman elämän halun väheneminen.
        Minä tiedän uhkakuvat mutta en lähde niihin mukaan koska elämme tätä hetkeä.


    • Lapsien tekoon ja
      Vauvatalkoot pystyyn.

    • tässä-syy

      www.worldometers.info/world-population/).

    • mikämuumuka

      No kyllä lapset ovat elämäni paras asia.

      • ne.just

        No onhan ne kersat perseestä ja syvältä!


    • isänmaakutsuu

      Valtakunta tarvitsee lapsia! Muuten emme pysty puolustautumaan ryssää vastaan. Nyt kaikki lastentekotalkoisiin. Kortsut pois ja panolle!

      • tjaah

        Ei ne tulevat vauvat ehdi meitä puolustaa, kyllä ryssä tänne marssii, ennen kuin niistä vauvoista on tykinruuaksi.


    • Tahvo53

      Monet nykyajan naiset luulevat valitettavasti olevansa yksi jätkistä. Miesmäisiä piirteitä ja miesmäinen käytös. Ei...te ette ole yksi jätkistä ja teistä ei koskaan sellaista tule. Nainen saisi olla naisellinen mutta ei kuitenkaan mikään bimboprinsesessa. Noh, onneksi minä en enää kurppana etsi parisuhdetta niin periaatteessa ei mitään väliä mutta en myöskään huoli ystäväksi jätkätyttöä tai bimboprinsessaa.

    • from.my.experience

      Oman kokemukseni mukaan tämä asia johtuu naisista.
      Naiset ei kelpuuta meitä miehiä jotka perhettä haluaisivat.
      Naiset kelpuuttaa vain niitä "ehkä sitten joskus" miehiä. Varatut kelpaa ja pelimiehet kelpaa mutta ei kunnolliset koska ulkonäkö tai status tai mikälie.

      • 5432

        Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että ne naiset haluaisivat synnyttää jollekulle? Ei se ole kovinkaan monen naisen "elämäntarkoitus" nykyaikana.


    • onnikoon

      Tää antaa kuvan että lissää pittää kansalaisia haalia pittään pyörät pyörimässä herrat ja osakkeen omistajat huolissaan kun kauppa ei käy Suomalaiset verotuksella köyhytetty ja ostovoima nolla onneks tulloo ulukomaalaset ja kansoittaa tän maan saadaan hallitus vaihtoon on tää sen verta älytöntä menoa tulijat varmaan kunnioittaa tän maan oloja himppu enemmän.

    • Mädätaatteet

      Sukupuolista ja sexuaalista vainoa, ehdottomasti.

    • Sinnekelamennyton

      Hä? Raskaina näkyvät olevan enimmäkseen vauvarollaattoreita työntäen ja 1 ja 2-vuotiaat molemminpuolin etelänrouvilla..

    • yyuuö

      Sitä sanotaan että aika kultaa muistot mutta en usko että tällä palstalla kenelläkään ikä riittää muistamaan 50-lukua joten joillakin lienee vain harhaiset kuvitelmat siitä ihanasta ajasta. Uskoisin että ne jotka ovat tarpeeksi vanhoja muistaan noin kauas vaihtaisivat nykypäivään ainoastaan sen 50-luvun ikänsä.

      Itse asiasta sen verran, että syntyvyyshän on ollut laskussa kaikissa länsimaissa. 60-luvulta lähtien. Sattumalta niihin aikoihin keksittiin ehkäisyvälineet ja aborttilakeja höllättiin. Elleivät jotkut uskovaiset nouse valtaan niin tuon suhteen ei ole paluuta vanhaan.

      Syntyvyyden alhaisuudesta politiikot teeskentelevät olevansa huolissaan mutta oikeasti heitä se ei haittaa. Alhainen syntyvyys on erinomainen tekosyy ajaa massamaahanmuuttoa paikkaamaan työvoimapulaa(kyllä, he yhä käyttävät tuota sanaa).

      • Niin siinä mielessä se syntyvyyden lasku on vain hyvä asia, kun työpaikkoja ei riitä kuitenkaan tulevaisuudessa kaikille haluaville, eikä mitään työvoimapulaa ole edes tulossa.

        Tälläkin hetkellä suomessa on varmaan ainakin kolmesataa tuhatta työtöntä, eikä töitä ole tulevaisuudessakaan yhtään sen enempää, kun monet ammattialat vanhenevat, työpaikkoja siirretään ulkomaille ja sitten yritykset myös vähentävät työtekijöidensä määrää taloudellisista syistä.


    • kljadflöasdfjklö

      Suomen syntyvyyttä pitää varmista enää pystyssä vain jännänaiset ja jännämiehet joilta pääsee aina välillä vahinko syntymään. :)
      Normaali mies ei tässä maassa pääse lisääntymään asiankuuluvan parhaan hedelmällisyys iän sisällä 18-30.
      Jos normi mies pääsee lisääntymään niin se tapahtuu juuri 30 jälkeen kun joku jännäjenna on juoksunsa juossut ja havahtunut sellaiseen asiaan kuin "biologinen kello".

      • llttt

        Taas tätä tässä maassa ja tässä maassa-ininää! Juuri pääsin sanomasta että ilmiö on täysin yleislänsimaalainen. Suomi ei ole mikään poikkeus.


      • Onko sillä sitten merkitystä, että ketkä tässä maassa niitä lapsia hankkivat, jos kerran olet niin huolissaan siitä väestönkasvun ja syntyvyyden laskusta?

        Ja eikä se lapsettomuus nyt voi olla mikään niin paha asia kellekkään miehille, sillä ihan hyvin he voisivat perhe-elämän sijasta panostaa muihin asioihin elämässään.


      • Tiedänhän mä naisista paljonkin, kun mulla on itselläni paljon naisia ollut elämäni aikana. Mutta sulla homolla varmaan ei ole ketään naisia ikinä ollutkaan, kun oot varmasti joku nussimaton ätmiluuseri.

        Sähän voit itse tehdä niitä paskahommia sielä sairaalassa, kun susta homosta ei ole itsestäsi mihinkään oikeisiin ja arvokkaisiin töihin ollutkaan.

        Mä itse teenkin vaan niitä yläluokkaisia ja parempi töitä, joissa tienaa peräti huimat 14euroa/tunti lisät päälle, kun itse kuitenkin oon aina ollut tätä ns. parempaa yläluokkaa.


      • 432

        Näytä minulle se mies, joka alle kolmekymppisenä OIKEASTI haluaa lisääntyä! Minä en nimittäin tunne yhtäkään sellaista.


      • Naisasialooser11

        Mielenkiintoista. Kaikki YTM kaverini ovat halunneet lisääntyä alle kolmekymppisenä ja osa alle 25 vuotiaana


    • MEtoototeanmyös

      Seuraavan 100 vuoden päästä meillä on musta presidentti ja itsenäisyyspäivän vastaanotolla soi ensimmäisenä kappaleena Michael Jackson Billien Jean

    • ÄtmiToteaa

      Se on MeeToo ja ruma ätmi, niin ei naista saa, vaikka kuinka yrität, niin ei nainen kelpuuta rumaa ätmiä.
      Voi ei, eihän naista saa lähestyä, se on MeeToo seksuaalisen ahdistelu naista kohtaan.
      Miten lisääntyminen onnistuu, kun ei naistakaan saa lähestyä...

      • niin.että

        Miksi tänne pitäisi väen vängällä saada lisää rumia ihmisiä?


    • Ratkaisu777

      Tähän on yksi ratkaisu se, että kaikki aloitteenteko parisuhdemielessä siirretään naisille. Minä olen aina ollut sitä mieltä ja tulen aina olemaan. Aloite on naisen tehtävä!

      • NaisenTehtäväksi

        Aloitteen tekohan pitäisi olla naisen tehtävä, koska nainenhan se päättää hyväksyykö miehen, joka tekee aloitteen.
        Yleensähän nainen antaa aloitteen tekevälle miehelle pakit.
        Jos nainen tekisi aloitteen, niin silloinhan mies voisi olla varma, että nainen on hänestä kiinnostunut.
        Mies harvemmin antaa pakit naiselle, joka uskaltaa tehdä aloitteen, en minä ainakaan anna.
        Nainenhan niitä pakkeja jakelee, ei mies.


      • NaisenTehtäväksi kirjoitti:

        Aloitteen tekohan pitäisi olla naisen tehtävä, koska nainenhan se päättää hyväksyykö miehen, joka tekee aloitteen.
        Yleensähän nainen antaa aloitteen tekevälle miehelle pakit.
        Jos nainen tekisi aloitteen, niin silloinhan mies voisi olla varma, että nainen on hänestä kiinnostunut.
        Mies harvemmin antaa pakit naiselle, joka uskaltaa tehdä aloitteen, en minä ainakaan anna.
        Nainenhan niitä pakkeja jakelee, ei mies.

        Eikö sulla sitten ole minkäänlaisia kriteereitä naisen suhteen, että kelpaako sulle ihan kuka tahansa nainen??


    • Älykkyysosamäärä nousee, jos ei mamuja lasketa mukaan.

      • Mensantilasto

        Kun modellipappa kuolee siellä saattohoidossa, Suomen keskim. ´älykkyys nousee


    • vaikkasamapatuo

      Sinkkunaisten lapsettomuushoidot ovat sentään selkeässä kasvussa, varsinkin yli nelikymppisillä naisilla. Pitkään on siinäkin yritetty metsästää sitä pitkää ja parrakasta puuseppää - muuhan ei tietenkään kelpaa. Käyköhän näillä naisilla koskaan heikkona hetkenä mielessä että ottaisikin ihan tavallisen miehen?

    • lapsetonmuttaonnellinen

      Miksi en halunnut lapsia.....koska, tulevaisuus näytti jatkuvasti epävarmalta, maailman tilanne jatkuvasti, vuosia vuosia vaikuttanut kireälle, sotia jatkuvasti joka puolella, terrorismia..muutenkin maailman meno raaistunut jopa Suomessa, koulukiusaamista ym ym. En halunnut tällaiseen maailmaan lapsia.

      • Faktojen mukaan sotien määrä on vähentynyt ja turvallisuus muutenkin lisääntynyt. Sillähän ei tietenkään käytännössä ole mitään väliä, koska päätökseen vaikuttaa vain se miten yksilö nämä asiat ympärillään arvioi. Ihminen joka ajattelee lapsensa parasta, jättää lapsen tekemättä.

        Suomessa syntyneiden lasten määrä pieneni 5%:lla kahtena edellisenä edellisenä vuonna eli noin 10% vain kahdessa vuodessa. Tällainen muutos ei ole mitään kohinaa vaan taustalla on jotain isoja syitä. Olisiko jollakulla tietoa, onko trendi jatkunut?

        Prismassa havainnoimalla voi sanoa, että vauvavankkurit on vähissä samoin kuin maha pystyssä kulkevat naiset. Suomalaisista on tullut niin onnellinen kansa, ettei tätä auvoa pilaamaan mitään vauvoja kaivata?


      • menejatiedä

        Sillon kun syntyvyys kääntyi laskuun, joku viisas tutki että jos jokainen tekisi lapsen "omalle tilalle" . Sillai väki pysyisi -0, huoltosuhde ja valtiontalous jakautuisi tasan, eikä pelkkiin saajiin tai pelkkiin maksajiin.


    • its_so_trendy

      Jos nainen ei syytä ahdistelusta ketään, on ruma tai lesbo.
      Sellainen on nykykulttuuri.

    • Kulttuurin.kääntöpuoli
    • Anonyymi

      Paras ilmastoteko, pitäkää himonne kurissa. Näin maailma pelastetaan, oikeeasti.

    • Anonyymi

      Sinne pitää panostaa missä on vajausta, eli lapsiin. Ja sieltä pitää leikata missä on liikaa eli vanhuksilta. Laiskat vanhukset töihin. Ja laiskin vanhuskin nousee kun pistää sänkyyn 20 kV virtaa.

    • Anonyymi

      Kuka tekee Veronmaksajia hallinnonelättäjiä. Ei mitään omaa vapautta varat varastetaan työ,alv verot60% auto,kun verot20% ym.HölmöT

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe