Pitkäikäisin bändikokoonpano?

TasatahtiaBaariin

Mikä (tunnettu) rockbändi on ollut pisimpään yhtäjaksoisesti ja aktiivisesti kasassa täysin samalla kokoonpanolla?

Kysymys herättää tietysti tulkintaa ja ankaraa väittelyä.
Golden Earringin perusnelikko on ollut kasassa vuodesta 1970, mutta bändikokoonpanossa on muuten käynyt useita soittajia. Eput taas on sama pändi kuin 30 vuotta sitten, mutta se on ollut telakalla välillä, vaikka joku tietysti vastaan paneekin tätä väitettä.

Itse en siis tiedä vastausta... Beatleskin oli kasassa melkein 10 vuotta samalla kokoonpanolla, vaikkei lopussa keikkaillutkaan. Mutta olihan Rush samalla triolla baanalla melkein 25 vuotta, kunnes tuli tauko 1997?

12

2701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkeinoikein

      Four Tops käy rockista, n. 44 vuotta samat äijät.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Tops
      "Founded as the Four Aims, lead singer Levi Stubbs, Abdul ""Duke" Fakir, Renaldo "Obie" Benson and Lawrence Payton remained together for over four decades, performing from 1953 until 1997 without a change in personnel."

    • vereväryhmä
    • PALLINDROMI

      Duetoista Masa ja Tepi.

      • Kallitumari

        Ei käy Masa&Tepi, koska välillä mukana oli Sepi, se kaikkein rokein veljes.


    • RokRokRokRok

      U2 on toiminut samalla kokoonpanolla vuodesta 1976 ja toimii edelleen. Eli 42 vuotta on täynnä.

      Eppujen basisti on vaihtunut kahdesti.

      Neljä Ruusua vuodesta 1985 alkaen samalla kokoonpanolla. 1982-1985 nimellä Talouskukkaro.

      • JokkeToispuol

        Eput on 30 vuotta ollut nykykokoonpano, vaikka basisti olis vahtunut sata kertaa. Tosin tauolla on ollut sekin poppoo.
        Neljä Ruusua on hyvä ehdoke, ellei bändi ole ollut telakalla välillä. Wikipedian mukaan Neljä Ruusua on ollut tauolla ainakin kaksi kertaa, joten ei ole ollu yhtäjaksoisesti kasassa vuodesta 1985.
        U2 ei ole tainnut olla tauolla, kuten ZZ Top, jota tuolla ehdotettiin. Tosin U2 aloitti nykykokoonpanolla vasta 1978, kun Dik Evans lähti veks.


    • A_Koskela

      ZZ Top. Sama miehitys vuodesta 1970, Wikipedian mukaan.

    • odessey

      The Rolling Stones vuodesta 1962 tähän päivään asti. 56 vuotta tulee täyteen kesällä, ainakin vielä 2016 tuli uusi levy eikä mitään lopettamisjuttuja ole näkynyt.

      • JokkeToispuol

        Juu rollarithan ei tässä pärjää. On ollut nykynelikko vasta vuodesta 1991, mutta bändi on paljon nelikkoa laajempi lava/studio-organisaatio ja kokoonpano vaihtuu taustamuusikoissa kai koko ajan.


      • Time.Is.on.My

        Kyllä bändi on se nelikko, ilman palkkasoittajia. Vasta '91 Bill Wymanin lähdöstä alkaen sama tosiaan. Ja sitä edeltäneessä viisikossahan tapahtui olennaisia muutoksia 60- ja 70-lukujen kuluessa (Brian Jones -> Mick Taylor -> Ronnie Wood).


    • KIaösMänööver

      HUOM , rollarit 2018 ei ole ihan sama kokoonpano kuin 1962 . 1975 lähtien ollut sama, osittain /välillä!!

    • Taitaa varmaan olla tuot ZZ top, nyt jo 50 vuotta musiikkitaivalta takana ja edelleen painetaan. Ja tuo Rushkin oli koossa 50 vuotta (vuodesta 1968 vuoteen 2018 ja taisipa olla vielä ihan samalla miehistöllä, ellen ole väärässä).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe