Mikä mahdollistaa avaruuden muuttumisen.

MrPressure

Kiittäkää tästä feikkejäni.

Aina kun saastuttavat aiheeni typerillä viesteillänsä, avaan uuden puhtaan aiheen.

Olli.S kirjoitti:
"Siis avaruuden pitää edelleen olla absoluuttinen ja ääretön, koska se on ainoa järkevä ajatus, ja mallia ei jostain dogmaattisesta syystä saa muuttaa, vaikka joku toinen malli vastaisi havaintoja paremmin? Siis et muuta käsitystäsi tippaakaan, vaikka havainnot sopisivat paremmin toisenlaiseen malliin universumin avaruudesta.

Universumin avaruuden absoluuttisuus ja äärettömyys eivät kuitenkaan ole loogisia tosiasioita universumista missään tapauksessa, vaikka jotkut niistä asioista olisivat, joita täällä on lueteltu. Niiden kohdalla tulee ennemminkin kyseeseen erilaiset suhteellisuudet ja raja- arvot, joissa mallin ja empirian vuorovaikutus täsmentää tietoa ja malli on jatkuvassa muutoksessa havaintojen karttuessa. Niinkuin tieteessä aina.

Olet siis edelleen toivoton dogmaatikko ja sen takia ihan yhtä väärässä kuin nekin joita vastustat."

Olli.S siis kirjoitti näin:
"Siis avaruuden pitää edelleen olla absoluuttinen ja ääretön, koska se on ainoa järkevä ajatus, ja mallia ei jostain dogmaattisesta syystä saa muuttaa"

Totta kai sinä saat ehdottaa toisenlaista avauutta.

Mutta tietysti sinun pitää pystyä kuvailemaan sanoin ja visuaalisesti se toisenlainen avaruus.

Sitä sinä et ole koskaan edes yrittänyt tehdä.

Nyt tila on vapaa.

Kuvaile minulle sanoin mikä mahdollistaa avaruuden itsensä muuttumisen?

Jos et pysty sitä tekemään, kerro miksi minun pitäisi uskoa siihen että avaruus voi muuttua?

Minulla ei ole siihen mitään syytä, varsinkin kun omasta mielestäni voin loogisella tavalla osoittaa ettei avaruus voi muuttua.

planeetta_ei.kirj
"Jos Planckin pituus ei ole vakio (niinkuin se oikeasti on, koska noiden kolmen ei tiedetä muuttuneen), se tarkoittaisi sitä, että avaruus muuttuu. Samalla myös sitä, että vakiot eivät ole vakioita, tai vaihtoehtoisesti joku mainituista vakioista ei ole vakio."

Minua kiinnostaa tietää vain ja ainoastaan se miten se laajeneva avaruus laajenee!!!

Mikä mahdollistaa sen muuttumisen?

Mitä sille laajenevalle avaruudelle tapahtuu silloin kun sen metrinen koordinaatisto kasvaa

Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

Kun laajeneva tihentymä laajenee avaruudessa ulos päin jo olemassa olevaan avaruuteen, sen sisälle LIIKKUU lisää sitä mitä siinä jo on.

Se on jotakin fyysisen konkreettisesti olemassa olevaa ja koska sen määrä laajenevassa tihentymässä kasvaa, laajenevan tihentymän sisäinen paine kasvaisi, jos sen erilliset laajenevat osat eivät liikkuisi / työntyisi avaruudessa pois päin toisistansa.

Eli ERILLISTEN OSIEN LIIKE AVARUUDESSA SUHTEESSA TOISIINSA mahdollistaa aineen laajenemisen avaruudessa ulos päin jo olemassa olevaan avaruuteen.

MIKÄ MAHDOLLISTAA AVARUUDEN ITSENSÄ MUUTTUMISEN?

LIITTYYKÖ LIIKE MILLÄÄN TAVALLA AVARUUDEN MUUTTUMISEEN?

JOS, NIIN MITEN?

JOS EI, MIKÄ LIITTYY???

.

Kysymys.

Vastaa kyllä tai ei.

Jos se liikkuu, se liikkuu avaruudessa ja silloin se ei ole avaruutta.

Pitääkö paikkansa?

Kyllä pitää tai ei pidä.

.

15

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrPressure

      Laajenevan Maapallon keskustasta työntyy vastapalloon uutta laajenevasti tihentyvää ainetta/ asiaa/ energiaa galaksin keskustan supermassiivisesta kohteesta. Maapallon pintakerroksille sitä ei kuitenkaan ehdi pysähtyä, laajeneva tihentymä muuttuu tihentyväksi laajentumaksi.

      Eli näiden atomien ytimien laajentumia tiheämpien harventumien sisälle pitää työntyä ensin paljon aikaisempaa enemmän tihenevää laajentuvasti työntävää voimaa ja näin tapahtuu matkalla kohti Maapallon keskustaa.

      Vasta sitten niiden laajentumat alkaa tihentyvästi hidastua ja ne pysähtyvät lopulta laajenevan Maapallotihentymän keskustaan.

      Eli kun ne tihentyvät nopeammin, kuin mitä laajenevat, sisäinen paine / liike / aika hidastuu ja ne alkavat kierrättyä myötäpalloon ympäristönsä kanssa enemmän tai vähemmän. Ne kierrättävät ympäristöönsä enemmän vetävää voimaa jota kohdistuu myös niihin itseensä enemmän laajenevasti jne.

      Äärimmäisen kaukaiset ja äärimmäisen tiheät kohteet vetävät itseensä liikettä / energiaa / asiaa. Muuttuva valo on peräisin laajentuvasta tihentymästä ja aine tihenevästä laajentumasta

      Eli tihenevät laajentumat siirtävät liikettään / energiaansa / vetävää voimaansa koko ajan synnyttäen uusia tähtiä ja planeettoja. On siis havaittu että aine muuttuu avaruudessa vaahtopäisiksi antitihentymiksi.

      Työntävä voima ja kaareutumaton avaruus on huuhaata! Vielä suurempaa huuhaata on se, että aine lisääntyisi ja kasvaisi itsestään sisältäpäin työntymällä. Valo voi muuttua, koska laajentuvat tihentymät ja tihenevät laajentumat.

      Se on periaatteessa sama ilmiö, kuin virrallinen johto magneettikentässä,. Kuvasta selviää, että johtimen liikesuunta määrää, kummin päin magnettikenttä liikkuvan johtimen ympärille muodostuu. Toiseen suuntaan liikkuva johdin muodostaa kentän ympärilleen myötäpäivään, toiseen suuntaan liikkuessa kenttä muodostuu vastapäivään. Avaruudella itsellään ei ole mitään tihentymää josta se laajentuisi.

      Mistä muuttuvat tihenevät laajentumat muka on peräisin jos ei laajentuvista tihentymistä?


      .

      • MrPressure

        Moi feikki

        👍😀

        .


    • MrPressure1

      Olli.S kirjoitit minulle näin

      "Olet siis edelleen toivoton dogmaatikko ja sen takia ihan yhtä väärässä kuin nekin joita vastustat."

      Aiotko kertoa minulle mikä mahdollistaa avaruuden itsensä muuttumisen?

      Jos väittää että avaruus voi muuttua, pitää pystyä kertomaan mikä siinä avaruudessa on sellaista että se ylipäätään voi muuttua.

      Avaruudessa muuttuvassa aineessa se on aineen erilliset osat jotka liikkuvat avaruudessa suhteessa toisiinsa. Ja se että laajenevien tihentymien sisälle liikkuu / työntyy koko ajan lisää sitä mitä niissä jo on.

      Ja nyt sinun vuorosi.

      Mikä siinä laajenevassa avaruudessa on sellaista milä mahdollistaa sen laajenemisen jotenkin jotenkin sisältä sisälle päin jotenkin?

      .

      • KuopijonPapukaiako

        Tämä Kuopion vajakki on jankuttanut noita samoja asioita, joita ei ymmärrä itsekään, jo lähes 20 vuotta. Luuleeko aivovammanen, että pakkomielteiset hölöpötykset muuttuvat todeksi, kun tarpeeksi pitkään jankuttaa?


      • jokunen_vain

        "Mikä siinä laajenevassa avaruudessa on sellaista milä mahdollistaa sen laajenemisen jotenkin jotenkin sisältä sisälle päin jotenkin?"

        Se juuri, ettei avaruus ole itsessään jotakin, mikä on olemassa kaikesta siinä olevasta aineesta riippumatta, vaan se on nimenomaan taivaankappaleiden v ä l i n e n ja niiden ulkopuolelle ulottuva tila. Se on olemassa vain suhteessa kappaleisiin, jotka siinä ovat. Ei nykytiede enää tunne ns. absoluuttista avaruutta siinä mielessä kuin esimerkiksi Newton sen ymmärsi.
        Niinpä jos taivaankappaleet kaikkialla maailmankaikkeudessa etääntyvät toisistaan, sen seurauksena niiden välinen tila eli avaruus laajenee.
        Tosin saman galaksin tähdet eivät etäänny toisistaan, kaukaiset galaksijoukot kylläkin.

        Näin ollen sana "itselleen" usein toistamassasi kysymyksessä "Mitä avaruudelle itselleen tapahtuu kun se laajenee", on aiheeton ja merkityksetön. Avaruudelle tapahtuu sitä, että galaksijoukot (jotka sijaitsevat juuri siinä avaruudessa eivätkä jossakin muualla) etääntyvät toisistaan. Jätä se itselleen-sana pois kysymyksestäsi, jos sen poisjättäminen tekee tuon edellä selittämäni helpommaksi hyväksyä.
        Vai oletko lisännyt kysymykseesi sanan "itselleen" juuri siksi, ettei siihen voisi vastata ja että yritettiinpä siihen vastata mitä tahansa, voisit aina väittää, ettei siihen ole vastattu? Jos olet niin tehnyt, niin yhtä hyvin voisit kysyä vaikka: "Miten avaruus voi laajeta siitä huolimatta, että se ei laajene?"


    • EiVaanPaukutRiitä

      "Aiotko kertoa minulle mikä mahdollistaa avaruuden itsensä muuttumisen?"

      Se on kerrottu sinulle varmaan toistasataa kertaa. Mikä saa sinut uskomaan, että ymmärtäisit nyt, kun et ole aikaisemminkaan ymmärtänyt?

      • MrPressure1

        Heh heh. Olette valehdelleet satoja kertoja siitä että olisitte muka kertonut, mutta ette ole.

        Tiede.fi Neutroni uskaltatui kirjoittamaan nämä

        Lukekaa ajatuksella ja ihmetelkää.

        Neutroni:

        "En minä ole perehtynyt kovin syvällisesti vektoriavaruuksiin ja vielä vähemmän niiden opettamiseen ummikoille."

        "Ei avaruus tarvitse mitään paikkaa. Minä voin määritellä vaika äärettömän joukon avaruuksia, jos tarvitaan. Vaikka kuinka moniulotteisia ja dynaamisia"

        "Sitten laitetaan avaruus muuttumaan ajan funktiona. Se voi esimerkiksi kasvaa, jolloin avaruuden jokainen piste liikkuu koko ajan kauemmas laajenemisen keskipisteestä (ajatellaan nyt ihan tavallista euklidista 3D-avaruutta, joka on helppo hahmottaa, vaikka se laajenisi). Nyt voidaan tietyssä mielessä sanoa, että kaksi avaruuden pistettä liikkuu toistensa suhteen (proper motion -liikettä). Niiden välimatka (ajatellaan sitä "tavallista" euklidista etäsiyyttä, jota voi mitata vaikka viivoittimella) muuttuu myös. Mutta pisteet ovat edelleen avaruuden osia, eli avaruutta, eivät avaruudessa olevia objekteja."


        "Sitten laitetaan avaruus muuttumaan ajan funktiona. Se voi esimerkiksi kasvaa, jolloin avaruuden jokainen piste liikkuu koko ajan kauemmas laajenemisen keskipisteestä"

        Heh heh, sitten vaan laitetaan avaruus muuttumaan, just joo 😂😂😂

        Missä uitussa ne avaruuden pisteet liikkuvat muka?

        Teorianne mukaan laajeneva avaruus itse ei ole missään paikassa jossa sen pisteet voisivat liikkua.

        Ja mitä uttua ne avaruuden pisteet edes ovat?

        .


      • TyhmyydenHuippu
        MrPressure1 kirjoitti:

        Heh heh. Olette valehdelleet satoja kertoja siitä että olisitte muka kertonut, mutta ette ole.

        Tiede.fi Neutroni uskaltatui kirjoittamaan nämä

        Lukekaa ajatuksella ja ihmetelkää.

        Neutroni:

        "En minä ole perehtynyt kovin syvällisesti vektoriavaruuksiin ja vielä vähemmän niiden opettamiseen ummikoille."

        "Ei avaruus tarvitse mitään paikkaa. Minä voin määritellä vaika äärettömän joukon avaruuksia, jos tarvitaan. Vaikka kuinka moniulotteisia ja dynaamisia"

        "Sitten laitetaan avaruus muuttumaan ajan funktiona. Se voi esimerkiksi kasvaa, jolloin avaruuden jokainen piste liikkuu koko ajan kauemmas laajenemisen keskipisteestä (ajatellaan nyt ihan tavallista euklidista 3D-avaruutta, joka on helppo hahmottaa, vaikka se laajenisi). Nyt voidaan tietyssä mielessä sanoa, että kaksi avaruuden pistettä liikkuu toistensa suhteen (proper motion -liikettä). Niiden välimatka (ajatellaan sitä "tavallista" euklidista etäsiyyttä, jota voi mitata vaikka viivoittimella) muuttuu myös. Mutta pisteet ovat edelleen avaruuden osia, eli avaruutta, eivät avaruudessa olevia objekteja."


        "Sitten laitetaan avaruus muuttumaan ajan funktiona. Se voi esimerkiksi kasvaa, jolloin avaruuden jokainen piste liikkuu koko ajan kauemmas laajenemisen keskipisteestä"

        Heh heh, sitten vaan laitetaan avaruus muuttumaan, just joo 😂😂😂

        Missä uitussa ne avaruuden pisteet liikkuvat muka?

        Teorianne mukaan laajeneva avaruus itse ei ole missään paikassa jossa sen pisteet voisivat liikkua.

        Ja mitä uttua ne avaruuden pisteet edes ovat?

        .

        Kuulehan vajakki. Sulle kertominen ja asioiden selvittäminen on täsmälleen sama asia, kuin jos kertoisi lehmälle uuden navetan hienouksia. Sitä on yritetty selittää sulle satoja kertoja. Mutta kun et ymmärrä muuta, kuin yksinkertaisia, käsinkosketeltavia legopalikka-asioita. Vähänkin monimutkaisemman ja abstraktin asian kohdalla sulla lyö tyhjää.

        Olet tavattoman tyhmä ja yksinkertainen ihminen, joka on saanut pakkomielteen "selittää, miten maailmankaikkeus oikeasti toimii". Tyhmyyden lisäksi koulutuksesi taso ei täytä edes peruskoulutasoa. Joten ei ole ihme, jos legopalikka-osp on pelkkää jargonia ja hullun houreita.


      • MrPressure1

        Just tuollaisia viestejä olette työntäneet satoja kertoja joissa valehtelette kertoneenne.

        Neutroni on ollut ainut jolla oli munaa edes yrittää, mutta hänkään ei uskaltanut enää jatkaa keskustelua kun lainasin hänen tekstiään ja nostin esiin ristiriidat hänen selitysyrityksestä.

        .


      • jokunen_vaan
        MrPressure1 kirjoitti:

        Heh heh. Olette valehdelleet satoja kertoja siitä että olisitte muka kertonut, mutta ette ole.

        Tiede.fi Neutroni uskaltatui kirjoittamaan nämä

        Lukekaa ajatuksella ja ihmetelkää.

        Neutroni:

        "En minä ole perehtynyt kovin syvällisesti vektoriavaruuksiin ja vielä vähemmän niiden opettamiseen ummikoille."

        "Ei avaruus tarvitse mitään paikkaa. Minä voin määritellä vaika äärettömän joukon avaruuksia, jos tarvitaan. Vaikka kuinka moniulotteisia ja dynaamisia"

        "Sitten laitetaan avaruus muuttumaan ajan funktiona. Se voi esimerkiksi kasvaa, jolloin avaruuden jokainen piste liikkuu koko ajan kauemmas laajenemisen keskipisteestä (ajatellaan nyt ihan tavallista euklidista 3D-avaruutta, joka on helppo hahmottaa, vaikka se laajenisi). Nyt voidaan tietyssä mielessä sanoa, että kaksi avaruuden pistettä liikkuu toistensa suhteen (proper motion -liikettä). Niiden välimatka (ajatellaan sitä "tavallista" euklidista etäsiyyttä, jota voi mitata vaikka viivoittimella) muuttuu myös. Mutta pisteet ovat edelleen avaruuden osia, eli avaruutta, eivät avaruudessa olevia objekteja."


        "Sitten laitetaan avaruus muuttumaan ajan funktiona. Se voi esimerkiksi kasvaa, jolloin avaruuden jokainen piste liikkuu koko ajan kauemmas laajenemisen keskipisteestä"

        Heh heh, sitten vaan laitetaan avaruus muuttumaan, just joo 😂😂😂

        Missä uitussa ne avaruuden pisteet liikkuvat muka?

        Teorianne mukaan laajeneva avaruus itse ei ole missään paikassa jossa sen pisteet voisivat liikkua.

        Ja mitä uttua ne avaruuden pisteet edes ovat?

        .

        "Teorianne mukaan laajeneva avaruus itse ei ole missään paikassa jossa sen pisteet voisivat liikkua."
        Avaruus itse on se paikka, jossa sen pisteet sijaitsevat. Ja myös etääntyvät toisistaan, koska avaruus laajenee.


      • Asiat.on.Näin
        MrPressure1 kirjoitti:

        Just tuollaisia viestejä olette työntäneet satoja kertoja joissa valehtelette kertoneenne.

        Neutroni on ollut ainut jolla oli munaa edes yrittää, mutta hänkään ei uskaltanut enää jatkaa keskustelua kun lainasin hänen tekstiään ja nostin esiin ristiriidat hänen selitysyrityksestä.

        .

        Juuri tämä. Munatonta porukkaa nämä vässykät.


      • MrPressure11
        jokunen_vaan kirjoitti:

        "Teorianne mukaan laajeneva avaruus itse ei ole missään paikassa jossa sen pisteet voisivat liikkua."
        Avaruus itse on se paikka, jossa sen pisteet sijaitsevat. Ja myös etääntyvät toisistaan, koska avaruus laajenee.

        Heh heh heh.

        "Avaruus itse on se paikka, jossa sen pisteet sijaitsevat. Ja myös etääntyvät toisistaan, koska avaruus laajenee."

        Avaruuden pisteet jotka ovat sitä avaruutta, liikkuvat niissä avaruuden pisteissä?!?

        WTF?!?

        Maapallo ja me liikumme avaruudessa.

        Maapallo ei voi liikkua Maapallossa.

        Maapallon ainetta liikkuu avaruudessa suhteessa muihin Maapallon aineisiin, mutta ei aine liiku aineessa. Jos sukellat veteen, syrjäytät / työnnät vettä edestäsi, joten et sinä liiku vedessä. Sinä liikut aina avaruudessa.

        Eikä avaruus liiku avaruudessa.

        Joku järki tässä pitäisi pystyä pitämään.

        .


    • Muttei.Mitalijuhlissa

      Kuopijon torilla tavataan.

    • jokunen_vain

      "Jos et pysty sitä tekemään, kerro miksi minun pitäisi uskoa siihen että avaruus voi muuttua?"

      Eihän Sinun siihen tarvitse uskoa, ellet halua. Mutta kun se nyt vain laajenee riippumatta siitä, uskotko Sinä niin tapahtuvan vai ei. Tai niin ainakin tiedemiehet väittävät, ja sitä väitettä tukevat monet seikat, usko tai älä.
      Ja sitä paitsi: vaikka ei (vielä) tiedettäisikään, mikä sen mahdollistaa, siitä ei kuitenkaan seuraisi, etteikö niin kuitenkin saattaisi tapahtua. Onhan paljon muitakin asioita, jotka on luotettavasti havaittu paljon ennen kuin ne pystyttiin selittämään.
      Vaaditko itse meitä uskomaan Osp-malliisi, vaikka hyvin tiedämme, ettei se ole tieteellisen käsityksen mukainen, ei sinne päinkään?

      • MrPressure11

        Laajenevaa avaruutta ei ole havaittu, eikä koskaan tulla havaitsemaan.

        Avaruus ei säteile infoa.

        Laajeneva aine liikkuu ja muuttuu avaruudessa, niin että laajeneva aine säteilee laajenevaa infoa joka liikkuu ja muuttuu avaruudessa.

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe