Uskovia viihdetaiteilijoita

usko-ja-tieto

Michael Bublé, oma suosikkini. Kuinka moni tiesi hänen olevan uskovainen?

108

5662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KahdenTienEksyttäjät

      Kuka on Michael Bublé? En ole tiennyt koko henkilöstä, enkä etenkään hänen uskostaan.

      Tämän maailman viihdetaiteilijat palvelevat tätä maailmaa ja uskosta höpöttäminen samaan aikaan vain vetää muitakin heikkoja takaisin maailmallisuuteen. Jos palvelee maailmaa, palvelee sitten, tai jos Jumalaa, niin yksin Jumalaa.

      Jopa Jeesus itse kieltää näiden kahden eri herran palvelemisen yhtäaikaa, sillä kahdella tiellä kulkeminen vain lisää syntiä, ohjaa lankeemukseen muitakin.
      .

      • hurskastelua

        Jokainen työssä käyvä uskovainen palvelee myös tätä maailmaa. Toiset tekevät työtä kulttuurin alalla kun taas toiset jollain muulla. Paavali opetti, että olemme maailmassa, mutta emme maailmasta. Sieluntila ratkaisee, ei ammatti.


      • Roponen
        hurskastelua kirjoitti:

        Jokainen työssä käyvä uskovainen palvelee myös tätä maailmaa. Toiset tekevät työtä kulttuurin alalla kun taas toiset jollain muulla. Paavali opetti, että olemme maailmassa, mutta emme maailmasta. Sieluntila ratkaisee, ei ammatti.

        Hengellinen sokeus on iskenyt kun ei eroteta enää nykyään hyvää pahasta. Aikaisempina vuosikymmeninä helluntaiuskovatkin julistivat parannuksen evankeliumia syntisille. Ja kun syntinen kääntyi ahtaasta portista sisään, hän jätti tanssilavat ja muun maailmallisuuden. Nykyään ovi käy näköjään toiseen suuntaan. Sen sijaan että monet uskovat vetäisivät syntisiä sisään pelastuksen ovesta, menevät he ulos pelastuksesta sinne missä syntinen maailma on. Kohta varmaan - ellei jo nykyään - helluntalaisia on töissä juottoloissa. Night Clubithan on työpaikkoja siinä missä muutkin. Kyllä tosiasiassa on niin, että on olemassa töitä, jotka eivät sovi Jumalan lapsille. Vaikea uskoa, että Leif Lindemankaan ei rakastaisi maailmaa, jos hän laulaa maailman lauluja tälle avionrikkojalle ja syntiselle sukukunnalle. Ja vielä vaikeampi on kuvitella, että hän laulaisi Pyhässä Hengessä hengellisiä lauluja. Valitettavasti.


    • Roponen
    • valheuskikset

      Kyllä aloittaja nyt saa aikaan kaaoksen näissä "pyhissä",että ihan maailman lauluja,hui kamalaa!!Nää tekopyhät "uskikset"kiljuvat kiimassa omaa hyvyyttään.

      • Tiedosta.kiitollinen

        Kun kerran tunnet asian, voitko kertoa mitä on oikea pyhyys, ketkä sitä edustavat ja edustatko ehkä itse tällaista?

        Jeesus lienee ollut maailman mittarilla "tekopyhä". Siksi maailma Hänet tappoikin.


      • Tiedosta.kiitollinen kirjoitti:

        Kun kerran tunnet asian, voitko kertoa mitä on oikea pyhyys, ketkä sitä edustavat ja edustatko ehkä itse tällaista?

        Jeesus lienee ollut maailman mittarilla "tekopyhä". Siksi maailma Hänet tappoikin.

        Kiinalaisilla, intialaisilla, afrikkalaisilla, amerikkalaisilla tai vaikka suomalaisilla ei ollut mitään osuutta Jeesuksen kuolemaan. Yli 99 % silloisesta maailmasta ei ollut koskaan kuullut inahdustakaan mistään Jeesuksesta puhumattakaan että olisi halunnut tappaa hänet.


    • usko-ja-tieto

      Leif Lindeman. Olen kuullut hänen soittoaan ja lauluaan monissa romanien ja uskovien juhlissa sekä hautajaisissa. Jotkut helluntailaiset ovat tuominneet Leifin sen vuoksi, että hän päätti rahan vuoksi siirtyä maallisten laulujen esittäjäksi ja esiintyy nyt tanssilavoilla. On valitettava totuus, että hengellistä musiikkia tuottamalla ei voi elättää perhettään. Sen vuoksi on pakko esittää maailmallista musiikkia, jos tahtoo tulla toimeen omilla lahjoillaan, jotka on Jumalalta saanut. Tsemppiä Leif!

      • Roponen

        Voi sitä muutakin maallista työtä tehdä, kuin laulaa iskelmiä. Tanssilavat eivät ole uskovaisten paikkoja. Tämä on pöyristyttäävää. Ei olisi vanhat helluntalaiset uskoneet näitä päiviä. Laodikean henki on valloillaan. Ollaan penseitä, toinen jalka maailmassa ja toinen jalka uskossa. Ei voi vaeltaa kahta tietä.

        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"


      • Roponen kirjoitti:

        Voi sitä muutakin maallista työtä tehdä, kuin laulaa iskelmiä. Tanssilavat eivät ole uskovaisten paikkoja. Tämä on pöyristyttäävää. Ei olisi vanhat helluntalaiset uskoneet näitä päiviä. Laodikean henki on valloillaan. Ollaan penseitä, toinen jalka maailmassa ja toinen jalka uskossa. Ei voi vaeltaa kahta tietä.

        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        "Voi sitä muutakin maallista työtä tehdä, kuin laulaa iskelmiä. Tanssilavat eivät ole uskovaisten paikkoja. Tämä on pöyristyttäävää."

        Lähetyskäskyssä määrätään täyttämään tämä maa ja juurikin tuo on on se tapa, jolla maa voidaan täyttää.


      • Pe.ku kirjoitti:

        "Voi sitä muutakin maallista työtä tehdä, kuin laulaa iskelmiä. Tanssilavat eivät ole uskovaisten paikkoja. Tämä on pöyristyttäävää."

        Lähetyskäskyssä määrätään täyttämään tämä maa ja juurikin tuo on on se tapa, jolla maa voidaan täyttää.

        Öh, missä kohtaa lähetyskäskyä käsketään täyttää maa?

        ""Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)


      • Tipale kirjoitti:

        Öh, missä kohtaa lähetyskäskyä käsketään täyttää maa?

        ""Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)

        Piti laittaa "Lisääntymiskäsky".

        Lisääntymiskäsky on kristittyjen yksi perusopeista ja erityisen tarkasti sitä vaalivat katolinen valtakirkko ja Suomessa lestadiolaiset.


      • Laskuntulos

        Onko juovien ja huoraavien ihmisten viihdyttäminen ravintoloissa uskovaisen työtä! Ei ole!
        Leifi on lähtenyt Jeesus-tieltä Elvis-tielle. Sen loppu on karmea!


      • Roponen

        Miksiköhän sanotaan: "'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen" (Matt. 21_16)? Varmaan siksi, että Jumala haluaa kiitoksen lähtevän lastenkaltaisten suusta. Lastenkaltaisia meidänkin tulisi olla pahuudessa, mutta aikuisia ymmärrykseltämme. Jos maailma olisi lasten kaltainen, ei sodittaisi ja tehtäisi muita hirveyksiä. Eivätkä lapset osaa olla epäuskoisia Jumalaa kohtaan. Heiltä on paljon opittavaa.


      • Roponen kirjoitti:

        Miksiköhän sanotaan: "'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen" (Matt. 21_16)? Varmaan siksi, että Jumala haluaa kiitoksen lähtevän lastenkaltaisten suusta. Lastenkaltaisia meidänkin tulisi olla pahuudessa, mutta aikuisia ymmärrykseltämme. Jos maailma olisi lasten kaltainen, ei sodittaisi ja tehtäisi muita hirveyksiä. Eivätkä lapset osaa olla epäuskoisia Jumalaa kohtaan. Heiltä on paljon opittavaa.

        >Jos maailma olisi lasten kaltainen, ei sodittaisi ja tehtäisi muita hirveyksiä.

        Tota noin, lapset osaavat kyllä olla toisilleen täysiä hirviöitä jos niikseen tulee. Heiltä puuttuu myös paljon ymmärrystä tekojensa seurauksista, minkä puolen pitäisi aikuisilla olla sentään jonkinlaisessa kondiksessa.

        >Eivätkä lapset osaa olla epäuskoisia Jumalaa kohtaan.

        Jos lapsille ei opeteta vanhempiensa uskomuksia – useinhan yhä opetetaan –, he eivät perusta jumalista tuon taivaallista.


      • HELLuntaihumppa.666
        Laskuntulos kirjoitti:

        Onko juovien ja huoraavien ihmisten viihdyttäminen ravintoloissa uskovaisen työtä! Ei ole!
        Leifi on lähtenyt Jeesus-tieltä Elvis-tielle. Sen loppu on karmea!

        Työ kuin työ. Leipä elättää Leifinkin. Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.


    • Johanna Tukiainen on tunnetuin uskovainen viihdetaiteilija Suomessa.

    • Viihde on viihdettä. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että emme saisi kuunnella maallista musiikkia. Kunnelkaa Uriah Heeppiä!

      • Laskuntulos

        Kristitty.net on kappala-uskovainen ja hänen uskonveljiä on Mick Jagger ja Madonna.
        Hän on s____nan lapsi!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net on kappala-uskovainen ja hänen uskonveljiä on Mick Jagger ja Madonna.
        Hän on s____nan lapsi!

        Jos joku saatananpalvoja kääntyy uskoon, aitko koko loppuelämäsi syyttää häntä siitä? Eikö Jeesuksen veri pese ja puhdista meidät kaikesta vääryydestä? Olen sanonut, että entisessä elämässäni olin kiinnostunut kabbalasta.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos joku saatananpalvoja kääntyy uskoon, aitko koko loppuelämäsi syyttää häntä siitä? Eikö Jeesuksen veri pese ja puhdista meidät kaikesta vääryydestä? Olen sanonut, että entisessä elämässäni olin kiinnostunut kabbalasta.

        A. Et ole tehnyt parannusta.
        B. Et ole uudestisyntynyt.
        C. Et ole kristitty.
        D. Olet s____nan lapsi!!!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        A. Et ole tehnyt parannusta.
        B. Et ole uudestisyntynyt.
        C. Et ole kristitty.
        D. Olet s____nan lapsi!!!

        Olen tehnyt parannukse. Olen uudestisyntynyt. En ole kristitty vaan messiaaninen. Paavali ei kertaakaan kutsu itseään kristityksi, mutta monta kertaa juutalaiseksi. En ole Saatanan lapsi.


    • usko-ja-tieto
      • epäusko-ja-tieto

        Ei ehkä minun makuuni ole nuo jutut. Ehkä nuo vaatii tuollaisia sivistyneempiä kuuntelijoita :) mutta on minulle ennenkin käynyt niin, että olen ajatellut ensin, että mitä "hitokseen sontaa" ja sitten, olen jostain syystä löytänyt itseni kuuntelemasta sitä ja pitäväni siitä, eli musiikkimakuni on niin ihmeellisesti muovautuva, että kenties jonain päivänä sanoisin pitäväni nuista enemmänkin :D


    • ahdasta_rakkaudessa

      Ulkokultaisten helluntailaisten musiikki on kaikkein ärsyttävintä. Musiikki on Luojan lahja ihmisille ja on paljon erilaista musiikkia olemassa. Tietenkin valinnalla on merkitys. Kadotuksella uhkaileminen joka asiassa, on kaukana Jumalan rakkaudesta. Toisten vakaumuksen vähätteleminen on myös rakkaudetonta.

    • tulkaaviihtymään

      Kenen lauluja laulat sen leipää syöt.
      Helluntaikansa haluaa viihdettä, värivaloja ja savukoneita jopa juhannus konferensiin.

    • usko-ja-tieto

      Stjepan Hauser, Cello

      Meditation from Thais (Massenet)

      https://www.youtube.com/watch?v=Hvno17nl7vg

      Oblivion (Piazzolla)

      https://www.youtube.com/watch?v=Z0DQxI3KM7o&list=RDnb6Rf2FfCwY&index=5

      Adagio (Albinoni)

      https://www.youtube.com/watch?v=kn1gcjuhlhg

      Palautumista raskaan työpäivän jälkeen...

      Hauserilla on tänään ja huomenna konsertit Puolassa, mutta emme pääse valitettavasti katsomaan ja kuuntelemaan paikan päälle. Joku voi nyt sanoa, että ne rahat voisi käyttää köyhien avustamiseen tai evankeliumin työhön, jotka uhraan kulttuuriin ja musiikkiin saadakseni niistä nautintoa ja elämyksiä, mutta minä päätän siitä, mihin rahani käytän. Jumala on minun tuomarini tässä asiassa. Olen käyttänyt rahaa melko paljon konsertteihin Suomessa ja ulkomailla. Aion käyttää sitä myös jatkossa samaan "harrastukseen", joka lähentää minua ja vaimoani toisiimme. Varojen mukaan, tosin.

    • usko-ja-tieto

      Vaihdan viihteellisempään musiikkiin. Tuli kuunneltua klassista reilun tunnin verran... seuraavaksi Andrea Bocelli ja Nicole Scherzinger - No Llores Por Mi Argentina.

      https://www.youtube.com/watch?v=klyhwqEFuy0

      Mitä tykkäätte?

      • Roponen

        Tuo sielullinen musiikki on aika köyhää hengelliseen musiikkiin verrattuna. Ei pitäisi ainakaan antaa sielunelämän hallita itseään, vaan olla hengellinen. Miksi vaihtaa paras hyvään?


      • usko-ja-tieto
        Roponen kirjoitti:

        Tuo sielullinen musiikki on aika köyhää hengelliseen musiikkiin verrattuna. Ei pitäisi ainakaan antaa sielunelämän hallita itseään, vaan olla hengellinen. Miksi vaihtaa paras hyvään?

        Millä tavalla "sielullinen musiikki" on köyhää verrattuna "hengelliseen musiikkiin"?

        Onko köyhyys melodiassa, rytmissä, temmossa vai sovituksessa? Vai sanoissa? Vai genressä?

        Arvostan hyviä hengellisiä lauluja, mutta osa niistä on "sielullisten" ihmisten säveltämiä. Esimerkkinä mainittakoon Jean Sibeliuksen säveltämä "En etsi valtaa loistoa". Se on kaunis laulu sekä melodialtaan että Topeliuksen sanoituksen puolesta.

        Kumpikaan näistä ei taida täyttää helluntailaisten käsitystä siitä, kuka on "uudestisyntynyt kristitty", mutta mitä mieltä te olette tästä kappaleesta: onko se hengellinen vai ei?


      • Roponen
        usko-ja-tieto kirjoitti:

        Millä tavalla "sielullinen musiikki" on köyhää verrattuna "hengelliseen musiikkiin"?

        Onko köyhyys melodiassa, rytmissä, temmossa vai sovituksessa? Vai sanoissa? Vai genressä?

        Arvostan hyviä hengellisiä lauluja, mutta osa niistä on "sielullisten" ihmisten säveltämiä. Esimerkkinä mainittakoon Jean Sibeliuksen säveltämä "En etsi valtaa loistoa". Se on kaunis laulu sekä melodialtaan että Topeliuksen sanoituksen puolesta.

        Kumpikaan näistä ei taida täyttää helluntailaisten käsitystä siitä, kuka on "uudestisyntynyt kristitty", mutta mitä mieltä te olette tästä kappaleesta: onko se hengellinen vai ei?

        Onhan se selvä, että jos ei ole Pyhästä Hengestä syntynyt laulu, on kyseessä siihen verrattuna arvoton laulu. Köyhyys on siinä, että se ei tyydytä sisintä, vaan tyydyttää korkeintaa sielullisia mielihaluja. Ei siis ole kestävää ja rakentavaa, vaan pelkkää hattaraa kaurapuuroon verrrattuna. Hattaralla ei elä, mutta kaurapuuro on ravitsevaa.

        Ei kaikki ns. hengelliset laulut ole oikeasti hengellisiä. Nämä ovat tietenkin vain minun käsityksiäni, mutta moni laulu on mielestäni vain uskonnollinen laulu. Esimerkkinä vapaamuurari ja alkoholisi Sibeliuksen säveltämä "En etsi valtaa loistoa" laulu kelpaa kaikille uskonnollisille, jotka eivät todellisuudessa välitä ristiinnaulitusta Jeesuksesta. Eihän se laulu tosiaan ole edes Jumalan lasten tekemä.


        Vähän kuuklaamalla asia vain vahvistui. Nimittäin tässä laulun laulaa noituudessa oleva iskelmätähti. Pyydä häntä laulamaan vaikka. "Golgatalle saavuin synteineni, sinne painoi tyhjyys maailman". Tuskin laulaa. Mutta tämä näköjään kelpaa. https://youtu.be/oS7Gb_fR0ao


      • Elvis.Persula
        Roponen kirjoitti:

        Onhan se selvä, että jos ei ole Pyhästä Hengestä syntynyt laulu, on kyseessä siihen verrattuna arvoton laulu. Köyhyys on siinä, että se ei tyydytä sisintä, vaan tyydyttää korkeintaa sielullisia mielihaluja. Ei siis ole kestävää ja rakentavaa, vaan pelkkää hattaraa kaurapuuroon verrrattuna. Hattaralla ei elä, mutta kaurapuuro on ravitsevaa.

        Ei kaikki ns. hengelliset laulut ole oikeasti hengellisiä. Nämä ovat tietenkin vain minun käsityksiäni, mutta moni laulu on mielestäni vain uskonnollinen laulu. Esimerkkinä vapaamuurari ja alkoholisi Sibeliuksen säveltämä "En etsi valtaa loistoa" laulu kelpaa kaikille uskonnollisille, jotka eivät todellisuudessa välitä ristiinnaulitusta Jeesuksesta. Eihän se laulu tosiaan ole edes Jumalan lasten tekemä.


        Vähän kuuklaamalla asia vain vahvistui. Nimittäin tässä laulun laulaa noituudessa oleva iskelmätähti. Pyydä häntä laulamaan vaikka. "Golgatalle saavuin synteineni, sinne painoi tyhjyys maailman". Tuskin laulaa. Mutta tämä näköjään kelpaa. https://youtu.be/oS7Gb_fR0ao

        Haista sinä huuhentaali pitkä paska.


      • kuuklaamalla.päätelty
        Elvis.Persula kirjoitti:

        Haista sinä huuhentaali pitkä paska.

        Noidalla tuo huuhentaali tuskin tarkoittaa Jorma Hynnistä, mutta kaiketi Tarja Turusta.

        Huomaamme kuitenkin ylimieliset helluntaiharhat:
        arminiolaisuus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Arminiolaisuus,

        sekä donatolaisuus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Donatolaisuus

        joka kieltää evankeliumin muilta kuin "oikeilta" ed. harhaoppeja tunnustavilta helluntaiuskovilta. (Helluntailaisuus on juuri noiden, amerikkalaisten vapaamuurareiden itsensä, joihin myös Sibelius Suomessa kuului, luoma huijaus-uususkonto.)

        Jos Sibelius on tehnyt tuon laulun, hänellä tietenkin vaparina ja alkoholistina on siihen täysi oikeus, ilmaista omaa uskoaan omalla tavallaan.

        Jokaisella on lupa tulla Jumalan luo, laulaa Jumalasta. Vastuu on kuulijalla.
        .


      • wisperinginthewind

        kuulemma led zeppelinin: stairway to heaven, sisältää pelottavaa aineistoa, jossa on salakirjoitusta, uskomusten mukaan, ei kannata kuunnella, väärinpäin ainakaan ;)


      • Roponen kirjoitti:

        Tuo sielullinen musiikki on aika köyhää hengelliseen musiikkiin verrattuna. Ei pitäisi ainakaan antaa sielunelämän hallita itseään, vaan olla hengellinen. Miksi vaihtaa paras hyvään?

        Jösses mitä sielun köyhyyttä!


      • usko-ja-tieto kirjoitti:

        Millä tavalla "sielullinen musiikki" on köyhää verrattuna "hengelliseen musiikkiin"?

        Onko köyhyys melodiassa, rytmissä, temmossa vai sovituksessa? Vai sanoissa? Vai genressä?

        Arvostan hyviä hengellisiä lauluja, mutta osa niistä on "sielullisten" ihmisten säveltämiä. Esimerkkinä mainittakoon Jean Sibeliuksen säveltämä "En etsi valtaa loistoa". Se on kaunis laulu sekä melodialtaan että Topeliuksen sanoituksen puolesta.

        Kumpikaan näistä ei taida täyttää helluntailaisten käsitystä siitä, kuka on "uudestisyntynyt kristitty", mutta mitä mieltä te olette tästä kappaleesta: onko se hengellinen vai ei?

        Tiedätkö, että on muitakin kaikkivaltiaaseen jumalaan ja Jeesukseen uskovia kuin helluntailaiset. Kun menen ehtoolliselle, tiedän ja tunnustan, että olen syntinen ja vain armosta olen pelastettu. En halua tuomita, mutta syyllistyn siihenkin myös tässä kommentissa. Mitä Kristus sanookaan tuomitsemisesta mm. kun havaitsemme joidenkin tekevän huorin. Minulle riittää usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen ja kristinuskon perimmäiseen sanomaan. Osallistun pyhään ehtoolliseen aina suurella pelolla ja uskolla Jumalan armoon, vaikka olen heikko ja syntinen ihminen. En tuomitse sinua, sinulla on vapaus ja oikeus mielipiteeseesi, mutta mistä sinulle on annettu oikeus ja valta tuomita muita. Eikö tuomiovalta ole vain Jumalalla?


    • Timo.Närhi.666

      HELL.saarnaajat ynnä muut uskonnolliset pellet ovat itse asiassa viihdetaiteilijoita hupaisimmasta päästä. Lahkosaarnaajat ynnä muutkin sirkuspellet totesi hassunhauskoiksi jo Konsta Pylkkänen...

    • usko-ja-tieto
      • lifeisbeautifuljourney

        Ei mikään musiikki ole pahasta(tietenkin voi olla negatiivisia tunteita herättävää musiikkia jollain tasolla, jossa voidaan tuoda esiin vihaa ja sellaista)
        ,kaikki musiikkii, myös uskonnollinen laulu jota uskovat sanovat pyhästä hengestä lähteneeksi, on ihmisen tahdosta luoda ja tehdä jotain esiin, mitä tuntee ja kokee, mitä ajattelee. Samoin on kaikessa taiteessa. Toiseen asiaan on jokun helpompi samaistua kuin toiseen ja mistä lie johtunee mikä vetoaa kuhunkin.

        Luulen, varmaan on tutkittuakin tietoa, uskoisin, että musiikki vaikuttaa aivoihin tavalla tai toisella, ehkä se luo sinne hermoimpulsseja joita synapsit ottavat vastaan tai jotain vastaavaa ja ehkä syntyy kokonaisia uusia hermoratoja vai miksi niitä sanotaan?


      • lifeisbeautifuljourney

        Eikö joissain terapioissakin käytetä taidetta, musiikkia tai kuvataidetta jne?
        Niillähän on silloin "voimaannuttava" vaikutus ihmiseen ja hänen mieleensä.


      • Roponen

        On olemassa musiikkia, joka on sielullista, mutta myös musiikkia, joka on demonista. Ei tarvitse edes mennä kovin raskaaseen musiikkiin, että musiikki olisi pahuuden hengistä lähtöisin. Ei siis ole samantekevää, mitä me kuuntelemme, koska musiikilla on vaikutusta. Tässä eräs asiaa valoittava linkki: http://www.mariska.fi/2016/06/27/in-spirit/

        Raamatun ohje uskoville on laulaa Jumalalle sydämestään kiitollisena kaikesta. Se on ihan vastakohta maailman musiikille. Ja varmasti hengellisellä musiikilla on vaikutus, positiivinen sellainen, siinä missä maailman musiikki kenties pahimmassa tapauksessa tuudittaa väärään rauhaan ja kadotuksen tuskaan. Sielunvihollinen ei leiki kanssamme, vaan haluaa tuhota sielumme.


      • hektori
        Roponen kirjoitti:

        On olemassa musiikkia, joka on sielullista, mutta myös musiikkia, joka on demonista. Ei tarvitse edes mennä kovin raskaaseen musiikkiin, että musiikki olisi pahuuden hengistä lähtöisin. Ei siis ole samantekevää, mitä me kuuntelemme, koska musiikilla on vaikutusta. Tässä eräs asiaa valoittava linkki: http://www.mariska.fi/2016/06/27/in-spirit/

        Raamatun ohje uskoville on laulaa Jumalalle sydämestään kiitollisena kaikesta. Se on ihan vastakohta maailman musiikille. Ja varmasti hengellisellä musiikilla on vaikutus, positiivinen sellainen, siinä missä maailman musiikki kenties pahimmassa tapauksessa tuudittaa väärään rauhaan ja kadotuksen tuskaan. Sielunvihollinen ei leiki kanssamme, vaan haluaa tuhota sielumme.

        Afrikan alkuperäiskansojen "musiikki" voi johtaa kuulijansa transsiin. Noitarummuilla on sama tenho. Kun vertaa tätä death metal ja heavy metal musiikkiin ja niitä kuulevien käytökseen, niin ollaan lähellä samaa asiaa. Päätään ja yläruumistaan nyökyttelevät "hevitikkarit" ja saatananpalvojat ovat kuin transsissa kuunnellessaan jumputustaan, jonka yhtenä vaikuttimena on aggressiivinen sukupuoliakti. Sama on rockin ja uudemman rytmimusiikin taustalla: "rock and roll" ja "boogie all night long" viittaavat häpeämättä kauan kestävään voimakkaaseen sukupuoliaktiin. Tanssijoilla on tapana matkia naimiseen liittyviä liikkeitä tanssilavalla ja sitä pidetään ihan normaalina käytäntönä.


    • usko-ja-tieto
      • usko-ja-tieto

        Stjepan Hauser on valitettavasti homo, mutta se ei vaikuta siihen, millä tavalla arvostan hänen ja Luka Šulićin 2Cellos dueton tuotantoa. Ihmisistä pitää pystyä erottamaan heidän syntiset taipumuksensa ja lahjakkuutensa heidän persoonastaan, niin että niitä ei sotketa toisiinsa. Ihmistä on lupa arvostaa hänen lahjakkuutensa vuoksi, vaikka hänellä olisi syntisiä taipumuksia tai synnillisiä elämäntapoja. Monet taiteilijat ja kirjailijat ovat olleet huorintekijöitä tai juoppoja, mutta heidän taiteensa ja teoksensa elävät "ikuisesti".


      • niinpäniin

        Niin uskovainenhan ei soita selloaan pyhemmästi ja laulannatkaan eivät synny pyhistä hengistä vaikka ne olisi kuinka herran nimeen tehty.


      • eimeneläpi
        usko-ja-tieto kirjoitti:

        Stjepan Hauser on valitettavasti homo, mutta se ei vaikuta siihen, millä tavalla arvostan hänen ja Luka Šulićin 2Cellos dueton tuotantoa. Ihmisistä pitää pystyä erottamaan heidän syntiset taipumuksensa ja lahjakkuutensa heidän persoonastaan, niin että niitä ei sotketa toisiinsa. Ihmistä on lupa arvostaa hänen lahjakkuutensa vuoksi, vaikka hänellä olisi syntisiä taipumuksia tai synnillisiä elämäntapoja. Monet taiteilijat ja kirjailijat ovat olleet huorintekijöitä tai juoppoja, mutta heidän taiteensa ja teoksensa elävät "ikuisesti".

        Ongelma on vain siinä että myös heidän juoppoutensa ja ne muut ongelmat elävät myös ikuisesti !

        miksi arvostaisin jotain näennäistateellista kun elämän perustasioitakaan ei saada kuriin ja järjestykseen.


      • tupa-Vantaalla
        eimeneläpi kirjoitti:

        Ongelma on vain siinä että myös heidän juoppoutensa ja ne muut ongelmat elävät myös ikuisesti !

        miksi arvostaisin jotain näennäistateellista kun elämän perustasioitakaan ei saada kuriin ja järjestykseen.

        Haluatko parantua omasta "sairaudestasi" vr62? Lääke siihen on olemassa.


      • capiche
        niinpäniin kirjoitti:

        Niin uskovainenhan ei soita selloaan pyhemmästi ja laulannatkaan eivät synny pyhistä hengistä vaikka ne olisi kuinka herran nimeen tehty.

        Eikä uskovaisilla ole erikseen omia nuotteja. Sanat voivat toki laulussa olla joko hengelliset tai hengettömät. Mutta instrumentaalimusiikki on vain musiikkia.

        Hellareissa on ollut näitä pikkusieluisia hurskastelijoita. Uskova ei saisi sinfoniaorkesterissakaan soittaa klassista, ettei usko mene. Itseään saa tietenkin rajoittaa niin paljon kuin haluaa. Mutta ei omista peloistaan saa tehdä muille uskonoppia.

        Hurskastelun ja aidon uskon välinen ero on se, että usko kestää elämän ja ihmisten keskellä. Sitä ei tarvitse varjella ja korostaa sulkeutumalla omaan pieneen kuplaan.


      • usko-ja-tieto kirjoitti:

        Stjepan Hauser on valitettavasti homo, mutta se ei vaikuta siihen, millä tavalla arvostan hänen ja Luka Šulićin 2Cellos dueton tuotantoa. Ihmisistä pitää pystyä erottamaan heidän syntiset taipumuksensa ja lahjakkuutensa heidän persoonastaan, niin että niitä ei sotketa toisiinsa. Ihmistä on lupa arvostaa hänen lahjakkuutensa vuoksi, vaikka hänellä olisi syntisiä taipumuksia tai synnillisiä elämäntapoja. Monet taiteilijat ja kirjailijat ovat olleet huorintekijöitä tai juoppoja, mutta heidän taiteensa ja teoksensa elävät "ikuisesti".

        Hmm... Mistä tiedät, että Stjepan Hauser on homo? Hän on kyllä oikein hyvännäköinen ja komea mies, mutta tuskin se tekee hänestä homo. Oletko ..., no antaa olla. Voios sinäkin paremmin.


      • usko-ja-tieto kirjoitti:

        Stjepan Hauser on valitettavasti homo, mutta se ei vaikuta siihen, millä tavalla arvostan hänen ja Luka Šulićin 2Cellos dueton tuotantoa. Ihmisistä pitää pystyä erottamaan heidän syntiset taipumuksensa ja lahjakkuutensa heidän persoonastaan, niin että niitä ei sotketa toisiinsa. Ihmistä on lupa arvostaa hänen lahjakkuutensa vuoksi, vaikka hänellä olisi syntisiä taipumuksia tai synnillisiä elämäntapoja. Monet taiteilijat ja kirjailijat ovat olleet huorintekijöitä tai juoppoja, mutta heidän taiteensa ja teoksensa elävät "ikuisesti".

        Jösses! Usko-ja-tieto. Ei taida olla kumpaakaan, mutta mistä moisen harhaluulon olet saanut päähäsi? Tietääkseni hän on naimisissa naisen kanssa. Ja sitä paitsi ... Kuka meistä on synnitön? Kenen synti on suurempi kuin sinun, minun tai vaikkapa Hauserin? Sen verran myönnytyksen sulle teen, että Hauser on taiteellisesti ja tulkinnallisesti yksi parhaimmista sellisteistä, joita olen saannut kuulla, oli hän sitten hintti, bi tai hetero. Saman arvoisia yhtä kaikki.


      • Anonyymi
        capiche kirjoitti:

        Eikä uskovaisilla ole erikseen omia nuotteja. Sanat voivat toki laulussa olla joko hengelliset tai hengettömät. Mutta instrumentaalimusiikki on vain musiikkia.

        Hellareissa on ollut näitä pikkusieluisia hurskastelijoita. Uskova ei saisi sinfoniaorkesterissakaan soittaa klassista, ettei usko mene. Itseään saa tietenkin rajoittaa niin paljon kuin haluaa. Mutta ei omista peloistaan saa tehdä muille uskonoppia.

        Hurskastelun ja aidon uskon välinen ero on se, että usko kestää elämän ja ihmisten keskellä. Sitä ei tarvitse varjella ja korostaa sulkeutumalla omaan pieneen kuplaan.

        Näin on.


    • immortal

      Kuuntelin tänä aamuna, Evanescence: my immortal.

      Kaunis kipale.

      • usko-ja-tieto

        Se on tuttu kipale myös minulle. Arvostan, vaikka en pidä erityisen hienona.


      • immortal

        Ei se erityisen hieno ole, totta.


    • usko-ja-tieto
      • classicsello

        David, tyynnytti soitollaan Saulin, rakastetunJoonatanin isän ja israelin kuninkaan, sielun ja mielen. Aaamen. Hyvää sapatinlopetusta :) nyt levyt soimaan ja takkatulen äärelle.


      • kasihmettä
        classicsello kirjoitti:

        David, tyynnytti soitollaan Saulin, rakastetunJoonatanin isän ja israelin kuninkaan, sielun ja mielen. Aaamen. Hyvää sapatinlopetusta :) nyt levyt soimaan ja takkatulen äärelle.

        Niin tyynnytti mutta ei korjannut sielua eikä mieltä!

        mikäs neuvoksi?


      • classicsello

        Well, kasihmettä, se oli alunperinkin pelkkää satua :) raamattu on täynnä mitä ihmeellisimpiä satukertomuksia, joihin monet jopa uskovat, miksi, sitä en tiedä, miksi niin moni ihminen on alkanut uskomaan satuihin todellisuuden sijaan.

        Mikä tuollaiseen on neuvoksi, elämä on ihmeellistä, kaikkiin ei päde aina samat neuvot, mutta uskonnosta luopuminen voisi olla yksi keino, joka voisi auttaa, riippunee paljon itsestäkin, kuinka valmis on käsittelemään asioita. Jos uskoo lähtökohtaisesti jo satuihin on vaarana seota, jos niihin uppoutuu liian syvälle ja luulee niitä tosiksi, mikä ei ole totta.

        Voisin muuten uskoa johonkin voimaan, jota Jumaluudeksi kutsutaan, raamattu on sellaista puppua ja niin ristiriitainen jo itsensä kanssa, mutta se kertoo kait siitä, miten ihmiset ovat käsitelleet jotain, mitä eivät ole osanneet muuten selittää, elämässä on ihan oikeasti asioita, joille ei löydy aina selityksiä, ehkä Jumala on olemassa? mutta se ei todellakaan ole yhdenkään uskonnon Jumala, jos niin on.


      • capiche
        kasihmettä kirjoitti:

        Niin tyynnytti mutta ei korjannut sielua eikä mieltä!

        mikäs neuvoksi?

        Huokaus. Eri asiat ovat elämässä tietenkin eri tarkoitusta varten. Musiikki on rentoutumista varten. Ja sen vuoksi esim. psykiatrisissa sairaaloissakin käytetään musiikkiterapiaa. Ei se skitsofreniaa tietty paranna, mutta rauhoittaa ja lisää mielihyvähormonien eritystä.

        Usko Jeesuksen pelastaa sielun. Mutta ei sekään paranna ihmisen kaikkia ongelmia. Vakavissa ongelmissa tarvitaan edelleen asiantuntijoiden apua. Musiikki vaikuttaa positiivisesti myös liian tiukkapipoisen suoritususkovan aivotoimintaan.

        Jumala loi ihmisen hengelliseksi, psyykkiseksi ja fyysiseksi kokonaisuudeksi. Jos jonkun osan tarpeet kielletään, niin ihminen menettää tasapainonsa ja terveytensä. Ylihengellisyys on yhtä vaarallista kuin hengettömyys.


      • Anonyymi
        capiche kirjoitti:

        Huokaus. Eri asiat ovat elämässä tietenkin eri tarkoitusta varten. Musiikki on rentoutumista varten. Ja sen vuoksi esim. psykiatrisissa sairaaloissakin käytetään musiikkiterapiaa. Ei se skitsofreniaa tietty paranna, mutta rauhoittaa ja lisää mielihyvähormonien eritystä.

        Usko Jeesuksen pelastaa sielun. Mutta ei sekään paranna ihmisen kaikkia ongelmia. Vakavissa ongelmissa tarvitaan edelleen asiantuntijoiden apua. Musiikki vaikuttaa positiivisesti myös liian tiukkapipoisen suoritususkovan aivotoimintaan.

        Jumala loi ihmisen hengelliseksi, psyykkiseksi ja fyysiseksi kokonaisuudeksi. Jos jonkun osan tarpeet kielletään, niin ihminen menettää tasapainonsa ja terveytensä. Ylihengellisyys on yhtä vaarallista kuin hengettömyys.

        Tuokin on totta, ihminen on fyysinen, sielullinen, hengellinen, jos jokin näistä horjuu, tasapaino horjuu.


    • usko-ja-tieto
    • usko-ja-tieto
    • usko-ja-tieto

      Hauser & Lana Trotovsek - Passacaglia (Handel - Halvorsen)

      https://www.youtube.com/watch?v=EOTykAFBWS4

      Miten ihmeessä joku osaa lukea 1/16-, 1/32- ja jopa 1/64-nuotteja, ja soittaa niiden mukaan? Aivan käsittämätöntä sellaiselle, joka ei taida soittaa kovin hyvin. Niin – ehkäpä tuo on kovan treenin tulosta ja nuotit ovat pelkkä käsikirjoitus, mutta eivät yksityiskohtainen ohje, soittajille?

      • classicsello

        Klassisen oppitunteja näköjään tällä palstalla. Mielenkiintoinen maailma tämäkin. En tiedä miten osaa soittaa ja lukea nuoteista, en ole koskaan osannut soittaa mitään oikeastaan. Olisi kyllä hienoa jos osaisi soittaa vaikka tuollaista selloa, se on kaunis soitin. :)

        Sitäpaitsi, koetin soittaa kitaraa ja pienet nakkisormeni kun ei oikein yltänyt kielille, jotain nuotteja olen koittanut joskus tapailla ja olen vaihtanut kitaraan kielet ja virittänyt sen useampaan kertaan silti, siihen se jää. :) siinä on minun soittamiset jääneet.


      • classicsello

        voisikohan tällaisena jo hyvään ikään päässeenä, opettella jopa soittamaan jotain soitinta? tuskin oppisi hyväksi soittajaksi enää. Varmaan vaatii vanhempien ohjausta nuorena, jotta oppii kunnolla soittamaan eli treenausta on tehty jo varhaisesta lapsuudesta aikuisuuteen.

        Osaako usko-ja-tieto soittaa jotain soitinta/soittimia?


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        voisikohan tällaisena jo hyvään ikään päässeenä, opettella jopa soittamaan jotain soitinta? tuskin oppisi hyväksi soittajaksi enää. Varmaan vaatii vanhempien ohjausta nuorena, jotta oppii kunnolla soittamaan eli treenausta on tehty jo varhaisesta lapsuudesta aikuisuuteen.

        Osaako usko-ja-tieto soittaa jotain soitinta/soittimia?

        Osaan soittaa akustista kitaraa, mutta näppäilemällä tosin (viittaus Eppu Normaaliin). Olen säestänyt hengellisiä lauluja Hengellisestä laulukirjasta ja helluntailaisten laulukansiosta kokouksissa, joissa on ollut maksimissaan 40-50 henkilöä.

        Olen esittänyt joitakin säveltämiäni hengellisiä lauluja seurakunnissa, mutta olen jättänyt musiikin harjoittamisen vuoden 2006 jälkeen satunnaiseksi kitaran näppäilyksi. Laulan joskus vaimon mieliksi hengellisiä lauluja, sillä osaan laulaa nuotilleen aivan niin kuin Caruso tai Bob Dylan. ;-) (Katso elokuva "Don't look back", joka kertoo Bob Dylanista ja hänen seurueestaan Englannin kiertueen aikana 1960-luvulla Free Wheelin' levyn ilmestymisen jälkeen).

        Ihailen musiikin monilahjakkuuksia ja absoluuttista sävelkorvaa, joka on Andrea Bocellilla ja oli Nat King Colella. Arvostan myös Christina Aquileroa, jonka ääniala käsittää neljä oktaavia, mutta hänen äänensä ei ole sävyisä ja persoonallinen vaan kova ja sähköisä, minkä vuoksi en pidä hänen musiikistaan kovin paljon. "Somon novios" Bocellin kanssa ja espanjankieliset balladit miellyttävät minua silti.

        En osaa lukea nuotteja kovin hyvin, mutta olen oppinut pelkästään niitä lukemalla monia Hengellisen laulukirjan kappaleita. Kun olen sitten kuullut samat kappaleet jonkun muun esittämänä, niin olen ihmetellyt sitä, miten nuoteista voi lukea niin hyvin jonkun kappaleen, että kuka tahansa osaa soittaa ja laulaa sen, vaikka ei olisi koskaan kuullut sitä aiemmin. En osaa silti soittaa ja lukea 1/16 ja sitä nopeampia nuotteja. Se on minulle utopiaa. 1/8 nuotit ovat nekin vaikeita minulle soittaa oikein ja virheettömästi.


      • usko-ja-tieto
        usko-ja-tieto kirjoitti:

        Osaan soittaa akustista kitaraa, mutta näppäilemällä tosin (viittaus Eppu Normaaliin). Olen säestänyt hengellisiä lauluja Hengellisestä laulukirjasta ja helluntailaisten laulukansiosta kokouksissa, joissa on ollut maksimissaan 40-50 henkilöä.

        Olen esittänyt joitakin säveltämiäni hengellisiä lauluja seurakunnissa, mutta olen jättänyt musiikin harjoittamisen vuoden 2006 jälkeen satunnaiseksi kitaran näppäilyksi. Laulan joskus vaimon mieliksi hengellisiä lauluja, sillä osaan laulaa nuotilleen aivan niin kuin Caruso tai Bob Dylan. ;-) (Katso elokuva "Don't look back", joka kertoo Bob Dylanista ja hänen seurueestaan Englannin kiertueen aikana 1960-luvulla Free Wheelin' levyn ilmestymisen jälkeen).

        Ihailen musiikin monilahjakkuuksia ja absoluuttista sävelkorvaa, joka on Andrea Bocellilla ja oli Nat King Colella. Arvostan myös Christina Aquileroa, jonka ääniala käsittää neljä oktaavia, mutta hänen äänensä ei ole sävyisä ja persoonallinen vaan kova ja sähköisä, minkä vuoksi en pidä hänen musiikistaan kovin paljon. "Somon novios" Bocellin kanssa ja espanjankieliset balladit miellyttävät minua silti.

        En osaa lukea nuotteja kovin hyvin, mutta olen oppinut pelkästään niitä lukemalla monia Hengellisen laulukirjan kappaleita. Kun olen sitten kuullut samat kappaleet jonkun muun esittämänä, niin olen ihmetellyt sitä, miten nuoteista voi lukea niin hyvin jonkun kappaleen, että kuka tahansa osaa soittaa ja laulaa sen, vaikka ei olisi koskaan kuullut sitä aiemmin. En osaa silti soittaa ja lukea 1/16 ja sitä nopeampia nuotteja. Se on minulle utopiaa. 1/8 nuotit ovat nekin vaikeita minulle soittaa oikein ja virheettömästi.

        "Somon novios" pitäisi olla "Somos novios". Olisi pitänyt lukea viesti ja korjata virheet ennen postaamista.

        Sanottakoon vielä se, että olen kuullut monien oopperalaulajien avaavan ääntään ja tunnen yhden oopperaohjaajan henkilökohtaisesti melko hyvin. Ihmettelin sitä, kun yksi laulaja sanoi, että laulajalla ei tarvitse olla kaunis ääni, kunhan hän vain laulaa nuotilleen. No, otin siitä oppia ja olen laulanut nuotilleen sen jälkeen. Kerran lauloin ikkuna auki ja paikalliset ihmiset tulivat osoittamaan suosiotaan, kun lauloin kappaleen "Vain yksin Jeesus", joka on vanhan hengellisen laulukirjan laulu nro 83.


      • classicsello

        taidat olla hyvä kaikessa minkä aloitat ja teet. Olet varmaan kansainvälinen ja käynyt yli neljässäkymmenessä maassakin? luulisin. :)

        Mistä sinä oikeasti pidät? really?


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        taidat olla hyvä kaikessa minkä aloitat ja teet. Olet varmaan kansainvälinen ja käynyt yli neljässäkymmenessä maassakin? luulisin. :)

        Mistä sinä oikeasti pidät? really?

        En ole käynyt yli neljässäkymmenessä maassa enkä ole kovin hyvä missään asiassa. En etenkään laulussa ja soitossa, minkä jo tunnustinkin. Jopa keskinkertainen tai sitä huonompi trubaduuri voi saada yleisön ihailemaan itseään. Se ei paljon vaadi. Olen toki oppinut ja sivistynyt ihminen, mikä on kenties osaltaan johtanut musiikkimakuni kehittymiseen, mutta minulla ei ole mitään syytä kerskata yli määrän, sillä on paljon fiksumpia ja oppineempia ja lahjakkaampia ihmisiä kuin minä olen. Kiitän Jumalaa siitä, että meitä on niin moneksi ja saamme tuottaa iloa toinen toisellemme. Eikö vain?


      • classicsello

        No en tiedä tuottaako se iloa perusduunarille, jos toinen sanoo olevansa oppinut ja lahjakas ja toisaalta kokee iloa että on moneksi... ei ehkä tunnu kovin aidolta, jos oikeasti olet niin oppinut niin tuskin oltaisiin esimerkiksi ystäviä oikeassa elämässä, nimittäin se on ihan luonnollinen asia, että saman yhteiskuntaluokan ihmiset, tulevat helpommin toimeen keskenään. Tiedän paljon sivistyneitä ja usein heillä on puheet kaikessa mitä ovat suorittaneet ja saaneet aikaiseksi tai mitä heidän lapsensa ovat tehneet menestyäkseen. Toki kuuntelen kohteliaasti ja kyselen kohteliaasti asioista, vaikka en välttämättä välittäisi kuunnella koko päivää, vain toisten erinomaisesta lahjakkuudesta mitä omaavat :)

        Huomasitko perusduunarilla nimimerkissäkin, oli vaan sello, ei cello. Lahjakkaana ja sivistyneenä, olisit varmaan osannut kirjoittaa oikein alunalkaenkin, toki saa olla monenlaisia ihmisiä, mutta yhteiskuntaluokkien ero on todellisuutta.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        No en tiedä tuottaako se iloa perusduunarille, jos toinen sanoo olevansa oppinut ja lahjakas ja toisaalta kokee iloa että on moneksi... ei ehkä tunnu kovin aidolta, jos oikeasti olet niin oppinut niin tuskin oltaisiin esimerkiksi ystäviä oikeassa elämässä, nimittäin se on ihan luonnollinen asia, että saman yhteiskuntaluokan ihmiset, tulevat helpommin toimeen keskenään. Tiedän paljon sivistyneitä ja usein heillä on puheet kaikessa mitä ovat suorittaneet ja saaneet aikaiseksi tai mitä heidän lapsensa ovat tehneet menestyäkseen. Toki kuuntelen kohteliaasti ja kyselen kohteliaasti asioista, vaikka en välttämättä välittäisi kuunnella koko päivää, vain toisten erinomaisesta lahjakkuudesta mitä omaavat :)

        Huomasitko perusduunarilla nimimerkissäkin, oli vaan sello, ei cello. Lahjakkaana ja sivistyneenä, olisit varmaan osannut kirjoittaa oikein alunalkaenkin, toki saa olla monenlaisia ihmisiä, mutta yhteiskuntaluokkien ero on todellisuutta.

        Yhteiskuntaluokkien ero on faktaa myös helluntaiseurakunnissa. Johtajatason henkilöt eivät vietä vapaa-aikaansa duunareiden tai huonosti koulutettujen ihmisten kanssa. Yliopiston lehtori tai tieteellistä tutkimusta suorittava henkilö ei vietä aikaansa ammattikoulussa opiskelevan juntin tai jo ammattia harjoittavan duunarin kanssa.

        Onko tämä sitten syntiä vain sen oppineemman ja korkeamman koulutuksen saaneen henkilön taholta ja se "vähempiosainen" on syytön mihinkään jakoon seurakunnan jäsenten välillä? Luuletko, että helluntaiseurakuntien vanhimmat eivät käsittele juuri tällaisia asioita kokouksissaan?

        Mitä suosittelisit ratkaisuksi sille, että yhteiskuntaluokkien ja koulutuksen väliset erot eivät johda seurakunnan kahtiajakaantumiseen? Oman seurakuntasi vanhimmat ottavat varmasti mielellään vastaan ehdotuksesi, jos ne ovat rakentavia ja niiden toteuttaminen johtaa hyvään lopputulokseen.

        By the way. Minä olen itsekin pelkkä duunari enkä johtoportaan jäsen tai tieteen harjoittaja. Olen toki saanut tieteellisen koulutuksen yliopistossa ja oppinut asioita harrastusteni kautta, mutta teen työtä käsilläni ja päälläni niin kuin kuka tahansa duunari. On tietysti outoa, että kaltaiseni sivistynyt mies on duunareiden joukossa ja olen saanut tuta sen nahoissani, mutta rakastan... eikö se riitä?


      • classicsello

        Ehkä ne korkeakoulutetut ja oppineet voivat perustaa oman johtoportaan seurakuntamallin, jossa voivat keskenään taistella kuka pääsee istumaan johtajan paikalle. en välitä mitä siellä käsittelevät oppineet vanhimmat keskenään, liikuttaako se minua? ei liikuta, mitenkään.

        en oikeastaan välitä mitä ne eioppineet uskovatkaan siellä haahuilee seurakunnissa kirmaamassa. :) en ole koskaan kuulunut heihinkään.

        En välitä kummastakaan joukosta, mitä siis tehdä? he voivat miettiä sitä vaikka maailmantappiin asti.

        No, kiva kun olet koulutuksen saanut duunari, joka kärsii siitä valtavasti muiden taholta. Silitänkö päätäsi? :)


      • classicsello

        siis kiva kun olet yliopistokoulutuksen saanut, ei tutkimustöissä, vaan PELKKÄ duunari... voi voi pientä... ei riitä ei, koska säälit itseäsi siitä, että joudut olemaan duunarin hommissa kärsimässä, mokomakin sivivistynyt mies. Ps. sivistyksesi paistaakin todella pitkälle, kuin haiseva pitkä paska. Järkytyitkö? olenhan vain pelkkä duunari, enkä ole sivistynyt.

        ;)


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        siis kiva kun olet yliopistokoulutuksen saanut, ei tutkimustöissä, vaan PELKKÄ duunari... voi voi pientä... ei riitä ei, koska säälit itseäsi siitä, että joudut olemaan duunarin hommissa kärsimässä, mokomakin sivivistynyt mies. Ps. sivistyksesi paistaakin todella pitkälle, kuin haiseva pitkä paska. Järkytyitkö? olenhan vain pelkkä duunari, enkä ole sivistynyt.

        ;)

        Kateus ei ole kovin kiva juttu. Toivottavasti pääset siitä joskus eroon. Et yllättänyt minua millään tavalla. Olen oppinut lukemaan ihmisiä elämäni aikana ja tämä sinun avautumisesi ei tullut minulle yllätyksenä. Toivotan sinulle silti menestystä ja onnea elämääsi.

        On oikeastaan hyvä, että tutustuit "sivistyneiden" ihmisten musiikkiin. Ehkä se saa sinut vielä joskus kuuntelemaan sitä lisää. Se ei ole pahitteeksi kenellekään.

        Kuuntelen parhaillaan tätä:

        https://www.youtube.com/watch?v=Hvno17nl7vg

        Eikö olekin hieno kipale?


      • classicsello

        Olen tyytyväinen kyllä ihan nykyään siihen että olen duunari... ihan rehellisesti sanottuna saattaa olla, että muinoin joskus kärsin kriisistä, minulla oli hupsuja haaveita, mutta aika on ajanut ohitse niidenkin ja oikeastaan duuni on ihan kivaakin välillä ja välillä on haastavaakin, myös perusduunarin työ, vaikka sivistyneistö sitä ei ehkä voisi uskoakaan. ;) tai ainakin minulle ihan tarpeeksi haasteita.

        mikä se kipale on? en avaa mitään linkkejä, en ole päässyt siitä, en ole voittanut pelkoani sen suhteen, se on hölmöä... eli en tule näkemään hölmöä kappalettasi.


      • classicsello

        sinä teit muuten valheen minusta, tekemällä oletuksen, että olisin kateellinen. Eikö valehteleminen ole uskoville, kuoleman vakavaa? ;) En nimittäin tunnista siitä mitään mikä olisi totta, kait tuntisin jotenkin jos olisin kateellinen tai katkera? se pistäisi sydämessä ja minä näitä kirjoitan, vähän pilke silmäkulmassa.... en sitten tiedä miltä se sinulle kuulostaa, sehän voi tuntua toiselle toiselta, vai voiko?


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Olen tyytyväinen kyllä ihan nykyään siihen että olen duunari... ihan rehellisesti sanottuna saattaa olla, että muinoin joskus kärsin kriisistä, minulla oli hupsuja haaveita, mutta aika on ajanut ohitse niidenkin ja oikeastaan duuni on ihan kivaakin välillä ja välillä on haastavaakin, myös perusduunarin työ, vaikka sivistyneistö sitä ei ehkä voisi uskoakaan. ;) tai ainakin minulle ihan tarpeeksi haasteita.

        mikä se kipale on? en avaa mitään linkkejä, en ole päässyt siitä, en ole voittanut pelkoani sen suhteen, se on hölmöä... eli en tule näkemään hölmöä kappalettasi.

        HAUSER - Meditation from Thais (Massenet)

        https://www.youtube.com/watch?v=Hvno17nl7vg

        Sellofiksaatiota edelleen. Olen tämän jo aiemmin linkittänyt.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        sinä teit muuten valheen minusta, tekemällä oletuksen, että olisin kateellinen. Eikö valehteleminen ole uskoville, kuoleman vakavaa? ;) En nimittäin tunnista siitä mitään mikä olisi totta, kait tuntisin jotenkin jos olisin kateellinen tai katkera? se pistäisi sydämessä ja minä näitä kirjoitan, vähän pilke silmäkulmassa.... en sitten tiedä miltä se sinulle kuulostaa, sehän voi tuntua toiselle toiselta, vai voiko?

        Etkö ole kateellinen minulle ja muille korkeasti koulutetuille ihmisille, joiden elämä sujuu hyvin eikä meillä ole huolta taloudellisesti tai muutenkaan? Ja me nautimme klassisesta musiikista ja viihteellisestä sivistyneiden sekä korkeasti koulutettujen ihmisten arvostamasta musiikista.


      • classicsello

        Kaunis kipale, sai minut herkistymään, musiikki on ihmeellistä ja millä tavoin se voi koskettaa.

        Oli mukava keskustella kanssasi hetken, ehkä tämä olisi kalareissu ;)


      • classicsello
        usko-ja-tieto kirjoitti:

        Etkö ole kateellinen minulle ja muille korkeasti koulutetuille ihmisille, joiden elämä sujuu hyvin eikä meillä ole huolta taloudellisesti tai muutenkaan? Ja me nautimme klassisesta musiikista ja viihteellisestä sivistyneiden sekä korkeasti koulutettujen ihmisten arvostamasta musiikista.

        En oikeastaan ole kateellinen koulutuksesta, olen harvasta asiasta ollut koskaan kateellinen, mutta tiedän joskus olleeni kateellinen ehkä joskus jotain ja tiedän mikä tunne se on... en koe tarvetta kateuteen vieraille ihmisille, enkä tutuillekaan ehkä sillä tavoin mistään aineellisesta tai henkisetä pääomasta.

        En kuluta paljoakaan oikeastaan mihinkään, kun en käy tuollaisissa konserteissakaan, niin en koe oikeataan huolta taloudellisesti tällä hetkellä, koskaanhan ei tulevia voi tietää, jos joutuisi kokemaan huolta toimeentulosta.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Kaunis kipale, sai minut herkistymään, musiikki on ihmeellistä ja millä tavoin se voi koskettaa.

        Oli mukava keskustella kanssasi hetken, ehkä tämä olisi kalareissu ;)

        Olen otettu noista sanoistasi. Tämä matka kanssasi voittaa monet kalareissut, joiden aikana ei ole sanottu mitään viisasta. On vain pyydetty kaloja.

        Toivotan sinulle koko sydämestäni onnea ja menestystä elämääsi.

        En ole muuten helluntailainen, vaikka olen aiemmin tehnyt työtä heidän ja vapaakirkkolaisten kanssa. Olen uskoltani deisti tai unitaari, jotakin siltä väliltä. Toivon, että et suhtaudu lähtökohtaisesti kielteisesti uskoviin ystäviimme. He voivat yhtä vähän luopua uskostaan kuin ateisti voi uskoa. Kunnioittakaamme siis toisiamme. Minulle on tärkeintä se, että Jumala on opettanut minua rakastamaan erilaisia ihmisiä ja hyväksymään itseni, vaikka olen syntinen ihminen.


      • classicsello

        En pidä siitä, se saa minut kuin varpailleen, ei se että olet unitaari tai deisti tai uskovainen tai mikä vain, vaan kuin tulisi aina joku uusi kauppaaja, kuin ostaisi luottamustani, kun olen ystävällinen ja olen tavallaan pudottanut kuin haarniskan jota pidän päälläni ja kun se huomataan, tulee jokin uusi sävy ja se voisi johtaa vapauden menettämiseen, tulee joku joka haluaisi hallita sitä mitä olen tai olen olematta ja vaikka kukaan ei voi sitä tehdä, henkisellä tasolla, en voi päästää ketään ohjailemaan, koska kun antaa pikkusormen, se voi viedä koko käden ja pidän siitä mitä olen, olen itseni kanssa vihdoin se mitä olen.

        Pysyn kaukana uskovaisten miesten hallitsemispyrkimyksistä, en tiedä miksi he niin tekevät, miksi he kuin, jotain joka ei ole kaunista... aivan kuin he etsisivät saalista uskolleen ja jolle pyhittää sen saaliinsa ja se on inhottavaa, he eivät välitä todellisesta ystävyydestä.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        En pidä siitä, se saa minut kuin varpailleen, ei se että olet unitaari tai deisti tai uskovainen tai mikä vain, vaan kuin tulisi aina joku uusi kauppaaja, kuin ostaisi luottamustani, kun olen ystävällinen ja olen tavallaan pudottanut kuin haarniskan jota pidän päälläni ja kun se huomataan, tulee jokin uusi sävy ja se voisi johtaa vapauden menettämiseen, tulee joku joka haluaisi hallita sitä mitä olen tai olen olematta ja vaikka kukaan ei voi sitä tehdä, henkisellä tasolla, en voi päästää ketään ohjailemaan, koska kun antaa pikkusormen, se voi viedä koko käden ja pidän siitä mitä olen, olen itseni kanssa vihdoin se mitä olen.

        Pysyn kaukana uskovaisten miesten hallitsemispyrkimyksistä, en tiedä miksi he niin tekevät, miksi he kuin, jotain joka ei ole kaunista... aivan kuin he etsisivät saalista uskolleen ja jolle pyhittää sen saaliinsa ja se on inhottavaa, he eivät välitä todellisesta ystävyydestä.

        Olen samaa mieltä kanssasi. Uskonnot ja sen kahlitsemat ihmiset pyrkivät kahlitsemaan muita ihmisiä ja hallitsemaan heitä. Pysy vapaana äläkä anna kenenkään orjuuttaa sinua ikeensä alle.

        Minä annoin aikoinaan orjuuttaa itseni helluntalaisten ja vapaakirkkolaisten ikeen alle, mutta heillä ei ole minuun enää mitään valtaa. Olen täysin vapaa olemaan se, kuka minä olen, ja pitämään totena sen, mitä pidän totena. En ole sidottu uskonnollisiin kahleisiin enkä myöskään ateistisen ideologian kahleisiin.

        Mikä tahansa saa olla minun puolestani totuus, mutta tahdon silti rakastaa ja olla rakastettu. Olen siinä mielessä siunattu, että minä saan rakastaa ja minua rakastetaan. Kaikilla eivät asiat ole yhtä hyvin. Toivon, että sinä saisit kokea samanlaisen vapauden kuin minä ja rakkauden, joka ei katoa koskaan. Kaikkea hyvää siis sinulle ja onnea ja menestystä!


    • classicsello

      Voisit tykätä näistä:

      DubstepViolin-Lindsey Stirling-Crystallize
      The Phantom of the Opera - Prague Cello Quartet

      :) en tiedä, valikoin sinulle mukaan tähän sellaisia, joissa oli jotain särmää enemmän. Piditkö?

      • usko-ja-tieto

        Kuuntelen parhaillaan

        DubstepViolin-Lindsey Stirling-Crystallize

        https://www.youtube.com/watch?v=aHjpOzsQ9YI

        En pidä erityisemmin tästä musiikin lajista. Siinä on yhdistetty epäsovinnaisella tavalla syntetisaattoripohjaista rytmimusiikkia ja viulun soittoa. Mitä visuaaliseen puoleen tulee, niin en arvosta erityisen paljon naisen seksikkyydellä tapahtuvaa musiikin myyntiä. En pidä myöskään viulun korkeista äänistä. Sello on "minun juttuni".


      • classicsello

        Niin, mietinkin tuota pätkää laittaessani, että jos se nainen pyörittää siinä liikaa pyllyä, niin, tuhoutuvatko viimeisetkin aivosolusi. :) Onneksi olet säilynyt hengissä naisten ilkeiltä tempuilta, muutkin pätkät voivat sisältää materiaalia, joka voi herkkää hipiää, satuttaa. :)

        No, joku voi luulla, että pätkät olisi olleet jotain seksikästä esitystä, ei ne olleet, nainen taiteellisesti tanssi siinä viulun kanssa ja se poltti jonkun silmät päästä, oli siis yhdistetty viulunsoitto ja tanssitaide jne. mutta ei tuossa ollut kovin epäsovinnaisesta kyse, no joillekin se voi olla.


      • classicsello

        arvaa mistä en pitänyt, siitä, ettei voinut koskaan luottaa siihen, milloin toinen puhuu totta ja milloin ei, en pidä siitä vieläkään, sellaisesta tavasta toimia.

        Joskus on ihmisiä, tiedätkös... ei aina voi tietää, ovatko jutut aitoja, väritettyjä, onko koskaan tapahtunut, heidän seurassaan on vaikea olla ja mietit milloin se toinen puukottaa selkään... valheenpuhujat voivat puukottaa selkään, tiesitkös? siis oikeassa elämässä. En koskaa tekisi sitä sinulle, tekisitkö sinä sellaista minulle, jos saisit mahdollisuuden?


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        arvaa mistä en pitänyt, siitä, ettei voinut koskaan luottaa siihen, milloin toinen puhuu totta ja milloin ei, en pidä siitä vieläkään, sellaisesta tavasta toimia.

        Joskus on ihmisiä, tiedätkös... ei aina voi tietää, ovatko jutut aitoja, väritettyjä, onko koskaan tapahtunut, heidän seurassaan on vaikea olla ja mietit milloin se toinen puukottaa selkään... valheenpuhujat voivat puukottaa selkään, tiesitkös? siis oikeassa elämässä. En koskaa tekisi sitä sinulle, tekisitkö sinä sellaista minulle, jos saisit mahdollisuuden?

        En puukottaisi sinua selkään. Voisin sen sijaan lähteä kanssasi kalaan ja kohdella sinua niin kuin ihmistä pitää kohdella: kuunnella ja yrittää ymmärtää ilman väärää tuomitsemista ja itsensä korottamista sinun ylitsesi. Vaikka olisin oppineempi ja älykkäämpi kuin sinä, niin se ei tee minusta yhtään parempaa ihmistä kuin sinä olet. Miksi tekisi?

        Minun on ollut vaikea todistaa tämä asia joillekin lähimmäisille, joita olen oppinut tuntemaan seurakunnassa ja sen ulkopuolella. Osalla heistä on sellainen pakkomielteinen asenne minua kohtaan, että olisin ylpeä ja väärämielinen, koska minulla on mennyt paremmin kuin heillä noin maallisen menestyksen mittaria apuna käyttäen.

        Mutta eikö se ole luonnollista, että ihminen, joka pärjää hyvin koulussa ja bisnesmaailmassa, menestyy? Mitä väärää siinä on? Onko älykkyys ja elämän viisaus syntiä, jos sen avulla menestyy?


      • classicsello

        Kun sen kalaretken näen, niin sitten vasta uskon ;) eipä sitä pääse todentamaan olisiko sinusta kuuntelijaksi, siksi se jää vain omaksi arvioksesi eikä sitä voi todentaa. En tosin ole koskaan, en varmaan ole koskaan elämässäni kalastanut. En ole tehnyt monia muitakaan asioita.

        Ei tietenkään ole parempia, mutta maailman todellisuus, miten he elävät, voivat olla toisenlaista ja uskovilla yleensäkin, heillä on elämä korkealentoisempaa kuin... vain olla ihminen.


      • classicsello

        Tiesitkö, että se musiikkimakukin jo on erotteleva, harva duunari osaa kuunnella klassista, se on oppineempien ihmisten musiikkimaku. Ne on sellaisia pieniä tekijöitä, jotka kertovat, mihin maailmaan kukin kuuluu ja on kuulumatta.

        Ajattelin kertoa, jos et ole sitä vielä tiennyt. Oikeastaan en itsekään välitä kovin paljoa liian oppineiden seurasta. Olen ehkä itsekin valikoiva, mutta en viihdy, liiassa sivistysbuukkauksessa, on ihan kiva olla hölmö ja saada olla hölmö ja olla sitä mitä on ja pitää voida viihtyä siinä mitä on.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Tiesitkö, että se musiikkimakukin jo on erotteleva, harva duunari osaa kuunnella klassista, se on oppineempien ihmisten musiikkimaku. Ne on sellaisia pieniä tekijöitä, jotka kertovat, mihin maailmaan kukin kuuluu ja on kuulumatta.

        Ajattelin kertoa, jos et ole sitä vielä tiennyt. Oikeastaan en itsekään välitä kovin paljoa liian oppineiden seurasta. Olen ehkä itsekin valikoiva, mutta en viihdy, liiassa sivistysbuukkauksessa, on ihan kiva olla hölmö ja saada olla hölmö ja olla sitä mitä on ja pitää voida viihtyä siinä mitä on.

        Miksi lähtökohdiltaan ja taustoiltaan erilaisten ihmisten pitäisi lyöttäytyä yhteen? Vaikka olisimme samassa seurakunnassa, niin en näe mitään syytä sille, miksi meidän pitäisi hakeutua toistemme seuraan. Jos puhumme pienestä seurakunnasta, niin silloin siltä asialta ei voida välttyä, mutta jos puhumme tuhathenkeä käsittävästä suuren kaupungin Helluntaiseurakunnasta, niin on järjetöntä ajatella eri taustoista tulevien ihmisten viettävän vapaa-aikaa yhdessä ja olevan parhaita ystäviä keskenään.

        Se, mitä mieltä olet klassisesta musiikista, pitänee hyvin pitkälle paikkansa, mutta minä olen itse tullut alemmista yhteiskuntaluokista ja kuunnellut rockia ja poppia siinä kuin muutkin ihmiset. Oma musiikkimakuni on vain kehittynyt eri suuntaan kuin lapsuuteni ja nuoruuteni ystävien musiikkimaku. Olen opetellut soittamaan kitaraa jo nuorena, vaikka minulla ei ole erityistä musikaalista lahjakkuutta. Suvussani on lahjakkaita muusikkoja, jotka ovat hankkineet elantonsa taidoillaan, mutta minä en ole samanlainen.

        Olen opiskellut yliopistossa ja ollut yrittäjä, mutta myytyäni yritykseni siirryin rengiksi suuren yrityksen palvelukseen "duunarina". Nuoruuden ystävistäni yksi on tällä hetkellä toiseksi korkeimmalla johtajatasolla erään suuren pörssiyhtiön organisaatiossa. En olisi uskonut sitä hänestä nuoruudessani, mutta nyt nostan hänelle hattua ja teen itse työtä duunarina, koska se sopii pirtaani paremmin kuin pienehkön yrityksen omistaminen. Olen silti saanut itselleni vaurautta ja sijoittanut rahojani, niin että en ole velkainen köyhä duunari niin kuin monet työtoverini.

        Se, että tunnen jonkin verran tiedeyhteisöä ja korkeasti koulutettuja ihmisiä ja olen itsekin korkeasti koulutettu, ei ole syy, miksi pidän klassisesta musiikista ja siitä viihteellisestä musiikista, jonka mainitsin aiemmin (Andrea Bocelli, Nat King Cole, Audrey Hepburn, Doris Day, Michael Buble, jne.). Myös duunari voi pitää samanlaisesta musiikista kuin minä, mutta kasvuympäristö ja sen tuomat paineet/vaikutus voivat estää tutustumisen ns. sivistyneistön musiikkiin.

        Minun kohdallani on käynyt päinvastoin. En pidä silti itseäni muita parempana ihmisenä sen vuoksi, että pidän klassisesta musiikista ja rakastan elämää, joka tuottaa nautintoa tällä alueella. Pidän myös rahasta ja sen suomasta etuoikeudesta harrastaa esimerkiksi matkailua konsertteihin lähialueilla kuten Baltiassa ja Pohjoismaissa tai vähän kauempanakin. Koska vaimoni on kulturelli fiksu ihminen, niin nautimme yhdessä tästä harrastuksestamme.


      • classicsello

        Sinulla kuulostaa olevan mukava elämä. Ei ole mitään syytä, miksi meidän tulisi ystävystyä, sitä minäkin, eli kalaan kutsuminen oli vain puhetta :) siksipä hieman testailin ja saink käännettyhä puheesi todellisuuden tasolle.
        En kaipaa elämääni vierailevia tähtiä, ihmiset jotka eivät välitä tarpeeksi kuin vain itsestään, eivät kelpaa, ikävä kyllä... esittää voi kuuntelijaa.
        hyvä ystävyys, olisi tosin arvokasta.

        :) en ole itse kovin innnostunut klassisesta, musiikkimakuni ei ole kovin kehittynyt, eikä sivistynyt.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Sinulla kuulostaa olevan mukava elämä. Ei ole mitään syytä, miksi meidän tulisi ystävystyä, sitä minäkin, eli kalaan kutsuminen oli vain puhetta :) siksipä hieman testailin ja saink käännettyhä puheesi todellisuuden tasolle.
        En kaipaa elämääni vierailevia tähtiä, ihmiset jotka eivät välitä tarpeeksi kuin vain itsestään, eivät kelpaa, ikävä kyllä... esittää voi kuuntelijaa.
        hyvä ystävyys, olisi tosin arvokasta.

        :) en ole itse kovin innnostunut klassisesta, musiikkimakuni ei ole kovin kehittynyt, eikä sivistynyt.

        Kalaan kutsuminen ei ole vain puhetta. Olen pyytänyt työtoveriani kalalle kanssani, vaikka hän inhoaa sydämestään uskovaisia ja etenkin helluntailaisia. Hän ei ole vielä suostunut lähtemään kalalle kanssani, mutta ehkä jonakin päivänä. Hän tietää tarkasti sen, mikä minun koulutukseni on ja mikä on hänen oma koulutuksensa sekä erityisosaamisensa.

        Arvostan häntä yhtenä yrityksemme lahjakkaimmista työntekijöistä, mutta en pidä siitä, että hän suhtautuu nuivasti minuun sen vuoksi, että pidän totena joitakin sellaisia asioita, joita hän ei pidä totena.

        Hän on sanonut minulle suoraan mielipiteensä uskovaisista ihmisistä, mutta yllätyin, kun hän kuitenkin sanoi minulle kännipäissään arvostavansa minua oppineena ja viisaana miehenä. Selvin päin hän karttelee minua eikä suostu puhumaan samoista asioista, joista minua päissään on myös haukkunut (uskovaisuudestani). Toki me puhumme työasioista ja kalastuksesta, koska ne ovat meille yhteisiä...

        Tämä työtoverini tunnusti kuuntelevansa sitä musiikkia, jota olin sanonut hänelle kuuntelevani ja hän piti siitä. Ajattelepa sitä! Miten duunari voisi pitää samanlaisesta musiikista kuin korkeasti oppinut sivistynyt ihminen ja miten duunari voisi arvostaa uskovaista ihmistä sen vuoksi, että hän on opiskellut duunaria enemmän ja on häntä rikkaampi?


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Sinulla kuulostaa olevan mukava elämä. Ei ole mitään syytä, miksi meidän tulisi ystävystyä, sitä minäkin, eli kalaan kutsuminen oli vain puhetta :) siksipä hieman testailin ja saink käännettyhä puheesi todellisuuden tasolle.
        En kaipaa elämääni vierailevia tähtiä, ihmiset jotka eivät välitä tarpeeksi kuin vain itsestään, eivät kelpaa, ikävä kyllä... esittää voi kuuntelijaa.
        hyvä ystävyys, olisi tosin arvokasta.

        :) en ole itse kovin innnostunut klassisesta, musiikkimakuni ei ole kovin kehittynyt, eikä sivistynyt.

        Nyt on menossa tällainen rauhoittava kappale:

        HAUSER - Mia & Sebastian’s Theme - La La Land

        https://www.youtube.com/watch?v=oTN7xO6emU0

        Musiikki tuo minulle nautintoa ja rauhoittaa minua. Se tuottaa elämyksiä, joita en voi kokea millään muulla tavalla kuin kuuntelemalla musiikkia. Nautin myös kirjojen tuottamasta nautinnosta. Mika Waltarin kirja "Sinuhe egyptiläinen" on oma suosikkini. Nautin siitä täysin siemauksin ja meillä oli vaimoni kanssa tapana kuunnella sitä äänikirjana ennen nukkumaan menoa.


      • classicsello

        Sekin oli kaunis kappale, oikeasti se oli.

        En ole kuunnellut äänikirjoja koskaan, varmaan mukava kun ei tarvitse lukea.
        Olen viimeksi lukenut joskus, siis romaania tai sellaista lukukirjaa mitä luetaan siis huvikseen ja viihdykkeeksi, siitä on ehkä vuosia. Minulla on ollut tarkoitus kesälomalla lukea jokin kirja, ehkä alan pitämään siitä taas, riippunee varmaan... onko se kirja hyvä vai huono, ei se ole sinuhe egyptiläinen kuitenkaan.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Sekin oli kaunis kappale, oikeasti se oli.

        En ole kuunnellut äänikirjoja koskaan, varmaan mukava kun ei tarvitse lukea.
        Olen viimeksi lukenut joskus, siis romaania tai sellaista lukukirjaa mitä luetaan siis huvikseen ja viihdykkeeksi, siitä on ehkä vuosia. Minulla on ollut tarkoitus kesälomalla lukea jokin kirja, ehkä alan pitämään siitä taas, riippunee varmaan... onko se kirja hyvä vai huono, ei se ole sinuhe egyptiläinen kuitenkaan.

        Oletko lukenut Fedor Dostojevskin kirjan "Rikos ja rangaistus"? Se voi olla hieman outo sellaiselle ihmiselle, joka ei tunne 1800-luvun venäläistä tapaa puhua ja kuvata tapahtumia. Kaunokirjallisena teoksena se on jättänyt syvimmät jäljet sisimpääni.


      • classicsello

        heh, sinulla on hienostunut maku kirjallisuudessakin. En ole lukenut vuosiin viihdekirjallisuutta(mukaan ei lasketa esim. oppikirjoja tai aineistokirjoja joita on voinut tarvita), ja kun viimeksi olen lukenut, ehkä parikymmentä vuotta sitten... niin, ne oli lähinnä kauhukirjallisuutta... itse asiassa valikoin yleensä katsottavaksi kauhelokuvia vieläkin. Olen sillä tavoin ollut epätyypillinen nainen, että en ole koskaan pitänyt elokuvan osalta, romanttisista elokuvista.

        ... perusduunari siis ;)


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        heh, sinulla on hienostunut maku kirjallisuudessakin. En ole lukenut vuosiin viihdekirjallisuutta(mukaan ei lasketa esim. oppikirjoja tai aineistokirjoja joita on voinut tarvita), ja kun viimeksi olen lukenut, ehkä parikymmentä vuotta sitten... niin, ne oli lähinnä kauhukirjallisuutta... itse asiassa valikoin yleensä katsottavaksi kauhelokuvia vieläkin. Olen sillä tavoin ollut epätyypillinen nainen, että en ole koskaan pitänyt elokuvan osalta, romanttisista elokuvista.

        ... perusduunari siis ;)

        No jaa, sitten voisin suositella sinulle vaikka John Irvingin kirjoja kuten "Kaikki isäni hotellit". Sehän on tunnettu myös elokuvaversiona. Tai "oman elämänsä sankari". Kurt Vonnegutin Teurastamo nro 5 saattaa ehkä ampua jo yli, mutta mikäpä minä olen sinua neuvomaan siitä, mitä kirjoja sinun kannattaa lukea.

        Huomaan, että on tyhmää tuputtaa omaa taiteellista makuaan toiselle ihmiselle. Vielä tyhmempää on tuputtaa omaa uskontoaan. Jää siis rauhaan ja Jumala sinua runsaasti siunatkoon.

        Toivottavasti olet onnellinen omassa elämässäsi. Sitä minä toivon ja vaikka Jumala tahtoisi jotakin muuta, niin en yhdy hänen näkemyksiinsä tässä asiassa. Jos hän ei tahdo siunata sinua onnella ja menestyksellä, niin painukoon helvettiin koko paska äijä. Se on minun mielipiteeni, mutta joku muu voi olla eri mieltä kanssani. ;-)


      • classicsello

        Kiitos, ymmärtäväisyydestä ja siitä, ettet ojentanut ja arvostellut, makumieltymyksiäni.

        Ei minunkaan tarvitse oikeasti vain kauhu"klassikoita" lukea tai sellaisia filmejä katsoa, voisin kyllä hieman sivistää itseänikin, ties mitä löytää kun osaa avartaa mieltä.
        Kiitos vinkistä, ehkä luen, kenties, tuon dostojevskin kirjan, jos lukukärpänen yllättää. ;)

        Onnea ja menestystä myös sinulle.


      • classicsello kirjoitti:

        Kiitos, ymmärtäväisyydestä ja siitä, ettet ojentanut ja arvostellut, makumieltymyksiäni.

        Ei minunkaan tarvitse oikeasti vain kauhu"klassikoita" lukea tai sellaisia filmejä katsoa, voisin kyllä hieman sivistää itseänikin, ties mitä löytää kun osaa avartaa mieltä.
        Kiitos vinkistä, ehkä luen, kenties, tuon dostojevskin kirjan, jos lukukärpänen yllättää. ;)

        Onnea ja menestystä myös sinulle.

        Olen menossa kohta nukkumaan. Ajattelin hemmotella itseäni rauhallisella musiikilla ennen sitä. Suosittelen myös tätä sellokipaletta:

        HAUSER - Panis Angelicus
        https://www.youtube.com/watch?v=y2tshH7_KEQ

        Jos päätät lukea Dostojevskin kirjan Rikos ja rangaistus, niin minua kiinnostaisi tietää se, mitä mieltä olet siitä. Voit kertoa siitä minulle sähköpostilla osoitteessa

        [email protected]


      • classicsello

        Olet omalla nimelläsi esillä, joka on "positiivista" tietyllä tapaa, itse en ole uskaltautunut, koska olen hölmöillyt tällä palstalla... en tiedä osaisinko puolustautua, jos joku päättäisi ulottaa kiusaamisen todella pitkälle.... en tiedä, välittävätkö ihmiset oikeasti.

        Olen huono aloittamaan mitään..., joskus aika kuluu, eikä saa aikaiseksi kaikkea sitä, mitä koettaapi. Minulla on oikeasti ollut yksi kirja odottamassa pari kuukautta jo, ja saa odottaa vielä kuukauden ainakin, ja ehkä sitten aukaisen sen... jos en lue sitä dostojevskia sen sijaan :)

        Joku ystävä voisi neuvoa, ettei saisi oudoille vastailla, hän on ehkäpä oikeassa, joku voi vielä jonain päivänä, tehdä jotain... minulla on tiedätkös jollaintavalla sinisilmäinen luottamus ollut, olen joka kerta pettynyt uskovaisiin, aivan oikeasti, en väitä, etteikö minussa olisi ollut joskus syytä, mutta useimmiten ei kuitenkaan. Uskovaisuus opettaa, että koskaan ei saisi puhua muista tuohon sävyyn, pitäisi osata aina puhua hyvää, mutta entä jos se ei ole totuus, ainakaan siitä näkövinkkelistä, miten itse olen sen kokenut? En siis mitä luultavammin tule koskaan kirjoittamaan sinulle, koska pyrin suojelemaan itseäni kaikelta siltä, mitä on oppinut tai mitä elämä on opettanut.

        Mutta se on kiva ele joka tapauksessa, toit omalla nimelläsi, koin sen eleenä jonain jota arvostan, kiitos, Heino.


      • usko-ja-tieto
        classicsello kirjoitti:

        Olet omalla nimelläsi esillä, joka on "positiivista" tietyllä tapaa, itse en ole uskaltautunut, koska olen hölmöillyt tällä palstalla... en tiedä osaisinko puolustautua, jos joku päättäisi ulottaa kiusaamisen todella pitkälle.... en tiedä, välittävätkö ihmiset oikeasti.

        Olen huono aloittamaan mitään..., joskus aika kuluu, eikä saa aikaiseksi kaikkea sitä, mitä koettaapi. Minulla on oikeasti ollut yksi kirja odottamassa pari kuukautta jo, ja saa odottaa vielä kuukauden ainakin, ja ehkä sitten aukaisen sen... jos en lue sitä dostojevskia sen sijaan :)

        Joku ystävä voisi neuvoa, ettei saisi oudoille vastailla, hän on ehkäpä oikeassa, joku voi vielä jonain päivänä, tehdä jotain... minulla on tiedätkös jollaintavalla sinisilmäinen luottamus ollut, olen joka kerta pettynyt uskovaisiin, aivan oikeasti, en väitä, etteikö minussa olisi ollut joskus syytä, mutta useimmiten ei kuitenkaan. Uskovaisuus opettaa, että koskaan ei saisi puhua muista tuohon sävyyn, pitäisi osata aina puhua hyvää, mutta entä jos se ei ole totuus, ainakaan siitä näkövinkkelistä, miten itse olen sen kokenut? En siis mitä luultavammin tule koskaan kirjoittamaan sinulle, koska pyrin suojelemaan itseäni kaikelta siltä, mitä on oppinut tai mitä elämä on opettanut.

        Mutta se on kiva ele joka tapauksessa, toit omalla nimelläsi, koin sen eleenä jonain jota arvostan, kiitos, Heino.

        Uskovaisilla on tapana sanoa, että "ihmisiin pettyy, mutta Jumalaan ei". Minä olen pettynyt molempiin. En silti pelkää ihmisiä.

        Uskon, että Jumala on tarkoittanut meidät elämään keskenämme ja jos voimme elää vahingoittamatta toisiamme, niin silloin "täytämme lain", koska "rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa."

        Toivoin löytäväni tämän todellisuuden seurakunnasta, mutta löysin sen lopulta seurakunnan ulkopuolelta, omasta perheestäni. Minun oma vaimoni ja tyttäreni todistivat minulle sellaisesta rakkaudesta, jota en ole saanut koskaan seurakunnassa kokea. Olen ikikiitollinen heille siitä.

        Ymmärrän, että olen etuoikeutettu ihminen monien muiden joukossa. Olen taloudellisesti lähes riipppumaton muista ihmisistä ja minulla on rakastava perhe. Minulla on myös sukulaisia, joiden kanssa pidämme yhteyttä ja tulemme toimeen, vaikka olen ainoa uskovainen suvussamme.

        Olen jo melko vanha äijä. Olen kokenut vanhempieni poismenon ja monet muut läheiseni ovat jättäneet tämän maailman. Rakastan silti Jumalaa, vaikka koen ankaraksi tämän elämän huonoimmat puolet eikä hän tee mitään korjatakseen niitä. Päinvastoin: tuntuu siltä, että hän jopa tarjoaa kärsimystä ja kuolemaa.

        No, minä en ala Jumalan tuomariksi, vaikka mieleni tekisi. Toivon, että lukisit sen Dostojevskin kirjan "Rikos ja rangaistus". Jos tykästyt sen vanhahtavaan kieleen niin nautit siitä kirjasta melkein takuuvarmasti. Siinä on paljon juonikkuutta ja se peilaa syvälle ihmisen sisimpään.

        Vaikka tahdomme olla hyviä ihmisiä, niin me voimme tehdä mitä kauheinta pahaa. Se on kirjan opettava tarkoitus, mutta suurinta siinä on rakkaus, kun syntiä tehnyt saa syntinsä anteeksi ja tahtoo tehdä pelkästään hyvää muille ihmisille sen jälkeen. Se on kuin "Kristus meissä", jotka uskomme tavalla tai toisella Jumalaan ja Jeesukseen Raamatun kirjoitusten mukaan.

        Älä ole liian ankara uskovia kohtaan. He pitävät vilpittömästi totena sen mihin uskovat. Niin minäkin, vaikka en ole varma mistään muusta kuin vaimoni rakkaudesta minua kohtaan. Se riittää. Olen onnellisempi kuin moni muu ja tahdon nauttia elämästäni vaimoni kanssa niin kauan kuin sitä riittää.


      • classicsello

        En osaa ajatella syntiä sellaisena kuin uskovat sen näkevät. siinä on yksi ero uskovaisiin. Koen olevani vapaa ajattelusta, että olisi käsite nimeltä synti, jonka tarvitsisi kahlita, ajatteluani ja olemistani ihmisenä.

        Varmasti vilpittömästi uskovat uskovat kuten uskovat, vaikka en voisi itse uskoa samoin.

        En ole aina osannut rakastaa tai ymmärtää rakkautta, usein se ei ole sitä, miksi ihminen sen mieltää tai tahtoisi nähdä, myönnän, että usein olen ajattelusssani ja teoissani, toiminut itsekkäästi, mutta silloinkin olen toiminut sen ymmärrykseni mukaan mikä on ollut, vaikkakin se olisi ollut vajavaista.


    • classicsello

      Lisää hyvää musiikkia sinulle :D

      Phantom of the Opera - Lindsey Stirling
      My Immortal - Evanescence - Lindsey Stirling cover

      • usko-ja-tieto

        En kuuntele kappaletta Phantom of the Opera, koska en pidä siitä. Olen kuullut sen monta kertaa. Olen kuullut Evanescencen kappaleen My immortal monta kertaa ja pidin siitä jonkin verran, mutta se ei kuulu suosikkeihini. Tutustun noihin aiemmin mainitsemiisi kappaleisiin, josko niillä olisi jotakin annettavaa kulttuurin ja musiikin nälkääni.


      • classicsello

        Voi ei, arvasin, että et pitäisi kultturellina ihmisenä löydöistäni :)
        Vähän leikitellen laitoin kappaleet, mutta niissä oli jo särmää, josta aloin pitämään siis klassisesta musiikistakin, löysin vivahteita, en pidä kovin yksitoikkoisesta melodiasta, pienet särmät ja yksityiskohdat voivat tehdä ihmeitä.

        Kuulostat eräältä palstalaiselta, capichelta, hänelläkin voisi olla kultturelli maku. :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2819
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      102
      1468
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1331
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1108
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1093
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      981
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      970
    8. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      940
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      922
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      886
    Aihe