Jumalan huonot käskyt

TheMainman

Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra."

Niin, mitenkäs arvon kretupellet erottavat ne hyvät käskyt näistä huonoista, kun tulevat samasta lähteestä? Mistäs se kretu tietää totella oikeaa käskyä, eikä sitä jonka jumalanne antaa teille teitä kiusatakseen?

Ettei vain olisi ihan kretun oman mielivallan varassa mitä käskyjä hän haluaa noudattaa, ja mitä ei joka todistaa ettei kretulainen "moraali" mistää jumalalta ja raamatusta tule, vaan kretun ihan ikiomasta päästä.

75

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ettei vain olisi ihan kretun oman mielivallan varassa mitä käskyjä hän haluaa noudattaa, ja mitä ei joka todistaa ettei kretulainen "moraali" mistää jumalalta ja raamatusta tule, vaan kretun ihan ikiomasta päästä."

      Lienee puhtaasti retorinen kysymys.

      • TheMainman

        Juu, mutta katsellaan miten kiemurtelevat irti tästä. Tai yrittävät, eihän se onnistu.


      • JeesusOnAinoaTie
        TheMainman kirjoitti:

        Juu, mutta katsellaan miten kiemurtelevat irti tästä. Tai yrittävät, eihän se onnistu.

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Yritätkö väittää, että nämä väärät käskyt löytyvät Raamatusta?


      • spällymälöö
        JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Yritätkö väittää, että nämä väärät käskyt löytyvät Raamatusta?

        Yritätkö kiistää, että nuo jakeet löytyvät Raamatusta?


      • JeesusOnAinoaTie
        spällymälöö kirjoitti:

        Yritätkö kiistää, että nuo jakeet löytyvät Raamatusta?

        En yritä, kuinka niin?


      • AteistiVaan
        JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Yritätkö väittää, että nämä väärät käskyt löytyvät Raamatusta?

        Raamattuhan on täynnä huonoja käskyjä. Älä syö sianlihaa, simpukoita, rapuja jne...


      • TheMainman
        JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Yritätkö väittää, että nämä väärät käskyt löytyvät Raamatusta?

        Mistäs sen tietää, koska jumalasi on ilmeisesti mulkku ja antaa ielivaltaisia käskyjä.


    • Kuka on väittänyt että moraalimme tulee jostain kirjasta?
      Jopa ateisteilla on omatunto/taju oikeasta ja väärästä, koska he ovat moraalisia olentoja luotu Jumalan kuvaksi. Oikea ja väärä on kirjoitettu sydämiimme.

      • Älkääpä sitten vedotko kirjaan moraalikysymyksissä.

        Oikea ja väärä ovat lähinnä kulttuurisidonnaisia käsitteitä, kuten jotkut uskovatkin tietävät. Kärjistetysti sanoen länsimaissa on väärin syödä kuolleet isovanhemmat, Uudessa Guineassa on väärin haudata heidät.


      • TheMainman

        No, suurinpiirtein jokainen palstan kretu on näin väittänyt, esimerkiksi Mark5 ja jyri. Ja mistäs sinä tiedät ettei jumalasi laitellut sinulle vähän vääriä säätöjä, koska raamatun mukaan sellaista harrastaa... XD Mietipä sitä.


      • Ihmettelijä

        afdsman, olen kanssasi samaa mieltä, ettei moraali tule mistään kirjasta. Mutta miten selität Raamatussa kuvatun Jumalan käskyn surmata amakelialaiset vauvoja myöden? Jumalan Raamattuun kirjattu käskyhän on suorassa ristiriidassa sydämiimme kirjoitetun moraalin kanssa.


      • asdfman on evokkitrolli ja nikkivaras.


      • Eikös tuossa avauksessa puhuttu Jumalan antamista käskyistä - ihan riippumatta siitä oliko ne kirjattu johonkin kirjaan vai ei?


      • >Jopa ateisteilla on omatunto/taju oikeasta ja väärästä, koska he ovat moraalisia olentoja luotu Jumalan kuvaksi. Oikea ja väärä on kirjoitettu sydämiimme.

        Erinomainen havainto! Eläinten rääkkääminen sekä heikkojen, sairaitten ja poikkeavien lähimmäisten pilkkaaminen, syrjintä ja hakkaaminen ovat siis kirjoitetut sydämiimme, sillä eihän siitä ole historiallisesti kuin hetkonen, kun esivanhempamme vielä nauttivat niistä suunnattomasti.

        Pahoittelen, että juttu tästä sydämiä suuresti lämmittävästä aiheesta on avoinna vain tilaajille.

        https://www.hs.fi/tiede/art-2000005693793.html

        "Vammaisia pilkattiin, vieraat hakattiin ja eläimiä rääkättiin – Entisajan huumori oli sadistista, mutta miten ihmiset pystyivät käsittämättömään julmuuteen?"


      • kunhan.huomautan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jopa ateisteilla on omatunto/taju oikeasta ja väärästä, koska he ovat moraalisia olentoja luotu Jumalan kuvaksi. Oikea ja väärä on kirjoitettu sydämiimme.

        Erinomainen havainto! Eläinten rääkkääminen sekä heikkojen, sairaitten ja poikkeavien lähimmäisten pilkkaaminen, syrjintä ja hakkaaminen ovat siis kirjoitetut sydämiimme, sillä eihän siitä ole historiallisesti kuin hetkonen, kun esivanhempamme vielä nauttivat niistä suunnattomasti.

        Pahoittelen, että juttu tästä sydämiä suuresti lämmittävästä aiheesta on avoinna vain tilaajille.

        https://www.hs.fi/tiede/art-2000005693793.html

        "Vammaisia pilkattiin, vieraat hakattiin ja eläimiä rääkättiin – Entisajan huumori oli sadistista, mutta miten ihmiset pystyivät käsittämättömään julmuuteen?"

        Harmittaa niin pirusti ettei ole päivystystä, josta voisi tilata karhuja raatelemaan pilkkaajia. Ihan Raamatun malliin.


      • Epiphaniuseikirj
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jopa ateisteilla on omatunto/taju oikeasta ja väärästä, koska he ovat moraalisia olentoja luotu Jumalan kuvaksi. Oikea ja väärä on kirjoitettu sydämiimme.

        Erinomainen havainto! Eläinten rääkkääminen sekä heikkojen, sairaitten ja poikkeavien lähimmäisten pilkkaaminen, syrjintä ja hakkaaminen ovat siis kirjoitetut sydämiimme, sillä eihän siitä ole historiallisesti kuin hetkonen, kun esivanhempamme vielä nauttivat niistä suunnattomasti.

        Pahoittelen, että juttu tästä sydämiä suuresti lämmittävästä aiheesta on avoinna vain tilaajille.

        https://www.hs.fi/tiede/art-2000005693793.html

        "Vammaisia pilkattiin, vieraat hakattiin ja eläimiä rääkättiin – Entisajan huumori oli sadistista, mutta miten ihmiset pystyivät käsittämättömään julmuuteen?"

        Milgramin tottelevaisuuskoe osoitti, että suurin osa ihmisistä(tosin kokeessa ei muistaakseni ollut naisia) on kykeneväisiä mielettömään julmuuteen.

        Ihmisillä on kova taipumus "heimoajatteluun" me vs ne.
        Kaikki mitä ne tekee tai sanoo on jollakin tapaa sairasta tai vähintäänkin väärin.

        Ilmiö on selkeästi esillä tällä hetkellä ympäri länsimaita vellovassa liberaalit vs konservatiivit asetelmassa. Varsinkin Usassa missä tilanne on lähinnä tulenarka.

        Varsinkin netin välityksellä ihmiset sijoittavat suuret määrät henkistä pääomaa näihin väittelyihin. Faktoilla ei niin väliä, pääasia että me olemme oikeassa.
        Molemmat osapuolet syyllistyvät samaan.
        Mediakin jonka tulisi olla puolueeton tiedonantaja syyllistyy samaan.
        Ihmisiä hekin.


        Vastakkainasettelu, mielipiteiden jyrkkeneminen ja tosiasioiden vääristely on noussut uusiin sfääreihin sosiaalisenmedian myötä.

        Ihmisten verkostumisen ja "yhtenemisen" kasvukipuja. Olemme jatkuvasti toistemme naamalla.

        Taitavia puhujia ja sillanrakentajia tarvittaisiin, mutta harvassa tuntuvat olevan. Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin.

        Offtopickiksi meni taas.


      • Epiphaniuseikirj kirjoitti:

        Milgramin tottelevaisuuskoe osoitti, että suurin osa ihmisistä(tosin kokeessa ei muistaakseni ollut naisia) on kykeneväisiä mielettömään julmuuteen.

        Ihmisillä on kova taipumus "heimoajatteluun" me vs ne.
        Kaikki mitä ne tekee tai sanoo on jollakin tapaa sairasta tai vähintäänkin väärin.

        Ilmiö on selkeästi esillä tällä hetkellä ympäri länsimaita vellovassa liberaalit vs konservatiivit asetelmassa. Varsinkin Usassa missä tilanne on lähinnä tulenarka.

        Varsinkin netin välityksellä ihmiset sijoittavat suuret määrät henkistä pääomaa näihin väittelyihin. Faktoilla ei niin väliä, pääasia että me olemme oikeassa.
        Molemmat osapuolet syyllistyvät samaan.
        Mediakin jonka tulisi olla puolueeton tiedonantaja syyllistyy samaan.
        Ihmisiä hekin.


        Vastakkainasettelu, mielipiteiden jyrkkeneminen ja tosiasioiden vääristely on noussut uusiin sfääreihin sosiaalisenmedian myötä.

        Ihmisten verkostumisen ja "yhtenemisen" kasvukipuja. Olemme jatkuvasti toistemme naamalla.

        Taitavia puhujia ja sillanrakentajia tarvittaisiin, mutta harvassa tuntuvat olevan. Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin.

        Offtopickiksi meni taas.

        Ihan asiallista offtopiccia.

        Summa summarum: Oikea ja väärä on varmaan kirjoitettu meidänkin sydämiimme, mutta aivan toisella tavalla kuin lähes koko ihmiskunnan historian ajan. Jos uskomme että Jumala on nuo kirjoittanut, Hän on tekstinsä perusteella viime vuosisatoina ja etenkin vuosikymmeninä kehittynyt kammottavasta julmurista varsin empaattiseksi humanistiksi – somestakin huolimatta. Hyvähän se niin on.


      • Uskova voi tunnetusti pyöräyttää kaiken päälaelleen jos se palvelee hänen henkilökohtaista tarkoitusperäänsä.


    • 12____13

      Sinäkin ilmeisesti olet niitä, jotka palvovat puuta, kiveä tai jopa aurinkoa, joten ehkä turha puhua sinulle, mutta muut, suositellen lukemaan koko kappaleen ja toivottavasti ymmärrät.

      • Luuletko aivan tosissasi, että jos ei usko sinun Jumalaasi, palvoo puuta tai kiveä tai jotakin muuta luonnonkansojen jumalaa? Ei tunnu uskottavalta, mutta kun teistä ei koskaan tiedä, kuten Marsunkiillottaja sanoi.


      • "...mutta muut, suositellen lukemaan koko kappaleen ja toivottavasti ymmärrät."

        Tässä viitataan selvästi Jahven demoniseen alkuperään, jonka mukaan verenhimoinen Jahve oli mielistynyt esikoispoikien vereen. Egyptissä hän tappoi egyptiläisten esikoispojat, Siinain seikkailun aikana Jahve vaati israelilaisten esikoiset itselleen ja myöhemmin lievensi vaatimusta niin, että esikoiset voidaan korvata karitsoilla.

        Pääsiäinen on ikivanha juhla, jossa suojaavilla taikarituaaleilla pyrittiin pitämään verenhimoiset demonit talon ulkopuolella. Yleinen tapa oli käyttää iisoppia karitsan veren sutimiseen talon ovenpieleen, minkä uskottiin pitävän demonit ulkopuolella.

        Ei ihme, että näiden myyttien jatkumona Jeesus Kristus karitsa uhrattiin niin, että hänen verensä suojelisi demonisia voimia vastaan.

        https://thetorah.com/origins-of-the-biblical-pesach/

        Tässä Jahve on esikoiset surmaava demoni, jota vastaan suojelee iisopilla ovenpieliin sudittu karitsan veri:

        2. Moos 12:7 Ottakaa sen verta ja sivelkää sitä ovenpieliin ja ovenkamanaan niissä taloissa, joissa karitsaa syödään.

        29 Puolenyön aikaan Herra surmasi Egyptissä jokaisen esikoisen, valtaistuimella istuvan faraon esikoisesta vankiluolassa istuvan vangin esikoiseen, sekä kaikki karjan esikoiset.

        Tässä Jahve vaatii vielä esikoiset ilman vaihtoehtoja:

        2. Moos 22:28 Uhraa minulle viivyttelemättä ensi hedelmä viljastasi ja viinistäsi. Anna minulle myös esikoinen pojistasi.

        Tässä vaatimukset ovat lieventyneet sijaisuhriin (karitsa):

        2. Moos 34:19 "Jokainen, joka ensimmäisenä tulee ulos äitinsä kohdusta, kuuluu minulle, samoin jokainen karjaasi syntyvä urospuolinen esikoinen, niin sonnivasikka kuin karitsakin.

        20 Mutta aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Lunasta omaksesi jokainen sinulle syntyvä esikoispoika. Älköön kukaan tulko eteeni tyhjin käsin.


      • 12____13
        Munuaistutkija kirjoitti:

        "...mutta muut, suositellen lukemaan koko kappaleen ja toivottavasti ymmärrät."

        Tässä viitataan selvästi Jahven demoniseen alkuperään, jonka mukaan verenhimoinen Jahve oli mielistynyt esikoispoikien vereen. Egyptissä hän tappoi egyptiläisten esikoispojat, Siinain seikkailun aikana Jahve vaati israelilaisten esikoiset itselleen ja myöhemmin lievensi vaatimusta niin, että esikoiset voidaan korvata karitsoilla.

        Pääsiäinen on ikivanha juhla, jossa suojaavilla taikarituaaleilla pyrittiin pitämään verenhimoiset demonit talon ulkopuolella. Yleinen tapa oli käyttää iisoppia karitsan veren sutimiseen talon ovenpieleen, minkä uskottiin pitävän demonit ulkopuolella.

        Ei ihme, että näiden myyttien jatkumona Jeesus Kristus karitsa uhrattiin niin, että hänen verensä suojelisi demonisia voimia vastaan.

        https://thetorah.com/origins-of-the-biblical-pesach/

        Tässä Jahve on esikoiset surmaava demoni, jota vastaan suojelee iisopilla ovenpieliin sudittu karitsan veri:

        2. Moos 12:7 Ottakaa sen verta ja sivelkää sitä ovenpieliin ja ovenkamanaan niissä taloissa, joissa karitsaa syödään.

        29 Puolenyön aikaan Herra surmasi Egyptissä jokaisen esikoisen, valtaistuimella istuvan faraon esikoisesta vankiluolassa istuvan vangin esikoiseen, sekä kaikki karjan esikoiset.

        Tässä Jahve vaatii vielä esikoiset ilman vaihtoehtoja:

        2. Moos 22:28 Uhraa minulle viivyttelemättä ensi hedelmä viljastasi ja viinistäsi. Anna minulle myös esikoinen pojistasi.

        Tässä vaatimukset ovat lieventyneet sijaisuhriin (karitsa):

        2. Moos 34:19 "Jokainen, joka ensimmäisenä tulee ulos äitinsä kohdusta, kuuluu minulle, samoin jokainen karjaasi syntyvä urospuolinen esikoinen, niin sonnivasikka kuin karitsakin.

        20 Mutta aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Lunasta omaksesi jokainen sinulle syntyvä esikoispoika. Älköön kukaan tulko eteeni tyhjin käsin.

        > Tässä Jahve vaatii vielä esikoiset ilman vaihtoehtoja:
        2. Moos 22:28 Uhraa minulle viivyttelemättä ensi hedelmä viljastasi ja viinistäsi. Anna minulle myös esikoinen pojistasi.

        Hmmm.... aika erikoista, kun tarkistaa mitä 2 Moos. 22:28 sanoo oikeasti, löytyy:

        "Jumalaa älä herjaa, ja kansasi ruhtinasta älä kiroa".

        Suosittelen lukijoita pitämään jotain muuta kuin sinua opettajana.


      • ”Suosittelen lukijoita pitämään jotain muuta kuin sinua opettajana.”

        Olisi kannattanut jättää kommentoimatta. Varmaan tajusit, että käytän Raamatun 1992 käännöstä, jossa tämän luvun jakeissa on yhden numeron ero 1933/38 käännökseen. Kun viittaat 1933/38 käännökseen niin varmaan huomasit, että siitä löytyy samalla tavalla heti seuraavassa jakeessa vaatimus esikoispoikien uhraamiseen. Tällä perusteella olet pelkkä kieroileva ja valehteleva kretuntolvana.


      • 12____13
        Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Suosittelen lukijoita pitämään jotain muuta kuin sinua opettajana.”

        Olisi kannattanut jättää kommentoimatta. Varmaan tajusit, että käytän Raamatun 1992 käännöstä, jossa tämän luvun jakeissa on yhden numeron ero 1933/38 käännökseen. Kun viittaat 1933/38 käännökseen niin varmaan huomasit, että siitä löytyy samalla tavalla heti seuraavassa jakeessa vaatimus esikoispoikien uhraamiseen. Tällä perusteella olet pelkkä kieroileva ja valehteleva kretuntolvana.

        Sori, en huomannut, että noissa on ero.

        Mutta niin, esikoisen vaatiminen, minun mielestäni se ei tuossa kohdassa tarkoita mitään pahaa, ei varsinkaan lapsen uhraamista.

        Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta.


      • 12____13 kirjoitti:

        Sori, en huomannut, että noissa on ero.

        Mutta niin, esikoisen vaatiminen, minun mielestäni se ei tuossa kohdassa tarkoita mitään pahaa, ei varsinkaan lapsen uhraamista.

        Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta.

        ”Mutta niin, esikoisen vaatiminen, minun mielestäni se ei tuossa kohdassa tarkoita mitään pahaa, ei varsinkaan lapsen uhraamista.”

        Yritä käyttää vilkasta mielikuvitustasi. Muuten mielikuvituksesi kyllä lentää kun selittelet Raamattua. Tässä jakeessa puhutaan uhraamisesta, eikö se kuulosta yhtään pahalta?


      • 12____13 kirjoitti:

        Sori, en huomannut, että noissa on ero.

        Mutta niin, esikoisen vaatiminen, minun mielestäni se ei tuossa kohdassa tarkoita mitään pahaa, ei varsinkaan lapsen uhraamista.

        Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta.

        ”Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta.”

        No enhän minä haluaisi Jahvea demoniksi nimittää, mutta ikivanhan pakanamyytin mukaan pikkuvauvoja tappavalta demonilta suojaa antaa rituaali, jossa iisopilla suditaan karitsan verta ovenpieliin. Exoduksen pääsiäismyytissä Jahve surmaa egyptiläisten lapset, mutta ohittaa israelilaisten verellä suditut talon ovet. Tästä looginen johtopäätös on se, että Jahve itse on tuo demoni.


      • JeesusOnAinoaTie
        Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta.”

        No enhän minä haluaisi Jahvea demoniksi nimittää, mutta ikivanhan pakanamyytin mukaan pikkuvauvoja tappavalta demonilta suojaa antaa rituaali, jossa iisopilla suditaan karitsan verta ovenpieliin. Exoduksen pääsiäismyytissä Jahve surmaa egyptiläisten lapset, mutta ohittaa israelilaisten verellä suditut talon ovet. Tästä looginen johtopäätös on se, että Jahve itse on tuo demoni.

        Faarao teki suuren virheen ja myöntyi vasta kymmenennen vitsauksen jälkeen vapauttamaan Israelilaiset orjuudesta.

        Ihmiset itse halusivat olla faaraon vallan alla. Faarao tapatti kaikkien esikoiset kapinoimalla Jumalaa vastaan. Nykyiset systeemit johtajineen ja kuninkaineen vievät ihmiset mukanaan vieläkin karmeampaan kohtaloon. Valitkaa viisaasti ketä seuraatte.


      • JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Faarao teki suuren virheen ja myöntyi vasta kymmenennen vitsauksen jälkeen vapauttamaan Israelilaiset orjuudesta.

        Ihmiset itse halusivat olla faaraon vallan alla. Faarao tapatti kaikkien esikoiset kapinoimalla Jumalaa vastaan. Nykyiset systeemit johtajineen ja kuninkaineen vievät ihmiset mukanaan vieläkin karmeampaan kohtaloon. Valitkaa viisaasti ketä seuraatte.

        "Nykyiset systeemit johtajineen ja kuninkaineen vievät ihmiset mukanaan vieläkin karmeampaan kohtaloon. Valitkaa viisaasti ketä seuraatte."

        Teokraattiset valtiot, Korean kansantasavalta mukaan luettuna, ovat kunnostautuneet lähinnä ihmisoikeuksien polkemisessa ja terrorismissa. Jumalaan lujasti luottavat pohjois-, keski- ja eteläamerikkalaiset ovat mitalisijoilla.


      • JeesusOnAinoaTie
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Nykyiset systeemit johtajineen ja kuninkaineen vievät ihmiset mukanaan vieläkin karmeampaan kohtaloon. Valitkaa viisaasti ketä seuraatte."

        Teokraattiset valtiot, Korean kansantasavalta mukaan luettuna, ovat kunnostautuneet lähinnä ihmisoikeuksien polkemisessa ja terrorismissa. Jumalaan lujasti luottavat pohjois-, keski- ja eteläamerikkalaiset ovat mitalisijoilla.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 15

        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."


      • sinun.Jumalasi
        JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 15

        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Niin juuri on sinullekin käyvä ja kadotukseen on tiesi johtava.


      • JeesusOnAinoaTie
        sinun.Jumalasi kirjoitti:

        Niin juuri on sinullekin käyvä ja kadotukseen on tiesi johtava.

        Miksi leikit Jumalaa ja esität moisia väitteitä?


      • JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Faarao teki suuren virheen ja myöntyi vasta kymmenennen vitsauksen jälkeen vapauttamaan Israelilaiset orjuudesta.

        Ihmiset itse halusivat olla faaraon vallan alla. Faarao tapatti kaikkien esikoiset kapinoimalla Jumalaa vastaan. Nykyiset systeemit johtajineen ja kuninkaineen vievät ihmiset mukanaan vieläkin karmeampaan kohtaloon. Valitkaa viisaasti ketä seuraatte.

        ”Faarao teki suuren virheen ja myöntyi vasta kymmenennen vitsauksen jälkeen vapauttamaan Israelilaiset orjuudesta.”

        Siis Jahve teki suuren virheen...hän kovetti faaraon sydämen niin ettei faarao päästänyt israelilaisia lähtemään. Faarao oli pelkkä sätkynukke Jahven demonisessa pelissä, jonka lopputuloksena oli Egyptin esikoisten murhaaminen.

        21 Herra sanoi Moosekselle: "Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.


      • AteistiVaan
        12____13 kirjoitti:

        Sori, en huomannut, että noissa on ero.

        Mutta niin, esikoisen vaatiminen, minun mielestäni se ei tuossa kohdassa tarkoita mitään pahaa, ei varsinkaan lapsen uhraamista.

        Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta.

        Nyt täällä on pilkattu Jumalaa sen verran rankasti, että olisikon aika sovittaa rikkomukset ennen kuin jotain pahaa tapahtuu. Tässä Vanhantestamentin eli kirjan ohje, miten tämä syntiensovittaminen tapahtuu:

        ”Jos joku tuo karitsan syntiuhriksi, hän tuokoon virheettömän naaraan, pankoon kätensä sen pään päälle ja teurastakoon sen syntiuhriksi polttouhrieläinten teurastuspaikalla. Pappi ottakoon sormellaan syntiuhrieläimen verta, sivelköön sitä polttouhrialttarin sarviin ja kaatakoon lopun veren alttarin juurelle. Hän irrottakoon karitsasta kaiken rasvan, samalla tavoin kuin se irrotetaan yhteysuhrilampaasta, ja polttakoon rasvan alttarilla yhdessä Herralle kuuluvien tuliuhrien kanssa. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, rikkomuksen tekijä saa tekonsa anteeksi.”


      • sinun.Jumalasi
        JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        Miksi leikit Jumalaa ja esität moisia väitteitä?

        Miksi arvelet etten olisi Jumala?


      • JeesusOnAinoaTie
        Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Faarao teki suuren virheen ja myöntyi vasta kymmenennen vitsauksen jälkeen vapauttamaan Israelilaiset orjuudesta.”

        Siis Jahve teki suuren virheen...hän kovetti faaraon sydämen niin ettei faarao päästänyt israelilaisia lähtemään. Faarao oli pelkkä sätkynukke Jahven demonisessa pelissä, jonka lopputuloksena oli Egyptin esikoisten murhaaminen.

        21 Herra sanoi Moosekselle: "Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.

        Tästä voimme huomata, että Jumala paadutti faaraon sydämmen vain hetkeksi.

        ''8 Mooses ja Aaron lähtivät faraon luota, ja Mooses rukoili ja pyysi Herraa ottamaan pois sammakot, jotka olivat faraon vaivana. 9 Herra teki niin kuin Mooses pyysi, ja sammakot kuolivat taloista, pihoilta ja pelloilta. 10 Vaikka niitä koottiin pois kasoittain, löyhkä täytti maan. 11 Mutta kun farao näki, että vitsaus oli ohi, hän paadutti sydämensä eikä kuunnellut Moosesta ja Aaronia, niin kuin Herra oli sanonutkin.''

        Kannattaa lukea koko Raamattu.


      • IlkimyksenTeologitäti

        Jossakin tv-dokkarissa kauan sitten selitettiin nuo vitsaukset aika pätevästi pelkällä luonnontieteellä. Oli kulkusirkkoja ja viljahometta ja paikallisia tulvia eikä mitään jumalia tarvittu. Tuhansia vuosia sitten ei vain ollut tieteellisiä selityksiä.


      • AteistiVaan kirjoitti:

        Nyt täällä on pilkattu Jumalaa sen verran rankasti, että olisikon aika sovittaa rikkomukset ennen kuin jotain pahaa tapahtuu. Tässä Vanhantestamentin eli kirjan ohje, miten tämä syntiensovittaminen tapahtuu:

        ”Jos joku tuo karitsan syntiuhriksi, hän tuokoon virheettömän naaraan, pankoon kätensä sen pään päälle ja teurastakoon sen syntiuhriksi polttouhrieläinten teurastuspaikalla. Pappi ottakoon sormellaan syntiuhrieläimen verta, sivelköön sitä polttouhrialttarin sarviin ja kaatakoon lopun veren alttarin juurelle. Hän irrottakoon karitsasta kaiken rasvan, samalla tavoin kuin se irrotetaan yhteysuhrilampaasta, ja polttakoon rasvan alttarilla yhdessä Herralle kuuluvien tuliuhrien kanssa. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, rikkomuksen tekijä saa tekonsa anteeksi.”

        Totisesti on tuoksuava tuliuhri meille petoeläimille mieluisa! Pitää varmaan ryhtyä grillauspuuhiin jahka tästä ehditään, vaikka salukiturkki päällä onkin turkasen kuuma.



      • 12____13
        AteistiVaan kirjoitti:

        Nyt täällä on pilkattu Jumalaa sen verran rankasti, että olisikon aika sovittaa rikkomukset ennen kuin jotain pahaa tapahtuu. Tässä Vanhantestamentin eli kirjan ohje, miten tämä syntiensovittaminen tapahtuu:

        ”Jos joku tuo karitsan syntiuhriksi, hän tuokoon virheettömän naaraan, pankoon kätensä sen pään päälle ja teurastakoon sen syntiuhriksi polttouhrieläinten teurastuspaikalla. Pappi ottakoon sormellaan syntiuhrieläimen verta, sivelköön sitä polttouhrialttarin sarviin ja kaatakoon lopun veren alttarin juurelle. Hän irrottakoon karitsasta kaiken rasvan, samalla tavoin kuin se irrotetaan yhteysuhrilampaasta, ja polttakoon rasvan alttarilla yhdessä Herralle kuuluvien tuliuhrien kanssa. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, rikkomuksen tekijä saa tekonsa anteeksi.”

        "Nyt täällä on pilkattu Jumalaa sen verran rankasti, että olisikon aika sovittaa rikkomukset ennen kuin jotain pahaa tapahtuu. Tässä Vanhantestamentin eli kirjan ohje, miten tämä syntiensovittaminen tapahtuu:"

        Mikä saa ateistin kuvittelemaan olevansa uskovien opettaja?

        Jos on Jeesuksen opetuslapsi, kannattaa pysyä Jeesuksen opetuksessa, sen sijaan, että seurauisi jonkun satunnaisen ateistin oppeja.


      • 12____13 kirjoitti:

        "Nyt täällä on pilkattu Jumalaa sen verran rankasti, että olisikon aika sovittaa rikkomukset ennen kuin jotain pahaa tapahtuu. Tässä Vanhantestamentin eli kirjan ohje, miten tämä syntiensovittaminen tapahtuu:"

        Mikä saa ateistin kuvittelemaan olevansa uskovien opettaja?

        Jos on Jeesuksen opetuslapsi, kannattaa pysyä Jeesuksen opetuksessa, sen sijaan, että seurauisi jonkun satunnaisen ateistin oppeja.

        "Mikä saa ateistin kuvittelemaan olevansa uskovien opettaja?"

        Monessa tapauksessa se, että ateisti tuntee Raamatun paremmin kuin uskova. Enemmän järkeä siinä on kuin vaikkapa uskovan JC:n yrityksissä opettaa ateisti-evolutionisteille esimerkiksi eläintiedettä.


      • TheMainman

        Vaika sinä palvotkin mielikuvitushahmoja, muut eivät nin tee.Mutta niin, esikoisen vaatiminen, minun mielestäni se ei tuossa kohdassa tarkoita mitään pahaa, ei varsinkaan lapsen uhraamista.

        "Ja tuo sinun demonipuhe ja uhraus puhe on ainakin täysin epäRaamatullista ja näyttää myöhempien aikojen ihmisten Jumalan pilkalta. "

        Jumalasi vaati uhraamaan koko Ain kansan, sylilapset mukaanlukien itselleen uhriksi. Löytyy Joosuan kirjasta


        "Mikä saa ateistin kuvittelemaan olevansa uskovien opettaja?"

        Niin, eihän teitä voi opettaa...

        "Jos on Jeesuksen opetuslapsi, kannattaa pysyä Jeesuksen opetuksessa, sen sijaan, että seurauisi jonkun satunnaisen ateistin oppeja. "

        No jokos olet noudattanut näitä:

        "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. "

        "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. "

        "34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;"

        Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

        Ai et vai? Sitähän inäkin


      • 12____13
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        "Mikä saa ateistin kuvittelemaan olevansa uskovien opettaja?"

        Monessa tapauksessa se, että ateisti tuntee Raamatun paremmin kuin uskova. Enemmän järkeä siinä on kuin vaikkapa uskovan JC:n yrityksissä opettaa ateisti-evolutionisteille esimerkiksi eläintiedettä.

        "Monessa tapauksessa se, että ateisti tuntee Raamatun paremmin kuin uskova."

        Minun nähdäkseni tuo ei pidä paikkaansa. Ateistit tuntevat yksittäisiä kohtia ja vääntävät niistä oman esityksen, jolla on vain löyhä yhteys Raamattuun. Ateistien väitteisiin ei voi luottaa, vaan aina kannattaa itse lukea mitä Raamattu opettaa kokonaisuudessaan, ei vain yhdessä ateistin kirsikanpoimintaotteessa, josta on tehty ateistinen tulkinta, totuuden vihaajien tarkoituksiin.


      • IlkimyksenTeologitäti
        12____13 kirjoitti:

        "Monessa tapauksessa se, että ateisti tuntee Raamatun paremmin kuin uskova."

        Minun nähdäkseni tuo ei pidä paikkaansa. Ateistit tuntevat yksittäisiä kohtia ja vääntävät niistä oman esityksen, jolla on vain löyhä yhteys Raamattuun. Ateistien väitteisiin ei voi luottaa, vaan aina kannattaa itse lukea mitä Raamattu opettaa kokonaisuudessaan, ei vain yhdessä ateistin kirsikanpoimintaotteessa, josta on tehty ateistinen tulkinta, totuuden vihaajien tarkoituksiin.

        Raamatun kokonaisuus on ristiriidassa sekä itsensä että todellisuuden kanssa.


      • 12____13 kirjoitti:

        "Monessa tapauksessa se, että ateisti tuntee Raamatun paremmin kuin uskova."

        Minun nähdäkseni tuo ei pidä paikkaansa. Ateistit tuntevat yksittäisiä kohtia ja vääntävät niistä oman esityksen, jolla on vain löyhä yhteys Raamattuun. Ateistien väitteisiin ei voi luottaa, vaan aina kannattaa itse lukea mitä Raamattu opettaa kokonaisuudessaan, ei vain yhdessä ateistin kirsikanpoimintaotteessa, josta on tehty ateistinen tulkinta, totuuden vihaajien tarkoituksiin.

        Monet ateistit osaavat Raamatun paremmin kuin sinä, koska kärsit voimakkaasta vahvistusvinoumasta: esimerkiksi se, että jumalasi paadutti faaraon sydämen menee sinulta ohi, koska se ei tue uskomustasi (oikeasti päinvastoin se on uskomustasi vastaan). Luet Raamatusta vain kohdat, jotka vahvistavat uskomustasi eli aika marginaalisen osan, siksi ateistit osaavat kirjasi sinua paremmin.


      • 12____13
        marathustra kirjoitti:

        Monet ateistit osaavat Raamatun paremmin kuin sinä, koska kärsit voimakkaasta vahvistusvinoumasta: esimerkiksi se, että jumalasi paadutti faaraon sydämen menee sinulta ohi, koska se ei tue uskomustasi (oikeasti päinvastoin se on uskomustasi vastaan). Luet Raamatusta vain kohdat, jotka vahvistavat uskomustasi eli aika marginaalisen osan, siksi ateistit osaavat kirjasi sinua paremmin.

        " jumalasi paadutti faaraon sydämen menee sinulta ohi, koska se ei tue uskomustasi "

        Niin, Jumala paadutti, päättämällä vitsaukset. Aina kun vitsaus loppui, faarao paatui takaisin väärälle tielle. Mielestäni olisi ollut aika huono jatkaa vitsauksia ikuisesti vain siksi, ettei faarao taas paatuisi pahuuteen. Mutta ilmeisesti sinä olisit toivonut ikuista kärsimystä.


      • 12____13 kirjoitti:

        " jumalasi paadutti faaraon sydämen menee sinulta ohi, koska se ei tue uskomustasi "

        Niin, Jumala paadutti, päättämällä vitsaukset. Aina kun vitsaus loppui, faarao paatui takaisin väärälle tielle. Mielestäni olisi ollut aika huono jatkaa vitsauksia ikuisesti vain siksi, ettei faarao taas paatuisi pahuuteen. Mutta ilmeisesti sinä olisit toivonut ikuista kärsimystä.

        Näköjään uutta tulkintaa pukkaa, mikä alleviivaa kirjoittamani. Myönnät jo jumalasi aktiivisuuden paaduttamisessa, mutta vielä et ole valmis myöntämään jumalasi murhanneen ilmiselvästi syyttömiä ihmisiä, vaan tanssit uhrien haudoilla.

        Huolimatta siitä, että hyväksyt syyttömien murhaamisen silloin kun nuo kuolemat tukevat uskomustasi, olet varmaan aborttia vastaan?


      • AteistiVaan
        12____13 kirjoitti:

        "Nyt täällä on pilkattu Jumalaa sen verran rankasti, että olisikon aika sovittaa rikkomukset ennen kuin jotain pahaa tapahtuu. Tässä Vanhantestamentin eli kirjan ohje, miten tämä syntiensovittaminen tapahtuu:"

        Mikä saa ateistin kuvittelemaan olevansa uskovien opettaja?

        Jos on Jeesuksen opetuslapsi, kannattaa pysyä Jeesuksen opetuksessa, sen sijaan, että seurauisi jonkun satunnaisen ateistin oppeja.

        Lainataan sitten Jeesusta (Matteuksen mukaan):
        ”Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat”


      • 12____13
        marathustra kirjoitti:

        Näköjään uutta tulkintaa pukkaa, mikä alleviivaa kirjoittamani. Myönnät jo jumalasi aktiivisuuden paaduttamisessa, mutta vielä et ole valmis myöntämään jumalasi murhanneen ilmiselvästi syyttömiä ihmisiä, vaan tanssit uhrien haudoilla.

        Huolimatta siitä, että hyväksyt syyttömien murhaamisen silloin kun nuo kuolemat tukevat uskomustasi, olet varmaan aborttia vastaan?

        "mutta vielä et ole valmis myöntämään jumalasi murhanneen ilmiselvästi syyttömiä ihmisiä"

        Jumala ei ole murhaaja. Jumala on antanut elämän ja Hänellä on täysi oikeus päättää kuinka pitkän elämän antaa.

        Ei ole myöskään todisteita siitä, että Jumala olisi tappanut syyttömiä.

        Olen abortteja ja eutanasiaa vastaan. Mutta jos sinä hyväksyt ne, eikö silloin ole ihan ok, jos Jumala tappaa samoista syistä, lopettaakseen kärsimyksen?


      • AteistiVaan
        12____13 kirjoitti:

        "mutta vielä et ole valmis myöntämään jumalasi murhanneen ilmiselvästi syyttömiä ihmisiä"

        Jumala ei ole murhaaja. Jumala on antanut elämän ja Hänellä on täysi oikeus päättää kuinka pitkän elämän antaa.

        Ei ole myöskään todisteita siitä, että Jumala olisi tappanut syyttömiä.

        Olen abortteja ja eutanasiaa vastaan. Mutta jos sinä hyväksyt ne, eikö silloin ole ihan ok, jos Jumala tappaa samoista syistä, lopettaakseen kärsimyksen?

        Raamatun mukaan Jumala käski tappaa amakelialaisten sylivauvat. Jos tarinaan uskoo, niin ei kai kukaan voi olla syyttömämpi.

        Tuo logiikka, että kuka elämän loi, saa myös tuhota sen, ei ole länsimaisen oikeuskäsityksen mukainen. Päin vastoin. Vanhemmilla on vastuu huolehtia lapsensa hyvinvoinnista.

        Abortille on laissa säädetty tarkat rajat. Siinä kysymys on pitkälti siitä, missä vaiheessa sikiöstä tulee ajatteleva ihminen, sekä äidin oikeuksista. Eutanasiassa on kyse siitä saako ihminen päättää omasta elämästään.


      • 12____13 kirjoitti:

        "mutta vielä et ole valmis myöntämään jumalasi murhanneen ilmiselvästi syyttömiä ihmisiä"

        Jumala ei ole murhaaja. Jumala on antanut elämän ja Hänellä on täysi oikeus päättää kuinka pitkän elämän antaa.

        Ei ole myöskään todisteita siitä, että Jumala olisi tappanut syyttömiä.

        Olen abortteja ja eutanasiaa vastaan. Mutta jos sinä hyväksyt ne, eikö silloin ole ihan ok, jos Jumala tappaa samoista syistä, lopettaakseen kärsimyksen?

        Kieltäminen kuuluu osana oireisiin.

        ”...eikö silloin ole ihan ok, jos Jumala tappaa samoista syistä, lopettaakseen kärsimyksen?”
        Joten mielestäsi jumalasi on tappaja. Oireisiin muuten kuuluu myös tuo fokuksen siirtäminen pois itsestä.

        Luulisi olevan vähän raskasta tuo jatkuva nuorallatanssisi.

        Mieti muuten, että olet ihminen, joka kuuluu johonkin etniseen ryhmään ja sinut murhataan vain siksi, että olet syntynyt tuohon ryhmään - tuollaista hävitystä sinä puolustat. Sinun mielestäsi yksilöllä ei ole objektiivista oikeutta elämään.


      • 12____13
        marathustra kirjoitti:

        Kieltäminen kuuluu osana oireisiin.

        ”...eikö silloin ole ihan ok, jos Jumala tappaa samoista syistä, lopettaakseen kärsimyksen?”
        Joten mielestäsi jumalasi on tappaja. Oireisiin muuten kuuluu myös tuo fokuksen siirtäminen pois itsestä.

        Luulisi olevan vähän raskasta tuo jatkuva nuorallatanssisi.

        Mieti muuten, että olet ihminen, joka kuuluu johonkin etniseen ryhmään ja sinut murhataan vain siksi, että olet syntynyt tuohon ryhmään - tuollaista hävitystä sinä puolustat. Sinun mielestäsi yksilöllä ei ole objektiivista oikeutta elämään.

        > Mieti muuten, että olet ihminen, joka kuuluu johonkin etniseen ryhmään ja sinut murhataan vain siksi, että olet syntynyt tuohon ryhmään

        Minun tietojeni mukaan Jumala ei tapa ketään vain siksi, että kuuluu johonkin ryhmään. Jumalalla perusteluna on se, onko ihminen vanhurskas (oikeamielinen) vai ei.

        ”Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”
        Mat. 25:46

        ” Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        Room. 6:23

        Mutta asiasta tekee vähän vaikean se, että tämä ”elämä” on oikeastaan ensimmäinen kuolema, jonka tarkoitus ei ole edes jatkua ikuisesti. Tämä on vain lyhyt oppitunti, jossa voidaan oppia tuntemaan hyvä ja paha, kuten ihmiset halusivat. Jos siis henkilön ruumis kuolee, se ei ole Raamatun perusteella loppu tai ongelma, koska henkilö voi jatkaa ikuisessa elämässä. Siksi, jos Jumala tappaa, tai antaa ihmisen kuolla, se ei välttämättä tarkoita loppua. Jos siis oli olemassa viaton vauva, joka kuoli, mutta pääsi Jumalan luo elämään, jossa ei ole pahuutta, oliko kuolema paha, tai ongelma? Minun mielestäni Jumalalla on elämän antajana kuitenkin joka tapauksessa oikeus päättää kuinka pitkän elämän antaa. Eikä kenelläkään ole mitään, millä vaatia enempää. Vai, millä perusteella Jumalan pitäisi antaa enemmän? Lyhytkin elämä on ansioton lahja.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Mieti muuten, että olet ihminen, joka kuuluu johonkin etniseen ryhmään ja sinut murhataan vain siksi, että olet syntynyt tuohon ryhmään

        Minun tietojeni mukaan Jumala ei tapa ketään vain siksi, että kuuluu johonkin ryhmään. Jumalalla perusteluna on se, onko ihminen vanhurskas (oikeamielinen) vai ei.

        ”Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”
        Mat. 25:46

        ” Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        Room. 6:23

        Mutta asiasta tekee vähän vaikean se, että tämä ”elämä” on oikeastaan ensimmäinen kuolema, jonka tarkoitus ei ole edes jatkua ikuisesti. Tämä on vain lyhyt oppitunti, jossa voidaan oppia tuntemaan hyvä ja paha, kuten ihmiset halusivat. Jos siis henkilön ruumis kuolee, se ei ole Raamatun perusteella loppu tai ongelma, koska henkilö voi jatkaa ikuisessa elämässä. Siksi, jos Jumala tappaa, tai antaa ihmisen kuolla, se ei välttämättä tarkoita loppua. Jos siis oli olemassa viaton vauva, joka kuoli, mutta pääsi Jumalan luo elämään, jossa ei ole pahuutta, oliko kuolema paha, tai ongelma? Minun mielestäni Jumalalla on elämän antajana kuitenkin joka tapauksessa oikeus päättää kuinka pitkän elämän antaa. Eikä kenelläkään ole mitään, millä vaatia enempää. Vai, millä perusteella Jumalan pitäisi antaa enemmän? Lyhytkin elämä on ansioton lahja.

        ”Minun tietojeni mukaan Jumala ei tapa ketään vain siksi, että kuuluu johonkin ryhmään. Jumalalla perusteluna on se, onko ihminen vanhurskas (oikeamielinen) vai ei.”

        Ei ole ensimmäinen kerta, kun kirjoitat täysin ristiriitaista tekstiä, mutta tietysti sinun on pakko, kun yrität saada mustaa valkoiseksi.

        Viimeinen kappaleesi on tappamisen puolustelua, johon joudut, kun sinun täytyy puolustaa uskomustasi.


    • Taikauskonnoton

      Kymmenestä käskystä ainakin kolme ensimmäistä on täydellisen idioottimaisia.

    • "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu."

      Amerikkalaiset hokevat kaiken aikaa Oh my God! Missä kohtaa rangaistavuuden raja mahtaa kulkea? Kymmenen, sata, tuhat...?

      "Älä tapa."

      Paitsi jos Jumala käskee.

      "Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat"

      Tämäkään ei viittaa siihen, että luomakunta rappeutuisi, kun kosto rajoittuu täydellisen humaanisti neljänteen polveen. Mutta kostaako Herra äitienkin pahat teot?

      • söin.hänet

        Minua siis voitaisiin rankaista isoisäni isoisän (1880 - 1947) tekemistä rikoksista - pari valjasjuoppoutta, jotka nimismies painoi villaisella, em. herrasmiehen hyvä tuttava kun oli. Totta, se on humaanimpaa kuin rangaista jälkeläisiänikin n:nteen polveen saakka.


      • ptähh
        söin.hänet kirjoitti:

        Minua siis voitaisiin rankaista isoisäni isoisän (1880 - 1947) tekemistä rikoksista - pari valjasjuoppoutta, jotka nimismies painoi villaisella, em. herrasmiehen hyvä tuttava kun oli. Totta, se on humaanimpaa kuin rangaista jälkeläisiänikin n:nteen polveen saakka.

        mistä lähtien käskyihin on tulleet mukaan suomen lain säädöksetkin?


      • söin.hänet
        ptähh kirjoitti:

        mistä lähtien käskyihin on tulleet mukaan suomen lain säädöksetkin?

        Kreationistithan kuvittelevat, että Suomenkin lait perustuvat juutalais-kristilliseen raamatulliseen lakiin. Kirjoitin tuon heidän ilokseen.


      • JeesusOnAinoaTie

        ''ÄLÄ TURHAAN lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.''

        - Eihän hätänumeroonkaan soitella huvikseen ilman seuraamuksia.

        "Älä tapa."

        ''Paitsi jos Jumala käskee.''

        - mm. Temppeli ilman Jumalaa on turha.

        ''kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, NIILLE, JOTKA MINUA VIHAAVAT"


      • spällymälöö
        JeesusOnAinoaTie kirjoitti:

        ''ÄLÄ TURHAAN lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.''

        - Eihän hätänumeroonkaan soitella huvikseen ilman seuraamuksia.

        "Älä tapa."

        ''Paitsi jos Jumala käskee.''

        - mm. Temppeli ilman Jumalaa on turha.

        ''kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, NIILLE, JOTKA MINUA VIHAAVAT"

        Monet kreationistit vihaavat ja pelkäävät Jumalaa siinä määrin, että ovat tehneet itsestään epäjumalan.


      • ettunneasiaa
        söin.hänet kirjoitti:

        Kreationistithan kuvittelevat, että Suomenkin lait perustuvat juutalais-kristilliseen raamatulliseen lakiin. Kirjoitin tuon heidän ilokseen.

        Sinä noin kirjoitit, ei kreationistit.
        Moka on yksin sinun.
        Fundamentalistina uskon käskyt annetuiksi pelkästään israelilaisille koska Raamattu sanoo niin.

        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.


      • söin.hänet
        ettunneasiaa kirjoitti:

        Sinä noin kirjoitit, ei kreationistit.
        Moka on yksin sinun.
        Fundamentalistina uskon käskyt annetuiksi pelkästään israelilaisille koska Raamattu sanoo niin.

        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Höpötäpöpsis. Ainakin uskonveljesi Mark5 on ollut mainitsemaani mieltä. On tietysti mahdollista, että tänään hän on jotakin muuta mieltä - teikäläisillähän on tapana olla ristiriidassa mm. Raamatun, toistenne ja itsenne kanssa.


    • ptähh

      Kuulutko heihin joille käskyt jaeltiin?
      Milloin olet tullut Egyptin vankeudesta ja milloin saavuit siihen maahan jossa käskyt tulivat kokonaisuudessaan voimaan?
      Koskeeko sinua leeviläisillekin määrätyt käskyt?

      • söin.hänet

        Jos Raamattu on totta ja kirjaimellista Jumalan sanaa, ja jos haluaa elää Raamatun mukaan, kaikkia käskyjä on noudatettava. Mark5 varmaan opastaa sinua siinä jalossa periaatteessa, että maalliset lait ja asetukset on tarkistettava Raamatulla, ja jos ne ovat ristiriidassa Raamatun kanssa niin ne ovat vääriä ja hyljättäviä.


      • olensamaamieltä
        söin.hänet kirjoitti:

        Jos Raamattu on totta ja kirjaimellista Jumalan sanaa, ja jos haluaa elää Raamatun mukaan, kaikkia käskyjä on noudatettava. Mark5 varmaan opastaa sinua siinä jalossa periaatteessa, että maalliset lait ja asetukset on tarkistettava Raamatulla, ja jos ne ovat ristiriidassa Raamatun kanssa niin ne ovat vääriä ja hyljättäviä.

        Et näköjäänkään usko mitä Raamattu opettaa eri asioista.
        Tee neiti parannus.


      • söin.hänet
        olensamaamieltä kirjoitti:

        Et näköjäänkään usko mitä Raamattu opettaa eri asioista.
        Tee neiti parannus.

        Et ilmeisesti tunne Raamattuasi. Teikäläisillä se on hämmästyttävän yleistä.


      • TheMainman

        Jos Jeesusksen käskyt eivät koske kristittyjä, aivätkä muutkaan raamatun käskyt koske kristittyjä, mitkä käskyt koskevat? No jokaisen kristitytn ihan ikiomassa päässään päättämät tietysti ja se näkyy...


    • Eikiitosjeesus

      Lähätyskäsky on typerä mutta paskin kaikista on kyllä tämä: lisääntykää ja täyttäkää maa. Ei sitä mm Pakistanissa ja Nigeriassa ois tarvinnu ottaa niin kirjaimellisesti.

    • SinullakinOnMahdollisuus

      Ei ole huonoja Jumalan käskyjä vaan kovapäinen ihminen lankesi syntiin Eedenissä mutta Jeesuksen veri on luvannut meille Pelastuksen tästä perisynnistä. Syntiinlankeemus sai maailman rappeutumaan mutta Jeesukseen uskovalle on tarjolla Pelastus iänkaikkisuuteen Jumalan ja Jeesukseen helmaan vapaana kaikesta rappeutumisesta. Vain Usko Jeesukseen pelastaa sinut Iänaikkiselta Kadotukselta Jumalan huomassa. Pitää uskoa Jeesukseen, hylätä valheopit jotka kieltävät Jumalan teot ja Raamatun totuuden ja Pyhyyden. Pitää heittää sivuun rahanmahti, ahneus, kateus ja epäilys Totuutta kohtaan. Ottakaa Jeesus sydämeenne ja Pelastukaa. Ilman Uskoa Jeesukseen tuomitset vain itsesi, perheesi ja sukusi iänkaikkiseen Kadotukseen Saatanan kidutettavaksi.

      • söin.Hänet

        Äläpäs tuomitse Muita ettei Sinua tuomittaisi. Jumalasi ei pidä sellaisesta Käytöksestä.


      • VapahtajaOletSinä

        Entäs kun se jeesus onkin se totuutta halveksiva harhaoppi. Helvetti on varattu vain uskovaisille, jo täällä maan päällä.
        Olet ostanut tyhjän arvan, ei voittoa. Sori.


      • gfgfgfgf

        Jäit kiinni trolli. Yksikään hihuli ei kirjoita noin virheetöntä suomenkieltä.


      • TheMainman

        Raamattu sanoo selvästi että umalasi antaa tahallaan huonoja äskyjä.


    • asdsgf

      Kreetalainen, vai kreikkalalinen vai mikä? En ihan täysin käsitä, mitä tarkoitetaan. Ei saa välittää kiusaajista, jos jokin asia tuntuu kiusaamiselta, niin sen voi yrittää jättää huomiotta, niin on itsen helpompi olla. Että mä nyt olen tällainen, vaikka muut sanoisivat miksi tahansa, niin olen ihan hyvä silti. Mukava ja kiltti, sellaisena, mikä olen. Kaikki voivat olla hyviksiä, ja välillä voi leikkiä pahista. Tästä on yksi hyvä musiikkikappalekin.

      No ensin vähän kulttuuria: https://www.youtube.com/watch?v=CbmbSjeUrxc

      ja sitten hyvikset ja pahikset: https://www.youtube.com/watch?v=q0F78zvPk5Y

    • "Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra.""

      Tarkoittaako Hes tässä hesusta?
      Jos hesus yrittääkin syöstä jullen vallasta?

    • Jaamiesjuu

      Raamattu sisältää myös ironiaa, tyhmä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3416
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2842
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1716
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe