Pitääkö palstalaiset koskaan taukoa?

Pitääkö palstalaiset koskaan jonkun viikon tai jopa kuukausienkin taukoa tältä palstalta? Koskee lähinnä vakkareita. Itse kyllä huomaan, että tämä palsta voi viedä aika paljonkin aikaa ja muu elämä voi vähän kärsiä. Mä olen huomannut, että liikaa tällä palstalla olo ei vie OIKEETA sosiaalisuutta välttämättä kövin hyvin eteenpäin. OIKEA sosiaalisuus vaatii ainakin multa toisenlaisia ponnisteluja. On eri asia olla jonkun palstakaveri kuin jonkun OIKEA kaveri.

On hyvä osata aika jakaa taitavasti - sopivasti tällä palstalla ja enimmäkseen muuhun hyödyllisten taitojen kehittämiseen.

110

7087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole kuukausien taukoa pitänyt, enkä edes viikkoa. Kyllä täältä itsensä löytää viikottain. Jos ei muuta, niin lukemasta muitten kirjoituksia. Nykyään tulee pidettyä päiviä, ettei edes lue, kun on muuta tekemistä ja nyt lähinnä silloin tulee luettua ja kirjoiteltua, kun on muuten tylsää. Nyttenkin koitan selvitä töissä viimeisestä kitutunnista.

Varmaan tästä jotkin kaverit siinä mielessä jää vähemmälle, etten hakeudu sinne selittämään ja pohtimaan asioita, vaan kirjoittelen ja lueskelen niitä täältä. Mutta toisaalta käyn nimenomaan sitten fyysisesti kavereitten luona useammin, kun ei tule soiteltua tai viestiteltyä. Täällä sen voi tehdä paljon omapäisemmin, että kirjoittaako vastaan vai ei.

Ja täällä kirjoittelu on toisaalta kriittisempää, kuin kaverin kanssa jutustelu. Täällä ei säälitä, mutta pitää muistaa, ettei täällä sua kukaan oikeasti tunne....

• Kyllä minä säälin.

• rtyog

Ei töis olles olla netis, silloin tehdään töitä ellei ne ole nettitöitä. :)

• Kerrotteko te muuten kavereille, että olette suomi24 sivulla? Dissident ja valtakunta

• todellavaikeeta kirjoitti:

Kerrotteko te muuten kavereille, että olette suomi24 sivulla? Dissident ja valtakunta

Olen sanonut. Ja oon kertonut myös mun ihanalle naiselle, että kirjoitan täällä. Hänestä tämä on mun juttu ja koska haluan tätä, niin se on mulle tärkeää. Eli näkee sen vaan hyvänä asiana. Ei siis koe, että tämä olisi häneltä pois, vaan päinvastoin.

Saan olla minä.

• Dissident kirjoitti:

Olen sanonut. Ja oon kertonut myös mun ihanalle naiselle, että kirjoitan täällä. Hänestä tämä on mun juttu ja koska haluan tätä, niin se on mulle tärkeää. Eli näkee sen vaan hyvänä asiana. Ei siis koe, että tämä olisi häneltä pois, vaan päinvastoin.

Saan olla minä.

Oletkö ihan nimimerkkiäsi kertonut?

Oletkö ihan nimimerkkiäsi kertonut?

Joo. Tottakai. Näytinkin jotain kertomuksia. Hän ei oikein ymmärrä tätä juttua. Mutta hälle selkeästi riittää se mitä olen hänelle muuten. Ei hän tule vessaankaan katsomaan kumpaako suoritan. Hänelle on kaikki vapaata. Ei ole peiteltävää. Pystyn pysymään kaikessa sanojeni takana. Rumasti sanottuna... vtun helppoa!

• Dissident kirjoitti:

Joo. Tottakai. Näytinkin jotain kertomuksia. Hän ei oikein ymmärrä tätä juttua. Mutta hälle selkeästi riittää se mitä olen hänelle muuten. Ei hän tule vessaankaan katsomaan kumpaako suoritan. Hänelle on kaikki vapaata. Ei ole peiteltävää. Pystyn pysymään kaikessa sanojeni takana. Rumasti sanottuna... vtun helppoa!

Entä kavereillesi?

Entä kavereillesi?

Olen mä sanonut ja kertonut, mutta aika sama reaktio. Ei tämä ole kaikkien juttu.

Veikkaan, että palstailu on aika marginaalilaji, kamusein. Ihan kuten joku golf, sulkapallo tai vaikka näytteleminen kesäteatterissa. Tää on sun ja mun, sekä muutaman muun juttu... tääkin palsta on aika hiton pieni lipaisu koko suomesta.

Mutta elä välitä. Ei kaiken tarvii ollakkaan megajuttu. Tää on sun juttu nyt. Elä siitä, koe ja etsi siitä mitä haluut. Jos kyllästyt, niin löytyyhän tästä maailmasta vaikka mitä. Ei se ole loppu, tää on kokemus ja elämys sun elämässä.

Tai niin mä mietin...

• Dissident kirjoitti:

Olen mä sanonut ja kertonut, mutta aika sama reaktio. Ei tämä ole kaikkien juttu.

Veikkaan, että palstailu on aika marginaalilaji, kamusein. Ihan kuten joku golf, sulkapallo tai vaikka näytteleminen kesäteatterissa. Tää on sun ja mun, sekä muutaman muun juttu... tääkin palsta on aika hiton pieni lipaisu koko suomesta.

Mutta elä välitä. Ei kaiken tarvii ollakkaan megajuttu. Tää on sun juttu nyt. Elä siitä, koe ja etsi siitä mitä haluut. Jos kyllästyt, niin löytyyhän tästä maailmasta vaikka mitä. Ei se ole loppu, tää on kokemus ja elämys sun elämässä.

Tai niin mä mietin...

Minä en kehtaa hirveästi esitellä kun haluan pysyä tuiki tuntemattomana

• valtakunta kirjoitti:

Minä en kehtaa hirveästi esitellä kun haluan pysyä tuiki tuntemattomana

No tuntemattomiahan täällä kaikki on.... Vaikka naamankin näkisi ja nimen tietäisi, niin pintaa sekin olisi...

• Dissident kirjoitti:

No tuntemattomiahan täällä kaikki on.... Vaikka naamankin näkisi ja nimen tietäisi, niin pintaa sekin olisi...

Noh voithan sinä kokeilla. Tässäkö nyt koko päivän norkoilen että näen sun kasvot ja nimen näen. Kunhan et sit tee niin.😁

• valtakunta kirjoitti:

Noh voithan sinä kokeilla. Tässäkö nyt koko päivän norkoilen että näen sun kasvot ja nimen näen. Kunhan et sit tee niin.😁

Se oli esimerkki vaan... en varmalla laita omia kuvia ja nimiä tänne...

• Dissident kirjoitti:

Se oli esimerkki vaan... en varmalla laita omia kuvia ja nimiä tänne...

Sinä se kerskuit vähän liikoja.tykkään nyt ihan höpinöilläsi poltella sua hiiliillä ,vähän hillostaa sinua ihanan pehmeäksi ja maukkaaksi jos vaikka kuitenkin vähän vilautat
        🌸💕🌸💕🌸💕

• valtakunta kirjoitti:

Sinä se kerskuit vähän liikoja.tykkään nyt ihan höpinöilläsi poltella sua hiiliillä ,vähän hillostaa sinua ihanan pehmeäksi ja maukkaaksi jos vaikka kuitenkin vähän vilautat
        🌸💕🌸💕🌸💕

Heh.. Ollaanpas sitä kärkkäällä päällä.

Ei, kyllä mä kuule en edes vilauta...

hehe

• Dissident kirjoitti:

hehe

Minä näytän mallin.🌸💕🌸💕🌸💕
        https://aijaa.com/RmZrkS

Kun näit niin tipahdit tuoliltasi
        Ja nyt ne pirstautuneena jäänyt verkkokalvollesi ikuisena ikävänä ajatuksena.

• valtakunta kirjoitti:

Minä näytän mallin.🌸💕🌸💕🌸💕
        https://aijaa.com/RmZrkS

Kun näit niin tipahdit tuoliltasi
        Ja nyt ne pirstautuneena jäänyt verkkokalvollesi ikuisena ikävänä ajatuksena.

Varpuilit...

• Dissident kirjoitti:

hehe

kai sitä pitää vähän tuottaa jännitystä elämääs. Kyllä taas lian jännitteiden haluaa kärpertyä peiton alle piiloon.

• Dissident kirjoitti:

Varpuilit...

Ainakin oli kivat minusta🌸

• valtakunta kirjoitti:

Ainakin oli kivat minusta🌸

Joo, no kivat varpaat on. Mulla on vaan nyt omat varpaatkin siihen ihastelua varten. Siis ei omat, vaan sellaiset vielä kivemmat... Niitä voi joskus hypistellä.

• Dissident kirjoitti:

Joo, no kivat varpaat on. Mulla on vaan nyt omat varpaatkin siihen ihastelua varten. Siis ei omat, vaan sellaiset vielä kivemmat... Niitä voi joskus hypistellä.

En minä noin vanha ole etten muista sitä
        Kun uhosit vaan niin minäkin

• valtakunta kirjoitti:

En minä noin vanha ole etten muista sitä
        Kun uhosit vaan niin minäkin

No hauskinta on jotenkin, että joillain on oikein fetissi varpaisiin. Se on hiukan hassua kyllä.... On peppu ja tissimiehiä ja sitten vähemmistölokerossa varvasmiehet...

heh

• Dissident kirjoitti:

Saan olla minä.

Onneksi olkoon, jos olet vielä sen ihanan naisen kanssa. Itselläni menee huonommin. Kaksi viikkoa sitten minun naistuttavani sanoi, että nähdään sitten myöhemmin tai jotakin sinne päin. Viikko sitten soitin hänelle. Ei vastannut. Sitten lähetin testarin. Ei vastausta. Eilen taas soitin. Ei vastausta. Hän ei ilmeisesti haluakaan olla tekemisissä enää kanssani? Olenko oikeassa - vastaisitko minulle suuremmalla kokemuksella. Syytä tähän hiljaisuuteen en tiedä. Ehkä minä en enää kelpaa? Hän asuu toisella paikkakunnalla, joten ei se sydän siihen säry minulta, mutta vietävästi harmittaa, kun kuukausien tuttavuus valuu hukkaan. Koskaan en enää ilmeisesti tule näkemään häntä enää luonani? Vai onko hänellä puhelin varastettu tai rikki?

Tauko itse pidän täällä, sillä on nuo futiksen MM-kisat? Seuraako joku muu kuin minä niitä?

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Onneksi olkoon, jos olet vielä sen ihanan naisen kanssa. Itselläni menee huonommin. Kaksi viikkoa sitten minun naistuttavani sanoi, että nähdään sitten myöhemmin tai jotakin sinne päin. Viikko sitten soitin hänelle. Ei vastannut. Sitten lähetin testarin. Ei vastausta. Eilen taas soitin. Ei vastausta. Hän ei ilmeisesti haluakaan olla tekemisissä enää kanssani? Olenko oikeassa - vastaisitko minulle suuremmalla kokemuksella. Syytä tähän hiljaisuuteen en tiedä. Ehkä minä en enää kelpaa? Hän asuu toisella paikkakunnalla, joten ei se sydän siihen säry minulta, mutta vietävästi harmittaa, kun kuukausien tuttavuus valuu hukkaan. Koskaan en enää ilmeisesti tule näkemään häntä enää luonani? Vai onko hänellä puhelin varastettu tai rikki?

Tauko itse pidän täällä, sillä on nuo futiksen MM-kisat? Seuraako joku muu kuin minä niitä?

Kiitos. Onni potkii joskus minuakin.

Vaikea on täältäkäsin sanoa mikä naisystäväsi ykskaks päätti olla vastaamatta. Jotkut saattavat ymmärtää sanoneensa jonkun asian selvästi, mutta eivät ole sitä tehneetkään, että eivät halua olla yhteyksissä? Mutta mitä tahaansa on voinut käydä... vaikka se kännykän hajoaminen? Laita vielä sähköposti jos on osoite. Sehän ei ole puhelimesta kiinni? Tosin olisi hällä sinunkin sähköpostisi luultavasti? Vaikea mitään pätevää syytä edes speguloida... tosi harmi.

Kyllä täällä monet seuraa jalista. Nyt vissiin joku välipäivä vaan? Ei tainnut eilenkään tulla? Mä oon katsonut satunnaisesti. Ei oo mun ihan ykkösprioriteetin laji toi.

Just muuten laitoin kyselyjä kavereille synttäreistä. Kutsun 10-12 henkeä ja sit hommaan ruokaa ja juomaa niille, sekä pystytän teltan, hommaan paljun ja lämmitän saunaa varmaan koko illan. Jonkun karaoken vois virittää ehkä sisälle ja eiköhän sillä ilta suttaannu ihan kivaks.

• Dissident kirjoitti:

Kiitos. Onni potkii joskus minuakin.

Vaikea on täältäkäsin sanoa mikä naisystäväsi ykskaks päätti olla vastaamatta. Jotkut saattavat ymmärtää sanoneensa jonkun asian selvästi, mutta eivät ole sitä tehneetkään, että eivät halua olla yhteyksissä? Mutta mitä tahaansa on voinut käydä... vaikka se kännykän hajoaminen? Laita vielä sähköposti jos on osoite. Sehän ei ole puhelimesta kiinni? Tosin olisi hällä sinunkin sähköpostisi luultavasti? Vaikea mitään pätevää syytä edes speguloida... tosi harmi.

Kyllä täällä monet seuraa jalista. Nyt vissiin joku välipäivä vaan? Ei tainnut eilenkään tulla? Mä oon katsonut satunnaisesti. Ei oo mun ihan ykkösprioriteetin laji toi.

Just muuten laitoin kyselyjä kavereille synttäreistä. Kutsun 10-12 henkeä ja sit hommaan ruokaa ja juomaa niille, sekä pystytän teltan, hommaan paljun ja lämmitän saunaa varmaan koko illan. Jonkun karaoken vois virittää ehkä sisälle ja eiköhän sillä ilta suttaannu ihan kivaks.

Hyviä synttäriviritelmiä ja vielä kerran onnea sen uuden naisen suhteen! :)

Ne palstan ehkä osittain taukoa luovat futiksen MM-kisat huipentuvat tänään ja huomenna välieriin. Itse olin täältä aikaisemmin paljon pois, kun tuli katseltua kello 17-23 joka päivä futista.

Valitettavasti minulla ei ole sen naisen sähköpostiosoitetta. Vain puhelinnumero, jota en nyt häiritse, jotta mahdollisesti tulevaisuudessa voi oikaista jotain väärinkäsityksiä. Todennäköisesti näen hänet muutamassa paikassa ja voin kysyä myös hänen käyttäytymistä yhteisten tuttavien kautta. Kyllä se totuus aikanaan selviä? Ehkä kyseessä on jokin väärinkäsitys. Itselläni oli kauan sitten Casanovan maine, jota nuori nainen on voinut säihkähtää, vaikka todellisuudessa maineelle ei ole paljon katetta.

Kerro sitten, kun synttärit on ohi, miten ne onnistuivat. Hyvää auringoista heinäkuuta ja kivoja lämpötiloja, sillä säätiedotukset lupaavat kivaa säätä pitkäksi aikaa! :)

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Hyviä synttäriviritelmiä ja vielä kerran onnea sen uuden naisen suhteen! :)

Ne palstan ehkä osittain taukoa luovat futiksen MM-kisat huipentuvat tänään ja huomenna välieriin. Itse olin täältä aikaisemmin paljon pois, kun tuli katseltua kello 17-23 joka päivä futista.

Valitettavasti minulla ei ole sen naisen sähköpostiosoitetta. Vain puhelinnumero, jota en nyt häiritse, jotta mahdollisesti tulevaisuudessa voi oikaista jotain väärinkäsityksiä. Todennäköisesti näen hänet muutamassa paikassa ja voin kysyä myös hänen käyttäytymistä yhteisten tuttavien kautta. Kyllä se totuus aikanaan selviä? Ehkä kyseessä on jokin väärinkäsitys. Itselläni oli kauan sitten Casanovan maine, jota nuori nainen on voinut säihkähtää, vaikka todellisuudessa maineelle ei ole paljon katetta.

Kerro sitten, kun synttärit on ohi, miten ne onnistuivat. Hyvää auringoista heinäkuuta ja kivoja lämpötiloja, sillä säätiedotukset lupaavat kivaa säätä pitkäksi aikaa! :)

Kiitos kiitos..

Niinhän ne taitaa loppua tuossa muistaakseni 15.7?

No kyllähän kaikki aikanaan selviää....

Joo, pitää infota...

• A.Paskamäki

Joo, paljonkin.

• Puskadissi

Ei koskaan.

• Mua ette saa enää tauolle.

• hushhushMaria-

• hushhushMaria-

• misspönttöuuni kirjoitti:

No jos iltasadun joku lukasis..

Se tulikin jo Pöllö ja Käki muodossa...

(pilkkii)

• Kyllä oon ollut tauoilla.

• Kehtaatkin, minä pelaan vaikka haluisin sen ukkelin.😔

• pippeli-
        valtakunta kirjoitti:

Kehtaatkin, minä pelaan vaikka haluisin sen ukkelin.😔

Jospa annan Roselle kikkelin

• ManiaMaria
        pippeli- kirjoitti:

Alve hyvä, ei Rose tee mitään sinun impolla vitjamunallasi.

• pippeli- kirjoitti:

Sain kyllä ukoltanikin onneksi.💕🌸💕🌸💕🌸

• NainenRuudunTakaa

Tää on sellainen laiskan vapaa-ajan palsta, että kirjoitan ja luen jos olen kotona enkä jaksa tehdä muuta, esim. katsoa tv:tä. Sosiaalisuutta on paljon muuallakin, mutta tämä on omalla tavallaan rentoa. Voi sanoa asioita suoremmin ja toisaalta porukka on erilaisempaa kuin mitä livenä tunnen. Omanlaisensa kupla asioiden pohdiskeluun tämäkin.

En ota palstaa turhan vakavasti, vaikka asiaa yleensä kirjoitankin. Ihmiset on mitä on ja kommentoi miten kommentoi. Enkä aina jaksa selittää tarkemmin tai vääntää, tai edes käydä lukemassa vastauksia.

Sen rajan olen pitänyt, että en rekisteröidy, jolloin en saa kutsuja palstalle kun joku kommentoi. Näin on helpompi pysyä poissa kun on tärkeämpää tekemistä.

Tahallisesti en ole taukoja pitänyt, mutta onhan niitä välillä tullut itsestään, mutta harvoin viikkoa pidempää. Nyt on ollut viime aikoina mukavampaa palstalla, kun on muutama asiallisempi vakkarikirjoittaja eikä aina samaa "ätmi"jankkausta.

• " Sosiaalisuutta on paljon muuallakin, mutta tämä on omalla tavallaan rentoa. "

Rentoa minulle? No mun täytyy sanoa, että joudun tämän takia pitämään ehkä vähän taukoa, koska tämä ei olekaan ihan niin rentoa, mitä olen luullut. Tämä johtuu siitä, että haluaisin keskustella erilaisista teorioista, jotka vaatii vähän pään vaivaa ja jostain syystä mä en aina vaan jaksa. Se sitten taas harmittaa mua. Tuntuu, että aikaa menee hukkaan, kun vois käyttää sen OIKEESEEN sosiaalisuuteen tai johonkin "hyödyllisempään". Ei tämä sitä tarkoita, ettenkö myös saiskin paljon tältä palstalta, jos onnistuu joku keskustelu, mutta jotenkin tahtoo olla niin, että välillä sitä vaan jää väkisellä tänne palstalle jotain kirjoitusta väsäämään.

• harvoinkirjaudun

Ei mulle tuu kutsuja palstalle kännykkään tms. jos joku kommentoi kirjoituksiini, sen näen sitten vasta kun kirjaudun sisään.

• harvoinkirjaudun kirjoitti:

Ei mulle tuu kutsuja palstalle kännykkään tms. jos joku kommentoi kirjoituksiini, sen näen sitten vasta kun kirjaudun sisään.

Meinasin sanoa ihan samaa. Tosin mä en edes kirjaudu ulos. Vellikellossa vaan näkyy montako viestiä on tullut, eikä ne välttämättä ole edes mulle tarkoitettuja.

• Joo hyvä, että sain muutaman vastauksen. Tauosta puheenollen voisin itse pitääkin vähän taukoa ainakin omista kirjoituksista tai sitten vastaan vaan ihan lyhyesti. Mainitsin tästä tauon pitämisestä jo aikaisemminkin tänään toisessa keskustelussa.

Kyllä mä tänne varmaan ilmestyn taas aikanaan kirjoittelemaan niitä pitempiäkin viestejä.

• Kyllä tämä palsta sen verran tutuksi on tullut, että eiköhän ainakin jatku säännöllinen kirjoitusten lukeminen, mutta ehkä olen nyt vähän aikaa vähän harvemmin kirjoittelemassa.

• tosiaanvaikeeta
        todellavaikeeta kirjoitti:

Kyllä tämä palsta sen verran tutuksi on tullut, että eiköhän ainakin jatku säännöllinen kirjoitusten lukeminen, mutta ehkä olen nyt vähän aikaa vähän harvemmin kirjoittelemassa.

en malttanu olla poissa 3min enempää. Olen palstan tärkein tukipylväs

• NainenRuudunTakaa
        tosiaanvaikeeta kirjoitti:

Yleensä siinä vaiheessa kun pitää erikseen sanoa että jää palstalta tauolle, ei siellä malta kauaa olla. Oikeiden taukojen aikana palsta vaan jää.

• tukipylväs

Täten ilmoitan olevani lepotauolla 2 tuntia 32minuutia

• tukipylväs kirjoitti:

Täten ilmoitan olevani lepotauolla 2 tuntia 32minuutia

ihana.💕

• tosissaanvaikeeta
        tosiaanvaikeeta kirjoitti:

laitan myös linkin muihin kirjoituksiini aina kun kommentoin jotain. olenhan palstan tukipylväs.

• Palstan pari moottoria multinikkeineen eivät pidä taukoa, koska se tietää ansiomenetyksiä..
      Töissähän ne täällä on, jos et sitä tiennyt.

• hghgjhkhkhk

No enpä tiedä..

Lähes 90% viestiketjujen avauksista sellaisia, että ne karkottavat kaikki sinkkunaiset.

Toki myös muutama (lähinnä naispuolinen) älykkö edustamassa toista äärilaitaa.

• hghgjhkhkhk kirjoitti:

No enpä tiedä..

Lähes 90% viestiketjujen avauksista sellaisia, että ne karkottavat kaikki sinkkunaiset.

Toki myös muutama (lähinnä naispuolinen) älykkö edustamassa toista äärilaitaa.

Minusta tuntuu että palstan naisnikit on jo pahempi rasite keskustelujen uskottavuudelle kuin miesnikit.

• Ananias kirjoitti:

Minusta tuntuu että palstan naisnikit on jo pahempi rasite keskustelujen uskottavuudelle kuin miesnikit.

Miksi koet minut rasitteeksi?

• Ananias kirjoitti:

Osittain on sinäänsä kiva että oot jatkuvasti vahdit kuin pieniä keijuja, mitä ne ovat taaskin tekemässä.

• hjhgjhgjhgjgj
        Ananias kirjoitti:

On kyllä mennyt siihenkin suuntaan. Luettavuus kärsii, kun joka ketjussa välillä 50 diipa-daapa-höpötystä, jotka voisi hoitaa yksäreillä. Pidän ketjujen pilaamista itsekkäänä.

Toisaalta keskustelun taso välillä hyvinkin korkea. Kerta kaikkiaan mielenkiintoisia ja älykkäitä ajattelijoita on palstalla enemmän kuin koskaan ennen.

Valtakunta hei.. SÄ olet ihana! <3 Et rasite.

• hjhgjhgjhgjgj kirjoitti:

On kyllä mennyt siihenkin suuntaan. Luettavuus kärsii, kun joka ketjussa välillä 50 diipa-daapa-höpötystä, jotka voisi hoitaa yksäreillä. Pidän ketjujen pilaamista itsekkäänä.

Toisaalta keskustelun taso välillä hyvinkin korkea. Kerta kaikkiaan mielenkiintoisia ja älykkäitä ajattelijoita on palstalla enemmän kuin koskaan ennen.

Valtakunta hei.. SÄ olet ihana! <3 Et rasite.

"On kyllä mennyt siihenkin suuntaan. Luettavuus kärsii, kun joka ketjussa välillä 50 diipa-daapa-höpötystä, jotka voisi hoitaa yksäreillä. Pidän ketjujen pilaamista itsekkäänä.

Toisaalta keskustelun taso välillä hyvinkin korkea. Kerta kaikkiaan mielenkiintoisia ja älykkäitä ajattelijoita on palstalla enemmän kuin koskaan ennen."

En edes tiedä kumpi on mielenkiintoisempaa, ätmijutut vai kyökkipsykologia.

Huomaan kuitenkin että palsta ei jaksa enää kiinnostaa siihen malliin kuin ennen, vaikka ätmijutut ovatkin vähentyneet.

• valtakunta kirjoitti:

Miksi koet minut rasitteeksi?

Et sinä ole palstan rasittavin tyyppi.

• hjfjgfhjhgjjhkj
        Ananias kirjoitti:

"On kyllä mennyt siihenkin suuntaan. Luettavuus kärsii, kun joka ketjussa välillä 50 diipa-daapa-höpötystä, jotka voisi hoitaa yksäreillä. Pidän ketjujen pilaamista itsekkäänä.

Toisaalta keskustelun taso välillä hyvinkin korkea. Kerta kaikkiaan mielenkiintoisia ja älykkäitä ajattelijoita on palstalla enemmän kuin koskaan ennen."

En edes tiedä kumpi on mielenkiintoisempaa, ätmijutut vai kyökkipsykologia.

Huomaan kuitenkin että palsta ei jaksa enää kiinnostaa siihen malliin kuin ennen, vaikka ätmijutut ovatkin vähentyneet.

Niin. Sinkkunaiset täältä hyvin pitkälti puuttuu. Ei ihme, ettei kiinnosta.

• hjfjgfhjhgjjhkj kirjoitti:

"Sinkkunaiset" ja spontaanius loistavat poissaolollaan, palstasta on kehkeytynyt parisuhdestatuksella esiintyvien miesten ja naisten itsensäkorostamispalsta.

En usko että ketään sinkkua edes kiinnostaa osallistua keskusteluihin joissa parisuhteessa "elävät" kommentoijat tuovat itseään esille aamusta iltaan ja ylianalysoivat kaiken.

• Ananias kirjoitti:

Et sinä ole palstan rasittavin tyyppi.

ajattelen asian niin että koit minusta jo haittaa vaikka en ollut mitää tehnyt, olen tarkoituksella syrjässä. Osittain ärsyttävin osuus on se että kerrotn jotain niin joku tekee perässä.

Sinäänsä seuran täytettä oon nyt saanut sähköpostin kautta yhdeltä ihmiseltä se vie minulta paljon jo palstalta. En paljoa pysty monee ihmiseen keskittyy toivon, että pystyn auttaa muita tätä kautta , että joku kerta itsekin saan pyyteetöntä apua tulevaisuudessa.

En ikinä velvoita ketään mihinkään kuin vain pilailla ”minäkin tahdon” kuin rinnastus olisi kiva jos minullakin.
        💕🌸💕🌸💕🌸

• hjfjgfhjhgjjhkk
        Ananias kirjoitti:

"Sinkkunaiset" ja spontaanius loistavat poissaolollaan, palstasta on kehkeytynyt parisuhdestatuksella esiintyvien miesten ja naisten itsensäkorostamispalsta.

En usko että ketään sinkkua edes kiinnostaa osallistua keskusteluihin joissa parisuhteessa "elävät" kommentoijat tuovat itseään esille aamusta iltaan ja ylianalysoivat kaiken.

Samaa mieltä. Tosin nuo (esimerkiksi) todellavaikeeta -kaverin analysoinnit ovat mielenkiintoisia. Harmis on myös kerta kaikkiaan muuttunut positiivisella tavalla.

"En usko että ketään sinkkua edes kiinnostaa osallistua keskusteluihin joissa parisuhteessa "elävät" kommentoijat tuovat itseään esille aamusta iltaan ja ylianalysoivat kaiken."

Ei kiinnosta varattujen ihmisten perhe-elämä sinkkupalstalla.

• Ananias kirjoitti:

"En usko että ketään sinkkua edes kiinnostaa osallistua keskusteluihin joissa parisuhteessa "elävät" kommentoijat tuovat itseään esille aamusta iltaan ja ylianalysoivat kaiken."

No joo, tuossa on kyllä perää sen verran että kieltämättä toisinaan ne besserwisseröinnit vähän ärsyttää ja sitten kun niiden epäloogisuuksiin puuttuu saatetaan kilahtaa ja sitten kun on kilahdettu ei niihin oikein enää viitsi kommentoida vaikka olisi ehkä vielä sanottavaakin aiheesta.

Sitten tuosta ylianalysoinnista, joo, kun se edes vaihtelisi mutta aina näyttää olevan se sama kaava että kun joku ätmi kertoo oman kokemuksensa siihen helposti tulee joku parisuhteellinen kiistämään asian jollain samalla jo moneen kertaan ennenkin nähdyllä analyysillä että ätmissä itsessään on vika eikä naisissa ollenkaan, ikinä ole mitään vikaa. Helposti sitten kääntyy siihen parisuhteellisten kanssa vänkäämiseen vaikka toivottavampaa olisi rakentava keskustelu sinkkunaisten kanssa asiasta.

Ei mulla sinällään mitään parisuhteellisten kanssa keskuteluakaan vastaan ole, jotkut on siinä aika hyviä, kuten vaikkapa LadyZ ,mutta ylianalylysointi toisinaan ärsyttää kun se ei oikein johda mihinkään ja siinä helposti kyökkis kuvittelee tietävänsä paremmin, tai ainakin antaa sen kuvan, jonkun toisen tilanteesta.

• hjfjgfhjhgjjhkk kirjoitti:

Samaa mieltä. Tosin nuo (esimerkiksi) todellavaikeeta -kaverin analysoinnit ovat mielenkiintoisia. Harmis on myös kerta kaikkiaan muuttunut positiivisella tavalla.

Ei kiinnosta varattujen ihmisten perhe-elämä sinkkupalstalla.

Harmis on muuttunut edukseen, mutta ei yksi pääskynen kesää tee.

Kepeä ja viihdyttävä keskustelu puuttuu palstalta, tilalle on tullut liki poliittiseksi jargoniksi rinnastettava liipalaapa. Ei kukaan täysipäinen jaksa oikeasti lueskella palsta-aktivistien joutavanpäiväistä itsensäkorostamista.

Todellavaikeeta voisi erottua edukseen analysoinneillaan jos palstalla olisi sitä viihteellisempääkin keskustelua, nyt lähinnä ärsyttää kun tyyppi on vain yhtenä kantona koskessa.

• Ananias kirjoitti:

Harmis on muuttunut edukseen, mutta ei yksi pääskynen kesää tee.

Kepeä ja viihdyttävä keskustelu puuttuu palstalta, tilalle on tullut liki poliittiseksi jargoniksi rinnastettava liipalaapa. Ei kukaan täysipäinen jaksa oikeasti lueskella palsta-aktivistien joutavanpäiväistä itsensäkorostamista.

Todellavaikeeta voisi erottua edukseen analysoinneillaan jos palstalla olisi sitä viihteellisempääkin keskustelua, nyt lähinnä ärsyttää kun tyyppi on vain yhtenä kantona koskessa.

todellavaikeetan tekstit on niin pitkiä ettei niitä jaksa lukea, jos tiivistäisi olisi se varmaan parempi hänen itsensä kannalta sikäli että viesti menisi perille paremmin. Samaa vikaa on n39:ssä, ihan fiksuja kannanottoja mutta niin jeesuksen pitkiä että niihin on jo hankala vastata.

• Harmaaritari kirjoitti:

No joo, tuossa on kyllä perää sen verran että kieltämättä toisinaan ne besserwisseröinnit vähän ärsyttää ja sitten kun niiden epäloogisuuksiin puuttuu saatetaan kilahtaa ja sitten kun on kilahdettu ei niihin oikein enää viitsi kommentoida vaikka olisi ehkä vielä sanottavaakin aiheesta.

Sitten tuosta ylianalysoinnista, joo, kun se edes vaihtelisi mutta aina näyttää olevan se sama kaava että kun joku ätmi kertoo oman kokemuksensa siihen helposti tulee joku parisuhteellinen kiistämään asian jollain samalla jo moneen kertaan ennenkin nähdyllä analyysillä että ätmissä itsessään on vika eikä naisissa ollenkaan, ikinä ole mitään vikaa. Helposti sitten kääntyy siihen parisuhteellisten kanssa vänkäämiseen vaikka toivottavampaa olisi rakentava keskustelu sinkkunaisten kanssa asiasta.

Ei mulla sinällään mitään parisuhteellisten kanssa keskuteluakaan vastaan ole, jotkut on siinä aika hyviä, kuten vaikkapa LadyZ ,mutta ylianalylysointi toisinaan ärsyttää kun se ei oikein johda mihinkään ja siinä helposti kyökkis kuvittelee tietävänsä paremmin, tai ainakin antaa sen kuvan, jonkun toisen tilanteesta.

Ollaan näköjään samoilla linjoilla.

Ätmien jutut on mielestäni asiallisia eikä häiritsevää trollaamista esiinny, mutta ns. asiallisista kommentoijista on tullut rasite. Alkaa tuntumaan jo että suurempi rasite kuin mitä ätmit olivat aktiivisimpina aikoinaan.

todellavaikeetan tekstit on niin pitkiä ettei niitä jaksa lukea, jos tiivistäisi olisi se varmaan parempi hänen itsensä kannalta sikäli että viesti menisi perille paremmin. Samaa vikaa on n39:ssä, ihan fiksuja kannanottoja mutta niin jeesuksen pitkiä että niihin on jo hankala vastata.

Keskustelupalstoilla tulisi pyrkiä keskustelemaan eikä saarnaamaan.

Todellavaikeeta-kaveria en jaksa edes lukea, kaikki jutut on puhkianalysointia. Nainen39vee menee vähän samaan kategoriaan.

• Ananias kirjoitti:

Todellavaikeeta-kaveria en jaksa edes lukea, kaikki jutut on puhkianalysointia. Nainen39vee menee vähän samaan kategoriaan.

Niinpä, jos teksti näyttää mainfestilta ei tiä ole suurempaa mielenkiintoa alkaa tutkimaan. todellavaikeen juttuihin en ole edes juuri tutustunut niin ei ole oikein mitään mielipidettä hänestä, n39:llä olisi ihan sanottavaakin ja varmaan ihan hyviä neuvoja "ätmeille" mutta kun tulee turhan isossa paketissa monelta jää lukematta ne pitkän tekstin sisään piilotetut viisaudet. Se kyllä täytyy n39:n kunniaksi sanoa että ei näytä kiihtyvän mistään, viilipyttymäisen rauhallisesti kommentoi eikä lähde loukkauksiin vaikka halutessaan varmaan senkin genren osaisi.

Niinpä, jos teksti näyttää mainfestilta ei tiä ole suurempaa mielenkiintoa alkaa tutkimaan. todellavaikeen juttuihin en ole edes juuri tutustunut niin ei ole oikein mitään mielipidettä hänestä, n39:llä olisi ihan sanottavaakin ja varmaan ihan hyviä neuvoja "ätmeille" mutta kun tulee turhan isossa paketissa monelta jää lukematta ne pitkän tekstin sisään piilotetut viisaudet. Se kyllä täytyy n39:n kunniaksi sanoa että ei näytä kiihtyvän mistään, viilipyttymäisen rauhallisesti kommentoi eikä lähde loukkauksiin vaikka halutessaan varmaan senkin genren osaisi.

Todellavaikeeta-kaveri voisi olla oikeasti vaikka trolli. Olen joskus yrittänyt lueskella niitä, mutta ei niitä ymmärrä pirukaan (minä).

N39 on kirjoittanut jo kauan sitten kaiken sanottavansa palstalle, nyt lähinnä toistaa sanomaansa. Toisaalta, kaikkihan täällä on vanhan toistoa, uudet näkökulmat yhden kommentoijan näppäimisöltä eivät edes sopisi muuhun sisältöön.

• Ananias kirjoitti:

Todellavaikeeta-kaveri voisi olla oikeasti vaikka trolli. Olen joskus yrittänyt lueskella niitä, mutta ei niitä ymmärrä pirukaan (minä).

N39 on kirjoittanut jo kauan sitten kaiken sanottavansa palstalle, nyt lähinnä toistaa sanomaansa. Toisaalta, kaikkihan täällä on vanhan toistoa, uudet näkökulmat yhden kommentoijan näppäimisöltä eivät edes sopisi muuhun sisältöön.

Joo, trollioletusta vastaan kyllä sotii se että miksi tekisi tekstin jota suurin osa ei edes lue trollatakseen? jos joku trollaa se tekee sen napakammin & värikkäämmin saadakseen maksimihuomion.

No joo, tuossakin kyllä perää mutta ainahan voi tulla joku uusi lukija joka saa tekstistä jotain, ei sinällään haittaakaan kun ei ole pakko lukea kaikkea ketjusta. Siinä mielessä tietenkin pitkät kommentit hankaloittaa että mulla ainakin puhelimella alkaa olla vaikeuksia yli sadan kommentin ketjujen kanssa avaamisessa, sikäli napakat, lyhyet kommentit parempia, niissä sitten tietysti toisaalta väärinymmärryksen vaara.

Joo, trollioletusta vastaan kyllä sotii se että miksi tekisi tekstin jota suurin osa ei edes lue trollatakseen? jos joku trollaa se tekee sen napakammin & värikkäämmin saadakseen maksimihuomion.

No joo, tuossakin kyllä perää mutta ainahan voi tulla joku uusi lukija joka saa tekstistä jotain, ei sinällään haittaakaan kun ei ole pakko lukea kaikkea ketjusta. Siinä mielessä tietenkin pitkät kommentit hankaloittaa että mulla ainakin puhelimella alkaa olla vaikeuksia yli sadan kommentin ketjujen kanssa avaamisessa, sikäli napakat, lyhyet kommentit parempia, niissä sitten tietysti toisaalta väärinymmärryksen vaara.

Keskustelu on vuorovaikutusta ja siinä juttua voidaan täydentää keskustelun kuluessa. Ei siis ole tarkoituskaan tyhjentää pajatsoa kerralla kuten vaikkapa luennolla tai saarnassa.

• Ananias kirjoitti:

Keskustelu on vuorovaikutusta ja siinä juttua voidaan täydentää keskustelun kuluessa. Ei siis ole tarkoituskaan tyhjentää pajatsoa kerralla kuten vaikkapa luennolla tai saarnassa.

Juurikin noin ja kun kommentit pysyvät napakoina siinä jää tilaa myös muuttaa kantojaan keskustelun kuluessa ihan niinkuin facetoface -keskustelussa, kun heitätään joka väliin sitä kiveen kirjoitettua omaa käsitystä se latistaa ja houkuttaa veetuilemaan, esmes nyt se eilinen dissin härnääminen joka minusta kyllä aikalailla itseaiheutettua. No olishan sitä voinut jättää itsekin kommentoimatta mutta kun oli niin sisukkaasti silloin aiemmin eri mieltä niin piti näpäyttää ja johti sitten dissin kypsähtämiseen, en ois sitä halunnut vaan sen että myöntää harkinna jälkeen tulleensa samoihin käsityksiin kuin me siellä aiemnmin jo oltiin.

• Tiputiitippuipuusta
        hjfjgfhjhgjjhkj kirjoitti:

Ei tänne ole asiaa hirveästi vapailla naisilla.
        Varatut perheelliset eukot heruttaa tylsyyksissään kun enne sellaiset luki jtn Reginaa pöksyt märkinä ja yrittivät saada kehuja huolto miehiltä kotikäynnillä..

Nyt osa lässyää vapaille miehille, mielistelee "ylikilttinä" ja tekee hallaa parhaansa mukaan sontiakseen vapaiden naisten mainetta (toki myönnän jossain totuudensiementä olevan mut jotku leimaa kaikki) ettei vain huomionherutus lopu. So.. saa mammat pitää sinkut ;D

Joskus erehdyin hetkisen johonkin kommentoimaan ja kun en ole sitä "matamikokoa" niin äkkiä riepoteltiin yhden munahaukan toimesta. Hätääntyi kai jonku palsta ihastuksen vuoksi.. kävi sättimään jne vaikken hänelle ollut yhtään sanaa sanonut.

Jos et heruta tai valehtele olevasi sellainen tapaus mikski täällä haukutaan naiset, etonneet tai sinkut, muka olevan ja vain varatut mammat ovat sitä timanttia niin ei kauaa jaksa enää yrittää omaa mielipidettään tuoda esiin. Hohhoijaa ätmiä ja tummia pitkiä miehiä muka esmes, yyh.

• Ananias kirjoitti:

Sä olet täällä muutenkin epäillyt lähes kaikkia trolleiksi. Jos et ymmärrä jonkun henkilön kirjoituksia, turha siitä on heti mennä trolliksi syyttelee.

Jotkut asiat nyt vaan on vaikee selittää lyhyesti ja kuten Harmaaritari sanoi, väärinymmärryksen vaara kasvaa.

Jos olet jotain mun kirjoituksia lukenut, olen kyllä puhunut hankalistakin asioista tällä palstalla. Niissä varsinkin osa alkaa aina kauhistelee ja epäilee pahinta. Minä taas olen sitä mieltä, että on vaan pakko voida joskus keskustella myös hankalistakin kysymyksistä. Ne nyt mielellään haluaa selittää aika perusteellisestikin.

Ätmien ongelma on myös se, että pelkäävät tekevänsä "väärin" naista iskiessä. Mä pyrin selittää, mistä tämä "väärin" tekemisen pelko johtuu. Kyllä itselläkin tulee pelättyä tällaisia asioita ja tottakai olen käyttänyt vuosia pohtimiseen, mistä tällaiset "väärin" tekemisen pelot johtuu. Jos tekee "väärin" naisen iskuyrityksessä, voi saada hyypiön maineen, pahimmillaan syytteen sekusslisesta ahdistelusta. Seksuaalirikosaiheinen keskustelu nyt vaan on hyvä käydä perusteellisesti, jotta ei tulis mitään ainakaan kohtuuttomia väärinkäsityksiä.

Mä olen yrittänyt tällä palstalla myös jotenkin selkiyttää tätä ongelmaa pitkien ja lyhyiden keskustelujen osalta - olen sitä varten tehnyt joskus jo otsikossa selväksi, kuka keskusteluketjussa on aloittajana tyyliin tällä tavalla. Tuossa alla esimerkki. Tosin tuo aloitus ei ole mikään kovin pitkä.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15316723/todvaikeen-pohdintoja-sosiaalisuuden-vaikeudet

• hgjhgfjhgfjgfj
        Tiputiitippuipuusta kirjoitti:

Ei tänne ole asiaa hirveästi vapailla naisilla.
        Varatut perheelliset eukot heruttaa tylsyyksissään kun enne sellaiset luki jtn Reginaa pöksyt märkinä ja yrittivät saada kehuja huolto miehiltä kotikäynnillä..

Nyt osa lässyää vapaille miehille, mielistelee "ylikilttinä" ja tekee hallaa parhaansa mukaan sontiakseen vapaiden naisten mainetta (toki myönnän jossain totuudensiementä olevan mut jotku leimaa kaikki) ettei vain huomionherutus lopu. So.. saa mammat pitää sinkut ;D

Joskus erehdyin hetkisen johonkin kommentoimaan ja kun en ole sitä "matamikokoa" niin äkkiä riepoteltiin yhden munahaukan toimesta. Hätääntyi kai jonku palsta ihastuksen vuoksi.. kävi sättimään jne vaikken hänelle ollut yhtään sanaa sanonut.

Jos et heruta tai valehtele olevasi sellainen tapaus mikski täällä haukutaan naiset, etonneet tai sinkut, muka olevan ja vain varatut mammat ovat sitä timanttia niin ei kauaa jaksa enää yrittää omaa mielipidettään tuoda esiin. Hohhoijaa ätmiä ja tummia pitkiä miehiä muka esmes, yyh.

No, kaipaisin just sun tyyppisen ihmisen juttuja tänne.

Älä käytä tunnistettavaa nimimerkkiä, niin sua ei voida riepotella kappaleiksi.

• Ananias kirjoitti:

Mulla on ollut ainakin omasta mielestä ihan hyviä keskusteluja nainen39veen kanssa, pitkiä ja perusteellisia. Jos sä yrität antaa tällä palstalla itsestäsi suvaitsevaisen kuvan, kannattaa myös suvaita sitä, että on myös erilaisia tapoja keskustella. Toki aina voi yrittää skarpata, eikä joka keskustelussa yritä tehdä puhkianalyysia, mutta kyllä mä olenkin mielestäni myös lyhyemminkin kommentoinut joissakin keskusteluissa. Sitten on niitä toisen tyyppisiä pitkiä ja perusteelisempiakin keskusteluja, joita ei pitäis ainakaan automaattisesti pitää huonompana.

Mulla on ollut ainakin omasta mielestä ihan hyviä keskusteluja nainen39veen kanssa, pitkiä ja perusteellisia. Jos sä yrität antaa tällä palstalla itsestäsi suvaitsevaisen kuvan, kannattaa myös suvaita sitä, että on myös erilaisia tapoja keskustella. Toki aina voi yrittää skarpata, eikä joka keskustelussa yritä tehdä puhkianalyysia, mutta kyllä mä olenkin mielestäni myös lyhyemminkin kommentoinut joissakin keskusteluissa. Sitten on niitä toisen tyyppisiä pitkiä ja perusteelisempiakin keskusteluja, joita ei pitäis ainakaan automaattisesti pitää huonompana.

En minä ole suvaitsevainen.

• Ananias kirjoitti:

todellavaikeeta kirjoitti: "Mä olen yrittänyt tällä palstalla myös jotenkin selkiyttää tätä ongelmaa pitkien ja lyhyiden keskustelujen osalta - olen sitä varten tehnyt joskus jo otsikossa selväksi, kuka keskusteluketjussa on aloittajana tyyliin tällä tavalla. Tuossa alla esimerkki. Tosin tuo aloitus ei ole mikään kovin pitkä."

Niin siis voin pyrkiä silloin ilmoittamaan jo otsikossa, kuka on aloituksen kirjoittaja, jos olen tutkinut jotain ilmiötä, joka mielestäni kaipaa perusteellisemman analyysin, jota en pysty ihan lyhyestikään selittää. Luulis tällaisen järjestelyn jonkin verran selkiyttävän tätä palstaa ja tekevän tilaa erilaisille keskustelutavoille.

• Ananias kirjoitti:

En minä ole suvaitsevainen.

Ok. Pahoittelen jos olen erehtynyt. En nyt aina täällä seuraa joka ikistä nimimerkkiä kovin aktiivisesti. Sulla ei kirjoitukset edes näy. Mun aikaisempia kirjoituksia sen sijaan voi lukea.

Ok. Pahoittelen jos olen erehtynyt. En nyt aina täällä seuraa joka ikistä nimimerkkiä kovin aktiivisesti. Sulla ei kirjoitukset edes näy. Mun aikaisempia kirjoituksia sen sijaan voi lukea.

Ei mitään, ethän sinä voi tietää jutuistani kun ei me hirveästi olla kirjoiteltu samoissa ketjuissa.

Minun kirjoituksien piilottaminen on ihan siitä syystä, että aktiivisimpina kirjoitteluaikoinani (eri nikeillä) ketjuihini tuli niin paljon kommentteja (myös paskaa), että totesin pääseväni helpommalla kun jengi ei voi lähteä seuraamaan viestihistoriaani ja alkaa kirjoittelemaan häirikköviestejä joista tulee mulle ilmoituksia.

todellavaikeeta kirjoitti: "Mä olen yrittänyt tällä palstalla myös jotenkin selkiyttää tätä ongelmaa pitkien ja lyhyiden keskustelujen osalta - olen sitä varten tehnyt joskus jo otsikossa selväksi, kuka keskusteluketjussa on aloittajana tyyliin tällä tavalla. Tuossa alla esimerkki. Tosin tuo aloitus ei ole mikään kovin pitkä."

Niin siis voin pyrkiä silloin ilmoittamaan jo otsikossa, kuka on aloituksen kirjoittaja, jos olen tutkinut jotain ilmiötä, joka mielestäni kaipaa perusteellisemman analyysin, jota en pysty ihan lyhyestikään selittää. Luulis tällaisen järjestelyn jonkin verran selkiyttävän tätä palstaa ja tekevän tilaa erilaisille keskustelutavoille.

En ole kokenut sinua ongelmaksi kun meillä on eri kiinnostuksen kohteetkin ja siksi ollaan kirjoiteltu eri ketjuihin.

• NainenRuudunTakaa

Kukas niille muka maksaa ja mitä? Ja mistä hyvästä?

Mäkin haluun apajille.

• Ananias kirjoitti:

En ole kokenut sinua ongelmaksi kun meillä on eri kiinnostuksen kohteetkin ja siksi ollaan kirjoiteltu eri ketjuihin.

Ok.

• Ananias kirjoitti:

Ei mitään, ethän sinä voi tietää jutuistani kun ei me hirveästi olla kirjoiteltu samoissa ketjuissa.

Minun kirjoituksien piilottaminen on ihan siitä syystä, että aktiivisimpina kirjoitteluaikoinani (eri nikeillä) ketjuihini tuli niin paljon kommentteja (myös paskaa), että totesin pääseväni helpommalla kun jengi ei voi lähteä seuraamaan viestihistoriaani ja alkaa kirjoittelemaan häirikköviestejä joista tulee mulle ilmoituksia.

Niinpä, tässä voi olla joskus kovakin homma lukea tuota ilmoituksien määrää. Jos jengi voi alkaa tutkimaan historiaa, hehän voivat jopa kommentoida vaikka monien vuosienkin takaisiin aloituksiin tai kommentteihin ja kaikista tulee aina uusi ilmoitus uudesta viestistä.

• 7470

Tauottelen kaikilla palstoilla useamman kerran vuodessa.
      Pari taukoa kestoiltaan 4 - 6 viikkoa.
      Väleissä muutama 1 - 2 viikkoa kestävä.

• Tauko voisi tehdä hyvää. Tai pahaa. Katsotaan.

Aion jäädä määrittelemättömän pituiselle palstatauolle, mutta sitä ennen menen jäähalliin palstailemaan vielä yhden kerran.

• aiontaaskokeilla

Tauon aikana kannattaa kokeilla palstalaastaria olkavarteen. Se auttaa pahimpiin vierotusoireisiin. Itselläni oli joskus 3 kk palstalaastari olkavarressa ja voin sanoa että toimi.

• Ätmi-runkkari

Vain kun runkkaan niin pidän taukoa palstalta.

• tyhjyyskumisisi

Vae häiritsee teitä (ananias, harmaaritari, pari muuta) nyt palstan varatut ja perheelliset sinkkunaiset ja -miehet. Palsta olisi aika tyhjä ilman.

• Kuten kirjoitin tuolla ylempänä:

"Ei mulla sinällään mitään parisuhteellisten kanssa keskuteluakaan vastaan ole, jotkut on siinä aika hyviä, "

Mutta parisuhteellisten(kin) tuliis käsittää ettei ne omat mantrat toimi aina jokapaikassa ja jokaiselle, jokaiselle naisen löytämisen vaikeudesta kertovalle ätmille ei joka kerta olisi välttämätöntä kertoa että miten helppoa se naisen löytäminen on ja miten se on ätmin oma vika se löytämättömyys. Jos itsellä on sattunut parempi munkki parisuhdemarkkinoilla ei sitä yhtä hyvää munkkia välttämättä kaikilla ole. Sitten on myös aiheita jotka varmaan lähinnä parisuhteellisten aloitteesta poistetaan palstalta. Jos ätmit haluaa keskustella jossain ketjussa vaikka itsarista se on heidän valinta, ei sitä jonkun onnellisempaa elämää viettävän parisuhteellisen pitäisi mennä poistattamaan vain siksi että parisuhteellisesta on kamalaa puhua sellaisesta, Ihan tarpeeksi jo tässä "avoimessa" yhteiskunnassa muutenkin tapetaan avointa keskustelua asioista jotka ei sovellu valtavirtaan.

Kuten kirjoitin tuolla ylempänä:

"Ei mulla sinällään mitään parisuhteellisten kanssa keskuteluakaan vastaan ole, jotkut on siinä aika hyviä, "

Mutta parisuhteellisten(kin) tuliis käsittää ettei ne omat mantrat toimi aina jokapaikassa ja jokaiselle, jokaiselle naisen löytämisen vaikeudesta kertovalle ätmille ei joka kerta olisi välttämätöntä kertoa että miten helppoa se naisen löytäminen on ja miten se on ätmin oma vika se löytämättömyys. Jos itsellä on sattunut parempi munkki parisuhdemarkkinoilla ei sitä yhtä hyvää munkkia välttämättä kaikilla ole. Sitten on myös aiheita jotka varmaan lähinnä parisuhteellisten aloitteesta poistetaan palstalta. Jos ätmit haluaa keskustella jossain ketjussa vaikka itsarista se on heidän valinta, ei sitä jonkun onnellisempaa elämää viettävän parisuhteellisen pitäisi mennä poistattamaan vain siksi että parisuhteellisesta on kamalaa puhua sellaisesta, Ihan tarpeeksi jo tässä "avoimessa" yhteiskunnassa muutenkin tapetaan avointa keskustelua asioista jotka ei sovellu valtavirtaan.

Puhut täyttä asiaa. Kyllä "avoimessa" yhteiskunnassa pitää voida olla eri mieltä valtavirran kanssa, vaikka mulle ei ole itselle mikään ongelma tuo homojen oikeuksien parantaminen. Kyllä siitä huolimatta pitää voida olla myös eri mieltä asioista ilman että heti lynkataan, annetaan potkut töistä tms-

Hyvä, että mun eutanasia kannanottoja ei poistettu ainakaan vielä. Kyllä mä olen sitä mieltä, että kärsimykselläkin on rajansa ja "hyvinvointiyhteiskunta" on mielestäni pahasti epäonnistunut, jos se suoraan sanoen pakottaa ihmisen kohtuuttomasti kärsimään. Kyllä mulla tässä menee raja, että ihmisen annetaan olla kuukausitolkulla tuskissaan jonkun vakavan fyysisen sairauden kanssa. Kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä, että eutanasian laillistaminen toisi helpotusta ja turvallisuuden tunnetta. Vakavaa ja tuskallista sairautta kun ei todellakaan aina voi itse edes valita.

Terveenä ilman muuta kannatan, että kestää jopa paljonkin kärsimyksiä ja pyrkii kärsimyksistä huolimatta kehittää sosiaalisia taitoja, jos naisen saanti on kohtuuttoman vaikeeta. Paljon voi kehittyä, tämän olen todennut. Vakavasti sairaana kun tämä sosiaalisten taitojenkaan kehittäminen ei enää tahdo onnistua.

• "Vae häiritsee teitä (ananias, harmaaritari, pari muuta) nyt palstan varatut ja perheelliset sinkkunaiset ja -miehet. Palsta olisi aika tyhjä ilman."

Varmaan kaikilla keskustelupalstoilla kaiken muun keskustelun tappanut pieni sisäpiiri pitää itseään palstan selkänojana vaikka oikeasti palstan autioituminen olisikin tuon sisäpiirin aiheuttamaa.

Ei minua häiritse kenenkään parisuhdestatus, vaan itsepintainen jankkaaminen ja kaiken ylianalysointi.

• hjjgjjgjgg
        todellavaikeeta kirjoitti:

Puhut täyttä asiaa. Kyllä "avoimessa" yhteiskunnassa pitää voida olla eri mieltä valtavirran kanssa, vaikka mulle ei ole itselle mikään ongelma tuo homojen oikeuksien parantaminen. Kyllä siitä huolimatta pitää voida olla myös eri mieltä asioista ilman että heti lynkataan, annetaan potkut töistä tms-

Hyvä, että mun eutanasia kannanottoja ei poistettu ainakaan vielä. Kyllä mä olen sitä mieltä, että kärsimykselläkin on rajansa ja "hyvinvointiyhteiskunta" on mielestäni pahasti epäonnistunut, jos se suoraan sanoen pakottaa ihmisen kohtuuttomasti kärsimään. Kyllä mulla tässä menee raja, että ihmisen annetaan olla kuukausitolkulla tuskissaan jonkun vakavan fyysisen sairauden kanssa. Kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä, että eutanasian laillistaminen toisi helpotusta ja turvallisuuden tunnetta. Vakavaa ja tuskallista sairautta kun ei todellakaan aina voi itse edes valita.

Terveenä ilman muuta kannatan, että kestää jopa paljonkin kärsimyksiä ja pyrkii kärsimyksistä huolimatta kehittää sosiaalisia taitoja, jos naisen saanti on kohtuuttoman vaikeeta. Paljon voi kehittyä, tämän olen todennut. Vakavasti sairaana kun tämä sosiaalisten taitojenkaan kehittäminen ei enää tahdo onnistua.

Kärsimyksellä on rajansa -myös psyykkisellä.

Ymmärrän, jos joku ei kerta kaikkiaan enää jaksa.

Nallin tapa houkutella nuoria poikia tappamaan itsensä on kuitenkin moraalisesti kammottavinta, mitä olen ikinä nähnyt.

• hjjgjjgjgg kirjoitti:

Kärsimyksellä on rajansa -myös psyykkisellä.

Ymmärrän, jos joku ei kerta kaikkiaan enää jaksa.

Nallin tapa houkutella nuoria poikia tappamaan itsensä on kuitenkin moraalisesti kammottavinta, mitä olen ikinä nähnyt.

.. Just Näin.. Tuollainen Päätös PitääPitää VihoViimeisenä Päätöksenä.. Ja sitähän se myös ihan Kirjaimellisesti On.. ;P

• Eipä tule kovin taukoja pidettyä. Työpäivien verran ja randomisti, kun on joku muu puuhapäivä mikä vie 100% huomion.

Luultavasti olen kuollut, jos en viikkoon palstaile. Nyt lähen vieraille avaa ovea. 😊

• KilttiMies89

Olen monasti miettinyt että mitähän mun kaverit ajattelis jos tietäis että kirjoittelen tänne kun täällä tulee usein sanottua sellaisiakin asioita mitä ei kehtaisi kasvotusten kavereiden kuullen puhua. Ellen sitten ole tiettyjä asioita kertomalla jo paljastanut itseäni ja jäänyt kiinni.

• KilttiMies89

Hulluna ne mua varmaan pitäis.

• Kyllä sitä varmaan nyt pitää jäädä vähäksi aikaa tauolle. Tauon aikana mun historiaa ei pääse lukemaan, koska pyrin siihen, että tämä postilaatikkoni ei täyttyisi ainakaan liikaa. Kyllä mä täällä toki pyrin liikkumaan säännölisesti, mutta aktiivisuus kirjoittajana vähenee.

• mvokdwnvw

Ei sun pidä. Itse valitsit jäädä, kun tuli liikaa hankalia kysymyksiä.

• flättäri

Ehdottomasti yhteiskunta --> salaliittoteoriat palstalla trollaan päivittäin gang.stalkingista, ja että maa on litteä xD

• palstankerma

Taukoamatta luemme todellavaikeeta

• Tänäänkin on tullut kirjoiteltua jo aika paljon :D Mikä ihmeen tauko :D

• Tauolle on kyllä vaikeeta jäädä, jos tekee kaikenaikaa ussia keskustelun aloituksia :D Ehkä tuon Ruotsalaisnaisia käsittelevän keskustelunaloituksen jälkeen ei pidä tehdä ollenkaan uutta :D Kyllä tauko on nyt paikallaan, jotta muukin elämä pääsis paremmin käyntiin :)

• Tämä on varmaan jonkin verran yksilöllistä, mutta kyllä mulla ainakin liika palstalla olo vaikeuttaa muuta sosiaalista elämää.

• NainenRuudunTakaa

Mitä muuta sosiaalist elämää sulla on?

• Vaikka olenkin tauolla, vastailkaa ihmeessä mun keskustelun aloituksiin. Mä sitten vastaan aikanaan perusteellisemmin. Voin kyllä tauolla pyrkiä lyhyisiin vastauksiin, mutta ehkä parempi, etten tee ollenkaan uusia keskustelun aloituksia.

• 33hkl

Uskomatonta löpinää, todellavaikeeta. Mene jo sinne liveen, siellä se elämä on.

• 33hkl kirjoitti:

Uskomatonta löpinää, todellavaikeeta. Mene jo sinne liveen, siellä se elämä on.

Olet täysin oikeassa. Siihen tässä kokoajan pyritäänkin. Ei tämä kuitenkaan tarkoita sitä, että palsta pitäis kokonaan jättää.

• Kyllä sitä tulee pidettyä taukoja, välillä reippaampiakin.

• Taisin onnistua yhden päivän pitää taukoa palstalta :D Uusi yritys!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6229
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      3992
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3325
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      476
      2812
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      276
      1823
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1486
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      163
      1327
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1283
    Aihe