Olen tavallani naisasialiikkeen kannalla, mutta naisasialiikkeen läskin normalisoimiskampanja ampuu reilusti yli kohtuuden.
https://hymy.fi/uutiset/lola-odusoga-esitteli-muheat-muotonsa-katse-kiinnittyy-tiettyyn-seikkaan/
Vuosien takainen miss Suomi Lola Odusoga oli ihan ok-näköinen muikkeli nuorena (toki vaaleat on mun juttuni), mutta nyt tämä missi on päättänyt keski-ikäistyä ja antanut vartalon rasvoittua.
Ylipaino on tietenkin aika yleistä, joku voisi sanoa sitä kansantaudiksi, mutta miksi sitä pitää esitellä rasvoittunutta vartaloaan lehtien palstoilla?
Ylipaino on kansanterveydellinen ongelma ja iso kuluerä kansantaloudelle, se on aikamme kenties kallein yksittäinen ongelma ja kukaan ei pysty arvioimaan kuinka suuren loven tuon hoito maksaa suorina ja välillisinä kuluina. Puhutaan joka tapauksessa miljardiluokan kustannuksista vuositasolla, ehkä jopa yli 10 miljardin kulusta.
Vaikkei ylipainosta tarvitse huomautella, sitä ei tulisi silti esittää normaalina osana ihmisen henkilökohtaisessa "kasvussa".
Läski ei ole miehillekään hyvästä.
Naisasiassa edetty harmaalle vyöhykkeelle
149
1143
Vastaukset
Tuollakin koohkattiin uusista tatskoista:
https://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/lola-odusoga-paljasti-vartaloaan-ymparoivat-tatuointinsa/6976986#gs.2qfxVac
Oliskohan niin että kun miehet ei enää kyttääkään Lolan p...ttä entiseen malliin niin on ottanut näyttävät tatskat jotta katsoisivat edes niitä ja loisivat tunnelmaa että on vielä hot?Sanoisin että iho on sinkunut niin ohueksi etten edes huomannut haaleita tatskoja.
Kertakaikkiaan, ei tuollaista "mallia" lehtiin.- miehetkoohkaa
Tottakai mies jota naiset ei katso kuvittelee että naisillekin on tärkeää miesten katseet. Lola on ikänsä saanut miesten katseet eikä varmaan enää välitä tuijotuksista.
Voin sanoa naisena että kun ikää tulee niin loppuelämä on suorastaan lomaa kun miehet ei tuijota enää.
Ainakin jos ukot on persettä tuijotelleet. miehetkoohkaa kirjoitti:
Tottakai mies jota naiset ei katso kuvittelee että naisillekin on tärkeää miesten katseet. Lola on ikänsä saanut miesten katseet eikä varmaan enää välitä tuijotuksista.
Voin sanoa naisena että kun ikää tulee niin loppuelämä on suorastaan lomaa kun miehet ei tuijota enää.
Ainakin jos ukot on persettä tuijotelleet.Pääsääntöisesti miehet pyrkivät näkemään naisen sisimpään.
Se, mistä sinne pääsee näkemään, on kaikilla enemmän tai vähemmän hakusessa.Ananias kirjoitti:
Pääsääntöisesti miehet pyrkivät näkemään naisen sisimpään.
Se, mistä sinne pääsee näkemään, on kaikilla enemmän tai vähemmän hakusessa.Tuossa vaiheessa epäilemättä 100% miehistä on nähnyt Lolan kauniin sielun yhdellä vilkaisulla.
https://im.mtv.fi/image/4707554/portrait/368/614/2a9f45dc1734c6c74e7bed9322bf86c9/YU/lola2.jpg
Tuossa vuoden 2005 kuvassa se kaunis sielu on ollut jo huomattavasti vaikeampaa nähdä:
https://im.mtv.fi/image/5744940/portrait/368/614/d1c65e582a068582ea90859b6b0682d2/uI/lola-2005.jpgHarmaaritari kirjoitti:
Tuossa vaiheessa epäilemättä 100% miehistä on nähnyt Lolan kauniin sielun yhdellä vilkaisulla.
https://im.mtv.fi/image/4707554/portrait/368/614/2a9f45dc1734c6c74e7bed9322bf86c9/YU/lola2.jpg
Tuossa vuoden 2005 kuvassa se kaunis sielu on ollut jo huomattavasti vaikeampaa nähdä:
https://im.mtv.fi/image/5744940/portrait/368/614/d1c65e582a068582ea90859b6b0682d2/uI/lola-2005.jpgJälkimmäisessä tapauksessa miehen on yritettävä tutkiskella naista mitä erilaisemmista kulmista etsiessään sitä sisintä, mutta se voi silti jäädä löytymättä.
Ananias kirjoitti:
Jälkimmäisessä tapauksessa miehen on yritettävä tutkiskella naista mitä erilaisemmista kulmista etsiessään sitä sisintä, mutta se voi silti jäädä löytymättä.
Kyllä täytyy myöntää että minä olen niin laiska että jos ei se kaunis sielu suunnilleen kertavilkaisulla suostu näyttäytymään niin en sitä sitten jaksa alkaa hirveästi etsimään, semmoisissa tapauksissa jätän homman sinnikkäämpien hoidettavaksi.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä täytyy myöntää että minä olen niin laiska että jos ei se kaunis sielu suunnilleen kertavilkaisulla suostu näyttäytymään niin en sitä sitten jaksa alkaa hirveästi etsimään, semmoisissa tapauksissa jätän homman sinnikkäämpien hoidettavaksi.
Nämä "kurvikkaat" naiset on aika suosittuja pubeissa ja baareissa, moni harjaantumaton kyttää noita lihanhimoissaan.
Nuorempana minäkin haksahdin muutamaan otteeseen, mutta elämänkokemus opettaa ettei kiinteätä läskiä ole kuin verkkoon ahdettuna (talipallot).Ananias kirjoitti:
Nämä "kurvikkaat" naiset on aika suosittuja pubeissa ja baareissa, moni harjaantumaton kyttää noita lihanhimoissaan.
Nuorempana minäkin haksahdin muutamaan otteeseen, mutta elämänkokemus opettaa ettei kiinteätä läskiä ole kuin verkkoon ahdettuna (talipallot).Kyyyllä noi legginsitkin aika hyvin paketin kasassa pitää. :)
Ja ei, ei oo verkkohousut.LadyZorro kirjoitti:
Kyyyllä noi legginsitkin aika hyvin paketin kasassa pitää. :)
Ja ei, ei oo verkkohousut.Olen pohtinut että toimisiko homma jos repäisisi vain reiän siihen haarakohtaan?
Läski olisi tiiviissä paketissa ja laittelisi siitä raosta menemään. Voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu.Ananias kirjoitti:
Olen pohtinut että toimisiko homma jos repäisisi vain reiän siihen haarakohtaan?
Läski olisi tiiviissä paketissa ja laittelisi siitä raosta menemään. Voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu.Eiks niitä ole housujakin, missä valmiiksi on avoin haarapala? Kannattaako sitä nyt hyviä housuja seksin takia rikkoa? Ei kannata. :)
LadyZorro kirjoitti:
Eiks niitä ole housujakin, missä valmiiksi on avoin haarapala? Kannattaako sitä nyt hyviä housuja seksin takia rikkoa? Ei kannata. :)
Mitäpä nyt ei seksin takia kannattaisi tehdä?
Kyllä sen takia pitää olla valmis repäisemään muutaman kympin legginsit halki. Antaa vaikka daamille sitten rahaa uusiin legginseihin jos enää sellaisia umpimallisia kaipaakaan.- Peffis
miehetkoohkaa kirjoitti:
Ainakin jos ukot on persettä tuijotelleet.Aina kun miehet tuijottaa, nainen kokee olevansa kuin saaliseläin. Jatkuvasti ja kaikkialla. Varuillaan.
Siitä jos vapautuisi, se olisi tosiaankin lomaa! Ananias kirjoitti:
Mitäpä nyt ei seksin takia kannattaisi tehdä?
Kyllä sen takia pitää olla valmis repäisemään muutaman kympin legginsit halki. Antaa vaikka daamille sitten rahaa uusiin legginseihin jos enää sellaisia umpimallisia kaipaakaan.Mutta jos ne vanhat on just sopivasti muovaantuneet pinnanmuotojen mukaan ja tietysti tunnearvoakaan ei parilla kympillä kuitata noin vaan.
Seksi on yliarvostettua, jos vaatteet täytyy uusiks ostaa. Tulee kalliiksi.LadyZorro kirjoitti:
Mutta jos ne vanhat on just sopivasti muovaantuneet pinnanmuotojen mukaan ja tietysti tunnearvoakaan ei parilla kympillä kuitata noin vaan.
Seksi on yliarvostettua, jos vaatteet täytyy uusiks ostaa. Tulee kalliiksi.Ainahan sitä halkiota voi siistiä ja ommella halkion reunoihin sellaiset vahvistavat ompeleet ettei se halkio jatka repeämistä. Näin olisi sitten valmiina baarilegginsit riehakkaampaan menoon.
Pyhäkoululegginsit olisi sitten erikseen, ja niitä voisi pitää vaikka lasten mehukesteissäkin.Ananias kirjoitti:
Ainahan sitä halkiota voi siistiä ja ommella halkion reunoihin sellaiset vahvistavat ompeleet ettei se halkio jatka repeämistä. Näin olisi sitten valmiina baarilegginsit riehakkaampaan menoon.
Pyhäkoululegginsit olisi sitten erikseen, ja niitä voisi pitää vaikka lasten mehukesteissäkin.Voisi, mutta miksi ommella kun voi ostaa valmiiksi puuhapöksyt ja pihistelypöksyt?
Pyhäkoululegginseissä lienee vielä ristinkin kuva haaruissa?- minuntotuus
Harmaaritari kirjoitti:
En voi kuvitella näkeväni esim sulla kaunista sielua koskaan.
Mikään ulkoinen ei muuta sitä. Palstalla näkee hyvin vaikkapa miehen sisimpään. Näkee millainen on kun voi anonyyminä lasketella mitä vaan. Siinä on se sisin paljaana. LadyZorro kirjoitti:
Voisi, mutta miksi ommella kun voi ostaa valmiiksi puuhapöksyt ja pihistelypöksyt?
Pyhäkoululegginseissä lienee vielä ristinkin kuva haaruissa?Kaikkea voi ostaa, mutta 5:12 am hirveässä kiihkossa ei tule lähdettyä Prisman 24h myymälään etsimään seksilegginsejä kun pitäisi päästä purkautumaan. Ainoa oikea ja realistinen tapa on ottaa kankaasta kaksin käsin tukeva ote ja vetää siihen reilu halkio häpykummun kohdalle. Sormella voi vielä tunnustella onko halkio oikeassa kohdassa ja onko se riittävän suuri.
Pyhäkoululegginseissä voi olla ristin kuva, ja nykyään on hyvä olla selkeät symboliset tunnisteet myös siveellisille ateisteille ja agnostikoille.Ananias kirjoitti:
Kaikkea voi ostaa, mutta 5:12 am hirveässä kiihkossa ei tule lähdettyä Prisman 24h myymälään etsimään seksilegginsejä kun pitäisi päästä purkautumaan. Ainoa oikea ja realistinen tapa on ottaa kankaasta kaksin käsin tukeva ote ja vetää siihen reilu halkio häpykummun kohdalle. Sormella voi vielä tunnustella onko halkio oikeassa kohdassa ja onko se riittävän suuri.
Pyhäkoululegginseissä voi olla ristin kuva, ja nykyään on hyvä olla selkeät symboliset tunnisteet myös siveellisille ateisteille ja agnostikoille.Eäää, kukaan tohon aikaan legginsseissä enää ole. Pikkuhousuissa nukkumassa, kun tukki. Kaapissa täytyy olla rekvisiitta valmiina hätäsiä hetkiä varten, ennakointia. Siis naisella, toki Ananiaskin saa omistaa seksilegginsit.
Juu, risti on merkkinä pyhästä toimituksesta.- ftttt
Peffis kirjoitti:
Aina kun miehet tuijottaa, nainen kokee olevansa kuin saaliseläin. Jatkuvasti ja kaikkialla. Varuillaan.
Siitä jos vapautuisi, se olisi tosiaankin lomaa!Aika moni nainen kylläkin silmäilee peilistä uloslähtiessä että takamus varsinkin pitää erottua edukseen, löysiä housuja ei voi käyttää. Yks nainen pesi farkut aina yhden käytön jälkeen että olisi aina tiukat ihonmyötäiset, jos yritin laittaa käsiäni naisen farkkujen takataskuihin tai farkkujen sisään, kielsi heti koska farkut löystyy, vain päältä sai kosketella.
Saaliseläimenä oleminen tuottaa vain iloa useimmille naisille. - tiukkafarkkumalli
ftttt kirjoitti:
Aika moni nainen kylläkin silmäilee peilistä uloslähtiessä että takamus varsinkin pitää erottua edukseen, löysiä housuja ei voi käyttää. Yks nainen pesi farkut aina yhden käytön jälkeen että olisi aina tiukat ihonmyötäiset, jos yritin laittaa käsiäni naisen farkkujen takataskuihin tai farkkujen sisään, kielsi heti koska farkut löystyy, vain päältä sai kosketella.
Saaliseläimenä oleminen tuottaa vain iloa useimmille naisille.Pitääkö kulkea tuulipuvussa jos ei ole saaliseläimenä liikkeellä?
Pukeudutko itse ihan vaan itsesi takia ? Katsotko koskaan peiliin ennen ulosmenoa? tiukkafarkkumalli kirjoitti:
Pitääkö kulkea tuulipuvussa jos ei ole saaliseläimenä liikkeellä?
Pukeudutko itse ihan vaan itsesi takia ? Katsotko koskaan peiliin ennen ulosmenoa?Hyvän näköiset ihmiset saavat huomiota pukeutumisesta huolimatta, mutta on tietenkin eri asia pukeutua siististi kuin muotojaan korostaen.
- miehetkoohkaa
Voit pitää mielipiteesi. Saat siitä hyvän mielen niin ok. Sainpahan huomiosi hetkeksi. 😘
miehetkoohkaa kirjoitti:
Voit pitää mielipiteesi. Saat siitä hyvän mielen niin ok. Sainpahan huomiosi hetkeksi. 😘
Naislooseri taitaa olla teistä se joka epätoivoisemmin kerjää huomiota.
- dlflglkhkj
tiukkafarkkumalli kirjoitti:
Pitääkö kulkea tuulipuvussa jos ei ole saaliseläimenä liikkeellä?
Pukeudutko itse ihan vaan itsesi takia ? Katsotko koskaan peiliin ennen ulosmenoa?Ei tietenkään vaan aina tiukoissa vetimissä jos on mitä näyttää. Minä itse tykkään olla naisten saalistettavana mikä sen parempaa.
- ei-helvetti-taas
Ei kai tämä liity taas yksinkertaisen.blondin haukkumiseen? Melomis- ym. kuvissa on kyllä näyttänyt, että sutjakka kroppa on ikäisekseen. Parempi kuin monella nuoremmalla. Kuten vaikka tuolla Lola-möhköllä.
Minkä takia mainoksissa ja elokuvissa on niin paljon miesomenoita.. ?
Olisiko sekin osana läskin normalisoimiskampanjaa?
Muutama vuosi sitten hehkutettiin iskävartaloita, ja minäkin tulin hankkineeksi trendin aallonharjalla sellaisen. Aloin laihduttamaan kun huomasin että terveys sakkaa. Nyt kun olen taas lähes kaksikymppisen mitoissa, saan naisilta kehuja vartalostani.
Niin, ja nyt on sitten myös tutkijat huomanneet että lihaksikas vartalo on naisten mieleen.
Minusta Lola on nykyään ottanut kivan linjauksen. Ei tuo nyt niin kauhean lihava ole? Minusta tärkein piirre on se, miten ne lihansa kantaa. Ja onhan tuo Lola yhä kaunis kuin mikä.
Eipä silti, että lihavuutta pitäisi silleen positiivisena asiana pitää, että eiköhän tuon jokainen tajua. Minusta se Nicke Lindenin vaimo teki huikea työn oman vartalonsa kanssa.LadyZorro kirjoitti:
Hei! Sullahan on uus profiilikuva. 🤘☺️👍
Kiva, että kelpas. 😌Tottakai kelpas. Tää on niin hieno. Ihan mun ikioma Dissiskuva sulta.
Dissident kirjoitti:
Tottakai kelpas. Tää on niin hieno. Ihan mun ikioma Dissiskuva sulta.
Noniin onkin. 😃
Tulit mieleen sinä, kun näin kuvan kuusta, miehestä yöllä kuunvalossa jäpittämässä ja tekstinkin sai laittaa valotekstinä. Symbolina toi valo, kun sulla on taipumuksia piristää ja herättää ajatuksia.
Yötyössä kuunvalossa. 😋LadyZorro kirjoitti:
Noniin onkin. 😃
Tulit mieleen sinä, kun näin kuvan kuusta, miehestä yöllä kuunvalossa jäpittämässä ja tekstinkin sai laittaa valotekstinä. Symbolina toi valo, kun sulla on taipumuksia piristää ja herättää ajatuksia.
Yötyössä kuunvalossa. 😋Kuusta taas tuli mieleen...
https://youtu.be/6jeq5lP5Up0
Tämä.😄LadyZorro kirjoitti:
Kuusta taas tuli mieleen...
https://youtu.be/6jeq5lP5Up0
Tämä.😄Tässähän ihan nolostuu tästä positiivisuushyökyaallosta lahjoineen.
Mykistyttää kerrankin... kiitti LiZ. :o)Dissident kirjoitti:
Tässähän ihan nolostuu tästä positiivisuushyökyaallosta lahjoineen.
Mykistyttää kerrankin... kiitti LiZ. :o)Elä nolostu, oot ihan itse ansainnut tämän huomionosoituksen. 😃
LadyZorro kirjoitti:
Elä nolostu, oot ihan itse ansainnut tämän huomionosoituksen. 😃
Noh. Kiitos silti nöyrimmästi.
Mitäs tänään olet touhunnut? Mä kävin railakkailla 5 v syntsillä. Sit oon vaan loikonut. Nyt vähän jalista tässä sivussa. Jos huomenna olis vähän aktiivisempi.
On ollut vähän rylläkkätä tässä...
Venettä kuntoon ja sit riijailua pitkin ja poikin... ei vanaha jaksa enää...Dissident kirjoitti:
Noh. Kiitos silti nöyrimmästi.
Mitäs tänään olet touhunnut? Mä kävin railakkailla 5 v syntsillä. Sit oon vaan loikonut. Nyt vähän jalista tässä sivussa. Jos huomenna olis vähän aktiivisempi.
On ollut vähän rylläkkätä tässä...
Venettä kuntoon ja sit riijailua pitkin ja poikin... ei vanaha jaksa enää...Ole hyvä.☺️
Me kävästiin korkeasaaressa. Oli niin hyvä keli, että extemporee pakattiin kamppeet ja nappulat autoon, baanalle.
Hirmusti oli väkeä, muutkin huomanneet sään suosivan. Ja eläimet oli untenmailla enimmäkseen. Kissat varsinkin.
Vähän nuo muksut väsyi ja krätysikin sen takia. Nälkäkiukkukin ehti tulla ruokaa jonotaessa. Mutta tulipa " lenkkeiltyä", tuli sutjakkaan 10 000 askelta, ylikin. Varmaan nukuttaa hyvin vielä..
Viskari oli vauhti päällä ja/vai vieraatkin?😃
Säkin riehuit hiki päässä "sokerihumalassa", vaikka koko humala on vitsi.
Eiköhän sullakin ole tarvetta köllötellä välillä vaan. Touhukkaana sitä äkkiä unohtuu, ettei kaikkea tarvi yhtenä päivänä tehdä. 😊
Paraskin tässä sanomaan, mutta...
Riijailu on varmaan piristävää, vaikka vähemmän jaksaiskin kun nuorukaisena. On se silti sydämelle lämpöstä. ☺️❣️LadyZorro kirjoitti:
Ole hyvä.☺️
Me kävästiin korkeasaaressa. Oli niin hyvä keli, että extemporee pakattiin kamppeet ja nappulat autoon, baanalle.
Hirmusti oli väkeä, muutkin huomanneet sään suosivan. Ja eläimet oli untenmailla enimmäkseen. Kissat varsinkin.
Vähän nuo muksut väsyi ja krätysikin sen takia. Nälkäkiukkukin ehti tulla ruokaa jonotaessa. Mutta tulipa " lenkkeiltyä", tuli sutjakkaan 10 000 askelta, ylikin. Varmaan nukuttaa hyvin vielä..
Viskari oli vauhti päällä ja/vai vieraatkin?😃
Säkin riehuit hiki päässä "sokerihumalassa", vaikka koko humala on vitsi.
Eiköhän sullakin ole tarvetta köllötellä välillä vaan. Touhukkaana sitä äkkiä unohtuu, ettei kaikkea tarvi yhtenä päivänä tehdä. 😊
Paraskin tässä sanomaan, mutta...
Riijailu on varmaan piristävää, vaikka vähemmän jaksaiskin kun nuorukaisena. On se silti sydämelle lämpöstä. ☺️❣️No niinhän ne tuppaa helteellä olemaan laiskoja... johtuukohan munkin laiskuus siitä?
Extenporeereissut on kivoja. Mutta pikkuväellä noi nälkäreaktiot aina järkkyjä. Siinä ei isoa heittoa tavan ravinnonsaantiajasta tarvia olla. Ja toinen on automatkat. Liian pitkään paikallaan ja vierekkäin samanmoisen kanssa saatta räjäyttää pikkuhelvetin valloilleen.
No mulla hienoinen harmitus kyllä. Neiti ei halunnut maalle. Oisin saanut puuhattua siellä hommia, ynnä oisin voinut käydä yökylässä naisen luona... mutta ei. Hän halusi olla kavereitten kanssa. Exä oli kuulemma ”pakkomökkeilyttänyt kahden hullun kersan ja koiran kanssa hermot pinnalle”. Ja olivat jo mun porukoilla viime viikonlopun (exän vkonlopun) siellä.
Kohtalonivaa... no can do! Mutta koitan niellä ja ajatella positiivisesti. Omat vapaani kyllä pidän seuraavaksi ihan just kuten haluan. Ja osoite selvä. Nih!Dissident kirjoitti:
No niinhän ne tuppaa helteellä olemaan laiskoja... johtuukohan munkin laiskuus siitä?
Extenporeereissut on kivoja. Mutta pikkuväellä noi nälkäreaktiot aina järkkyjä. Siinä ei isoa heittoa tavan ravinnonsaantiajasta tarvia olla. Ja toinen on automatkat. Liian pitkään paikallaan ja vierekkäin samanmoisen kanssa saatta räjäyttää pikkuhelvetin valloilleen.
No mulla hienoinen harmitus kyllä. Neiti ei halunnut maalle. Oisin saanut puuhattua siellä hommia, ynnä oisin voinut käydä yökylässä naisen luona... mutta ei. Hän halusi olla kavereitten kanssa. Exä oli kuulemma ”pakkomökkeilyttänyt kahden hullun kersan ja koiran kanssa hermot pinnalle”. Ja olivat jo mun porukoilla viime viikonlopun (exän vkonlopun) siellä.
Kohtalonivaa... no can do! Mutta koitan niellä ja ajatella positiivisesti. Omat vapaani kyllä pidän seuraavaksi ihan just kuten haluan. Ja osoite selvä. Nih!Ompahan tyttöisiaikaa, kun poitsu turautti itse maalle mopollaan. Se saa jo viilettää itse minne vaan...
Dissident kirjoitti:
No niinhän ne tuppaa helteellä olemaan laiskoja... johtuukohan munkin laiskuus siitä?
Kohtalonivaa... no can do! Mutta koitan niellä ja ajatella positiivisesti. Omat vapaani kyllä pidän seuraavaksi ihan just kuten haluan. Ja osoite selvä. Nih!Kyyl, kaikki kollit on kuumilla keleillä vähän veto pois. ;)
Niimpä ja kuinka sopivasti keksii vielä potkia toista jalalla jalkoihin, että saa kunnon kitinän aikaan. Kävellessä taas ei kiinnostanut mikään, kun oli niin nälkä. Piti ensin hoitaa se kauhea kurnuttaja vatsasta poikkee, että jaksoi kiinnostaa vähän ympäristökin. Oli meillä pikkupurtavaa mukanakin, mutta ruoka on ruokaa...
Oi, höh. :(
Mut reilusti teet, kun sympatiseraat tytärtäs. Ymmärrän, että keljuttaa kun omat suunnitelmat rysähtää siihen paikkaan. ja taitaa vähän ikäväkin olla. Mut ainakin sä olet reilu iskä. :)LadyZorro kirjoitti:
Kyyl, kaikki kollit on kuumilla keleillä vähän veto pois. ;)
Niimpä ja kuinka sopivasti keksii vielä potkia toista jalalla jalkoihin, että saa kunnon kitinän aikaan. Kävellessä taas ei kiinnostanut mikään, kun oli niin nälkä. Piti ensin hoitaa se kauhea kurnuttaja vatsasta poikkee, että jaksoi kiinnostaa vähän ympäristökin. Oli meillä pikkupurtavaa mukanakin, mutta ruoka on ruokaa...
Oi, höh. :(
Mut reilusti teet, kun sympatiseraat tytärtäs. Ymmärrän, että keljuttaa kun omat suunnitelmat rysähtää siihen paikkaan. ja taitaa vähän ikäväkin olla. Mut ainakin sä olet reilu iskä. :)No minusta tuntuu, että tyttö putoo vähän väliin siellä toisessa päässä. Exän uuden miehen pienemmät muksut vetää varmaan huomiossa ohi. Ja noh... ehke exä ei ole ikinä ollut se äidillisin tyyppi, niin nyt jos jotkut toiset muksutkin saa huomiota, voi siepata....
No mua vähäsen vaivaa tuon tytön käyttäytyminen välillä. Toisaalta kuulen siltä surullistakin juttua, sitten välillä vähän hypähtelee silmille, eikä ota vastuuta.
Joskus sitä vaan pitää höllätä...ehkä tää poikii jotain. Ehkä avautuu jostain? Pieni mieli on mutkikas tulkita...Dissident kirjoitti:
No minusta tuntuu, että tyttö putoo vähän väliin siellä toisessa päässä. Exän uuden miehen pienemmät muksut vetää varmaan huomiossa ohi. Ja noh... ehke exä ei ole ikinä ollut se äidillisin tyyppi, niin nyt jos jotkut toiset muksutkin saa huomiota, voi siepata....
No mua vähäsen vaivaa tuon tytön käyttäytyminen välillä. Toisaalta kuulen siltä surullistakin juttua, sitten välillä vähän hypähtelee silmille, eikä ota vastuuta.
Joskus sitä vaan pitää höllätä...ehkä tää poikii jotain. Ehkä avautuu jostain? Pieni mieli on mutkikas tulkita...Ei varmaan ole helppoa, jos toisessa päässä on vähän olo että olis joskus ylimääräinen? Vaikkei oliskaan, mutta jos tulee niitä mummulaan heittoja ja kilpailua huomiosta siellä niiden nuorempien kanssa. Voipihan olla, että alkaa protestoida ja oikuttelee, meinaa että ollaan sitten itsenäisiä ja mitäs tässä väliä...? Huomiota varmaan kaipais ja semmosta aitoa nimenomaan.
Vaan ompahan tuo tyttösi siinä iässäkin, että alkaa eriytyä kiivaammin vanhemmistaan. Itsenäistyminen on kuulkaas joskus aika hankalaa, tunnetasolla. x)
Kyl sä tiiät, rajat ja rakkautta, se on turvaa ja välittämistä. Se voi ketuttaa nyt kun tuntuu, että on ylivoimaisen viisas ja kykenevä, nuorena usein on niin mielessään. Mutta vanhempana kiittää, kun porukat pisti vähän rajaa ja rakasti ohjastamalla väillä kipakastikin napit vastakkain. :)
Jälkiviisaana on helppoa sanoa, että hyvä kun ei heti lepsuilleet...LadyZorro kirjoitti:
Ei varmaan ole helppoa, jos toisessa päässä on vähän olo että olis joskus ylimääräinen? Vaikkei oliskaan, mutta jos tulee niitä mummulaan heittoja ja kilpailua huomiosta siellä niiden nuorempien kanssa. Voipihan olla, että alkaa protestoida ja oikuttelee, meinaa että ollaan sitten itsenäisiä ja mitäs tässä väliä...? Huomiota varmaan kaipais ja semmosta aitoa nimenomaan.
Vaan ompahan tuo tyttösi siinä iässäkin, että alkaa eriytyä kiivaammin vanhemmistaan. Itsenäistyminen on kuulkaas joskus aika hankalaa, tunnetasolla. x)
Kyl sä tiiät, rajat ja rakkautta, se on turvaa ja välittämistä. Se voi ketuttaa nyt kun tuntuu, että on ylivoimaisen viisas ja kykenevä, nuorena usein on niin mielessään. Mutta vanhempana kiittää, kun porukat pisti vähän rajaa ja rakasti ohjastamalla väillä kipakastikin napit vastakkain. :)
Jälkiviisaana on helppoa sanoa, että hyvä kun ei heti lepsuilleet...Joo. Kaikki nuo mainitsemat asiat selvillä.
Mulla vaan se epäilyselementti, mitä en oikeen aina tiedä... se toinen osoite.
Sen vaan tiedän, että siellä on ollut lajonta ja pakotus konsteina.
Mutta kai nyt ois se kortti vaan kiltisti katsottava, että antaa siima ja nielee vähän. Ei tämä vakavaa ole. Sitäpaitsi mä taidankin saada tänne yökylään extemporee sen naisenkin. Että ei sittenkään ehkä niin huono juttu.
Kyllä kaikki selviää ajallaan. Tyttökin onneksi puhuu mulle ja luottaa minuun. Mun pitää koittaa muistaa, että mun on myös hyväksyttävä se toinen osa tytön elämää...ja luottaa siihen, että se siitä puhuu mulle, jos on sietämätöntä...vaikka kuinka kangertas...Dissident kirjoitti:
Joo. Kaikki nuo mainitsemat asiat selvillä.
Mulla vaan se epäilyselementti, mitä en oikeen aina tiedä... se toinen osoite.
Sen vaan tiedän, että siellä on ollut lajonta ja pakotus konsteina.
Mutta kai nyt ois se kortti vaan kiltisti katsottava, että antaa siima ja nielee vähän. Ei tämä vakavaa ole. Sitäpaitsi mä taidankin saada tänne yökylään extemporee sen naisenkin. Että ei sittenkään ehkä niin huono juttu.
Kyllä kaikki selviää ajallaan. Tyttökin onneksi puhuu mulle ja luottaa minuun. Mun pitää koittaa muistaa, että mun on myös hyväksyttävä se toinen osa tytön elämää...ja luottaa siihen, että se siitä puhuu mulle, jos on sietämätöntä...vaikka kuinka kangertas...Aivan näin. Sun kanssa on kiva jutella, kun tietää että sä tiedät jo ja asia on selvä. Helppoa. :)
Kiva, että saat mussukkasikin kainaloon. <3 Minä alan olemaan ihan naatti tämän päivän tallaamisesta, niin sanon tässä kohtaa sullekin jo hyvää yötä. Mussukan myötä, nukuhan makoisasti. Kyllä minäkin uskon, että asiat siellä löytää uomansa. :)
Palataan! ZZzzZzZzzz...LadyZorro kirjoitti:
Aivan näin. Sun kanssa on kiva jutella, kun tietää että sä tiedät jo ja asia on selvä. Helppoa. :)
Kiva, että saat mussukkasikin kainaloon. <3 Minä alan olemaan ihan naatti tämän päivän tallaamisesta, niin sanon tässä kohtaa sullekin jo hyvää yötä. Mussukan myötä, nukuhan makoisasti. Kyllä minäkin uskon, että asiat siellä löytää uomansa. :)
Palataan! ZZzzZzZzzz...Joo. Meillä juttu suljuu...
Hyvää yötä, viidakkosamoilija.
Palaillaan.
En ole lukenut tämän keskustelun kaikkia kommentteja, mutta vastaan myös toiseen tärkeään ongelmaan: yksinäisyys. Tämä myös tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Syy seurauksia on hyvä miettiä niin ylipainossa kuin yksinäisyydessä ja voisiko nämä vielä liittyä jotenkin toisiinsa.
Syy-seuraussuhteiden hahmottaminen on joskus vaikeaa, mutta näppituntumalta sanoisin ettei pelkkä yksinäisyys lihota.
Ananias kirjoitti:
Syy-seuraussuhteiden hahmottaminen on joskus vaikeaa, mutta näppituntumalta sanoisin ettei pelkkä yksinäisyys lihota.
No ei taida. Kyllä yksinäisyyden kaloripitoisuus on sen verran heikko, että rinnalle tarvitaan tukevampaakin apetta. 😁
Voihan ne liittyäkin, jos syö/juopottelee lohdukseen ja sairastelee. Psyykkinen olotila on täysin sidottu fyysiseen.
Monesti myös yksinään jättää syömisen niin vähiin, että kutistuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Aikaansa tuhraa helposti "mielipuolensa" piristämiseen ja unohtaa tai ei malta syödä.Ananias kirjoitti:
Tämä on varmaan jonkin verran yksilöllistäkin.
LadyZorro kirjoitti:
Voihan ne liittyäkin, jos syö/juopottelee lohdukseen ja sairastelee. Psyykkinen olotila on täysin sidottu fyysiseen.
Monesti myös yksinään jättää syömisen niin vähiin, että kutistuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Aikaansa tuhraa helposti "mielipuolensa" piristämiseen ja unohtaa tai ei malta syödä.Naiset osaa pettää itseään näissä asioissa. Ylipaino on psyykkistä...
Epäterveelliset elämäntavat ovat itsensä fyysisesti pahoinpitelemistä, ja asioiden korjaaminen johtaa fysiikan paranemiseen.Ananias kirjoitti:
Naiset osaa pettää itseään näissä asioissa. Ylipaino on psyykkistä...
Epäterveelliset elämäntavat ovat itsensä fyysisesti pahoinpitelemistä, ja asioiden korjaaminen johtaa fysiikan paranemiseen.Varmasti osaa, mutta kyllä miehetkin pettää itseään. Monesti puhuvat menevänsä pitämään hauskaa ja juomaan, kuitenkin moni menee sinne suremaan asioitaan. Ja on näennäisesti hauskaa.
Niin kun nyt juominen olisi muka hauskaa. Olla lärvit. Avuttomassa kunnossa titityy.
Lohtua haetaan, koitetaan turruttaa pahaa mieltä.
Yleensä fysiikan parantumisen myötä psyykkinenkin voi paremmin. Ne on kyllä niin tiiviit toverit.
Kyllähän ruoka ja juoma voidaan nauttia oikeastikin hyvillä mielin ja seurustelun hengessä.
Usein vaan turvonnut ja riutunut ulkokuosi kertoo, että kaikkeen ei olla jaksettu perehtyä, piitata ja yleensä syy on elämän hektisyys. Pään sisällä nimenomaan.LadyZorro kirjoitti:
Varmasti osaa, mutta kyllä miehetkin pettää itseään. Monesti puhuvat menevänsä pitämään hauskaa ja juomaan, kuitenkin moni menee sinne suremaan asioitaan. Ja on näennäisesti hauskaa.
Niin kun nyt juominen olisi muka hauskaa. Olla lärvit. Avuttomassa kunnossa titityy.
Lohtua haetaan, koitetaan turruttaa pahaa mieltä.
Yleensä fysiikan parantumisen myötä psyykkinenkin voi paremmin. Ne on kyllä niin tiiviit toverit.
Kyllähän ruoka ja juoma voidaan nauttia oikeastikin hyvillä mielin ja seurustelun hengessä.
Usein vaan turvonnut ja riutunut ulkokuosi kertoo, että kaikkeen ei olla jaksettu perehtyä, piitata ja yleensä syy on elämän hektisyys. Pään sisällä nimenomaan.Kyllähän juominenkin hetkellisesti voi piristää, nostaa mm. serotoniinipitoisuuksia..syöminenkin. Myös se suklaa nami nam...
https://kohokohta.com/uutiset/top-7-elintarviketta-jotka-lisaavat-serotoniinia/
Sellainen linkki lisäksi..LadyZorro kirjoitti:
Kyllähän juominenkin hetkellisesti voi piristää, nostaa mm. serotoniinipitoisuuksia..syöminenkin. Myös se suklaa nami nam...
https://kohokohta.com/uutiset/top-7-elintarviketta-jotka-lisaavat-serotoniinia/
Sellainen linkki lisäksi..Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt ja muista. Niin serotoniini laskee joillakin rajusti alkoholin myötä ja tämä lasku voipi aiheuttaa aggressioita. Joka selittäis räyhäämistä huppelissa...
Mielenkiintoistahan tämä kaikki on. Ihmisen elintoiminnot ja välittäjäaineet...ja ravinto on aikalailla paitsi polttoaine myös lääke tai myrkky. Toksinen taas kerran. 😄
- hoikkakurppa
Hoikkana, mutta jo liki viiskymppisenä naisena olen miettinyt hieman samaa. Jopa tämä juttu toki aivan suloisen kauniista Sara Siepistä mietitytti:
https://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/sara-sieppi-kannustaa-kehopositiivisuuteen-hehkeassa-bikinikuvassa-roope-salminen-ylistaa-maailman-kuumin/6961774#gs.f4=GPTY
Onko hän tuossa kuvassa oikeasti muka hotimpi kuin yleensä? Lihonut siis selvästi ja yllättävästi rinnatkin roikkuvat enemmän kuin itsellä vaikka kurppa olenkin. Kaunis hän on edelleen, mutta jotenkin muka paljon kauniimpi kuin hoikkana?
Tuleekohan Siepistä kymmenen vuoden päästä ylistetty xl-malli?>>Tuleekohan Siepistä kymmenen vuoden päästä ylistetty xl-malli?<<
Virtausten käänteet muotimaailmasa ovat niin nopeita, että ehkä kymmenen vuoden kuluttua xl-mallit ovat jo kadonneet siihen samaan armahtavaan unohduksen suohon, johon moni muukin aikanaan väkisin ylistetty typeryys on hukkunut.
Kukin näyttäköön miltä tahtoo, mulle ihan sama. Ei kenenkään ole pakko deittailla läskiä, jos ei halua. Ulkonäkökysymystä olennaisempia ovat exponentiaalisesti lisääntyvän läskin kansanterveydelliset ja kansantaloudelliset vaikutukset. Tuo XL-hypetys ja läskien pakkoihannointi on vähän sama asia, kuin jos lehdistö toitottaisi rankan humalajuomisen ja ketjupolttamisen ihanuutta.Niin, jos Sara tuolla linjalla jatkaa tulee kyllä varmaan tuloissaan näkemään sen positivisuuden hinnan sitten suoraan kun ei pukkaa enää mallikeikkaa niin kuin ennenvanhaan. Sitähän saa toki vaateketjut ja muut olla myös innoissaan komppaamassa kehopositiivisuutta mutta kun oikeasti tehdän businesta taitaa hoikat mallit edelleenkin olla varmempi vaihtoehto ja kyllä ne sen tietää, ylihintainen & huonolaatuinen rätti näyttää paljon paremmalta hoikan mallin päällä.
- lihavuus-myy
SirCucco kirjoitti:
>>Tuleekohan Siepistä kymmenen vuoden päästä ylistetty xl-malli?<<
Virtausten käänteet muotimaailmasa ovat niin nopeita, että ehkä kymmenen vuoden kuluttua xl-mallit ovat jo kadonneet siihen samaan armahtavaan unohduksen suohon, johon moni muukin aikanaan väkisin ylistetty typeryys on hukkunut.
Kukin näyttäköön miltä tahtoo, mulle ihan sama. Ei kenenkään ole pakko deittailla läskiä, jos ei halua. Ulkonäkökysymystä olennaisempia ovat exponentiaalisesti lisääntyvän läskin kansanterveydelliset ja kansantaloudelliset vaikutukset. Tuo XL-hypetys ja läskien pakkoihannointi on vähän sama asia, kuin jos lehdistö toitottaisi rankan humalajuomisen ja ketjupolttamisen ihanuutta.XL-hypetystä tulee olemaan niin kauan kuin ihmiset ovat lihavia. Lihava nainen ostaa iltalehden/sanoman/naistenlehden jossa entinen missi on pulskana ja ihasteltuna päälikannessa, todistellakseen itselleen (ja mahdolliselle miehelleen) että kyllä pulskat on ihania ja ihasteltavia. Lihomis- ja laihtumisjutut on niin kauan siis myyntivaltteja kuin lihavia riittää.
- ei-keski-euroopassa-noin
lihavuus-myy kirjoitti:
XL-hypetystä tulee olemaan niin kauan kuin ihmiset ovat lihavia. Lihava nainen ostaa iltalehden/sanoman/naistenlehden jossa entinen missi on pulskana ja ihasteltuna päälikannessa, todistellakseen itselleen (ja mahdolliselle miehelleen) että kyllä pulskat on ihania ja ihasteltavia. Lihomis- ja laihtumisjutut on niin kauan siis myyntivaltteja kuin lihavia riittää.
Tästä syystä XL-hypetys onkin erityisen suosittua Suomessa, täällä kun pulskia riittää.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, jos Sara tuolla linjalla jatkaa tulee kyllä varmaan tuloissaan näkemään sen positivisuuden hinnan sitten suoraan kun ei pukkaa enää mallikeikkaa niin kuin ennenvanhaan. Sitähän saa toki vaateketjut ja muut olla myös innoissaan komppaamassa kehopositiivisuutta mutta kun oikeasti tehdän businesta taitaa hoikat mallit edelleenkin olla varmempi vaihtoehto ja kyllä ne sen tietää, ylihintainen & huonolaatuinen rätti näyttää paljon paremmalta hoikan mallin päällä.
"Sitähän saa toki vaateketjut ja muut olla myös innoissaan komppaamassa kehopositiivisuutta mutta kun oikeasti tehdän businesta taitaa hoikat mallit edelleenkin olla varmempi vaihtoehto ja kyllä ne sen tietää, ylihintainen & huonolaatuinen rätti näyttää paljon paremmalta hoikan mallin päällä."
Pisti silmään tuo "ylihintainen & huonolaatuinen rätti näyttää paljon paremmalta hoikan mallin päällä". Onko tuosta nyt sitten luettavissa että riistoporvarit myy laihojen ihmisten avulla sutta ja sekundaa vaikka rasvaisten daamien päälle singutetut vaatekappaleet on oikeasti laadukkaampia rättejä?
Minä luulen Harmis että olet hakoteillä, muotitalot panostaa oikeasti laatuun, ja ne ihrapalleroiden päälle singutetut rätit on oikeasti heikompaa laatua.- sellutpois
lihavuus-myy kirjoitti:
XL-hypetystä tulee olemaan niin kauan kuin ihmiset ovat lihavia. Lihava nainen ostaa iltalehden/sanoman/naistenlehden jossa entinen missi on pulskana ja ihasteltuna päälikannessa, todistellakseen itselleen (ja mahdolliselle miehelleen) että kyllä pulskat on ihania ja ihasteltavia. Lihomis- ja laihtumisjutut on niin kauan siis myyntivaltteja kuin lihavia riittää.
Pulskana ja photoshopattuna, huom.
Sieppikin on kertonut turvautuvansa runsaasti photoshoppiin. Pulskat shoppaavat selluliitit ja muhkurat pois. Sileä pulleus kun näyttää huomattavasti paremmalta (ja hyvin epätodelliselta) - yksinäisyyskö
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, jos Sara tuolla linjalla jatkaa tulee kyllä varmaan tuloissaan näkemään sen positivisuuden hinnan sitten suoraan kun ei pukkaa enää mallikeikkaa niin kuin ennenvanhaan. Sitähän saa toki vaateketjut ja muut olla myös innoissaan komppaamassa kehopositiivisuutta mutta kun oikeasti tehdän businesta taitaa hoikat mallit edelleenkin olla varmempi vaihtoehto ja kyllä ne sen tietää, ylihintainen & huonolaatuinen rätti näyttää paljon paremmalta hoikan mallin päällä.
Pieni on ihmisen elämänpiiri kun viitsii märehtiä tuntemattomien ihmisten muotoja.
Tämä ei ehkä liity aiheeseen, mutta luetko paljon hymy tai seiska lehteä?
Seiskan selailen aina kun käyn parturissa, mutta katselen vain kuvat. Jos on vaatimattoman näköinen naisparturi niin sitten en halua näyttää että olen kauniiden naisten perään ja muka luen joitakin juttuja vaikka oikeasti mietin vain kuinka nälänhätä ja pakolaiskriisi voitaisiin hoitaa.
Hymyä en ota koskaan käteeni.
Kirjoittelen tänne yleensä niin että olen blokannut mainokset, mutta nyt sattui olemaan mainokset päällä ja sieltä löysin jutun tähän avaukseen.Ananias kirjoitti:
Seiskan selailen aina kun käyn parturissa, mutta katselen vain kuvat. Jos on vaatimattoman näköinen naisparturi niin sitten en halua näyttää että olen kauniiden naisten perään ja muka luen joitakin juttuja vaikka oikeasti mietin vain kuinka nälänhätä ja pakolaiskriisi voitaisiin hoitaa.
Hymyä en ota koskaan käteeni.
Kirjoittelen tänne yleensä niin että olen blokannut mainokset, mutta nyt sattui olemaan mainokset päällä ja sieltä löysin jutun tähän avaukseen.Kyllä se joskus voi olla ihan hyvä lukea myös vähän "huonompaakin" lehteä. Mä sanoisin, että niistäkin voi jotakin oppia. Pyrin olemaan monen asian suhteen nöyrä. Jotenkin elämä opettanut, että kannattaa osata olla myös nöyräkin.
Toki itsekin enimmäkseen jotain muuta mediaa kuin seiska tai hymy. Mieluummin vaikka iltasanomat.todellavaikeeta kirjoitti:
Kyllä se joskus voi olla ihan hyvä lukea myös vähän "huonompaakin" lehteä. Mä sanoisin, että niistäkin voi jotakin oppia. Pyrin olemaan monen asian suhteen nöyrä. Jotenkin elämä opettanut, että kannattaa osata olla myös nöyräkin.
Toki itsekin enimmäkseen jotain muuta mediaa kuin seiska tai hymy. Mieluummin vaikka iltasanomat.Minä käytän ampparit-uutispalvelua, sieltä bongaan minua kiinnostavat uutisotsikot. Olen määritellyt asetuksista aihealueet joiden piiristä tulee otsikot, lisäksi olen blokannut joitakin joutavanpäiväisiä lehtiä pois niin ettei niiden uutisotsikot näy mulle.
Sitten jos löytyy mielenkiintoinen aihe, niin voin itsekin etsiä sen ympäriltä tietoa muualtakin netistä.
- Ihansama_
Ketä oikeasti kiinnostaa muiden ihmisten kilot?
Eikö oma elämä ole tarpeeksi kiinnostavaa, vai mikä vaivaa?- Ihansama_
Vähän tulee mieleen ne kylän tietotoimistot "onko sinustakin se Sirkka hiukan lihonut, onkohan se pieniin päin, vai onko sillä suhde niin huonona, tai onko mies löytänyt jonkun uuden ja jättänyt sen yksin lasten kanssa niin sen täytyy olla"
Toisten paino kiinnostaa lähinnä silloin, jos yhtäkkiä laihtuu rajusti, silloin ihminen on kuoleman sairas.
Lihavat ihmiset maksavat jo kaikessa ostamassaan niin moneen kertaan kaikenlaista veroa, että eiköhän jo kuluukin ole kuitattu.
Ja kyllä, BMI:ni on normaali. Oman elämän takia ylipaino kiinnostaa.
Ihmiset jotka päästävät itsensä lihomaan, elävät hyvin sairaalloisen vanhuuden joka (onneksi) päättyy suhteellisen nuorena. Itse päätin että hoidan kroppani kuntoon ja olen viimeisen 2,5 vuotta tehnyt elämäntapamuutoksia joista on ollut terveyteni kannalta valtavasti hyötyä.
Sanoisin että olen tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin kertaakaan aiemmin viimeisten 10 vuoden aikana, ja mulla on selkeä visio siitä miten jatkan tästä eteenpäin jotta minulla olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet elää mukava vanhuus sitten kun sen aika koittaa.
Minä päästin aikoinaan itseni tosi huonoon kuntoon, ja tiedän aika hyvin mitä ylipaino, stressi, epäterveelliset elämäntavat ja lyhyet yöunet tekevät ihmisen fysiikalle.
Mielestäni ylipainossa ei ole kyse ihmisten oikeudesta positiiviseen kehonkuvaan, vaan typeryydestä joka tuhoaa ihmisten fysiikan.- Ihansama_
Ananias kirjoitti:
Oman elämän takia ylipaino kiinnostaa.
Ihmiset jotka päästävät itsensä lihomaan, elävät hyvin sairaalloisen vanhuuden joka (onneksi) päättyy suhteellisen nuorena. Itse päätin että hoidan kroppani kuntoon ja olen viimeisen 2,5 vuotta tehnyt elämäntapamuutoksia joista on ollut terveyteni kannalta valtavasti hyötyä.
Sanoisin että olen tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin kertaakaan aiemmin viimeisten 10 vuoden aikana, ja mulla on selkeä visio siitä miten jatkan tästä eteenpäin jotta minulla olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet elää mukava vanhuus sitten kun sen aika koittaa.
Minä päästin aikoinaan itseni tosi huonoon kuntoon, ja tiedän aika hyvin mitä ylipaino, stressi, epäterveelliset elämäntavat ja lyhyet yöunet tekevät ihmisen fysiikalle.
Mielestäni ylipainossa ei ole kyse ihmisten oikeudesta positiiviseen kehonkuvaan, vaan typeryydestä joka tuhoaa ihmisten fysiikan.Kivat sulle.
Et ole sitten siltä osin harminamme. Ihansama_ kirjoitti:
Kivat sulle.
Et ole sitten siltä osin harminamme.Ylipaino on paljon suurempi terveysriski kuin monet ihmiset pystyvät edes käsittämään. Harva ymmärtää esim. sitä, että ylipaino itsessään aiheuttaa kehoon matala-asteisen tulehdustilan eli inflammaation, joka on hieman eri asia kuin infektio josta yleisesti käytetään nimitystä tulehdus. Inflammaatio kuvaa elimistön reaktiota, infektio elollisen organismin tunkeutumista elimistöön.
Tulehdustila johtaa pitkittyessään ihmisen immuunijärjestelmän heikkenemiseen, pahimmoillaan sen kaatumiseen ja metaboliseen oireyhtymään. Kakkostyypin diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet, muistisairaudet, syövät...kaikki nuo ja monet muut sairaudet ovat yhteydessä ylipainoon.- Ihansama_
Ananias kirjoitti:
Ylipaino on paljon suurempi terveysriski kuin monet ihmiset pystyvät edes käsittämään. Harva ymmärtää esim. sitä, että ylipaino itsessään aiheuttaa kehoon matala-asteisen tulehdustilan eli inflammaation, joka on hieman eri asia kuin infektio josta yleisesti käytetään nimitystä tulehdus. Inflammaatio kuvaa elimistön reaktiota, infektio elollisen organismin tunkeutumista elimistöön.
Tulehdustila johtaa pitkittyessään ihmisen immuunijärjestelmän heikkenemiseen, pahimmoillaan sen kaatumiseen ja metaboliseen oireyhtymään. Kakkostyypin diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet, muistisairaudet, syövät...kaikki nuo ja monet muut sairaudet ovat yhteydessä ylipainoon.Tiedän tuon kaiken jo ammattini puolesta, turhaan minulle paasaat. Ja suurin osa muistakin ihmisistä, joita pidät taas aivan typerinä.
Mutta kuten sanottu, et ole _siltä_ osin harminamme. Kuormittamassa terveydenhuoltoamme.
Jostain syystä ne yleensä ovat juuri niitä ylipainoisia miehiä, jotka niin tekevät. Ihansama_ kirjoitti:
Tiedän tuon kaiken jo ammattini puolesta, turhaan minulle paasaat. Ja suurin osa muistakin ihmisistä, joita pidät taas aivan typerinä.
Mutta kuten sanottu, et ole _siltä_ osin harminamme. Kuormittamassa terveydenhuoltoamme.
Jostain syystä ne yleensä ovat juuri niitä ylipainoisia miehiä, jotka niin tekevät.Ylipaino on länsimaiden selkeästi suurin terveysriski, joten siinä mielessä asiasta ei voi edes puhua liikaa. Siitä puhutaan ihan liian vähän, ja liian harva käsittää ylipainon riskit.
Ylipaino on tilastollisesti hieman yleisempää miehillä kuin naisilla, mutta tilastoja vääristää tällä hetkellä mittaustapa (BMI) joka ei huomioi sitä että pidemmällä ihmisellä tulee olla pituuteen nähden suhteellisesti enemmän painoa koska lihasmassaa on enemmän.- Ihansama_
Ananias kirjoitti:
Ylipaino on länsimaiden selkeästi suurin terveysriski, joten siinä mielessä asiasta ei voi edes puhua liikaa. Siitä puhutaan ihan liian vähän, ja liian harva käsittää ylipainon riskit.
Ylipaino on tilastollisesti hieman yleisempää miehillä kuin naisilla, mutta tilastoja vääristää tällä hetkellä mittaustapa (BMI) joka ei huomioi sitä että pidemmällä ihmisellä tulee olla pituuteen nähden suhteellisesti enemmän painoa koska lihasmassaa on enemmän.Voi nyt jestas.
Jäikö levy jumiin jumiin jumiin.... Ihansama_ kirjoitti:
Voi nyt jestas.
Jäikö levy jumiin jumiin jumiin....Olen huomannut että toistamalla tyhmempikin lopulta sisäistää viestin.
- Ihansama_
Ananias kirjoitti:
Olen huomannut että toistamalla tyhmempikin lopulta sisäistää viestin.
Näinpä, montako kertaa vielä sulle pitää?
Ihansama_ kirjoitti:
Näinpä, montako kertaa vielä sulle pitää?
Ei sinun tarvitse puskissa lymytä.
- Ihansama_
Ananias kirjoitti:
Ei sinun tarvitse puskissa lymytä.
Osasin tuota jo odottaakin.
Et tunne minua, millään tavoin tai mistään. Rekkautuneet varmaankin kettuilevat sinulle aivan avoimesti?
Muotoile sitä foliota pikkasen istuvammaksi. Ihansama_ kirjoitti:
Osasin tuota jo odottaakin.
Et tunne minua, millään tavoin tai mistään. Rekkautuneet varmaankin kettuilevat sinulle aivan avoimesti?
Muotoile sitä foliota pikkasen istuvammaksi.En minä tunne ketään rekkautunuttakaan, enkä ole kiinnostunut tutustumaankaan.
Minä heittelen kommenttejani saadakseni vastakommentoijat reagoimaan yllättäviin kommentteihini. Se kuinka kukakin reagoi kommentteihini, paljastaa vastakommentoijan motiivit keskustella kanssani.
Suurin osa kanssani kommentoimaan ryhtyvistä on vain härnäämässä minua eivätkä edes hae todellista vuorovaikutukseen pohjautuvaa keskustelua. Kun selvitän ensin vastapuolen motiivit, niin ei tule haukkuneeksi ketään viatonta keskustelijaa.- kjlkoklll
Ananias kirjoitti:
Oman elämän takia ylipaino kiinnostaa.
Mielestäni ylipainossa ei ole kyse ihmisten oikeudesta positiiviseen kehonkuvaan, vaan typeryydestä joka tuhoaa ihmisten fysiikan.Ylipainosta laihduttaminen jättää jälkeensä venyneen ihon. Miten sun ihon laita on?
kjlkoklll kirjoitti:
Ylipainosta laihduttaminen jättää jälkeensä venyneen ihon. Miten sun ihon laita on?
Minä laihdutin niin hitaasti etten huomannut missään vaiheessa roikkuvaa ihoa.
Enimmillään painoin 104-105 kiloa, ja siitä on nyt tultu se parikymppiä alaspäin. Puhutaan kuitenkin vielä aika vähäisestä ylipainosta ja ihon sinkumisesta, ja kaikkinensa painonpudotus kesti lähes 2 vuotta.
Olen lukenut joskus että ihmisen nahka olisi palautunut vartalonmyötäiseksi jopa 50 kilon painonpudotuksen jälkeen, siihen suhteutettuna mun tilanne oli aika helppo.
- EräsNaineNN
Siis naiset itse päättävät millaisissa kropissa elävät!! Ja vielä väittävät itse mikä on kaunista!!! No johan on! Kyllä on naisten oikeudet menneet liian pitkälle!!!
Kyllä suomalaista heteromiestä taas sorretaan!
Itsehän odottelen sitä, että Suomeen perustetaan Matriarkaalinen tasavalta (huom. ei feministinen, feminismi on tasa-arvoa), jossa vain naisilla on äänioikeus ja miehet ovat holhouksen alaisia esim. raha-asioidensa, kehostaan päättämisen jne suhteen. Tämä johtaisi suurempaan onnellisuuteen sekä miehillä että naisilla. Naiset muutenkin kantavat konkreettisen ja emotionaalisen vastuun miesten elämästä (esim. mitä mies syö jne) ja näin jokaiselle miehelle löytyisi se oma huolta pitävä nainen (joka voisi toki olla myös äiti ja sisko tai joku jolle miehen hallintaoikeus on myyty).
Toki tiedostan, että osa miehistä kykenee huolehtimaan itse itsestään. Tällaiset miehet voisivat hakea vapautusta sukupuolestaan, mihin kuuluisi kahden eri psykiatrin lausunto miehen kyvystä henkiseen täysivaltaisuuteen sekä kahden vuoden tosielämäkoe, jossa mies voi päättää asioistaan itsenäisesti, mutta säilyy vielä huoltajansa alaisuudessa.
Itse olisin valmis ottamaan vaikka kaksi miestä.Itsensä lihottaminen on itsensä pahoinpitelemistä, ja lopputulemana ihminen kokee sairaalloisen loppuelämän ja kuolee kohtalaisen nuorena.
Onko kyse oikeudesta päättää omasta elämästään vai typeryydestä? Ainakaan median ei tulisi tehdä läskeistä oman elämänsä sankareita.- Tuthaatouhua
Miesten koulutuksenkin voisi lopettaa, kauheasti vie kuluja, eivätkä kuulemma mitään siellä opi.
Tuthaatouhua kirjoitti:
Miesten koulutuksenkin voisi lopettaa, kauheasti vie kuluja, eivätkä kuulemma mitään siellä opi.
Kai miehet jotakin oppivat...ainakin toivon niin kun nyt sitten itse aloitan kaksivuotiset opinnot.
.. Hirneetä MiesVihaa.. Joskin ihan Tyypillistä ja Normaalia, kuten hyvin huomaa Peukutuksistakin.. ;D
.. Ja Btw. FemiNismi ei ole Tasa-Arvo Ismi.. Että Tierä Sä Se!!!.. SoviNismin Sisko Se On.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Hirneetä MiesVihaa.. Joskin ihan Tyypillistä ja Normaalia, kuten hyvin huomaa Peukutuksistakin.. ;D
.. Ja Btw. FemiNismi ei ole Tasa-Arvo Ismi.. Että Tierä Sä Se!!!.. SoviNismin Sisko Se On.. ;DNaiset reagoivat ehkä tunteenomaisesti näihin juttuihin, ilmeisesti ylipaino, kakkostyypin diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet ja monet syövät koetaan ihmisoikeuskysymyksiksi.
- ihmisoikeusasia
Ananias kirjoitti:
Naiset reagoivat ehkä tunteenomaisesti näihin juttuihin, ilmeisesti ylipaino, kakkostyypin diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet ja monet syövät koetaan ihmisoikeuskysymyksiksi.
Kaikessa elämässä on riskinsä. Liikunnassakin.
Onneksi ihmisen ei ole pakko maksimoida tilastoillista teveyttään, vaan voi panostaa moniin muihinkin nautintoihin. - rejakoija
Ananias kirjoitti:
Naiset reagoivat ehkä tunteenomaisesti näihin juttuihin, ilmeisesti ylipaino, kakkostyypin diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet ja monet syövät koetaan ihmisoikeuskysymyksiksi.
Näitähän löytyy suurelta joukolta miehiäkin. Varmaan enemmän kun naisilta. Miehille ne ovat saavutettuja etuja ja naisille vaan tunteenomainen juttu.
rejakoija kirjoitti:
Näitähän löytyy suurelta joukolta miehiäkin. Varmaan enemmän kun naisilta. Miehille ne ovat saavutettuja etuja ja naisille vaan tunteenomainen juttu.
Miehet eivät usko ylipainon terveyshaittoihin ennenkuin teho-osastolla (ne jotka eivät kuole infarktiin), mutta mulle on yllätys etteivät naiset ole asian suhteen yhtään fiksumpia vaan pitävät ylipainoa ihmisoikeuskysymyksenä.
- rejakoija
Ananias kirjoitti:
Miehet eivät usko ylipainon terveyshaittoihin ennenkuin teho-osastolla (ne jotka eivät kuole infarktiin), mutta mulle on yllätys etteivät naiset ole asian suhteen yhtään fiksumpia vaan pitävät ylipainoa ihmisoikeuskysymyksenä.
Kun eivät ole niin eivät. Tyhmiähän naiset on muutenkin. Miehen luomakunnan kunkkuna pitäisi olla viisaampi omalta osaltaan. Myös alkoholin kulutuksessa. Alkoholisairauksiin kuolee miehiä suuri määrä vuosittain ja yhteiskunta maksaa hoidot sitä ennen. Alkoholin käyttöhän on ihmisoikeuskysymys.
rejakoija kirjoitti:
Kun eivät ole niin eivät. Tyhmiähän naiset on muutenkin. Miehen luomakunnan kunkkuna pitäisi olla viisaampi omalta osaltaan. Myös alkoholin kulutuksessa. Alkoholisairauksiin kuolee miehiä suuri määrä vuosittain ja yhteiskunta maksaa hoidot sitä ennen. Alkoholin käyttöhän on ihmisoikeuskysymys.
Alkoholinkulutus kasvaa vain yhdellä ryhmällä, nimittäin varttuneemmilla naisilla. Muilla kulutuskäyrät ovat laskevia.
Miehet ovat iät ajat lätränneet liikaa alkoholin kanssa, mutta en näe asialla yhteyttä läskin normalisointikampanjaan.- rejakoija
Ananias kirjoitti:
Alkoholinkulutus kasvaa vain yhdellä ryhmällä, nimittäin varttuneemmilla naisilla. Muilla kulutuskäyrät ovat laskevia.
Miehet ovat iät ajat lätränneet liikaa alkoholin kanssa, mutta en näe asialla yhteyttä läskin normalisointikampanjaan.Alkoholin kulutus on noussut naisilla mutta samassa tahdissa miehilläkin. Jo pelkästään alkoholimyrkytykseen kuolleista on 75% miehiä. Lisäksi kaikkia muita alkoholisairauksia sairastaa suurimmaksi osaksi miehet.
Läskin normalisointikampanjan lyttääminen tähtää tietenkin ihmisten laihtumiseen ja sitä kautta terveempään kansaan.
Voisi olla vastaava kampanja alkoholinkäytön normaalisoinnin lyttäämiseen. Miehet voisi raitistua ja tuloksena olisi monta onnellisempaa perhettä ja verovarojen käyttöä muuhun kun juoppojen sairauksien hoitoon. rejakoija kirjoitti:
Alkoholin kulutus on noussut naisilla mutta samassa tahdissa miehilläkin. Jo pelkästään alkoholimyrkytykseen kuolleista on 75% miehiä. Lisäksi kaikkia muita alkoholisairauksia sairastaa suurimmaksi osaksi miehet.
Läskin normalisointikampanjan lyttääminen tähtää tietenkin ihmisten laihtumiseen ja sitä kautta terveempään kansaan.
Voisi olla vastaava kampanja alkoholinkäytön normaalisoinnin lyttäämiseen. Miehet voisi raitistua ja tuloksena olisi monta onnellisempaa perhettä ja verovarojen käyttöä muuhun kun juoppojen sairauksien hoitoon.Ennen alkoholimyrkytykseen kuolleista lähes 100 prosenttia oli miehiä, joten tasa-arvo lisääntyy.
Alkoholin kohdalla normalisointi toimisi paremmin kuin sen tuomitseminen, mutta humalahakuisen juomisen normalisoinnin tuomitsemisessa on järkeä.Ananias kirjoitti:
Ennen alkoholimyrkytykseen kuolleista lähes 100 prosenttia oli miehiä, joten tasa-arvo lisääntyy.
Alkoholin kohdalla normalisointi toimisi paremmin kuin sen tuomitseminen, mutta humalahakuisen juomisen normalisoinnin tuomitsemisessa on järkeä... En pääse lukemaan tuota juttua.. ;P
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002927022.html
.. Ja jossain oli juttua, että ainakin jonkun (Suomalaisen) NaisRyhmän Kulutus on KuusiKertaistunut.. En löytänyt sitä pikaisella Guuggeloinnilla.. Ja Pitäis Ottaa huomioon myös, että naisten ns. "TerveellinenAnnostus" on PalPienempi.. Ja nekin rajat taisi Just Taas Alentua.. ;P- kiuhm
Ananias kirjoitti:
Ennen alkoholimyrkytykseen kuolleista lähes 100 prosenttia oli miehiä, joten tasa-arvo lisääntyy.
Alkoholin kohdalla normalisointi toimisi paremmin kuin sen tuomitseminen, mutta humalahakuisen juomisen normalisoinnin tuomitsemisessa on järkeä.Alkoholi on yksi eniten ylipainoa kerryttävä tekijä. Läskikerrokseksi jokainen tuoppi jää kittaajansa vyötärölle (muiden alkoholin aiheuttamien terveysriskien lisäksi)
On se nyt kumma, ettei tämä kansanterveyttä heikentävä osio sinua ollenkaan näytä huolestuttavan. NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. En pääse lukemaan tuota juttua.. ;P
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002927022.html
.. Ja jossain oli juttua, että ainakin jonkun (Suomalaisen) NaisRyhmän Kulutus on KuusiKertaistunut.. En löytänyt sitä pikaisella Guuggeloinnilla.. Ja Pitäis Ottaa huomioon myös, että naisten ns. "TerveellinenAnnostus" on PalPienempi.. Ja nekin rajat taisi Just Taas Alentua.. ;PHesarilla on maksumuuri, enkä minä ainakaan ole kiinnostunut maksamaan siitä että pääsisin lukemaan pravdan juttuja...
Naiset ovat oppineet juomaan, ja varsinkin varttuneemmat naiset. Alkoholin liikakulutus on silti edelleen etupäässä miesten heiniä vaikka tasa-arvo alkaa häämöttämään silläkin saralla.kiuhm kirjoitti:
Alkoholi on yksi eniten ylipainoa kerryttävä tekijä. Läskikerrokseksi jokainen tuoppi jää kittaajansa vyötärölle (muiden alkoholin aiheuttamien terveysriskien lisäksi)
On se nyt kumma, ettei tämä kansanterveyttä heikentävä osio sinua ollenkaan näytä huolestuttavan.Tee aloitus alkoholin liikakulutuksen haitoista, osallistun ilomielin keskusteluun.
- EdesUnissa
Tämän aloituksen on teema on mielestäni hyvin löydetty, mutta muutamalla sananvaihdolla siitä olisi saanut neutraalimman ja keskustelu olisi ollut kehittävämpää. Kun tuon naisasialiikkeen olisi poistanut aloituksesta, niin sitä ei olisi koettu hyökkäykseksi. (Tosin kun mediaa seuraa niin miesten puolella ei ole läskin "normalisointikampanjaa")
Tällaisia kummallisia "normalisointikampanjoita" löytää eri osa-alueilta nykyisin aika paljon. Kaiketi niiden idea on tuoda lukijalle hyvämieli.
On normaalia olla masentunut, ylipainoinen, kärsiä alkoholiongelmasta, kärsiä oppimisvaikeuksista, olla yksinäinen jne. Kaiketi ihmiset haluavat kuulla että muillakin on samoja ongelmia. Se antaa mahdollisuuden olla tekemättä asialle mitään ja hyväksyä itsensä epätäydellisenä.
(Itselläni on muuten 10 kiloa liikapainoa, mutta mitäpäs tässä huolimaan kun Lolallakin on ja se on sentään missi.)Olet kaiketi oikeassa tuon keskustelun kehittävyyden (=rakentavuus) suhteen, mutta minä olen tottunut siihen että täällä trollit kääntävät kaikki aloitukset vastakkainasetteluksi joten olen luopunut pyrkimyksistä hakea keskustelua joka olisi rakentavaa.
Kuten sanoit, miesten puolella ei ole olemassa läskin normalisointikampanjaa, joten valitsin tämän lähestymiskulman nimenomaan siksi koska naisille ylipainosta on tullut ihmisoikeuskysymys.- Eitarvetta
Ananias kirjoitti:
Olet kaiketi oikeassa tuon keskustelun kehittävyyden (=rakentavuus) suhteen, mutta minä olen tottunut siihen että täällä trollit kääntävät kaikki aloitukset vastakkainasetteluksi joten olen luopunut pyrkimyksistä hakea keskustelua joka olisi rakentavaa.
Kuten sanoit, miesten puolella ei ole olemassa läskin normalisointikampanjaa, joten valitsin tämän lähestymiskulman nimenomaan siksi koska naisille ylipainosta on tullut ihmisoikeuskysymys.Miehet ovat aina saaneet olla rauhassa läskejä.
Eitarvetta kirjoitti:
Miehet ovat aina saaneet olla rauhassa läskejä.
Viikatemies ei katso miestenkään ylipainoa läpi sormien.
- EdesUnissa
Ananias kirjoitti:
Olet kaiketi oikeassa tuon keskustelun kehittävyyden (=rakentavuus) suhteen, mutta minä olen tottunut siihen että täällä trollit kääntävät kaikki aloitukset vastakkainasetteluksi joten olen luopunut pyrkimyksistä hakea keskustelua joka olisi rakentavaa.
Kuten sanoit, miesten puolella ei ole olemassa läskin normalisointikampanjaa, joten valitsin tämän lähestymiskulman nimenomaan siksi koska naisille ylipainosta on tullut ihmisoikeuskysymys.Kuten sanoin, pidin teeman havainnointia hyvänä.
Tämmöistä media-viestinnän tarjoamaa kuvaa ei tule kyseenalaistaneeksi ennen kuin joku
nostaa sen pöydälle tarkasteltavaksi. Noin esimerkin vuoksi jos meille kirjoitettaisiin vuoden ajan julkisuuden henkilöistä jotka polttavat kannabista, niin vuoden päästä kannabiksen polttaminen yhteiskunnassa olisi lisääntynyt. Se olisi hyväksytympää. - Olisitarvetta
Ananias kirjoitti:
Viikatemies ei katso miestenkään ylipainoa läpi sormien.
Kuinka usein naiset täällä tekevät aloituksia miesten perseistä tai läskeistä?
Tai ylipäätään miestä arvostellakseen? EdesUnissa kirjoitti:
Kuten sanoin, pidin teeman havainnointia hyvänä.
Tämmöistä media-viestinnän tarjoamaa kuvaa ei tule kyseenalaistaneeksi ennen kuin joku
nostaa sen pöydälle tarkasteltavaksi. Noin esimerkin vuoksi jos meille kirjoitettaisiin vuoden ajan julkisuuden henkilöistä jotka polttavat kannabista, niin vuoden päästä kannabiksen polttaminen yhteiskunnassa olisi lisääntynyt. Se olisi hyväksytympää.Kiitos vaan.
Minua on aina kiinnostanut median ja samalla myöskin viihdeteollisuuden tapa muokata ihmisten asenteita esim. normalisoimalla asioita jotka ihmiset näkevät alkujaan toisin. Toisaalta media ja viihdeteollisuus harrastavat myös kaikkia muitakin manipuloinnin keinoja, mm. propagandaa, disinformaatiota ja misinformaatiota.
Käytännössä kukaan ei voi välttyä vaikuttamisyrityksiltä, tai edes lankeamasta siihen.Olisitarvetta kirjoitti:
Kuinka usein naiset täällä tekevät aloituksia miesten perseistä tai läskeistä?
Tai ylipäätään miestä arvostellakseen?Miehet ovat täällä aika dominoivia ainakin mitä tulee "kritiikkiin" tai oikeastaan vittuiluun. Se on totta.
Minä teen aika vähän naisia kritisoivia aloituksia tai ylipäänsä kommentoin aika vähän naisia tarkoituksellisesti negatiiviseen sävyyn, joten en suostu purematta nielemään ajatusta siitä että edustaisin varpaista pipoon asti tyypillistä naisia haukkuvaa miestä.
Mielestäni aloitustani voi pitää perusteltuna eikä se ollut tarkoitettu naisten nolaamiseen vaan pikemminkin asiakeskustelun avaukseksi. Ehkä nimimerkin "EdesUnissa" huomio oli silti hyvä, olisihan aihetta voinut käsitellä sukupuolineutraalistikin...- taijokumuu
Ananias kirjoitti:
Miehet ovat täällä aika dominoivia ainakin mitä tulee "kritiikkiin" tai oikeastaan vittuiluun. Se on totta.
Minä teen aika vähän naisia kritisoivia aloituksia tai ylipäänsä kommentoin aika vähän naisia tarkoituksellisesti negatiiviseen sävyyn, joten en suostu purematta nielemään ajatusta siitä että edustaisin varpaista pipoon asti tyypillistä naisia haukkuvaa miestä.
Mielestäni aloitustani voi pitää perusteltuna eikä se ollut tarkoitettu naisten nolaamiseen vaan pikemminkin asiakeskustelun avaukseksi. Ehkä nimimerkin "EdesUnissa" huomio oli silti hyvä, olisihan aihetta voinut käsitellä sukupuolineutraalistikin...Esimerkkinä olisi voinut olla vaikka Timo Soini.
taijokumuu kirjoitti:
Esimerkkinä olisi voinut olla vaikka Timo Soini.
Soinikin on ollut näkyvästi otsikoissa ylipainosta ja stressistä johtuvista terveysongelmista, joten häneen ei yhdistetä ylipainoa mitenkään positiivisessa mielessä.
Voidaan pohtia asiaa siltä kantilta, että löytyykö julkisuudesta miehiä joiden ylipainosta puhutaan positiiviseen sävyyn? Mielestäni miesten kohdalla ylipainoon liitetään poikkeuksetta ylipainon negatiiviset vaikutukset...- jännämiesjutut
Ananias kirjoitti:
Soinikin on ollut näkyvästi otsikoissa ylipainosta ja stressistä johtuvista terveysongelmista, joten häneen ei yhdistetä ylipainoa mitenkään positiivisessa mielessä.
Voidaan pohtia asiaa siltä kantilta, että löytyykö julkisuudesta miehiä joiden ylipainosta puhutaan positiiviseen sävyyn? Mielestäni miesten kohdalla ylipainoon liitetään poikkeuksetta ylipainon negatiiviset vaikutukset...No nythän tätä on tullutkin. Mies näkee asian niinkuin haluaa.
jännämiesjutut kirjoitti:
No nythän tätä on tullutkin. Mies näkee asian niinkuin haluaa.
Mitä on tullut?
Kehopositiivisuus on naisille suunnattu termi jolla tehdään ylipainosta normaalia piittaamatta terveyshaitoista.
Miesten ylipaino hyväksytään jo julkisestikin ongelmaksi jota se onkin.- teinimeininkiä
Ananias kirjoitti:
Mitä on tullut?
Kehopositiivisuus on naisille suunnattu termi jolla tehdään ylipainosta normaalia piittaamatta terveyshaitoista.
Miesten ylipaino hyväksytään jo julkisestikin ongelmaksi jota se onkin.Negatiivistä juttua naisten ylipainosta.
Tuskin kukaan rupeaa lihottamaan itseään jonkun termin takia. Näyttäisi vähän siltä että miehet pelkää sellaista.
Antakaa ihmisten elää elämäänsä ja etsikää sellainen itsellenikin. Ei tarvitse läskiä ottaa kumppanikseen ja suvun lihavat naiset saa elää rauhassa. Tai voi mennä paasaamaan ihan livenä heille. teinimeininkiä kirjoitti:
Negatiivistä juttua naisten ylipainosta.
Tuskin kukaan rupeaa lihottamaan itseään jonkun termin takia. Näyttäisi vähän siltä että miehet pelkää sellaista.
Antakaa ihmisten elää elämäänsä ja etsikää sellainen itsellenikin. Ei tarvitse läskiä ottaa kumppanikseen ja suvun lihavat naiset saa elää rauhassa. Tai voi mennä paasaamaan ihan livenä heille.Mitä pahaa siinä on jos naisillekin muistuttaa läskin terveyshaitoista?
Miehille asiasta on paasattu vuosikymmenet, mutta naisten kohdalla siitä on tehty ihmisoikeuskysymys. Ihan ristiriitaista.- teinimeininkiä
Ananias kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jos naisillekin muistuttaa läskin terveyshaitoista?
Miehille asiasta on paasattu vuosikymmenet, mutta naisten kohdalla siitä on tehty ihmisoikeuskysymys. Ihan ristiriitaista.Taitaa olla sulle pakkomielle tuo ihmisoikeuskysymys.
Jos ylipainoinen nainen menee lääkäriin niin lääkäri sanoo että pitäisi pudottaa painoa. Vaikka kyse olisi silmätulehduksesta. Myös työterveyshuolto puuttuu painoon määräaikaistarkastuksissa. Kyllä muistutuksia tulee joka tuutista. Miehen ylipaino hyväksytään paremmin. Miehen pitääkin olla isännän näköinen ja kokoinen.
Kehopositiivisuus. Mikäs muu myy iltapäivälehtiä kun joku uusi keksintö. Sieltähän tämäkin on bongattu. Silti löytyy paljon naisia jotka laihduttaa tälläkin hetkellä. teinimeininkiä kirjoitti:
Taitaa olla sulle pakkomielle tuo ihmisoikeuskysymys.
Jos ylipainoinen nainen menee lääkäriin niin lääkäri sanoo että pitäisi pudottaa painoa. Vaikka kyse olisi silmätulehduksesta. Myös työterveyshuolto puuttuu painoon määräaikaistarkastuksissa. Kyllä muistutuksia tulee joka tuutista. Miehen ylipaino hyväksytään paremmin. Miehen pitääkin olla isännän näköinen ja kokoinen.
Kehopositiivisuus. Mikäs muu myy iltapäivälehtiä kun joku uusi keksintö. Sieltähän tämäkin on bongattu. Silti löytyy paljon naisia jotka laihduttaa tälläkin hetkellä.Höpöhöpö, en minä puolusta naisten oikeutta kantaa ylpeänä ylipainoista ruhoaan.
Se on tosi että terveydenhuollon ammattilaiset eivät silittele ylipainoisten naisten päätä, vaan tuo läskin puolustaminen on enemmän feministisen liikkeen agendalla.- teinimeininkiä
teinimeininkiä kirjoitti:
Kehopositiivisuus. Mikäs muu myy iltapäivälehtiä kun joku uusi keksintö. Sieltähän tämäkin on bongattu. Silti löytyy paljon naisia jotka laihduttaa tälläkin hetkellä.Todetaan vielä että sehän on ihmisoikeusasia. Ihminen saa olla sen painoinen kun haluaa. Sekä mies että nainen.
Todetaan vielä että sehän on ihmisoikeusasia. Ihminen saa olla sen painoinen kun haluaa. Sekä mies että nainen.
Tätä juuri tarkoitin.
Ylipainon kansantaloudelliset kulut lasketaan miljardeissa, mutta teille se on vain ihmisoikeuskysymys.- 333e
Kehopositiivisuus. Mikäs muu myy iltapäivälehtiä kun joku uusi keksintö. Sieltähän tämäkin on bongattu. Silti löytyy paljon naisia jotka laihduttaa tälläkin hetkellä.Miehen pitääkin olla isännän näköinen ja kokoinen.
Isoisoisän ja äidin aikaisia myyttejä uskotaan edelleen. Vain läskit ovat tuota mieltä. - teinimeininkiä
Ananias kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin.
Ylipainon kansantaloudelliset kulut lasketaan miljardeissa, mutta teille se on vain ihmisoikeuskysymys.Se on ihmisoikeusasia. Niinkuin kaikki joutomiehet jotka makaa päivät ja nostavat tukia millä elävät. Eivät ole koskaan viitsineet vaivautua töihin ja veronmaksajaksi. Moni on alkoholisti ja heidän alkoholisairaudet hoidetaan yhteiskunnan varoilla lisäksi.
Palstallakin on näitä vaikka miten paljon.
Tässähän nyt on siis kyse pelkästään NAISTEN ylipainosta koska nainen tajuaa asian. Mies ei tajua ylipainoaan joten jätetään miehet syrjään ja puolitetaan kulut mitä ylipaino aiheuttaa. Onneksi en ole ollut koskaan ylipainoinen joten en kuole mihinkään vaaralliseen tautiin enkä aiheuta läskeilläni sipilälle kuluja. Nuorena olin alipainoinen eikä sekään ollut kaunista.
Minusta tuo kehopositiivisuus on ihan hyvä lähtökohta. Naisista en osaa sanoa mutta ainakin itse ja aika lailla monet miespuoliset kaverini ovat kehopositiivisia. Kavereihin kuuluu normaalipainoisia, kaislanvarsia ja sellaisia että rannalla luonnonsuojelijat yrittävät puskea veteen takaisin. Meille kun kroppa on aina kuosissa niin ei sitä tarvi piilotella joten voidaan käydä salilla, pelaamassa sählyä, jalkapalloa jne.
Voisin kuvitella että naisilla voi olla vähän sama tilanne. Jos on sinut kroppansa kanssa niin lähtee ulos ja aktivoituu sitä kautta liikkumaan. Liikunnan kautta tulee virkeyttä elämään niin alkaa miettiä syömisiä ja siitä se läski sulaa. Jos on negatiiviset ajatukset kehostaan niin sitä peittelee eikä aktivoidu ulos kämpästä kuin pakollisille asioille niin helppo vaipua mesennukeen eikä elämäntavan muutos lähde käyntiin.
Elämäntavan muutos lähtee korvien välistä ja minusta positiivinen asenne, on se kehoa tai henkisiä juttuja puntaroidessa, se avaintekijä.Huomaan kuitenkin että sinäkin pidät normaalina hyväkuntoista kroppaa etkä läsähtänyttä kroppaa. Tuo on se mitä halusin sanoa.
Ananias kirjoitti:
Huomaan kuitenkin että sinäkin pidät normaalina hyväkuntoista kroppaa etkä läsähtänyttä kroppaa. Tuo on se mitä halusin sanoa.
Sanotaan niin että minä en ole huolissani niinkään ylipainosta vaan enemmän viskeraalisesta rasvasta joka kertyy sisäelinten ympärille. Se voi olla ongelma myös normipainoisilla jos elämäntavat eivät ole kunnossa.
M184 kirjoitti:
Sanotaan niin että minä en ole huolissani niinkään ylipainosta vaan enemmän viskeraalisesta rasvasta joka kertyy sisäelinten ympärille. Se voi olla ongelma myös normipainoisilla jos elämäntavat eivät ole kunnossa.
Viskeraalinen rasva on toisaalta se rasva joka lähtee ensimmäisenä jos laihdutetaan, siitä pääsee helposti eroon.
Mutta se on tosi että se on terveydelle "haitallisempaa", osin siksikin että sitä voi olla niilläkin jotka näyttävät normaalipainoisilta.
- hmmmmm
Aloittaja tuolla useaan kertaan yrittää selittää, kuinka hän (mukamas) asiallista keskustelua ylipainosta pyrkii aloituksellaan herättelemään. Jos OIKEASTI noin olisi ollut, hän olisi valinnut jo otsikkonsakin toisin ja jatkanut "EdesUnissa"-tyypin linjoilla. Tämän aloituksen motiivi kumpuaa siitä närkästyksestä, ettei edes entinen missi pyri pitämään kroppaansa aloittajan silmää miellyttävässä kuosissa.
Jos seiska olisi tehnyt juttunsa Jutista, Loirista tai Samuli Edelmannista, ei olisi aloittajassa herännyt tarvetta ruveta paasaamaan ylipainon vaaroista. Kuten tuolla joku mainitsikin: miehet ovat aina saaneet olla rauhassa läskejä. Vain naisten kohdalla se näyttää olevan "kansanterveydellinen riski".
Omaan korvaan on monesti särähtänyt, kun oikein läski tynnyrimaha-mies kehtaa naureskellen moittia näköpiiriinsä osuvan lihavan naisen ihroja. Koska itse olen hoikka, minulla olisi "varaa" huomauttaa näille miehille asiasta, mutta en ole viitsinyt puuttua. Ihmetellyt kyllä monesti olen heidän julkeuttaan. Mikä siinä oikein on? Eivätkö miehet itse tajua olevansa läskejä, vaikka ylipainoa on monta kymmentä kiloa, vai ovatko he vain yksinkertaisesti ääliöitä?Päläpälä, taas yksi onneton tunari yrittää hyökätä henkilöä kohtaan.
Sekä Loiri, Jutila, että Edelmann ovat puhuneet ylipaino-ongelmistaan julkisesti. Minun ei ole tarvinnut heidän kohdallaan tehdä aloitusta läskin normalisointia vastaan.- hoikkamies
Sanoisin että ovat ääliöitä. Töissä kuulen sitä yhtenään miten arvostellaan lihavia naisia vaikka itse eivät ole sen kummempia. Oon sanonut joissakin yhteyksissä että teidän ei tarvitse murehtia eläkeikää koska sinne asti tuskin pääsette.
hoikkamies kirjoitti:
Sanoisin että ovat ääliöitä. Töissä kuulen sitä yhtenään miten arvostellaan lihavia naisia vaikka itse eivät ole sen kummempia. Oon sanonut joissakin yhteyksissä että teidän ei tarvitse murehtia eläkeikää koska sinne asti tuskin pääsette.
Ylipainohan on ylipainoa sekä miehillä että naisilla.
Miehet suhtautuvat asiaan vähätellen ongelmaa, naisille ylipainosta on tullut ihmisoikeuskysymys. Tuntuu että kumpikaan ei oikein käsitä että ylipaino on ennenkaikkea terveysriski.- niimpä.niin
Ananias kirjoitti:
Ylipainohan on ylipainoa sekä miehillä että naisilla.
Miehet suhtautuvat asiaan vähätellen ongelmaa, naisille ylipainosta on tullut ihmisoikeuskysymys. Tuntuu että kumpikaan ei oikein käsitä että ylipaino on ennenkaikkea terveysriski.Jos miehet jatkuvasti saisivat kuulla samanlaista vittuilua ylipainostaan, mitä naist joutuvat kuulemaan, tulisi siitä heillekin "ihmisoikeuskysymys". Mutta kun ylipainoisiin miehiin suhtaudutaan ihan normiäijinä, niin heillä ei ole moiseen tarvetta.
- hmmmmm
Ananias kirjoitti:
Päläpälä, taas yksi onneton tunari yrittää hyökätä henkilöä kohtaan.
Sekä Loiri, Jutila, että Edelmann ovat puhuneet ylipaino-ongelmistaan julkisesti. Minun ei ole tarvinnut heidän kohdallaan tehdä aloitusta läskin normalisointia vastaan.Arvioni aloituksen motiivista osui siis oikeaan. Ei kalikka muuten olisi noin kovaa kalahtanut.
niimpä.niin kirjoitti:
Jos miehet jatkuvasti saisivat kuulla samanlaista vittuilua ylipainostaan, mitä naist joutuvat kuulemaan, tulisi siitä heillekin "ihmisoikeuskysymys". Mutta kun ylipainoisiin miehiin suhtaudutaan ihan normiäijinä, niin heillä ei ole moiseen tarvetta.
Ota se vaikka huolehtivaisuutena, älä vittuiluna.
hmmmmm kirjoitti:
Arvioni aloituksen motiivista osui siis oikeaan. Ei kalikka muuten olisi noin kovaa kalahtanut.
Jahas, tuttu öhkömönkiäinen on taas yrittämässä ihon alle.
- niimpä.niin
Ananias kirjoitti:
Ota se vaikka huolehtivaisuutena, älä vittuiluna.
Vittuilua ei voi ottaa "huolehtivaisuutena". Vittuilu on vittuilua, eikä mitään muuta. Vittuilijat eivät ole missään määrin huolissaan vittuilunsa kohteesta, silkasta ilkeydestä vain on kyse. Enkä minä itse joudu sitä kuulemaan, koska en ole ylipainoinen. Miesten moukkamaisuus vain aiheuttaa sen, että heitä itseään on vaikea kunnioitaa.
Miehet eivät sietäisi ollenkaan sellaista vittuilua mitä ylipainoiset naiset joutuvat sietämään. - ärhäkäs
niimpä.niin kirjoitti:
Vittuilua ei voi ottaa "huolehtivaisuutena". Vittuilu on vittuilua, eikä mitään muuta. Vittuilijat eivät ole missään määrin huolissaan vittuilunsa kohteesta, silkasta ilkeydestä vain on kyse. Enkä minä itse joudu sitä kuulemaan, koska en ole ylipainoinen. Miesten moukkamaisuus vain aiheuttaa sen, että heitä itseään on vaikea kunnioitaa.
Miehet eivät sietäisi ollenkaan sellaista vittuilua mitä ylipainoiset naiset joutuvat sietämään.Naiset on liian lepsuja vittuilun edessä. Se pitää antaa kunnolla takaisin, aivan kuin suoltaisi tekstiä suoraan saatanan suulla. Toimii. En kuuntele sellaista ollenkaan, jos joku vittuilee niin se oppii yleensä kerrasta että sitä ei kannata tehdä enää uudelleen mun kanssani.
- ulosylösjne
Onhan se hyvä kun miehet on huolissaan meidän naisten terveydestä. Kiitos siitä ja huolenpidosta. Jos saisi tuon naapurin lihavan miehen kaveriksi vaikka lenkkeilemään. Menisi ns kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Minä ja naapuri. Itsellä ei ole laihdutettavaa mutta kunto ehkä nousisi.
Toisaalta olen huolissani naisten terveydestä, mutta myös asenteista. Ylipainon normalisoiminen on järjen köyhyyttä, ja ihmisten tulisikin ymmärtää ongelma terveysriskinä mieluummin kuin ihmisoikeuskysymyksenä.
Toivotaan että saat naapurisi mukaan lenkille, enkä puhu nyt mistään makkaran syönnistä.- ylösulosjne
Ananias kirjoitti:
Toisaalta olen huolissani naisten terveydestä, mutta myös asenteista. Ylipainon normalisoiminen on järjen köyhyyttä, ja ihmisten tulisikin ymmärtää ongelma terveysriskinä mieluummin kuin ihmisoikeuskysymyksenä.
Toivotaan että saat naapurisi mukaan lenkille, enkä puhu nyt mistään makkaran syönnistä.Miehen asenne on että nainen normalisoi ylipainon. Jos tekee niin saman tekee mieskin. Käydään kaupasta kaljapakkeja ja lenkkimakkaraa. Aina on kuitenkin sormella osoitettu naisia. Näen asian kylläkin nyt provoiluna koska "naisten" korostetaan.
Olen itse normaalipainoinen eli painoindeksi 21 mutta se ei tee minusta fanaatikkoa ylipainoisten suhteen. Korkeintaan niin että toivon heidän hyväksyvän itsensä sellaisina kun ovat. Monesti esim laihduttaminen onnistuu sellaiselta pohjalta. ylösulosjne kirjoitti:
Miehen asenne on että nainen normalisoi ylipainon. Jos tekee niin saman tekee mieskin. Käydään kaupasta kaljapakkeja ja lenkkimakkaraa. Aina on kuitenkin sormella osoitettu naisia. Näen asian kylläkin nyt provoiluna koska "naisten" korostetaan.
Olen itse normaalipainoinen eli painoindeksi 21 mutta se ei tee minusta fanaatikkoa ylipainoisten suhteen. Korkeintaan niin että toivon heidän hyväksyvän itsensä sellaisina kun ovat. Monesti esim laihduttaminen onnistuu sellaiselta pohjalta.Miehet ovat enemmänkin piittaamattomia terveyshaitoista, eivät näe ylipainoa niinkään ihmisoikeuskysymyksenä kuten naiset.
Monasti laihduttaminen lähtee muutostarpeen myöntämisestä, ei yllipainon hyväksymisestä.- jaarinjaarin
Ananias kirjoitti:
Miehet ovat enemmänkin piittaamattomia terveyshaitoista, eivät näe ylipainoa niinkään ihmisoikeuskysymyksenä kuten naiset.
Monasti laihduttaminen lähtee muutostarpeen myöntämisestä, ei yllipainon hyväksymisestä.Ihmisoikeuskysymys. 😂
- jopa.joo
jaarinjaarin kirjoitti:
Ihmisoikeuskysymys. 😂
Älä muuta viserrä...
- Naisasialooser11
Läski nainen on kuvottava suohirviö. läski mies on miehekäs nallekarhu.
Lola on myös nolo ja säälittävä miesten silmissä ilmaksi muuttunut nainen joka yrittää epätoivoisesti hakea huomiota josta naiset ovat sairaalloisen riippuvaisia.Tuo (homo)miehen puhetta.
Aihetta ei käsitelty ketjussa seksuaalisuuden näkökulmasta, vaan enemmän terveyshaitoista ja asennevammoista.
Mitenhän pääsisi noin muhkean pehmeäksi kuin Lola.
Minusta hän on kaunis.Kauneus on katsojan silmässä.
Pehmeyttä on sekä lihassa että hengessä, kumpaakohan neiti Pönttöuuni mahtaa tarkoittaa?Ananias kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmässä.
Pehmeyttä on sekä lihassa että hengessä, kumpaakohan neiti Pönttöuuni mahtaa tarkoittaa?Mitä hemmettiä. Sinäkö tämän aloituksen olet taas tehnyt.
misspönttöuuni kirjoitti:
Mitä hemmettiä. Sinäkö tämän aloituksen olet taas tehnyt.
Kuinka niin olisin tehnyt tämän aloituksen taas?
Tää on eka kerta, ja aihe on niin perusteellisesti kaluttu ettei ole syytä toiste palata tähän.Ananias kirjoitti:
Kuinka niin olisin tehnyt tämän aloituksen taas?
Tää on eka kerta, ja aihe on niin perusteellisesti kaluttu ettei ole syytä toiste palata tähän.Mikä aktiivikausi se sullakin nyt on.
Sä olet joka paikassa. Vastaapa mihin hyvään, niin eikö nokka pilkota...misspönttöuuni kirjoitti:
Mikä aktiivikausi se sullakin nyt on.
Sä olet joka paikassa. Vastaapa mihin hyvään, niin eikö nokka pilkota...Aika aktiivinenhan minä olen ennenkin ollut, ei tää ole uutta.
- ihmejakumma
Ananias kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmässä.
Pehmeyttä on sekä lihassa että hengessä, kumpaakohan neiti Pönttöuuni mahtaa tarkoittaa?Jostain syystä juuri naiset aina "tykkää" ylipainosta...
Minusta hyvä juttu.
Kuin äitini vähän rasvaa myös 25 nuori komea kolli vaakamambossa.
Oon vaan nyt vielä varmempi kuin ennen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233183
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1962884Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1711891Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2581524- 1111295
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481191Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461047- 1551031
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises33950- 43824