Olen pistänyt merkille, että kun missä tahansa ryhmässä on ihminen joka on taitava sanankäyttäjä, sosiaalinen ja hyvin vakuuttavan oloinen sanomisissaan ja tekemisissään, hänestä pitävät kaikki ja häntä ihaillaan ilman epäilyksiä. Harva haluaa ymmärtää, että hänelläkin on kääntöpuoli, ja hän voi samanaikaisesti olla esim. henkisesti/moraalisesti tvs hyvinkin jälkeenjäänyt ihminen.
Tulee mieleen esimerkki vanhasta koulukaveristani aikuiskoulutuksessa. Meilläkin synkkasi ensi alkuun, ennen kuin aloin huomata hänen luonteensa kieron puolen. Kaikkiin muihin hän meni kuitenkin loppuun asti täydestä, tuntui että kaikki ympärillä olivat tulleet sokeaksi. Henkilö todella oli kadehdittavan aidon oloinen ja sosiaalisesti taitava sekä -älykäs, mutta auta armias jos joku hänen täydellisyytensä kyseenalaisti... Sain ennen tätä hänen ystävänään kuulla niitä hänen todellisiakin mielipiteitään, kuinka tyhmiä ja vajaita muut hänen mielestään olivat. Oli hämmentävää kuinka aidon oloisesti hän kuitenkin viihtyi näiden lampaiden seurassa ja osasi peittää todelliset ajatuksensa, ihan joka ikinen piti tästä tyypistä.
Jossain vaiheessa kyllästyin tähän kaksinaamaisuuteen ja otin häneen hajurakoa, mikä oli virhe. Hän muuttui mulle tosi tympeäksi, ja ilmeisesti puhui muille ihan potaskaa siitä, mikä meidän välimme oli rikkonut. Kaikki toki uskoivat siihen mitä hän sanoi, ja ehkä jopa säälivät minua raukkaa joka en enää kelvannut ystäväksi tälle maailman ihanimmalle ihmiselle. Jos puolikkaalla sanallakaan yritti tuoda omaa puolta asiasta esille, sitä ei uskonut kukaan, minua pidettiin paskanpuhujana. Ko ihminen petti miestään minkä ehti, oli tunne-elämältään tosi kylmä, eikä häntä kiinnostanut opiskelemallamme sosiaalialalla ihmisten auttaminen, vaan heidän manipuloimisensa ja vallankäyttö.
Tuli mieleen että Hitlerillä oli varmaan samoja piirteitä.... Kova karisma ja sairas, manipuloiva mieli. Ja ihmiset ovat enimmäkseen ihan lampaita tällaisten tyyppien edessä. Työelämässä olen saanut tutustua muutamaan muuhunkin vastaavaan tyyppiin, jotka sosiaalisilla taidoillaan hurmaavat kaikki, mutta selän takana kieroilevat minkä ehtivät. Onko kukaan muu huomannut tällaisen ihmistyypin olemassa oloa tai ärsyyntynyt kyseisestä ilmiöstä ? En usko että kyseessä on mikään psykopaatti Hitlerin tyyliin, vaan vain ihminen jolle on siunattu sosiaalista lahjakkuutta muita enemmän, mutta ilmeisesti kaikkea muuta sitten muita vähemmän... ja todellakin suuri osa meistä menee tähän halpaan, minäkin alkujani.
Sosiaalisen ja pidetyn ihmisen kääntöpuoli
Turpiintuli
0
65
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448079Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432131Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262042- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 25996
- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850