Lahjakas p.rsreikä

Lahjakkuutta on montaa eri lajia, mutta yhteistä kaikille lahjakkuuden eri lajeille on se, että sellaisen poikkeuksellisen lahjakkuuden pystyy huomaamaan jokainen joka törmää lahjakkaaseen ihmiseen,

Lahjakkuus on eräässä mielessä kuin korea ulkonäkö. Noista kumpaakaan ei voi olla huomaamatta, ja samalla niihin liitetään helposti myös muita sellaisia positiivisia ominaisuuksia joita lahjakkuus tai ulkonäkö eivät kuitenkaan itsessään takaa. Me voimme ajatella että lahjakas ihminen on kaikilla tasoilla ns. hyvä ihminen, eli hänestä löytyy talentin lisäksi esim. nöyryyttä, oikeudenmukaisuutta, empatiakykyä jne jne, eli paljon sellaisia positiivisia ominaisuuksia jotka tekisivät lahjakkaasta ihmisestä jotenkin kokonaisvaltaisesti paremman ihmisen mitä tavikset ovat.

Totuus on kuitenkin taruakin ihmeellisempää, lahjakkuus on täysin erillinen ominaisuus ihmisessä, se ei tuo ihmiseen ja hänen persoonaansa mitään toista positiivista ominaisuutta. Lahjakas ihminen voi olla p.rsreikä, ja toisinaan näin onkin. Valitettavasti.

40

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voipi ollakin, mä en ole erityisen lahjaks missään. Mutta koitan kartuttaa noita muita positiivisia ominaisuuksia. 😉

      • Lahjakkaan p.rsreiän tragedia on se, että kaikki muut negatiiviset ominaisuudet määrittävät häntä enemmän ja tekevät tuosta lahjakkaasta ihmisestä keskinkertaisuuttakin vähäpätöisemmän.

        Kannattaa kartuttaa noita muita positiivisia ominaisuuksia, ne tekevät meistä ihmisiä.


      • Ananias kirjoitti:

        Lahjakkaan p.rsreiän tragedia on se, että kaikki muut negatiiviset ominaisuudet määrittävät häntä enemmän ja tekevät tuosta lahjakkaasta ihmisestä keskinkertaisuuttakin vähäpätöisemmän.

        Kannattaa kartuttaa noita muita positiivisia ominaisuuksia, ne tekevät meistä ihmisiä.

        Niimpä, olenkin mielummin lahjaton kuin persereikä. 😌


      • LadyZorro kirjoitti:

        Niimpä, olenkin mielummin lahjaton kuin persereikä. 😌

        Lahjakas tai lahjaton, ei sillä väliä kunhan ei ole mitättömyys.


      • Ladyout
        Ananias kirjoitti:

        Lahjakas tai lahjaton, ei sillä väliä kunhan ei ole mitättömyys.

        Nojaa, ihminen on aika mitätön otus. Eipä sitä tartte kun yhden tai muutaman ihmisen, jolle ei ole mitätön. Joku ei tarvi sitäkään..

        Lopulle maailmalle voi vaikka ollakin mitätön. Emotionaalisesti eritoten.

        Koko elämä perustuu sille itseisarvolle, että me koetaan eläminen tarpeelliseksi. Lahjakkaina, lahjattomina tai mitättöminä. Erakko esimerkiksi voi olla kaikin mahdollisin tavoin mitätön, mutta itselleen hän on tärkeä työkalu elämiseen joka ei ole mitätöntä.


    • Ajaja

      Yleensä "lahjakkuus" sekoitetaan asiasta kiinnostukseen ja korkeaan työmoraaliin. Esimerkkeinä maailman huiput missä hyvänsä, kaikki ovat harjoitelleet todella paljon saavuttaakseen sen tason millä ovat. Sama myös pienemmässä mittakaavassa, ne jotka osaavat jotain, todennäköisesti ovat tehneet sitä paljon. Pelkällä lahjakkuudella ei kovin pitkälle pötkitä vaan tarvitaan ankaraa duunia, asia, joka monesti unohdetaan.

      • "Yleensä "lahjakkuus" sekoitetaan asiasta kiinnostukseen ja korkeaan työmoraaliin."

        -Erittäin osuva huomio. Lahjakkuus kertoo vain potentiaalista, ei siitä kuinka tuo potentiaali hyödynnetään.

        Olisiko jopa niin, että lahjakkuus valuu hukkaan niillä yksilöillä joilta puuttuvat muut positiiviset ominaisuudet? Pärjääminen vaatii jo hyvin kokonaisvaltaista osaamista monella osa-alueella, yksipuolinen lahjakkuus ei takaa välttämättä pärjäämistä edes omalla lahjakkuuden sektorilla.


    • RumaÄtmi

      Olen taiteellisesti lahjakas, vaikkei sitä ulkonäkökin perusteella voisi olettaa. Eihän ruma mies,varsinkaan ätmi kykene luomaan mitään kaunista.
      Ehkäpä asia onko niin,että rumuus aikaansaa kaunista,kauneutta tähän maailmaan.
      Olen lahjakas tai muut niin väittävät.
      Harrastan taidetta, siis piirtämistä, maalaamista ja Tiffany lasitöitä.

      • Eivät kaikki maailman kuuluisimmat taidemaalarit ole olleet mies- tai naismalleja, joukossa lie ollut kaltaisiasi taviksiakin.

        Komeus ei ole luovuuden ja taiteellisuuden tae, kuten voimme huomata latomaalari Juhani Palmun teoksista.


    • JohnDouglas

      Tyhjiä sanoja koko aloitus ja täyttä paskanjauhantaa. Oletkohan jäänyt jonkin viisivuotiaan tasolle, kun jaksat tällaisia tehdä?

      Tässähän on ollut kaiken aikaa otsikoissa erilaiset lahjakkaat persreijät. Ja jos huippua haet, niin Aadolf Hitler.

      • Ei mitään paskanjauhantaa, vaan asiaa.

        Ihmettelen miksi keski-ikäiset miehen logiikan kirjoittajat eivät käsitä ettei tasonne riitä tuottamaan tekstiä jolla olisi kaupallista- tai taiteellista arvoa?

        Sinkut-palsta on kaltaistenne wannabekirjoittelijoiden ainoa foorumi jossa voitte yrittää päteä, tänne kun pystyy luomaan jonkunlaisen tunnistettavan profiilin ja sitäkautta voi yrittää päteä.


      • JohnDouglas
        Ananias kirjoitti:

        Ei mitään paskanjauhantaa, vaan asiaa.

        Ihmettelen miksi keski-ikäiset miehen logiikan kirjoittajat eivät käsitä ettei tasonne riitä tuottamaan tekstiä jolla olisi kaupallista- tai taiteellista arvoa?

        Sinkut-palsta on kaltaistenne wannabekirjoittelijoiden ainoa foorumi jossa voitte yrittää päteä, tänne kun pystyy luomaan jonkunlaisen tunnistettavan profiilin ja sitäkautta voi yrittää päteä.

        En ole keski-ikäinen, enkä kirjoittele tänne. Tulin vaan google-haun kautta tänne ja huomasin sattumalta täällä hiljattain käydyt keskustelut, jotka liittyivät minuun.
        Olin Miehen Logiikassa aikoja sitten, koska olin silloin sänkysairaana ja halusin jotain viihdettä ja olla ihmisten kanssa tekemisissä.


    • Noh minulla on lahjakkuutta mutta taas tiedämme heikkouteni on kieli ja tarkkaavuuden ongelmat

    • rauski

      Olen täysi p.rsreikä ja siinä tavattoman lahjakas. Työni puolesta siitä on vain hyötyä.
      Monet ihmiset vihaavat minua ja kutsuvat p.reijäksi ja monet ihmiset tulevat näin tekemään tulevaisuudessakin.
      Olen ylpeä lahjakkuudestani.

    • Sellane oikee vahvalihane joka osaa lypsää hyvin.

    • "Totuus on kuitenkin taruakin ihmeellisempää, lahjakkuus on täysin erillinen ominaisuus ihmisessä, se ei tuo ihmiseen ja hänen persoonaansa mitään toista positiivista ominaisuutta. Lahjakas ihminen voi olla p.rsreikä, ja toisinaan näin onkin. Valitettavasti."

      Väittäisinpä ettei pelkästään toisinaan vaan että jopa keskimääräistä useammin lahjakas saattaa oll perseikä, se kun lahjakkuutensa vuokis on jalultalle nostettu ja palvottu ilman muuta se alkaa kuvittelemaan olevansa jollain tapaa parempi kuin tavikset.

      Pahempia tietysti vielä tuosta ovat suhteellisen lahjattomat persreiät jotka eivät edes omaa lahjattomuuttaan tajua, ne haluaa aina esittää vaikka jonkun laulelman tai musiikkiesityksen kun joku pöljä niitä on joskus erehtynyt lkehumaan vaikka niiden esitys vain särkee korvia.

      • "Pahempia tietysti vielä tuosta ovat suhteellisen lahjattomat persreiät jotka eivät edes omaa lahjattomuuttaan tajua, ne haluaa aina esittää vaikka jonkun laulelman tai musiikkiesityksen kun joku pöljä niitä on joskus erehtynyt lkehumaan vaikka niiden esitys vain särkee korvia."

        On kokemuksia exäni suvun sukujuhlista. Yleensä exäni, joka lauloi kuin satakieli, esiintyi kaikissa noissa sukujuhlissa, kunnes sitten kerran exäni sedän puoliso oli muistanut että hän opetteli lapsena soittamaan viulua. Daami ei valitettavasti muistanut ettei hän oppinut taitoa, ja esiintyikin sitten ahkeraan sukujuhlissa.

        Minun on pakko sanoa, että viulusta saa aikaan maailman karmeimmat ja korviasärkevimmät äänet. Pahimmoillaan tuntuu kuin tärykalvot repeäisivät.


      • Ananias kirjoitti:

        "Pahempia tietysti vielä tuosta ovat suhteellisen lahjattomat persreiät jotka eivät edes omaa lahjattomuuttaan tajua, ne haluaa aina esittää vaikka jonkun laulelman tai musiikkiesityksen kun joku pöljä niitä on joskus erehtynyt lkehumaan vaikka niiden esitys vain särkee korvia."

        On kokemuksia exäni suvun sukujuhlista. Yleensä exäni, joka lauloi kuin satakieli, esiintyi kaikissa noissa sukujuhlissa, kunnes sitten kerran exäni sedän puoliso oli muistanut että hän opetteli lapsena soittamaan viulua. Daami ei valitettavasti muistanut ettei hän oppinut taitoa, ja esiintyikin sitten ahkeraan sukujuhlissa.

        Minun on pakko sanoa, että viulusta saa aikaan maailman karmeimmat ja korviasärkevimmät äänet. Pahimmoillaan tuntuu kuin tärykalvot repeäisivät.

        Joo, ne on tosi rasittavia tuommoiset. Yksi narsukaverini josta täällä joskus aiemminkin kertonut on kanssa tuommoinen, se vaan kuvittelee osavansa laulaa ja mielellään alkaa rallattelemaan. Kotonaan se kuulemma laulaa suihkusssa, sääliksi käy naapureita. Joskus, tai varmaan useamminkin, oikeastaan aina kun se on ollut kyläilemässä on pitänyt ihan suoraan sanoa että lähdet vittu menemään jos ei se turpa pysy kiinni, kauniimminkaan ei voi sanoa kun ei sillä ole mitään tehoa tuollaisiin, ne pitää vitsailuna kun kaikkihan näin hyvää laulajaa haluaa kuulla.


      • Pertsa_PERKELE
        Ananias kirjoitti:

        "Pahempia tietysti vielä tuosta ovat suhteellisen lahjattomat persreiät jotka eivät edes omaa lahjattomuuttaan tajua, ne haluaa aina esittää vaikka jonkun laulelman tai musiikkiesityksen kun joku pöljä niitä on joskus erehtynyt lkehumaan vaikka niiden esitys vain särkee korvia."

        On kokemuksia exäni suvun sukujuhlista. Yleensä exäni, joka lauloi kuin satakieli, esiintyi kaikissa noissa sukujuhlissa, kunnes sitten kerran exäni sedän puoliso oli muistanut että hän opetteli lapsena soittamaan viulua. Daami ei valitettavasti muistanut ettei hän oppinut taitoa, ja esiintyikin sitten ahkeraan sukujuhlissa.

        Minun on pakko sanoa, että viulusta saa aikaan maailman karmeimmat ja korviasärkevimmät äänet. Pahimmoillaan tuntuu kuin tärykalvot repeäisivät.

        Mikä exä? Etkös sinä Pertti ole ns. neitsytsetä? Et ole edes tyttöä kädestä pitänyt?


      • Pertsa_PERKELE kirjoitti:

        Mikä exä? Etkös sinä Pertti ole ns. neitsytsetä? Et ole edes tyttöä kädestä pitänyt?

        Murri perkele,

        Ananias-setä riiasi tyttöjä jo silloin kun sinun vanhempasi eivät olleet vielä tavanneetkaan.


      • puskajussix
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, ne on tosi rasittavia tuommoiset. Yksi narsukaverini josta täällä joskus aiemminkin kertonut on kanssa tuommoinen, se vaan kuvittelee osavansa laulaa ja mielellään alkaa rallattelemaan. Kotonaan se kuulemma laulaa suihkusssa, sääliksi käy naapureita. Joskus, tai varmaan useamminkin, oikeastaan aina kun se on ollut kyläilemässä on pitänyt ihan suoraan sanoa että lähdet vittu menemään jos ei se turpa pysy kiinni, kauniimminkaan ei voi sanoa kun ei sillä ole mitään tehoa tuollaisiin, ne pitää vitsailuna kun kaikkihan näin hyvää laulajaa haluaa kuulla.

        Se sun kaverin nimihän oli Trubadurix, vai kuinka Obelix?

        https://www.google.com/search?q=trubadurix asterix&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab


    • tää_on_pyllystä

      Tarkoittaako lahjakas persereikä, että on erityisen taitava anaaliseksin palvelua tarjoavana osapuolena?

      • Tosiaan, joku voisi pohtia tuotakin. Tässä yhteydessä p.rsreikä oli luonteen kuvaus.


    • Olen täysi ääshoul. Enkä aio muuttua.

    • helmiä_sioille

      Lahjaton persereikä on paljon vaikeammin siedettävä kuin lahjakas... 😂

      • Olen utelias kuulemaan perustelusi.


      • helmiä_sioille
        Ananias kirjoitti:

        Olen utelias kuulemaan perustelusi.

        No kun se lahjaton persereikä yleensä luulee olevansa lahjakas. Vähän niinku sä... :D


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        No kun se lahjaton persereikä yleensä luulee olevansa lahjakas. Vähän niinku sä... :D

        Palstatrolli yrittää taas päästä ihon alle. Hommaisit itsellesi elämän.


      • helmiä_sioille
        Ananias kirjoitti:

        Palstatrolli yrittää taas päästä ihon alle. Hommaisit itsellesi elämän.

        Heh, on mulla elämä. Siis ihan oikeakin eikä vaan palstaelämä niinku sulla... :D

        Ja lahjakkaita persereikiä pidetään persereikinä sen takia, että lahjattomat persereiät haluaisi olla lahjakkaita persereikä, mutta paukut ei vaan siihen riitä. Vähän niinku sulla... :D


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Heh, on mulla elämä. Siis ihan oikeakin eikä vaan palstaelämä niinku sulla... :D

        Ja lahjakkaita persereikiä pidetään persereikinä sen takia, että lahjattomat persereiät haluaisi olla lahjakkaita persereikä, mutta paukut ei vaan siihen riitä. Vähän niinku sulla... :D

        Miten sinun lahjasi tulevat ilmi? Olet joko sivustohistorian aktiivisin trolli, tai sitten eniten jahdattu asiakirjoittaja. En oikein tiedä kumpi.

        En oikeastaan tiedä sitäkään, onko nikilläsi tarkoituskaan olla joku oikea henkilö, vai onko nikkisi vain fiktiivinen palstahahmo. Luulisin ettei mikään persoonaasi liitetty tieto pidä paikkaansa, vaan olet oikeasti joku mitättömyys joka on luonut oman palstapersoonan.


      • helmiä_sioille
        Ananias kirjoitti:

        Miten sinun lahjasi tulevat ilmi? Olet joko sivustohistorian aktiivisin trolli, tai sitten eniten jahdattu asiakirjoittaja. En oikein tiedä kumpi.

        En oikeastaan tiedä sitäkään, onko nikilläsi tarkoituskaan olla joku oikea henkilö, vai onko nikkisi vain fiktiivinen palstahahmo. Luulisin ettei mikään persoonaasi liitetty tieto pidä paikkaansa, vaan olet oikeasti joku mitättömyys joka on luonut oman palstapersoonan.

        Mä katson nyt jalkapalloa. Älä häiritse! :D


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Mä katson nyt jalkapalloa. Älä häiritse! :D

        Tää ketjuhan ei ollut sulle, et kuulu lahjakkaisiin ihmisiin.


      • helmiä_sioille
        Ananias kirjoitti:

        Tää ketjuhan ei ollut sulle, et kuulu lahjakkaisiin ihmisiin.

        Sitähän sinä et tiedä eikä se sulle kuulu. Eikä kuulu palstalle ja palstalaisillekaan. Siitä mun lahjakkuudesta tai lahjattomuudesta saavat nauttia ihan jotkut muut... :D

        Mut edelleen. Älä häiritse matsin katsomista! :D


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Sitähän sinä et tiedä eikä se sulle kuulu. Eikä kuulu palstalle ja palstalaisillekaan. Siitä mun lahjakkuudesta tai lahjattomuudesta saavat nauttia ihan jotkut muut... :D

        Mut edelleen. Älä häiritse matsin katsomista! :D

        Suksi v.ttuun ketjustani.

        Aloitus ei liity sinuun millään tasolla, joten katsele peliä ihan rauhassa.


      • helmiä_sioille
        Ananias kirjoitti:

        Suksi v.ttuun ketjustani.

        Aloitus ei liity sinuun millään tasolla, joten katsele peliä ihan rauhassa.

        Belgia olis ansainnut paikan loppuottelussa. Englannilla on lahjakkaita ja hyviä pelaajia, mut mentaalisesti pikkupilluja. Psykologeille on tän turnauksen jälkeen hommaa...


    • rajalla

      Tämä ketju on surullista luettavaa. Teillä ei ole käsitystä, mistä oikeasti puhutte. Stereotypioiden kangistamina ajattelette lahjakkaan ihmisen negatiivisen normatiivisesti.

      Lahjakas ihminen on usein hyvin, hyvin yksinäinen ja väärinymmärretty. Ihmislajin henkiinjäämisstrategian mukaisesti outo, vieras ja käsittämätön suljetaan yhteisön ulkopuolelle.

      • Mene trollailemaan miehen logiikkaan.

        Keskinkertaiset aasit siirtyivät miehen logiikasta sinkut-palstalle kun he onnistuivat oudoilla horinoillaan kyllästyttämään muut palstalta.


      • rajalla
        Ananias kirjoitti:

        Mene trollailemaan miehen logiikkaan.

        Keskinkertaiset aasit siirtyivät miehen logiikasta sinkut-palstalle kun he onnistuivat oudoilla horinoillaan kyllästyttämään muut palstalta.

        En mene. En ole koskaan edes käynyt siellä. Olen nainen, lahjakas, yksinäinen, outo ja yhteisöistä kerta kerran jälkeen poissuljettu. Tiedän 100 %:n varmuudella mistä puhun, vakuutan sen!
        Mitä ihmiset tekevät kohdatessaan oudon, vahvan ilmiön? He pyrkivät tallaamaan sen. Se on pelottava, ärsyttävä, voimakas, kateutta herättävä, käsittämätön. Se on uhka. Se on raivattava pois. Minä en vielä tuolloin ollut ihmisenä tarpeeksi vahva pysyäkseni pystyssä. Niinpä kaaduin ja lopetin. Enää en tekisi niin. Herkkyys kääntyisi voimaksi.


    • dddlg

      Lahjakkuuden ja hulluuden raja on hiuksenhieno.

      • Viisauden ja hulluuden raja on hiuksenhieno.

        Lahjakkuus kertoo vain potentiaalista, ja se määrittelee ihmistä todella vähän. Monet ihmiset ovat lahjakkaita, ja suurin osa noista lahjakkaista ihmisistä ei edes osaa kehittää itseään siitä huolimatta vaan jää keskinkertaisuudeksi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe