Todellavaikeeta: Ätmi vai hyypiö?

Olen joskus puhunut hyypiön maineesta, jos kömpelösti lähestyy naista ja nainen reagoi kielteisesti. Tämä on aika ikävä tilanne ja aiheuttaa paljon häpeää. Silloin täytyy vain osata lopettaa ja jättää kyseinen nainen rauhaan. Olet silloin mokannut ja se on vain hyväksyttävä.

Olisiko ätmi ennemminkin sellainen kiltti ja kunnollinen, joka ei uskalla puhua tuntemattomalle naiselle mitään, mutta kuitenkin kärsii ja haluais saada naisen.

Hyypiö voi tulla siitä, että ätmi sitten joskus kerää rohkeutta ja vähän töksähtäen aloittaa juttelun tuntemattomalle ätmiä kiinnostavalle naiselle. Nainen reagoi kielteisesti ja torjuu pahimmillaan sanoilla: "älä tule enää koskaan juttelee mulle".

44

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä joku muuten ehti jo todeta, että ätmit ovat normaaleja, mutta minä en, joten selittäiskö tämä jotain.

      • Olet normaali mutta yrität olla enemmän kuin oot eikä ole ätmejä.


    • Täällä on aika paljon tullut negatiivista sanomista mulle tämän päivän aikana sen jälkeen, kun NainenRuudunTakaa suuttui. Mä varoitan yleisesti sellaisesta asenteesta, että saa syyttää joukolla. Se voi olla todella kipee paikka jollekin, joka on pahasti heikoilla. Kyllä minä kestän, koska olen sen verran voittanut vaikeuksia, mutta on hyvä tietää vaan joukkosyytösten merkitys jollekin päähän potkitulle ihmiselle. Kyllähän tämä muakin harmittaa, mutta ei mitään pahempaa - kyllä mä kestän.

      • Käytät verhottua uhkailua ilmaisussasi.

        Miksi ihmeessä et voi paukutella suoraan, että pidät tilannetta epäreiluna (jos se sitä on) tai epärelevanttina (jo se sitä on) ja käskeä painua hiiteen kaikkia ninua vastaan ajattelevia mielipiteineen?


      • lempeä_herätys

        Voi sinua rakas... Ei ketään saa syyttää joukolla. Ei sinua myöskään.

        Sinä teet nyt itsellesi aika paljon henkistä väkivaltaa sillä, että annat olemassaolosi vaihtoehdoiksi vain ätmin ja hyypiön. Et sinä ole kumpaakaan. Sinä olet ihana, älykäs ihminen, jonka sanomiset moni ymmärtää helposti väärin. Ja sinä olet myös ymmärtänyt muita väärin.

        Sanoisin, että kuuntele nimimerkkiä NainenRuudunTakaa. Hän tuntee sinut ja antaa sinulle hyviä uusia perspektiivejä. Hän on fiksu, objektiivinen ja pääosin kohtelias.

        Unohda kaikkien sellaisten mielipiteet, jotka eivät kunnioita sinua. Miksi sinun pitäisi kunnioittaa heidän mielipidettään sinusta?

        Et sinä koskaan saa laajaa hyväksyntää tällä palstalla. Olet aivan liian älykäs tänne. Kyllä sinä sen itsekin ymmärrät.


      • NainenRuudunTakaa

        Sulle suututaan siinä vaiheessa, kun huomataan, että sulla ei ole halua/kykyä kuunnella mitä sulle selitetään. Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. Ihmiset kokevat tulleensa vedätetyiksi, minkä vuoksi sua aletaan epäillä trolliksi.

        Hyötyisit selväst ammattiavusta eli joku assejen sosiaalisiin ongelmiin erikoistunut asiantuntija selittäis sulle asioita. Mutta todennäköisesti olet liian ylpeä/ymmärtämätön hakeaksesi sellaista.


      • Kaisanoasaa
        elisakettu kirjoitti:

        Käytät verhottua uhkailua ilmaisussasi.

        Miksi ihmeessä et voi paukutella suoraan, että pidät tilannetta epäreiluna (jos se sitä on) tai epärelevanttina (jo se sitä on) ja käskeä painua hiiteen kaikkia ninua vastaan ajattelevia mielipiteineen?

        Suoraan sanominen olisi aloittajalle liian vastuullista.


      • Sinä korreloit ihmiset joten loppu päätelmä on epätosi.


      • Hukassa2018
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Sulle suututaan siinä vaiheessa, kun huomataan, että sulla ei ole halua/kykyä kuunnella mitä sulle selitetään. Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. Ihmiset kokevat tulleensa vedätetyiksi, minkä vuoksi sua aletaan epäillä trolliksi.

        Hyötyisit selväst ammattiavusta eli joku assejen sosiaalisiin ongelmiin erikoistunut asiantuntija selittäis sulle asioita. Mutta todennäköisesti olet liian ylpeä/ymmärtämätön hakeaksesi sellaista.

        Itse en ole suuttunut "todella vaikeelle" vaikka yritän selittää järkevästi vetovoiman merkitystä. Huomaan kyllä että keskustelua johdetaan ihan muualle. Joka tapauksessa sinä ja minä emme ole psykologeja, mutta ehdottomasti sitä mieltä että ammatti apu olisi tarpeen "todella vaikeelle" toivottavasti hän ei ota loukkauksena.

        Myönnän, itse olen avun tarpeessa ja haluankin sitä apua ammatti auttajalta. Vanhemmat olivat 14v sitten piilottaneet psykologin tiivistelmän jossa havaittiin tunne elämän ongelmien johtavan aikuisiällä. Sain tämän potilas rekisteristä viime vuonna. Nyt diagnoosiksi todettiin lääkärin toimesta estynyt persoonallisuus. Lapsuudessa kehittynyt trauma. Kuitenkin kyseinen asia varjostaa pariutumisessa, vaikka yhden yön suhteita ja yksi parisuhdekkin on historiassa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Käytät verhottua uhkailua ilmaisussasi.

        Miksi ihmeessä et voi paukutella suoraan, että pidät tilannetta epäreiluna (jos se sitä on) tai epärelevanttina (jo se sitä on) ja käskeä painua hiiteen kaikkia ninua vastaan ajattelevia mielipiteineen?

        Mä vaan yritin sanoa, että on olemassa päähän potkittuja ihmisä, joita vaan lisää ja lisää lyödään kansan toimesta. Hyvä esimerkki on vaikkapa pedofiilit. Itse en ole sellainen, muta voin hyvin ymmärtää heidän aseman - joka puolella vihaa vihaa vihaa, eivätkä uskalla hakea sen takia apuakaan, koska pelkäävät sielläkin vihan kohteeksi joutumista.

        Tämä on vaan hyvä ihmisten tajuta. Rikos on eri asia kuin sairaus. Toki se, että jää elämässä ilman kumppania aiheutaa erilaisia oireita. Pedofiileilla se on absoluuttinen ei normaalille parisuhteelle. Minä heterona voin vielä onnistua, jos jotkut ongelmat voitan lähinnä sosiaalisessa ymmärryskyvyssä. Jokatapauksessa sosiaalisesti jälkeen jäänyttäkin syrjitään mikä aiheuttaa voimakasta kipua.

        Voit aivan hyvin lukea tutkimuksia yksinäisyydestä ja hylätyksi tulemisesta, miten kehokin jopa reagoi. Joukkosyytkökset eivät ole leikin asia. Tiedän jo peruskoulussa, kun joskus koko luokka oli minua vastaan. Kyllä tällainen on nyt aika paska homma, kun en aina ymmärrä, miksi ärsytän muita.

        Olen itse toki nykyään jo kohtuu vahvoilla, mutta ei me voida sulkea pois sellaisa ryhmiäkään, jotka eivät kestä ja heitä on vaan suojeltava. Esimerkiksi tällainen, että pedofiilien kuvia laitetaan julki, on hyvin kyseenalainen asia - ihminen jo muutenkin ihan tarpeeksi kärsii ja tuntee häpeää, ei päähän potkittua potkita enää enempää. Asenteiden muuttaminen auttaa tällaisissa asioissa, että pedofiilit ja muutkin mielentereveysongelmaiset pääsevät helpommin hoitoon ja uskaltavat hankkia hoitoa, jos heitä edes vähän ymmärretään, eikä pelkästään vihata.

        Vakava rikos esimerkiski lapsen törkeä seksuaalinen hyväksi käyttö on sitten erikseen. Ja jos vakavan rikoksen tekee monta kertaa, mun puolesta suomessa voisi joissain ääritapauksissa ottaa vaikka kuolemanranagaistuksen käyttöön. Mutta jos pedofiili tai muu mielenterveysongelmista kärsivä tekee yhden kerran rikoksen, kärsii seuraukset, hänen pitäisi mun mielestä saada mahdollisuus uuteen elämään. Ei tässä auta yhtään se, että jotain joukolla vaan vihataan ja vihataan.

        Itse en ole koskaan rikosta tehnyt ja olen ihan normaali hetero, mutta koko ikänsä on joutunut tätä syrjintää joko suoraan tai epäsuorasti kokemaan. Mua ärsytttää kaikista eniten ihmisten tekopyhyys - luulevat ymmärtävänsä, mutta kuitenkin kylmästi hylkäävät, joka kuitenkin aiheuttaa voimakasta henkistä kipua. Sitten kun mä vähän arvostelen ihmisiä siitä, mun tuskaa ei oteta tosissaan, vaan ajatellaan, että kaikki vika on minussa.

        Tottakai tämä ottaa päähän, koska mä en vaan voi kaikelle mitään ainakaan hetkessä. Kyllä "normaalienkin" ihmisten asenteet pitäis ajan kanssa muuttua oli kyseessä sitten asenteet sellaiseen pedofiiliin, joka ei ole tehnyt rikosta, joku muu mielenterveysongelmainen tai mikä tahansa sellainen ihminen, jolla sosiaalinen ymmärryskyky on puutteellinen ja joka helposti ärsyttää tahattomasti muita. Tieto tällaisissa asioissa auttaa. Tämä vaatii vähän ponnistelua.

        Tämän takia mun mielestä esimerkiksi "normaalien" ihmisten ymmärryskyvyn lisäämiseen "huono-osaisia" kohtaan auttaisi esimerkiksi se, että tulevaisuudessa peruskoulun oppivelvollisuutta tultais pidentää. Mä olen sitä mieltä, että jokaisella pitäis peruskoulun päätytyyä olla riittävä sosiaalinen ymmärryskyky, ymmärtää erilaisuutta, ymmärtää, mistä erialiset poikkeevat käyttäytymistyylit johtuu. Tietenkään kaikkea käyttäytymistä ei voida hyväksyä. Jokatapauksessa tämä erilaisten ihmisten ymmärtäminen on aivan oma oppimisprosessinsa, joka vaatii aikaa. Toki erilaistenkin ihmisten täytyy oppia riittävästi ymmärtämään "normaaleja". Tämäkin vaatii aikaa.

        Jos jollakin on vaan esimerkiksi raha mielessä, tuskin hän miettii, mitä joku esimerkiksi mielenterveysongelmainen tuntee. Teidän "normaalien" olisi kuitenkin hyvä miettiä, kuinka paljon minä joudun ponnistelemaan, jotta oppisin ymmärtämään "normaaleja" ihmisiä.


      • lempeä_herätys
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Sulle suututaan siinä vaiheessa, kun huomataan, että sulla ei ole halua/kykyä kuunnella mitä sulle selitetään. Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. Ihmiset kokevat tulleensa vedätetyiksi, minkä vuoksi sua aletaan epäillä trolliksi.

        Hyötyisit selväst ammattiavusta eli joku assejen sosiaalisiin ongelmiin erikoistunut asiantuntija selittäis sulle asioita. Mutta todennäköisesti olet liian ylpeä/ymmärtämätön hakeaksesi sellaista.

        ”Sulle suututaan siinä vaiheessa, kun huomataan, että sulla ei ole halua/kykyä kuunnella mitä sulle selitetään. Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. ”

        Tämä on totta. Tämän ymmärtäminen saattaa vähän kirpaista sinua, mutta kun olet tämän ymmärtänyt ja alat toimia uuden ymmärryksesi mukaan, kaikki muuttuu paljon helpommaksi.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Sulle suututaan siinä vaiheessa, kun huomataan, että sulla ei ole halua/kykyä kuunnella mitä sulle selitetään. Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. Ihmiset kokevat tulleensa vedätetyiksi, minkä vuoksi sua aletaan epäillä trolliksi.

        Hyötyisit selväst ammattiavusta eli joku assejen sosiaalisiin ongelmiin erikoistunut asiantuntija selittäis sulle asioita. Mutta todennäköisesti olet liian ylpeä/ymmärtämätön hakeaksesi sellaista.

        "Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. Ihmiset kokevat tulleensa vedätetyiksi, minkä vuoksi sua aletaan epäillä trolliksi. "

        Mä en aina kaikkea ehdi pohtimaan, jos joutuu miettimään. Joskus asia täytyy jättää hautumaan. Sen keskustelun kyllä löytää kohtuu helpost, jos on rekkautunut ja voi myöhemminkin palata.
        EI sellaisella ole välttämättä trollin kanssa mitään tekemistä, jos ei aina ymmärrä asioita tai ymmärtää jonkun sanomiset väärin tai joutuu miettimään vähän liian kauan. "Tyhmyyskin" on täyttä totta ja realismia niin palstalla kuin oikeessakin elämässä.

        "Hyötyisit selväst ammattiavusta eli joku assejen sosiaalisiin ongelmiin erikoistunut asiantuntija selittäis sulle asioita. Mutta todennäköisesti olet liian ylpeä/ymmärtämätön hakeaksesi sellaista."

        Terapioista sen verran, että tässä se ongelma onkin - pienituloiselle säännöllinen terapiassa käynti maksaa aika paljon. Toisekseen seksuaalisesti poikkeaville on hankalammin terapiaa tarjolla. Tiedätkö miksi käytän sanaa seksuaalisesti poikkeava? Tämän takia, koska kuulun ryhmään alemman tason heteromies, joka haaveilee "normaalista" naisesta. Ongelmaa ei olis, jos kaikki alemman tason heteroihmiset haaveilisivat "oman tasoisista". Täällä palstallakin on monesti sanottu, että naisillekaan ei kelpaa "oman tasoinen". Tämä, ettei "oman tasoinen" kelpaa, aiheuttaa juuri tämän ison konfliktin, josta tälläkin palstalla jatkuvasti puhutaan.


      • Hukassa2018 kirjoitti:

        Itse en ole suuttunut "todella vaikeelle" vaikka yritän selittää järkevästi vetovoiman merkitystä. Huomaan kyllä että keskustelua johdetaan ihan muualle. Joka tapauksessa sinä ja minä emme ole psykologeja, mutta ehdottomasti sitä mieltä että ammatti apu olisi tarpeen "todella vaikeelle" toivottavasti hän ei ota loukkauksena.

        Myönnän, itse olen avun tarpeessa ja haluankin sitä apua ammatti auttajalta. Vanhemmat olivat 14v sitten piilottaneet psykologin tiivistelmän jossa havaittiin tunne elämän ongelmien johtavan aikuisiällä. Sain tämän potilas rekisteristä viime vuonna. Nyt diagnoosiksi todettiin lääkärin toimesta estynyt persoonallisuus. Lapsuudessa kehittynyt trauma. Kuitenkin kyseinen asia varjostaa pariutumisessa, vaikka yhden yön suhteita ja yksi parisuhdekkin on historiassa.

        SItten vielä tämä, kun joitakin ongelmia ei edes voi "parantaa". Voi oppia elämään "sairauden" kanssa, mutta ei voi "parantaa".

        https://yle.fi/uutiset/3-10200328

        Tuossa Ylen psykopatiaa käsittelevässä artikkelissa puhutaan juuri tällaisista ilmlöistä, että joidenkin aivot eivät reagoi esimerkiksi toisen hätään. Ongelma on lisäksi vahvasti perinnöllinen.
        Pohditaan myös sellaisiakin kysymyksiä, ovatko jotkut synnynnäisesti pahoja, koska tunnekylmyys on selkeästi paikannettavissa aivoihin. Tähän mulla herää kysymys esimerkiksi homoseksuaaleista. Homouttakaan ei tietääkseni voida "parantaa", mutta nykyään yhteiskunta on järkestänyt heille mahdollisuudet "normaaliin" elämään. Jos syrjii homoja, voi jopa saada potkut töistä. Tämä kyllä väkisinkin pakottaa suvaitsemaan homoja. Toki ymmärrän tämänkin, että ihmisillä saa olla mielipiteitä, mutta homouskin on jokatapauksessa käsittääkseni pysyvä taipumus ja silloin he eivät vaan pysty olemaan täysin niinkuin "normaalit" heteroihmiset.

        On tärkeetä huomata tuosta Ylen artikkelista, että yksittäiset psykopaattiset piirteet eivät vielä tee ihmisestä pahaa. Esimerkiksi juuri tuo, että vaaratilanteessa toiset pystyvät ottamaan rauhallisesti ja säilyttää toimintakykynsä, kun osa lamautuu. Tällaiset tapaukset, joissa joku ottaa vaaratilanteet rauhallisesti ovat mielestäni arvokkaita, koska heidät voi laittaa toisenlaisiin tehtäviin, joihin taas "normaalit" ihmiset eivät kykene.

        Tämä on tärkeä huomio psykopatiasta: "Vaikka syntymässä perii psykopaattisen pohjan, mutta kasvaa perheessä, jossa on hyvät vanhemmat, voi päätyä tekemään hyvän uran liike-elämässä tai politiikassa. Eikä tämä ole vitsi vaan totta."

        Juuri tämä, miksi "poikkeavia" ihmisiä pitää vaan ehdottomasti vihata? Jos heitä ymmärrettäisiin paremmin, he saavat paremmat mahdollisuudetkin elämässä menestyä vaikkapa uralla, vaikka heillä olisikin synnynnäinen pohja jollekin neuroepätyypillisyydelle.
        Kannattaa muistaa, että mä en ala täällä palstalla määrittelemään, mikä minä olen, vaikka joku mut yrittäisikin määritellä vaikkapa assiksi. Minä olen vaan minä, mutta haluan tuoda vaan erilaisia esimerkkejä esiin erilaisista "poikkeavuuksista", jotka vaatii tavallista enemmän tarkastelua ja myös ymmärrystäkin, vaikka mitä tahansa käyttäytymistä emme voisikaan hyväksyä.

        Vielä tuosta terapiasta. Tämä on tärkeetä havaita joidenkin tapausten kohdalla, joka tuossa Ylen artikkelissa mainitaan: "Jüriloon ennuste aikuisen psykopaatin parantumiselle on karu. Lääkitystä ei ole, eikä terapialla voi kehittää myötätuntoa, jota ei ole koskaan ollutkaan."

        Minun näkemys terapiasta taas alemman tason hetero miehille on se, että paras terapiamuoto olisi sellainen, mikä amerikassa on PUA toimintaa - alemman tason heteromiehet viedään "ammattilaisen" opastuksella yökerhoihin pokaamaan naisia, heille opetetaan pokaamisen teoriat perusteelisesti "ammattilaisen" opastuksella. Käsittääkseni tällainen PUA toiminta ei ole suomessa kovin yleinen terapia muoto sosiaalisista vaikeuksista kärsivälle heteromiehelle.

        Tämä on tärkeä huomio: "Käytännössä ainoa keino saada psykopaatti muuttamaan käytöstään on silloin, jos muutoksesta on enemmän hyötyä kuin häiriintyneestä käytöksestä on haittaa."

        Tuon neuvon soveltaisin alemman tason heteromiehiin siten, että nimenomaan suuren palkinnon toivossa, joka on YTN, alemman tason mies alkaa opiskella erilaisia asioita, joita vaaditaan pokauksessa ja muutenkin opetella erilaisia taitoja, joilla tehdä hyvä vaikutus ylemmän tason naiseen. On mahdollista, että ajan saatossa taidot voi olla ainakin riittävät, jotta YTN kiinnostuu. Tähän tarvitaan mielestäni juuri tätä yökerhovalmentajaa, koska yökerhossa on monenlaisia haasteita. Tiedän kokemuksesta.

        Kuten tuossa psykopatia artikkelissakin todetaan tämä tärkeä seikka: " Opetellaan, miten yhteiskunnassa voi toimia ilman, että loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Esimerkiksi että jos ei tapa, ei joudu vankilaan."

        Täytyy huomauttaa, että tuo tappaminen nyt on aika kaukaa haettu asia killtejen ja kunnollisten ätmien kohdalla, mutta tuo neuvo, että opettelee toimimaan niin, ettei loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Omalla kohdalla lähinnä suurin riski on ollut ainoastaan se, että olen saattanut saada kömpelön iskuyrityksen takia hyypiön maineen, joka on kuitenkin aika raskas kokemus, vaikka ei lain mukaan olisikaan vielä OIKEETA ahdistelua. Kuten sanoin neuvon, silloin täytyy ilman muuta nainen jättää rauhaan, vaikka häpeän tunne itsellä olisikin aivan kohtuuton. Nimenomaan se, että osaa toimia "oikein" vähentää riskiä joutua häpeän tunteeseen ja hyypiön maineeseen. Tämä opettelu taas vie aikaa ja on oma prosessinsa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        SItten vielä tämä, kun joitakin ongelmia ei edes voi "parantaa". Voi oppia elämään "sairauden" kanssa, mutta ei voi "parantaa".

        https://yle.fi/uutiset/3-10200328

        Tuossa Ylen psykopatiaa käsittelevässä artikkelissa puhutaan juuri tällaisista ilmlöistä, että joidenkin aivot eivät reagoi esimerkiksi toisen hätään. Ongelma on lisäksi vahvasti perinnöllinen.
        Pohditaan myös sellaisiakin kysymyksiä, ovatko jotkut synnynnäisesti pahoja, koska tunnekylmyys on selkeästi paikannettavissa aivoihin. Tähän mulla herää kysymys esimerkiksi homoseksuaaleista. Homouttakaan ei tietääkseni voida "parantaa", mutta nykyään yhteiskunta on järkestänyt heille mahdollisuudet "normaaliin" elämään. Jos syrjii homoja, voi jopa saada potkut töistä. Tämä kyllä väkisinkin pakottaa suvaitsemaan homoja. Toki ymmärrän tämänkin, että ihmisillä saa olla mielipiteitä, mutta homouskin on jokatapauksessa käsittääkseni pysyvä taipumus ja silloin he eivät vaan pysty olemaan täysin niinkuin "normaalit" heteroihmiset.

        On tärkeetä huomata tuosta Ylen artikkelista, että yksittäiset psykopaattiset piirteet eivät vielä tee ihmisestä pahaa. Esimerkiksi juuri tuo, että vaaratilanteessa toiset pystyvät ottamaan rauhallisesti ja säilyttää toimintakykynsä, kun osa lamautuu. Tällaiset tapaukset, joissa joku ottaa vaaratilanteet rauhallisesti ovat mielestäni arvokkaita, koska heidät voi laittaa toisenlaisiin tehtäviin, joihin taas "normaalit" ihmiset eivät kykene.

        Tämä on tärkeä huomio psykopatiasta: "Vaikka syntymässä perii psykopaattisen pohjan, mutta kasvaa perheessä, jossa on hyvät vanhemmat, voi päätyä tekemään hyvän uran liike-elämässä tai politiikassa. Eikä tämä ole vitsi vaan totta."

        Juuri tämä, miksi "poikkeavia" ihmisiä pitää vaan ehdottomasti vihata? Jos heitä ymmärrettäisiin paremmin, he saavat paremmat mahdollisuudetkin elämässä menestyä vaikkapa uralla, vaikka heillä olisikin synnynnäinen pohja jollekin neuroepätyypillisyydelle.
        Kannattaa muistaa, että mä en ala täällä palstalla määrittelemään, mikä minä olen, vaikka joku mut yrittäisikin määritellä vaikkapa assiksi. Minä olen vaan minä, mutta haluan tuoda vaan erilaisia esimerkkejä esiin erilaisista "poikkeavuuksista", jotka vaatii tavallista enemmän tarkastelua ja myös ymmärrystäkin, vaikka mitä tahansa käyttäytymistä emme voisikaan hyväksyä.

        Vielä tuosta terapiasta. Tämä on tärkeetä havaita joidenkin tapausten kohdalla, joka tuossa Ylen artikkelissa mainitaan: "Jüriloon ennuste aikuisen psykopaatin parantumiselle on karu. Lääkitystä ei ole, eikä terapialla voi kehittää myötätuntoa, jota ei ole koskaan ollutkaan."

        Minun näkemys terapiasta taas alemman tason hetero miehille on se, että paras terapiamuoto olisi sellainen, mikä amerikassa on PUA toimintaa - alemman tason heteromiehet viedään "ammattilaisen" opastuksella yökerhoihin pokaamaan naisia, heille opetetaan pokaamisen teoriat perusteelisesti "ammattilaisen" opastuksella. Käsittääkseni tällainen PUA toiminta ei ole suomessa kovin yleinen terapia muoto sosiaalisista vaikeuksista kärsivälle heteromiehelle.

        Tämä on tärkeä huomio: "Käytännössä ainoa keino saada psykopaatti muuttamaan käytöstään on silloin, jos muutoksesta on enemmän hyötyä kuin häiriintyneestä käytöksestä on haittaa."

        Tuon neuvon soveltaisin alemman tason heteromiehiin siten, että nimenomaan suuren palkinnon toivossa, joka on YTN, alemman tason mies alkaa opiskella erilaisia asioita, joita vaaditaan pokauksessa ja muutenkin opetella erilaisia taitoja, joilla tehdä hyvä vaikutus ylemmän tason naiseen. On mahdollista, että ajan saatossa taidot voi olla ainakin riittävät, jotta YTN kiinnostuu. Tähän tarvitaan mielestäni juuri tätä yökerhovalmentajaa, koska yökerhossa on monenlaisia haasteita. Tiedän kokemuksesta.

        Kuten tuossa psykopatia artikkelissakin todetaan tämä tärkeä seikka: " Opetellaan, miten yhteiskunnassa voi toimia ilman, että loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Esimerkiksi että jos ei tapa, ei joudu vankilaan."

        Täytyy huomauttaa, että tuo tappaminen nyt on aika kaukaa haettu asia killtejen ja kunnollisten ätmien kohdalla, mutta tuo neuvo, että opettelee toimimaan niin, ettei loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Omalla kohdalla lähinnä suurin riski on ollut ainoastaan se, että olen saattanut saada kömpelön iskuyrityksen takia hyypiön maineen, joka on kuitenkin aika raskas kokemus, vaikka ei lain mukaan olisikaan vielä OIKEETA ahdistelua. Kuten sanoin neuvon, silloin täytyy ilman muuta nainen jättää rauhaan, vaikka häpeän tunne itsellä olisikin aivan kohtuuton. Nimenomaan se, että osaa toimia "oikein" vähentää riskiä joutua häpeän tunteeseen ja hyypiön maineeseen. Tämä opettelu taas vie aikaa ja on oma prosessinsa.

        Nimimerkki Hukassa2018 tuli varmaan vähän pitkä selitys, mutta ymmärsin, että sulla on tietoa ihan mukavasti psykologiasta, psykiatriasta tms. Tuo Ylen artikkeli tuskin on sulle kovinkaan vierasta tietoa.


      • Kaisanoasaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Sanot kaipaavasi yksityiskohtaisia selityksiä ja kun joku sulle sellaisen antaa (ja todella moni on ollut valmis asioita selittämään), niin vetäydyt keskustelusta tai alat selittää jotain ihan muuta. Sellainen on todella epäkunnioittavaa käytöstä keskustelukumppania kohtaan. Ihmiset kokevat tulleensa vedätetyiksi, minkä vuoksi sua aletaan epäillä trolliksi. "

        Mä en aina kaikkea ehdi pohtimaan, jos joutuu miettimään. Joskus asia täytyy jättää hautumaan. Sen keskustelun kyllä löytää kohtuu helpost, jos on rekkautunut ja voi myöhemminkin palata.
        EI sellaisella ole välttämättä trollin kanssa mitään tekemistä, jos ei aina ymmärrä asioita tai ymmärtää jonkun sanomiset väärin tai joutuu miettimään vähän liian kauan. "Tyhmyyskin" on täyttä totta ja realismia niin palstalla kuin oikeessakin elämässä.

        "Hyötyisit selväst ammattiavusta eli joku assejen sosiaalisiin ongelmiin erikoistunut asiantuntija selittäis sulle asioita. Mutta todennäköisesti olet liian ylpeä/ymmärtämätön hakeaksesi sellaista."

        Terapioista sen verran, että tässä se ongelma onkin - pienituloiselle säännöllinen terapiassa käynti maksaa aika paljon. Toisekseen seksuaalisesti poikkeaville on hankalammin terapiaa tarjolla. Tiedätkö miksi käytän sanaa seksuaalisesti poikkeava? Tämän takia, koska kuulun ryhmään alemman tason heteromies, joka haaveilee "normaalista" naisesta. Ongelmaa ei olis, jos kaikki alemman tason heteroihmiset haaveilisivat "oman tasoisista". Täällä palstallakin on monesti sanottu, että naisillekaan ei kelpaa "oman tasoinen". Tämä, ettei "oman tasoinen" kelpaa, aiheuttaa juuri tämän ison konfliktin, josta tälläkin palstalla jatkuvasti puhutaan.

        Hypergamia pitäisi ehdottomasti lisätä seksuaalisten poikkeavuuksien listaan.


      • lukitaankovaiperuutatko
        Kaisanoasaa kirjoitti:

        Hypergamia pitäisi ehdottomasti lisätä seksuaalisten poikkeavuuksien listaan.

        Eli lähes kaikki naiset ovat mielestäsi seksuaalisesti poikkeavia?


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        SItten vielä tämä, kun joitakin ongelmia ei edes voi "parantaa". Voi oppia elämään "sairauden" kanssa, mutta ei voi "parantaa".

        https://yle.fi/uutiset/3-10200328

        Tuossa Ylen psykopatiaa käsittelevässä artikkelissa puhutaan juuri tällaisista ilmlöistä, että joidenkin aivot eivät reagoi esimerkiksi toisen hätään. Ongelma on lisäksi vahvasti perinnöllinen.
        Pohditaan myös sellaisiakin kysymyksiä, ovatko jotkut synnynnäisesti pahoja, koska tunnekylmyys on selkeästi paikannettavissa aivoihin. Tähän mulla herää kysymys esimerkiksi homoseksuaaleista. Homouttakaan ei tietääkseni voida "parantaa", mutta nykyään yhteiskunta on järkestänyt heille mahdollisuudet "normaaliin" elämään. Jos syrjii homoja, voi jopa saada potkut töistä. Tämä kyllä väkisinkin pakottaa suvaitsemaan homoja. Toki ymmärrän tämänkin, että ihmisillä saa olla mielipiteitä, mutta homouskin on jokatapauksessa käsittääkseni pysyvä taipumus ja silloin he eivät vaan pysty olemaan täysin niinkuin "normaalit" heteroihmiset.

        On tärkeetä huomata tuosta Ylen artikkelista, että yksittäiset psykopaattiset piirteet eivät vielä tee ihmisestä pahaa. Esimerkiksi juuri tuo, että vaaratilanteessa toiset pystyvät ottamaan rauhallisesti ja säilyttää toimintakykynsä, kun osa lamautuu. Tällaiset tapaukset, joissa joku ottaa vaaratilanteet rauhallisesti ovat mielestäni arvokkaita, koska heidät voi laittaa toisenlaisiin tehtäviin, joihin taas "normaalit" ihmiset eivät kykene.

        Tämä on tärkeä huomio psykopatiasta: "Vaikka syntymässä perii psykopaattisen pohjan, mutta kasvaa perheessä, jossa on hyvät vanhemmat, voi päätyä tekemään hyvän uran liike-elämässä tai politiikassa. Eikä tämä ole vitsi vaan totta."

        Juuri tämä, miksi "poikkeavia" ihmisiä pitää vaan ehdottomasti vihata? Jos heitä ymmärrettäisiin paremmin, he saavat paremmat mahdollisuudetkin elämässä menestyä vaikkapa uralla, vaikka heillä olisikin synnynnäinen pohja jollekin neuroepätyypillisyydelle.
        Kannattaa muistaa, että mä en ala täällä palstalla määrittelemään, mikä minä olen, vaikka joku mut yrittäisikin määritellä vaikkapa assiksi. Minä olen vaan minä, mutta haluan tuoda vaan erilaisia esimerkkejä esiin erilaisista "poikkeavuuksista", jotka vaatii tavallista enemmän tarkastelua ja myös ymmärrystäkin, vaikka mitä tahansa käyttäytymistä emme voisikaan hyväksyä.

        Vielä tuosta terapiasta. Tämä on tärkeetä havaita joidenkin tapausten kohdalla, joka tuossa Ylen artikkelissa mainitaan: "Jüriloon ennuste aikuisen psykopaatin parantumiselle on karu. Lääkitystä ei ole, eikä terapialla voi kehittää myötätuntoa, jota ei ole koskaan ollutkaan."

        Minun näkemys terapiasta taas alemman tason hetero miehille on se, että paras terapiamuoto olisi sellainen, mikä amerikassa on PUA toimintaa - alemman tason heteromiehet viedään "ammattilaisen" opastuksella yökerhoihin pokaamaan naisia, heille opetetaan pokaamisen teoriat perusteelisesti "ammattilaisen" opastuksella. Käsittääkseni tällainen PUA toiminta ei ole suomessa kovin yleinen terapia muoto sosiaalisista vaikeuksista kärsivälle heteromiehelle.

        Tämä on tärkeä huomio: "Käytännössä ainoa keino saada psykopaatti muuttamaan käytöstään on silloin, jos muutoksesta on enemmän hyötyä kuin häiriintyneestä käytöksestä on haittaa."

        Tuon neuvon soveltaisin alemman tason heteromiehiin siten, että nimenomaan suuren palkinnon toivossa, joka on YTN, alemman tason mies alkaa opiskella erilaisia asioita, joita vaaditaan pokauksessa ja muutenkin opetella erilaisia taitoja, joilla tehdä hyvä vaikutus ylemmän tason naiseen. On mahdollista, että ajan saatossa taidot voi olla ainakin riittävät, jotta YTN kiinnostuu. Tähän tarvitaan mielestäni juuri tätä yökerhovalmentajaa, koska yökerhossa on monenlaisia haasteita. Tiedän kokemuksesta.

        Kuten tuossa psykopatia artikkelissakin todetaan tämä tärkeä seikka: " Opetellaan, miten yhteiskunnassa voi toimia ilman, että loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Esimerkiksi että jos ei tapa, ei joudu vankilaan."

        Täytyy huomauttaa, että tuo tappaminen nyt on aika kaukaa haettu asia killtejen ja kunnollisten ätmien kohdalla, mutta tuo neuvo, että opettelee toimimaan niin, ettei loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Omalla kohdalla lähinnä suurin riski on ollut ainoastaan se, että olen saattanut saada kömpelön iskuyrityksen takia hyypiön maineen, joka on kuitenkin aika raskas kokemus, vaikka ei lain mukaan olisikaan vielä OIKEETA ahdistelua. Kuten sanoin neuvon, silloin täytyy ilman muuta nainen jättää rauhaan, vaikka häpeän tunne itsellä olisikin aivan kohtuuton. Nimenomaan se, että osaa toimia "oikein" vähentää riskiä joutua häpeän tunteeseen ja hyypiön maineeseen. Tämä opettelu taas vie aikaa ja on oma prosessinsa.

        Tämä on tärkeä huomio psykopatiasta: "Vaikka syntymässä perii psykopaattisen pohjan, mutta kasvaa perheessä, jossa on hyvät vanhemmat, voi päätyä tekemään hyvän uran liike-elämässä tai politiikassa. Eikä tämä ole vitsi vaan totta."

        Juuri tämä, miksi "poikkeavia" ihmisiä pitää vaan ehdottomasti vihata? Jos heitä ymmärrettäisiin paremmin, he saavat paremmat mahdollisuudetkin elämässä menestyä vaikkapa uralla."

        .. Ai, että Miksi NarsuMarsujen ja PsykoMarsujen Touhut ja Puuhastelut on Persiist?.. Itsekkäitä ja/tai TunneKylmiä jne. Toisten HyväksiKäyttäjiä, Tuhoajia, Vahingoittajia jne.. jne.. ;P

        #SiksSiks


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Tämä on tärkeä huomio psykopatiasta: "Vaikka syntymässä perii psykopaattisen pohjan, mutta kasvaa perheessä, jossa on hyvät vanhemmat, voi päätyä tekemään hyvän uran liike-elämässä tai politiikassa. Eikä tämä ole vitsi vaan totta."

        Juuri tämä, miksi "poikkeavia" ihmisiä pitää vaan ehdottomasti vihata? Jos heitä ymmärrettäisiin paremmin, he saavat paremmat mahdollisuudetkin elämässä menestyä vaikkapa uralla."

        .. Ai, että Miksi NarsuMarsujen ja PsykoMarsujen Touhut ja Puuhastelut on Persiist?.. Itsekkäitä ja/tai TunneKylmiä jne. Toisten HyväksiKäyttäjiä, Tuhoajia, Vahingoittajia jne.. jne.. ;P

        #SiksSiks

        .. Just Marsustelijoiden takia tämän Pallon touhut on Syvältä Sieltä.. ;D


      • Kaisanoasaa
        lukitaankovaiperuutatko kirjoitti:

        Eli lähes kaikki naiset ovat mielestäsi seksuaalisesti poikkeavia?

        Tasot kohtaavat, kun suhde syntyy. Enemmistö naisista on jossain elämänsä vaiheessa parisuhteessa.


    • Totuus-

      Kyllähän nainen aina sanoo rumalle ätmille että häivy, painu vittuun tai älä puhu minulle. Ei siinä auta omakaan kiltteys mitään koska naisten negatiivinen asenne rumia miehiä kohtaan on niin voimakasta että kannattaa harkita että lähestyykö naisia.

      • lempeä_herätys

        todellavaikeeta: Tässä ketjussa on nyt kaksi totuutta vierekkäin. Kukaan muu kuin sinä ei voi päättää, kumpi on sinulle oikeampi.


    • NainenRuudunTakaa

      Ainakin palstalla käyttäydyt kuin tyypillinen ätmi. Tyypillisen ätmin käytöstä:
      - Torjua vastuu omasta elämästään vetoamalla maailman epäreiluuteen.
      - Haaveilee naisista, jotka ovat oman elämänpiirin ulkopuolella / tason yläpuolella.
      - Toistaa palstalla samoja asioita palstalla kuukaudesta toiseen.
      - Ei kiinnostusta tutustua olemassaoleviin naisiin omassa arkisessa ympäristössään.
      - Ihmissuhdeopit ammennettu iltapäivälehtien juoruista ja tasoteorioista.

      • .. Onko Pakko Aina Kiukutella?.. ;D


      • NainenRuudunTakaa
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Onko Pakko Aina Kiukutella?.. ;D

        Kiukuttelu on housuissas. Mä olen palstalla asiallinen ja korrekti.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Onko Pakko Aina Kiukutella?.. ;D

        Se olisi mielenkiintoista, jos naiset joskus osaisivat yleistää näkemyksen (palstan) naisesta yhtä tiiviiseen pakettiin.


      • kaikysyäsaa
        scrg kirjoitti:

        Se olisi mielenkiintoista, jos naiset joskus osaisivat yleistää näkemyksen (palstan) naisesta yhtä tiiviiseen pakettiin.

        Miksi naisten pitäisi se tehdä?


      • kaikysyäsaa kirjoitti:

        Miksi naisten pitäisi se tehdä?

        Voithan säkin yrittää.

        Mutta siksi, että olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla naisten näkemys naisten tilanteesta.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Kiukuttelu on housuissas. Mä olen palstalla asiallinen ja korrekti.

        .. Yritätkö Puijata vain Mua vai myös Itteäs?.. ;P

        .. Nyt hieman Hymyä SuuPieliin.. Katsos.. Näin NiinKu.. =)


      • scrg kirjoitti:

        Se olisi mielenkiintoista, jos naiset joskus osaisivat yleistää näkemyksen (palstan) naisesta yhtä tiiviiseen pakettiin.

        .. Kyllähän Naiset monesti sitä Yrittää Palstalla(kin).. Mutta.. Syystä tai Toisesta käy usein niin, ettei se Näkemys Rimmaa Kauhian Hyvin Tottuuden Kans.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kyllähän Naiset monesti sitä Yrittää Palstalla(kin).. Mutta.. Syystä tai Toisesta käy usein niin, ettei se Näkemys Rimmaa Kauhian Hyvin Tottuuden Kans.. ;D

        Mullakin on jokin sisäinen näkemys, mutta en väitä että se olisi totuus. Naiset kaiketi kuitenkin ovat parempia asiantuntijoita koskien itseään.


      • scrg kirjoitti:

        Mullakin on jokin sisäinen näkemys, mutta en väitä että se olisi totuus. Naiset kaiketi kuitenkin ovat parempia asiantuntijoita koskien itseään.

        .. Itsekkyyden ja/tai ItsePetostelun Tiet ovat "Arvaamattomat".. ;D


      • NainenRuudunTakaa: "- Haaveilee naisista, jotka ovat oman elämänpiirin ulkopuolella / tason yläpuolella."

        Tämä asia ei ole ollenkaan näin yksinkertainen. Puhuin jo aikaisemmin tässä keskusteluketjussa esimerkiksi pedofiileista, jotka haaveilee lapsista, mikä on tietysti absoluuttinen kielto, eikä voi missään tapauksessa hyväksyä. Minä heterona kuitenkin haaveilen sellaisista ihmisistä, joista on yleensäkin normaalia kiinnostua. Jopa homojenkin kiinnostuksen kohteet herättävät edelleen mielipiteitä niin puolesta kuin vastaan. Heterona itse olen sikäli vahvoilla, että heteron kiinnostuksen kohteita ei yleensä juuri kukaan pidä poikkeavina. Ongelma tulee juuri tässä, kun on olemassa näitä alemman tason heteroita, jotka sitten herättävät voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan. Toiset ajattelevat vahvasti, että pitää ottaa "omantasoinen kumppani", vaikka todellisuudessa asia ei ole ihan näin yksinkertainen.

        Tuossa kommentissa lisää, jos et ole vielä lukenut.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15356667/todellavaikeeta-atmi-vai-hyypio#comment-94506736


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Mullakin on jokin sisäinen näkemys, mutta en väitä että se olisi totuus. Naiset kaiketi kuitenkin ovat parempia asiantuntijoita koskien itseään.

        Antakaa tulla nyt vaan kun siinä kerskailette.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        NainenRuudunTakaa: "- Haaveilee naisista, jotka ovat oman elämänpiirin ulkopuolella / tason yläpuolella."

        Tämä asia ei ole ollenkaan näin yksinkertainen. Puhuin jo aikaisemmin tässä keskusteluketjussa esimerkiksi pedofiileista, jotka haaveilee lapsista, mikä on tietysti absoluuttinen kielto, eikä voi missään tapauksessa hyväksyä. Minä heterona kuitenkin haaveilen sellaisista ihmisistä, joista on yleensäkin normaalia kiinnostua. Jopa homojenkin kiinnostuksen kohteet herättävät edelleen mielipiteitä niin puolesta kuin vastaan. Heterona itse olen sikäli vahvoilla, että heteron kiinnostuksen kohteita ei yleensä juuri kukaan pidä poikkeavina. Ongelma tulee juuri tässä, kun on olemassa näitä alemman tason heteroita, jotka sitten herättävät voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan. Toiset ajattelevat vahvasti, että pitää ottaa "omantasoinen kumppani", vaikka todellisuudessa asia ei ole ihan näin yksinkertainen.

        Tuossa kommentissa lisää, jos et ole vielä lukenut.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15356667/todellavaikeeta-atmi-vai-hyypio#comment-94506736

        Saathan sinä haaveilla vaikka millaisista naisista, mutta suurella todennäköisyydellä ne naiskokemukset jäävät sitten vaan haaveiksi. Mikäs siinä, jos se sulle riittää.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Saathan sinä haaveilla vaikka millaisista naisista, mutta suurella todennäköisyydellä ne naiskokemukset jäävät sitten vaan haaveiksi. Mikäs siinä, jos se sulle riittää.

        Joo, pitää toki paikkansa, että täytyy olla ainakin valtavasti kärsivällisyyttä, mutta ei se tätä ongelmaa poista, että "oman tasoisen" kanssa suhde voi olla liian vaikee, jos perustaa perheen ja hankkii lapsia. Kyllä lasten kasvatuskin vaatii erilaisia taitoja, joten kyllä ainakin minä mietin tällaisiakin kysymyksiä, millaisesta naisesta olis hyväksi lasten kasvattajaksi. Yhteisessä perhe elämässä on monenlaisia haasteita, joten tuo "oman tasoinen" kumppani ei ole aina ollenkaan niin yksinkertainen.


      • NaimaTakkunen
        scrg kirjoitti:

        Mullakin on jokin sisäinen näkemys, mutta en väitä että se olisi totuus. Naiset kaiketi kuitenkin ovat parempia asiantuntijoita koskien itseään.

        Kyllä naiset täällä monesti ovatkin kertoneet, mutta se kuitataan valehteluna tai kiukutteluna.


      • NaimaTakkunen kirjoitti:

        Kyllä naiset täällä monesti ovatkin kertoneet, mutta se kuitataan valehteluna tai kiukutteluna.

        Häh. Mä ainakaan mitään "5 vikaa tyypillisessä naisessa" listaa ole nähnyt. Ja miten se mikä kiukuttelua olisi ja kenen mielestä?


    • Joskusmirrissä

      Käykää mustissa.

    • Kaisanoasaa

      Hyypiö on ätmi joka käyttäytyy hyypiömäisesti.

      • Niin juuri, koska ottaa jonain päivänä rohkean askeleen ja uskaltaa jutella tuntemattomalle, mutta kokemattomuuttaan, on vähän töksö. EI kuitenkaan vaarallinen, vaikka naisissa saattaa joku pelkoreaktio herätäkin. Tärkeetä, että "hyypiö" osaa välittömästi lopettaa, kun huomaa naisen kielteisen reaktion.


    • Pilluasaanut

      Pitää olla todella kova pelimies kun alkaa naiselle juttelee ettei änkytä mitään. Änkyttäjä ätmi ei naista saa.

      • Jep, näin asiat kyllä menee.


      • Tuohtunutläskiakka

        Höpsis. Kyllä saa. Varmaan aika hyvinkin.
        Kaikki mitä täältä lukee, on irl päinvastoin.
        Nyt vastasin ihan tosissaan. Tänne.


    • Kysymys @ todellavaikeeta;
      Minkälainen isä(hahmo) sulla on ollut? Piditkö hänestä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe