Olen huomannut tällä palstalla sellaisen ongelman, että täällä ei tunnu olevan juurikaan miehiä, joiden kanssa olisin samalla aaltopituudella. Melkein kaikki joiden kanssa juttelen täällä, alkavat ennemin tai myöhemmin suunnattomasti ärsyttämään. Heillä on niin kohtuuttoman takapajuisia ajatuksia, jotka eivät vaan nykypäivänä enää toimi.
Sen sijaan naisia kyllä on, mutta ainoastaan kaverina. Mä itse vaan tahdon ajatella, että miehet voisivat enemmän opetella ajattelemaan samalla tavalla kuin naisetkin, koska se voisi teitä enemmän lähentää ja oppisitte myös ymmärtämään naisia parisuhteessakin enemmän. Mulla on vaan tällainen ongelma, että mitä käy, jos täysin vieraannun mieskulttuurista????????
Mieskulttuurissa on mielestäni niin kohtuuttoman paljon mätää, mikä mun arvomaailmaan ei tunnu millään sopivan. En tiedä sitten, pitäisikö vaan väkiselläkään opetella samoja arvoja mieskulttuurin kanssa. Huomatkaa, että jos mä joudun pakottaa ajattelutavan samanlaiseksi kuin perinteisessä mieskulttuurissa on, kuvaan astuu valehtelu, jota ette varmaankaan suosisi parhaalta kaverilta. Mitä tässä voi tehdä, kun arvomaailmat ovat liian erilaiset perinteisten miesten kanssa???????
Mieskulttuuri saa mut hyvin helposti vaan entisestään masentumaan. Siellä on vaan niin paljon asioita, jotka tarvitsisivat mielestäni perusteellista korjausta. Perinteinen mieskulttuuri on vaan niin perusteellisen jäljessä nykyajasta.
Mitä palstan miehet ajattelevat noin yleisesti sellaisesta perus mieskulttuurista? Tarvitseeko se paljonkin korjausta?
Mitä seuraa, jos vieraantuu mieskulttuurista?
53
670
Vastaukset
Mun täytyy sanoa, että mulla on DarkFearin kanssa paljonkin samoja arvoja. Ihme, että DarkFear ei kuitenkaan osallistu mun kanssa samoihin keskusteluihin. Joku luuli täällä, että ollaan sama henkilö. EI kuitenkaan olla :)
Ei ole mitään yhtenäistä mieskulttuuria, miehetkin on yksilöitä.
Itse ainakin olen valinnut ystäväpiirini siten että meillä on osimoilleen samanlainen maailmankuva.Olenko minä sitten väärällä palstalla, kun ainakaan täällä ei tunnu olevan sellaisia, joiden kanssa sujuisi keskustelu. Ongelma on vaan, että mua ennemmin tai myöhemmin alkaa ottaa tavattomasti päähän kaikkien miesten kanssa tällä palstalla :D Naisia ymmärrän mielestäni paremmin, vaikka ovatkin vain kavereita.
todellavaikeeta kirjoitti:
Olenko minä sitten väärällä palstalla, kun ainakaan täällä ei tunnu olevan sellaisia, joiden kanssa sujuisi keskustelu. Ongelma on vaan, että mua ennemmin tai myöhemmin alkaa ottaa tavattomasti päähän kaikkien miesten kanssa tällä palstalla :D Naisia ymmärrän mielestäni paremmin, vaikka ovatkin vain kavereita.
Tämä on trollailusivusto, älä etsi täältä hengenheimolaisia.
Ananias kirjoitti:
Tämä on trollailusivusto, älä etsi täältä hengenheimolaisia.
Oletko sitä mieltä, että täällä ei voi oikeastaan kehenkään luottaa?
Oletko sitä mieltä, että täällä ei voi oikeastaan kehenkään luottaa?
Luottaisinko henkeni palstalaisten käsiin? Varmaan jos ei olisi parempaa vaihtoehtoa.
Nämä mielipiteet sitävastoin...ei ne välttämättä vastaa edes kommentoijien oikeita mielipiteitä. Kymmenen vuotta palstailua voi saada kommentoijat luomaan roolintynkää joka ei vastaa täysin todellisuutta.Ananias kirjoitti:
Luottaisinko henkeni palstalaisten käsiin? Varmaan jos ei olisi parempaa vaihtoehtoa.
Nämä mielipiteet sitävastoin...ei ne välttämättä vastaa edes kommentoijien oikeita mielipiteitä. Kymmenen vuotta palstailua voi saada kommentoijat luomaan roolintynkää joka ei vastaa täysin todellisuutta.Puhut järkeä ja tämän takia ilman muuta OIKEA elämä pitäisi aina olla etusijalla. 10 vuotta palstailua ja niukasti OIKEETA elämää voi kyllä vähän muuttaa käsityksiä asioista.
Puhut järkeä ja tämän takia ilman muuta OIKEA elämä pitäisi aina olla etusijalla. 10 vuotta palstailua ja niukasti OIKEETA elämää voi kyllä vähän muuttaa käsityksiä asioista.
Käsitykset voi muuttua, ja myös halu hämärtää totuutta voi kasvaa.
Ananias kirjoitti:
Käsitykset voi muuttua, ja myös halu hämärtää totuutta voi kasvaa.
Jep. Olen huomannut tämän, kun täällä palstalla on liikaa. Tämän kanssa täytyy olla nimenomaan varovainen. Itsehavainnointi on tärkeetä.
- EdesUnissa
Perusmieskulttuuri ei mielestäni tarvitse minkäänlaista korjausta. Jos et tunne itseäsi sopivaksi siihen, niin kokeile onnistuuko naisena olo paremmin. Nykyisinhän sitä ei tarvitse rajoittua syntymäsukupuolen mukaan.
Muista kuitenkin että tässä vaiheessa olet kokeillut miehenä oloa ja huomannut ettet siihen sovi.
Koska et tiedä millaista olisi olla naisena, niin kokeile sitä ennen kuin tilailet leikkauksia. Voihan se olla ettei se ole sen helpompaa ja huomaat ettet sovi siihenkään maailmaan.
Ihmiset pyrkivät kohti täydellisyyttä väärin tavoin. Ajatellen että uusi on virheetöntä. Ei se kuitenkaan niin ole, emme vain tiedä tuntemattoman virheitä.Ymmärsinkö siis oikein, että sun mielestä se, että miehet on miehiä ja naiset naisia pitäsi edelleenkin nykypäivänä olla näin, vaikka ajat ovat paljonkin muuttuneet ja maailma monimutkaistunut.
- lempeä_herätys
Tätähän minä yritin sanoa heti silloin, kun näin sinut täällä. Sinä olet kasvamassa ulos tästä ympäristöstä, koska ajattelet asioista niin eri tavoin kuin monet muut täällä. Vielä hetken aikaa viihdyt varmasti täällä, ja monet oppivat sinulta vielä paljon ja saavat uutta ajateltavaa. Jossain vaiheessa kehityt kuitenkin niin erilaiseksi, ettet jaksa enää keskustella tällä palstalla.
Älä huolestu. Maailmassa ja jopa Suomessa on paljon ryhmiä (sekä miehiä että naisia), jotka eivät niele perinteisiä miehiin ja naisiin liittyviä arvoja. Et ole löytänyt heitä vielä, koska et ole ajatellut, että heitä voisi olla olemassa. Mutta on heitä, ja heidän keskuudessaan ystävyyssuhteet ovat kestävämmällä pohjalla kuin perinteisten mies- ja naiskulttuurien edustajien keskuudessa. Sitä paitsi tuntuu hyvältä olla oma itsensä, ilman tarvetta näytellä mitään.- eikäitehämäänny
Ei täältä kasva ulos vaan ajanmyötä täällä oppii enempi kiusaan, jos on tarvetta vähän hupailla. Täällä on niin ykssilmäsiä ihmisiä.
- lempeä_herätys
Tämä palsta kokonaisuudessaan edustaa melko perinteistä mieskulttuuria. Jos hieman kärjistän niin se on juuri sitä, että miehenä olemisessa tärkeintä ovat saavutukset (ulkonäkö, raha, status), kilpailu, tahdonvoima, vahvuuden osoitukset ja muut erilaiset maskuliiniset soidinmenot. Pahimmassa tapauksessa perinteinen mieskulttuuri on asioiden ratkaisemista väkivallan avulla.
Perinteistä naiskulttuuria leimaavat heikkous, passiivisuus ja objektina oleminen. Heikkous ja herkkyys sekoitetaan toisiinsa ja ajatellaan, että nainen voi kyllä olla heikko, koska hän on herkkä ja pitää hoivaamisesta. Miehen sen sijaan ei sovi olla herkkä eikä varsinkaan heikko, koska silloin hän alentuisi naisen kaltaiseksi. Esimerkiksi PUA-ajatusmaailmassa tämä näkyy siten, että mies ei koskaan saisi olla epävarma, koska naiset kertoman mukaan inhoavat sitä. Nainen sen sijaan saa olla epävarma.
Olenko väärässä? Onko jotain lisättävää?
Ananias: sinä et edusta perinteistä mieskulttuuria kovin voimakkaasti, koska olet avoin uusille asioille. Se ei kuulu perinteiseen mieskulttuuriin.
Minä en edusta perinteistä naiskulttuuria. lempeä_herätys kirjoitti:
Tämä palsta kokonaisuudessaan edustaa melko perinteistä mieskulttuuria. Jos hieman kärjistän niin se on juuri sitä, että miehenä olemisessa tärkeintä ovat saavutukset (ulkonäkö, raha, status), kilpailu, tahdonvoima, vahvuuden osoitukset ja muut erilaiset maskuliiniset soidinmenot. Pahimmassa tapauksessa perinteinen mieskulttuuri on asioiden ratkaisemista väkivallan avulla.
Perinteistä naiskulttuuria leimaavat heikkous, passiivisuus ja objektina oleminen. Heikkous ja herkkyys sekoitetaan toisiinsa ja ajatellaan, että nainen voi kyllä olla heikko, koska hän on herkkä ja pitää hoivaamisesta. Miehen sen sijaan ei sovi olla herkkä eikä varsinkaan heikko, koska silloin hän alentuisi naisen kaltaiseksi. Esimerkiksi PUA-ajatusmaailmassa tämä näkyy siten, että mies ei koskaan saisi olla epävarma, koska naiset kertoman mukaan inhoavat sitä. Nainen sen sijaan saa olla epävarma.
Olenko väärässä? Onko jotain lisättävää?
Ananias: sinä et edusta perinteistä mieskulttuuria kovin voimakkaasti, koska olet avoin uusille asioille. Se ei kuulu perinteiseen mieskulttuuriin.
Minä en edusta perinteistä naiskulttuuria.Yhdyn joiltain osin näkemyksiisi jos rajaamme palstakulttuurin vastauksesi ulkopuolelle ja korvaamme mies- ja naiskulttuurin mies- ja naisrooleilla.
Tämä palsta edustaa anonyymien keskustelupalstojen härnäämiskulttuuria, ei mitään muuta. Perinteiset sukupuoliroolit ovat jossain määrin kulttuurista riippumattomia, tai ehkä paremminkin samankaltaisia yli kulttuurirajojen.
Minä olen mielestäni hyvin tyypillinen mies, ex-vaimoni kutsui minua perinteiseksi mieheksi. Perinteiden arvostaminen ei kuitenkaan poissulje humaaneja arvoja, oikeudenmukaisuutta tai kykyä rakastaa.- lempeä_herätys
Ananias kirjoitti:
Yhdyn joiltain osin näkemyksiisi jos rajaamme palstakulttuurin vastauksesi ulkopuolelle ja korvaamme mies- ja naiskulttuurin mies- ja naisrooleilla.
Tämä palsta edustaa anonyymien keskustelupalstojen härnäämiskulttuuria, ei mitään muuta. Perinteiset sukupuoliroolit ovat jossain määrin kulttuurista riippumattomia, tai ehkä paremminkin samankaltaisia yli kulttuurirajojen.
Minä olen mielestäni hyvin tyypillinen mies, ex-vaimoni kutsui minua perinteiseksi mieheksi. Perinteiden arvostaminen ei kuitenkaan poissulje humaaneja arvoja, oikeudenmukaisuutta tai kykyä rakastaa.Perinteiden tai tyypillisyyden arvostamisessa on yksi ikävä ongelma: jos perinteiden tai tyypillisten asioiden kannattajat alkavat pitää niiden hylkääjiä vähemmän arvokkaina kuin niiden noudattajia. Tai toisin päin. Kaikki eivät mahdu enemmistön muottiin.
Minä olen ihan suoraan syyttänyt omaa erikoisuuttani siitä, että olen sinkku. Mutta olen mieluummin sinkku kuin teeskentelen kuuluvani enemmistöön. Ananias kirjoitti:
Yhdyn joiltain osin näkemyksiisi jos rajaamme palstakulttuurin vastauksesi ulkopuolelle ja korvaamme mies- ja naiskulttuurin mies- ja naisrooleilla.
Minä olen mielestäni hyvin tyypillinen mies, ex-vaimoni kutsui minua perinteiseksi mieheksi. Perinteiden arvostaminen ei kuitenkaan poissulje humaaneja arvoja, oikeudenmukaisuutta tai kykyä rakastaa.Mä olen kuullut, että sä kyllä ymmärrätkin monia "perinteisiä" miehiä aika hyvin. Muistan joitain vanhoja keskusteluja, kun olen lukenut tätä palstaa. Perinteisessä miesporukassa erilaisuutta vaan ei ehkä ymmärretä kovin hyvin. Tai sanotaanko, että mieskulttuurissa sille tulee ehkä nopeammin rajat vastaan.
lempeä_herätys kirjoitti:
Perinteiden tai tyypillisyyden arvostamisessa on yksi ikävä ongelma: jos perinteiden tai tyypillisten asioiden kannattajat alkavat pitää niiden hylkääjiä vähemmän arvokkaina kuin niiden noudattajia. Tai toisin päin. Kaikki eivät mahdu enemmistön muottiin.
Minä olen ihan suoraan syyttänyt omaa erikoisuuttani siitä, että olen sinkku. Mutta olen mieluummin sinkku kuin teeskentelen kuuluvani enemmistöön.Minä olen sitä mieltä että perinteiset miehet ovat vähemmistönä, eikä kukaan perinteinen mies ole asiasta pitämässä meteliä.
Nämä palstaätmit tai MGTOW:t eivät mahdu siihen muottiin.todellavaikeeta kirjoitti:
Mä olen kuullut, että sä kyllä ymmärrätkin monia "perinteisiä" miehiä aika hyvin. Muistan joitain vanhoja keskusteluja, kun olen lukenut tätä palstaa. Perinteisessä miesporukassa erilaisuutta vaan ei ehkä ymmärretä kovin hyvin. Tai sanotaanko, että mieskulttuurissa sille tulee ehkä nopeammin rajat vastaan.
Unohda tuo mieskulttuuri-käsite, se on bullshittiä.
Jos tehdään läpileikkaus miessukupuolisten ryhmästä, niin meitä ei saada millään mahdutettua jonkun "kulttuurin" alle. Miehiä ei ryhmänä yhdistä mikään siinä määrin että olisi perusteltua puhua mieskulttuurista.Ananias kirjoitti:
Unohda tuo mieskulttuuri-käsite, se on bullshittiä.
Jos tehdään läpileikkaus miessukupuolisten ryhmästä, niin meitä ei saada millään mahdutettua jonkun "kulttuurin" alle. Miehiä ei ryhmänä yhdistä mikään siinä määrin että olisi perusteltua puhua mieskulttuurista.Joillakin on kuitenkin enemmän kavereita ja on helpompi saada kavereita, joten kyllä toki jotain on yhteistä. Tuskin kaverisuhteetkaan ihan nyt tyhjästäkään muodostuu.
Ananias kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä että perinteiset miehet ovat vähemmistönä, eikä kukaan perinteinen mies ole asiasta pitämässä meteliä.
Nämä palstaätmit tai MGTOW:t eivät mahdu siihen muottiin.Eikös kokoomus ole aika hyvin menestynyt puolue jatkuvasti. Hyvin suosittu miesten keskuudessa. Ovatko kokoomuksen kannattajat sitten lähimpänä nykymiestä, jos mietitään puolueen kannalta?
Eikös kokoomus ole aika hyvin menestynyt puolue jatkuvasti. Hyvin suosittu miesten keskuudessa. Ovatko kokoomuksen kannattajat sitten lähimpänä nykymiestä, jos mietitään puolueen kannalta?
Niin ja perinteiset vähimmistönä. Eli saattavat suhtautua esimerkiksi homoavioliittoihin kielteisemmin.
Joillakin on kuitenkin enemmän kavereita ja on helpompi saada kavereita, joten kyllä toki jotain on yhteistä. Tuskin kaverisuhteetkaan ihan nyt tyhjästäkään muodostuu.
Sukupuoli yhdistää, mutta sillä ei ole mitään tekemistä mieskulttuurin kanssa.
Miesrooli on kulttuurisidonnainen, mutta miehet ei muokkaa sitä yksinään.Ananias kirjoitti:
Sukupuoli yhdistää, mutta sillä ei ole mitään tekemistä mieskulttuurin kanssa.
Miesrooli on kulttuurisidonnainen, mutta miehet ei muokkaa sitä yksinään.Jep, ja mulla vähän onkin juuri hakusessa tämä, että millainen sitten pitäis olla, jotta edes kohtuullisesti tulis toimeen miestenkin kanssa kaverina. Toki täällä on helpompi olla naisten aknssa kaveri, koska täällä ei ole katsekontaktia. Vain kirjoittelua
- Kaisanoasaa
En halua ajatella samalla tavalla muiden miesten kanssa koska suurin osa muista miehistä on jännämiehiä joten omat ajatukset sotii jännämiesten ajatuksia vastaan. Saattaa olla huono idea ajatella näin koska sitten en saa naisia koskaan mutta en halua jännämiesten ajatuksia päähäni mitä hirvityksiä ne tekee naisille.
Naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä.
Jos voittaisin lotossa, ostaisin Dodge Ramin.
Formuloita on kiva katsoa ja samalla juoda kaljaa.
ATM=ATM=ATM ja jos ATM sattuu löytämään naisen niin hän ei ole oikea ATM koskaan ollutkaan.
Niin perkele!Täytyyhän naisten käydä myös töissä, että he saavat myös kartutetuksi sitä rahaa ja varallisuutta. Onhan se raha ja varallisuus tärkeä asia myös naisille.
Ostaisitko tosiaan Dodge Ramin?? Ajattelin sun olevan enempi Mersu-miehiä, kun noiden jyystö-Truckin ystäviä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Mutta jos haluat Dodge Ramin ostaa, niin kyllä niitä vanhempia jyystö-Truckeja löytyy varmasti käytettynä ihan kelpohintaan. Bicky Royal-mies voisi jopa tietää kontaktiensa kautta, jos jollain jyystärikarjulla sattuisi olemaan myynnissä joku vanha Dodge Ram tai Chevy Silverado:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))DarkFear kirjoitti:
Täytyyhän naisten käydä myös töissä, että he saavat myös kartutetuksi sitä rahaa ja varallisuutta. Onhan se raha ja varallisuus tärkeä asia myös naisille.
Ostaisitko tosiaan Dodge Ramin?? Ajattelin sun olevan enempi Mersu-miehiä, kun noiden jyystö-Truckin ystäviä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Mutta jos haluat Dodge Ramin ostaa, niin kyllä niitä vanhempia jyystö-Truckeja löytyy varmasti käytettynä ihan kelpohintaan. Bicky Royal-mies voisi jopa tietää kontaktiensa kautta, jos jollain jyystärikarjulla sattuisi olemaan myynnissä joku vanha Dodge Ram tai Chevy Silverado:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))Taisit tulkita mun kärjistetyn machoilu-viestin vähän liian kirjaimellisesti Darkkis hyvä :)
Ei se raha ja varallisuus sinänsä tee naisesta kiinnostavaa, mutta mielestäni esim. parisuhteessa naisen pitää osallistua tasavertaisesti kulujen maksamiseen. Eli siinä mielessä se raha ja työssäkäynti on kyllä tärkeä juttu myös naiselle.
Enkä mä välttämättä tuntisi oloani kotoisaksi minkään jyystö-truckin ratin takana. Mersuun kun on tottunut niin näillä mennään :)peris234 kirjoitti:
Taisit tulkita mun kärjistetyn machoilu-viestin vähän liian kirjaimellisesti Darkkis hyvä :)
Ei se raha ja varallisuus sinänsä tee naisesta kiinnostavaa, mutta mielestäni esim. parisuhteessa naisen pitää osallistua tasavertaisesti kulujen maksamiseen. Eli siinä mielessä se raha ja työssäkäynti on kyllä tärkeä juttu myös naiselle.
Enkä mä välttämättä tuntisi oloani kotoisaksi minkään jyystö-truckin ratin takana. Mersuun kun on tottunut niin näillä mennään :)Mitäs peris, pitkästä aikaa näkee samoissa keskustelun aloituksissa ja samoin Darkkis.
peris234 kirjoitti:
Taisit tulkita mun kärjistetyn machoilu-viestin vähän liian kirjaimellisesti Darkkis hyvä :)
Enkä mä välttämättä tuntisi oloani kotoisaksi minkään jyystö-truckin ratin takana. Mersuun kun on tottunut niin näillä mennään :)SUlla on arvot kohdallaan, juuri näin, että naisten pitää ehdottomasti käydä töissä ja menestyä uralla :)
SUlla on arvot kohdallaan, juuri näin, että naisten pitää ehdottomasti käydä töissä ja menestyä uralla :)
Tarkennan kylläkin sen verran, että jos nainen on korkeasti koulutettu, hyväpalkkaisessa työssä jne. niin se ei itsessän tee naisesta kiinnostavaa. Miesten silmissä naisessa on tärkeämpää ulkonäkö ja luonne.
Itse olin tai siis olen ihastunut kaupan kassalla työskentelevään nuoreen naiseen, joka on nätti, ystävällinen jne. mutta tuskinpa mikään kauppatieteiden maisteri. Hän tosin kertoi olevansa varattu, joten mulla ei ole enää pelissä muuta kuin pyrkiä olemaan mahdollisimman kiinnostava ja komia mies kun asioin hänen kanssaan. Pallo on heitetty hänelle.
Mutta juu, jos on parisuhteessa tai perheellinen niin mielestäni kummankin pitää osallistua tasapuolisesti arjen kuluihin. Eli ei niin kuten Liljalaakson Timpan perheessä, että prismaperjantaisin vain Timpan Visa-kortti vinkuu :)peris234 kirjoitti:
Tarkennan kylläkin sen verran, että jos nainen on korkeasti koulutettu, hyväpalkkaisessa työssä jne. niin se ei itsessän tee naisesta kiinnostavaa. Miesten silmissä naisessa on tärkeämpää ulkonäkö ja luonne.
Itse olin tai siis olen ihastunut kaupan kassalla työskentelevään nuoreen naiseen, joka on nätti, ystävällinen jne. mutta tuskinpa mikään kauppatieteiden maisteri. Hän tosin kertoi olevansa varattu, joten mulla ei ole enää pelissä muuta kuin pyrkiä olemaan mahdollisimman kiinnostava ja komia mies kun asioin hänen kanssaan. Pallo on heitetty hänelle.
Mutta juu, jos on parisuhteessa tai perheellinen niin mielestäni kummankin pitää osallistua tasapuolisesti arjen kuluihin. Eli ei niin kuten Liljalaakson Timpan perheessä, että prismaperjantaisin vain Timpan Visa-kortti vinkuu :)jep kyllä ulkonäöllä ja luonteellakin on merkitystä, vaikka mulle on kyllä tuo koulutuskin tärkeä.
- 67k35k63k35k35
On kuitenkin koomista että me miehet mukamas olemme jotenkin jämähtäneitä vaikka kuitenkin olemme käytännössä kaiken kulttuurin ja kehityksen saaneet aikaiseksi. Aina välillä sanotaan että "nykymies" on herkkä yms., ihankuin se olisi jotenkin kehitystä.
Miehet ovat ehkä monessa suhteessa kehityksen takana, sitä enemmän mitä kauemmaksi historiassa mennään.
Mutta kulttuuri...eikö naisilla ole mitään osaa tai arpaa kulttuuriin? Heitän ihan lonkalta, että kulttuuri on kyllä yhdessä luotu. Monin osin kulttuuri on jopa kehittynyt naisten ympärille ja ehdoilla.Ananias kirjoitti:
Miehet ovat ehkä monessa suhteessa kehityksen takana, sitä enemmän mitä kauemmaksi historiassa mennään.
Mutta kulttuuri...eikö naisilla ole mitään osaa tai arpaa kulttuuriin? Heitän ihan lonkalta, että kulttuuri on kyllä yhdessä luotu. Monin osin kulttuuri on jopa kehittynyt naisten ympärille ja ehdoilla.Jos kulttuuri on kehittynyt naisten ehdoilla, kyllä elämässä vaan selviytyy paremmin, jos osaa myös tarpeeksi mukailla, vaikka aina ei voi tietenkään olla kaikesta samaa mieltä, mutta mulla vaan tuntuu olevan naisten kanssa noin yleisesti arvomaailma lähempänä.
Jos kulttuuri on kehittynyt naisten ehdoilla, kyllä elämässä vaan selviytyy paremmin, jos osaa myös tarpeeksi mukailla, vaikka aina ei voi tietenkään olla kaikesta samaa mieltä, mutta mulla vaan tuntuu olevan naisten kanssa noin yleisesti arvomaailma lähempänä.
Millaisessa perheessä olet kasvanut ja ympäristössä elänyt? Sillä on osuutta miten maailmaa katselet.☺️
LadyZorro kirjoitti:
Millaisessa perheessä olet kasvanut ja ympäristössä elänyt? Sillä on osuutta miten maailmaa katselet.☺️
Kyllähän sitä peruskoulussa jo jäi vähän syrjään "suosituista" tyypeistä. Ei mulla ehkä ole elämän aikana ollut kovin paljoa kavereita, jotka kuuluisivat ehkä juuri nimenomaan tuohon perinteiseen mieheen.
- 7l86k75ket5yketk
Ananias kirjoitti:
Mutta kulttuuri...eikö naisilla ole mitään osaa tai arpaa kulttuuriin? Heitän ihan lonkalta, että kulttuuri on kyllä yhdessä luotu. Monin osin kulttuuri on jopa kehittynyt naisten ympärille ja ehdoilla.Jos kulttuuria ajatellaan niin eipä äkkiseltään tule mitään mieleen mikä olisi naisten ympärillä.
7l86k75ket5yketk kirjoitti:
Jos kulttuuria ajatellaan niin eipä äkkiseltään tule mitään mieleen mikä olisi naisten ympärillä.
Et taida edes tietää mitä on kulttuuri.
Itse kun edustan näitä keski-ikäisiä valkoisia heteromiehiä niin varmaan me ollaan se kohderyhmä johon tällä mieskulttuurilla viitataan. Termit on minulle usein hakusessa mutta nyt käsittelen perinteistä mieskulttuuria siitä lähtökohdasta jollaisena se minulle nuorena iskettiin selkäytimeen.
Meillä oli aina nuorena ajatus että ketään ei jätetä yksin. Kun lähdettiin pelaamaan tai leikkimään niin kaikien ovikellot soitettiin ja haettiin kaikki mukaan. Leikeissä ja peleissä ei ollut tasoryhmiä vaan nuoriSuomi idea toimi jo silloin eli kaikki pelaa.
Heikompia ei kiusata eikä kyllä vahvempiakaan sillä se ei ollut reilua koska hekään eivät voineet kiusata pienempiä. Joskus tietysti vähän ohjeet unohtui ja pieni paini pääsi syntymään mutta tärkeää oli heti osata pyytää heti anteeksi jotta päästiin jatkamaan leikkejä tai pelejä.
Ei ollut ajatusta kaikki mulle heti vaan yhdessä mietittiin mitä tehdään ja miten; talkoohenki niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa oli vahvaa.
Lapsilta ei vaadittu mitään ihmeellisyyksiä vaan kunhan teki parhaansa sen piti riittää eikä ihmistä arvotettu koulunumeron, työn tai harrastusten kautta vaan opetettiin että kaikki työ on arvokasta jotta yhteiskunta pyörii.
Silloin oli miesten työt ja naisten työt johtuen pitkälti siitä että automaatio ei ollut vielä edennyt pitkälle. Kotona miehen tehtävä oli olla se viimeinen tuki ja turva naiselle ja miehen tehtävä on kunnioittaa naista ja olla hänen luottamuksen arvoinen.
Sitten siinä vaiheessa kun luonnonkumilateksiset ensikodit jätetään pois ja tosissaan ruvetaan puskemaan sammakkoa syyläriin niin miehen pitää kasvaa henkisesti seuraavalle portaalle. Silloin vastuu vielä kasvaa ja miehen tehtävä on vastuunsa kantaa eikä siitä livetä.
Nuo oli niitä tärkeimpiä miehen malleja joita kotoa ja lähiympäristöstä sain matkaan. Noilla olen yrittänyt sinnitellä. Toki olihan siellä sitten näitä vaikeitakin asioita kuten vähemmistöihin suhtautuminen mutta sitä kun peilaa noihin kaikki mukaan ja ketään ei kiusata arvoihin niin aika helppo nuo on päivittää nykypäivään sopivaksi.- Vatelmaveneellä
Muutat Ruotsiin?
Eikö siellä ole kiellettyä kaikki sukupuoleen viittaava?Mulle olis kyllä helpompaa sellainen kulttuuri, jossa on mahdollisimman vähän sukupuoleen viittavaa. Tämä ei tietenkään muuta pois omaa heteroseksuaalisuutta, mutta tuo jossain määrin helpotusta, kun en ole koskaan oikein kunnolla päässytä sisään perinteiseen mieskulttuuriin.
En pitäis vieraantumista huolenaiheena, mutta sinunkin ehkä pitäis vielä sitten oppia hyväksymään erilaisuus ihmisissä.
Näkemyseroista ei tarvitse suuttua, eikä tehdä henkilökohtaisia ongelmia. Anna muiden miesten olla näköisiään in ja out. Ja ole sinä itsesi näköinen in ja out, kummasti saa sisäistä rauhaa kun ei pillastu siitä, että erilaisia näkökulmia aina löytyy.
Mutta sulla on oikeus omaasi myös.- MiksiEt
Miksi et ikinä vastaa lempeään herätyksen??
Ainoa, joka jaksaa olla sulle lempeä ja ymmärtäväinen.Yleensäkin tällä palstalla olen huomannut, että naisten kanssa on mielekkäämpää keskustella ihan kaverina. Oikee elämä on oikeeta elämää ja palsta on palsta elämää :)
- lempeä_herätys
Yleensäkin tällä palstalla olen huomannut, että naisten kanssa on mielekkäämpää keskustella ihan kaverina. Oikee elämä on oikeeta elämää ja palsta on palsta elämää :)
Kolmas silmäni näkee, että joku nainen on joskus jollain palstalla suuttunut todellavaikeetalle pahanpäiväisesti. :D Eikä hän oikein tunne minua tai tiedä, että minä ratkaisen asiat muilla tavoin kuin suuttumalla.
Minulle voi vastata tai jättää vastaamatta. En minäkään täällä ihan kaikkeen ehdi tai jaksa vastata. Nimimerkille todellavaikeeta olisin muihin ketjuihin halunnut kommentoida vielä omia ajatuksiani, mutta Nukku-Matti tunkee peiton alle ja sen kutsua on vaikea vastustaa. Syynsä kullakin, siis. Tämä tiedoksi ulkopuolisille.
- tämmönen.tapaus
transvestius eli naisellinen homo seksuaali ja olet naisellinen mies ja joku homomies saa sinusta hyvän transvenstiitti ns vaimon eli miäsnaisen eli mekkopojan
Kumpa olisinkin homo :D mulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta olen vaan joutunut toteamaan, että ei homoa saa musta millään. Tosin ei homoillakaan välttämättä ole silloin helppoa jos kuuluu alemman tason homomiehiin. Kylläkai tasoteoriat on homoseksuaaleillakin.
- totenkopfverbände
Tää koko termi "syrjäytyminen" ja se, miten sitä käytetään, on muodostunut hyvin sosiaalidarwinistiseksi. Nykyään, kun puhutaan syrjäytymisestä, etenkin nuorten miesten syrjäytymisestä, esitetään, että olisi olemassa joku joukko miehiä, jotka olisivat sosiaalisesti eristäytyneitä, joilla ei olisi sosiaalisia suhteita, jotka eivät olisi työelämässä ja, jotka ennen kaikkea eivät koskaan ole saaneet pillua. Lisäksi tähän ryhmään liitetään sana "mielenterveysongelmat".
Tältä pohjalta sitten nähdään ylimmän virkamiestason esityksiä siitä, että pillua saamattomat miehet olisivat jokin uhka Suomelle.
Tässä muodostuu sellainen kuva, että olisi olemassa jokin tällainen pahuutta ja heikkoutta symboloiva ryhmä, joka edustaa myös uhkaa hyville ihmisille. Tällainen pahuuden ja heikkouden samaistaminen toisiinsa ja, että nähdään, että vastapainona näille olisi olemassa jokin hyvyyttä ja vahvuutta edustava ihmisryhmä, on klassista yhteiskuntatason splittingiä. Tällainen samanlainen asetelma oli mm. Saksan kansallissosialismissa, missä heikkoutta ja pahuutta edustavat juutalaiset päätettiin kaasuttaa hyvyyttä ja vahvuutta edustavien germaanisten saksalaisten pelastamiseksi.
Keskeinen osa Saksan kansallissosialismia oli sosiaalidarwinismi. Tämän päivän Suomessa sosiaalidarwinismi liittyy markkinaliberalismiin. Markkinaliberalismin pohjalta meille on kehittynyt mm. tämä Laasasen tasoluokitusjärjestelmä ja meillä on alettu näkemään eri elämänalueilla "huonosti pärjänneet", etenkin miehet, vastaavanlaisena ryhmänä, minä juutalaiset koettiin Natsi-Saksassa.
Mun kokemus siitä, mitä syrjäytyminen tarkoittaa, on varsin erilainen. Perinteinen "syrjäytynyt" siten, miten termiä 80-luvulla käytettiin, tarkoitti työtöntä, usein viinaan menevää henkilöä, joka eli tavallaan yhteiskunnan ulkopuolella. Syrjäytyneitä olivat siis mm. nämä "rantojen miehet", eli puliukot. Tällaisilla miehillähän oli kuitenkin aika usein jossain vaiheessa elämäänsä parisuhde. He olivat kuitenkin saattaneet juoda itsensä ulos kodistaan...
Joskus 90-luvun aikana myös yksinäisistä alettiin puhumaan "syrjäytyneinä". Termin merkitys alkoi sekoittumaan, koska oli ihmisiä, jotka olivat hyvin integroituneet yhteiskuntaan, mutta heillä ei ollut ystäviä. Tällaisia saattoivat olla mm. hyvin uraorientoituneet ihmiset. Nyt ryhmä "syrjäytyneet" alkoikin pitämään sisällään sekä puliukkoja, että tietokonenörttejä.
Jostain 2000-2010-lukujen vaihteesta asti pinnalle on alkanut nousemaan myös miesten "pillun puute" ja tätä ollaan alettu yhdistämään termiin "syrjäytyneet".
Kouluampumisten vanavedessä syrjäytyneisiin alettiin yhdistämään uhkaa... Nyt meillä onkin tässä 2010-luvulla ollut tällainen mielikuvituksellinen ryhmä, jonka väitetään edustavan sekä yhteiskunnallista syrjäytymistä, sosiaalista syrjäytymistä, että seksuaalista syrjäytymistä. En kiellä, etteikö tällaisia ihmisiä olisi olemassa, mutta eiköhän olisi kuitenkin aika alkaa luopumaan koko termin "syrjäytyneet" käytöstä ennen, kuin täysin harmittomia ihmisiä aletaan kaasuttamaan.
Pidän todellisena uhkana Suomelle sitä, että Hetemäen ja Orpon kaltaiset kusipäät kehittelevät tällaisia rakennelmia joistain monipuolista heikkoutta edustavista ryhmistä siihen tyyliin, että jos et saa pillua, tai jos olet työtön, tai jos sulla ei ole kavereita, niin kuulut tähän ryhmään, joka edustaa uhkaa ja, joka on vastuussa kaikesta pahasta aina talouslamaa myöten.
Jos me sitten mietitään sellaista ihmistä, joka sekä elää vilkasta sosiaalista elämää, on aktviinen seksuaalisesti ja on hyvin integroitunut yhteiskuntaan, niin onko tämä nyt sitten jokin sellainen oikeanlaisen ihmisen malli, jota tulisi tavoitella ja, jonka määreet pitäisi kyetä täyttämään, että ansaitsee elää? Toivoisi kysymykseen vastauksia sekä palstaöyhöttäjiltä, että herroilta Hetemäki ja Orpo. - NainenRuudunTakaa
Olet löytänyt omanlaisesi kokonaisen ihmisyyden sukupuoliroolien tuolta puolen. Onnittelut.
- Pääkiilepakko
Turpa kii lepakko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 182226
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561854- 1781503
- 821493
- 211469
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3091417Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1011051Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä631027Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34995- 349894