Arkinen imelletty perunalaatikko valmistuu 6 tunnissa. Näin se onnistuu.
Arkinen imelletty perunalaatikko:
2 kg perunoita, hyvälaatuista vanhaa satoa
2 (3) reilua ruokalusikallista vehnäjauhoa tai vastaavaa
50-100g voita
maitoa
suolaa
vettä keittämiseen ja soseeseen
Ohje:
Kuori perunat ja pilko lohkoiksi. Keitä perunat vähässä vedessä ja soseuta keittoveteen. Lisää tarvittaessa noin 80 asteista vettä niin että saadaan puuromaiseksi notkistettu sose.
Sose jäähdytetään noin 70 asteiseksi. Jauho lisätään jäähdytettyyn soseeseen.
Sose laitetaan imeltymään 80 asteiseen uuniin 3-5 tunniksi.
Imeltyneeseen soseeseen lisätään suola ja voi. Maitoa lisätään niin että saadaan Löysä puuro tai sakea velli.
Sose laitetaan voideltuun vuokaan. Pinnalle lisätään voinokareita ja haluttessa kevyesti korppujauhoa.
Sose paistetaan 140-175 asteisessa uunissa noin 2 tuntia, niin että pinta saa vaaleanruskean värin.
Hyvä ja helppotekoinen ruoka soveltuu tarjottavaksi esimerkiksi grilliruokien kanssa.
Helppoa arkiruokaa parhaimmillaan.
Laitetaan arkista imellettyä perunalaatikkoa.
ArkinenPerunalaatikko
0
187
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313697- 1301508
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111391- 711078
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1911077- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26987Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38961Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67940Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78905