Arkinen imelletty perunalaatikko valmistuu 6 tunnissa. Näin se onnistuu.
Arkinen imelletty perunalaatikko:
2 kg perunoita, hyvälaatuista vanhaa satoa
2 (3) reilua ruokalusikallista vehnäjauhoa tai vastaavaa
50-100g voita
maitoa
suolaa
vettä keittämiseen ja soseeseen
Ohje:
Kuori perunat ja pilko lohkoiksi. Keitä perunat vähässä vedessä ja soseuta keittoveteen. Lisää tarvittaessa noin 80 asteista vettä niin että saadaan puuromaiseksi notkistettu sose.
Sose jäähdytetään noin 70 asteiseksi. Jauho lisätään jäähdytettyyn soseeseen.
Sose laitetaan imeltymään 80 asteiseen uuniin 3-5 tunniksi.
Imeltyneeseen soseeseen lisätään suola ja voi. Maitoa lisätään niin että saadaan Löysä puuro tai sakea velli.
Sose laitetaan voideltuun vuokaan. Pinnalle lisätään voinokareita ja haluttessa kevyesti korppujauhoa.
Sose paistetaan 140-175 asteisessa uunissa noin 2 tuntia, niin että pinta saa vaaleanruskean värin.
Hyvä ja helppotekoinen ruoka soveltuu tarjottavaksi esimerkiksi grilliruokien kanssa.
Helppoa arkiruokaa parhaimmillaan.
Laitetaan arkista imellettyä perunalaatikkoa.
ArkinenPerunalaatikko
0
235
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161