On määrä yllättävän suuri. Itse arvioisin, että ehkä 1/30stä ei ollpisi kunnolla lukemaan. Mistähän kenkä puristaa?
"Huoli lukutaidosta ei ole turha, sillä nykytilastojen valossa 61 000 ekaluokkalaisesta yli 6 000 ei osaa yhdeksän vuotta kestävän koulutaipaleen jälkeen lukea kunnolla, esimerkiksi niin hyvin, että pystyisi selviytymään jatko-opinnoista."
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/201808062201119203_pk.shtml
Joka kymmenes ei opi lukemaan kunnolla
7
177
Vastaukset
- luetunymmärtäminen
Niin, tuskin nyt sentään ihan joka kymmenes. Lukihäiriöt ja siihen rinnastettevat haasteet on kuitenkin biologisia hyvin pitkälti, eikä älylaitteiden aiheuttamia vaikka niin asia mediassa halutaan joskus nähdä.
- onkkohankonoin
Prestule väitesi!
- tätäpäivää
Tämä näkyy nyt työelämässä. Parikymppinen ei osaa lukea asennusohjeita, ei mene piirustus jakeluun.
-Lisäksi usean asian omaksuminen kerralla ei onnistu.
-Ei mitään käsitystä, kauhulla ajattelen, miten sähköistetty rakennus saadaan käyttöönotettua niin, ettei jännitteitä löydy naapuritonteillta suurempia määriä.
-Pitäisi keskittyä työhön, mutta jos yhdet aivot täynnä somea, tappavia kytkentöjä tulee lisää. - perg
Parasta on se että jos kysyt lukihäiriöiseltä niin lukihäiriö aivan ehdottomasti ei kerro tyhmyydestä, mutta jos kerrot tällaiselle ihmiselle olevasi itse huono matematiikassa, niin tyhmyys-tuomio kyllä julistetaan.
- MitenLie
Kuinkahan moni tuosta kymmenyksestä on maahanmuuttajataustaisia ja romaaneja?
- VilliArvaus
Romaaneja niistä tuskin kukaan on. ;D
- Tosiasioita
VilliArvaus kirjoitti:
Romaaneja niistä tuskin kukaan on. ;D
Romanithan ovat hemmetin hyviä valepoliiseja. Monien satojen tuhansien kokemuksella aateloituja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492013Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051707- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001190Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761172- 671140
- 221027
- 48997
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73946- 45927