Palstamiesten tunneäly

Mitä on palstan naiset mieltä, onko sitä? Minä kun itseasiassa olen muutamaankin otteesseen huomannut että palstan miehillä ei aina tunnu olevan sellaista tunneälyä että hoksaisivat jos tölväisevät toista, siis ihan vahingossa saattavat kirjoittaa jotain sellaista joka saattaa satuttaa jotain palstan naista. Itsekään en ole kovin tunnettu varmaan ystävällisyydestä mutta ilkeillessänikin koetan kuitenkin aina välttää sellaisia juttuja jotka saattavat loukata jotakuta toista sillätavalla että oikeasti mieli pahoittuisi.

85

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vedät kiekkoa päätyyn yleisellä tasolla...Sitten jatkokeskusteluissa naisten kanssa henkilölohtaisella tasolla olet paremminkin sellainen ns. namusetä:D
      Sama kaava on toistunut itseasiassa jo vuosia.

      • Ananas!


    • Mistäs sä tiedät mitä kukin hoksaa, ja mitä tarkoituksella sanotaan?

      Uskoisin kyllä että ihan tarkoituksella vittuillaan ja härnätään. Sinäkin.

      • Niin mutta mutta kun minä vittuilen ja härnään tarkoituksella sen tietääkin tarkoitukselliseksi. Avauksessa tarkoitin lähinnä tilanteita joissa jotkut palstan miehet eivät edes ymmärrä loukkaavansa, ilman minkäänlaista pahaa tarkoitusta saattavat vanhingossa tölväistä. Saattaahan niin minullekin käydä enkä vaan tajua sitten kun ilman mitään tölväisytarkoitusta saatan kirjoittaa jotain mielestäni nokkelaa mutta joku saattaa kokea sen loukkaavana ja suoranaisena vittuiluna. Sellaisia kirjoitteluja toki haluaisi välttää mutta kun niitä näkyy muille satttuvan niin ehkä myös minulle joskus vahingossa käy niin, mielestäni kyllä silti olen ehkä keskimääräistä parempi tulkitsemaan tai vaistoamaan jos "menee liian pitkälle".


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta mutta kun minä vittuilen ja härnään tarkoituksella sen tietääkin tarkoitukselliseksi. Avauksessa tarkoitin lähinnä tilanteita joissa jotkut palstan miehet eivät edes ymmärrä loukkaavansa, ilman minkäänlaista pahaa tarkoitusta saattavat vanhingossa tölväistä. Saattaahan niin minullekin käydä enkä vaan tajua sitten kun ilman mitään tölväisytarkoitusta saatan kirjoittaa jotain mielestäni nokkelaa mutta joku saattaa kokea sen loukkaavana ja suoranaisena vittuiluna. Sellaisia kirjoitteluja toki haluaisi välttää mutta kun niitä näkyy muille satttuvan niin ehkä myös minulle joskus vahingossa käy niin, mielestäni kyllä silti olen ehkä keskimääräistä parempi tulkitsemaan tai vaistoamaan jos "menee liian pitkälle".

        Kuules nyt untuvapallinen miehen puolikas, ko mä en ny oikkeen millää hoksaa mittee sä meinaat..

        Annas esim.


      • ossobucco
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kuules nyt untuvapallinen miehen puolikas, ko mä en ny oikkeen millää hoksaa mittee sä meinaat..

        Annas esim.

        Ai kauheeta....miten sää ny tollai menit sanomaan?



      • ahahahahah
        ossobucco kirjoitti:

        Ai kauheeta....miten sää ny tollai menit sanomaan?

        :D:DDDDD


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta mutta kun minä vittuilen ja härnään tarkoituksella sen tietääkin tarkoitukselliseksi. Avauksessa tarkoitin lähinnä tilanteita joissa jotkut palstan miehet eivät edes ymmärrä loukkaavansa, ilman minkäänlaista pahaa tarkoitusta saattavat vanhingossa tölväistä. Saattaahan niin minullekin käydä enkä vaan tajua sitten kun ilman mitään tölväisytarkoitusta saatan kirjoittaa jotain mielestäni nokkelaa mutta joku saattaa kokea sen loukkaavana ja suoranaisena vittuiluna. Sellaisia kirjoitteluja toki haluaisi välttää mutta kun niitä näkyy muille satttuvan niin ehkä myös minulle joskus vahingossa käy niin, mielestäni kyllä silti olen ehkä keskimääräistä parempi tulkitsemaan tai vaistoamaan jos "menee liian pitkälle".

        Ymmärsin että olette miehiä.Oletteko tule et ajatelleeksi,että naisia loukkaa alapää sanasto,sanoisiko tyttärellesi noin tai äidillesi?Mielestäni nuo sanat kirjoituksissanne kertoo teistä jotain,mikä ei....,Laajentakaa sanavarastoa!


    • En ole nainen vaan mies, mutta vastaan siltikin. Minusta taipumus tölväistä toista ja aiheuttaa pahaa mieltä näyttää olevan palstojen yleisharrastus, yleinen niin miehillä kuin naisillakin. Kauheata, kerrassaan kauheata.

      • Jatkan vielä hiukan. Jos jommalla kummalla sukupuolella olisi vaikeuksia tunneälyn kanssa, eihän he niin ilkeästi osaisi sanoakaan.


    • Osalla on ja osalla ei. Ei täällä mikään satuta, lähinnä huvittaa...

    • perusteeton.itsekehu

      Mikä täällä haisee? Kovin on kyllä tuttu tuoksu.

    • .. Nyt Harmis Hei!!!.. Menee jo Liian Pitkäl.. ;D

      .. "Melkein" alkaa Jo nolottaa Sun Puolest.. ;D

      • Ei kun tämä on tärkeä asia, jotkut meistä tömistelee kuin norsut posliinikaupassa näköjään :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei kun tämä on tärkeä asia, jotkut meistä tömistelee kuin norsut posliinikaupassa näköjään :D

        " jotkut meistä"

        .. Öhöm.. ;D

        .. Ja Kaik Riippuu Mistä Roikkuu.. "tömistelyssäkin".. ;P


    • Kaisanoasaa

      Olen tunneälykäs. En koskaan loukkaa ketään naista.

      • lihavihatipunen

        Paitsi kaikkia rumia naisia...Ja "jännämiesten" kanssa olleita naisia ja ja ja...


      • Kaisanoasaa
        lihavihatipunen kirjoitti:

        Paitsi kaikkia rumia naisia...Ja "jännämiesten" kanssa olleita naisia ja ja ja...

        Ei kyllä minä kannustan naista olemaan jännämiesten kanssa että naiset saavat rakkautta elämäänsä.


    • Varmaan moni tölväisee tarkoituksella, mutta ehkä olettaen ettei nikkiä voi satuttaa. Tai jotain sinne päin.

    • Toisen lyöminen on useimmin halua antaa takaisin. Halu antaa takaisin johtuu taas sitä, että keljuttaa. Jotkut ovat niin keljuuntuneita, että ilkeilevät kelle tahansa. Näillä palstoilla on useita, jotka eivät sano mitään myönteistä koskaan kellekään.

      Paneudutaanpa tällaisen ihmisen maailmaan. Aina keljuttaa. Vaikka on juuri yrittänyt helpottaa oloaan sanomalla jotakin ilkeää, edelleen keljuttaa. Tällainenkin ihminen haluaisi edes hetken nauttia elämästä, mutta ei voi. Kukaan ei ole voinut valita geenejänsä eikä ympäristöänsä. Haluaisi olla välillä iloinen, muttei voi.

      Ei ole helppo kohtalo,

    • lihavihatipunen

      Heti ku Peppupupu palasi palstalle ni Harmis alkaa puhua tunneälystä ja pelkää, että on loukannu jotain 😁 😂

      • vau.vau.vauuu

        oletko ihastunut harmikseen


      • En omasta puolestani tässä puhunut, sanotaan niin että näin uhden kommentin jonka kirjoittaja ei varmaan sitä ollenkkaan tajunnut sellaiseksi että toinen kirjoittaja siitä varmaan hieman loukkaantuu tai ainakin vähän pahoittaa mieltään.


      • wuppis
        Harmaaritari kirjoitti:

        En omasta puolestani tässä puhunut, sanotaan niin että näin uhden kommentin jonka kirjoittaja ei varmaan sitä ollenkkaan tajunnut sellaiseksi että toinen kirjoittaja siitä varmaan hieman loukkaantuu tai ainakin vähän pahoittaa mieltään.

        Lässynlässyn. Sano untuvapallinen miehenpuolikas suoraan mitä ajat takaa.


    • hienoahienoa

      Aika monesti sanotaan, että miehen mukamas pitäisi kohdella naisia eri tavalla kuin miehiä. Eli naisille pitäisi puhua eri tavalla, vähän kuten lapselle puhuisi. Minua ärsyttää sellainen "sugar-coating"-puhuminen. Se jos jokin on epätasa-arvoista. Minusta naisilla ei ole oikeutta vaatia miehiltä erilaista kommunikointitapaa kuin mitä miehet puhuvat keskenään. Itse kyllä pyrin puhumaan kaikkien kanssa samalla tavalla, enkä siloittele todellakaan sanojani naisten kanssa. Jos se haittaa sosiaalisesti lellittyjä naisia, niin se vika on itse naisissa eikä miehessä joka puhuu tasa-arvoisella puhetavalla kaikille sukupuoleen katsomatta.

      • NainenRuudunTakaa

        Ihmisillä on erilaisia kommunikointitapoja riippuen myös esim. iästä, kulttuuritaustasta, luokkataustasta jne riippuen. Jos haluaa sanomansa perille, niin kannattaa ottaa huomioon miten asiat kenellekin sanoo. Ihan yhtä itsekeskeinen olet kuin nuo parjaamasi naisetkin, jos käsitys tasa-arvosta, että itse on normi ja että kaikkien muiden pitää sopeutua omaan kommunikointityyliin.


      • hienoahienoa
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ihmisillä on erilaisia kommunikointitapoja riippuen myös esim. iästä, kulttuuritaustasta, luokkataustasta jne riippuen. Jos haluaa sanomansa perille, niin kannattaa ottaa huomioon miten asiat kenellekin sanoo. Ihan yhtä itsekeskeinen olet kuin nuo parjaamasi naisetkin, jos käsitys tasa-arvosta, että itse on normi ja että kaikkien muiden pitää sopeutua omaan kommunikointityyliin.

        Kaikille kommentointi neutraalilla tavalla on ainut oikea kommentointitapa. Ei kenelläkään ole minkäänlaista oikeutta tulla lellityksi.


      • NainenRuudunTakaa
        hienoahienoa kirjoitti:

        Kaikille kommentointi neutraalilla tavalla on ainut oikea kommentointitapa. Ei kenelläkään ole minkäänlaista oikeutta tulla lellityksi.

        Mikä on neutraalia, ei ole kaikille sama.

        Yhden mielestä neutraali ja asiallinen on toisen mielestä töykeä ja toisen näkökulmasta neutraali on jonkun muun mielestä vaikka lellivä tai yltiöpostiivinen tai liian läheinen tai mitä ikinä.

        Esim. mulle luonnostaan neutraalia työkontekstissa olis lyhyet veistit ja tosi tiivis asiakeskeisyys, mutta suurin osa pitää sitä tylynä ja tulkitsee, että en haluais tehdä sitä duunia (vaikka mun lähtökohta on, että oon tosi innolla mukana ja meen suoraan asiaan niin ei tuhlata kenenkään aikaa), joten yritän opetella, että pari asiaa kontekstoivaa ja sosiaalista suhdetta ylläpitävää lausetta mukaan kans.

        Ja kulttuurien välillä on vielä PALJON enemmän eroja. Jenkkien "amazing" tai "awesome" ei suomalaisesta näkökulmasta tarkoita mitään erityistä (sanoisin että ne jenkkien neutraaleja jopa). Ja briteillä on tosi pidättyvän kohteliaat tavat ilmaista kaikkea, eli pitää osata erotella tosi hyvin oliko joku juttu nyt hyvä vai huono niiden mielestä (vai neutraali). Ja monissa aasian maissa ei ole suomalaisittain suoraa eitä, vaan asiat ei vaan etene, jos niitä ei haluta ja joku suomalaisen näkökulmasta outo ja ylenpalttinen kohteliaisuus on siellä se neutraali ja sen pois jättäminen vihaisuuden ilmaus.

        Toki kaikkea voi viestiä käyttäen mittapuuna sitä minkä on itse ekana oppinut, sitten vaan rajaa tiukemmin ne, keille tulee oikein ymmärretyksi.


    • Anonyymiys on monelle palstalaiselle, sukupuolesta ehkä riippumattakin, hankala asia. Jos profiilissa olisi pakko olla kuva omista kasvoista, ongelma liki katoaisi, olisivat kirjoittajat minkä näköisiä tahansa. Luulen, että etenkin monella miehellä on vaikea keskustella naisen kanssa, jonka ulkonäöstä ja olemuksesta ei ole mitään varmaa tietoa. Silloin voi yrittää takertua sanoihin ja päätellä niistä jotain ulkoista. Jollakin naisella voi olla tapa kirjoittaa kuin naapurin reiskalla, vaikka samanlainen murre, niin eikös sellainen ala jo ihan totaalisesti hämmentää. Ja täällä voi tutustua tyystin erilaisiin naisiin, mitä kuuluu ystävä- tai tuttavapiiriin. ja kun ei sitä kuvaakaan ole.. Mielikuvitusolennoltahan se vaikuttaa. Parempi suhtautua siihen siis, kuin satuhahmoon ja olla varmuuden vuoksi oikein tyly :)

      Niihin, joilla on ollut oma kuva profiilissa, on aina suhtauduttu ystävällisemmin. Se on kuitenkin vähän kuin jollekin serkun kummin kaimalle juttelisi, ei kehtaa olla ihan sikamainen. Siitä huolimatta.. en ikinä laita naamakuvaa profiiliin, sori siitä :)

      • diipadaapa_

        Nyt menee jo aika korkealentoiseksi selittelyksi.


      • diipadaapa_ kirjoitti:

        Nyt menee jo aika korkealentoiseksi selittelyksi.

        Niinkö? :) Kyllä mä myönnän, että itsellekin se vaikuttaa. Kuvalliset tuntuu symppiksiltä, ihan automaattisesti. Kuvattomia kohtaan tuntee helpommin epäluuloa. Että ei koske vaan miehiä, tämä epäluuloisuus.. ;)


      • eikös.juu
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Niinkö? :) Kyllä mä myönnän, että itsellekin se vaikuttaa. Kuvalliset tuntuu symppiksiltä, ihan automaattisesti. Kuvattomia kohtaan tuntee helpommin epäluuloa. Että ei koske vaan miehiä, tämä epäluuloisuus.. ;)

        Jospa se onkin noin vain sulla? Eihän se tarkoita että muut toimisivat samalla tavalla..


      • eikös.juu kirjoitti:

        Jospa se onkin noin vain sulla? Eihän se tarkoita että muut toimisivat samalla tavalla..

        Oman mutun mukaan tässä kommentoidaan, kun ei voi muutakaan :)


      • Täälläovat

        Ilkeämpiä kuvallisille


      • voi.sinua
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Oman mutun mukaan tässä kommentoidaan, kun ei voi muutakaan :)

        olet tainnut olla liian kauan ja liikaa muutenkin tinderissä yms kun kuvia täytyy lähetellä etkö pysty juttelemaan ilman tinderiä ihmisille niin ei livessä kuvia lähetellä


      • En "puhunut" kyllä tuosta, missasit avauksen pointin mutta niinpä näyttää missanneen kaikki muutkin, vaatisi konkreettisen esimerkin josta itselle tuli avaus mieleen mutta en sitä halua antaa koska sitten kirjoittajat varmaan olisi tunnistettavissa, Voidaan kuitenkin päätellä että aika harvalla on semmoista tunneälyä jota olisi hyvä olla näin annyymeibäkin toimiessa.


      • voi.sinua kirjoitti:

        olet tainnut olla liian kauan ja liikaa muutenkin tinderissä yms kun kuvia täytyy lähetellä etkö pysty juttelemaan ilman tinderiä ihmisille niin ei livessä kuvia lähetellä

        Heh, ei ole mitään hajua, miten sellaiseen tinderiin mentäisiin, jos tarve joskus tulisi. Tuskin tulee. Kuvan kanssa kirjoittelu vain muistuttaa enemmän livenä juttelemista, kuin kuvattomana keskustelu. Mutta mua ei haittaa oma tai jonkun muun kuvattomuus. Mulle voi olla tyly, mun maailma ei siitä kaadu, jos netissä joku tuntematon kilahtaa mulle. Livenä sitä tapahtuu niin harvoin, että on jopa jotenkin piristävää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En "puhunut" kyllä tuosta, missasit avauksen pointin mutta niinpä näyttää missanneen kaikki muutkin, vaatisi konkreettisen esimerkin josta itselle tuli avaus mieleen mutta en sitä halua antaa koska sitten kirjoittajat varmaan olisi tunnistettavissa, Voidaan kuitenkin päätellä että aika harvalla on semmoista tunneälyä jota olisi hyvä olla näin annyymeibäkin toimiessa.

        Juu, en nyt epäillytkään että tuota hait, mutta tuli nyt tämäkin mieleen, miksi täällä töksäytellään, tylytellään jne. Se kun on täällä niin paljon helpompaa, kun nimimerkkejä lipuu ohitse ja kaikki voivat vaikuttaa vähän hassuilta tyypeiltä nopealla vilkaisulla. Sulle en kohdistanut henk. koht. mitään tuossa kommentissani, mutta sen kai ymmärsitkin :)

        Mä en yleensä aloituksista hae, mihin keskusteluun tai palstan muihin aloituksiin tai kirjoittajiin ne voisivat liittyä, koska luen täältä vain aloituksen (ja mahdollisesti vastauksia siihen) sieltä täältä. En ole nytkään yhtään ajan tasalla, mitä täällä tällä viikolla on ollut meneillään. Eli tämä tuli nyt vaan mieleen yleisesti s24-palstojen tunneälyn puutteesta, sillä kokemuksella mitä itsellä täältä on.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, en nyt epäillytkään että tuota hait, mutta tuli nyt tämäkin mieleen, miksi täällä töksäytellään, tylytellään jne. Se kun on täällä niin paljon helpompaa, kun nimimerkkejä lipuu ohitse ja kaikki voivat vaikuttaa vähän hassuilta tyypeiltä nopealla vilkaisulla. Sulle en kohdistanut henk. koht. mitään tuossa kommentissani, mutta sen kai ymmärsitkin :)

        Mä en yleensä aloituksista hae, mihin keskusteluun tai palstan muihin aloituksiin tai kirjoittajiin ne voisivat liittyä, koska luen täältä vain aloituksen (ja mahdollisesti vastauksia siihen) sieltä täältä. En ole nytkään yhtään ajan tasalla, mitä täällä tällä viikolla on ollut meneillään. Eli tämä tuli nyt vaan mieleen yleisesti s24-palstojen tunneälyn puutteesta, sillä kokemuksella mitä itsellä täältä on.

        Juu, ymmärsin :) mutta en tuossa hakenut sitä töksäyttelyä ja tylyttelyä vaan sitä että saattaa kirjoittaa ihan aavistamattaa jostain asiasta niin että joku muu voi loukkaantua. Vähän niin kuin silleen että jos olet vaikka koululuokassa ja siellä on joku joka on vastikään menettänyt jonkun läheisensä, tehnyt vaikka itsarin, ja sitten siellä luokassa joku muu ei muista asiaa ja heittää jonkun karkean läpän aiheeseen liittyen niin sitä menetyksen kokenutta voi se surettaa vaikka se toinen ei mitenkään häntä halunnut sillä jutulla loukata.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, ymmärsin :) mutta en tuossa hakenut sitä töksäyttelyä ja tylyttelyä vaan sitä että saattaa kirjoittaa ihan aavistamattaa jostain asiasta niin että joku muu voi loukkaantua. Vähän niin kuin silleen että jos olet vaikka koululuokassa ja siellä on joku joka on vastikään menettänyt jonkun läheisensä, tehnyt vaikka itsarin, ja sitten siellä luokassa joku muu ei muista asiaa ja heittää jonkun karkean läpän aiheeseen liittyen niin sitä menetyksen kokenutta voi se surettaa vaikka se toinen ei mitenkään häntä halunnut sillä jutulla loukata.

        Ok. Mutta täällähän toki voi olla mahdollista, että joku tosiaan ei tiedä, että toinen on menettänyt vaikka läheisen itsarin kautta ja heittää sille itsari-läpän, ihan tietämättään siis loukkaa. Minusta se ei periaatteessa ole silloin tunneälyn puutetta, ellei itsariläppää nyt ylipäätään voi jo laskea siksi. Itse en tiedä siis yhtään hyvää itsariläppää, että sikäli kyllä..

        Miehen Logiikassa oli aikonaan todella ilkeitä puskia. Ei minulle välttämättä, koska en avautunut juuri mistään kipeästä siellä, mutta muistan kyllä että joku tieten tahtoen puskista heitti tyyliin just itsariläppää, itsarin tehneen omaiselle, joka oli avautunut palstalla aiheesta. SE ei ole tunneälyn puutetta, vaan pelkkää kusipäisyyttä. Mutta täällä en ole ihan vastaavaa huomannut (en kyllä lue tätä palstaa yhtää hartaasti kuin M.L:aa muinoin). Sori toisto (itsari), mutta en viitsi käyttää itsekään nyt muuta esimerkkiä, ettei mene loukkaavaksi tai tunnistettavaksi.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ok. Mutta täällähän toki voi olla mahdollista, että joku tosiaan ei tiedä, että toinen on menettänyt vaikka läheisen itsarin kautta ja heittää sille itsari-läpän, ihan tietämättään siis loukkaa. Minusta se ei periaatteessa ole silloin tunneälyn puutetta, ellei itsariläppää nyt ylipäätään voi jo laskea siksi. Itse en tiedä siis yhtään hyvää itsariläppää, että sikäli kyllä..

        Miehen Logiikassa oli aikonaan todella ilkeitä puskia. Ei minulle välttämättä, koska en avautunut juuri mistään kipeästä siellä, mutta muistan kyllä että joku tieten tahtoen puskista heitti tyyliin just itsariläppää, itsarin tehneen omaiselle, joka oli avautunut palstalla aiheesta. SE ei ole tunneälyn puutetta, vaan pelkkää kusipäisyyttä. Mutta täällä en ole ihan vastaavaa huomannut (en kyllä lue tätä palstaa yhtää hartaasti kuin M.L:aa muinoin). Sori toisto (itsari), mutta en viitsi käyttää itsekään nyt muuta esimerkkiä, ettei mene loukkaavaksi tai tunnistettavaksi.

        Juu, tuo itsarijuttu oli hatusta vedetty mutta vähän vastaavasntyyppistä olen joskus täällä havainnut toisiin aiheisiin liittyen mutta pointti että juurikin vahingossa joku saattaa möläyttää jotain minkä toinen saattaa sitten kokea loukkauksena itseään kohtaan.

        Tuo suoranainen kusipäisyys sitten ei tietenkään ole tunneälyn puutetta vaan ihan jo älyn puutetta enkä sitä tässä avauksessa tarkoittanut vaan ihan noita vahinkojuttuja. Mutta toi juurikin että jos avautuu liiaksi asioistaan siinä sitten voi joutua kokemaan noita negatiivisia juttuja ehkä enemmän kuin me semmoiset jota ei omista jutuista juurikaan avauduta.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Niinkö? :) Kyllä mä myönnän, että itsellekin se vaikuttaa. Kuvalliset tuntuu symppiksiltä, ihan automaattisesti. Kuvattomia kohtaan tuntee helpommin epäluuloa. Että ei koske vaan miehiä, tämä epäluuloisuus.. ;)

        Voit olla varma ,että minä olen symppis,ei ole yhtään vihamiestä, en ole riidoissa kenenkään kanssa.Suomi on hyvä kotimaa (erakkona on hyvä elää)!


    • helmiä_sioille

      Pitäisikö teidän ihan ensiksi selvittää itsellenne mitä se tunneäly on? Onko se jotain todellista tai taas yksi muotisana muiden joukossa...? :D

      • simppeliä

        Tunneäly on sitä että tuntee älyävänsä.


      • helmiä_sioille
        simppeliä kirjoitti:

        Tunneäly on sitä että tuntee älyävänsä.

        Mut entä jos älyää tuntevansa? Onko se älytunnetta? :D


      • mitä.veikkaat
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Mut entä jos älyää tuntevansa? Onko se älytunnetta? :D

        Ehkä älyntunne? Vai..


      • helmiä_sioille
        mitä.veikkaat kirjoitti:

        Ehkä älyntunne? Vai..

        En minä älyä enää mitään. Tullut kai jo vanhaksi... :D


    • puskapietu

      Tunneäly on kykyä tunnistaa tunteiden merkitystä ja käyttää näitä tietoja hyväksi ongelmanratkaisussa. Kyvyssä on seuraavanlaisia osia[1]:

      miten tunteet tiedostetaan itsessä ja toisissa
      miten tunteet ilmaistaan
      miten tunteita helpotetaan yhdistämällä emotionaalista ja kognitiivista tietoa toisiinsa
      tunteiden ymmärtäminen ja selittäminen järkiperäisesti
      tunteiden säätely ja hallinta
      Termin tunneäly (emotional intelligence) on tuonut julkisuuteen Daniel Goleman.

      • kallion.gona

        Nevöhööd koko Golemanista.


    • NainenRuudunTakaa

      Kyllähän tää palsta on täynnä sellaista geneeristä naisten dissaamista, että jos ketjuja jää lukemaan, niin on sitä jo paksu nahka valmiiksi. Ainakin ennen kuin osaa valita ketjut mitkä itseä kiinnostaa. Pelin henki, sanoisin.

      Vaikea sanoa, missä tyypit on omasta mielestään menneet liian pitkälle, kun en tiedä miten pitkälle on ollut tarkoitus mennä. Tulkitsen suurimman osan miesten jutuista niin, että provotaan ja dissataan, koska ei osata muutakaan. Itsellehän sen voi perustella, että läpällä vaan ja hei huumorintajua, mutta se trollin naamari on jo kasvanut kiinni naamaan.

      Itsekin sanon palstalla kärkkäämmin kuin livenä. Livenä naisilta odotetaan sellaista hillittyä ja kaikille mukavaa käytöstä silloinkin kun miehet sikailee. Täällä voi sanoa niin suoraan takaisin kuin haluaa. Vapauttavaa.

      Mutta jos ihmetellään miksi nuoret naiset ei viihdy palstalla, niin kyllähän tää vaatii naisilta sellaista paksua nahkaa, äijämäistä huumorintajua ja kykyä suodattaa lukemaansa, mitä usein ei vielä nuoremmilla ole. Ei tosin kaikilla vanhemmillakaan. Kaverini kommentoi, että "en tajua miten ihmiset voi olla noin ilkeitä" kun linkkasin palstan.

      Että mikä sitten on mitenkin pitkälle menemistä. Onhan tää aikamoinen äijäpalsta.

    • Palstan heeboista suuri osa näyttää olevan tunnevammaisia

      Ei mullamuuta

    • flowersreally

      Se on sellaista hyvin läpinäkyvää ”tunneälyä”.

    • ihanselvästi

      Siis täähän on selvästi suurimmalle osalle kaatopaikka, kaikki vittuunnus puretaan täällä tuntemattomiin.

    • Sanat nyt ei voi saatana satuttaa ketään, eikä oikeastaan mitkään teotkaan.

      • Sanat voi satuttaa mutta ainakin teot satuttaa. Sähän osaat laskea matemaattisesti ottaisko kipeää jos löisin sua halolla päähän. :)


      • Jiimen kirjoitti:

        Sanat voi satuttaa mutta ainakin teot satuttaa. Sähän osaat laskea matemaattisesti ottaisko kipeää jos löisin sua halolla päähän. :)

        Itse asiassa en osaa, on se niin monimutkainen juttu. No kaipa siihen jonkun kipufunktion (onko se sitten kipu sillä hoitsujen asteikolla 1-10) saisi voimasta jolla lyödään interpoloitua.


    • Noh osittain jos annan johdattaa harhaan kukaan ei koskaan opi. Sen vuoksi älähdän.

      • Joskus mietin pitääkö mun puuttua toisten elämään kun en jaksa taas opettaa. Siten sitten jäävät yksi ehkä sen vuoksi ,ovatkin yksin väärien jatkuvien oletuksien takia.


    • Kuka mitenkin mahtaa tunneälyn täällä ymmärtää? Tämmöisellä yleisellä sivustolla ei yleensä voi sellaista ihan rehellisesti tuoda edes esiin. Kukaan ei toista tunne tarkoin.

      Irl olen saanut kehuja tunneälykkyydestä, mutta en tiedä näkyykö se miten täällä? Ehkä tunneäly täällä saattaa näyttää jopa lipevältä?

      Mutta välillä täällä näkee selkeästi, että naisnikkejä kohtaan suututaan jos huomio itsestä siirtyykin muualle. Sitten sohitaan naisnikkiäkin. Jonkinlainen kukkotappeluhan täällä on aina vähän... ja se aiheuttaa selkeää varausta naisnikkien joukossa.

      Aloittaja nyt pysyy aikahyvin ruodussa tästä kyllä...sanottakoot. Joskus kiukkuilee muuten vaan..(likökuuma, tai pieru karannut haarniskaan. )Hehe..

      • No itseasiassa sulta muistan pari kömmähdystä juurikin tuon tunneälyn suhteen :D

        Tässä nyt ei ollut kyse mistään suuttumisista, ne on ihan eri juttu, vaan siitä että hoksaako mikä voi olla toiselle vähän loukkaavaa vaikkei mitään sellaista tarkoittaisikaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No itseasiassa sulta muistan pari kömmähdystä juurikin tuon tunneälyn suhteen :D

        Tässä nyt ei ollut kyse mistään suuttumisista, ne on ihan eri juttu, vaan siitä että hoksaako mikä voi olla toiselle vähän loukkaavaa vaikkei mitään sellaista tarkoittaisikaan.

        Mä muistan tasan yhden. Sanoin Mylmyrin ulkomuodosta jotain paljastavaa, sellaista joka ois pitänyt pitää omana tietona.

        Pönttiksen ja mun välinen pikkukähnä oli oikeastaan sellainen, että oisin voinut olla kirjoittamatta, mutta koin sen tärkeänä.

        Mutta kummatkin liittyy siihen, että heidät tapasin. Irl tunteminen ja palstaelämä on niin erijuttuja, että siinä se tulee. Ristiriitaisuutta. Siksi tää palstaelämä on ihan oma lukunsa...


      • Dissident kirjoitti:

        Mä muistan tasan yhden. Sanoin Mylmyrin ulkomuodosta jotain paljastavaa, sellaista joka ois pitänyt pitää omana tietona.

        Pönttiksen ja mun välinen pikkukähnä oli oikeastaan sellainen, että oisin voinut olla kirjoittamatta, mutta koin sen tärkeänä.

        Mutta kummatkin liittyy siihen, että heidät tapasin. Irl tunteminen ja palstaelämä on niin erijuttuja, että siinä se tulee. Ristiriitaisuutta. Siksi tää palstaelämä on ihan oma lukunsa...

        Niin, kun sinä toisinaan hölötät liikaa :D etpäs arvannut sitä toista, noista sun mainitsemista toista en tarkoittanut enkä minä paljasta mitä et hoksannut kun en halua nostaa juttua esiin. Sun kohdalla tosiaan kun olet niin avoin tapahtuu joskus sitä että se avoimuus voi olla haitaksi jollekin niin kannattaa aina harkita mitä täällä paljastelee. Tästä saatais varmaan jänkäys aikaan :D mutta pitää mennä nukkumaan, öitä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, kun sinä toisinaan hölötät liikaa :D etpäs arvannut sitä toista, noista sun mainitsemista toista en tarkoittanut enkä minä paljasta mitä et hoksannut kun en halua nostaa juttua esiin. Sun kohdalla tosiaan kun olet niin avoin tapahtuu joskus sitä että se avoimuus voi olla haitaksi jollekin niin kannattaa aina harkita mitä täällä paljastelee. Tästä saatais varmaan jänkäys aikaan :D mutta pitää mennä nukkumaan, öitä.

        No noista mä muistan saaneeni itse suoran palautteen. Ja sekin on hiton hyvä juttu oikeasti. Vain siten voi oppia lisää.

        Ei tästä vänkäystä tuliskaan. En mä täydellinen ole, enkä tule olemaan, mutta sinne on tähtäys. Jos oiskin, niin mitä tavoittelisin?

        Tunneäly on jotenkin hölmö sanonta, ymmärtäminen on paljon parempi termi. Koetan ymmärtää kaikenlaisia ihmisiä, luonteita, että osaisin suhtautua oikein. Jokaiseen käyttäytymiseen on jokin syy. Sen haluan uteliaisuuttani onkia esiin.

        Hyvää yötä kolisija.


      • 89787978
        Dissident kirjoitti:

        Mä muistan tasan yhden. Sanoin Mylmyrin ulkomuodosta jotain paljastavaa, sellaista joka ois pitänyt pitää omana tietona.

        Pönttiksen ja mun välinen pikkukähnä oli oikeastaan sellainen, että oisin voinut olla kirjoittamatta, mutta koin sen tärkeänä.

        Mutta kummatkin liittyy siihen, että heidät tapasin. Irl tunteminen ja palstaelämä on niin erijuttuja, että siinä se tulee. Ristiriitaisuutta. Siksi tää palstaelämä on ihan oma lukunsa...

        Ai sä tapasit pöntön! Tuosta olen täällä usein puhunut..

        Mukavaa juttua vaan tänne, niin joku voi ottaa yhteyttä.

        Jos joku on täällä kuolemassa yksinäisyyteen, niin miksi pitää maksimoida se, ettei yksikään nainen vaan missään tapauksessa halua olla tekemisissä??


      • 89787978 kirjoitti:

        Ai sä tapasit pöntön! Tuosta olen täällä usein puhunut..

        Mukavaa juttua vaan tänne, niin joku voi ottaa yhteyttä.

        Jos joku on täällä kuolemassa yksinäisyyteen, niin miksi pitää maksimoida se, ettei yksikään nainen vaan missään tapauksessa halua olla tekemisissä??

        Joo, tapasin.

        Niin, seuranhakupalveluhan tämä ei ole, vaan keskustelusivusto, mutta voi tätä käyttää muutenkin kuin vaan pahan olon oksentamiseen. Esimerkiksi vaikka oppimiseen elää muitten erilaisten ihmisten kanssa. Löytämään itsensä jne.

        Porkkana pitäis löytyä itsestä, ei muista. Ainakin minun mielestä.


    • Haluaisin muistuttaa, että nettikeskusteluissa on MAHDOTONTA olla tuon tuosta loukkaamatta muita. Paras keino olla loukkaamatta on olla hiljaa. Sut ymmärretään täällä 100% varmuudella väärin jostakin sanomisestasi ennemmin tai myöhemmin, koska kukaan ei ole ollut näkemässä sun elekieltäsi ja kuulemassa äänensävyäsi tai ollut läsnä siinä tilanteessa joka määrittelisi viestin todellisen sävyn - tämä toimii tietenkin myös toisin päin, muita on mahdotonta tulkita täysin oikein koska ei itse näe heitä, siksi väärinkäsitysten kierre on aivan taattu.

      Nämä on ratkaisevan tärkeitä juttuja ihmisten välisessä kommunikoinnissa, mutta silti ne aina puuttuu täältä! Pelkistä kirjaimista voi päätellä ainoastaan sen, mitä kirjoittaja on halunut viivasuorasti viestittää. Kaikki muu on täysin lukijoiden arvailujen varassa. Ja sillä kaikella muulla on muuten todella iso merkitys, jos ettet tienneet.

      Miksi luulette etten vaikka minä jaksa roikkua täällä päivät pitkät? No juuri yllä kuvatun vuoksi. En jaksa vuorovaikuttaa tuntemattomien ihmisten kanssa, koska en näe heitä eivätkä he näe mua. Kirjoittelu voi olla parhaimmillan tosi kivaa ihmisten kesken jotka tuntevat toisensa riittävän läpikotaisin, mutta kuinka usein tällaiset kriteerit täyttyvät täällä? Taitaa olla niin että vain joillakin harvoilla on se luxus että tuntee keskustelukumppaninsa.

      • Totta mitä kirjoitat, ettei kaikkea sävyjä kirjoituksen takaa tunnisteta. Osa toki tunnistaa, osa ei. Osa väärin, osa oikein.

        Palstatunteminen on ihan uusi skene, vaikka onkin about 10-20 vuotta (vasta) vanha.

        Jokainen ollaan tässä pioneerejä. Vertaappas normaaliin puheeseen irl. Montako vuotta on etumatkaa, mutta sä kirjoitat jostain päin maailmaa, voisit olla vaikka maailman toisella puolella mua!!!

        Asiat menee eteenpäin ja rajusti. Vaikka yksittäinen palstakirjoittaja ei sitä näe. Tämäkin palsta osaa kasvaa hetkessä suureksi Suomessa...jos vaan palikat osuu kohdalleen. Tämä on muuttunut puoleen vuoteen jo melkoisesti. Pian me ollaan vaan pieni piste siinä. Etusivu rullaa ohi tämän keskustelun minuuteissa.


      • NainenRuudunTakaa
        Dissident kirjoitti:

        Totta mitä kirjoitat, ettei kaikkea sävyjä kirjoituksen takaa tunnisteta. Osa toki tunnistaa, osa ei. Osa väärin, osa oikein.

        Palstatunteminen on ihan uusi skene, vaikka onkin about 10-20 vuotta (vasta) vanha.

        Jokainen ollaan tässä pioneerejä. Vertaappas normaaliin puheeseen irl. Montako vuotta on etumatkaa, mutta sä kirjoitat jostain päin maailmaa, voisit olla vaikka maailman toisella puolella mua!!!

        Asiat menee eteenpäin ja rajusti. Vaikka yksittäinen palstakirjoittaja ei sitä näe. Tämäkin palsta osaa kasvaa hetkessä suureksi Suomessa...jos vaan palikat osuu kohdalleen. Tämä on muuttunut puoleen vuoteen jo melkoisesti. Pian me ollaan vaan pieni piste siinä. Etusivu rullaa ohi tämän keskustelun minuuteissa.

        Miten palsta on sun mielestä muuttunut viimeisen puolen vuoden aikana? Tullut asiallisemmaksi? Enemmän muitakin juttuja kuin ätmijankkausta?


      • Dissident kirjoitti:

        Totta mitä kirjoitat, ettei kaikkea sävyjä kirjoituksen takaa tunnisteta. Osa toki tunnistaa, osa ei. Osa väärin, osa oikein.

        Palstatunteminen on ihan uusi skene, vaikka onkin about 10-20 vuotta (vasta) vanha.

        Jokainen ollaan tässä pioneerejä. Vertaappas normaaliin puheeseen irl. Montako vuotta on etumatkaa, mutta sä kirjoitat jostain päin maailmaa, voisit olla vaikka maailman toisella puolella mua!!!

        Asiat menee eteenpäin ja rajusti. Vaikka yksittäinen palstakirjoittaja ei sitä näe. Tämäkin palsta osaa kasvaa hetkessä suureksi Suomessa...jos vaan palikat osuu kohdalleen. Tämä on muuttunut puoleen vuoteen jo melkoisesti. Pian me ollaan vaan pieni piste siinä. Etusivu rullaa ohi tämän keskustelun minuuteissa.

        Itse en jaksa romantisoida tätä touhua oikeastaan yhtään. Olen täällä vain ja ainoastaan parempien vuorovaikutustapojen puutteen vuoksi.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Miten palsta on sun mielestä muuttunut viimeisen puolen vuoden aikana? Tullut asiallisemmaksi? Enemmän muitakin juttuja kuin ätmijankkausta?

        Minusta tää on laajentunut ja tänne on tullut porukkaa enempi. Hirveän vaikea sanoa, että miten aktiivisuus on noussut, mutta sen mä vaan huomaan, että tää on muuttunut.

        Nyt kun tapasin tuon naisen, niin hälle oon kertonut tästä. Hänen on tavattoman vaikeaa ymmärtää tätä. Hänestä esimerkiksi minuun kohdistuva kritiikki on sairaan julmaa ja epäinhimillistä. Hän ei voi käsittää ollenkaan tätä. Ja varmaan sinäkin ymmäärät enemmän kuin hän? Kun minä ymmärän tämän ja sinä. Me kerrotaan tää kumpikin kahdelle, opetetaan niin mitä tää on viiden vuoden päästä? Entäs jos meitä on paljon muita?

        Milloin evoluutio tekee huomion paremmasta? Tunnetko sä sen? Mä? Eipä voi tietää? Mutta mikä vetää evoluutioon? Toive paremmasta? Niin minusta. Sitähän todellavaikeetakin toivoo. Herättää epäkohtia ja etsii syitä. Ja siks säkin utelet ja tutkit. Oon huomannut kyllä. Ihan samanlainen hoopo oon. :o)


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Itse en jaksa romantisoida tätä touhua oikeastaan yhtään. Olen täällä vain ja ainoastaan parempien vuorovaikutustapojen puutteen vuoksi.

        Kaikkia syitä täälläoloon ei taatusti itse edes huomaa. En edes itse pysty vastaamaan siihen rehellisesti. Täällä vaan on..jos on.


      • Dissident kirjoitti:

        Kaikkia syitä täälläoloon ei taatusti itse edes huomaa. En edes itse pysty vastaamaan siihen rehellisesti. Täällä vaan on..jos on.

        Minä huomaan kyllä mutta en vain halua luetella kaikkia niitä. Se on henkilökohtaista.


      • frpk

        Laita kuvasi esiin niin et sitten itse ole näkymätön. Sehän olisi jo puoli voittoa. Juttujen luonne sua kohtaan saattaisi muuttua, nythän sua pidetään hieman ylimielisenä vaikka et todellisuudessa ehkä ole sellainen. Laita kuva jossa halailet pandakarhua niin kukaan ei kiusaa sua enää, ehkä.


      • frpk kirjoitti:

        Laita kuvasi esiin niin et sitten itse ole näkymätön. Sehän olisi jo puoli voittoa. Juttujen luonne sua kohtaan saattaisi muuttua, nythän sua pidetään hieman ylimielisenä vaikka et todellisuudessa ehkä ole sellainen. Laita kuva jossa halailet pandakarhua niin kukaan ei kiusaa sua enää, ehkä.

        En koe että mua kiusattaisiin täällä. Jos kommunikointi ei pelaa niin sitten se ei pelaa. Yksi still-kuva ei muuta tilannetta miksikään - antaa vain mielikuvia ihmisille. Mulle on aivan sama mikä se mielikuva minusta täällä on, koska se ei kuitenkaan voisi ikinä vastata todellisuutta.


    • Mikähän herran on aktivoinut kirjoittelemaan itseään korostavaan sävyyn?

      Ettei tämä peltipurkki ole itse Ikis, palstan paskahousu pikkurunkkari. Tyyli muistuttaa samaa.

      • outokommentti

        Mitä horiset? Tottakai Harmaaritari on IkisinkkuM eli ikis, kyllähän hän sen moneen kertaan on kertonut kaikille.


      • valitettavasti
        outokommentti kirjoitti:

        Mitä horiset? Tottakai Harmaaritari on IkisinkkuM eli ikis, kyllähän hän sen moneen kertaan on kertonut kaikille.

        Täytyy muistaa ettei kaikki ole täällä 24/7 ja lue joka ikistä ketjua ja kommenttia. Hyvin voi mennä ohi tuollaiset asiat. Mitä enemmän on selvillä palstan tapahtumista, sitä vähemmän elämää ihmisellä on.


      • Otahan trolli ne lääkkeet, taidat olla tarpeessa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Otahan trolli ne lääkkeet, taidat olla tarpeessa.

        Arvasin kait oikein, olet ikis.


      • Poliisinpoika kirjoitti:

        Arvasin kait oikein, olet ikis.

        Mitä arvaamista siinä on? kyllähän sä tiedät kun kiitos sinun nappimuna jouduin siitä hyvästä nimimerkistä luopumaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mitä arvaamista siinä on? kyllähän sä tiedät kun kiitos sinun nappimuna jouduin siitä hyvästä nimimerkistä luopumaan.

        Onko äänessäsi katkeruutta?

        En käsitä mistä puhut.


      • Poliisinpoika kirjoitti:

        Onko äänessäsi katkeruutta?

        En käsitä mistä puhut.

        Ei mulla ole syytä olla katkera. Sun kaltaisella tyhmällä imbesillillä on kun varmaan olet vielä ruma, lyhyt ja lihava tyhmyyden lisäksi, on siinä taakkaa kerrakseen. Trollailun tuottama riemu menee ohitse mutta olet vielä huomennakin ruma ja tyhmä, sellaista syntymäonnea ei voi oikein edes rahassa mitata.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei mulla ole syytä olla katkera. Sun kaltaisella tyhmällä imbesillillä on kun varmaan olet vielä ruma, lyhyt ja lihava tyhmyyden lisäksi, on siinä taakkaa kerrakseen. Trollailun tuottama riemu menee ohitse mutta olet vielä huomennakin ruma ja tyhmä, sellaista syntymäonnea ei voi oikein edes rahassa mitata.

        No huhhuh, onpa mieheen kertynyt iso määrä kiukkua ja katkeruutta.

        Kerro mistä kenkä puristaa?


      • bv545nbvn
        Poliisinpoika kirjoitti:

        No huhhuh, onpa mieheen kertynyt iso määrä kiukkua ja katkeruutta.

        Kerro mistä kenkä puristaa?

        Pertsa hei.. :D

        Kyllä kaikki nyt muistaa, että tuo on sun nikki.. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      94
      2578
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      186
      1661
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      79
      1608
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1350
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      76
      1002
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      82
      837
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      810
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      749
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      690
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      34
      688
    Aihe