Kumpi on luotettava SI järjestelmä vai ilmastotieteen vanha tarina kasvihuonekaasuista. Eri alojen asiantuntijat ympäri maailman luottaa SI järjestelmään. Se on kansainvälinen standardi. Kaikki on laboratoriossa varmistettua tietoa.
Osa näillä palstoilla luottaa selvästi SI järjestelmään. Osa taas luottaa vanhaan tarinaan.
Ominaislämpökapasiteeti kuuluu SI järjestelmään. Alkaako taas länkytys vai peräti poistatus.
Kuka mihinki luottaa ???
30
457
Vastaukset
Ilmeisestikään et sitten luota fysiikkaan käyttäessäsi väärin ymmärtämääsi standardinormistoa keppihevosenasi.
Ominaislämpökapasiteetti ei kuvaa kaasun absorbointikykyä.- Kerrotko-ystävällisesti
Kuinka paljon typpi, happi ja hiili, esimerkiksi 2- tai 3-atomisena molekyylinä, erikseen tai yhdisteenä absorboivat lämpöä, jotta näin maallikkona voisimme suhteuttaa edes suunnilleen kyseisten kaasujen ja niiden yhdisteiden vaikutuksen ilmakehässämme.
Tuo tieto auttaisi poistamaan epäilyksen juttujen todenperäisyydestä ja teksteistäsi päätellen, olet antanut ymmärtää että olet asiasta perillä, joten odotellaan. - totuudenetsijä
Kun tuollaista väität, niin selitäppä mitä SINUN MIELESTÄSI tarkoittaa absorbointi. Tietämättömyyttä asiasta esiintyy jopa teoreettisessa ilmastotieteessä. Sen takia minä luotan muihin tieteisiin.
Jos luit mitä Wikipediassa aiheesta kirjoitetaan niin ilmeisesti et ymmärtänyt. Minä tiedän senkin millä tavalla ne arvot on laboratoriossa mitattu. Alkaako alarmisteilla olla paniikki päällä. Niissä taulukoissa on monen kymmenen aineen arvot. Väitätkö sinä, ettei rauta absorboi lämpöä. Senkin arvo on yhdessä taulukossa. totuudenetsijä kirjoitti:
Kun tuollaista väität, niin selitäppä mitä SINUN MIELESTÄSI tarkoittaa absorbointi. Tietämättömyyttä asiasta esiintyy jopa teoreettisessa ilmastotieteessä. Sen takia minä luotan muihin tieteisiin.
Jos luit mitä Wikipediassa aiheesta kirjoitetaan niin ilmeisesti et ymmärtänyt. Minä tiedän senkin millä tavalla ne arvot on laboratoriossa mitattu. Alkaako alarmisteilla olla paniikki päällä. Niissä taulukoissa on monen kymmenen aineen arvot. Väitätkö sinä, ettei rauta absorboi lämpöä. Senkin arvo on yhdessä taulukossa.Jaa, sinä taidatkin olla se tyyppi, joka ei tiedä kaasujen ominaisuuksista juuri mitään, eikä suostu opiskelemaankaan.
Kun et säteilypakotteen teoriaa ymmärrä, etkä suostu opiskelemaan minkälaisia ilmiöitä säteilypakotteesta seuraa, lienee tätäkin "keskustelua" turha jatkaa.- jäätävääkeliä
Kollimaattori kirjoitti:
Jaa, sinä taidatkin olla se tyyppi, joka ei tiedä kaasujen ominaisuuksista juuri mitään, eikä suostu opiskelemaankaan.
Kun et säteilypakotteen teoriaa ymmärrä, etkä suostu opiskelemaan minkälaisia ilmiöitä säteilypakotteesta seuraa, lienee tätäkin "keskustelua" turha jatkaa.Sinä niinkuin muutkin alarmistit sivuutat sen tosiasian, että lämpö siirtyy myös johtumalla ja kuljettumalla. Ne ovat monta kertaa tehokkaampia lämmönsiirtotapoja ilmakehän alaosissa kuin säteily. Katsopa kolli mitä tarkoittaa sana termiikki ja mieti miksi tuulee. Jos tuo säteily olisi ainoa lämmönsiirtotapa niin eipä pystyisi korrpikotkakaan liitelemään kovin pitkään.
- Kerrotko-ystävällisesti
Kollimaattori kirjoitti:
Jaa, sinä taidatkin olla se tyyppi, joka ei tiedä kaasujen ominaisuuksista juuri mitään, eikä suostu opiskelemaankaan.
Kun et säteilypakotteen teoriaa ymmärrä, etkä suostu opiskelemaan minkälaisia ilmiöitä säteilypakotteesta seuraa, lienee tätäkin "keskustelua" turha jatkaa.Jospa kuitenkin vastaisit esittämääni kysymykseen, se auttaisi meitä hieman kaasujen ominaisuuksistakin ymmärtäviä hahmottamaan asiaa.
Asiantuntijana voisit olla avuksi totuudelle ja osoittaisit samalla että herännyt epäluulo että olet sama henkilö, joka satuilee myös nimimerkillä 'jöns', osoittautuisi virheelliseksi. - josoikeestikiinnostaa
Kerrotko-ystävällisesti kirjoitti:
Kuinka paljon typpi, happi ja hiili, esimerkiksi 2- tai 3-atomisena molekyylinä, erikseen tai yhdisteenä absorboivat lämpöä, jotta näin maallikkona voisimme suhteuttaa edes suunnilleen kyseisten kaasujen ja niiden yhdisteiden vaikutuksen ilmakehässämme.
Tuo tieto auttaisi poistamaan epäilyksen juttujen todenperäisyydestä ja teksteistäsi päätellen, olet antanut ymmärtää että olet asiasta perillä, joten odotellaan.Ilmeisesti kyseessä oli säteilylämmön absorboiminen eikä yksinkertainen kysymys jonkun kaasuseoksen lämpökapasiteetista.
Vastaus on tietenkin: Se riippuu monesta asiasta. Pitäisi tietää kaasuseoksen koostumus, lämpötila, paine ja kaasukerroksen paksuus sekä tulevan säteilyn tarkka spektri.
Koostumus määrää absorptiospektrissä esiintyvät viivat, lämpötila ja paine niiden levenemisen ja kaasukerroksen paksuus sen, kuinka kaukana levenneen viivan keskipisteestä absorptiota vielä merkittävästi tapahtuu.
Mutta kun näitä on kysyjille aiemminkin turhaan yritetty selittää niin taitaapa olla tälläkin kertaa turhan vaivannäön välttämiseksi antaa aiheesta kiinnostuneiden itse etsiä vastaukset kysymyksiinsä oppikirjoista ja netistä löytyvän tiedon avulla. Tässä olisi osviittaa, jos siis oikeasti kiinnostaa. Vuoden 2012 erään USA:n yliopiston kurssilta kaasujen säteilyabsorptiota selitettynä löytyy arkistoituna osoittesta urly piste fi kautta 10RP - Kerrotko-ystävällisesti
josoikeestikiinnostaa kirjoitti:
Ilmeisesti kyseessä oli säteilylämmön absorboiminen eikä yksinkertainen kysymys jonkun kaasuseoksen lämpökapasiteetista.
Vastaus on tietenkin: Se riippuu monesta asiasta. Pitäisi tietää kaasuseoksen koostumus, lämpötila, paine ja kaasukerroksen paksuus sekä tulevan säteilyn tarkka spektri.
Koostumus määrää absorptiospektrissä esiintyvät viivat, lämpötila ja paine niiden levenemisen ja kaasukerroksen paksuus sen, kuinka kaukana levenneen viivan keskipisteestä absorptiota vielä merkittävästi tapahtuu.
Mutta kun näitä on kysyjille aiemminkin turhaan yritetty selittää niin taitaapa olla tälläkin kertaa turhan vaivannäön välttämiseksi antaa aiheesta kiinnostuneiden itse etsiä vastaukset kysymyksiinsä oppikirjoista ja netistä löytyvän tiedon avulla. Tässä olisi osviittaa, jos siis oikeasti kiinnostaa. Vuoden 2012 erään USA:n yliopiston kurssilta kaasujen säteilyabsorptiota selitettynä löytyy arkistoituna osoittesta urly piste fi kautta 10RPYmmärrän !
Vastauksesi oli tyhjentävä.
Et siis tiedä ja yritit tapasi mukaan luikerrella selityksillä.
Oletin että ymmärsit edes sen verran että ilmassa nämä ovat suunnilleen samassa paineessa ja lämpötilassa ja absoluuttisten arvojen sijaan riittäisi mainiosti keskinäiset suhteet ja aallonpituudet luonnollisesti ne joita aine absorboi.
Se joka tietää, heittää nuo suhteet lonkalta, muiden on tapansa mukaan yritettävä vain vaikuttaa osaavalta.
Voisiko teiltä " jönsseiltä " muuta odottaakaan ? - totuudenetsijä
jäätävääkeliä kirjoitti:
Sinä niinkuin muutkin alarmistit sivuutat sen tosiasian, että lämpö siirtyy myös johtumalla ja kuljettumalla. Ne ovat monta kertaa tehokkaampia lämmönsiirtotapoja ilmakehän alaosissa kuin säteily. Katsopa kolli mitä tarkoittaa sana termiikki ja mieti miksi tuulee. Jos tuo säteily olisi ainoa lämmönsiirtotapa niin eipä pystyisi korrpikotkakaan liitelemään kovin pitkään.
Just noista asioista ja monista muista asioista alarmistit ei tiedä yhtään mitään. Kuitenkin kaikki nuo asiat löytyy netistä. Niillä sivuilla ei vaan edes mainita hiilidioksidia joten eihän se tieto alarmisteja kiinnosta. Sieltä löytyy myöskin se lämpöpakote, josta kolli vaitti, etten sitä tiedä.
Se lämpöpakote kuitenkinj vaikuttaa kaikkiin kaasuihin tasapuolisesti, ja panee ilmakehän liikkeelle lämpimästä kylmään sekä vaaka että pystysuunnassa. Termiikit on siitä yksi ilmiö ja hurrikaanit toinen ilmiö, koska se on vaan erittäin voimakas ja laajalle vaikuttava termiikki.
Loppujen lopuksi kaikki lämpö katoaa avaruuden kylmyyteen. Mitään siitä ei jää tänne maan päälle. Sekin löyttyy netistä sivulta, jossa selostetaan, millä eri tavoilla lämpö siistyy säteilemällä. Toiselta sivulta löytyy miten ilavirrat siirtää lämpöä.
Ainoa mistä siellä ei ollüt tietoa oli hurrikaanien merkitys. Siitäkin oli kuitenkin huomautus, että oli alettu ymmärtää, että niiläkin on joku merkitys ilmakehässä. Minun lisäkseni täällä on joku muukin esittänyt että hurrikaanit ja taifuunit säätää maapallon lämpötilaa.
Koska niin on, ei ole mitään merkitystä sillä mikä kaasu lämpöä absorboi. Tosiasia kuitenkin on että jos vain kasvihuonekaasut osallistuisi hurrikaanit ei toimisi. Sen sanoo jo pelkkä maalaisjärki, mutta kaupungeistahan se on kadonnut, kun uskotaan kaikenlaiseen hömppään.
Alarmistit takertuu aina epäolennaiseen, ja kuvittelee ettei kukaan muu tiedä mitään. Minäkin olen kuitenkin käyttänyt melkoisen määrän tunteja näiden asioiden selvittämiseen. Minä kun en ole koskaan luottanut siihen, mitä valmiina tarjoillaan.
On vaarallista panna yhden teorian piikkiin kaikki ilmiöt. Silloin jää muut vaihtoehdot tutkimatta. Miksi vain suurella valliriutalla korallit voi huonosti, kun muilla riutoilla ne kukoistaa. Selittäkääpä se. Syy ei millään voi olla pieni veden lämpeneminen.
Eiköhän selitys löydy siitä, että se on ylivoimaiseti suurin riutta. Siellä on liian vähän jotakin, mitä muualla on riittävästi. Todellinen selitys voisi olla kalsiumin puute. - totuudenetsijä
Kollimaattori kirjoitti:
Kun et säteilypakotteen teoriaa ymmärrä, etkä suostu opiskelemaan minkälaisia ilmiöitä säteilypakotteesta seuraa, lienee tätäkin "keskustelua" turha jatkaa.MONILLA ALOILLA KAASUJEN TODELLISTEN OMINAISUUKSIEN TIETÄMINEN ON TYÖTURVALLISUUSASIA. MINÄ OLEN OLLUT JUURI SELLAISILLA ALOILLA. KYLLÄ SE LÄMPÖPAKOTEKIN ON TUTTU JUTTU. TEIKÄLÄSILLÄ ON VAAN TAIPUMUS KUVITELLA ETTÄ MEIKÄLÄISET EI TIEDÄ MITÄÄN.
- yksinkertainenyhtälö
totuudenetsijä kirjoitti:
Just noista asioista ja monista muista asioista alarmistit ei tiedä yhtään mitään. Kuitenkin kaikki nuo asiat löytyy netistä. Niillä sivuilla ei vaan edes mainita hiilidioksidia joten eihän se tieto alarmisteja kiinnosta. Sieltä löytyy myöskin se lämpöpakote, josta kolli vaitti, etten sitä tiedä.
Se lämpöpakote kuitenkinj vaikuttaa kaikkiin kaasuihin tasapuolisesti, ja panee ilmakehän liikkeelle lämpimästä kylmään sekä vaaka että pystysuunnassa. Termiikit on siitä yksi ilmiö ja hurrikaanit toinen ilmiö, koska se on vaan erittäin voimakas ja laajalle vaikuttava termiikki.
Loppujen lopuksi kaikki lämpö katoaa avaruuden kylmyyteen. Mitään siitä ei jää tänne maan päälle. Sekin löyttyy netistä sivulta, jossa selostetaan, millä eri tavoilla lämpö siistyy säteilemällä. Toiselta sivulta löytyy miten ilavirrat siirtää lämpöä.
Ainoa mistä siellä ei ollüt tietoa oli hurrikaanien merkitys. Siitäkin oli kuitenkin huomautus, että oli alettu ymmärtää, että niiläkin on joku merkitys ilmakehässä. Minun lisäkseni täällä on joku muukin esittänyt että hurrikaanit ja taifuunit säätää maapallon lämpötilaa.
Koska niin on, ei ole mitään merkitystä sillä mikä kaasu lämpöä absorboi. Tosiasia kuitenkin on että jos vain kasvihuonekaasut osallistuisi hurrikaanit ei toimisi. Sen sanoo jo pelkkä maalaisjärki, mutta kaupungeistahan se on kadonnut, kun uskotaan kaikenlaiseen hömppään.
Alarmistit takertuu aina epäolennaiseen, ja kuvittelee ettei kukaan muu tiedä mitään. Minäkin olen kuitenkin käyttänyt melkoisen määrän tunteja näiden asioiden selvittämiseen. Minä kun en ole koskaan luottanut siihen, mitä valmiina tarjoillaan.
On vaarallista panna yhden teorian piikkiin kaikki ilmiöt. Silloin jää muut vaihtoehdot tutkimatta. Miksi vain suurella valliriutalla korallit voi huonosti, kun muilla riutoilla ne kukoistaa. Selittäkääpä se. Syy ei millään voi olla pieni veden lämpeneminen.
Eiköhän selitys löydy siitä, että se on ylivoimaiseti suurin riutta. Siellä on liian vähän jotakin, mitä muualla on riittävästi. Todellinen selitys voisi olla kalsiumin puute."Loppujen lopuksi kaikki lämpö katoaa avaruuden kylmyyteen. Mitään siitä ei jää tänne maan päälle. "
Näin se toimi-ennenkuin ihminen alkoi työntämään hiilidioksidia taivaalle.Nyt on tilanne toinen.Hiilidioksidin määrä ilmakehässä on jo yli 400 ppm ja määrä lisääntyy koko ajan.Ja hiilidioksidi on kasvihuonekaasu joka estää lämmön pakenemisen avaruuteen.Eli ilmasto lämpenee.Tämä on denialisteille vaikea ymmärtää! - hitsarihitsaa
MONILLA ALOILLA KAASUJEN TODELLISTEN OMINAISUUKSIEN TIETÄMINEN ON TYÖTURVALLISUUSASIA. MINÄ OLEN OLLUT JUURI SELLAISILLA ALOILLA. KYLLÄ SE LÄMPÖPAKOTEKIN ON TUTTU JUTTU. TEIKÄLÄSILLÄ ON VAAN TAIPUMUS KUVITELLA ETTÄ MEIKÄLÄISET EI TIEDÄ MITÄÄN.
Kuuluu huonosti..
Ei kaasupullojen pyörittely ratkaise ilmakehän lämpenemisongelmaa.Kyseessä on aivan eri mittaluokan ongelma.Hitsari saa pilliin tulet mutta ei pysty ymmärtämään maapallon ilmakehän käyttäytymistä.Sitä varten on olemassa ilmastotutkijat.Kuten tämä
https://www.youtube.com/watch?v=9bVk6bxkffI&index=6&list=LLYqAkSdyENUwRsQXbc6pK3g&t=608s - totuudenetsijä
hitsarihitsaa kirjoitti:
Kuuluu huonosti..
Ei kaasupullojen pyörittely ratkaise ilmakehän lämpenemisongelmaa.Kyseessä on aivan eri mittaluokan ongelma.Hitsari saa pilliin tulet mutta ei pysty ymmärtämään maapallon ilmakehän käyttäytymistä.Sitä varten on olemassa ilmastotutkijat.Kuten tämä
https://www.youtube.com/watch?v=9bVk6bxkffI&index=6&list=LLYqAkSdyENUwRsQXbc6pK3g&t=608sTaas on yksi Taalasta jumaloiva asialla. Kyllä ilmaston toiminnan voi selvittää kuka tahansa nykyään, jos ymmärtää miten todellinen tiede käsittelee asioita. Kaikki tarvittava tieto löytyy netistä. On tässä tullut selvitettyä kummallisempiakin asioita.
Olen minä tieteenkin parissa työskennellyt nimittäin lääketieteen. Aika paljon siellä oppi siitä miten tiede käsittelee asiopita, ja sen että asiantuntijoitakin on hyvin monen tasoisia. Oppi seulomaan asiantuntijoita. Joku oivalsi heti. Joku toinen raapi päätään tuntikausia.
Sairaankuljetuksessa taas joutui tekemään päätökset itse. Sitäki hommaa tuli tehtyä 8 vuotta. Vaatii vähän kanttia vetää keskiviivan päällä, kun toisella puolella menee autojono samaan suuntaan ja toisella puolella tulee jono vastaan ja sitten,tulee vielä toinen ambulanssi vastaan samoin keskikaistaa. Minähän siinä annoin tietä, kun ei ollut vielä potilas päällä.
Viime töikseni ohjastin ja ohjelmoin tietokoneohjattua sorvia. Monelaista on tullut tehtyä ja koettua. Täällä sitten nöösipojat räkyttää, kun luulee niin hirveästi jotain tietävänsä. Jotta tietäisi täytyy olla halu tietää. Minä olen saanut ammatiilista koulutusta yli 6 vuotta ja suunnitellut ja valmistanut insinööritason oppilastöitä.
Olen minä hitsarikin, mutta en minä koskaan työkseni sitä tehnyt. Sen takia minä tiedän kaasuista sellisia asioita, joita ilmastotiede ei tiedä. Sairaankuljetuksessa tuli hapesta sellaisista tietoa, jota ilmastotiede ei tiedä. En pidä Taalasta asiantuntijana kaasujen suhteen. Jos minä kaasuista lisätietoa tarvitsen, minä kysyn sitä tekniikan tohtorilta.
Sinä voisit kokeilla vaikka miten nestetyppi tai paineistettu typp vaikutta naamaasi. Tuollaiset asiat täytyy olla tiedossa metallissa, ettei pilaa pärstäänsä. Ilmastotieteilijät voi turvallisesti höpsiä mitä tahansa, kun eihän he koskaan käsittele kaasuja. Metallissa ja hoitoalalla tietämättömyys on työturvallisuusriski. - olet.yksinkertainen
yksinkertainenyhtälö kirjoitti:
"Loppujen lopuksi kaikki lämpö katoaa avaruuden kylmyyteen. Mitään siitä ei jää tänne maan päälle. "
Näin se toimi-ennenkuin ihminen alkoi työntämään hiilidioksidia taivaalle.Nyt on tilanne toinen.Hiilidioksidin määrä ilmakehässä on jo yli 400 ppm ja määrä lisääntyy koko ajan.Ja hiilidioksidi on kasvihuonekaasu joka estää lämmön pakenemisen avaruuteen.Eli ilmasto lämpenee.Tämä on denialisteille vaikea ymmärtää!Taidat olla itse yksinkertainen.
Hiilidioksidilla ei ole mitään mitattavissa olevaa vaikutusta lämpötiloihin. - antidenialisti
olet.yksinkertainen kirjoitti:
Taidat olla itse yksinkertainen.
Hiilidioksidilla ei ole mitään mitattavissa olevaa vaikutusta lämpötiloihin.Kyllä se noin on, mutta kun maailma on saatu uskomaan 1800-luvun harhaoppiin, niin mitä mahtaa. Minä olen ne perusteet lukenut jo 1970-luvulla. On jotenkin ymmärrettävää, että sellaiset silloin keksittiin, kun ei ollut mahdollisuutta tutkia asiaa tieteellisesti.
Tieteellinen menetelmä keksittiin vasta vuosikymmeniä myöhemmin. Siinä kaasujen absorboima lämpö mitataan veden avulla, ja se tutkimus on toistettavissa missä tahansa laboratoriossa. Sehän on tieteen perusperiaate, että koe täytyy olla toistettavissa. Se on se todellinen vertaisarviointi.
Ei se ole mitään vertaisarviointia, että samanmieliset kumartaa toisiaan ja taputtaa selkään. Se on hyväveliverkoston arviointia. Vertaisarviointi on kriittinen. Siinä etsitään virheitä. Jos niitä ei löydetä, tulee havainnosta tieteellinen fakta. Juuri niitä faktoja on kansainvälisessä standardissa.
Ilmastotieteen on kyllä muut alat vertaisarvioineet, ja todenneet että pieleen meni. Maailma vertaisarvioi sitä oppia joka päivä vähittäänkin sadoissa tuhansissa paikoissa ja aina lopputulos on sama. Happi ja typpi absorboi lämpöä. Se on aina lopputulos ja tulee aina olemaan. Ei luonnonlakia voi kumota Taalaskaan.
- klorofyll
Loppukesän 2018 helteet kellastutti alle promillen lehtipuiden lehdistä Länsi-Suomessa. Keltainen lehdistö vaikeni havainnon kuoliaaksi.
- hauskalukea
Denialismi alkaa mennä jo mustanhuumorin puolelle.Denialistit yrittää millä tahansa kumota fysiikanlait.Vänkäämistä,jankkaamista,sitä riittää.Kuin entinen mies joka hakkaa päätään karjalan mäntyyn.Jatkakaa vain,hauska lukea teidän sepustuksia.
Mitä te kuvittelette sillä ominaislämpökapasiteetilla ratkaisevanne?Ilmasto on jotain ihan muuta..- ilmiselvätotuus
Tiedätkö sinä raukka edes mitä denialismi on suomen kielelklä, kun kiellät 1900-luvun tieteellisen faktan, joka on SI järjestelmässä ja laboratoriossa todistettu. Sinä itse se denioalisti olet. Aivan ilmeisesti sinä et fysiika laeista tiedä mitään. Minä odotan, että sinä selität, mitkä fysiikan lait toimii ilmastossa. Minä tiedä ne kyllä.
Kertoisiko joku, mitä tekemistä SI:llä (kansainvälinen mittayksikköjärjestelmä) on ilmastonmuutoksen kanssa?
- Tosipaljo
Jos tuollaista pitää kysyä, niin kannattaa mennä ensin opiskelemaan alan perusteet.
- ihanhauskaaporukkaa
Denialistit ovat löytäneet netistä hienon sanan "SI"jota he eivät ymmärrä mutta josta ovat varmoja että sillä voidaan kumota hiilidioksidin merkitys ilmastonlämpenemiseen..kertoo paljon denialistien tasosta..heh
- antidenialisti
Ei SI:llä olekaan mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa. Senhän aiheuttaa aurinko. Ilmakehän ja sitä kautta ilmaston kanssa SI:llä on todella paljon tekemistä. Se opettaa ymmärtämään miten hurrikaanit on mahdollisia, ja mikä on niiden tehtävä ilmakehässä.
Tämän enempää on turha selittää, koska perille ei mene kuitenkaan. Ei Taalaskaan tiedä hurrikaanien merkitystä, mutta jossain muualla se jo tiedetään. Löysin siitä maininnan netistä.
Vaikutat kyllä jonkin sortin pöljältä, sori.
- totuudenetsijä
Jos minä olen pöljä niin sitten tämä ihmiskunta on todella hirveän pöljä. Minulla on kuitenkin viiteen amattiin kiitettävä vitosen paperi ja kahteen ammattiin nelosen paperi. Onko jönsillä edes ammatillista koulutusta. Onko peruskoulukin jäänyt kesken.
Olen minä nyt nykyään hiukan pöljempi kuin 1990-luvulla jolloin hankin useita ammatteja ja kävin ATK kurssin ja suoritin ATK ajokorti, joka oli silloin uusi asia. Tuli siinä yrittäjäkursssikin käytyä. Minun päähäni on ilmasoasiassakin mahtunut tuhat kertaa enemmän tietoa kuin jönsille. Lisäksi ne tiedot on siellä hyvässä järjestyksessä. - oppiojaankaataaaa
Jos minä olen pöljä niin sitten tämä ihmiskunta on todella hirveän pöljä. Minulla on kuitenkin viiteen amattiin kiitettävä vitosen paperi ja kahteen ammattiin nelosen paperi. Onko jönsillä edes ammatillista koulutusta. Onko peruskoulukin jäänyt kesken.
Olen minä nyt nykyään hiukan pöljempi kuin 1990-luvulla jolloin hankin useita ammatteja ja kävin ATK kurssin ja suoritin ATK ajokorti, joka oli silloin uusi asia. Tuli siinä yrittäjäkursssikin käytyä. Minun päähäni on ilmasoasiassakin mahtunut tuhat kertaa enemmän tietoa kuin jönsille. Lisäksi ne tiedot on siellä hyvässä järjestyksessä.Wauu...nyt on denialistit vaihtaneet isolle vaihteelle..atk-kurssit ja ajokortit,nyt alkaa iso luuta lakaisemaan!Olen vaikuttunut!
Ikävä kyllä kansalaisopiston kursseilla ja monilla ammateilla ei ilmastoa tutkita.Perusvaatimuksena ilmastontutkimukselle on tohtorin paperit meteorologiasta.Kaikki muut on maallikoita alalla.Hitsarit,ensihoitajat ja varsinkin kaasuinsinöörit,sorry. - totuudenetsijä
oppiojaankaataaaa kirjoitti:
Wauu...nyt on denialistit vaihtaneet isolle vaihteelle..atk-kurssit ja ajokortit,nyt alkaa iso luuta lakaisemaan!Olen vaikuttunut!
Ikävä kyllä kansalaisopiston kursseilla ja monilla ammateilla ei ilmastoa tutkita.Perusvaatimuksena ilmastontutkimukselle on tohtorin paperit meteorologiasta.Kaikki muut on maallikoita alalla.Hitsarit,ensihoitajat ja varsinkin kaasuinsinöörit,sorry.Ilmastontutkiminenki kuullu jokaisen suomalaisen perustuslaiilisiin oikeuksiin. Niin kuuluu myöskin näkemyksensä julki tuominen. Jos sinä kuvittelet, että tohtorin hattu jotakin takaa, niin erehdyt. Tohtori voi olla niin urautunut, ettei päähän sovi yhtään uutta oivallusta.
Minä en ole urautunut, joten minä pystyn ajattelemaan uusia ajatuksia ja oivalluksia edelleenkin. Sinut tuntuu oppi ojaan kaataneen, kun ei tule yhtään järkevää tekstiä. Minä olen ollut nimenomaan sellaisilla aloilla, joilla on tietoa kaasujen todellisista ominaisuuksista. Sinä taas osaaat vain vittuilla.
- mihinluotat
Ilmastontutkiminenki kuullu jokaisen suomalaisen perustuslaiilisiin oikeuksiin. En kiistä,olkaa hyvä
Niin kuuluu myöskin näkemyksensä julki tuominen. En kiistä,niinkauan kun pysytte suomi24llä niin ok
Jos sinä kuvittelet, että tohtorin hattu jotakin takaa, niin erehdyt. Tohtori voi olla niin urautunut, ettei päähän sovi yhtään uutta oivallusta. Ikävä kyllä vain tohtori voi käyttää tutkija-titteliä.
Minä en ole urautunut, joten minä pystyn ajattelemaan uusia ajatuksia ja oivalluksia edelleenkin.
Hienoa,ei ole vielä dementia
Minä olen ollut nimenomaan sellaisilla aloilla, joilla on tietoa kaasujen todellisista ominaisuuksista. Olen minäkin hitsannut.Ja käyttänyt kaasutohoa.Ja...
Sinä taas osaaat vain vittuilla. Itsehän aloititte!- joopa.joo.taas
Kyllä tuo vittuilu ja haukkuminen on ihan alarmistien aloittama ja ylläpitämä keskustelumuoto.
- Anonyymi
Neljä vuotta myöhemmin on tilanne edelleen aivan sama eli nimikkeellä APH "alipainehitsari" tunnettu kirjoittaja tarkoituksellisesti edelleenkin sotkee lämpösäteilyn ja lämmön absorption keskenään voidakseen jatkaa kirjoitteluaan.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17511173/johtumiskuvitelman-oikomista--kylla-metallimies-tietaa-lampoopin-#comment-115636498
Tuossa siis tilanne kesällä 2022.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743