Oletteko ikinä tehneet mitään epäitsekästä

jotainhyvaajollekin

ja hyvää jollekin, ilman että olette siitä halunneet hyötyä? Itse nuorena jannuna olin sairaalassa vapaaehtoisena töissä.

126

1372

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäsitten

      Harvinainen aloitus. Talutin epäröivän keppivanhuksen vilkasliikenteisen valoristeyksen yli, hoputtamatta. Palautin löytämäni lompakon omistajalleen haluamatta palkkiota.

      • jotainhyvaajollekin

        Kerran muori nappasi kädestä kiinni sanomatta mitään ja autoin portaita ylös, oli menossa alkoon mutta ei sen takia tarvinnut tukea. Kaverin lapset löysivät jonkun likan laukun ojasta, ilmeisesti varastettuna, mutta henkkareiden perusteella oikea omistaja löytyi numerotiedustelusta.


    • Ihana aloitus. Oikeasti.

      Olen ostanut rahattomalle ja janoon nääntyvälle ison vesipullon. Teki vaan itselle hyvän mielen. Tosi pitkäksi aikaa. En unohda sitä vastaanottajan häkellystä. Ja niin pikku asiasta. :)

      Tehkää hyvää toisillenne, niin.

      • Juuri luin lehdestä ilmoituksen, että rikosuhriapuun tarvittaisiin vapaaehtoistyöhön ihmisiä. Voisin lähteä. Oitis.


      • jotainhyvaajollekin

        Joskus on lukenut miten ihmiset ihan yllättäen tarjoavat vaikka seuraaville jonossa kahvit, taisi jossain olla kahvilakin mikä toimi ihan maksa omantunnon mukaan periaatteella. Ja nyt viikonvaihteen lehdessä oli juttu kyläkaupastakin joka toimi niin että ihmiset maksoivat sen miltä tuntuu lippaaseen.


      • jotainhyvaajollekin kirjoitti:

        Joskus on lukenut miten ihmiset ihan yllättäen tarjoavat vaikka seuraaville jonossa kahvit, taisi jossain olla kahvilakin mikä toimi ihan maksa omantunnon mukaan periaatteella. Ja nyt viikonvaihteen lehdessä oli juttu kyläkaupastakin joka toimi niin että ihmiset maksoivat sen miltä tuntuu lippaaseen.

        Tuontyyppisen ihan olemattoman pienen teon tein tänään, ei käytännäössä maksanut mitään mutta oli varnaan ihan mukava saajallekin, Mutta tuossa on kirjoitus aiheesta, 2000-luvun kovassa maailmassa auttavaisuus on sairautta. pitää muistaa laskuttaa:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005794788.html


      • jotainhyvaajollekin
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tuontyyppisen ihan olemattoman pienen teon tein tänään, ei käytännäössä maksanut mitään mutta oli varnaan ihan mukava saajallekin, Mutta tuossa on kirjoitus aiheesta, 2000-luvun kovassa maailmassa auttavaisuus on sairautta. pitää muistaa laskuttaa:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005794788.html

        Niinhän verokarhukin vissiin itkeskeli ettei saisi naapurillekaan tehdä ilmaista työtä.


    • tekopyhyyttä

      Sivarina olo ei ole sen epäitsekkäämpää kuin intin käyminen.

      • jotainhyvaajollekin

        Ei tässä kukaan mistään sivarista puhunutkaan, vaan intin jälkeen mietin josko lähtisin alaa opiskelemaan ja kävin kysymässä sairaalasta pääsisikö ns. kokeilemaan.


    • Ananias.Palstamäki

      Joskus pari vuosikymmentä takaperin olin firmassa joka halusi vakinaistaa yhden meistä uusista työntekijöistä ja pistää muut kilometritehtaalle. Tiesin että firma halusi pitää minut palkkalistoillaan, ja minun jälkeeni oli vain yksi toinen työntekijä jolle voitaisiin tarjota samaa paikkaa jos minä en jatkaisi firmassa käynnissä olleen projektin päätteeksi.

      Tiesin että työkaverillani ei olisi helppoa löytää uutta työtä jos minä ottaisin tarjotun työn, joten ilmoitin esimiehelleni että minä en ole enää heidän käytettävissään. Reilu kymmenen vuotta myöhemmin näin tuota entistä työkaveriani ja hän oli edelleen samassa työpaikassa, että kai se oli hänelle ihan hyvä juttu.

      • jotainhyvaajollekin

        Lehdissäkin monesti lukee miten lottovoittajat sanovat jatkavansa työssään, jos kerran on hintaa niin antakoot työnsä sitten sellaiselle kuka sitä tarvitsee.


    • fykjrwwrjwryjw

      Jokuhan voisi kokeilla ostaa vaikka elokuvalippuja ja sitten antaa "ylimääräinen" pois jollekin kivalle naiselle, mutta tuo nyt ei ole aivan epäitsekästä koska siinä kuitenkin toivoo jotain.

      • mistäpäminätiedän

        toivoo varmaan, että elokuva olisi hyvä


      • romantiikkaaaaaa
        mistäpäminätiedän kirjoitti:

        toivoo varmaan, että elokuva olisi hyvä

        Toisaalta ehkä olisi parempi valita jokin hömppäleffa.


      • janauraisivatkin
        romantiikkaaaaaa kirjoitti:

        Toisaalta ehkä olisi parempi valita jokin hömppäleffa.

        Siellä sitten yhdessä nyyhkyttäisivät?


      • sdfsdfsdfsdfsdf
        janauraisivatkin kirjoitti:

        Siellä sitten yhdessä nyyhkyttäisivät?

        Naiselle tulee tunteet pintaan niin siinä kelpaa rumempikin mies ainakin hetkeksi.


    • Naapurin mummoa autoin kantamaan maton telineeltä kotiinsa.

      Sillä pärjää ens vuoteen.
      Ei vaan, kyllä ihmiset ovat todella auttavaisia, jos joku apua tarvii. Mun kokemuksen mukaan.

    • Vapaaehtoistyö, auttaminen on messias kompleksin ruokkimista. :D

      • Sinä olet ihan hassu joskus oon kyllä sanonut jos jumala olisi niin minäkin olisin pyhä
        Ja olen jumalatar kun luonut monta lasta.


      • Bleumonarch

        Apinatkin lisääntyy.. banaanikärpäset sikiää kuin itsestään ja varsinkin home leviää leivässä nopeasti. Siinä sitä jumalatarta kun uusia pummeja maailmaan luo.


      • Bleumonarch kirjoitti:

        Apinatkin lisääntyy.. banaanikärpäset sikiää kuin itsestään ja varsinkin home leviää leivässä nopeasti. Siinä sitä jumalatarta kun uusia pummeja maailmaan luo.

        Sinä se pummeja luot, huonolla käytökselläsi.
        Olisit itsekin onnellinen käyttäytyisit hyvin.
        Se on TOTUUS.😂

        hyvä huomata luonnon voivat pahat ihmiset karkottaa , ihan omillaan aikaan saannoksillaan.


      • Bleumonarch kirjoitti:

        Apinatkin lisääntyy.. banaanikärpäset sikiää kuin itsestään ja varsinkin home leviää leivässä nopeasti. Siinä sitä jumalatarta kun uusia pummeja maailmaan luo.

        Vaatimattomista oloista tulee hyvin motivoituneita yksilöitä..

        Ei sellanen hopealusikka suussa syntyny "aatelinen" kelpaa ees karjatilan rehuksi..


    • helmiä_sioille

      Teen sitä aina. Maailman itsekkäin teko on tehdän jotain epäitsekästä... :)

      • Ananias.Palstamäki

        "Maailman itsekkäin teko on tehdän jotain epäitsekästä... :)"

        Täysin samaa mieltä tuosta, mikään muu ei saa ihmistä yhtä tyytyväiseksi itsestään.


      • helmiä_sioille
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        "Maailman itsekkäin teko on tehdän jotain epäitsekästä... :)"

        Täysin samaa mieltä tuosta, mikään muu ei saa ihmistä yhtä tyytyväiseksi itsestään.

        Mä en tiedä muista, mutta mulla on varaa siihen. En menetä mitään antamalla enkä halua mitään vastapalveluksena. Ei siinä sen kummempia. Mut kun tekee jotain, mistä on toiselle apua, näyttää siltä et saan itsekin siitä jotain. en ole kyllä aina varma mitä, Mutta jotain kuitenkin...,


      • Ananias.Palstamäki
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Mä en tiedä muista, mutta mulla on varaa siihen. En menetä mitään antamalla enkä halua mitään vastapalveluksena. Ei siinä sen kummempia. Mut kun tekee jotain, mistä on toiselle apua, näyttää siltä et saan itsekin siitä jotain. en ole kyllä aina varma mitä, Mutta jotain kuitenkin...,

        Antamisen ilo, sehän on yksi hienoimpia tunteita. Itsekkyyttämmehän me kuitenkin annamme jotta saamme kokea sen antamisen ilon.


    • Joskus liikaakin. Autan lähimmäisiä aina kun voin. En kuitenkaan onan elämisen kustannuksella. Ei-sanan sanominen on ollut suurin keksintöni pariin vuoteen.

      • Kuin tiedät niin minäkin. Siitä tulee hyvä mieli.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin tiedät niin minäkin. Siitä tulee hyvä mieli.

        Joo. Mutta muistatkos joskus itsesikin ja perheen? Muistaakseni olet liiankin avulias välillä?


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Mutta muistatkos joskus itsesikin ja perheen? Muistaakseni olet liiankin avulias välillä?

        Minulla onkin siihen ukko kulta paikkana. Etten perhettäni jätä kakkoseksi. Viime yönä yritin hoitaa itseäni ja en saanut edes nukuttua uniapneakoneen kanssa kuin torkahdellen.

        Minun ensisijainen lähtökohta hoitaa kaikkea tasapuolisesti. Onneksi tasapainoisen hyvin ja ukko kulta ymmärtää. Itseni jätän viimeiseksi. Se onkin minun kohdalla normaalia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulla onkin siihen ukko kulta paikkana. Etten perhettäni jätä kakkoseksi. Viime yönä yritin hoitaa itseäni ja en saanut edes nukuttua uniapneakoneen kanssa kuin torkahdellen.

        Minun ensisijainen lähtökohta hoitaa kaikkea tasapuolisesti. Onneksi tasapainoisen hyvin ja ukko kulta ymmärtää. Itseni jätän viimeiseksi. Se onkin minun kohdalla normaalia.

        No tärkeintä, että nauttii elämästään kuitenkin.

        Mäpä hilppaaen tästä unosille. Aamulla taas töihin ja sitä ennen tyttö hoidettava exän luo. Öitä.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Mutta muistatkos joskus itsesikin ja perheen? Muistaakseni olet liiankin avulias välillä?

        Itsensä huolehtiminen on tärkeää ja eikä minua kohta täällä näy💕 kohta lapsia on sen verta ettei riitä aika. Silloin minun on luovuttava myös väsy päivinä. Mutta 6kk lapseni jo kävelee tukien varassa sekä 5kk lopussa nousi seisoo tuen varassa.


      • Dissident kirjoitti:

        No tärkeintä, että nauttii elämästään kuitenkin.

        Mäpä hilppaaen tästä unosille. Aamulla taas töihin ja sitä ennen tyttö hoidettava exän luo. Öitä.

        Muhun saa sit yhteyttä sähköpostilla ja kirjoittelen kun kerkeän.


      • Dissident kirjoitti:

        No tärkeintä, että nauttii elämästään kuitenkin.

        Mäpä hilppaaen tästä unosille. Aamulla taas töihin ja sitä ennen tyttö hoidettava exän luo. Öitä.

        Hyviä öitä nuku hyvin.😄


      • Dissident kirjoitti:

        No tärkeintä, että nauttii elämästään kuitenkin.

        Mäpä hilppaaen tästä unosille. Aamulla taas töihin ja sitä ennen tyttö hoidettava exän luo. Öitä.

        Minä nautin heidän taidoistaan kun tietää miten saan hoidettua heidät, minä saan kiitosta ulkopuolisista ihmisistä eräs rannalla äitikin kävi kiittelemässä lapsieni puolesta. Olen kiitollinen hänelle suurista sanoista.

        Olen aina sanonut
        Minä teen tähtiä,minä en ole tähti.
        💕🌸💕🌸💕🌸


      • valtakunta kirjoitti:

        Muhun saa sit yhteyttä sähköpostilla ja kirjoittelen kun kerkeän.

        No mä en enää sähköpostia käytä ja kirjoittelen täällä, mitä kirjoittelen. Mun on ihan itsenikin takia vedettävä viiva johonkin. Kyllä mä aina mietin miten sulla menee ja ajattelen mikä mahtava vilske siellä käykään, kun on muksuja jokapuolella vilistämässä.
        Kyllä sä joskus kerkeet täälläkin piipahtaa ja voit moikata, kyllä vastailen...
        Että en unohda sua, vaikka olisit pitempäänkin poissa. Huoli pois siitä.


      • Dissident kirjoitti:

        No mä en enää sähköpostia käytä ja kirjoittelen täällä, mitä kirjoittelen. Mun on ihan itsenikin takia vedettävä viiva johonkin. Kyllä mä aina mietin miten sulla menee ja ajattelen mikä mahtava vilske siellä käykään, kun on muksuja jokapuolella vilistämässä.
        Kyllä sä joskus kerkeet täälläkin piipahtaa ja voit moikata, kyllä vastailen...
        Että en unohda sua, vaikka olisit pitempäänkin poissa. Huoli pois siitä.

        Noh sit se on nii. Oon ennenkin ollut kauan pois.
        Ja muutenkin käyn nyt siskon tyttären poikaa vielä tukemassa, se kuoli(istukka lähti) ja 20minuttia elvytettii, se kehittyy mutta todella hitaasti.

        Aijon saada sen kahteen ikävuoteen kävelemään ja pyrin saada hänellekin normaali elämän.
        En ole hänelle edes kummi enkä sijaishoitaja ja minkä tästä saan, on nähdä että pärjää.

        Oon täysin pyrkinyt tukemaan sitä pikkuista omien lisäksi kun kerhoon( 3h)vien pikkuiset käyn kylässä vauvani kanssa auttamassa

        Hän saa jo paljon apua mutta minä tuen häntä oman opin kautta


      • jotainhyvaajollekin

        Toki sitä ihmisen pitää osata kieltäytyäkin, mutta olisihan se ehkä parempi ajatella miksei eikä miksi.


      • Dissident kirjoitti:

        No mä en enää sähköpostia käytä ja kirjoittelen täällä, mitä kirjoittelen. Mun on ihan itsenikin takia vedettävä viiva johonkin. Kyllä mä aina mietin miten sulla menee ja ajattelen mikä mahtava vilske siellä käykään, kun on muksuja jokapuolella vilistämässä.
        Kyllä sä joskus kerkeet täälläkin piipahtaa ja voit moikata, kyllä vastailen...
        Että en unohda sua, vaikka olisit pitempäänkin poissa. Huoli pois siitä.

        Kirjoitan tähän.
        Siis minua sattuu toisen puolesta oikeasti.
        Minä puutun jos on huonoa kohtelua koska se on kiusaamista. Jos katson vierestä se on sama kuin osallistun itsekin.🙁


      • valtakunta kirjoitti:

        Kirjoitan tähän.
        Siis minua sattuu toisen puolesta oikeasti.
        Minä puutun jos on huonoa kohtelua koska se on kiusaamista. Jos katson vierestä se on sama kuin osallistun itsekin.🙁

        No mitä kiusaamista on LiZin toimesta muka tapahtunut? Ei vastannut heti FHL;lle, niin ei se mitään kiusaamista kyllä ole. FHL;ää se voi harmittaa, mutta eikös hän kertonut ymmärtävänsäkin sen? Ja syyt voi aina täällä olla moninaiset...

        Niinkuin sanoin, ei täällä ole mitään vaatimuksia vastata kellekkään. Mullakin on nyt 37 ilmoitusta ja osa ei ole edes mulle tarkoitettuja, välillä joitain lähtee vahingossakin pois, eikä hoksaa vastata. Ja joskus vaan ei ole mitä vastata... tämä kun ei oikeasti ole mikään seurasivusto, vaan keskustelusivusto. Jos ei ole sanottavaa, niin mistä sen siihen kaivaa?

        En ole nähnyt LiZin kyllä ketään kiusaavan. Täällä on paljon muita jotka sitä tekevät selkeämminkin. Vieterin pohja se pärähtää LiZilläkin joskus ja väsymys ei varmasti sitä ainakaan helpota.


      • Dissident kirjoitti:

        No mitä kiusaamista on LiZin toimesta muka tapahtunut? Ei vastannut heti FHL;lle, niin ei se mitään kiusaamista kyllä ole. FHL;ää se voi harmittaa, mutta eikös hän kertonut ymmärtävänsäkin sen? Ja syyt voi aina täällä olla moninaiset...

        Niinkuin sanoin, ei täällä ole mitään vaatimuksia vastata kellekkään. Mullakin on nyt 37 ilmoitusta ja osa ei ole edes mulle tarkoitettuja, välillä joitain lähtee vahingossakin pois, eikä hoksaa vastata. Ja joskus vaan ei ole mitä vastata... tämä kun ei oikeasti ole mikään seurasivusto, vaan keskustelusivusto. Jos ei ole sanottavaa, niin mistä sen siihen kaivaa?

        En ole nähnyt LiZin kyllä ketään kiusaavan. Täällä on paljon muita jotka sitä tekevät selkeämminkin. Vieterin pohja se pärähtää LiZilläkin joskus ja väsymys ei varmasti sitä ainakaan helpota.

        Kuin hän itse sanonut vastaavasti ”muiden tunteet ei ole hänen vastuulla.”
        Niin kuin sanoit kyllä sinä näet vielä ihan kun kirjoittelee sen kanssa virheensä toistanut lisäksi rouvazorron takia jätän sanomatta.

        Minä en ole vaan niiden kanssa jotka koen moraalittomaksi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin hän itse sanonut vastaavasti ”muiden tunteet ei ole hänen vastuulla.”
        Niin kuin sanoit kyllä sinä näet vielä ihan kun kirjoittelee sen kanssa virheensä toistanut lisäksi rouvazorron takia jätän sanomatta.

        Minä en ole vaan niiden kanssa jotka koen moraalittomaksi.

        Niin, ei ne olekaan. Jos toiselle tulee tunne, että toinen ei välitä, kun tämä ei pysty/kerkeä vastaamaan, niin eihän se tämän vastaamaan pystymättömän vika ole.

        Tunteita osaa tulla ja mennä mitä ihmeellisimmistä syistä, eikä niille aina toiset mitään edes voi.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, ei ne olekaan. Jos toiselle tulee tunne, että toinen ei välitä, kun tämä ei pysty/kerkeä vastaamaan, niin eihän se tämän vastaamaan pystymättömän vika ole.

        Tunteita osaa tulla ja mennä mitä ihmeellisimmistä syistä, eikä niille aina toiset mitään edes voi.

        Tässä kohtaa on luottamus aisia luottaako näin käyneen. Omien kokemuksien mukaan minä en kyseisen rouvan sanaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tässä kohtaa on luottamus aisia luottaako näin käyneen. Omien kokemuksien mukaan minä en kyseisen rouvan sanaan.

        Niin, no siksipä LiZ sulle suuttuikin. Puutut toisten väliseen asiaan. Ja muistaakseni toinenkin osapuoli jo sanoi, että LiZ on kiireinen. Ja jos muistan oikein, se tunne poistui tältä toiselta, kun LiZ selitti tilanteen. Jos sinä et usko, niin minkä sille kukaan voi, ei edes LiZ.

        Tuo luottamuskin on tunne. Ei sinun luottamuspulaan LiZkään voi vaikuttaa. Sinun tunnehan se on...


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, no siksipä LiZ sulle suuttuikin. Puutut toisten väliseen asiaan. Ja muistaakseni toinenkin osapuoli jo sanoi, että LiZ on kiireinen. Ja jos muistan oikein, se tunne poistui tältä toiselta, kun LiZ selitti tilanteen. Jos sinä et usko, niin minkä sille kukaan voi, ei edes LiZ.

        Tuo luottamuskin on tunne. Ei sinun luottamuspulaan LiZkään voi vaikuttaa. Sinun tunnehan se on...

        Höpö höpö minua naittaa konnaketulle muutama minuutti myöhemmin ja vihjaillen hänelle ja hän jankkaa naittamistaan


      • valtakunta kirjoitti:

        Höpö höpö minua naittaa konnaketulle muutama minuutti myöhemmin ja vihjaillen hänelle ja hän jankkaa naittamistaan

        No hän kyllä kirjoitti, että JOS olisit sinkku.... Ihanhan voisit itse sanoa LiZille, että jos hän olisi sinkku, vaikka Harmis kävisi hälle...tai se superytm.

        Ja kyllähän te konnan kanssa lirkuttelette aina kaikesta yksityiskohtaisesti. Vaikka ei sinusta saakaan sitä kuvaa, että mitään moraalitonta tekisit. Ihan yhtä huoletonta läppää se LiZin heitto on, kuin teidän lirkuttelu konnan kaa.

        Se vaan meni sun ihon alle...


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, no siksipä LiZ sulle suuttuikin. Puutut toisten väliseen asiaan. Ja muistaakseni toinenkin osapuoli jo sanoi, että LiZ on kiireinen. Ja jos muistan oikein, se tunne poistui tältä toiselta, kun LiZ selitti tilanteen. Jos sinä et usko, niin minkä sille kukaan voi, ei edes LiZ.

        Tuo luottamuskin on tunne. Ei sinun luottamuspulaan LiZkään voi vaikuttaa. Sinun tunnehan se on...

        Jos olisit edes perehtynyt kellon aikoihin. Minä vihjaisin hänellä joku oottaa viestiään kyllä minun naittaminen hänen haukkumalleen miehelle silkkaa vahingon tekoa.
        Rouvazorro itsekin sen tietää.😂


      • valtakunta kirjoitti:

        Jos olisit edes perehtynyt kellon aikoihin. Minä vihjaisin hänellä joku oottaa viestiään kyllä minun naittaminen hänen haukkumalleen miehelle silkkaa vahingon tekoa.
        Rouvazorro itsekin sen tietää.😂

        Niin. LadyZorro saa päättää itse milloin vastaa kellekin ja milloin. Itsekin vastaan yleensä pidemmät viestit silloin, kun siihen on aikaa paremmin. Ja tuollainen hauska juttu saattaa viedä huomion ja päivittää vaan sivun, ei odota inboksiin tulleita vastauksia....

        Kun täällä ei ole mitään velvollisuuksia vastauksiin... muista nyt se.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. LadyZorro saa päättää itse milloin vastaa kellekin ja milloin. Itsekin vastaan yleensä pidemmät viestit silloin, kun siihen on aikaa paremmin. Ja tuollainen hauska juttu saattaa viedä huomion ja päivittää vaan sivun, ei odota inboksiin tulleita vastauksia....

        Kun täällä ei ole mitään velvollisuuksia vastauksiin... muista nyt se.

        Jaahan jankkaa nyt sit sitäkin kun se ei ole ongelma vaan voi olla rehellinen. minä en tykkää sen huonosta käytöksestä sinäkin käyttäydyt paremmin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jaahan jankkaa nyt sit sitäkin kun se ei ole ongelma vaan voi olla rehellinen. minä en tykkää sen huonosta käytöksestä sinäkin käyttäydyt paremmin.

        Noitten viestiin vastailuiden perusteella jonkun toisen arvostuksen mittaaminen on ihan tolkutonta. Jos täältä hakee jotain kirjoituskaveriaan itselleen pelkästään, varmasti voikin pettyä. Sellaiseen tarkoitukseen on varmaan ihan olemassa jotain chat-palveluita ja vastaavia.
        Kyllä mäkin täällä vaihdan päivittäisiä kuulumisia, mutta se ei ole tämän sivuston ensisijainen tarkoitus... Elikkä kyllä täällä saa vastailla kelle haluaa ja milloin haluaa... eikä sitä edes tarvitse selitellä mitenkään... Kyllä se nyt vaan näin on.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, no siksipä LiZ sulle suuttuikin. Puutut toisten väliseen asiaan. Ja muistaakseni toinenkin osapuoli jo sanoi, että LiZ on kiireinen. Ja jos muistan oikein, se tunne poistui tältä toiselta, kun LiZ selitti tilanteen. Jos sinä et usko, niin minkä sille kukaan voi, ei edes LiZ.

        Tuo luottamuskin on tunne. Ei sinun luottamuspulaan LiZkään voi vaikuttaa. Sinun tunnehan se on...

        Minä rakastan sen lepertelyä mutta en minä nyt siitä nimittele rumasti
        Miksi selittelet kun et edes tiedä ?
        Konnaketulle lirkuttelut on ihaniaa
        💕🌸💕🌸💕🌸💕
        Mutta sen vuoksi ne mielitietty kasteherkkutalilla leikkimässä kuuluisiin olla , pois äkkiä täältä varatuksi pistettäväksi jollekin somalle kauniille puhtaalle tytölle ja konnakettu vangituksi patterista niin se kuuluu olla paininalle ja paljon pieniä kiljuvia vauvoja sen paininallen rauhoittavaksi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä rakastan sen lepertelyä mutta en minä nyt siitä nimittele rumasti
        Miksi selittelet kun et edes tiedä ?
        Konnaketulle lirkuttelut on ihaniaa
        💕🌸💕🌸💕🌸💕
        Mutta sen vuoksi ne mielitietty kasteherkkutalilla leikkimässä kuuluisiin olla , pois äkkiä täältä varatuksi pistettäväksi jollekin somalle kauniille puhtaalle tytölle ja konnakettu vangituksi patterista niin se kuuluu olla paininalle ja paljon pieniä kiljuvia vauvoja sen paininallen rauhoittavaksi.

        Joo. No sen saman kivan lirkuttelun se liZkin on huomannut, ja ihan kivalla sen sanoi, että teistä pitäisi pari tehdä, jos olisit sinkku... Eihän siinä mitään pahaa ole... lisäksi LiZ on ihan samanlainen höppänä kuin sä noitten parituksien kanssa, että se haluis, että rakkaussydämmet lentelis ja kaikilla ois oma kulta.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No sen saman kivan lirkuttelun se liZkin on huomannut, ja ihan kivalla sen sanoi, että teistä pitäisi pari tehdä, jos olisit sinkku... Eihän siinä mitään pahaa ole... lisäksi LiZ on ihan samanlainen höppänä kuin sä noitten parituksien kanssa, että se haluis, että rakkaussydämmet lentelis ja kaikilla ois oma kulta.

        Viimeksi se haukkui kun näin.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No sen saman kivan lirkuttelun se liZkin on huomannut, ja ihan kivalla sen sanoi, että teistä pitäisi pari tehdä, jos olisit sinkku... Eihän siinä mitään pahaa ole... lisäksi LiZ on ihan samanlainen höppänä kuin sä noitten parituksien kanssa, että se haluis, että rakkaussydämmet lentelis ja kaikilla ois oma kulta.

        Narraaja se on.


      • valtakunta kirjoitti:

        Narraaja se on.

        Niin no... yritinpähän selvittää sulle, mutta toivotontahan se näyttää olevan...ehkä sit niin ja sillä selvä.




      • Dissident kirjoitti:

        No tämä kiva ihminen miltei ahdistelee LiZiä palstalla... Mikä lie tyyppi. Ei nämä nettijutut ole totta aina ja näissä voi piillä vaikka mitä takana...

        nyt olet samanlainen noiden muitten rinnalla.🙁


      • valtakunta kirjoitti:

        nyt olet samanlainen noiden muitten rinnalla.🙁

        No sitten se on niin... Ei voi mitään...kaikkia ei voi miellyttää...


      • Dissident kirjoitti:

        No sitten se on niin... Ei voi mitään...kaikkia ei voi miellyttää...

        Luuletko että sanoin ilkee?


      • valtakunta kirjoitti:

        Luuletko että sanoin ilkee?

        En. Kun samanlainen kun muut...


      • Dissident kirjoitti:

        En. Kun samanlainen kun muut...

        Jep.


    • Luultavasti joo. Ilmaista työtä nyt ainakin olen tehnyt tuntitolkulla. Lahjoitellut käyttökelpoista kampsua ja kimpsua, vaikka ois niistä rahaakin saanut. Mutta se itsekkyys tuli siinä, että enpä jaksa alkaa myymään. Annan pois ja joku ilahtuu, kun tarttee.

      Monesti oon korvana jollekin, vaikka itsekkäästi en aina jaksais.

      Onko se sitten epätsekästä...eipä kai.

      • jotainhyvaajollekin

        No itse en näkisi sitä itsekkäänä jos pääsee helpommalla lahjoittamalla jotain jollekin, se olisi jos mieluummin heittäisi roskiin.


      • jotainhyvaajollekin kirjoitti:

        No itse en näkisi sitä itsekkäänä jos pääsee helpommalla lahjoittamalla jotain jollekin, se olisi jos mieluummin heittäisi roskiin.

        Juu, mä kannan millon minnekin lasten siistejä kamppeita ja muuta kodin poistoon menevää tavaraa. Yleensä vähävaraisten jakeluun tai kodittomien eläinten kirppismyyntiin jne. Kun en muuten repeä auttamaan sinne minne haluaisin apuani antaa.

        Niin noin sitten.


    • Pyrin jatkuvasti epäitsekkäs olemaan, sen vuoksi rouvazorrokin sai kuulla kunniansa.

      • Joka itsensä ylentää, se....mikä pyhimyskompleksi sulla on?

        Minua sä jaksat kytätä ja jaakata.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Joka itsensä ylentää, se....mikä pyhimyskompleksi sulla on?

        Minua sä jaksat kytätä ja jaakata.

        Sinähän se itseäsi tulit siihen itseäsi ylentää.
        Pistetäänkö linkki missä itse minua alensit. Sanoinkin voin olla tämän sadun pahis kun varsikin teen sen myötätunnosta. Hoida ne lapses eläkä kyttää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinähän se itseäsi tulit siihen itseäsi ylentää.
        Pistetäänkö linkki missä itse minua alensit. Sanoinkin voin olla tämän sadun pahis kun varsikin teen sen myötätunnosta. Hoida ne lapses eläkä kyttää.

        Ihme muija. Kyllä sun kanssa olis lapin hirmukin kusessa.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ihme muija. Kyllä sun kanssa olis lapin hirmukin kusessa.

        Mikäs äkäkäkäily täällä on menossa?

        heh...


      • Dissident kirjoitti:

        Mikäs äkäkäkäily täällä on menossa?

        heh...

        Mä ärsyynnyn tuon yhen jeesusteluihin aina välillä. Koittaa puolesta puhua mun motiiveja, just sitä mitä en siedä helposti keltään joka ei mua oikeesti tunne.

        Vetelee omia johtopäätelmiä hatusta, kuin ois parempikin tietäjä ja oraakkeli. Buuh, mulla on läppäri auki vietessä ja pitäs kirjottaa matskua puhtaaksi. Mä olen joku päivä vielä ihan loppu. 😕


      • LadyZorro kirjoitti:

        Mä ärsyynnyn tuon yhen jeesusteluihin aina välillä. Koittaa puolesta puhua mun motiiveja, just sitä mitä en siedä helposti keltään joka ei mua oikeesti tunne.

        Vetelee omia johtopäätelmiä hatusta, kuin ois parempikin tietäjä ja oraakkeli. Buuh, mulla on läppäri auki vietessä ja pitäs kirjottaa matskua puhtaaksi. Mä olen joku päivä vielä ihan loppu. 😕

        No sitä mä mietin, että nopeasti napsahti pinna, että olet tosiaan kovilla.

        Yleensä nakkaset vaan hartioita tuollasille... mutta tiedän mistä puhut, mutta tiedetään myös mitä se toiselta osapuolelta on... että no joo... kyllä sä tiedät.

        No voi mähmä sun työmäärän kanssa. Mitenkäs myö oikein saatas edes iloisemmaksi fiilistä? Onnistuskohan????

        https://youtu.be/G353h3RV0Rs

        No pakkohan se on toimia edes vähän. :o) <——- hymyhymiökin pottunenällä!


      • Dissident kirjoitti:

        No sitä mä mietin, että nopeasti napsahti pinna, että olet tosiaan kovilla.

        Yleensä nakkaset vaan hartioita tuollasille... mutta tiedän mistä puhut, mutta tiedetään myös mitä se toiselta osapuolelta on... että no joo... kyllä sä tiedät.

        No voi mähmä sun työmäärän kanssa. Mitenkäs myö oikein saatas edes iloisemmaksi fiilistä? Onnistuskohan????

        https://youtu.be/G353h3RV0Rs

        No pakkohan se on toimia edes vähän. :o) <——- hymyhymiökin pottunenällä!

        Juuri se kehu ei ole kuin kiire eikä raskasta. Otetaanko sekin keskustelu esiin katsokun saan samat viestit näkyviin. Linkittämällä. Kaikkihan todistus aiheet löytyy omia kirjoituksiaan vastaan.

        Minä en sääli narrauksissa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Juuri se kehu ei ole kuin kiire eikä raskasta. Otetaanko sekin keskustelu esiin katsokun saan samat viestit näkyviin. Linkittämällä. Kaikkihan todistus aiheet löytyy omia kirjoituksiaan vastaan.

        Minä en sääli narrauksissa.

        Mä tiedän teidät kummatkin aikas hyvin. Ja tässä on väärinkäsitystäkin.

        Mutta jos on kyse FHL;lle vastaamisesta, niin ei täällä kuules Valtakunta ole mitään velvoitetta vastata toiselle. Tai jos kyse on siitä Eriksen sopimisesta sulle LiZin mielestä, jos olisit sinkku, niin sehän olisikin vaan jos olisit sinkku. Ei siis totta nyt. Mielipide vaan. Ei kehottamista mihinkään epäsiveään.

        Ja ei LiZ kyllä ikinä ole narrannut... sä olet käsittänyt jotain väärin. Ihan turhaan kiukuttelette kyllä. Ja kummatkin vielä olette rättiväsyneitä. Että ihan tulen kyllä väliin puhaltamaan pelin poikki. Tulee paha mieli vaan kummallekin.

        Ja kumpikin ootte niin hyviä äitejä ja kivoja ihmisiä. Ei tää oo kivaa lukea...


      • Dissident kirjoitti:

        No sitä mä mietin, että nopeasti napsahti pinna, että olet tosiaan kovilla.

        Yleensä nakkaset vaan hartioita tuollasille... mutta tiedän mistä puhut, mutta tiedetään myös mitä se toiselta osapuolelta on... että no joo... kyllä sä tiedät.

        No voi mähmä sun työmäärän kanssa. Mitenkäs myö oikein saatas edes iloisemmaksi fiilistä? Onnistuskohan????

        https://youtu.be/G353h3RV0Rs

        No pakkohan se on toimia edes vähän. :o) <——- hymyhymiökin pottunenällä!

        Alan toimii aina ja Sia. 🤘😃👍

        Mjoo, mulla tuli tuossa viime viikilla vähän takapakki terveyden kanssa. En tänne viitti julki kaikkea kertoa, mutta sanotaan näin että vähän pelottaa, vaikka ei uskalla ajatella.

        Pelottaa lähinnä miten käy, jos tuo tilanne menee huonompaan suuntaan terveyden osalta. Se heijastuu kaikkeen, perheen hyvinvointiin ja myös mun opintojen läpi viemiseen. Niinpä menen vähän väkisin nyt eteenpäin.

        Mikään mielekäs ei ole raskasta, koulu mm. on mulle mielekästä. Mä nautin uudesta koulutuksesta ja mitä sen myötä saan, mutta samaan aikaan en pysty ihan niin hyvin suoriutumaan, kun himo olisi.

        Muut asiat ottaa osansa. Ja se tekee kiirettä. Kiire taas heijastuu perheeseen, lapset ei kiirettä tajua ja aikuiset joutuu kumpikin venyy äärimmilleen. Mietin, et onks tää mun hinku sen arvoista?

        Mulle on ja samaan aikaan ei, jos muut yhtään kärsii...ja sit toi et jos mun terveys ei annakaan myöden jatkaa...on tässä monta asiaa. Mutta en koe raskaaksi, pikemminiin hankalaksi. Ne on eri asia.

        Väsymys aas tulee sairaudesta...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Alan toimii aina ja Sia. 🤘😃👍

        Mjoo, mulla tuli tuossa viime viikilla vähän takapakki terveyden kanssa. En tänne viitti julki kaikkea kertoa, mutta sanotaan näin että vähän pelottaa, vaikka ei uskalla ajatella.

        Pelottaa lähinnä miten käy, jos tuo tilanne menee huonompaan suuntaan terveyden osalta. Se heijastuu kaikkeen, perheen hyvinvointiin ja myös mun opintojen läpi viemiseen. Niinpä menen vähän väkisin nyt eteenpäin.

        Mikään mielekäs ei ole raskasta, koulu mm. on mulle mielekästä. Mä nautin uudesta koulutuksesta ja mitä sen myötä saan, mutta samaan aikaan en pysty ihan niin hyvin suoriutumaan, kun himo olisi.

        Muut asiat ottaa osansa. Ja se tekee kiirettä. Kiire taas heijastuu perheeseen, lapset ei kiirettä tajua ja aikuiset joutuu kumpikin venyy äärimmilleen. Mietin, et onks tää mun hinku sen arvoista?

        Mulle on ja samaan aikaan ei, jos muut yhtään kärsii...ja sit toi et jos mun terveys ei annakaan myöden jatkaa...on tässä monta asiaa. Mutta en koe raskaaksi, pikemminiin hankalaksi. Ne on eri asia.

        Väsymys aas tulee sairaudesta...

        Ja toisella lapsella on myös nyt terveysongelmia, niitä juoksutellaan lääkäriltä toiselle. Tulee poissaoloja, kiirus kiriä muut kiinni.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Alan toimii aina ja Sia. 🤘😃👍

        Mjoo, mulla tuli tuossa viime viikilla vähän takapakki terveyden kanssa. En tänne viitti julki kaikkea kertoa, mutta sanotaan näin että vähän pelottaa, vaikka ei uskalla ajatella.

        Pelottaa lähinnä miten käy, jos tuo tilanne menee huonompaan suuntaan terveyden osalta. Se heijastuu kaikkeen, perheen hyvinvointiin ja myös mun opintojen läpi viemiseen. Niinpä menen vähän väkisin nyt eteenpäin.

        Mikään mielekäs ei ole raskasta, koulu mm. on mulle mielekästä. Mä nautin uudesta koulutuksesta ja mitä sen myötä saan, mutta samaan aikaan en pysty ihan niin hyvin suoriutumaan, kun himo olisi.

        Muut asiat ottaa osansa. Ja se tekee kiirettä. Kiire taas heijastuu perheeseen, lapset ei kiirettä tajua ja aikuiset joutuu kumpikin venyy äärimmilleen. Mietin, et onks tää mun hinku sen arvoista?

        Mulle on ja samaan aikaan ei, jos muut yhtään kärsii...ja sit toi et jos mun terveys ei annakaan myöden jatkaa...on tässä monta asiaa. Mutta en koe raskaaksi, pikemminiin hankalaksi. Ne on eri asia.

        Väsymys aas tulee sairaudesta...

        No mä pistin Nuuskan musaketjuun Riikka Siitosen muistolle lauletun laulun. Saatesanoiksi pistin jotain, et elämä on nyt.

        Ja tunnistan tuon kaiken sekasorron... kaikki kehno osuu siihen, kun pitäis jaksaa ja saada jotain aikaiseksi. Niinhän siinä aina käy... miltei poikkeuksetta.

        Mutta muistatko hetkiä elämästäs, mitä ihmettelit, että miten selvisitkään siitä ajasta? Nii iin!!! Kaikesta selvii... ja auttoko murehtiminen? No ei...

        Kyllä ne kaikki vaan loppujen lopuksi menee siten kun menee... ja sitä vaan luovii sen mukaan. Ja sit aika kultaa muistot ja pää kertoo merkitykset jälkikäteen.

        Sä sanoisit muillekin itse, että relaa ja teet mitä pystyt, sekä stressi vaan pahentaa jos terveydessä on jotain negaa.

        Kyllä sä vaan kaivat jostain sen positiivisuuden. Vaikka vähän omin konstein. Walkeria, palstahassuttelua, unta ja touhuilua. Sieltä se fiilis tulee...

        Vielä jos vähän etänä vähän potkin persuuksille...heh...hyvällä.


      • Dissident kirjoitti:

        Mä tiedän teidät kummatkin aikas hyvin. Ja tässä on väärinkäsitystäkin.

        Mutta jos on kyse FHL;lle vastaamisesta, niin ei täällä kuules Valtakunta ole mitään velvoitetta vastata toiselle. Tai jos kyse on siitä Eriksen sopimisesta sulle LiZin mielestä, jos olisit sinkku, niin sehän olisikin vaan jos olisit sinkku. Ei siis totta nyt. Mielipide vaan. Ei kehottamista mihinkään epäsiveään.

        Ja ei LiZ kyllä ikinä ole narrannut... sä olet käsittänyt jotain väärin. Ihan turhaan kiukuttelette kyllä. Ja kummatkin vielä olette rättiväsyneitä. Että ihan tulen kyllä väliin puhaltamaan pelin poikki. Tulee paha mieli vaan kummallekin.

        Ja kumpikin ootte niin hyviä äitejä ja kivoja ihmisiä. Ei tää oo kivaa lukea...

        Kuin huomaat hän jatkuvasti muuntaa keskustelua.
        Näet kun seuraisit, mitä keskustelet hänen kanssaan.
        Minäkin näen sen keskusteluissamme.

        Pidä silmäsi auki.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ja toisella lapsella on myös nyt terveysongelmia, niitä juoksutellaan lääkäriltä toiselle. Tulee poissaoloja, kiirus kiriä muut kiinni.

        No ei ole helppo rasti ei...

        Noi kaikki mietteissä vaan lisää ja lisää sitä palloa, mikä meinaa vieriä yli...

        Noille et mahda mitään, mut omalle fiilikselle voit jotain. Se ei tule pinnistämällä vastaan...tiedät olevas herkkä fiiliseläjä. Ja tiedät millä fiilistä saa paremmaks. Siis valitset sen. Ja siihen sua kyllä tyrkinkin... huomaatkos hassuttelija. Tarviit vähän kivaa fiilistä, niin askel kevenee...

        Ja sitä haluun tietty sulle. Sit oot se LiZi, minkä mä tiedän siirtävän vaikka vuoria. Ja se jakelee palstakamuilleen vaikka hienoja kuvia....voit kurkata vaikka mun hienon profiilikuvan, se on erään huikean naisen keksimä ja ideoima. Oon aika otettu siitä.


      • Dissident kirjoitti:

        No mä pistin Nuuskan musaketjuun Riikka Siitosen muistolle lauletun laulun. Saatesanoiksi pistin jotain, et elämä on nyt.

        Ja tunnistan tuon kaiken sekasorron... kaikki kehno osuu siihen, kun pitäis jaksaa ja saada jotain aikaiseksi. Niinhän siinä aina käy... miltei poikkeuksetta.

        Mutta muistatko hetkiä elämästäs, mitä ihmettelit, että miten selvisitkään siitä ajasta? Nii iin!!! Kaikesta selvii... ja auttoko murehtiminen? No ei...

        Kyllä ne kaikki vaan loppujen lopuksi menee siten kun menee... ja sitä vaan luovii sen mukaan. Ja sit aika kultaa muistot ja pää kertoo merkitykset jälkikäteen.

        Sä sanoisit muillekin itse, että relaa ja teet mitä pystyt, sekä stressi vaan pahentaa jos terveydessä on jotain negaa.

        Kyllä sä vaan kaivat jostain sen positiivisuuden. Vaikka vähän omin konstein. Walkeria, palstahassuttelua, unta ja touhuilua. Sieltä se fiilis tulee...

        Vielä jos vähän etänä vähän potkin persuuksille...heh...hyvällä.

        Sä olet Dissi ihana. I love u man. ❤️

        Mistä sä aina löydätkin nuo hyvänmielen tuovat sanat ja aatokset, kiitos. *mojova hali* 😊

        Kyllä mä sisälläni tiedän, että tästäkin selviän ja selvitään, näillä haasteilla on ainakin se merkitys, että oppii arvostamaan sitä mikä on hyvin...kun se lopulta kääntyy noususuhdannetta ees päin. ☺️

        Tuo Siitosen kohtalo se muakin hiukka pelottaa, mutta toivotaan että kun on tutkittu tarkemmin se on jotakin minkä voi hoitaa...suolistosta ja sisuksista. Että se olis harmillinen, mutta harmiton juttu.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin huomaat hän jatkuvasti muuntaa keskustelua.
        Näet kun seuraisit, mitä keskustelet hänen kanssaan.
        Minäkin näen sen keskusteluissamme.

        Pidä silmäsi auki.

        En näe mitään muuta muutosta kuin sen mitä jo sanoin. Olette kumpikin väsyneitä ja tunteet nousee pintaan.
        Kumpikaan ette tahdo pahaa.

        Enkai mä sulle keksisi puhua näin? Miksi puhuisin? Tykkään teistä molemmista ja vihanpito välillänne on ilkeäntuntuista. Ja minusta ihan turhaa.

        Kannattaa nyt vaan jättää tää asia hetkeksi sivuun ja puhutte sitten paremmalla ajalla asiat selviks... eiks niin? Ei kannata väkisin painaa, kun kumnallakin on kotona tiukkaa.

        Keskittyy nyt mukavempiin juttuihin ja pidätte vähän väliä toisten juttuihin. Aika tekee hyvää. Ei kumpikaan tässä mitään ole toiseltaan pois viemässä...

        Ihan vaan nyt iisisti ja katselkaa myöhemmin asiaa uudestaan. Sopisko sulle sellainen? LiZin saan varmasti myös rauhoittumaan. Vaikka ees mun takia?


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin huomaat hän jatkuvasti muuntaa keskustelua.
        Näet kun seuraisit, mitä keskustelet hänen kanssaan.
        Minäkin näen sen keskusteluissamme.

        Pidä silmäsi auki.

        Suksi suolle jo. 🎿

        Mee vaikka syöttämään vauvaa tai lypsylle.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Sä olet Dissi ihana. I love u man. ❤️

        Mistä sä aina löydätkin nuo hyvänmielen tuovat sanat ja aatokset, kiitos. *mojova hali* 😊

        Kyllä mä sisälläni tiedän, että tästäkin selviän ja selvitään, näillä haasteilla on ainakin se merkitys, että oppii arvostamaan sitä mikä on hyvin...kun se lopulta kääntyy noususuhdannetta ees päin. ☺️

        Tuo Siitosen kohtalo se muakin hiukka pelottaa, mutta toivotaan että kun on tutkittu tarkemmin se on jotakin minkä voi hoitaa...suolistosta ja sisuksista. Että se olis harmillinen, mutta harmiton juttu.

        No etköhän se ole sinä, joka saa mut kirjoittamaan noin. Peilejähän tässä ollaan... vähän jokainen.

        Tuo Siitosen tapaus muistuttaa mua arvostamaan tätä mitä nyt on. Ja Siitonen vielä ulkonäöltään muistuttaa erästä ihmistä, joka oli mulle tärkeä. Tai siis onhan se vieläkin, mutta ei niin.

        Se vaan konkretisoi sen, että täällä tosiaan on tää yks elämä ja se on nyt. Mä vietin ne ikimuistoiset synttärit ja sit viikon päästä katsoin facen. Mun ihka eka kaveri lapsuudesta oli kuollut. Mä en uskonut ensin, sit tuli vaikka mitä tunteita...ihan sekasin olin hetken. Ensin mieletön fiilis, että mä oon ansainnutkin niin ihania ihmisiä ympärille ja tups...yksi on pois.

        Jamo ei kuitenkaan vienyt mitään pois, vaan jätti jälkeensä tunteen, että niin pitkään kun aamulla herää, on mahdollisuus tehdä elämässään jotain. Se ei ole aina hiton suurta, mutta se voi olla pikkuruisuudessaan korvaamatonta jollekulle muulle.

        Ja rakkaimmillehan sitä elää. Ympyrä sulkeutuu. Toinen toisiamme potkitaan eteenpäin. Näin se menee... elämäntarkoitus. Me kaikki.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Suksi suolle jo. 🎿

        Mee vaikka syöttämään vauvaa tai lypsylle.

        Ehkä sullekin sanon... elkää! Tuo kuullostaa pahalta. Ei enää kiitos. Aikaa ja huilia tähän... jooko?

        Turhaa touhua, eikä tuo kun paskaa oloa kummallekin.


      • Dissident kirjoitti:

        No etköhän se ole sinä, joka saa mut kirjoittamaan noin. Peilejähän tässä ollaan... vähän jokainen.

        Tuo Siitosen tapaus muistuttaa mua arvostamaan tätä mitä nyt on. Ja Siitonen vielä ulkonäöltään muistuttaa erästä ihmistä, joka oli mulle tärkeä. Tai siis onhan se vieläkin, mutta ei niin.

        Se vaan konkretisoi sen, että täällä tosiaan on tää yks elämä ja se on nyt. Mä vietin ne ikimuistoiset synttärit ja sit viikon päästä katsoin facen. Mun ihka eka kaveri lapsuudesta oli kuollut. Mä en uskonut ensin, sit tuli vaikka mitä tunteita...ihan sekasin olin hetken. Ensin mieletön fiilis, että mä oon ansainnutkin niin ihania ihmisiä ympärille ja tups...yksi on pois.

        Jamo ei kuitenkaan vienyt mitään pois, vaan jätti jälkeensä tunteen, että niin pitkään kun aamulla herää, on mahdollisuus tehdä elämässään jotain. Se ei ole aina hiton suurta, mutta se voi olla pikkuruisuudessaan korvaamatonta jollekulle muulle.

        Ja rakkaimmillehan sitä elää. Ympyrä sulkeutuu. Toinen toisiamme potkitaan eteenpäin. Näin se menee... elämäntarkoitus. Me kaikki.

        Nuo on niitä elämän pysäyttäviä hetkiä, kun tajuaa että joku on lopullisesti poissa. Sitä harvoin osaa ajatella tässä arjen sauhussa ja tohinassa, mutta joskus se iskee tajuntaan. Tää mikää ja meistä kukaan ei ole ikuista.

        Toisaalta se on helpotuskin. Ei tätä läyhäämistä jaksaisi sata vuotiaana saati vanhempana enää katsella.

        Eihän ne muistot mihkään katoa, niin kauan kun on yksikin joka muistelee. :)


        Rakkaimmille todellakin joo. Ne on elämän sokeri ja suola. Joskus tulee tunne, kun katselee noita perheenjäseniä että oispa pause nappi. Voisi painaa pausea ja katsella loputtomiin, jotakin ihanaa hetkeä ja tuntea sitä jotakin ihanaa tunnetta.


      • Dissident kirjoitti:

        Ehkä sullekin sanon... elkää! Tuo kuullostaa pahalta. Ei enää kiitos. Aikaa ja huilia tähän... jooko?

        Turhaa touhua, eikä tuo kun paskaa oloa kummallekin.

        Lähinnä nyt muut lukijat joutuu kattelee sitä paskaa touhua. Pahasta mielestä en tiedä, emmä jaksa mitään hymistelijääkään mielinmäärin kattella suu tukossa.

        Mut joo, ainahan mä voin yrittää olla hiljaa. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Lähinnä nyt muut lukijat joutuu kattelee sitä paskaa touhua. Pahasta mielestä en tiedä, emmä jaksa mitään hymistelijääkään mielinmäärin kattella suu tukossa.

        Mut joo, ainahan mä voin yrittää olla hiljaa. :)

        Ja nyt meen nukkumaan, hyvää yötä! Törmäillään ja kiitos. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Nuo on niitä elämän pysäyttäviä hetkiä, kun tajuaa että joku on lopullisesti poissa. Sitä harvoin osaa ajatella tässä arjen sauhussa ja tohinassa, mutta joskus se iskee tajuntaan. Tää mikää ja meistä kukaan ei ole ikuista.

        Toisaalta se on helpotuskin. Ei tätä läyhäämistä jaksaisi sata vuotiaana saati vanhempana enää katsella.

        Eihän ne muistot mihkään katoa, niin kauan kun on yksikin joka muistelee. :)


        Rakkaimmille todellakin joo. Ne on elämän sokeri ja suola. Joskus tulee tunne, kun katselee noita perheenjäseniä että oispa pause nappi. Voisi painaa pausea ja katsella loputtomiin, jotakin ihanaa hetkeä ja tuntea sitä jotakin ihanaa tunnetta.

        No mieti tohon loppuun yks juttu mikä mulle tuli synttäreiden jälkeen mieleen ennenkuin edes tiesin Jamon poismenosta...Ne kaikki on siinä just aina. Sen kerkesin tuntea.

        Minäkin painan välillä pää kolmantena jalkana just, vaikka voisin välillä painaa itseltä sitä pausee ja miettiä miks täällä ollaan ja miks me painetaan duunia, kasvatetaan lapsia...huolehditaan... nii iin.

        Pitää pysähtyä kun on kiirein ja ei jaksa. Käyttää sitä mikä meistä tekee meidät. Siinä on se vastaus. Prioriteetit ja rajat löytyy paremmin. Häseltäminen ja pään hakkaaminen seinään loppuu.,

        Ja sitä joutuu muistuttamaan itselleen kokoajan, kun alkaa paska lentämään tuulettimeen taas. Siitä ei hetkeen tule tapa. Ehkä siihen on apuna ne vierelläkulkijat. Ja nehän on siinä aina.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Lähinnä nyt muut lukijat joutuu kattelee sitä paskaa touhua. Pahasta mielestä en tiedä, emmä jaksa mitään hymistelijääkään mielinmäärin kattella suu tukossa.

        Mut joo, ainahan mä voin yrittää olla hiljaa. :)

        No muista en välitä. Ihan teistä, kun ette te kumpikaan tahdo oikeasti pahaa kellekkään, päinvastoin. Ja nyt tällänen kärhämä.

        Fiksuinta on nyt vaan antaa olla. Kyllä se vielä ajallaan selviää. Eiköhän kummallakin ole tärkeämpääkin...

        Minusta caan tuntuu pahalta, siks tulinkin väliin. Vetoan kumpaankin. Muutapa en voi. En ala tuomarikskaan.


      • Dissident kirjoitti:

        Ehkä sullekin sanon... elkää! Tuo kuullostaa pahalta. Ei enää kiitos. Aikaa ja huilia tähän... jooko?

        Turhaa touhua, eikä tuo kun paskaa oloa kummallekin.

        Noh sillä on ikävä olo huonosta käytöksestään ei muusta koska tietää tehneensä väärin ja minä tiedän.
        tiedän se ei muuta käytöstään niin se on sanonut ennenkin,jatkaa sama tyyliään kuin ennenkin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh sillä on ikävä olo huonosta käytöksestään ei muusta koska tietää tehneensä väärin ja minä tiedän.
        tiedän se ei muuta käytöstään niin se on sanonut ennenkin,jatkaa sama tyyliään kuin ennenkin.

        Oletkos sinä muuttanut tyyliäsi? Miksi muuttaisit? Miksi Liz muuttaisi?

        Ollaan kuules Valtakunta kaikki erilaisia ihmisiä. Minäkin olen erilainen kuin sä ja silti kuuntelet mua, ainakin vähän.

        LiZ elää elämäänsä eritavalla kuin sä ja sä taas eritavalla kuin LiZ. Kumpikin painaa pää vääränä saman asian eteen. Omien lasten eteen. Ja toisaalta puollustaa sitä mikä toimii.

        Ootte vaan naarasleijonia kumpikin. Puollustatte omia. Mä tuun vaan väliin sanomaan, että nyt riittää, ette tarvii tapella. Keskitytte vaan kumpikin siihen, missä ootte tahollanne hiton hyviä. Äitejä.

        Nää palstapörinät on palstapörinöitä. Ja nyt unille. Huomenna taas pitää jaksaa. Hyvää yötä Valtakunta.


      • Dissident kirjoitti:

        No muista en välitä. Ihan teistä, kun ette te kumpikaan tahdo oikeasti pahaa kellekkään, päinvastoin. Ja nyt tällänen kärhämä.

        Fiksuinta on nyt vaan antaa olla. Kyllä se vielä ajallaan selviää. Eiköhän kummallakin ole tärkeämpääkin...

        Minusta caan tuntuu pahalta, siks tulinkin väliin. Vetoan kumpaankin. Muutapa en voi. En ala tuomarikskaan.

        Hyvää yötä LiZ. Vaikka takautuvasti. Olette kaikki kivat tyypit täällä palstalla mulle tärkeitä, missä sitten oottekaan?

        Olen saanut kaikilta teiltä niin paljon. Ja kyllä mun täytyy sanoa pikkupropsi sulle kuitenkin... ei oo muilta pois, mutta sä vaan puhuttelet mua niin, että... ääh, en keksi mitään sanaa siihen. Se vaan toimii kuin junan vessa ennenmuinoin Riihimäen kohdilla..

        Joo, nyt nakat silmille...


      • Dissident kirjoitti:

        Oletkos sinä muuttanut tyyliäsi? Miksi muuttaisit? Miksi Liz muuttaisi?

        Ollaan kuules Valtakunta kaikki erilaisia ihmisiä. Minäkin olen erilainen kuin sä ja silti kuuntelet mua, ainakin vähän.

        LiZ elää elämäänsä eritavalla kuin sä ja sä taas eritavalla kuin LiZ. Kumpikin painaa pää vääränä saman asian eteen. Omien lasten eteen. Ja toisaalta puollustaa sitä mikä toimii.

        Ootte vaan naarasleijonia kumpikin. Puollustatte omia. Mä tuun vaan väliin sanomaan, että nyt riittää, ette tarvii tapella. Keskitytte vaan kumpikin siihen, missä ootte tahollanne hiton hyviä. Äitejä.

        Nää palstapörinät on palstapörinöitä. Ja nyt unille. Huomenna taas pitää jaksaa. Hyvää yötä Valtakunta.

        Noh minä en ole muuttanut tyyliäni sanon kun sattuu toista varsinkin kun tiedän sitä satttuu.


        Mietin aina, että jokaisessa on virheemme ja joskus mietin kerronko mutta taas mietin enkö koska se ei ole asiani ja mietin teen palveluksen kun kerron ja taas sit koen, etten tee palvelusta ja annan hänen itse koitua kärsimään/ muiden koska asian ei ole minun. Kun muut kärsii ja moni ja toistuvasti niin sit tuon sen kissan pöydälle.

        Tässä oli lupaus taustalla minkä toteutin ja toistettiin

        Se on suurin syy miksi puutun. Yritin nätisti vihjailla sit annan todisteet kun ei ymmärretä vaikka ymmärretään täysin.


      • Dissident kirjoitti:

        Oletkos sinä muuttanut tyyliäsi? Miksi muuttaisit? Miksi Liz muuttaisi?

        Ollaan kuules Valtakunta kaikki erilaisia ihmisiä. Minäkin olen erilainen kuin sä ja silti kuuntelet mua, ainakin vähän.

        LiZ elää elämäänsä eritavalla kuin sä ja sä taas eritavalla kuin LiZ. Kumpikin painaa pää vääränä saman asian eteen. Omien lasten eteen. Ja toisaalta puollustaa sitä mikä toimii.

        Ootte vaan naarasleijonia kumpikin. Puollustatte omia. Mä tuun vaan väliin sanomaan, että nyt riittää, ette tarvii tapella. Keskitytte vaan kumpikin siihen, missä ootte tahollanne hiton hyviä. Äitejä.

        Nää palstapörinät on palstapörinöitä. Ja nyt unille. Huomenna taas pitää jaksaa. Hyvää yötä Valtakunta.

        En ole, sanon kun näen huonoa kohtelua.
        Nämä tiedot juortaa jo aiemman nimerkkin aijoista silloin sanoinkin että lupaan suuttua kyseiselle miehelle ,jos tekee vielä.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole, sanon kun näen huonoa kohtelua.
        Nämä tiedot juortaa jo aiemman nimerkkin aijoista silloin sanoinkin että lupaan suuttua kyseiselle miehelle ,jos tekee vielä.

        Oho Kahteen kertaan toistan lupausta erisanoin ja etten ole muuttunut.😁


      • valtakunta kirjoitti:

        Oho Kahteen kertaan toistan lupausta erisanoin ja etten ole muuttunut.😁

        Täällä Ei kannattas puuttua toisten kirjoitteluun, oikeastaan juurikin näinkään kun minä tein. Se sotkee jotain oleellista.

        Mietin sen verta tätäkin, että tein nyt sen mitä halusin, ja itse saatte kumpikin päättää annatteko toisenne olla. Ei kannata härnätä kummankaan.


      • Dissident kirjoitti:

        Täällä Ei kannattas puuttua toisten kirjoitteluun, oikeastaan juurikin näinkään kun minä tein. Se sotkee jotain oleellista.

        Mietin sen verta tätäkin, että tein nyt sen mitä halusin, ja itse saatte kumpikin päättää annatteko toisenne olla. Ei kannata härnätä kummankaan.

        Siis kyseiselle miehelle sanoin että suutun jos huonoa kohtelua toistaa. Se oli lupaus.


    • .. Ei Se ole EpäItsekästä toimintaa jne., jos/kun Alkaa itseään kehuskelemaan näillä asioilla ja nostamaan itseään jalustalle näiden asioiden kanssa.. Se on Kuules jottain Ihan Muuta.. ;D

      .. Se on yhtä paljon EpäItsekästä toimintaa, kuin MrNiceGuyn "kiltteys" kiltteyttä jne.. ;P

      .. Että Tierä Sä(kin) Vuan Se!!!.. ;D

      • No niimpä.


      • jotainhyvaajollekin

        Voi asioista kuitenkin puhua sen olematta itsekehua- Yleensä ne jotka ottavat vaikka auttamisesta puhumisen itsekehuna eivät itse liiemmälti ketään auta ja siksi ottavat sen jonain kehuskeluna.


      • Mulla kävi niin, että olin aina kaavaillut vieväni hautaan saakka tiedot kaikista enemmän tai vähemmän epäitsekkäistä teoista, joista vain minä olin tietoinen.

        Mutta sitten eräänä päivänä muutin mieltäni ja aloin kokemaan tarpeelliseksi avautua. Vaikka niin ei alun perin ollut tarkoitus. Asiat ei aina mene kuten on suunniteltu.

        Joten sinun logiikallasi muutuin epäitsekkäästä itsekkääksi vain siksi koska avasin suuni(?)

        Voivatko teot olla epäitsekkäitä vain silloin kun niiden tekijä ei ikinä paljasta muille, kuinka paljon huonommin asiat olisivat voineet mennä mikäli hän ei olisi toiminut siten kuin toimi?


      • jotainhyvaajollekin
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mulla kävi niin, että olin aina kaavaillut vieväni hautaan saakka tiedot kaikista enemmän tai vähemmän epäitsekkäistä teoista, joista vain minä olin tietoinen.

        Mutta sitten eräänä päivänä muutin mieltäni ja aloin kokemaan tarpeelliseksi avautua. Vaikka niin ei alun perin ollut tarkoitus. Asiat ei aina mene kuten on suunniteltu.

        Joten sinun logiikallasi muutuin epäitsekkäästä itsekkääksi vain siksi koska avasin suuni(?)

        Voivatko teot olla epäitsekkäitä vain silloin kun niiden tekijä ei ikinä paljasta muille, kuinka paljon huonommin asiat olisivat voineet mennä mikäli hän ei olisi toiminut siten kuin toimi?

        Jos vaikka juutuubissa katselee videoita missä esimerkiksi kodittomia joku auttaa, niin aina siellä joku nillittää että se on "hyväksikäyttöä" kun kuvaa, mutta tosiasia on että siinä toista autetaan ja jos se video motivoi ketään auttamaan niin silloin se on paikallaan.


      • jotainhyvaajollekin kirjoitti:

        Voi asioista kuitenkin puhua sen olematta itsekehua- Yleensä ne jotka ottavat vaikka auttamisesta puhumisen itsekehuna eivät itse liiemmälti ketään auta ja siksi ottavat sen jonain kehuskeluna.

        .. TekoPyhää DiipaDaapaa.. ;D


      • ewfwefwefwefwef
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. TekoPyhää DiipaDaapaa.. ;D

        Ilmeisestikin kuulut siihen itsekkääseen ryhmään.


      • ewfwefwefwefwef kirjoitti:

        Ilmeisestikin kuulut siihen itsekkääseen ryhmään.

        "Yleensä ne jotka ottavat vaikka auttamisesta puhumisen itsekehuna eivät itse liiemmälti ketään auta ja siksi ottavat sen jonain kehuskeluna."
        On idioottimaista lokeroida ihmisiä näin epärealistisen nyrkkisäännön perusteella.


      • enemmankinrealistista
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Yleensä ne jotka ottavat vaikka auttamisesta puhumisen itsekehuna eivät itse liiemmälti ketään auta ja siksi ottavat sen jonain kehuskeluna."
        On idioottimaista lokeroida ihmisiä näin epärealistisen nyrkkisäännön perusteella.

        Jos joku auttaa muita niin tuskinpa auttamisesta puhumistakaan pitää jonain elvistelynä.


      • ewfwefwefwefwef kirjoitti:

        Ilmeisestikin kuulut siihen itsekkääseen ryhmään.

        .. Nope.. Jos NarsuMarsu Ei Jymmärrä, niin NarsuMarsuHan.. Ei Sit Jymmärrä.. ;D

        .. Mitä Välii.. ;D


      • enemmankinrealistista kirjoitti:

        Jos joku auttaa muita niin tuskinpa auttamisesta puhumistakaan pitää jonain elvistelynä.

        Miksi siitä tarvitsee puhua? Eikö auttaminen itsessään riitä?


      • 3454345434543
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Miksi siitä tarvitsee puhua? Eikö auttaminen itsessään riitä?

        Ei tartte jollei halua, mutta ei se puhumattomuuskaan tee asiasta tai tekijästä sen hienompaa.


      • 3454345434543 kirjoitti:

        Ei tartte jollei halua, mutta ei se puhumattomuuskaan tee asiasta tai tekijästä sen hienompaa.

        Hienompaa? Mielenkiintoinen sanavalinta.
        Hienousko on se mittari jolla mitataan kunkin teon tekijän kokonaisarvo?


      • 3454345434543
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Hienompaa? Mielenkiintoinen sanavalinta.
        Hienousko on se mittari jolla mitataan kunkin teon tekijän kokonaisarvo?

        No itse kysyit "eikö auttaminen itsessään riitä", eli ilmeisesti sinulla on jonkinlainen mittari auttamisen oikeellisuudelle ja että on jotenkin parempi olla hiljaa.


      • 3454345434543 kirjoitti:

        No itse kysyit "eikö auttaminen itsessään riitä", eli ilmeisesti sinulla on jonkinlainen mittari auttamisen oikeellisuudelle ja että on jotenkin parempi olla hiljaa.

        Arvoisa 3454345434543;
        Olen täysin samaa mieltä siinä että kaikkien kannalta olisi parempi että olet hiljaa. Kykenetkö siihen?


      • 3454345434543
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Arvoisa 3454345434543;
        Olen täysin samaa mieltä siinä että kaikkien kannalta olisi parempi että olet hiljaa. Kykenetkö siihen?

        Sulle tuli kirjoitusvirhe, piti vissiin olla "olen hiljaa".


      • 3454345434543 kirjoitti:

        Sulle tuli kirjoitusvirhe, piti vissiin olla "olen hiljaa".

        Mitä jos ollaan molemmat hiljaa?
        Alkaa... NYT.


    • Normimies39

      Olen tehnyt paljionkin- Ajoin naisen lenokentälle koska siltä auto hajosi ja ajoin 200 km. Olen maksanut naisen sähkölaskun.Olen ottanut naapurissa asuva naisen koiran hoitoon koska se joutu töihin. Myöhemmin olen kyllä saanut korvausta takas vaikka en ole pyytänyt.

      • jotainhyvaajollekin

        Eihän se ole väärin ottaa omiaan takaisin, toiselle voi olla tärkeääkin päästä tasaamaan tilit.


    • 101prosHetero

      Epäitsekkyys. Se on homoille.

    • Joka vuos oon keränä kylän vanhuksile mustikat ja puolukat ja sienet.

    • flowersreally

      Täällä olen jakanut ehtymättömiä elämänviisauksiani.

    • rakkaimmatihmiset

      omien lasten takia olen toiminut epäitsekkäästi

    • IloinenIlme

      Annoin ennen joulua kirjekuoren, jossa kymppi: rautatieasemalla pullokerääjälle, nuorelle maahanmuuttaja ilmaisjakelulehtien jakajalle, parille omaisuuden kulkijalle joilla kärryissä lie omaisuus - pian on taas joulu- olethan kiltisti- ehkä kohtaamme- ilme on ainakin ollut aina ilahtunut!

      • jotainhyvaajollekin

        Joskus jotain tuollaista itekin miettinyt. tosin voisihan sen rahan korvata jollain muullakin.


    • Apinaa_koijataan

      Ammattikoulussa tein laiskanläksyn saaneelle luikille hienon selostuksen värikuvineen Boschin tasavirtalaturin kaksipylväisen jännitteensäädin-takavirtareleen toiminnasta.
      Ihmisten autoja olen korjaillut nuorempana. Yksi antoi palkaksi viinapullon jarruremontista, kukaan muu ei mitään paitsi kaksi katteettoman lupauksen yli 40 v sitten. Silloin olin kymmeniä päiviä silloisten työkavereitten OKT -talkoissa.
      Annoin lasten päiväkotiin askartelutarpeiksi kassillisen joulukortteja ja kaksi leluja. Nuket annoin Pelastusarmeijan joulupataan kuten muutaman satasenkin.
      Maksoin yhden pikkukaupungin puliukkojen ja -akkojen pikkujoulut sillä ehdolla, että niitä ei sanottaisi enää yksinäisten joulujuhliksi, koska itsekin olin yksinäinen ja minua loukkasi tuollainen. Sanottiin siitä huolimatta.
      Kyyditsin kaksi sisarusta 500 km:n päähän melkein ilmaiseksi: aterian huoltoasemalla sain, yösijan (en vieressä kuitenkaan!) ja aamukahvin, joten ei aivan ilmaiseksi mennyt.
      Annoin omakotitalon hinnan uuden lastensairaalan keräykseen. Myöhemmin ilmeni, että huijarille meni (Berner), mutta palakoon huijari ikuisesti Helvetin tulessa minunkin eläkerahojeni korventamana.
      Maksoin pari vuotta Tukiviestiä vei oliko Tukilinja, koska sen piti mennä hyväntekeväisyyteen. Ilmeni epäkohtia; kyselin johtajalta ja kun en saanut uskottavaa selitystä, niin lopetin. Pari kertaa soittivat perään ja haukkuivat kun en jatkanut maksamista.
      Kuskasin yhtä hyväksikäyttäjää ilmaiseksi pari vuotta hyvin tietäen, etten siitä mitään saa.
      Autan yhtä rouvaa ehkä kuukauden välein tietokoneongelmissa. Yleensä kahvit keittää, vaikka en haluaisi mitään, koska se ei ole minulta pois.
      Annoin yhdelle sairaspieneläkeläiselle muutaman tonnin kun se aina avoimesti kadehti minun eläkettäni. Vähensi kadehdintaa ja vaihtoi autonsa uudempaan. Nyt ei pidä enää yhteyttä.
      Taloyhtiölle olen tehnyt erilaisia juttuja ilmaiseksi, ettei tarvitse kallista ja huonoa huolto- tai ammattimiestä maksaa. Kiitosta ei ole tullut, lisää vaatimuksia vain. Taidan alkaa sanomaan, että kiitti mulle riitti!
      Eiköhän tässä ollut jo riittävästi omakehua.

      • 87567876787

        Ite olen sitä mieltä että suoran rahan antaminen ei kannata, on se sitten jokin humpuukikeräys tai ihminen.


    • lanttula

      Itse tein jotain 2 vuoden verran työtä väitöksen yhteydessä projekteihin, josta ei oikeastaan ollut mitään hyötyä minulle tai saanut palkkaa. Sitten kun ilmeni, että pomo oli kyllä niin hymyileväinen, mutta totaalisen itsekäs, ettei puolta tuntia vuodessa käyttänyt ohjattavan ohjaamiseen. Palkkojen kanssa pelaili ja jätti välillä maksamatta, niin voi sanoa, että "came back with vengeance". Aina olen vähän liian kiltti ollut enkä luota ihmisiin. Nyt kyllä katsoo enemmän että pitää itsensä etusijalla eikä sitoudu mihinkään tai kehenkään, jotka lähinnä imevät veret sinusta. Kannattaa olla terveesti itsekäs. Tosin epäluottamus on vain syventynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe