Onko "armo" jumalasi?

halvanarmonkauppiaat

Näin menetät Jumalan armon ja joudut kadotukseen.
Tänä päivänä myyskenellään halpaa armoa.
Luuk. 13:3
Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.

Eikö armoon kuulu syntisyyden tunnustaminen ja parannuksen teko?

74

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi hyvä aloitus ! Kiitän Jumala sinusta !!

• halvanarmonkauppiaat

Kiitos Sinulle Savis rohkaisusta.
        "Halpa armo on armoa ilman Kristuksen seuraamista, armoa ilman ristiä, armoa ilman elävää, ihmiseksi tullutta Jeesusta Kristusta."
        Armoa ei voi ihminen halventaa.
        Jos ihminen ei tunne syntisyyttään (synnin tunto) Jumala ei voi armahtaa.

• Tässä_on_Jumalan_Sanaa
        halvanarmonkauppiaat kirjoitti:

Kiitos Sinulle Savis rohkaisusta.
        "Halpa armo on armoa ilman Kristuksen seuraamista, armoa ilman ristiä, armoa ilman elävää, ihmiseksi tullutta Jeesusta Kristusta."
        Armoa ei voi ihminen halventaa.
        Jos ihminen ei tunne syntisyyttään (synnin tunto) Jumala ei voi armahtaa.

Tämä ei pidä paikkansa. Raamattu ei tarkoita halvalla armolla Jeesuksen kieltämistä, vaikka sekin on kuoleman synti.

Raamattu tarkoittaa halvalla armolla tahallista lain rikkomista Jeesuksen armon turvin. Silloin ei edes saa armoa. Mooseksen lain kieltämisestä saa kuolemantuomion, mutta jos uskossa Jeesukseen Kristukseen tekee tahallaan laittomuutta ja kieltää Mooseksen lain, niin pilkkaa Jeesuksen Armon Henkeä.

Hep 10: 26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. 28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. 29 Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!

1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

1 Pt 1: 14 Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte. 15 Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette. 16 Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." 17 Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. 18 Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, 19 vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä.Raamatun mukaan halpa armo on lain tahallista rikkomista Jeesuksen armon turvin. Silloin ei saa edes armoa, koska tahallinen lain rikkominen ja lain kieltäminen on Jeesuksen Armon Hengen pilkkaamista.

3 Ms 18: 2 "Sano israelilaisille: Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 3 Älkää noudattako entisen asuinmaanne Egyptin tapoja älkääkä ruvetko seuraamaan niitä tapoja, joita noudatetaan Kanaaninmaassa, minne minä teidät vien. Älkää eläkö vieraiden kansojen tapojen mukaan. 4 Noudattakaa minun lakejani, pitäkää minun käskyni ja eläkää niiden mukaan. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 5 Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra. ------- 30 Pitäkää minun säädökseni älkääkä ryhtykö noudattamaan mitään niistä iljettävistä tavoista, joita on noudatettu ennen teitä, ettette saastuttaisi niillä itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta, ei ole syntien sovitusta.

Ap.t 3:19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

• Centurion

Yksittäiset sanat voivat vaikuttaa suuresti minkä tahansa keskustelun tulkintoihin ja merkityksiin.
      Vuosikausien ajan tahalliset ja tahattomat käännösvirheet ovat toistuneet yhä uudelleen ja mahdollistaneet sen, että uskonnolliset instituutiot voivat tänä päivänä manipuloida ja jopa käyttää hyväkseen ihmismassoja.
      Esimerkiksi sana metanoia, joka koostuu kahdesta osasta – meta, 'jonkin kanssa', ja nous, 'mieli' – viittaa radikaaliin mielenmuutokseen. Englanninkielessä se on käännetty säännöllisesti sanalla ”repentance”, joka on vanhaenglantilainen lainasana latinasta ja tarkoittaa katumusharjoitusta. Sanaan on sitten liitetty etuliite ”re”, 'uudelleen-', jotta synnintunnosta saataisiin kaikki mahdollinen hyöty irti. Re-penance. Tämä karkea huiputus johti kieroutuneisiin kiirastulioppeihin, joilla naiivit ja tietämättömät ihmiset saatiin uskomaan, että heidän tuli ostaa suosiota vihastuneelta jumalalta itselleen. Useimmat katedraalit ja monet pappisvirat rahoitettiin syyllisten ihmisten rahoilla.
      (Suomessa taas käytetään sanaa parannuksenTEKO, jossa paljastuu samanlainen merkityshistoria kuin englnanninkielisessä sanassa.)
      Englanninkielisistä käännöksistä ei ole juurikaan hyötyä pyrkiessämme ymmärtämään mitä metanoia tosiasiassa tarkoittaa. Ennen Hieronymuksen latinankielistä Vulgata-käännöstä sana metanoia oli yleisessä käytössä. Esimerkiksi Tertullianus kirjoitti vuonna 198 jKr. seuraavasti: ”Kreikan kielessä metanoia ei tarkoita syntien tunnustamista vaan mielen muutosta.” Tästä huolimatta latinankieliset kirkkoisät alkoivat kääntää sanan merkityksessä 'suorittaa katumusharjoitus' roomalaiskatolisen kirkon oppien mukaisesti: katumusharjoituksen avulla hankittiin Jumalan mielisuosio. (Ja suomen kieleen on tullut tätä kautta ilmaus 'TEHDÄ parannus'.)
      Vuonna 1430 katolinen teologi Lorenzo Valla alkoi tutkia kriittisesti Vulgataa ja nosti esiin monia Hieronymuksen tekemiä virheitä. Valitettavasti Vulgataa kannattavat piirit pakottivat tuolloin Vallan perumaan puheensa monia muutoksia koskien, metanoia-sanan kehno käännös mukaan lukien.
      Kun uskonnosta tehdään liiketoimintaa, syntyy hellittämätön tarve yhä uudelleen palaaville maksaville asiakkaille. Jeesus ristiinnaulittiin tästä syystä; hän kyseenalaisti ja tuomitsi koko järjestelmän, joka piti ihmisiä hierarkkisessa otteessaan.
      Jesaja 55:8–11 tarjoaa selityksen metanoia-sanalle: ”Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä minun tieni teidän teitänne, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Sillä niin kuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetän.”
      Kreikan kielen etuliite meta, 'yhdessä jonkin kanssa', pitää sisällään ajatuksen vaikutuksesta, joka tulee muualta. Tässä kohtaa evankeliumi osoittaa voimansa, sillä se vetoaa ymmärrykeemme, jotta käyttäisimme sitä yhdessä todellisen alkuperämme kanssa... tällöin alkuperäinen ajatus, Jumalan mieli tulee ilmaistuksi uudelleen. Adamin lankeemuksen myötä tullut etäisyys, jota verrataan taivaan ja maan väliseen etäisyyteen, peruuntuu Jeesuksen lihaksi tulemisessa. Metanoia pitää sisällään ajatuksen yhdessä Jumalan kanssa tietämisestä! Se on ajatusten yhteen punoutumista: sitä, että olen Jumalan kanssa samaa mieltä siitä, mitä hän ajattelee minusta.
      Sinun uskomuksesi Jumalaa koskien ei määrittele sinua; hänen uskonsa siihen, minkä hän tietää olevan totta sinusta, määrittelee sinut. Markuksen evankeliumissa (11:22) Jeesus sanoo: ”Pitäkää Jumalan usko.” Valitettavasti useimmissa käännöksissä meitä kehotetaan uskomaan Jumalaan. Meidän uskomuksillamme ja Jumalaa koskevilla filosofoimisillamme on kuitenkin valtava ero siihen verrattuna, mitä Jumala uskoo meistä! Jumalan usko sinuun antaa sinun uskollesi sisällön. Jeesus on se, mitä Jumala uskoo sinusta. ("Minä elän Jumalan Pojan uskossa.")
      Jollei lähtökohtanamme ole Jumalan usko Kristuksen loppuun saattamaan työhön, meillä ei ole julistettavanamme varsinaista ilosanomaa. Jollei uskomme saa sisältöään ja pysy voimassa Hänessä, jonka Jumalan on antanut meille peilikuvaksi itsestään meissä, me petkutamme itseämme jälleen kerran uskonnollisella naamiolla nimeltä kristinusko.
      - Francois Du Toit -

• dfge

Jos nyt puhutaan mielen muutoksesta, niin se viittaa uudestisyntymään. Ihmisen halua tehdä syntiä muuttuu haluksi noudattaa Jumalan tahtoa. Tätä Du Toit ei sano selvästi.

Parannuksen teko lain rikkomisesta on ehto sille, että voi saada armon ja iankaikkisen elämän uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Ap.t 3:19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

• Branch247

Jos synnin olemusta lähtee purkamaan, kannattanee mennä alkulähteelle. Synti lienee tullut maailmaan Luciferin lankeemuksen myötä. No mitä Luciferin lankeemus sitten piti sisällään? Sen, että hän halusi tulla Jumalan kaltaiseksi, Jumalan veroiseksi. Mutta Jumalan veroiseksi ei voi tulla muutoin kuin irtautumalla täydellisestä riippuvuussuhteestaan Jumalaan, irtautumalla olemuksellisesti Jumalasta, tulemalla Jumalasta RIIPPUMATTOMAKSI JA ERILLISEKSI (josta riippumattomuudesta ja erillisyydestä käsin voi sitten yrittää kohota korkeimmalle vuorelle ja julistautua Jumalan veroiseksi).
      Universumin ainoa riippumaton ja autonominen Olento on Jumala, josta kaikki muu on saanut ja saa alkunsa ja pysyy voimassa. Tämä on muuttumaton ja ikuinen Totuus, ja kaikki muu on valhetta. Langetessaan Luciferista tuli valheen isä, joka on täysin vakuuttunut synnyttämästään valheesta, nimittäin siitä, että hän ON Jumalasta riippumaton ja erillinen ja vieläpä riippumattomuudessaan ja erillisyydessään ”Jumalan veroinen” autonominen olento. Mm. Luther tiesi, ettei tämä pidä alkuunkaan paikkaansa, kutsuessaan sielujemme vihollista ”Jumalan rakkikoiraksi”.
      Syntiinlankeemuksessa käärme ujutti Eevan mieleen samanlaisen ajatuksen – halun ”TULLA Jumalan kaltaiseksi”. Tämäkin oli valhe; Eeva ja Aadam olivat Jumalan kuvana tismalleen niin Jumalan kaltaisia kuin Jumala oli tarkoittanut heidän olevan. Kun Eeva hyväksyi käärmeen valheen, hän tuli tietoiseksi hyvästä ja pahasta, mutta samalla hän kuoli; hänen ymmärryksensä pimentyi täydellisesti sen suhteen, että nyt hän kuvitteli ja koki olevansa Jumalasta erillinen ja autonominen, hyvästä ja pahasta tietoinen olento. Ja puolitotuutena tämä valhe oli täydellinen; meillä ON tietoa ”hyvästä ja pahasta”, mutta kuvitelmamme siitä, että olisimme Jumalasta irrallisia, autonomisia olentoja, on valhe, joka on lähtöisin valheen isästä perkeleestä. Mutta koska nämä kaksi asiaa punoutuivat erottamattomasti yhteen Eevan hotkaistessa hedelmää (ja Aadamin myös), meistä tuntuu kummalliselta, jopa luonnottomalta, erottaa nämä toisistaan: ajatellessamme hyvää ja pahaa me automaattisesti ajattelemme olevamme tässä hyvän ja pahanTIETOISUUDESSAMME myös omasta elämästämme ja hyvän ja pahan tekemisistämme ja tekemättä jättämisistämme TÄYSIN VASTUULLISIA JA AUTONOMISIA erillisiä olioita. Eli hyvän- ja pahantietoomme on erottamattomasti sekoittunut Luciferin haaveilema kuvitelma itsestään Jumalasta erillisenä, autonomisuudessaan Jumalan veroisena olentona. Mutta jos Luciferin ydinolemus on valhetta, silloin on myös meidän kuvitelmamme itsestämme valhetta.
      Jeesus tuli vapauttamaan meidät tästä valheesta. Mikä oli Hänen perusolemuksensa? Hän totesi itsestään, ettei Hän kyennyt itsestään käsin TEKEMÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN. Hän totesi olevansa TÄYDELLISEN EPÄAUTONOMINEN OLENTO. Jos nimittäin ihminen ei kykene itsestään käsin tekemään YHTIKÄS mitään (minkä täytyy tarkoittaa myös tahtomista ja ajattelemista), hän on silloin olemuksensa pohjia myöten vastuusta vapaa ihminen, täydellisen ja kertakaikkisen ”Jumalan-varainen” ihminen. Tämä oli siis Jeesuksen OLEMUS - Jeesuksen, joka on TOTUUS. Jeesus ei yrittänyt olla Isästä riippuvainen, vaan Hän vain TOTESI tämän riippuvuutensa; Hän ei teeskennellyt epäautonomisuuttaan, vaan eli sitä täysin pakottamatta ja luonnostaan.
      Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemassa ja ylösnousemuksessa meistä on tullut tismalleen Hänen kaltaisiaan, koska me olemme YKSI henki. Meidät on ristinkuolemassa vastuuvapautettu autonomisuuden harhasta, joka on synnin ja valheen olemus.

• Branch247

Ja synnin voima on Laki (joka julistaa AINA erillisyyttä ja etäisyyttä ihmisen ja Jumalan välillä). Jumalan voima on sen sijaan evankeliumi (joka julistaa AINA sitä, että syytekirjelmä naulittiin ristiin, jossa meidät yhdistettiin erottamattomasti YHDEKSI Kristuksen kanssa.) Metanoia on sitä, että ajattelee Kristuksen ristintyöstä samoin kuin Jumala. Pelastuksen lahja ei ole halpa, vaan ILMAINEN. Halvan armon käsite on ajatuskummajainen.

• kopiokone

Taidat olla sama henkilö kuin Centurion, Branch247, Qvist77 ja Credo64. Oli se niin tai näin, kopioin Qvist77eliCredo64 annetun ilmoituksen: ( https://keskustelu.suomi24.fi/t/15388024/toora-opinkappaleet-7#comment-94835952 ):

Herran_palvelija
        31.8.2018 14:31

Qvist77eliCredo64 kirjoitti:

"Te toraistit olette menettäneet järkenne"
        --------------------------------------------------------------------------------------------

Pyhä Henki pyysi minua ilmoittamaan, ettei Jumala anna sinulle 'Qvist77eliCredo64' anteeksi syntiä, jonka teit kirjoittamalla yllä olevan kommentin.

"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)

"Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!" (Hep 5: 26-29)

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

• lkjl
        Branch247 kirjoitti:

Ja synnin voima on Laki (joka julistaa AINA erillisyyttä ja etäisyyttä ihmisen ja Jumalan välillä). Jumalan voima on sen sijaan evankeliumi (joka julistaa AINA sitä, että syytekirjelmä naulittiin ristiin, jossa meidät yhdistettiin erottamattomasti YHDEKSI Kristuksen kanssa.) Metanoia on sitä, että ajattelee Kristuksen ristintyöstä samoin kuin Jumala. Pelastuksen lahja ei ole halpa, vaan ILMAINEN. Halvan armon käsite on ajatuskummajainen.

>>Pelastuksen lahja ei ole halpa, vaan ILMAINEN. Halvan armon käsite on ajatuskummajainen. <<

Huomaan, että sinun "kirjaviisautesi" on vienyt sinut täysin harhaan samalla tavalla, miten kirjanoppineet menivät Jeesuksen aikana totaalisesti harhaan.

Jeesuksen antama uhri oli kallisarvoinen siis hyvin arvokas, mutta lahjan saajalle se on ilmainen. Lahjaa ei saa, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta, koska lahjan saamiseen ON EHTOJA.

1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

• Branch247
        lkjl kirjoitti:

>>Pelastuksen lahja ei ole halpa, vaan ILMAINEN. Halvan armon käsite on ajatuskummajainen. <<

Huomaan, että sinun "kirjaviisautesi" on vienyt sinut täysin harhaan samalla tavalla, miten kirjanoppineet menivät Jeesuksen aikana totaalisesti harhaan.

Jeesuksen antama uhri oli kallisarvoinen siis hyvin arvokas, mutta lahjan saajalle se on ilmainen. Lahjaa ei saa, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta, koska lahjan saamiseen ON EHTOJA.

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

Te menette harhaan, kun ette tiedä, mitä kreikan metanoia tarkoittaa. Kirkon historian saatossa ilmauksen merkitys on vääntynyt juuri tuollaiseksi, joksi te sitä kkuvailette. Huvittava on tämä kommenttisi "Lahjan saajalle se on ilmainen. Lahjaa ei saa, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta, koska lahjan saamiseen ON EHTOJA." Et tosiaan taida tajua, kuinka täysin järjetön kokonaisuus noista kahdesta virkkeestä muodostuu?

• Branch247
        kopiokone kirjoitti:

Taidat olla sama henkilö kuin Centurion, Branch247, Qvist77 ja Credo64. Oli se niin tai näin, kopioin Qvist77eliCredo64 annetun ilmoituksen: ( https://keskustelu.suomi24.fi/t/15388024/toora-opinkappaleet-7#comment-94835952 ):

Herran_palvelija
        31.8.2018 14:31

Qvist77eliCredo64 kirjoitti:

"Te toraistit olette menettäneet järkenne"
        --------------------------------------------------------------------------------------------

Pyhä Henki pyysi minua ilmoittamaan, ettei Jumala anna sinulle 'Qvist77eliCredo64' anteeksi syntiä, jonka teit kirjoittamalla yllä olevan kommentin.

"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)

"Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!" (Hep 5: 26-29)

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

Olen sama henkilö. Arkiymmärrykseni pyysi minua ilmoittamaan sinulle, että sinun tulisi vaihtaa mielialalääkitystä sellaiseksi, joka hiukan hillitsee sinun megalomaniaasi. Sinä olet ties missä keskusteluissa ollut julistamassa milloin ketäkin kadotukseen. Ja juuri noilla samoilla sanoilla. Pakko on puhutella sinua kielellä, jolla UT on kirjoitettu: Πώς αισθάνεσαι να είσαι ηλίθιος?

• kopiokone
        Branch247 kirjoitti:

Olen sama henkilö. Arkiymmärrykseni pyysi minua ilmoittamaan sinulle, että sinun tulisi vaihtaa mielialalääkitystä sellaiseksi, joka hiukan hillitsee sinun megalomaniaasi. Sinä olet ties missä keskusteluissa ollut julistamassa milloin ketäkin kadotukseen. Ja juuri noilla samoilla sanoilla. Pakko on puhutella sinua kielellä, jolla UT on kirjoitettu: Πώς αισθάνεσαι να είσαι ηλίθιος?

Minun arkiymmärrykseni pyysi minua ilmoittamaan sinulle, että kommenttisi on Pyhää Hengen pilkkaa. Jeesuksen sanojen mukaan sellaista syntiä ei voi saada edes anteeksi. Olen aivan varma, että kopioimani profetia koskien sinua on oikea.

Mt 5:22 joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Mk 3: 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

• kopiokone
        Branch247 kirjoitti:

Te menette harhaan, kun ette tiedä, mitä kreikan metanoia tarkoittaa. Kirkon historian saatossa ilmauksen merkitys on vääntynyt juuri tuollaiseksi, joksi te sitä kkuvailette. Huvittava on tämä kommenttisi "Lahjan saajalle se on ilmainen. Lahjaa ei saa, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta, koska lahjan saamiseen ON EHTOJA." Et tosiaan taida tajua, kuinka täysin järjetön kokonaisuus noista kahdesta virkkeestä muodostuu?

Kyllä me ymmärrämme, mitä Raamatussa lukee, joten älä näsäviisastele meille.

Sinulla on täysin Raamatun vastaisia mielipiteitä. Vaikka joku osoittaisi asian sellaista jaetta siteeraamalla, joka sisältää päinvastaisen merkityksen suhteessa mielipiteeseesi, niin sinä et korvaasi lotkauta. Edellä kommentoimani asia on antanut minulle sen ymmärryksen, ettet sinä seuraa Jeesusta vaan paholaista. Sinä olet ottanut vain "kirjaviisautesi" aseeksi herjata totuutta. Todellisuudessa sinulla ei ole ollenkaan mitään viisautta vaan suuri suu ja ego.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        -----
        26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

• Branch247

Pakko on puhutella sinua kielellä, jolla UT on kirjoitettu: Πώς αισθάνεσαι να είσαι ηλίθιος?

• sdf
        Branch247 kirjoitti:

Pakko on puhutella sinua kielellä, jolla UT on kirjoitettu: Πώς αισθάνεσαι να είσαι ηλίθιος?

Sinä olet näsäviisastelija, jolla ei ole mitään viisautta vaan käärmeen suu.

Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.

Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi

2 Kr 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

• Siis jos muutos tulee ja sinut on muutettu pahasta hyvään ja pystyt sen jälkeen tehdä aina hyvä,, eikä koskaan paha,, niin voi sanoa että sä olet saanut ARMON..

• SikkeS

Esittelit juuri katolisen kirkon opin armosta.

• Lehmus

Jos kerran Jumala on täydellinen ja vaatii täydellisyyttä, aloittajan esittelemän parannuksenteon jälkeen ei saa tehdä lainkaan syntiä, mikäli mielii pelastua. Jos nimittäin syntiä menee tekemään, silloin joko ei ole tehnyt täydellisesti parannusta aiemmista synneistään tai on keksinyt jostakin uusia syntejä, joita on ryhtynyt tekemään. Ja kuka voi sanoa olevansa täydellisen synnitön? Mitä järkeä on sitten puhua "halvasta armosta", jos kerran itsekin lankeaa ELI PITÄÄ MAINITSEMALLAAN TAVALLA ARMOA "HALPANA". Kuvitteleeko aloittaja tällaisella vakavalla, hurskaalla puheenparrella jotekin ostavansa Jumalan ielisuosion osakseen? Ja missäköhän mielessä TÄMÄ asenne ei sitten ole armon halpana pitämistä. Mustaakin mustempi pata tässä soimaa kattiloita.

• Me taikauskonnottomat olemme täysin synnittömiä, koska synnin käsite kuuluu vain taikauskoisille.

Mitä tulee synnintekoon, eikö syntien välttäminen halvenna satujeesuksen satu-uhrausta?

Siis eespäin kristinuskonharhainen soturi, syntiä tekemään oikein tuelta! Satujeesuksen uhrauksen arvo nousee samaan tahtiin kuin anteeksiannettavien syntien määrä kasvaa.

• Axeman777
        he-ma kirjoitti:

Me taikauskonnottomat olemme täysin synnittömiä, koska synnin käsite kuuluu vain taikauskoisille.

Mitä tulee synnintekoon, eikö syntien välttäminen halvenna satujeesuksen satu-uhrausta?

Siis eespäin kristinuskonharhainen soturi, syntiä tekemään oikein tuelta! Satujeesuksen uhrauksen arvo nousee samaan tahtiin kuin anteeksiannettavien syntien määrä kasvaa.

Korkki kiinni, latvakakkonen..

• Axeman777 kirjoitti:

Korkki kiinni, latvakakkonen..

Ratkiriemukasta havainnoida tuota kristinuskonharhaisten lähimmäisenrakkauden ylitsevuotavaa määrää.

Väärää todistusta pukkaa ja taivaspaikka katkolla.

• fghf

Väitteenne siitä, että laki on mahdoton noudattaa sillä tavalla, että se kelpaisi Jumalalle, on yksinkertaisesti väärä. Armo alla ei saa tahallaan rikkoa lakia vastaan, mutta pienet erehdykset saa anteeksi, kun tunnustaa syntinsä Herralle. Jos on täysin välinpitämätön laille, kuten moni teistä on, niin silloin ei saa anteeksi syntejä. Pitää siis pyrkiä tosissaan elämään lain mukaan. Paavali lopulta onnistui siinä.

Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

Room 2: 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,

Kun on saanut syntinsä anteeksi ja alkanut elää Kristuksessa, niin silloin ei saa tahallaan rikkoa lakia vastaan. Joka silloin kieltää lain eikä edes aio noudattaa sitä, niin saa varman tuomion kadotukseen laittomuuden tekijänä. Armoa ei saa, jos pitää Jeesuksen uhria halpana rikkomalla lakia vastaan. Laittomuus on antikristuksen väärä evankeliumi.

Room 6:14-16: Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

1 Joh 3:4: Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• kopiokone

Raamatussa ei sanota missään kohtaa, että me emme voi täyttää lakia. Raamattu sen sijaan sanoo, että Toora ei ole raskas taakka ja me voimme sen täyttää:

"Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat" (1. Joh. 5:3)

”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme? Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, NIIN ETTÄ VOIT SEN TÄYTTÄÄ.’” (5. Moos. 30:11-14)

• retyrytyu

Ei ole olemassa synnitöntä ihmistä. Jokainen meistä ansaitsee helvetin ikuisen tulen omilla teoillamme ja tekemättä jättämisillämme. Vain Jeesuksen sovitusuhri pelastaa meidät. Kukin pelastuu myöntämällä oman syntisyytensä, katumalla sitä, pyytämällä Jumalalta anteeksi, ottamalla kiitollisena vastaan Jeesuksen sovitustyön ristillä. Teoillamme emme pelastu. Laki saa meidät tajuamaan, miten mahdotonta meidän on tulla Jumalalle kelpaaviksi omin avuin. Jeesuksen veren pestyä pois syntimme meidän tulisi elää Jeesuksen yhteydessä ja pyrkiä tekemään hänen tahtonsa mukaan. Jos emme sitä tee, meidän olisi hyvä pohtia, olemmeko todella koskaan parannusta tehneetkään. Kuitenkin meidän tekomme ovat Jumalan silmissä kuin likainen riepu. Ne eivät meitä pelasta, olivatpa omissa tai lähimmäistemme silmissä kuinka 'hurskaita' tahansa.

Joka pitää halpana Jumalan armon ja syntiemme sovituksen Jeesuksen kärsimyksessä ja ylösnousussa ja hänen pyhässä veressään, ei voi pelastua. Usko Jeesukseen pelastaa. Miten tyhmä onkaan ihminen, joka ei halua ottaa vastaan tuota ilmaista lahjaa meille kurjille ihmisille. Meille on annettu vapaa tahto valita usko tai epäusko, mutta meillä ei ole vapautta valita uskomme tai sen puutteen seurauksia. Ne päättää Jumala.

• Tässä_on_Jumalan_Sanaa

Joka kieltää Jeesuksen Kristuksen, ei voi pelastua. Sekään ei pelastu, joka ei tottele Jeesuksen käskyä tehdä parannus lain rikkomisesta ja alkaa noudattaa lakia, koska tahallinen Mooseksen lain rikkominen on Jeesuksen uhrin halpana pitämistä ja Jeesuksen Armon Hengen pilkkaamista.

• Usko.Toivonen

Osoittiko Herra Jeesus nuo sanat ristin ryövärille?

Jos ei, niin miksi ei?

• nkjl
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Osoittiko Herra Jeesus nuo sanat ristin ryövärille?

Jos ei, niin miksi ei?

Miksi Jumala tuomitsi lain rikkojan, rikkaan miehen helvettiin? Miksi Jeesus varoitti, että jos et usko Moosesta, niin et voi pelastua?

Lk 16:24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• eihalpaa_armoa

OLETKO SUURIN VAI PIENIN SYNTINEN?

Paavalin tie Jumalan armoon: "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin."

Tänä päivänä saarnat eivät saa kuulijoita synnintuntoon.

• capiche

"Tänä päivänä saarnat eivät saa kuulijoita synnintuntoon."

Meinaatko, että Jumalan rakkaus ei enää vedä ihmistä puoleensa? Että Jumalaa pitää vähän avittaa pelottelemalla ihmisiä? Kun Jumalan rakkaus vetää ensin ihmisen puoleensa, niin Pyhä Henki kyllä opettaa sen jälkeen mitä on synti ja armo tai mikä on armon ja tekojen suhde.

Branch247 on oikeassa siinä, että omista käsityksistään voi tehdä myös epäjumalan, jonka avulla pyritään sitomaan muita. Mikä edes saa epäilemään, että joku uskova pitäisi armoa halpana?

Halpa armo on absurdi väite. Siinä, että Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi ei ole mitään halpaa. Pelastus tulee yksin armosta. Piste. Jos siihen lisää edes sanan mutta, niin on jo liukumassa pois kristinuskon ytimestä.

• Tässä_on_Jumalan_Sanaa
        capiche kirjoitti:

"Tänä päivänä saarnat eivät saa kuulijoita synnintuntoon."

Meinaatko, että Jumalan rakkaus ei enää vedä ihmistä puoleensa? Että Jumalaa pitää vähän avittaa pelottelemalla ihmisiä? Kun Jumalan rakkaus vetää ensin ihmisen puoleensa, niin Pyhä Henki kyllä opettaa sen jälkeen mitä on synti ja armo tai mikä on armon ja tekojen suhde.

Branch247 on oikeassa siinä, että omista käsityksistään voi tehdä myös epäjumalan, jonka avulla pyritään sitomaan muita. Mikä edes saa epäilemään, että joku uskova pitäisi armoa halpana?

Halpa armo on absurdi väite. Siinä, että Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi ei ole mitään halpaa. Pelastus tulee yksin armosta. Piste. Jos siihen lisää edes sanan mutta, niin on jo liukumassa pois kristinuskon ytimestä.

Olet väärässä.

Jeesuksen armoon kuuluu olennaisena osana vaatimus lopettaa lain rikkominen. Ilman parannuksen tekoa ei ole armoa. Jeesus sanoi, ettei hän pelasta niitä ristin sovitukseen turvaavia, jotka eivät ala noudattaa lakia.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Paavali sanat ovat selvät. Armon alla ei saa tahallaan rikkoa lakia vastaan, muuten ei saa armoa vaan tuomion helvettiin.

Room 6:14-16: Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

1 Joh 3:4: Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Branch247

Meillä on paljon epäjumalia: kenellä synnintunto, kenellä Lain noudattaminen, kenellä se, ettei pidä armoa halpana. Helliköön jokainen epäjumalaansa niin loputtomiin kuin asiakseen katsoo.

• sdfg

Sitten on sellaisia kielenkääntäjiä, jotka snobbailee kirjaviisaudella ja samalla levittää antikristuksen oppeja, kun eivät siedä kuulla Jumalan Sanaa sellaisena, kuin se on alun perin tarkoitettu. He herjaavat vanhurskauteen kuuluvia asioita epäjumaliksi. He ovat seurakuntaan luikerrelleita käärmeen asiamiehiä, jotka toimivat pahojen henkien johdatuksessa.

Jh 8: 43 Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. 44 Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden. 46 Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua? 47 Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta."

2 Kr 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

• antitoraisti
        sdfg kirjoitti:

Sitten on sellaisia kielenkääntäjiä, jotka snobbailee kirjaviisaudella ja samalla levittää antikristuksen oppeja, kun eivät siedä kuulla Jumalan Sanaa sellaisena, kuin se on alun perin tarkoitettu. He herjaavat vanhurskauteen kuuluvia asioita epäjumaliksi. He ovat seurakuntaan luikerrelleita käärmeen asiamiehiä, jotka toimivat pahojen henkien johdatuksessa.

Jh 8: 43 Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. 44 Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden. 46 Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua? 47 Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta."

sdfg, koko kerhosi ja leijonankulttisi on epäjumalanpalvelusta.

• sdfg
        antitoraisti kirjoitti:

sdfg, koko kerhosi ja leijonankulttisi on epäjumalanpalvelusta.

Minun uskontoni on se, mistä Raamattu opettaa. Sinulla on antikristuksen kultti, joka käy ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura etsien, kenet vanhurskaan ihmisen voi raadella.

• sdfg kirjoitti:

Minun uskontoni on se, mistä Raamattu opettaa. Sinulla on antikristuksen kultti, joka käy ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura etsien, kenet vanhurskaan ihmisen voi raadella.

"sdfg",
        mikä on sinun vanhurskautesi peruste?
        Kaiketi katsot myös itsesi näiden vanhurskaiden joukkoon, joita nm. "antitoraisti" sinun mukaasi vainoaa käyden >ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura etsien, kenet vanhurskaan ihmisen voi raadella.<

• sdfg
        Saviseutulainen kirjoitti:

"sdfg",
        mikä on sinun vanhurskautesi peruste?
        Kaiketi katsot myös itsesi näiden vanhurskaiden joukkoon, joita nm. "antitoraisti" sinun mukaasi vainoaa käyden >ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura etsien, kenet vanhurskaan ihmisen voi raadella.<

Tämä seuraava jae kertoo, miten antitoraistin tapaiset henkilöt herjaavat niitä Jumalan pyhiä, jotka sekä uskovat Jeesukseen Kristukseen että hänen käskynsä mukaisesti noudattavat lakia.

Ilm 12:17 Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Minun vanhurskauteni peruste on uskoa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. Minä elän kuten Herrani Jeesus Kristus on opettanut ja antanut esimerkkiä. Sen takia minä myös noudatan lakia, koska se on Herrani Jeesuksen Kristuksen käsky ja esimerkki. Usko ilman tekoja on kuollut, joten ilman tekoja kukaan ei voi olla vanhurskas, kuten Paavali opetti roomalaisia pakanoita 2:13.

Ilm 14: 12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Room 2: 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,

Lohikäärmeen antikristilliset joukot siis vihaavat Jeesuksen Kristuksen opetusta ja elämän tapaa. Jos joku elää samalla tavalla, miten Jeesus eli, niin antitoraistit alkavat herjaamaan ja mustamaalaaman heitä.

Sen takia antitorasti/antilate/antij.l/kaminakuumaksi vihaa Jumalan lakia ja juutalaisten kuningasta Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta, koska hän ei seuraa Kristusta vaan laittomuuden ihmistä, joka on antikristus. Ne helluntailaiset saavat tuomion tuliseen järveen, jotka herjaavat lakia ja pilkkaavat Jumalan pyhiä heidän vanhurskautensa ja uskonsa tähden.

Room 2:
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        -----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Johtopäätös kaikesta esitetystä:

Antitoraisti = antikristus

kaminakuumaksi = haluaa mennä itse helvetin tuleen

Helluntaikirkko Hillsong = hell song

• Branch247
        sdfg kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta kieliä ei käännetä, vaan tekstejä. Pakko on puhutella sinuakin kielellä, jolla UT on kirjoitettu: Πώς αισθάνεσαι να είσαι ηλίθιος?

• sdfg
        Branch247 kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta kieliä ei käännetä, vaan tekstejä. Pakko on puhutella sinuakin kielellä, jolla UT on kirjoitettu: Πώς αισθάνεσαι να είσαι ηλίθιος?

Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.

Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi

• antitoraisti
        sdfg kirjoitti:

sdfg, sinä itse olet täällä vainoamassa Jeesuksen seuraajia. Sinun isäsi on valheen isä, etkä osaa yhtään mitään muuta kuin valehdella.
        Etkö ole koskaan kuullut, että Suomessa on uskonrauha, jota sinä ja sinun kulttisi rikotte, kirjoitettuna lakiin?

• sdfg kirjoitti:

Tämä seuraava jae kertoo, miten antitoraistin tapaiset henkilöt herjaavat niitä Jumalan pyhiä, jotka sekä uskovat Jeesukseen Kristukseen että hänen käskynsä mukaisesti noudattavat lakia.

Ilm 12:17 Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Minun vanhurskauteni peruste on uskoa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. Minä elän kuten Herrani Jeesus Kristus on opettanut ja antanut esimerkkiä. Sen takia minä myös noudatan lakia, koska se on Herrani Jeesuksen Kristuksen käsky ja esimerkki. Usko ilman tekoja on kuollut, joten ilman tekoja kukaan ei voi olla vanhurskas, kuten Paavali opetti roomalaisia pakanoita 2:13.

Ilm 14: 12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Lohikäärmeen antikristilliset joukot siis vihaavat Jeesuksen Kristuksen opetusta ja elämän tapaa. Jos joku elää samalla tavalla, miten Jeesus eli, niin antitoraistit alkavat herjaamaan ja mustamaalaaman heitä.

Sen takia antitorasti/antilate/antij.l/kaminakuumaksi vihaa Jumalan lakia ja juutalaisten kuningasta Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta, koska hän ei seuraa Kristusta vaan laittomuuden ihmistä, joka on antikristus. Ne helluntailaiset saavat tuomion tuliseen järveen, jotka herjaavat lakia ja pilkkaavat Jumalan pyhiä heidän vanhurskautensa ja uskonsa tähden.

Room 2:
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        -----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Johtopäätös kaikesta esitetystä:

Antitoraisti = antikristus

kaminakuumaksi = haluaa mennä itse helvetin tuleen

Helluntaikirkko Hillsong = hell song

>>Minun vanhurskauteni peruste on uskoa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. Minä elän kuten Herrani Jeesus Kristus on opettanut ja antanut esimerkkiä. Sen takia minä myös noudatan lakia, koska se on Herrani Jeesuksen Kristuksen käsky ja esimerkki. Usko ilman tekoja on kuollut, joten ilman tekoja kukaan ei voi olla vanhurskas, kuten Paavali opetti roomalaisia pakanoita 2:13.<<

Jeesus Kristus plus JOTAIN = EI MITÄÄN
        Jeesus Kristus pois JOTAIN = EI MITÄÄN

YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA

Room.3
        -
        19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

• sfe

>>Minun vanhurskauteni peruste on uskoa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. Minä elän kuten Herrani Jeesus Kristus on opettanut ja antanut esimerkkiä. Sen takia minä myös noudatan lakia, koska se on Herrani Jeesuksen Kristuksen käsky ja esimerkki. Usko ilman tekoja on kuollut, joten ilman tekoja kukaan ei voi olla vanhurskas, kuten Paavali opetti roomalaisia pakanoita 2:13.<<

Jeesus Kristus plus JOTAIN = EI MITÄÄN
        Jeesus Kristus pois JOTAIN = EI MITÄÄN

YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA

Room.3
        -
        19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

>>YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA<<

Tämä oli Martti Lutherin oppi. Hän huomasi, ettei se noudata Raamatun opetusta, joten hän vaati Jaakobin kirjettä ja Ilmestyskirjaa poistettavaksi Raamatusta. Sellaiset puheet eivät ole Jumalasta ja joten paljastui, ettei Luther ollut vanhurskas mies. Moni on eksynyt Lutherin harhaoppeihin, joista moni on edelleen katolisen kirkon perinnäissääntöjä.

• Branch247
        sdfg kirjoitti:

Sinä olet minulle veli Kristuksessa, joka olet langennut pois armosta ymmärtämättömyyttäsi, karkeasti ilmastuna typeryyttäsi. Et siis suinkaan ole menettänyt pelastustasi, mutta Kristus ei ole mielestäni tässä elämässä sinulle miksikään hyödyksi, koska et voi nauttia siitä vapaudesta, johon Hän on meidät vapauttanut. Myönnän, että tässä on tullut ylilyöntejä, joita pyydän anteeksi. Enkä tietenkään väitä, että sinä haluat viedä ihmisiä tietoisesti harhaan, vaan yrität parhaasi. Niin kuin minäkin. Kaikkea parasta sinulle.

• Usko.Toivonen

Mikä mahtoi olla ristin ryövärin ansio pelastumisessaan?

40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
      41. Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
      42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
      43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
      ( Luuk. 23. )

Sanoohan Raamattu:

9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
      ( 1. Kor. 6. )

Lisäkysymyksiä:

Kuinka suuri on armo verrattuna syntiin?

Onko armo jollakin tapaa ansaittavissa?

Mihin voit verrata Jumalan armon?

Onko joku pelastunut tekojensa kautta?

Onko teistä kommentoijista joku sellainen, ettei ole ollenkaan syntiä tehnyt viimeisen vuoden aikana?

• markku.lievonen

>>>Mikä mahtoi olla ristin ryövärin ansio pelastumisessaan?<<<

Ristin ryöväriä ei voi ottaa vertauksena aloitukseen, koska emme tiedä miten hän olisi käyttäytynyt arjessaan. Aloitushan koskee uskovan ihmisen arjen käyttäytymistä eli tekeekö ihminen synneistään parannusta- vaiko ilman,- armoon vedoten.

>>Onko teistä kommentoijista joku sellainen, ettei ole ollenkaan syntiä tehnyt viimeisen vuoden aikana?<<

Todellisuus on karua ihmeellisempi. Jos ihmisellä on todellinen tietous itsetunnostaan , niin kukaan ei edes uskolla sanoa,- ettei tänä päivänä tehnyt syntiä. Puhumattakaan vuoden aikana. Itse pidän apostoliPaavalia malliesimerkkinä uskovasta ihmisestä ja Paavalikin oikein parahtaa ja tietää mitä pitää sisällään; Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista.

14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei... minussa,... se ....on.... minun..... lihassani....., asu.... mitään... hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Paavali ei pohtinut menneistyyttään,-vaan tässä ja nyt hetkeä. Opetuksen punainen lanka on,- jonka toivoisin aloittajan myös huomioivan, niin parannuksen teko tapahtuu mielentasolla. Ei hyväksy jotain tekoa / ajatusta itsellään. Tiedostaa sen JUMALAN tahdon vastaiseksi.

Jos ihminen hyväksyy itsessään jonkun asian / ajatuksenkin,- joka on JUMALAN tahdon vastainen, niin ihminen ei ole tehnyt parannusta. Todellisesti parannuksen tekeminen on jatkuva prosessi ihmisessä eli ihminen alitajuisesti / Pyhän Hengen vaikutuksesta tarkkailee itseään. Esim. jos kiroaa / valehtelee jne...., niin ihminen tiedostaa väärän tekemisensä heti ja parannuksen teko on,- ettei hyväksynyt käyttäytyistään.
        Armon väärinkäyttäminen on sama kuin eläisi kuin siat pellossa. Mistään mitään välittämättä.

• sdf

Hokemalla hoet ristin ryöväriä luullen, että siitä voi tehdä sinun mielesi mukaisia yleistyksiä, sellaisia vesityksiä, mitä Raamattu ei tarkoita. Et ollenkaan tahdo ymmärtää, että tuonelan tulessa eli helvetissä virunut rikas mies joutui sinne, koska hän ei noudattanut Mooseksen lakia. Tästä varoitti Jeesus ja niin tulee käymään suurimmalle osalle uskovia. Moni hellari yrittää päästä taivaaseen, mutta ei voi.

Lk 16:24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Lk 13: 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

• Usko.Toivonen

Vastaaminen näyttää olevan kiusallista esittämiini kysymyksiin.

Mooseksen lain alla oleville tämä kuvaus ristin ryövärin saamasta armosta näyttää olevan kova pala.

Kysymys halutaan ohittaa kääntämällä huomiota pois ristin ryöväristä.
        Rikas mies ja Lasarus, siitä voidaan esittää siihen liittyvät kysymykset, esim, että mikä oli Lasaruksen ansio verrattuna rikkaaseen, hengellisesti? Noudattiko Lasarus Mooseksen lakia? jne .. Mutta nyt on kysymys ristin ryöväristä.

Mutta toistan kysymykseni ja koitahan nyt vastata niihin.

Mikä mahtoi olla ristin ryövärin ansio pelastumisessaan?

Kuinka suuri on armo verrattuna syntiin?

Onko armo jollakin tapaa ansaittavissa?

Mihin voit verrata Jumalan armon?

Onko joku pelastunut tekojensa kautta?

Onko teistä kommentoijista joku sellainen, ettei ole ollenkaan syntiä tehnyt viimeisen vuoden aikana?

• nehemy

Pari ominaista asiaa jotka ovat vääristelty ihmisten mielestä.
      1. Jumalan rakkaus
      2. Jumalan armo

Armo ei ole mikään teoreettinen tai kirjanopillinen asia. Alkuperäistä luterilaista armoakin on vääristelty ihmisille sopimmaksi.

"Kuulkaa mitä henki sanoo tälle seurakunnalle."

• Katrikautto
    • markku.lievonen

Niin, onko aloittaja koskaan pohtinut mitä todellisesti syntikäsite on ja pitää sisällään. Väitämpä, jos ateisti tai yleensä jumalaton ihminen tiedostaisi mielikviensa kautta synnin vaikutuksen itselleen / mielen ja arjen alueella, niin ateistikaan ei tahtoisi syntiä tehdä. (Jos tiedostaisi synnin).

Niin, jokainen synti nimittäin tuhoaa ihmisen hyvinvointia ja elämää. Yksikään synti ei anna ja tuo positiivisuutta ihmisen mieleen ja arkeen huomioiden piiiiiiiiiiiiitkäkestoisuus. Se ennen pitkää tappaa ja tuhoaa.

Niin, ei tämän enempää, mutta aloittajan tulisi tarkoin miettiä ja selvittää, miksi ihminen tekee syntiä. Jeesukseen uskovakin. Ei kaiketi aloittaja kuvittele edes hulluina päivinään, että ihminen eläisi synnittömänä arkeaan?
      Juuri tuohon liittyen olet erittäin lähellä tilannetta,, jossa pilkkaat / kirjoitat halventavasti JUMALAN armahtavaisuudesta ja siten ihmisen pelastuksesta.

• Tässä_on_Jumalan_Sanaa

Raamatussa on määritelty synti. Sen on Mooseksen lain rikkominen. Koska laki käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, niin uskon puutekin on laittomuutta. Lain noudattaminen ei vanhurskauta vanhan liiton juutalaisia, koska he eivät usko Jeesukseen, mutta lain noudattaminen yhdessä uskon kanssa vanhurskauttaa.

• Tässä_on_Jumalan_Sanaa kirjoitti:

Raamatussa on määritelty synti. Sen on Mooseksen lain rikkominen. Koska laki käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, niin uskon puutekin on laittomuutta. Lain noudattaminen ei vanhurskauta vanhan liiton juutalaisia, koska he eivät usko Jeesukseen, mutta lain noudattaminen yhdessä uskon kanssa vanhurskauttaa.

>>Raamatussa on määritelty synti. Sen on Mooseksen lain rikkominen. Koska laki käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, niin uskon puutekin on laittomuutta. Lain noudattaminen ei vanhurskauta vanhan liiton juutalaisia, koska he eivät usko Jeesukseen, mutta lain noudattaminen yhdessä uskon kanssa vanhurskauttaa.<<

" ... ,MUTTA LAIN NOUDATTAMINEN yhdessä uskon kanssa vanhurskauttaa."
        !!!!

Gal.4
        -
        19. Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20. tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22. Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25. sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28. Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31. Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

29. MUTTA NIINKUIN LIHAN MUKAAN SYNTYNYT SILLOIN VAINOSI HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, NIIN NYTKIN

• kopiokone

>>Raamatussa on määritelty synti. Sen on Mooseksen lain rikkominen. Koska laki käskee uskomaan Jeesukseen Kristukseen, niin uskon puutekin on laittomuutta. Lain noudattaminen ei vanhurskauta vanhan liiton juutalaisia, koska he eivät usko Jeesukseen, mutta lain noudattaminen yhdessä uskon kanssa vanhurskauttaa.<<

" ... ,MUTTA LAIN NOUDATTAMINEN yhdessä uskon kanssa vanhurskauttaa."
        !!!!

Gal.4
        -
        19. Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20. tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22. Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25. sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28. Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31. Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

29. MUTTA NIINKUIN LIHAN MUKAAN SYNTYNYT SILLOIN VAINOSI HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, NIIN NYTKIN

Helluntailaiset eivät ymmärrä, mitä Paavali tarkoittaa olla lain alla. Paavali terminologiassa Tooraa noudattavat Kristityt eivät ole lain alla. Paavali ei tarkoita lain alla olevilla heitä eikä Galatalaiskirjekään ensisijaisesti viittaa heihin, koska Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen.

Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.

Mikä ero on olla lain tai armon alla?

1. Suomessa on muutamia tuhansia juutalaisia, jotka kuuluvat synagogaseurakuntiin. He ovat lain alla, koska he eivät suostu uskomaan Jeesukseen Kristukseen. He pyrkivät vanhurskauttamaan itsensä lain teoilla ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen. Galatalaiskirje ei ole osoitettu ensisijaisesti uuden liiton kristityille vaan vanhan liiton juutalaisille, joiden uskon puutetta Paavali moittii.

2. Armon alla ovat ne, jotka noudattavat lakia ja uskovat Jeesukseen Kristukseen. Heillä on mahdollisuus pelastua. Heitä on todella pieni joukko Suomessa.

3. Kristityt, jotka tunnustavat Jeesuksen Kristuksen, mutta eivät noudata lakia, he eivät ole armon alla, vaan heidät tuomitaan viimeisenä päivänä lain rikkojina. Lähes kaikki suomalaiset uskovat kuuluvat tähän ryhmään ja he käyvät mm. luterilaisissa ja helluntailaisissa seurakunnissa. He ovat niitä, joille Jeesus Kristus sanoo viimeisenä päivänä näin:

Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Paavali opettaa roomalaisille pakanoille ja juutalaisille, että lain alla on vanhan liiton juutalaiset ja armon alla ne kristityt, jotka noudattavat Mooseksen lakia. Ne jotka eivät noudata lakia, heidät tuomitaan kadotukseen. Siis Tooran noudattaminen ei tarkoita olemista lain alla. Tooran rikkominen taas tarkoittaa aina tuomiota kadotukseen.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Pelastuminen ja armon alla oleminen edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Jos joku ei noudata lakia, hänen uskonsa on kuollut. Jokainen tullaan tuomitsemaan viimeisenä päivänä tekojen mukaan. Jos ei ole noudattanut lakia, tulee tuomio tuliseen järveen niin helluntailaiselle kuin muunkin kirkon jäsenelle

• häpeä.valehtelija
        kopiokone kirjoitti:

Helluntailaiset eivät ymmärrä, mitä Paavali tarkoittaa olla lain alla. Paavali terminologiassa Tooraa noudattavat Kristityt eivät ole lain alla. Paavali ei tarkoita lain alla olevilla heitä eikä Galatalaiskirjekään ensisijaisesti viittaa heihin, koska Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen.

Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.

Mikä ero on olla lain tai armon alla?

1. Suomessa on muutamia tuhansia juutalaisia, jotka kuuluvat synagogaseurakuntiin. He ovat lain alla, koska he eivät suostu uskomaan Jeesukseen Kristukseen. He pyrkivät vanhurskauttamaan itsensä lain teoilla ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen. Galatalaiskirje ei ole osoitettu ensisijaisesti uuden liiton kristityille vaan vanhan liiton juutalaisille, joiden uskon puutetta Paavali moittii.

2. Armon alla ovat ne, jotka noudattavat lakia ja uskovat Jeesukseen Kristukseen. Heillä on mahdollisuus pelastua. Heitä on todella pieni joukko Suomessa.

3. Kristityt, jotka tunnustavat Jeesuksen Kristuksen, mutta eivät noudata lakia, he eivät ole armon alla, vaan heidät tuomitaan viimeisenä päivänä lain rikkojina. Lähes kaikki suomalaiset uskovat kuuluvat tähän ryhmään ja he käyvät mm. luterilaisissa ja helluntailaisissa seurakunnissa. He ovat niitä, joille Jeesus Kristus sanoo viimeisenä päivänä näin:

Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Paavali opettaa roomalaisille pakanoille ja juutalaisille, että lain alla on vanhan liiton juutalaiset ja armon alla ne kristityt, jotka noudattavat Mooseksen lakia. Ne jotka eivät noudata lakia, heidät tuomitaan kadotukseen. Siis Tooran noudattaminen ei tarkoita olemista lain alla. Tooran rikkominen taas tarkoittaa aina tuomiota kadotukseen.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Pelastuminen ja armon alla oleminen edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Jos joku ei noudata lakia, hänen uskonsa on kuollut. Jokainen tullaan tuomitsemaan viimeisenä päivänä tekojen mukaan. Jos ei ole noudattanut lakia, tulee tuomio tuliseen järveen niin helluntailaiselle kuin muunkin kirkon jäsenelle

Miksi levität selvää valhetta ?

Kenen asialla sinä silloin olet ?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Sinä kirjoitit siis:

" Helluntailaiset eivät ymmärrä, mitä Paavali tarkoittaa olla lain alla. Paavali terminologiassa Tooraa noudattavat Kristityt eivät ole lain alla. Paavali ei tarkoita lain alla olevilla heitä eikä Galatalaiskirjekään ensisijaisesti viittaa heihin, koska Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen. "

Galatalais kirje on kirjoitettu Galatian SEURAKUNNILLE eli VELJILLE, eikä seurakuntiin kuulumattomille !!!

Seurakuntiin ei kuulu Paavalin opetuksen mukaan kuin vain uudestisyntyneet uskovat, niin juutalaisita kuin kreikkalaisista eli toisin sanoin pakanoista KREIKKALAISET = PAKANAT !

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.

Galatia sijaitsee nykyisessä Turkissa eli muinoin Kreikassa, jossa siis oli PAKANOITA, eikä varmasti juurikaan juutalaisia !

Wikipediasta:
        Galatia (m.kreik. Γαλατία) on entinen kreikkalainen maakunta Vähässä-Aasiassa eli nykyisessä Turkissa nykyisen Ankaran kaupungin ympärillä. Maakunta on saanut nimensä sinne noin vuonna 278 eaa. siirtyneistä kelteistä.

Sitten tuo emävaleesi:

" Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen. "

HALOO !!! Tio Paavalin kirje on pakana seurakunnille tarkoitettu kirje !!!

Gal 1
        6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Galatalaiskirje 3
        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        !!!
        5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        !!!

Nuo Galatalaiset olivat siis uudestisyntyneitä uskovia, jotka siis olivat aloittaneet Hengessä, mutta olivat kääntyneet lihallisuuteen eli lain alle !!!

LUE NYT VIHDOIN KUNNOLLA SEURAAVA !!!

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Sinun on siis valittava joko lain alaisuus eli kuten Paavali sanoi lihallisuus ja kirous, tai sitten Usko eli Hengellisyys ja Hengessä vaeltaminen !!!

JOKOTAI !!!

Kumman siis valitset ?

Jatkatko yhä lakkautetun vanhan liiton noudattamista, vai elätkö Uskossa ja Hengessä, siis uudessa liitossa ???

2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Siis SIJAAN eli TILALLE !!!

• kopiokone
        häpeä.valehtelija kirjoitti:

Miksi levität selvää valhetta ?

Kenen asialla sinä silloin olet ?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Sinä kirjoitit siis:

" Helluntailaiset eivät ymmärrä, mitä Paavali tarkoittaa olla lain alla. Paavali terminologiassa Tooraa noudattavat Kristityt eivät ole lain alla. Paavali ei tarkoita lain alla olevilla heitä eikä Galatalaiskirjekään ensisijaisesti viittaa heihin, koska Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen. "

Galatalais kirje on kirjoitettu Galatian SEURAKUNNILLE eli VELJILLE, eikä seurakuntiin kuulumattomille !!!

Seurakuntiin ei kuulu Paavalin opetuksen mukaan kuin vain uudestisyntyneet uskovat, niin juutalaisita kuin kreikkalaisista eli toisin sanoin pakanoista KREIKKALAISET = PAKANAT !

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.

Galatia sijaitsee nykyisessä Turkissa eli muinoin Kreikassa, jossa siis oli PAKANOITA, eikä varmasti juurikaan juutalaisia !

Wikipediasta:
        Galatia (m.kreik. Γαλατία) on entinen kreikkalainen maakunta Vähässä-Aasiassa eli nykyisessä Turkissa nykyisen Ankaran kaupungin ympärillä. Maakunta on saanut nimensä sinne noin vuonna 278 eaa. siirtyneistä kelteistä.

Sitten tuo emävaleesi:

" Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen. "

HALOO !!! Tio Paavalin kirje on pakana seurakunnille tarkoitettu kirje !!!

Gal 1
        6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Galatalaiskirje 3
        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        !!!
        5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        !!!

Nuo Galatalaiset olivat siis uudestisyntyneitä uskovia, jotka siis olivat aloittaneet Hengessä, mutta olivat kääntyneet lihallisuuteen eli lain alle !!!

LUE NYT VIHDOIN KUNNOLLA SEURAAVA !!!

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Sinun on siis valittava joko lain alaisuus eli kuten Paavali sanoi lihallisuus ja kirous, tai sitten Usko eli Hengellisyys ja Hengessä vaeltaminen !!!

JOKOTAI !!!

Kumman siis valitset ?

Jatkatko yhä lakkautetun vanhan liiton noudattamista, vai elätkö Uskossa ja Hengessä, siis uudessa liitossa ???

2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Siis SIJAAN eli TILALLE !!!

"Galatalais kirje on kirjoitettu Galatian SEURAKUNNILLE eli VELJILLE, eikä seurakuntiin kuulumattomille !!! Seurakuntiin ei kuulu Paavalin opetuksen mukaan kuin vain uudestisyntyneet uskovat, niin juutalaisita kuin kreikkalaisista eli toisin sanoin pakanoista KREIKKALAISET = PAKANAT ! " "Sitten tuo emävaleesi: " Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen. " HALOO !!! Tio Paavalin kirje on pakana seurakunnille tarkoitettu kirje !!!
        ---------------------------------------------------------------------------

Tiedän, että Galatia on Kreikassa. Minä en kirjoitellut mitään emävalheita, vaan sinä et edelleenkään ymmärrä, mitä kirjoitin ja mitä Paavali opettaa. Paavali osoittaa kirjeensä juutalaisille, jotka asuvat Galatiassa.

Meidän tulee ottaa huomioon kirjeen asiayhteys, jotta voimme ymmärtää sitä. Kirje ei arvostele lain noudattamisesta vaan siitä, että galatialaiset luopuivat uskosta Jeesukseen ja kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi. On totta, että mukana tuli myös aiemmin kristityiksi kääntyneitä pakanoita, mutta he kääntyivät siitä pois ja tulivat vanhan liiton juutalaisiksi. Jos joku kieltää Jeesuksen, ei voi tietenkään tulla vanhurskaaksi yksin laista. Tätä Paavali tarkoittaa. Jos et ota huomioon tätä asiayhteyttä, niin sovellat Galatalaiskirjettä väärin. Kirje ei kumoa lakia eikä vapauta ketään sen noudattamisesta, mutta arvostelee uskosta luopumisesta.

Gal 2:15 Me olemme syntyperältämme juutalaisia, emme syntisiä pakanoita. 16 Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja. Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä mitä laki vaatii. 17 Mutta jos meidätkin, jotka tahdomme tulla vanhurskaiksi Kristuksessa, havaitaan syntisiksi, onko Kristus siis synnin palveluksessa? Ei toki!

Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki

Paavali tarkoittaa Hengen johdatuksella sitä, että se saa ihmiset noudattamaan Jumalan tahtoa. Pelkkä lain kirjain ei saanut, koska heiltä puutui usko Golgatalla synnit sovittaneeseen Messiaseen. Paavali ei moiti lain noudattamisesta vaan sen uskon puutteesta. Hän korostaa sitä, että tarvitsemme sitä armoa, mikä tulee Kristuksen kautta.

Gal 3:21 Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki!

Gal 3:28 Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi. 29 Ja jos te kerran olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin jälkeläisiä ja saatte periä sen, mikä hänelle oli luvattu.

1 Kr 7: 19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Roomalaiskirjeestä käy ilmi, mitä Paavali tarkoittaa lain alla olemisella verrattuna armon alla olemiseen. Vanhan liiton juutalaiset perustivat pelastuksen yksin lain noudattamiseen. Jos rikkoi yhtäkin kohtaa lakista, niin ansaitsi laissa määrätyn kirouksen. Laissa on kuitenkin myös mainittu armosta, joka toimii uuden liiton aikana samalla tavalla, mutta nyt Jeesuksen Kristuksen nimessä. Lain tahallinen rikkominen on uuden liiton aikana kielletty kadotustuomioon uhalla. Se joka yrittää parhaansa mukaan noudattaa lakia saa armon, mutta se joka kieltää lain tuomitaan helvettiin.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Sinä menet harhaa, koska et tiedä, että uusi liitto solmittiin Israelin kansan kanssa nimenomaan sen takia, että se palauttaisi kansan lainkuuliaisuuden. Uusi liitto ei lakkauttanut lakia vaan tuli uudistamaan vaatimuksen noudattaa lakia, joka tulisi nyt armon kautta.

• armovarkaille

Lakia korottavat ovat lihassa jos uskotaan Raamattuun. Kristityn tulee vaeltaa Pyhässä Hengessä ja Jeesuksessa.
      Lain kautta ei pelastu.

• Tässä_on_Jumalan_Sanaa

Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

• mistänäitäsikiää

Aiheena ARMO mutta lakiöyhöttäjät vääntävät armon laiksi.

• suoraan_Raamatusta

• -
        Jeesus eli lain mukaisen elämän puolestamme

Jeesus eli kaikessa ja joka hetki yli kolmenkymmenen elinvuotensa aikana Jumalan pyhän tahdon, lain mukaisesti (Gal 4:4-5). Hän eli täydellisen ihmiselämän ja kaikessa täytti Jumalan ihmisille asettamat vaatimukset. Hän täytti lain edestämme. Tätä on nimitetty hänen aktiiviseksi kuuliaisuudekseen (obedientia activa).

Kukaan toinen ei tällaiseen pysty. Jokaiseen elämämme päivään sisältyy monia lankeemuksia ja heikkouksia. Uskoessamme Jeesukseen saamme luottaa myös siihen, että hän on elänyt jokaisen päivän puolestamme oikein ja hänen puhdas ja täydellinen elämänsä luetaan meidän hyväksemme.
        "Minä en ollut tänäänkään kuuliainen, mutta sinä hyvitit kuuliaisuudellasi minun tottelemattomuuteni".

"Saatanan valta ei ole siinä, että hän enkeliruhtinaana on minun persoonallinen ja minua väkevämpi vastustajani. Ei siinä, että hän on kuin kiljuva leijona, fyysinen peto joka repii minut kappaleiksi.
        Ei, vaan saatanan vaarallisuus on siinä, että hän ottaa Jumalan sanan, Jumalan lain käyttöönsä minua vastaan ja syyttäjänäni vetoaa tähän Jumalan omaan sanaan ja aivankuin usuttaa Jumalan, joka on uskollinen sanassaan minua vastaan.
        Saatana osoittaa Jumalan sanasta kuinka syyllinen olen ja vaatii nyt sanan mukaista ankaraa rangaistusta, ja se on kuolema (Hebr 2:14)".

"Saatana pitää syyttäjän ja pyövelin virkaa vain niin kauan kuin on olemassa laki, jonka mukaan ihmistä voidaan aiheellisesti syyttää ja tuomita. Jos laki on saanut loppunsa ja velkakirja on pyyhitty pois, ei paholaisella enää ole asetta. Se on syrjäytetty valta-asemastaan" (Agne Nordlander).

"Kun laki tulee ja syyttää sinua siitä, ettet ole sitä täyttänyt, käske sitä kääntymään Kristuksen puoleen ja sano: SIINÄ ON MIES, JOKA ON SEN TEHNYT. HÄNEEN MINÄ TURVAAN, SILLÄ HÄN ON MINUN PUOLESTANI TÄYTTÄNYT SEN JA LAHJOITTANUT MINULLE TÄYTTYMYKSENSÄ" (Luther).
        -

( Ote Olavi Peltolan opetuksesta Jeesuksen Kristuksen työ )

• gwf

-
        Jeesus eli lain mukaisen elämän puolestamme

Jeesus eli kaikessa ja joka hetki yli kolmenkymmenen elinvuotensa aikana Jumalan pyhän tahdon, lain mukaisesti (Gal 4:4-5). Hän eli täydellisen ihmiselämän ja kaikessa täytti Jumalan ihmisille asettamat vaatimukset. Hän täytti lain edestämme. Tätä on nimitetty hänen aktiiviseksi kuuliaisuudekseen (obedientia activa).

Kukaan toinen ei tällaiseen pysty. Jokaiseen elämämme päivään sisältyy monia lankeemuksia ja heikkouksia. Uskoessamme Jeesukseen saamme luottaa myös siihen, että hän on elänyt jokaisen päivän puolestamme oikein ja hänen puhdas ja täydellinen elämänsä luetaan meidän hyväksemme.
        "Minä en ollut tänäänkään kuuliainen, mutta sinä hyvitit kuuliaisuudellasi minun tottelemattomuuteni".

"Saatanan valta ei ole siinä, että hän enkeliruhtinaana on minun persoonallinen ja minua väkevämpi vastustajani. Ei siinä, että hän on kuin kiljuva leijona, fyysinen peto joka repii minut kappaleiksi.
        Ei, vaan saatanan vaarallisuus on siinä, että hän ottaa Jumalan sanan, Jumalan lain käyttöönsä minua vastaan ja syyttäjänäni vetoaa tähän Jumalan omaan sanaan ja aivankuin usuttaa Jumalan, joka on uskollinen sanassaan minua vastaan.
        Saatana osoittaa Jumalan sanasta kuinka syyllinen olen ja vaatii nyt sanan mukaista ankaraa rangaistusta, ja se on kuolema (Hebr 2:14)".

"Saatana pitää syyttäjän ja pyövelin virkaa vain niin kauan kuin on olemassa laki, jonka mukaan ihmistä voidaan aiheellisesti syyttää ja tuomita. Jos laki on saanut loppunsa ja velkakirja on pyyhitty pois, ei paholaisella enää ole asetta. Se on syrjäytetty valta-asemastaan" (Agne Nordlander).

"Kun laki tulee ja syyttää sinua siitä, ettet ole sitä täyttänyt, käske sitä kääntymään Kristuksen puoleen ja sano: SIINÄ ON MIES, JOKA ON SEN TEHNYT. HÄNEEN MINÄ TURVAAN, SILLÄ HÄN ON MINUN PUOLESTANI TÄYTTÄNYT SEN JA LAHJOITTANUT MINULLE TÄYTTYMYKSENSÄ" (Luther).
        -

( Ote Olavi Peltolan opetuksesta Jeesuksen Kristuksen työ )

>>Jeesus eli lain mukaisen elämän puolestamme<<

Tämä ei pidä paikkansa alkuunkaan.

Jeesus ei täyttänyt lakia, ettei sinun tarvitsisi sitä noudattaa, vaan hän täytti lain Messias profetiat. Jeesus ei lopettanut velvollisuuttasi noudattaa lakia, vaan käski sinun noudattaa lakia ja ilmoitti, ettei hän armahda niitä, jotka tekevät laittomuutta.

Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

• Koko aloitus karkasi näköjään sivuraiteille. Aloittaja tarkoitti varmaan että joka syntiä tekee ON KUOLTAVA. TÄSTÄ SYNNISTÄ TULI JEESUS SUA VAPAUTTAMAAN !!

Joku vastasi minulle näin >>> SikkeS
      2.9.2018 6:14
      Esittelit juuri katolisen kirkon opin armosta. <<<

Jos Katolaisessa pääsisi synnistä eroon ja saisin tulla täysin synnitön näkyvissä eikä piilossa niin kuin mennarit opettaa niin liittyisin heti. Mutta mun tietääkseen ei ole siellä ollut jos koskaan Oikea Herätys ??

• antitoraisti

Savis, aloitus on leijonankultin herja ja Jeesuksen seuraajien pilkkaa.

• JeesusRakastaaSinua

VANHURSKAUS EI TULE LAIN TEOISTA
      Gal 2:
      16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

• dfge

Menette harhaa, kun ette ymmärrä Galatalaiskirjeen asiayhteyttä. Se on osoitettu Galatiassa asuville vanhan liiton juutalaisiksi kääntyneille entisille kristityille. Se ei arvostele lain noudattamisesta vaan uskosta luopumisesta.

Kukaan ei voi tulla vanhurskaaksi noudattamalla yksin lakia, jos puuttuu usko Jeesukseen Kristukseen. Myös on niin, ettei kukaan voi olla vanhurskas, jos pelkästään sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta ei noudata samalla lakia. Jos ei noudata lakia, niin menettää uskoon perustuvan vanhurskautensa, koska usko ilman tekoja on kuollut.

• JeesusRakastaaSinuakin

Raamattu (Paavalin kaiki kirjeet) on kirjoitettu meille eikä galatalaisille.
        Et ole löytänyt UT:n Jumalan Armoa vaan lakiin perustavan pelastustien.
        Tämä on vastoin Jeesuksen opetusta.
        Paavali korosti Jumalan armoa ja Paavali pelastui YKSIN ARMOSTA.

• dfw
        JeesusRakastaaSinuakin kirjoitti:

Raamattu (Paavalin kaiki kirjeet) on kirjoitettu meille eikä galatalaisille.
        Et ole löytänyt UT:n Jumalan Armoa vaan lakiin perustavan pelastustien.
        Tämä on vastoin Jeesuksen opetusta.
        Paavali korosti Jumalan armoa ja Paavali pelastui YKSIN ARMOSTA.

Kaikki kirjeet ovat tarkoitettu meille opetukseksi ja viisaudeksi.

Mutta sinä et saa tehdä sellaisia johtopäätöksiä Paavali opetuksesta, jotka ovat vastoin alkuperäistä tarkoitusta. Et voi soveltaa jakeita miten sattuu sellaiseen asiayhteyteen, joka poikkeaa siitä, mitä Paavali alun perin käsitteli. Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka eivät enää jaksaneet uskoa Jeesukseen Kristukseen siis luopioille. He ajattelivat, että voi pelastua pelkällä lain tekemisellä ilman uskoa Jeesukseen. Roomalaisille pakanoille Paavali taas sanoi, ettei ketään voi pelastua pelkällä uskolla, jos ei noudata lakia. Usko ilman tekoja on kuollut.

Pelastuminen vaatii kahta asiaa, jotka täytyy tehdä:

1 Usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen
        2 Hänen käskynsä tottelemista, mihin kuuluu velvollisuus noudattaa Mooseksen lakia.

JOS TOINEN PUUTTUU, TUOMITAAN KADOTUKSEEN JOKO LAITTOMUUDEN TEKIJÄNÄ TAI EI-USKOVANA.

Kristinusko ilman lakia, on antikristuksen kultti. Se on laittomuuden ihmisen raju eksytyt. Helluntaikirkko on osa antikristuksen huorakirkkoa, joka opettaa laittomuutta, mikä johtaa kadotustuomioon.

Mt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• JeesusRakastaaSinuakin

LAIN "NOUDATTAMINEN" EI PUHDISTA IHMISTÄ SYNNEISTÄ KOSKA IHMISELLE MAHDOTONTA

- laki ei pelasta ketään vaan Jeesuksen veri ja Jumalan Armo
      - Uusi Liitto on ARMOLIITTO, emme elä lakiliitossa
      - jotkut jopa kerskuvat pyhyyttään lain avulla

Hebr 13:
      8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
      9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta...

• xsw

Hei haloooo!!!

Kukaan ei ole väittänyt lain noudattamisen puhdistavan ketään synneistä. Mutta se lukee Raamatussa, että parannuksen teon puute lain rikkomisesta tarkoittaa myös sitä, että menettää armon. Jeesus ei armahda niitä, jota eivät ala tottelemaan hänen käskyjään noudattamalla lakia.

• Raamatunkokonaisuus

Irtojakeet laista on jehovalaistyylinen ja lakihenkinen tapa käsitellä pelastusta lain kautta.
      Näitä vastaavia lakiuskovia on miljoonia maailmassa.
      Raamattu ei ole mikään leikekirja.

• Ex-Lakihenkinen

Myös LAKIHENKINEN VOI TEHDÄ PARANNUKSEN!

• dsfg

Raamatussa ei ole sellaista sanaa kuin lakihenkinen. Missä kohtaa Jeesus tai Paavali moittivat ketään lain noudattamisesta? Eivät missään. He moittivat aina joko lain rikkomisesta tai uskon puutteesta.

Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Mt 5: 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

1 Kr 7: 19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

• Usko.Toivonen

Lakihenkinen tarkoittaa lain kiivailijaa, kuten Saulus.
        Ei kaikkia sanontoja tarvitse olla Raamatussa juuri kirjaimelleen, lakihenkisiä olivat juuri lainoppineet, fariseukset jne.,
        Aivan kuten vastaavasti ihminen voi olla urheiluhenkinen, luontohenkinen, kulttuurihenkinen jne.

Tämän päivän lakihenkisiä ovat Mooseksen lain alla olevat, jotka vaativat meitä pakanauskoviakin Mooseksen lain alle.

Ja mitä tulee tuohon Jumalan tahtoon, niin siitä itse Herra opettaa sen olevan:

35. Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        ( Joh. 6. )

Mikä siis on Jumalan tahto?
        Jumalan tahto on että, kaikki ihmiset pelastuisivat, kääntyisivät Herran Jeesuksen puoleen, saadakseen elämän.

39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        ( Joh. 3. )

On se kumma, että näitä jakeita ei lakihenkinen tuo koskaan esille, vaan hän tuo esille ihmistä, ihmisen tekoja.

Jeesus tuntee omansa ja Jeesuksen omat ovat perillisiä lupauksen mukaan, ei lain kautta.

Ne joille Jeesus sanoo, "menkää pois", ovat niitä jotka eivät usko Herraan.

36. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        ( Joh. 6. )

• kenellekellotsoivat

Onhan teidän sivujenkin ulkoasu aika lailla jehovauskonnon kaltaiset.
      Tosiaan ympärileikkaamaton, pakanauskova, joka noudattaa Kristuksen lakia on tuomitseva sinut, lainvouhkaaja joka kaikesta kiivaudesta huolimatta olet lain rikkoja.
      Sinun kulttisi on purkanut monet lain käskyt ja olette rikkoneet Miooseksen lain. Teille sapattikin on vain sitä, ettei tee ansiotyötä, näin kirjoititte.

• Jumalan.armo

On väärin ajatella että Kristuksen sovitustyö on halpa, jonka turviin paetaan tekemällä ensin tietoisesti syntiä joka erottaa sinut Jumalasta. "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" ovat armon sanoja mutta lakikin on hyvä joka osoittaa todeksi synnin.
      Ilman lakia ei voi tulla tuntemaan armoa, ei sen suuruutta ja lahjaa . Se on kallisarvoisin lahja ihmisille. Se maksoi Jumalan pojan Jeesuksen Kristuksen elämän, kärsimykset, kiusaamiset. Henkensä hän antoi ihmisten edestä, joille synnin palkka olisi kuulunut, että jokaisella olisi pääsy Isän Jumalan luo yksin Jumalan armosta.
      Koskaan ihmisestä ei tule niin pyhää että hän pääsisi Pyhän Jumalan yhteyteen omilla ansioilla ja töillä. Pääsy Jumalan luo on aina armoa.
      Jumala Jeesuksessa maksoi maailman puolesta niin kalliin hinnan että sitä ei ihmisen järki voi ymmärtää. Siksi - älä koskaan pidä halpana Jumalan armoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      59
      778
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      763
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      636
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      212
      565
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      513
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      51
      508
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      473
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      470
    Aihe