Lihasta luopuminen, kala-kasvis-muna painotus?

Nelaria

Joo, tiedossa on että ihan vegaanitkin voivat saada ruokavaliostaan tarkoilla valinnoilla käytännössä kaikki välttämättömät ravintoaineet. Mulla nyt harkinnassa kala-kasvis-muna painotteinen ruokavalio. Mukana olisi rajallinen määrä maito- ja viljatuotteita, kuitenkin niin että nykyistä selvästi isompi osa hiilihydraateista tulisi kasviksista.

Jos luopuu lihasta, mitkä puutteet astuisi ekana potentiaalisesti esiin? Saisiko kalasta ja kananmunista kaikki välttämättömät aminohapot? Entäs jos lisätään pieni määrä juustoa?

Ajatuksissa olisi tällä dieetillä lisätä kalan syöntiä luopumalla lihasta, sekä vähentää viljatuotteita ja lisätä kasviksia. Tavoitteena olisi mm. omega-3/6 suhteen korjaaminen. Onko tällaiselle dieetille ihan joku nimikin? Olen ihan ulapalla näistä dieeteistä kun oon koko ikäni ollut sekasyöjä.

2

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhiamietteitä

Ja sekasyöjähän olet edelleen, mutta painotat enemmän fisun ja kananmunan suuntaan punaisen lihansyönnin sijaan.

Kalassa ja munassa on kaikki valkuaiset, omegat jne... saatavilla kuten myös B12.vitamiinit, joten älä niistä huolehdi vaan lisää mieluummin kasvisten määrää ruoassasi - esim. nyt syksyllä on juuresten aika ja niistä voi tehdä keittoa, jonka oheen voi sitten nauttia hyvää ruisleipää juustolla.

Et tarvitse mitään "dieettiä" vaan syö monipuolisesti kaikkea ja se riittää vaikka oletkin jättänyt punaisen lihan pois ruokavaliostasi.

• Numero6

Kala on lihaa myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5384
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3247
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2313
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe