Veljesseura.org - mikä mättää?

Veljesseura.org on ollut vuosien ajan hieno keskustelukanava entisille Jehovan todistajille. Myös moni JT-seurakuntaan vielä kuuluva on lukenut sitä säännöllisesti ja näin saanut sieltä arvokasta, aitoa ja oikeaa tietoa Vartiotorniseurasta ja Jehovan todistajien toimintamalleista. Veljesseura on toiminut osittain myös vertaistukena.

Veljesseuraan kuuluu tällä hetkellä 964 käyttäjää. Mutta vain harva osallistuu keskusteluihin. Miksi? Luulisi sen olevan vilkkaampi, kun on noin paljon rekisteröityjä käyttäjiä, ja sen lisäksi siellä on mahdollista kirjoittaa myös rekisteröitymättä.

Veljesseura.org on ollut itsellenikin tärkeä paikka, ja sitä se on vieläkin. Mutta viime vuosien aikana sen ylle on kasautunut tummia pilviä ja välillä kuvaannolliset salamat ovat välähtäneet. Ilmapiiri Veljesseurassa on muuttunut jotenkin tunkkaiseksi ja sisäänlämpiäväksi. Uusia kirjoittajia tulee harvoin lisää.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s994.html

156

3767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ojasta_allikkoon

Sanos muuta, herää kysymys mikä mättää avaajan suhteen, kun alkaa tuottaa uusia kritiikkiavauksia, eikä vauaudu vastaamaan asianmukaisesti edes aiempiin saamiinsa vastineisiin.

Tuo alkaa muistuttaa uskoville niin tyypillistä yskisuuntaista saarnaamista. Tuossa toisessa ketjussa kävit julkeasti allekrjoittaneeseen kiinni totaalisesti vipuun menneine niiki-spekulaatioinesi ja syytit puskista huutelusa. Vain siksi ett'en ole kirjauunut. Itse vastineen asiaan ja saamaasi palauttesseen sinulla ei ollut tarjoilla mitään muuta vastinetta kuin kiemurtelua ja spagettia.

Puskistahuutelijoiden selkärangaton tavaramerkki ovat yksiuuntaiset huutelut, joissa eivät vastaa edes omaan huutoonsa ja tällaista harrastellaan myös kirjautuneiden taholta, eli pelkkää epärelevanttia, manipuloivaa ja sivuraiteellista ad hominemia, sekä toistuvaa ohiluentaa.

Itse seison sanojeni takana ja vastaan haasteisiin, vaikka en ole kirjautunut. Entäs sinä?

(tiedoksi; näissä komessa ketjussa kommentoin vain tällä nikillä).

"Orjuudesta sananvapauteen?"

"Millainen on tilanne entisten Jehovan todistajien keskustelupalstoilla? Onko siellä kaikilla sananvapaus, mielipiteenvapaus ja uskonnonvapaus?"

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/15416013/orjuudesta-sananvapauteen

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/15416264/veljesseuran-gallupista-ym-

Tuolla kirjautuneiden lukumäärällä ei ole relevanttia merkitystä avauksen aiheessa, sillä tuskimpa heistä muutenkaan kaikki ovat olleet lainkaan aktiivisia. Montako kirjauunutta, joka ei ole lainkaan kommentoinut tai vain muutaman kerran jonkin aikaa kirjautumisensa jälkeen? Toisekseen, henkilöiden tilanteet vaihtelevta ja kaikki eivät edes koe tarvetta aktiiviseen komentointiin.

On lukuisia eri aihe-alueiden paltoja aivan vastaavassa tilanteessa aktiivisuuden suhteen, paljon ei-aktiivisia, eli ihan normaalia ihmisten toimintaa.

• VoiEiTaas

Huomautan, että syytät nyt ihan väärää puuta! Suivaannuit taannoin minun kommenteistani ja minä en ole suinkaan Johanneksen poika. Muutenkin kommenttisi on hyvin asiaton.

• ojasta_allikkoon
        VoiEiTaas kirjoitti:

Huomautan, että syytät nyt ihan väärää puuta! Suivaannuit taannoin minun kommenteistani ja minä en ole suinkaan Johanneksen poika. Muutenkin kommenttisi on hyvin asiaton.

Väärin. Mene lukemaan nuo kaksi ketjua uudestaan, jossa tein vastineen jopon kritiikki-syytös-vaatimuksiin ja joihin sinä sitten sivusta tunkeuduit soittamaan suutasi ad hominem kokonaan ohi aiheen. Toisessa ketjussa reagoin, toisessa en edes vaivautunut. Mikä sitten lienee ketjujen sekoituksen agendasi ja monellako eri nikillä per ketju.

Kuten manitsit, niin todella asiatonta, eli juurikin sitä mainittua puskista huutelua.

• Anonyymi

Joopajoopajoo

• Anonyymi

Ei muuta kuin hallelujaa.

• Anonyymi
        VoiEiTaas kirjoitti:

Ei muuta kuin hallelujaa.

• Vautsivau

Onpa vaikuttava ja vakuuttavasti perusteltu kirjoitus! Kiitokset tästä, Johanneksen poika!

• Anonyymi

En vakuuttunut!

• "Veljesseura.org on ollut vuosien ajan hieno keskustelukanava entisille Jehovan todistajille. Myös moni JT-seurakuntaan vielä kuuluva on lukenut sitä säännöllisesti ja näin saanut sieltä arvokasta, aitoa ja oikeaa tietoa "

Tunnen itseni taas tyhmäksi, mutta eikös tuossa ola lentävän spaghettihirvion mentävä aukko?

Eikös nämä ex-jehovat ole pannassa ettei edes kadulla moikata?

• plus-miinus-nolla

Ei ole syytä lukea kummankaan sivuston ei JP: eikä VS kirjoituksia. Ne eivät edusta Jehovan todistajia ja luotamme täysin siihen kanavaan, jota Jumala ohjaa.
      Näiden kahden toiminta täyttää hyvin ennustuksen, " valhetellen kaikenlaista pahaa." Näilläkään porukoilla ei ole ykseyttä, vaan valtataistelu, joka on ominaista epätäydellisille ihmisille. Ja sellaisille, joiden menestymiseen voi luottaa.
      On se kuitenkin hyvä huomata millaisessa ristitulessa hekin ovat ja heillä ei ole tarjottavana minkäänlaista turvallisuutta jäsenilleen.

• kannattaalukea

Juuri siksi niitä sivustoja kannattaa lukea, etteivät ne edusta Jehovan todistajia. Siksi ne kertovat myös sellaisista asioista, jotka järjestö pyrkii rivijäseniltä salaamaan.

Montako uutista esim. Australian Royal Commissionin tutkimuksista olet löytänyt jw.org -sivustolta? Niinpä. Kun taas Venäjän tapahtumista järjestö kyllä on uutisoinut.

• Superrrr

rohkea, rohkeampi, JP

• Oittertuulta

plus-miinus-nolla 1.10.2018 1:29

"Ei ole syytä lukea kummankaan sivuston ei JP: eikä VS kirjoituksia. Ne eivät edusta Jehovan todistajia ja luotamme täysin siihen kanavaan, jota Jumala ohjaa."
      -Tarkoitatko esim. että Kanadassa tuomittu 35 $ miljoonaa, lahkojohdon maksettava vääryyttä tehdylle lahkolaiselle, on Jumalan rangaistus, vaiko että lahkojohto aikoo valittaa Jumalalle muutoksen saadakseen ?

"Näiden kahden toiminta täyttää hyvin ennustuksen, " valhetellen kaikenlaista pahaa." "
      -Jos et osoita yhtään valhetta tässä, osoitat itsesi, oikeastaan lahkokouluttajasi, syylliseksi valehteluun.
      Mutta itse asiassa sillä on toimintaohjeena valehtelu, lahkoslangilla teokraattinen sodankäynti, olen sen itse vartiotornista lukenut.
      Miksi siis sekoitat omat toimintaohjeesi toisiin yhteisöihin ?

• JuurikinNäin

Lisää JP:n sivujen arvoa entisestään, että mies ei pelkää tarttua omissa piireissäänkään esiintyviin epäkohtiin. Hyvä, hyvä Johanneksen poika!

• Kovanyrkki.Kn1

Veljesseurassa ei ole kohdeltu huonosti ainoastaan uskovia, vaan ylipäätänsä kaikkia, jotka ovat uskaltautuneet astumaan meilolaisten varpaille. Veljesseuran meilolaisten ahdasmielisyys ei ole koskenut pelkästään uskovia, vaan tuo absoluuttisen oikeassa olemisen sairas narsismi on koskettanut lähes kaikkea, mistä siellä on keskusteltu.

Veljesseuralaisten ongelma ei ole uskonnonvastaisuudessa. Veljesseuralaisten ongelma on syvällä heidän persoonallisuudessa. Siksi ongelmaa ei voi ratkaista.
      Luin Alueveljen kommentin palstalla. Niin pilkallinen ja ylimielinen kommentti, ettei mitään rajaa.

Olen lukenut meilolaisten asenteita Veljesseurassa. Tuumaakaan ei anneta periksi. Itse olen töpännyt palstoilla monta kertaa ja olen julkisesti pyytänyt anteeksi monta kertaa. Se on merkki siitä, etten sekoilustani huolimatta ole narsisti tai psykopaatti.

Yksikään meilolainen ei ole pyytänyt anteeksi koskaan yhtikäs mitään, vaikka herja ja toisten ihmisten huono kohtelu on ollut kaikille ilmeistä. Se kertoo paljon heidän persoonallisuudestaan. He ovat vastenmielisiä ihmisiä ja sellaisina pysyvät, mitään toivoa ei ole!

Minä kiitän sinua Johanneksen Poika, että olet vihdoin rehellisesti katsonut läpi ystävyyssuhteisesi tuo porukan sieluun ja nähnyt sen ruman, minä moni on nähnyt jo vuosikymmen sitten. Vihdoinkin voin arvostaa sinua rehellisenä miehenä!

• ojasta_allikkoon

"Veljesseurassa ei ole kohdeltu huonosti ainoastaan uskovia, vaan ylipäätänsä kaikkia, jotka ovat uskaltautuneet astumaan meilolaisten varpaille. "

Vanhat ikimantrat näemmä jälleen vedetty esille naftaliinistä. Olet kautta aikain käyttäytynyt aivan poikkeusellisen agressiivisesti, röyhkeästi ja tyyliin sodassa yksin kaikkia vastaan, julistellen omaa iki-provosoivaa ja toisiin henkilöinä käsiksi käyvää totuuttasi. Kuten se tarinan kuulu rekkakuski, joka ajoi moottoritiellä väärään suuntaan ja varoitti kaikkia rekkaradiolla, että täällä osuudella x kaikki ajavat väärään suuntaan.

"Itse olen töpännyt palstoilla monta kertaa ja olen julkisesti pyytänyt anteeksi monta kertaa. Se on merkki siitä, etten sekoilustani huolimatta ole narsisti tai psykopaatti. "

Aivan, mutta sitten olet vain jatkanut samaan malliin tuota samaa outoa yksin kaikkia vastaan poikkeusellisen agressiivistä sotaasi ja henkilöihin käyntejäsi.

Koen nimeeomaan niin, että VS:n foorumilla tuota sinun poikkeuksellisen agressiivistä ja henkis-väkivaltaista yhden miehen yksi kaikkia vastaan ja palstaa sekoittavaa sairaaloista sotaasi katseltiin todella uskomattomalla kärsivällisyydellä ja aivan liian pitkään.

Vaikuttaa ettet edelleenkään ole peiliin katsoen ottanut mitään oppia tilanteesta, vika on aina kaikissa toisissa. Mainitsit jotakin narsistisuudesta ...

Ketjun avaaja taasen alkaa jopoilla vanhaan uskolliseen ja kuuluun tyyliinsä. Perusteltu kritiiki on aina paikallaan, mutta tuo kritiikki-lööppien etteriin yksisuuntaisen julistuksellisesti heittäminen ja sitten debaatista takaviistoon häipyminen on todella raukkamaista, sitä tuttua aamumuroihin kusemista.

• Poltergeist
        ojasta_allikkoon kirjoitti:

"Veljesseurassa ei ole kohdeltu huonosti ainoastaan uskovia, vaan ylipäätänsä kaikkia, jotka ovat uskaltautuneet astumaan meilolaisten varpaille. "

Vanhat ikimantrat näemmä jälleen vedetty esille naftaliinistä. Olet kautta aikain käyttäytynyt aivan poikkeusellisen agressiivisesti, röyhkeästi ja tyyliin sodassa yksin kaikkia vastaan, julistellen omaa iki-provosoivaa ja toisiin henkilöinä käsiksi käyvää totuuttasi. Kuten se tarinan kuulu rekkakuski, joka ajoi moottoritiellä väärään suuntaan ja varoitti kaikkia rekkaradiolla, että täällä osuudella x kaikki ajavat väärään suuntaan.

"Itse olen töpännyt palstoilla monta kertaa ja olen julkisesti pyytänyt anteeksi monta kertaa. Se on merkki siitä, etten sekoilustani huolimatta ole narsisti tai psykopaatti. "

Aivan, mutta sitten olet vain jatkanut samaan malliin tuota samaa outoa yksin kaikkia vastaan poikkeusellisen agressiivistä sotaasi ja henkilöihin käyntejäsi.

Koen nimeeomaan niin, että VS:n foorumilla tuota sinun poikkeuksellisen agressiivistä ja henkis-väkivaltaista yhden miehen yksi kaikkia vastaan ja palstaa sekoittavaa sairaaloista sotaasi katseltiin todella uskomattomalla kärsivällisyydellä ja aivan liian pitkään.

Vaikuttaa ettet edelleenkään ole peiliin katsoen ottanut mitään oppia tilanteesta, vika on aina kaikissa toisissa. Mainitsit jotakin narsistisuudesta ...

Ketjun avaaja taasen alkaa jopoilla vanhaan uskolliseen ja kuuluun tyyliinsä. Perusteltu kritiiki on aina paikallaan, mutta tuo kritiikki-lööppien etteriin yksisuuntaisen julistuksellisesti heittäminen ja sitten debaatista takaviistoon häipyminen on todella raukkamaista, sitä tuttua aamumuroihin kusemista.

Sinähän et omien sanojesi mukaan kirjoottele veljesseurassa, joten et voi määritellä sitä miten ihmiset tuon foorumin ja sen ylläpidon kokevat. Miksi veljesseuraa ei saisi arvostella?
        Pienet ja joskus suuremmatkin näkemyserot nyt vaan kuuluvat elämään, ei kai tarkoitus ole teeskennellä "onnellista kansaa"?
        Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei sellainen evsnkelioiminen ja ohihuutaminen ole ok, kuin mitä täällä esiintyy. Kummallista on myöskin yritys kaapata kaikki foorumit itselle.

• Kovanyrkki.Kn1

Noloa argumentointia. Eiköhän se ole tullut selväksi, ettei siellä kovin lempeästi ihmisiä kohdella. Voisiko olla niin, että meilolaiset ovat saaneet, mitä ovat tilanneet. Kusilaarissa, kusilaarin kielenkäyttö.

• NoJust
        Poltergeist kirjoitti:

Sinähän et omien sanojesi mukaan kirjoottele veljesseurassa, joten et voi määritellä sitä miten ihmiset tuon foorumin ja sen ylläpidon kokevat. Miksi veljesseuraa ei saisi arvostella?
        Pienet ja joskus suuremmatkin näkemyserot nyt vaan kuuluvat elämään, ei kai tarkoitus ole teeskennellä "onnellista kansaa"?
        Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei sellainen evsnkelioiminen ja ohihuutaminen ole ok, kuin mitä täällä esiintyy. Kummallista on myöskin yritys kaapata kaikki foorumit itselle.

Ojasta_allikkoon ja Poltergeist ...roolileikkipeli tämäkin.

• teretulemast

• Ruåtsissakin

JohanneksenPoika 30.9.2018 23:25

"Veljesseuraan kuuluu tällä hetkellä 964 käyttäjää. Mutta vain harva osallistuu keskusteluihin.
      Miksi? "

-Tulee mieleen Ruotsin lahkofoorumi, Hjälpkällan.
      Siellähän keskusteltiin myös paljon, oli artikkelisivut, myös psykologin foorum.
      Sitten toiminta lopetettiin, kylläkin jätettiin kirjoitukset arkistoituna jäljelle, haettaviksi ja luettaviksi.

Lahko oli kai riittävän perin juurin käsitelty, väärennettyine Raamattuineen, valtakunnansalibisneksineen, mielenhallintamenetelmineen ja muine kielteisine asioineen. Mitään myönteistähän siinä ei juuri olekaan.
      Lahko muuttaa yhteiskunnallisten kehitysten aiheuttamien muutostarpeiden mukaan oppejaan, niin teologiastaan, historiastaan, kuin rahankeruutavoistaankin.
      Mutta periaatteessa tuo kaikki on jo läpikäyty.

Ei ole tarpeen enää lukea lahkolaisen vastinetta "olemme päättäneet että emme enää ... anna vuosilukua tulevalle maailmanlopullemme".

• ojasta_allikkoon

"Lahko oli kai riittävän perin juurin käsitelty, väärennettyine Raamattuineen, valtakunnansalibisneksineen, mielenhallintamenetelmineen ja muine kielteisine asioineen. Mitään myönteistähän siinä ei juuri olekaan."

Niin, josskain vaiheessa Vartiotorniseuran syväanalyysi on kokonaisuudessaan tehty ja tämän vuoksi kirjautuneiden kirjoittamisen aktiivisuus vähenee, vaikka uutta dogmikimaraa, ristiriitoja ja eri edesottamuksia nouseekin pintaan.

Moni menee myös omassa elämässään eteenpäin siinäkin mielessä, ettei enää koe itselleen trapeelliseksi sen suuremmin ja / tai aktiivisemmin VT-seuran edesottamuksia seurata ja analysoida.

Olisihan se kuitenkin ollut hyvä jos heillä olisi ollut voimavaroja pitää palstaansa yllä vaikka pienellä liekillä, sillä uusia erkaantumisvaiheessa olevia tulee tasaista tahtia lisää ja saattaisivat kaivata vertaistuellista keskustelalustaa.

Miten tuolla palstalla oli linjattu jumaluskovuudelliset ja uskonnolliset keskustelut ja se kuulu siihen väistämätä josskain vaiheessa kuuluva ja jo sisäänrakennettukin julistuksellisuus?

• Meikämasa2.0

"Lahko oli kai riittävän perin juurin käsitelty, väärennettyine Raamattuineen, valtakunnansalibisneksineen, mielenhallintamenetelmineen ja muine kielteisine asioineen. Mitään myönteistähän siinä ei juuri olekaan."

Niin, josskain vaiheessa Vartiotorniseuran syväanalyysi on kokonaisuudessaan tehty ja tämän vuoksi kirjautuneiden kirjoittamisen aktiivisuus vähenee, vaikka uutta dogmikimaraa, ristiriitoja ja eri edesottamuksia nouseekin pintaan.

Moni menee myös omassa elämässään eteenpäin siinäkin mielessä, ettei enää koe itselleen trapeelliseksi sen suuremmin ja / tai aktiivisemmin VT-seuran edesottamuksia seurata ja analysoida.

Olisihan se kuitenkin ollut hyvä jos heillä olisi ollut voimavaroja pitää palstaansa yllä vaikka pienellä liekillä, sillä uusia erkaantumisvaiheessa olevia tulee tasaista tahtia lisää ja saattaisivat kaivata vertaistuellista keskustelalustaa.

Miten tuolla palstalla oli linjattu jumaluskovuudelliset ja uskonnolliset keskustelut ja se kuulu siihen väistämätä josskain vaiheessa kuuluva ja jo sisäänrakennettukin julistuksellisuus?

Kuulesie ojasta allikkoon. Siul se onkii paha vika! Sie haastat leikkii tosissais!

Meil tääl pittää olla lustii ain. Viulu se vinkuu hiiala hiiala haitari haitari halituli hiiala.

Mut tuu kuule porukkaa. Ota tuost kattila kans ja ruppee lyömää rumpuu!

NO ET SIE OTA!!!!!!!!!!!!!

siehää sälli oot.

• OoLaLaa
        Meikämasa2.0 kirjoitti:

Kuulesie ojasta allikkoon. Siul se onkii paha vika! Sie haastat leikkii tosissais!

Meil tääl pittää olla lustii ain. Viulu se vinkuu hiiala hiiala haitari haitari halituli hiiala.

Mut tuu kuule porukkaa. Ota tuost kattila kans ja ruppee lyömää rumpuu!

NO ET SIE OTA!!!!!!!!!!!!!

siehää sälli oot.

No, Jopas! Ootpas sie kultturelli! Oot ihana, tuntematon sotilaani Meikämasa2.0! <3

• meikämasa2.0
        OoLaLaa kirjoitti:

No, Jopas! Ootpas sie kultturelli! Oot ihana, tuntematon sotilaani Meikämasa2.0! <3

Vennäi nainen siel uotteloo. Sankarpoikaa näät. <3<3<3<3

Myö koitettii täs järjestää vääpelil elämäilloo mut hää ei taho.

• OoLaLaa
        meikämasa2.0 kirjoitti:

Ei hää taho. Ei hää hoksoo. Vaan kyl myö ja varsinnii sie. <3 <3 <3

• Anonyymi
        meikämasa2.0 kirjoitti:

Toiko vaimos uutta luettavaa konventista? Ootko lukenut viimeistä Hesekielin kirjaa?
        Mitäs tykkäät?

• näin-on

Molempien hankkeet on tuhoon tuomittu.

• Parsemäläntapa

Onpa ihanaa olla totuudessa!Olen seurannut sivusta luopioiden riitelya ja entistä onnellisempi kuuluessani Jehovan yksimieliseen kansaan. Johanneksenpoika ilmentää todella voimakkaasti Saatanan maailman henkeä riidanhalullaan. Luopioiden loppu on lähellä!

• Perselämäntapa

Pohjois-Koreassa on myös yksimielisyys ja hymyileviä ihmisiä.

• Kolkuntai

Mutta lahkosihan tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.
        Juuri tuo työ on ollut iso syy Johanneksenpojan sivujen syntymiseen.
        Epärehellisyys ja mököttämiset, väärennetyn Raamatun käyttö yms lisänä sopassa.
        oletko jo maksanut roposi lahjalaatikkoon Kanadassa määrätyn vahingonkorvaussumman, 35 miljoonaa, kokoon saamiseksi ?

Itse saat mainosvaltuutettuna täällä kirjoitella, mutta lahkotovereiltasi on pääsy kielletty.
        He eivät saisi tietää tuotakaan, että sitä 35:ttä miljoonaa nyt kerätään kokoon, kun vanhin pitää lahjalaatikkopuhettaan.

• minäpäkerronsullekin

"Onpa ihanaa olla totuudessa!Olen seurannut sivusta luopioiden riitelya ja entistä onnellisempi kuuluessani Jehovan yksimieliseen kansaan. Johanneksenpoika ilmentää todella voimakkaasti Saatanan maailman henkeä riidanhalullaan. Luopioiden loppu on lähellä! "

Miten se käy yksiin, että totuudessa olevan tiedotttajan suusta tulee pelkkää valhetta? Ole sinä vain onnellinen kuuluessasi kansaan joka on totuud..
        ... eiku ei olekaan.

Leinonen sanoo, ettei karteta, mutta joku toinen sanoo, että pitää karttaa. Sitäkö se yksimielisyys teettää? Onko kivaa olle sellaisessa totuudessa jossa valehdellaan? taitaa olla aikaharhaista totuutta, kun pitää mediassakin koko ajan valehdella.

hah hah haa

• kiinnostaatietää

Tuon veljesseuran ongelma on se, että tyyli miten siellä puhutaan Jehovan todistajista, on hyvin vastenmielinen ja luotaantyöntävä. Jos olisin poislähtöä harkitseva todistaja tai muuten etsisin toisenlaista tietoa heistä, niin useiden nimimerkkien läpinäkyvä katkeruus kyllä karkoittaa aika nopeasti sieltä pois ja saa paremmin ymmärtämään sen, miksi todistajia kehoitetaan karttamaan heitä. En minäkään haluaisi olla sellaisten kanssa missään tekemisissä, jotka puhuisivat minusta halventavasti.

Entiset Jt:t kovasti arvostelevat todistajia rakkauden puutteesta, mutta veljesseuraa lukiessa ja muutenkin heidän touhujaan seuranneena pitäisin heidän asemassaan mölyt mahassa ja katsomaan olisiko se oma pesä likainen. Onko esim. kukaan todistaja koskaan tullut häiriköimään heidän tilaisuuksiaan, vaikka he itse ovat syyllistyneet siihen useinkin?

• minäpäkerronsulle

"Onko esim. kukaan todistaja koskaan tullut häiriköimään heidän tilaisuuksiaan, vaikka he itse ovat syyllistyneet siihen useinkin? "

Ei ole olemassa mitään heitä. Entiset jt:t ovat yksilöitä. Jokainen saa ajatella mitä haluaa, puhua mitä haluaa ja tehdä mitä itse haluaa. Joku voi olla katkerakin, mutta hyvin harva.

Kerropa sinä, että miksi Veikko Leinonen valehtelee, ettei tarvitse kartaa, kun itsekin juuri myönsit omassa tekstissäsi, että todistajia kehotetaan karttamaan. Jos lopettaisitte aluksi vaikka valehtelun, niin ehkä halventavat puheetkin vähenisivät.
        En minäkään haluaisi kuulua järjestöön, jossa ei kehdata tunnustaa edes omia sääntöjä ääneen ja jonka tiedottaja valehtelee joka kerta kun avaa suunsa medialle.

hah hah haa

• kiinnostaatietää
        minäpäkerronsulle kirjoitti:

"Onko esim. kukaan todistaja koskaan tullut häiriköimään heidän tilaisuuksiaan, vaikka he itse ovat syyllistyneet siihen useinkin? "

Ei ole olemassa mitään heitä. Entiset jt:t ovat yksilöitä. Jokainen saa ajatella mitä haluaa, puhua mitä haluaa ja tehdä mitä itse haluaa. Joku voi olla katkerakin, mutta hyvin harva.

Kerropa sinä, että miksi Veikko Leinonen valehtelee, ettei tarvitse kartaa, kun itsekin juuri myönsit omassa tekstissäsi, että todistajia kehotetaan karttamaan. Jos lopettaisitte aluksi vaikka valehtelun, niin ehkä halventavat puheetkin vähenisivät.
        En minäkään haluaisi kuulua järjestöön, jossa ei kehdata tunnustaa edes omia sääntöjä ääneen ja jonka tiedottaja valehtelee joka kerta kun avaa suunsa medialle.

hah hah haa

Kysyt kysymyksesi ihan väärältä henkilöltä, sillä ei minulla ole mitään tarvetta tai syytä puolustella Veikko Leinosen sanomisia. Totesin vaan sen minkä itse olen havainnut, eli entiset todistajat saavat osittain aikaan sen ihan omalla käytöksellään, että todistajat heitä karttavat. Vai haluaisitko itse olla sellaisen henkilön kanssa tekemisissä, joka puhuisi sinusta halventavaan sävyyn tai käyttäytyisi törkeästi sinua kohtaan. En usko että haluaisit, eikä halua todistajatkaan.

• Usko...tai...älä

Todistajat puhuvat halventavasti kaikista muista uskonnoista ja käyttäytyvät törkeästi entisiä uskonveljiään kohtaan. En ole tavannut ainoatakaan todistajaa, joka olisi sanonut yhtään ystävällistä tai kaunista asiaa järjestöstä pois lähteneistä.

• kiinnostaatietää

Millä tavalla todistajat käyttäytyvät törkeästi entisiä jäseniään kohtaan? Lähinnä tuota törkeää käyttäytymistä olen nähnyt entisten todistajien suunnalta, kun ovat mm. menneet häiriköimään Jehovan todistajien tilaisuuksiin. Ovat kaiketi vielä itse jopa kuvanneet näitä. Vastaavaa en ole nähnyt tai kuullut todistajien taholta.

Ei pysty ymmärtämään tuota logiikkaa, että valitetaan, kun todistajat karttavat heitä, mutta omalla käytöksellä ja puheilla karkoitetaan heidät entistä kauemmaksi.

• minäpäkerron
        kiinnostaatietää kirjoitti:

Millä tavalla todistajat käyttäytyvät törkeästi entisiä jäseniään kohtaan? Lähinnä tuota törkeää käyttäytymistä olen nähnyt entisten todistajien suunnalta, kun ovat mm. menneet häiriköimään Jehovan todistajien tilaisuuksiin. Ovat kaiketi vielä itse jopa kuvanneet näitä. Vastaavaa en ole nähnyt tai kuullut todistajien taholta.

Ei pysty ymmärtämään tuota logiikkaa, että valitetaan, kun todistajat karttavat heitä, mutta omalla käytöksellä ja puheilla karkoitetaan heidät entistä kauemmaksi.

Jos ei olla tuntevinaan, vaikka tunnetaan, kyllä se on törkeää käytöstä. Eivät entiset todistajat ole henkilökohtaisesti loukanneet seurakunnassa vielä sisällä olevia, vaan ainoastaan ovat uskonasioista eri mieltä.

• kiinnostaatietää
        minäpäkerron kirjoitti:

Jos ei olla tuntevinaan, vaikka tunnetaan, kyllä se on törkeää käytöstä. Eivät entiset todistajat ole henkilökohtaisesti loukanneet seurakunnassa vielä sisällä olevia, vaan ainoastaan ovat uskonasioista eri mieltä.

No jos tuo on törkeintä, mitä todistajat tekevät entisille jäsenille, niin matalalla on törkeyden mittari. Jokaisella ihmisillä on oikeus valita ystävänsä tai sen kenelle puhuu, kunhan ei syyllistytä syrjintään tai mihinkään muuhunkaan rikokseen.

• Milläkötavallla

"Millä tavalla todistajat käyttäytyvät törkeästi entisiä jäseniään kohtaan? Lähinnä tuota törkeää käyttäytymistä olen nähnyt entisten todistajien suunnalta, kun ovat mm. menneet häiriköimään Jehovan todistajien tilaisuuksiin. Ovat kaiketi vielä itse jopa kuvanneet näitä. Vastaavaa en ole nähnyt tai kuullut todistajien taholta. "

Esimerkiksi neuvomalla kirjallisuudessaan tuntemaan inhoa järjestöstä lähteneitä kohtaan. Nimittelemällä, halventamalla.

vaikkapa seuraavasti ...

Luopiot ovat niskoittelevia ihmisiä
        Luopiot kehittelevät jumalattomia ajatusrakennelmia
        Luopiot maustavat "soppansa" myrkyllisillä valheilla
        Luopiot pyrkivät pettämään mielen
        Luopiot ottavat osaa demonien pöydässä
        Luopiot ovat osa "käärmeen siementä"
        Luopiot hylkäävät ylpeästi neuvot
        Luopiot ovat katkeria ja mustasukkaisia
        Luopiot ovat unohtaneet kaiken mitä ovat oppineet Jehova Jumalasta
        Luopiot ovat hylänneet Jumalan antamat normit
        Luopiot ovat hengellisesti kuolleita
        Luopiot yrittävät viedä Kristuksen opetuslapset mukaansa
        Luopiot yrittävät aiheuttaa jakaumia
        Luopiot puhuvat vääristeltyjä asioita
        Luopiot käyttävät lipeviä sanoja internetissä ja televisiossa
        Luopioiden mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
        Luopiot valehtelevat viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi
        Luopiot yrittävät mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
        Luopiot ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
        Luopiot ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa
        Luopioiden puhe ei ole vilpitöntä
        Luopiot pyrkivät ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
        Luopiot ovat osa antikristusta
        Luopiot levittävät valheita

kauniita ajatuksia entisistä uskonveljistä ja sisarista. Eikös olekin?????

• avaa_silmäs

No jos tuo on törkeintä, mitä todistajat tekevät entisille jäsenille, niin matalalla on törkeyden mittari. Jokaisella ihmisillä on oikeus valita ystävänsä tai sen kenelle puhuu, kunhan ei syyllistytä syrjintään tai mihinkään muuhunkaan rikokseen.

"No jos tuo on törkeintä, mitä todistajat tekevät entisille jäsenille, niin matalalla on törkeyden mittari. Jokaisella ihmisillä on oikeus valita ystävänsä tai sen kenelle puhuu, kunhan ei syyllistytä syrjintään tai mihinkään muuhunkaan rikokseen. "

Sepä juuri. Kun ei ole oikeutta valita ystäviään tai sitä kenelle puhuu.

Yksilöllä ei ole mitään valtaa. Tuo "moraaliltaan ah niin ylivertainen järjestö" päättää yksilöiden puolesta sen, kelle nämä saavat puhua ja kelle ei.

Edes omiin lapsiin ja lapsenlapsiin ei ole lupa pitää yhteyttä, jos ovat irtautuneet yhteisöstä.

Jos se ei ole mielestäsi törkeää, niin mitä se on? Rakkautta? Niinhän todistajat väittävät. Ja tiedätkös, että tuo rakkaus on saanut monen ihmisen päättämän päivänsä.

• SiinäSullePohtimista

"Ei pysty ymmärtämään tuota logiikkaa, että valitetaan, kun todistajat karttavat heitä, mutta omalla käytöksellä ja puheilla karkoitetaan heidät entistä kauemmaksi."

Höpönlöpön. Suurin osa joita kartetaan ei ole tehnyt mitään sellaista, minkä vuoksi heitä tulisi karttaa. Muuta kuin eronneet seurakunnasta, jonka "totuudellisuuteen" eivät enää usko.

Rehellisyytensä vuoksi kartetaan.

• minäpäkerron

"No jos tuo on törkeintä, mitä todistajat tekevät entisille jäsenille, niin matalalla on törkeyden mittari."

Kyse ei ole mistään pikkuasiasta, jos tutut ja sukulaiset yhtäkkiä lakkaavat tervehtimästä vain siksi, että on kertonut olevansa eri mieltä uskonasioista.

"Jokaisella ihmisillä on oikeus valita ystävänsä tai sen kenelle puhuu"

Oletko ihan varma? Jehovan todistajalle voi tulla ikäviä seurauksia uskontonsa taholta, jos pitää yhteyttä entisiin jäseniin.

"kunhan ei syyllistytä syrjintään tai mihinkään muuhunkaan rikokseen."

Laillisuudenko taakse ajattelit mennä piiloon? Muista, etteivät laki ja oikeus aina ole sama asia. Eihän Venäjälläkään lakia rikottu, kun kiellettiin Jehovan todistajien toiminta ja takavarikoitiin tilat, mutta toteutuiko oikeus?

• kiinnostaatietää
        Milläkötavallla kirjoitti:

"Millä tavalla todistajat käyttäytyvät törkeästi entisiä jäseniään kohtaan? Lähinnä tuota törkeää käyttäytymistä olen nähnyt entisten todistajien suunnalta, kun ovat mm. menneet häiriköimään Jehovan todistajien tilaisuuksiin. Ovat kaiketi vielä itse jopa kuvanneet näitä. Vastaavaa en ole nähnyt tai kuullut todistajien taholta. "

Esimerkiksi neuvomalla kirjallisuudessaan tuntemaan inhoa järjestöstä lähteneitä kohtaan. Nimittelemällä, halventamalla.

vaikkapa seuraavasti ...

Luopiot ovat niskoittelevia ihmisiä
        Luopiot kehittelevät jumalattomia ajatusrakennelmia
        Luopiot maustavat "soppansa" myrkyllisillä valheilla
        Luopiot pyrkivät pettämään mielen
        Luopiot ottavat osaa demonien pöydässä
        Luopiot ovat osa "käärmeen siementä"
        Luopiot hylkäävät ylpeästi neuvot
        Luopiot ovat katkeria ja mustasukkaisia
        Luopiot ovat unohtaneet kaiken mitä ovat oppineet Jehova Jumalasta
        Luopiot ovat hylänneet Jumalan antamat normit
        Luopiot ovat hengellisesti kuolleita
        Luopiot yrittävät viedä Kristuksen opetuslapset mukaansa
        Luopiot yrittävät aiheuttaa jakaumia
        Luopiot puhuvat vääristeltyjä asioita
        Luopiot käyttävät lipeviä sanoja internetissä ja televisiossa
        Luopioiden mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
        Luopiot valehtelevat viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi
        Luopiot yrittävät mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
        Luopiot ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
        Luopiot ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa
        Luopioiden puhe ei ole vilpitöntä
        Luopiot pyrkivät ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
        Luopiot ovat osa antikristusta
        Luopiot levittävät valheita

kauniita ajatuksia entisistä uskonveljistä ja sisarista. Eikös olekin?????

Sen mitä olen esim. veljesseuraa lukenut ja joidenkin entisten todistajien toimintaa katsonut, niin ei tuo luettelemasi lista kovin kaukana totuudesta ole. Eikä tuossa edes puhuttu kaikista ex-todistajista vaan ainoastaan ns. luopioista.

Varsinkin tuo katkeruus on joissain niin läpinäkyvää, että sitä ei voi kukaan oikein kieltääkään.

• avaa_simäs

" ...kunhan ei syyllistytä syrjintään tai mihinkään muuhunkaan rikokseen. "

No entäpä jos syyllistytään rikoksen salailuun? Vaikkapa esimerkiksi 1006 pedofiilirikoksen?

• uskallatko_vastata

Sen mitä olen esim. veljesseuraa lukenut ja joidenkin entisten todistajien toimintaa katsonut, niin ei tuo luettelemasi lista kovin kaukana totuudesta ole. Eikä tuossa edes puhuttu kaikista ex-todistajista vaan ainoastaan ns. luopioista.

Varsinkin tuo katkeruus on joissain niin läpinäkyvää, että sitä ei voi kukaan oikein kieltääkään.

"Sen mitä olen esim. veljesseuraa lukenut ja joidenkin entisten todistajien toimintaa katsonut, niin ei tuo luettelemasi lista kovin kaukana totuudesta ole. "

Kun nyt otit puheeksi kaukana totuudesta olemisen, niin kerropa nyt että valehteleeko Leinonen, kun sanoo ettei ketään karteta?

"Luopiot puhuvat vääristeltyjä asioita"

Mitä Leinonen puhuu? ....

• meikämasa2.0
        minäpäkerron kirjoitti:

Törkeä on myös prosessi mikä karttamiseen johtaa.

Jos kysyy hallintoelimen ristiriitaisesta opetuksesta.

Jos kysyy, että minkäs raamatunkohdan perusteella pedofiilejä ei ilmoiteta, vaan useissa tapauksissa estetään karttamisen uhalla kertomasta viranomaisille.

Ja nyt ne, joiden pitäisi olla esimerkkejä ja OPETTAJIA seurakunnissa, eivät osaa vastata. Ja kun kertoo, ettei auta selitellä, vaan miehekkäästi sanoa, että mistä tämä järjettömyys johtuu. Muuta ei tarvita.

Ne aika nopeasti sanovat, että "meidän on suojeltava seurakuntaa".
        Jos tämä fraasi tulee niiden suusta, on melkein 100% varmaa, että viikon kuluttua tästä oikeuskomediasta seuraavassa viikkokouksessa tulee ilmoitus: "Henkilö ei enää ole jt."

Summa summarum.

Yksi tai kaksi kysymystä, johon vanhimmat eivät osaa vastata, ei järjestö ei jt kirjallisuus... muuta ei tarvi. On jo todella paha, jos kertoo näistä muille.

Eikä muuten sekään nyt ihan kohtuullista ole, että esim. pajatson pelaamisesta huoltsikalla joutuu pihalle. Koko sosiaalinen piiri, suku ja kaikki voi olla järjestössä. Mukaan syntynyt tyyppi ja silleen.
        Ja sitten se yksi päivä viikkokouksessa: "Henkilö ei enää ole jiitee".

Siinä meni kaikki kerralla. Joka ikinen vuosikymmeniä ystävänä esittäytynyt.

Mikä ystävä on sellainen, joka hylkää vuosikymmenten yhteiset kokemukset ja hankitun ystävyyden kaikki, vain muutaman LANTIN ja pajatson takia? Eihän lantit ja pajatso koske muita, kuin vain häntä itseään, joka pelasi. Eihän muut jiiteet edes TIEDÄ, mistä syystä sitä nyt tällä kertaa pitää karttaa. Oikeuskomiteat järjestössä on tarkoin varjeltu salaisuus.

Liika kiinnostus niihin voi myös johtaa vuosikymmenten ystävyyksien menettämiseen...

No mä puhun, niinku ne olis ystäviä. MITÄ nämä tämmöset ystävät oikeen on? Hylkäävät vaikka eivät edes tiedä syytä, miksi PITÄISI hylätä. Tai hylkäävät, jos se pelas pajatsoa. Pelaaja ei tunnustanu, joten sen kaveri käräytti vanhimmille ja kusessa ollaan.

No semmosilla ihmisillä on ystävän fasadi, julkisivu, mutta ei ne oo oikeita ystäviä. Mitä niiden perään jäädä itkemään toisaalta.

Jt seuran ulkopuolella on sellaisia ystävyyteen kykeneviä ihmisiä, että ei voi edes verrata samana päivänä. Jt järjestön käsitys ystävyydestä haisee kauas. Mutta ei ikänsä jiiteenä olleet tajua, kun ne ei tiedä muusta. Se on vain se järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö järjestö ja sen opetus. Niin se on niihin ohjelmoitu.

Jaa mistäkö tiedän?

No kun minä tein itse mulkkuja juttuja muutamille hyville ystäville todistajiin liittymisvaiheessani. Siis todella mulkvistin temppuja. Ja sitten ku kerroin tilanteesta, etten enää ole jt, ystävyys jatkui.

Ja tässä välissä kului KYMMENEN vuotta! Mitä nyt kylillä vastaan käveltiin ja ei aina edes moikattu, niin siitä huolimatta.

No ei kaikki ole ihan kyenneet mulle anteeksi antamaan ja on välit poikki menneet, mutta heitä ymmärrän. Se on mun vastuulla ja syyllinen katsoo peilistä. Harmittaa, kun ihminen hölmöilee ja siitä tulee lasku myöhemmin.

Onko jollain niin paljon varaa, että vaihtelevien ja ristriitaisten ohjeiden noudattaminen on tärkeämpää, kuin YSTÄVÄ?

No monelle jiiteelle on. Ei tokikaan kaikille ja siksi ne rikkoo sääntöjä voidakseen pitää YSTÄVÄN.

Koen kuiteski, että oon oppinu sillä reissulla arvokkaan läksyn.

Se liittyy ystävyyteen.

It has to be figured out by oneself.

• kysynvaan

kuinkahan moni todistaja näyttelee todistajaa?

• meikämasa2.0
        avaa_simäs kirjoitti:

" ...kunhan ei syyllistytä syrjintään tai mihinkään muuhunkaan rikokseen. "

No entäpä jos syyllistytään rikoksen salailuun? Vaikkapa esimerkiksi 1006 pedofiilirikoksen?

Tuotaniin tähän sellainen pikku sivujuonne tai täsmennys... Jos sallinet.

Rikollisia oli arkistoissa se 1006 sierainparia. Ja nämä rikolliset tehtaili rikoksia lasten kanssa yhteensä palttiarallaa 1800 kpl. Ne on sielä case study 29:n exhibitionssien taulukossa esitetty. Rivi riviltä löytyy asema järjestössä ja muuta taulukkomuotoon sopivaa tietoa, mutta ei nimiä. Erotettiinko, otettiinko milloin takaisin, ilmoitettiinko poliisille jne... Ai niin tämä viime mainittu sarake oli tyhjä. Royal comission piti pahana juttuna. Olen samaa mieltä. Mulkut häkkiin. Voivat oppia jotain.

Joku vanhin ja kieppari oli tehneet rikoksia yli 10 lapsen kanssa. Osalla oli vain se yksi uhri ja yksi tehty rikos.

Johanna pakomaa kertoi sensuroimattomassa päivärinnassa, että järjestö teki hänestä rikoskumppanin. Ei siis uhria, vaan kumppanin, koska oli syyllistynyt 11 vuotiaana vanhan miehen viettelemiseen. Hän on siis vähintään yhtä syyllinen, kuin raiskaaja itse.

Näin siinä voi ikävä kyllä vanhimmille käydä, kun uskonto PÖRPÄYTTÄÄ vintin vinksin vonksin, hölökyn kölökyn ja sillai.

Niistä tulee niitä järjestön kaikkein pätevimpiä hengellisiä paimenia.

• juurikin_näin

kiitos täsmennyksestä

• Vetr

Ei Raamattukaan puhu kovin kauniisti luopioista.

• älä_kierrä_kysymystä

Et siis kehtaa vastata. Hyvä. :)

Kerro minulle, mikä on luopion määritelmä?
        Onko luopio seurakunnastaan luopunut vaiko uskostaan luopunut?

Jos on seurakunnastaan luopunut, niin tajuatko että jokainen toisesta uskontokunnasta todistajuuteen siirtynyt on myös luopio. Järjestönne on täynnä luopioita = ensimmäisen polven todistajat.

Tiedätkös, ettei Raamatussa mainita missään Vartiotorniseuraa?

• se_sama

... jos tuli väärälle henkilölle, niin sori siitä

• ojasta_allikkoon

Jopo vain toistamiseen osoittaa umpikieron selkärangattomuutensa noilla yksisuuntaisen julistuksellisilla kritiikki-ulostuloillaan, lööpeillään ja kadotessaan toistamiseen häntä koipien välissä vastaamasta asianmukaisesti saamaansa palautteeseen / vastineisiin ja ollen ottamatta osaa debaattiin. Jopoilu on leinostelua omassa lajissaan.

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/15416013/orjuudesta-sananvapauteen

Monet muutkin uskovat ex-todistajat ovat perustaneet omia foorumeitaan. Onhan se merkillistä ettei Suomessa vuosista toisiin aiheesta ristiriitaisin "argumentein" nillittäjillä ole tahtoa itse ryhtyä vastaaviin toimiin.

- http://jwsurvey.org/links

On se nyt kumma, ett'ei muutamille narsistisille uskoville mene jakeluun se, ett'ei uskontojen / uskomusmaailmoiden uhrien tukifoorumeilla jumaluuksien liputus ole oikealla paikallaan.

Mutta uskovien tunkeilevalla röyhkeydellähän ei ole mitään rajoja, heidän tulisi voida tunkeutua jopa juuri ko. miljöön uhrien tukipalstalle jumaluskomuksia liputtamaan, kuitenkaan liputuksiensa huutoon edes vastaamatta.

• vaikutelma

Oot varmaan ihan fiksu mutta kun luin tekstisi niin vaikutat tosi tyhmältä. Ei mulla muuta.

• meikämasa2.0

Joo ei tuolle kukaan pysty vastaamaan mitenkään niin, että se olis tyytyväine.

Se on liian täynnä omaa näkyään. Jos huutaa seinälle, niin sekin antaa paremman vastauksen.

• toimikaa

Ilmeisen ajankohtainen kirjoitus. Ajattelen, että kohtuullisen iso joukko ihmisiä, jotka ovat tunnukset tehneet tuohon y h t e i s ö ö n, odottavat foorumin nyt vastaavan omaan huutoonsa sen sijaan, että se kiertyy yhä vahvemmin itsensä ympärille. Foorumilla tarvitaan selvästi sääntömuutoksia, kuten vapaamman keskustelun salliminen uskonasioissa, jok vapaasti tai sitten erillisellä alueella.
      Veljesseura mainostaa vertaistukea, se ei voi lähteä siitä, että se valikoi kenelle se sitä tarjoaa. Jos kapasiteetti ei riitä tai resurssit ovat puutteelliset, siitä tulee ilmoittaa foorumilla niin, että sen kaikki näkevät.
      Ja jes, ylläpitäjää ja foorumia saa arvostella. Jos ei kestä, sitten kannattaa vaihtaa hommaa ja/tai laittaa foorumi lukutilaan. YHTEISÖN JÄSENET odottavat ylläpidolta vastuullista toimintaa ja ratkaisuja ongelmiin, ei uhkailuja, ei bannihammeri, eikä asiatonta käytöstä.

• aivan

Nimenomaan näin!

• Meikämasa2.0

Jep samaa mieltä olen, vaikken veljesseuraa foorumina tai yhteisönä tunnekaan.

Toden näkösesti iso osa järjestöstä eroavista uskoo jumalaan ja raamattuun edelleen eroamisvaiheessa. Lukemattoman monet raamatunkohdat väärästä profeetasta ja siitä, miten jumala rankaisi omaa kansaansa, sopivat nykyään todella tarkasti suoraan veeteeseuraan. "Lähtekää siitä ulos, minun kansani". Autoittava iljetys pyhässä paikassa jne... Laittomuuden ihminen. He eivät ainoastaanharjoita moraalittomuutta, vaan antavat hiljaisen hyväksynnän sille. Vrt. Järjestön pedofiilijutut ympäri pallon.

Kaiken jälkeen ihminen voi kuitenkin uskoa jumalaan ja luottaa raamattuun edelleen. Mutta toden näköisesti vt seuran ristiriitaisen opin huomattuaan eroaja saattaa huomata ristiriitoja myös tässä pyhässä kirjassa. Ja raamatusta on aivan oikein keskustella. Ateismin pakkosyöttö ei oo paikallaan munkaan mielestä.

Kyllä siinä kirjassa pohdittavaa piisaa. Ja pakko sanoa, että on sielä hyvää ajatonta viisauttakin, mitä tulee ihmisen sisäänkirjoitettuhin ominaisuuksiin, ihmisen perus olemukseen ja ajattelumalliin.

Ero vt seurasta on sen verran kova mankeli, että pitäis ymmärtää olla pistämättä eroava oikopäätä uuteen kovaan mankeliin.

Ymmärrän kyllä, että ateismiin uskon omaisesti takertuvat antavat täydeltä laidalta omaa salpietariaan niille, joiden tiedetään uskovan jumalaan. Ja kun tämä uskon käsitys on tiedossa niin se poikii ojasta allikkoon- tyyppistä paasaamista, missä suoraan kysymykseen vastaamista yhtä suoraan ei hyväksytä, koska usko jumalaan on tallella.

Ei niihin kannata liikaa aikaa tuhlata. Narsisteja on sekä uskovia, että ei uskovia. Eikä tämä mikään vannabe sykologi meikämasan diagnoosi ole, mutta kun lukee nämä ojasta allikkoon kommentit ja responssit ketjusta toiseen... Niin on siinä narsistisia piirteitä. Ei yhdessäkään ystävällistä sanaa. Ei yhdessäkään myönnä omaa mokaansa. Syyttävä etusormi krampissa osoittaa jiipeehen, eikä huomaa, että samalla kolme osoittaa itseen. Ja varmaan meikämasaltaki menee pelilisenssi jonku kierouden takia.... Sanoo tyyppi, joka ei oo koskaan tavannu, puhumattakaan, että tuntisi muuten kuin kirjoittavasta nimmarista.

Kaikkeen se kysyy perustetta, faktaluetteloa. Ja kun niitä toistaa sen omista teksteistä, se nuljahtaa käsistä johonki arvaamattomaan suuntaa, kuin märkä saippuapala. Just semmosta narsistisen käytöshäiriön omaava tekee.

Kokeilin tätä taannoin jossain ketjussa. Otaksun, että sama tyyppi se oli eri nimimerkin takaa. Pohjoisen akka on myös esiintyny eri nimmareilla, mutta terävä lukija huomaa sen tietyn sormen jäljen teksteissä.

Periaatteessa olis aivan sama, millä nikillä minä kirjoittaisin, mut kuiteski suunnilleen kaikki tuntis, että masahan se sielä.

Seepra ei raidoistaan pääse, eikä tarvikaan päästä. Eri asia on sitten nämä omasta mielestään kameleontit, jotka vaihtaa väriä, eikä kukaan tunne.

Loppujen lopuksi.

Jos veljesseura on niin helvetin perseestä, niin mikä pakko sielä on olla? Nostaa kytkintä, kuin jiitee lahkosta. Etsii tai tekee foorumin, missä uskostakin on aivan ookoo vaihtaa ajatuksia.

Mutta on aivan oikein nostaa julkisuuteen epäkohtia JOPA VELJESSEURA.ORGISTA.

Tämä riitasointu on avain kehittymiseen.

Toivottavasti veljesseura tajuaa... Sillä se ostaa lisää aikaa itselleen.

Muuten ojasta allikkoon! Ihan sama, mitä vastaat. Näitä lukee ja kommentoi muutkin, kuin sinä.

• Anonyymi

Jos tämä JP:n aloitus on saanut aikaan vejesseuran palaamaan juurilleen niin hyvä. Palsta on siistiytynyt. Oletan että foorumin tarkoitus on saada mahdollisimman monta pois vartiotornin kahleesta.

Ateistien esim. Raamattu on satukirja ym. muu paasaaminen ei palvele foorumia alkuunkaan. Vaikka kirjoittajia on vähemmän niin ei haittaa.

• Anonyymi

Raamattu nyt kuitenkin on satukirja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu nyt kuitenkin on satukirja.

Jotkut siihen kuitenkin uskovat, ja siksi on hyödyllistä myös osoittaa, etteivät Vartiotornin opetukset oikeasti perustu Raamattuun.

• Anonyymi

Mutta kuinka lahko kohtelee omia jäseniään ?
      Vaatii rahaa. Lahjalaatikko on valetta oikeamman nimen, lahkoveron sijasta.
      Vaatii työurakoita. Vartiotornikaupustelua.
      Vaatii työurakoita. Kiinteistörakentamista, valtakunnansalilaitokset kuitenkin lainhuudatetaan ns. omistusseurakuntiin, joista todistajat, jotka luulevat rakentaneensa oman kiinteistön, eivät ole perilläkään.
      Vaatii mököttämään lahkotovereille
      Vaatii vaikenemaan lahkon pedofiileista.
      Vaatii noudattamaan käskyjään
      Vaatii noudattamaan kieltojaan
      Vaatii uskomaan seuraavaan vartiotorniin, mitä se sitten väittääkään

• Anonyymi

Kyllä Veljesseura.org. aina yhden JW.orgin voittaa mennen tullen.

• Anonyymi

Se jää nähtäväksi. Ei anna mitään toivoa, katkeruutta vaan.

• Anonyymi

Kyllä antaa.
        Siellä on moni saanut purkaa mieltään ja mielestään lahkon tuotoksista, tuotokset.
        Sinulla taas on vain jäätelörahojen vienti lahkoon annettavana, plus kolme lahjalaatikkoa. Neljättä kuulemma suunnitellaan.
        Velvollisuus laukaista, lahkon mainosvaltuutettuna tuo USA:n päämajassa keksitty leimaus, "katkeruutta". Ei kun täyttämään kenttätyöraporttia.
        Enkeli Mikael varmasti myhäilee sinulle ja suunnittelee sinulle nimikkoleijonan (lemmikkileijonan ?) sinne paratiisin puolelle kun saa tietää raporttisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä antaa.
        Siellä on moni saanut purkaa mieltään ja mielestään lahkon tuotoksista, tuotokset.
        Sinulla taas on vain jäätelörahojen vienti lahkoon annettavana, plus kolme lahjalaatikkoa. Neljättä kuulemma suunnitellaan.
        Velvollisuus laukaista, lahkon mainosvaltuutettuna tuo USA:n päämajassa keksitty leimaus, "katkeruutta". Ei kun täyttämään kenttätyöraporttia.
        Enkeli Mikael varmasti myhäilee sinulle ja suunnittelee sinulle nimikkoleijonan (lemmikkileijonan ?) sinne paratiisin puolelle kun saa tietää raporttisi.

Ja katkeriahan nimenomaan ovat Jehovan todistajat. Erityisesti ne vanhat jo seniilit äijät ja akat jotka ovat haaskanneet koko elämän lahkolle.
        Mahtaa harmittaa kun ei ole elämästä jäänyt kuin luu kouraan..
        Sitten syytellään muita omasta pahasta olosta.

• Anonyymi

Hallelujah.

• Anonyymi

On huomattava, että verensiirtokieltomurhat tapahtuvat
      vastoin Raamattua
      vastoin järkeä
      vastoin vartiotorniseuran julkaisua.

Raamatun vastaista se on kun jo VT:n 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin (verensiirto on elinsiirto ja Raamattu koskettaa sitä lähinnä rakkauden käskyllään, sillä pelastetaan henki ja terveys, rakkauden tekona)
      UT:ssa 1 korintt. 10:25 " Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään" -sallii veren syömisen erittäin suorasanaisesti.

Vartiotorni kirjoittaa että veren ainesosia, fraktioita saa ottaa verensiirtona. Mutta kun käännät sivua, niin kukaan ei saakaan luovuttaa verta, niitä fraktioita.

Vartiotorniseuran lehti Consolation ( Herätkää aiemmalta nimeltään) kehui verensiirron v. 1939, se oli pelastanut Newyorkilaisrouvan hengen, kertoi lehti.
      ---------------------------

Olen kuullut, että sisäpiirissä on kilpailu siitä, mitä keksitään jääteörahojen kerjuun tilalle nyt kun jäätelöilmat viilenevät syksyksi.

• Anonyymi

Ehdottomasti EI verensiirroille!

Jos teet sen erehdyksen, vastaat itse seurauksista, systeemi ei ota siihen kantaa!

• Anonyymi

Systeemi ottaa kantaa verensiirrollesi antamalla siitä 10-vuoden mökötystuomion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Systeemi ottaa kantaa verensiirrollesi antamalla siitä 10-vuoden mökötystuomion.

Mitä eroa on verensiirtokielolla ja veren fraktion sallimisella?
        Missä kohden raamatussa sallitaan veren fraktioiden käyttö?

• Anonyymi

Ei Raamattu salli fraktioita, eikä tunne. Vaan veren.
        Vartiotorniuskonnoitsija on ollut vartiotorniuskonnollisempi kuin vartiotorniseura itse ja puhuu veren "kyytipojista".

On sitä kommentoitukin täällä:

-Veri on tarkoittanut Raamatun aikaan kuin nytkin verisuonen sisältöä.
        Veren valmistaa elimistö, mutta siinä on aina mukana hormonit, sokeri ym, veren tehtävä on kuljettaa ne tarvittaviin elimiin. Kaikki juotu nestekin imeytyy vereen ja munuaisissa erotettuna se lahkolaista lainatakseni, "kyytipoikana", pissataan, mieluiten lahko-oppien päälle.

• Anonyymi

Veljeseura-foorumi on lähinnä menneeseen jumituineille hardcore-luopiolle suunnattu.Samat naamat jauhavat vuodesta toiseen samoja asioita.Yhdestä suusta vakuutellaan kuinka onnellisia he ovat kun heidät on erotettu tai he ovat eronneet.Todellisuudessa loputon rypeminen menneessä kertoo ihan muuta.

• Anonyymi

Mikäs se sua nyt noin vituttaa, kerro Jehovalle rukouksessa yksityiskohtaisesti mikä mieltä painaa.

• Anonyymi

Sori kaveri,en ole jehovan todistaja.On vain aina hauska hiukan vittuilla pölhöille olivat nämä sitten "veljesseuralaisia"tai muuten vain vajakkeja.

• Anonyymi

"Yhdestä suusta vakuutellaan kuinka onnellisia he ovat kun heidät on erotettu tai he ovat eronneet."

Asiaa on vaikea selittää sellaiselle, joka ei ole sitä itse kokenut, mutta Jehovan todistajien uskonnon jättäminen on todella vapauttava tunne. Tämä kokemus tuntuu olevan universaali, siis kaikkia koskeva. Toki kultin jättäminen tuo omat ongelmansa, ei vähiten sääntöjen vuoksi, joita kultissa vielä mukana olevien tulee noudattaa (tai muuten).

"Todellisuudessa loputon rypeminen menneessä kertoo ihan muuta. "

Se voi myös kertoa rehellisyydestä omaa historiaa kohtaan ja halusta auttaa muita. Miksi oma vuosien tai vuosikymmenien historia vahingollisessa kultissa pitäisi noin vain unohtaa - kultissa vielä olevien mieliksikö? He varmasti sitä toivoisivat. Jokainen Jehovan todistajista ulos selviytynyt voi myös omalta osaltaan auttaa niitä, jotka ovat vielä mukana tai harkitsevat liittymistä tai paluuta kulttiin. Tämä auttaminen on täysin vapaaehtoista, eikä siitä kerätä kenttätunteja, eikä kenenkään sosiaalinen asema riipu siitä, kuinka paljon hän tätä työtä tekee.

• Anonyymi

Veljesseurassa pidetään esim. tätä keskustelupalstaa huonompana kuin heidän.
      Pitäähän asioista kirjoitella tieteellisin termein,maisteri tyyliin.
      Me muut ex- jt:t ollaan rupusakkia.

• Anonyymi

Höh, ainakin osa heistä kirjoittelee myös täällä, ja luultavasti täällä enemmän kuin veljesseurassa.

• Anonyymi

"Veljesseurassa pidetään esim. tätä keskustelupalstaa huonompana kuin heidän."

Onpa outoa. Toisesta ketjusta, kuitenkin Suomi24:n Jt-osiosta lainattua:

Anonyymi
        2.9.2019 20:59

Ökkö pökkö ökkö pökkö ökkö pökkö
        HOHOHOHOHOHOHOHOHOHO

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

HOHOHOHOHOHOHOHOHOHO

Elikä kun yksi kirjoittaa noita "pökköjä", niin kaikki samanlaisia "suoli24" palstalla.
        Vain maisteri ja tohtoritason kirjoittelija voi noin todeta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elikä kun yksi kirjoittaa noita "pökköjä", niin kaikki samanlaisia "suoli24" palstalla.
        Vain maisteri ja tohtoritason kirjoittelija voi noin todeta.

Itsepä yleistyksesi teet, mutta kertoo silti jotain palstan tasosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsepä yleistyksesi teet, mutta kertoo silti jotain palstan tasosta.

Jos sinun mielestäsi ei ole muuta sanottavaa, voidaan todeta että olet tuota mieltä. Palstalla on toki monenlaista kirjoittelua, joka yhden mielestä on hauskaa ja toisen mielestä vähintäänkin jumalanpilkkaa. Kohdallasi taas arvelen olevan enemmänkin ongelmana sen, että pitäisi olla vain ja ainoastaan veljesseuraa kehuvaa kirjoittelua, niin sitten palsta saisi armon joidenkin silmissä. Eniten ihmettelen sitä kaksinaismoralismia, että kirjottaa täällä ja sitten haukkuu v-seurassa foorumin lyttyyn ;) tooooosi rehellistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinun mielestäsi ei ole muuta sanottavaa, voidaan todeta että olet tuota mieltä. Palstalla on toki monenlaista kirjoittelua, joka yhden mielestä on hauskaa ja toisen mielestä vähintäänkin jumalanpilkkaa. Kohdallasi taas arvelen olevan enemmänkin ongelmana sen, että pitäisi olla vain ja ainoastaan veljesseuraa kehuvaa kirjoittelua, niin sitten palsta saisi armon joidenkin silmissä. Eniten ihmettelen sitä kaksinaismoralismia, että kirjottaa täällä ja sitten haukkuu v-seurassa foorumin lyttyyn ;) tooooosi rehellistä.

"Kehua veljesseuraa . ." Niin. Jotenkin niin tuttua.
        Joillekin aivokuvio ei muutu, on sitten JT tai kaunosieluisesti veljes seurassa kirjoittava.
        En nyt näytä sormella koko veljesseura kirjoittelevaa porukkaa.
        Siellä on vieläkin muutamia joilla on KOVIN suuria luuloja itsestään.
        Se yks on poistunut, mutta edelleen on näitä:
        "Me ja muut"-tyyppejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei täällä saisi kirjoittaa, vaikka olisikin sitä mieltä, että Veljesseura on korkeatasoisempi palsta?

Taidat olla oppinut logiikkasi valtakunnansalilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei täällä saisi kirjoittaa, vaikka olisikin sitä mieltä, että Veljesseura on korkeatasoisempi palsta?

Taidat olla oppinut logiikkasi valtakunnansalilta.

Totta kai saa kirjoittaa, ja totta kai logiikkani on pakko olla salilta, jos se on jotenkin poikittain sinun näkemystesi kanssa. Mikä taas johtuu sinun kapeasta katsantokannastasi. Tarkoitukseni on kritisoida näitä, jotka ovat kirjoittavinaan jollain korkeatasoisemmalla foorumilla ja sitten irvistelevät Suomi24, Lautoja tai vaikka 4chania, ja kuitenkin lainaavat matskua noilta arvostelemiltaan saiteilta.
        Totta kai foorumi, johon kaikki saavat kirjoittaa anonyymisti on sekavampi kuin foorumi, joka on lähes suljettu ja johon saavat kirjoittaa lähinnä ne, jotka niihin on kelpuutettu, kirjoitusten tasosta riippumatta. Ei kaikki veljesseurassa ole korkeatasoista, eikä muillakaan foorumeilla, mutta koska ne ovat tietyntyyppisiä yhteisöjä, jäsenet voivat kirjoitella vähemmänkin tasokkaasti.
        On täälläkin tasokasta kirjoittelua toisinaan, mutta harvemmin niistä mitään isompaa keskustelua syntyy, mikä tietysti latistaa tunneltaa.

Mutta pointtina vielä, jos käy veljesseurassa haukkumassa tätä saittia ja silti kirjoittelee täällä, ei ole rehellinen edes itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai saa kirjoittaa, ja totta kai logiikkani on pakko olla salilta, jos se on jotenkin poikittain sinun näkemystesi kanssa. Mikä taas johtuu sinun kapeasta katsantokannastasi. Tarkoitukseni on kritisoida näitä, jotka ovat kirjoittavinaan jollain korkeatasoisemmalla foorumilla ja sitten irvistelevät Suomi24, Lautoja tai vaikka 4chania, ja kuitenkin lainaavat matskua noilta arvostelemiltaan saiteilta.
        Totta kai foorumi, johon kaikki saavat kirjoittaa anonyymisti on sekavampi kuin foorumi, joka on lähes suljettu ja johon saavat kirjoittaa lähinnä ne, jotka niihin on kelpuutettu, kirjoitusten tasosta riippumatta. Ei kaikki veljesseurassa ole korkeatasoista, eikä muillakaan foorumeilla, mutta koska ne ovat tietyntyyppisiä yhteisöjä, jäsenet voivat kirjoitella vähemmänkin tasokkaasti.
        On täälläkin tasokasta kirjoittelua toisinaan, mutta harvemmin niistä mitään isompaa keskustelua syntyy, mikä tietysti latistaa tunneltaa.

Mutta pointtina vielä, jos käy veljesseurassa haukkumassa tätä saittia ja silti kirjoittelee täällä, ei ole rehellinen edes itselleen.

"Mutta pointtina vielä, jos käy veljesseurassa haukkumassa tätä saittia ja silti kirjoittelee täällä, ei ole rehellinen edes itselleen. "

Myös saitilla, jota ei pidä laadukkaana, voi käyd kirjoittelemassa. Logiikkasi ei edelleenkään toimi. Omasta mielestäni Suomi24:llä on paikkansa ja tarvitaan myös tällainen foorumi, jossa voi kirjoittaa rekisteröitymättä, tämän aiheuttamista lieveilmiöistä huolimatta. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että Veljesseura on kevyesti tasokkaampi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kehua veljesseuraa . ." Niin. Jotenkin niin tuttua.
        Joillekin aivokuvio ei muutu, on sitten JT tai kaunosieluisesti veljes seurassa kirjoittava.
        En nyt näytä sormella koko veljesseura kirjoittelevaa porukkaa.
        Siellä on vieläkin muutamia joilla on KOVIN suuria luuloja itsestään.
        "Me ja muut"-tyyppejä.

"Siellä on vieläkin muutamia joilla on KOVIN suuria luuloja itsestään.
        "Me ja muut"-tyyppejä. "

Kuka ja milloin on poistunut ja missä merkityksessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta pointtina vielä, jos käy veljesseurassa haukkumassa tätä saittia ja silti kirjoittelee täällä, ei ole rehellinen edes itselleen. "

Myös saitilla, jota ei pidä laadukkaana, voi käyd kirjoittelemassa. Logiikkasi ei edelleenkään toimi. Omasta mielestäni Suomi24:llä on paikkansa ja tarvitaan myös tällainen foorumi, jossa voi kirjoittaa rekisteröitymättä, tämän aiheuttamista lieveilmiöistä huolimatta. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että Veljesseura on kevyesti tasokkaampi.

No voi voi, tasokas foorumi ei siis oikeastaan vastaa tarpeisiisi, kun joudut täälläkin kirjoittamaan. Onhan se noloa, joten varmuuden vuoksi on syytä aina välillä mainostaa noita tasoja ;))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voi voi, tasokas foorumi ei siis oikeastaan vastaa tarpeisiisi, kun joudut täälläkin kirjoittamaan. Onhan se noloa, joten varmuuden vuoksi on syytä aina välillä mainostaa noita tasoja ;))

Logiikka ei taida olla vahva lajisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Logiikka ei taida olla vahva lajisi.

Logiikka on vahva lajini, mutra potascan jauhaminen taas ei. Vink, vink.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hö hö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten määrittelisit potaskan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten määrittelisit potaskan?

Jospa nyt vaikka lukisit omia kommenttejasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa nyt vaikka lukisit omia kommenttejasi?

Ei minulla ole muita kommentteja kun :" miten määrittelisit potaskan?"
        Kerro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla ole muita kommentteja kun :" miten määrittelisit potaskan?"
        Kerro.

Miksi kysyt sitä minulta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

HOHOHOHOHOHOHOHOHOHO

Kyllä tietää kuka sen ökköpökköilyn aloitti. Onneksi nyt jättänyt sen pois.

• Anonyymi

Tervetuloa JT kokouksiin!

• Anonyymi

Aivopesemään itseäsikö?

• Anonyymi

Täällä on kyllä viisaus....

• Anonyymi

siel vs-sivulla ei ole enää mitään..
      vain tyly txt:
      Informaatio
      Palailee linjoille toivottavasti viikolla 1. Ylläpidolla on harmillisesti muutakin elämää kuin korjailla foorumia jonka laittoi pystyyn 2007 :/

kepiät mullat
      r.i.p

• Anonyymi

Olen kirjoittanut joskus veljesseuran sivuille nimimerkillä kotijehova. Nyt olen ihmetellyt foorumin katoamista ja piti googletella. No suolesta kaikki löytyy niin tämäkin.
      Ihmettelen kuinka veli Leinosen seuraaja tai joku muu on saanut todistajien sisältä mobilisoitua veljesseuran riidat joiden perusteella sivusto on suutuksissaan ajettu alas. Tämä on vain ja ainoastaan Leinosen klaanin voitto, ei mitään muuta. Haudatkaa sotakirveenne ja laittakaa foorumi takaisin esille. Siitä on enemmän hyötyä kun se on voimissaan. Kun todistajat edustavat ainoastaan yhtä totuuttä, veljesseura riitoineen voi hyvin auttaa nykyisiä todistajia ymmärtämään että asiat eivät ole ihan niin mustavalkoisia. Toisin voi tietysti ymmärtää vaikka niin että moderoijat ovat katumisvaiheessa ja palaamassa Beteliin.
      kotijehova

• Anonyymi

Aikoinaan oli kuulemma H20 foorumi osoitteella JT. tuki.info
        Tuolla foorumilla oli kantajäsenenä, omalla nimimerkillä aktiivitodistaja.
        Tehden mitä lahko odottaa.

Kerran oli tullut tulokseen että kirjoitti lahkon olevan jäsenilleen sosiaalisen yhdessäolon muoto, jossa oli hyvä olla ja jossa uskonto oli toissijainen asia. Se oli kuulemma viimeisiä tuotoksiaan ennen katoamistaan

Katoaminen ei arvattavasti tarkoita passivoitumista

• Anonyymi

@kotijehova

Ilmeisesti kyseessä ei ollut mikään sisäinen kina tms.
        Forumia olivat pyörittäneet samat henkilöt 13 vuotta. Muita vapaaehtoisia ei löytynyt ja ilmeisesti senpyörittäminen moderointeineen otti aikaa ja voimia.

Tulen kuitenkin kaipaamaan veljesseura.org

• Anonyymi

Ei ole todellakaan kyse mistään riidoista vaan siitä että ihmiset siirtyvät eteenpäin eikä tekniseen ylläpitoon löydy uutta verta. Tämä on todettu monessa ketjussa täällä.

Ihmetyttää, miksi pitää höpöttää mitä sattuu vaikka ei ole mitään tietoa missä oikeasti mennään.

• Anonyymi

Meilo siivottiin Veljesseurasta pois ja ilmapiiri oli paranemaan päin. Varsinkin ennen teknisiä ongelmia oli paljon uutta mielenkiintoista luettavaa, tosin aika paljon yhden kirjoittajan netistä kaivetuista tiedoista, mutta tyytyväisiä lukijoita oli, itse mukaan lukien. Kuitenkin koen Redditin tzättäilyksi ja en seuraa mitään säännöllisesti siellä, ainoastaan hakukokeilla löytyneet sattumalta Redditiin osoittavat jutut kaivan nopeasti. Ehkä tämä on aika erkaantua kaikesta todistajaroskaan liittyvästä.

Mitään ei voine tehdä jos ylläpitoon ei löydy ihmisiä, sillä vähäisestä postauksesta huolimatta moderointia tarvitaan, jos aiotaan pitää keskustelut siistinä.

Vielä vähemmän voi jos perustaja vetää yksin töpselin seinästä.

• Anonyymi

Olisiko aika miettiä, missä vietät iäisyytes?. Jumalan valtakunnassa vai paikassa jossa on itku ja hammasten kiristys? Eli annatko elämäsi Jeesukselle vai elätkö omien halujesi mukaan?
        Vielä on aikaa.

• Anonyymi

Jos Markku Meiloa tarkoitat, niin oli ehdottomasti paras ja asiallisin kirjoittaja täällä joskus vuosia sitten kun minäkin täällä edellisen kerran luuhasin. Veljesseuran foorumiakin luin vielä joitain vuosia sitten ja hyvää tekstiä kaverilta tuli silloinkin. Sitten siellä oli eräs toinenkin syvällisesti lahkon historiaan ja oppeihin perehtynyt, mutta en enää muista nimimerkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko aika miettiä, missä vietät iäisyytes?. Jumalan valtakunnassa vai paikassa jossa on itku ja hammasten kiristys? Eli annatko elämäsi Jeesukselle vai elätkö omien halujesi mukaan?
        Vielä on aikaa.

Hampaat irtoavat turhan helposti, ei syytä kiristellä.

Olisiko sinun aika alkaa elää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Markku Meiloa tarkoitat, niin oli ehdottomasti paras ja asiallisin kirjoittaja täällä joskus vuosia sitten kun minäkin täällä edellisen kerran luuhasin. Veljesseuran foorumiakin luin vielä joitain vuosia sitten ja hyvää tekstiä kaverilta tuli silloinkin. Sitten siellä oli eräs toinenkin syvällisesti lahkon historiaan ja oppeihin perehtynyt, mutta en enää muista nimimerkkiä.

Jospa kyse oli Meilon käyttäytyminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa kyse oli Meilon käyttäytyminen?

Ei ollut kyllä käytöksessäkään mitään huomauttamista ainakaan siihen aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muisti palailee pätkittäin, olisiko se toinen nimimerkki ollut voimatorni tai jotain siihen suuntaan. Todella hyvä kirjoittaja hänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut kyllä käytöksessäkään mitään huomauttamista ainakaan siihen aikaan.

Palaa alkuun ja linkin juttuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palaa alkuun ja linkin juttuun.

Ai tuosta kenkä puristaa. Joo kyllä Meilo jo täällä kirjoittaessaan toi selkeästi esille sen, että tiede ei tarvitse jumalia mihinkään eikä ole sellaisiin missään törmännyt. No vaikea ottaa kantaa kun en mitenkään aktiivisesti foorumilla vaikuttanut. Olen kyllä sitä mieltä, että uskovallakin pitäisi olla edes puolittain yhtä paksu nahka kuin ateistillakin ja silloin pieni vihtuilu valuu kuin vesi hanhen selästä. Minulle turpaan ottaminen oli foorumikeskustelujen suola, mutta kai siitä herkempi voi nokkiinsa ottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tuosta kenkä puristaa. Joo kyllä Meilo jo täällä kirjoittaessaan toi selkeästi esille sen, että tiede ei tarvitse jumalia mihinkään eikä ole sellaisiin missään törmännyt. No vaikea ottaa kantaa kun en mitenkään aktiivisesti foorumilla vaikuttanut. Olen kyllä sitä mieltä, että uskovallakin pitäisi olla edes puolittain yhtä paksu nahka kuin ateistillakin ja silloin pieni vihtuilu valuu kuin vesi hanhen selästä. Minulle turpaan ottaminen oli foorumikeskustelujen suola, mutta kai siitä herkempi voi nokkiinsa ottaa.

Näin kauan menu ymmärtää mistä tässä nimenomaisessa ketjussa keskustellaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin kauan menu ymmärtää mistä tässä nimenomaisessa ketjussa keskustellaan?

No juu näkyy Meilosta tehdyn syntipukki vaikka kaveri taisi olla varsin suurelle joukolle se syy olla kyseisellä foorumilla. Ainakin minä poikkelin siellä juurikin Hänen ja tämän voimatornin kirjoituksia lukemassa. Muut eivät yltäneet edes näiden kahden saappaan varren tasalle. Meilo oli myös parhaita kirjoittajia täällä ja ehdottomasti foorumin kantavia voimia.

Olen kovin pahoillani jos monen vuoden tauon jälkeen menee muutama minuutti päästä kiinni mistä keskustellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juu näkyy Meilosta tehdyn syntipukki vaikka kaveri taisi olla varsin suurelle joukolle se syy olla kyseisellä foorumilla. Ainakin minä poikkelin siellä juurikin Hänen ja tämän voimatornin kirjoituksia lukemassa. Muut eivät yltäneet edes näiden kahden saappaan varren tasalle. Meilo oli myös parhaita kirjoittajia täällä ja ehdottomasti foorumin kantavia voimia.

Olen kovin pahoillani jos monen vuoden tauon jälkeen menee muutama minuutti päästä kiinni mistä keskustellaan.

Saat anteeksi. Kenties ennen ei luettu aloitusviestejä, vaan kunhan kommentointiin viestiin mikä sattui eteen. Tarkemmin ajatellen, näin se on usealla edelleen, ainakin täällä, ainoalla kunnioitetulla Veljesseuran jatkajalla. Tervetuloa kaikki. Pidetään keskustelu siistinä.

KN

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat anteeksi. Kenties ennen ei luettu aloitusviestejä, vaan kunhan kommentointiin viestiin mikä sattui eteen. Tarkemmin ajatellen, näin se on usealla edelleen, ainakin täällä, ainoalla kunnioitetulla Veljesseuran jatkajalla. Tervetuloa kaikki. Pidetään keskustelu siistinä.

KN

Juu minä jätän jatkossakin tiettyjen kirjoittajien viestit lukematta olivat sitten aloitusviestejä tai jotain muuta. Ei taida maksaa vaivaa tänne jäädä enempää kuokkimaan, täällä ei valitettavasti ole enää keskustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"No juu näkyy Meilosta tehdyn syntipukki vaikka kaveri taisi olla varsin suurelle joukolle se syy olla kyseisellä foorumilla."

Onko tietopankki ja veteraani Meilo jossakin vaiheessa "erotettu veljesseurasta" ... ja päätynyt sitten tuplakartetuksi?

Mikäli näin, niin millä perusteilla ja millainen oli "komiteakäsittely"?

Onko julisteluehkäisystä kärsineellä hurskaalla ketjun avaajalla ollut sormensa pelissä?

Alkaa kuulostaa erään kertomuksen PontiusPilatus-menolta ... näin "oikeuskomitean" muistiinpanoja tuntematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"No juu näkyy Meilosta tehdyn syntipukki vaikka kaveri taisi olla varsin suurelle joukolle se syy olla kyseisellä foorumilla."

Onko tietopankki ja veteraani Meilo jossakin vaiheessa "erotettu veljesseurasta" ... ja päätynyt sitten tuplakartetuksi?

Onko julisteluehkäisystä kärsineellä hurskaalla ketjun avaajalla ollut sormensa pelissä?

Alkaa kuulostaa erään kertomuksen PontiusPilatus-menolta ... näin "oikeuskomitean" muistiinpanoja tuntematta.

Tämä oli niin hyvä, että saatan jäädä kuitenkin joksikin aikaa kuokkimaan tänne. Kiitos päivän piristyksestä. :-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkseni Meiloa ei mitenkään kartettu vaan hänellekin tuli ns luonnollinen syy. Ikä. Tietääkseni keskittyy elämiseen mm. lämpimillä leveysasteilla. Elämään mahtuu varmaan muitakin asioita kuin entisen uskonnon puiminen. Aika aikaansa kutakin.

Monia legedaarisia kavereithan siellä oli, "Jarkke parkkee babylon", "Tony," "Festus", "Vieraas", Kovanyrkki" jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkseni Meiloa ei mitenkään kartettu vaan hänellekin tuli ns luonnollinen syy. Ikä. Tietääkseni keskittyy elämiseen mm. lämpimillä leveysasteilla. Elämään mahtuu varmaan muitakin asioita kuin entisen uskonnon puiminen. Aika aikaansa kutakin.

Monia legedaarisia kavereithan siellä oli, "Jarkke parkkee babylon", "Tony," "Festus", "Vieraas", Kovanyrkki" jne.

Juu ikää lienee jo ihan kunnioitettavasti ja eiköhän kaveri suunnilleen jokaisen kiven kääntänyt jehovan todistajien opista osoittaen heidän omalla materiaalillaan millaista moskaa se oikeasti on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jotkut ovat ottaneet elämänsä herraksi Jeesuksen Kristuksen.
        Tee sinäkin niin ja unohda amerikkalainen humpuukilahko Jehovan todistajat. Nuo Jehova nimen häpäisijät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jotkut ovat ottaneet elämänsä herraksi Jeesuksen Kristuksen.
        Tee sinäkin niin ja unohda amerikkalainen humpuukilahko Jehovan todistajat. Nuo Jehova nimen häpäisijät.

Samaa moskaa ne on muutkin uskonnot. Kyllä se on parasta jättää kaikenlainen taikausko taakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa moskaa ne on muutkin uskonnot. Kyllä se on parasta jättää kaikenlainen taikausko taakseen.

Olet ilmeisesti valinnut ikuisuudeksi paikan"jossa on itku ja hammasten kiristys".
        Sääli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ilmeisesti valinnut ikuisuudeksi paikan"jossa on itku ja hammasten kiristys".
        Sääli.

Voiko maailmassa olla lapsellisempaa kuin vanhoihin paimentolaistaruihin uskova?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sääli.

Onko jokin syy uskoa satuasi? Uhkauksesihan ei poikkea tästä: "Usko minua, tai Mörokölli sinut vie!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ymmärtääkseni Meiloa ei mitenkään kartettu vaan hänellekin tuli ns luonnollinen syy. Ikä. Tietääkseni keskittyy elämiseen mm. lämpimillä leveysasteilla. Elämään mahtuu varmaan muitakin asioita kuin entisen uskonnon puiminen. Aika aikaansa kutakin."

Ok, hyvä näin ja johan hän on urakoinut asian suhteen "puhuen perustellen" suunnilleen yhden ammatillisen uran verran talkoillen, eli aika ottaa vähän aikaa itselleen ... meidän kaikkien kello käy vain yhteen suuntaan.

Ei muuta kuin hyviä tuulia hänelle missä sitten ajeleekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jokin syy uskoa satuasi? Uhkauksesihan ei poikkea tästä: "Usko minua, tai Mörokölli sinut vie!"

"Onko jokin syy uskoa satuasi? Uhkauksesihan ei poikkea tästä: "Usko minua, tai Mörokölli sinut vie!" "

Ongelma vain on se, että noiden _uudesti-herähtäneiden h.elvetti-lahkoissa_ on paljon väkeä ja niissä on vastaavia surullisia elmänkokemuksia kuin todisajuudessa, jossa osalla poislähteneistä h.elvetinpelko on kuin ADN:ssä, seuraa mukana vuosia ja heillä on siitä erittäin vaikea kasvaa pois.

Tuokin palstalla puoskaroiva hokee oiken mantrana mielenhallinnallista ja henkisen väkivallan vihaviestiään h.elvetin kidutuksesta ellei huuhaalleen korvaansa kallista.

Kauhistuttaa ajatellakin lapsia jotka noihin aivopeseviin h.elvetti-lahkoihin syntyvät sisälle.

Kulttien ja lahkojen mielenhallinnasta irtautuminen on useinkin pitkä ja raskas prosessi:

- https://bonniezieman.com/books-3/books-2/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko jokin syy uskoa satuasi? Uhkauksesihan ei poikkea tästä: "Usko minua, tai Mörokölli sinut vie!" "

Ongelma vain on se, että noiden _uudesti-herähtäneiden h.elvetti-lahkoissa_ on paljon väkeä ja niissä on vastaavia surullisia elmänkokemuksia kuin todisajuudessa, jossa osalla poislähteneistä h.elvetinpelko on kuin ADN:ssä, seuraa mukana vuosia ja heillä on siitä erittäin vaikea kasvaa pois.

Tuokin palstalla puoskaroiva hokee oiken mantrana mielenhallinnallista ja henkisen väkivallan vihaviestiään h.elvetin kidutuksesta ellei huuhaalleen korvaansa kallista.

Kauhistuttaa ajatellakin lapsia jotka noihin aivopeseviin h.elvetti-lahkoihin syntyvät sisälle.

Kulttien ja lahkojen mielenhallinnasta irtautuminen on useinkin pitkä ja raskas prosessi:

- https://bonniezieman.com/books-3/books-2/

Minua säälittävät ne jehovan todistajat jotka ovat jättäneet lahkon vain joutuakseen yhtä pahan kilpailevan lahkon kurimukseen. Onnellisimpia näyttäisivät olevan ne jotka ovat onnistuneet kokonaan karistamaan uskonnon kurimuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sääli.

Jos ei usko Mörökölliin, miten se muka olisi tuollaisen paikan "valitsemista"?

Valinta, tietoiselta pohjalta tehtynä, edellyttää uskoa asiaan.

• Anonyymi

Niinhän se on, että viha ja kauna on huono pitkän matkan polttoaine.

• Anonyymi

Menneisyyttä kehottaa Raamattu tarkastelemaan, mittariksi esim 5 Moos. 18:20-22
        Ja tulos, ilm. 20:10 ikuinen tulimeri kohtalona.

Mutta tuosta tulee esiin tulevaisuus, siitä on lahkolla kestoennuste, nyt Raamatun mukaan huonommat edellytykset kuin ennen, sotaa puuttuu itki vartiotornikaupustelija kun paratiisia toivoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menneisyyttä kehottaa Raamattu tarkastelemaan, mittariksi esim 5 Moos. 18:20-22
        Ja tulos, ilm. 20:10 ikuinen tulimeri kohtalona.

Mutta tuosta tulee esiin tulevaisuus, siitä on lahkolla kestoennuste, nyt Raamatun mukaan huonommat edellytykset kuin ennen, sotaa puuttuu itki vartiotornikaupustelija kun paratiisia toivoi.

Nyt se korkki kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt se korkki kiinni.

Nyt kun olet saanut korkkisi kiinni, menepä tutustumaan Hannah Jurvansuun tutkielmaan, vertailuun lahkoaapisen ja Raamatun välillä.

Löytyy googlella.
        Hakusanoiksi: Hannah Jurvansuu puhu perustellen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun olet saanut korkkisi kiinni, menepä tutustumaan Hannah Jurvansuun tutkielmaan, vertailuun lahkoaapisen ja Raamatun välillä.

Löytyy googlella.

Jalli Luoppo - Piere perustellen, on usein öisin pienessä maistissa kirjoittaville. Napsuilu öisin mukava tapa rentoutua, on lämmin olo myös sisäisesti. Vaan asioilla on puolensa, takapuoli: tapa voi aiheuttaa ilmavaivoja, päänsäryn lisäksi. Kurenauha on kovilla, jos joutuu pidättelemään.

Jos kärsii ilmavaivoista, on hyvä antaa ilman solahtaa reilusti. Se helpottaa. Kirja antaa nokkelia sutkautuksia näennäisesti noloihin tilanteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyy googlella.

Pelkkä eronneitten juoruja, koko kirja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkä eronneitten juoruja, koko kirja

Ai. Oletko lukenut? Hyvä.

• Anonyymi

Ja sen huomaa erityisesti Anthony "pipi" Morriksesta.

• Anonyymi

Ei ole rakkautta keskuudessaan luopioilla, siihen moiset roskasivustot kaatui. Okapallot ja sirkat pomppii kun totuutta ei ole.

• Anonyymi

Tämä JP: "kritiikki" Veljesseuralle oli jonkin sortin operaatio. Ehkä oli tarkoitus houkutella Veljesseura kriitikot ottamaan yhteyttä JP ja näin saada selvyyttä kriitikoista.

Aikoinaan JP otti minuun yhteyttä Veljesseurassa. Kehui vuolaasti juttuani. Samaa taktiikkaa yritti kerran yksi ylläpitäjä. Tarkoitus oli saada minut vain avautumaan ja kertomaan itsestäni.

Mitään todellista kränää JP ja Veljesseuran johtavien persoonien välillä ei ole koskaan ollut. Tonyn ja JP feikkikränän jälkeen yhteistyö on jatkunut heidän välillään auvoisasti.

• Anonyymi

eli ei pidä luottaa ku,paankaan?

• Anonyymi

Mistä sinä tiedät onko ollut jotain "kränää"? Tarkoittaako "kränä", että asioita ei voitaisi selvittää ja jatkaa sen jälkeen yhteistyötä? Onko tällainen mielestäsi mahdotonta ja jos, niin miksi?

Miksi pidät omaa versiotasi totuutena? Onko sinulla jotain suoraa tietoa siitä, miten asiat ovat menneet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä tiedät onko ollut jotain "kränää"? Tarkoittaako "kränä", että asioita ei voitaisi selvittää ja jatkaa sen jälkeen yhteistyötä? Onko tällainen mielestäsi mahdotonta ja jos, niin miksi?

Miksi pidät omaa versiotasi totuutena? Onko sinulla jotain suoraa tietoa siitä, miten asiat ovat menneet?

Tony veti uskiksista herneen nenuun ja uhkaili jopa tutkintapyynöllä uskiksia. JP puolusteli ns. uskiksia.

Todellisuudessa mitään riitaa Tonyn ja JP:n välillä ei ollut. Koko homma oli lavastus ja syytkin ovat käsittääkseni selvillä.

JP aikoinaan lähestyi minua "Olen niin kanssasi samaa mieltä sähköpostilla"
        Kertoili jopa pelkäävänsä kertoa oikeita mielipiteitään Veljesseurassa.
        P*askat ansaa väsäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kannattaa lukea tuo JP:n linkki, jossa JP rakentaa feikkkränää.
        JP:n "kovien" sanojen jälkeen hän kirjoittelee noiden ateistien kanssa siellä ja Tonyn kanssa on ollut yhteistyötä, jos oikein muistan.

Veljesseuran täydellisen mollaamista jälkeen jatkaa Veljesseurassa aivan kun mitään ei olisi tapahtunut.
        Juttu haisee.......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kannattaa lukea tuo JP:n linkki, jossa JP rakentaa feikkkränää.
        JP:n "kovien" sanojen jälkeen hän kirjoittelee noiden ateistien kanssa siellä ja Tonyn kanssa on ollut yhteistyötä, jos oikein muistan.

Veljesseuran täydellisen mollaamista jälkeen jatkaa Veljesseurassa aivan kun mitään ei olisi tapahtunut.
        Juttu haisee.......

En oikein ymmärrä, miksi näitä Veljesseuraa mollaavia juttuja tulee. Jokaiselle keskustelupalstalle muodostuu käytännössä jonkinlainen valtavirran kulttuuri (tätä on tosi vaikea välttää) ja oppositiossa olevat joutuvat sietämään sitä, mitä oppositiossa oleminen pitää sisällään. Mutta toisin kuin vaikkapa JT-seurakunnassa, eri mieltäkin saa olla. Uskonnon mollaaminen sitä paitsi vähentyi sen jälkeen kun asiasta tuli keskustelua. Ehkä kaikki eivät tajunneet, miten paljon se voi joitakin loukata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tony veti uskiksista herneen nenuun ja uhkaili jopa tutkintapyynöllä uskiksia. JP puolusteli ns. uskiksia.

Todellisuudessa mitään riitaa Tonyn ja JP:n välillä ei ollut. Koko homma oli lavastus ja syytkin ovat käsittääkseni selvillä.

JP aikoinaan lähestyi minua "Olen niin kanssasi samaa mieltä sähköpostilla"
        Kertoili jopa pelkäävänsä kertoa oikeita mielipiteitään Veljesseurassa.
        P*askat ansaa väsäsi.

Esitin neljä kysymystä etkä osannut vastata ensimmäiseenkään.

Miksi? Koska tarinasi ovat pelkkää arvailua. Joillekin ihmisille heidän omat arvailunsa ovat toki sama asia kuin fakta.

• Anonyymi

Mitä muuten ovat nämä tutkintapyyntötarinat? Mistä tutkintapyyntöjä on uhkailtu nostettavan ja kuka on ollut kohde?

Heittelet ilmaan paljon teorioita ja syytöksiä, mutta mitään konkreettista ei näy eikä kuulu vaikka niitä kyselisi.

Pitäisitkö toimintaasi asiallisena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä muuten ovat nämä tutkintapyyntötarinat? Mistä tutkintapyyntöjä on uhkailtu nostettavan ja kuka on ollut kohde?

Heittelet ilmaan paljon teorioita ja syytöksiä, mutta mitään konkreettista ei näy eikä kuulu vaikka niitä kyselisi.

Pitäisitkö toimintaasi asiallisena?

Tony veti herneen nenää Suomi.24 kirjoittelusta ja mainitsi mahdollisuuden tutkintapyyntöön.
        Toimin muistini varassa, enkä muista missä, enkä lähde kaivamaan lausuntoa.
        Se oli poikkeuksellista Tonya ja sen tähden sen muistan.

Se, että joku random nettiukkeli ei minua usko, ei paljon päiviäni hetkauta.
        Pidätkö toimintaani asiallisena? Kuule en pätkääkään välitä, mitä toiminnastani ajatellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esitin neljä kysymystä etkä osannut vastata ensimmäiseenkään.

Miksi? Koska tarinasi ovat pelkkää arvailua. Joillekin ihmisille heidän omat arvailunsa ovat toki sama asia kuin fakta.

Joskus jaksoin nähdä vaivaa ja kahlasin Veljesseuraa lausuntoja etsien.
        Nyt en enää pätkääkään välitä. Mulle on aivan sama uskooko kukaan esittämieni asioita. Minä esitän asiat niin, kun ne olen käsittänyt. Jos lukija ei usko, tai on erimieltä, niin mitä sitten.
        Ei minulla ole tarvetta voittaa mitään väittelyitä. Minulla on vain tarve esittää mielipide, mitä käsitykseni mukaan mitä on tapahtunut.

Ei se ole mikään absoluuttinen totuus. Se on minun näkökulmani asioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus jaksoin nähdä vaivaa ja kahlasin Veljesseuraa lausuntoja etsien.
        Nyt en enää pätkääkään välitä. Mulle on aivan sama uskooko kukaan esittämieni asioita. Minä esitän asiat niin, kun ne olen käsittänyt. Jos lukija ei usko, tai on erimieltä, niin mitä sitten.
        Ei minulla ole tarvetta voittaa mitään väittelyitä. Minulla on vain tarve esittää mielipide, mitä käsitykseni mukaan mitä on tapahtunut.

Ei se ole mikään absoluuttinen totuus. Se on minun näkökulmani asioihin.

Niin. Sinä et välitä levitätkö asioista virheellistä tietoa.

Että sen tason touhua vaihteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Sinä et välitä levitätkö asioista virheellistä tietoa.

Että sen tason touhua vaihteeksi.

Sanoin, etten välitä siitä uskotaanko minua vai ei. Itse tiedän levittäväni oikeaa tietoa, mutta jonkun random nettiäijän takia en enää jaksa ruveta kiviä kääntämään.

Luotan siihen, että asiaosaiset lukevat myös tätä palstaa ahkerasti. Varmasti kommentoivat, jos aivan valheita esitän heidän tekemisistään.

Veljesseurassa kritisoin urakalla JP:tä. Sitten yksi asia meni selkeästi metsään, siis muistin väärin. Heti JP ryntäsi paikalle ja paukutti rintaansa, että mitä mitä mitä, en ole noin kirjoittanut.
        Minua huvitti sen verran, että totesin, täytyy tahallaan valehdella JP:sta, niin herra ilmaantuu kehään.
        JP kyllä lukee nämä kaikki, mutta hyvin harvoin uskaltautuu kehään. Tavallisesti vain silloin, kun voitto näyttää varmalta. Kun aivan selkeästi on niskan päällä.
        Usein silloinkin saa verbaalisesti lättyyn ja alkaa uhriutumis ulinan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoin, etten välitä siitä uskotaanko minua vai ei. Itse tiedän levittäväni oikeaa tietoa, mutta jonkun random nettiäijän takia en enää jaksa ruveta kiviä kääntämään.

Luotan siihen, että asiaosaiset lukevat myös tätä palstaa ahkerasti. Varmasti kommentoivat, jos aivan valheita esitän heidän tekemisistään.

Veljesseurassa kritisoin urakalla JP:tä. Sitten yksi asia meni selkeästi metsään, siis muistin väärin. Heti JP ryntäsi paikalle ja paukutti rintaansa, että mitä mitä mitä, en ole noin kirjoittanut.
        Minua huvitti sen verran, että totesin, täytyy tahallaan valehdella JP:sta, niin herra ilmaantuu kehään.
        JP kyllä lukee nämä kaikki, mutta hyvin harvoin uskaltautuu kehään. Tavallisesti vain silloin, kun voitto näyttää varmalta. Kun aivan selkeästi on niskan päällä.
        Usein silloinkin saa verbaalisesti lättyyn ja alkaa uhriutumis ulinan.

"Luotan siihen, että asiaosaiset lukevat myös tätä palstaa ahkerasti. Varmasti kommentoivat, jos aivan valheita esitän heidän tekemisistään."

Näinhän se teikäläisillä menee. Vastuu on lukijoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luotan siihen, että asiaosaiset lukevat myös tätä palstaa ahkerasti. Varmasti kommentoivat, jos aivan valheita esitän heidän tekemisistään."

Näinhän se teikäläisillä menee. Vastuu on lukijoilla.

Kollektivismia tarjoillaan. Pieleen menee sikäli, että olen eronnut seurakunnasta siksi, etten usko Jumalaan.
        Mielipiteeni muuten ei ole muuttunut.

Se, etten enää ole jehovan todistaja ei tee minusta kollektivistia, eli en muokkaa ajatteluani mihinkään ex moidiin, siis vedä niskaani uutta ryhmäidenttiteettiä.

Mielipiteeni JP:sta säilyi samana erokirjeen postituksen jälkeenkin.
        Näitä entisen elämän arvon kieltäjiä vaivaa mielestäni alhainen älykkyys ja uuden ryhmän säälittävä kosiskelu.
        Entisissä jehovan todistajissa on samaa, kun keski-ikäisenä lesboksi paukahtaneessa naisessa.
        Menneisyys rytätään täysin ja uutta hehkutetaan. Kaikki miesten kanssa oli niin niin väärin. Nyt on löydetty täydellinen onni vakuutetaan. Julistetaan mies vastaisia iskulauseita ja hengataan äärifeministeissä.
        Todellisuudessa bi nainen vain vaihtoi kuppikuntaa. Mutta psykologinen prosessi on sama.

Jos lähtee riistämään kaiken arvon jehovan todistaja elämältä eron jälkeen, niin siirtyy vain valheesta toiseen.
        Jehovan todistajuudessa oli paljon p*skaa, mutta myös paljon hyvää.
        Olen pitkään pohtinut mikä näissä luopioissa niin v*tuttaa. Se on tuo meilolaisuus. Mitään arvoa ei anneta ajalle, mitä vietettiin jehovan todistajissa. Se on valhe! Siellä oli myös osin aivan mukavaa.
        Tuota olen psykiatrini kanssa käynyt läpi. Mikä tässä jengissä niin ärsytti. Se on tuo valhe, että siellä on vain p*askaa. Näin se ei ole, sen tietää jokainen exä. Se joka muuta väittää valehtelee.

Se on täytetty nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kollektivismia tarjoillaan. Pieleen menee sikäli, että olen eronnut seurakunnasta siksi, etten usko Jumalaan.
        Mielipiteeni muuten ei ole muuttunut.

Se, etten enää ole jehovan todistaja ei tee minusta kollektivistia, eli en muokkaa ajatteluani mihinkään ex moidiin, siis vedä niskaani uutta ryhmäidenttiteettiä.

Mielipiteeni JP:sta säilyi samana erokirjeen postituksen jälkeenkin.
        Näitä entisen elämän arvon kieltäjiä vaivaa mielestäni alhainen älykkyys ja uuden ryhmän säälittävä kosiskelu.
        Entisissä jehovan todistajissa on samaa, kun keski-ikäisenä lesboksi paukahtaneessa naisessa.
        Menneisyys rytätään täysin ja uutta hehkutetaan. Kaikki miesten kanssa oli niin niin väärin. Nyt on löydetty täydellinen onni vakuutetaan. Julistetaan mies vastaisia iskulauseita ja hengataan äärifeministeissä.
        Todellisuudessa bi nainen vain vaihtoi kuppikuntaa. Mutta psykologinen prosessi on sama.

Jos lähtee riistämään kaiken arvon jehovan todistaja elämältä eron jälkeen, niin siirtyy vain valheesta toiseen.
        Jehovan todistajuudessa oli paljon p*skaa, mutta myös paljon hyvää.
        Olen pitkään pohtinut mikä näissä luopioissa niin v*tuttaa. Se on tuo meilolaisuus. Mitään arvoa ei anneta ajalle, mitä vietettiin jehovan todistajissa. Se on valhe! Siellä oli myös osin aivan mukavaa.
        Tuota olen psykiatrini kanssa käynyt läpi. Mikä tässä jengissä niin ärsytti. Se on tuo valhe, että siellä on vain p*askaa. Näin se ei ole, sen tietää jokainen exä. Se joka muuta väittää valehtelee.

Se on täytetty nyt.

Onhan Jehovan todistajissa myös hyvää. Ei ehkä mitään sellaista, mitä ei löytäisi jostain toisestakin kuppikunnasta, mutta kuitenkin. Itse en kuitenkaan esimerkiksi pitänyt lainkaan kenttäpalveluksesta, se oli tervan juontia alusta loppuun. Kokouksissa oli välillä mukavaa, mutta niitä oli liikaa. Muistan myös pelon tunteen: uskoin oikeasti, joten myös pelkäsin ankaraa Jehovaa, joka pahoitti mielensä ihan pikkuasioistakin. Tämän tunteen tietää myös jokainen, joka uskoo tai on uskonut oikeasti. Yleisesti ottaen pidän Jt-aikaa hukattuna ja toivon, että olisin elänyt sen ajan toisin. Ne hyvät asiat, mitä koin, olisin voinut kokea hieman erilaisessa muodossa muuallakin.

• Anonyymi

Vain jw.org on lukemisen arvoinen! Täällä valheen lapset palvoo saatanaa!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      205
      6468
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      96
      2161
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1467
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1432
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1366
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      387
      1256
    Aihe