Revin kaikki Paavalin kirjeet pois Raamatustani

OikeaJeesuksenApostoli

Ja pyydän teitäkin repimään ne omistanne ja muistakin Raamatuista. Paavalilla olis Saatanan piikki lihassa, hän siis oli antikristus joka vääristi Jeesuksen ja kristinuskon oikeaa sanomaa. Sellainen valehteluja ja vääristelijä ei ansaitse paikkaansa Raamatussa. Poistakaa paha keskuudestanne.

213

1802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sörsselisönni

Hieno idea! Kertakaikkiaan! Revitään samalla kaikki muutkin sivut niin silloin tämä satukirja omaa vain relevanttia tietoa! Ja jos vaikka poltettaisiin ne kannetkin niin olisi koko opukselle arvoistaan hyötykäyttöä.

• kiertokoululaiselle

Etkö tiedä että Raamattu on mailman luetuin kirja häh !!

• kiertokoululaiselle kirjoitti:

Itsekin luin niin innolla, että luovuin uskosta.

Kun luin äärimmäisen tarkasti muistiinpanoja tehden VT:a, niin siitä katosi kaikki pyhyys. Raakoja käskyjä tappaa sotaretkillä kaikki, ja luvatussa maassa asuneet viisi kansaa määrättiin myös tapettaviksi. Lisäksi Israelin Jumala oli muinainen mies, joka asui Jerusalemissa. Herra keräsi vielä kansalta rahaa.

Sitten tätä kaikkea ihmeteteltyäni paneuduin Paavalin kirjeisiin. Hämmästys oli suuri, kun myös Paavalin yltä putosi pyhyys. Hän oli muinaisen ajan airut, joka luuli jo ajan loppuvan antaen käsittämättömiä ohjeita.

• serious

Torre, Olet foorumin harvoja ateisteja, jotka ovat perehtyneet Raamatun teksteihin. Ilmeisesti loppupäätelmäsi on että Paavalin lisäksi kaikki muutkin kirjoitukset voisi repiä, vai olisiko Jesuksen sanoissa jotain säilytettävää?

Aika erikoinen löytö on, että Jumala olisi ollut Jerusalemissa muinoin asunut tavallinen tallaaja. Itse olen kohdannut Jumalan muutaman kerran. Ensimmäisellä kerralla piti pyytää: "Mene pois, minä olen syntinen ihminen." Seuraava kokemus oli myös järisyttävä - Jumala rakastavana Isänäni. Kokemus on kunnioitusta herättävä. Jeesuksen osuus ainoana Tienä selvisi.

Paavalikin avautui toisella tavalla sitten. Hänkin on "Paulos" - pieni ihminen. Sellaiseen voi samaistua. Toivon että Herra ilmestyy sinullekkin Isänä.

• serious kirjoitti:

Torre, Olet foorumin harvoja ateisteja, jotka ovat perehtyneet Raamatun teksteihin. Ilmeisesti loppupäätelmäsi on että Paavalin lisäksi kaikki muutkin kirjoitukset voisi repiä, vai olisiko Jesuksen sanoissa jotain säilytettävää?

Aika erikoinen löytö on, että Jumala olisi ollut Jerusalemissa muinoin asunut tavallinen tallaaja. Itse olen kohdannut Jumalan muutaman kerran. Ensimmäisellä kerralla piti pyytää: "Mene pois, minä olen syntinen ihminen." Seuraava kokemus oli myös järisyttävä - Jumala rakastavana Isänäni. Kokemus on kunnioitusta herättävä. Jeesuksen osuus ainoana Tienä selvisi.

Paavalikin avautui toisella tavalla sitten. Hänkin on "Paulos" - pieni ihminen. Sellaiseen voi samaistua. Toivon että Herra ilmestyy sinullekkin Isänä.

Sanoin "Israelin Jumala". jonka Raamattu sanoo olleen mies, joka asui Jerusalemissa, ja hänelle tuotiin kultaa temppelin rakentamiseen.

Sitten vielä "Herra", jonka edessä hypittiin, ja joka keräsi ihmisiltä rahaa.

• LyijyKirjat
        torre12 kirjoitti:

Sanoin "Israelin Jumala". jonka Raamattu sanoo olleen mies, joka asui Jerusalemissa, ja hänelle tuotiin kultaa temppelin rakentamiseen.

Jordanian lyijykirjat*, jotka ovat vanhin kirjallinen todiste Jeesuksesta, sanoo Jeesuksen palvoneen jumalaa joka on sekä nainen että mies (= androgyyni) ja pyrkeneensä ennallistamaan juutalaisuuden (= reformisti).

*70 kappealetta 15 sivun koodeksia jotka löydettiin Syyriassa sijaitsevasta luolasta läheltä Jordania 2005-2007 välillä. Levyjä käytettiin todennäköisesti leimasimina.

• LyijyKirjat kirjoitti:

Jordanian lyijykirjat*, jotka ovat vanhin kirjallinen todiste Jeesuksesta, sanoo Jeesuksen palvoneen jumalaa joka on sekä nainen että mies (= androgyyni) ja pyrkeneensä ennallistamaan juutalaisuuden (= reformisti).

*70 kappealetta 15 sivun koodeksia jotka löydettiin Syyriassa sijaitsevasta luolasta läheltä Jordania 2005-2007 välillä. Levyjä käytettiin todennäköisesti leimasimina.

Eli Jeesus oli vähän kuin Luther, joka pyrki jättämään kirkosta älyttömyydet pois. Paluu alkuun.

• Tottaf
        torre12 kirjoitti:

Eli Jeesus oli vähän kuin Luther, joka pyrki jättämään kirkosta älyttömyydet pois. Paluu alkuun.

Juuri näin. Jeesusta voisi hyvin verrata munkki Martin Lutheriin, rabbi Abraham Geigeriin tai rabbi Mordecai Kaplaniin.

• serious
        torre12 kirjoitti:

Öö... Kuulostaa kuin sinulla olisi eri Raamattu mitä minä olen lukenut? Sieltä olen lukenut mm.

Mutta asuisiko Jumala todella maan päällä? Eivät taivaat eivätkä taivasten taivaatkaan riittäisi sinulle asunnoksi, kuinka sitten tämä temppeli, jonka minä olen rakentanut! (1. Kuninkaiden kirja 8:27)

Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsin tehdyissä temppeleissä. Eikä hän ole ihmiskäsin palveltavissa, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
        (Apostolien teot 17:24-25)

Tuo mainitsemasi "Herra, jonka edessä hypitään ja joka keräsi rahaa" tuo mieleeni enemmän amerikkalaisen TV-saarnaajan, kuin tuntemani Jeesuksen. Ei ihme että et ole innostunut Jumalasta!

• serious
        LyijyKirjat kirjoitti:

Enpä oikein innostuisi Jordanian lyijykirjoista.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jordan_Lead_Codices

Israel Antiquities Authority (IAA) considered them inauthentic and worthless, saying the books are a "mixture of incompatible periods and styles without any connection or logic. Such forged motifs can be found in their thousands in the antiquities markets of Jordan and elsewhere in the Middle East"

• serious kirjoitti:

Öö... Kuulostaa kuin sinulla olisi eri Raamattu mitä minä olen lukenut? Sieltä olen lukenut mm.

Mutta asuisiko Jumala todella maan päällä? Eivät taivaat eivätkä taivasten taivaatkaan riittäisi sinulle asunnoksi, kuinka sitten tämä temppeli, jonka minä olen rakentanut! (1. Kuninkaiden kirja 8:27)

Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsin tehdyissä temppeleissä. Eikä hän ole ihmiskäsin palveltavissa, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

Tuo mainitsemasi "Herra, jonka edessä hypitään ja joka keräsi rahaa" tuo mieleeni enemmän amerikkalaisen TV-saarnaajan, kuin tuntemani Jeesuksen. Ei ihme että et ole innostunut Jumalasta!

No. kaikki tietää, että Raamattu on melkoinen tilkkutäkki.

Itse tein muistiinpanoja, ja sain kuvan Israelin Jumalasta, sekä Herrasta. He olivat ihmisten parissa. Esim. kun eräs mies oli kerännyt puita sapattina, niin mies talutettiin Jumalan eteen, että mitä tehdä: Jumala päätti siinä, että mies on kivitettävä kuoliaaksi.

• Naapurisi
        kiertokoululaiselle kirjoitti:

Ja Jallu luetuin lehti.

• serious
        torre12 kirjoitti:

Itse tein muistiinpanoja, ja sain kuvan Israelin Jumalasta, sekä Herrasta. He olivat ihmisten parissa. Esim. kun eräs mies oli kerännyt puita sapattina, niin mies talutettiin Jumalan eteen, että mitä tehdä: Jumala päätti siinä, että mies on kivitettävä kuoliaaksi.

Itse perehdyin Raamattuun enemmän evankeliumin kautta ja mooses tuli myöhemmin. Ymmärsin silloin, että mooses on vanhaa liittoa ja uusi on sijaan tullut.

Tuo puidenkerääjän kivitys... Tuomiota ei päätetty siinä mielijohteesta, vaan kaikille oli tiedossa miten sapatinrikkojan kävisi. Pyhän ero epäpyhästä. Vähän ennen tätä tapausta oli sovittu...

Mutta se, joka tekee syntiä tahallaan, olipa hän maassa syntynyt tai muukalainen, pilkkaa HERRAA. Hänet on poistettava kansansa keskuudesta, sillä hän on halveksinut HERRAN sanaa ja rikkonut hänen käskyään vastaan. Hänet on poistettava kansansa keskuudesta. Hän on vastuussa synnistään.” (4. Mooseksen kirja 15:30-31)

Uskaliaasti mies teki puukasojaan vaikka tiesi sapatinrikkojan kohtalon. Kristitylle tämä tapaus on varoitukseksi, että hän ymmärtäisi erottaa pyhän epäpyhästä. Kuinka moni sen näkee?

Vanhan testamentin verityöt, synninteon tuomiot ja veriuhrijärjestelmä syntien edestä on kristitylle esikuva. Ei niin että koetaisimme toteuttaa moosesta ja heilua kuolemanenkelinä, vaan kutsuisimme ihmisiä pelastukseen tulevasta synnitekijöiden tuomiosta. Ettei meidän veremme vuotaisi syntiemme tuomiolla, vaan Jeesuksen veri meidän puolestamme.

Taivaasta alas tullut Jumala meidän vuoksemme, että voisimme nousta Jumalan luo.

• serious kirjoitti:

Itse perehdyin Raamattuun enemmän evankeliumin kautta ja mooses tuli myöhemmin. Ymmärsin silloin, että mooses on vanhaa liittoa ja uusi on sijaan tullut.

Tuo puidenkerääjän kivitys... Tuomiota ei päätetty siinä mielijohteesta, vaan kaikille oli tiedossa miten sapatinrikkojan kävisi. Pyhän ero epäpyhästä. Vähän ennen tätä tapausta oli sovittu...

Mutta se, joka tekee syntiä tahallaan, olipa hän maassa syntynyt tai muukalainen, pilkkaa HERRAA. Hänet on poistettava kansansa keskuudesta, sillä hän on halveksinut HERRAN sanaa ja rikkonut hänen käskyään vastaan. Hänet on poistettava kansansa keskuudesta. Hän on vastuussa synnistään.” (4. Mooseksen kirja 15:30-31)

Uskaliaasti mies teki puukasojaan vaikka tiesi sapatinrikkojan kohtalon. Kristitylle tämä tapaus on varoitukseksi, että hän ymmärtäisi erottaa pyhän epäpyhästä. Kuinka moni sen näkee?

Vanhan testamentin verityöt, synninteon tuomiot ja veriuhrijärjestelmä syntien edestä on kristitylle esikuva. Ei niin että koetaisimme toteuttaa moosesta ja heilua kuolemanenkelinä, vaan kutsuisimme ihmisiä pelastukseen tulevasta synnitekijöiden tuomiosta. Ettei meidän veremme vuotaisi syntiemme tuomiolla, vaan Jeesuksen veri meidän puolestamme.

Taivaasta alas tullut Jumala meidän vuoksemme, että voisimme nousta Jumalan luo.

Raamattu on tuossa sapattiasiassa vähän epäjohdonmukainen. Tuo mies keräsi puita ennen kuin lakia sapatista oli edes annettu. Taisi mennä sivut vähän sekaisin. Muutkin kyselivät, että "mitä miehelle pitäisi tehdä".

• torre12 kirjoitti:

Raamattu on tuossa sapattiasiassa vähän epäjohdonmukainen. Tuo mies keräsi puita ennen kuin lakia sapatista oli edes annettu. Taisi mennä sivut vähän sekaisin. Muutkin kyselivät, että "mitä miehelle pitäisi tehdä".

En oikein usko, että taivaalla on mitään Jumalaa: tai sitten se on sielläkin näkymätön.

• serious
        torre12 kirjoitti:

Tuo puidenkeräysepisodi oli luvatun maan vakoilun jälkeen neljännessä mooseksen kirjassa. Lain antaminen sapattikäskyineen on toisessa mooseksen kirjassa heti egyptistä lähdön jälkeen.

Mooses kutsui koolle koko israelilaisten seurakunnan ja sanoi heille: ”Nämä ovat ne sanat, joiden mukaan HERRA on käskenyt teidän toimia: Kuutena päivänä tehkää työtä, mutta seitsemäntenä päivänä olkoon teillä pyhä sapatti, HERRAN levon päivä. Jokainen, joka silloin tekee työtä, on surmattava. (2. Mooseksen kirja 35:1-2)

Torre: "En oikein usko, että taivaalla on mitään Jumalaa:"

Jos et usko että Jumala on, niin ilmeisesti pidät myös mahdottomana että Jumala voisi varjella sanansa kirjoituksien muodossa. Itse olen kokenut toisin. Näistä täällä sitten puhellaan. Kuinka hedelmällistä tämä asetelma voi olla?

• JumalaHeittääArpaa
        torre12 kirjoitti:

Näin siinä käy kun asioita lukee kirjaimellisesti, ilman tulkintaa ja luetun ymmärtämistä sekä omasta kulttuuri kontekstista irrallaan. Sinulle kirjoitettu sana on vain se mitä luet, kuivaa ja mautonta. Minulle sana on enemmänkin ja ennen kuin alan huutamaan, mietin tarkkaan mitä sanon ja pyöritän asioita päässäni pitkään ennen kuin päästän ne ulos päästäni. Sinun on siis vaikeaa käsittää sitä että mies talutettiin Jumalan edustajan, ylipapin eteen, joka arvalla (urim ja tummim) ratkaisi Jumalan päätöksen. Onneksi juutalaiset myöhemmin hukkasivat arpakivensä :)

• JumalaHeittääArpaa
        JumalaHeittääArpaa kirjoitti:

Näin siinä käy kun asioita lukee kirjaimellisesti, ilman tulkintaa ja luetun ymmärtämistä sekä omasta kulttuuri kontekstista irrallaan. Sinulle kirjoitettu sana on vain se mitä luet, kuivaa ja mautonta. Minulle sana on enemmänkin ja ennen kuin alan huutamaan, mietin tarkkaan mitä sanon ja pyöritän asioita päässäni pitkään ennen kuin päästän ne ulos päästäni. Sinun on siis vaikeaa käsittää sitä että mies talutettiin Jumalan edustajan, ylipapin eteen, joka arvalla (urim ja tummim) ratkaisi Jumalan päätöksen. Onneksi juutalaiset myöhemmin hukkasivat arpakivensä :)

Urim ja tummim olivat välineet, joilla leeviläinen ylimmäinen pappi tulkitsi ja sai ilmoitusta Jumalan tahdosta. Niillä ilmeisesti heitettiin arpaa ja Jumalan ajateltiin näin antavan vastauksen. Ylimmäinen pappi kantoi urimia ja tummimia juhlallisen pukunsa rintakilvessä. Väriltään Urim oli valkoinen ja merkitsi armoa, kuntaas Tummim oli musta ja tarkoitti tuomiota.

• JumalaHeittääArpaa kirjoitti:

Ei minulle ole vaikea käsittää. Siihen aikaan oli kaikilla kansoilla oma jumala, kuten Israelin Jumala. Hän päätti lähes kaikesta ja toimi johtajana jumalien kokouksessa.

Ja avaruutta on tutkittu jo niin paljon, että voi sanoa, ettei siellä Jumala ja Jeesus istu. Tuskin istua voisikaan, kun siellä voi vain leijua.

• Luetunymmärtäminen
        torre12 kirjoitti:

Ei minulle ole vaikea käsittää. Siihen aikaan oli kaikilla kansoilla oma jumala, kuten Israelin Jumala. Hän päätti lähes kaikesta ja toimi johtajana jumalien kokouksessa.

Ja avaruutta on tutkittu jo niin paljon, että voi sanoa, ettei siellä Jumala ja Jeesus istu. Tuskin istua voisikaan, kun siellä voi vain leijua.

Kauan ennen kuin ihminen omi vielä tähyillyt avaruutta kaukoputkella, juutalaiset uskoivat taivaan jakautuvan seitsemään kerrokseen. Tälläinen maailmankuva on ihmikeskeinen, maailma on horisontaali eikä ihmismieli kykene ymmärtämään ilman apuvälineitä, mitä horisontin takana on. Toisin sanoen yksilön näkökulmasta maailma päättyi hurisonttiin ja taivaankanteen. Jumala jonka päätöksi ylipappi tulkitsi heittämällä arpaa, asuu kerrotun mukaan taivaan seitsemännessä sfäärissä. Taivas ja avaruus jonka me näemme, olisi tämän mukaan vasta ensimmäinen sfääri. Jeesus parka taas odottaa uskomusten mukaan paluutaan taivaan kolmannessa sfäärissä, paratiisissa, yhdessä muiden vanhurskaiden ja pyhien kanssa. Nuo ovat ihmisten uskomuksia, mailmankuvaa. Sellaisena ne tulee ymmärtääkin, kulttuuriin sidottuna. Sinä lähestyt niitä fundamentalistiseen tapaan kirjaimellisesti lukien ja siihen sinä kompastutkin. Et ymmärrä lukemaasi.

• Luetunymmärtäminen
        torre12 kirjoitti:

Minusta erityisen mielenkiitoinen on tuo taivaan kolmas sfääri näiden ihmisten maailmankuvassa. Siis se sama kolmas taivas, jonne Paavali sanoo tempautuneensa tapaan Jeesusta. Sen sanotaan toisinaan olevan jonkinlaosessa yhteydessä tuonpuoleiseen eli kammioon (sheol), joka on kuolleiden sielujen maanalainen asuinpaikka. Tämä tulee esimerkiksi hyvin esille kertomuksessa Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä. Samoin uskotaan, että Paratiisi on vastaavasti vanhurskaiden asuinpaikka. Tai ainakin siihen asti kunnes koittaa ylösnousemus jolloin Hinnimin laaksoon aukeisi aikoinaan kulkuyhteys tuonpuoleiseen. Tuosta aukosta kuolleet nousevat ylös ja palaavat uuteen Jerusalemiin jonka "laskeutunut" korkeimmasta taivaasta maan päälle. Tämä tapahtuisi kuitenkin vasta sen jälkeen kun Jumala olisi hävittänyt tulella syntiset maan päältä mitä se sitten meidän näkökulmasta tarkoittaakaan. Tule nimittäin muistaa että meidän näkökulmastamme nämä ihmiset olibat primitiivusiä eivätkä suikaan moderneja rationaalisia ajattelijoita. Heillä on oma kontekstinsa.

(Käsittelen nyt asiaa ensimmäisen vuosisadan juuralaisen näkökulmasta, jota olen itse amatöörinä tutkinut ymmärtääkseni uudentestamentin kirjoituksia paremmin. Raamatun käsittämät kirjat ovat , mutta niitä on myös eri aikoina tulkittu eri lailla mistä apogryfikirjat todistavat erittäin hyvin.)

• Luetunymmärtäminen
        torre12 kirjoitti:

Olen siis eräänlainen kapinallinen siinä suhteessä, sen sijaan että nauraisin näille primitiivisille ihmisille primitiivisyytensä takia, yritän mieluummin astua heidän saappaisiinsa ja nähdä heidän silmillään ymmärtääkseni heitä paremmin. Vaikka heidän käsityksensä ja ymmärryksensä maailmadta eroaakin meidän tietämyksestämme, ei tule unohtaa että he elivät silti tällä samalla maapallolla. He vain elivät eri kulttuurissa, eti aikakautena ja näkivät asiat eritavalla.

• Luetunymmärtäminen kirjoitti:

Kauan ennen kuin ihminen omi vielä tähyillyt avaruutta kaukoputkella, juutalaiset uskoivat taivaan jakautuvan seitsemään kerrokseen. Tälläinen maailmankuva on ihmikeskeinen, maailma on horisontaali eikä ihmismieli kykene ymmärtämään ilman apuvälineitä, mitä horisontin takana on. Toisin sanoen yksilön näkökulmasta maailma päättyi hurisonttiin ja taivaankanteen. Jumala jonka päätöksi ylipappi tulkitsi heittämällä arpaa, asuu kerrotun mukaan taivaan seitsemännessä sfäärissä. Taivas ja avaruus jonka me näemme, olisi tämän mukaan vasta ensimmäinen sfääri. Jeesus parka taas odottaa uskomusten mukaan paluutaan taivaan kolmannessa sfäärissä, paratiisissa, yhdessä muiden vanhurskaiden ja pyhien kanssa. Nuo ovat ihmisten uskomuksia, mailmankuvaa. Sellaisena ne tulee ymmärtääkin, kulttuuriin sidottuna. Sinä lähestyt niitä fundamentalistiseen tapaan kirjaimellisesti lukien ja siihen sinä kompastutkin. Et ymmärrä lukemaasi.

No, me tiedämme, ettei ole kuin yksi avaruus tässä. Mitään välitiloja ei ole.

Raamatussa on kaikkea väärää tietoa ja järjettömyyksiä. Tämän ymmärrän.

• palikatpaikoilleen

Voi olla sitten, että on eri asia mitä me tiedämme ja mitä tiede tietää - se nimittäin pystyy hahmottelemaan jopa 11 ulottuvuutta, eli dimenssiota. Ja mitä mitä tulee Jumalan olemukseen - ei sitä Jeesuksenkaan mukaan taivaalta tavoita, vaan se Jumalan valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme.

Hän antaa myös ojeen tuon maailman olemuksen tutkimiseen näin:

"Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastetaan teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"

• HeadHeartAndShoulders
        palikatpaikoilleen kirjoitti:

Voi olla sitten, että on eri asia mitä me tiedämme ja mitä tiede tietää - se nimittäin pystyy hahmottelemaan jopa 11 ulottuvuutta, eli dimenssiota. Ja mitä mitä tulee Jumalan olemukseen - ei sitä Jeesuksenkaan mukaan taivaalta tavoita, vaan se Jumalan valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme.

Hän antaa myös ojeen tuon maailman olemuksen tutkimiseen näin:

"Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastetaan teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Aamen. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on siellä missä nämä kolme leikka toisensa ja ne ovat yhtä.

• EräsAteistiVaa
        HeadHeartAndShoulders kirjoitti:

Aamen. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on siellä missä nämä kolme leikka toisensa ja ne ovat yhtä.

Liberaali kristityt ovat typistäneet Jumalan ppelkäksi lähimmäisen rakkaideksi. Siksi jätin kirkon ja hylkäsin uskon.

• kokokokokokoko
        torre12 kirjoitti:

Reformijuutalaisuus ei ole niin ankaraa ja lapsenmielistä kuin Jeesuksen ohjeet. '

Ajatuksetkin ovat syntiä ja pitää olla täydellinen jotta kelpaisi taivaaseen. Pitäisi olla munkinomainen, selipaatissa elävä köyhyyden ylistäjä, sosialisti jne. Maailmanlopun saarnaaja ja paholaisen karkoittaja.

Luther oli antisemiitti ja vihasi vähemmistöjä ja vastustajiaan. Hän jätti sitä paitsi reformaation kesken.Jeesus/Jumaluus jäi vielä harhaopiksi.

• dedededededede
        LyijyKirjat kirjoitti:

Miten Jumala voisi olla ihminen? mies ja nainen.Jumala voisi olla lempeä ja armahtava tai toisaalta ankara ja kiivas. Jumala on ankara tuomari ja suojeleva äiti(Shekinah El).

• kui2
        torre12 kirjoitti:

Missä kohtaa puhutaan tuosta että Israelin Jumala asui Jerusalemissa, missä siellä? :)

• kui2 kirjoitti:

Missä kohtaa puhutaan tuosta että Israelin Jumala asui Jerusalemissa, missä siellä? :)

Joo. Olikohan Esrassa, että se asuu Jerusalemissa. Israelin Jumalalle tuotiin myös kultaa temppelin rakentamiseen.

Ei ole sanottu tarkkaa osoitetta, mutta tuskin enää siellä asuu.

• kui2
        torre12 kirjoitti:

Joo. Olikohan Esrassa, että se asuu Jerusalemissa. Israelin Jumalalle tuotiin myös kultaa temppelin rakentamiseen.

Ei ole sanottu tarkkaa osoitetta, mutta tuskin enää siellä asuu.

:) ai, ei osoitetta - no voi harmi, mutta muistatko jakeen?

• kui2

Sitä oon oikeesti ihmetellyt että minne Jeesus muuttaa asumaan kun palaa Öljymäelle ja alkaa hallita Jerusalemista maailmaa - siis että missä hänen ajatellaan asuvan koska kuitenkin fyysisesti palaa maan päälle - onks kellään ajatusta- Knessettiin ehkä?no ehkä siel ei asuta mutta minne..

Vai onko tämän kysyminen pilkkaamista? -Ku eihän sitä koskaan tiedä..

• kui2 kirjoitti:

:) ai, ei osoitetta - no voi harmi, mutta muistatko jakeen?

ESRA 7:15: " Kuninkaat ovat lahjoittaneet kultaa ja hopeaa Israelin Jumalalle, jonka asumus on Jerusalemissa".

ESRA 7:19: "Astiat sinun tulee luovuttaa Jerusalemissa Jumalasi eteen".

Näen kirkkaasti, että asiat ovat jyrkästi muuttuneet sitten Raamatun ajan.

• serious kirjoitti:

Siis ainakin Israelin Jumala asui ammoin Jerusalemissa, kertoo Esra Raamatussa. Hänelle toimitettiin jopa astioita.

• PikkuJuttu
        torre12 kirjoitti:

Siis ainakin Israelin Jumala asui ammoin Jerusalemissa, kertoo Esra Raamatussa. Hänelle toimitettiin jopa astioita.

Kuninkaiden Hiskian (729-687 eaa. ) ja Josian ( 640-610 eaa. ) uskonreformien jälkeen sukupulvia jatkunut Jahven palvonta uhrikukkuloilla kiellettiin ja uskonnolliset menot keskitettiin Jerusalemiin minkä jälkeen kaupungista tuli näennäinen asuinpaikka. Sitä se ei siis ollut kirjaimellisesti, mutta niin nämä primitiivset ihmiset uskoivat. Raamattu ei ole mikään biologian kirja, se kertoo ihmisten uskomuksista, näkemyksistä, kulttuureista, ajatuksosta, kokemuksista, filosofiasta ja maailmankuvasta. Se on ennenkaikkea tarina ihmisistä.

• serious

Jos poistaa Paavalin kirjeet, niin pitäisi poistaa myös apostolien teot, jossa on kerrottu Saulin kutsuminen apostoli Paavaliksi ja hänen lähetysmatkansa. Samoin pitäisi poistaa myös Pietarin kirjeet, joissa kehutaan Paavalia.

Paavalin kautta me pakanat olemme saaneet evankeliumin. Jos ei olisi Paavalia, niin Jumala olisi kutsunut jonkun muun viemään evankeliumi pakanoille. Oletettavasti tämä henkilö olisi puhunut ja kirjoittanut samoja asioita kuin Paavalikin.

Paavali nousi rohkeasti vastustamaan fariseusten joukosta uskoontulleita, jotka aikoivat pakottaa pakanat noudattamaan mooseksen lakia. Ilman Paavalia Pietarilla olisi ollut kovempi työ vakuuttaa juutalaisuskovat, että Jumala on kutsunut pakanatkin pelastukseen Jeesuksessa Kristuksessa. Vieläpä ilman lainnoudattamista.

Paavalin kirjeissä käsitellään paljon alkuseurakunnan ongelmakysymyksiä. Lääkkeet ovat kirpeät, joten kirjeet eivät ole "vanhalle aatamillemme" mieluisia, varsinkaan näin lopun aikojen turmeluksen lisääntyessä. Raamatun henki on kaikissa sen kirjoituksissa kuitenkin sama.

• selkäpiitäkarmivaa

Niin, lähes koko Raamattu on Paavalin kirjoittama.

Olet oikeassa, ja olisikin mielenkiintoista tietää, että mikä oli jo ensimmäisellä vuosisadalla se evankeliumi, jonka Paavali kirosi, ja - kuten hän itse Raamatussa kertoo - kiivaili Jumalan kiivaudella tehdessään tämän evankeliumiversion teille/meille.

Eli näin Paavali puhuu Raamatussa, kun hän asettaa itsensä Jumalaksi:

"2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

Myös Paavalia:

Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Eikö kiroamisen avuksi tarvita Saatana? Mikä on tämä vertaus "asettaa eteen puhdas neitsyt"? Ja tietäen tämän jättimäisen kirkkojen pedofiilian, se kuulostaa kyllä todella vastennmieliseltä. Jumala ei ole asettanut mitään liittoa, Jumala ei ole sopinut mitään poikansa murhaa, Jeesus ei ole luvannut henkeään kenenkään puolesta - sen todistaa Paavali. Hän sen kaiken teki ja yksin.

Tämä tunnustus on Paavalin psykopaattisen narsismin huipentuma ja sopii oikein hyvin paavalilaisten uskontunnustukseksi. Olen sanonut ja sanon taas, että kaikki ristiinnaulitun runnellut Jeesus-uhrikuvat on kirkoissa vaihdettava Paavali-Jumalan kuviin, jotta oltaisiin edes vähän lähempänä totuutta. Ei sitten kihlattukaan Jumalan pojalle...

Paavali puhuu:

"....Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle asettaakseni..."

• selkäpiitäkarmivaa kirjoitti:

Niin, lähes koko Raamattu on Paavalin kirjoittama.

Olet oikeassa, ja olisikin mielenkiintoista tietää, että mikä oli jo ensimmäisellä vuosisadalla se evankeliumi, jonka Paavali kirosi, ja - kuten hän itse Raamatussa kertoo - kiivaili Jumalan kiivaudella tehdessään tämän evankeliumiversion teille/meille.

Eli näin Paavali puhuu Raamatussa, kun hän asettaa itsensä Jumalaksi:

"2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

Myös Paavalia:

Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Eikö kiroamisen avuksi tarvita Saatana? Mikä on tämä vertaus "asettaa eteen puhdas neitsyt"? Ja tietäen tämän jättimäisen kirkkojen pedofiilian, se kuulostaa kyllä todella vastennmieliseltä. Jumala ei ole asettanut mitään liittoa, Jumala ei ole sopinut mitään poikansa murhaa, Jeesus ei ole luvannut henkeään kenenkään puolesta - sen todistaa Paavali. Hän sen kaiken teki ja yksin.

Tämä tunnustus on Paavalin psykopaattisen narsismin huipentuma ja sopii oikein hyvin paavalilaisten uskontunnustukseksi. Olen sanonut ja sanon taas, että kaikki ristiinnaulitun runnellut Jeesus-uhrikuvat on kirkoissa vaihdettava Paavali-Jumalan kuviin, jotta oltaisiin edes vähän lähempänä totuutta. Ei sitten kihlattukaan Jumalan pojalle...

Paavali puhuu:

"....Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle asettaakseni..."

Haha hah. Kyllä on luulosairas hemmo.

• juutalaisrabbifariseus

Kirjoitat siellä edellä:

"Paavalin kautta me pakanat olemme saaneet evankeliumin. Jos ei olisi Paavalia, niin Jumala olisi kutsunut jonkun muun viemään evankeliumi pakanoille. Oletettavasti tämä henkilö olisi puhunut ja kirjoittanut samoja asioita kuin Paavalikin.

Paavali nousi rohkeasti vastustamaan fariseusten joukosta uskoontulleita, jotka aikoivat pakottaa pakanat noudattamaan mooseksen lakia."

Ei ole olemassa pahempia pakanoita kuin uhrikultin kannattajat - ja vielä pahempaa, kun kyseessä on mayaintiaanien palvontaan verrattavissa oleva ihmisuhrikultti okkultisine Saatanan palvonta rituaaleineen.

Jumala oli jo kutsunut erään toisen, me kutsumme häntä Jeesukseksi, mikä lie ollut sitten alkuperäinen nimi, alkuperäisellä kielellä, jonka kirkko tuomitsi harhaoppiseksi 300-luvulla ja vaati hänen aluperäisten tekstiensä hävittämistä ankaran sanktion uhalla.

Tätä vaatimusta eräät munkit eivät olleet kuitenkaa noudattaneet ja nämä tekstit löytyivät vuonna 1948 autiomaan hiekasta haudattuina sinetöityihin saviruukkuihin.

Ja viimeistään tästä hetkestä alkaen on aivan selvää, että evankeliumiväärentäjä Paavali Jumalan kiivauden omiessaan ja asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen sotii jopa taivaan enkeleitä vastaan. Mikä tuleekin hänen tekstistään esille - vaikka taivaan enkeli itse kertoisi toisesta evankeliumista, niin se on kirottu, kuten Paavali sanoo.

Kirottupa hyvinkin, koska Paavalin oppi on saatananpalvontaa.

Paavali - juutalainen rabbi, pitkälle opiskellut, rikkaan perheen vesa Roomasta - oli itse myös mainitsemasi fariseus - myös juutalaisneuvoston jäsen joka tuomitsi Jeesuksen kuolemaan ja vielä kolme vuotta myöhemmin Stefanoksen kivitettäväksi.

• tottaolinpönttö
        torre12 kirjoitti:

Haha hah. Kyllä on luulosairas hemmo.

Tarkoitatko minua vai Paavalia? Niin, olisi tietysti pitänyt Raamatun sijasta sanoa UT, tuskin Paavalilla on ollut tekemistä VT:n kanssa, mutta hän on ollut myös muokkaamassa evankeliumeita, ei ainoastaan omia kirjeitään tai kirjoittanut apostolien tekoja. Ja kaikista paistaa läpi sama tarkoitushakuisuus.

Mutta kuten VT:stä laitoin tuon ennustuksen Daavidin pojasta, joka tulee surmaamaan uhrikukkulapapit, joita Paavali edusti ja myös sen VT:n Jumalan suuhun laitetun määräyksen surmata ihmeiden tekijä, niin olisin halunnut nyt saada faktatietoa siitä, että puhuuko Paavali missään vaiheessa Jeesuksen ihmeteoista, vai vaikeneeko niistä? Hänhän oli se, joka toteutti nyt tuon VT:n määräyksen.

• tottaolinpönttö kirjoitti:

Tarkoitatko minua vai Paavalia? Niin, olisi tietysti pitänyt Raamatun sijasta sanoa UT, tuskin Paavalilla on ollut tekemistä VT:n kanssa, mutta hän on ollut myös muokkaamassa evankeliumeita, ei ainoastaan omia kirjeitään tai kirjoittanut apostolien tekoja. Ja kaikista paistaa läpi sama tarkoitushakuisuus.

Mutta kuten VT:stä laitoin tuon ennustuksen Daavidin pojasta, joka tulee surmaamaan uhrikukkulapapit, joita Paavali edusti ja myös sen VT:n Jumalan suuhun laitetun määräyksen surmata ihmeiden tekijä, niin olisin halunnut nyt saada faktatietoa siitä, että puhuuko Paavali missään vaiheessa Jeesuksen ihmeteoista, vai vaikeneeko niistä? Hänhän oli se, joka toteutti nyt tuon VT:n määräyksen.

Nimenomaan Paavalia pidän luulosairaana.

Paavalilla ei ollut mitään hajua Jeesuksen ihmeistä, vaikka hän eli samaan aikaan.

• saatananpalvontaa

Jos Paavali ei puhu Jeesuksen ihmeistä - kyllä hän tietää ne - mutta kun on tieto VT:sta, että siellä käsketään tappamaan sellainen profeetta, joka tekee ihmeitä, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse pois uhrikukkulapappien Jumalan (=Saatana) palvonnasta. Ja vastaavasti sieltä löytyy ennustus, että Daavidin suvusta syntyy Joosia niminen mies, joka surmaa uhrikukkulapapit. Eli näin:

Ensimmäinen kuningastenkirja 13 luku:

2. Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."

Paavalin sanat galatalaiskirjeestä, kolmas luku:

13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

VT 5Moos ja 13 luku:

1. "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa
        sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
        2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
        3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
        4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
        5. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.

Jos Paavali olisi puhunut näistä ihmeistä, se olisi lukijoiden/kuulijoiden keskuudessa saattanut yhdistää ajatuksen näihin VT:n ennustuksiin, ja Paavalin tarinat olisivat paljastuneet peitetarinoiksi ja huijaukseksi, kun hän teki kristinuskosta Saatanan palvonnan pelastamalla uhrikukkulapapit ja tekemällä Jeesuksesta ihmisuhrin ja kaikista hänen kannattajistaan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä tuon saman Saatanan palvojia.

• selkeätodiste

Olen tätä yrittänyt kysyä - puhuiko Paavali Jeesuksen ihmeteoista vai ei. Olisi luonnollista, koska hän halusi tehdä Jeesuksesta Jumalan pojan, että hän olisi perustellut tätä jumaluutta näillä ihmeillä. Ainoa syy, ettei hän mainitse niitä, on se, ettei se yhdistyisi tuohon VT:n ennustukseen, jossa ihmeiden tekijä profeetta käsketään tappamaan, ja silloin se on Paavalin huijaamisesta selkeä todiste.

• kummallista

Aha,
      Omapa on asiasi, miksi tulla tänne sitä selvittämään?
      Taidat luulla olevasi viisaampi kuin Paavali?

• SamanMinäkin

Poistakaa paha keskuudestanne.

• Rahatvittuun

Poistakaa raha keskuudestanne.

• IhanaPaavali

Paavali oli Jeesuksen Kristuksen apostoli. Yksi Paavalin hienouksista oli, että hän oli rehellinen vajavaisuudestaan ja siitä, että tarvitaan Jumala tekemään hänet eheäksi. Jos Paavalin lausetta "Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. 19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. " ei olisi Raamatussa, olisi monella valtava kiusaus vain kieltää oma syntisyytensä, kun kerran Raamatussa toisaalla sanotaan ettei uskovainen tee syntiä (joka siellä myös sanotaan, mutta se ei ole kaikki).

• Mutta kun sitten sanotaan, että Jumala on sanonut, vaikka kyseessä on ollut Paavalin kirjeet.
        '
        Turha Paavalia on nostaa korkeamalle. Hänestä ei voi ottaa esimerkkiä.

• IhanaPaavali
        torre12 kirjoitti:

Mutta kun sitten sanotaan, että Jumala on sanonut, vaikka kyseessä on ollut Paavalin kirjeet.
        '

En ymmärrä mitä tarkoitat. Raamattu on Jumalan sanaa. Paavali ja muut kirjoittajat olivat ihmisiä jotka kirjoittivat Jumalan inspiroimana sen minkä kirjoittivat.

• serious
        torre12 kirjoitti:

Mutta kun sitten sanotaan, että Jumala on sanonut, vaikka kyseessä on ollut Paavalin kirjeet.
        '

Jumala asetti seurakuntaan ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja kolmanneksi jotkut opettajiksi. ... (1. Korinttolaiskirje 12:28)

Paavali oli Jumalan seurakuntaan asettama apostoli ja profeetta, joten hän saattoi sanoa: "Näin sanoo Herra..." Kirjeissään hän tekee eron Jumalan käskyn ja oman mielipiteeensä välillä. Esim...

Naimisissa oleville annan käskyn, en minä vaan Herra,... Muille sanon minä, ei Herra: ... Mitä neitsyihin tulee, siitä minulla ei ole Herran käskyä. Annan vain neuvoni niin kuin se, joka on saanut Herralta armon olla luotettava.
        (1. Korinttolaiskirje 7:10-12)(1. Korinttolaiskirje 7:25)

• IhanaPaavali kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat. Raamattu on Jumalan sanaa. Paavali ja muut kirjoittajat olivat ihmisiä jotka kirjoittivat Jumalan inspiroimana sen minkä kirjoittivat.

No, miksi Jumala pani Paavalin kirjoittamaan kaikkea hullua.

" Soisin, että kaikki olisivat naimattomia, hyvä on olla naiseen ryhtymättä, aviomiesten on elettävä tästä lähtien kuin heillä ei vaimoja olisikaan" Itse haluan uskoa ne Paavalin aatoksiksi.

Ja Jumalako on kaikki astettanut eri tehtäviin? Onko Jumala muka niin sanonut?

• serious kirjoitti:

Jumala asetti seurakuntaan ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja kolmanneksi jotkut opettajiksi. ... (1. Korinttolaiskirje 12:28)

Paavali oli Jumalan seurakuntaan asettama apostoli ja profeetta, joten hän saattoi sanoa: "Näin sanoo Herra..." Kirjeissään hän tekee eron Jumalan käskyn ja oman mielipiteeensä välillä. Esim...

Naimisissa oleville annan käskyn, en minä vaan Herra,... Muille sanon minä, ei Herra: ... Mitä neitsyihin tulee, siitä minulla ei ole Herran käskyä. Annan vain neuvoni niin kuin se, joka on saanut Herralta armon olla luotettava.

Vaikkei Paavalin aikaan vielä ollut evankeliumeja, oli "Herran sanan" luetteloita, siis luetteloita niistä lauseista, mitä uskottiin Jeesuksen sanoneen. Jos joku asia oli luettelossa, sitä pidettiin Jumalan käskynä, jos ei ollut, se oli vain puhujan oma mielipide, samaan tapaan kuin nykyajan saarna on luotettavan oppineen ja kristityn pitämä, mutta altis myös kritiikille.

On huomattava, ettei Paavalin kirjeet vielä silloin olleet ihmisten mielissä erehtymätöntä jumalansanaa, täysin verrattavia nykyisiin saarnoihin.

• Dogmatikos kirjoitti:

Vaikkei Paavalin aikaan vielä ollut evankeliumeja, oli "Herran sanan" luetteloita, siis luetteloita niistä lauseista, mitä uskottiin Jeesuksen sanoneen. Jos joku asia oli luettelossa, sitä pidettiin Jumalan käskynä, jos ei ollut, se oli vain puhujan oma mielipide, samaan tapaan kuin nykyajan saarna on luotettavan oppineen ja kristityn pitämä, mutta altis myös kritiikille.

On huomattava, ettei Paavalin kirjeet vielä silloin olleet ihmisten mielissä erehtymätöntä jumalansanaa, täysin verrattavia nykyisiin saarnoihin.

Paavali lähetteli kirjeitään, ja vastaanottajat käsittivät ne Paavalin antamiksi ohjeiksi. Ennen Paavalia ei ollut mitään uskontoa, ei edes Kristusta.

• samaajoukkoa

Oli Paavali kenen mielestä mitä tahansa, niin lopunajan kaupunginmuurissa (perusta jolle rakennetaan) on vain 12 opetuslapsen nimet - Paavalihan julisti itsensä 13. opetuslapseksi. Ja koska Jeesus palaa tuomitsemaan itsensä lävistäjät - koko paavalilaisen seurakunnan - niin Paavalin ihailu hänen vajavaisuudestaan "tehdä pahoja tekoja, joita vihaa" ja ulkoistamalla vastuu Jeesukselle, ei nyt ainakaan pelasta siltä kuuluisalta ikuiselta tuomiolta.

Mitä nimimerkin "Ihana Paavali" mielestä on synnin tekeminen?

• luotutarina

Torre12, totta - Kristuksen tekeminen ja luominen on Paavalin idea, kuten hän sanoo:

2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Jeesus voi olla elänyt, konkreettinen ihminen, mutta Kristus on fiktiivinen hahmo, jonka luomisessa Paavali käytti Jeesusta vain hyväksi.

• IhanaPaavali
        samaajoukkoa kirjoitti:

Oli Paavali kenen mielestä mitä tahansa, niin lopunajan kaupunginmuurissa (perusta jolle rakennetaan) on vain 12 opetuslapsen nimet - Paavalihan julisti itsensä 13. opetuslapseksi. Ja koska Jeesus palaa tuomitsemaan itsensä lävistäjät - koko paavalilaisen seurakunnan - niin Paavalin ihailu hänen vajavaisuudestaan "tehdä pahoja tekoja, joita vihaa" ja ulkoistamalla vastuu Jeesukselle, ei nyt ainakaan pelasta siltä kuuluisalta ikuiselta tuomiolta.

Mitä nimimerkin "Ihana Paavali" mielestä on synnin tekeminen?

Samaajoukkoa kirjoitti: "Paavalin ihailu hänen vajavaisuudestaan "tehdä pahoja tekoja, joita vihaa" ja ulkoistamalla vastuu Jeesukselle, ei nyt ainakaan pelasta siltä kuuluisalta ikuiselta tuomiolta."

Näin on. Paavalin (tai kenenkään muunkaan) vajavaisuuden ihailu ei pelasta tuomiolta. Koko ajatus on älytön. Vain Jeesus pelastaa sen, joka Häneen uskoo.

Kirjoitin pitäväni Paavalin rehellisyyttä vajavaisuudestaan hyvänä esimerkkinä, mikä on eri asia kuin hänen vajavaisuutensa pitäminen hyvnä esimerkkinä – itse asiassa se on päinvastainen asia. Onko sinusta, Samaajoukkoa, siis epärehellisyys parempi kuin rehellisyys?

Se joka uskossa tulee Herran Jeesuksen Kristuksen valoon ja tunnustaa vajavaisuutensa ja syntinsä, saa ne anteeksi, kun taas se joka pimeyden valitsee ja syntinsä piilottaa, ei saa niitä anteeksi.

• mistätällainenharha

Kirjoitat:

"Vain Jeesus pelastaa sen, joka Häneen uskoo."

Jeesus sanoo lakkaamatta - kellä on korvat se kuulkoon. Hän puhuu sanoihinsa uskomisesta, hän nimittäin puhuu tiestä, joka on ja opastaa sen kulkemisessa. Ja mitä tuohon pelastukseen muuten tulee, niin Jeesus sanoo itse siitä näin:

Matt.7:

19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
        ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mistä sinä nimimerkki IhanaPaavali olet saanut edes päähäsi, että JeesuksEEN (eiJeesusta) uskominen pelastaa? Mihin tähän korvia tarvitaan?

• nojopasjotakin

Nimimerkki IhanaPaavali kirjoitti näin:

"Se joka uskossa tulee Herran Jeesuksen Kristuksen valoon ja tunnustaa vajavaisuutensa ja syntinsä, saa ne anteeksi, kun taas se joka pimeyden valitsee ja syntinsä piilottaa, ei saa niitä anteeksi."

Mistä sinä löydät tuosta Jeesuksen tekstistä jotakin tällaista - Jeesus ei koskaan edes puhunut synnistä. Se on ollut merkillepantavaa, kun hänen alkuperäiset tekstinsä löytyivät. Puu tunnetaan vain hedelmistään. Hän sanoo, että vain se pelastuu, joka tekee hänen Taivaallisen Isänsä tahdon - ei riitä uskot, ei hokemat, Herra, Herra, eikä edes hänen nimeen vannominen, vaan hän sanoo kaikille heille, että menkää pois te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.

Etkö sinä tiedä, että mitä Jeesus itse on opettanut? Onko Paavali sinun Jumalasi?

• IhanaPaavali
        mistätällainenharha kirjoitti:

Kirjoitat:

"Vain Jeesus pelastaa sen, joka Häneen uskoo."

Jeesus sanoo lakkaamatta - kellä on korvat se kuulkoon. Hän puhuu sanoihinsa uskomisesta, hän nimittäin puhuu tiestä, joka on ja opastaa sen kulkemisessa. Ja mitä tuohon pelastukseen muuten tulee, niin Jeesus sanoo itse siitä näin:

Matt.7:

19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
        ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mistä sinä nimimerkki IhanaPaavali olet saanut edes päähäsi, että JeesuksEEN (eiJeesusta) uskominen pelastaa? Mihin tähän korvia tarvitaan?

Usko synnyttää Jumalan tahdossa vaeltamisen, parannuksen tekemisen, totuudessa pysymisen eli myös lankeemukset tunnustaen. Meistä ei ole tullut täydellisiä vielä tässä maailmanajassa.

Uskosta Jeesukseen ihminen tulee vanhurskaaksi, uskosta pelastuu.

• IhanaPaavali
        nojopasjotakin kirjoitti:

"Se joka uskossa tulee Herran Jeesuksen Kristuksen valoon ja tunnustaa vajavaisuutensa ja syntinsä, saa ne anteeksi, kun taas se joka pimeyden valitsee ja syntinsä piilottaa, ei saa niitä anteeksi."

Mistä sinä löydät tuosta Jeesuksen tekstistä jotakin tällaista - Jeesus ei koskaan edes puhunut synnistä. Se on ollut merkillepantavaa, kun hänen alkuperäiset tekstinsä löytyivät. Puu tunnetaan vain hedelmistään. Hän sanoo, että vain se pelastuu, joka tekee hänen Taivaallisen Isänsä tahdon - ei riitä uskot, ei hokemat, Herra, Herra, eikä edes hänen nimeen vannominen, vaan hän sanoo kaikille heille, että menkää pois te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.

Etkö sinä tiedä, että mitä Jeesus itse on opettanut? Onko Paavali sinun Jumalasi?

Paavali ei ole Jeesusta vastaan. Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa.

• IhanaPaavali

Nojopasjotain: "Onko Paavali sinun Jumalasi? "

Ei.

• IhanaPaavali

Nojopasjotakin: "Jeesus ei koskaan edes puhunut synnistä."

Et ole evankeliumeja koskaan lukenut?

• looginen.täydennys
        serious kirjoitti:

Ei se pelkkä Paavalin "mielipide" ollut, vaan naimattomia naisia koskeva täydennys Jeesuksen sanomaan, jonka hän oli ilmeisesti kuullut muilta apostoleilta. Jos uskovaiset miehet pysyvät (Jeesuksen suoraan sanomana) naimattomina, ja uskovaisen on mentävä naimisiin vain "Herrassa" eli toisen uskovaisen kanssa, jäljelle jää loogisesti kaksi vaihtoehtoa: joko se, että naimaton nainen pysyy myös naimattonna tai se, että monta naista annetaan yhdelle miehelle vaimoiksi (eli moniavioisuus). Koska jälkimmäinen ei ole Jumalan tahto, Paavali täydensi, että naistenkin on sitten parempi pysyä naimatonna. Mutta koska Jeesus ei ollut tätä suoraan sanonut, Paavali lisäsi, että se on hänen oma looginen päätelmänsä. Ja oikeassahan hän olikin, myös mm. luomiskertomukseen viitaten, jossa kerrotaan Jumalan luoneen yhdelle miehelle yhden vaimon eikä monta.

• eiolesyntiä
        IhanaPaavali kirjoitti:

Nojopasjotakin: "Jeesus ei koskaan edes puhunut synnistä."

Et ole evankeliumeja koskaan lukenut?

No ne evankeliumit muokattiin vain yhtä tarkoitusta varten - Jeesus ei ole puhunut mitään synnistä niissä alkuperäisissä kirjoituksissaan, jotka löytyivät sinetöidyistä saviruukuista autiomaasta, jotka kirkko vaati hävittämään 300-luvulla. Ehkä Jeesuksen mukaan ihminen ei ole syntinen ollenkaan, koska luomiskertomuksenkin mukaan Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, ja Jeesuksen Isä on hyvä ja oikeudenmukainen Jumala. Paavalin Jumala kun on Aabrahamin Jumala, joka vaati tappamaan Aabrahamia oman poikansakin, eli Saatana niin tietysti silloin ihminen Saatanan kuvana voi olla mitä tahansa lankeemuksesta lähtien.

Wikipedia:

"Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.

Esimerkiksi Kuulan mukaan varhaisen kirkon usko Jeesuksen ylösnousemukseen muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]

On huomattavaa, että tieto historiallisesta Jeesuksesta itsestään ei ollut ensisijainen kriteeri Uuden testamentin kaanoniin luetuille kirjoille. Kaanoniin luettiin useita kirjoja, jotka eivät sisältäneet juurikaan tai lainkaan tietoja historiallisesta Jeesuksesta eivätkä myöskään historiallisen Jeesuksen opetuksia, kuten useat apostolien kirjeistä sekä Johanneksen ilmestys. "

- Huomattavin näistä autiomaasta löydetyistä saviruukuista oli Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelma, jota kutsutaan Tuomaan evankeliumiksi. Tuomas oli löytyneiden tekstien mukaan Jeesuksen kaksoisveli, ja hän oli merkinnyt nämä 114 lyhyttä lausetta muistiin.

"Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin SYNTI, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. Se sisältää kuitenkin useita vertauksia, jotka löytyvät myös kanonisista evankeliumeista."

• IhanaPaavali
        eiolesyntiä kirjoitti:

No ne evankeliumit muokattiin vain yhtä tarkoitusta varten - Jeesus ei ole puhunut mitään synnistä niissä alkuperäisissä kirjoituksissaan, jotka löytyivät sinetöidyistä saviruukuista autiomaasta, jotka kirkko vaati hävittämään 300-luvulla. Ehkä Jeesuksen mukaan ihminen ei ole syntinen ollenkaan, koska luomiskertomuksenkin mukaan Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, ja Jeesuksen Isä on hyvä ja oikeudenmukainen Jumala. Paavalin Jumala kun on Aabrahamin Jumala, joka vaati tappamaan Aabrahamia oman poikansakin, eli Saatana niin tietysti silloin ihminen Saatanan kuvana voi olla mitä tahansa lankeemuksesta lähtien.

Wikipedia:

"Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.

Esimerkiksi Kuulan mukaan varhaisen kirkon usko Jeesuksen ylösnousemukseen muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]

On huomattavaa, että tieto historiallisesta Jeesuksesta itsestään ei ollut ensisijainen kriteeri Uuden testamentin kaanoniin luetuille kirjoille. Kaanoniin luettiin useita kirjoja, jotka eivät sisältäneet juurikaan tai lainkaan tietoja historiallisesta Jeesuksesta eivätkä myöskään historiallisen Jeesuksen opetuksia, kuten useat apostolien kirjeistä sekä Johanneksen ilmestys. "

- Huomattavin näistä autiomaasta löydetyistä saviruukuista oli Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelma, jota kutsutaan Tuomaan evankeliumiksi. Tuomas oli löytyneiden tekstien mukaan Jeesuksen kaksoisveli, ja hän oli merkinnyt nämä 114 lyhyttä lausetta muistiin.

"Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin SYNTI, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. Se sisältää kuitenkin useita vertauksia, jotka löytyvät myös kanonisista evankeliumeista."

Ja sinä olet antanut itsesi eksyttää tarinoilla Jeesuksen kaksoisveljistä ja suvaitsevaisesta hippijeesuksesta. Mukavaahan se varmaan on kun ei mikään ole syntiä. Tuomaan evankeliumi ei ole Jumalan ohjauksessa kirjoitettu, ei ole VT:n profetioiden mukainen, ei kuulu Raamattuun.

• looginen.täydennys kirjoitti:

Ei se pelkkä Paavalin "mielipide" ollut, vaan naimattomia naisia koskeva täydennys Jeesuksen sanomaan, jonka hän oli ilmeisesti kuullut muilta apostoleilta. Jos uskovaiset miehet pysyvät (Jeesuksen suoraan sanomana) naimattomina, ja uskovaisen on mentävä naimisiin vain "Herrassa" eli toisen uskovaisen kanssa, jäljelle jää loogisesti kaksi vaihtoehtoa: joko se, että naimaton nainen pysyy myös naimattonna tai se, että monta naista annetaan yhdelle miehelle vaimoiksi (eli moniavioisuus). Koska jälkimmäinen ei ole Jumalan tahto, Paavali täydensi, että naistenkin on sitten parempi pysyä naimatonna. Mutta koska Jeesus ei ollut tätä suoraan sanonut, Paavali lisäsi, että se on hänen oma looginen päätelmänsä. Ja oikeassahan hän olikin, myös mm. luomiskertomukseen viitaten, jossa kerrotaan Jumalan luoneen yhdelle miehelle yhden vaimon eikä monta.

Moniavioisuus ei ole Jumalan tahto?

Niinköhän? "Jos otat toisenkin vaimon, niin et saa vähentää ensimmäisen elatusta etkä tarpeita". Ei ole sellaista, että älä ota muita vaimoja.

Ja tämä: "Älä makaa isäsi muiden vaimojen kanssa". Ei ole sitä, että älä pidä muita vaimoja, vaan poika ei saa maata heidän kanssaan.''

Raamatussa on niin moni asia niin normaalia, jotka ovat meille täysin vierasta. Emme ymmärrä edes Jumalan tahtoa.

• kui2
        IhanaPaavali kirjoitti:

Ja sinä olet antanut itsesi eksyttää tarinoilla Jeesuksen kaksoisveljistä ja suvaitsevaisesta hippijeesuksesta. Mukavaahan se varmaan on kun ei mikään ole syntiä. Tuomaan evankeliumi ei ole Jumalan ohjauksessa kirjoitettu, ei ole VT:n profetioiden mukainen, ei kuulu Raamattuun.

"Tuomaan evankeliumi ei ole Jumalan ohjauksessa kirjoitettu," Ja kuka tuon on osannut kertoa? Eilen uskonnollisella radiokanavalla väitettiin ettei mitään sellaista kokousta (Nikea) ole koskaan ollukaan jossa vain poistettiin osia Raamatusta noin vain(Pasi T) sanoi koko asian olevan puppua, eli potaskaa, uskotko Pasia ja mistä hän sen tietää?

No kuka sitten karsi Raamatun ja poisti siitä osia ja miten jos ei vain poistettu? -Koska siitä on kuitenkin niit pois..tettu.

Siis noil on aina omat selitykset joka asiaan, mistä lähteestä he saavat niin eri tiedot kuin yleensä on?

• setoinenpuoli
        IhanaPaavali kirjoitti:

IhanaPaavali kirjoitti:

"Mukavaahan se varmaan on kun ei mikään ole syntiä. Tuomaan evankeliumi ei ole Jumalan ohjauksessa kirjoitettu, ei ole VT:n profetioiden mukainen, ei kuulu Raamattuun."

Ei tietenkään liity Saatanan palvontaan, eikä okkultisiin ruumiinsyönti tai verenjuontiriitteihin, eikä ole mitään tekemistä VT:n kanssa, mutta siinä olet oikessa, että Paavali liittyy vain VT:iin, ja Jeesus murhattiin juuri VT:n ennustuksen mukaisesti, koska hän olisi ollut uhka uhrikukkulapapeille, joita myös Paavali edusti.

Paavali toteutti tämän VT:n ennustuksen poistamalla nyt tämän sinunkin mielestäsi pahuuden - eli Jeesuksen - joka ei allekirjoittanut synnin olemassaoloa:

VT 5Moos ja 13 luku:

1. "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa
        sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
        2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
        3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
        4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
        5. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.

Ymmärrän täysin ajatusmaailmasi, mutta me jotka emme ole sienneet syntisiksi, emmekä tarvitse okkultisia menoja elääksemme voimme tietysti vain sääliä teitä, jotka tarvitsette eläessänne Jumalan kuoleman tavoitellessanne kuolemanjälkeistä taivaspaikkaa, mutta kuitenkin todellisuudessa teidät siunataankin vain maaksi kuolemanne jälkeen, josta pelkästä maasta olette tulleet.

• Onhan sitä poltettukin kirjoja ja tekstejä. Oletan , että Raamattu ei katoa, vaikka siitä revitään sivuja. Tärkeksi koetut asiat eivät katoa repimällä.

• Sama varmaan myös Koraanilla. Ei katoa meidän elinaikana,

• Vessapaperia
        torre12 kirjoitti:

Sama varmaan myös Koraanilla. Ei katoa meidän elinaikana,

Mutta pyllyn pyyhkimiseen sopivat molemmat.

• Vessapaperia kirjoitti:

Mutta pyllyn pyyhkimiseen sopivat molemmat.

Aivan. Eihän minullakaan ole kumpaakaan.

• Niinpä. Oli muuten mielenkiintoista lukea, miten paljon erilaisia tulkintoja Paavalista(kin) tehdään. Olen ihmetellyt monesta, missä opetetaan tällaista Paavalin vastaisuutta?

• mummomuori kirjoitti:

Niinpä. Oli muuten mielenkiintoista lukea, miten paljon erilaisia tulkintoja Paavalista(kin) tehdään. Olen ihmetellyt monesta, missä opetetaan tällaista Paavalin vastaisuutta?

Tulkintoja onkin mielenkiintoista lukea. Sama asia nähdään ja ymmärretään kovinkin eri tavoin. Tulkinnoissa näkyy sen oman historian, oman elämänpiirin merkitys sille mitä ja miten näemme ja koemme ja ymmärrämme.

• sekuuluisalogiikka

"Olen ihmetellyt monesta, missä opetetaan tällaista Paavalin vastaisuutta?"

Opetetaan?! Jos kyse onkin ihan vain älykkyydestä ja loogikasta?

Paavali=Aabrahamin Jumala=vaatii tappamaan Aabrahamia oman poikansa=Jeesus Kristuksena on kolminaisuusoppi; Isä, Poika, Pyhä Henki=Paavali kiroaa ristille hyvältä tuoksuvana ihmisuhrina=ihmisuhrikultti=näin Jumala on tapettu=Saatana vapaana.

Voi tietysti olla, että tässä logiisessa Paavalinpuhejatkumossa on liian monta osaa, jotta äo riittäisi tekemään siitä selkeän johtopäätöksen. Mutta jos riittää, niin korjaapa tuota loogista jatkumoa niin, että se näyttäisi mieleiseltäsi, eikä johtaisikaan Jumalan kuolemaan ja tätä kautta Saatanan vapautumiseen, niin ei Jumalan sijaisen maanpäällä, paavin, tarvitsisi nyt kääntyä arkkienkeli Mikaelin puoleen, voi voisi kääntyä sen edustamansa Jumala-tahon puoleen suoraan.

• paavalinlähtö

Katolinen kirkko rypee pedofiliaskandaalissa – paavi syyttää Saatanaa ja pyytää arkkienkelin apua

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/012bb788-7b13-49fa-9d10-2dd488fbf721_ul.shtml

Tästä pitäisi tulla jo koko kristikunnalle kriisi, kun äitikirkon päämies - tuo Jumalan sijainen maanpäällä - ei pystykään enää hoitamaan hommaansa ilman arkkienkelin apua, joka on juuri antanut Saatanalle kenkää taivaasta!

Miten tässä nyt näin kävi?!

• perusteettomanarmonsynty

Tästä logiikkaketjusta jäi nyt se tärkein pois:

Paavali=Aabrahamin Jumala=vaatii tappamaan Aabrahamia oman poikansa=Jeesus Kristuksena on kolminaisuusoppi; Isä, Poika, Pyhä Henki=Paavali kiroaa ristille hyvältä tuoksuvana ihmisuhrina=ihmisuhrikultti=näin Jumala on tapettu=Saatana vapaana

...... Eli kun Jumala on kuollut, niin on tietysti teoista huolimatta armo, koska ei ole tuomaria, sillä Jeesushan itse sanoi, että Taivasten valtakuntaan pääsevät vain ne, jotka tekevät hänen taivaallisen Isän tahdon, vaikka kuinka olisi vannonut hänen nimiin - heille hän sanoo, että menkää pois te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.

• Kulttuuri-ihminen ymmärtää, että teokset ovat aikansa tuotoksia.

Ongelma syntyy siitä, että jotkut pitävät niitä erehtymättömänä jumalansanana. Silloin toisinajattelevan ääni nousee falsettiin, ja vaatii kirjoituksen hävittämistä. Raa´atkin kirjoitukset saattavat olla hienoja kulttuurituotteita ja arvokkaita historian lähteitä, esimerkiksi islantilaiset Edda-runot.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Edda

• Konsufundis

Dogmatikosta voisin siunata rakkauvvellisesti luuvitosella.

• "Ongelma syntyy siitä, että jotkut pitävät niitä erehtymättömänä jumalansanana."

Kyllä, monien oppiriitojen lisäksi.

• Konsufundis kirjoitti:

Dogmatikosta voisin siunata rakkauvvellisesti luuvitosella.

Oletpa ilkeä ihminen.

• torre12 kirjoitti:

Oletpa ilkeä ihminen.

Ilkeät ihmiset ovat loppumaton luonnonvara.

Minunkin isäni piti itseään huumorimiehenä, ja lauleli erityisen hyvällä tuulella ollessaan: "Eikä sitä mirriä tapettu, vaikka sitä välillä härnättiin." Kun kamaloiduin laulustansa, selitti hymyssäsuin, että minulla ei ole huumorintajua. Mirrin härnäämisestä lausui esimerkin, että kissa vietiin saunan löylyyn, eikä päästetty pois.

Ilkeät ihmiset pitävät toisen kiusaamista huumorina.

• Pygmatikos
        Dogmatikos kirjoitti:

Minunkin isäni piti itseään huumorimiehenä, ja lauleli erityisen hyvällä tuulella ollessaan: "Eikä sitä mirriä tapettu, vaikka sitä välillä härnättiin." Kun kamaloiduin laulustansa, selitti hymyssäsuin, että minulla ei ole huumorintajua. Mirrin härnäämisestä lausui esimerkin, että kissa vietiin saunan löylyyn, eikä päästetty pois.

MItä JUmalan sanassa sanotaan miehestöä joka kiroaa isäänsä?

• omituinenkulttimurha
        Dogmatikos kirjoitti:

Osasit kiteyttää hyvän aforismin.

Tieteellisessä tutkimuksessa todettiin, että uskovaisten lapset ovat suhteessa muiden perheiden lapsiin pahempia kiusaajia. Jäin tuota tutkimusta aikoinaan ihmettelemään, ja johtopäätös oli, että uskovaisten lapsilta puuttuu empatiatunteet. Miksi uskonto tuottaa empatiakyvyttömiä lapsia? Tuottaako myös aikuisia, vai onko niin, että juuri uskonto vetää puoleensa empatiakyvyttömiä?

Kauhistuttava ajatus, että lapsia viedään jopa kirkkoihin katsomaan ristille hakattua, runneltua Jeesuksen kuvaa ja kerrotaan tarinoita hänen kiduttamisestaan, ja sekö palvonnankohde on sitten pyhää ja hyvää, jos vielä kyseessä on Jumalan Poika?

En ymmärrä tätä sairasta ajattelua. Jeesus opetuksineen on sitten aivan toinen asia.

• Pygmatikos kirjoitti:

MItä JUmalan sanassa sanotaan miehestöä joka kiroaa isäänsä?

Yrität varmaan vihjata, että kiroaisin isäni. En kiroa, vaan säälin häntä. Hän oli sairaan mielensä uhri, levoton rovasti, joka suinkaan ei ollut usein hyvällä tuulella, Hän pahoinpiteli minua usein lyömällä milloin milläkin esineellä ja samalla uhkaili, että lyö lisää ja lujemmin, jos en lopeta itkuani. Veljeäni hän potki. Huusi ja karjui.

Pahoinpitely alkoi niin nuorena ollessani, etten muista, mutta hän vielä vuosia myöhemmin kehui vieraille, kuinka hän oli hakannyt meitä. Useimmin hän meille lapsille huusi raivostuessaan, että hakkaa meidät makkaroiksi. Elämä oli täynnä kauhua.

Kesämökin naapurimme kertoi näistä vaimolleni. Talviasunnon naapuri siskolleni, että olivat soittaneet kesken isäni raivoamisen, että ottavat yhteyttä lastenhuoltoon, jos meno ei lopu.

Hän oli levottoman perintögeenistön vanki. Samanlailla oli käyttäytynyt hänen isänsäkin, mutta sitten oli päässyt vaivoistansa ennenaikuisesti kuolemalla tuberkuloosiin. Kun isäni kuoli, uskoin varmasti, että Herra ottaa hänet luoksesa, niin kuin muutkin sairaat. Kiitin Jumalaa, että hän oli lopulta päässyt lepoon ja rauhaan.

• omituinenkulttimurha kirjoitti:

Osasit kiteyttää hyvän aforismin.

Tieteellisessä tutkimuksessa todettiin, että uskovaisten lapset ovat suhteessa muiden perheiden lapsiin pahempia kiusaajia. Jäin tuota tutkimusta aikoinaan ihmettelemään, ja johtopäätös oli, että uskovaisten lapsilta puuttuu empatiatunteet. Miksi uskonto tuottaa empatiakyvyttömiä lapsia? Tuottaako myös aikuisia, vai onko niin, että juuri uskonto vetää puoleensa empatiakyvyttömiä?

Kauhistuttava ajatus, että lapsia viedään jopa kirkkoihin katsomaan ristille hakattua, runneltua Jeesuksen kuvaa ja kerrotaan tarinoita hänen kiduttamisestaan, ja sekö palvonnankohde on sitten pyhää ja hyvää, jos vielä kyseessä on Jumalan Poika?

En ymmärrä tätä sairasta ajattelua. Jeesus opetuksineen on sitten aivan toinen asia.

Kylla Kristus oikeasti murhattiin raa´alla tavalla. Ei sitä voi kieltää. Tärkeintä on kertoa ihmisille, mitä hyvää Jeesus tekee sekä aikuisille että lapsille, miten selviämme hänen avullaan jotenkuten tämän karmean elämän läpi.

• serious
        Dogmatikos kirjoitti:

Kylla Kristus oikeasti murhattiin raa´alla tavalla. Ei sitä voi kieltää. Tärkeintä on kertoa ihmisille, mitä hyvää Jeesus tekee sekä aikuisille että lapsille, miten selviämme hänen avullaan jotenkuten tämän karmean elämän läpi.

Vihreille niityille hän vie minut lepäämään, tyynten vetten äärelle hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän johdattaa minua vanhurskauden teillä nimensä tähden.
        (Psalmit 23:1-3 [FinRK])

Kertomuksesi lapsuudenkotoasi järkytti, dogmatikos. Siunausta sinulle.

• serious kirjoitti:

Vihreille niityille hän vie minut lepäämään, tyynten vetten äärelle hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän johdattaa minua vanhurskauden teillä nimensä tähden.
        (Psalmit 23:1-3 [FinRK])

Kertomuksesi lapsuudenkotoasi järkytti, dogmatikos. Siunausta sinulle.

Kiitos. Vaikka lapsuuteni oli hirveä, en usko että siitä jäi minulle pysyviä traumoja. Se oli vain hirveätä niin kauan, kuin sitä kesti. Alkoholismikin, jota podin, ja josta Jeesus minut veti kuiville, on geneettistä, ei isäni käyttäytymisestä johtuvaa, Sen jälkeen olen ollut ihan vapaa ja kaikkein parasta on, että sain suloisen vaimon ja esimerkillisen hyvän pojan.

• Pygmatikos
        Dogmatikos kirjoitti:

Yrität varmaan vihjata, että kiroaisin isäni. En kiroa, vaan säälin häntä. Hän oli sairaan mielensä uhri, levoton rovasti, joka suinkaan ei ollut usein hyvällä tuulella, Hän pahoinpiteli minua usein lyömällä milloin milläkin esineellä ja samalla uhkaili, että lyö lisää ja lujemmin, jos en lopeta itkuani. Veljeäni hän potki. Huusi ja karjui.

Pahoinpitely alkoi niin nuorena ollessani, etten muista, mutta hän vielä vuosia myöhemmin kehui vieraille, kuinka hän oli hakannyt meitä. Useimmin hän meille lapsille huusi raivostuessaan, että hakkaa meidät makkaroiksi. Elämä oli täynnä kauhua.

Kesämökin naapurimme kertoi näistä vaimolleni. Talviasunnon naapuri siskolleni, että olivat soittaneet kesken isäni raivoamisen, että ottavat yhteyttä lastenhuoltoon, jos meno ei lopu.

Hän oli levottoman perintögeenistön vanki. Samanlailla oli käyttäytynyt hänen isänsäkin, mutta sitten oli päässyt vaivoistansa ennenaikuisesti kuolemalla tuberkuloosiin. Kun isäni kuoli, uskoin varmasti, että Herra ottaa hänet luoksesa, niin kuin muutkin sairaat. Kiitin Jumalaa, että hän oli lopulta päässyt lepoon ja rauhaan.

Yritätkö kerätä säälipisteitä ja sillä oikeuttaa pahanpuhumisen omasta isästäsi? Oletko itse mielestäsi parempi ihminen?

Sitäpaitsi, en sanonut että "...kiroaa isänsä" vaan "isäänsä"

Kysyn sinulta uudestaan, mitä Raamattu sanoo pojasta joka kiroaa isäänsä? Vieläpä julkisella keskustelupoalstalla internetissä?

• 1234567---

Paavali: Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä, kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
      JUMALA ON KAIKKIEN IHMISTEN YLÄPUOLELLA, MYÖSKI PAAVALIN. JUMALA SANOO SAPATISTA MUISTA. Siis muista pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Älä unhoita !

• Paavalihan sekoili muutenkin.

Esimerkiksi se, kun sanoo samassa lauseessa, että Jumalan käskyt täytyisi pitää, mutta sitten, että ympärileikkaus ei ole tärkeä. Se on kuitenkin Jumalan ikuinen käsky.

• VainYksiKäsky
        torre12 kirjoitti:

Paavalihan sekoili muutenkin.

Esimerkiksi se, kun sanoo samassa lauseessa, että Jumalan käskyt täytyisi pitää, mutta sitten, että ympärileikkaus ei ole tärkeä. Se on kuitenkin Jumalan ikuinen käsky.

Mutta eihän Paavalin mukaan meillä ole miuta käskyä kuin rakastaa toisiamme. Se on käskyistä ainoa ja ilman rakkautta kaikki on turhaa tuulten tavoittelua. Paavalin mukaan kaikki on kyllä sallittua, mutta kenenkään ei tule tavoitella omaa etuaan vaan yhteistä parasta.

Itse rakastan näitä kohtia:

> "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. <

ja

> "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa. Kenenkään ei pidä etsiä omaa etuaan vaan toisen parasta. <

ja

> Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain. <

• VainYksiKäsky kirjoitti:

Mutta eihän Paavalin mukaan meillä ole miuta käskyä kuin rakastaa toisiamme. Se on käskyistä ainoa ja ilman rakkautta kaikki on turhaa tuulten tavoittelua. Paavalin mukaan kaikki on kyllä sallittua, mutta kenenkään ei tule tavoitella omaa etuaan vaan yhteistä parasta.

> "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. <

ja

> "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa. Kenenkään ei pidä etsiä omaa etuaan vaan toisen parasta. <

ja

> Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain. <

No, Paavali vain kirjoitti niin. Itse hän ei juurikaan rakkautta osoittanut, ja oli suutuspäinen.

• torre12 kirjoitti:

Paavalihan sekoili muutenkin.

En ole koskaan saanut selvää millä perusteella ne, joiden mielestä periatteessa VT:n käskyjä pitäisi noudattaa, toisia ei pitäisikään.

• Dogmatikos kirjoitti:

En ole koskaan saanut selvää millä perusteella ne, joiden mielestä periatteessa VT:n käskyjä pitäisi noudattaa, toisia ei pitäisikään.

Niin mitä sitä noudatetaan? Aika surkean vähän- kukaan ei ole ikinä tainnut repiä edes silmiään irti katsoessaan naista himoiten. Surutta vaan ikuiseen kadotukseen.

• torre12 kirjoitti:

No, Paavali vain kirjoitti niin. Itse hän ei juurikaan rakkautta osoittanut, ja oli suutuspäinen.

Kiivas ja kiukkuinen oli ja luuli olevansa erittäin oikeassa sekä tapellessaan kristinuskoa vastaan että myöhemmin puolesta.

• 1234567---
        VainYksiKäsky kirjoitti:

ja

ja

Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi yli kaiken, siis pidä myöskin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

• HästägiMetoo
        torre12 kirjoitti:

Niin mitä sitä noudatetaan? Aika surkean vähän- kukaan ei ole ikinä tainnut repiä edes silmiään irti katsoessaan naista himoiten. Surutta vaan ikuiseen kadotukseen.

Joka katsoo naista himoiten joutuu ikuiseen #metoo -helvettiin, eikä pääse sieltä koskaan poies.

• Näinseasiaon
        Dogmatikos kirjoitti:

On häpeällistä että (jos nyt puheisiisi voi ollenkaan luottaa) -olet ollut pappi etkä ymmärrä noin alkeellista kristinuskon perusasiaa joka opetetaan jo pyhäkoululaisille. Se kertoo enemmän suhteestasi Jumalan sanaan ja kristinuskoon kuin tuhat sepustustasi joita täällä sepität. Kelvoton ja kunnoton pappi olet. Häpeäksi kaikille papeille! Papin kuuluisi itse uskoa Jumalan sanaan.

Eikä tässä ole sitten kyse mistään sellaisesta että papin pitäisi olla muka "täydellinen". Sanon tämän kun kumminkin vedät pian marttyyrinviitan suojaksesi ja rupeat itkemään teennäisiä krokotiilinkyyneleitä miten "et muka pysty olemaan täydellinen". Kuule: ei kukaan sitä tarkoitakaan, -mutta on eri asia se että sinä olet kelvoton ja kunniaton pappi. Jumalan sanan totuuden ja kaiken hyvän vihollinen! Pahuudessa ja vilpissä harjaantunut.

• Näinseasiaon kirjoitti:

On häpeällistä että (jos nyt puheisiisi voi ollenkaan luottaa) -olet ollut pappi etkä ymmärrä noin alkeellista kristinuskon perusasiaa joka opetetaan jo pyhäkoululaisille. Se kertoo enemmän suhteestasi Jumalan sanaan ja kristinuskoon kuin tuhat sepustustasi joita täällä sepität. Kelvoton ja kunnoton pappi olet. Häpeäksi kaikille papeille! Papin kuuluisi itse uskoa Jumalan sanaan.

Eikä tässä ole sitten kyse mistään sellaisesta että papin pitäisi olla muka "täydellinen". Sanon tämän kun kumminkin vedät pian marttyyrinviitan suojaksesi ja rupeat itkemään teennäisiä krokotiilinkyyneleitä miten "et muka pysty olemaan täydellinen". Kuule: ei kukaan sitä tarkoitakaan, -mutta on eri asia se että sinä olet kelvoton ja kunniaton pappi. Jumalan sanan totuuden ja kaiken hyvän vihollinen! Pahuudessa ja vilpissä harjaantunut.

Miten kukaan pappi voi "uskoa" Jumalan sanaan, jos Raamattua tarkoitetaan?

Papit ovat niin perillä Raamatun asioista, että juuri heidän on mahdoton uskoa siihen noin vain.

• henki-ratkaisee

Aloittajalla tuntuu olevan pistimiä lihassa enemmänkin!! Paavalilla ei sentäs ollut pahan piikkiä hengessä, ja se on relevantti seikka!

• pitäävangittuna

Paitsi, että Paavalin mukaan se lihassa asuva Saatana voitti hengenkin ja siksi tarvittiin Jeesuksen kuolema Kristuksena, että hän siis kuoli puolesta=oli lepyttelyuhri Jumalalle.

Kirje roomalaisille, 7. luku, Paavali puhuu:

21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka SOTII MINUN MIELENI LAKIA VASTAAN ja PITÄÄ MINUT VANGITTUNA synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla (palvelen) synnin lakia.

• Rakkaudesta

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

- rakkaudella Paavali

• Heh. Paavali, jolla ei ollut vaimoa, ja joka kiukustui ystäviinsä.

Tuli kirjoitettua jossain viinihöyryissä lempeitä rakkauden sanoja?

• harhaa

aloitus tyypillistä ihmistä itseään korostavaa hedelmätöntä gnostilaista harhaa

• serious

Mielelläni kyllä kuulisin, mitkä Paavalin kirjoitukset eivät ole mieluisia ja minkä vuoksi.

• Exegeetti

Paavali on satuolento. Keksitty hengilö.

• Itse asiassa, ei huono idea aloittajalla. Periaatteessa meille riittää samat Pyhät tekstit kuin Jeesuksellekin, eli VT. Toki on hyvä pitää mielessään evankeliumeiden esimerkki siitä, miten Jeesus käytti noita tekstejä.

• torre1

Niin. Evankeliumit kertovat kuinka Jeesus toimi juutalaisena.

• 22:18 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."
      Näin on. Kyllä Paavalin kirjeet kuuluu olla Raamatussa. Meille pakanakansoille se etenkin on tärkeää. Muuten jäisimme ilman pelastusta ja toivoa jos Raamattu olisi tarkoitettu vain juutalaisille ja sen lähiseudun kansoille.

• No. Onhan se kyllä Raamatulle heikkoa, kun Paavalin omituisuudet ovat siinä. Antaa Raamatulle omituisen kuvan.

• 66.kirjaa

Eihän tuo koske muuta kuin ainoastaan ilmestyskirjaa. Raamattu on useista erillisistä kirjoista koostuva kokoelma.

• 66.kirjaa kirjoitti:

Eihän tuo koske muuta kuin ainoastaan ilmestyskirjaa. Raamattu on useista erillisistä kirjoista koostuva kokoelma.

Niin, ja Ilmestyskirjaa ei olisi koskaan saanut Raamattuun laittaa.

Se kun oli tarkoitettu jo edesmenneille viidelle Aasian seurakunnalle. Kaikki piti ihan sinetöidä.

• jokaviimeksi

Jos ilmestyskirjaa ei olisi liitetty Raamattuun, olisi koko Paavalin huijaus jäänyt paljastumatta - se nimittäin sisältää koodin, jolla Paavali paljastuu uhrikukkulapapiksi ja ihmisuhripalvojaksi, jonka Jumala onkin Saatana. Taitaa olla ainoa näky, joka väitetään tulleen Jeesukselta hänen kuoleman jälkeen - siis Paavalin väittämän ohella, ja juuri siksi se onkin niin mielenkiintoinen, koska se mitätöi viimeisenä kaikki Paavalin puheet - varsinkin hänen väitteensä, että oli saanut Jeesukselta valtakirjan - vai oliko se jopa määräys - tehdä uskonto.

• jokaviimeksi kirjoitti:

Jos ilmestyskirjaa ei olisi liitetty Raamattuun, olisi koko Paavalin huijaus jäänyt paljastumatta - se nimittäin sisältää koodin, jolla Paavali paljastuu uhrikukkulapapiksi ja ihmisuhripalvojaksi, jonka Jumala onkin Saatana. Taitaa olla ainoa näky, joka väitetään tulleen Jeesukselta hänen kuoleman jälkeen - siis Paavalin väittämän ohella, ja juuri siksi se onkin niin mielenkiintoinen, koska se mitätöi viimeisenä kaikki Paavalin puheet - varsinkin hänen väitteensä, että oli saanut Jeesukselta valtakirjan - vai oliko se jopa määräys - tehdä uskonto.

"...se nimittäin sisältää koodin..."

:D Niin, tämä mystiikka tuntuu kiehtovan joitakin tulkinnoissaan.

• saammekolisäätietoa

Tämä tulkinta - vaiko peräti tieto - on ollut julkisesti jonkun nimekkään piispan tai vastaavan pappismiehen kertomaa, että Ilmestyskirja on tehty Rooman vallanaikaa vastaan, eli ei olisi niinkään mystistä, mutta en nyt valitettavasti muista, että kuka ja koska täällä lainasi tuon väittämän johonkin ketjuun ja mainitsi kertojan nimenkin. Ehkä hän selventää tätä mystiikkaa paremmin, kun näkee tuon viestisi. Tai sitten ei.

• saammekolisäätietoa kirjoitti:

Tämä tulkinta - vaiko peräti tieto - on ollut julkisesti jonkun nimekkään piispan tai vastaavan pappismiehen kertomaa, että Ilmestyskirja on tehty Rooman vallanaikaa vastaan, eli ei olisi niinkään mystistä, mutta en nyt valitettavasti muista, että kuka ja koska täällä lainasi tuon väittämän johonkin ketjuun ja mainitsi kertojan nimenkin. Ehkä hän selventää tätä mystiikkaa paremmin, kun näkee tuon viestisi. Tai sitten ei.

"...Ilmestyskirja on tehty Rooman vallanaikaa vastaan, eli ei olisi niinkään mystistä..."

Tämä on tullut vastaan aika monen Raamatun tutkijan teksteissä. Koska sanoma piti piilottaa siten, ettei sitä ymmärtäneet viholliset, niin sitä ei enää ymmärrä oikein kukaan. Se on niin vahvaa symboliikkaa.

• roomanvallanaika

Niin, onhan ymmärrettävää, että jos Johannes oli vangittuna evankeliumin levittämisen vuoksi, niin tuo sanoma olikin puettava salaiseksi, koska siinä Jeesus palaa tuomitsemaan lävistäjänsä.

Uskontohan teki Jeesuksen kuolemasta - ei vaan hyvän - vaan suorastaan pyhän, koska hän vapautti kaikki syntiset kuolemallaan, ja väitetään sitä kautta syntyneen liitton VT:n Jumalan kanssa. VT:n Jumala ei ole sama kuin UT:n Jeesuksen Isä Jumala.

Jeesus itse ei ollut samaa mieltä uskontonormiston kanssa, koska koko ajan sanoi, että juutalaiset vaanivat hänen henkään. Opettajana tiesi varmasti näistä juutalaisten ennustuksista, että jos ilmestyy ihmeidentekijä, niin se on tapettava pahana pois, ja Jeesushan oli ihmeidentekijä, koska tämä houkuttelee pois Aabrahamin Jumalan luota toisen Jumalan luo, ja näinhän siinä kävikin.

Tosin tuo Jeesuksen oppi hävitettiin ja Paavali otti tilalle tämän liiton VT:n Jumalan kanssa, surmasi Jeesuksen Kristuksena ja vapautti ihmiset synnistä. Kyseessä on okkultinen mystiikka ihmisuhrikultilla verenjuonteineen ja ruumiinsyönteineen.

Tästä syntyy sitten se sota taivaassa, jossa Saatana saa kenkää - kyse on okkultisen mystiikan ja vain mystiikan eroamisesta. Paavali edustaa okkultista mystiikkaa ja Jeesus vain mystiikkaa.

Ja Jeesuksen paluu on nyt sitten tuon okkultisen mystiikan tuomitseminen ja kaikkien kirkon luurankojen kaivaminen mitä tuolla okkultismilla (saatananpalvonnalla) onkaan saatu aikaiseksi.

Jos kirkko itsessään on okkultinen, niin paavin taho pyytää apua arkkienkeli Mikaelilta on täysin väärä suunta ja juttu harhaanjohtava - hänen pitää nyt vain jatkaa hyvin alkanut kirkonkirousten jatkoa niine apuvoimineen, jotka hänellä on tähänkin asti ollut. Eihän hänellä edes ole muuta vaihtoehtoa. Ei nyt yht äkkiä tässä taivaallisessa sodassa voi puolta vaihtaa.

• pässinlihaavain

Ei varmasti koskaan ole ollut epäselvää - edes paaveille - että Ilmestyskirjan portto on itse paavi, mutta nuo pedonmerkit ovat olleet epäselvemmät, mutta nehän löytyvät tosi helposti VT:stä ilman sen suurempaa mystiikkaa - siis luku kuusisataa kuusikymmentä kuusi (kirjaimin) ja kohta: saa tulenkin laskeutumaan taivaasta maanpäälle.

• pässinlihaavain kirjoitti:

Ei varmasti koskaan ole ollut epäselvää - edes paaveille - että Ilmestyskirjan portto on itse paavi, mutta nuo pedonmerkit ovat olleet epäselvemmät, mutta nehän löytyvät tosi helposti VT:stä ilman sen suurempaa mystiikkaa - siis luku kuusisataa kuusikymmentä kuusi (kirjaimin) ja kohta: saa tulenkin laskeutumaan taivaasta maanpäälle.

Heh!

• mummomuori kirjoitti:

"...Ilmestyskirja on tehty Rooman vallanaikaa vastaan, eli ei olisi niinkään mystistä..."

Tämä on tullut vastaan aika monen Raamatun tutkijan teksteissä. Koska sanoma piti piilottaa siten, ettei sitä ymmärtäneet viholliset, niin sitä ei enää ymmärrä oikein kukaan. Se on niin vahvaa symboliikkaa.

Ei kai siinä vihollisisia ajateltu: Ilmestyskirja tehtiin viittä Aasian seurakuntaa varten.

• entä-Hesekiel23

Mitenkäs Hesekiel 23. luku? Panetko sellutehtaalle senkin? Vaikka sisarukset Oholia ja Oholiba olivat niiin pirteitä typyköitä, että saisivat nyt ansioistaan vähintäänkin mitalin, koska tekivät niinkin ansiokasta sosiaalityötä sotilaiden keskuudessa.

• Hesekieli

Hirveetä pornoo.

• Näinseasiaon

Se että repii konkreettisesti sivuja irti Raamatusta koska ei hyväksy niissä olevaa sanomaa, on sisällöllisesti IHAN SAMA ASIA kuin antaa niiden olla pkallaan Raamatussa mutta ajatella ettei koko Raamattu ole Jumalan erehtymätöntä sanaa. IHAN TÄYSIN sama asia!

Molemmista on kirjoitettu Raamatun viimeiselle lehdelle SAMA rangaistus;

" ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." (Ilm. k. 22:19)

Kiellä siis jotain Raamatusta, niin kiellät oman osasi pelastukseen! Tämä O N pelastuskysymys mitä suurimmassa määrin.

• Miten on? Parannetaanko minut panemalla kädet päälleni vai ei? Myydäänkö kaikki mitä on ja autetaan köyhiä vai ei? Revitäänkö silmät irti katsottuaan naista himoiten vai ei?

Raamatussa saa olla mitä vaan, mutta ei niitä tarvitse tosissaan ottaa.

• RaamattuOnKirjasto

Tuo "käsky" ei koske kui vain yhtä kirjaa, Johanneksen ilmestystä, ja Raamatussa on yhteensä 66 erillistä kirjaa.

• RaamattuOnKirjasto kirjoitti:

Tuo "käsky" ei koske kui vain yhtä kirjaa, Johanneksen ilmestystä, ja Raamatussa on yhteensä 66 erillistä kirjaa.

Raamattu on kokonaisuus. Siinä on juuri ne kirjat, jotka siinä kuuluukin olla.
        Jumala varjelee Sanaansa. Vaikka sitä aikain saatossa on muokattu. Silti sen Sanoma on pysynyt suhteellisen muuttumattomana.
        Jos ymmärtää kokonaisuuden kannalta, mikä merkitys Paavalin kirjeillä on ja miksi ne siellä on,, ei voi epäillä niiden kuulumista Raamattuun.

• SäästöBudjetti
        evita- kirjoitti:

Raamattu on kokonaisuus. Siinä on juuri ne kirjat, jotka siinä kuuluukin olla.
        Jumala varjelee Sanaansa. Vaikka sitä aikain saatossa on muokattu. Silti sen Sanoma on pysynyt suhteellisen muuttumattomana.
        Jos ymmärtää kokonaisuuden kannalta, mikä merkitys Paavalin kirjeillä on ja miksi ne siellä on,, ei voi epäillä niiden kuulumista Raamattuun.

Vanhantestamentin deuterokanoniset kirjat kuten vaikkapa Makkabilaoskirjat, Eenokin kirjat ja Siirakin kirja jätettiin Raamatun kaanonista pois vasta 1800-luvulla taloudellisista syistä. Tuolloin englantilaonen painotalo kieltäytyi painamasta koko Raamattua, sillä näin se tuli paljon edullisemmaksi ja säästi rahaa.

• SäästöBudjetti kirjoitti:

Vanhantestamentin deuterokanoniset kirjat kuten vaikkapa Makkabilaoskirjat, Eenokin kirjat ja Siirakin kirja jätettiin Raamatun kaanonista pois vasta 1800-luvulla taloudellisista syistä. Tuolloin englantilaonen painotalo kieltäytyi painamasta koko Raamattua, sillä näin se tuli paljon edullisemmaksi ja säästi rahaa.

Niinpä, moni tuntuu unohtavan tuon. Sekä sen, että Raamatun koostumus ei joka kirkkokunnassa ole aivan sama.

• evita-ei.kirj
        mummomuori kirjoitti:

Niinpä, moni tuntuu unohtavan tuon. Sekä sen, että Raamatun koostumus ei joka kirkkokunnassa ole aivan sama.

Näillä maallisilla poistosyillä, kuten säästösyytkin ovat, ei kokonaisuuden, Raamatun perussanoman, mikä on se punainen lanka läpi Raamatun, ole suurtakaan merkitystä.

• evita-ei.kirj kirjoitti:

Näillä maallisilla poistosyillä, kuten säästösyytkin ovat, ei kokonaisuuden, Raamatun perussanoman, mikä on se punainen lanka läpi Raamatun, ole suurtakaan merkitystä.

Raamatussa ei ole perussanomaa, vaan eri kirjoittajien esityksiä sieltä täältä.

Toinen sanoo, ettei Jumalaa voi kukaan nähdä, vaikka toinen sanoo mm. Jaakobin jopa painineen Jumalan kanssa.

• HymiöHymiöHymiö
        torre12 kirjoitti:

Raamatussa ei ole perussanomaa, vaan eri kirjoittajien esityksiä sieltä täältä.

Toinen sanoo, ettei Jumalaa voi kukaan nähdä, vaikka toinen sanoo mm. Jaakobin jopa painineen Jumalan kanssa.

Kun hän vain tanssi kanssa enkeleiden, tanssi pienen tanssin, ja lähti näytöksensä jälkeen kuin tulen liekki vaan.

• jäsen-mikä-jäsen

Jäsen kuin aasilla ja vuoto kuin orhilla, sano...

• Kyllä se on absoluuttinen totuus Jumalan sana.

• Turhaahyrinää

Jo vuosia sitten lehdistö kirjoitteli salaisista kääröistä, joita säilytetään jossakin
      Kalifornian juutalaisten kätköissä. Siihen pitää olla vakavat syyt miksi niitä ei julkaista. Koko vanha testamentti joutaa "pihan perälle pyyhittäväksi paperiksi".
      Uusi testamentti sisältää kaiken arvokkaan tiedon, sitä en hylkää, koska sen tuntemus auttaa ymmärtämään ne vaiheet mitä siellä on ennustettu. Jokainen
      yksilö tekee oman ratkaisunsa mihinkä haluaa uskoa. Siitä on turhaa kiistellä.
      Jos et ymmärrä oikean ja väärän eroa, niin keskustelut jäävät vähiin.

• Princeofdarkness

Eliitin kontrollityökalut joutaa roviolle!

• seeese

Jumalan antamat kiveen hakatut 10 käskyä ovat ikuiset. Ne ovatkin olleet lainsäädännön runkona kaikissa vapaissa demokratioissa siitä lähtien, kun ne ihmiskunnalle annettiin. Kun ihminen rikkoo jotain näistä käskyistä, hän joutuu tuomittavaksi kuoleman jälkeen Jumalan kasvojen eteen. Jos kuitenkin joku toinen on ottanut sinun rikkomuksesi omalle kontolleen, et joudu tuomittavaksi, vaan olet siirtynyt helvetistä taivaan kirkkauteen.

Paavalin lähettämässä kirjeessä, hän kirjoittaa, että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Siis uskomalla Kristuksen sovitustyöhön Golgatan ristillä, käskyn, käskyjen rikkoja ei joudukaan tuomittavaksi, koska hänessä on sovituksen, Jeesuksen veren merkki, vaan hän on siirtynyt kuolemasta elämään. Palkan maksua odottamaan ja ne jotka monta vanhurkauteen saattavat, loistavat niinkuin tähdet aina ja ikuisesti. Olemmeko olleet innokkaat lähimmäisen auttamisessa ja avankeliumin työssä, siitä meille krstityille palkka maksetaan kerran ikuisuudessa.

• näinsemeni

Edellä kysytään, että mikä vika nyt on Paavalin kirjoituksissa, sanoissa ja jos vikaa on , niin missä niissä on vikaa.

Vika on koko ideassa.

Paavali väittää nähneensä näyn Jeesuksesta, joka kehotti häntä jatkamaan työtään. Tekstejä edellä. Vielä kolmisen vuotta tämän tapahtuman jälkeen hän oli kuitenkin juutalaisneuvostossa - kuten oli myös tuomitsemassa Jeesuksen - kolme vuotta myöhemmin tuomitsemassa Stefanoksen kuolemaan.

Oli näitä alkukristittyjä ja kirosi vielä evankeliuminkin vaikka olisi itse taivaan enkelin antama, jos se ei ole hänen tekemä.

Ilmestyskirja, jonka Johannes kertoo saaneensa myös Jeesukselta n. 40 vuotta Paavalin väitteiden jälkeen, kumoaa täysin Paavalin sanat, joten Paavali on huijari.

• melkoinenteko

Siis juuri niin kuin aloittaja on kirjoittanutkin.

• skeptikko.myös
        melkoinenteko kirjoitti:

Siis juuri niin kuin aloittaja on kirjoittanutkin.

Huijari ilmestyskirjan kirjoittaja oli ja Paavalikin.

• htrhrt

Tämä ylittää jo kai tahattomasti parodiahorisontin.

• SuomalainemiesSSS

Tämä näytää olevan maallistuneiden luterilaisten palsta.Tekevät oman näköisen jumalansa ja eksyvät paholaisen anasaan aloittajan kanssa. Mielestäni koko Raamattu on Jumalan muuttumatonta sanaa.

• sage8.ei.kirj

"Maallistuneet" luterilaiset, kuten kirkkoihin kuulumattomatkin ihmiset, ovat niitä ihmisiä, joilla ei ole tarvista mielistellä monessa asiassa ristiriitaista Raamattua eikä uskoa joitain ilmestyskirjan peloitteluja, vaan olla sitä mieltä, mitä ovat.

• Ei vaan tavallisten luterilaisten palsta. Toki täällä on luterilaisia, joilla on omanlainen ja hyvin kirjaimellinen tulkintalinja. Sitä enemmän taitaa olla vapaan suunnan edustajia?

• etköotaopiksesi
        mummomuori kirjoitti:

Ei vaan tavallisten luterilaisten palsta. Toki täällä on luterilaisia, joilla on omanlainen ja hyvin kirjaimellinen tulkintalinja. Sitä enemmän taitaa olla vapaan suunnan edustajia?

Älä puhu kirjaimellisesta tulkintalinjasta kun et ymmärrä mitä se tarkoittaa!

• hrthtrh

Luterilaiset eivät syyllisty Jumalan pilkkaan repimällä Raamattunsa sivuja ja pilkkaamalla Jumalan apostolia. Se on joissakin lahkoissa elävää harhaoppia.

• etköotaopiksesi kirjoitti:

Älä puhu kirjaimellisesta tulkintalinjasta kun et ymmärrä mitä se tarkoittaa!

:D Taitaa olla niin, että tuon tulkintalinjan kannattajat eivät aina itse tunnu sitä ymmärtävän...

• arkki-oli-hyvä-botski

Kolmannen Mooseksen kirjan 15. luku sukupuolisaastaisuudesta ja 18. luvun siveellisyyssäädöksetkin ovat ihan kivoja.
      Esim. aamuaktiin tykästyneiden pitää muistaa (3.Moos. 15/18): "Kun mies on maannut naisen kanssa ja vuodattanut siemenensä, peseytykööt he vedessä ja olkoot saastaiset iltaan asti."
      Lystikäs on myös Mooseksen 1. kirjan 9.luku, jossa Nooa vetää lärvit, sammuu telttaan munasillaan ja sitten poikansa menevät heittämään vällyn yllr, ettei nyt ihan kaikki näkisi Nooan "kalleuksia."
      Sitkee sissi, koska eli yhteensä 950 vuotta vedenpaisumuksesta huolimatta.

• sdafasdfasdf

jos käytät 92 käännöstä niin revi ja polta kaupan päälle samantien koko roska-kirjasi.

• Vt on selvästi juutalaista mytologiaa ja Ut ainakin Paavalin kirjeiden ja Johanneksen ilmestyskirjan osalta jonkinlaista maailmanlopun odottelua ja sairaalloista kauhua.

• porvoolainen-1947

Käytössäni on Porvoon WSOY:n vuonna 1947 painama koko Piplia, jonka kieliasu on suurten ikäluokkien mielestä se ainoa oikea. Ja pysyy.

• Paavalilla ja Jeesus Nasaretilaisen opetuksella ei ole mitään tekemistä keskenään. Valitsen Jeesuksen seuraamisen Paavalin hourupäisen mystiikan asemesta.

• kkokokokokokoko

Molemmat olivat mystikkoja. Jeesus oli oikea mystikko ja paholaisen karkoittaja ja Paavali kehitti ihmisjumalan palvonnan jossa synnit saatiin anteeksi veren voimalla.
        laki pitäisi unohtaa. koska Jeesus on jo kuollut puolestamme ja antaneet meille armon.

Verta piti välttää ja nyt se tehtiin pääasiaksi ihmisuhriksi.

• kkokokokokokoko kirjoitti:

Molemmat olivat mystikkoja. Jeesus oli oikea mystikko ja paholaisen karkoittaja ja Paavali kehitti ihmisjumalan palvonnan jossa synnit saatiin anteeksi veren voimalla.
        laki pitäisi unohtaa. koska Jeesus on jo kuollut puolestamme ja antaneet meille armon.

Verta piti välttää ja nyt se tehtiin pääasiaksi ihmisuhriksi.

Jeesus ei todellakaan ollut mystikko, vaan Vapahtaja. Paavali oli hourupää mystikko, jonka "opetukset" voi aivan hyvin sivuuttaa, ja hyvin tekee se, joka ei niihin vilkaisekaan.

• huolestunut.kristitty kirjoitti:

Jeesus ei todellakaan ollut mystikko, vaan Vapahtaja. Paavali oli hourupää mystikko, jonka "opetukset" voi aivan hyvin sivuuttaa, ja hyvin tekee se, joka ei niihin vilkaisekaan.

Jeesuksen puheet ovat kuitenkin kuin jonkun kylähullun: hänen seuraajansa voivat juoda kuolettavaa, on myytävä kaikki ja autettava köyhiä, hän palaa "pian".

• xasq

lukekaa hyvät ihmiset uuttatestamenttia, varsinkin evankeliumeita. Niissähän Jumala puhuu meille henkilökohtaisesti. Kaikki Jeesuksen lausumat sanat on suoraa Jumalan puhetta meille. Johanneksen evankeliumin alku sen todistaa. Muissa teksteissä Jumala on käyttänyt välikätenä syntistä ihmistä, jotka uskon kautta Kristukseen olivat saaneet syntinsä anteeksi, Ihan niinkun mekin. Kyllä Paavalin kirjeet on väkevää luettavaa, ne kirkastaa ainoastaan Kristusta ja miljardit ihmiset ennen meitä, ovat kokeneet Kristuksen läsnäoloa luettuaan Paavalin kirjeitä seurakunnille ja uskon veljilleen. Siis lukekaamme innokkaasti, Jeesuksen tulo on lähellä, kaikki raamatun, lopun ajan profetiat on toteutuneet ja toteutumassa silmiemme edessä esim Iraelin kansan kotiin paluu ja rahan muuttuminen numerosarjaksi joka laitetaan otsaan tai käteen, ilm: 13 luku. Ei kannata riidellä joutavista, sillä nyt on evankeliumin levittämisellä mahdoton kiire, jotta jos mahdollista kukaan ei joutuisi sielunvihollisen kaveriksi helvettiin.

• taivaassasota

Tieteen mukaan elämme ajatusuniversumissa, joten ne jotka seuraavat Paavalia ja hänen VT:n Aabrahamin Jumalaa, joka ei ole oikeudenmukainen eikä hyvä Jumala (vaati Aabrahamia tappamaan oman poikansakin ja hänelle uhrattiin jopa Jumalan poika, eli kyseessä on Saatana) ovat tietysti luomiskertomuksen mukaan tämän Jumalan kuvia.

Ne taas, jotka seuraavat Jeesuksen opetuksia ja ovat tuon hyvän Isä Jumalan kuvia tässä ajatusuniversumissa ja toteuttavat Jeesuksen opetuksia ja näkevät ne oikeana, ovat tietysti sitten myös teoiltaan ja elämässään itse oikeudenmukaisia ja tämän Jumalan kuvia.

Luomiskertomushan sen paljastaa - ihminen on nyt tullut tuntemaan hyvän ja pahan, kuten mekin, kun ei nyt vielä ottaisi ja söisi ikuisenelämän puusta, sanovat Jumalat.

Mutta Ilmestyskirjan mukaan sitten taivaassa, jossa ovat sekä Lusifer että Jumala - Lusifer Jumalan kasvojen edessä syyttäjänä - syttyy sota arkkienkeli Mikaelin ja Lusiferin joukkojen välillä ja mitä ilmeisemmin olemme nyt tässä sodassa; on Paavalin seuraajia ja on Jeesuksen seuraajia täälläkin.

• perustiedot

Kirjoitat edellä:

"Siis lukekaamme innokkaasti, Jeesuksen tulo on lähellä, kaikki raamatun, lopun ajan profetiat on toteutuneet ja toteutumassa silmiemme edessä esim Iraelin kansan kotiin paluu ja rahan muuttuminen numerosarjaksi joka laitetaan otsaan tai käteen, ilm: 13 luku. Ei kannata riidellä joutavista, sillä nyt on evankeliumin levittämisellä mahdoton kiire, jotta jos mahdollista kukaan ei joutuisi sielunvihollisen kaveriksi helvettiin."

Ei ole Israelin kansaa, ei edes olemassa, juutalaiset eivät ole seemiläinen heimo, vaan uskonnollinen ryhmä - aivan kuten Karjala olisi vaadittu helluntalaisille, jonkin tarinan perusteella. Ei sen kummempaa. Israel on Raamatussa vain erään miehen nimi, jolla oli 12 poikaa ja isänsä nimenmukaan, he ovat israelilaisia. Esimerkiksi suurin osa juutalaisista on Aasiasta peräisin olevaa uskontokäännynnäisen kasaaripaimentolaiskansan jälkeläisiä ns. askenatsijuutalaisia.

Israelin valtio perustettiin vasta vuonna 1948 YK:n päätöksellä, joka luonnollisesti syntyi Natsi-Saksan jälkimainingeissa, kun oli todistettu juutalaisten kansanmurha Saksassa, mutta nyt tuokin pelikenttä on kääntynyt, kun selvinnyt mm. tiedusteluraportti Red House Report, jossa Natsi-Saksan pöydällä sovittiin jo Euroopan Unioni yhdessä juutalaisomisteisen teollisuusmonopolin kesken. Rikkaat juutalaiset rahoittivat jo toisen maailmansodan Saksaa Yhdysvalloista käsin - tänä päivänä myös tiedetään, että SS ei ollut juutalaisten surmaamisen takana, vaan itse tuo juutalaisteollisuusmonopoli IF Farben, joka lääkeyritys Bayerin (saman monopolin jäsenyritys) mm. tilasi julmat, lääketieteelliset kokeet juutalaislasilta ja samainen monopoliyritys toimitti keskitysleireille myös kaasutuksessa käytetyt myrkyt.

Juutalaiset olivat siis todistettavasti itse holokaustin takana - tästä on tänä päivänä ollut runsaasti lehdistössä uutisia. Eli aika on mitä ilmeisemmin nyt sopiva totuuden paljastamiseksi.

Ja tästä päästäänkin vanhan testamentin profeetiaan ja nyt tarvitaan todella sitä Jeesuksen paluuta, kun uhrikukkulapapit ovat polttaneet ihmisten luita alttarilla - ja he polttivat siksi, koska he tarvitsivat oman valtion perustamiseksi (juutalaisten) ennustuksen mukaan 6 miljoonaa juutalaisuhria. Ja näinhän se toteutui. Eli holokausti=polttouhrit.

Ensimmäinen kuningastenkirja 13 luku:

2. Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."

Ilmestyskirjan pedon merkit löytyvät VT:stä - aivan kuten tässä näet Ensimmäinen kuningasten kirja ja 13 luku - tämä liittyy siihen, että kuka saa tulen laskeutumaan maanpäälle. Ja se toinen pedonmerkki - lukusarja löytyy tästä:

Toinen aikakirja, luku 9:

13. Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa

Ja näiden löytymisen johdanto-osa - sen lisäksi mitä Ilmestyskirjan 13. luvussa lukee, on myös tämä:

galataliskirje, Paavali, luku 3

13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

• igfarben

Edellä on paha nimivirhe - kyseessä oli IG Farben - tuo juutalaisten teollisuusmonopoli, johon kuului useat saksalaiset juutalaisomisteiset yritykset. Se oli maailman kolmanneksi suurin monopolisirma tuolloin toisen maailman sodan aikana.

• KTuomari

Kaikesta päätellen saatana riehuu juuri nyt maan päällä eikä taivaissa. Sen tajuaminen ei vie pitkää miettimistä, jos me olemme avomielisiä. Esimerkkejä on kaikkialla. Jatkuvat riitelyt ja sodat, ihmisten epärehellisyydet jopa omissa perheissään, ja sukulaisissaan. Poliittiset kieroilut, sekä väärien todistusten
        kasailut syyttömien uhrien niskoille. Armagedonia odotellessamme.

• justjustniin

Ja yllätävää - tai sitten ei - tuo tapahtumapaikka on Suomi.

• "...sekä Lusifer että Jumala - Lusifer Jumalan kasvojen edessä syyttäjänä - syttyy sota arkkienkeli Mikaelin ja Lusiferin joukkojen välillä ja mitä ilmeisemmin olemme nyt tässä sodassa; on Paavalin seuraajia ja on Jeesuksen seuraajia täälläkin. "

Tämä on kyllä ehkä radikaalein oppi, jonka tästä olen koskaan lukenut. Melkoista tulkintaa.

• KTuomari kirjoitti:

Kaikesta päätellen saatana riehuu juuri nyt maan päällä eikä taivaissa. Sen tajuaminen ei vie pitkää miettimistä, jos me olemme avomielisiä. Esimerkkejä on kaikkialla. Jatkuvat riitelyt ja sodat, ihmisten epärehellisyydet jopa omissa perheissään, ja sukulaisissaan. Poliittiset kieroilut, sekä väärien todistusten
        kasailut syyttömien uhrien niskoille. Armagedonia odotellessamme.

Mitä sotia nyt on enempi kuin ennen, Syyriassa nyt tapellaan, mutta missä muualla? Saatanaa ei ole muualla kun antiikin aikaissa kirjoituksissa ja jos niihin uskoo on henkisesti hukassa pahemman kerran.

• vaiettäoppikinvielä

Mikä tässä jutussa on epäselvää?

• oppikaatoiojaan
        mummomuori kirjoitti:

"...sekä Lusifer että Jumala - Lusifer Jumalan kasvojen edessä syyttäjänä - syttyy sota arkkienkeli Mikaelin ja Lusiferin joukkojen välillä ja mitä ilmeisemmin olemme nyt tässä sodassa; on Paavalin seuraajia ja on Jeesuksen seuraajia täälläkin. "

Tämä on kyllä ehkä radikaalein oppi, jonka tästä olen koskaan lukenut. Melkoista tulkintaa.

Mikälainen ihminen sinä, mummonmuori ,oikein olet, kun et erota Saatanaa Jumalasta? Uskovainenko? Näiden erottaminen ei ole mikään oppi, mutta liittyy kyllä näihin tehdyn uskonnon opinkappaleisiin.

• voikoollavaikeaa

Pitääkö tämä nyt vielä kerran oikein nettirautalangasta vääntää?!

Saatana on sellainen, joka viekottelee pahantekoon ja syntiin; Kato tee vaan, kun sun lihassa kuitenkin se synti himottaa, ei se niin vaarallista ole, onhan Jeesus Kristus kuollut sun puolestas - vuodatti oikein veret pihalle - juo sitä verta ja syö sen ruumista - muistele sen kuolemaa, niin pelastanut. Usko vaan!

Ja Jumala on sellainen, joka sanoo, että hedelmistään puu tunnetaan, eikä sinne väliin mahdu mitään vilunkipeliä sysätä syytä jonkun toisen niskoille - ei syytä eikä seurauksesta, kuten Paavali tekee.

Kummastako oletat tässä olevan kyse?

"Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"."

No entäs tässä?

14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.

Entäs tässä - kummasta kyse Saatanasta vai Jumalasta?

• oppikaatoiojaan kirjoitti:

Mikälainen ihminen sinä, mummonmuori ,oikein olet, kun et erota Saatanaa Jumalasta? Uskovainenko? Näiden erottaminen ei ole mikään oppi, mutta liittyy kyllä näihin tehdyn uskonnon opinkappaleisiin.

Jumalaan voisi uskoakin, mutta mitä on Saatana? Täyttä kuvittelua. Missä sekin muka näkyy?

• huomaatkomitääneroa

Huomautan vielä, että edellä olevat tekstit on samasta kirjasta nimeltä Raamattu - kaksi ensimmäistä otetta Paavali ja viimeinen tekstinäyte Jeesusta.

• pelinhenki
        torre12 kirjoitti:

Jumalaan voisi uskoakin, mutta mitä on Saatana? Täyttä kuvittelua. Missä sekin muka näkyy?

En voi pelata uskontopeliä ottamalla siitä vain toisen puolen, ja se joka pääsee ensimmäisenä jakamaan kortit, niillä pelataan - on siis sekä Jumala että Saatana. Piste.

Paavi koitti luistaa sun keinolla jo - ilmoitti että helvetti onkin suljettu (lehtiuutiset), mutta siinä tapauksessa on sitten suljettava myös taivas.

Nyt paavi pyytää apua arkkienkeli Mikaelilta - saa nähdä miten käy.

• itsepelikenttä

Ai niin, huomautan, ettei tämä ole ollenkaan uskonasia, jos tehdään joku normitus kuten tässä tapauksessa uskontonormit, niin nehän ovat siinä logiikassa faktat. Muutenhan ei koskaan olisi tarvittukaan helvetillä pelottelua tai mitään Kristusta pelastajaksi?!

• pelinhenki kirjoitti:

En voi pelata uskontopeliä ottamalla siitä vain toisen puolen, ja se joka pääsee ensimmäisenä jakamaan kortit, niillä pelataan - on siis sekä Jumala että Saatana. Piste.

Paavi koitti luistaa sun keinolla jo - ilmoitti että helvetti onkin suljettu (lehtiuutiset), mutta siinä tapauksessa on sitten suljettava myös taivas.

Nyt paavi pyytää apua arkkienkeli Mikaelilta - saa nähdä miten käy.

Aivan. Ja onko Jeesus, joka sanoi mitkä viisi asiaa seuraavat uskovien merkkeinä?

• jeesuskouskova

No, nyt oon ihan pihalla. Mitkä viisi asiaa? Mitkä uskovien merkit? Puhuiko Jeesus jostakin uskovista?

• merkityt

Eikö ollut vain niitä maasta ostettuja, joiden nimi oli elämänkirjassa jo aikojen alusta?

Jotain taisi mainita, että laulavat samaa laulua ja soittavat samaa soitinta, jota muut eivät voi kuulla, eivätkä voi oppia edes - taisivat pysyä myös naisistakin kaukana. Näitäkö tuntomerkkejä tarkoitat?

Ei kai ne mitään uskovaisten merkkejä ole - joku telepaattisesti kommunikoiva jengi vain, kun kerran seisovat kristallisella virralla.

Tosin Raamatun käännökseen -92 oli joku merkillinen tarve siirtää ne rannalle seisomaan...

• jeesuskouskova kirjoitti:

No, nyt oon ihan pihalla. Mitkä viisi asiaa? Mitkä uskovien merkit? Puhuiko Jeesus jostakin uskovista?

"Uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat, voivat juoda kuolettavaa, käsittelevät käsin käärmeitä, puhuvat uusilla kielillä, ajavat pois pahoja henkiä"- Jeesus.

Kunpa vain näkis!

• uskovienmerkit

No, mutta tuohan on helppoa - tieteenvalossa kyse on aivan yksinkertaisista ihmeistä - kallioden ja talojen sek vuorten siirtäminen voisi tuotta jo vaikeuksia.

Uskovien - lukeeko, sanooko Jeesus nimenomaan uskovien? Nimittäin ei sopisi yhtään hänen ideaan, kun nimittäin puhuu muuttuneista. Kellä on korvat se kuulkoon - kyse on uskoa mitä Jeesus sanoo, puhuu ja opettaa - uskomista siis hänen sanoihinsa ja opetuksiin.

Jeesus sanoi, ”Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

• uskomiserot
        uskovienmerkit kirjoitti:

No, mutta tuohan on helppoa - tieteenvalossa kyse on aivan yksinkertaisista ihmeistä - kallioden ja talojen sek vuorten siirtäminen voisi tuotta jo vaikeuksia.

Uskovien - lukeeko, sanooko Jeesus nimenomaan uskovien? Nimittäin ei sopisi yhtään hänen ideaan, kun nimittäin puhuu muuttuneista. Kellä on korvat se kuulkoon - kyse on uskoa mitä Jeesus sanoo, puhuu ja opettaa - uskomista siis hänen sanoihinsa ja opetuksiin.

Jeesus sanoi, ”Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

Jestas, en ole ymmärtänytkään, ettei tämä uskomisen ero olekaan selvä asia - se on Paavalin oppia uskoa Jeesuksen (persoonaan), mutta Jeesuksen oppia uskoa häntä (opetusta). Mutta kivastihan tällä on saatu Jeesuksen asia väännettyä vinoon.

• jeesuksenihmeet

Mutta kun Jeesus sanoo, että pitää tehdä niitä Isän tahtomia tekoja, niin onko tuollainen käsin käärmeiden käsittely tai jonkun kuolettavan aineen juominen nyt sitten sellainen teko?! Mistä sait poimittua tuollaisen listan - sairaiden parantamisen vielä ymmärrän - mutta vähän kielilläkin puhuminen menee ylitse.... riippuu nyt tietysti tilanteesta. Mutta voihan olla, että sellaistakin kykyä saattaisi tiukan paikan tullen tarvita.

• eimuuttuvaa

No nyt löysin luvun viisi, mutta on aika kaukana, torre12, näistä sinun viidestäsi:

”Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”

Siinä on Jeesuksen ajatus ikuisesta elämästä - hieman poikkeaa kyllä Paavalin näkemyksestä.

• jeesuksenihmeet kirjoitti:

Mutta kun Jeesus sanoo, että pitää tehdä niitä Isän tahtomia tekoja, niin onko tuollainen käsin käärmeiden käsittely tai jonkun kuolettavan aineen juominen nyt sitten sellainen teko?! Mistä sait poimittua tuollaisen listan - sairaiden parantamisen vielä ymmärrän - mutta vähän kielilläkin puhuminen menee ylitse.... riippuu nyt tietysti tilanteesta. Mutta voihan olla, että sellaistakin kykyä saattaisi tiukan paikan tullen tarvita.

Jeesus sanoo Markuksen lopussa minkälaisia hänen seuraajansa, uskovat ovat: viisi merkkiä seuraa heitä, ja ne olivat heidän toimintaansa.

Mutta uskovat eivät toimi kuten Jeesus meni valehtelemaan.

• MiksiValehtelet
        torre12 kirjoitti:

Jeesus sanoo Markuksen lopussa minkälaisia hänen seuraajansa, uskovat ovat: viisi merkkiä seuraa heitä, ja ne olivat heidän toimintaansa.

Mutta uskovat eivät toimi kuten Jeesus meni valehtelemaan.

Jeesuksen viimeiset sanat Markuksen evankeliumissa ovat - Elohi, Elohi, lema sabaktani? - eli "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?". Tässä Jeesus tavallaan rukoilee eli lainaa arameaksi Psalmia No. 22:

2 Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana. 3 Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.

4 Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret. 5 Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan, 6 sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.

7 Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. 8 Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: 9 "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"

10 Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. 11 Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen. 12 Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.

13 Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat, 14 kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.

15 Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani. 16 Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!

17 Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, 18 ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun, 19 jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa.

20 Herra, älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi! 21 Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta, 22 pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista! 23 Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.

24 Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa! 25 Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan vaan kuuli, kun huusin. 26 Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni.

27 Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi,
        Herraa etsivät ylistäkööt häntä!
        Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti!
        28 Muistakoot maan kansat tämän teon
        ja kääntykööt hänen puoleensa.
        Kumartakoot häntä myös vieraat heimot,
        29 sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat.

30 Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä, 31 mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen, 32 ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

Sen jälkeen Jeesus ei enää puhu vaan kuolee. Itse evankeliumi päättyy jakeeseen Mark. 16:8, minkä jälkeen Jessen hauta on tyhjä ja naisetkin vain juoksevat pakoon pelosta hysteerisina.

• eimikäänärsytäniinkuin

”Jeesus sanoo Markuksen lopussa minkälaisia hänen seuraajansa, uskovat ovat: viisi merkkiä seuraa heitä, ja ne olivat heidän toimintaansa.

Mutta uskovat eivät toimi kuten Jeesus meni valehtelemaan. ”

Eiköhän se ollut niin, että Markus sanoi, väitti Jeesuksen sanoneen, tai siis oliko se se edes Markus, joka sanoi?!

Wikistä:

”Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.

Esimerkiksi Kuulan mukaan varhaisen kirkon usko Jeesuksen ylösnousemukseen muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]”

Ja siis todellisuudessa:

”Perinteisesti evankeliumin kirjoittajana on pidetty evankelista Markusta, mutta nykytutkimus pitää sitä tuntematon kirjoittajan teoksena, jossa on yhdistelty kronologiseen kertomusmuotoon varhaiskristillistä perinnetietoa eri lähteistä.[2]”

Siis kukaan ei tiedä kuka on sanonut ja mitä on sanonut ja todellisuudessa koska on väittänyt jonkun sanoneen ja mistä asiasta ja mikä on totta ja mikä tarua, tai mikä oikeasti on tarkoitushakuista paskaa. Piste.

Ainoa mikä on totta, on Jeesuksen logiikka - sellaista nimittäin ei pysty plagioimaan kuin henkilö, jolla on vastaava ajattelu. Tiedän toisen, joka on pystynyt samaan, ja hänen nimensä oli Albert Einstein.

Olette typeryksiä.

• oppikaatoiojaan kirjoitti:

Siis tämä "...syttyy sota arkkienkeli Mikaelin ja Lusiferin joukkojen välillä ja mitä ilmeisemmin olemme nyt tässä sodassa; on Paavalin seuraajia ja on Jeesuksen seuraajia täälläkin..."
        on sitä erkoista oppia.

Vai menaatko että UT:ssa on melkoinen määrä Stanan eli Paavalin tekstiä? Vai mitä!!

• kui2

Se on vain niin että, du skall tro på bara, äläkä kysele ja piste

• Jokotai

Mitä tiedolla tekee ellei sitä käytä? Oppia jota ei käytä, se turhuuden turhuutta, näin sopuleita kyykytetään.
      Kristitty ei voi palvella mammonaa ja Jumalaa, Jeesus on yksi ja ainoa regimentti, Hän on kuningas maassa ja taivaassa. Muut on saatanasta.

• Itse en ole saatanasta. Isä ja äiti teki.

• taisintunnistaa

Onkohan aloittaja eräs joka on perustanut oman lahkon viisi vuotta sitten näkyjensä perusteella. Tulkitsee Raamattua niin kuin parhaakseen kokee. Pitää Paavalia harhaopettajana. Aloitus kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa.

• No jos Paavali ei ole harhaopettaja, niin on hyvä olla naiseen ryhtymättä.

Mutta jos ei voi itseään millään hillitä kiimoissaan, niin on parempi mennä naimisiin.

• Voi olla, sen verran erikoista tarinaa on.

• Hophop

Jeesuksen opit on tälle maailmalle Antikristusta, kyllä meno muuttuu kun Hän tulee, Hän on aina sama, vaikka roikku ristillä, mikään ei Hänessä muutu, mutta minkälainen mullistus se on on tälle ahneelle maailmalle, se muuttuu ja minkälaiseksi;miekat auroiksi j.n.e. Lukekaa IImestyskirjan loppu.

• Loppu: "Minä tulen pian".

Tai hitaasti, tai en ollenkaan.

Ja aniharvalla on nykyään miekka.

• omakeskiaikamme

No mutta mitä on se tuleminen?! Tulla voi monella tapaa.

Älkää nyt olko yksinkertaisia kuin keskiajalla.

• arvoituksenratkaisu
        torre12 kirjoitti:

Loppu: "Minä tulen pian".

Tai hitaasti, tai en ollenkaan.

Ja aniharvalla on nykyään miekka.

Torre12 kirjoittaa edellä: "Ja aniharvalla on nykyään miekka".

Jeesuksen tuoma miekka liittyy tähän luomiskertomukseen:

22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        23. Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        24. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä VÄLKKYVÄN, LEIMUAVAN MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.

Jos otat vastaan Jeesuksen tuoman miekan, niin pääset mittelöimään tuon välkkyvän, leimuavan miekkan kanssa, joka vartioi tietä ikuisen elämän puulle.

Ja miekan käyttöön vihje löytyy tästä:

”Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”

• arvoitusta

Miksi ihminen ei saa syödä Jumalan mielestä ikuisen elämän puusta, jos on tullut tietämään hyvän ja pahan?

• asiallisesti
        arvoitusta kirjoitti:

Miksi ihminen ei saa syödä Jumalan mielestä ikuisen elämän puusta, jos on tullut tietämään hyvän ja pahan?

Nämä ovat niitä kysymyksiä joihin ei tule vastauksia uskonoppineiltakaan.

• arvoituksenratkaisu kirjoitti:

Torre12 kirjoittaa edellä: "Ja aniharvalla on nykyään miekka".

Jeesuksen tuoma miekka liittyy tähän luomiskertomukseen:

22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        23. Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        24. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä VÄLKKYVÄN, LEIMUAVAN MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.

Jos otat vastaan Jeesuksen tuoman miekan, niin pääset mittelöimään tuon välkkyvän, leimuavan miekkan kanssa, joka vartioi tietä ikuisen elämän puulle.

Ja miekan käyttöön vihje löytyy tästä:

”Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”

Siis että se lopun sota käydään hevosin ja miekoin.

Älä yritä olla harhaopettaja.

• tietolisäisituskaa
        asiallisesti kirjoitti:

Nämä ovat niitä kysymyksiä joihin ei tule vastauksia uskonoppineiltakaan.

No, ei siihen uskonoppineita tarvita - tai pikemmin ovat vain haitaksi - kun eivät erota edes Jumalaa Saatanasta. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Totuus löytyy siitä, kun Jeesus sanoi opetulapsilleen, että loppu on siellä missä on alku. Ja alku on tietysti luomiskertomus.

- Ikuinen elämä tarkoittaa sitä, etteivät solut vanhene. Me mittaamme aikaa materian hajoamisen perusteella, mutta tieteen valossa se ei ole todellista aikaa - nimittäin atominytimessä (atomit liittyvät ihmeiden tapahtumamekanismiin) voi seuraus olla jopa ennen syytä.

Ikuisen elämän puu (ei vaikuta aineen hajoamisen laki) oli suojattava pahoilta ihmisiltä .... (Jumala sanoi, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan....), jotka ovat alhaisilla tunteilla varustettu. Jeesuksen kyvyt saa haltuunsa vain, jos pystyy voittamaan alhaiset tunteet. Jos näitä kykyjä ei olisi suojattu, niin pallomme olisi pamahtanut paskaksi jo kauan sitten. Jokainen voi kuvitella, että mitä tapahtuisi, jos alhaisilla tunteilla varustetulla ihmisellä; kaunanen, kateellinen, ahne... jne olisi hallussaan yliluonnolliset kyvyt.

Jeesus on totuus, hän itse sanoo tuoneensa pelastukseksi tiedon, ja hän on tie tuolle ikuisen elämän puulle, hänen opetuksensa kertoo, että miten voitetaan (miekka tulista miekkaa vastaan) alhaiset tunteet, ja niinpä tästä syystä vain hänen kauttaan on myös tie taivasten valtakuntaan ja ikuiseen elämään = kyky voittaa materia atominytimien reaktioiden kautta. No, vaikkapa luomalla leipää ja särvintä näkäiselle kansalle.

Tämä on se paavin jemmanimisessä paikassa oleva tieto Jeesuksesta, joka haluttiin tuhota, ja otettiin juutalaisoppi Aabrahamin Jumalalla (Saatana)tilalle ja jatkossa vielä israelilaisilla ja luvatulla maalla - tosin käänteisessä järjestyksessä, koska juutalaiset eivät ole edes israelilaisia alunperin. Eikä juutalaisilla ole todellakaan ollut pulaa markkinatoriensa asiakkaista - tänä päivänä jo kaikenmaailman formaattien muodossa. Ja ihminen sen kun tyhmistyy.

Kirkko poltti roviolla yliluonnollisia kykyjä omaavia ihmisiä noitina ja tiedemiesten kauloja katkottiin, mutta se ei lopulta onnistunut estämään tiedettä etenemästä siihen pisteeseen, että totuus vihdoin paljastui.

Se ei tietenkään löydy uskonnosta, vaan tieteestä, kun päästiin tutkimaan atomia pienempiä hiukkasia.

Siksi on puhuttu mm. jumalhiukkasesta näiden tutkimusten yhteydessä.

Mutta paavi voi huokaista: ”Aabrahamin Jumalalle kiitos! Kukaan ei ymmärrä tästä pätkän vertaa - ja sen vuoksi olemme tehneet uskonnollista työtä jo 2000 vuotta!”

• epäilenkyllä

Torre12, ajattele jos kykenet. Tiede ei ole harhaoppia, mutta uskonto kyllä.

• jumalankuviako

Ja jos ajattelemme wikin antamaa Jumalan määritelmää:

”Jumala, jumaluus tai jumalolento tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja, joiden uskotaan hallitsevan luonnonvoimia, ihmisten kohtaloita ynnä muuta.[1]”

Ja jos menemme vielä luomiskertomukseen - siihen Jeesuksen sanomaan alkuun, josta löytyy loppu (= totuus), niin mitä Jumala sanoi luodessaan ihmisen? Hän sanoi näin:

26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Jumala loi siis ihmisen omaksi kuvakseen luomaan ja hallitsemaan kaikkea aivan kuin Jumala - luomaan tyhjästä, tekemään ihmeitä tai ihan mikä nyt Jumalallekin on mahdollista. Tuli vain tuo pieni rajoitus - alhaisilla tunteilla varustetulta ihmiseltä se ei saa onnistua, koska hän voisi vahingoittaa koko järjestelmää, ja tästä syystä oli ikuisen elämän puu suojattava (ihmeidentekokyky, Jumalan kyvyt), koska ihminen menikin syömään hyvän ja pahan tiedon puusta=karkotus paratiisista.

Paluu paratiisiin tapahtuu siis vain voittamalla ne alhaiset tunteensa, kuten Jeesus opettaa (sanoi tuoneensa tiedon pelastukseksi), ja jossa Paavali oikaisi mutkat suoriksi - ei ollut kirkolle mitään etua ihmisen olemisesta Jumalan kaltainen luoja - yhdessä kirkon kanssa; tapettiin Jeesus uhrilahjana sille VT:n ensimmäiselle Jumalalle, Saatanaksi sanotulle, laitettiin taivas myyntiin, kerättiin taivaspaikkarahat ja pistettiin kolehtihaavi kiertämään ja peloteltiin tuota raukka Jumalan kuva helvetin tulella, niin valta oli heidän.

Eikä operaation onnistumisessa näytä olevan edelleenkään mitään ongelmia.

• eiaikaaarmoon

Ai niin unohtui, se taivaallinen sota. Asetelma on siis Aabrahamin Jumalan (Saatanan) joukot, uskovaiset ja paavalilaiset vastaan Jeesuksen joukot eli jeesuslaiset, jotka hallitsevat nyt yliluonnollisin kyvyin kaikkea pahuutta vastaan. He ovat voittaneet omat alhaiset tunteensa - ne 144.000 maasta ostettua, jotka laulavat samaa laulua ja soittavat samaa soitinta, jota muut eivät voi kuulla eivätkä oppia.

Eihän heille yksinkertaisesti kukaan enää voi edes mitään, koska heillä on Jumalan kyvyt, joten voitto on selvä - paavilla ei ole edes mitään mahdollisuuksia kääntyä arkkienkeli Mikaelin puoleen, eikä hänen Aabrahamin Jumalan tukijoillaan, joita hän pyysi rukoilemaan (armoa) arkkienkeli Mikaelilta.

• vanhintatietoa

Tämä paavin ja keisarin kauan sitten jemmaama tieto siitä, että mikä oli Jeesuksen - omien sanojen mukaan - tuoma tieto pelastuksesta paljastuu ajankohdasta, kun Jeesus tuomittiin harhaoppiseksi ja kirkko määräsi Jeesuksen alkuperäiset opetukset ankaran sanktion uhalla hävitettäväksi 300-luvulla. Se tapahtui ensimmäiseksi kristityksi väitetyn keisari Konstantinus Suuren aikana.

Pitkälle oppinut alksandrialainen nainen joutui väittelemään Jeesuksen sanojen viisaudesta väitetyn sadan keisarin valitseman valtakunnan viisaimman miehen kanssa, jotka hän voitti tuossa väittelyssä, ja jonka jälkeen hänet määrätti tapettavaksi - kuten muutkin väittelyssä mukana olleet.

Hän murhaamisessaan tuli vain ongelmia - kidutusvälineet hajosivat, kun häntä yritettiin kiduttaa ja tuli ei tarttunut häneet, kun hänet yritettiin polttaa roviolla, joten lopulta nainen oli murhattava katkaisemalla pää.

Hän siis hallitsi nämä yliluonnolliset kyvyt,ja onkin mieleniintoista, että miten kirkko on vuosien saatossa väännellyt käsiään hänen pyhäksi julistamisen kanssa - milloin poistettu pyhimyskalenterista ja milloin taas lisätty siihen, ja välillä väitetään koko juttua legendaksi vaikka on useaan kohtaan olemassa tarkat päiväpäämät.

Myös toinen - kirkon opettajaksi mainittu - nainen on elänyt, joka todistettavasti hallitsi yliluonnolliset kyvyt ja niinpä hän joutui nunna-aikanaan inkvisiittiolle tekemään selkoa itsestään, mutta selvisi ilman noitaroviota.

Jeesuksen alkuperäisten sanojen löydöstä kertovassa wikilinkissä mainitaan juuri hänet eräänä niistä katolisista mystikoista, jotka tietämättä totuutta Jeesuksen opetuksista puhui samasta asiasta itsenäisesti.

” Elaine Pagels on väittänyt teoksessaan Beyond Belief, että vaikka Tuomaan evankeliumin edustama kristinuskon haara kuoli, monet merkittävät kristilliset mystikot lainasivat itsenäisesti evankeliumille tyypillisiä ajatuksia. Tällaisiin mystikoihin kuuluvat muun muassa Mestari Eckhart, Teresa Avilalainen ja Ristin Johannes.”

Tuomaan evankeliumi on Jeesuksen alkuperäisten sanojen - 114 lauseen - kokoelma, joka löytyi autiomaa hiekkaan haudattuna sinetöidyistä saviruukuista vuonna 1948, ja jotka lauseet tekstin mukaan merkitsi ylös Jeesuksen kaksoisveli Tuomas.

• jeesuksenkyvytkiellettyä

Ja hyvin paljastavaa kirkon taholta on sekin, että noitakoetestinä käytettiin samaa kykyä, johon Jeesus pystyi eli levitointia - jos pysyit vedenpinnalla, niin olit noita ja jouduit kuolemaan roviolla ja ellet pystynyt levitomaan, niin et ollut noita, mutta hukuit.

• epäilenkyllä kirjoitti:

Torre12, ajattele jos kykenet. Tiede ei ole harhaoppia, mutta uskonto kyllä.

En ole tainnut niin edes ajatella.

• Jollakorvatsekuulkoon
      • Että Paavali oli vähän höhlä entisen ajan hemmo?

• järjestelmällistä

Juu, höhläksi vähän liian systemaattinen ja tarkoitushakuinen mies - ei varmasti höhlältä onnistuisi päästä tuollaiseen asemaan maailmassa. Se mikä Paavalissa juutalaisena on merkittävää, on se, että Aabrahamin Jumala on nimenomaan israelilaisille luvannut oman valtion. Ja Aabrahamin Jumala on Paavalin Jumala. Ongelma on vain se, että ennen vuotta 1948 Israelin valtion perustamista israelilaisia ei ole edes ollut olemassa. Nyt Israelin kansalaisia kutsutaan israelilaisiksi kuten suomalaiset ovat valtion nimeltä Suomi kansalaisia. Kuinka moni tietää, että mitä VT:ssä israelilaiset ovat? - He eivät todellakaan ole yhtä kuin juutalaiset. Mutta tosi näppärän perustyön kyllä Paavali teki.

Tässä VT:tä ja Paavalia UT:stä:

”1. Mooseksen kirja 16
        Jumala tekee liiton Abramin kanssa

6 Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi. [Room. 4:3; Gal. 3:6; Jaak. 2:23]
        7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra, joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."

Jeesus taas oli uhka juutalaisille - ja on uhka edelleen uhriukkulapapeille, jotka polttavat ihmisten luita alttarillaan. Jos siis VT:n profeetiaan ja ilmestyskirjaan on uskomista. vaikka tuo ihmeidentekijä tapettiinkin Paavalin toimesta, kuten Aabrahamin Jumala vaati.

Wikistä:

"Jumala antoi Jaakobin painin jälkeen Jaakobille nimen Israel. Jaakob oli Iisakin poika ja kantaisä Abrahamin pojanpoika, joka sai petoksella esikoisoikeuden ensin syntyneeltä, mutta vähemmän vanhempiensa suosiossa olleelta kaksosveljeltään Esaulta.

Israelin heimot tai israeliitit tarkoittaa Raamatun Vanhassa Testamentissa Israelin kahtatoista heimoa, jotka polveutuivat patriarkka Jaakobin (toiselta nimeltään Israel) kahdestatoista pojasta.

Israelin heimoja alettiin myöhemmin kutsua juutalaisiksi. Juudan heimo oli ylivoimaisesti suurin, ja sen mukaan sai nimensä Juudan kuningaskunta, joka syntyi, kun Israelin kuningaskunta Salomon kuoleman jälkeen jakautui kahtia.

Israelin kuningaskunnan tuhossa 720 eaa. kymmenen pohjoisinta heimoa joutuivat hajalleen, ja näiden Israelin kadonneiden heimojen myöhemmistä vaiheista ja heidän jälkeläisistään on esitetty useita spekulatiivisia teorioita.

Sittemmin monen kansanryhmän eri puolilla maailmaa on esitetty polveutuvan näistä heimoista, ja aiheesta on 1600-luvulta lähtien julkaistu runsaasti kirjallisuutta[1].

Käsityksiä heimojen nykyisistä jälkeläisistä pidetään spekulatiivisina. Israelin kymmenen heimon vaiheista karkotuksen jälkeiseltä ajalta ei ole suoria mainintoja historiankirjoituksessa, eivätkä geenitutkimuksetkaan ole osoittaneet minkään nykyisen kansan suoraa sukulaisuutta kadonneisiin heimoihin, vaikka viitteitä seemiläisestä perimästä onkin joiltain ryhmiltä löydetty. Arkeologiassa myös koko kuvaus heimoista on kyseenalaistettu epähistoriallisena ja jälkikäteen tuotettuna.[2]”

Ja nyt juutalaisia perustellaan Israelilaisina ja he saivat oman valtion 6 miljoonan juutalaisen polttouhrilla ihan itse tuotettuna. Olisikohan koskaan ollut mahdollista ilman Paavalia, joka korosti, että ei saa vaan ajatella tai käyttää järkeä. Ja eipä sitä juuri 2000 vuoden jälkeen kyllä löydykään.

• järjestelmällistä kirjoitti:

Juu, höhläksi vähän liian systemaattinen ja tarkoitushakuinen mies - ei varmasti höhlältä onnistuisi päästä tuollaiseen asemaan maailmassa. Se mikä Paavalissa juutalaisena on merkittävää, on se, että Aabrahamin Jumala on nimenomaan israelilaisille luvannut oman valtion. Ja Aabrahamin Jumala on Paavalin Jumala. Ongelma on vain se, että ennen vuotta 1948 Israelin valtion perustamista israelilaisia ei ole edes ollut olemassa. Nyt Israelin kansalaisia kutsutaan israelilaisiksi kuten suomalaiset ovat valtion nimeltä Suomi kansalaisia. Kuinka moni tietää, että mitä VT:ssä israelilaiset ovat? - He eivät todellakaan ole yhtä kuin juutalaiset. Mutta tosi näppärän perustyön kyllä Paavali teki.

Tässä VT:tä ja Paavalia UT:stä:

”1. Mooseksen kirja 16
        Jumala tekee liiton Abramin kanssa

6 Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi. [Room. 4:3; Gal. 3:6; Jaak. 2:23]
        7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra, joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."

Jeesus taas oli uhka juutalaisille - ja on uhka edelleen uhriukkulapapeille, jotka polttavat ihmisten luita alttarillaan. Jos siis VT:n profeetiaan ja ilmestyskirjaan on uskomista. vaikka tuo ihmeidentekijä tapettiinkin Paavalin toimesta, kuten Aabrahamin Jumala vaati.

Wikistä:

"Jumala antoi Jaakobin painin jälkeen Jaakobille nimen Israel. Jaakob oli Iisakin poika ja kantaisä Abrahamin pojanpoika, joka sai petoksella esikoisoikeuden ensin syntyneeltä, mutta vähemmän vanhempiensa suosiossa olleelta kaksosveljeltään Esaulta.

Israelin heimot tai israeliitit tarkoittaa Raamatun Vanhassa Testamentissa Israelin kahtatoista heimoa, jotka polveutuivat patriarkka Jaakobin (toiselta nimeltään Israel) kahdestatoista pojasta.

Israelin heimoja alettiin myöhemmin kutsua juutalaisiksi. Juudan heimo oli ylivoimaisesti suurin, ja sen mukaan sai nimensä Juudan kuningaskunta, joka syntyi, kun Israelin kuningaskunta Salomon kuoleman jälkeen jakautui kahtia.

Israelin kuningaskunnan tuhossa 720 eaa. kymmenen pohjoisinta heimoa joutuivat hajalleen, ja näiden Israelin kadonneiden heimojen myöhemmistä vaiheista ja heidän jälkeläisistään on esitetty useita spekulatiivisia teorioita.

Sittemmin monen kansanryhmän eri puolilla maailmaa on esitetty polveutuvan näistä heimoista, ja aiheesta on 1600-luvulta lähtien julkaistu runsaasti kirjallisuutta[1].

Käsityksiä heimojen nykyisistä jälkeläisistä pidetään spekulatiivisina. Israelin kymmenen heimon vaiheista karkotuksen jälkeiseltä ajalta ei ole suoria mainintoja historiankirjoituksessa, eivätkä geenitutkimuksetkaan ole osoittaneet minkään nykyisen kansan suoraa sukulaisuutta kadonneisiin heimoihin, vaikka viitteitä seemiläisestä perimästä onkin joiltain ryhmiltä löydetty. Arkeologiassa myös koko kuvaus heimoista on kyseenalaistettu epähistoriallisena ja jälkikäteen tuotettuna.[2]”

Ja nyt juutalaisia perustellaan Israelilaisina ja he saivat oman valtion 6 miljoonan juutalaisen polttouhrilla ihan itse tuotettuna. Olisikohan koskaan ollut mahdollista ilman Paavalia, joka korosti, että ei saa vaan ajatella tai käyttää järkeä. Ja eipä sitä juuri 2000 vuoden jälkeen kyllä löydykään.

Hyvä.

Juutalaisia oli todella vähän ennen kuin Israelin valtio tehtiin. Jopa palestinalaisia oli 20 kertaa enemmän sillä alueella.

Jeesus ja Paavali olivat juutalaisia, jotka joutuivat sen kanssa vaikeuksiin.

• aikayksinkertaistettua

Ai millä tavalla? Jeesus kai joutui vaikeuksiin Paavalin kanssa, koska Paavali antoi hänelle kuolemantuomion juutalaisneuvoston jäsenenä. Silloin oli Rooman vallanaika Palestiinan alueella sotilaineen, mutta Paavalihan oli Rooman kansalainen - ei hänellä korkea-arvoisena ja varakkaan perheen jäsenenä ollut mitään hätää. Jeesuksen tilanne oli tietysti toinen, kuten Stefanoksen puheesta näemme: hän vastusti juutalaisia oppineita, rahanvaihtajia, fariseuksia ja Mooseksen ja Aabrahamin Jumalan uhrimenoja. Kielsi tekemästä Isänsä talosta markkinatoria. Ei Paavalia ja Jeesusta voi vaikeusasteella laittaa samaan kategoriaan; toinen on uhri ja toinen uhraaja.

• NäreidenNärpijä
        aikayksinkertaistettua kirjoitti:

Ai millä tavalla? Jeesus kai joutui vaikeuksiin Paavalin kanssa, koska Paavali antoi hänelle kuolemantuomion juutalaisneuvoston jäsenenä. Silloin oli Rooman vallanaika Palestiinan alueella sotilaineen, mutta Paavalihan oli Rooman kansalainen - ei hänellä korkea-arvoisena ja varakkaan perheen jäsenenä ollut mitään hätää. Jeesuksen tilanne oli tietysti toinen, kuten Stefanoksen puheesta näemme: hän vastusti juutalaisia oppineita, rahanvaihtajia, fariseuksia ja Mooseksen ja Aabrahamin Jumalan uhrimenoja. Kielsi tekemästä Isänsä talosta markkinatoria. Ei Paavalia ja Jeesusta voi vaikeusasteella laittaa samaan kategoriaan; toinen on uhri ja toinen uhraaja.

Mistä Jeesus oikeasti puhuu?

Markus 11:17 Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

Jeesus huomautta että kansa on tehnyt temppelistä piilopaikan jonne paetaan omia tekojaan ja vastuutaan, he uhraavat ja palaavat sitten tekemään samoja vääryyksiä. Hän muistuttaa heitä siitä, minkä Jeremia on totuudessa julkituonut:

Jer. 7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:

"Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa. 4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' 5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne. 6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi. 7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.

8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta. 9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne! 10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne. 11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo Herra.

12 "Menkää Siloon siihen paikkaan, jonka kerran otin nimeni asuinsijaksi. Katsokaa, mitä olen tehnyt sille kansani Israelin pahuuden tähden! 13 Minä, Herra, sanon teille, että teidän tekonne ovat yhtä pahoja kuin isiennekin teot. Te ette kuunnelleet minua, vaikka minä uudelleen ja taas uudelleen puhuin teille. Te ette vastanneet minulle, vaikka minä kutsuin teitä. 14 Sen vuoksi minä teen tälle temppelille, joka on minun nimelleni omistettu ja johon te luotatte, samalla tavalla kuin tein Silolle. Näin minä teen tälle paikalle, jonka annoin teille ja teidän isillenne. 15 Minä karkotan teidät pois silmieni edestä, niin kuin olen jo karkottanut teidän veljenne, koko Efraimin heimon.

16 "Älä rukoile ..... tämän kansan puolesta. Älä astu eteeni anoen ja rukoillen, älä vaivaa minua enää kansani vuoksi, sillä minä en kuuntele sinua. 17 Etkö näe, mitä Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla tehdään? 18 Lapset keräävät puita, miehet sytyttävät tulen, ja naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Ishtarille. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin minua. 19 Mutta minä, Herra, kysyn: Minuako he muka loukkaavat, eivätkö pikemminkin itseään? Itsensä he häpäisevät! 20 Kuulkaa, mitä minä, Herra Jumala, olen päättänyt: Minä vuodatan hehkuvan vihani tämän paikan päälle. Minun vihani palaa kuin sammumaton tuli, ja sen alle joutuvat ihmiset ja eläimet, metsän puut ja pellon sato."

• NäreidenNärpijä

Näin asian ei kuitenkaan pitäisi olla, temppeli ei ole mikään piilopaikka tekojaan ja vastuutaan pakoileville. Temppeli on aivan muu suunnitelma ja käyttötarkoitus.

Jes. 56:1 Näin sanoo Herra: -- Noudattakaa oikeutta, toteuttakaa vanhurskaus, sillä pelastus on lähellä, se tulee, kohta minä tuon julki vanhurskauteni. 2 Onnellinen se ihminen, joka näin tekee, autuas se ihmislapsi, joka tässä pysyy, se joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden ja varoo tekemästä pahaa.

3 Älköön murehtiko muukalaisen poika, joka on liittynyt Herran palvelijoiden joukkoon: "Näinkö Herra sulkee minut kansansa yhteydestä?" Älköön eunukki huokailko: "Minähän olen kuivettunut puu." 4 Sillä Herra sanoo näin: -- Myös eunukit, jotka pyhittävät minun sapattini, jotka tahtovat noudattaa minun mieltäni ja pysyvät minun liitossani, 5 saavat kunniakkaan nimen pyhäkössä, muurieni sisäpuolella. Heillekin minä luon muistomerkin, poikia ja tyttäriä kestävämmän, annan nimen, joka ei koskaan katoa.

6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani, 7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

8 Näin sanoo Herra, minun Jumalani, hän, joka kokoaa yhteen Israelista karkotetut: -- Minä kokoan tänne vielä enemmän kansaa, yli sen nykyisen määrän.

9 Aavikon pedot, tulkaa syömään, tulkaa, kaikki metsän eläimet! 10 Tämän maan vartijat ovat sokeita kaikki, eivät he mitään näe. He ovat kaikki mykkiä koiria, eivät he osaa haukkua, makailevat vain, läähättävät ja viihtyvät torkuksissa. 11 Mutta näillä koirilla on ahnaat kurkut, kyltymättömät. Ja nämäkö ovat paimenia? Mitään he eivät ole oppineet, mitään eivät ymmärrä. Jokainen heistä on kääntynyt omalle tielleen, jokainen ajaa omaa etuaan. 12 He sanovat: "Tulkaa, minä haen viiniä, juodaan yhdessä! Olkoon huominen tämän päivän veroinen, ja vielä parempi, vailla vertaa!"

57:1 Vanhurskas menehtyy, eikä kukaan siitä piittaa, hurskaat otetaan pois, eikä se ketään liikuta. Pahan mahti pyyhkäisee vanhurskaan pois. 2 Mutta rauhan aika tulee. Ne, joiden tie on suora, saavat levon.

3 Mutta tulkaa te tänne, te noidanpenikat, te huorimusten ja porttojen jälkeläiset! 4 Kenelle te oikein nauratte, kenelle irvistelette ja näytätte kieltänne? Itsehän olette rikoksen lapsia, valheen sikiöitä! 5 Te hehkutte ja hekumoitte tammien alla, jokaisen viheriöivän puun juurella. Te teurastatte omia lapsianne purojen partailla, rotkoissa, kallioiden juurella.

6 Rotkon paadet, sileät ja liukkaat, ne ovat sinun osasi, sinun kohtalosi, Siion! Niille olet vuodattanut juomauhrisi, niille tarjonnut ruokauhrin. Tätäkö minun pitäisi sietää? 7 Korkealle, ylhäiselle vuorelle, sinnekin olet levittänyt vuoteesi, sinnekin olet noussut uhraamaan teurasuhreja. 8 Oviin ja pieliin olet piirtänyt merkkejäsi. Totisesti, olet karannut minun luotani, noussut kukkuloille, levittänyt vuoteesi ja tehnyt kaupat noiden kanssa, joiden vierellä sinä halusta makaat, joiden miehuutta ihailet. 9 Öljystä kiiltäen sinä vaelsit Molokin luo, runsaasti käytit voiteitasi, sinä lähetit lähettejäsi pitkille matkoille, aina tuonelaan saakka. 10 Vaikka olet pitkän tiesi uuvuttama, et vain ole sanonut: "Turhaa kaikki!" Aina sinä löydät uutta voimaa, niin ettet vieläkään ole nääntynyt.

11 Ketä sinä niin pelkäsit, ketä niin säikyit, että petit minua? Minua et muistanut, minusta et välittänyt. Kun olen vaiti, kun olen kätkössä, sinä et minua pelkää. 12 Mutta minä paljastan, millaista on sinun hurskautesi, millaisia ovat sinun tekosi. Eivät ne sinua auta. 13 Kun huudat apua, pelastaako sinut tuo jumalien joukko, jonka keräsit kokoon? Katso: tuuli puhaltaa ne kaikki pois, henkäys vie ne mukanaan. Mutta se, joka turvautuu minuun, perii maan ja saa omakseen minun pyhän vuoreni.

Tästä kaikesta Jeesus puhui.

• kiusaajanvoitto

Jeesuksen ja Paavalin tarina on aika kuvaava - kiusattu, pahoinpidelty ja kidutettu Jeesus ja menestynyt juutalaisrabbi, neuvoston jäsen ja tuomionlukenut Paavali, joka tekee omaksi edukseen murhasta tarinan, jolla hän oikeuttaa oman oppinsa - kiivailleessaan Jumalan kiivaudella, kun asettaa yhden miehen eteen puhtaan neitsyen - kuten hän itse Raamatussa sanoo.

Ja kumman puolella ihmiset ovat totuutta näkemättä tänä päivänäkin? Tuon kiusaajan ja pahoinpitelijän ja varsinaisen satusepon, eikä kukaan osaa Raamatustakaan lukea, että mitä Jeesus on sanonut juutalaisista fariseuksista ja mikälaisia tekoja hän teki temppelissä ennen kuin hänet pidätätettiin kansan kiihottamisesta valtaapitäviä vastaan.

Ja nämä valtaapitävät, syyllistyivät tämänkin jälkeen - siis kirkko - lukemattomiin julmiin tekoihin, kidutuksiin, pahoinpitelyihin, tappoihin, murhiin, sotiin - jopa tiedettä tekeviä ihmisiä vastaan. He tekivät teille tarinan, jonka silmiä räpäyttämättä kansa hyväksyi. Ja tuntuu hyväksyvän tänä päivänäkin.

En ymmärrä ihmistä.

• NäreidenNärpijä kirjoitti:

Mistä Jeesus oikeasti puhuu?

Markus 11:17 Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

Jeesus huomautta että kansa on tehnyt temppelistä piilopaikan jonne paetaan omia tekojaan ja vastuutaan, he uhraavat ja palaavat sitten tekemään samoja vääryyksiä. Hän muistuttaa heitä siitä, minkä Jeremia on totuudessa julkituonut:

Jer. 7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:

"Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa. 4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' 5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne. 6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi. 7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.

8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta. 9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne! 10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne. 11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo Herra.

12 "Menkää Siloon siihen paikkaan, jonka kerran otin nimeni asuinsijaksi. Katsokaa, mitä olen tehnyt sille kansani Israelin pahuuden tähden! 13 Minä, Herra, sanon teille, että teidän tekonne ovat yhtä pahoja kuin isiennekin teot. Te ette kuunnelleet minua, vaikka minä uudelleen ja taas uudelleen puhuin teille. Te ette vastanneet minulle, vaikka minä kutsuin teitä. 14 Sen vuoksi minä teen tälle temppelille, joka on minun nimelleni omistettu ja johon te luotatte, samalla tavalla kuin tein Silolle. Näin minä teen tälle paikalle, jonka annoin teille ja teidän isillenne. 15 Minä karkotan teidät pois silmieni edestä, niin kuin olen jo karkottanut teidän veljenne, koko Efraimin heimon.

16 "Älä rukoile ..... tämän kansan puolesta. Älä astu eteeni anoen ja rukoillen, älä vaivaa minua enää kansani vuoksi, sillä minä en kuuntele sinua. 17 Etkö näe, mitä Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla tehdään? 18 Lapset keräävät puita, miehet sytyttävät tulen, ja naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Ishtarille. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin minua. 19 Mutta minä, Herra, kysyn: Minuako he muka loukkaavat, eivätkö pikemminkin itseään? Itsensä he häpäisevät! 20 Kuulkaa, mitä minä, Herra Jumala, olen päättänyt: Minä vuodatan hehkuvan vihani tämän paikan päälle. Minun vihani palaa kuin sammumaton tuli, ja sen alle joutuvat ihmiset ja eläimet, metsän puut ja pellon sato."

Eli kukaan ei puhunut mitään Saulista/Paavalista,

• eilöytynyttekijöitä

Niin, nimimerkki NäreidenNärpiä, siitä Jeesus puhui ja koitti opettaa oikealle tielle, mutta ahneus kuoleman jälkeisestä, omasta taivaspaikasta ja perusteeton armo pelkällä uskolla oli vain niin paljon helpompi ja laveampi tie Jeesuksen viitoittamaan tiehen nähden tehdä niitä Isän haluamia tekoja.

• kiusaajanvoitto kirjoitti:

Jeesuksen ja Paavalin tarina on aika kuvaava - kiusattu, pahoinpidelty ja kidutettu Jeesus ja menestynyt juutalaisrabbi, neuvoston jäsen ja tuomionlukenut Paavali, joka tekee omaksi edukseen murhasta tarinan, jolla hän oikeuttaa oman oppinsa - kiivailleessaan Jumalan kiivaudella, kun asettaa yhden miehen eteen puhtaan neitsyen - kuten hän itse Raamatussa sanoo.

Ja kumman puolella ihmiset ovat totuutta näkemättä tänä päivänäkin? Tuon kiusaajan ja pahoinpitelijän ja varsinaisen satusepon, eikä kukaan osaa Raamatustakaan lukea, että mitä Jeesus on sanonut juutalaisista fariseuksista ja mikälaisia tekoja hän teki temppelissä ennen kuin hänet pidätätettiin kansan kiihottamisesta valtaapitäviä vastaan.

Ja nämä valtaapitävät, syyllistyivät tämänkin jälkeen - siis kirkko - lukemattomiin julmiin tekoihin, kidutuksiin, pahoinpitelyihin, tappoihin, murhiin, sotiin - jopa tiedettä tekeviä ihmisiä vastaan. He tekivät teille tarinan, jonka silmiä räpäyttämättä kansa hyväksyi. Ja tuntuu hyväksyvän tänä päivänäkin.

En ymmärrä ihmistä.

Minä puolestani en ihan pääse kiinni tuohon lennokkaaseen tulkintaasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      122
      3959
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      314
      2049
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1801
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1727
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1690
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      440
      1512
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1242
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      429
      1198
    Aihe